drusloos schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:03:
[...]
De huidige generatie mensen gebruikt snapchat facebook e.d. Bij een smarthphone anno 2016 a 1000 euro mag je verwachten dat je deze apps kan gebruiken zonder dat je elke 4 uur moet inprikken. Een iphone voor alleen email en internet is naar mijn mening onzinnig, maar ik zeg er expliciet bij dat dit mijn mening is, er zijn voor veel minder geld veel telefoons die dit even goed doen. Maar voor 1000 eu verwacht ik een telefoon die op zijn minst een dag het uithoud met normaal gebruik, dus zo'n 5 uur schermtijd over een dag verspreid. Ik bedoelde overigens met normaal gebruik dat ik apps niet sluit, maar gewoon open heb staan maar dus elke paar uur even op mijn telefoon zit. Niet zoals sommige mensen met een verslaving elke 5 minuten erop zitten, dat was mijn definitie van normaal gebruik
Ondanks dat ik je punt heel goed begrijp en weet wat je bedoelt, moet ik je toch vragen: je realiseert je toch wel dat Apple weliswaar het OS en de telefoon maakt, maar niet-Apple ontwikkelaars de door jou genoemde apps bouwen he? Facebook bijvoorbeeld staat erom bekend dat ze Apple's strenge eisen omzeilen en dus toch heel erg veel en vaak op de achtergrond via het internet contact zoeken.
Als je er op googled, dan zul je vele topics vinden waaruit blijkt dat bijv. de Facebook app, maar ook WhatsApp veel accuduur vergen. En a) die zijn van hetzelfde bedrijf en b) die slurpen veel omdat de app niet efficient opgebouwd is maar ook op een niet-gesupporte of toegestane wijze op de achtergrond met het internet babbelen. Als je bijv. de Facebook app verwijdert en gewoon hun website gebruikt, dan zul je zien dat je uren langer met je accu doet (bij mij scheelt het 2-3 uur).
Ik heb gewoon een facebook-icoontje waar ik op tap, safari start dan en logt direct in. Voila, bijna dezelfde ervaring zonder battery drain.
Heel verhaal, maar toen Apple juist apps niet toestond om te multitasken viel de hele wereld over hen heen (ik ook). Want: straal onhandig. Maar waar deden ze het voor? Om de batterij te besparen (o.a.).
Nu ze het wel toestaan krijgen ze weer ****. Alhoewel ik je heus begrijp, moet je zelf ook begrijpen dat ze het nooit voor iedereen goed kunnen doen.
Nu heb ik een iPhone plus dus die houdt het wel twee dagen uit, maar ik leg hem netjes aan de lader als ik ga slapen. In het begin zat ik ook te mekkeren dat smartphones de mijn-oude-nokia-hield-het-een-week-uit niet haalden, maar als je bedenkt dat het hele probleem er niet is als je hem elke nacht (of elke 2 nachten) aan de lader legt is de wereld ineens een stuk mooier.
Smartphones (en met name hun apps) vreten nu eenmaal accu, ook door een groot scherm en hardware die sneller is dan de hardware van de gemiddelde pc van 6 jaar terug...