Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:59
@MadMarky Die stond al aan. Heb 'm even uit en weer aan gezet voor de zekerheid. Heb ook het commando geprobeerd. Dan reageert ze dus echt heel apart. Ze zegt, "wilt u bericht sturen naar contact 1" en dan zegt ze een telefoonnummer en nog een telefoonnummer. Echt super vaag.

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:54
quote:
tiguan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:17:
@MadMarky Die stond al aan. Heb 'm even uit en weer aan gezet voor de zekerheid. Heb ook het commando geprobeerd. Dan reageert ze dus echt heel apart. Ze zegt, "wilt u bericht sturen naar contact 1" en dan zegt ze een telefoonnummer en nog een telefoonnummer. Echt super vaag.
En je notificatie instelling in WhatsApp zelf?

• tiguan
@Bartvw Wat bedoel je daar precies mee?

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:03
''Android Auto is officieel nog niet te gebruiken in Nederland / België en daarom is de app nog niet te downloaden uit de Play Store.''

Bij mij kan dit dus wel, misschien komt dit omdat ik verleden jaar in Rusland was en ik kon hem toen downloaden in de playstore. Sindsdien kan ik Android Auto gewoon updaten via de playstore, meer mensen die dit kunnen beamen?

Heb nog een vraag, Graag zou ik zien dat de App Here Maps (Here WeGo) beschikbaar wordt gesteld voor Android Auto, gaat dit in de toekomst gebeuren of... er wordt namelijk bij auto's met android toestel breed geadverteerd met android auto.. helaas is de de app ondersteuning (hoeveelheid apps) best wel gering.. wordt dit nog hard gewerkt komend jaar of?

• jan groen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:30
quote:
dutchnltweaker schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:13:

Bij mij kan dit dus wel, misschien komt dit omdat ik verleden jaar in Rusland was en ik kon hem toen downloaden in de playstore. Sindsdien kan ik Android Auto gewoon updaten via de playstore, meer mensen die dit kunnen beamen?
Klopt! Ik heb hem ooit in Frankrijk geïnstalleerd en word nu iedere keer bijgewerkt.

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Volgens mij (correct me if i am wrong) houd Google developers toch niet tegen om apps te ontwikkelen voor Android Auto? Dus in principe kan elke navigatie app toch een Android auto app maken?

Zie bijvoorbeeld:
https://developer.android...unch/distribute-auto.html
en
https://developer.android.com/training/auto/start/index.html

Al zie ik daar dat de Android Auto apps aan een strenge review wordt ondervonden.
Je mag bijvoorbeeld de rijder van de auto niet teveel afleiden etc..

Geen idee waarom er naast Maps en Waze verder geen andere navigatie apps er zijn.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien omdat die beide van Google zijn? Dan zorgen ze wel dat die aan de eisen voldoen, of er worden voor Sygic, TomTom, Navigon etc eisen gevraagd waardoor de unieke features van hun product niet uit de verf komen?

Waze op Android Auto lijkt voor mij veel te veel op maps. Het is op zich wel duidelijk, maar met hele grote UI elementen. Op mijn huidige auto met een Android headunit ziet het er net zo uit als op mijn telefoon, maar dan als op een 7" tablet in landscape.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Bartvw
quote:
Heb je de WhatsApp notificaties wel aanstaan? Of zijn dat alleen geluid tonen en geen notificaties in de notificatie balk. Daar zijn binnen WhatsApp ook aantal instellingen voor.

• tiguan
Op mijn telefoon zelf krijg ik altijd notificaties (tekst en geluid) ja, of bedoel je dat niet?

• Sveninho
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-03 06:18
Het laatste bericht hierover was in 07/2017 dus ik vraag het schaamteloos in de eerste maand van dit jaar;
Is er al een fix voor Flitsmeister en AA?

Doordat Ford Sync en het Android systeem niet (altijd) vlekkeloos communiceren ben ik helaas toch gebonden aan AA. Het zou fijn zijn zo nu en dan ook een reminder te krijgen van onze belasting potjes. :P

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:42
Heb sinds afgelopen vrijdag de nieuwe Seat Ibiza, leuk met Android Auto. Meteen AA uitproberen natuurlijk, maar het kwam er op neer dat ik constant disconnects krijg. Soms lijkt het wat langer goed te gaan en dan disconnect het alsnog.

Al van alles geprobeerd. Meerdere kabels geprobeerd, USB debugging aangezet, batterij besparing uitgezet voor de apps die door AA gebruikt worden, maar niks lijkt te helpen. Als ik online een beetje zoek zie ik meer probelemen met OnePlus (3), maar ook voor andere merken zie ik veel problemen (vooral i.c.m. Android 8 lijkt het).

Verder mensen met problemen en eventueel de oplossing?
Gaat in mijn geval dus om een OnePlus 3 met Android 8.0 en Seat Ibiza 2017.

Heb in ieder geval melding gedaan in dit topic van AA:
https://productforums.goo.../android-auto/bM_a57CZQfs

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Stfnlln
  • Laatst online: 12:35
quote:
Cerenas schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:36:
Heb sinds afgelopen vrijdag de nieuwe Seat Ibiza, leuk met Android Auto. Meteen AA uitproberen natuurlijk, maar het kwam er op neer dat ik constant disconnects krijg. Soms lijkt het wat langer goed te gaan en dan disconnect het alsnog.

Al van alles geprobeerd. Meerdere kabels geprobeerd, USB debugging aangezet, batterij besparing uitgezet voor de apps die door AA gebruikt worden, maar niks lijkt te helpen. Als ik online een beetje zoek zie ik meer probelemen met OnePlus (3), maar ook voor andere merken zie ik veel problemen (vooral i.c.m. Android 8 lijkt het).

Unlock je je telefoon tijdens het gebruik van AA? Dan verliest mijn op3 sinds Android 8.0 de connectie. Ook het uberhaupt bewegen van de telefoon/kabel zorgt sinds de update vaak voor connectieverlies.

• Cerenas
quote:
Stfnlln schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Unlock je je telefoon tijdens het gebruik van AA? Dan verliest mijn op3 sinds Android 8.0 de connectie. Ook het uberhaupt bewegen van de telefoon/kabel zorgt sinds de update vaak voor connectieverlies.
Ik unlock mijn telefoon niet, die ligt gewoon aan de kabel in het bakje voor de versnellingspook. Ook denk ik dat het misschien wel te maken heeft met het bewegen van de kabel, maar dat is dus sinds de update vaker zo?

Voor 8.0 had ik geen auto met Android Auto dus ik heb geen verdere ervaring. Ben zojuist vanaf werk naar huis gereden (een uur rijden zo'n beetje) en hij was 2x ge-disconnect. Die 2x waren echter wel bij wat beweging in de auto, dus ik kan niet helemaal met zekerheid die conclusie maken (ik rij ook grotendeels snelweg). De telefoon en kabel liggen behoorlijk onbeweeglijk erbij, dus het is echt minimale beweging (mocht er überhaupt beweging zijn geweest).

• Stfnlln
  • Laatst online: 12:35
quote:
Cerenas schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Ik unlock mijn telefoon niet, die ligt gewoon aan de kabel in het bakje voor de versnellingspook. Ook denk ik dat het misschien wel te maken heeft met het bewegen van de kabel, maar dat is dus sinds de update vaker zo?

Voor 8.0 had ik geen auto met Android Auto dus ik heb geen verdere ervaring. Ben zojuist vanaf werk naar huis gereden (een uur rijden zo'n beetje) en hij was 2x ge-disconnect. Die 2x waren echter wel bij wat beweging in de auto, dus ik kan niet helemaal met zekerheid die conclusie maken (ik rij ook grotendeels snelweg). De telefoon en kabel liggen behoorlijk onbeweeglijk erbij, dus het is echt minimale beweging (mocht er überhaupt beweging zijn geweest).
Ik kreeg er inderdaad pas na de update last van en lees dat andere dat ook hebben. Direct na de update werkte AA helemaal niet, dus ben al blij met deze minder stabiele variant.

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-04 22:28
quote:
Cerenas schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:36:

De oneplus 3 heeft erg veel problemen met android auto.
Met android 7 ook al 8 weet ik niet. Ik heb zelf de 5 en daarmee geen problemen mijn vrouw heeft de 3T en heeft ook vaak Verbindingsproblemen.
Wat helpt is een goede kabel daar is hij erg gevoelig voor.
Geen verloopjes of wat dan ook.
Ik zelf gebruik een korte usb-c kabel van Google zelf zat bij m'n vorige telefoon dacht ik (Nexus 6P ).
Daarmee werkt de OP3T ook bijna probleemloos.
Wat ook kan helpen is de android auto app uitsluiten van accuoptimalisatie.

|Oneplus6 128GB Mirror Black| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• Cerenas
quote:
ComTech schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:23:
[...]

De oneplus 3 heeft erg veel problemen met android auto.
Met android 7 ook al 8 weet ik niet. Ik heb zelf de 5 en daarmee geen problemen mijn vrouw heeft de 3T en heeft ook vaak Verbindingsproblemen.
Wat helpt is een goede kabel daar is hij erg gevoelig voor.
Geen verloopjes of wat dan ook.
Ik zelf gebruik een korte usb-c kabel van Google zelf zat bij m'n vorige telefoon dacht ik (Nexus 6P ).
Daarmee werkt de OP3T ook bijna probleemloos.
Wat ook kan helpen is de android auto app uitsluiten van accuoptimalisatie.
Zelf heb ik al meerdere kabels geprobeerd, dat heeft het voor mij helaas niet op mogen lossen. Hopelijk komt Google of OnePlus met een (Android) update voor meer stabiliteit. Het is maar afwachten dan. ;(

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:58

SeatRider

Back in the seat

Wat ik meestal doe is alvast de navigatie instellen als ik op weg ben naar mijn auto. Dan sluit ik de telefoon aan op de auto en gebeurt er niks. Het lijkt erop dat AA pas "start" als de Google Maps niet op de voorgrond draait/als de telefoon niet is gelocked. Iemand enig idee waarom dit is?

En enig idee waarom AA 3.0 er alleen voor ARM64 is? Mijn Moto G5+ slikt geen ARM64...

SeatRider wijzigde deze reactie 17-02-2018 13:28 (13%)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Goegol
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:49
quote:
SeatRider schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:24:
Wat ik meestal doe is alvast de navigatie instellen als ik op weg ben naar mijn auto. Dan sluit ik de telefoon aan op de auto en gebeurt er niks. Het lijkt erop dat AA pas "start" als de Google Maps niet op de voorgrond draait/als de telefoon niet is gelocked. Iemand enig idee waarom dit is?

En enig idee waarom AA 3.0 er alleen voor ARM64 is? Mijn Moto G5+ slikt geen ARM64...
Wat ik meestal merk is dat de andere versies paar dagen later beschikbaar komen.

Hemelaar Fotografie

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:49
Ik kan android auto niet meer opstarten. Fout met Google play services. Via kabel en zonder auto zelfde probleem. Nieuwste versie geïnstalleerd, probleem blijft zich voordoen. Hoe kan ik dit oplossen?

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:42
Te oude versie?

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:47
quote:
SeatRider schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 13:24:

Sinds 20-2 is de 'normale' ARM versie beschikbaar op APKMirror.

• Cerenas
Hier iemand toevallig die ook verbindingsproblemen had met Android Auto icm Android 8 en weet of die (misschien) zijn opgelost met de 3.0 versie?

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
quote:
Joostje123 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:24:
Ik kan android auto niet meer opstarten. Fout met Google play services. Via kabel en zonder auto zelfde probleem. Nieuwste versie geïnstalleerd, probleem blijft zich voordoen. Hoe kan ik dit oplossen?
Compleet verwijderen en opnieuw binnenhalen?

Wat anders: Ik kreeg gisteren de melding dat ik AA verplicht moest updaten. Dus ik klik op de knop 'Update' die in beeld verschijnt bij het opstarten van AA en vervolgens probeert ie een link te leggen naar de Playstore maar dan krijg je de melding "Deze app is niet geschikt in uw regio" (of iets dergelijks) en vervolgens een rood scherm in AA met alleen de knop 'Exit". Lekker dan. Werkt gewoon heel AA niet meer.

Uiteindelijk de update buiten de play store om (als APK) moeten installeren/updaten. Zo debiel dat AA nog steeds niet in NL beschkbaar is. Het werkt namelijk hartstikke prima.. waar wacht Google toch op?? :(

• jongetje
  • Laatst online: 14:41
@DonJunior Dat is logisch dat ie niet via de appstore geupdate kan worden. Daar staat ie namelijk niet in voor NL. Ik vermoed (aannames...) dat als googlenow voor NL beschikbaar is AndroidAuto volgt.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:04
quote:
jongetje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:41:
@DonJunior Dat is logisch dat ie niet via de appstore geupdate kan worden. Daar staat ie namelijk niet in voor NL. Ik vermoed (aannames...) dat als googlenow voor NL beschikbaar is AndroidAuto volgt.
Dat snap ik... daarom had ik hem geinstalleerd via APK. Wat ik niet snap is dat gewoon de gehele app wordt geblokkeerd als er een nieuwe update beschikbbaar is. Wat is dat nu voor ongebruiksvriendelijke manier van werken.
Voor hetzelfde geval zit ik ergens zonder internet (voor zover dat nog het geval is) en kan ik überhaupt niet updaten. Dan kan ik dus gewoon de hele rit geen AA gebruiken.
Als er een update is en je geeft dat aan middels een notificatie, prima. Maar dan moet je niet de gehele app onbruikbaar maken :(

• jongetje
@DonJunior zonder internet kan ie ook niet controleren op een andere versie en blokkeren. Daarnaast zie ik weinig waarde in Android auto zonder internet...

Maar ben met je eens dat blokkeren niet vriendelijk is. Dat gebeurd trouwens niet elke keer als er een nieuwe versie uitkomt

• somfortiwan
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-04 16:25
Enkele dagen geleden was er een nieuwsbericht dat de Google Assistant er dit jaar in het Nederlands zou moeten zijn. Laten we hopen dat Home producten en AA dan ook meteen deftig ondersteund gaan worden hier.

Ik heb voorlopig apk mirror link opgeslagen in mijn bookmarks en check elke paar dagen een keertje voor een nieuwe versie om zeker te zijn dat ik niet de crappy GPS van mijn auto moet gebruiken.

• MillanO
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 04:08
Nadat mijn Samsung Galaxy S8+ een nieuw moederbord heeft gekregen en alles opnieuw heb moeten laten installeren zie ik ipv 4G connectie LTE in de AA staan. Is dit een probleem? Gaat de verbinding nu minder snel en/of kan ik dit ook simpel oplossen? Op mijn telefoon zelf zie ik wel 4G+ plus staan en alles werkt tot nu toe naar behoren. (Samsung reparatie via Dynafix, ik denk dat sommige hier de klachten wel van kennen)

Voor dat het moederbord was gerepareerd zag ik altijd 4G staan dus vandaar mijn vraag.

MillanO wijzigde deze reactie 05-03-2018 03:25 (20%)

• jongetje
quote:
MillanO schreef op maandag 5 maart 2018 @ 03:23:
zie ik ipv 4G connectie LTE in de AA staan. Is dit een probleem?
LTE == 4G
(al is dat bij mij al het eerste resultaat als ik op "LTE" met google zoek)

jongetje wijzigde deze reactie 05-03-2018 07:21 (17%)

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:52

Ursamajor

Astrofotograaf

Gisteren wilde ik weer eens gebruik maken van Android Auto, deed ie het weer eens niet. Dit keer werd er een rood scherm getoond dat het programma pas verder zou gaan als ik stil stond met de auto op de handrem.
Zo gezegd zo gedaan, komt er een melding dat deze applicatie niet in uw land wordt ondersteund.
Leuk dat er op de achtergrond steeds iets wijzigt...
Zal weer eens updaten en kijken hoe het dan gaat.

-edit:
Na een update werkt ie weer :)

Ursamajor wijzigde deze reactie 15-03-2018 12:37 (4%)

Gadgets FTW!

• tiguan
Sinds een paar dagen hoor ik de mevrouw van Google Maps half of niet door de autoradio. Ze begint dan te praten en wordt halverwege de zin afgekapt. Verdere meldingen krijg ik daarna niet meer tijdens de rit, je hoort wel dat het geluid van de radio even wat zachter gaat als ze wat wil melden, maar ze zegt niks. Iemand enig idee wat dit nou weer kan zijn?

Er is elke keer wel weer wat met AA pff. WhatsApp werkt ook al niet meer :P

tiguan wijzigde deze reactie 22-03-2018 11:27 (4%)

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb ik ook... Dan mute het geluid en hoor ik niets. Of als ik op de microfoon druk, hoor ik geen geluidje dat ik kan gaan praten en hoor ik ook geen gesproken feedback.
Kabel een keer opnieuw aangesloten en toen deed ie het weer goed. En werd ook de nachtmodus van de navigatie ingesteld, omdat het ook donker was :)
Maarja, inderdaad, elke keer wel weer wat.

Gadgets FTW!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

quote:
tiguan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:27:
Sinds een paar dagen hoor ik de mevrouw van Google Maps half of niet door de autoradio. Ze begint dan te praten en wordt halverwege de zin afgekapt. Verdere meldingen krijg ik daarna niet meer tijdens de rit, je hoort wel dat het geluid van de radio even wat zachter gaat als ze wat wil melden, maar ze zegt niks. Iemand enig idee wat dit nou weer kan zijn?

Er is elke keer wel weer wat met AA pff. WhatsApp werkt ook al niet meer :P
Dat doet ze bij mij wel eens aan het begin van een rit, maar ik heb dan ook ingesteld dat ik die mededelingen niet wil horen (alleen de bijzonderheden) :P

PC | BMW Z3 Coupe

• jongetje
Ik had problemen met een oudere telefoon met het goed draaien van AA. Met mijn Samsung S7 werkt het prima. Enige vervelende vind ik dat na 1 woord instructie van de navigatie (Waze) meestal de muziek weer op normale sterkte gaat en niet pas na afronden van de zin. Als de muziek hard staat moet je goed luisteren voor de gesproken instructie.

• tiguan
quote:
MadMarky schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:56:
[...]

Dat doet ze bij mij wel eens aan het begin van een rit, maar ik heb dan ook ingesteld dat ik die mededelingen niet wil horen (alleen de bijzonderheden) :P
Ik heb ook alleen bijzonderheden aanstaan. Maar meestal meldt ze aan het begin van de rit; file hier of daar, en dat wordt dan afgebroken.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Zal dan wel een bugje zijn in de meest recente AA versie

PC | BMW Z3 Coupe

• TripleQ
  • Niet online
Ik heb ook Android Auto ingebouwd in de auto (seat) ibza, en als ik in het 'hoofd scherm' van AA zeg.
"Kerkstraat 1 Amsterdam" dan hoort ze te zeggen:

"OK, overschakelen naar Waze"

Maar "soms" zegt ze:
"OK, oversc...." en vervolgens gaat Android Auto in de luister mode omdat hij "OK" heeft gehoord...Al is die dan niet zo slim om te horen dat hij dat zelf was 8)7 Vaak gaat een tweede keer dan wel goed

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welke muziekspeler gebruiken jullie icm AA? Ik had vorige week een dagje een nieuwe Civic mee met AA, en ik vond Google Music echt om te huilen. Veel verder dan willekeurig afspelen wat er op de telefoon staat zit er haast niet in. Ik kon een beetje door de afspeellijst scrollen, maar ik kon niet makkelijk bladeren langs artiest/album/liedje, laat staan zoeken.
Ik heb al even gekeken naar Rocket Player en jetAudio, maar had niet genoeg tijd in de auto om ze fatsoenlijk te proberen

Het kan liggen aan het feit dat ik mijn muziek heb binnengehaald met DSAudio vanaf mijn Synology. Daardoor heb ik gewoon 100 willekeurige MP3's met als naam "<nr> <titel>.mp3" als bestandsnamen, maar de tags staan wel allemaal goed, en ook het ene album dat ik er compleet op had gezet kon ik niet makkelijk vinden.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik luister meestal een podcast met PlayerFM. En anders van de sd-kaart in de auto zelf :)

Gadgets FTW!

• glenner
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12:46
quote:
TripleQ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:17:
Ik heb ook Android Auto ingebouwd in de auto (seat) ibza, en als ik in het 'hoofd scherm' van AA zeg.
"Kerkstraat 1 Amsterdam" dan hoort ze te zeggen:

"OK, overschakelen naar Waze"

Maar "soms" zegt ze:
"OK, oversc...." en vervolgens gaat Android Auto in de luister mode omdat hij "OK" heeft gehoord...Al is die dan niet zo slim om te horen dat hij dat zelf was 8)7 Vaak gaat een tweede keer dan wel goed
Ivm die spraakherkenning... ik heb bij waze steeds het probleem dat die geen navigatie start als ik een adres uitspreek (dus straatnaam, huisnummer en gemeente). Google herkent het perfect en zegt dan 'ok overschakelen naar waze' en laat dan kortstondig het juiste adres zien waarna de knop 'rijden' weer verdwijnt en niet navigeert. Ik heb dit altijd bij gewone adressen... maar als ik dan bijvoorbeeld een firmanaam ofzo uitspreek lukt het perfect.
In Google maps voor AA heb ik dat probleem nooit.... dat werkt altijd 100 procent goed. Maar ik gebruik liever waze. Als ik de adressen in waze intyp gaat het wel goed...
Nog iemand die dit probleem herkent?

• tlpeter
Volgens mij ondersteund Waze dat nog niet.

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-04 22:22
@glenner Dit heb ik inderdaad ook, dacht dat het aan mijn gsm lag. 1x is het wel gelukt bij mij, maar weet totaal niet waarom.

Vandaag ook ontdekt dat wanneer mijn gsm is aangesloten met AA, ik nu een optie krijg om het scherm van AA te ontgrendelen door gewoon naar boven te swipen. Vroeger ging dit niet en kon je dus niet naar je apps gaan bv. omdat AA dit blokkeert. Vandaag opeens ging het wel.

Gines wijzigde deze reactie 22-03-2018 20:05 (26%)

• TripleQ
  • Niet online
quote:
glenner schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Ivm die spraakherkenning... ik heb bij waze steeds het probleem dat die geen navigatie start als ik een adres uitspreek (dus straatnaam, huisnummer en gemeente). Google herkent het perfect en zegt dan 'ok overschakelen naar waze' en laat dan kortstondig het juiste adres zien waarna de knop 'rijden' weer verdwijnt en niet navigeert.
Ik heb dit soms...maar meestal blijft de knop wel staan, heb ook geen idee waarom dit bij sommige adressen wel werkt, en andere niet...

• jongetje
Ik zeg dan "Navigeer naar XXXX" dat werkt bij mij meestal wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:13
Ik ben zelf sinds kort aan het spelen met Android Auto en de mogelijkheden, voor diegene die op zoek zijn naar het volledig mirroren van het scherm van je telefoon werkt voor mij AAMirror best mooi, erg veelbelovend!

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-04 20:47

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

In mijn Hyundai werkt waar niet. Scherm blijft zwart en de telefoon moet opnieuw aangesloten worden. Rest werkt wel prima

• tlpeter
Heb ik ook gehad de eerste keer. Herstart je telefoon eens een probeer opnieuw.

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-04 22:22
quote:
MerijnB schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:47:
Ik ben zelf sinds kort aan het spelen met Android Auto en de mogelijkheden, voor diegene die op zoek zijn naar het volledig mirroren van het scherm van je telefoon werkt voor mij AAMirror best mooi, erg veelbelovend!
Bij mij werkt het niet. Je moet toch op je headunit het meest rechtste icoontje selecteren en dan moet de app er toch tussen staan? Ik zie gewoon niks en gebruik de laatste versie van Android Auto (3.1).

In ontwikkelaarsinstellingen staat 'Onbekende bronnen' aangevinkt.

Gines wijzigde deze reactie 05-04-2018 20:02 (5%)

• MerijnB
quote:
Gines schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:00:
[...]

Bij mij werkt het niet. Je moet toch op je headunit het meest rechtste icoontje selecteren en dan moet de app er toch tussen staan? Ik zie gewoon niks en gebruik de laatste versie van Android Auto (3.1).

In ontwikkelaarsinstellingen staat 'Onbekende bronnen' aangevinkt.
Je mag volgens mij niet de laatste versie van Android Auto gebruiken, moet versie 2.9.zoveel zijn.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• sander817

sander817

quote:
tlpeter schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:41:
Heb ik ook gehad de eerste keer. Herstart je telefoon eens een probeer opnieuw.
Sorry, ik bedoelde: waze werkt niet

• tlpeter
quote:
sander817 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:44:
[...]

Sorry, ik bedoelde: waze werkt niet
Ik ook :)
De eerste keer had ik een egaal donker scherm en later een keer een wit scherm. Geef het even of herstart de boel.

• sander817

sander817

Nu teruggegaan naar 2.9 en waze werkt
Aamirror echter niet. Hoe of waar start ik dat op?

• jistelrooij
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-04 15:16
Bij mij werkt de 3.1 wel gewoon goed ook met Waze, echt wordt de verbinding af en toe plost verbroken. Meer mensen daar last van?

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 14:03
Ik had hem vandaag een upgrade gegeven van 2.9 -> 3.1 maar nu start heel AA niet meer op... Ook niet op 2.9

Google Play Service doesn't seem to be working.

Telefoon op Engels gezet zoals ik ergens las. Google play service een keer herstart. Maar er is geen leven meer in te krijgen. Iemand die het herkent? (S8+)

• Brahman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:41

Brahman

Hoogbevaagd

quote:
Aksnes schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:47:
Ik had hem vandaag een upgrade gegeven van 2.9 -> 3.1 maar nu start heel AA niet meer op... Ook niet op 2.9

Google Play Service doesn't seem to be working.

Telefoon op Engels gezet zoals ik ergens las. Google play service een keer herstart. Maar er is geen leven meer in te krijgen. Iemand die het herkent? (S8+)
Hier ook last van sinds de upgrade op een Sony z5 compact.

Voorheen was dit op te lossen door verbinding te maken met een auto, en dan de app op te starten. Helaas nog niet in de gelegenheid om dit te testen.

-=Ik ben niet labiel!! Ik ben emotioneel flexibel=-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
Inmiddels is het opgelost:

Via instellingen apps alles van Google play Service en Google Play store (Data en Cache) verwijderd.

Vervolgens nog steeds het probleem toen ik de AA app zelf opstarten. Alleen toen ik naar AA ging in de app instellingen van de telefoon. Was daar een knop om direct naar de instellingen van AA te gaan. Deze gaf geen foutmelding. Voorheen verdween hij meteen i.p.v. foutmelding. Maar ik kreeg nu netjes de instellingen. Hierna starten AA wel op.

Ik ben weer blij! Ga vanmiddag eens kijken of de verbinding goed is van 3.1 en of waze werkt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brahman
  • Laatst online: 18-03 21:41

Brahman

Hoogbevaagd

quote:
Aksnes schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:58:
Inmiddels is het opgelost:

Via instellingen apps alles van Google play Service en Google Play store (Data en Cache) verwijderd.

Vervolgens nog steeds het probleem toen ik de AA app zelf opstarten. Alleen toen ik naar AA ging in de app instellingen van de telefoon. Was daar een knop om direct naar de instellingen van AA te gaan. Deze gaf geen foutmelding. Voorheen verdween hij meteen i.p.v. foutmelding. Maar ik kreeg nu netjes de instellingen. Hierna starten AA wel op.

Ik ben weer blij! Ga vanmiddag eens kijken of de verbinding goed is van 3.1 en of waze werkt!
Heb dit ook gedaan, en kan hem nu inderdaad weer opstarten. Dank!

-=Ik ben niet labiel!! Ik ben emotioneel flexibel=-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartvw
quote:
jistelrooij schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:42:
Bij mij werkt de 3.1 wel gewoon goed ook met Waze, echt wordt de verbinding af en toe plost verbroken. Meer mensen daar last van?
Ja, sinds de 3.1 verliest hij soms verbinding en moet hij opnieuw de route zoeken. Ook heb ik nu af en toe vastlopers in de audio (podcast en Spotify).
Wordt helaas steeds minder betrouwbaar op deze manier. Ik vond eerdere versies stabieler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MerijnB
quote:
Bartvw schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:23:
[...]

Ja, sinds de 3.1 verliest hij soms verbinding en moet hij opnieuw de route zoeken. Ook heb ik nu af en toe vastlopers in de audio (podcast en Spotify).
Wordt helaas steeds minder betrouwbaar op deze manier. Ik vond eerdere versies stabieler.
lekker terug naar oudere versie dan? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
En van de een op de andere dag krijg ik weer whatsapp meldingen via AA. Hoe kan dat nou? Ik snap er echt geen reet van.

• Bartvw
quote:
MerijnB schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:33:
[...]

lekker terug naar oudere versie dan? :)
En de eerstvolgende rit natuurlijk 0,0 last van uitvallers. Klagen helpt! :P
De koppeling met whatsapp werkt hier ook niet, al mis ik die niet zozeer omdat dat alleen maar afleidt.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe kan ik voorkomen dat Android Auto andere apps zoals FlitsNav afsluit? Helaas is er geen AA support voor.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• jistelrooij
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-04 15:16
quote:
jistelrooij schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:42:
Nog niet te vroeg juichen maar met de orgineel bijgeleverde usb kabel lijkt de verbinding beter tot stand te blijven. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:26:
Hoe kan ik voorkomen dat Android Auto andere apps zoals FlitsNav afsluit? Helaas is er geen AA support voor.
Niet. Android Auto is bedoeld als aparte omgeving waarin je geen afleiding hebt van andere (lees: niet supported) apps. Dingen als FlitsNav en Flitsmeister kun je niet tegelijk hebben draaien met AA.
Tip: Waze heeft ook flitsers, mits deze door je mede-Wazers gemeld zijn.

PC | BMW Z3 Coupe

• tiguan
Flitsmeister draait prima terwijl AA draait. Alleen dan op mijn telefoon en niet via AA.

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-04 23:22
Hier ook AA icm ford focus. Als ik iemand bel, kan ik het gesprek niet ophangen.. WhatsApp, waze werken goed en hij valt niet uit. Ook ik gebruik versie 3.1

• stelling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:40
quote:
MadMarky schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:10:
[...]

Niet. Android Auto is bedoeld als aparte omgeving waarin je geen afleiding hebt van andere (lees: niet supported) apps. Dingen als FlitsNav en Flitsmeister kun je niet tegelijk hebben draaien met AA.
De meldingen uit flitsservice.nl worden automatisch overgenomen in Waze. Dus je bent niet alleen afhankelijkelijk van mede-Wazers.

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 24-04 23:22
quote:
joenevd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:50:
Hier ook AA icm ford focus. Als ik iemand bel, kan ik het gesprek niet ophangen.. WhatsApp, waze werken goed en hij valt niet uit. Ook ik gebruik versie 3.1
Dit heb ik nu opgelost door de officiële telefoon app van Google te installeren. Het werd veroorzaakt door de Huawei telefoon app die standaard geactiveerd is. Moest wel de apk ervoor opzoeken.
quote:
MadMarky schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:10:
[...]

Bij mij draait flitsmeister gewoon op de achtergrond. De meldingen komen netjes via de autoradio.

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:48
Mijn nieuwe VW Polo ondersteunt ook Android Auto, maar helaas heb ik wat vreemde problemen.
Als ik mijn telefoon, OnePlus 5, via USB verbind met de auto en daarna de auto start dan werkt Android Auto goed, maar wil mijn telefoon niet verbinden met de carkit. Als ik de telefoon eerst rustig laat verbinden met de carkit en daarna de telefoon op de USB aansluit werkt het wel. Zijn er meer mensen met dit soort problemen?
Daarnaast lukt het mij ook niet om via spraak te navigeren naar een contactpersoon. De commando's die ik geprobeerd heb:
- navigeer naar [voornaam achternaam]
- navigeer naar adres [voornaam achternaam]
- navigeer naar [voornaam achternaam] thuis

Ik gebruik de nieuwste versie van Android Auto v3.1, mijn telefoon staat op Nederlands en de app heeft alle rechten, maar ik krijg het echt niet voor elkaar.

Weten jullie misschien nog iets dat ik kan proberen?

PSN - 500px - Flickr

• HeSl
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 30-04-2018
Ik gebruik nu ook AA. Werkt super. Ik heb alleen het idee dat de navigatie enorm veel data verbruikt. Ik heb een afstand van 40 kilometer gereden (rijtijd ca. 30 minuten) en volgens mij een dataverbruik van 30 MB. Of is dit alleen de eerste paar keer, ivm laden van de kaart?

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:51
Je kan altijd de kaarten offline zetten.
Persoonlijk vind ik 30Mb tegenwoordig te verwaarlozen. Simpel heeft al 5Gb voor 10€...
quote:
HeSl schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:23:
Ik gebruik nu ook AA. Werkt super. Ik heb alleen het idee dat de navigatie enorm veel data verbruikt. Ik heb een afstand van 40 kilometer gereden (rijtijd ca. 30 minuten) en volgens mij een dataverbruik van 30 MB. Of is dit alleen de eerste paar keer, ivm laden van de kaart?

• stelling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:40
quote:
djiedjee schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:31:
Persoonlijk vind ik 30Mb tegenwoordig te verwaarlozen. Simpel heeft al 5Gb voor 10€...

[...]
Hangt er ook vanaf of je Google Maps of Waze gebruikt. De laatste bewaart automatisch stukken van kaarten waar je bent geweest. Dus hoe vaker je het gebruikt, hoe minder data je gebruikt. Wat bij Waze ook data bespaart is als je met Wifi je route plant. De benodigde stukken kaart worden dan gelijk gedownload en als je niet van de voorgestelde route afwijkt, hoef je ook geen nieuwe stukken kaart te downloaden. Uiteraard verbruikt Waze dan nog wel wat data voor verkeersinformatie, meldingen, etcetera.

Bij Google Maps kan je instellen dat je bepaalde gebieden download. Dat scheelt uiteraard.

Maar beide hebben eigenlijk niet met AA te maken, maar is hoe de betreffende navigatie-apps werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sinds maandag de nieuwe Polo. Inmiddels de android auto apk geïnstalleerd en zoals hierboven ook de melding over google services not running.
cache leegegooid en nu start hij wel.

:)
quote:
djiedjee schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:31:

[...]
Je kan inderdaad een offline kaart maken van heel Nederland (1.4+ Gb). Vervolgens kan je bij settings aangeven offline kaarten automatisch updaten (dan alleen via wifi).

Als het goed is behoud je dan de kaart. Zelf nog niet getest overigens.

Viper® wijzigde deze reactie 02-05-2018 16:20 (57%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-weg-

Viper® wijzigde deze reactie 02-05-2018 16:20 (98%)
Reden: delete mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goegol
Ondertussen nieuwe versie van android auto beschikbaar: 3.2
Via de 'bekende' weg ;)

Hemelaar Fotografie

• Bartvw
Nu sinds paar dagen werken mijn muziek apps standaard niet, dan moet ik deze handmatig op de telefoon opstarten voordat AA deze herkent als werkende app. Denk iets met rechten, maar waze werkt bijvoorbeeld wel. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 21:27
Zijn er al mensen die AA ook gebruiken in het buitenland (nu onze databundels ook in de EU landen gebruikt kunnen worden)?

Ik merk dat ik in het buitenland nog wel eens langere onderbrekingen heb van mijn dataverbinding (langer dan een halve minuut of zo) en dat AA er dan mee stopt en mijn systeem weer terugkeert naar het hoofdscherm van mijn auto media systeem.

In Nederland onderbreekt de dataverbinding ook wel eens (waarschijnlijk als de telefoon van mast wisselt of zo), maar dat duurt maar een enkele seconde en in Nederland blijft AA prima draaien.

Ik heb verschillende providers geprobeerd, maar bij allemaal hetzelfde,,,,
Het zou fijn zijn als AA dan gewoon door blijft draaien tot er weer verbinding is.

Iemand anders ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-04 21:27
Oh en mijn Oneplus One draait AA prima op Android 7, maar ik heb verschillende Android Oreo roms geprobeerd en die hebben allemaal hetzelfde probleem:
Als er een tekst bericht binnen komt (sms, Whatsapp, Hangouts) en ik laat Android het bericht oplezen, dan verschijnen de draaiende gekleurde bolletjes, maar er wordt (meestal) niets voorgelezen. Android lijkt verder hierin te blijven hangen en ook mijn telefoon reageert nergens meer op. Meestal moet ik mijn telefoon compleet herstarten!

Dit gebeurt ook wanneer ik AA op de telefoon draai (dus als standalone app zonder autoradio).
Bij Android 7 werkt het prima,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 20:31
Ik ben ook een fervent Android Auto gebruiker. Ik rij in een Seat Ibiza i.c.m. een Samsung Galaxy S8.

Als ik de telefoon aansluit, start AA automatisch op, koppelt hij via Bluetooth met de ingebouwde carkit en start hij op het scherm van mijn telefoon FlitsNav op.

Allemaal prima, maar....

Tot voor kort kon ik binnenkomende Whatsapp berichten beluisteren en beantwoorden.
Het beluisteren werkt nog steeds. Vervolgens zegt AA: "Druk op de spraakknop en zeg beantwoorden".
Dat doe ik.
AA vraagt: "Wat is het bericht?"
Ik spreek mijn bericht in.
AA herhaalt mijn bericht en vraagt: "Wil je dit verzenden of wijzigen?"
Ik zeg: "Verzenden"
AA zegt: "Bericht wordt verzonden."

Als ik dan later in mijn telefoon kijk is er geen bericht verzonden en als ik dit ga verifiëren bij de ontvanger, heeft ook hij/zij niets ontvangen.

Nog meer mensen last van zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
psvjw schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 13:50:
Als ik dan later in mijn telefoon kijk is er geen bericht verzonden en als ik dit ga verifiëren bij de ontvanger, heeft ook hij/zij niets ontvangen.
Dit probleem hoorde ik van een collega van mij ook al, die heeft een Nokia 7+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: december 2013
quote:
Ik ben ook een fervent Android Auto gebruiker. Ik rij in een Seat Ibiza i.c.m. een Samsung Galaxy S8.

Als ik de telefoon aansluit, start AA automatisch op, koppelt hij via Bluetooth met de ingebouwde carkit en start hij op het scherm van mijn telefoon FlitsNav op.

Allemaal prima, maar....

Tot voor kort kon ik binnenkomende Whatsapp berichten beluisteren en beantwoorden.
Het beluisteren werkt nog steeds. Vervolgens zegt AA: "Druk op de spraakknop en zeg beantwoorden".
Dat doe ik.

Same here, maar dan in de combinatie Ford Fiesta en Galaxy S7

• Boy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:02

Boy

Android developer

Ik heb zelf geen AA, maar m'n schoonbroer liet het me zien laatst en dat werkte perfect. Hij heeft een S8 en een Opel Insignia.

Zijn er trouwens lui die een aftermarket Android Auto radio hebben? Ik ben benieuwd naar de ervaringen en tips

• MillanO
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 04:08
quote:
Boy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:47:
Ik heb zelf geen AA, maar m'n schoonbroer liet het me zien laatst en dat werkte perfect. Hij heeft een S8 en een Opel Insignia.

Zijn er trouwens lui die een aftermarket Android Auto radio hebben? Ik ben benieuwd naar de ervaringen en tips
Bedoel je bijvoorbeeld een nieuw after market schermpje voor je auto met touchscreen waar o.a. YouTube, Google Maps, Spotify, Google Play store en vele andere opties op staan? Als je zoiets bedoeld dan werkt dit veel fijner.

Ik heb deze voor mijn Mercedes met originele interface in 10,25 inch full HD, telefoon mirroring en vele andere opties. Geen kabeltje meer nodig en werkt goed. Is eigenlijk plug en play want het oude schermpje haal je er zo af en de kabels aansluiten is geen rocket science. Deze werkt op verschillende types van Mercedes en werkt ook met voice assistent. Het is het geld meer dan waard geweest.

Mocht iemand hier interesse hebben in zo'n scherm, ik ken iemand die deze verkoopt voor een redelijke prijs als je die gaat vergelijken met andere aanbieders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

quote:
MillanO schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:17:
[...]

Bedoel je bijvoorbeeld een nieuw after market schermpje voor je auto met touchscreen waar o.a. YouTube, Google Maps, Spotify, Google Play store en vele andere opties op staan? Als je zoiets bedoeld dan werkt dit veel fijner.

Ik heb deze voor mijn Mercedes met originele interface in 10,25 inch full HD, telefoon mirroring en vele andere opties. Geen kabeltje meer nodig en werkt goed. Is eigenlijk plug en play want het oude schermpje haal je er zo af en de kabels aansluiten is geen rocket science. Deze werkt op verschillende types van Mercedes en werkt ook met voice assistent. Het is het geld meer dan waard geweest.

Mocht iemand hier interesse hebben in zo'n scherm, ik ken iemand die deze verkoopt voor een redelijke prijs als je die gaat vergelijken met andere aanbieders.
Nee, ik bedoel echt een autoradio met Android Auto, niet een autoradio die op Android werkt.

• sander817

sander817

quote:
Goegol schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:12:
Ondertussen nieuwe versie van android auto beschikbaar: 3.2
Via de 'bekende' weg ;)
Sinds deze versie werken aamirror, carstream e.a. niet meer... geblokkeerd door Google

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goegol
quote:
sander817 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:23:
[...]

Sinds deze versie werken aamirror, carstream e.a. niet meer... geblokkeerd door Google
Begreep dat die blokkade sinds versie 3.0 er in zaten..
Was te verwachten dat het werd geblokkeerd

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raabie
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-04 08:25
quote:
Boy schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:47:

Ik heb zelf onlangs die Pioneer AVH-Z5000DAB gekocht. Daarbij werd natuurlijk als verkooppraatje vermeld Android Auto.. je moet vervolgens wel zelf de apk file downloaden om het werkend te krijgen. Op dit moment werkt Android Auto nog steeds niet 100% goed.

- Berichten beantwoorden via Whatsapp bv gaat niet. ( Deze functie is niet beschikbaar zegt de stem)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boy

Boy

Android developer

quote:
Raabie schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:46:
[...]

Ik heb zelf onlangs die Pioneer AVH-Z5000DAB gekocht. Daarbij werd natuurlijk als verkooppraatje vermeld Android Auto.. je moet vervolgens wel zelf de apk file downloaden om het werkend te krijgen. Op dit moment werkt Android Auto nog steeds niet 100% goed.

- Berichten beantwoorden via Whatsapp bv gaat niet. ( Deze functie is niet beschikbaar zegt de stem)
Ok, dat vind ik dan erg vreemd! Want in de Insignia van m'n schoonbroer werkt het perfect...zit dus blijkbaar verschil in de toestelen?

Dit is wel een dealbreaker voor me...het laten voorlezen van berichten en kunnen beantwoorden met stem is voor mij 1 van de belangrijkste toepassingen

Boy wijzigde deze reactie 04-06-2018 08:56 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
quote:
Boy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:56:
[...]

Ok, dat vind ik dan erg vreemd! Want in de Insignia van m'n schoonbroer werkt het perfect...zit dus blijkbaar verschil in de toestelen?

Dit is wel een dealbreaker voor me...het laten voorlezen van berichten en kunnen beantwoorden met stem is voor mij 1 van de belangrijkste toepassingen
Werkt bij mij ook niet (Skoda). Zij leest het bericht netjes voor, maar aan het eind wordt gezegd: klik op spraak om te beantwoorden, maar dat is dan helemaal niet in beeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raabie
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-04 08:25
Ik heb hem voornamelijk gekocht voor de Spotify, scrollen door lijsten tijdens het rijden en navigatie ( Waze) is ook erg fijn. Android auto vond ik ook wel een reden om te kopen echter blijkt dit achteraf nog niet helemaal 100% te functioneren wat natuurlijk jammer is voor zo'n prijzig toestel. Ik hoop dat ze dit in de nabije toekomst nog wel gaan patchen zodat het helemaal naar behoren werkt, dat is toch een stuk fijner rijden.

Nu kan ik bij berichten de autoreply 'ik ben nu aan het autorijden' wel aanklikken maar daarvoor heb je geen Android Auto.

Overigens zijn er inmiddels wel een paar toestel firmware updates die ik nog moet installeren op het toestel, wellicht dat het helpt maar verwacht eerlijk gezegd dat het een Android Auto probleem is en niet een Pioneer probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-04 19:53

tomk94

Developer

Gisteren de nieuwe versie van 7 juni binnengehaald. Ik heb nu plots een andere Nederlandse stem. Jullie ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
In Maps? Had ik allang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Bij mij was alles ook allang volledig nederlands.
Wel heb ik soms het probleem na een update dat de interface in de auto soms ineens engels is. De volgende dag is het dan weer nederlands zonder dat ik iets veranderd heb. Zowel AA zelf als Waze is dan compleet engels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-04 19:53

tomk94

Developer

quote:
TripleQ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:03:
Bij mij was alles ook allang volledig nederlands.
Wel heb ik soms het probleem na een update dat de interface in de auto soms ineens engels is. De volgende dag is het dan weer nederlands zonder dat ik iets veranderd heb. Zowel AA zelf als Waze is dan compleet engels
Ik heb ook al maanden een Nederlandse stem. Maar gisteren was die stem opeens anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
quote:
tomk94 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Ik heb ook al maanden een Nederlandse stem. Maar gisteren was die stem opeens anders.
Ik zal de update zo eens installeren. Vanmiddag op weg naar huis zal ik dan eens kijken (luisteren) of er verschil is

• tlpeter
Jup, laatste update geeft een andere stem.

• RutgerFR
  • Laatst online: 01:09

RutgerFR

Qui est l'exemple?

Ik heb sinds kort een Seat Ibiza met Android Auto. Bij WhatsApp loop ik tegen een probleem aan: voorlezen werkt maar als ik wil beantwoorden en ik druk op het microfoontje en zeg "beantwoorden" dan zegt de Google stem: "deze chat app is niet geïnstalleerd of moet worden geüpdate".

Zowel WhatsApp en Android Auto draaien op de nieuwste versies. Telefoon is een Oneplus 6.

Iemand een oplossing? Google bood geen soelaas.

• jongetje
@RutgerFR Er staat op deze pagina een aantal post boven je iets soortgelijks: psvjw in "Android Auto in Nederland"

• psvjw
quote:

Allemaal prima, maar....

Dat doe ik.

Na de laatste update van AA (versie 3.3.5820) werkt het bij mij weer...

• psvjw
quote:
RutgerFR schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:21:
Ik heb sinds kort een Seat Ibiza met Android Auto. Bij WhatsApp loop ik tegen een probleem aan: voorlezen werkt maar als ik wil beantwoorden en ik druk op het microfoontje en zeg "beantwoorden" dan zegt de Google stem: "deze chat app is niet geïnstalleerd of moet worden geüpdate".

Zowel WhatsApp en Android Auto draaien op de nieuwste versies. Telefoon is een Oneplus 6.

Iemand een oplossing? Google bood geen soelaas.
https://support.google.co...6SY52nIKxb3deoJU_Y/?hl=en deze link al tegengekomen in je zoektocht? Je moet ook Hangouts geïnstalleerd en geüpdatet hebben...
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True