Vorig jaar september vlak voordat Floortje Dessing met haar programma het mooie eiland Canna liet zien, ben ik ook daar geweest. 3 Weken geleden ben ik voor de 2e keer op dit prachtige eiland geweest.
Het is één van de inner Hebrides van Schotland, bereikbaar met een bootje vanaf het schitterende dorpje Elgol (zie één van mijn vorige testcases voor Elgol) langs de kust van Skye. Ik ben daar geweest met Misty Isles boat trip; zij verzorgen ook de tripjes naar Loch Coruisk (zelfde testcase als Elgol) en kost 40 pond per persoon. Dubbel en dik waard!
Googlemaps: 57.058661, -6.509320
Het eilandje telt maar iets van 16 inwoners, en er is maar 1 café/inn.
Op Canna is het heel rustig, je hoort alleen vogels en als er wat meer wind staat de zee en het ruikt heerlijk fris en zoet naar struiken als heide en gaspeldoorn.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk verschillende aspecten en perspectieven van Canna te laten zien, maar omdat het zo enorm klein is, staat bijvoorbeeld een kerk vaker op meerdere foto's.
Het weer is enorm veranderlijk dus het erg moeilijk om weer-consistentie in mijn Schotland-cases in te bouwen, dus dat moeten jullie maar accepteren
Ik heb foto's van zowel vorig jaar september als dit jaar september gebruikt.
Vergeet ze vooral niet op groot formaat te bekijken.
#1: Uitzicht naar de haven met kerk op de achtergrond

2048-reso
#2: De haven van Canna

2048-reso
#3: Uitzicht vanaf het Canna café naar de haven

2048-reso
#4: Kerk

2048-reso
#5: Kustlijn Canna

2048-reso
#6: Uitzicht naar het brugje dat Canna verbindt aan het eilandje Sanday:

2048-reso
#7: Sanday

2048-reso
#8: Het Canna café

2048-reso
#9: De kerk van Canna

2048-reso
#10: Uitzicht naar Sanday

2048-reso
#11: Sanday brug

2048-reso
#12: Ruines van An Coroghon "castle"

2048-reso
Feel free to comment
Het is één van de inner Hebrides van Schotland, bereikbaar met een bootje vanaf het schitterende dorpje Elgol (zie één van mijn vorige testcases voor Elgol) langs de kust van Skye. Ik ben daar geweest met Misty Isles boat trip; zij verzorgen ook de tripjes naar Loch Coruisk (zelfde testcase als Elgol) en kost 40 pond per persoon. Dubbel en dik waard!
Googlemaps: 57.058661, -6.509320
Het eilandje telt maar iets van 16 inwoners, en er is maar 1 café/inn.
Op Canna is het heel rustig, je hoort alleen vogels en als er wat meer wind staat de zee en het ruikt heerlijk fris en zoet naar struiken als heide en gaspeldoorn.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk verschillende aspecten en perspectieven van Canna te laten zien, maar omdat het zo enorm klein is, staat bijvoorbeeld een kerk vaker op meerdere foto's.
Het weer is enorm veranderlijk dus het erg moeilijk om weer-consistentie in mijn Schotland-cases in te bouwen, dus dat moeten jullie maar accepteren
Ik heb foto's van zowel vorig jaar september als dit jaar september gebruikt.
Vergeet ze vooral niet op groot formaat te bekijken.
#1: Uitzicht naar de haven met kerk op de achtergrond

2048-reso
#2: De haven van Canna

2048-reso
#3: Uitzicht vanaf het Canna café naar de haven

2048-reso
#4: Kerk

2048-reso
#5: Kustlijn Canna

2048-reso
#6: Uitzicht naar het brugje dat Canna verbindt aan het eilandje Sanday:

2048-reso
#7: Sanday

2048-reso
#8: Het Canna café

2048-reso
#9: De kerk van Canna

2048-reso
#10: Uitzicht naar Sanday

2048-reso
#11: Sanday brug

2048-reso
#12: Ruines van An Coroghon "castle"

2048-reso
Feel free to comment
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar