Ik zag de Carplay setting eerst ook niet, blijkt dat je Siri daarvoor dient in te schakelen.DennusB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:09:
[...]
Ja dat menu zie ik dus niet? Dat zou toch onder Settings -> General moeten staan?

Ik zag de Carplay setting eerst ook niet, blijkt dat je Siri daarvoor dient in te schakelen.DennusB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:09:
[...]
Ja dat menu zie ik dus niet? Dat zou toch onder Settings -> General moeten staan?
Lol. Dat verklaart het een en anderRnB schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:56:
[...]
Ik zag de Carplay setting eerst ook niet, blijkt dat je Siri daarvoor dient in te schakelen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb dit helaas ook een paar keer gehad. Heb jij toevallig iets gewijzigd in de instellingen voor 3D touch (bijv. dat je harder/zachter moet drukken om 3D touch te activeren)?Th_mas schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:34:
Sinds enige tijd heb ik een probleem met de trilmotor van mijn iPhone 7, of beter gezegd, met de apps die er gebruik van maken. De trilmotor op zich werkt wel, het indrukken van de homeknop zorgt namelijk nog altijd voor een trilling. Maar in de klok app bijvoorbeeld tijdens het instellen van een alarm of tijdens het indrukken van een app voor 3D touch krijg ik geen feedback van de trilmotor.
Ik vraag mij af of meer mensen dit probleem hebben of dat het puur aan mijn toestel ligt?
Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem altijd (tijdelijk).
Nee, niets gewijzigd. Ik hoop dat het een softwarematig probleem is en dat het met een update verholpen zal worden. Maar heb niet echt het idee dat het een wijdverspreid probleem is.Pindasmeer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:50:
[...]
Ik heb dit helaas ook een paar keer gehad. Heb jij toevallig iets gewijzigd in de instellingen voor 3D touch (bijv. dat je harder/zachter moet drukken om 3D touch te activeren)?
Kijk even bij het volgende:Th_mas schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:34:
Sinds enige tijd heb ik een probleem met de trilmotor van mijn iPhone 7, of beter gezegd, met de apps die er gebruik van maken. De trilmotor op zich werkt wel, het indrukken van de homeknop zorgt namelijk nog altijd voor een trilling. Maar in de klok app bijvoorbeeld tijdens het instellen van een alarm of tijdens het indrukken van een app voor 3D touch krijg ik geen feedback van de trilmotor.
Ik vraag mij af of meer mensen dit probleem hebben of dat het puur aan mijn toestel ligt?
Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem altijd (tijdelijk).
Ik laad vaak op met de 29W-lader van de MacBook (in combinatie met een usb-c-naar-lightningkabel) en dat gaat ook probleemloos. Het laadcircuit van de iPhone is slim genoeg om de laadstroom te reguleren zodat de batterij niet stuk gaat.drusloos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:00:
Een 12w iPad lader gebruiken op je iPhone 7 plus scheelt oplaadtijd, maar kan dit op lange termijn kwaad? ipv 3 uur en 30 minuten is die in 2 uur en 5 minuten vol, en dat vind ik toch een aanzienlijke winst. Maar als dit kwaad kan ga ik dit uiteraard niet doen
Is dat de vertaling van Sounds & Haptics > System haptics?Novarion schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:45:
[...]
Instellingen > Horen en voelen > Voelbare systeemsignalen
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Hele mooie review man, erg oprecht en overzichtelijk geschreven.Kiswum schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:25:
Zo, na velen uren is het dan eindelijk zover. Ik heb de review van de iPhone 7 online gezet.
Dit is mijn verhaal van Android gebruiker die eigenlijk voor het eerst aan de slag gaat met een iPhone.
productreview: Apple iPhone 7 32GB Zwart review door Kiswum
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Hardware specs zeggen niet alles. Als de software heel zwaar is en niet geoptimaliseerd voor een bepaalde chipset, dan kan je er wel meer vermogen tegenaansmijten maar gaat ie performance misschien nog niet omhoog.Darks schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:24:
[...]
Hele mooie review man, erg oprecht en overzichtelijk geschreven.
Ik heb na een jaar Android avonturen opnieuw een iphone besteld, heb mijn iphone 6 eind 2015 nagelaten aan mijn vriendin die zonder telefoon zat en ik vond het wel eens leuk om iets anders te proberen. Maar een jaar later, na lang twijfelen toch terug gezwicht.
Hoewel Android een prachtig OS is kon ik er nooit 100% aan wennen. Ook al is de hardware van de toestellen vaak ook onmiskenbaar beter dan de iPhone, het is die perfecte samenhang en degelijkheid die het ontbreekt. Misschien is het gewoon omdat ik met ios 'opgegroeid' ben.
Bij deze dus iPhone 7 128Gb onderweg, ervaring volgt..
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Daar heb ik bij gekeken, staat aan. Het is ook niet zo dat hij het nooit doet, het valt soms gewoon uit.Novarion schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:45:
[...]
Kijk even bij het volgende:
Instellingen > Horen en voelen > Voelbare systeemsignalen
Staat die aan?
Verwijderd
Ja ik ben overgestapt vanaf de Galaxy S6. Daarna weer even terug naar de S6 en nu weer de IPhone 7. Ik vind zelf het scherm en de foto's van de Galaxy S6 mooier als ik eerlijk ben. Maar het gebruiksgemak van IOS en de batterijduur heeft uiteindelijk mijn keuze bepaald.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:54:
Heeft iemand hier ervaring met het overstappen van de Galaxy S6 naar de iPhone 7(plus). Ik twijfel om over te stappen. Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in de camera's van beide telefoons en de schermen.
Ik ben overgestapt vanaf een S7 naar iPhone 7 Plus. Zeer tevreden en ik zie (voorlopig) geen reden om terug te stappen op Android.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:54:
Heeft iemand hier ervaring met het overstappen van de Galaxy S6 naar de iPhone 7(plus). Ik twijfel om over te stappen. Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in de camera's van beide telefoons en de schermen.
Ik ben vandaag dus overgestapt van een S7 naar een iPhone 7 en heb ervoor ook even een Galaxy S6 gehad.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:54:
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Ik heb ervaring met een Galaxy S6 (Edge) en iPhone 7Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:54:
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb altijd Androids gehad, als laatste de Samsung Galaxy S6 Edge Plus. Toen de Note 7 niet doorging, heb ik maar eens gekozen voor de iPhone 7 Plus. Het was een mooi moment om een keer een iphone te proberen, dacht ik. Ik wist de verschillen, maar kénde ze niet.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:54:
<Zinloze tekst hier>
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Persoonlijk vind ik de Black echt een stuk mooier! Neem aan dat je niet de JB bedoelt want die zou ik compleet afraden, als je ziet wat sommige mensen hier doen om hem krasvrij te houdenBaZnGaNL schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:43:
Twijfel, twijfel... Zou ik de iPhone 7Plus Black of de Silver halen? Ben er nog niet uit.. Momenteel de iPhone 5 Silver.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Ik mis de back knop anders behoorlijk. Als heb vanuit een today widget naar safar gaat kun je niet terug. Op Android ga je terug met de back knop en blijft er tevens geen tabblad openstaan. Is toch een stuk efficiënter.GforceNL schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:02:
Swipe van link naar rechts om een pagina terug te gaan( heeft Android niet) en tik bovenin de balk om snel terug naar het begin van de pagina om hoog te scrollen.
Die back button ga je niet missen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Uiteraard bedoel ik de Black. Vind persoonlijk de Jet Black wat minder. Heb nog tot woensdag om te beslissen. Ga dan namelijk naar Manchester toe om hem daar te halen.Mother_Goozz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:47:
[...]
Persoonlijk vind ik de Black echt een stuk mooier! Neem aan dat je niet de JB bedoelt want die zou ik compleet afraden, als je ziet wat sommige mensen hier doen om hem krasvrij te houden
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ik ben zelf van een S7 naar een Iphone 7 gegaan, na jaren Android gebruik. Het is mij persoonlijk niet bevallen en ben weer terug naar Android (S7 Edge). Iphone is echt een mooi en stabiel OS alleen vind ik het wat saai en ik pas graag dingen aan naar mijn smaak.Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:54:
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
links boven staat er dan een back knopje als het goed is.Phusebox schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:56:
[...]
Ik mis de back knop anders behoorlijk. Als heb vanuit een today widget naar safar gaat kun je niet terug. Op Android ga je terug met de back knop en blijft er tevens geen tabblad openstaan. Is toch een stuk efficiënter.
<Zinloze tekst hier>
Ik heb amoled alleen in actie gezien op een Galaxy S7 en een S7 Edge en als ik dat vergelijk met het beeldscherm van mijn 7 en mijn 6s, word ik niet echt weggeblazen.Canaria schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:35:
Zijn er nog meer mensen zoals ik die lcd gewoon echt mooier vinden dan amoled/oled? Ik weet dat lcd inferieur is, toch verkies ik het melkachtige scherm met getemperde kleuren boven het sprankelende felle amoled/led. Ook vind ik lichtere interfaces mooier dan donkere.
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 06-01-2017 11:08 ]
Precies, bovenin de balk. Daar waar je moeilijk komt met je duim, zeker met een 7 Plus...GforceNL schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:02:
Swipe van link naar rechts om een pagina terug te gaan( heeft Android niet) en tik bovenin de balk om snel terug naar het begin van de pagina om hoog te scrollen.
Die back button ga je niet missen
Wat is de claim dan? Dat de 128GB traag zou zijn of juist niet? Want mijn 128GB is echt rete snelronwiel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:26:
Tijdje terug had je ophef over de schrijfsnelheid naar de opslag voor de 32gb en 128gb versies. Is er iemand die op basis daarvan nu bewust voor de 128 zou kiezen?
Hier overigens een aardig nuancerend artikel http://www.imore.com/no-3...-slow-or-how-storage-work
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Meen mij te herinneren dat benchmarks aan hadden getoond dat de 32gb versie aanzienlijk langzamer was dan de 128 en 256gb versies.DennusB schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:29:
[...]
Wat is de claim dan? Dat de 128GB traag zou zijn of juist niet? Want mijn 128GB is echt rete snel
Dat de 32GB langzamer is, ingezet door deze man: YouTube: iPhone 7 - What Apple Doesn't Want You To Know. Het artikel van iMore nuanceert het door te stellen dat de benchmark niet een goed beeld geeft van praktijk gebruik.
[ Voor 16% gewijzigd door Ronwiel op 06-01-2017 17:36 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Verwijderd
Operating... en dat deed je... vanaf 0° C..... dus als het op jouw brommer kouder was.. had je dus moeten wachten tot de telefoon een beetje opgewarmd was... toch?Environmental Requirements
Operating ambient temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
Nonoperating temperature: ‑4° to 113° F (‑20° to 45° C)
dus dat betekent dat ik altijd eerst moet wachten tot die warm is. Een telefoon van 1019 eu mag je toch verwachten dat die het doet in een land als Nederland. Het was -2 buiten. Vind maar apart. Ook lekker met wintersport dan...Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:44:
http://www.apple.com/lae/iphone-7/specs/
[...]
Operating... en dat deed je... vanaf 0° C..... dus als het op jouw brommer kouder was.. had je dus moeten wachten tot de telefoon een beetje opgewarmd was... toch?
Verwijderd
Als je er niet bij komt kun je ook 2x op de home knop tappen. Maar dat wist je vast al.heutsm schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:24:
[...]
Precies, bovenin de balk. Daar waar je moeilijk komt met je duim, zeker met een 7 Plus...![]()
En swipen kan inderdaad, maar is niet makkelijker dan een terugknop. In Android kun je overigens alles instellen met swipe-bewegingen. Ook genoeg browsers te vinden waarbij dat kan.
Nee juist het lezen, maar het maakt niet uit, "haters gonna hate".ronwiel schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:48:
Ja kopt, iMore maakt het vergelijk met twee auto's die sneller 8 personen kunnen vervoeren dan 1 auto die twee keer op en neer moet. Overigens heb ik nog een keer het filmpje bekeken en het probleem zit hem vooral bij de schrijfsnelheid. De read is nagenoeg gelijk. Denk dat met name de read belangrijk is voor het 'snappy' blijven van je OS?
Rare reactie dit, ik zeg alleen dat een telefoon in Nederland zou moeten werken. Ik ben zelf van mening dat je zelf moet weten wat je koopt, en je daar vrij in bent, en dus ook akkoord gaat met wat zij aanbieden. Maar is het zo gek dat ik het raar vind dat je een telefoon uitbrengt in een land waar die niet eens normaal functioneert bij gewone Nederlandse temperaturen? Lijkt mij niet zo gek. Het feit dat je niet meer mag zeggen wat je normaal vind zonder in het hokje critici geplaatst te worden geeft wel het niveau aan.Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:08:
Je moet wel eerst dit soort zaken lezen bij Apple... voor je die Iphone koopt. Met de koop ben je er mee akkoord gegaan met deze vooraf bekende zaken. Je bent immers niet verplicht om zo een telefoon te kopen. Schrijf Apple een email dat gebruiken bij lagere T voor jouw een eis is. Zet er bij wat je normaal zou vinden. Ben benieuwd of en welke reactie je krijgt... succes.
Yep, wist ik. Gebruik ik ook vaak. Maar dan heb je in totaal dus drie tikken nodig voor een stap terug.Phusebox schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:18:
[...]
Als je er niet bij komt kun je ook 2x op de home knop tappen. Maar dat wist je vast al.
Dood normaal hoor voor elektronica. Heeft niets met de prijs te maken maar puur met hoe dat allemaal werkt.drusloos schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:53:
[...]
dus dat betekent dat ik altijd eerst moet wachten tot die warm is. Een telefoon van 1019 eu mag je toch verwachten dat die het doet in een land als Nederland. Het was -2 buiten. Vind maar apart. Ook lekker met wintersport dan...
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2017 09:02 ]
Ik heb de 7 plus en battery life is geweldig, maar ook erg wisselend. Ene dag trek ik hem helemaal leeg, en andere dagen kan ik met gemak 2 dagen halen. En soms met licht gebruik zelfs 3 dagenZingo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:53:
Even een vraagje, hoe ervaren jullie de battery life van deze telefoon tegenover andere telefoons? De reviews op internet zijn een beetje 'all over the place' van zeer slecht tot redelijk goed. Ik vraag me af, hoelang gaat die Iphone op dag basis nu mee? Moet ik een powerbank meeslepen als ik de hele dag weg ga?
[ Voor 9% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 07-01-2017 09:09 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Ligt eraan wat je ermee doet en welke uitvoering je bedoelt.Zingo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:53:
Even een vraagje, hoe ervaren jullie de battery life van deze telefoon tegenover andere telefoons? De reviews op internet zijn een beetje 'all over the place' van zeer slecht tot redelijk goed. Ik vraag me af, hoelang gaat die Iphone op dag basis nu mee? Moet ik een powerbank meeslepen als ik de hele dag weg ga?
En als je AirPods op je iPhone 7 (Plus) gebruikt, is 'ie ook sneller leeg. Maar dat is logisch, want Bluetooth.Garret1410 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:12:
[...]
Ligt eraan wat je ermee doet en welke uitvoering je bedoelt.
De Plus heeft over het algemeen een zeer goede accuduur.
Wat gebruik betreft, ligt het eraan wat je ermee doet.
- Af en toe gebruik en veel standby tijd = relatief goede accuduur
- Webbrowsen = relatief gezien goede accuduur
- YouTube of film kijken = is relatief minder goede accuduur tov AMOLED schermen
-Spelletjes spelen of andere intensieve taken = relatief minder goede accuduur.
- Schermhelderheid is belangrijk, dus gebruik je hem veel buiten of binnen. Dit geldt voor elk toestel.
- Veel gebruik van slecht 4G signaal is ook slecht voor de accuduur. Dit geldt ook weer voor elke smartphone.
Dat is denk ik lastig te vergelijken.WhatsappHack schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:47:
Hoe is bij jullie de accuduur op wifi in vergelijking met 4G?
Als je 6 uur per dag spellen speelt, dan heb je bij elke telefoon een powerbank nodig. Ik redde het op deze telefoon eindelijk weer 2 volle dagen en dat was een verademing. Het is de beste accu die ik had getest sinds lange tijd.Zingo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:53:
To be, or not to be...
Accuduur is zeer goed te noemen. Ik haal op mijn iPhone 7 Plus makkelijk 2 dagen standby en wanneer ik de telefoon relatief veel gebruik haal ik normaliter +9 uur gebruikZingo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 08:53:
Ik ben ook sinds 2 weken van Android naar een IPhone 7 gegaan en het is zeker wennen. Ook mijn laatste IPhone was een 3gs en ben nog steeds aan het afkicken van Android. Maar ik moet zeggen het begint te wennen als je het een kans geeft.Ansenyi schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:20:
De laatste iPhone die ik gebruikt heb was de 3GS. Ik heb daarna alleen een Nokia (N79) en verschillende Android toestellen gebruikt, waarvan de Nexus 6P de laatste is.
Deze keer was de keus tussen een Pixel of iPhone 7, en het is de iPhone geworden.
Mijn eerste bevinding is dat hij toch wel een stuk kleiner is dan mijn Nexus 6P is, (Mischien toch maar een Plus halen).
Ik heb mijn spullen gemigreerd met de Move to iOS app. Jammer genoeg heeft hij een hoop rotzooi overgezet vanuit WhatsApp (foto's en videos).
De SMS berichten die overgezet zijn worden wel gewaardeerd. Alleen mis ik de zoek functie (waar je fragmenten van de SMS als zoekterm kan gebruiken) wel erg.
Een manier om alle of sommige WhatsApp gesprekken over te zetten zou tops geweest zijn.
Mijn hoofdzakelijke email accounts zijn 2 Gmail, 1 Google Apps en een oude Hotmail. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar zal waarschijnlijk de Gmail app gebruiken in plaats van Mail. Wat gebruiken jullie?
Al mijn contacten staan in Gmail en dat zal ik zo houden. De meeste contact gegevens zijn goed overgekomen, maar de verjaardagen van sommige contacten niet. Dit lijkt te gebeuren voor de contacten waar het geboortejaar niet opgeven was.
Het gekke is dat wanneer ik een nieuwe contact op de iPhone aanmaak met een verjaardag zonder geboortejaar, hij dit wel synchroniseert naar Gmail. Als ik deze contact dan bewerk en de maand aanpas, verdwijnt de verjaardag informatie voor die contact van de iPhone![]()
Dit zijn mijn ervaringen van de eerste 18 uren met de iPhone 7. Ik ben benieuwd of ik eraan kan wennen als een doorgewinterde Android gebruiker.
Hee daf, Ben je helemaal overgestapt naar iPhone of heb je je S7 nog.dafmay schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Accuduur is zeer goed te noemen. Ik haal op mijn iPhone 7 Plus makkelijk 2 dagen standby en wanneer ik de telefoon relatief veel gebruik haal ik normaliter +9 uur gebruik
[afbeelding]
[afbeelding]
Je moet even het klokje aanzetten recht boven.dafmay schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Accuduur is zeer goed te noemen. Ik haal op mijn iPhone 7 Plus makkelijk 2 dagen standby en wanneer ik de telefoon relatief veel gebruik haal ik normaliter +9 uur gebruik
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey Garret,Garret1410 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:06:
[...]
Hee daf, Ben je helemaal overgestapt naar iPhone of heb je je S7 nog.
Voor mij is het voldoende informatie. Ps Ik had de tijden wel even aangezet en heb toen ook snel opgeteld waarbij ik uit mijn hoofd uitkwam op net aan zo'n 7 uur.Donstil schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:14:
[...]
Je moet even het klokje aanzetten recht boven.
"Gebruik" zegt op een iPhone niet zoveel namelijk.
Je moet de screen on time weten en die laat hij zo niet zien.
7 uur? Dat zou een nieuw record zijn denk ik. Dat is geen standaard waarde in ieder geval.dafmay schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Voor mij is het voldoende informatie. Ps Ik had de tijden wel even aangezet en heb toen ook snel opgeteld waarbij ik uit mijn hoofd uitkwam op net aan zo'n 7 uur.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 08-01-2017 15:35 ]
Ach ik ben er nog niet over uit. Heb nog steeds de S7 Edge.dafmay schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:21:
[...]
Hey Garret,
Ik ben geheel over op mijn iPhone 7 Plus. De S7 heeft een nieuw onderkomen gevonden![]()
Jij?
Ik deel mijn mening. That's all.dafmay schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:47:
Donstil iets minder de aanvallende positie kiezen, dat is plezieriger voor iedereen in dit topic.
Garret1410 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Ach ik ben er nog niet over uit. Heb nog steeds de S7 Edge.
Heb ik een iPhone dan wil weer een Android en andersom ook weer. Koop ik weer wat en paar maanden later verkoop ik het weer. De ideale smartphone heb ik nog niet gevonden.
Het klokje zegt inderdaad veel over de processen die aan staan, maar het zegt niet altijd iets over de on screen time. Het is eigenlijk de tijd dat de telefoon met een taak bezig is geweest. Als je heel de dag Spotify aan hebt staan en het scherm 9 uur lang uit had staan (scherm is een energieslurper), dan laat het tabel zien dat je Spotify 9 uur aan had staan (op de achtergrond).Donstil schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:14:
[...]
Je moet even het klokje aanzetten recht boven.
"Gebruik" zegt op een iPhone niet zoveel namelijk.
Je moet de screen on time weten en die laat hij zo niet zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 08-01-2017 17:36 ]
Wat mooi dat ik je een stap heb kunnen helpen met het het bepalen van je keuze. Geniet van je telefoon en als er dan toch nog vragen zijn, dan kun je uiteraard hier terecht. Als je een vraag hebt over Android, dan kun je altijd contact met me opnemen.Zingo schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:11:
Bedankt voor alle goede tips en info. Kiswum, je review heeft me over de streep getrokken en ik ben sinds gisteren de trotse eigennaar van een Iphone 7! Ik heb niet voor de plus gekozen aangezien ik die echt te groot vind (vond de S6 al kantje boord). Bevalt tot dusver als 100% Android man erg goed!
Nee uitzetten is geen optie, hehe.Kiswum schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:00:
[...]
Dat is denk ik lastig te vergelijken.
Je zou zo'n test wellicht twee weken lang moeten uitvoeren. Een week waarbij alleen WiFi aan staat en een waarbij alleen 4G aan staat.
Over het algemeen doe je niet elke dag hetzelfde met je telefoon, tevens worden veel backups alleen gemaakt via WiFi.
Om een goed antwoord te kunnen geven, zou je zo'n test dus meerdere dagen moeten uitvoeren. Persoonlijk denk ik dat het gebruik van een stabiele WiFi of 4G te verwaarlozen is. Het enige dat helpt is beide uit te schakelen en niet slechts 1 van de 2. Helaas heb je dan geen smartphone meer.
Nee...ik gaf aan de opgetelde tijden (afgelopen 24 uur) kwam tot net iets onder 7 uur.Kiswum schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:32:
[...]
@Dafmay, als je de getallen op zou tellen, dan is dat kom je bij 9 uur alleen uit als je het 2 dagen achter elkaar controleerd. Je telt namelijk alleen de getallen op van de laatste 24 uur of van de laatste 7 dagen.
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 09-01-2017 12:13 ]
Dat is mij ook opgevallen inderdaad. Soms staan er uren meer gebruik bij. De SE van mijn vriendin heeft dat totaal niet. Daar klopt het precies.dafmay schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:11:
[...]
Nee...ik gaf aan de opgetelde tijden (afgelopen 24 uur) kwam tot net iets onder 7 uur.
De Usage indicatie (onderaan overzicht) echter gaf aan 9 uur.
[afbeelding]
Onderstaand forum sluit exact aan op mijn probleem. Zo irritant dat apple het probleem niet erkend. Een collega heeft ook dit probleem en is er afgelopen weekend mee naar een apple winkel geweest. Zij zijn niet bekend met deze klacht en adviseren het toestel op te sturen. Ben alleen bang dat als ze het toestel omruilen dat het nieuw toestel ook deze klacht gaat krijgen.Samplex schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:44:
[...]
We zien niet de enige met het probleem: https://discussions.apple.../7668964?start=0&tstart=0
Bij sommige heeft een swap gewerkt bij andere niet, zit toch te denken aan het Intel modem wat er nu in zit, met Qualcomm nooit problemen in de iPhone maar nu opeens wel met de 7.
[ Voor 49% gewijzigd door dafmay op 10-01-2017 20:19 . Reden: Toevoegen linkje ]
Ik geef altijd als tip:dafmay schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:00:
Wat is eigenlijk hier de consensus over het opladen van een iPhone door deze gedurende nacht op de bureaulader te laten staan? Kan geen kwaad toch? (lithium-ion heeft sowieso bescherming tegen overcharging)
https://www.google.nl/amp...-your-phones-battery/amp/
Tip: Een accu heeft ongeveer 3 volledige laadbeurten nodig om betrouwbaar te zijn (dus niet al bij 50% opladen). Telefoon + accu moeten als het ware aan elkaar winnen. Dit geldt niet alleen bij Apple, maar bij zo goed als alle smartphones is mijn ervaringBlankinho schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:44:
Ik ben sinds 2dagen ook overgestapt naar de iphone7 en had gehoopt dat de batterijduur beter zou zijn (kijkend ook naar batterij van vriendin). Ik zit nu vanaf 6.30 namelijk alweer op 81% wat naar mijn idee/mening te snel is.
Sinds jaar en dag heb ik al een iphone en dus ook steeds een backup gemaakt en overgezet van oude naar nieuwe. Nu heb ik in het verleden en ook recent gekeken naar energie bespaartips maar dit werkt naar mijn idee onvoldoende.
Nu zit ik erover na te denken om mijn iphone eens opnieuw te installeren en dan als nieuwe iphone in te stellen. Iemand hier positieve ervaring mee v.w.b. de accu?
Advies over het maken van een backup van allerlei gegevens heb ik niet nodig dat spreekt voor mij voor zich.
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-01-2017 10:37 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Thanks voor de reply, ik ga het de komende dagen even goed monitoren en van 100% naar bijna leeg doen.Kiswum schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:21:
[...]
Tip: Een accu heeft ongeveer 3 volledige laadbeurten nodig om betrouwbaar te zijn (dus niet al bij 50% opladen). Telefoon + accu moeten als het ware aan elkaar winnen. Dit geldt niet alleen bij Apple, maar bij zo goed als alle smartphones is mijn ervaring
Vraag: Wat heb je ongeveer gedaan sinds vanochtend 06.30? Heb je continu op YouTube gezeten, Netflix gekeken, spellen gespeeld, etc. Iets meer achtergrond is wel gewenst om voor ons te kunnen beoordelen of het ook bij ons zo is of dat het een bug/app is.
Ik zou zeggen, kijk het nog enkele dagen aan, daarna kun je alsnog ervoor kiezen om je backup terug te zetten. Ik ben niet geheel bekend met iOS backups, maar ik kan me voorstellen dat verouderde instellingen van apps ook worden meegenomen in de backup en dus ook worden gerestored. Dit soort 'afval' wordt dus 1:1 over gezet en zorgt voor een verminderde performance.
Thanks voor je reactie, ik zet echter al backups terug vanaf de iphone3G tot aan de 7 dus daar zitten pak een beet iets van 5-7 toestellen in.Ik heb hier gewoon een backup overgezet van mijn 5 en dat werkt prima. Ik laad hem om de drie dagen op. Was er niet iets met gezichtsherkenning in foto's ofzo in het begin? Ik kan me voorstellen als je 1000 foto's hebt of zoiets, dat het dan even duurt. En dus ook iets extra's vraagt van de accu.
Nog nooit van mijn leven een mobiel meegemaakt waarbij dat moetVerwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:44:
http://www.apple.com/lae/iphone-7/specs/
[...]
Operating... en dat deed je... vanaf 0° C..... dus als het op jouw brommer kouder was.. had je dus moeten wachten tot de telefoon een beetje opgewarmd was... toch?
Anandtech heeft dit getest met de iPhone 7 en kwam tot de conclusie dat webbrowsen via 4G (LTE) een minder goede accuduur oplevert dan WiFi.WhatsappHack schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:57:
[...]
Nee uitzetten is geen optie, hehe.
Ja reden dat ik het vraag is omdat ik het idee heb dat op WiFi m'n accu hard drained. Maar dat is raar, want 4G zou meer moeten vreten dan WiFi. Het stomme is dat ik denk dat het ligt aan het roaming 5G netwerk dat ik hier heb liggen. Lekkere snelle WiFi (duwt lokaal gemiddeld 1100MBit/sec door de lucht en naar buiten 500MBit), maar meerdere access points. Het is precies opgesteld zoals Apple het wil hebben, en de Macbook vind dat prima - maar de iPhone lijkt er moeite mee te hebben en gaat soms bouncen tussen de AP's lijkt wel... Dus ik dénk dat daar het probleem zit.
Ik gebruikte voorheen nooit WiFi, maar dat was omdat 4G stukken sneller was dan het Ziggo lijntje. Nu heb ik KPN glasvezel en is WiFi sneller. Dan is 't logisch om te verlengen naar een goedkoper mobiel abonnement, scheelt toch weer. Maar niet als m'n accu drained, dan geef ik die paar euri extra wel uit.
Dat zal best, maar ik heb hier dus echt compleet andere resultaten.Garret1410 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:06:
[...]
Anandtech heeft dit getest met de iPhone 7 en kwam tot de conclusie dat webbrowsen via 4G (LTE) een minder goede accuduur oplevert dan WiFi.
http://www.anandtech.com/...nd-iphone-7-plus-review/5
Wellicht heb je iets aan dit achtergrondverhaal van Tweakers:WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:22:
[...]
Dat zal best, maar ik heb hier dus echt compleet andere resultaten.
Ik weet dat WiFi zuiniger zou moeten zijn, maar dat is het hier dus niet - vandaar dat ik eens verhaal kwam halen.
Misschien is m'n WiFi chip niet goed, misschien heeft hij last van het roaming netwerk hier (dat zou dan een iOS bug zijn... Want OS X heeft er geen last van, en het netwerk is Apple compliant - voldoet aan hun voorschriften)... Dat wordt zoeken naar de oorzaak dus.
Helaas niet echt.Kiswum schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:27:
[...]
Wellicht heb je iets aan dit achtergrondverhaal van Tweakers:
reviews: Je telefoon minder snel leeg: de invloed van helderheid en 4g
(hint: er is een verschil in accuduur wanneer je 4G of wifi gebruikt)
Ik heb ook ooit zoiets gehad. Ik had destijds een ADSL-modem van Tele2 en een Galaxy S2. Accuduur van de S2 was echt prima op Wifi. Daarna Ziggo genomen met een nieuwe modem en ik merkte dat de accuduur van mijn S2 heel veel slechter was (wifi), zo slecht zelfs dat 3G de betere optie was. Dat is ook nooit meer goedgekomen. Met de toestellen erna volgens mij geen last gehad, al heb je dan natuurlijk geen voor- en na-scenario.WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:40:
[...]
Helaas niet echt.Ook zij hebben namelijk als resultaat dat WiFi veel betere accuduur geeft.
Hier is het andersom: 4G is energiezuiniger dan WiFi.
Realiseer me net dat dat nog een reden is waarom ik CPU/Geheugen gebruik in iOS zeer gedetailleerd en per app wil kunnen zien. Ik ben benieuwd of er op WiFi wellicht een app op de achtergrond een probleem heeft en blijft pollen... Dat zou een hoop verklaren.Maarja, ga maar eens uitzoeken welke app het backgrounded is, daar gaan de iOS batterij statistieken je niet bij helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door marhalm op 12-01-2017 18:29 ]
Ermee teruggaan kan je altijd proberen natuurlijk. Maar aan de andere kant, waar maak je je druk om? Dit soort dingen niet mee zitten. Als je nieuwe schoenen hebt ontstaan na 2 weken ook wat rimpeltjes. Ik heb er een prachtige tech 21 hoes om, valt de achterkant al bijna niet meer op. Als het op het scherm zit is het storend, maar de achterkant is toch totaal niet belangrijk?laurensdbb schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:22:
Sinds een 2-tal weken eigenaar van een iPhone 7..
Echter merk ik nu sinds daarnet dat er op de achterkant, rond het apple logo, precies wat deformatie van de behuizing is. Het lijkt als een rond plooi daar waar het apple logo infreesd/gestampt is..
Kan ik hiermee gewoon terug gaan naar de shop en een nieuwe claimen?
Je betaald er aardig wat voor.. dus verwacht je een product dat er haar fijn uitzietaljooge schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:38:
[...]
Ermee teruggaan kan je altijd proberen natuurlijk. Maar aan de andere kant, waar maak je je druk om? Dit soort dingen niet mee zitten. Als je nieuwe schoenen hebt ontstaan na 2 weken ook wat rimpeltjes. Ik heb er een prachtige tech 21 hoes om, valt de achterkant al bijna niet meer op. Als het op het scherm zit is het storend, maar de achterkant is toch totaal niet belangrijk?
let eens op de Facebook app, Spotify en bijv. WhatsApp. die staan er om bekend om de accu leeg te zuigen. met name Facebook en WhatsApp doen veel op de achtergrond, op een illegale niet-toegestane wijze. als je googled zul je zien wat ik bedoel. Facebook kun je ook gewoon de site voor gebruiken en die opstarten middels een app-icoon die tussen je andere icoontjes staat. je klikt erop, safari opent en je hoeft alleen de 1e keer in te loggen. scheelt bij mij enorm veel batterij.WhatsappHack schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:40:
[...]
Helaas niet echt.Ook zij hebben namelijk als resultaat dat WiFi veel betere accuduur geeft.
Hier is het andersom: 4G is energiezuiniger dan WiFi.
Realiseer me net dat dat nog een reden is waarom ik CPU/Geheugen gebruik in iOS zeer gedetailleerd en per app wil kunnen zien. Ik ben benieuwd of er op WiFi wellicht een app op de achtergrond een probleem heeft en blijft pollen... Dat zou een hoop verklaren.Maarja, ga maar eens uitzoeken welke app het backgrounded is, daar gaan de iOS batterij statistieken je niet bij helpen.
[ Voor 27% gewijzigd door Zonnetje83 op 12-01-2017 21:53 ]
Dit klopt, en vooral op Wi-Fi, want dan mag het toestel veel meer.Zonnetje83 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:50:
[...]
let eens op de Facebook app, Spotify en bijv. WhatsApp. die staan er om bekend om de accu leeg te zuigen. met name Facebook en WhatsApp doen veel op de achtergrond, op een illegale niet-toegestane wijze. als je googled zul je zien wat ik bedoel. Facebook kun je ook gewoon de site voor gebruiken en die opstarten middels een app-icoon die tussen je andere icoontjes staat. je klikt erop, safari opent en je hoeft alleen de 1e keer in te loggen. scheelt bij mij enorm veel batterij.
bovendien gaat iOS bij een nieuwe iPhone (maar ook bij macbook/ iMac bijv) eerst spotlight search indexes opbouwen. maw: hij is een geruime tijd druk met al je bestanden en foto's in een index op te nemen zodat je snel op dingen kan zoeken. en ja, de photo's app is ook druk met dingen syncen, gezichten zoeken.
daarnaast doet iCloud de eerste tijd ook meer druk dan normaal.
na een paar dagen is alles wel rustig en zul je verbetering vinden. overigens kan het nooit kwaad om een keer opnieuw te installeren. ik had er ook nooit last van als ik een back-up terugzette. op enig moment echter wel, opnieuw installeren, voila klaar. dus iedereen die roept dat het niet nodig is heeft weliswaar een punt, het hoeft niet, maar uiteindelijk kan er bij iedereen dus weleens iets alsnog fout gaan en dan blijkt mi dat het opnieuw installeren het verhelpt.
Was dat aan mij?Wouter36 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:55:
Fotobibliotheek aan het syncen? Of denk ik te simpel?
Ik kan me dat niet voorstellen gezien de AP's van Apple zelf zijn.marhalm schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:26:
[...]
Mogelijk dus een combi van modem en telefoon die niet lekker met elkaar werkt..
Facebook is inderdaad een energieslurper, maar de pest is dat die op 4G en op WiFi exact hetzelfde lijkt te gebruiken. Dat zou dan ook het verbruik niet verklaren.Zonnetje83 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:50:
[...]
let eens op de Facebook app, Spotify en bijv. WhatsApp. die staan er om bekend om de accu leeg te zuigen. met name Facebook en WhatsApp doen veel op de achtergrond, op een illegale niet-toegestane wijze.
Klopt, maar ik heb het toestel sinds 3 weken na launch day. Hij draait dus al een paar maanden.bovendien gaat iOS bij een nieuwe iPhone (maar ook bij macbook/ iMac bijv) eerst spotlight search indexes opbouwen. maw: hij is een geruime tijd druk met al je bestanden en foto's in een index op te nemen zodat je snel op dingen kan zoeken. en ja, de photo's app is ook druk met dingen syncen, gezichten zoeken.
daarnaast doet iCloud de eerste tijd ook meer druk dan normaal.
Ja, maar bij mij gaat het dus niet om "first setup" problemen, maar uitsluitend om een battery drain die plaatsvindt als het toestel op WiFi zit. Op 4G heb ik helemaal nergens last van.na een paar dagen is alles wel rustig en zul je verbetering vinden. overigens kan het nooit kwaad om een keer opnieuw te installeren. ik had er ook nooit last van als ik een back-up terugzette. op enig moment echter wel, opnieuw installeren, voila klaar. dus iedereen die roept dat het niet nodig is heeft weliswaar een punt, het hoeft niet, maar uiteindelijk kan er bij iedereen dus weleens iets alsnog fout gaan en dan blijkt mi dat het opnieuw installeren het verhelpt.
Waarschijnlijk heb je dit al uit staan. Maar als dat niet het geval is, zet de locatievoorziening voor WiFi netwerken uit.WhatsappHack schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:47:
Hoe is bij jullie de accuduur op wifi in vergelijking met 4G?
Nope die stond aanNyana schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 23:34:
[...]
Waarschijnlijk heb je dit al uit staan. Maar als dat niet het geval is, zet de locatievoorziening voor WiFi netwerken uit.
Heb je een zoekterm? Want iets anders dan een reddit thread met wat vage informatie kom ik niet tegen.Zonnetje83 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:04:
Daarom zei ik: Google maar eens. Met illegaal bedoel ik dat ze op de achtergrond actief blijven doordat ze manieren gebruiken die Apple niet zo bedoeld en toegestaan hebben. Google, daar lees je dat meerdere keren. Dus niet illegaal in de zin van het woord, het gaat om de essentie! Apple zou wel gek zijn om ze te verwijderen, maar ik heb natuurlijk geen idee waarom ze ze niet verwijderen. Andere apps die hetzelfde doen worden volgens mij wel verwijdert.
Nee Niet direct, ik heb er ongeveer een jaar geleden actief naar gezocht. Maar Ik krijg sterk het gevoel dat je me niet gelooft, dus never Mind. Ieder zijn eigen meningWhatsappHack schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:22:
[...]
Heb je een zoekterm? Want iets anders dan een reddit thread met wat vage informatie kom ik niet tegen.
Oh nee hoor, is gewoon interesse.Zonnetje83 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:57:
[...]
Nee Niet direct, ik heb er ongeveer een jaar geleden actief naar gezocht. Maar Ik krijg sterk het gevoel dat je me niet gelooft, dus never Mind. Ieder zijn eigen meningonly trying to help.
Een beetje zoeken op "facebook background gps ios" levert: http://www.techtimes.com/...s-security-researcher.htmWhatsappHack schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:03:
[...]
Oh nee hoor, is gewoon interesse.![]()
Werk erg veel met WhatsApp en dergelijke apps, maar heb nadat de API's voor encrypted push en bellen in iOS zijn gepropt nooit iets gezien dat mogelijk niet mag/raar is voor WhatsApp zelf - vandaar erg benieuwd wat ik mogelijk over 't hoofd heb gezien.
Ja maar het ging om de WhatsApp applicatieEdwinW schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Een beetje zoeken op "facebook background gps ios" levert: http://www.techtimes.com/...s-security-researcher.htm
Oeh! Stiekem ben ik blij dat ik niet de enige ben met dit euvel.Wouter36 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 18:00:
@WhatsappHack Was idd voor jou. Ik heb is de proef op de som genomen en mijn WiFi uitgezet. Ruim 25% minder verbruik! Hier ook een compleet Apple netwerk. Bij mij zal alleen meespelen het in en uit lopen van kantoor. Overigens dit met zowel een 6s en 7. Gps WiFi netwerken stond al uit. Al staat WiFi bellen wel aan.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq