Ik zou ook graag de Tasker willen ontvangen.
Zie pb voor het profiel en de tasks (wel ff de bluetooth naam in het profiel aanpassen naar de bluetooth van je eigen radioR3dRacer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:02:
[...]
Wauw dat is helemaal ideaal met Tasker. Zou je mij een export kunnen sturen van jouw Tasker profiel? Ben echt een leek met Tasker
Maar in het kort:
Profile, name: Car Mode
- State: BT Connected
- Name <bluetooth naam van je radio>
- Start task: Set Car Mode
- Exit task: End Car Mode
- App -> Launch App: Flitsmeister
- Task -> Wait: 1 sec
- App -> Launch App: Torque
- App -> Launch App: Spotify
- App -> Go Home
- App -> Kill App: Flitsmeister (Use Root: On)
- App -> Kill App: Torque (Use Root: On)
- App -> Kill App: Spotify (Use Root: On)
Het werkt !!! Ontzettend bedankt, ben weer wat wijzer gewordendixet schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:52:
[...]
Zie pb voor het profiel en de tasks (wel ff de bluetooth naam in het profiel aanpassen naar de bluetooth van je eigen radio)
Maar in het kort:
Profile, name: Car ModeTask, name: Set Car Mode
- State: BT Connected
- Name <bluetooth naam van je radio>
- Start task: Set Car Mode
- Exit task: End Car Mode
Task, name: End Car Mode
- App -> Launch App: Flitsmeister
- App -> Launch App: Torque
- App -> Launch App: Spotify
- App -> Go Home
- App -> Kill App: Flitsmeister (Use Root: On)
- App -> Kill App: Torque (Use Root: On)
- App -> Kill App: Spotify (Use Root: On)
Heb ook een task ingesteld bij Set Car Mode zodat de GPS mode naar Hoge Nauwkeurigheid voordat de Apps opstarten. Bij End Car Mode wordt dan de GPS mode netjes naar Batterijbesparing gezet
Weet iemand het spraak commando om waze te laten stoppen met navigeren in combinatie met Android auto?
Trek nu de USB kabel maar uit de telefoon als ik verder de weg weet. Maar dan stopt Google play music er natuurlijk ook mee.
Trek nu de USB kabel maar uit de telefoon als ik verder de weg weet. Maar dan stopt Google play music er natuurlijk ook mee.
Klik op het pijltje en stop met navigeren.
Het is gewoon een optie binnen Waze.
Het is gewoon een optie binnen Waze.
Heb je geen touchscreen? Want je kan gewoon op het scherm selecteren om je huidige navigatie te annuleren.ipje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:00:
Weet iemand het spraak commando om waze te laten stoppen met navigeren in combinatie met Android auto?
Ga eens even opzoek want tot nu toe niet gelukt. Maar via spraak commando niet mogelijk tijdens het rijden?
Louw Post schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:38:
[...]
Heb je geen touchscreen? Want je kan gewoon op het scherm selecteren om je huidige navigatie te annuleren.
Stop navigeren of zoiets zou moeten werken naar mijn idee.ipje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:19:
Ga eens even opzoek want tot nu toe niet gelukt. Maar via spraak commando niet mogelijk tijdens het rijden?
[...]
Ik heb de allernieuwste versie van AA op mijn oneplus 6t geinstalleerd (op mijn oneplus 3 heb ik de versie er voor staan) en ik krijg een foutmelding dat er iets is met google play services (wellicht niet up to date) en dat die door beveiliging is geblokkeerd. AA start wel op mijn telefoon op, maar zodra ik hem koppel met mijn auto gaat het mis.
Herkent iemand dit, ligt dit aan deze versie of is er iets anders aan de hand?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb mijn google play services geupdate (kon de app niet vinden in de store, dus een 3rd party app die het ook doet geinstalleerd) en nu doet hij het. Bijzonder wel!
Herkent iemand dit, ligt dit aan deze versie of is er iets anders aan de hand?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb mijn google play services geupdate (kon de app niet vinden in de store, dus een 3rd party app die het ook doet geinstalleerd) en nu doet hij het. Bijzonder wel!
[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 03-05-2019 08:05 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Verwijderd
Ik heb zelf al een tijd AA en was er erg tevreden over toen ik mijn Samsung S7 nog had. Nu sinds januari een S9 en werkt niet alles meer zoals het was. Whatsapp berichten worden niet meer verzonden als zegt Google assistent wel verzonden te hebben. Ook berichten ontvang ik niet meer op mijn auto scherm. Iemand enig idee hoe dat kan?
Dual SIM / dual apps in gebruik toevallig?
Hangouts wel geïnstalleerd? Klinkt gek, maar die heb je nodig voor die functionaliteit al hoef je het alleen maar te hebben, niet actief te gebruiken.
Hangouts wel geïnstalleerd? Klinkt gek, maar die heb je nodig voor die functionaliteit al hoef je het alleen maar te hebben, niet actief te gebruiken.
[ Voor 64% gewijzigd door Hmmbob op 02-05-2019 20:40 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Hangouts heb ik niet geïnstalleerd en AA werkt gewoon bij mij. Heb Android P met de nieuwste AA en nergens last van. Behalve dat ik Spotify eerst moet starten zoals velen hier.Hmmbob schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:39:
En de Whatsapp integratie? Want daar heb ik het over.Nuevocasa schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:00:
[...]
Hangouts heb ik niet geïnstalleerd en AA werkt gewoon bij mij. Heb Android P met de nieuwste AA en nergens last van. Behalve dat ik Spotify eerst moet starten zoals velen hier.
Werkt gewoon. Appjes worden ook netjes voorgelezen.Hmmbob schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:03:
[...]
En de Whatsapp integratie? Want daar heb ik het over.
Voorlezen was ook niet het probleem, het beantwoorden via spraakcommando's werkte hier pas na de installatie van Hangouts.Nuevocasa schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:09:
[...]
Werkt gewoon. Appjes worden ook netjes voorgelezen.
⛔ Trackers of betalen ⛔
En is gelukkig ook nog maar een paar keer in dit topic genoemd als de oplossing voor dit probleem. Maar maakt mij verder niet uit hoor
Aha. Dat is het enige wat ik niet gebruik. Heb als standaard reply dat ik aan het autorijden ben. Het ging om zowel ontvangen als verzenden... Ontvangen werkt dus wel zonder Hangouts. Lijkt me dus ook een ander probleem als ontvangen ook niet werkt.JohanKupers schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:36:
[...]
Voorlezen was ook niet het probleem, het beantwoorden via spraakcommando's werkte hier pas na de installatie van Hangouts.
Verwijderd
Hangouts heb ik ook geïnstalleerd, is wel een Dual sims telefoon maar gebruik maar 1 simkaart erin. Dual apps geen idee, ik gebruik geen andere apps dan als ik in de auto zit.Hmmbob schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:39:
Verwijderd
Inmiddels heb ik een update gedaan van Google play service in de hoop dat dit misschien iets zou doem maar helaas geen succes. Assistent werkt als ik zeg Whatsapp bericht maken en sturen maar vervolgens komt dit bericht nooit aan ook al zegt ze dat het verzonden is. Ontvangen van berichten werkt ook niet. Het blijft voor mij een raadsel. Dit probleem had ik net mijn s7 niet....misschien toch weer terug gaan naar de s7 dan...
Hit the road with Android Auto’s new look
De toekomst look van android zoals gepresenteerd bij Google IO 2019
[ Voor 24% gewijzigd door DRaakje op 07-05-2019 12:02 ]
Ook in tekstvorm hier op tweakers:DRaakje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:01:
Hit the road with Android Auto’s new look
[YouTube: Hit the road with Android Auto's new look]
nieuws: Android Auto krijgt nieuwe interface en donker thema
In de +2 in de reacties lijkt het zo te zijn dat deze versie al te downloaden is. Staat dat wat krom omschreven of is dit inderdaad het geval?
Nee, dat gaat meer over het feit dat Android Auto niet beschikbaar is in de Nederlandse playstore. Je zal hem moeten downloaden via andere methodes zoals apkmirror. De nieuwe versie is nog niet beschikbaar.KaiseRRuby schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:07:
In de +2 in de reacties lijkt het zo te zijn dat deze versie al te downloaden is. Staat dat wat krom omschreven of is dit inderdaad het geval?
[ Voor 4% gewijzigd door DRaakje op 07-05-2019 14:17 ]
Of in een land zijn waar Android auto actief is. Als je hem daar 1 keer download kan je hem altijd downloaden via de playstore.DRaakje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Nee, dat gaat meer over het feit dat Android Auto niet beschikbaar is in de Nederlandse playstore. Je zal hem moeten downloaden via andere methodes zoals apkmirror. De nieuwe versie is nog niet beschikbaar.
Hoe weet ik of de assistent in android auto werkt?
als ik op het microfoontje klik, dan zie ik de 4 puntjes die altijd bij Google Now hoorde. Terwijl ik op screenshots op internet zie dat het logootje van de Assistent zou moeten komen.
Ik heb de Assistent app op mijn telefoon en als Android Auto uitstaat werkt dat. Maar als android auto aanstaan, dan kan ik een heleboel niet, "open flitsmeister" of zo herkend ie dan helemaal niet
als ik op het microfoontje klik, dan zie ik de 4 puntjes die altijd bij Google Now hoorde. Terwijl ik op screenshots op internet zie dat het logootje van de Assistent zou moeten komen.
Ik heb de Assistent app op mijn telefoon en als Android Auto uitstaat werkt dat. Maar als android auto aanstaan, dan kan ik een heleboel niet, "open flitsmeister" of zo herkend ie dan helemaal niet
Verwijderd
Bij mij zijn het ook gewoon een 4 puntjes die bewegen zodra je iets spreekt/command. Anders heb ik dit nooit gezien van de assistent.Mad_Cow schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 06:38:
Hoe weet ik of de assistent in android auto werkt?
Is het mogelijk om Google maps niet via de GPS van de auto te gebruiken (die is namelijk stuk).
Bij Apple Carplay zie je ook meldingen van Whatsapp binnenkomen. Is dat bij Android Auto niet? Ik zie ze zelf iig niet..
whatsapp meldingen zouden gewoon moeten werken met aa. heb je niet toevallig dual sim?KaiseRRuby schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:21:
Bij Apple Carplay zie je ook meldingen van Whatsapp binnenkomen. Is dat bij Android Auto niet? Ik zie ze zelf iig niet..
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat Waze deze (nog) niet gebruikt. Wellicht is dat een oplossing?stijn014 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:18:
Is het mogelijk om Google maps niet via de GPS van de auto te gebruiken (die is namelijk stuk).
Als waze werkt wel. Helaas ben ik 1 van die mensen die geregeld last hebben dat waze niet weet waar hij is of dat hij blijft zeggen dat je naar de gemarkeerde route moet terwijl je er volgens de indicator wel op zit.stelling schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:40:
[...]
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat Waze deze (nog) niet gebruikt. Wellicht is dat een oplossing?
Klinkt eerder als energiesaver oid die de gps uitzet. Was ook het probleem bij mijn s9stijn014 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:00:
[...]
Als waze werkt wel. Helaas ben ik 1 van die mensen die geregeld last hebben dat waze niet weet waar hij is of dat hij blijft zeggen dat je naar de gemarkeerde route moet terwijl je er volgens de indicator wel op zit.
Ik heb inderdaad dual sim als optie in mijn telefoon, maar heb er maar 1 simkaartje in.Snowhite0901 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:34:
[...]
whatsapp meldingen zouden gewoon moeten werken met aa. heb je niet toevallig dual sim?
Het viel mij vandaag op dat bij google maps ik niet meer kon inzoemen/uitzoemen met de draaiknop rechts op mijn radio.
Dit kon voorheen wel. Nu hebben ze het, net als bij waze, een verplaatsende optie gemaakt die je dan selecteren met het indrukken van de knop.
Ik vond het in en uitzoemen juist wel makkelijk met draaien.
Dit kon voorheen wel. Nu hebben ze het, net als bij waze, een verplaatsende optie gemaakt die je dan selecteren met het indrukken van de knop.
Ik vond het in en uitzoemen juist wel makkelijk met draaien.
Sinds dinsdag mijn nieuwe auto (308SW) en gelijk aan de slag gegaan met AA. Mirrorlink van Samsung wordt ook ondersteund, maar daarvoor is mijn telefoon te oud.
Tot nu toe erg buggy. Enkel spontane reboots en mislukte verbindingen gehad. Deze ochtend Maps en Waze uitgeprobeerd.
Maps werkt erg goed, ook met spraak commando's. Vervelende van Waze vind ik dat het gebruik blijft maken van de GPS van je telefoon. Als mijn scherm uit gaat stopt ook mijn GPS met verplaatsen.
Heb wel apps gezien die de GPS actief houden, maar is er wellicht ook gewoon een instelling om dit voor elkaar te krijgen?
Tot nu toe erg buggy. Enkel spontane reboots en mislukte verbindingen gehad. Deze ochtend Maps en Waze uitgeprobeerd.
Maps werkt erg goed, ook met spraak commando's. Vervelende van Waze vind ik dat het gebruik blijft maken van de GPS van je telefoon. Als mijn scherm uit gaat stopt ook mijn GPS met verplaatsen.
Heb wel apps gezien die de GPS actief houden, maar is er wellicht ook gewoon een instelling om dit voor elkaar te krijgen?
Garmin FR245M + HRM-RUN
Of flitsmeister bijvoorbeeld aanzetten die je scherm aan houdt of energiebesparing uit.m-vw schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:28:
Sinds dinsdag mijn nieuwe auto (308SW) en gelijk aan de slag gegaan met AA. Mirrorlink van Samsung wordt ook ondersteund, maar daarvoor is mijn telefoon te oud.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Maar ik wil het scherm juist uit...Snowhite0901 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:42:
[...]
Of flitsmeister bijvoorbeeld aanzetten die je scherm aan houdt of energiebesparing uit.
Heb inmiddels Waze als uitgezonderd van de energiebesparingen. Vanmiddag op weg naar huis eens kijken of die oplossing werkt.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Dat is het hele idee van Android Auto en Apple Carplay. Dat is alleen maar het beeld projecteren van je telefoon op het scherm, audio door je speakers en feedback van scherm terug naar de telefoon.m-vw schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:28:
Vervelende van Waze vind ik dat het gebruik blijft maken van de GPS van je telefoon.
Apart, ik heb niets ingesteld op mijn Pixel 2 XL icm Android Auto en ik kan gewoon mijn scherm uitzetten. Waze gaat gewoon door en dat gebruik ik een paar keer per week zonder problemen voor een half jaar nu. Ik vind het erg fijn werken.m-vw schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:28:
Ik snap het principe, maar links en rechts is te lezen dat bijvoorbeeld Maps gebruik kan maken van de GPS van de auto.jongetje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:12:
[...]
Dat is het hele idee van Android Auto en Apple Carplay. Dat is alleen maar het beeld projecteren van je telefoon op het scherm, audio door je speakers en feedback van scherm terug naar de telefoon.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Eerste keer ooit dat ik dit hoor, heb je hier een bron van?m-vw schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:00:
[...]
Ik snap het principe, maar links en rechts is te lezen dat bijvoorbeeld Maps gebruik kan maken van de GPS van de auto.
Eerste resultaten in google:dutchnltweaker schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:10:
[...]
Eerste keer ooit dat ik dit hoor, heb je hier een bron van?
https://waze.uservoice.co...roid-auto-use-car-antenna
https://support.google.co...ndroid-auto%2FHTP7NC02M-A
[ Voor 14% gewijzigd door m-vw op 16-05-2019 12:42 . Reden: Quote vergeten ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Als ik me niet vergis wordt er hiervoor gebruik gemaakt van de Fused Location Provider API. Binnen Waze wordt deze nog niet gebruikt, maar dat lijkt me slechts een kwestie van tijd.
Coördinator van de Waze Belux Community
Ik heb ergens gelezen dat Fused Location in de beta weer is uitgeschakeld omdat hier toch nog wel wat problemen mee optreden in Waze.
[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 16-05-2019 21:47 ]
Aangezien er gevraagd wordt om niet publiek over de bèta te praten had ik daar opzettelijk niets van gezegd
Maar inderdaad, dat is waar..
Coördinator van de Waze Belux Community

Zijn er speciale handelingen welke je moet verrichten als je een rooted device hebt om Android Auto aan de praat te krijgen?
Ik heb hier een OnePlus5 met Android P welke rooted is.
Android Auto installed
USB-foutopsporing disabled in Developer opties
Ook standaard USB-installeingen op Bestandsoverdracht gezet.
Ik heb alleen toestel taal nog niet veranderd maar denk niet dat dat wat uithaalt.
In ieder geval wil hij dus niet verbinden, ik blijf melding houden dat er Geen projectieapparaat aangesloten is. op een Opel.
Iemand nog tips?
Ik heb hier een OnePlus5 met Android P welke rooted is.
Android Auto installed
USB-foutopsporing disabled in Developer opties
Ook standaard USB-installeingen op Bestandsoverdracht gezet.
Ik heb alleen toestel taal nog niet veranderd maar denk niet dat dat wat uithaalt.
In ieder geval wil hij dus niet verbinden, ik blijf melding houden dat er Geen projectieapparaat aangesloten is. op een Opel.
Iemand nog tips?
De auto moet het natuurlijk ook ondersteunen. Ik zou dus goed zoeken of je kan vinden of jouw model/type/jaartal/uitvoering wel ondersteuning heeft voor Android Auto.
Aan de kant van de telefoon hoef je niet veel meer te doen dan de apk van Android auto en Hangouts te installeren, de rest wordt vanzelf geïnstalleerd bij eerste gebruik.
Root is niet nodig.
Edit: zo te zien (https://opel-forum.nl/forums/topic/android-auto/) moet je in ieder geval Intellilink 4 hebben en een instelling aanzetten.
Aan de kant van de telefoon hoef je niet veel meer te doen dan de apk van Android auto en Hangouts te installeren, de rest wordt vanzelf geïnstalleerd bij eerste gebruik.
Root is niet nodig.
Edit: zo te zien (https://opel-forum.nl/forums/topic/android-auto/) moet je in ieder geval Intellilink 4 hebben en een instelling aanzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 17-05-2019 12:00 ]
Gisteren met naar huis rijden werkte Waze nog niet goed met het scherm uit. Deze ochtend alle besparingen uitgezet en nu werkte het wel. Vind het vreemd dat Waze toch beïnvloed wordt terwijl ik deze als uitzondering had aangemerkt.
Anyway. Nu nog de juist commando's vinden. Als ik 'Navigeer naar dorpstraat mijn dorp' zeg wordt de locatie netjes op de kaart aangegeven, echter start de navigatie verder niet. Iemand nog een idee?
Anyway. Nu nog de juist commando's vinden. Als ik 'Navigeer naar dorpstraat mijn dorp' zeg wordt de locatie netjes op de kaart aangegeven, echter start de navigatie verder niet. Iemand nog een idee?
Garmin FR245M + HRM-RUN
dan moet je nog even op "rijden" drukken.m-vw schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:20:
Gisteren met naar huis rijden werkte Waze nog niet goed met het scherm uit. Deze ochtend alle besparingen uitgezet en nu werkte het wel. Vind het vreemd dat Waze toch beïnvloed wordt terwijl ik deze als uitzondering had aangemerkt.
Tip opgevolgd en nu doet Waze het eindelijk ook bij mijm-vw schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:20:
Gisteren met naar huis rijden werkte Waze nog niet goed met het scherm uit. Deze ochtend alle besparingen uitgezet en nu werkte het wel
Die knop is er niet.
Nou, navigeer naar thuis werkt wel, maar een ander adres wordt wel gevonden maar er volgt geen route.dixet schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:20:
[...]
Tip opgevolgd en nu doet Waze het eindelijk ook bij mij
Garmin FR245M + HRM-RUN
@m-vw krijg je dan een marker waar je moet zijn met verder niks?
Dit heb ik ook soms.
Dit heb ik ook soms.
Ja. Iedere keer.tlpeter schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:30:
@m-vw krijg je dan een marker waar je moet zijn met verder niks?
Dit heb ik ook soms.
Ook als ik stil sta.
Edit: Gisteravond werkte het ineens wel. Helaas maar 1 keer. Op de terugweg en nu deze morgen weer geen knop te zien.
[ Voor 20% gewijzigd door m-vw op 18-05-2019 08:12 . Reden: Kleine update ]
Garmin FR245M + HRM-RUN
Goedenavond,
Stiekem hoop ik dat iemand mij zou kunnen helpen. Ik krijg Google Maps met Android auto niet goed werkend. Iedere keer als mijn S10 zich vergrendelt of in ieder geval op zwart gaat, krijg ik de melding in de auto dat de navigatie "zoekt GPS". Als ik mijn telefoon dan weer unlock dan pakt hij het signaal wel weer op. Op internet kan ik hier niks over vinden. Android auto help, maps help centre, hier op het forum zie ik niemand met een gelijksoortig probleem. Heeft iemand hier advies voor ? Opnieuw downloaden en installeren helpt niet, andere versie installeren ook niet.
Nu ik naar dat antwoord opzoek ben kom ik ook veel Waze tegen ? Beter alternatief voor google maps ?
Vriendelijk bedankt!
Stiekem hoop ik dat iemand mij zou kunnen helpen. Ik krijg Google Maps met Android auto niet goed werkend. Iedere keer als mijn S10 zich vergrendelt of in ieder geval op zwart gaat, krijg ik de melding in de auto dat de navigatie "zoekt GPS". Als ik mijn telefoon dan weer unlock dan pakt hij het signaal wel weer op. Op internet kan ik hier niks over vinden. Android auto help, maps help centre, hier op het forum zie ik niemand met een gelijksoortig probleem. Heeft iemand hier advies voor ? Opnieuw downloaden en installeren helpt niet, andere versie installeren ook niet.
Nu ik naar dat antwoord opzoek ben kom ik ook veel Waze tegen ? Beter alternatief voor google maps ?
Vriendelijk bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door martijn58 op 18-05-2019 20:22 ]
Waarschijnlijk net als bij mij een energiebesparingprobleem. Zet dit eens uit.martijn58 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 20:21:
Goedenavond,
Vriendelijk bedankt!
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ja probleem opgelost! Bedankt.m-vw schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:44:
[...]
Waarschijnlijk net als bij mij een energiebesparingprobleem. Zet dit eens uit.
Via de bekende kanalen is er weer een bijgewerkte versie van AA te downloaden, versie 4.3.591844. Changelog lijkt vrij beperkt...
Ik heb met m'n zakelijke telefoon als ik zeg oké Google bel X. Dat hij zegt dat hij meer informatie wil ophalen en ik op een knop op mijn mobiel (welke niet komt) moet drukken. Op m'n andere telefoon werkt 't wel, gaat om identieke contacten. Heb hangouts op beide telefoons, waar zou 't nog meer aan kunnen liggen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Zou er ook niet een nieuwe versie uitkomen met een totaal andere look enzo? Heb wel reviews erover gezien op YouTube, maar zie hem nergens staan op APK mirror.chielmi schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:03:
Via de bekende kanalen is er weer een bijgewerkte versie van AA te downloaden, versie 4.3.591844. Changelog lijkt vrij beperkt...
Vind de communicatie over Android Auto allemaal maar vrij beperkt en wazig. Had graag wat meer apps gezien enzo.
Deze komt pas in de zomer.Dennahz schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:38:
[...]
Zou er ook niet een nieuwe versie uitkomen met een totaal andere look enzo? Heb wel reviews erover gezien op YouTube, maar zie hem nergens staan op APK mirror.
Vind de communicatie over Android Auto allemaal maar vrij beperkt en wazig. Had graag wat meer apps gezien enzo.
Oké ik had al hierop gereageerd. Maar ik ben toch om. Ik ben terug naar Waze. Een beetje off-topic want de reden heeft niets met Android Auto te maken. Sinds de tip van @m-vw werkt Waze prima. Hoewel ik de useability van Maps op AA beter vind dan die van Waze is er één heel belangrijke reden om toch Waze te gebruiken: Maps navigeert bij mij té vaak niet naar de juiste locatie.M-ThijZ schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:13:
Welke integratie met Android Auto vinden jullie beter? Google Maps of Waze?
Eigenlijk heb ik nooit anders dan Google Maps gebruikt, maar nu ik sinds kort Android Auto heb, ben ik wel benieuwd of Waze meer te bieden heeft.
Vaak zoek ik een adres eerst al eens op in Maps op mijn laptop. Dan is het wel handig dat deze bij de recente zoekopdrachten staat. Maps + Flitsmeister zou helemaal ideaal zijn, maar volgens mij werkt dat nog niet goed samen.
Dat speelt vooral bij hoogteverschillen: waar Waze je netjes naar een plek op loopafstand leidt houdt Maps geen rekening met de hoogte en brengt je hemelsbreed misschien wel dichtbij maar zonder mogelijkheid om je bestemming te bereiken

Voorbeeld in Nederland: de Galgelaan in Zierikzee. Dit weggetje ligt ónder de Zeelandbrug. Waze leidt me netjes 2KM voor de brug van de N256 af en naar dit weggetje toe. Maps laat me doodleuk doorrijden op diezelfde N256 en óp de Zeelandbrug stoppen. En wat moet ik dan? Van de brug af springen?
Nog leuker was het vorige week op Madeira. Waze leidt me netjes naar verderop in de straat (voor het restaurant mocht je niet rijden). Maps stuurt me de bergen in naar een klif 100 meter boven het restaurant. Helaas had ik m'n abseilkit niet bij me

Sluit mij aan bij @dixet . Maps werkt beter. Waze doet het nog steeds vaak niet goed (Geen knop om navigatie te starten.)
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik vind waze fijner als het werkt. Helaas doet het dat niet dus is de default keuze nu maps.
Huh, hij zegt toch juist dat Maps niet goed werkt.m-vw schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:31:
Sluit mij aan bij @dixet . Maps werkt beter. Waze doet het nog steeds vaak niet goed (Geen knop om navigatie te starten.)
Daarbij vraag ik me af wat voor scherm jij ziet als je een adres hebt gekozen. Je bent de enige die ik ken die geen route kan starten...
Even voor de duidelijkheid. Ik maak hier verschil tussen de daadwerkelijke navigatie en de werking met AA.jongetje schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Huh, hij zegt toch juist dat Maps niet goed werkt.
Daarbij vraag ik me af wat voor scherm jij ziet als je een adres hebt gekozen. Je bent de enige die ik ken die geen route kan starten...
Garmin FR245M + HRM-RUN
Heb je al geprobeerd om lang op de navigatieknop in AA te drukken. Dan krijg je de keuze welke je wilt gebruiken. Bij mij onthoudt AA die keuze.stijn014 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:45:
Ik vind waze fijner als het werkt. Helaas doet het dat niet dus is de default keuze nu maps.
Ik bedoel dat waze in AA nooit een goeie gps lock krijgt. (gewoon als app werkt hij meestal wel)stelling schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:14:
[...]
Heb je al geprobeerd om lang op de navigatieknop in AA te drukken. Dan krijg je de keuze welke je wilt gebruiken. Bij mij onthoudt AA die keuze.
Keertje debug mode draaien en logs opsturen?
Debug mode enable je door te zoeken naar 2##2 en dan de menu opties te bekijken.
Debug mode enable je door te zoeken naar 2##2 en dan de menu opties te bekijken.
Even een domme opmerking: GPS staat wel aan? Maps kan gebruikmaken van de GPS van je auto, Waze niet.stijn014 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:01:
[...]
Ik bedoel dat waze in AA nooit een goeie gps lock krijgt. (gewoon als app werkt hij meestal wel)
Garmin FR245M + HRM-RUN
Jep. Heb wel een Sony dus heb het al meer gehoord.m-vw schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:12:
[...]
Even een domme opmerking: GPS staat wel aan? Maps kan gebruikmaken van de GPS van je auto, Waze niet.
Iemand anders ook het probleem dat als je een spraak reply wil sturen in Whatapp dat AA googled op reply ipv een mogelijkheid om via spraak te reageren?
Heb gelijk maar een nieuwere versie geinstalleerd om te kijken of het hiermee opgelost is.
PS Kon wel via spraak een bericht te versturen via whatsapp naar de contact, dus het gaat echt puur fout op "beantwoorden"
[edit] Nieuwe versie lost het niet op, raar dat ik dit op de Samsumg A7 wel heb, maar op mijn Huawei P10 lite niet heb.
Heb gelijk maar een nieuwere versie geinstalleerd om te kijken of het hiermee opgelost is.
PS Kon wel via spraak een bericht te versturen via whatsapp naar de contact, dus het gaat echt puur fout op "beantwoorden"
[edit] Nieuwe versie lost het niet op, raar dat ik dit op de Samsumg A7 wel heb, maar op mijn Huawei P10 lite niet heb.
[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-05-2019 20:57 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ja, dat had ik pas ook een paar keer! Vet irritant, dus ik beantwoord gewoon weer via mijn horloge
Heb precies hetzelfde, dan gaat ie in Google Maps naar Reply zoeken.MeNTaL_TO schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:40:
Iemand anders ook het probleem dat als je een spraak reply wil sturen in Whatapp dat AA googled op reply ipv een mogelijkheid om via spraak te reageren?
Is het normaal gedrag dat tijdens dat android auto actief is in de auto, dat je het niet kan gebruiken op de telefoon? Ik krijg een zwart scherm met melding van swipe omhoog om te unlocken, maar dan verdwijnt de applicatie, lijkt op een crash.
Ook werkt de telefoon minder goed tijdens gebruik. Als ik bv filmpje wilde afspelen uit galerij, dan pauzeerde dit steeds binnen seconde na op afspelen klikken.
Laatste versie AA via apk op Galaxy s9 icm onofficiele AA installatie op Mazda connect systeem
Ook werkt de telefoon minder goed tijdens gebruik. Als ik bv filmpje wilde afspelen uit galerij, dan pauzeerde dit steeds binnen seconde na op afspelen klikken.
Laatste versie AA via apk op Galaxy s9 icm onofficiele AA installatie op Mazda connect systeem
[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-05-2019 19:28 ]
Eerste gedeelte heb ik ook. maar kom wel gewoon op mijn desktop als ik de app unlock, nieuwere of juist oudere versie proberen?Hertog_Martin schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:27:
Is het normaal gedrag dat tijdens dat android auto actief is in de auto, dat je het niet kan gebruiken op de telefoon? Ik krijg een zwart scherm met melding van swipe omhoog om te unlocken, maar dan verdwijnt de applicatie, lijkt op een crash.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Goedemiddag dames en heren,
Ik heb gister AA gedownload en geïnstalleerd vanaf de apk. Laatste versie die is uitgebracht ik meen op 21 Mei. Alleen als ik AA nu wil opstarten om het in te stellen krijg ik telkens de melding "Google play services werkt niet" het gaat hier om een Galaxy S8.
Ik heb gister AA gedownload en geïnstalleerd vanaf de apk. Laatste versie die is uitgebracht ik meen op 21 Mei. Alleen als ik AA nu wil opstarten om het in te stellen krijg ik telkens de melding "Google play services werkt niet" het gaat hier om een Galaxy S8.
Ik verwacht dat dit uit veiligheidsoverwegingen is gedaan. Ze gaan er vanuit als android auto actief is, je ook daadwerkelijk aan het auto rijden bent. Dan lijkt het mij logisch dat je geen films ed kunt kijken op je telefoon.
Hertog_Martin schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:27:
Ben benieuwd wanneer de nieuwe Android auto deze zomer uitkomt. Hopelijk komt er bredere scala aan ondersteuning voor apps zoals flitsmeister of andere navigatie apps.
Hier hetzelfde probleem, gisteren werkte het nog prima. Heb even iets anders geprobeerd en daarvoor AA verwijderd. Zojuist er weer opgezet en...."Google play service werkt niet". Samsung s10 +
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:45:
Hebben jullie wel de juiste versie gedownload?
Hier geen probleem met de arm64-v8a versie (oneplus 6 laatste beta)
Hier geen probleem met de arm64-v8a versie (oneplus 6 laatste beta)
Hier ook geen problemen met de laatste versie van AA.
Ook een Oneplus 6.
Ook een Oneplus 6.
Hier op een Nokia 8.1 ook geen probleem met AA
⛔ Trackers of betalen ⛔
Op mijn Xiaomi Mi Mix 2s ook geen probleem met de nieuwe versie (arm64-v8a). Misschien moet je de Play services updaten?Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:45:
Hier op een Samsung S8 geen problemen, afgelopen weekend AA ook op de LG G7 van mijn vriendin geïnstalleerd en ook die werkt prima.
Heb je de tips van Google zelf toegepast?ipje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:14:
Hier hetzelfde probleem, gisteren werkte het nog prima. Heb even iets anders geprobeerd en daarvoor AA verwijderd. Zojuist er weer opgezet en...."Google play service werkt niet". Samsung s10 +
[...]
https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en
Als ik het zo lees lijken die bij een deel van de mensen met een probleem de oplossing te zijn. Bij mij met AA op een vers geinstalleerde Android 9/pie op een Oneplus 3 geen enkel probleem gehad.
Bedankt, het werkt nu nadat ik de stappen had doorlopen.
chielmi schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 17:52:
[...]
Heb je de tips van Google zelf toegepast?
https://support.google.com/googleplay/answer/9037938?hl=en
Als ik het zo lees lijken die bij een deel van de mensen met een probleem de oplossing te zijn. Bij mij met AA op een vers geinstalleerde Android 9/pie op een Oneplus 3 geen enkel probleem gehad.
Heb Waze maar van mijn telefoon gegooid. Na eerst problemen te hebben gwhad met het niet verschijnen van de Go button wil Waze nu geen gps fix krijgen.
Voorlopig gewoon weer terug naar de Tomtom in mijn auto.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Werkt het wel als je Waze buiten je auto (of niet gekoppeld als Android Auto) gebruikt? Ik heb namelijk nog geen problemen met GPS fix van Waze in de auto gehad, ook niet de paar keer dat ik een auto met AA heb gebruikt.m-vw schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:31:
Heb Waze maar van mijn telefoon gegooid. Na eerst problemen te hebben gwhad met het niet verschijnen van de Go button wil Waze nu geen gps fix krijgen.
Je kan nog proberen om Google Maps te gebruiken ipv Waze, al vind ik die persoonlijk minder fijn.
Nee. Zal het dit weekend weer eens een keer proberen.gwystyl schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:54:
[...]
Werkt het wel als je Waze buiten je auto (of niet gekoppeld als Android Auto) gebruikt? Ik heb namelijk nog geen problemen met GPS fix van Waze in de auto gehad, ook niet de paar keer dat ik een auto met AA heb gebruikt.
Je kan nog proberen om Google Maps te gebruiken ipv Waze, al vind ik die persoonlijk minder fijn.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Verwijderd
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een Huawei p8 lite 2017. Ik heb hier Android auto op geïnstalleerd. Als ik hem aansluit via Bluetooth en USB kabel met AA aan maakt hij alleen verbinding via Bluetooth. Hij krijgt wel mijn sms'jes, telefoontjes en dergelijk maar ik kan maps niet mirror linken. Ligt dit aan mijn telefoon? Ik heb er weinig verstand van maar zou het graag werkend hebben.
@Verwijderd wat voor autoradio? Ondersteunt die wel Android Auto?
Ik heb een P smart 2019 gehad, die deed het ook niet direct. Heb veel moeten rommelen met de USB modus (eerst in developer mode zetten, dan kun je gaan pielen). Dacht eerst dat het een Android 9-dingetje was, maar mijn G6+ en mijn huidige Galaxy A70 draaien het prima op Android 9.Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:21:
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een Huawei p8 lite 2017. Ik heb hier Android auto op geïnstalleerd. Als ik hem aansluit via Bluetooth en USB kabel met AA aan maakt hij alleen verbinding via Bluetooth. Hij krijgt wel mijn sms'jes, telefoontjes en dergelijk maar ik kan maps niet mirror linken. Ligt dit aan mijn telefoon? Ik heb er weinig verstand van maar zou het graag werkend hebben.
Sowieso moet je AA na het installeren eerst een keer starten op je telefoon, dan kun je alle waarschuwingen en wat dies meer zij wegklikken. Pas als AA op de telefoon normaal start, dan kun je het in je auto proberen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Eum dat weet ik niet precies. Wel een officiële van vw, komt en zit in een golf 7.servies schreef op zondag 9 juni 2019 @ 01:31:
@Verwijderd wat voor autoradio? Ondersteunt die wel Android Auto?
Er is een tijdje geweest dat Huawei + android auto niet samen ging in de auto, sinds de p30 serie (2019) is dit opgelost. Kan daar ook aan gelegen hebben.SeatRider schreef op zondag 9 juni 2019 @ 09:15:
[...]
Ik heb een P smart 2019 gehad, die deed het ook niet direct. Heb veel moeten rommelen met de USB modus (eerst in developer mode zetten, dan kun je gaan pielen). Dacht eerst dat het een Android 9-dingetje was, maar mijn G6+ en mijn huidige Galaxy A70 draaien het prima op Android 9.
Sowieso moet je AA na het installeren eerst een keer starten op je telefoon, dan kun je alle waarschuwingen en wat dies meer zij wegklikken. Pas als AA op de telefoon normaal start, dan kun je het in je auto proberen.
Dit was vorig jaar zo: https://forum.xda-develop...le-huawei-phones-t3744725 Draai je wel de laatste updates?
[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-06-2019 11:23 ]
Wordt voor ons wel lastig helpen als jij al niet weet wat voor radio je in je auto hebt... er zal minimaal toch wel een optie op moeten zitten om Android auto te kunnen starten.Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:26:
[...]
Eum dat weet ik niet precies. Wel een officiële van vw, komt en zit in een golf 7.
Wil je mirror linken of wil je Android Auto?Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:21:
Dat zijn 2 verschillende zaken.
En VW heeft voor de Golf meerde soorten radios. De goedkoopste heeft wel een groot scherm.
Maar geen onboard navigatie. En daarvoor moet je nog extra betalen om AA te activeren.
De Discover Media heeft, meen ik, ook een extratje nodig voor AA.
De Discover Pro (het grootste scherm zonder knoppen) komt standaard met AA.
Verder zou je weinig met BT hoeven te doen.
Als je AA op je telefoon hebt staan is de kabel aansluiten voldoende.
Dan stappen doorlopen op scherm van telefoon en radio en je telefoon is verbonden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Eigenlijk toch vreemd dat je bij VW extra moet betalen voor AA en Carplay.. het is letterlijk iets anders in de software aanzetten en klaar. Andere auto bedrijven kunnen het standaard wel aanbieden bij een touchscreen/multimedia systeem.DarkSide schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:25:
[...]
Wil je mirror linken of wil je Android Auto?
Dat zijn 2 verschillende zaken.
En VW heeft voor de Golf meerde soorten radios. De goedkoopste heeft wel een groot scherm.
Maar geen onboard navigatie. En daarvoor moet je nog extra betalen om AA te activeren.
De Discover Media heeft, meen ik, ook een extratje nodig voor AA.
De Discover Pro (het grootste scherm zonder knoppen) komt standaard met AA.
Verder zou je weinig met BT hoeven te doen.
Als je AA op je telefoon hebt staan is de kabel aansluiten voldoende.
Dan stappen doorlopen op scherm van telefoon en radio en je telefoon is verbonden.
Werkte anders ook prima met mijn p10-lite, zowel in een VW als in een Opel.dutchnltweaker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:20:
[...]
Er is een tijdje geweest dat Huawei + android auto niet samen ging in de auto, sinds de p30 serie (2019) is dit opgelost. Kan daar ook aan gelegen hebben.
Dit was vorig jaar zo: https://forum.xda-develop...le-huawei-phones-t3744725 Draai je wel de laatste updates?
Let op:
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie
Android Auto zit tegenwoordig standaard in Android 10. Voor diegene die nog geen Android 10: het is niet toegestaan om hier alternatieve download-links neer te zetten.
Posts over Android Auto Wireless hoort thuis in [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie