Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Is 4 uur gebruik op 11 uur sind laatste keer opladen en nog 73% over beetje normaal voor een 7plus? Ik vind dat altijd lastig te inschatten. 2 uur spotify via bluetooth, afentoe whatsapp en snap en fb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Berlinetta schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:56:
Ik kom even melden even dat ik weer mijn iPhone 7 Plus terug heb. (Heb een nieuwe gekregen)
Voor de mensen die niet weten waarom mijn iPhone weg is geweest, het ging/gaat over het bel probleem dat mensen mij of ik hun niet kon verstaan.

Sinds ik de nieuwe iPhone heb, loop ik achter qua updates. Maar de telefoon gaat een stuk langer mee op één accu lading. Kortom te batterij gaat langer mee. Ik draai iOS 10.2.1.
hoe hebben ze getest en gereageerd? ik ga ook terug met dit euvel, we hebben hier eerder over gesproken in dit topic. En hele nieuwe... hoe heb je dat aangepakt?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb privacy - locatievoorzieningen - systeem, bewegingskalibratie en afstand uitgezet (kompas doet dit voldoende) en bij toegankelijkheid ruisonderdrukking uitgezet.

Bij een gesprek aan het oor stop ik de iPhone 7 nu bijna in mijn mond :) en dan gaan de gesprekken redelijk!
Wel een waardeloze workaround..

En nog 1000+ klagers: https://discussions.apple.../7681421?start=0&tstart=0
Hmm ik word er ook helemaal gestoord van. Elk telefoongesprek wat ik voer (iPhone 7 128GB model A1778) klagen mensen dat ze me tijdens het gesprek niet kunnen verstaan op bepaalde momenten. He-le-maal klaar mee! :/

Verder ook gezeik met bluetooth. Klaarblijkelijk zit er gare INTEL chipset zooi in model A1778, of iets anders wat niet lekker werkt maar ik kan niet bellen op de carkit zonder disconnects te krijgen (telefoongesprek blijft gewoon in de lucht). :(
It seems quite obvious to me that there is an issue with the Intel chipset and bluetooth connectivity. I doubt there is an isolated hardware issue with my A1778 (Intel chipset).
https://discussions.apple...?ac_cid=tw123456#31736816

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Berlinetta schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:56:
Ik kom even melden even dat ik weer mijn iPhone 7 Plus terug heb. (Heb een nieuwe gekregen)
Voor de mensen die niet weten waarom mijn iPhone weg is geweest, het ging/gaat over het bel probleem dat mensen mij of ik hun niet kon verstaan.

Sinds ik de nieuwe iPhone heb, loop ik achter qua updates. Maar de telefoon gaat een stuk langer mee op één accu lading. Kortom te batterij gaat langer mee. Ik draai iOS 10.2.1.
Welk model heb je gekregen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:15:
[...]

Hmm ik word er ook helemaal gestoord van. Elk telefoongesprek wat ik voer (iPhone 7 128GB model A1778) klagen mensen dat ze me tijdens het gesprek niet kunnen verstaan op bepaalde momenten. He-le-maal klaar mee! :/

Verder ook gezeik met bluetooth. Klaarblijkelijk zit er gare INTEL chipset zooi in model A1778, of iets anders wat niet lekker werkt maar ik kan niet bellen op de carkit zonder disconnects te krijgen (telefoongesprek blijft gewoon in de lucht). :(

[...]

In mijn Volvo XC60 van '11 geen BT issues, nieuwste software daarin met BT versie 5.00.90C. Sinds ik de telefoon 'in mijn mond stop' gaat elk gesprek weer goed. Ik was gewend de telefoon verticaal te houden, nu is dit 135°.

Wel gedijt bij mij dit brakke modem het best met Wi-fi aan, BT aan en 4G. Waarschijnlijk ook de waterdicht bouw/ontwerp die hier debet aan zijn. Als de 8 'ineens' veel beter presteert op dit vlak weet ik waar ik sta kort na beschikbaarheid in de Apple stores ;)

Research & development lijkt de lastste 2 jaar een beetje op development met bar weinig onderzoek..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@GerardVanAfoort Het is met name de kop in het zand gedrag wat me stoort bij Apple. Verder is hun express replacement service nu alleen beschikbaar met Apple Care volgens mij :? Ik woon in het zuiden des Lands dus het is voor mij een hele dag kwijt zijn om te kunnen swappen of 3 weken zonder toestel zitten ipv borg op je CC en swappen... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:19
JB schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:15:
[...]

[...]

Vandaag mijn iphone weer terug. Lees een nieuwe.
Ik was compleet onverstaanbaar voor de ander aan de lijn. Alsof ik met de ramen open reed, de telefoon buiten de auto hield en zo zat te praten... Nu de boel aan het herinstalleren en ik hoop dat het nu is opgelost.

update: eerste resultaten zijn hoopvol... men kan mij verstaan 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Valandil op 11-05-2017 14:24 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Is het mogelijk bij elke banktransactie een push-notificatie op de mobiel te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

chronoz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:05:
Is het mogelijk bij elke banktransactie een push-notificatie op de mobiel te ontvangen?
Dit kun je misschien in de app van de bank zelf instellen. Zo niet, dan kan het via IFTTT misschien.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Nee, kan dus niet bij ING, maar heb net een rekening bij Bunq geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
chronoz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:24:
Nee, kan dus niet bij ING, maar heb net een rekening bij Bunq geopend.
Bunq doet dat inderdaad perfect :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:44
heb sinds 2 weken geleden een iphone 7 plus. maar soms trilt hij gewoon uit zichzelf zonder dat er een notificatie is. en dit is zeer hinderlijk. weten jullie hoe ik dat kan oplossen?
kwam er wel achter dat mail op ALLEEN TRILLEN STOND en dat heb ik nu uit gezet. Hoop dat dit het probleem is.

[ Voor 23% gewijzigd door Soppyscroll op 11-05-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:05
Soppyscroll schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:22:
heb sinds 2 weken geleden een iphone 7 plus. maar soms trilt hij gewoon uit zichzelf zonder dat er een notificatie is. en dit is zeer hinderlijk. weten jullie hoe ik dat kan oplossen?
kwam er wel achter dat mail op ALLEEN TRILLEN STOND en dat heb ik nu uit gezet. Hoop dat dit het probleem is.
Dat trillen herken ik niet, maar wel af en toe dat mijn gewone 7 een geluidje geeft. Geen flauw idee waar dat vandaan komt. Het is geen notificatie o.i.d. Ook heb ik de ene keer wel een sluitergeluid bij het maken van een foto en de andere keer niet. Mijn telefoon staat nooit op stil dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Soppyscroll schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:22:
Niet toevallig een mailtje wat 1 sec in je inbox zit en daarna in de spamfolder gegooid wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Valandil schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Vandaag mijn iphone weer terug. Lees een nieuwe.
Ik was compleet onverstaanbaar voor de ander aan de lijn. Alsof ik met de ramen open reed, de telefoon buiten de auto hield en zo zat te praten... Nu de boel aan het herinstalleren en ik hoop dat het nu is opgelost.

update: eerste resultaten zijn hoopvol... men kan mij verstaan 8)
vandaag ook ene nieuwe gekregen.... lijkt het goed te doen, alleen nu een eenorme kraak als je hem zeg maar een beetje "wringt" heb echt wel ff wat tabak van apple.
Zijn dagen dat ik mn 6s+ mis.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:44
Probleem is nu inderdaad opgelost
Is het ook mogelijk dat whatshapp ook alleen trilt wanneer ik de geluid aan heb staan?
Wil namelijk mijn belsignaal wel horen maar heb hekel aan het gepiep van whatshapp. Heb sms enzo al op alleen trillen gekregen maar whatshapp krijg ik maar niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:20
Weten jullie wat het kan zijn?
Ik heb een nieuwe iPhone gekocht in Indonesie (verblijf daar nu ook)
Echter krijg ik geen push notificaties van AD bijvoorbeeld. Alle notificatie settings staan aan.
Als ik naar mijn Samsung kijk komen ze daar wel gewoon binnen.
Ik heb ook de NOS app gedownload die stuurde wel 1 notificatie (dat er een voetbal club had gewonnen gisteren).

Daarnaast heb ik het idee dat het langer duurt dat berichten aankomen op de iPhone dan Samsung. Bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
richards81 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 05:29:
Weten jullie wat het kan zijn?
Ik heb een nieuwe iPhone gekocht in Indonesie (verblijf daar nu ook)
Echter krijg ik geen push notificaties van AD bijvoorbeeld. Alle notificatie settings staan aan.
Als ik naar mijn Samsung kijk komen ze daar wel gewoon binnen.
Ik heb ook de NOS app gedownload die stuurde wel 1 notificatie (dat er een voetbal club had gewonnen gisteren).

Daarnaast heb ik het idee dat het langer duurt dat berichten aankomen op de iPhone dan Samsung. Bekend?
ligt dat niet aan je provider? die snelheid? ik ervaar nl precies anders om.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Martinus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:49:
[...]

ligt dat niet aan je provider? die snelheid? ik ervaar nl precies anders om.
Laat maar, heeft zichzelf opgelost.

[ Voor 42% gewijzigd door richards81 op 16-05-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar op mijn iPhone 7 plus wil ik bij iMessage en FaceTime verbinden met apple id. Nu krijg ik elke keer als ik klik op aan apple id koppelen dat het het inloggen is mislukt. ik heb al gedaan: aan/ uitzetten, FaceTime en iMessage uitgezet en weer aan, ik heb een ander iCloud ww genomen, ik heb de tijd en datum en tijdzone gecontroleerd in mijn iCloud, niks werkt, en ik wil het gewoon koppelen zodat ik mijn mac ook kan gebruiken. Iemand nog suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
drusloos schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:28:
ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar op mijn iPhone 7 plus wil ik bij iMessage en FaceTime verbinden met apple id. Nu krijg ik elke keer als ik klik op aan apple id koppelen dat het het inloggen is mislukt. ik heb al gedaan: aan/ uitzetten, FaceTime en iMessage uitgezet en weer aan, ik heb een ander iCloud ww genomen, ik heb de tijd en datum en tijdzone gecontroleerd in mijn iCloud, niks werkt, en ik wil het gewoon koppelen zodat ik mijn mac ook kan gebruiken. Iemand nog suggesties
Af- en aanmelden van icloud en dan opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
JSt1983 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:20:
[...]

Af- en aanmelden van icloud en dan opnieuw proberen?
Ook gedaan, blijft zeggen ''fout bij activeren, probeer opnieuw''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Accuduur beduidend slechter trouwens bij 10.3.2. Vannacht in 8 uur van 37% naar 24% gegaan met stilliggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Bij elke update wacht ik op een functie waarmee ik met een lange touch of force touch afbeeldingen van het web op kan slaan..
Helaas laat 10.3.2. mij ook weer in de kou :'(

Sorry ik moest even klagen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
NO_Excuses schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:09:
Bij elke update wacht ik op een functie waarmee ik met een lange touch of force touch afbeeldingen van het web op kan slaan..

Huh? Die functie is er toch al jaren? Ik kan vaak prima afbeeldingen van het web opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
drusloos schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:59:
Accuduur beduidend slechter trouwens bij 10.3.2. Vannacht in 8 uur van 37% naar 24% gegaan met stilliggen
De eerste dag na een update is nooit maatgevend. Mogelijk worden er nog ergens indexen geupdate wat energie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
keepitfrosty schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Huh? Die functie is er toch al jaren? Ik kan vaak prima afbeeldingen van het web opslaan.
Niet met iOs 10 en hoger als ik mij niet vergis.
Hoe doe jij dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
NO_Excuses schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Niet met iOs 10 en hoger als ik mij niet vergis.
Hoe doe jij dit dan?
Ik doe gewoon een longpress op de afbeelding in safari en dan krijg ik de optie om op te slaan. Ook met ios 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Yep, zo werkt t bij mij ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
drusloos schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:59:
Klopt helemaal, vandaar dat ik ook ben blijven hangen op de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

NO_Excuses schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:09:

Zoals eerder aangegeven, kan het al jaren. Longpress op afbeelding. Echter, ben je wel afhankelijk van de website en implementatie van de afbeeldingen. Wordt er een lightbox of variant gebruikt (de bekende popup), dan heb je een extra stap nodig, want opslaan vanaf een lightbox werkt meestal niet.

Indien lightbox: longpress op thumbnail of inline image --> open in nieuwe tab
Vervolgens heb je het image puur, en longpress --> afbeelding opslaan (in bibliotheek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:05:
In de Rabobank app kan dit wel gewoon ja.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ffJYruB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Merk de afgelopen twee weken dat Safari regelmatig vastloopt, ongeveer 1 keer per 2 dagen waar dit voorheen nooit gebeurde. Ervaren andere deze problemen ook? [iPhone 7+ / KPN].

Ik ga eens wat andere browsers proberen maar merk dat Chrome vaak ook meer van de batterij vraagt. Heeft iemand anders misschien nog een goede suggestie voor een zuinige browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zal Apple ooit zijn NFC-Chip vrijgeven? Dingen zoals betalen met mobiel met ing app, en nu de ov-chipkaart mis ik wel sinds ik van android ben overgestapt. Zou toch mooi zijn als Apple zijn hardware en software meer vrijheid geeft. Apple pay blijkt ook voorlopig nog niet Nederland te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:26:
Zal Apple ooit zijn NFC-Chip vrijgeven? Dingen zoals betalen met mobiel met ing app, en nu de ov-chipkaart mis ik wel sinds ik van android ben overgestapt. Zou toch mooi zijn als Apple zijn hardware en software meer vrijheid geeft. Apple pay blijkt ook voorlopig nog niet Nederland te bereiken
even over betalen via de NFC chip in de smartphone en OV chipkaart. Dit is ALLEEN mogelijk met vol tarief, dus niet abbonementen, zeer veel mensen hebben hier dus werkelijk geen reet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Plus, je moet altijd iets uit je broekzak halen. Of dat nu je portemonnee is of je telefoon maakt ook niet veel uit toch? Heb er verder geen ervaring mee hoor, maar dat lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Yptisem schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:24:
Merk de afgelopen twee weken dat Safari regelmatig vastloopt, ongeveer 1 keer per 2 dagen waar dit voorheen nooit gebeurde. Ervaren andere deze problemen ook? [iPhone 7+ / KPN].
Sinds 10.x kan safari oneindig aantal tabs open hebben. Gebruik je veel homescreen icons naar webapps, dan gaat het vrij hard. Longpress op tabwissel icoontje, sluit alle tabbladen (totale aantal).

Totale aantal staat bij mij regelmatig boven de 200, en dan is hij inderdaad trager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Vraagje,

loop je snel met de Apple iPhone 7 32GB versie tegen plaatsgebrek aan ?
Dan heb ik het niet over opslaan foto's/video's die gaan bij mij gelijk de cloud in en kan ik dus makkelijk wissen, maar ik wil er wel 2 jaar mee doen.

Ik heb nu nog de Windows Phone 950 her heb ik ook maar 32GB en daar red ik het mee in geval van nood kan ik wel het geheugenkaartje aanspreken. Maar goed ik heb hier wel maar weinig apps opstaan maar dit verhaal is bekend :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yptisem schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:24:

Ik ga eens wat andere browsers proberen maar merk dat Chrome vaak ook meer van de batterij vraagt. Heeft iemand anders misschien nog een goede suggestie voor een zuinige browser?
iCab Mobile
Veel mogelijkheden om het naar je eigen zin aan te passen en evenveel extra mogelijkheden en opties. Eenmaal gebruikt vraag je zelf af hoe je ooit met dat kale Safari waar je niets mee kan heb kunnen werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ErwinJ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:46:
Vraagje,

Dan heb ik het niet over opslaan foto's/video's die gaan bij mij gelijk de cloud in en kan ik dus makkelijk wissen, maar ik wil er wel 2 jaar mee doen.

Ik heb nu nog de Windows Phone 950 her heb ik ook maar 32GB en daar red ik het mee in geval van nood kan ik wel het geheugenkaartje aanspreken. Maar goed ik heb hier wel maar weinig apps opstaan maar dit verhaal is bekend :P.
Afhankelijk van je gebruikte apps, kan het aardig oplopen. Reken op ongeveer 5GB voor iOS. Veel populaire apps zitten flink hoger qua installatie MB's dan op android of windows. Gmail, Linkedin, Whatsapp, Paypal, Airbnb, twitter, googlemaps, flitsmeister etc.. zitten allemaal tussen 100 en 200MB. Games al snel richting 500MB als ze mooie grafische pracht hebben. Nog wat muziek erbij van een paar GB, Nog wat offline kaartmateriaal, en nog wat recente foto's en video's (toch al gauw een paar GB) die nog naar de cloud moeten. 32GB is dekt wat mij betreft dan de basis behoefte net, maar je zal wel moeten opruimen. Grotere games zal je bijvoorbeeld aan je voorbij moeten laten gaan.

Ik zit hier met een 6plus met 16GB en dan is het echt beknibbelen (inmiddels dus meer dan 2 jaar oud..). Ik heb sommige apps met elke update zien groeien qua installatiegrootte (en dan bedoel ik dus niet dat een clean install kleiner zou zijn..).
Daarnaast een 7 met 128GB, en dat is lekker ruim, zonder je zorgen te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 23-05-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Get!em schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Afhankelijk van je gebruikte apps, kan het aardig oplopen. Reken op ongeveer 5GB voor iOS. Veel populaire apps zitten flink hoger qua installatie MB's dan op android of windows. Gmail, Linkedin, Whatsapp, Paypal, Airbnb, twitter, googlemaps, flitsmeister etc.. zitten allemaal tussen 100 en 200MB. Games al snel richting 500MB als ze mooie grafische pracht hebben. Nog wat muziek erbij van een paar GB, Nog wat offline kaartmateriaal, en nog wat recente foto's en video's (toch al gauw een paar GB) die nog naar de cloud moeten. 32GB is dekt wat mij betreft dan de basis behoefte net, maar je zal wel moeten opruimen. Grotere games zal je bijvoorbeeld aan je voorbij moeten laten gaan.

Ik zit hier met een 6plus met 16GB en dan is het echt beknibbelen (inmiddels dus meer dan 2 jaar oud..). Ik heb sommige apps met elke update zien groeien qua installatiegrootte (en dan bedoel ik dus niet dat een clean install kleiner zou zijn..).
Daarnaast een 7 met 128GB, en dat is lekker ruim, zonder je zorgen te maken.
Games doe ik niet en muziek gaat via spotify, dus dat valt wel mee.
Ik probeer een goede afweging te maken of het die 75,-/ 100,- meer waard is.Omdat ik niet zo bekend ben met de apps van ios qua groote wilde ik dit weten.

Bedankt voor je input 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 19:46
ErwinJ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:37:
[...]

Games doe ik niet en muziek gaat via spotify, dus dat valt wel mee.
Ik probeer een goede afweging te maken of het die 75,-/ 100,- meer waard is.Omdat ik niet zo bekend ben met de apps van ios qua groote wilde ik dit weten.

Bedankt voor je input 😉
Ik zou je echt adviseren om voor een 128GB te gaan ... die 32GB kun je redelijk snel volkrijgen, al denk je nu nog dat het gebruik wel mee zal vallen.

Daarnaast: die 75,-/100,- is hij dadelijk ook meer waard als je hem over een (paar) jaar weer verkoopt via Marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Geert1976 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:33:
[...]

even over betalen via de NFC chip in de smartphone en OV chipkaart. Dit is ALLEEN mogelijk met vol tarief, dus niet abbonementen, zeer veel mensen hebben hier dus werkelijk geen reet aan
Helaas betaal ik voltarief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Games en video, die vreten ruimte. Offline opgeslagen muziek/Netflix content en navigatie ook. Over het algemeen valt het verder met apps wel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-05-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
@ErwinJ ik hen de 7plus met 32 gb. Voor mij echt meer dan genoeg, geen games, foto's naar dropbox etc, muziek spotify, en handje vol apps. Heb nog 19gb vrij..........voor mijn gebruik misschien niet zo'n dure telefoon nodig maar soms wil je ook wat leuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
machlo schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:02:
@ErwinJ ik hen de 7plus met 32 gb. Voor mij echt meer dan genoeg, geen games, foto's naar dropbox etc, muziek spotify, en handje vol apps. Heb nog 19gb vrij..........voor mijn gebruik misschien niet zo'n dure telefoon nodig maar soms wil je ook wat leuks!
Dank je voor de feedback.
De opmerking die al eerder is gegeven zegt natuurlijk ook wat, je weet niet wat de toekomst doet. En dan zou het zuur zijn als ik nu makkelijk wegkom met 32GB en over een jaar steeds te kort kom.

Als de 64GB er nog zou zijn was het simpel....
Gezien de video's die je kan maken zou meer als 32GB geen overbodige luxe zijn.

Ik zou op dit moment de opslag in ieder geval niet vol krijgen met apps.

Aan de andere kant als ik al zoveel geld wil gaan uitgeven wat zijn de 75,- extra dan nog :P

Ik was gewoon eens benieuwd op het besturingssysteem veel nodig had als je weer eens een update krijgt, en de zeg maar meest bekende apps.

Maar ik bedenk me net...ik gebruik Plex die kan net als netflix offline syncen, dan is het weer handig om plaats te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ErwinJ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:13:
[...]

Dank je voor de feedback.
De opmerking die al eerder is gegeven zegt natuurlijk ook wat, je weet niet wat de toekomst doet. En dan zou het zuur zijn als ik nu makkelijk wegkom met 32GB en over een jaar steeds te kort kom.

Als de 64GB er nog zou zijn was het simpel....
Gezien de video's die je kan maken zou meer als 32GB geen overbodige luxe zijn.

Ik zou op dit moment de opslag in ieder geval niet vol krijgen met apps.

Aan de andere kant als ik al zoveel geld wil gaan uitgeven wat zijn de 75,- extra dan nog :P

Ik was gewoon eens benieuwd op het besturingssysteem veel nodig had als je weer eens een update krijgt, en de zeg maar meest bekende apps.

Maar ik bedenk me net...ik gebruik Plex die kan net als netflix offline syncen, dan is het weer handig om plaats te hebben.
Je zegt ''als de 64GB er nog zou zijn dan was het simpel'', maar de 128GB is qua prijs nu de 64GB van voorheen. Ipv 16,32,64 GB, is er nu gewoon 32, 128, en 256. Denk dat de 32GB voornamelijk voor de zakelijke markt is, mensen die de telefoon alleen voor bellen en internet gebruiken. Ik zou persoonlijk 128GB nemen. Of ik nou 919 eu of 1019 uitgaf voor de 7plus maakte mij persoonlijk niet uit. Tuurlijk kan niet iedereen het missen, maar dan zou ik een ander merk dan apple aanraden. Als de 256GB er op voorraad was geweest had ik die zelf genomen, opslag kan je niet genoeg hebben met een toestel wat zeker 3 jaar mee kan, want apps e.d. worden allemaal groter qua date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
ErwinJ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:46:
Vraagje,

Zelf heb ik sinds launch een 7+ met 32 GB en heb nog geen last van plaatsgebrek gehad op dit moment nog 9,7 GB beschikbaar. Voor sommige zaken gebruik ik niet de App maar gewoon de website bijvoorbeeld voor LinkedIN dit scheelt ruimte en vind de site vaak net zo fijn werken. Ook mijn muziek stream ik vanaf Spotify en die ene keer dat ik een serie/film van Netflix wil downloaden heb ik daar ook genoeg ruimte voor. Verder is een grootverbruiker bij mij Hearthstone [2,4 GB] echter speel ik dit nooit dus zo maar eerst even verwijderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:50
smoken schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:00:
[...]

Ik zou je echt adviseren om voor een 128GB te gaan ... die 32GB kun je redelijk snel volkrijgen, al denk je nu nog dat het gebruik wel mee zal vallen.

Daarnaast: die 75,-/100,- is hij dadelijk ook meer waard als je hem over een (paar) jaar weer verkoopt via Marktplaats...
Ik kan je ook adviseren om voor de 128GB versie te gaan. In het verleden vrijwel altijd 64GB telefoons gehad (iPhone 5 en iPhone 6), nu met de iPhone 7 dacht ik het ook wel te kunnen redden met 32GB. Ik zit echt om- en nabij het punt dat ik genoeg heb aan 32GB, dus krijg regelmatig de klacht van mijn iPhone dat mijn opslaggeheugen vol is. Even Whatsapp opruimen maakt vaak weer enkele GB's vrij (veel apps waarin nutteloze foto's en video's gespamd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Hier nog 150gb over vd 256. Vooral veel muziek offline en video's via DS file. Ook aardig wat foto's.
Ik heb wat mapjes waarin apps staan die ik maar af entoe gebruik. 128gb is eigenlijk meer dan genoeg, ik vind zelf 32/64gb te weinig, ik hou liever alle apps en muziek op mijn tel zonder zorgen te hoeven maken over opslag, opvakantie wat extra series erop en veel foto's maken. Ook filmen staat bij mij op 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Dank voor de input allemaal ik heb nu een duidelijker beeld van de ervaringen i.p.v. de statistieken ;)

Ik ga het risico niet nemen dat ik tekort zou hebben voor die 75,- , en ga voor de 128gb versie.

iemand ervaringen bij https://www.f-mobile.be/shop/apple-iphone-7-128gb-zilver/ ?

[ Voor 17% gewijzigd door ErwinJ op 24-05-2017 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zelf ben ik geen iPhone gebruiker en nooit geweest ook. Nu zit er ik er aan te denken om een iPhone 7 cadeau te doen aan vrouwlief en zie ik dat deze in Duitsland toch wel een stukje goedkoper is. Kun je dan nog steeds bij de Applestore in NL naar binnenlopen indien er een defect is? Garantie is toch in de EU geregeld, maar ik heb liever geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:26:
Zelf ben ik geen iPhone gebruiker en nooit geweest ook. Nu zit er ik er aan te denken om een iPhone 7 cadeau te doen aan vrouwlief en zie ik dat deze in Duitsland toch wel een stukje goedkoper is. Kun je dan nog steeds bij de Applestore in NL naar binnenlopen indien er een defect is? Garantie is toch in de EU geregeld, maar ik heb liever geen gedoe.
Volgens mij kan dat enkel als je het toestel daadwerkelijk in een Apple Store koopt, en dan nog is het een service. Maar dan nog is het tricky of ze je na het 1e jaar nog wel garantie gaan geven bij een Nederlandse store. Binnen het 1e jaar doen ze het meestal wel. Het is absoluut geen EU-verplichting om door de hele EU garantie te bieden op toestellen aangekocht in andere landen (de consumentenrechten zijn trouwens in veel EU-landen compleet anders dan in de andere; vergelijk Engeland bijv. eens met Nederland); en het is ook nog zo dat de verkopende winkel/bedrijf de garantie levert; niet de fabrikant. Dus stel Apple Stores in Duitsland zijn onderdeel van "Apple Deutschland gmbh"; dan hoeft "Apple Nederland BV" denk ik niet per definitie jou garantie te bieden.
Nu doet Apple er meestal (in het 1e jaar) niet zo moeilijk over, maar hoe het wettelijk zit; dat is een ander verhaal. :P

Je kan dat omzeilen door AppleCare Protection Plan erbij te nemen, dan is ie wereldwijd gedekt en verzekerd.

[ Voor 29% gewijzigd door WhatsappHack op 29-05-2017 18:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, op een of andere manier heeft Apple mijn debit card losgekoppeld bij Apple Pay... en alle banken die ik nu heb supporten geen Apple Pay (kei irritant) wil ik mijn regio aanpassen naar Nederland moet ik weer Nederlandse debit card hebben (en verlies Apple Pay) maar die heb ik natuurlijk niet!

Zit ik bv in UK regio kan ik weer de Ziggo App en Vodafone NL app niet downloaden..

Wat kan ik beste doen? op Nederland zetten zolang ik in Nederland ben en later weer aanpassen naar UK? maar hoe kom ik door dat creditcard gedoe heen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hier gewoon even een vrolijk berichtje van een nieuwe iPhone gebruiken! Ik heb een aantal jaar Android gebruikt (Flashen en Rooten etc.) en na de laatste twee jaar een Windows Phone (930+950) te hebben gebruik overgestapt na een iPhone 7.

Wat een verademing is dit zeg. Een telefoon die werkt, apps die werken (en ook beschikbaar zijn :P) en een telefoon die het einde van de dag haalt. Ik moet bekennen dat ik altijd een beetje anti Apple was, maar ik ben helemaal overstag. Hulde aan Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:28
Downloads schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:28:
Hier gewoon even een vrolijk berichtje van een nieuwe iPhone gebruiken! Ik heb een aantal jaar Android gebruikt (Flashen en Rooten etc.) en na de laatste twee jaar een Windows Phone (930+950) te hebben gebruik overgestapt na een iPhone 7.

Wat een verademing is dit zeg. Een telefoon die werkt, apps die werken (en ook beschikbaar zijn :P) en een telefoon die het einde van de dag haalt. Ik moet bekennen dat ik altijd een beetje anti Apple was, maar ik ben helemaal overstag. Hulde aan Apple!
Ik sluit me daar helemaal bij aan.
Toestel werkt gewoon goed. Wel even wennen aan het schermformaat als je vorige toestellen een S6 en S7 Edge waren. Mss in de toekomst naar een Plus versie gaan maar het 'gewone' formaat is gewoon fijn in je broekzak en in je hand.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25

Wat een verademing is dit zeg. Een telefoon die werkt......
Goh, dat is wel een verademing een telefoon die werkt. Werkte die androids en windows phones niet dan? :P

Ook voor mij is het de eerste iPhone, maar mis toch wat functionaliteiten en flexibiliteit tegenover mijn vorige phones zoals een galaxy s7 en s8... Voor de rest kwa snelheid en stabiliteit maar vooral de bouwkwaliteit ben ik wel tevreden..

Als laatste vind ik iTunes nog steeds een gedrocht...

[ Voor 11% gewijzigd door roT- op 30-05-2017 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
roT- schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Goh, dat is wel een verademing een telefoon die werkt. Werkte die androids en windows phones niet dan? :P

Ook voor mij is het de eerste iPhone, maar mis toch wat functionaliteiten en flexibiliteit tegenover mijn vorige phones zoals een galaxy s7 en s8... Voor de rest kwa snelheid en stabiliteit maar vooral de bouwkwaliteit ben ik wel tevreden..

Als laatste vind ik iTunes nog steeds een gedrocht...
Nou mijn laatste Lumia 950 was echt een gedrocht, liep om de haverklap vast, moest drie keer per dag opgeladen worden en werd vaak zo warm dat ie niet meer te gebruiken was. Toen die telefoon laatst kapot ging (hij vloog wel met een boogje vanaf mn broekzak dus misschien toch onbewust geworpen :P?) was ik er ook niet rauwig om.

iTunes nog geen gebruik van hoeven maken gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Is het mogelijk in te stellen dat je je iphone niet kan uitzetten wanneer hij gelocked is? Als hij dan gestolen wordt dat hij dan niet uitgezet kan worden zodat je hem kan tracen met find my iphone. Heb lopen zoeken maar zie die functie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:32:
Is het mogelijk in te stellen dat je je iphone niet kan uitzetten wanneer hij gelocked is? Als hij dan gestolen wordt dat hij dan niet uitgezet kan worden zodat je hem kan tracen met find my iphone. Heb lopen zoeken maar zie die functie niet
Nope. En anders zouden ze wel een force reboot kunnen doen, iets dat altijd mogelijk is voor t geval je toestel vastloopt. Zit in de firmware ingebakken.
Ik ken overigens geen enkele telefoon waar het uitzetten/hard rebooten niet op enige wijze mogelijk is.

Als je find my iPhone hebt aanstaan kunnen ze echter niets met je toestel, dat scheelt wel... Het is onmogelijk een iPhone te activeren waar de activation lovk actief is. Behalve als je de originele factuur hebt (aankoopdatum valideert bij eerste activatie), maar dan moet de dief een Apple Store inlopen... Dat is nogal een risico, zeker als je hem als vermist opgeeft bij politie en Apple.

Natuurlijk ben jij dan alsnog je telefoon kwijt, maar dat is waarom je een buitenhuis dekking kan nemen voor elektronica in je inboedelverzekering. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door WhatsappHack op 31-05-2017 02:46 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ

Hier sluit ik mij bij aan, sinds Maandag de IPhone 7 128gb en kom ook van de Windows Phone reeks af ( 950 de laatste )
Ik wilde wachten op de 8 maar die komt wel, zeker als ik zie hoe alles loopt op deze IPhone en hoe ik met gemak mijn Microsoft apps kan gebruiken.

Nu kijken of ik dit over 2 jaar ook nog zeg :P

Iemand nog tips voor accessoires, en/of goede lange laad kabels die geen fortuin kosten :9 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:21

hilgo

Clear your mind of can't.

ErwinJ schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:11:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan, sinds Maandag de IPhone 7 128gb en kom ook van de Windows Phone reeks af ( 950 de laatste )
Ik wilde wachten op de 8 maar die komt wel, zeker als ik zie hoe alles loopt op deze IPhone en hoe ik met gemak mijn Microsoft apps kan gebruiken.

Nu kijken of ik dit over 2 jaar ook nog zeg :P

Iemand nog tips voor accessoires, en/of goede lange laad kabels die geen fortuin kosten :9 ?
Wat betreft de lange kabels: DodgeReviews: [Shootout] BlitzWolf Ampcore Lightning cables
Ik heb er zelf een aantal besteld naar aanleiding van deze Tweakblog (ik had de korte variant al en die bevallen uitstekend).

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Laatst online: 14-09 19:48
barstje
Haal zojuist mijn iphone uit m'n broekzak en zie dat het scherm in de linker bovenhoek wat los laat. Ook lijkt er een scheurtje in het glas te zitten. Ik heb het toestel nog nooit uit mn handen laten vallen. Zou dit onder de garantie kunnen vallen? Misschien bij de Apple store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tc10b1z2tnIeoT3Yn9eVx13g/thumb.jpg
hier een foto van de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je geen garantie op , Apple zal zeggen dat het val of stoot schade is die dat heeft veroorzaakt ook als het volgens jou nooit gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:35:
Daar heb je geen garantie op , Apple zal zeggen dat het val of stoot schade is die dat heeft veroorzaakt ook als het volgens jou nooit gevallen.
Oké, dat is balen. Maar op de foto ziet het er erger uit als in het echt. Maar kansloos zeg jij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:28
martk2280 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:59:
[...]

Oké, dat is balen. Maar op de foto ziet het er erger uit als in het echt. Maar kansloos zeg jij..?
Je kan het altijd proberen natuurlijk als je makkelijk langs de Apple Store kan. Aangezien de hoek geen schade vertoont, kan een Apple Genius er wellicht wel in mee (als je veel geluk hebt). Indien het toestel moet worden opgestuurd, is het antwoord bijna altijd wel val- of stootschade.

[ Voor 3% gewijzigd door Jadang op 31-05-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
martk2280 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:59:
[...]

Kijk eens eerst of je eigen verzekering dit dekt.

Ik heb in mijn inboedelverzekering dit zitten, ook door eigen schuld.
Laats al eens gebruik van gemaakt toen mijn kids de telefoon van de tafel gooide, is gewoon vergoed geworden. ( alleen een klein eigen risico bijdrage )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Downloads schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:54:
iTunes nog geen gebruik van hoeven maken gelukkig :)
Hier was is ook positief over verrast. Vroeger moest echt alles met iTunes. Ben blij dat ze deze stap hebben genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24
Geert1976 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:34:
Ik heb inmiddels mijn S8 weer teruggebracht naar Coolblue en hou het voorlopig weer bij mijn iPhone 7.

Er zijn voor mij gewoonweg net teveel (kleine) ergernissen de laatste dagen groter geworden dat ik heb doen besluiten nog voor het einde van de 30 dagen zichtstermijn het toestel terug te brengen.

Kleine samenvatting van de (kleine) ergernissen die voor mij persoonlijk dus laatste dagen meer irritatie opleverde;

- WiFi was gewoon brak (waar ik in dezelfde omstandigheden met andere toestellen prima WiFi had)
- de diverse ontgrendel mogelijkheden die eerst goed werkte, lieten het steeds vaker afweten
- sommige van mijn apps op de S8 zijn gewoon beduidend slechter dan de iOS variant.
- ik merkte op mijn toestel dat wilde ik alles lekker vloeiend en vlotjes houden, ik nog wel eens met name laatste dagen het toestel een reboot moest geven.
- waar ik bij mijn vorige toestellen niet zo over-voorzichtig hoefde/wilde zijn, heb ik dat bij deze S8 zeer zeker wel
- wazige foto's die met name de laatste dagen steeds beter zichtbaar werden.

En zo zijn er nog wel een aantal kleine dingetjes waar ik me aan ben gaan ergeren. Maar ik realiseer me dat zo'n beetje alles wat ik hierboven heb beschreven een zeer persoonlijke beleving is die een ander totaal niet herkent.
Mijn S8 heeft mij gewoonweg een ''net niet'' gevoel gegeven. En een ''net niet''-gevoel is mij niet €800 waard.

Ik had al bij Coolblue eerder mijn S8 omgeruild voor een andere toestel ivm loszittend scherm op de behuizing.
Ik ga niet weer mijn toestel omruilen voor een 3e en hopen dat mijn bovenstaande ergernissen verholpen zullen worden.
Ik ga weer heel veel inleveren qua customization nu ik terug ben bij mijn iPhone 7, iets wat ik zeer jammer vind.
Maar ''it just works'' is wel erg fijn.

Ik ben zeer benieuwd waar Apple in september mee gaat komen, tijdens de Keynote (iPhone 8 )
Apple gaat het ongeloofelijk zwaar krijgen om de hardware te evenaren van de S8(+)
Welkom terug ;) Ik las jouw reactie in het S8 topic dus dacht ik reageer er hier even op.

Zonder verder over de (ergernissen van de) S8 uit te wijden, maar bedoel je met evenaren dat onderstaande renders werkelijkheid zouden moeten worden? Wat mij betreft wel, en dan ben ik fan. En ik denk dat de renders er niet gek ver naast zitten. Kijkende naar wat er ondertussen uitgelekt is https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-8-geruchten-roundup/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2017/05/iPhone-8-Size-Comparison-iDrop-News-8-800x571.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2017/05/iPhone-8-Size-Comparison-iDrop-News-9-800x571.jpg

https://www.macrumors.com...ize-comparisons-iphone-7/

En dan denk je misschien misschien dat die 'hap' uit het scherm van de frontcam een beetje raar of onwaarschijnlijk is, maar onlangs heeft een andere fabrikant een vergelijkbare oplossing in een toestel aangekondigd:
nieuws: Android-oprichter introduceert Essential Phone met dunne bezels

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001521191.jpeg

Kortom ik maak mijzelf al gek met bovenstaande renders en heb er vertrouwen in dat de iPhone 8 sowieso minder saai is dan de iPhone 6 t/m 7 waar we al een tijdje tegenaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt me dus echt verschrikkelijk onhandig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
WhatsappHack schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:05:
Dat lijkt me dus echt verschrikkelijk onhandig. :X
Valt wel mee, bij de plaatsing van de frontcamera bij de essential phone staat blijkbaar nooit tekst van android.

Als beide phones werkelijkheid beginnen te worden treden we spannende tijden tegenmoet 8)

edit: vindt et wel apart dat tweakers over beide telefoons nog niets gerept heeft, normaliter had ik wel een nieuws berichtje van hun verwacht.

[ Voor 17% gewijzigd door roT- op 01-06-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik bedoel zulke inimini bezels... Liever niet.
Die android telefoon is wel besproken, wat geruchten over de iPhone ook maar daar zijn er zoveel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:44
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24
WhatsappHack schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:29:
Die android telefoon is wel besproken, wat geruchten over de iPhone ook maar daar zijn er zoveel van...
Zolang de iPhone 8 geen Edge-ontwerp krijgt zoals bij Samsung is de kans op ongewenste invoer ook iets kleiner natuurlijk. Daarnaast heeft iOS toch ook wat foefjes om wildklikken te voorkomen? Misschien valt het tegen, misschien valt het mee.

Daarnaast is het wel mooi dat er eventueel een Touch ID sensor in het display verwerkt kan worden, en dat de ruimte naast de frontcam en sensoren benut kan worden door icoontjes van WiFi, bluetooth, ontvangststerkte, tijd en jouw provider.

Ik zal het echt moeten ervaren denk ik. En 50% van de mensen doet er toch een backcover omheen of niet dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
WhatsappHack schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:29:
Ik vraag mij ook af of ze écht gaan afwijken van hun standaard jaarlijkse patroon model X / Xs / Y / Ys. Waarom zou je ook direct een nieuw design doen na een jaar? Een iets nieuwer model S maakt de echte diehards weer blij met de laatste nieuwe snufjes en diegene die nog een jaartje hun 7 willen houden voelen zich ook minder tekort gedaan omdat hun nog het 'laatste model' iPhone hebben op design gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
even een tip, ik zie een aantal mensen in dit topic praten over de microfoon van de iphone 7 tijdens het bellen. Ik had zelf het probleem dat ik zacht te verstaan was en dat de eerst 5 seconden van een gesprek, de persoon waarmee ik belde mij niet kon horen.

Ik heb dit opgelost door naar instellingen te gaan, dan naar algemeen, toegankelijkheid en daar geluidsonderdrukking uit te zetten.

Hopelijk helpt dit ook voor jullie!

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iantje31 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:52:
even een tip, ik zie een aantal mensen in dit topic praten over de microfoon van de iphone 7 tijdens het bellen. Ik had zelf het probleem dat ik zacht te verstaan was en dat de eerst 5 seconden van een gesprek, de persoon waarmee ik belde mij niet kon horen.

Ik heb dit opgelost door naar instellingen te gaan, dan naar algemeen, toegankelijkheid en daar geluidsonderdrukking uit te zetten.

Hopelijk helpt dit ook voor jullie!
Dat hoort niet, die geluidsonderdrukking is iirc om te helpen ruis en achtergrondgeluiden weg te filteren, en de codes van de provider doen de rest.
Dit moet je gewoon kunnen gebruiken, oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:
[...]

Welkom terug ;) Ik las jouw reactie in het S8 topic dus dacht ik reageer er hier even op.

Zonder verder over de (ergernissen van de) S8 uit te wijden, maar bedoel je met evenaren dat onderstaande renders werkelijkheid zouden moeten worden? Wat mij betreft wel, en dan ben ik fan. En ik denk dat de renders er niet gek ver naast zitten. Kijkende naar wat er ondertussen uitgelekt is https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-8-geruchten-roundup/

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.macrumors.com...ize-comparisons-iphone-7/

En dan denk je misschien misschien dat die 'hap' uit het scherm van de frontcam een beetje raar of onwaarschijnlijk is, maar onlangs heeft een andere fabrikant een vergelijkbare oplossing in een toestel aangekondigd:
nieuws: Android-oprichter introduceert Essential Phone met dunne bezels

[afbeelding]

Kortom ik maak mijzelf al gek met bovenstaande renders en heb er vertrouwen in dat de iPhone 8 sowieso minder saai is dan de iPhone 6 t/m 7 waar we al een tijdje tegenaan kijken ;)
haha O-) dankje...

Ja, ik heb die foto's van de renders eerder voorbij zien komen elders. Ik vind ze niet echt ''des Apples'', qua symmetrie bijvoorbeeld bovenin het scherm. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Jony en zijn team hier accoord mee zullen gaan.

Ik heb 3 weken de Samsung S8 kunnen gebruiken, maar man man man...hardware technisch gaat Apple daar een onwijs harde kluif aan krijgen.
Ik gebruik nu weer mijn iPhone 7, maar wat zeer duidelijk is nu dat de iPhone 7 echt oldskool is. Het is een nietszeggende telefoon in vergelijking met de Samsung S8 (design/hardware). Het is alsof je het jaar 1997 naast 2017 legt...bij wijze van spreke. Die bezels van de iPhone 7 zijn bijna lachwekkend geworden en al helemaal van de 7 Plus.

Ik ben rete benieuwd waar Apple mee gaat komen wat betreft het scherm. Qua design/symmetrie en ook van welke fabrikant ze komen.
Als Apple met weer een zelfde uiterlijk gaat komen met de 8, gaan ze zeer zeker (veel?) trouwe fans verliezen, denk ik.
(Maar tegelijkertijd maakt het diezelfde trouwe fan eigenlijk ook geen reet uit waar Apple mee komt, kopen doen ze toch wel....ook als de iPhone 8 identiek wordt aan de iPhone 6/6S/7. Zodra de pre orders starten staan deze mensen al weer met hun creditcard in de handjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
Geert1976 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 20:48:
[...]

haha O-) dankje...

Ja, ik heb die foto's van de renders eerder voorbij zien komen elders. Ik vind ze niet echt ''des Apples'', qua symmetrie bijvoorbeeld bovenin het scherm. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Jony en zijn team hier accoord mee zullen gaan.

Ik heb een 3 weken de Samsung S8 kunnen gebruiken, maar man man man...hardware technisch gaat Apple daar een onwijs harde kluif aan krijgen.
Ik gebruik nu weer mijn iPhone 7, maar wat zeer duidelijk is nu dat de iPhone 7 echt oldskool is. Het is een nietszeggende telefoon in vergelijking met de Samsung S8 (design/hardware). Het is alsof je het jaar 1997 naast 2017 legt...bij wijze van spreke

Ik ben rete benieuwd waar Apple mee gaat komen wat betreft het scherm. Qua design/symmetrie en ook van welke fabrikant ze komen.
Als Apple met weer een zelfde uiterlijk gaat komen met de 8, gaan ze zeer zeker (veel?) trouwe fans verliezen, denk ik.
(Maar tegelijkertijd maakt het diezelfde trouwe fan eigenlijk ook geen reet uit waar Apple mee komt, kopen doen ze toch wel....ook als de iPhone 8 identiek wordt aan de iPhone 6/6S/7. Zodra de pre orders starten staan deze mensen al weer met hun creditcard in de handjes)
klinkt een beetje alsof je ver-appelt bent :D

Die galaxy s8 heeft blijkbaar een goede indruk op je achtergelaten.
Stom is dat, ik heb een s8 een paar dagen gehad en vond het maar plastic fantastic aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001

ddZ

[...]

[...]

Tja, er zitten ook mensen tussen die puur voor de software kiezen (iOS & MacOS) en de fijne wisselwerking tussen beide; ben er zelf ook één van. Ik ben een Mac/ iOS gebruiker van het eerste uur en heb daardoor behoorlijk geïnvesteerd in software en apps als ik alles zo optel. Niet alle fijne apps die ik nu gebruik in iOS zijn op Android te vinden en vice versa kan ik me zo voorstellen. Idem voor MacOS en Windows.. En dan heb ik het nog niet eens over het feit, dat het ongelijk wennen zou zijn om over te stappen naar een ander (mobile OS) Voor mij zijn dat serieuze factoren om rekening mee te houden, mocht ik ooit eens gaan overwegen om te gaan switchen naar Windows en/ of Android. En mocht Apple ooit besluiten, om haar software in licentie uit te geven? Dat zou ik erg interessante ontwikkeling vinden! En als ik daarna, na afwegen, alsnog besluit om bij Apple te blijven.. tja, dan ben ik klaarblijkelijk een hersenloos schaap, die alles kritiekloos aanschaft van het heilige, grote Apple. So be it...

Meer ontopic: wat de iPhone betreft: voor mij persoonlijk is de iPhone 7 Plus in de praktijk nog steeds een hele fijne upgrade gebleken vanaf mijn iPhone 5: super snel, foto's zijn voor mij prima (dubbele camera vind ik heel fijn), stereo speakers, batterijduur is voor mij meer dan voldoende etc. Al met al voor mijn gebruik een meer dan prima toestel, die ik dagelijks met veel plezier gebruik. En dat het dan een nietszeggend toestel is wat echt niet meer kan en oldskool is etc. Niet voor mij; volgende loket graag. Waar je je druk om kan maken zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door ddZ op 02-06-2017 00:17 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetzelfde uiterlijk zou ik op t moment prima vinden. Aluminium, redelijk formaat en lekker te hanteren. Ik hoop dat die verhalen over glas als het nieuwe materiaal absolute bullshit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:41:
Hetzelfde uiterlijk zou ik op t moment prima vinden. Aluminium, redelijk formaat en lekker te hanteren. Ik hoop dat die verhalen over glas als het nieuwe materiaal absolute bullshit zijn.
Ik heb vooral samsung gehad in het verleden en ben juist helemaal klaar met dat glas materiaal.
Laat ze maar mooi bij aluminium blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
WhatsappHack schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 00:41:
Mwah ik vond dat glas aan de achterzijde wel wat hebben, maar ach persoonlijke voorkeur he. Vind aluminium ook niet erg hoor.

Ik hoop gewoon op een zo groot mogelijk scherm, de iPhone plus formaat alleen dan met een stuk minder bezel zodat de handling een stuk makkelijker wordt. (Ik heb eigenlijk net te kleine handen om mijn Plus met 1 hand te bedienen soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en mocht er Wireless Charging (wat toch sterk naar voren komt in de diverse rumours) mogelijkheid in de iPhone 8 komen, lijkt me dat op zich best lastig met een aluminium behuizing.

Moet zo'n foontje niet van glas zijn wil je deze manier van opladen hanteren?

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 02-06-2017 10:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drusloos
Laten we eerlijk zijn, een nieuw iPhone moet eigenlijk gewoon kleine bezels hebben, wireless charging, daadwerkelijk waterdicht (niet dat zielige waterbestendig maar het kan afnemen in de loop van de tijd, en gewoon garantie op waterschade), een nfc chip die wordt vrijgegeven, een oled scherm, en softwarematig nog wat dingen en dan is hij top. Ik ben een appelfan, maar anno 2017 loopt apple eigenlijk flink achter, en helaas koopt de grote meute alle producten weer, maar apple zou eens op zijn bek moeten gaan en voor 1019 eu die ik voor de 7plus heb neergelegd meer waar moeten geven. De garantie is puur arrogantie, en de kwaliteit is goed maar niet perfect. Ga of omlaag in prijs, of zorg dat je dezelfde functies als andere bedrijven hebt zoals android smartphones. Want uiteindelijk zou je als apple zelf toch ook moeten inzien dat hun producten niet zo vernieuwend zijn als elk jaar bij de aankondiging van de nieuwe iPhone wordt gesuggereerd. (natuurlijk t.o.v. de vorige iPhone is die beter, maar t.o.v. andere merken is die niet vernieuwend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Als ik mijn iPhone 7 32gb Matzwart schud dan hoor ik alsof iets los zit.
Verder nooit echt aan gedacht. Ik dacht altijd dat het de gyroscoop ofzo was, maar het begint toch een beetje te knagen.

Is het heel erg? Of hebben alle iPhone 7's dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]
Ik heb 3 weken de Samsung S8 kunnen gebruiken, maar man man man...hardware technisch gaat Apple daar een onwijs harde kluif aan krijgen.
Ik gebruik nu weer mijn iPhone 7, maar wat zeer duidelijk is nu dat de iPhone 7 echt oldskool is. Het is een nietszeggende telefoon in vergelijking met de Samsung S8 (design/hardware). Het is alsof je het jaar 1997 naast 2017 legt...bij wijze van spreke. Die bezels van de iPhone 7 zijn bijna lachwekkend geworden en al helemaal van de 7 Plus.
Grappig, ik vond juist die afgeronde beeldschermhoeken bij de S8 doen denken aan de TV's uit de jaren '70. Ieder zijn ding. Verder is het qua design wel fraai inderdaad, en het wordt ook tijd dat Apple eens met iets heel nieuws komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
sww89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:
[...]
Aanvulling op je post. Hierbij weerleaks van een inmiddels gerespecteerde 'lekker' die een andere versie van het ontwerp tonen. Of je er vrolijk van wordt... Mwoah, die achterkant is niet bepaald chique. Hij zelf geeft aan dat ze nep zijn. Maar dat er een ander ontwerp gaat komen, mag wel duidelijk zijn. :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBTbDJJWAAAcfjU.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DBTbDJIWAAABEsH.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Luca op 02-06-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
( stom ) Vraagje als nieuwe IPhone gebruiker :)

Ik heb aangegeven dat mijn foto's moeten geüpload worden naar de OneDrive, echter dit doet ie niet automatisch zodra ik de OneDrive app open gaat ie pas uploaden.

Ben ik iets vergeten aan te zetten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
ErwinJ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:41:

Ik heb aangegeven dat mijn foto's moeten geüpload worden naar de OneDrive, echter dit doet ie niet automatisch zodra ik de OneDrive app open gaat ie pas uploaden.

heb je achtergrond refresh aan staan?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:30
ErwinJ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:41:

Dat is normaal. Althans, iig voor Dropbox. Ik vond het zeer irritant en de enige 'oplossing' was GPS aanzetten in de Dropbox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Martinus schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:55:
[...]

heb je achtergrond refresh aan staan?
Die had ik nu gevonden en aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Vraagje, als ik wil gaat filmen bijvoorbeeld in een sportschool is het beeld zo donker vergeleken mijn Samsung S6. Die geeft het licht veel beter weer en is levendig kwa kleuren. Mijn iPhone 7 plus valt dan in het niet omdat het zo donker is en flets met kleuren (grijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
richards81 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 05:31:
Vraagje, als ik wil gaat filmen bijvoorbeeld in een sportschool is het beeld zo donker vergeleken mijn Samsung S6. Die geeft het licht veel beter weer en is levendig kwa kleuren. Mijn iPhone 7 plus valt dan in het niet omdat het zo donker is en flets met kleuren (grijs).
en nu moeten wij raden wat jouw ''vraagje'' is en dan krijgt de winnaar een sportles van je in een donkere sportschool?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Hahaha je brengt mij wel op een idee:).

Sorry de vraag is, is de iPhone 7 plus camera zoveel slechter dan Samsung S6 (2 generaties ouder) voor indoor filmen?
Geert1976 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:03:
[...]

en nu moeten wij raden wat jouw ''vraagje'' is en dan krijgt de winnaar een sportles van je in een donkere sportschool?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om dit aan te passen via instellingen of is dat niet mogelijk?

Ik heb gekeken, op de iPhone kan je niks aanpassen vergeleken met bv Samsung, dus voor een volgende keer zou ik als filmen belangrijk voor je is een gsm aanschaffen die uitblinkt in het maken van foto's / video's zoals 12 jaar geleden de Sony K700i.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:12
Iphone 7 vd week in t water laten vallen. Deze is voorheen nooit gevallen dus zou waterdicht moeten zijn!? Heb direct eruit gehaald en geen problemen gehad. Savonds werkt mijn homebutton opeens niet meer en doet alleen touch id het nog wel. Tril doet het ook niet meer.... Zou ik een kans hebben als ik naar de apple store ga? Als ik homebutton repareer (buiten apple om) ben ik altijd touch id kwijt toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
nickdew schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:41:
Iphone 7 vd week in t water laten vallen. Deze is voorheen nooit gevallen dus zou waterdicht moeten zijn!? Heb direct eruit gehaald en geen problemen gehad. Savonds werkt mijn homebutton opeens niet meer en doet alleen touch id het nog wel. Tril doet het ook niet meer.... Zou ik een kans hebben als ik naar de apple store ga? Als ik homebutton repareer (buiten apple om) ben ik altijd touch id kwijt toch
Een iPhone is niet waterdicht, hij is waterproof. Helaas geeft Apple hier (officieel) geen garantie op maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
Inderdaad, ik had ook al gekeken maar de instellingen voor video's maken zijn erg beperkt tot niets.

Mwa het is niet super belangrijk maar als je soms een leuke video wil maken van een je kinderen is het leuk als je diegene ook kan herkennen op de video of wat levendige kleuren hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:25:
Heb je al geprobeerd om dit aan te passen via instellingen of is dat niet mogelijk?

Ik heb gekeken, op de iPhone kan je niks aanpassen vergeleken met bv Samsung, dus voor een volgende keer zou ik als filmen belangrijk voor je is een gsm aanschaffen die uitblinkt in het maken van foto's / video's zoals 12 jaar geleden de Sony K700i.
Pagina: 1 ... 61 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.