Nou ik zal nog een keertje van mij laten horen in dit topic. Nog even een korte samenvatting van de afgelopen twee weken.
apple.nl:
9 september om 9:15 uur de bestelling en bevestigingsmail binnen voor een 7+ 32GB matzwart., geschatte levering 26-28 september.
10 september in de avond de bestelling en bevestigingsmail binnen voor een 7+ 128GB matzwart, geschatte levering 4-10 oktober.
11 september bedacht dat ik definitief voor 128GB ging, dus 32GB geannuleerd.
Alles wees er op dat deze week de Plussen voorradig zouden komen in Nederland. En dan met name de dinsdag als eerste kanshebber. Al heb ik de dagen ervoor ook om 6:00 uur even gekeken natuurlijk. Maar, dinsdag leek de grote dag te zijn. Daarom heb ik, mede dankzij het thuis zitten vanwege getrokken verstandskiezen

, dinsdag uitgebreid een groot deel van de dag zitten refreshen op de reserveringspagina. En met succes. Niet voor mij dan, maar ik heb wel een aantal anderen kunnen helpen
Gisteren, woensdag dus, eindelijk de 7+ 128GB matzwart voor mij op voorraad in A'dam dankzij de melding van een snelle andere tweaker

Eind van de middag om 16:30 uur had ik de reservering ingepland. Ik was er echter al om 15:00 uur. Er stond een redelijke rij (laat ik zeggen 20 man) en alle tafels waren vol met klanten en medewerkers die de transacties aan het afronden waren. Ik mocht dus nog niet aansluiten in de rij want dat zou niet eerlijk zijn tegenover anderen. Dat begreep ik en het was te proberen. Toen maar uitgebreid gespeeld met alle iPhone 7's aldaar. Zo rond 15:35 uur merkte ik dat het even rustiger was en zodoende mocht ik eigenlijk direct doorlopen naar een tafel waar mij de 7+ 128GB matzwart werd aangereikt. Nog even het toestel opgestart en geïnspecteerd. Niks op aan te merken. Ik happy.
apple.nl:
21 september 7+ 128GB matzwart geannuleerd. Status is in al die tijd blijven hangen op 2-3 weken voor verzending, 4-10 oktober voor ontvangst.
Ik ben uiteindelijk blij met hoe het gegaan is. Ook heb ik er niet wakker van gelegen dat Apple geen Plussen beschikbaar had op de 16e. Onder de streep hebben ik, en vele anderen, dit jaar toch nog eerder hun toestel dan voorgaande jaren. En ik ben blij dat deze strategie van reserveren en ophalen nog steeds succesvol werkt. Je moet alleen wat tijd investeren in het in de gaten houden van de reserveringspagina en dit soort topics. Dat kan niet iedereen, dat begrijp ik, maar dan heb je je wel een beetje neer te leggen bij online pre orders en aansluiten in de rij en dat het vervolgens wat langer duurt.
Succes nog iedereen met de laatste loodjes en ik zie jullie nog wel hiernaast