Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft er hier toevallig iemand een witte iPhone 7 met die knalrode lederen bumper van Apple? Zo ja, zou je eens een foto kunnen posten? Ik zit er serieus over te denken die te scoren maar twijfel of het mooi staat :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:28:
[...]

Er zijn wel meerdere mensen die hier melding van hebben gemaakt.

Welk hoesje gebruik je precies? Of je ermee naar Apple kunt is lastig te zeggen. Geen idee of ze het over gebruikersschade gooien. Kun je anders een foto maken van de beschadiging?
Zo ziet het eruit minipuntje, vind het heel erg slecht dat ik voor een telefoon betaal waarvan de lak eraf valt.
Ik gebruik nu momenteel een hoesje van smartphonehoesje, je zou zeggen dat dat niet heel uit zou maken. Volgens mij regent het klachten zag ik op het internet en kun je niet bij apple aankloppen. Omdat dit valt onder cosmetische schade die geen negatieve invloed hebben op de iphone zelf. Baal er wel van, wie zegt dat een hoesje van apple garant kan staan voor het niet los laten van lak van de telefoon. Kan bij ieder hoesje gebeuren lijkt me.

https://afbeelding.im/7FjTaF3Y

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2017 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:28:
[...]

Zo ziet het eruit minipuntje, vind het heel erg slecht dat ik voor een telefoon betaal waarvan de lak eraf valt.
Ik gebruik nu momenteel een hoesje van smartphonehoesje, je zou zeggen dat dat niet heel uit zou maken. Volgens mij regent het klachten zag ik op het internet en kun je niet bij apple aankloppen. Omdat dit valt onder cosmetische schade die geen negatieve invloed hebben op de iphone zelf. Baal er wel van, wie zegt dat een hoesje van apple garant kan staan voor het niet los laten van lak van de telefoon. Kan bij ieder hoesje gebeuren lijkt me.

Jeetje, wellicht dat ze hem wel omruilen voor een nieuwe, dit kan echt niet zeg....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[...]

Ik weet nog wel in de iPhone 4 tijd dat de randen ook redelijk beschadigd waren door het gebruik van de wat hardere plastic hoesjes. Er komt vuil en zand tussen en dat kan de randen beschadigen. Dat lijkt hier ook het geval. Aluminium is zacht en er is niet veel nodig om het te bekrassen. Dan komt de originele kleur naar boven en dan ziet het er zo uit.

Het is lastig te zien, maar het lijkt ook echt een putje in het aluminium toch, als in beschadiging? Of is alleen de anodisering eraf?

Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken, maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je de telefoon door middel van een hoes netjes wilt houden en hij dan toch beschadigd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:11:
Ik haal vandaag mijn telefoon uit het hoesje om even schoon te maken.
Check altijd even na of er geen krasjes of iets is aan mijn telefoon.
Kom ik er achter dat er een minipuntje van verf is los gelaten.
Het duid niet op een kras of een deukje, baal hier super van en ga zorgvuldig met mijn telefoon om.
Zijn er meerdere mensen die hier last van hebben? Hier kan ik zeker niet aan kloppen bij apple?
Het is natuurlijk gewoon een gebruiksvoorwerp. Het lijkt soms net of het als een soort heilig object gezien wordt door sommigen. Het is gewoon een telefoon en niet een of ander heel duur object dat je soms eens bekijkt en weer teruglegt in de kluis.
Gewoon gebruiken waar hij voor bedoeld is, dan heb je het meeste plezier ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:37:
[...]

Jeetje, wellicht dat ze hem wel omruilen voor een nieuwe, dit kan echt niet zeg....
Haha wie weet dat ik voor mankementen de Apple store binnen loop.
BillSpaarbank schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:55:
[...]

Ik weet nog wel in de iPhone 4 tijd dat de randen ook redelijk beschadigd waren door het gebruik van de wat hardere plastic hoesjes. Er komt vuil en zand tussen en dat kan de randen beschadigen. Dat lijkt hier ook het geval. Aluminium is zacht en er is niet veel nodig om het te bekrassen. Dan komt de originele kleur naar boven en dan ziet het er zo uit.

Het is lastig te zien, maar het lijkt ook echt een putje in het aluminium toch, als in beschadiging? Of is alleen de anodisering eraf?

Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken, maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je de telefoon door middel van een hoes netjes wilt houden en hij dan toch beschadigd.
. Ik haal om de zoveel tijd me telefoon uit het hoesje ivm vuiligheid. Nee het is geen putje want als ik erover heen ga voel ik niks. Het is alleen de anodisering dat eraf is echt een minipuntje. Naja vind het wel jammer gezien wat je ervoor betaald.
fisherman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:51:
[...]

Het is natuurlijk gewoon een gebruiksvoorwerp. Het lijkt soms net of het als een soort heilig object gezien wordt door sommigen. Het is gewoon een telefoon en niet een of ander heel duur object dat je soms eens bekijkt en weer teruglegt in de kluis.
Gewoon gebruiken waar hij voor bedoeld is, dan heb je het meeste plezier ervan.
Daar heb je gelijk in maar vind het wel heel erg vervelend wat ik ervoor betaald heb. Hij zit in zn hoesje dus dan heb ik er minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Afbeeldingslocatie: https://img.banggood.com/images/oaupload/banggood/images/9A/9F/295479a0-1908-46a9-a0dc-5987aa08151a.jpg

kennen jullie dit??

Remax RC-070TH Apple lightning + micro + type C kabel €7.35

link http://www.banggood.com/R...8-Xiaomi-5-p-1138822.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:23
[...]

komt gewoon door je case... zomaar lak eraf en dan zo klein, nee dat lijkt me sterk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Malt007 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:37:
[...]

Genius bar gaat om deze reden echt niet omruilen hoor... dit valt gewoon onder normaal gebruik... misschien is het wel gevallen.. weet jij veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dkawa schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 07:33:
[...]

komt gewoon door je case... zomaar lak eraf en dan zo klein, nee dat lijkt me sterk....
Wat voor case moet ik dan aanschaffen van Apple zelf dan van 50 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:30:
[...]
Gebruikerssporen heb je op elk product. Ook een premium product - zoals je zelf zegt, want € 800+ - krijgt gewoon die sporen.
Premium = bouw, degelijkheid, restwaarde enz. Een 'premium' Volvo van 60k heeft ook gewoon die sporen na 3 maanden in het interieur..

Mijn (voor het eerst dat ik de allernieuwste 'premium' heb aangschaft) iPhone 7 128 GB Jetblack heeft ook binnen 3 maanden kleine krasjes op de achterkant, scherm, met Apple leather case, techn21 hoes enz.
Hoort er gewoon bij!

Slechte verstaanbaarheid vind ik daarentegen wel kwalijk naar Apple!!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
Ik ben al een tijdje op zoek naar een GBA emulator voor de iPhone. Nu bestaat er de volgende emulator: http://www.gba4iosapp.com/ echter moet ik om deze emulator te kunnen gebruiken een profiel toevoegen aan mijn iPhone. Dat profiel geeft het bedrijf schijnbaar toegang tot mijn iPhone en de mogelijkheid om op afstand dingen te doen?

Ik heb geen idee wat de gevolgen zijn als ik dat profiel toevoeg, heeft iemand hier ervaring mee en de voor en nadelen op een rijtje?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SgtElPotato schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:56:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een GBA emulator voor de iPhone. Nu bestaat er de volgende emulator: http://www.gba4iosapp.com/ echter moet ik om deze emulator te kunnen gebruiken een profiel toevoegen aan mijn iPhone. Dat profiel geeft het bedrijf schijnbaar toegang tot mijn iPhone en de mogelijkheid om op afstand dingen te doen?

Ik heb geen idee wat de gevolgen zijn als ik dat profiel toevoeg, heeft iemand hier ervaring mee en de voor en nadelen op een rijtje?
Hiervoor moet je supervised profiles kunnen toevoegen dmv ASM, ADP of Configurator2. Zie: https://support.apple.com/en-us/HT202837
Geverifieerd edu of business is een vereiste voor bovengenoemde 3 diensten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.BEumer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-01-2021
Ik heb een iPhone 7, maar nu sinds kort wordt het beeld zwart en draait er een grijs laad rondje. Duurt een paar seconde en dan moet ik opnieuw inloggen met touch ID. Enig idee wat dit is of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 11:39:
[...]

Ik heb privacy - locatievoorzieningen - systeem, bewegingskalibratie en afstand uitgezet (kompas doet dit voldoende) en bij toegankelijkheid ruisonderdrukking uitgezet.

Bij een gesprek aan het oor stop ik de iPhone 7 nu bijna in mijn mond :) en dan gaan de gesprekken redelijk!
Wel een waardeloze workaround..

En nog 1000+ klagers: https://discussions.apple.../7681421?start=0&tstart=0
Ik heb geen idee waar het aan ligt/lag, Heb met beide telefoons nagekeken en met verschillende instellingen gespeeld om het probleem te achterhalen.
En opeens op de iPhone 6S Plus had ik ook het probleem. (deze draaide nog op een oudere iOS versie.)

Ik heb sterk de neiging dat het niet met de hardware/software blijkt te zitten. Maar meer met het netwerk of de codec die wordt gebruikt.
-Ik zie hier in dit topic dat weinig mensen er problemen er mee hebben. (Of niemand zegt het.)
-Heb er lange tijd geen last van gehad. (Heb het niet elke keer.)
-De kennis die het probleem meldde, heb ik er ook niet meer overgehoord.

Tja en voor de rest werkt mijn telefoon gewoon goed.

Edit: Het lijkt dat het toch wel aan mijn telefoon ligt...
Ik heb hem voor reparatie aangemeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 26-04-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Ik hou zelf niet van krasjes en ben ook een zeikerd als het omdat soort dingen gaat.
Heb zelf de Spigen Ultra Hybrid iPhone 7 Plus - Crystal Clear
En daarbij heb ik nog een glazen screenprotector erover heen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:53:
[...]

Ik hou zelf niet van krasjes en ben ook een zeikerd als het omdat soort dingen gaat.
Heb zelf de Spigen Ultra Hybrid iPhone 7 Plus - Crystal Clear
En daarbij heb ik nog een glazen screenprotector erover heen zitten.
Kost net zo veel als mijn screen protector en hoesje bij elkaar haha.
Maar hoesje dat jij hebt wil toch geen garantie bieden dat die netjes blijft.
Na een bepaalde tijd krijg je kleur verschil zien in het hoesje zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
[...]

Rhinoshield Crashguard bumper... kost maar 25 EUR dacht ik... ik gebruikte die met mijn vorige 7 Jetblack en nu met mn matzwarte 7 plus.. echt een top bumper... en je behoudt de looks van je mooie iPhone ook nog eens... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:13:
[...]

Kost net zo veel als mijn screen protector en hoesje bij elkaar haha.
Maar hoesje dat jij hebt wil toch geen garantie bieden dat die netjes blijft.
Na een bepaalde tijd krijg je kleur verschil zien in het hoesje zelf.
Maakt mij niet uit, hij ziet er goed en wou dat hij fatsoenlijk was.
Ik heb helemaal niks aan mijn telefoon qua krassen of nog wat en ik zie ook geen kleur verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
dkawa schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:54:
[...]

Rhinoshield Crashguard bumper... kost maar 25 EUR dacht ik... ik gebruikte die met mijn vorige 7 Jetblack en nu met mn matzwarte 7 plus.. echt een top bumper... en je behoudt de looks van je mooie iPhone ook nog eens... _/-\o_
Ik snap dat nooit, dat het alleen een bumper is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berlinetta schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:42:
[...]

Maakt mij niet uit, hij ziet er goed en wou dat hij fatsoenlijk was.
Ik heb helemaal niks aan mijn telefoon qua krassen of nog wat en ik zie ook geen kleur verschil.
Hoelang heb je het hoesje al als ik het vragen mag en haal je telefoon wel eens uit het hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:46:
[...]

Hoelang heb je het hoesje al als ik het vragen mag en haal je telefoon wel eens uit het hoesje.
Vanaf eind december, en ja, heb het twee keer gedaan. Ik ga er ook zuinig mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Berlinetta schreef op zondag 23 april 2017 @ 00:43:
Ik snap dat nooit, dat het alleen een bumper is. :')
Niet zo moeilijk toch! Wat heb je aan een mooie iPhone (lees: beschermd tegen krasjes ;) ) als deze kapot valt door onvoldoende bescherming tegen vallen, bumper dus.

Tech21 (enige waar ik ervaring mee heb) zijn keurige bumpers e.d. en ook prettig in gebruik. Zie de bumper techniek helder uitgelegd:
https://www.tech21.com/en...mpact-protection-evolved/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:04:
[...]

Niet zo moeilijk toch! Wat heb je aan een mooie iPhone (lees: beschermd tegen krasjes ;) ) als deze kapot valt door onvoldoende bescherming tegen vallen, bumper dus.

Tech21 (enige waar ik ervaring mee heb) zijn keurige bumpers e.d. en ook prettig in gebruik. Zie de bumper techniek helder uitgelegd:
https://www.tech21.com/en...mpact-protection-evolved/
Het ging erom dat het geen achterkant heeft en dat het alleen de randen beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
heeft iemand van jullie ervaring met android wear en iPhone? Ik heb mijn moto 360 1st gen weer eens uit de kast getrokken, en gekoppeld met mijn 7plus, maar zodra ik hem dan een keer ontkoppel en weer wil koppelen dan moet ik het horloge resetten en de wear app opnieuw installeren om hem weer verbonden te krijgen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04
Heb sinds iOS 10.3 een significant gereduceerde accuduur lijkt wel. Iemand die dit ook zo ervaart? (iPhone 7 plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:18:
Heb sinds iOS 10.3 een significant gereduceerde accuduur lijkt wel. Iemand die dit ook zo ervaart? (iPhone 7 plus)
Hier op m'n iPhone 7 ook. Ga hem van de week maar ff resetten... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Laatst online: 15-09 12:30
Hier ook (7+). Waar ik voorheen 2 dagen met een volle batterij deed, is dat sinds 10.3 nog amper maar een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb volgens mij nu wel wat ergere problemen...
mijn signaal valt weg en mensen kunnen mij slecht verstaan en ik hun.
Eerst reset ik hem en doe ik waarschijnlijk recovery met DFU en als dat niet werkt, breng ik hem van de week terug naar de winkel.

Okee... Was een grapje...
nieuws: Vodafone kampt met landelijke storing op 4g-netwerk - update

[ Voor 91% gewijzigd door Berlinetta op 24-04-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook t idee dat ie minder lang meegaat, vooral bij browsen, maar het fluctueert nogal. Wel lijkt t vooral op 4G sneller te drainen. Kan er geen touw aan vastknopen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:25
WhatsappHack schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:16:
Ik heb ook t idee dat ie minder lang meegaat, vooral bij browsen, maar het fluctueert nogal. Wel lijkt t vooral op 4G sneller te drainen. Kan er geen touw aan vastknopen.
Yep. Ik kan dat onderstrepen. Mijn iPhone 7 Plus gaat op iOS 10.3 ook een stuk minder lang mee op batterij. Vooral op 4G.

Misschien dat we nog meer info eruit kunnen slepen: ik heb Simyo (KPN). Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook KPN.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb T-Mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Hier ook KPN, en idd ik had ook het gevoel dat de iPhone (7 plus) een stuk minder lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij op het Vodafone netwerk gaat mijn 7 plus minder lang mee. Waar ik voorheen makkelijk 6/7 uur gebruikstijd had, heb ik nu nog maar 4/4,5 uur gebruikstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Waar ik voorheen altijd zeer tevreden was met de accuduur van mijn 7+ haal ik nu net een dag. Toch jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:30:
Blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Waar ik voorheen altijd zeer tevreden was met de accuduur van mijn 7+ haal ik nu net een dag. Toch jammer :(
Zou me niets verbazen als dat door het niet Apple File System komt of zo en ze dat nog moeten fine-tunen. Hopen dat zit dit snel fixen in een update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Even om er op terug te komen, heb ik mijn iPhone ter reparatie opgestuurd. Omdat de gesprekskwaliteit te bedroevend was of eigenlijk nog erger en vaker dan voorheen.

Ik heb zelf bij Vodafone het formulier in mogen vullen en het lijkt er op dat het een bekend probleem is. (Aangezien ik in het dropdown menu het kon aangegeven wat er aan de hand was.)

[ Voor 7% gewijzigd door Berlinetta op 26-04-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:49

Nitai

Live the life you love.

Berlinetta schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:10:
Even om er op terug te komen, heb ik mijn iPhone ter reparatie opgestuurd. Omdat de gesprekskwaliteit te bedroevend was of eigenlijk nog erger en vaker dan voorheen.

Ik heb zelf bij Vodafone het formulier in mogen vullen en het lijkt er op dat het een bekend probleem is. (Aangezien ik in het dropdown menu het kon aangegeven wat er aan de hand was.)
Dat had ik ook met m'n Samsung S7 edge, is gewoon een standaard waarde in het formulier. ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Laatst online: 29-08 08:39
Zo, mijn touchscreenprobleem is ook opgelost. Vandaag naar de Apple Store in Oberhausen gereden en daar erkenden ze het probleem direct en kreeg ik binnen een paar minuten een nieuwe. Had van de week al contact met Apple (voor de zoveelste keer) en heb ze een video laten zien, daar zeiden ze ook direct dat het niet zo hoorde.

Het duurt even, maar deze functioneert ook aan de linkerzijde fatsoenlijk. Hoera!

Ter indicatie, dit was er aan de hand:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DpxGanKyt58]

Het slechte reageren helemaal linksonderin de hoek schijnt 'by design' te zijn, maar de rest lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zo, na 9 jaar een iPhone te hebben gehad in Januari overgestapt op de Samsung S7 Edge ivm de Samsung Gear S3. Net een paar dagen geleden weer terug op de iPhone 7 plus, want ik werd knettergek van de Samsung in zijn geheel.

Even vooropgesteld, na een paar dagen met de iPhone gekloot te hebben ben ik van mening dat Samsung met zijn S7 Edge de iPhone qua hardware wel overtreft. Het scherm van de Samsung is fenominaal tegenover de Retina en de snappiness van het scherm is ook way better dan de iPhone. Al ben ik van mening dat dat meer een softwarematig iets is.

Waarom dan toch terug naar de iPhone? Ik irriteerde me mateloos aan een aantal dingen op de Edge. Zoals de multitasking "button". Bij het neerleggen van de Edge raakte ik altijd die button aan. Of dat Android niet onthoudt waar ik was gebleven in een app. Bijv. bij het aantikken van een artikel in de Telegraaf app. Als ik dan "terug" deed, refreshde hij dus de hele telegraaf app en begon hij weer bovenaan. En dat deed hij bij meer apps. Ook vond ik de instellingen menu heel erg verwarrend.

Wat ik mis op de iPhone 7 plus? De "terug" knop was toch wel fijn op de Edge. Het Amoled scherm en het draadloos opladen.

Afijn, genoeg gejankt over de Edge. Waarom ik hier in dit topic ben....wisten jullie dat de jailbreak er aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
drusloos schreef op zondag 23 april 2017 @ 23:09:
heeft iemand van jullie ervaring met android wear en iPhone? Ik heb mijn moto 360 1st gen weer eens uit de kast getrokken, en gekoppeld met mijn 7plus, maar zodra ik hem dan een keer ontkoppel en weer wil koppelen dan moet ik het horloge resetten en de wear app opnieuw installeren om hem weer verbonden te krijgen. Iemand een idee?
Ik weet niet wat je aan mijn verhaal hebt, maar bij mij werkt de Moto 360 1st gen (tot nu toe nog de mooiste smartwatch ooit imho) in combinatie met mijn iPhone 6S Plus vrij goed. Alleen verbinden dmv de Wear app moet ik soms een keer of drie herhalen. Daarna geen problemen met verbinding of doorkrijgen van notificaties. Als de verbinding verbreekt omdat ik te ver weg ben van mijn telefoon, dan komt de verbinding automatisch weer tot stand als ik weer in 'range' kom. Apple maakt het android Wear wel heel erg moeilijk, maar al met al heb ik geen klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Yzord schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:46:

Of dat Android niet onthoudt waar ik was gebleven in een app. Bijv. bij het aantikken van een artikel in de Telegraaf app. Als ik dan "terug" deed, refreshde hij dus de hele telegraaf app en begon hij weer bovenaan. En dat deed hij bij meer apps.
Ligt dit niet meer aan de app of website zelf? Ik had zowel op mijn oude Android toestel als op mijn iPhone dat als ik 'terug' ging, dat ik dan weer bovenaan de lijst kom (van bijvoorbeeld artikelen). De ene website/app doet dit fout, de ander werkt gewoon naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
marhalm schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:04:
[...]

Ik weet niet wat je aan mijn verhaal hebt, maar bij mij werkt de Moto 360 1st gen (tot nu toe nog de mooiste smartwatch ooit imho) in combinatie met mijn iPhone 6S Plus vrij goed. Alleen verbinden dmv de Wear app moet ik soms een keer of drie herhalen. Daarna geen problemen met verbinding of doorkrijgen van notificaties. Als de verbinding verbreekt omdat ik te ver weg ben van mijn telefoon, dan komt de verbinding automatisch weer tot stand als ik weer in 'range' kom. Apple maakt het android Wear wel heel erg moeilijk, maar al met al heb ik geen klagen :)
Zo zou het moeten zijn. Bij mijn note 4 werkte het sms perfect, dan haalde je echt alles uit het horloge en android wear, maar nu die maar ligt te verstoffen wil ik hem toch wel eens gebruiken. Toch werkt alleen factory reset en opnieuw pairen alleen bij verlies van verbinding. De eerste keer werkt, maar daarna niet meer. Kan me eig niet voorstellen dat het dan aan de 7plus t.o.v. de 6s plus anders is. Wel heel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
drusloos schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:20:
[...]

Zo zou het moeten zijn. Bij mijn note 4 werkte het sms perfect, dan haalde je echt alles uit het horloge en android wear, maar nu die maar ligt te verstoffen wil ik hem toch wel eens gebruiken. Toch werkt alleen factory reset en opnieuw pairen alleen bij verlies van verbinding. De eerste keer werkt, maar daarna niet meer. Kan me eig niet voorstellen dat het dan aan de 7plus t.o.v. de 6s plus anders is. Wel heel jammer
Zeker heel jammer ja. Ik vraag waarschijnlijk naar de bekende weg, maar heb je de nieuwste Android Wear (voor de Moto 360 dan) er al op staan? Deze is uit mijn hoofd iets van een jaar oud..

Ook moet ik soms de 360 uit- en aanzetten voor deze weer wil verbinden. Ook dat al geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door marhalm op 28-04-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

marhalm schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:11:
[...]

Ligt dit niet meer aan de app of website zelf? Ik had zowel op mijn oude Android toestel als op mijn iPhone dat als ik 'terug' ging, dat ik dan weer bovenaan de lijst kom (van bijvoorbeeld artikelen). De ene website/app doet dit fout, de ander werkt gewoon naar behoren.
Mijn huidige iphone doet dat niet. Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
marhalm schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:49:
[...]

Zeker heel jammer ja. Ik vraag waarschijnlijk naar de bekende weg, maar heb je de nieuwste Android Wear (voor de Moto 360 dan) er al op staan? Deze is uit mijn hoofd iets van een jaar oud..

Ook moet ik soms de 360 uit- en aanzetten voor deze weer wil verbinden. Ook dat al geprobeerd?
Alles eigenlijk geprobeerd. Ik volgde het beta programma van android wear dus had altijd standaard de laatste versies erop. Maar niks lijkt te werken. Aan/uit niks werkt. Kom trouwens te weten net op internet dat de v1 van de 360 niet wordt ondersteund op iPhone, en de v2 wel. Denk dat het einde verhaal is. Hij is nog binnen de garantie dus gebroken achterkant laten maken en dan de verkoop in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zo, na 9 jaar een iPhone te hebben gehad in Januari overgestapt op de Samsung S7 Edge ivm de Samsung Gear S3. Net een paar dagen geleden weer terug op de iPhone 7 plus, want ik werd knettergek van de Samsung in zijn geheel.

Even vooropgesteld, na een paar dagen met de iPhone gekloot te hebben ben ik van mening dat Samsung met zijn S7 Edge de iPhone qua hardware wel overtreft. Het scherm van de Samsung is fenominaal tegenover de Retina en de snappiness van het scherm is ook way better dan de iPhone. Al ben ik van mening dat dat meer een softwarematig iets is.

Waarom dan toch terug naar de iPhone? Ik irriteerde me mateloos aan een aantal dingen op de Edge. Zoals de multitasking "button". Bij het neerleggen van de Edge raakte ik altijd die button aan. Of dat Android niet onthoudt waar ik was gebleven in een app. Bijv. bij het aantikken van een artikel in de Telegraaf app. Als ik dan "terug" deed, refreshde hij dus de hele telegraaf app en begon hij weer bovenaan. En dat deed hij bij meer apps. Ook vond ik de instellingen menu heel erg verwarrend.

Wat ik mis op de iPhone 7 plus? De "terug" knop was toch wel fijn op de Edge. Het Amoled scherm en het draadloos opladen.

Afijn, genoeg gejankt over de Edge. Waarom ik hier in dit topic ben....wisten jullie dat de jailbreak er aan komt?
Voor welke iOS? De Jailbreak? Lang geleden dat ik een JB heb gedaan..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Voor 10.3.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik zie er op iCulture nog geen info over..Waar staat deze JB straks?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL

Een s7 snappier? Ik heb echt hele andere ervaringen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

pdavie2311 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:17:
Ik zie er op iCulture nog geen info over..Waar staat deze JB straks?
iCulture heeft al lang geleden in een artikel (alinea (on)afhankelijkheid: https://www.iculture.nl/over-iculture/ ) aangegeven zich zeer voorbeeldig te gaan gedragen om alles (lees: geld) uit het affiliate program te kunnen slepen...
Gekleurd 'nieuws' dus daar!!

JB nieuws: https://forums.macrumors....pected-in-a-week.2043216/

https://yalujailbreak.net/pangu103-details/

[ Voor 14% gewijzigd door GerardVanAfoort op 29-04-2017 13:52 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wouter Lucassen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:32:
[...]

Een s7 snappier? Ik heb echt hele andere ervaringen 8)7
Dan zal dat door de custom rom komen dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Yzord schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:32:
[...]

Dan zal dat door de custom rom komen dan denk ik
Lijkt me echt sterk gezien de schermresolutie en de minder snelle soc in de s7 alsmede de iPhone resolutie. Ik zou echt niet weten hoe de iPhone nog snappier zou kunnen aanvoelen. Misschien een gevoelskwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nee hoor, heb ze echt alletwee naast elkaar gelegd (toen ik de s7 nog had) en de s7 is 100% snappier bij het swipen van app pages. En geloof mij, ik ben volgens tweakers een echte "Apple fanboy", maar het was toch echt zo. De iPhone heeft een soort van extra iets toegevoegd aan het swipen van de paginas, terwijl de S7 in een flits van een seconde swiped.

Nou had ik wel de Superman ROM erop en de Pixel launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ik heb echt 10 keer op een dag dat m'n 7 plus een zwart scherm geeft met laad tekentje en dat ik dan weer de code moet invoeren om er in te komen. Dit gebeurd elke keer bij lockscreen, dat ik dan klein beetje naar links veeg en de camera deels te voorschijn komt, en ik dan naar rechts veeg om bijv agenda en weer te checken en dan crasht hij. Dit kan ik keer op keer uitlokken door naar links en dan naar rechts te vegen. Kwestie van wachten op 10.3.2? Of maar een complete reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

drusloos schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:34:
ik heb echt 10 keer op een dag dat m'n 7 plus een zwart scherm geeft met laad tekentje en dat ik dan weer de code moet invoeren om er in te komen. Dit gebeurd elke keer bij lockscreen, dat ik dan klein beetje naar links veeg en de camera deels te voorschijn komt, en ik dan naar rechts veeg om bijv agenda en weer te checken en dan crasht hij. Dit kan ik keer op keer uitlokken door naar links en dan naar rechts te vegen. Kwestie van wachten op 10.3.2? Of maar een complete reset?
Zal eerst de reset proberen al lijkt me dit eerder al een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Nyana schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:03:
[...]

Zal eerst de reset proberen al lijkt me dit eerder al een hardware probleem.
Het lijkt sterkt op dit filmpje, bij mij is het een andere beweging die dit geeft, maar dat zwarte scherm is wat ik ook krijg

YouTube: iPhone crash bug in iOS 10.3 beta 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

drusloos schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:19:
[...]

Het lijkt sterkt op dit filmpje, bij mij is het een andere beweging die dit geeft, maar dat zwarte scherm is wat ik ook krijg

YouTube: iPhone crash bug in iOS 10.3 beta 1
Een respring dus. Is me nog nooit gebeurd op de iPhone 7 plus. Alle bèta's tot 10.3.1 gedraaid.
Inmiddels al een factory reset gedaan? Of dfu in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Yzord schreef op zondag 30 april 2017 @ 02:03:
Nee hoor, heb ze echt alletwee naast elkaar gelegd (toen ik de s7 nog had) en de s7 is 100% snappier bij het swipen van app pages. En geloof mij, ik ben volgens tweakers een echte "Apple fanboy", maar het was toch echt zo. De iPhone heeft een soort van extra iets toegevoegd aan het swipen van de paginas, terwijl de S7 in een flits van een seconde swiped.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Beargumenteer je trieste reply even als je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Nyana schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:18:
[...]

Een respring dus. Is me nog nooit gebeurd op de iPhone 7 plus. Alle bèta's tot 10.3.1 gedraaid.
Inmiddels al een factory reset gedaan? Of dfu in iTunes?
Ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik ga dat morgen even proberen. Maar omdat ik op het youtube kanaal van zollotech zie dat bij verschillende beta's er zulke resprings plaats vinden, en bij elke beta weer een andere, vermoed ik dat het met de 10.3.1 te maken heeft. Dit zal denk ik met 3.2 op gelost zijn. Maar een factory reset kan nooit kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

drusloos schreef op zondag 30 april 2017 @ 21:48:
[...]

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik ga dat morgen even proberen. Maar omdat ik op het youtube kanaal van zollotech zie dat bij verschillende beta's er zulke resprings plaats vinden, en bij elke beta weer een andere, vermoed ik dat het met de 10.3.1 te maken heeft. Dit zal denk ik met 3.2 op gelost zijn. Maar een factory reset kan nooit kwaad
Klopt. Volg zn kanaal ook. Maar 10x op een dag vind ik wel heel erg vaak. Alleen al om die reden en grote irritatie zou ik ff via iTunes restoren.
10.3.2 zal binnenkort wel verschijnen. Zijn alweer bij beta 5 inmiddels.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
GerardVanAfoort schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:05:
[...]

Bij mij lijkt het ook niet vanaf het begin geweest te zijn. Ik heb de 7 ook pas 2,5 maand.
Hier sinds de release ook last van met mijn iPhone 7 128gb op het KPN netwerk.

Apple raadt aan het toestel te resetten. Geloof alleen niet dat dit gaat helpen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh my, een jailbreak voor iOS 10.3.1 zou echt goud zijn. :)
M'n jailbreak toestel (5S) kwam terug van accureparatie (via AARP), en toen hebben ze uit "service" meteen even de nieuwste iOS geïnstalleerd. :'( Weg 10.2 jailbreak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
drusloos schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:34:
Dit had ik ook sinds 10.3.1, bij mij kwam het door de ING widget.. Misschien heb je een 3d party widget aan staan die crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ex87 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:12:
[...]

Dit had ik ook sinds 10.3.1, bij mij kwam het door de ING widget.. Misschien heb je een 3d party widget aan staan die crashed?
Ik heb dit zowel op mijn iPad (2017) als op mijn iPhone 7+. Lijkt dus software gerelateerd. Mijn vriendin heeft het ook op haar iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ex87 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:12:
[...]

Verrek, je hebt gelijk. De ing widget verwijderd en het is weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
drusloos schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Verrek, je hebt gelijk. De ing widget verwijderd en het is weg!
Haha, ja ik heb er denk ik ook een maand naar gezocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zou er even een mailtje naar toe wagen dan...misschien krijg je wel bugmoney :)

edit: zal wel niet, blijft een bank

[ Voor 19% gewijzigd door Yzord op 01-05-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb precies iets gelijkaardigs aan de hand met mijn iphone7 plus

Ik heb regelmatig last(meerdere keren per dag) van een zwart scherm in de mail en safari app als er veel apps openstaan in de achtergrond of als beide apps al lange tijd open staan in de achtergrond.

Alle apps sluiten is dan de oplossing en dan werkt het weer.
Op de achtergrond heb ik meestal maar een app of 4 (mail, safari, whatsapp, tapatalk) lopen en toch geeft dit nog problemen, terwijl dit vroeger met mijn iphone 5 totaal geen probleem was om veel apps lange tijd gewoon in de achtergrond te laten openstaan.

Kent er iemand dit probleem? of weten waaraan dit ligt? Lijkt wel of de apps in de achtergrond de gsm volledig opslorpt.

Heb al eens een clean install gedaan
refreshen op achtergrond staat af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
zwasie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:
Ik heb precies iets gelijkaardigs aan de hand met mijn iphone7 plus

Ik heb regelmatig last(meerdere keren per dag) van een zwart scherm in de mail en safari app als er veel apps openstaan in de achtergrond of als beide apps al lange tijd open staan in de achtergrond.

Alle apps sluiten is dan de oplossing en dan werkt het weer.
Op de achtergrond heb ik meestal maar een app of 4 (mail, safari, whatsapp, tapatalk) lopen en toch geeft dit nog problemen, terwijl dit vroeger met mijn iphone 5 totaal geen probleem was om veel apps lange tijd gewoon in de achtergrond te laten openstaan.

Kent er iemand dit probleem? of weten waaraan dit ligt? Lijkt wel of de apps in de achtergrond de gsm volledig opslorpt.

Heb al eens een clean install gedaan
refreshen op achtergrond staat af
Wanneer je de apps opendoet zie je een zwart scherm? Ik weet niet als het per se direct ligt aan de apps in de achtergrond. Ook al biedt het sluiten een oplossing. Je zei ooit een clean install te hebben gedaan. Heb je dan gewoon jr iPhone als nieuw ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Nu online
GeforceAA schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:38:
[...]

Wanneer je de apps opendoet zie je een zwart scherm? Ik weet niet als het per se direct ligt aan de apps in de achtergrond. Ook al biedt het sluiten een oplossing. Je zei ooit een clean install te hebben gedaan. Heb je dan gewoon jr iPhone als nieuw ingesteld?
Ja de app gaat wel open. Je kan zelfs een mail openen. maar waar normaal de body staat is dan zwart. Als je de app sluit en dan terug open doet, is alles terug normaal. Zelfde bij safari, app gaat open, het vakje van url is gewoon normaal, maar waar de inhoud van de webpagina normaal moet komen is alles zwart.

Heb een factory reset gedaan en dan een backup daarvoor gezet, maar had nog steeds het zelfde probleem.
Dus daarna een factory reset gedaan en de iphone als volledig nieuw ingesteld dus zonder back-up en alles terug vanaf scratch opgezet. Omdat ik dacht dat het eventueel aan een app zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
zwasie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Ja de app gaat wel open. Je kan zelfs een mail openen. maar waar normaal de body staat is dan zwart. Als je de app sluit en dan terug open doet, is alles terug normaal. Zelfde bij safari, app gaat open, het vakje van url is gewoon normaal, maar waar de inhoud van de webpagina normaal moet komen is alles zwart.

Heb een factory reset gedaan en dan een backup daarvoor gezet, maar had nog steeds het zelfde probleem.
Dus daarna een factory reset gedaan en de iphone als volledig nieuw ingesteld dus zonder back-up en alles terug vanaf scratch opgezet. Omdat ik dacht dat het eventueel aan een app zou liggen.
Dan is het waarschijnlijk een hardware issue als hij na compleet resetten nog zelfde problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:26
Zojuist m'n Spotify afspeellijsten maar eens offline beschikbaar gemaakt op mijn 7 plus.
Tot mijn verbazing wordt de sortering niet onthouden.
Wanneer ik kies voor sorteren op "Onlangs toegevoegd", zodat de nieuwste nummers bovenaan komen, lijkt dit te werken.

Echter wanneer ik de afspeellijst verlaat en weer terugkeer, is die weer terug op "Persoonlijk" (oudste nummer bovenaan)

Meer mensen hier last van op de 7 en/of 7 plus? Had het namelijk op mijn 6s plus niet..

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
Yzord schreef op zondag 30 april 2017 @ 02:03:

Van de week een vergelijking gedaan met een verse S8 en het is een mooie telefoon maar zou hem niet voor een iphone ruilen. Scherm vond ik sowieso niet mooier, hogere resolutie zie ik niet (ook niet op 10cm afstand), bijna alle apps openden sneller op de iphone, websites ongeveer even snel. Wat opviel was dat sommige apps op de S8 echt 10 seconden duurde om op te starten terwijl het op de iphone binnen 1s gebeurd was.
Bollingen aan de zijkant van de S8 zorgen voor reflecties aan beide zijdes van het scherm, wat mijn betreft heeft het ook geen toegevoegde waarde. Grotere schermoppervlakte is natuurlijk wel top.

Conclusie, geen enkele reden om over te stappen op een Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind de S8 wel een mooi toestel. Ik vind alleen die ronde schermhoeken erg ouderwets ogen. Ik zou daar niet snel aan wennen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Scherm niet mooier dan de iphone??? Sorry, maar ik krijg sterk het idee dat je de vergelijking helemaal niet hebt gedaan. Scherm van de s7 edge is 100% mooier en scherper dan die van de iphone 7 plus en ik ga er dan ook vanuit dat de s8 eenzelfde of zelfs een betere scherm heeft dan de s7 edge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yzord schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:46:
Scherm niet mooier dan de iphone??? Sorry, maar ik krijg sterk het idee dat je de vergelijking helemaal niet hebt gedaan. Scherm van de s7 edge is 100% mooier en scherper dan die van de iphone 7 plus en ik ga er dan ook vanuit dat de s8 eenzelfde of zelfs een betere scherm heeft dan de s7 edge.
Subjectief. :)
Het zijn allebei hele mooie schermen, maar ik vind S7 vs iPhone 7 toch echt de iPhone 7 winnen.
Ondanks mijn liefde voor OLED schermen. :) Ook is de pre-config van Samsung ruk, veeeeeeeel te vivid.
Voor de rest is het ontwerp van die telefoons gewoon kak, maar dat is ook een kwestie van gevoel/smaak denk ik.

Heel simpel gezegd: het zijn beiden topschermen, welke je het mooiste vindt is echt afhankelijk van je smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Yzord schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:46:
Scherper zie je gewoon niet, marketing trucje wat mij betreft. En dan die oververzadigde kleuren van samsung in combinatie met een soort van lichte ruis over het scherm, nee ik vind t scherm van een iphone beter, kan er niks aan doen. Paar weken geleden dezelfde conclusie getrokken in de tmobile winkel en toen ik het liet zien aan de verkoper die zoals jij reageerde was hij het met me eens. Daarnaast reageert android ook gewoon minder op me mijn vingers ofzo, voelt gewoon minder aan. Kan ook mijn gewenning aan apple zijn maar ik zie geen enkele reden om hem in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:05
Vanmorgen ging ik op mijn 7 naar >instellingen >algemeen >info
Toen kreeg ik een carrier update. Zit bij Vodafone. Iemand die weet wat dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 11:16

Satom

Verzamel ervaringen

Ook 28.3? Heb niets kunnen vinden. Las wel iets over Cricket van versie 28.0 naar 28.3 over voorbereidingen voor VoLTE (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 21:05
Hier ook 28.3, maar ben vergeten te kijken wat ik eerst had. Bellen via 4G en WiFi kon ik al. Ben benieuwd wat er veranderd is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:42
Malt007 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:42:
[...]

Van de week een vergelijking gedaan met een verse S8 en het is een mooie telefoon maar zou hem niet voor een iphone ruilen. Scherm vond ik sowieso niet mooier, hogere resolutie zie ik niet (ook niet op 10cm afstand), bijna alle apps openden sneller op de iphone, websites ongeveer even snel. Wat opviel was dat sommige apps op de S8 echt 10 seconden duurde om op te starten terwijl het op de iphone binnen 1s gebeurd was.
Bollingen aan de zijkant van de S8 zorgen voor reflecties aan beide zijdes van het scherm, wat mijn betreft heeft het ook geen toegevoegde waarde. Grotere schermoppervlakte is natuurlijk wel top.

Conclusie, geen enkele reden om over te stappen op een Android.
Denk dat je nu loopt te trollen of fantaseert.

Heb beide toestellen (iPhone al wat langer) en de S8 heeft echt wel een veel beter scherm tov de iPhone 7 (niet plus) Als de S8 op WHQD staat ingesteld is de tekst superscherp. LCD heeft toch een typische witte waas over het scherm. Ik hou meer van contrast.
De S8 is ook erg snel. Gewone apps starten sneller of net zo snel op alleen games starten bij de iPhone sneller op.
Apps blijven ook iets langer in het geheugen bij de S8 dus minder laadtijd.

De iPhone 7 voelt alleen wat soepeler aan wat vooral bij scrollen merkbaar is en de iPhone reageert direct op input.
Dit is naar mijn idee ook één van de pluspunten van de iPhone 7 afgezien van de update support en dual speakers.

Voor de rest heeft de S8 heel wat meer troeven in handen. Keus zal voor veel mensen afhangen van welk OS ze prefereren.

Iets anders: pak m'n iPhone vandaag uit m'n hoesje en zie allemaal kleine vlekjes of plekjes zitten. Niet weg te krijgen alsof het aangetast is. Dit zie ik ook op de antenne banden.
Is hier iets over bekend. Heb wel even gezocht maar dan lees ik over verf wat los laat oftewel chipping.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 06-05-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb bij A-mac een belkin invisiglass laten zetten als vervanging voor de panzerglass protector. Ik merk dat de belkin stroef aanvoelt en een waas over het scherm brengt. Zelfs het zwart boven en onder het scherm is een stuk blauwer. Met de panzerglass zag ik geen kleurverschil. Is dit normaal voor de belkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 09:33
Garret1410 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Iets anders: pak m'n iPhone vandaag uit m'n hoesje en zie allemaal kleine vlekjes of plekjes zitten. Niet weg te krijgen alsof het aangetast is. Dit zie ik ook op de antenne banden.
Is hier iets over bekend. Heb wel even gezocht maar dan lees ik over verf wat los laat oftewel chipping.
Hoort erbij, het is een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
[...]

Heb beide toestellen (iPhone al wat langer) en de S8 heeft echt wel een veel beter scherm tov de iPhone 7 (niet plus) Als de S8 op WHQD staat ingesteld is de tekst superscherp. LCD heeft toch een typische witte waas over het scherm. Ik hou meer van contrast.
Dat jij die colorshift schermen van samsung mooi vindt. Bij amoled wordt kijken onder een kleine hoek het witte scherm helemaal wit paars.

Ook heb je last van clipping bij amoled schermen.

Bij de afgeronde zijkanten heb je zoiezo colorshift en reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
[...]

De S8 is ook erg snel. Gewone apps starten sneller of net zo snel op alleen games starten bij de iPhone sneller op.
Apps blijven ook iets langer in het geheugen bij de S8 dus minder laadtijd.

De iPhone 7 voelt alleen wat soepeler aan wat vooral bij scrollen merkbaar is en de iPhone reageert direct op input.
Dit is naar mijn idee ook één van de pluspunten van de iPhone 7 afgezien van de update support en dual speakers.

Voor de rest heeft de S8 heel wat meer troeven in handen. Keus zal voor veel mensen afhangen van welk OS ze prefereren.

Ik troll zeker niet, heb zowel een s7 als een s8 naast elkaar gehouden in normale omstandigheden en beide op maximale verlichting en vervolgens dezelfde apps geopend om te kunnen vergelijken. Ik snap zelf ook wel dat de specs veel beter zijn van een S8 maar ik zie het niet en degene die met me waren ook niet. Hogere Resolutie heb je gewoon niks aan wat mij betreft en ik zie die ruis en kleurafwijking bij de samsungs.

Snelheids verschil is sowieso aanwezig, zie ook de vergelijkende testen op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Malt007 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:36:
[...]

Scherper zie je gewoon niet, marketing trucje wat mij betreft.
Marketing truukje? Uhm, ik heb ze beide naast elkaar gehad V&A aangeboden: Samsung Galaxy S7 edge 32GB Wit en ik weet wel 100% zeker dat het scherm van de s7e mooier en beter is dan die van de iphone 7 plus. Het retina scherm loopt zo gigantisch achter qua volheid van kleuren.

Echt, ik dacht toen nog, zal ik er een foto van maken, maar dat was dan een teveel gedoe. Had ik het nu maar gedaan.

Desalniettemin, als de iphone 8 een amoled scherm krijgt koop ik hem meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Yzord schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:34:
[...]

Marketing truukje? Uhm, ik heb ze beide naast elkaar gehad V&A aangeboden: Samsung Galaxy S7 edge 32GB Wit en ik weet wel 100% zeker dat het scherm van de s7e mooier en beter is dan die van de iphone 7 plus. Het retina scherm loopt zo gigantisch achter qua volheid van kleuren.

Echt, ik dacht toen nog, zal ik er een foto van maken, maar dat was dan een teveel gedoe. Had ik het nu maar gedaan.

Ik heb het over de resolutie van het scherm als marketing trucje, niet over de kleuren. Heb zelf een Oled tv dus weet hoe goed dat kan zijn, maar de s7 en s8 die ik naast mijn 7plus heb gelegd waren wellicht slecht afgesteld out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik kom even melden even dat ik weer mijn iPhone 7 Plus terug heb. (Heb een nieuwe gekregen)
Voor de mensen die niet weten waarom mijn iPhone weg is geweest, het ging/gaat over het bel probleem dat mensen mij of ik hun niet kon verstaan.

Sinds ik de nieuwe iPhone heb, loop ik achter qua updates. Maar de telefoon gaat een stuk langer mee op één accu lading. Kortom te batterij gaat langer mee. Ik draai iOS 10.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Yzord schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:34:
[...]

iPhone scherm loopt dus niet achter kwa kleuren. Het is het meest realistische scherm op de markt. Meest natuurgetrouwe kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:47
Mijn iPhone 7 wil opeens niet meer op het GSM-netwerk komen. Het lijkt wel alsof ie de SIM-kaart niet meer ziet. Blijft op "searching" staan, het vreemde is dat ie dit ook zonder SIM-kaart doet terwijl je dan een melding zou moeten krijgen dat er geen SIM in zit. Iemand enig idee? SIM-kaart doet het wel in een andere telefoon. Valt me op dat ie ook erg heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Nu online
GeforceAA schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:34:
[...]

Dan is het waarschijnlijk een hardware issue als hij na compleet resetten nog zelfde problemen geeft.
Heb al contact gehad met Coolblue en mag hem terugsturen naar hun en dan ben ik hem een week of 3 kwijt :) . Voorlopig wel geen problemen meer gehad :) . De tapatalk-app verwijderd vrijdag en sindsdien geen problemen. Toch maar een dag of 2 nog eens proberen en anders sturen we hem terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Ascension schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:55:
Mijn iPhone 7 wil opeens niet meer op het GSM-netwerk komen. Het lijkt wel alsof ie de SIM-kaart niet meer ziet. Blijft op "searching" staan, het vreemde is dat ie dit ook zonder SIM-kaart doet terwijl je dan een melding zou moeten krijgen dat er geen SIM in zit. Iemand enig idee? SIM-kaart doet het wel in een andere telefoon. Valt me op dat ie ook erg heet wordt.
KPN? Ik kreeg dit weekend nadat ik in systeem, algemeen, info was, een bericht voor carrier update.
Heb je de simkaart al verwijderd schoongemaakt en weer terug gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Nyana schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:59:
[...]

KPN? Ik kreeg dit weekend nadat ik in systeem, algemeen, info was, een bericht voor carrier update.
Heb je de simkaart al verwijderd schoongemaakt en weer terug gestopt?
Vodafone. Andere SIM kaart geeft hetzelfde probleem. Heb gelukkig AppleCare en vandaag een nieuwe in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ascension schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Vodafone. Andere SIM kaart geeft hetzelfde probleem. Heb gelukkig AppleCare en vandaag een nieuwe in huis :)
Applecare zou niks uit moeten maken. Garantie van 2 jaar is dekkend in dit geval. De rechter heeft laatst uitgesproken dat bij een nieuw aangeschafte iPhone/ipad etc. er een nieuwe iPhone/ipad moet worden gegeven als blijkt dat de schade niet hersteld kan worden en je zelf niet schuldig bent. Dus bij dit probleem krijg je een nieuwe iPhone vanwege de garantie. Stom dat apple de rechtszaak niet heeft afgekocht, aangezien ze nu laten zien dat applecare niks uitmaakt aangezien je toch een nieuw toestel moet krijgen en geen refrubished. Rechter haalt hiermee wel de arrogantie van Apple weg, aangezien het belachelijk is dat je een ''2dehands'' toestel terug krijgt voor een product van 1000 euro wat je nieuw hebt gekocht en toch wel 2 jaar mee mag gaan minimaal. Anyway, fijn dat je een nieuwe hebt en het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
drusloos schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:53:
[...]

Applecare zou niks uit moeten maken. Garantie van 2 jaar is dekkend in dit geval. De rechter heeft laatst uitgesproken dat bij een nieuw aangeschafte iPhone/ipad etc. er een nieuwe iPhone/ipad moet worden gegeven als blijkt dat de schade niet hersteld kan worden en je zelf niet schuldig bent. Dus bij dit probleem krijg je een nieuwe iPhone vanwege de garantie. Stom dat apple de rechtszaak niet heeft afgekocht, aangezien ze nu laten zien dat applecare niks uitmaakt aangezien je toch een nieuw toestel moet krijgen en geen refrubished. Rechter haalt hiermee wel de arrogantie van Apple weg, aangezien het belachelijk is dat je een ''2dehands'' toestel terug krijgt voor een product van 1000 euro wat je nieuw hebt gekocht en toch wel 2 jaar mee mag gaan minimaal. Anyway, fijn dat je een nieuwe hebt en het is opgelost :)
Garantie heb ik sowieso inderdaad, maar het fijne van Applecare is wel dat ik de volgende dag een nieuw toestel in huis heb en de oude terug kan sturen. Zonder Applecare moet je dan je toestel ter reparatie inleveren en maar afwachten wanneer het is opgelost toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ascension schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:02:
[...]

Garantie heb ik sowieso inderdaad, maar het fijne van Applecare is wel dat ik de volgende dag een nieuw toestel in huis heb en de oude terug kan sturen. Zonder Applecare moet je dan je toestel ter reparatie inleveren en maar afwachten wanneer het is opgelost toch?
durf ik niet te zeggen, ik kreeg na 3,5 maanden een dode pixel, ben teruggegaan naar de appelstore in amsterdam. Snel een backup gemaakt op m'n mac ter plekke, en kreeg een compleet nieuwe incl oplader e.d. terug. Heb nu dus eigenlijk alles dubbel op de telefoon na. Heb geen apple care dus of het echt nodig is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik ben rond de kerst overgestapt van een IPhone 6 naar een S7. Mijn vrouw volgende een maandje later. Na een paar maanden en een heleboel irritatie later ( Android is het gewoon net niet) terug naar IPhone ik een 7 mijn vrouw een 7+. Maar wat een wereld van verschil. Het is misschien mooie hardware van Samsung maar de software is gewoon naar mijn mening zoveel minder. Nee ik stap niet meer over.
Pagina: 1 ... 60 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.