Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
teake schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:16:
Hier lijkt ook weer (n)iets te gebeuren aan het taalprobleem met broken dutch english.

https://www.google.com/ap..._CXswN_TochWC5Qktn12JyhoQ
Vorige week nog geprobeerd en had er geen last meer van. Door corona zit ik niet veel meer in de auto maar aantal maanden terug had ik er ook last van.

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:35
TripleQ schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:22:
En dan gewoon in combinatie met Waze of maps te draaien? Of moet je om flitsmeldingen te ontvangen ook navigeren via FM?
Meldingen ontvangen zonder FM als navigatie te gebruiken kan al. Ik start automatisch Flitsmeister wanneer ik Android Auto gebruik en krijg dan netjes de audiomeldingen terwijl ik met Maps navigeer.

Zodra FM op AA beschikbaar is kan je het ook gebruiken voor navigatie. En daardoor betere meldingen krijgen: nu meldt hij bij mij alleen flitsers op de weg waar ik op dat moment rijdt. Wanneer hij de route weet kan hij flitsers op diezelfde weg negeren als ik ervoor al af sla en flitsers "net om de hoek" al melden

• Largamelion
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:21
teake schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:16:
Hier lijkt ook weer (n)iets te gebeuren aan het taalprobleem met broken dutch english.

https://www.google.com/ap..._CXswN_TochWC5Qktn12JyhoQ
Inderdaad, meer dan 8 maand na de vorige suggestie met 743 dislikes en 26 likes post men eigenlijk gewoon dezelfde suggestie ... triestig.

Our engineering team has worked really hard in trying to resolve this issue. As per the updates, this issue has been fixed for most of the locales/languages. We request you to share the feedback and let us know if the issue still persists. :X

Blijkbaar wel opgelost in een paar talen waaronder Italiaans en Portugees (Braziliaans), maar toch nog veel reacties van andere landen/talen waar het niet werkt en helaas zit NL daarbij.

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:06
Largamelion schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Inderdaad, meer dan 8 maand na de vorige suggestie met 743 dislikes en 26 likes post men eigenlijk gewoon dezelfde suggestie ... triestig.

Our engineering team has worked really hard in trying to resolve this issue. As per the updates, this issue has been fixed for most of the locales/languages. We request you to share the feedback and let us know if the issue still persists. :X

Blijkbaar wel opgelost in een paar talen waaronder Italiaans en Portugees (Braziliaans), maar toch nog veel reacties van andere landen/talen waar het niet werkt en helaas zit NL daarbij.
Vreemd genoeg heeft het bij mij een week of 2 geleden 1 dag wel goed gewerkt (ik heb verder niets speciaals ondernomen, geen oude Google apk geinstalleerd of iets dergelijks).

• Zapato
Android Auto versie 6.0 komt eraan. Hopelijk wordt daar ook het uitspraak probleem opgelost.

https://thenextweb.com/shift/2021/01/07/android-auto-6-0-is-coming-heres-what-to-expect/

• mavical
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:47
Waarom Android Auto je WhatsApp-berichten in gebrekkig Nederlands voorleest

https://androidworld.nl/a...hten-gebrekkig-nederlands

• InfoTracer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:46
mavical schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:21:
Waarom Android Auto je WhatsApp-berichten in gebrekkig Nederlands voorleest

https://androidworld.nl/a...hten-gebrekkig-nederlands
Dit lost het probleem niet op aangezien nik alles in het Nederlands heb staan.
Misschien dat er iets nog niet goed in de cache staat ofzo want heb in het verleden wel talen door elkaar gehad. Maar nog geen zin gehad om alles te "'resetten".

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
Inmiddels geeft AA ook 5G aan wanneer het internet via 5G gaat.

Mijn instellingen van de Assistent staan alleen op Nederlanders... Uitvoer gebrekkig Nederlands.

[Voor 44% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-01-2021 18:48]

• Nuevocasa
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:40:
Inmiddels geeft AA ook 5G aan wanneer het internet via 5G gaat.

Mijn instellingen van de Assistent staan alleen op Nederlanders... Uitvoer gebrekkig Nederlands.
Gisteren nog weer getest. Voor navigatie heb ik de vrouwelijke stem, voor de assistent leest de mannelijke stem welke ik heb ingesteld de berichten goed af. Geen Dunglish. Heb in het verleden ook meerdere talen gehad.

Soms kan het helpen om de taal van de assistent op Engels in te stellen en na een paar minuten weer op Nederlands.

• Largamelion
Ik had dit weekend ook de Google app nog eens geüpdatet om te testen, maar het probleem is er nog steeds.

Blijft ook idioot dat voor de berichten een andere stem gebruikt wordt dan voor de assistent. Ik vind de mannelijke Vlaamse stem sowieso veel chiller dan de vrouwelijke.

• stijn014
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
InfoTracer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Dit lost het probleem niet op aangezien nik alles in het Nederlands heb staan.
Misschien dat er iets nog niet goed in de cache staat ofzo want heb in het verleden wel talen door elkaar gehad. Maar nog geen zin gehad om alles te "'resetten".
Ik heb ook alles gewoon in het Nederlands staan. Dus verwacht wel beter van Google dan deze nin-oplossing.

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik heb de laatste weken weer ineens een Amerikaanse juffrouw in de auto.
Is altijd, ook toen ik AA nog van de APK spiegel haalde, Nederlands geweest. Geen idee wat er gebeurd is.

Al mijn instellingen staan op NL.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• iaxe393
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 29-05 14:49
Hier ook nog problemen, wel alles van telefoon tot auto en assistent in het Nederlands.. jammer dit.

• Sr_Ogel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 28-05 15:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

Welke versie van de Google app hebben jullie (dus niet android auto en niet google assistent) Bij mij is dat 11.41.10.23.arm64. ik rijd al meer dan een maand rond met weer perfect Nederlands gesproken teksten. Was dan ook verbaasd dat het androidworld nieuws item gepost werd. Kennelijk ben ik nu degene die uniek is.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sr_Ogel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:55:
Welke versie van de Google app hebben jullie (dus niet android auto en niet google assistent) Bij mij is dat 11.41.10.23.arm64. ik rijd al meer dan een maand rond met weer perfect Nederlands gesproken teksten. Was dan ook verbaasd dat het androidworld nieuws item gepost werd. Kennelijk ben ik nu degene die uniek is.
Ik heb die versie ook op mijn Galaxy S20 4G met de laatste Android 11 update. Ik had ook maar één taal ingesteld, maar twee talen instellen en dan Engels weer verwijderen hielp niet. Hij blijft Dunglish tegen me praten :X
Ik heb het ooit even goed gehad, maar ondanks handmatige update instellingen in Google Play Store blijft de Google App zich updaten en is het probleem binnen een (paar) dag(en) terug ook al installeer ik een oudere versie van de app die wel werkt.

• Sr_Ogel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 28-05 15:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

gwystyl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Ik heb die versie ook op mijn Galaxy S20 4G met de laatste Android 11 update. Ik had ook maar één taal ingesteld, maar twee talen instellen en dan Engels weer verwijderen hielp niet. Hij blijft Dunglish tegen me praten :X
Ik heb het ooit even goed gehad, maar ondanks handmatige update instellingen in Google Play Store blijft de Google App zich updaten en is het probleem binnen een (paar) dag(en) terug ook al installeer ik een oudere versie van de app die wel werkt.
Hier een nokia 7.2 met android 10 (december update)
android auto 5.9.604634 (weet niet meer zeker of de laatste update via de playstore geïnstalleerd is)
gebruik in de assistent (0.1.187945513 volgens de Playstore) de mannenstem

• Largamelion
Sr_Ogel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:19:
[...]

android auto 5.9.604634 (weet niet meer zeker of de laatste update via de playstore geïnstalleerd is)
Ik heb van alle 3 de apps net dezelfde versie als jou en toch worden alle berichten gelezen met een vrouwelijke Engelse stem. Bij alle andere communicatie in de auto met de assistent krijg ik gewoon antwoord van de mannelijke Vlaamse stem die ik geselecteerd heb in Google Assistant.

Met de oudere Google app gaat het wel goed, maar dan is de assistent functie veel beperkter. Die kan zelfs nog geen mop vertellen.

• Nuevocasa
  • Nu online
Sr_Ogel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Hier een Xiaomi mi10 met Android 10 en werkt dus ook goed met de mannen stem.

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-06 17:22
Ik heb geprobeerd om op mijn Samsung S10 automatisch Android Auto op te starten als ik hem op een NFC-tag leg met NFC Tools. Ik ga dan naar 'add record','Application' en dan selecteer ik 'Android Auto'. Als ik vervolgens de NFC-tag tegen mijn toestel houd dan gaat ie naar de Android Auto app in de PlayStore, maar hij opent de app zelf dus niet.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

• LogiZ5500
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:49
Sinds vandaag is Android Auto 6.0.6153 beschikbaar voor download.
Net geïnstalleerd en morgen eens kijken of er verbeteringen zijn :)

• Largamelion
LogiZ5500 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:36:
Deze morgen was er ook een update voor de Google app, maar ik heb nog niet kunnen testen of dit iets verandert aan de situatie.

Had wel weer problemen met Spotify, laatste maanden steeds meer en meer. Deze keer geen melding in AA dat Spotify niet werkt, maar hij weigerde op elke manier om muziek af te spelen. Als ik dan via de app zelf op de telefoon een playlist startte, stopte die na 5 seconden met afspelen. Op het AA scherm van de wagen bleef hij dan gewoon laden. Het leek alsof Spotify op AA geen toegang had tot internet. Waze werkte op dat moment echter wel probleemloos en gaf gewoon live verkeersinfo.

Dadelijk even de update van AA binnenhalen en installeren dan.

• grotegok
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10-06 07:13
LogiZ5500 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:36:
Dark mode volgt nu inderdaad goed de telefoon,

• MisterX333
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11-06 20:46
Heeft iemand een goede tip voor een goedkope android telefoon die ik enkel kan gebruiken voor Android Auto? Mijn auto ondersteunt helaas enkel AA, dus dacht er over na om permanent een telefoon in de auto te hebben hiervoor via wifi connectie.

Liefst niet te groot en vlot genoeg voor Google Maps, Waze, Flitsmeister, Spotify etc.. 2e hands tips ook welkom :)

• Irtimid
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 21:22
Vandaag Android 11 op m'n Galaxy S10 gezet.
Even had ik de ijdele hoop dat dit het probleem zou oplossen ....ehhh nee :-(

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:12
MisterX333 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:33:
Heeft iemand een goede tip voor een goedkope android telefoon die ik enkel kan gebruiken voor Android Auto? Mijn auto ondersteunt helaas enkel AA, dus dacht er over na om permanent een telefoon in de auto te hebben hiervoor via wifi connectie.

Liefst niet te groot en vlot genoeg voor Google Maps, Waze, Flitsmeister, Spotify etc.. 2e hands tips ook welkom :)
Weet niet wat voor auto je hebt, maar de meeste auto's die AA ondersteunen zouden in theorie ook carplay kunnen ondersteunen. Heeft de fabrikant van jouw auto geen update voor dit?
Voor de rest ondersteunt elke telefoon vanaf 2019 (budget) AA wel. Weet niet wat jouw voorkeur heeft en wat je wil aanschaffen.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:26
Irtimid schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:43:
Vandaag Android 11 op m'n Galaxy S10 gezet.
Even had ik de ijdele hoop dat dit het probleem zou oplossen ....ehhh nee :-(
"het probleem" ......??

• heyitsmeapo
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 03-06 14:32

Niet te groot en vlot, dan zou ik voor een Google Pixel 3 gaan. Er staan er tweedehands op Tweakers te koop voor een redelijke prijs. Fijnste toestel wat ik ooit heb gehad.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:27
Heeft iemand een goede tip voor een goedkope android telefoon die ik enkel kan gebruiken voor Android Auto?
Elke telefoon met Android 10 en 11 heeft het standaard.

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11-06 20:20
'Et propliem det eppjes in et Inglish wordn forgeliesen'.

Woensdag nog op mijn S10e al mijn taalinstellingen gewijzigd, uitgelogd en ingelogd. Probleem blijft. Gisteren upgrade naar Android 11, geen verandering.

• jongetje
Tja, als het dezelfde app is veranderd een ander OS daar natuurlijk niets aan. Zullen toch nog even geduld moeten hebben totdat het officieel uitkomt.

• Nuevocasa
  • Nu online
Highland schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Woensdag nog op mijn S10e al mijn taalinstellingen gewijzigd, uitgelogd en ingelogd. Probleem blijft. Gisteren upgrade naar Android 11, geen verandering.
Heb je ook al eens de mannelijke assistent stem ingesteld? Heb namelijk al een tijdje geen problemen meer. Iemand anders hier had ook de mannelijke stem en geen problemen.

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-06 19:49
Highland schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:33:
[...]

"Zeg bientworden!"

Ik gebruik AA al jaren naar tevredenheid, maar deze bug zit er nu al veel te lang in. Ik snap ook niet zo goed waar de complexiteit in zit. Het is nou niet bepaald een probleem dat je lastig kunt reproduceren :| .

Zal allemaal wel met prioriteiten te maken hebben...

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:04

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Erg bijzonder. Ik heb het een tijdje gehad, nu praat ze weer gewoon zoals voorheen. Xiaomi Mi9 met Xiaomi.eu ROM. Pas geleden de laatste ROM geflashed en alles opnieuw er op gezet (clean install)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Largamelion
Nuevocasa schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Heb je ook al eens de mannelijke assistent stem ingesteld? Heb namelijk al een tijdje geen problemen meer. Iemand anders hier had ook de mannelijke stem en geen problemen.
Ik heb de mannelijke stem en die werkt perfect voor alle communicatie met de assistent, maar voor berichten die worden voorgelezen schakelt hij altijd terug naar die vrouwelijke, onverstaanbare stem.

Gisteren zowel de Google app als AA geüpdatet naar de laatste versie, alle cache geleegd van Google, AA en de Assistant, maar probleem blijft.

• Nuevocasa
  • Nu online
Largamelion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:48:
[...]
Ik heb de mannelijke stem en die werkt perfect voor alle communicatie met de assistent, maar voor berichten die worden voorgelezen schakelt hij altijd terug naar die vrouwelijke, onverstaanbare stem.

Gisteren zowel de Google app als AA geüpdatet naar de laatste versie, alle cache geleegd van Google, AA en de Assistant, maar probleem blijft.
Vreemd. Heb het probleem ook gehad, maar het werkt in ieder geval hier al een tijdje weer goed. Had een OP5T en sinds eind november een Xiaomi Mi10. Weet niet helemaal wanneer het probleem hier is opgelost. Mogelijk komt het door het toestel.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:46

servies

Veni Vidi Servici

Nuevocasa schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:27:
[...]

Vreemd. Heb het probleem ook gehad, maar het werkt in ieder geval hier al een tijdje weer goed. Had een OP5T en sinds eind november een Xiaomi Mi10. Weet niet helemaal wanneer het probleem hier is opgelost. Mogelijk komt het door het toestel.
Hier is het op een OP3 ook een tijdje niet aan te horen geweest. Maar volgens mij sinds een week of 2 doet het het weer goed....

• grotegok
TomTom AmiGo (Beta tester) werkt inmiddels ook op Android Auto

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:03
Hier ook, AA update erop, taalinstellingen gecheckt. Dunglish.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-06 09:10
Ook ik heb nog steeds de Dunglish variant van whatsapp. Ik kan gewoon berichten in het Nederlands sturen, en google heeft 1keer per ongeluk in het Nederlands geantwoord. Waarop het volgende WhatsApp bericht weer Dunglish was.
Er staat maar 1 taal geïnstalleerd op mijn S20.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Largamelion
Ik heb sinds enkele maanden ook een ander probleem naast het Dunglish issue:

Als AA start in de auto, is de volumeregelaar gelinkt aan het voice kanaal. Er staat dan een pijltje naast het volume i.p.v. een muzieknoot en als ik het volume wijzig dan doet dit dus niets aan het volume van de muziek. Het probleem los ik momenteel op door even 'OK Google' te zeggen en dan te annuleren. Tot kort zette ik even het geluid van Waze op 'alles' i.p.v. 'enkel meldingen' en dan was het ook opgelost nadat de Waze stem iets zei, maar dat vond ik redelijk omslachtig.

Dit gebeurde vroeger wel eens sporadisch, maar tegenwoordig is het meer de regel en het is best irritant. Heb van alle apps de laatste versie, Google houd ik tegenwoordig ook terug up to date omdat ik toch meer waarde hecht aan de huidige features van de app dan het voorlezen van berichten in de wagen, die bekijk ik later dan wel.

• stijn014
  • Nu online
IS de 6.0 er al voor alle versies? heb nog altijd 5.9 en volgens de play store is er nog geen update.

• Nuevocasa
  • Nu online
stijn014 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:07:
IS de 6.0 er al voor alle versies? heb nog altijd 5.9 en volgens de play store is er nog geen update.
Heb de 6.0 via een apk mirror geïnstalleerd. Heb nog geen verschillen ontdekt eigenlijk.

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:47
Ik heb 6 geïnstalleerd. Toen startte hij op de telefoon op met een scherm dat google app geupdate moest worden.... Dat heb ik toen maar gedaan en die keer had ik geen dunglish! Hoop dat dat zo blijft

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• grotegok
Ik zie ineens Samsung SmartThings op AA staan, dus kennelijk nu ook beschikbaar

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:10

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Largamelion
Ik heb ook versie 6 sinds enkele dagen en merk geen enkel verschil, alle issues die ik had zijn er nog steeds. Ook geen achtergronden ofzo te zien die men verwachtte.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:15
Ah, dan kan ik straks in de auto zien of de wasmachine al klaar is... :+

Maar Google Home staat niet in Android Auto (toch?) en SmartThings wel? Dat vind ik nogal vreemd. Ik heb welgeteld 1 apparaat dat werkt met SmartThings, terwijl vrijwel alles in Google Home staat (en alles in Home Assistant).

Vind het ook wel een beetje overbodig, maar goed.

• gjb85
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-06 15:24
Even een vraag. Ik heb nog steeds AA-versie 5.9. Mijn automatische updates staan aan, maar kennelijk heb ik de update nog niet ontvangen. Weet iemand of, en zo ja hoe, ik handmatig kan updaten of de update kan forceren naar 6.0. bij een 'ingebakken' versie?

• Nuevocasa
  • Nu online
gjb85 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:36:
Even een vraag. Ik heb nog steeds AA-versie 5.9. Mijn automatische updates staan aan, maar kennelijk heb ik de update nog niet ontvangen. Weet iemand of, en zo ja hoe, ik handmatig kan updaten of de update kan forceren naar 6.0. bij een 'ingebakken' versie?
Zie een paar berichten hier boven. Google eens naar Android auto 6.0 apkmirror ;) andere opties zijn er volgens mij niet. Anders toch gewoon wachten.

• gjb85
Nuevocasa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Zie een paar berichten hier boven. Google eens naar Android auto 6.0 apkmirror ;) andere opties zijn er volgens mij niet. Anders toch gewoon wachten.
Ik bedoelde buiten de apk-mirror om inderdaad. Maar dan wordt het dus afwachten..

• Sjakie0101
Er zijn nog maar weinig apparaten die je kan instellen via SmartThings. Mijn CV-ketel regelen via Smartthings lukt niet, dat moet toch echt via de app van de fabrikant helaas.

• Mistraller
Op Android 9 kreeg ik ineens uit de officiële store een android update aangeboden. (Huawei p20 lite)

---------------

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:57
Dag Tweakers,

Ik heb een oneplus 8 pro foon met android 11 erop. Dit betekend dat AA geïntegreerd is in de telefoon, ik zie dus geen aparte app van AA op de foon staan. Ook ik heb het Dunglish probleem.
Echter: hoe kan ik zien welke versie mijn AA is? Kan ik hem überhaupt wel handmatig updaten?

• DutchDrive
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 08:24
Boomster schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:41:
Dag Tweakers,

Ik heb een oneplus 8 pro foon met android 11 erop. Dit betekend dat AA geïntegreerd is in de telefoon, ik zie dus geen aparte app van AA op de foon staan. Ook ik heb het Dunglish probleem.
Echter: hoe kan ik zien welke versie mijn AA is? Kan ik hem überhaupt wel handmatig updaten?
Het zien van de AA versie doe je zo: Instellingen > Bluetooth & Apparaatverbinding > Android Auto > Onderaan de pagina staat de versie.

Updaten kan meestal wel handmatig via een APK bestand van het internet halen, maar volgens mij gaat het vanzelf. Ik zit zelf op AA versie 5.9 en 6.0 is (dacht ik?) net uit.

• Boomster
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:57
DutchDrive schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:48:
[...]

Het zien van de AA versie doe je zo: Instellingen > Bluetooth & Apparaatverbinding > Android Auto > Onderaan de pagina staat de versie.

Updaten kan meestal wel handmatig via een APK bestand van het internet halen, maar volgens mij gaat het vanzelf. Ik zit zelf op AA versie 5.9 en 6.0 is (dacht ik?) net uit.
Gevonden! Thnks, ik zit ook op 5.9

• Mad-Matt
  • Laatst online: 10-06 20:46

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na 2 jaar zonder AA heb ik het nu weer, wat een heerlijkheid.

D3 Profile D3 XP Ladder

• dadio54321
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-06 11:13
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een auto met Android auto. (Kia Picanto uit 2018). Nu ben ik een beetje met Android Auto aan het spelen. Maar ik heb het volgende. Ik krijg wel meldingen van Whatsapp, maar geen meldingen van Facebook messenger. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Mijn telefoon is een Galaxy S9+,Android versie 10, Android Auto 6.0.615334. Mochten jullie nog iets nodig hebben dan hoor ik het. Oh en mijn apps zijn allemaal up to date op mijn telefoon.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Facebook Messenger zou moeten werken. Ik weet niet precies hoe het getriggerd wordt, maar bij mij werkte Signal de eerste keer nadat ik het geïnstalleerd had ook niet, maar vorige week (na een paar dagen) ineens wel.
Ik zou het zoeken in de permissies van Facebook messenger op je telefoon. Deze moet toestemming hebben om meldingen weer te geven, want ik heb het idee dat AA die afvangt en op je autoradio weergeeft.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:41

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een auto uit 2020 (VW T-Cross) en die ondersteund Android Auto in combinatie met mijn Nord, alleen soms moet ik een paar keer de USB kabel uit de USB poort halen en er weer terug in prikken voordat het werkt. Ik gebruik de orginele USB kabel van de Nord.
Iemand hier die me kan zeggen waarom dat niet in 1 keer werkt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• J0YR1D3R
  • Niet online
@Pierre Ik denk dat niemand je kan vertellen waar dat in zit, ik in ieder geval niet. Ik heb lang een Pixel 2 XL (en daarna Pixel 4 XL) in combinatie met Android auto gebruikt op een Skoda Octavia met Columbus navigatie (vergelijkbaar met de grootste navigatie (Discover Pro) van VW). Ik heb verschillende kabels geprobeerd. Soms werkte het weken goed en soms een aantal dagen achter elkaar was enkel zachtjes blazen tegen de kabel al voldoende voor het verbreken van de verbinding. In de eGolf die ik nu heb met eveneens een Discover Pro scherm heb ik dat nog niet meegemaakt, terwijl ik dezelfde kabel en hetzelfde toestel gebruik.

Website

• Zapato
YouTube: Kun je tv-kijken op een Chromecast? - Vraag het Google

Op 3:22 Android Auto in Nederland en de belofte dat het Dunglish probleem wordt opgelost door Google Nederland.

• gjb85
Zapato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:26:
YouTube: Kun je tv-kijken op een Chromecast? - Vraag het Google

Op 3:22 Android Auto in Nederland en de belofte dat het Dunglish probleem wordt opgelost door Google Nederland.
Dat zou eens tijd worden... Helaas wordt niet echt concreet gezegd wanneer. 'Als het in Nederland gelanceerd wordt', kortom het kan nog wel even duren.

• dadio54321
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-06 11:13
gwystyl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:09:
Facebook Messenger zou moeten werken. Ik weet niet precies hoe het getriggerd wordt, maar bij mij werkte Signal de eerste keer nadat ik het geïnstalleerd had ook niet, maar vorige week (na een paar dagen) ineens wel.
Ik zou het zoeken in de permissies van Facebook messenger op je telefoon. Deze moet toestemming hebben om meldingen weer te geven, want ik heb het idee dat AA die afvangt en op je autoradio weergeeft.
De Messenger app mag op mijn telefoon gewoon zijn meldingen weergeven. Ik kijk nu onder Instellingen - Apps - Messenger en daar onder App-instelling zijn Meldingen toegestaan.
Of moet ik ergens anders kijken?

• Maikel64
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-06 12:49
Vanochtend weer wat vreemds rondom de "Dunglish" bug.

Bij een Whatsapp bericht:
"Dit is het bericht" = Dunglish
Het bericht zelf = Nederlands
"Druk op beantwoorden" = Weer Dunglish

Bij SMS: Alles Dunglish.

Het blijft jammer dat dit niet fatsoenlijk gefixed wordt. Al kan ik het ergens begrijpen aangezien Android Auto nog niet officieel uit is in NL dacht ik.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Seat Leon FR Ultimate Edition

• Mistraller
Pierre schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:21:
Ik heb een auto uit 2020 (VW T-Cross) en die ondersteund Android Auto in combinatie met mijn Nord, alleen soms moet ik een paar keer de USB kabel uit de USB poort halen en er weer terug in prikken voordat het werkt. Ik gebruik de orginele USB kabel van de Nord.
Iemand hier die me kan zeggen waarom dat niet in 1 keer werkt.
Ik heb een kabel met een heel klein ledje.(Skoda)
Wat ik vaak zie:
Aansluiten: begint met connecten.
en dan... ledje gaat uit! (Betekent dat de auto geen usbpower levert) Telefoon stopt initialisatie en AA start dus niet op.
Dat gebeurt echter niet altijd. Meestal is twee keer proberen wel genoeg.

Echter, ik heb de indruk dat het mogelijk kan komen doordat mijn telefoon niet retesnel is, en AA nog aan het opstarten is op mijn toestel. Dan denkt de auto, wacht, ik gooi er een usb reset overheen. En dat het daardoor de volgende keer wel goed omdat dan AA al in memory van mijn toestel is.

Ik heb gekeken of ik met Tasker iets kan maken dat AA al vooraf opstart, maar het is heel lastig om daar een trigger voor te verzinnen, die snel met zekerheid bepaalt of ik in de auto ga rijden.

---------------

• ThatGuy2303
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10-06 10:38
Hier ook nog steeds dunglish bij het voorlezen wat whatsapp berichten. Afgelopen week was er weer een update van Android auto, maar helaas...

Samsung Galaxy S20+ / Volkswagen Golf 2018
Android 11 (systeem update 1-12-2020)
Android Auto 6.0.615334
Google 12.1.9.23.arm64
Assistent 0.1.187945513

Automatische updates aan

Update: Soms nog wel eens een helder moment..... cache van Android Auto en Google (de app) leeg gemaakt. Net wezen rijden, kreeg een appje binnen, en....... gewoon Nederlands...!!!! *O* *O*

[Voor 23% gewijzigd door ThatGuy2303 op 30-01-2021 15:54]

• Irtimid
Ik krijg een beetje het idee dat de kans op een Elfstedentocht groter is dan die op het fixen van dit probleem.

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Mistraller schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:41:
[...]
Ik heb gekeken of ik met Tasker iets kan maken dat AA al vooraf opstart, maar het is heel lastig om daar een trigger voor te verzinnen, die snel met zekerheid bepaalt of ik in de auto ga rijden.
Dat is mij niet gelukt, maar wat je zou kunnen proberen
  • Op basis van zichtbare bluetooth profiel: je autoradio zichtbaar is AA starten. Werkte bij mij niet goed omdat de auto vlak bij de woonkamer staat. Als m'n vriendin de auto pakt start bij mij AA
  • Herkennen van het usb apparaat. Werkt wss niet omdat je dan al ingeplugd bent en AA al vanzelf gestart wordt. Daarnaast geeft mijn auto geen herkenbare usb id waar ik wat mee kon
  • Nfc tag in de auto leggen. Werkt betrouwbaar, maar je moet wel altijd je telefoon unlocken voordat de nfc gezien wordt
Wat je ook zou kunnen proberen is de firmware van je autoradio updaten. Wie weet hebben ze daarin wat gefixt.

En toch... ander kabeltje proberen

• Mistraller
dixet schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Dat is mij niet gelukt, maar wat je zou kunnen proberen
  • Op basis van zichtbare bluetooth profiel: je autoradio zichtbaar is AA starten. Werkte bij mij niet goed omdat de auto vlak bij de woonkamer staat. Als m'n vriendin de auto pakt start bij mij AA
  • Herkennen van het usb apparaat. Werkt wss niet omdat je dan al ingeplugd bent en AA al vanzelf gestart wordt. Daarnaast geeft mijn auto geen herkenbare usb id waar ik wat mee kon
  • Nfc tag in de auto leggen. Werkt betrouwbaar, maar je moet wel altijd je telefoon unlocken voordat de nfc gezien wordt
Wat je ook zou kunnen proberen is de firmware van je autoradio updaten. Wie weet hebben ze daarin wat gefixt.

En toch... ander kabeltje proberen
Is allemaal te traag eigenlijk... Firmware al nagevraagd, en ik heb 5 of 6 kabels geprobeerd. Dikke onzin als je het mij vraagt want als het eenmaal werkt dan blijft het desnoods honderden kilometers flawless werken. Zilveren usb kabels gesmeed door elfen bij maanlicht heb ik alleen nog niet getest ;)
Komt ook wellicht omdat ik mijn telefoon enorm simpel in z'n houder kan rammen, en hij unlocked door bt. Maar dan is AA al 1x gefaald.
En op basis van wifi/bt kan inderdaad niet. Maar goed, tegenwoordig rij ik maar amper meer in de auto.... Probleem opgelost door corona :X

---------------

• ousselg
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10-02 05:55
ThatGuy2303 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:58:
Hier ook nog steeds dunglish bij het voorlezen wat whatsapp berichten. Afgelopen week was er weer een update van Android auto, maar helaas...

Samsung Galaxy S20+ / Volkswagen Golf 2018
Android 11 (systeem update 1-12-2020)
Android Auto 6.0.615334
Google 12.1.9.23.arm64
Assistent 0.1.187945513

Automatische updates aan

Update: Soms nog wel eens een helder moment..... cache van Android Auto en Google (de app) leeg gemaakt. Net wezen rijden, kreeg een appje binnen, en....... gewoon Nederlands...!!!! *O* *O*
Ik heb ook ineens geen dunglish toen ik dit deed. Even afkloppen dat het een permanente oplossing is!

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:59
Ik heb nog steeds de "fabrieksversie" van de google-app actief (auto-update voor die app uitgeschakeld en heel goed opletten dat ik hem niet per ongeluk update) en die truuk werkt bij mij nog steeds op mn S10 om gewoon nederlands te kijgen. Telefoon staat intussen op android 11 en van de week viel me op dat de stem was gewijzigd (andere vrouw leek het wel). Nog steeds nederlands en geen dunglish. Nu ook weer het voorlezen van de icoontjes erbij (wat na het downgraden naar fabrieksgoogleapp was verdwenen. Briljant vind ik dat nog steeds: "duim omhoog, huidtype 3" :+ ).

Gezien bovenstaande berichten misschien toch maar eens proberen om de app te updaten en kijken wat er gebeurt.

• LogiZ5500
ousselg schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb ook ineens geen dunglish toen ik dit deed. Even afkloppen dat het een permanente oplossing is!
Ik heb dit ook geprobeerd op mijn Pixel 5.
Helaas geen succes en nog steeds een vrouwelijke dunglish stem.. ;(

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

LogiZ5500 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd op mijn Pixel 5.
Helaas geen succes en nog steeds een vrouwelijke dunglish stem.. ;(
Waarschijnlijk is dit op één van de vorige pagina's al langsgekomen, maar wie weet heb je er iets aan.

Ik heb alle verwijzingen naar het Engels, zoals toetsenbord als spraak verwijderd.
Dus oa Taal, Schermtoetsenbord, Tekst naar spraak.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• LogiZ5500
m-vw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:06:
[...]

Waarschijnlijk is dit op één van de vorige pagina's al langsgekomen, maar wie weet heb je er iets aan.

Ik heb alle verwijzingen naar het Engels, zoals toetsenbord als spraak verwijderd.
Dus oa Taal, Schermtoetsenbord, Tekst naar spraak.
Ook dit lijkt nog niet te werken helaas.
Wellicht met de februari update voor Pixels....

• Paxlie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:50

Paxlie

chaos en inslag

ThatGuy2303 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:58:
Ik was dit weekend ook blij verrast toen het in ene weer netjes Nederlands was *O*

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:30
Hier spreekt Android Auto ook eindelijk weer Nederlands *O*

Helaas is hier nu wel het probleem opgedoken waarbij ik de kabel soms wel 5 keer opnieuw in mijn telefoon moet doen voordat hij werkt. Dit in combinatie met een Mazda 3 2020 en een Oneplus 6.
De volgende rit zal ik eens proberen om Android auto vooraf al te starten.

Hoi

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-06 19:49
Zit er niet gewoon navelpluis in de USB poort van je Oneplus? Soms merk je dat niet direct, maar heb je wel problemen met laden en USB connectie.

• TheBrones
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:30
Nee die had ik inderdaad al een keertje extra schoon gemaakt. De auto geeft trouwens ook vaak de melding dat Android auto eerst via de telefoon ingesteld moet worden waarna hij dus zegt "kan geen verbinding maken".

Hoi

• Nuevocasa
  • Nu online
TheBrones schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:15:
Nee die had ik inderdaad al een keertje extra schoon gemaakt. De auto geeft trouwens ook vaak de melding dat Android auto eerst via de telefoon ingesteld moet worden waarna hij dus zegt "kan geen verbinding maken".
Heb ik ook heel veel last van gehad bij m'n oneplus 5T. Sinds eind vorig jaar een Xiaomi Mi10 en die werkt perfect. Volgens mij is die connector van oneplus niet top. Heb er meer mensen over gehoord.

• ReTechNL
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 31-05 00:21
Schaamteloze crosspost :P ReTechNL in "[TomTom GO navigatie app] Ervaringen & Discussie"
Het schijnt dat TomTom begonnen is met het uitbrengen van de beta versie van TomTom Go voor Android Auto. Nadat eerst de eerste versies van Android Auto support voor AmiGo uitkwamen is dit nu ook voor TomTom Go het geval.

Bron: https://discussions.tomto.../1743315/#Comment_1743315

Info about tomtom go AA beta version: Bear in mind that the input method in my car is via wheel and touch pad (audi mmi) so something different may happen with touch-screens. In the right-hand corner of the AA screen are 4 icons, from left to right: 1. selection of overview or driving view 2. sound selection (unmuted, alerts only or muted) 3. either search icon (if no destination yet input) or menu (once destination has been input) , to allow a stop-over point to be input. 4. either menu (if no destination yet input) or an X to cancel the navigation. Tapping on each icon brings up a sub-menu.
side bar does not appear in AA.
I would assume lane-assist will also appear when relevant but need to test it further to verify that, including display when passing radar traps on route.
TomTom heeft zojuist bevestigd dat de "TomTom Go Navigation" app in Closed beta is. _/-\o_
quote: Jürgen;c-1743341
Our closed beta group is currently full. Rest assured we are working with our current beta testers to deliver Android Auto to production as soon as possible. We appreciate your patience and understanding.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:26
Door thuiswerk een tijdje geen AA gebruikt.
Vandaag kreeg ik "fout bij verbinding. Check je telefoon als je stil staat."

Op de telefoon stond : Zet hem op de handrem. :?
Daarna kreeg ik op de telefoon :
Android auto
geïnstalleerd
Google-app
Update nodig
Tekst naar spraak
geïnstalleerd
Vanwege Dunglish werkt ik met Google-app 10.98.10.29

Na de update van de Google-app ging AA vanzelf weer aan de gang.
Nog niet kunnen testen, maar ik ben bang dat Dunglish weer terug is.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• gjb85

• jongetje
Laten ze eerst Android Auto maar eens officieel voor Nederland uitbrengen. Dan kunnen de dealers/merken zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze geen ondersteuning geven omdat het nog niet uit is.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:41

Pierre

Van nature lui!

jongetje schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:31:
Laten ze eerst Android Auto maar eens officieel voor Nederland uitbrengen. Dan kunnen de dealers/merken zich niet meer verschuilen achter het argument dat ze geen ondersteuning geven omdat het nog niet uit is.
Dit is er toch al ? of mis ik iets klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Irtimid
Tot mijn grote verbazing had ik vanmorgen ineens weer een Nederlandse dames stem die mijn ontvangen bericht voorlas. Ik heb verder niets gewijzigd in mijn instellingen o.i.d.
Ik ben benieuwd of dit een eenmalig gelukje was, of dat er door Google iets is gefixt....waarschijnlijk het eerste ;-)
Blijkbaar heb ik 14 uur geleden wel een automatisch update voor Google ontvangen, misschien dat het daar aan ligt ? #wishfullthinking

• jongetje
Pierre schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Dit is er toch al ? of mis ik iets klik
Daar staat "binnenkort". Dat het in android zit betekend niet dat er ondersteuning is. En dat is precies waar Google en de autofabrikanten/dealers/importeurs zich achter verschuilen.

Maar er gebeurd dus wel wat aangezien de assistent nu langzaam aan in het Nederlands beschikbaar komt.

• oparinus
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 21-05 18:58
Wie kan mij helpen?

Mijn AA heeft altijd goed gewerkt met Aa mirror, YouTube en carstream e.d.
Sinds de laatste update werkt het niet meer, ik zie de apps niet meer op mijn scherm en krijg het ook niet voor elkaar om ze er weer op te krijgen. Alle standaard apps zoals MAZE,MAPS,WEER e.d. staan er wel op.
AA versie is 6.0.615334.
Iemand een suggestie voor ik alles er weer afhaal en een oudere versie installeer.
Alvast bedankt.

• gjb85
Irtimid schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:50:
Tot mijn grote verbazing had ik vanmorgen ineens weer een Nederlandse dames stem die mijn ontvangen bericht voorlas. Ik heb verder niets gewijzigd in mijn instellingen o.i.d.
Ik ben benieuwd of dit een eenmalig gelukje was, of dat er door Google iets is gefixt....waarschijnlijk het eerste ;-)
Blijkbaar heb ik 14 uur geleden wel een automatisch update voor Google ontvangen, misschien dat het daar aan ligt ? #wishfullthinking
Bij mij hetzelfde. Na de 6.0 update te hebben ontvangen alleen de cache van AA gewist, zoals hier eerder aangegeven. Vanmorgen ook geen Dunglish meer. Ook geen idee of het een (eenmalig) gelukje was.

• Sjakie0101
gjb85 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Bij mij hetzelfde. Na de 6.0 update te hebben ontvangen alleen de cache van AA gewist, zoals hier eerder aangegeven. Vanmorgen ook geen Dunglish meer. Ook geen idee of het een (eenmalig) gelukje was.
Volgens mij is de 6.0 versie ook de versie die in Nederland wordt ondersteund. Google had al beloofd vanaf de officiele release in Nederland ook de Nederlandse spraak goed te zetten en deze bug te fixen.

Wat kan er allemaal met AA 6.0 ? Kun je het achtergrondscherm aanpassen en sneltoetsen aanmaken?

• Largamelion
Ik heb versie 6 al een paar weken en merk geen verschil, ook niet na het wissen van de cache. Geen achtergronden en nog steeds Dunglish met alle apps up to date.

Edit: Grappig, ging net even om brood met de wagen en dacht laat ik het toch nog eens testen en ja hoor, ze spreekt weer netjes Nederlands. Lijkt er op dat ze toch server-side iets hebben doorgevoerd want ik heb sinds de vorige keer geen enkele van de betrokken apps geüpdatet.

Maar toch nog genoeg werk aan de winkel. Ik druk op 'beantwoorden' en kreeg eerst van de mannelijke stem de vraag wie ik een bericht wou sturen en een second later dezelfde vraag van de vrouwelijke stem 8)7. De berichten worden ook altijd door de vrouwelijke stem gelezen terwijl al de andere communicatie met de mannelijke stem is.

[Voor 65% gewijzigd door Largamelion op 03-02-2021 19:50]

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:14

Quad

Selectief doof

Hier sinds vandaag ook weer Nederlandse dame die mijn whatsapp en Teams berichten voorleest, wel zo fijn weer. Wel wennen.. ;)

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:10
Je gaat haar nog missen!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Op mijn Samsung A71 is AA als systeem-app geïnstalleerd. Nu wil ik AA in het scherm van mijn telefoon starten, maar aangezien AA niet tussen de apps staat kan dat niet. Als ik de apk wil installeren, dan krijg ik de melding dat deze er al op staat.

Iemand een idee hoe ik AA op mijn telefoon kan starten, zodat ik daar AA zie? (Mijn auto heeft geen AA.)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:14

Quad

Selectief doof

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• teake
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:54
Quad schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:09:
Hier sinds vandaag ook weer Nederlandse dame die mijn whatsapp en Teams berichten voorleest, wel zo fijn weer. Wel wennen.. ;)
Bij mij ook!, en uiteraard.... mijn tweede bericht was stomtoevallig van een Engelse klant haha... Zat ik ineens met een Nederlandse dame die Engels voorleest. Maar is veel beter begrijpbaar dan andersom.

• Irtimid
En zowaar vandaag weer WA berichten en de aankondiging in het Nederlandsch.....zou het dan toch? _/-\o_

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

teake schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:18:
[...]

Bij mij ook!, en uiteraard.... mijn tweede bericht was stomtoevallig van een Engelse klant haha... Zat ik ineens met een Nederlandse dame die Engels voorleest. Maar is veel beter begrijpbaar dan andersom.
Dat had ik dus ook.... zou het dan nu wel helpen om Engels en Nederlands als talen in Google Assistant in te stellen? Of waar had ik dat ook alweer ingesteld op alleen Nederlands om te proberen tekstberichten in het Nederlands voorgelezen te krijgen?

• jongetje
@pven Waarom wil je Android Auto zonder auto gebruiken?

• kontroll
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17:41
jongetje schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:43:
@pven Waarom wil je Android Auto zonder auto gebruiken?
Ik vermoed voor het geval waarin je voertuig geen AA ondersteunt en je de telefoon in een houdertje steekt?

Uiteraard kan je bvb. gewoon Google Maps of Waze gebruiken buiten AA om, maar de AA interface biedt toch een aantal voordelen (grotere functieknoppen, minder afleiding omwille van allerlei meldingen die binnenkomen, etc...)
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True