Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Helaas na een tijdje geen problemen met de batterij nu wel weer problemen. Na een nachtje van de lader zakt hij zo 7 procent en geeft tussen de 20 en 30 minuten verbruik aan. Uiteraard weer alleen als ik aan een watch gekoppeld ben. Als ik Bluetooth uitschakel en de telefoon reboot heb ik geen last van het probleem.

Dan ook weer zoiets vaags; als ik Pokémon GO speel kan ik de ene keer dus 2 uur met de accu en de andere keer 5 uur. Dacht eerst dat het aan de brightness lag, maar die staat locked op 50 procent. Heel apart.

Toevallig genoeg is dit gedoe mij ook pas opgevallen toen WatchOS 3 uitgekomen is, maar die wordt maar niet geupdate, dus kan niet zeggen of het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
RnB schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:37:
Zijn er naast AptX en AAC Bluetooth ook nog levels in kwaliteit bij beide standaarden?

Het is mij net opgevallen dat mijn iPhone 7 veel beter geluid via Spotify kan voortbrengen naar mijn B&W P5 wireless dan mijn iPhone 6s en iPad Air 2. Het verschil is echt schokkend, maar aangezien de iPhone 7 geen AptX BT ondersteund, ben ik erg benieuwd wat de reden is van dit verschil.

Ik heb uiteraard de Spotify Extreme optie op alle devices aanstaan.
Ik gebruik uitsluitend Tidal Hifi (cd kwaliteit) op mijn iPhone 7 Plus icm zowel een nieuwe Oppo PM-3 (bedraad) als Sennheiser Momentum 2 (zowel bedraad als Bluetooth) hoofdtelefoons.

Mijn ervaring is de geluidskwaliteit via Bluetooth vanaf de iPhone 7 (Plus) icm de Sennheiser is zeker niet slecht en zelfs best wel goed. In vergelijking...voorheen had ik een Samsung S7 en die heeft wel aptx en de geluidskwaliteit was dan ook veel beter. Ook had de S7 iets meer versterking dan de iPhone 7 Plus. Maar de Iphone doet het draadloos zeker niet slecht voor een telefoon zonder aptx.

Ik vermoed dat het verschil voortkomt uit de nieuwe W1 Bluetooth chip die Apple in de iPhone 7 heeft gestopt?

Bedraad zou je ook eens moeten proberen...geluidskwaliteit is aanzienlijk beter (voller, dynamischer, beter klankbeeld). Beetje een open deur natuurlijk ;) Ik vond zelf het gebruiksgemak van Bluetooth altijd erg fijn, maar ben toch langzaam overgestapt op bedraad muziek luisteren vanwege de betere geluidseigenschappen.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 18-01-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Eduardboon schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:56:
Helaas na een tijdje geen problemen met de batterij nu wel weer problemen. Na een nachtje van de lader zakt hij zo 7 procent en geeft tussen de 20 en 30 minuten verbruik aan. Uiteraard weer alleen als ik aan een watch gekoppeld ben. Als ik Bluetooth uitschakel en de telefoon reboot heb ik geen last van het probleem.

Dan ook weer zoiets vaags; als ik Pokémon GO speel kan ik de ene keer dus 2 uur met de accu en de andere keer 5 uur. Dacht eerst dat het aan de brightness lag, maar die staat locked op 50 procent. Heel apart.

Toevallig genoeg is dit gedoe mij ook pas opgevallen toen WatchOS 3 uitgekomen is, maar die wordt maar niet geupdate, dus kan niet zeggen of het daardoor komt.
ik herken de onbetrouwbaarheid van de accu. Ik heb weliswaar geen watch en dus geen bluetooth aan, maar ook soms 1 a 2 procent eraf in de nacht, en soms 8 procent eraf. Ook overdag verschilt de accuduur enorm ( dan heb ik het niet over 5 minuten maar echt 3 uur), terwijl naar mijn mening mijn gebruik hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dafmay schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Bedraad zou je ook eens moeten proberen...geluidskwaliteit is aanzienlijk beter (voller, dynamischer, beter klankbeeld). Beetje een open deur natuurlijk ;) Ik vond zelf het gebruiksgemak van Bluetooth altijd erg fijn, maar ben toch langzaam overgestapt op bedraad muziek luisteren vanwege de betere geluidseigenschappen.
Welke dac gebruik je bij je iPhone 7? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt en of de Shure lightningkabel voor in-ears een zinnige koop zal zijn. Zelf luister ik 320kbps mp3.

Eerlijk gezegd vind ik de adapter die bij de iPhone zat helemaal niet zo slecht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Canaria schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Welke dac gebruik je bij je iPhone 7? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt en of de Shure lightningkabel voor in-ears een zinnige koop zal zijn. Zelf luister ik 320kbps mp3.

Eerlijk gezegd vind ik de adapter die bij de iPhone zat helemaal niet zo slecht.
Die gebruik ik ook en vind 'm als dac eigenlijk perfect. Ook vwb gemak.

Ik heb de Audioquest Dragonfly Red getest maar vond het de meerprijs en ongemak van weer een extra dongle niet waard. Moet daarbij wel vermelden dat ik deze externe dac niet icm mijn net nieuwe Oppo PM-3 heb getest. Maar de geluidskwaliteit is nu al zo geweldig dat ik een externe dac niet nodig vind. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 15-01-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
Mother_Goozz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:47:
[...]

Persoonlijk vind ik de Black echt een stuk mooier! Neem aan dat je niet de JB bedoelt want die zou ik compleet afraden, als je ziet wat sommige mensen hier doen om hem krasvrij te houden 8)7
Toch maar de JB genomen! En daarnaast gebruik ik toch een screenprotector (glass) en een case erom heen..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
BaZnGaNL schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Toch maar de JB genomen! En daarnaast gebruik ik toch een screenprotector (glass) en een case erom heen..
Prima keuze d:)b

Ik heb ook de JB versie sinds een paar maanden, zonder case of screenprotector, en met een beetje common sense kun je 'm prima krasvrij houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZnGaNL
dafmay schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Prima keuze d:)b

Ik heb ook de JB versie sinds een paar maanden, zonder case of screenprotector, en met een beetje common sense kun je 'm prima krasvrij houden.
Dat dacht ik ook zo! Alleen zit te twijfelen om nog Apple Care+ te nemen van á € 149,00. Graag jullie advies waarom ik dit wel of niet zal gaan doen.. Voorgaande iPhone's (3GS, 4 & 5) niet gedaan.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
BaZnGaNL schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:04:
[...]

Dat dacht ik ook zo! Alleen zit te twijfelen om nog Apple Care+ te nemen van á € 149,00. Graag jullie advies waarom ik dit wel of niet zal gaan doen.. Voorgaande iPhone's (3GS, 4 & 5) niet gedaan.
Ik heb voor het eerst een aanvullende verzekering afgesloten a eur 6 p/mnd na aanschaf van mijn iPhone 7 Plus.

https://www.centraalbehee...itenshuisverzekering.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:58

RnB

dafmay schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:05:
[...]

Ik gebruik uitsluitend Tidal Hifi (cd kwaliteit) op mijn iPhone 7 Plus icm zowel een nieuwe Oppo PM-3 (bedraad) als Sennheiser Momentum 2 (zowel bedraad als Bluetooth) hoofdtelefoons.

Mijn ervaring is de geluidskwaliteit via Bluetooth vanaf de iPhone 7 (Plus) icm de Sennheiser is zeker niet slecht en zelfs best wel goed. In vergelijking...voorheen had ik een Samsung S7 en die heeft wel aptx en de geluidskwaliteit was dan ook veel beter. Ook had de S7 meer versterking dan de iPhone 7 Plus. Maar de Iphone doet het niet slecht voor een telefoon zonder aptx.

Ik vermoed dat het verschil voortkomt uit de nieuwe W1 Bluetooth chip die Apple in de iPhone 7 heeft gestopt.

Hm, dat van die W1 chip zou kunnen. Toch ben ik daar niet zeker van, gezien de hoofdtelefoon van die techniek gebruik moet kunnen maken.

Bedraad heb ik uiteraard getest, maar ik vond de verbetering in geluidskwaliteit zo nihil dat ik het niet vond opwegen tegen het gemak van draadloos. Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat het beter kon, want het geluid is echt top.

Hoe goed het daadwerkelijk klinkt, ben ik vandaag dus achter gekomen door mijn B&W's gebruikt te hebben met mijn iPad Air 2 en iPhone 6s. Dat klonk helemaal nergens naar (veel ruis, weinig dynamiek, schel), ik heb echt een paar keer moeten spelen met de Spotify kwaliteitsinstellingen om uit te sluiten dat het daaraan lag.

Ik ben echt benieuwd waar die verbetering in geluid vandaan komt.. je zou bijna zeggen dat de iPhone 7 toch AptX ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
RnB schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Hm, dat van die W1 chip zou kunnen. Toch ben ik daar niet zeker van, gezien de hoofdtelefoon van die techniek gebruik moet kunnen maken.

Ik ben echt benieuwd waar die verbetering in geluid vandaan komt.. je zou bijna zeggen dat de iPhone 7 toch AptX ondersteund.
Denk dat je inderdaad gelijk hebt vwb de W1 chip.

Apple heeft geen aptx...dat is een codec van Qualcomm waar apart voor moet worden betaald door de telefoon fabrikant. Google bijvoorbeeld doet het ook niet aanbieden op hun Nexus/Pixel telefoons.

Maar ik zou ook wel willen weten waar de verbeterde geluidskwaliteit vandaan komt...

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 15-01-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:23
Ik haal dus net mijn iPhone 7 uit mijn broekzak en merk dat ie niet aan staat. Powerknop ingedrukt om hem aan te zetten werkt de homebutton niet meer en krijg ik een melding dat TouchID op deze iPhone niet ingesteld kan worden (wss omdat hij de homeknop niet herkent). Gelijk maar een ticket aangemaakt bij Apple support en ze bellen me zo terug.

Op internet zie ik items voorbij komen dat als de iPhone geen homebutton meer herkent dat er automatisch een software matige op het scherm tevoorschijn komt, maar dat is hier niet het geval, ik moest handmatig 'AssistiveTouch' aanzetten..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
drusloos schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:36:
[...]

ik herken de onbetrouwbaarheid van de accu. Ik heb weliswaar geen watch en dus geen bluetooth aan, maar ook soms 1 a 2 procent eraf in de nacht, en soms 8 procent eraf. Ook overdag verschilt de accuduur enorm ( dan heb ik het niet over 5 minuten maar echt 3 uur), terwijl naar mijn mening mijn gebruik hetzelfde is.
Ik ben blij om te lezen dat ik de enige niet ben.

Hij kan soms ook zomaar 4 uur op 100 blijven staan, of een hele nacht inderdaad en op andere dagen na 2 uur al op 96 staan zonder het toestel aan te raken. Hier kan ik het wel oplossen door gewoon bluetooth uit te zetten of vliegtuigmodus op de watch te activeren, maar het lijkt aan OF iCloud, OF de BT van de iPhone te liggen. Dat laatste zou raar zijn, want airpods zorgen niet voor drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
:S Ontdek gisteravond ineens een hele lichte pixel in mijn scherm. Zichtbaar op lichte achtergronden, zoals in dit voorbeeld onder de "t" van "verwacht" in de Buienradar widget. Als je er op gaat letten heel irritant. Vanmiddag maar eens langs de winkel....

iPhone 7 pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ik vind geen accessoires topic dus dan maar even hier.

Wellicht een interessant nieuw KS project. Ik heb al een pledge gedaan voor 1 Accessport.

Accessport Hi-Res Audio Amplifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
loeberce schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:46:
:S Ontdek gisteravond ineens een hele lichte pixel in mijn scherm. Zichtbaar op lichte achtergronden, zoals in dit voorbeeld onder de "t" van "verwacht" in de Buienradar widget. Als je er op gaat letten heel irritant. Vanmiddag maar eens langs de winkel....

[afbeelding]
Die zit er duidelijk! Dat wordt vervangen/repareren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:12
loeberce schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:46:

[afbeelding]
Dat probleem had ik ook met mijn iPhone 7. Het was zichtbaar als het scherm een lichte achtergrond had, ontzettend irritant. Ben er mee naar de Apple Store gegaan en heb direct een nieuw toestel meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hmm werd vannochtend wakker, had 90% batterij gister avond, en vannochtend 68% en moest code invoeren ipv vingerafdruk wat betekent dat hij opnieuw is opgestart. Doet die dat eens in de zoveel tijd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
drusloos schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:39:
Hmm werd vannochtend wakker, had 90% batterij gister avond, en vannochtend 68% en moest code invoeren ipv vingerafdruk wat betekent dat hij opnieuw is opgestart. Doet die dat eens in de zoveel tijd ofzo?
Hmm apart inderdaad...ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar wel eens eerder over gehoord. Benieuwd wat hier aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
dafmay schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Hmm apart inderdaad...ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar wel eens eerder over gehoord. Benieuwd wat hier aan de hand is...
hopen dat het eenmalig is, anders ga ik hem gewoon omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
En wat ga je dan uitleggen als reden? Kan toch van alles zijn? Wifi of GSM polling; slecht functionerende app; mislukte iOS update. Hoeft echt niet direct een hardware-probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuwe Iphone7+ gekocht bij Apple.
Bij overzetten via Icloud reserve kopie werd mij 3 of 4 keer het wachtwoord gevraagd van een Itunes account met een Duits mailadres.
1 keer daar mijn eigen wachtwoord ingevuld en kreeg toen melding dat account uit veiligheids overwegingen gesloten was.

Daarna steeds geannuleerd en uiteindelijk is alles goed gegaan, zelfs mijn wekker stond nog op de juiste tijd.

Maar waar komt dit Duitse account vandaan??

Maar het wordt nog vreemder
Als ik Google op dat mailadres kom ik 1 topic tegen op een Frans forum uit 2015 van iemand die hetzelfde heeft gehad met dus hetzelfde mailadres.

Vorige Iphone was niet gejailbreakt/broken oid, die ik voor deze had wel.

Iemand enig idee hoe dit kan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:55:
Vandaag nieuwe Iphone7+ gekocht bij Apple.
Bij overzetten via Icloud reserve kopie werd mij 3 of 4 keer het wachtwoord gevraagd van een Itunes account met een Duits mailadres.
1 keer daar mijn eigen wachtwoord ingevuld en kreeg toen melding dat account uit veiligheids overwegingen gesloten was.

Daarna steeds geannuleerd en uiteindelijk is alles goed gegaan, zelfs mijn wekker stond nog op de juiste tijd.

Maar waar komt dit Duitse account vandaan??

Maar het wordt nog vreemder
Als ik Google op dat mailadres kom ik 1 topic tegen op een Frans forum uit 2015 van iemand die hetzelfde heeft gehad met dus hetzelfde mailadres.

Vorige Iphone was niet gejailbreakt/broken oid, die ik voor deze had wel.

Iemand enig idee hoe dit kan??
Waarschijnlijk heb je op je vorige iPhone een cracked app gehad die is meegenomen in je back-up. Bij het terugzetten van je backup heeft je iPhone geprobeerd die app te downloaden uit de App Store, maar dat lukt niet omdat de app niet is aangeschaft met jouw account. Het account waar je het wachtwoord voor in moest vullen is dus waarschijnlijk van degene die de app gecrackt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
loeberce schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:18:
En wat ga je dan uitleggen als reden? Kan toch van alles zijn? Wifi of GSM polling; slecht functionerende app; mislukte iOS update. Hoeft echt niet direct een hardware-probleem te zijn.
als na een factory reset dit probleem blijft aanhouden dan lijkt mij dat het niet aan mij is daar een reden voor te geven maar dat apple die zelf geeft of een nieuwe iPhone geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
MelvinW schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:40:
[...]

Dat probleem had ik ook met mijn iPhone 7. Het was zichtbaar als het scherm een lichte achtergrond had, ontzettend irritant. Ben er mee naar de Apple Store gegaan en heb direct een nieuw toestel meegekregen.
Ik had hem bij A-Mac in Deventer gekocht dus daar ook weer achter gelaten. Ze gaan hem opsturen en totale procedure kost ongeveer 1,5 week... Jammer dat de Apple Stores niet dichtbij zijn. Wordt nu dual sim van mijn OneplusX werk-telefoon gebruiken of een iPhone 4. :'(
drusloos schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:06:
[...]

als na een factory reset dit probleem blijft aanhouden dan lijkt mij dat het niet aan mij is daar een reden voor te geven maar dat apple die zelf geeft of een nieuwe iPhone geeft
Code invoeren ipv Touch-ID is geen absolute indicatie dat je telefoon opnieuw is opgestart. Apple vraagt soms om de code zonder duidelijke reden, alhoewel sommigen beweren dat is als je een tijdje niet bent aangemeld geweest.

Het lijkt me niet dat Apple je telefoon gaat omruilen zonder aantoonbaar defect. En zeker niet als jouw probleem mogelijk wordt veroorzaakt door een slecht-functionerende app die niet door hen is ontwikkeld.

[ Voor 29% gewijzigd door loeberce op 19-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Met mijn "oude" iPhone 5 kon ik vanaf het vergrendelingsscherm mails verwijderen en WhatsApp's beantwoorden. Maar sinds de iPhone 7Plus kan dit niet meer. Weten jullie waar ik dit weer kan instellen? Heb namelijk alleen de optie: "Wis" (Dus uit het berichtencentrum halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
BaZnGaNL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:18:
Met mijn "oude" iPhone 5 kon ik vanaf het vergrendelingsscherm mails verwijderen en WhatsApp's beantwoorden. Maar sinds de iPhone 7Plus kan dit niet meer. Weten jullie waar ik dit weer kan instellen? Heb namelijk alleen de optie: "Wis" (Dus uit het berichtencentrum halen)
3D touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
loeberce schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Ik had hem bij A-Mac in Deventer gekocht dus daar ook weer achter gelaten. Ze gaan hem opsturen en totale procedure kost ongeveer 1,5 week... Jammer dat de Apple Stores niet dichtbij zijn. Wordt nu dual sim van mijn OneplusX werk-telefoon gebruiken of een iPhone 4. :'(

[...]
Jammer.. Apple Stores zijn veel sneller in reparaties, maar als je geen in de buurt hebt wordt het moeilijk natuurlijk. Hopen dat het niet al te lang duurt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Laatst online: 01-09 16:37
Hallo allemaal, ik heb nu een maand een iPhone 7. Altijd Android gehad. Nu heb ik in tussentijd veel apps geïnstalleerd en weer verwijderd. Als je de App store opent en naar update ga, dan naar apps die niet meer op het toestel sta. Hoe verwijder je die lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Nu online
wilke77 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:29:
Hallo allemaal, ik heb nu een maand een iPhone 7. Altijd Android gehad. Nu heb ik in tussentijd veel apps geïnstalleerd en weer verwijderd. Als je de App store opent en naar update ga, dan naar apps die niet meer op het toestel sta. Hoe verwijder je die lijst?
Je kunt ze één-voor-één verbergen door op de app in de lijst naar links te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Laatst online: 01-09 16:37
Je kunt ze één-voor-één verbergen door op de app in de lijst naar links te vegen.
[/quote]

Het wil niet. Ik kan niet naar linkse vegen. Er gebeurd niets. Moet ik nog wat in de instellingen veranderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
Heren

Misschien niet het juiste topic maar ik ga de vraag toch stellen :)
Ik wil van mijn Lumia 950 overstappen ( helaas brengt de windows phone niet wat we verwacht hebben ) naar de IPhone mijn oog is gevallen op de 7 ( of plus ) echter ik kan nog wachten is het dan raadzaam om te wachten op de 8 ?
Daarbij is 32gb versie te doen ( icm. de cloud ) of kom je echt te kort bij normaal gebruik ?

Ik heb nog nooit een IPhone gehad ( android wel maar dit wil ik absoluut niet ) en mijn vrouw is recent overgestapt van de 950 naar de SE en als ik zie hoe gemakkelijk dit werkt en connect met accounts ( ook ms account ) zie ik niet waarom ik me nog moet vasthouden aan een windows Phone zelfs de MS apps werken beter op een IPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

32GB is voor mij prima. Ga echter niet teveel los met video's en games dan. Als je dat wilt, zou ik meer opslag kiezen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:12:
32GB is voor mij prima. Ga echter niet teveel los met video's en games dan. Als je dat wilt, zou ik meer opslag kiezen.
Dat doe ik dus wel...ik maak redelijk wat video's met de kids ;) .
Deze worden wel vrijwel altijd meteen geüpload naar de cloud, maar goed hier moet ik rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als ze na uploaden weer vij snel gedelete worden van je toestel, dan is er nog weinig aan de hand natuurlijk. Maar niets is zo irritant als te weinig opslagruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:51
drusloos schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:39:
Klinkt als een iOS update die over night geïnstalleerd is. Die updates trekken soms ook behoorlijk wat van je batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
timwijn schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:39:
[...]

Klinkt als een iOS update die over night geïnstalleerd is. Die updates trekken soms ook behoorlijk wat van je batterij leeg.
Moet er wel een update uitgekomen zijn natuurlijk, dat is nu niet het geval. Of bedoel je APP updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:51
Eduardboon schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Moet er wel een update uitgekomen zijn natuurlijk, dat is nu niet het geval. Of bedoel je APP updates?
Nee bedoelde iOS, app updates zouden niet zoveel moeten doen als ze automatisch worden uitgevoerd.
Heb zelf ook wel es dat er overdag wordt gevraagd een update te doen, ik hem dan wegklik en dat ie dan tussen 00:00 en 05:00 wordt uitgevoerd (meestal vergeet ik dan ook, tot ik 's ochtends het unlockscherm zie dat er was gevraagd om een update :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 17:06
[flauwe modus aan]
Sjonge jonge, die Jet Black variant krast wel heel erg. Was dat al bekend?
[/flauwe modus uit]

Fijn stukje hardware, de 7 plus. Ik was nog wat angstig dat ie misschien te groot zou zijn, maar hij bevalt prima! Ligt lekker in de hand en de camera maakt nog steeds prachtige foto's. Alleen dat bokkeh effect in portret modus verdiend nog wel wat aandacht. Bij weinig licht werkt het niet en als het werkt wordt ik er niet warm of koud van. Het kunnen zoomen daarin tegen is wel weer een leuke extra.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Ik wil graag een siliconen hoesje bij mijn iPhone, maar wel eentje waarvan de randen ook boven het scherm uitsteken zodat ie ook met het scherm naar beneden zou kunnen liggen. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Niku schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:24:
Ik wil graag een siliconen hoesje bij mijn iPhone, maar wel eentje waarvan de randen ook boven het scherm uitsteken zodat ie ook met het scherm naar beneden zou kunnen liggen. Tips?
[iPhone 7 & 7 Plus] Hoesjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Ah, dank. Door het ontbreken van een topic warning ging ik er vanuit dat die niet bestond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
Ik heb het programma-onderdeel net gemist, maar in Vara's Kassa was zojuist een item over het uitleveren van refurbished producten n.a.v. defecten kort na aankoop. http://kassa.vara.nl/media/369181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Intrigeert me wel. Ik heb net het bericht gekregen dat mijn scherm wordt vervangen door Apple. Zouden ze dat doen bij een 3 maanden oud toestel of ruilen ze hem om? Garantie loopt via A-Mac, dus wellicht wordt hij gewoon gerepareerd. Kan waarschijnlijk wel dag zeggen tegen mijn week-oude screen protector....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iets typisch iPhone? Als je een foto wilt versturen via WhatsApp dan ga je naar dat paperclipje,zoek je uit wat je wilt sturen, ga je naar het voorbeeldscherm en dan versturen maar. Bij de iPhone merk ik, moet je vanuit afbeeldingen werken en dan zo via WhatsApp proberen iets te versturen. Omslachtig. Ander iets: Wil je de ringtune veranderen van je mobiel bij Android dan is het gewoon je muziekje opzoeken en dan instellen. Bij de iPhone kan dat helemaal niet en word je beperkt in wat alleen Apple aanbied. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:52:
Is het iets typisch iPhone? Als je een foto wilt versturen via WhatsApp dan ga je naar dat paperclipje,zoek je uit wat je wilt sturen, ga je naar het voorbeeldscherm en dan versturen maar. Bij de iPhone merk ik, moet je vanuit afbeeldingen werken en dan zo via WhatsApp proberen iets te versturen. Omslachtig. Ander iets: Wil je de ringtune veranderen van je mobiel bij Android dan is het gewoon je muziekje opzoeken en dan instellen. Bij de iPhone kan dat helemaal niet en word je beperkt in wat alleen Apple aanbied. Raar.
In whatsapp heb je linksonder een plus knopje.
Ringtones kan ook, maar dat moeten m4r bestanden zijn, die je kunt syncen met iTunes.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:49
Gisteren ook maar een iPhone 7 aangeschaft. Iemand heeft wel interesse in mijn iPhone 6 en ik ga straks toch over stappen op een sim only abonnement.

Wachten tot augustus/september duurde me net te lang. Kijken we straks wel weer wat we doen wanneer de nieuwe iPhone uit gaat komen :+

Denk dat ik het verschil tussen een gewone 6 en deze 7 wel ga merken.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Misschien zie ik wat over het hoofd maar Live foto staat steeds automatisch aan. Is dit definitief uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 20:59
Als ik live foto uitschakel blijft ie ook uit ongeacht opnieuw opstarten .

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Kun je instellen bij de instellingen van de camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Settings > Photo and camera > Preserve settings > ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
Elahkneh schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:23:
Als ik live foto uitschakel blijft ie ook uit ongeacht opnieuw opstarten .
Helaas niet.
dafmay schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:40:
Settings > Photo and camera > Preserve settings > ....
Dat was hem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
Dit is wel weer even wennen voor mij. Waar ik mijn iPhone 6 soms 3x per dag aan de lader moest hangen zit ik nu nog op 35% batterij met mn iPhone 7.

Gebruik: 7 uur, 47 minuten
Stand-by: 35 uur, 22 minuten

Gebruik deze iPhone hetzelfde als mijn iPhone 6. Doe er geen spannende dingen mee. Beetje appen, facebook, nieuws lezen en soms een spelletje op de wc :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik haal hier nog steeds 70+ uur standby bij 10 uur gebruik. Dus het kan nog beter. Ik gebruik wel mijn scherm wat minder misschien, daarbij zit ik voor 90% op wifi netwerken in plaats van 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Moet wel zeggen ik dat ik erg bedreven ben in appen de hele dag door :+
Gebruik op de dag daarvoor wel de app van whatsapp op mn pc, raak de telefoon dan niet heel erg veel aan.

Verder maakt het me ook niet heel erg veel uit of ik 40 uur of 60 uur standby haal. Vind het al fijn dat ik sinds anderhalf jaar minstens een dag met m'n telefoon kan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 20:02

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Probeer maar is 2 uurtjes twitch te kijken via je telefoon, dan heb je ineens nog maar 60% over. Ik heb nog steeds mn oplader te vaak nodig. Wordt tijd voor 10.000mah battery packs...

Heel soms dan open ik mn camera en dan makt hij foto's op z'n kop. Heel irritant, maar het gebeurt het vaakst bij facetime. Meer mensen last van?

[ Voor 28% gewijzigd door Terrie op 26-01-2017 15:56 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:23
Grappig dat nog steeds iedereen valt over de batterijduur. Telefoons worden niet meer alleen gebruikt om te bellen of te sms'en of ringtones te maken. Tegenwoordig vreet alleen het scherm al meer batterij dan een nokia 3310 per dag verbruikt.

Ik laad mijn iPhone 7 plus elke avond op, maar zit elke avond rond de 30% wanneer ik de telefoon redelijk intensief heb gebruikt, prima toch, als je er een dag mee vooruit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De accuduur is prima.

Het valt me wel op dat de lak rond de cameralens hier begint af te takelen, en de plastic injecties voor antennes gevoelig zijn. Daar ben ik iets minder blij mee.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
heb m'n iPhone 7 plus nu een maand, maar heb net het eerste probleem gehad. Hij was uitgevallen bij 1%, dus ik hem in stekker gedaan, en hij springt dan vanzelf aan na een tijdje. Hij gaf alleen de melding dat die onder de 10% was toen die aanging terwijl die aan de oplader hangt. Ik oplader opnieuw erin en eruit. Na 5 minuten kijk ik heeft die 6% en weer geen oplaad tekentje. Hij stopt dus met opladen ofzo. Ik heb maar een hard reset gedaan net kijken of dat helpt. Is een officieel oplader, en de kabel heb ik laatst besteld, is een 2m kabel, officieel volgens mij gezien de code erop, kwam alleen niet uit apple store zelf maar online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Iemand die IOS 10.3 (beta dus) gebruikt en ook TomTom? Sinds de eerste update naar 10.3 kan ik geen adres in de app meer intikken. Wanneer ik dat probeer, verschijnt er geen tekst en wordt TomTom een paar seconden later afgesloten.
Voor iemand herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drusloos schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:21:
heb m'n iPhone 7 plus nu een maand, maar heb net het eerste probleem gehad. Hij was uitgevallen bij 1%, dus ik hem in stekker gedaan, en hij springt dan vanzelf aan na een tijdje. Hij gaf alleen de melding dat die onder de 10% was toen die aanging terwijl die aan de oplader hangt. Ik oplader opnieuw erin en eruit. Na 5 minuten kijk ik heeft die 6% en weer geen oplaad tekentje. Hij stopt dus met opladen ofzo. Ik heb maar een hard reset gedaan net kijken of dat helpt. Is een officieel oplader, en de kabel heb ik laatst besteld, is een 2m kabel, officieel volgens mij gezien de code erop, kwam alleen niet uit apple store zelf maar online.
Immitatie wordt steeds beter, zo had ik er eentje van iBood die echt subliem was nagemaakt. T was echter nog steeds troep... Kan zelfs je hardware (permanent) beschadigen.

Gezien de problemen zijn ontstaan na je nieuwe kabeltje, neem ik aan dat je uiteraard voor te posten even de moeite hebt genomen om te checken of het probleem zich ook voordoet bij de originele meegeleverde lightning kabel? ;)
heutsm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:45:
Iemand die IOS 10.3 (beta dus) gebruikt en ook TomTom? Sinds de eerste update naar 10.3 kan ik geen adres in de app meer intikken. Wanneer ik dat probeer, verschijnt er geen tekst en wordt TomTom een paar seconden later afgesloten.
Voor iemand herkenbaar?
Ja, heel herkenbaar - daarom noemen ze het ook een iOS beta. :P
Zitten nog fouten in en lang niet alle apps werken er vlekkeloos mee. Je kan TomTom eens opnieuw installeren, blijft het probleem bestaan dan is t gewoon wachten tot TomTom 10.3 compatible wordt of bugs in 10.3 gefixed worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
heutsm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:45:
Voor iemand herkenbaar?
Heb hier zowel de Go als de oudere versie er op staan, met beide geen probleem

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
WhatsappHack schreef op maandag 30 januari 2017 @ 04:27:
[...]

Immitatie wordt steeds beter, zo had ik er eentje van iBood die echt subliem was nagemaakt. T was echter nog steeds troep... Kan zelfs je hardware (permanent) beschadigen.

Gezien de problemen zijn ontstaan na je nieuwe kabeltje, neem ik aan dat je uiteraard voor te posten even de moeite hebt genomen om te checken of het probleem zich ook voordoet bij de originele meegeleverde lightning kabel? ;)
Ja uiteraard, met originele heb ik geen problemen. Soms lijkt het ook of hij sneller leeg loopt met de lange oplaadkabel dan als ik met de korte originele oplaad. Maar hij is wel officieel, is van een advertentie in de krant van koopjedeal.nl. Maar het blijft apart. Is hierna ook niet meer voorgekomen. Ik kijk het nog even aan. Heb 2 jaar garantie op de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Zal niet de eerste keer zijn dat een onofficieel verkoopkanaal kabels verkoopt waarvan ze zelf niet weten dat het namaak is. Ook al vind ik de Apple kabels en opladers erg duur; ik ga hier niet op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ok met de 3D Touch op de instellingen app kan ik rechtsreeks naar de mobiele data om te activeren of uit te zetten (dat ik dat nu pas heb gevonden :F ). Maar is er een manier om de mobiele data icoon toe te voegen aan de control center zonder te jailbreaken? Of moeten we wachten dat Apple ons toelaat om de control center naar onze keuze te kunnen aanpassen met persoonlijke iconen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eYaTed schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:42:
Ok met de 3D Touch op de instellingen app kan ik rechtsreeks naar de mobiele data om te activeren of uit te zetten (dat ik dat nu pas heb gevonden :F ). Maar is er een manier om de mobiele data icoon toe te voegen aan de control center zonder te jailbreaken? Of moeten we wachten dat Apple ons toelaat om de control center naar onze keuze te kunnen aanpassen met persoonlijke iconen?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat dit in een volgende update geplanned staat, maar pin me daar niet op vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doser
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-04 15:59
hallo,

Ik ben in het bezit van een Iphone 7 128GB
Ik wil graag Hé siri configureren, echter wil dit niet lukken.
Ik heb alles al geprobeerd wat ik op het internet kan vinden.
Het gekke is dat siri wel werkt als ik de homebutton ingedrukt houdt.
Wat ik wel raar vind, is dat meestal het eerste woord niet gehoord wordt, net alsof hij pas wakker wordt als ik eerst een geluid maak.
Echter als ik Hé siri aanzet, en de 5 stappen wil doorlopen, hoort hij me niet.
Ik heb siri uitgezet / aangezet, dicteren uit/aan enz... van alles wat ik kan vinden op het internet.
Ik heb ook de nieuwste update 10.2.1 erop gezet, niks helpt.

Iemand enig idee wat er fout kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn iPhone 7 32GB vertoond een probleem met de camera. In alle apps is de foto maar voor ongeveer de helft scherp.

Een deel (vooral aan de zijkanten) van de foto zijn altijd onscherp. Het lijt wel alsof een hardwarematig element van de lens weigert te werken. Komt dit probleem vaak voor?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SalimRMAF schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:04:
Mijn iPhone 7 32GB vertoond een probleem met de camera. In alle apps is de foto maar voor ongeveer de helft scherp.

Een deel (vooral aan de zijkanten) van de foto zijn altijd onscherp. Het lijt wel alsof een hardwarematig element van de lens weigert te werken. Komt dit probleem vaak voor?
Nee, ik zou ff checken of er geen shit (of nog een plasticje...) op je lens zit. Zo neen, maak een backuo en reset je toestel. Still no go? Ga langs een Apple Store voor een swap, of als je AppleCare hebt zou ik een express replacement aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
KappuhH schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:48:
[...]

Ik heb het gevoel dat m'n iPhone 7 veel vaker naar 3G gaat ipv 4G dan m'n iPhone 5s. Heeft iemand dezelfde ervaring? Zit bij KPN.
loekf2 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:12:
[...]

Ik wordt hier op het werk helemaal gek af en toe. 3G => 4G => 3G als je rondloopt. De 6 bleef (dacht ik) altijd strak op 4G, alleen als je in de liften stapte no reception.

Kan ook met andere modem te maken hebben (Qualcomm vs. Intel). Hier in Europa is het zeker Intel.

KPN trouwens. Moet zeggen dat Vodafone hier meer masten heeft / beter bereik heeft.
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:13:
[...]

Jup! Same here en ook KPN. Regelmatig van 4G naar 3G.
Mr.ZeroNull! schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:03:
[...]

Ik denk niet dat het aan de telefoon ligt maar aan het 4G netwerk [wat te druk wordt?]. Ik ervaar het namelijk de laatste tijd ook bij KPN (omg. Leiden - Gouda). Ik heb nog steeds dezelfde telefoon :/ .
keest12 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:22:
Vandaag toch weer een vervelende ervaring gehad met 4G/3G. In de trein reizend richting werk viel de iPhone 7 regelmatig terug van 4G naar 3G. Normaal gebeurde dit slechts 1x op het hele traject, namelijk in een lange tunnel met een iPhone 6 Plus. Met de iPhone 7 ook regelmatig op de gewone stukken van het traject geen 4G verbinding en het stukje vlak voor Amsterdam Centraal en op het station kon de telefoon uberhaupt geen 4G vinden, ook niet na het uitschakelen van 4G en vervolgens weer inschakelen. Nu is het netwerk van KPN de laatste maanden echt een stuk minder stabiel geworden, merkte ik al op de iPhone 6 Plus, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het zit mij behoorlijk dwars moet ik eerlijk zeggen..
Geert1976 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:51:
[...]

ik blijf er bij, er is echt iets goed fout met de 4G verbinding in de nieuwe iPhone 7. Zoals ik al eerder hier aangaf heb ik er ook last van sinds mijn iPhone 7.
Mijn oude iPhone 6S had nooit deze problemen.
En nogmaals, reddit en macrumors heeft ook een paar flinke lange threads over dit 4G onderwerp.

Maar zal vast wel een toekomstige software update opgelost worden
Citroentaart schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:57:
[...]

Ik heb er ook last van met KPN. Heel vaak 3G. :(
stormfly schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:26:
[...]

Klopt ik ervaar het ook. Tijdens vervoer hangt de internetverbinding. Zo erg dat flitsmeister zelfs op zwart gaat op de snelweg.

Ik had die haperende internet perikelen ook al met ios 10 beta op een 6plus. Maar bij de 7 is het nog steeds aanwezig en misschien wel iets sterker aanwezig.
Justdoit schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:33:
Ik lees nu allemaal bovenstaande issues over wegvallende verbindingen... Ik heb dit helaas ook. Mijn Galaxy s6 had overal 4g+ en nooit een drop naar 3G/HSDPA+... Nu merk ik constant dat wanneer ik onderweg ben, de auto uitstap en mijn telefoon gebruik, dat m'n verbinding is weggevallen (WhatsApp berichten die ineens aankomen en 20 minuten eerder zijn verstuurd bijvoorbeeld...)

Hoop dat er een fix voor komt want dit vind ik ook niet relaxed....

Edit:... Gaat ook om KPN trouwens....
ChrisdeW schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:38:
[...]

Ook KPN toevallig? ik heb samen met mijn vriendin een iPhone 7 en KPN en beide hetzelfde probleem.
Zojuist gemeld op het KPN fora mocht je ook willen meedoen hier de thread:

https://forum.kpn.com/mob...en-hebben-probleem-426465
BillSpaarbank schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:51:
Hier ook problemen met 4G bij KPN. 4G is ook zeer traag vergeleken bij mijn Galaxy S7.

Het lijkt bij mij het meest voor te komen als ik van WiFi afkom. Even vliegtuigstand en daarna weer verbinden en dan is alles weer supersnel.

Omgeving Amsterdam en Rotterdam
keest12 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:18:
[...]

Ik heb er ook nog behoorlijk last van. Letterlijk op het voorplein van Amsterdam CS valt de verbinding terug op 3G en weigert in de tram tot aan het Rokin niet op 4G te gaan, zelfs niet bij terugzetten naar 3G en dan terug naar 4G. Wanneer je de iPhone met scherm aan gebruikt blijft de verbinding ook nog een hele poos op 3G staan, ondanks dat er wel een 4G signaal is. Op dat moment zit er niks anders op dan even je scherm uit te drukken of de toggle van 4G naar 3G en terug om te zetten. Rete irritant want 3G is merkbaar trager en slurpt meer accu.

Overigens is het niet alleen op Amsterdam CS, maar ook bij het naderen van Amsterdam Sloterdijk en het binnen rijden van de binnenstad met de trein. Het is overduidelijk dat dit nou net de 4G+ gebieden van KPN zijn en dat dat verre van lekker werkt op de nieuwe iPhone 7's. Bij het opzoeken van deze problemen op de Nederlandse fora's zijn het vrijwel uitsluitend KPN gebruikers die deze problemen ervaren. Zou het dan toch aan de manier liggen hoe de provider 4G+ heeft toegepast op zijn netwerk of iets dergelijks...

Toevallig Vodafone en T-Mobile gebruikers hier op het forum die kunnen bevestigen dat zij geen last hebben van deze problemen?
Fuwor schreef op maandag 3 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

Heb ik ook al heel lang met mijn oude iPhone 6S Plus en nu dus ook op mijn 7 met Vodafone. Dat je de switch van 4G naar 3G moet zetten en weer terug voor je teruggaat naar 4G, echt super irritant.
818203 schreef op maandag 3 oktober 2016 @ 16:04:
[...]

Intel chip nu ipv broadcom.

http://www.macrumors.com/...-7-connectivity-problems/

Update: While Verizon users have generated the highest number of complaints about this issue, customers on other carriers around the
WORLD have also experienced it.
Is it primarily effecting models that switched to the Intel chips and not Broadcom?
crazylegs schreef op vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:41:
Eerste probleem met de iPhone 7+ 4G+ werkt niet.. op andere toestellen wel, 4g werkt wel, netwerkinstellingen al gereset, toestel al uit en aan, instellingen correct, niets helpt.. op kpn netwerk
crazylegs schreef op zaterdag 8 oktober 2016 @ 02:34:
Nog meer mensen waarbij 4G+ niet werkt op de iPhone 7+? (iOS 10.1 public beta) netwerk KPN
loekf2 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Mij viel gisteren op (KPN) dat hier in Eindhoven de iPhone 7 in 3G blijft hangen als je van WIFI komt. Als je handmatig de data verbinding weer op 4G zet switched ie naar 4G, maar even later valt ie weer terug naar 3G. Kan natuurlijk zijn dat het met signaal sterkte of kwaliteit te maken heeft. Reed op dat moment op de snelweg rond Eindhoven. Mijn oude 6 was (meestal) rock solid 4G. Ik blijf vinden/merken dat het Intel modem slechter presteert.
Malt007 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:54:
[...]

Heb meer last van het wegvallen van 4g en vervolgens ontiegelijk traag 3g. Weet niet of dat aan Apple of KPN ligt maar krijg het vermoeden dat het de telefoon is omdat 'de symptomen' altijd hetzelfde zijn en soms als het langer duurt hersteld het opnieuw aanzetten.
KPN'ers... hebben we allemaal nog steeds hetzelfde 4G probleem (of liever gezegd: het gebrek daar aan) met de iPhone 7 i.c.m. een intel modem? Voor mij is er helaas niks veranderd en ervaar ik het probleem nog dagelijks.

Er word hier minder intensief over geschreven, maar als ik zo wat andere fora afstruin lijkt iedereen nog met hetzelfde probleem rond te lopen. Wellicht zijn we er enigszins gewend aan geraakt, maar ik heb niet meer dan € 1.000 euro betaald voor een telefoon om vervolgens terug te gaan in de tijd. Als er anderen zijn die, ondanks alle (beta) updates van iOS, ook nog steeds deze issues ervaren, zal ik KPN wijzen op deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:01
Jep nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja, hier ook nog met enige regelmaat....maar dan vooral als ik of met de auto reis of per trein. Ben ik gewoon thuis of ergens op locatie, dan nauwelijks tot geen last van wegvallende 4G verbinding(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier niet, werkt prima eigenlijk. Gebruik het vooral in regio Arnhem, maar ben ook regelmatig in Duitsland. Nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe is de ervaring om van een 6S naar een 7 te stappen ? iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Geert1976 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:31:
ja, hier ook nog met enige regelmaat....maar dan vooral als ik of met de auto reis of per trein. Ben ik gewoon thuis of ergens op locatie, dan nauwelijks tot geen last van wegvallende 4G verbinding(en)
Zelfde geldt voor mij. Op snelheid heel vaak last van instabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16
lennox-06 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:02:
hoe is de ervaring om van een 6S naar een 7 te stappen ? iemand ?
Ik zou zeggen: buiten de Home button, geen verschil...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Boomx schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:26:
[...]

KPN'ers... hebben we allemaal nog steeds hetzelfde 4G probleem (of liever gezegd: het gebrek daar aan) met de iPhone 7 i.c.m. een intel modem? Voor mij is er helaas niks veranderd en ervaar ik het probleem nog dagelijks.

Er word hier minder intensief over geschreven, maar als ik zo wat andere fora afstruin lijkt iedereen nog met hetzelfde probleem rond te lopen. Wellicht zijn we er enigszins gewend aan geraakt, maar ik heb niet meer dan € 1.000 euro betaald voor een telefoon om vervolgens terug te gaan in de tijd. Als er anderen zijn die, ondanks alle (beta) updates van iOS, ook nog steeds deze issues ervaren, zal ik KPN wijzen op deze post.
Ik ben geswitched van een 128GB model naar 256GB model. Sinds de upgrade naar 256Gb geen problemen meer gehad.

Ik heb wel steeds vaker dat Siri spontaan geactiveerd wordt. Vanmorgen op de radio was er een item over het kijken van series. Waarop Siri afging toen de radiomeneer "series" zei... Ik dacht dat "Hey Siri" alleen op mijn eigen stem zou moeten reageren. Ik heb het ook heel veel tijdens zakelijke skypes dat hij op de gekste momenten aanschiet.

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 31-01-2017 14:13 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ik blijf last houden en denk dat ik vergelijkbare problemen heb met Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
[...]

Hier ook nog steeds hetzelfde. Ook maar 2 bolletjes bereik terwijl dit met een ander toestel wel degelijk vele malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Laatst online: 14-08 14:10
BillSpaarbank schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:11:
[...]

Ik ben geswitched van een 128GB model naar 256GB model. Sinds de upgrade naar 256Gb geen problemen meer gehad.

Ik heb wel steeds vaker dat Siri spontaan geactiveerd wordt. Vanmorgen op de radio was er een item over het kijken van series. Waarop Siri afging toen de radiomeneer "series" zei... Ik dacht dat "Hey Siri" alleen op mijn eigen stem zou moeten reageren. Ik heb het ook heel veel tijdens zakelijke skypes dat hij op de gekste momenten aanschiet.
Enig idee of jouw 128GB model een Intel modem had en je nieuwe 256GB model een Broadcom modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
kazzzdafke schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Ik zou zeggen: buiten de Home button, geen verschil...
Ik heb dat gedaan vanwege de opslag en ik kon mijn 6s aan een heel goeie prijs verkopen. Het positiefste vind ik de batterij. De 7 gaat een stuk langer mee dan mijn 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 16:55

Christiano007

Ich bin der champion

Waar kun je trouwens de instellingen van de foto grootte veranderen? Ik krijg nu steeds foto's van max. 2 MB.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:05:
Waar kun je trouwens de instellingen van de foto grootte veranderen? Ik krijg nu steeds foto's van max. 2 MB.
Max. 2MB waar precies? Bedoel je dat het bestand maar 2MB is?
2MB is bij mij ook het gemiddelde. Lijkt me ook niets mis mee, zit gewoon een laag compressie op.
Als je veel groter wil denk ik dat je een app als ProCam moet pakken om in RAW te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 16:55

Christiano007

Ich bin der champion

WhatsappHack schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:58:
[...]

Max. 2MB waar precies? Bedoel je dat het bestand maar 2MB is?
2MB is bij mij ook het gemiddelde. Lijkt me ook niets mis mee, zit gewoon een laag compressie op.
Als je veel groter wil denk ik dat je een app als ProCam moet pakken om in RAW te schieten.
Als ik de foto's op de pc zet zijn ze max. 2 MB. Aangezien er een 12 MP sensor in zit moeten de bestanden toch een stuk groter zijn?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb totaal geen problemen met KPN 4G. Ik heb een A1778 die voor zover ik weet een Intel modem heeft.
Ik heb in huis (sterk geisoleerd, en ik woon in de middle of nowhere met geen mast al te dichtbij) gemiddeld -96 tot -102 wat 3 a 4 bolletjes zijn. Hier haal ik gemiddeld 62MBit down en 14MBit up mee.
Voor zover ik weet zit ik enkel in 800 bereik (max 75MBit), er is hier sowieso nog geen ondersteuning voor 4G+.

Ik heb het op 4G+ test getest, daar had ik met -79db (Vol bereik en prima signaalsterkte) deze resultaten:
Down: 193.75MBit, Up: 44.71MBit.

Ik zie daar totaal geen problemen mee, en dat zijn geweldige prestaties.
Christiano007 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:04:
[...]

Als ik de foto's op de pc zet zijn ze max. 2 MB. Aangezien er een 12 MP sensor in zit moeten de bestanden toch een stuk groter zijn?
Nee dat komt door de compressie.
Bij mij zijn ze ook niet veel groter als ik ze overzet naar m'n Mac. :) Net eentje geschoten met veel details, die werd 2.7MB op de Mac. In RAW zijn ze vele malen groter.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 31-01-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ik weet niet of iemand anders dit ook al gemeld heeft, maar sinds de aankoop van mijn iPhone 7+ op 11-01-2017, heb ik tijdens het bellen soms last van de de andere kant mij niet goed kan horen. ("Letters" vallen weg zeg maar)

Wat heb ik al geprobeerd:
- iPhone gereset (soft).
- iPhone terug gezet naar fabrieksinstellingen en vervolgens de iTunes reservekopie terug gezet.

Iemand suggesties? Of toch maar even Apple bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Gaat wel beter maar is niet zo stabielals de iPhone SE met Tmobile van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Boomx schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Enig idee of jouw 128GB model een Intel modem had en je nieuwe 256GB model een Broadcom modem?
Model 1778, dan heb ik intel toch?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 15-09 18:10

Just_I

What did you just say?

Sinds kort heb ik een iPhone 7 Plus, voorheen een iPhone 5. Nu heb ik een reserve kopie van de 5 op de 7 Plus gezet mawr toch krijg ik de mail niet werkend via de Mail app. Ik heb de account gegevens gecontroleerd en alles is hetzelfde, via de browser kan ik wel de mail openen.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en de oplossing?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just_I schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:23:
Sinds kort heb ik een iPhone 7 Plus, voorheen een iPhone 5. Nu heb ik een reserve kopie van de 5 op de 7 Plus gezet mawr toch krijg ik de mail niet werkend via de Mail app. Ik heb de account gegevens gecontroleerd en alles is hetzelfde, via de browser kan ik wel de mail openen.

Definieer niet werken. Wat verwacht je, maar wat gebeurt er (niet)? Krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

De verbinding met de server lukt niet. Er word dus totaal geen mail opgehaald en er zijn geen mappen zichtbaar.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Just_I schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:23:

De mailapp is ook mijn grootste vriend niet maar wat vaak werkt is het account volledig verwijderen opnieuw opstarten en dan opnieuw handmatig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Miki schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:57:
[...]

De mailapp is ook mijn grootste vriend niet maar wat vaak werkt is het account volledig verwijderen opnieuw opstarten en dan opnieuw handmatig toevoegen.
Dit was de truck, het werkt nu. Dom dat ik dat niet eerder geprobeerd heb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik heb nog geen probleem ondervonden. Ik bevind me ook vaak op dezelfde plek dus moet het nog afwachten als ik onderweg ben.
Ik heb tussen de twee en drie bolletjes bereik en zit tussen de 5 en 30mbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Zojuist aangemeld voor het Apple Beta programma en 10.3 beta 1 geinstalleerd. Alles is goed verlopen en dankzij het nieuwe APFS file system loopt alles veel sneller dan voorheen op 10.2. Ook animaties en Recent Apps veel vlotter.

Nice! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnRGS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-09-2024
Sinds afgelopen vrijdag ook trots eigenaar de van iPhone 7 128GB Matte Black!! Mijn laatste iPhone was de 4S en omdat daar veel problemen mee waren overgestapt op Android en niet meer terug gekeken (2x een defect toestel gehad binnen een maand (hardware defecten o.a. logic board) en dat werd me net wat te gek). Nu begon het me toch weer aardig te jeuken en heb ik met een mooie deal toch weer een iPhone!

Bevalt ontzettend goed en ik kom features tegen en gemakkelijkheden die ik op Android mistte en waarvoor ik op Android aparte apps moest installeren. Werkt gewoon lekker, en ontzettend soepel/smooth. Heb trouwens geen enkel probleem qua hiss, ontvangst, 4G en de overige problemen die ik veel ben tegengekomen. Hij is ook gemaakt in week 1 dit jaar, misschien dat ze de kinderziektes eruit hebben gewerkt. Ben in ieder geval erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:19:
Autoverbinding Bluetooth Iphone 7 plus doet het niet, ook die van mijn zoon niet die een normale 7 heeft.
Geprobeerd in Fiat, Opel, Mercedes, Toyota, Peugeot.
Wifi doet het wel...Bluetooth audio apparatuur in huiskamer en koptelefoon doet het wel.
Mijn vader heeft ook een iphone 7 plus, paar weken eerder en daarbij doet de bluetooth het wel.

Het bluetooth probleem doet zich dus alleen voor bij auto's

Diverse keren gebeld..zou worden opgelost met nieuwe IOS release..

Iemand ervaringen of oplossingen?
Jup! Herkenbaar!

Hier een Ford Mondeo die alleen niet goed werkt via bluetooth icm iPhone 7. De iPhone 6 van mijn werk doet het probleemloos.

Koppelen werkt, maar constant disconnects onder telefoneren.

Ik heb dit probleem gemeld op het Apple forum en werd vorige week gebeld door AppleCare Outreach om een bluetooth log profiel te installeren en de problemen te genereren. Dit is inmiddels gedaan en de logging is opgestuurd. Hopelijk wordt het snel opgelost!

https://discussions.apple...31334776?start=0&tstart=0

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Mmm... IOS 10.3 beta 2 is uit, nog steeds niet mogelijk om tekst in te voeren in TomTom, helaas...

[ Voor 44% gewijzigd door heutsm op 07-02-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
heutsm schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:45:
Mmm... IOS 10.3 beta 2 is uit, nog steeds niet mogelijk om tekst in te voeren in TomTom, helaas...
Over welke tomtom heb je het, de Go of de oudere versie??
En welke tekst? Als je bv een naam in voert? Bij mij werkt het op beide versie's zonder problemen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
bing69 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:02:
[...]

Over welke tomtom heb je het, de Go of de oudere versie??
En welke tekst? Als je bv een naam in voert? Bij mij werkt het op beide versie's zonder problemen.
De Go-variant. Wanneer ik op 'Zoek' tik, kun je zoeken op adressen, nuttige plaatsen en contactpersonen. Boven die opties staat de 'cursor' te knipperen in een invoerveld. Zodra ik daar ook maar één letter invoer, knippert de cursor niet meer en is een paar tellen later Tom Tom afgesloten.
Ik gebruik overigens wel Swype als toetsenbord, maar wanneer ik daar tekst intik met het gewone toetsenbord, gebeurt hetzelfde.
Pagina: 1 ... 57 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.