Net terug van mijn 14e Schotland vakantie en het is alweer een tijdje geleden dat ik een testcase plaatste. De vorige was van Canna in september vorig jaar.
Afgelopen mei ben ik ook geweest, maar nog geen testcase voor aangemaakt. Toen werd ik getrakteerd op 10 dagen aan 1 stuk door zon. Al een tijdje kom ik nu ook op Isle of Harris en Isle of Lewis en afgelopen mei ben ik ook op de Uists geweest. Ik zal kijken dat ik daar ook wat van laat zien in een andere testcase.
Zoals gezegd, net terug, en we hebben wel echt veel slecht weer gehad zeg. Ik heb echt de momenten tussendoor moeten pakken om wat mooie plaatjes te schieten. Echter zorgt slecht weer met tussendoor een opklaring wel voor dramatische (weer)effecten in het landschap en dat heb ik geprobeerd vast te leggen.
De foto's zijn genomen op o.a. Isle of Skye, Isle of Harris/Lewis en Loch Torridon. Als je op de linkjes klikt zie je de locatie per foto.
De foto's die jullie zien geven weer hoe het is tijdens een tijdelijke opklaring van een een minuut of 10
Ook dit keer geen foto's van afgelegen plekken, maar gewoon genomen langs de weg; dat zijn immers de foto's die voor de meeste mensen herkenbaar zijn als ze naar Schotland gaan.
Bekijk ze vooral ook even groot
#1: Uig, Isle of Lewis. Kijkrichting naar het zuiden.

2048-reso
#2: Nisabost beach, Isle of Harris, kijkrichting naar het noorden

2048-reso
#3: Loch Torridon, Applecross, kijkrichting naar het westen

2048-reso
#4: Nisabost beach, Isle of Harris, met op de achtergrond rechts Isle Taransay (waar de film castaway is opgenomen). Kijkrichting naar het westen

2048-reso
#5: Dubbele regenboog, Dunan, Isle of Skye, kijkrichting naar het oosten

2048-reso
#6: Luskentyre, Isle of Harris, kijkrichting naar het zuidoosten

2048-reso
#7: Langs de weg van Carron naar Kyle of Lochalsh. Kijkrichting: westelijk
2048-reso
#8: Brenais, Isle of Lewis. Kijkrichting naar het zuiden. Het eerste wat groter eilandje links van het midden is Scarp.

2048-reso
#9: Luskentyre, Isle of Harris, kijkrichting naar het zuiden

2048-reso
#10: Sligachan, Isle of Skye uitkijkend over de Black Cuillin bergen. Kijkrichting naar het zuidwesten

2048-reso
#11: Quiraing, Isle of Skye, uitkijkend over de trotternish ridge. Kijkrichting naar het zuidwesten

2048-reso
#12: Seilebost beach, Isle of Harris. Kijkrichting naar het noorden, overgaand naar Luskentyre op de achtergrond

2048-reso
Feel free to comment
Afgelopen mei ben ik ook geweest, maar nog geen testcase voor aangemaakt. Toen werd ik getrakteerd op 10 dagen aan 1 stuk door zon. Al een tijdje kom ik nu ook op Isle of Harris en Isle of Lewis en afgelopen mei ben ik ook op de Uists geweest. Ik zal kijken dat ik daar ook wat van laat zien in een andere testcase.
Zoals gezegd, net terug, en we hebben wel echt veel slecht weer gehad zeg. Ik heb echt de momenten tussendoor moeten pakken om wat mooie plaatjes te schieten. Echter zorgt slecht weer met tussendoor een opklaring wel voor dramatische (weer)effecten in het landschap en dat heb ik geprobeerd vast te leggen.
De foto's zijn genomen op o.a. Isle of Skye, Isle of Harris/Lewis en Loch Torridon. Als je op de linkjes klikt zie je de locatie per foto.
De foto's die jullie zien geven weer hoe het is tijdens een tijdelijke opklaring van een een minuut of 10
Ook dit keer geen foto's van afgelegen plekken, maar gewoon genomen langs de weg; dat zijn immers de foto's die voor de meeste mensen herkenbaar zijn als ze naar Schotland gaan.
Bekijk ze vooral ook even groot
#1: Uig, Isle of Lewis. Kijkrichting naar het zuiden.

2048-reso
#2: Nisabost beach, Isle of Harris, kijkrichting naar het noorden

2048-reso
#3: Loch Torridon, Applecross, kijkrichting naar het westen

2048-reso
#4: Nisabost beach, Isle of Harris, met op de achtergrond rechts Isle Taransay (waar de film castaway is opgenomen). Kijkrichting naar het westen

2048-reso
#5: Dubbele regenboog, Dunan, Isle of Skye, kijkrichting naar het oosten

2048-reso
#6: Luskentyre, Isle of Harris, kijkrichting naar het zuidoosten

2048-reso
#7: Langs de weg van Carron naar Kyle of Lochalsh. Kijkrichting: westelijk

2048-reso
#8: Brenais, Isle of Lewis. Kijkrichting naar het zuiden. Het eerste wat groter eilandje links van het midden is Scarp.

2048-reso
#9: Luskentyre, Isle of Harris, kijkrichting naar het zuiden

2048-reso
#10: Sligachan, Isle of Skye uitkijkend over de Black Cuillin bergen. Kijkrichting naar het zuidwesten

2048-reso
#11: Quiraing, Isle of Skye, uitkijkend over de trotternish ridge. Kijkrichting naar het zuidwesten

2048-reso
#12: Seilebost beach, Isle of Harris. Kijkrichting naar het noorden, overgaand naar Luskentyre op de achtergrond

2048-reso
Feel free to comment
[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 12-09-2016 18:27 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar