There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De modellen rond 2016 moest je activeren, iig bij Skoda (zijn wel dezelfde systemen). Tegenwoordig is het volgens mij wel standaard geactiveerd . Iig sinds de 2018 modellen zover ik weet.dutchnltweaker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:09:
[...]
Eigenlijk toch vreemd dat je bij VW extra moet betalen voor AA en Carplay.. het is letterlijk iets anders in de software aanzetten en klaar. Andere auto bedrijven kunnen het standaard wel aanbieden bij een touchscreen/multimedia systeem.
Nope, je moet het (afhankelijk van je uitvoering) nog steeds aanvinken bij de opties. (En daarbij maar hopen dat PON je die mogelijkheid geeft)jongetje schreef op zondag 9 juni 2019 @ 20:52:
[...]
De modellen rond 2016 moest je activeren, iig bij Skoda (zijn wel dezelfde systemen). Tegenwoordig is het volgens mij wel standaard geactiveerd . Iig sinds de 2018 modellen zover ik weet.
Verwijderd
◦ Probleem opgelost dat ertoe leidde dat de route bij sommige Android Auto-gebruikers niet werd gemarkeerd
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Met mijn LG G6 werkt Android Auto op SYNC3 van Ford perfect, kan de Whatsappberichten laten voorlezen, een bestemming invoeren op Google Maps, etc.
Maar met de Sony XZ2 Compact van mijn vrouw blijft AA, zodra je op het scherm iets aantikt om voor te lezen of in te stellen, maar aangeven dat je eerst op een veilige plaats moet staan voordat het werkt. Alleen geeft ie dat zelfs aan als je gewoon stilstaat met de handrem aangetrokken.
Heb op allebei de telefoons de laatste versie geinstalleerd, en de instellingen ook 1-op-1 vergeleken. Vinkje bij "telefoon vergrendelen tijdens het rijden" staat uit.
Iemand nog een suggestie?
Bij mij zegt ie "Zeg " beantwoorden" om re reageren op dit bericht".EnigmaNL schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:51:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor Android Auto die gaat zoeken naar "reply" in Waze/Google Maps wanneer je een Whatsapp berichtje wil beantwoorden via voice commands?
Volgens mij moet je dan op de telefoon nog eerst wat toegangsrechten isntellen. Als het goed is, zou er in de notificatiebalk daar wat over moeten staan.yoekel schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:49:
Misschien dat iemand hier nog kan helpen om een oplossing te vinden.
Met mijn LG G6 werkt Android Auto op SYNC3 van Ford perfect, kan de Whatsappberichten laten voorlezen, een bestemming invoeren op Google Maps, etc.
Maar met de Sony XZ2 Compact van mijn vrouw blijft AA, zodra je op het scherm iets aantikt om voor te lezen of in te stellen, maar aangeven dat je eerst op een veilige plaats moet staan voordat het werkt. Alleen geeft ie dat zelfs aan als je gewoon stilstaat met de handrem aangetrokken.
Heb op allebei de telefoons de laatste versie geinstalleerd, en de instellingen ook 1-op-1 vergeleken. Vinkje bij "telefoon vergrendelen tijdens het rijden" staat uit.
Iemand nog een suggestie?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Nee, nog steeds last van dit probleem.EnigmaNL schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:51:
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor Android Auto die gaat zoeken naar "reply" in Waze/Google Maps wanneer je een Whatsapp berichtje wil beantwoorden via voice commands?
Ik heb de beta versie van Google Maps (10.18.1) geïnstalleerd op mijn telefoon en gebruik Android Auto versie 4.3.591854, maar ik zag afgelopen weekend tijdens het navigeren nog geen snelheidsmeter op mijn autoradio. Uiteraard heb ik de instellingen van Google Maps gechecked en de speedometer optie staat wel aan. Kan het zijn dat AA dit nog niet ondersteund?
We've got that ring of confidence
Zelfs Flitsmeister op Apple CarPlay van wat ik hoorde? Dat zou een mooie aanvulling zijn op Android Auto imo.jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:26:
Ik heb het idee dat Apple Carplay nu Android Auto aan het inhalen in met ondersteunde apps. Eerst kon je alleen navigeren met AppleMaps maar inmiddels ook met Waze en nu ook TomTom. Ik hoop dat Android Auto ook eens wat stappen gaat maken (en daarnaast ook officieel in NL uit komt).
Ja zou kunnen, het betreft ook een beta van google maps. Waarschijnlijk zal in de officiële versie dit wel gaan werken.Yukkie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:01:
Vraagje over de nieuwe Google Maps functionaliteit:
Ik heb de beta versie van Google Maps (10.18.1) geïnstalleerd op mijn telefoon en gebruik Android Auto versie 4.3.591854, maar ik zag afgelopen weekend tijdens het navigeren nog geen snelheidsmeter op mijn autoradio. Uiteraard heb ik de instellingen van Google Maps gechecked en de speedometer optie staat wel aan. Kan het zijn dat AA dit nog niet ondersteund?
Thanks, na nog wat googlen op de specifieke foutmelding kwam ik drie dingen tegen:JohanKupers schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:26:
[...]
Volgens mij moet je dan op de telefoon nog eerst wat toegangsrechten isntellen. Als het goed is, zou er in de notificatiebalk daar wat over moeten staan.
- ergens in de instellingen voor voicecommando zou evt de optie kunnen staan "alleen handsfree" maar dat was niet het geval;
- de Google Assistent instellingen nog niet doorlopen;
- notificaties van de app "Google" zouden uit kunnen staan.
Deze laatste twee dingen waren het geval en waarschijnlijk de boosdoener, omdat Google geen notificaties mocht geven kwam er geen melding dat die Assistent nog doorlopen moest.
Hij doet het nu
Dat idee heb ik ook. TheStraightPipes hebben een paar jaar geleden een CarPlay vs Android Auto review gedaan en deze vorig jaar dunnetjes herhaald. Daarbij was in de eerste review AA duidelijk de betere, bij de tweede was het verschil vrijwel verwaarloosbaar.jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:26:
Ik heb het idee dat Apple Carplay nu Android Auto aan het inhalen in met ondersteunde apps. Eerst kon je alleen navigeren met AppleMaps maar inmiddels ook met Waze en nu ook TomTom. Ik hoop dat Android Auto ook eens wat stappen gaat maken (en daarnaast ook officieel in NL uit komt).
Ik ben bang dat Google zich minder richt op Android Auto en meer op Android Automotive.
Hopelijk bewijst de aangekondigde zomer-update mijn ongelijk
Snelste routes en ook icm files.B-Real schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:25:
Ik ken de TomTom app niet maar wat doet deze anders/beter dan dat Google Maps en/of Waze doen?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Snelste route ben ik niet met je eens, ook Tomtom wil af en toe hele rare routes nemen die zeker niet sneller zijn dan de route van Google Maps, wellicht op papier wel, maar in de praktijk zeker niet.
Het file systeem ontloopt elkaar niet veel meer, wat wellicht wel handig is, is dat Tomtom de gemiddelde snelheid laat zien in een trajectcontrole.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Google maps ziet parallel a15 en a15 als 1 bij het maken van een route. Dat scheelt vaak nogal.MeNTaL_TO schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:42:
[...]
Snelste route ben ik niet met je eens, ook Tomtom wil af en toe hele rare routes nemen die zeker niet sneller zijn dan de route van Google Maps, wellicht op papier wel, maar in de praktijk zeker niet.
Het file systeem ontloopt elkaar niet veel meer, wat wellicht wel handig is, is dat Tomtom de gemiddelde snelheid laat zien in een trajectcontrole.
Dat doet Waze ook. Zolang er files gemeld zijn door andere gebruikers natuurlijk.
Daarom gebruik ik ook altijd waze met AO. Maar meestal leg ik tomtom er bij heel veel files of een lange reis naast. Je staat er versteld van dat TT dan vaak een route rijdt waarbij waze uiteindelijk er behoorlijk veel minuten afdoet ineens.Louw Post schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:52:
[...]
Dat doet Waze ook. Zolang er files gemeld zijn door andere gebruikers natuurlijk.
Dat is een leuke vergelijking! Hopelijk komt TomTom ook beschikbaar op AO, dan is het wel het proberen waard.Snowhite0901 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Daarom gebruik ik ook altijd waze met AO. Maar meestal leg ik tomtom er bij heel veel files of een lange reis naast. Je staat er versteld van dat TT dan vaak een route rijdt waarbij waze uiteindelijk er behoorlijk veel minuten afdoet ineens.
Het maakt mij niet zoveel uit of het al dan niet in NL uit is, maar ze mogen inderdaad wel eens werk gaan maken van het ondersteunen van meer apps.jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:26:
Beantwoorden van Whatsapp berichten werkt ook al niet, kan alleen SMS versturen via spraak. Erg vervelend.
Ben wel blij met Android Auto, maar het voelt een beetje outdated aan op deze manier. Heb zelf het idee dat ze het een beetje aan het verwaarlozen zijn.
Dennahz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:46:
[..]
Ben wel blij met Android Auto, maar het voelt een beetje outdated aan op deze manier. Heb zelf het idee dat ze het een beetje aan het verwaarlozen zijn.
Geen enkel probleem mee,Dennahz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:46:
[...]
Beantwoorden van Whatsapp berichten werkt ook al niet, kan alleen SMS versturen via spraak. Erg vervelend.
Android Auto vraagt mij of ik wil beantwoorden en dan kan ik gewoon de boodschap inspreken en die wordt dan via whatsapp verstuurd...
Gevonden, never mind
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 18-06-2019 12:37 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Dat is mijn ervaring ook, Waze heeft me al relatief vaak richting een file gestuurd, en als ik de TomTom app op een andere telefoon aan had gezet stuurde deze me braaf langs de file. Maar zolang iedereen vooral Maps/Waze gebruikt blijft het voor de minderheid van TomTom gebruikers rustig op de alternatieve wegenJoni schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:55:
In het kader van TomTom vs. Waze vs. Google Maps kwam ik onlangs Navigatieapps getest: Met deze app vermijd je files het best tegen. TomTom komt hier als winnaar uit en dat komt ook wel overeen met mijn ervaring.
Dit probleem heb ik dus ook! Het werkte altijd perfect, maar sinds enkele weken gaat Waze op zoek naar 'reply' als ik 'Beantwoorden' roep na een WhatsApp bericht. Ik heb een Ford met de laatste SYNC3 versie, laatste Android Auto versie, laatste Waze versie... Zou een oudere versie van het een of ander wellicht werken?EnigmaNL schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:51:
Volgens mij komt het probleem niet door Waze maar door Android Auto. Oudere apps installeren helpt niet, hij blijft gewoon zoeken naar reply in Wazeredah schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:00:
Dit probleem heb ik dus ook! Het werkte altijd perfect, maar sinds enkele weken gaat Waze op zoek naar 'reply' als ik 'Beantwoorden' roep na een WhatsApp bericht. Ik heb een Ford met de laatste SYNC3 versie, laatste Android Auto versie, laatste Waze versie... Zou een oudere versie van het een of ander wellicht werken?
Dat mag ook wel want je moet ervoor betalen (je krijgt maar 75km gratis per maand). Als TomTom niet zou winnen zou het wel schandalig zijn.Joni schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:55:
In het kader van TomTom vs. Waze vs. Google Maps kwam ik onlangs Navigatieapps getest: Met deze app vermijd je files het best tegen. TomTom komt hier als winnaar uit en dat komt ook wel overeen met mijn ervaring.
[ Voor 33% gewijzigd door EnigmaNL op 18-06-2019 09:22 ]
Dat is een bijzonder standpunt dat iets waarvoor je betaald automatisch beter is.... Je betaald bij andere apps neit met geld maar op een andere manier.EnigmaNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:21:
[...]
Dat mag ook wel want je moet ervoor betalen (je krijgt maar 75km gratis per maand). Als TomTom niet zou winnen zou het wel schandalig zijn.
(daarnaast vind ik in alle opzichten kraanwater beter dan bronwater en daar zit best een groot prijsverschil tussen)
Welke apps heb je al geprobeerd? Ook al een eerdere Android Auto versie geprobeerd toevallig (dat bespaart mij weer uitproberen). Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik zelf iets heb aangepast waardoor hij nu zo stom doet.EnigmaNL schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:21:
Volgens mij komt het probleem niet door Waze maar door Android Auto. Oudere apps installeren helpt niet, hij blijft gewoon zoeken naar reply in Waze.
Ik heb vier verschillende Android Auto versies geprobeerd (waaronder 2 die uit een periode kwamen toen ik het probleem nog niet had). Waze heb ik maar twee versies van geprobeerd.redah schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:23:
[...]
Welke apps heb je al geprobeerd? Ook al een eerdere Android Auto versie geprobeerd toevallig (dat bespaart mij weer uitproberen). Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik zelf iets heb aangepast waardoor hij nu zo stom doet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
er zit een hele handige zoekmogelijkheid bovenin je scherm. dan vind je vanzelf de volgende post:Markprinsen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:29:
ook ik heb een auto met android auto mogelijkheid. Echter, als ik de stappen doorloop om android auto op mijn telefoon te krijgen lukt me dat TOT EN MET de intallatie. Als ik dan de app open krijg ik de melding: Goole Play - Services werkt op dit moment niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
chielmi schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:52:
[...]
Heb je de tips van Google zelf toegepast?
https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en
Als ik het zo lees lijken die bij een deel van de mensen met een probleem de oplossing te zijn. Bij mij met AA op een vers geinstalleerde Android 9/pie op een Oneplus 3 geen enkel probleem gehad.
Heb ik inderdaad al reeds geprobeerd, net alsSnowhite0901 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:53:
[...]
er zit een hele handige zoekmogelijkheid bovenin je scherm. dan vind je vanzelf de volgende post:
[...]
- taal op engels
- Via services getracht 'CarServices' aan te zetten maar heb geen ROOT dus werkt niet
ah dat veranderd de zaak. Ook met USB verbonden? En ook iemand gezien die bepaalde machtigingen niet aan kreeg omdat dat als niet weergeven stond. (ff geen tijd om te zoeken)Markprinsen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:21:
[...]
Heb ik inderdaad al reeds geprobeerd, net als
- taal op engels
- Via services getracht 'CarServices' aan te zetten maar heb geen ROOT dus werkt niet
ik heb de telefoon nog nergens met USB aan verbonden.Snowhite0901 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:18:
[...]
ah dat veranderd de zaak. Ook met USB verbonden? En ook iemand gezien die bepaalde machtigingen niet aan kreeg omdat dat als niet weergeven stond. (ff geen tijd om te zoeken)
Ik heb wel eens ergens gelezen dat hij perse aan je auto moet hangen met usb.Markprinsen schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:19:
[...]
ik heb de telefoon nog nergens met USB aan verbonden.
Dit gebeurt niet altijd, heb het nu een paar keer meegemaakt. Hebben meer mensen wel eens zoiets gehad, misschien ook bij andere apps zoals Whatsapp?
MadMarky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:59:
Ik heb nu al meerdere keren gehad dat het versturen van (Telegram) berichten via Android Auto mis gaat. Ik dicteer het bericht, het wordt correct teruggelezen, ik kies voor verzenden en krijg daar een bevestiging: "bericht verzonden". Maar als ik later in Telegram terugkijk is er geen spoor van dat bericht te vinden
Dit gebeurt niet altijd, heb het nu een paar keer meegemaakt. Hebben meer mensen wel eens zoiets gehad, misschien ook bij andere apps zoals Whatsapp?
Via WhatsApp ook al eens last van gehadMadMarky schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:59:
Hebben meer mensen wel eens zoiets gehad, misschien ook bij andere apps zoals Whatsapp?
Ik heb een dual sim, en daar heeft AA het lastig mee. Als ik mijn tweede sim afzet, heb ik het nog niet aan de hand gehad, dus voorlopig zoek ik daar de reden.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wel benieuwd naar hoe de nieuwe interface is in gebruik, de huidige is een beetje out-dated en is in sommigen dingen omslachtig om te gebruiken.CLB schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:46:
De nieuwe interface rolt uit... Helaas nog wel serversided, dus niet zelf in te regelen.
Gaat zo te zien heel wat verbeteren:CLB schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:46:
De nieuwe interface rolt uit... Helaas nog wel serversided, dus niet zelf in te regelen.
Vergeet niet te updaten naar de laatste versie van 25 juni:
https://www.apkmirror.com...ndroid-apk-download/#file
Al vraag ik me wel af of we deze update wel krijgen, aangezien Android Auto officieel niet in Nederland ondersteunt wordt.
Ook maps heeft niet de nieuwe functies.
Gaat via der server van Google, dus wordt gefaseerd uitgerold dus hebben geduldExocet schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:48:
[...]
Gaat zo te zien heel wat verbeteren:
[YouTube: Hit the road with Android Auto's new look]
Vergeet niet te updaten naar de laatste versie van 25 juni:
https://www.apkmirror.com...ndroid-apk-download/#file
Al vraag ik me wel af of we deze update wel krijgen, aangezien Android Auto officieel niet in Nederland ondersteunt wordt.
Dit is ook de eerste keer dat ik AA update sinds ik Pie op mijn telefoon heb, moet ik erbij zeggen.
https://www.androidpolice...y-starting-to-roll-out/#1CLB schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:46:
Kan zelfs fake zijn, op redit kwam iemand al aanzetten met precies de zelfde foto op precies dezelfde locatie (bomen paal etc..) maar met een Apple carplay interface..
Artikel is al aangepast met de officiële reactie van Google: "not yet"
Dit was het, in plaats van via BT nu via USB aangesloten en na een paar pogingen werkte het.Snowhite0901 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:55:
[...]
Ik heb wel eens ergens gelezen dat hij perse aan je auto moet hangen met usb.
Dank!
Ik heb een dual-sim telefoon, maar krijg bij het bellen zeker wel een prompt op mijn telefoon welke SIM ik wil gebruiken.Hertog_Martin schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:17:
Ik hoop dat de update ook een oplossing biedt voor telefoons met dual sim. Ik kan niet bellen via Android Auto, omdat via AA er zowel op display van auto als van m'n telefoon geen prompt komt om te kiezen welke sim ik wil gebruiken.
Moet daarvoor wel het scherm van mijn telfeoon aanzetten, maar soit.
Nu zie ik op diverse sites van die Android Auto dongles te koop. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat ik eruit begrijp is dat het systeem wel op Android gebaseerd moet zijn. Iemand enig idee hoe ik hier achter kan komen?
Verbruik je meer mb's om de kaarten te downloaden of gebruikt AA je gedownloade kaarten op de telefoon als je dat hebt gedaan?
Sometimes you need to plan for coincidence
Klopt, laatst zat ik op de Utrechtse Heuvelrug zonder mobiele dekking, maar Google Maps kon op AA gewoon navigeren (wel met de mededeling dat live verkeersinformatie niet beschikbaar wasHmmbob schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:04:
Dat laatste - alles van Android Auto draait gewoon op je telefoon, het scherm in de auto wordt gebruikt om het beeld naartoe te streamen en de software te bedienen. De logica (en dus je kaarten) draait allemaal op/van je telefoon.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Even gecheckt, vanaf 1 juli tot en met vandaag heeft Waze 55mb verbruikt.
Dat is dus op werkdagen minstens 2 uur per dag. Op kleine ritjes sluit ik hem vaak ook aan. Plus we zijn vorige week een weekendje weggeweest (totaal 700km en +/- 6 uurtjes rijden).
Kortom, ik zou de moeite om kaarten te downloaden niet nemen
Zal aan je abonnement/provider liggen.stijn014 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:57:
Tenzij je in Zwitserland op vakantie gaat aangezien dat geen EU is.
Ik ben in Mei nog in Zwitserland geweest en ik heb naderhand niets extra hoeven te betalen. Bij Vodafone (of in elk geval mijn abonnement) zit er dus blijkbaar bij in. En nee, ik heb geen exotisch abonnement.
Alleen T-mobile heeft dat probleem.B-Real schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:29:
[...]
Zal aan je abonnement/provider liggen.
Ik ben in Mei nog in Zwitserland geweest en ik heb naderhand niets extra hoeven te betalen. Bij Vodafone (of in elk geval mijn abonnement) zit er dus blijkbaar bij in. En nee, ik heb geen exotisch abonnement.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Muziek draait wel zacht door, is ook maar enkele seconden.
Gebeurd met en zonder navigatie aan.
En bij navigatie heb ik de stem uit staan.
Dit allemaal via een ss s8.
Vorige auto had dit niet
Iemand een idee?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik had dit vroeger ook niet met AA.
Maar nu idd wel. Telkens als er een mail binnenkomt, oid, dan wordt muziek (spotify) iets zachter.
Kan het zelf ook niet vinden in een setting. Maar vind het wel irritant.
Mooie van AA was dat je ongestoord kon autorijden. Alleen WA berichten kwamen binnen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Niet helemaal volgens mij. Toen ik twee weken geleden in het Zwarte woud (waar je nergens fatsoenlijk bereik hebt, behalve boven op een berg) omgeleid werd, had Google Maps pas na +/- 10 KM boven op een berg de route herberekend. Of dat dan lag aan het feit dat hij aanvullend kaar materiaal moest downloaden of dat de route in de cloud wordt berekend, dat weet ik eigenlijk niet. Maar het was wel ff ongemakkelijk. In zulke gevallen is het erg jammer dat bijvoorbeeld OSMand+ nog steeds niet werkt op Android AutoHmmbob schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:04:
Dat laatste - alles van Android Auto draait gewoon op je telefoon, het scherm in de auto wordt gebruikt om het beeld naartoe te streamen en de software te bedienen. De logica (en dus je kaarten) draait allemaal op/van je telefoon.
Jawel, waar zou het anders moeten draaien? Android Auto is alleen maar een 2e scherm met touch en extra audio uitvoer voor je telefoon, niets meer en niets minder.
Voor dergelijke situaties heb ik gelukkig nog mijn interne navigatie van mij auto.
Waarschijnlijk een notificatie op je telefoon?Renegade666 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:13:
Sinds dat ik een nieuwe auto (astra 2019) heb, heb ik af en toe dat de muziek zachter word gezet wat word afgespeeld van dsaudio. Net als hij iets willen zeggen.
Muziek draait wel zacht door, is ook maar enkele seconden.
Gebeurd met en zonder navigatie aan.
En bij navigatie heb ik de stem uit staan.
Dit allemaal via een ss s8.
Vorige auto had dit niet
Iemand een idee?
Bij Google maps moet je expliciet kaarten downloaden. Als je dan geen dataverbinding hebt zal hij lokaal de route berekenen. Hij download namelijk niet alleen de tiles, maar ook adressen en POI'sYukkie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:01:
[...]Toen ik twee weken geleden in het Zwarte woud (waar je nergens fatsoenlijk bereik hebt, behalve boven op een berg) omgeleid werd, had Google Maps pas na +/- 10 KM boven op een berg de route herberekend. Of dat dan lag aan het feit dat hij aanvullend kaar materiaal moest downloaden of dat de route in de cloud wordt berekend, dat weet ik eigenlijk niet. Maar het was wel ff ongemakkelijk. In zulke gevallen is het erg jammer dat bijvoorbeeld OSMand+ nog steeds niet werkt op Android Auto
Wanneer je geen kaarten hebt gedownload zal hij altijd via de cloud werken.
Tip dus als je de volgende keer naar het Zwarte Woud gaat (of de Veluwe
Dat zou het idd kunnen zijn, had ik niet over na gedacht.
Had wel AA geupdate toen ik de nieuwe auto kreeg, dus waarschijnlijk iets nieuws in de nieuwere build van AA/
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
^^^ dit.dixet schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:57:
[...]
Bij Google maps moet je expliciet kaarten downloaden. Als je dan geen dataverbinding hebt zal hij lokaal de route berekenen. Hij download namelijk niet alleen de tiles, maar ook adressen en POI's
Wanneer je geen kaarten hebt gedownload zal hij altijd via de cloud werken.
Met onderstaande stappen heb ik hem geforceerd erop gekregen:
Download de nieuwste APK op APKMirror
Vervolgens verwijder je de data en cache van Android Auto en stop je deze met Forceer stop.
Daarna kun je in de instellingen van de App bovenaan aanvinken om de nieuwe interface te gebruiken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Bedankt voor de tip! Vanavond eens even kijken hoe het er uit zietPoulske schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:55:
Nieuwe user interface wordt uitgerold:
[Afbeelding]
Vervolgens verwijder je de data en cache van Android Auto en stop je deze met Forceer stop.
Daarna kun je in de instellingen van de App bovenaan aanvinken om de nieuwe interface te gebruiken.
Heb het bij instellingen aan kunnen zetten, er staat bij 'alleen voor autoschermen', kan het daarom helaas nog niet checken, mevrouw is met de auto weg

Vrijdag nieuwe auto met Android Auto ophalen. Nu deze stappen al vast succesvol doorlopen zodat ik meteen met de nieuwe interface aan de slag kan. Bedankt!Poulske schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:55:
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door TheFes op 30-07-2019 08:44 ]
Ja als ik de app open op de telefoon zelf is het nog de oude UI, maar ga er maar vanuit dat het werkt dan.Nuevocasa schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:42:
[...]
Bedankt voor de tip! Vanavond eens even kijken hoe het er uit ziet
Heb het bij instellingen aan kunnen zetten, er staat bij 'alleen voor autoschermen', kan het daarom helaas nog niet checken, mevrouw is met de auto weg
Curieus... hier de nieuwe versie geïnstalleerd en ook data / cache gewist, maar ik vind bij instellingen geen optie waar iets staat over autoscherm.Nuevocasa schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:42:
[...]
Bedankt voor de tip! Vanavond eens even kijken hoe het er uit ziet
Vanmiddag maar eens testen wat hij doet in de auto...
Ik zit nu op versie 4.5.592854-release. Volgens mij de meest recente.
[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 30-07-2019 08:59 ]
Punctuality is the politeness of kings
Maar ook als je die niet aangevinkt hebt. En je sluit hem aan in de auto.
Dan krijg je de optie in het "start menu" in je auto om de nieuwe lay-out te proberen.
Dan even USB ontkoppelen en weer aansluiten en voila. Nieuwe layout.
Ziet er wel chil uit.
Vooral spotify die nu ook speelduur (minuten en seconden) weergeeft
Een vriend van mij heeft de optie ook nog niet. Je zit wel op de juiste versie! Gewoon af en toe de bestanden, cache wissen en geduld hebben, dan komt de optie vanzelfdreamscape schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:58:
[...]
Curieus... hier de nieuwe versie geïnstalleerd en ook data / cache gewist, maar ik vind bij instellingen geen optie waar iets staat over autoscherm.
Vanmiddag maar eens testen wat hij doet in de auto...
Ik zit nu op versie 4.5.592854-release. Volgens mij de meest recente.
Gelukt! ThanksPoulske schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:55:
Ik zie podcasts in Spotify!Poulske schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:55:
[Afbeelding]

Geen idee of dat door deze update komt, of doordat Spotify een update heeft gehad.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb alleen wel het idee dat het beeld minder scherp is bij maps bijvoorbeeld.
1080p uitvoer staat wel aan in de ontwikkelaarsopties.
Deze kun je trouwens nu inschakelen door herhaaldelijk op het versienummer te klikken in het instellingen menu.
Nice zal eens testen vnv. Heb de update nog niet en Spotify is up to date.pven schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Ik zie podcasts in Spotify!
Geen idee of dat door deze update komt, of doordat Spotify een update heeft gehad.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik heb nog de vorige versie van de Android Auto app en ik zie ook Podcasts in Spotify, dus ik denk niet dat het door de update van AA komtpven schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Ik zie podcasts in Spotify!
Ik moet de 'v7a' variant hebben, en die zie ik nog niet staan bij de nieuwe versie. Nog even wachten op de nieuwe interface

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 30-07-2019 13:33 ]
Frustrerend, mijn werktelefoon (S7) kreeg de update bij de eerste poging, maar mijn privételefoon (Pixel 2 XL), die ik veel vaker gebruik met AA, wil er maar niet aan, ondanks herhaalde pogingen.
Ziet er namelijk beter uit dan de oude.
AA staat pre-installed op de Pixel 3a (via Amazon.de gekocht). Moet die er nog expliciet vanaf gegooid worden en side-loaden oid?
Welke USB-C > USB-A kabel gebruiken jullie? Ik heb er nu 2 geprobeerd, eentje met USB2.0 en eentje met USB3 specs. Beide werken op PC maar geven geen sjoegen in de auto. De telefoon wordt wel opgeladen, en bij het Android Auto scherm verdwijnt wel de tekst "no phone connected" maar verder gebeurt er niets.
USB mode al veranderd in alle varianten, incl. developer mode + usb debugging, geen verschil.
[ Voor 19% gewijzigd door JB076 op 30-07-2019 16:28 ]
Volgens mij heeft de GLA 2016 geen AA. Pas vanaf GLA 2017.oZy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:24:
Is er toevallig iemand hier die een Pixel 3a (XL) gebruikt icm AA? Ik krijg het niet aan de praat in mijn Mercedes GLA 2016. Carplay werkt wel.
Je schijnt het wel te kunnen activeren met een hack
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie