Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
richards81 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 05:31:
Vraagje, als ik wil gaat filmen bijvoorbeeld in een sportschool is het beeld zo donker vergeleken mijn Samsung S6. Die geeft het licht veel beter weer en is levendig kwa kleuren. Mijn iPhone 7 plus valt dan in het niet omdat het zo donker is en flets met kleuren (grijs).
Volgens mij, gaat bij Android de helderheid van het scherm omhoog zodra je de camera App start. Bij de iPhone is dit niet geval.

En de S6 heeft iets wijdere aparture tegen over de iPhone 7 Plus.

De ene camera van de iPhone heeft optical image stabilization en de andere niet. (OIS helpt ook in donkere situaties.)

[ Voor 9% gewijzigd door Berlinetta op 04-06-2017 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:48:
[...]

snip
(Maar tegelijkertijd maakt het diezelfde trouwe fan eigenlijk ook geen reet uit waar Apple mee komt, kopen doen ze toch wel....ook als de iPhone 8 identiek wordt aan de iPhone 6/6S/7. Zodra de pre orders starten staan deze mensen al weer met hun creditcard in de handjes)
:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

[...]
haha O-) dankje...

Ja, ik heb die foto's van de renders eerder voorbij zien komen elders. Ik vind ze niet echt ''des Apples'', qua symmetrie bijvoorbeeld bovenin het scherm. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Jony en zijn team hier accoord mee zullen gaan.

Ik heb 3 weken de Samsung S8 kunnen gebruiken, maar man man man...hardware technisch gaat Apple daar een onwijs harde kluif aan krijgen.
Ik gebruik nu weer mijn iPhone 7, maar wat zeer duidelijk is nu dat de iPhone 7 echt oldskool is. Het is een nietszeggende telefoon in vergelijking met de Samsung S8 (design/hardware). Het is alsof je het jaar 1997 naast 2017 legt...bij wijze van spreke. Die bezels van de iPhone 7 zijn bijna lachwekkend geworden en al helemaal van de 7 Plus.

Ik ben rete benieuwd waar Apple mee gaat komen wat betreft het scherm. Qua design/symmetrie en ook van welke fabrikant ze komen.
Als Apple met weer een zelfde uiterlijk gaat komen met de 8, gaan ze zeer zeker (veel?) trouwe fans verliezen, denk ik.
(Maar tegelijkertijd maakt het diezelfde trouwe fan eigenlijk ook geen reet uit waar Apple mee komt, kopen doen ze toch wel....ook als de iPhone 8 identiek wordt aan de iPhone 6/6S/7. Zodra de pre orders starten staan deze mensen al weer met hun creditcard in de handjes)
Ik ben hier van een iPhone 4 naar een SE en sinds dit jaar naar een iPhone 7 gegaan. Erg kwalijk vindt ik dat ik met deze laatste echt moeite moet doen en de telefoon/microfoon echt heel gericht en kortbij mijn mond moet houden. Maar goed dat went, en als ijsberende beller die de telefoon ruim 10 cm van zijn gezicht houd soms ben ik voor mijn gevoel zelf iets debet aan de verstaanbaarheid :)

Zowel software, hardware als besturing sluipen de laatste jaren iets meer fouten in, maar vanwege de uitbreidingen, complexiteit ook wel aanvaardbaar. Vraag daarbij natuurlijk hoe lost Apple dit op? En dat is over het algemeen wel goed/snel.

Vorm.. bovengenoemde drie zijn allen verschillend en vindt ik alle drie mooi. Bezels, compactheid, nieuwste scherm.. minder belangrijk (voor mij iig) want zolang de iPhones met de gedachte gemaakt worden om lang mee te gaan (accu iPhone 4 is na 5 jaar nog ruim boven de 80%!) en daardoor mede hun waarde te behouden heb ik liever een iPhone die iets behoudend is qua vorm. Vergelijken met andere personen en telefoons doe ik niet. Hoe ik ermee kan werken is belangrijk
Van de iPad 3 ben ik naar een Pro 9.7 gegaan, iets compacter en lichter, maar zoveel meer kracht en mogelijkheden! Als die Pro half zo licht was geweest en nauwelijks bezels had ik deze niet! gekocht (idd soms liever evolutie dan revolutie).

Ben ook zeker fan (meer misschien omdat ik Google altijd al een gedrocht vond en Microsoft de laatste 2 jaar bijna meer evil aan het worden is dan Google ooit geweest is..) maar deze fan koopt liever af en toe iets erbij zoals een MacBook of iets dergelijks en om 2 à 3 jaar een iOS device verkopen en vervangen. En als audiofiel ben ik ook erg gelukkig met wat een MacBook Air, iPhone 7 en iPad Pro uit hun behuizing laten zingen, voor een mobiel device zéér aanvaardbaar.

NRG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 19:30

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

haha O-) dankje...

Ja, ik heb die foto's van de renders eerder voorbij zien komen elders. Ik vind ze niet echt ''des Apples'', qua symmetrie bijvoorbeeld bovenin het scherm. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Jony en zijn team hier accoord mee zullen gaan.

Ik heb 3 weken de Samsung S8 kunnen gebruiken, maar man man man...hardware technisch gaat Apple daar een onwijs harde kluif aan krijgen.
Ik gebruik nu weer mijn iPhone 7, maar wat zeer duidelijk is nu dat de iPhone 7 echt oldskool is. Het is een nietszeggende telefoon in vergelijking met de Samsung S8 (design/hardware). Het is alsof je het jaar 1997 naast 2017 legt...bij wijze van spreke. Die bezels van de iPhone 7 zijn bijna lachwekkend geworden en al helemaal van de 7 Plus.

Ik ben rete benieuwd waar Apple mee gaat komen wat betreft het scherm. Qua design/symmetrie en ook van welke fabrikant ze komen.
Als Apple met weer een zelfde uiterlijk gaat komen met de 8, gaan ze zeer zeker (veel?) trouwe fans verliezen, denk ik.
Ik heb de S8 3 dagen gehad! Mooi design, maar dat hele Android boeit me helemaal niks! Veel te omslachtig. Doe mij dan maar het stabielen iOS. Ja, de iPhone 7 is een simpel design, maar wat een snel toestel en zonder haperingen! Icm mijn Apple Watch Series 2 Nike ben ik meer dan tevreden. Laat de iPhone 8 maar komen..Voor mij geen Android meer...2x geprobeerd nu, maar blijf mooi bij Apple. Eind dit jaar ook een nieuw Mac kopen, mijn 2011 MBP is aan vervanging toe....Objectieve mening? Nope! Haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 06:28
Misschien nogal een retorische vraag hoor, maar werkt het overzetten via iCloud zoals beschreven in deze link?
https://support.apple.com/nl-nl/HT201269

Ik krijg volgende week een nieuwe iPhone 7 en ik moet mijn "oude" iPhone 6S inleveren bij mijn werkgever.
Waarschijnlijk ben ik 's ochtends op het werk en krijg in de middag de nieuwe. Maar ik wil wel dat op mijn oude iPhone alles is verwijderd (vooral WhatsApp geschiedenis, foto's en apps en appsdata). Ik wil vervolgens op mijn nieuwe iPhone weer in kunnen stellen, waar ik in ieder geval mijn WhatsApp geschiedenis terug wil en mijn eigen foto's. Zelf gemaakte foto's komen vanzelf op iCloud, maar als ik daar een foto verwijder dan is 'ie ook verwijderd op iCloud en dus ook iPad en MB. Werkt dit overzetten dan wel?
Foto's die ik met WhatsApp naar mij toegestuurd krijg komen EN niet in mijn fotorol EN niet op iCloud. Dat wil ik niet ivm de hoeveelheid beschikbare data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Trezzahn schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:00:
Misschien nogal een retorische vraag hoor, maar werkt het overzetten via iCloud zoals beschreven in deze link?

Ik krijg volgende week een nieuwe iPhone 7 en ik moet mijn "oude" iPhone 6S inleveren bij mijn werkgever.
Waarschijnlijk ben ik 's ochtends op het werk en krijg in de middag de nieuwe. Maar ik wil wel dat op mijn oude iPhone alles is verwijderd (vooral WhatsApp geschiedenis, foto's en apps en appsdata). Ik wil vervolgens op mijn nieuwe iPhone weer in kunnen stellen, waar ik in ieder geval mijn WhatsApp geschiedenis terug wil en mijn eigen foto's. Zelf gemaakte foto's komen vanzelf op iCloud, maar als ik daar een foto verwijder dan is 'ie ook verwijderd op iCloud en dus ook iPad en MB. Werkt dit overzetten dan wel?
Foto's die ik met WhatsApp naar mij toegestuurd krijg komen EN niet in mijn fotorol EN niet op iCloud. Dat wil ik niet ivm de hoeveelheid beschikbare data.
Wat voor mij het makkelijkste is, en mss voor jou. Maak een komplete backup via itunes, wipe je oude foon, en installeer je nieuwe foon met deze backup. Werkt voor mij altijd het snelst, wel wat old school maar werkt perfect.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Wat is een goede iPhone Dock lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Hij kwam mij wel heel bekend voor, wat jullie? :+

nieuws: OnePlus toont OnePlus 5 al
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2001529439.jpeg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
Trezzahn schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:00:

Gewoon via iTunes een backup maken en die terugzetten naar je nieuwe telefoon, dat werkt prima. Kost je ongeveer een uurtje afhankelijk van je opslagcapaciteit. Alles wordt dan gebackupt met uitzondering van je apps, die worden daarna vanzelf gedownload uit de appstore.

Daarna je oude iPhone helemaal wissen en weer inleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

9to5 mac (bron) bracht het mooi in beeld, het is echt niet normaal:

Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.files.wordpress.com/2017/06/oneplus-5-vs-iphone-7-plus.jpg?quality=82&strip=all&w=1500&h=750

En on a sidenote, dan vind ik trouwens dat hoe die flitser op die Oneplus mooi in het midden van het toestel zit, eigenlijk wel mooier. Prettig voor mensen met OCD :)

[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-06-2017 10:09 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

[...]

haha O-) dankje...

Ik snap het wel. iPhone loopt al na/sinds de iPhone 6S achter. Ik had zelf wel verwacht dat de iPhone 7 op zijn minst een betere scherm zou krijgen. Maar nee. In plaats daarvan een iets betere camera en snelheid. En als
toppunt hebben ze ook de veelgebruikte 3,5mm aansluiting ook weggelaten. Bij de Samsung S7 had ik al zoiets van, hmm dat begint interessant te worden en nu bij de S8 is het gewoon duidelijk. De iPhone is leuk, maar loopt in geen enkele manier meer voorop. Apple fan of geen Apple fan. ik verwacht ook niet dat de iPhone 8 bij weinig verbetering ook daadwerkelijk goed zal verkopen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
drusloos schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:28:
ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar op mijn iPhone 7 plus wil ik bij iMessage en FaceTime verbinden met apple id. Nu krijg ik elke keer als ik klik op aan apple id koppelen dat het het inloggen is mislukt. ik heb al gedaan: aan/ uitzetten, FaceTime en iMessage uitgezet en weer aan, ik heb een ander iCloud ww genomen, ik heb de tijd en datum en tijdzone gecontroleerd in mijn iCloud, niks werkt, en ik wil het gewoon koppelen zodat ik mijn mac ook kan gebruiken. Iemand nog suggesties
Ik heb met apple support gebeld, en zij zeiden dat in mijn apple id om bepaalde redenen imessage en facetime waren geblokkeerd, waardoor ik dus dit probleem heb. Hiervoor moest ik toestemming geven dat zij in mijn apple id mogen, en dan gaat de technische support kijken wat ze er aan kunnen doen. Vind het maar een vaag verhaal, iemand bekend met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nickdew schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:41:
Iphone 7 vd week in t water laten vallen. Deze is voorheen nooit gevallen dus zou waterdicht moeten zijn!? Heb direct eruit gehaald en geen problemen gehad. Savonds werkt mijn homebutton opeens niet meer en doet alleen touch id het nog wel. Tril doet het ook niet meer.... Zou ik een kans hebben als ik naar de apple store ga? Als ik homebutton repareer (buiten apple om) ben ik altijd touch id kwijt toch
Late reactie. Waterschade is enkel gedenkt onder AppleCare+ of wellicht je inboedel, anders niet.
Homebutton nooit bij een derde partij laten repareren... Iets meer betalen om het door Apple te laten doen is absoluut beter. Maar kijk eens hoe je verzekerd bent.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
sww89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:
[...]

Welkom terug ;) Ik las jouw reactie in het S8 topic dus dacht ik reageer er hier even op.

Zonder verder over de (ergernissen van de) S8 uit te wijden, maar bedoel je met evenaren dat onderstaande renders werkelijkheid zouden moeten worden? Wat mij betreft wel, en dan ben ik fan. En ik denk dat de renders er niet gek ver naast zitten. Kijkende naar wat er ondertussen uitgelekt is https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-8-geruchten-roundup/

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.macrumors.com...ize-comparisons-iphone-7/

En dan denk je misschien misschien dat die 'hap' uit het scherm van de frontcam een beetje raar of onwaarschijnlijk is, maar onlangs heeft een andere fabrikant een vergelijkbare oplossing in een toestel aangekondigd:
nieuws: Android-oprichter introduceert Essential Phone met dunne bezels

[afbeelding]

Kortom ik maak mijzelf al gek met bovenstaande renders en heb er vertrouwen in dat de iPhone 8 sowieso minder saai is dan de iPhone 6 t/m 7 waar we al een tijdje tegenaan kijken ;)
Zou wel mooi zijn natuurlijk als zowel de camera als vingerafdruk scanner achter het scherm zouden zitten.
Ik googlede en vond dit (2009):
Apple files patent for camera hidden behind display
en ook
Apple Invents a Wild New Display that could conceal a Camera, Strobe Flash and/or Fingerprint Scanner until Needed

Dat zou wel heel mooi zijn! :o

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 11-06-2017 11:54 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
10.3.3 geeft een amazing battery life. Sinds 7 uur uit de oplader vanmorgen, en bijn 4 uur van gebruik op 4G nog 83% over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
drusloos schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:01:
10.3.3 geeft een amazing battery life. Sinds 7 uur uit de oplader vanmorgen, en bijn 4 uur van gebruik op 4G nog 83% over!
Weet je dit heel zeker?
Ik zit nog op iOS 10.2.1. vanwege de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Berlinetta schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 19:42:
[...]

Weet je dit heel zeker?
Ik zit nog op iOS 10.2.1. vanwege de accuduur.
Ik draai hem nu sinds 1 juni, en het lijkt steeds beter te worden. Ik heb geen problemen (op 3Dtouch na, die werkt in sommige apps niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
10.3.2 is iig vrij drama. Haal amper een volle dag.. (iPhone 7+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Elke keer 't zelfde gezeik. Het is een beta. Je mag niet over de batterijduur of bugs klagen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

10.3.2 is geen beta ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Interessanter is wat je allemaal hebt draaien.. met VPN aan en Siri continue op stand-by is m'n batterij verbruikt drastisch slechter dan wanneer Siri uitstaat, wifi uit en ik enkel 4g gebruik.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
Hier juist geen last van sinds ik 10.3.2 (14F89) heb. Doe er nu juist langer mee! Deed er eerst ongeveer 1,5 - 2 dagen mee, en nu zelf 2,5 dag soms zelf 3 dagen. (Ligt aan het verbruik van telefoon)

Wel altijd energiebesparing aan en bluetooth aan.

iPhone 7Plus 128GB (JB)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
Hallo,
Vraagje heb een iPhone 7 gekocht. Nu staat er achter op de verpakking Apple tmob zilver tmob. Is gewoon in een normale winkel gekocht voormalige dixons.
Kan hier ook een een sim van KPN in? En merk ik nog iets van tmobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27
Bij mij is er niks mis met de batterijduur op een gewone 7 en 10.3.2 en ervaar ik het juist beter als de versies hiervoor.

Op dit moment nog 4% over
Gebruik: 10 uur 4 min
Standby: 43 uur, 57 min

Hele dag door whatsapp (client op computer dus telefoon ligt naast me), facebook, nieuws lezen tussendoor en af en toe een spelletje op de wc :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

zeve schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:25:
Hallo,
Vraagje heb een iPhone 7 gekocht. Nu staat er achter op de verpakking Apple tmob zilver tmob. Is gewoon in een normale winkel gekocht voormalige dixons.
Probeer eens :? Apple doet niet aan branding. Kan hoogstens zijn dat Tmobile groot inkoopt maar de toestellen van Apple kennen geen simlock AFAIK.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Probeer eens :? Apple doet niet aan branding. Kan hoogstens zijn dat Tmobile groot inkoopt maar de toestellen van Apple kennen geen simlock AFAIK.
Simlocks zijn sowieso toch al enkele jaren verboden zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
zeve schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:25:
Hallo,
Je kan een andere sim erin doen, dan merk je niks van t-mobile. Als je de sim van t-mobile erin doet krijg je volgens mij bij opstarten een t-mobile teken te zien, en wat standaard apps van t-mobile. Dit had ik bij mijn htc die van t-mobile kwam, maar met een andere sim merk je er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

sjorremans schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:20:
Bij mij is er niks mis met de batterijduur op een gewone 7 en 10.3.2 en ervaar ik het juist beter als de versies hiervoor.
To add my cents....: 50 uur standby, 3,5 uur gebruik: 51% resterend.....
Wifi, bluetooth, siri, always on. Email sync en gesprekken is het meeste gebruik bij mij (samen goed voor 80% van het gebruik afgelopen 24 uur, overige percentages worden regelmatig ingevuld door slecht bereik (ondergronds).
Mag dus niet klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:27
Get!em schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Wifi, bluetooth, siri, always on. Email sync en gesprekken is het meeste gebruik bij mij (samen goed voor 80% van het gebruik afgelopen 24 uur, overige percentages worden regelmatig ingevuld door slecht bereik (ondergronds).
Mag dus niet klagen..
Ik ben dan ook nog vergeten:
Mail (hotmail&gmail), bluetooth aan, wanneer kan WiFi en er zit nog dagelijks een uur bellen bij in totaal :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
Scrtz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:38:
[...]

Simlocks zijn sowieso toch al enkele jaren verboden zo ver ik weet.
[quo
drusloos schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Je kan een andere sim erin doen, dan merk je niks van t-mobile. Als je de sim van t-mobile erin doet krijg je volgens mij bij opstarten een t-mobile teken te zien, en wat standaard apps van t-mobile. Dit had ik bij mijn htc die van t-mobile kwam, maar met een andere sim merk je er niks van
te]JB schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:34:
[...]

[/quote]
Ondertussen ook gewoon geinstalleerd en nee is niks van te merken. Ik vond het voor een iphone \ Apple produkt apart. Ik ging van mijn bescheiden kennis uit dat je bij IOS geen bloatware heb van providers. Dan is het ook niet logisch dat hij via Tmobile komt...
Maar weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@zeve die branding is alleen administratief, de iPhone zelf wijkt niet af.
Branding op de verpakking betekent dat de iPhone geleverd is via het inkoopkanaal van de provider. De serienummers zijn geregistreerd bij die provider, voor eventuele garantieafhandeling. Daar hoef je als gebruiker verder niets van te merken.

Dealers kunnen de 'branded' iPhones goedkoper inkopen, maar daarbij stelt de provider de voorwaarde dat deze toestellen alleen in combinatie met een abonnement bij die provider mogen worden verkocht. Sommige dealers houden zich daar niet aan. Gezien de schaarste in de eerste periode na release is dat begrijpelijk: stel dat je als dealer een hele stapel aanvragen voor KPN-abonnementen hebt liggen maar geen KPN-iPhones meer, en er is nog wel een voorraad T-Mobile-iPhones.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42
Door problemen met de batterij van mijn 2,5 jaar oude iPhone 6 (64 GB) en met het oog op een reis over 2 weken ben ik gisteren een iPhone 7 gaan halen. Ik ga bewust geen reclame maken, maar er is een grote winkelketen die nu de iPhone 7 256 GB Red Special Edition verkoopt aan de prijs van de 128 GB versie, nl 829 euro. Aangezien ik dat rood altijd prachtig gevonden heb ben ik er gisteren één gaan halen.

Komende van een iPhone 6 valt het mij op dat:
- De 7 echt bijzonder snel is
- Camera opvallend beter en sneller werkt
- Ik de nieuwe homeknop na 8 sec al gewoon was
- 3D touch (had de 6 niet, kwam pas vanaf de 6S) een leuke toevoeging is
- Siri in combinatie met CarPlay in m'n auto ook goed werkt
- 4K filmpjes prachtig zijn
- Het rood van de backcover ook prachtig is :)

[ Voor 3% gewijzigd door H1MSELF1SH op 16-06-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 15-09 11:45
H1MSELF1SH schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:07:
Door problemen met de batterij van mijn 2,5 jaar oude iPhone 6 (64 GB) en met het oog op een reis over 2 weken ben ik gisteren een iPhone 7 gaan halen. Ik ga bewust geen reclame maken, maar er is een grote winkelketen die nu de iPhone 7 256 GB Red Special Edition verkoopt aan de prijs van de 128 GB versie, nl 829 euro. Aangezien ik dat rood altijd prachtig gevonden heb ben ik er gisteren één gaan halen.

Ik heb alles af gestroopt maar ik kan nergens een iPhone 7 256 GB Red Special Edition ontdekken voor 829,-.
Dus ik geloof het helaas niet >:)

Daarbij zou deze dan ver onder de prijs verkocht worden, als dit een stunt zou zijn dan zou die winkelketen er ook ruchtbaarheid aan geven om er zoveel mogelijk van te verkopen dit om Omzet te genereren en beken baarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:42
Bij deze dan toch de link, hoewel ik bewust géén reclame wou maken: http://www.mediamarkt.be/...cial-edition-1652753.html

Ik ben de mijne gaan halen in de MediaMarkt in Hasselt (ik ben Belg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
H1MSELF1SH schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:07:

Leuke toevoeging? Ik kwam ook van de 6, maar 3D touch ga je steeds meer gebruiken, het is veel meer dan een leuke toevoeging! Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 06:28
Martinus schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:52:
[...]

Wat voor mij het makkelijkste is, en mss voor jou. Maak een komplete backup via itunes, wipe je oude foon, en installeer je nieuwe foon met deze backup. Werkt voor mij altijd het snelst, wel wat old school maar werkt perfect.
Ascension schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Gewoon via iTunes een backup maken en die terugzetten naar je nieuwe telefoon, dat werkt prima. Kost je ongeveer een uurtje afhankelijk van je opslagcapaciteit. Alles wordt dan gebackupt met uitzondering van je apps, die worden daarna vanzelf gedownload uit de appstore.

Daarna je oude iPhone helemaal wissen en weer inleveren.
Oke, beiden bedankt. Ga ik 't zo doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Wat zijn de voordelen van een 7Plus behalve het wat grotere scherm en een hogere resolutie? Ik moet een nieuwe telefoon uitzoeken voor m'n werk. De 7Plus is 75 euro duurder qua bijbetalen dan een 7 met dezelfde opslagcapaciteit. Ik heb nu een 6S wat qua formaat prima is (hiervoor zakelijk een 5S en prive een Galaxy S5). Die 5S vond ik te klein, de Galaxy S5 opzich wel fijn werken, maar de 7Plus is nog weer groter.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 12:30
NoepZor schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:44:
Wat zijn de voordelen van een 7Plus behalve het wat grotere scherm en een hogere resolutie? Ik moet een nieuwe telefoon uitzoeken voor m'n werk. De 7Plus is 75 euro duurder qua bijbetalen dan een 7 met dezelfde opslagcapaciteit. Ik heb nu een 6S wat qua formaat prima is (hiervoor zakelijk een 5S en prive een Galaxy S5). Die 5S vond ik te klein, de Galaxy S5 opzich wel fijn werken, maar de 7Plus is nog weer groter.
Hier wat leesvoer:

https://www.icreatemagazi...n-iphone-7-iphone-7-plus/

https://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Thx! Ik lees wel dat de 7 plus voor het schermformaat een aardig grote jongen is. Ik neig sterk naar de 7 in 128GB en matzwart. Die Jet Black ziet er mooi uit, maar heb geen zin in krassen.

Edit: knoop maar door gehakt, normale 7 in 128GB matzwart. Denk dat de plus versie me te groot is. Ik heb die ooit wel eens in de winkel gezien geloof ik (of het was een 6S plus).

[ Voor 16% gewijzigd door NoepZor op 19-06-2017 14:49 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
ak0nnmgn schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:34:
[...]

Leuke toevoeging? Ik kwam ook van de 6, maar 3D touch ga je steeds meer gebruiken, het is veel meer dan een leuke toevoeging! Echt ideaal.
Ik kom ook van de 6 en zit nu op de 7 plus..
3D touch gebruik ik amper....... (alleen bij instellingen om op energiebesparingsstand te zetten.
Waar anders kan ik het nog voor gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb een boel apps, waarmee ik via het 3d menu snel kan schakelen.

Homescreen --> app-icon --> hard-press --> menu
Werkt oa op standaard apps als Agenda, Foto's, Berichten, Maps, Mail, Contacts, Phone

Ook veel andere apps hebben handige shortcuts, waaronder Whatsapp, NS reisplanner (nieuwe versie), nu.nl, youtube, buienradar.

En dan zijn dat alleen nog de functies vanaf app-icon. Binnen in de apps kan er meestal bij de nieuwste ook nog meer.

Whatsapp: op conversatie: preview
NS Reisplanner: hardpress op vertrektijden en je krijgt een snelmenu naar je laatstgebruikte.
Apple Mail: hardpress op email --> preview
Phone/Contacts: hardpress op contact --> meerdere acties.

[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 19-06-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
NoepZor schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:44:
De camera! 2x optische zoom en de portraitmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het homescreen van de plus (zowel 6 als 7) kan ook horizontaal, landscape mode, bekeken worden, net als een iPad. Op de gewone 6 en 7 kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:27:
[...]

Thx! Ik lees wel dat de 7 plus voor het schermformaat een aardig grote jongen is. Ik neig sterk naar de 7 in 128GB en matzwart. Die Jet Black ziet er mooi uit, maar heb geen zin in krassen.

Edit: knoop maar door gehakt, normale 7 in 128GB matzwart. Denk dat de plus versie me te groot is. Ik heb die ooit wel eens in de winkel gezien geloof ik (of het was een 6S plus).
Ik zat in hetzelfde kamp als jij. Alleen reis ik nu veel met de trein en daardoor wilde ik een groter scherm. Na de Galaxy S8 te hebben aangeschaft heb ik deze na een week weer retour gebracht en een iPhone 7 Plus gekocht. Inderdaad een joekel, maar het went heel snel. Ik wil niet meer terug.

En de tweede camera voegt echt wat toe.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17

ddZ

Jimijames75 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:29:
[...]

De camera! 2x optische zoom en de portraitmode
Dit. Gisteren dagje dierentuin & opnieuw veel plezier vd optische zoom gehad.

De dubbele camera is voor mij achteraf de killerfeature gebleken, ondanks het formaat wat een nadeel blijft; waar mijn vorige iPhone nog prima bleef zitten in de telefoonhouder (met zo'n zuignap op het dashboard), heb ik net iets te vaak meegemaakt, dat de Plus met houder & al los schoot tijdens het rijden. Oftewel: het toestel is te zwaar :( Maar eens wat op gaan verzinnen...

De opmerking over landschape-modus: ik merk bij mezelf, dat ik het amper gebruik, alleen bij navigeren. Erg kut, dat bv. Spotify het gewoon niet ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:22
Hoe kan het dat een kruidvat iPhones verkoopt met aanzienlijke korting? Zijn toch allemaal fixed prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
henkna schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:30:
Hoe kan het dat een kruidvat iPhones verkoopt met aanzienlijke korting? Zijn toch allemaal fixed prijzen?
Kruidvat verkoopt geen iPhones?

Trekpleister had tot gister een actie voor iPhones waarbij je vanaf de iPhone 6 alle modellen kon kopen (6,6+,6s,6s+,7,7+) in alle soorten geheugencapaciteit. Aanzienlijk goedkoper. Zo was de 6s 128GB 659eu, daar waar in apple store 769eu. Of de iPhone 7 plus 128gb voor 879 eu daar waar ik 1019 heb betaald in de appelstore. Lijkt me alleen met garantie kut om naar trekpleister te gaan. Dan koop ik liever alles in de apple store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:22
Kruidvat verkoopt ze ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:20
Eigenlijk meer wat voor een prijs en levertijden topic dit, voordat m'n post weer verwijderd wordt ;) Maar het Kruidvat en de Trekpleister vallen beide onder de A.S. Watson Group, wat op haar beurt weer onderdeel is van het CK Hutchison Holdings conglomeraat. Dit bedrijf heeft ook een aantal telecomproviders in bezit waaronder 3 uit Engeland, Oostenrijk en Italië onder andere, misschien hebben ze via dat kanaal voordelig kunnen inkopen. Toevallig las ik vorige week ergens een artikeltje dat het Kruidvat ook bronwater uit een Hongkongse zuiveringsinstallatie verkoopt van, jawel, CK Hutchison Holdings :P Logischer lijkt me dat ze deze partij ergens goedkoop op de kop getikt hebben. Voor het Kruidvat, zie http://kruidvat.nl/iphone

Dan nog een vraag voor jullie iPhone gebruikers, mijn laatste iOS device was een iPod Touch met 4.2.1, deze gebruik ik zo nu en dan nog om muziek te luisteren, best een revolutionair apparaat eigenlijk voor die tijd voor die €139,- die het toen moest kosten. Sindsdien een Windows Phone en twee Androids gehad. Ik begin me nu echt te ergeren aan de accuduur van mijn Moto X 2014. Kan de iPhone 7 een dag mee op een lading met zo'n vier uur gebruik, lees een beetje nieuws apps en websites bekijken, whatsappen en Spotify streamen naar Bluetooth oortjes en de helderheid op automatisch? Kan je Google Now gebruiken op iOS? Ik vind het toch wel handig dat als ik iets bestel op internet ik dat kan tracken via Google Now.

Ik zou geen iPhone kopen voor het OS, eerder voor het formaat (ik ben nog zo iemand die z'n telefoon met 1 hand wil bedienen) en voor de batterijduur die goed schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Misschien weet iemand dit hier : iCloud Drive is toch helemaal versleuteld? Ik heb vandaag Apple Support gebeld om dat ik een probleempje met iCloud Drive had en na mijn toestemming (zonder wachtwoord te geven) kon de Apple medewerker opeens in m'n iCloud drive en alles files en backups zien..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Get!em schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Mag dus niet klagen..
Gebruik: 2u44min
Stand-by tijd: 4u42min
62% over...
iPhone 7

Gaat iets dus niet helemaal lekker lijkt em.
iOS 10.3.2.
Kom wel vanaf een iCloud backup van iPhone 6 Plus. Dus moet misschien er toch een keer aan geloven en schoon beginnen... Bleh. Zit ik absoluut niet op te wachten.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Sirhc_95 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:12:
Eigenlijk meer wat voor een prijs en levertijden topic dit, voordat m'n post weer verwijderd wordt ;) Maar het Kruidvat en de Trekpleister vallen beide onder de A.S. Watson Group, wat op haar beurt weer onderdeel is van het CK Hutchison Holdings conglomeraat. Dit bedrijf heeft ook een aantal telecomproviders in bezit waaronder 3 uit Engeland, Oostenrijk en Italië onder andere, misschien hebben ze via dat kanaal voordelig kunnen inkopen. Toevallig las ik vorige week ergens een artikeltje dat het Kruidvat ook bronwater uit een Hongkongse zuiveringsinstallatie verkoopt van, jawel, CK Hutchison Holdings :P Logischer lijkt me dat ze deze partij ergens goedkoop op de kop getikt hebben. Voor het Kruidvat, zie http://kruidvat.nl/iphone

Dan nog een vraag voor jullie iPhone gebruikers, mijn laatste iOS device was een iPod Touch met 4.2.1, deze gebruik ik zo nu en dan nog om muziek te luisteren, best een revolutionair apparaat eigenlijk voor die tijd voor die €139,- die het toen moest kosten. Sindsdien een Windows Phone en twee Androids gehad. Ik begin me nu echt te ergeren aan de accuduur van mijn Moto X 2014. Kan de iPhone 7 een dag mee op een lading met zo'n vier uur gebruik, lees een beetje nieuws apps en websites bekijken, whatsappen en Spotify streamen naar Bluetooth oortjes en de helderheid op automatisch? Kan je Google Now gebruiken op iOS? Ik vind het toch wel handig dat als ik iets bestel op internet ik dat kan tracken via Google Now.

Ik zou geen iPhone kopen voor het OS, eerder voor het formaat (ik ben nog zo iemand die z'n telefoon met 1 hand wil bedienen) en voor de batterijduur die goed schijnt te zijn.
Wat de... hé wat, vooral de laatste alinea. Ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Royeboi schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:28:
[...]

Gebruik: 2u44min
Stand-by tijd: 4u42min
62% over...
iPhone 7

Gaat iets dus niet helemaal lekker lijkt em.
iOS 10.3.2.
Kom wel vanaf een iCloud backup van iPhone 6 Plus. Dus moet misschien er toch een keer aan geloven en schoon beginnen... Bleh. Zit ik absoluut niet op te wachten.
Je hebt bijna 3 uur gebruik. Als dat buiten in het zonnetje is, met een spelletje of video, dan is er niet veel geks aan de hand en is het juist positief. Jij gebruikt je telefoon gewoon anders dan ik (mijn verhouding gebruik/standby is 1:8, bij jou is dat 1:2 ) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
semidevidra schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:40:
[...]

Ik kom ook van de 6 en zit nu op de 7 plus..
3D touch gebruik ik amper....... (alleen bij instellingen om op energiebesparingsstand te zetten.
Waar anders kan ik het nog voor gebruiken?
Bijna alle apps, en daarnaast ook bijvoorbeeld meldingen in een keer wissen via het pulldown menu. Whatsapp kan je snel berichten openen, foto's openen enz enz enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Laatst online: 15-09 13:03
en vergeet natuurlijk niet de optie om 3d touch te gebruiken op het toetsenbord om de cursor te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Google geeft geen resultaten en met wat trefwoorden hier kwam ik ook niet echt iets tegen.

De vraag is; in Foto's, bij ALBUMS heb je het album "PERSONEN". Deze wil ik graag weg hebben.

Hoe doe ik dat?

[ Voor 54% gewijzigd door Naboo op 20-06-2017 19:58 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
drusloos schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:58:
[...]

Kruidvat verkoopt geen iPhones?

Trekpleister had tot gister een actie voor iPhones waarbij je vanaf de iPhone 6 alle modellen kon kopen (6,6+,6s,6s+,7,7+) in alle soorten geheugencapaciteit. Aanzienlijk goedkoper. Zo was de 6s 128GB 659eu, daar waar in apple store 769eu. Of de iPhone 7 plus 128gb voor 879 eu daar waar ik 1019 heb betaald in de appelstore. Lijkt me alleen met garantie kut om naar trekpleister te gaan. Dan koop ik liever alles in de apple store
ja? voor dikke 150e korting ga je niet naar de trekpleister? poeh wat een aanbieding zeg. jet black 7+voor 829. das wel 190 e goedkoper (dan apple).

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Naboo schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:47:
Google geeft geen resultaten en met wat trefwoorden hier kwam ik ook niet echt iets tegen.

De vraag is; in Foto's, bij ALBUMS heb je het album "PERSONEN". Deze wil ik graag weg hebben.

Hoe doe ik dat?
Note: You can’t delete albums that Photos creates for you, such as People, Places, and Selfies.
http://help.apple.com/iphone/10/?lang=en#/iphf14943e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Get!em schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Note: You can’t delete albums that Photos creates for you, such as People, Places, and Selfies.
http://help.apple.com/iphone/10/?lang=en#/iphf14943e
Mmm, waarom heeft Apple een hekel aan haar gebruikers? Elke keer komen ze wel met updates waar niemand op zit te wachten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Martinus schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:22:
[...]

ja? voor dikke 150e korting ga je niet naar de trekpleister? poeh wat een aanbieding zeg. jet black 7+voor 829. das wel 190 e goedkoper (dan apple).
Ik personelijk niet. Als ik vervolgens een maand moeilijk moet doen voor iets wat onder garantie valt, betaal ik liever meer en dat ik dan de apple store binnen kan lopen en dezelfde dag ben geholpen. Is een personelijke keuze denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
drusloos schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:49:
[...]
Ik personelijk niet. Als ik vervolgens een maand moeilijk moet doen voor iets wat onder garantie valt, betaal ik liever meer en dat ik dan de apple store binnen kan lopen en dezelfde dag ben geholpen. Is een personelijke keuze denk ik
dan zou ik de voorwaarden eens lezen, apple(store) helpt je altijd de eerste 2 jaar in de winkel. Waar je hem ook gekocht hebt.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
[verwijderd]

[ Voor 115% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
drusloos schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Garantie van Apple verloopt op serienummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:02:
Nou, vanmorgen mijn i7 + 256 GB Black plat met het scherm op mijn stenen vloer gevallen vanaf de wastafel 1mtr hoog, godzijdank geen schade aan het scherm te bekennen wel een paar krasjes erbij op de behuizing, maargoed, daar gaat ie van "leven" toch? :9.

Niet de eerste keer dat hij valt, maar in mijn beleving is het scherm veel bestendiger dan op eerdere modellen. :)

#tevreden.
Ik stond van de week in een club in Rotterdam op een tafel toen m'n 7 128GB uit m'n handen viel. Zo plat met t scherm op de grond, schrok me dood. Gelukkig geen kapot scherm, wel een buts in de rand. Maar ja, ik moest toch die officiele Apple bumper nog bestellen, dus dan zie je die ook niet meer. Lang leve goed glas in telefoons inderdaad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:24:
[...]

officiele Apple bumper nog bestellen...
zeer benieuwd welke dat is. Heb je een linkje naar de verkoper?

thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:30:
[...]

zeer benieuwd welke dat is. Heb je een linkje naar de verkoper?

thanks
Verkeerd verwoord, het is niet echt een bumper. Het is het officiele apple hoesje wat aan de achter en zijkant van de telefoon valt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Verkeerd verwoord, het is niet echt een bumper. Het is het officiele apple hoesje wat aan de achter en zijkant van de telefoon valt!
last van een zonnesteek zeker? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Martinus schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:58:
[...]

dan zou ik de voorwaarden eens lezen, apple(store) helpt je altijd de eerste 2 jaar in de winkel. Waar je hem ook gekocht hebt.
Heb je helemaal gelijk in, echter heb je het eerste jaar idd garantie bij apple zelf, tweede jaar consumentenrecht bij de verkoper. Tweede jaar kan je dus niet meer bij apple naar binnen lopen. En over het algemaan gebeurt er weinig het eerste jaar, en zit je het tweede jaar met de gebakken peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb speciaal iPhone 7 plus gekocht vanwege de fotokwaliteit en het is een mix tussen iPhone en iPad.
Maar ik merk dat je geen 3x2 formaat foto's kunt nemen laat staan 16x9. Panorama foto mogelijkheid is mooi.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor formaat iPad die is ook 4x3. Ik had vroeger laptops in 4x3 formaat en later 3x2. Het was even wennen, maar het is wel mooier net als MacBook. Dan kijk je naar je foto's in 4x3 met die zwarte randen. Heel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
drusloos schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, echter heb je het eerste jaar idd garantie bij apple zelf, tweede jaar consumentenrecht bij de verkoper. Tweede jaar kan je dus niet meer bij apple naar binnen lopen. En over het algemaan gebeurt er weinig het eerste jaar, en zit je het tweede jaar met de gebakken peren
wellicht heb je gelijk, maar recentelijk hem ik een omruil gedaan. Toen zei de genius tegen mij, dat ook het 2de jaar het beste bij hun kon komen ipv de winkel van aankoop ivm snelle helpen. kennelijk zijn ze er coulanter/beter in geworden.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:17:
Ik heb speciaal iPhone 7 plus gekocht vanwege de fotokwaliteit en het is een mix tussen iPhone en iPad.
Maar ik merk dat je geen 3x2 formaat foto's kunt nemen laat staan 16x9. Panorama foto mogelijkheid is mooi.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor formaat iPad die is ook 4x3. Ik had vroeger laptops in 4x3 formaat en later 3x2. Het was even wennen, maar het is wel mooier net als MacBook. Dan kijk je naar je foto's in 4x3 met die zwarte randen. Heel jammer!
Ik gebruik de ProCam app die de formaten wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Hoe is de accuduur bij de laatste versie van iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Laatst online: 31-05 12:27
Hebben jullie ook problemen met witte vlekjes op de achterkant van de behuizing. Zit sinds dag 1 in een cover die meerdere malen per week stof vrij word gemaakt. Het ziet er echt lelijk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Berlinetta schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:21:
Hoe is de accuduur bij de laatste versie van iOS?
Op iOS 10.3.2 is de accuduur prima. iOS 11 is nog te instabiel om daar een zinnig antwoord op te geven; "soms wel en soms niet". :P
Jelmer93 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:25:
Hebben jullie ook problemen met witte vlekjes op de achterkant van de behuizing. Zit sinds dag 1 in een cover die meerdere malen per week stof vrij word gemaakt. Het ziet er echt lelijk uit.
Hier geen problemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
WhatsappHack schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:18:
[...]

Op iOS 10.3.2 is de accuduur prima. iOS 11 is nog te instabiel om daar een zinnig antwoord op te geven; "soms wel en soms niet". :P
Yup...hier sinds eergisteren over op iOS11, en ook al draait alles ok, het haalt het (uiteraard) niet bij iOS10.3.3. Maar so far so good...hopelijk snel en vaak nieuwe beta's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb verongeluk het beta profiel van iOS 11 gedownload, ik wilde gewoon op 10.3.3. blijven. Nu heb ik het profiel verwijdert, maar hij blijft de update aanbieden, althans na opnieuw opstarten zegt hij continue dat de update is aangevraagd, maar het profiel is weg dus kan die hem niet downloaden. Weten jullie soms hoe je die melding van update aangevraagd weg krijgt? En hoe ik het profiel van iOS 10.3.3. terug krijg, want die kan ik nergens meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:31:
[...]

Yup...hier sinds eergisteren over op iOS11, en ook al draait alles ok, het haalt het (uiteraard) niet bij iOS10.3.3. Maar so far so good...hopelijk snel en vaak nieuwe beta's... :)
Eh...en ondertussen toch maar weer een downgrade gedaan naar 10.3.3. iOS 11 beta is toch nog wel in een erg vroeg stadium en alles loopt verre van soepel, met een slechte batterijduur, en telefoon kan flink warm worden op momenten. Logisch natuurlijk voor een 1e Beta...

iOS 10.3.3 daarentegen loopt fantastisch. Blij dat ik weer terug ben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik krijg 10.3.3 nog niet aangeboden. Of is dat ook nog een Beta?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik vermoed dat het inderdaad Beta (5) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
De verf rond mijn camera laat los.. iemand hier ervaring mee gehad? Lost apple dit op?

Ik heb een 7 plus mat zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb nu net geen 2 maanden de 7 Red, maar echt, die mic problemen beginnen mij echt te irriteren. Zit er bijna aan te denken om hem maar in V&A te gooien. Man, man, man, wat een DRAMA is dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Jelmer93 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:26:
De verf rond mijn camera laat los.. iemand hier ervaring mee gehad? Lost apple dit op?

Ik heb een 7 plus mat zwart
Geen hoesje zeker? Maar Apple gaat dit niet voor je oplossen nee. Gebruikerssporen.

Het is overigens geen verf. Het is een anodisatie laag. Eronder zit wel blank aluminium.

[ Voor 12% gewijzigd door Nyana op 09-07-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Nyana schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Geen hoesje zeker? Maar Apple gaat dit niet voor je oplossen nee. Gebruikerssporen.

Het is overigens geen verf. Het is een anodisatie laag. Eronder zit wel blank aluminium.
Een goed hoesje sinds dag 1 hier. Ik zie echt blank aluminium. Het kan toch niet zo zijn dat bij een high end toestel als deze er zomaar stukjes verf loslaten? Ik heb meerdere iphones gehad waar ik een stuk minder goed mee omging en die hadden dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Jelmer93 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Een goed hoesje sinds dag 1 hier. Ik zie echt blank aluminium. Het kan toch niet zo zijn dat bij een high end toestel als deze er zomaar stukjes verf loslaten? Ik heb meerdere iphones gehad waar ik een stuk minder goed mee omging en die hadden dit niet
Heb zelf ook mat zwart en deze variant schijnt wel het meest gevoelig te zijn voor slijtage sporen. Heb zelf op de rand van het toestel een plekje terwijl ik ook altijd een Apple leather case erom heb.
Idd vreemd maar het hoort er helaas bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 08:33
Even een update na sinds de release met tevredenheid mijn iPhone 7 Plus 128GB Jetblack te hebben gebruikt. Dit is de afgelopen dagen namelijk een stuk minder geworden.

De telefoon vertoonde een raar kraak geluid wanneer alle 4 de hoeken vastgehouden werden en dan iets in geknepen werd.

Ben hiermee naar de Apple Store gegaan, zij hebben direct het toestel vervangen voor een nieuwe. Ik moet zeggen, ben toch wel heel blij met weer een krasvrije iPhone 7 Plus. :)

En zeg nou zelf, dit is toch om te watertanden? :9~
https://ibb.co/ebDaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
Zie ik daar een Jetblack zonder hoesje? Hoe lang heb je hem al en zou je een foto van gebruikerssporen willen sturen? Ben bij die van mij nog als de dood om hem zonder hoesje te gebruiken maar vind het toch wel jammer dat je de kleur dan niet ziet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kjellzw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Zie ik daar een Jetblack zonder hoesje? Hoe lang heb je hem al en zou je een foto van gebruikerssporen willen sturen? Ben bij die van mij nog als de dood om hem zonder hoesje te gebruiken maar vind het toch wel jammer dat je de kleur dan niet ziet. :/
Ik zag er laatst een van een vriend die hem gewoon gebruikt zonder hoesje dus ook op elke willekeurige tafel legt. Oké hij is niet heel voorzichtig met het neerleggen maar man wat zien die dingen er snel slecht uit.

Zelf gebruik ik ook geen hoesje maar ik leg hem of heel voorzichtig neer en in het gros vd gevallen zorg ik voor een ondergrond als een papiertje oid. Beetje oplettend zijn doet al wonderen, en tja vallen is gewoon pech maar ik ben gelukkig niet echt lomp van aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
Scrtz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Ik zag er laatst een van een vriend die hem gewoon gebruikt zonder hoesje dus ook op elke willekeurige tafel legt. Oké hij is niet heel voorzichtig met het neerleggen maar man wat zien die dingen er snel slecht uit.

Zelf gebruik ik ook geen hoesje maar ik leg hem of heel voorzichtig neer en in het gros vd gevallen zorg ik voor een ondergrond als een papiertje oid. Beetje oplettend zijn doet al wonderen, en tja vallen is gewoon pech maar ik ben gelukkig niet echt lomp van aard.
Ik denk dat ik hem dan toch maar met hoes blijf gebruiken, heb zo'n peel case dus ziet er nog niet eens zo heel slecht uit.
Vind het toch wel zonde om nu in (waarschijnlijk) de laatste maanden als eigenaar van dit toestel hem helemaal te beschadigen, komt te restwaarde bij verkoop ook niet ten goeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons op het werk hebben we allemaal een iphone, deze worden door de medewerkers zelf ingesteld met persoonlijke apple id's.

Nu is er een tijd geleden een werknemer weg gegaan zonder zijn telefoon leeg te gooien en zijn apple id los te koppelen van het toestel.
Gevolg is dat deze niet gekoppeld kan worden aan een ander ID.
We proberen in contact te komen met de oude werknemer maar dat gaat nogal moeizaam.
Iemand een idee hoe je zonder apple id informatie een telefoon kunt registreren op een ander apple-id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:
Bij ons op het werk hebben we allemaal een iphone, deze worden door de medewerkers zelf ingesteld met persoonlijke apple id's.

Nu is er een tijd geleden een werknemer weg gegaan zonder zijn telefoon leeg te gooien en zijn apple id los te koppelen van het toestel.
We proberen in contact te komen met de oude werknemer maar dat gaat nogal moeizaam.
Iemand een idee hoe je zonder apple id informatie een telefoon kunt registreren op een ander apple-id?
Niet, dat is een security feature van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht, was ik al bang voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kjellzw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat ik hem dan toch maar met hoes blijf gebruiken, heb zo'n peel case dus ziet er nog niet eens zo heel slecht uit.
Vind het toch wel zonde om nu in (waarschijnlijk) de laatste maanden als eigenaar van dit toestel hem helemaal te beschadigen, komt te restwaarde bij verkoop ook niet ten goeden.
Mijne is 1x gevallen en heeft 2 puntjes aan de zijkanten, afgezien van dat is die nog 100% als nieuw mede door de beschrijving die ik al gaf, altijd ergens opleggen en anders maar in de zak houden.

Gevaarlijke aan een case is dat er vuil tussenkomt en je alsnog putjes krijgt aan de achterkant. Sindsdien gebruik ik dat ook gewoon niet meer, en nog veel belangrijker, ik wil gewoon genieten van het design ipv de hele dag een stuk goedkoop plastic/leer in mijn hand hebben van een hoesje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
Scrtz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Mijne is 1x gevallen en heeft 2 puntjes aan de zijkanten, afgezien van dat is die nog 100% als nieuw mede door de beschrijving die ik al gaf, altijd ergens opleggen en anders maar in de zak houden.

Gevaarlijke aan een case is dat er vuil tussenkomt en je alsnog putjes krijgt aan de achterkant. Sindsdien gebruik ik dat ook gewoon niet meer, en nog veel belangrijker, ik wil gewoon genieten van het design ipv de hele dag een stuk goedkoop plastic/leer in mijn hand hebben van een hoesje..
Ik heb naast dat ik die peel case heb, waar bijna geen vuil tussen komt, ook nog een Apple Leather Case.
Mocht je toch een hoes willen gebruiken zonder dat er vuil tussen komt dan is dat hoesje echt een aanrader! Door de microvezel binnenkant komt er geen vuil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:57:

Als je kan aantonen dat het bedrijf de rechtmatige eigenaar is dan kun je nog eens contact met Apple opnemen. Anderzijds is het de ex-werknemer wie een overtreding begaat, althans dit wordt meestal in een contract opgenomen.

Het is net als een lease-auto teruggeven zonder sleutels.

Ik zou een aangetekende brief versturen naar de ex-werknemer met daarin aansturen dat hij het toestel verwijderd uit zijn iCloud. Dit kan hij zonder de telefoon, gewoon inloggen op iCloud.com en daar het toestel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kjellzw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:03:
[...]

Ik heb naast dat ik die peel case heb, waar bijna geen vuil tussen komt, ook nog een Apple Leather Case.
Mocht je toch een hoes willen gebruiken zonder dat er vuil tussen komt dan is dat hoesje echt een aanrader! Door de microvezel binnenkant komt er geen vuil tussen.
Ja dat zijn zeker mooie hoesjes. Ik ging dus jaren geleden ook altijd voor de wat meer premium hoesjes. Feit is dat die ten eerste vrij prijzig zijn (30-50 euro is niks, zeker als je leder wilt) en je bent een hoesje ook wel weer beu vaak naar 6 maanden waardoor je weer een andere koopt.

Uiteindelijk zit je dus met hoesjes van rond de 50-100 euro in totaal, dan kun je net zo goed je iPhone naked gebruiken en evt met wat kleine beschadigingen ook voor 50-100 euro minder verkopen. Zolang die beschadigingen klein blijven uiteraard.

Maar dat is iig mijn visie er op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kjellzw schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:50:
[...]

Juist bij de Jetblack is een case belangrijk:

"The high-gloss finish of the jet black iPhone 7 is achieved through a precision nine-step anodization and polishing process. Its surface is equally as hard as other anodized Apple products; however, its high shine may show fine micro-abrasions with use. If you are concerned about this, we suggest you use one of the many cases available to protect your iPhone."

Aldus Apple

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:27:
[...]

Juist bij de Jetblack is een case belangrijk:

"The high-gloss finish of the jet black iPhone 7 is achieved through a precision nine-step anodization and polishing process. Its surface is equally as hard as other anodized Apple products; however, its high shine may show fine micro-abrasions with use. If you are concerned about this, we suggest you use one of the many cases available to protect your iPhone."

Aldus Apple
logisch dat je een telefoon maakt waarvan je weet dat die 100 keer op een dag je zak in en uitgaat, en dan van materiaal maakt dat snel krast. Apple's premium koers is echt in een neerwaartse spiraal. Lever op z'n minst dan een hoesje zoals bij de htc u11. Zelf heb ik gewoon een leather case erbij genomen op de matte black, en de prijs boeit me ook vrij weinig, maar toch vind ik dat ze qua service echt beter mogen worden en dus bijv een hoesje kunnen leveren omdat het belachelijk is dat mensen een hoesje moeten kopen anders krast het onder normale omstandigheden. Alsof je een auto koopt maar je zelf nog banden moet kopen voor op je velgen wil je ook kunnen rijden . Tuurlijk moet je geen iPhone nemen als je goedkoop wilt, maar service is iets wat niet aan prijs gekoppeld zou moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Ach jee al dat gezeur toch over de vermeende krasgevoeligheid van de jetblack versie 8)7

Ik heb het toestel nu 8 maanden en gebruik 'm altijd zonder hoesje. Ziet er nog steeds als nieuw uit. Hairline scratches zul je zeker krijgen maar dat geldt voor iedere telefoon behuizing, en zelfs bij gebruik van een hoesje of cover. En deze zijn slechts zichtbaar onder direkt fel licht.

Nope...het zit wel goed met de jetblack iphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

Misschien dat iemand dit al uitgezocht heeft. Zou je de draadloos opladen functionaliteit kunnen gebruiken met een oplaadpad van bijvoorbeeld nokia/microsoft DT-900 ? Waar zou dat afhankelijk van moeten zijn; inductieladen heeft geen protocol of vorm van stekkertje o.i.d.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
dwaas schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:51:
Misschien dat iemand dit al uitgezocht heeft. Zou je de draadloos opladen functionaliteit kunnen gebruiken met een oplaadpad van bijvoorbeeld nokia/microsoft DT-900 ? Waar zou dat afhankelijk van moeten zijn; inductieladen heeft geen protocol of vorm van stekkertje o.i.d.
Hoe moeten we dat uitzoeken? De huidige iPhone kan je niet wireless laden en de nieuwe is nog niet aangekondigd...

Pagina: 1 ... 62 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.