Ik ben nog steeds erg benieuwd of er meer mensen zijn met mijn scherm-issue.
Zoals eerder gepost heb ik een deadspot op mijn scherm (iPhone 7, 128gb), helemaal linksonderin. Het is maar een klein plekje, maar toch enorm irritant. De plek is namelijk precies waar mijn vinger vaak landt om te schakelen tussen nummers en cijfers, waardoor ik dus regelmatig nummers zit te tikken waar ik letters wil hebben, en vice versa. Om het even te verduidelijken, met de deadspot in rood aangegeven:
Nu is mijn telefoon daarvoor gerepareerd en is het scherm vervangen: geen oplossing. Onlangs wéér teruggeweest, maar kreeg de telefoon weer terug omdat ze geen probleem vast konden stellen. Toen de verkoper in de winkel (Amac) vroeg het me even te demonstreren zag hij het meteen. Hij pakte toen zijn eigen i7 erbij, en verdomd: die had het ook. Die van zijn collega ook, en zelfs de demo-toestellen hadden hetzelfde. Ik merkte echt aan hem dat hij schrok. Had er nog niet eerder van gehoord, maar begreep mijn klachten meteen. Hij bedankte me nog hartelijk voor de irritatie die hem dat de komende tijd ging opleveren, hehe... Hebben het daarna even getest op mijn leentoestel, een 4s, en die werkte perfect in élk hoekje, hoe klein ook.
Nu ben ik dus eigenlijk benieuwd hoeveel mensen dit ook hebben. Hebben ze het echt allemaal, of is het slechts een bepaalde batch? In dat laatste geval zou ik namelijk nog kunnen proberen mijn toestel om te ruilen, linksom of rechtsom. Het lijkt misschien maar een mierenneukerigheidje, maar ik vind het echt bloedirritant en iets dat eigenlijk niet mag voorkomen op een toestel van bijna 1000 euro. Het zal best iets met de kromming van het scherm te maken hebben, maar dan nog...
Als er mensen zijn die dit zouden willen beamen (of ontkennen, dat zou nog mooier zijn) dan hoor ik dat heel graag, alvast mijn hartelijke dank!