Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Donstil schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:39:
[...]

Dat van foto's is wel vreemd. Net zoals alles op 1 datum. Hoe heb je ze geïmporteerd? Mogelijk dat daar iets fout is gegaan.

5 GB is idd wat krap voor ons Tweakers maar voor velen is het zonder foto's wel voldoende en voor nog geen euro (€0,99 :) ) heb je tien keer zoveel.

Maar goed ik weet niet precies hoe dat op Android / Samsung / HTC / enz geregeld is maar ik vind iCloud zelf ook geen fijne dienst. Ik gebruik alleen de email en verder eigenlijk niets. Voor de opslag zit ik ik de Amazon cloud.
Via Move to iOS app. Wat een drama is dat trouwens. Duurt uren en heb het 4x opnieuw moeten doen.

Normaal krijg je bij een telefoon genoeg backup space om je telefoon te backuppen lijkt me. Je betaald immers al een premium prijs voor het apparaat zelf. Ach ja. Toch een beetje zwak van Apple. Over mijn Macbook Pro ben ik meer dan tevreden al jaren maar op smartphone gebied laten ze heel wat steken vallen naar mijn idee. Kijk wel of het via Google Drive dan kan om een device backup te maken, daar heb ik gratis 1 TB.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:45:
[...]

Via Move to iOS app. Wat een drama is dat trouwens. Duurt uren en heb het 4x opnieuw moeten doen.

Normaal krijg je bij een telefoon genoeg backup space om je telefoon te backuppen lijkt me. Je betaald immers al een premium prijs voor het apparaat zelf. Ach ja. Toch een beetje zwak van Apple. Over mijn Macbook Pro ben ik meer dan tevreden al jaren maar op smartphone gebied laten ze heel wat steken vallen naar mijn idee. Kijk wel of het via Google Drive dan kan om een device backup te maken, daar heb ik gratis 1 TB.
Via Google Drive kan niet.
Je kunt ook nog via iTunes back-upen eventueel.

Maar is dat zo normaal dat je bij een smartphone een volledige backup in de cloud gratis krijgt? Doet de concurrentie dat echt zonder limiet en zo volledig als de reservekopie van Apple? Volgens mij niet (zo compleet) namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Donstil schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:49:
[...]

Via Google Drive kan niet.
Je kunt ook nog via iTunes back-upen eventueel.

Maar is dat zo normaal dat je bij een smartphone een volledige backup in de cloud gratis krijgt? Doet de concurrentie dat echt zonder limiet en zo volledig als de reservekopie van Apple? Volgens mij niet (zo compleet) namelijk.
Geen idee maar ik heb nog nooit betaald en altijd al mijn apps, gegevens en media kunnen herstellen. Ook nog nooit een melding gehad dat ik voor een dienst van Samsung of Google moest betalen. Op de iphone wel binnen 3 minuten na mijn eerste boot.

iTunes weiger ik te installeren. Daar heb ik altijd alleen maar ellende mee gehad.

Eerst maar weer verder zoeken hoe ik Whatsapp geschiedenis over kan zetten. Beetje slecht dat whatsapp daar geen ondersteuning voor biedt middels een export ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:52:
[...]

Geen idee maar ik heb nog nooit betaald en altijd al mijn apps, gegevens en media kunnen herstellen. Ook nog nooit een melding gehad dat ik voor een dienst van Samsung of Google moest betalen. Op de iphone wel binnen 3 minuten na mijn eerste boot.
Ooh nee je bracht het alsof het overal gratis is. Ik dacht al dat is helemaal niet zo.

Nou betaal ik persoonlijk liever een bepaald bedrag per maand voor een bepaalde service dan dat de verstrekker dit gratis aanbied en op een andere manier aan mij verdiend waar ik niet vanaf weet maar goed dat is geen discussie voor dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hier een filmpje van het scrollen:

[YouTube: https://youtu.be/jhvXp0znvOk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:03:
Hier een filmpje van het scrollen:

[video]
Ooh dat is wel irritant ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Donstil schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:11:
[...]

Ooh dat is wel irritant ja :(
Behoorlijk, zou niet weten hoe ik het krijg verholpen. Zeker een factory reset en weer opnieuw Move to iOS vier uur laten lopen en alles weer opnieuw installeren en instellen :(

Nu heb ik eens wat andere dingen geprobeerd maar het scrollen in Safari gaat ook zo mega stroperig. Lijkt toch redelijk standaard iOS te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:29:
[...]

Hij scrollt een stukje, en al niet heel snel ongeacht hoe hard je swipe, en dan stopt ie. Duurt het een halve seconde of iets korter voor je weer verder kunt scrollen. Ook heel fijn dat ie alle geïmporteerde foto's op 1 dag heeft gezet en dus de volgorde compleet weg is.
Nee ik herken het niet. Ik weet niet hoeveel foto's je geïmporteerd hebt. Ik weet niet of het nog steeds zo snel is als je pakweg 200gb foto's in je filmrol hebt. Tot nu toe werkt alles vele malen soepeler dan Android. Het is wel allemaal behoorlijk dichtgetimmerd. Dat is het enige nadeel, maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fisherman schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:27:
[...]

Nee ik herken het niet. Ik weet niet hoeveel foto's je geïmporteerd hebt. Ik weet niet of het nog steeds zo snel is als je pakweg 200gb foto's in je filmrol hebt. Tot nu toe werkt alles vele malen soepeler dan Android. Het is wel allemaal behoorlijk dichtgetimmerd. Dat is het enige nadeel, maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden.
32gb ongeveer. Tja het is maar tijdelijk maar ik ben wel blij dat ik zelf geen iPhone 7 heb gekocht. Heb er nog over getwijfeld.

Benieuwd of ik er aan kan wennen. Blackberry was ik vrij snel aan gewend maar dat werkt toch net wat logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:36:
[...]

32gb ongeveer. Tja het is maar tijdelijk maar ik ben wel blij dat ik zelf geen iPhone 7 heb gekocht. Heb er nog over getwijfeld.

Benieuwd of ik er aan kan wennen. Blackberry was ik vrij snel aan gewend maar dat werkt toch net wat logischer.
Haha Blackberry logischer dat vind ik wel een leuke :) . Het is gewoon een kwestie van gewenning meer niet.

Alleen als ik je laatste berichten hier zo lees ben ik benieuwd of je daar wel voor open staat.
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:15:
[...]

Behoorlijk, zou niet weten hoe ik het krijg verholpen. Zeker een factory reset en weer opnieuw Move to iOS vier uur laten lopen en alles weer opnieuw installeren en instellen :(

Nu heb ik eens wat andere dingen geprobeerd maar het scrollen in Safari gaat ook zo mega stroperig. Lijkt toch redelijk standaard iOS te zijn.
Wat wel kan is dat iOS nog bezig is met de Gezichtsherkenning van je Library of met het indexeren van Spotlight.

Vooral dat eerste zou wel wat vertraging op het foto scrollen kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Donstil schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:42:
[...]

Haha Blackberry logischer dat vind ik wel een leuke :) . Het is gewoon een kwestie van gewenning meer niet.

Alleen als ik je laatste berichten hier zo lees ben ik benieuwd of je daar wel voor open staat.

[...]

Wat wel kan is dat iOS nog bezig is met de Gezichtsherkenning van je Library of met het indexeren van Spotlight.

Vooral dat eerste zou wel wat vertraging op het foto scrollen kunnen opleveren.
Gezichtsherkenning zou die alleen doen wanneer gelockt en aan de oplader. Indexeren hoop ik dat ie na 20 uur wel klaar mee is.

Ik snap gewoon niet hoe mensen kunnen werken zonder back knop? Of long press om iets te selecteren?

Misschien moet ik maar eens een tutorial zoeken want intuïtief is het allesbehalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:46:
[...]

Gezichtsherkenning zou die alleen doen wanneer gelockt en aan de oplader. Indexeren hoop ik dat ie na 20 uur wel klaar mee is.

Ik snap gewoon niet hoe mensen kunnen werken zonder back knop? Of long press om iets te selecteren?
Ook hier, puur gewenning, niet meer niet minder.

Terug gaat bv binnen safari met een swipe van links naar rechts (Terug dus).
Voor Long press zou ik zo 1.2.3 niet weten waarom dat een gemis is en indien het toch een functie heeft binnen een app dan is het gewoon aanwezig of aanwezig via ForceTouch als de iPhone dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Donstil schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:55:
[...]

Ook hier, puur gewenning, niet meer niet minder.

Terug gaat bv binnen safari met een swipe van links naar rechts (Terug dus).
Voor Long press zou ik zo 1.2.3 niet weten waarom dat een gemis is en indien het toch een functie heeft binnen een app dan is het gewoon aanwezig of aanwezig via ForceTouch als de iPhone dat ondersteund.
Terug vanuit waar dan ook met een gesture of knop zou fijner zijn.

Foto's of emails selecteren door long press, hoe simpel kan het zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:57:
[...]

Terug vanuit waar dan ook met een gesture of knop zou fijner zijn.
Foto's of emails selecteren door long press, hoe simpel kan het zijn.
Zou jij fijner vinden bedoel je, omdat je dat dus gewend bent. Puur gewenning.

Zo werkt dat in de wereld, had je jaren een Miele wasmachine en koop je een AEG dan zitten de knopjes op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:36:
[...]

Ik had jaren helemaal niets met een iPhone. Opeens kreeg ik er een van mijn werk. Privé had ik daarnaast nog altijd een Samsung.
iOS was in het begin wel even wennen, maar het werkt perfect. Net zoals Windows phone overigens. Daar zijn helaas wat weinig apps voor.
Een iPhone mag wel 2 keer zoveel kosten, tot nu toe is het elke cent waard.
Mocht Windows phone in de toekomst wel meer apps krijgen dan is dat wellicht een goed alternatief voor iOS.

Als je trouwens last hebt van een trage spotlight zou je alle apps die je niet wilt gebruiken in spotlight uit kunnen zetten. Dan werkt spotlight razendsnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:34
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 12:46:
[...]

Misschien moet ik maar eens een tutorial zoeken want intuïtief is het allesbehalve.
Ach als je er iets meer voor openstaat dan zul je merken dat ios prima intuïtief is. Kwestie van wennen...gold voor mij ook na jarenlang Android overstappen op ios. Inmiddels na zo'n 2 weken kan ik er mee lezen en schrijven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fisherman schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:46:
[...]

Ik had jaren helemaal niets met een iPhone. Opeens kreeg ik er een van mijn werk. Privé had ik daarnaast nog altijd een Samsung.
iOS was in het begin wel even wennen, maar het werkt perfect. Net zoals Windows phone overigens. Daar zijn helaas wat weinig apps voor.
Een iPhone mag wel 2 keer zoveel kosten, tot nu toe is het elke cent waard.
Mocht Windows phone in de toekomst wel meer apps krijgen dan is dat wellicht een goed alternatief voor iOS.

Als je trouwens last hebt van een trage spotlight zou je alle apps die je niet wilt gebruiken in spotlight uit kunnen zetten. Dan werkt spotlight razendsnel.
Ik heb spotlight überhaupt nog niet gebruikt. Zou eigenlijk op dit moment nog niet weten waarvoor. Op mijn MBP gebruik ik het ook nauwelijks omdat het daar niet lekker werkt.

Scrollen in safari en foto's is gewoon traag en hoogst irritant. Mijn tweeëneenhalf jaar oude Note 4 voelt wat dat betreft vele malen soepeler. Ik ben gewend op GoT bijvoorbeeld met swipe bewegingen in een seconde of zo die ca. 50 posts te scrollen. Op de iphone kost me dat 4 tot 5 seconde en zeker toen swipes.

Misschien dat ik toch maar een factor reset doe, tweede kerstdag is toch zo'n dag waarop je niks te doen hebt. Maar ja ook zonde om dan weer uren bezig te zijn met iets dat je eigenlijk al gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Scrollen in Safari blijft inderdaad dikke stroop. Beter Chrome gebruiken. Ik mis dan wel de toolbar onderin en het swipen voor previous en next. Kortom traag scrollen neem ik maar voor lief en gebruik meestal Safari.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 24-12-2016 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:54:
[...]

Ik heb spotlight überhaupt nog niet gebruikt. Zou eigenlijk op dit moment nog niet weten waarvoor. Op mijn MBP gebruik ik het ook nauwelijks omdat het daar niet lekker werkt.

Scrollen in safari en foto's is gewoon traag en hoogst irritant. Mijn tweeëneenhalf jaar oude Note 4 voelt wat dat betreft vele malen soepeler. Ik ben gewend op GoT bijvoorbeeld met swipe bewegingen in een seconde of zo die ca. 50 posts te scrollen. Op de iphone kost me dat 4 tot 5 seconde en zeker toen swipes.

Misschien dat ik toch maar een factor reset doe, tweede kerstdag is toch zo'n dag waarop je niks te doen hebt. Maar ja ook zonde om dan weer uren bezig te zijn met iets dat je eigenlijk al gedaan had.
Een Factory reset gaat het Safari issue niet oplossen.
Safari werkt gewoon op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:54:
[...]

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met het exemplaar wat je hebt. Ik heb nog geen enkel Android toestel deze snelheid en soepelheid zien halen. Windows phone wel overigens.
Ik heb trouwens behalve traagheid nooit problemen ondervonden met Android. Blijft ook een fijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hoe doet jullie scherm het in de kou? Ik heb met de 7 wat ik op de 5 ook ervaarde; alsof alles "trager' beweegt. Alsof er veel ghosting is bij bewegingen. Als ik de iPhone even in de auto laat liggen omdat ik hem van de lader vergeet te trekken heb ik daar veel last van tot hij weer op temperatuur is. Had ik met de 6 geen last van.

Nouja, last.. Gewoon een opvallendheidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Eduardboon schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:51:
Hoe doet jullie scherm het in de kou? Ik heb met de 7 wat ik op de 5 ook ervaarde; alsof alles "trager' beweegt. Alsof er veel ghosting is bij bewegingen. Als ik de iPhone even in de auto laat liggen omdat ik hem van de lader vergeet te trekken heb ik daar veel last van tot hij weer op temperatuur is. Had ik met de 6 geen last van.

Nouja, last.. Gewoon een opvallendheidje.
Heb ik ook..Stroperig dan.

Ook een beetje inherent aan LCD i.c.m. kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fisherman schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:19:
[...]

Ik heb het gevoel dat er iets mis is met het exemplaar wat je hebt. Ik heb nog geen enkel Android toestel deze snelheid en soepelheid zien halen. Windows phone wel overigens.
Ik heb trouwens behalve traagheid nooit problemen ondervonden met Android. Blijft ook een fijn systeem.
Tja over het algemeen gaat alles wel soepel alleen scrollen is een ramp. In Chrome werkt het overigens wel prima. Alleen Safari en Foto's hebben issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:48:
[...]

Tja over het algemeen gaat alles wel soepel alleen scrollen is een ramp. In Chrome werkt het overigens wel prima. Alleen Safari en Foto's hebben issues.
Snap precies wat je bedoeld.
Ik erger mij nogal aan het schokkerige scrollen onder bijvoorbeeld Instellingen en dan Mobiel Netwerk.
Dan komen je apps voorbij.
Bij mij stuitert en hapert dat extreem ;)

Bij Safari kan je niet met 1 swype onderaan een webpagina komen (als die een beetje lang is)
Bij Chrome knalt deze in 1 swype naar onderen.

Voor beide valt wat te zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door EdvanAl op 24-12-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:02
Ik heb altijd een hoesje gebruikt voor mijn Jet Black, origineel apple leather case en nu de hele dunne peel case maar toch is de achterkant "beschadigd". Zitten een paar hele kleine ronde puntjes in en boven en onder hele kleine krasjes maar niet door de lak heen ofzo.

Het is minimaal maar goed ben wel iemand doe zich er aan kan irriteren als je er zo zuinig mee om gaat. Gelukkig heb ik Apple Care en zal ik over een tijd ook wel gebruik van gaan maken. Ik vind de Jet Black echt een mooi toestel maar als ik een nieuwe krijg of haal zal ik de volgende keer toch echt voor de matte gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja dat is inderdaad wel jammer van de beschadigingen.

Tijdens Kerst de matzwarte iPhone 7 van mijn zwager eens goed kunnen bekijken en heel eerlijk blijf ik dat persoonlijk ook de mooiste kleur vinden. (zelf gekozen voor jet black omdat die toevallig op voorraad was op dat moment)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 26-12-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Is er iemand hier die ervaring heeft met het volgende aangezien ik niemand ken met een jet black iphone.

De mat zwarte heeft gewoon alu aan de achterkant zoals gewend van Apple.
De jet black lijkt mij erg plastic achtig over te komen maar voelt dit ook zo?

Pure interesse vraag aangezien ik zelf voor de mat zwarte ben gegaan.

Edit:
zelf al gevonden, Jet black is gewoon Alu maar met een glossy finish.
Maar de nadelen die k heb gelezen van Jet black van die krasjes was ik wel al bang voor toen ik de kleur zag

[ Voor 22% gewijzigd door Kadardar op 27-12-2016 11:02 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dafmay schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:09:
Ja dat is inderdaad wel jammer van de beschadigingen.

Tijdens Kerst de matzwarte iPhone 7 van mijn zwager eens goed kunnen bekijken en heel eerlijk blijf ik dat persoonlijk ook de mooiste kleur vinden. (zelf gekozen voor jet black omdat die toevallig op voorraad was op dat moment)
Zodra die in een hoesje zit zie je geen verschil eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Phusebox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:44:
[...]

Zodra die in een hoesje zit zie je geen verschil eigenlijk.
Ik doe zelf niet aan hoesjes oid...zonde van de mooie look ;)
(uiteraard heb ik wel een sleeve voor de phone voor onderweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Meulendijks89 schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:06:
Ik heb altijd een hoesje gebruikt voor mijn Jet Black, origineel apple leather case en nu de hele dunne peel case maar toch is de achterkant "beschadigd". Zitten een paar hele kleine ronde puntjes in en boven en onder hele kleine krasjes maar niet door de lak heen ofzo.

Het is minimaal maar goed ben wel iemand doe zich er aan kan irriteren als je er zo zuinig mee om gaat. Gelukkig heb ik Apple Care en zal ik over een tijd ook wel gebruik van gaan maken. Ik vind de Jet Black echt een mooi toestel maar als ik een nieuwe krijg of haal zal ik de volgende keer toch echt voor de matte gaan.
Ik heb ook die krasjes ondanks het gebruik van een hoesje. Uiteindelijk blijft het gewoon een telefoon en dus een gebruiksvoorwerp. Het is niet een of ander duur sieraad ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 16:17
Heb zelf ook de leather cover van apple a 69 euro gekocht, opzich super mooi, moet wel zeggen dat hij makkelijk uit je hand glipt in tegenstelling tot de silicone cover. Hopelijk als het leer wat soepeler is en gesleten dat het wat ruwer zal aanvoelen. Verder merk ik vooral voorop mini krasjes in het scherm. Als je je scherm mooi schoonmaakt zie je dat vooral. Best jammer dat dat zo snel (na 7 dagen) al gebeurd. Natuurlijk geen sleutels o.i.d. in de zak.

Verder wat vinden jullie van de accuduur? Ik moet zeggen dat hij ergens tegen valt. Kom zet van de note 4 af die ook al een grote accu had, en eigenlijk niet met fors gebruik leeg te krijgen was voor het einde van de dag. Maar bij de 7 plus die ik nu heb hoef ik daar niet veel moeite voor te doen. "Normaal gebruik" is bij mij hele dag door whatsappjes, facebook en snapchat aan hebben staan en gebruiken, en dan ben ik niet zo iemand die elke minuut zijn telefoon in z'n hand heeft, maar elke 3 uur zit ik denk ik 20 minuten op mijn telefoon. En aan het eind van de dag kan ik hem dan inprikken want met 20% kan ik de volgende dag niet door. Mijn note 4 zat dan meestal toch wel op de 45%. Die schermtijd van 9 uur videokijken uit de tweakers revieuw lijkt dan ook niet op te gaan voor mij. Wordt een accu beter in de loop van de tijd na 2 weken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
drusloos schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:10:
Heb zelf ook de leather cover van apple a 69 euro gekocht, opzich super mooi, moet wel zeggen dat hij makkelijk uit je hand glipt in tegenstelling tot de silicone cover. Hopelijk als het leer wat soepeler is en gesleten dat het wat ruwer zal aanvoelen. Verder merk ik vooral voorop mini krasjes in het scherm. Als je je scherm mooi schoonmaakt zie je dat vooral. Best jammer dat dat zo snel (na 7 dagen) al gebeurd. Natuurlijk geen sleutels o.i.d. in de zak.

Verder wat vinden jullie van de accuduur? Ik moet zeggen dat hij ergens tegen valt. Kom zet van de note 4 af die ook al een grote accu had, en eigenlijk niet met fors gebruik leeg te krijgen was voor het einde van de dag. Maar bij de 7 plus die ik nu heb hoef ik daar niet veel moeite voor te doen. "Normaal gebruik" is bij mij hele dag door whatsappjes, facebook en snapchat aan hebben staan en gebruiken, en dan ben ik niet zo iemand die elke minuut zijn telefoon in z'n hand heeft, maar elke 3 uur zit ik denk ik 20 minuten op mijn telefoon. En aan het eind van de dag kan ik hem dan inprikken want met 20% kan ik de volgende dag niet door. Mijn note 4 zat dan meestal toch wel op de 45%. Die schermtijd van 9 uur videokijken uit de tweakers revieuw lijkt dan ook niet op te gaan voor mij. Wordt een accu beter in de loop van de tijd na 2 weken ofzo?
Ik heb hem nog geen week.
Zaterdag nacht heb ik mijn telefoon opgeladen en zometeen ga ik hem weer opladen.

Ik heb de volgende apps niet: Facebook, snapchat, instagram of andere rare apps.

En je definitie van normaal gebruik vink ik ook apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb de plus nu een paar dagen maar moet ook wel elke dag opladen hoor. Is tegenwoordig redelijk normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Normaal gebruik is uiteraard een erg flexibel begrip ;)

Ik schaar mijzelf onder de groep gebruikers die geen extreem gebruik kennen...puur email, internet, en heel af en toe een licht spelletje.

De accu van mijn iPhone 7 Plus gaat makkelijk 2 dagen mee, vaak zelfs wel 3 dagen.

Maar goed...ook ik laadt als het even kan op/bij...kan geen kwaad. (zeker gezien de toch wel langere laadtijden van een iphone tov android toestellen met fastcharge e.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Berlinetta schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:15:
Ik heb de volgende apps niet: Facebook, snapchat, instagram of andere rare apps.
Waarom zijn Facebook, Snapchat en Instagram rare apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Berlinetta schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:15:
[...]

Ik heb hem nog geen week.
Zaterdag nacht heb ik mijn telefoon opgeladen en zometeen ga ik hem weer opladen.

En je definitie van normaal gebruik vink ik ook apart.
De huidige generatie mensen gebruikt snapchat facebook e.d. Bij een smarthphone anno 2016 a 1000 euro mag je verwachten dat je deze apps kan gebruiken zonder dat je elke 4 uur moet inprikken. Een iphone voor alleen email en internet is naar mijn mening onzinnig, maar ik zeg er expliciet bij dat dit mijn mening is, er zijn voor veel minder geld veel telefoons die dit even goed doen. Maar voor 1000 eu verwacht ik een telefoon die op zijn minst een dag het uithoud met normaal gebruik, dus zo'n 5 uur schermtijd over een dag verspreid. Ik bedoelde overigens met normaal gebruik dat ik apps niet sluit, maar gewoon open heb staan maar dus elke paar uur even op mijn telefoon zit. Niet zoals sommige mensen met een verslaving elke 5 minuten erop zitten, dat was mijn definitie van normaal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50
dafmay schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:57:
Scrollen in Safari blijft inderdaad dikke stroop. Beter Chrome gebruiken. Ik mis dan wel de toolbar onderin en het swipen voor previous en next. Kortom traag scrollen neem ik maar voor lief en gebruik meestal Safari.
Swipen for next en previous werkt tocuh ook gewoon in Chrome? Ik doe niet anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
thefal schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:35:
[...]

Swipen for next en previous werkt tocuh ook gewoon in Chrome? Ik doe niet anders!
Je hebt helemaal gelijk en ik gebruik het zelf ook. Brainfart alert |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
drusloos schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:03:
[...]

De huidige generatie mensen gebruikt snapchat facebook e.d. Bij een smarthphone anno 2016 a 1000 euro mag je verwachten dat je deze apps kan gebruiken zonder dat je elke 4 uur moet inprikken. Een iphone voor alleen email en internet is naar mijn mening onzinnig, maar ik zeg er expliciet bij dat dit mijn mening is, er zijn voor veel minder geld veel telefoons die dit even goed doen. Maar voor 1000 eu verwacht ik een telefoon die op zijn minst een dag het uithoud met normaal gebruik, dus zo'n 5 uur schermtijd over een dag verspreid. Ik bedoelde overigens met normaal gebruik dat ik apps niet sluit, maar gewoon open heb staan maar dus elke paar uur even op mijn telefoon zit. Niet zoals sommige mensen met een verslaving elke 5 minuten erop zitten, dat was mijn definitie van normaal gebruik
Als nog had je dit kunnen weten als je onderzoek had gedaan, De Lenovo P2 en de Motorola Z Play hebben een bovengemiddelde Screen On Time hebben. Alsnog snap ik dan niet dat je er voor hebt gekozen en dat erover klaagt. Ik ga mezelf echt niet verantwoorden waarom ik de iPhone 7 Plus heb aangeschaft.

[ Voor 6% gewijzigd door Berlinetta op 27-12-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
drusloos schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:03:
[...]

Ondanks dat ik je punt heel goed begrijp en weet wat je bedoelt, moet ik je toch vragen: je realiseert je toch wel dat Apple weliswaar het OS en de telefoon maakt, maar niet-Apple ontwikkelaars de door jou genoemde apps bouwen he? Facebook bijvoorbeeld staat erom bekend dat ze Apple's strenge eisen omzeilen en dus toch heel erg veel en vaak op de achtergrond via het internet contact zoeken.

Als je er op googled, dan zul je vele topics vinden waaruit blijkt dat bijv. de Facebook app, maar ook WhatsApp veel accuduur vergen. En a) die zijn van hetzelfde bedrijf en b) die slurpen veel omdat de app niet efficient opgebouwd is maar ook op een niet-gesupporte of toegestane wijze op de achtergrond met het internet babbelen. Als je bijv. de Facebook app verwijdert en gewoon hun website gebruikt, dan zul je zien dat je uren langer met je accu doet (bij mij scheelt het 2-3 uur).

Ik heb gewoon een facebook-icoontje waar ik op tap, safari start dan en logt direct in. Voila, bijna dezelfde ervaring zonder battery drain.

Heel verhaal, maar toen Apple juist apps niet toestond om te multitasken viel de hele wereld over hen heen (ik ook). Want: straal onhandig. Maar waar deden ze het voor? Om de batterij te besparen (o.a.).
Nu ze het wel toestaan krijgen ze weer ****. Alhoewel ik je heus begrijp, moet je zelf ook begrijpen dat ze het nooit voor iedereen goed kunnen doen.

Nu heb ik een iPhone plus dus die houdt het wel twee dagen uit, maar ik leg hem netjes aan de lader als ik ga slapen. In het begin zat ik ook te mekkeren dat smartphones de mijn-oude-nokia-hield-het-een-week-uit niet haalden, maar als je bedenkt dat het hele probleem er niet is als je hem elke nacht (of elke 2 nachten) aan de lader legt is de wereld ineens een stuk mooier.

Smartphones (en met name hun apps) vreten nu eenmaal accu, ook door een groot scherm en hardware die sneller is dan de hardware van de gemiddelde pc van 6 jaar terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thefal schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:35:
[...]

Mogen ze wel eens wat beter implementeren bijdie browsers want je moet op zo'n specifieke plek swipen dat het nauwlijks toegevoegde waarde meer heeft. Ik vind het crap in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zonnetje83 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:28:
[...]

Ondanks dat ik je punt heel goed begrijp en weet wat je bedoelt, moet ik je toch vragen: je realiseert je toch wel dat Apple weliswaar het OS en de telefoon maakt, maar niet-Apple ontwikkelaars de door jou genoemde apps bouwen he? Facebook bijvoorbeeld staat erom bekend dat ze Apple's strenge eisen omzeilen en dus toch heel erg veel en vaak op de achtergrond via het internet contact zoeken.

Als je er op googled, dan zul je vele topics vinden waaruit blijkt dat bijv. de Facebook app, maar ook WhatsApp veel accuduur vergen. En a) die zijn van hetzelfde bedrijf en b) die slurpen veel omdat de app niet efficient opgebouwd is maar ook op een niet-gesupporte of toegestane wijze op de achtergrond met het internet babbelen. Als je bijv. de Facebook app verwijdert en gewoon hun website gebruikt, dan zul je zien dat je uren langer met je accu doet (bij mij scheelt het 2-3 uur).

Ik heb gewoon een facebook-icoontje waar ik op tap, safari start dan en logt direct in. Voila, bijna dezelfde ervaring zonder battery drain.

Heel verhaal, maar toen Apple juist apps niet toestond om te multitasken viel de hele wereld over hen heen (ik ook). Want: straal onhandig. Maar waar deden ze het voor? Om de batterij te besparen (o.a.).
Nu ze het wel toestaan krijgen ze weer ****. Alhoewel ik je heus begrijp, moet je zelf ook begrijpen dat ze het nooit voor iedereen goed kunnen doen.

Nu heb ik een iPhone plus dus die houdt het wel twee dagen uit, maar ik leg hem netjes aan de lader als ik ga slapen. In het begin zat ik ook te mekkeren dat smartphones de mijn-oude-nokia-hield-het-een-week-uit niet haalden, maar als je bedenkt dat het hele probleem er niet is als je hem elke nacht (of elke 2 nachten) aan de lader legt is de wereld ineens een stuk mooier.

Smartphones (en met name hun apps) vreten nu eenmaal accu, ook door een groot scherm en hardware die sneller is dan de hardware van de gemiddelde pc van 6 jaar terug...
Mijn iPhone 7 houdt het nu ik de Watch ontkoppelt heb ook met gemak 2 dagen vol. 's nachts slechts 3 procent verlies en overdag, zelfs met veel whatsapp en safari, maar weinig drain. Een heel verschil met de iPhone 6 en vooral 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonnetje83 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:28:
[...]
Als je er op googled, dan zul je vele topics vinden waaruit blijkt dat bijv. de Facebook app, maar ook WhatsApp veel accuduur vergen.
Volgens mij ben je in de war en verwar je WhatsApp nu met Facebook Messenger.
Die laatste vreet achterlijk veel accu, maar WhatsApp is juist heel relaxed met je accu.
Als je urenlang aan t appen bent dan draint t je accu ja, maar dat is meer vanwege scherm + netwerk dan dat de app zelf veel resources nodig heeft. In de achtergrond is WhatsApp zeer energiezuinig.

Als ik hier ff kijk heeft WhatsApp 4% accu gegeten de afgelopen 24 uur, terwijl ik een paar keer per uur een aantal appjes heb verstuurd.
Als ik kijk naar eerste kerstdag, waarbij ik met kerst heel veel geappt heb, staat 2.5 uur "On Screen" (app daadwerkelijk op het scherm en actief in gebruik) plus 7 uur background activiteit (push, WhatsApp Desktop, encrypt, etc.) gelijk aan 11% totale accu drain. En dat is dan inclusief wat t scherm vreet aan stroom tijdens die 2.5 uur on screen. Dat noem ik echt geen energieslurpen. :P

Facebook Messenger aan de andere kant... Poeh. Daar heb ik geen stats meer van gezien het teveel drainde. :')

Ik ben trouwens dik onder de indruk van de accuprestaties van de iPhone 7. Ik gebruik de telefoon echt heel veel, en nog nooit is ie uitgevallen. Zelfs het "energiebesparing" ding bijna nog nooit gezien aan t einde van de dag.
Het enige dat echt imho extreem veel batterij vreet is Spotify over de speakers, dat trekt de accu echt heel snel leeg. ;(

[ Voor 48% gewijzigd door WhatsappHack op 28-12-2016 01:31 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30
Phusebox schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:48:
[...]

Ik heb gister een iPhone 7 gehaald en mijn oude iPhone6 back-up geladen.
Hier staan ongeveer 4000 foto's op en ik heb direct het scrollen geprobeerd voor je maar geen enkele hapering hier.
Ook in Safari gaat het scrollen gewoon soepel.
De telefoon voelt niet warm aan? Wellicht dat er een probleem is bij je waardoor de cpu zich terug klokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:38
Iemand anders last van hiss/geratel geluiden tijdens het filmen?

YouTube: Iphone 7 coil whine?

[ Voor 36% gewijzigd door ElMayo op 28-12-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:10
lotfiej schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:29:

Ik zou zeggen blader eens door de eerste pagina's van dit topic. Je weet niet wat je ziet :')

Edit: iets later dan ik dacht, vanaf hier ergens Christiano007 in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"

[ Voor 17% gewijzigd door swv op 28-12-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
sww89 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:47:
[...]

Ik zou zeggen blader eens door de eerste pagina's van dit topic. Je weet niet wat je ziet :')
Kan dit gefixed worden of heeft elke iPhone 7/7+ het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:10
lotfiej schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:49:
[...]

Elke iPhone in min of meerdere mate. Als het heel erg is kan je omruilen overwegen voor eentje met minder herrie. Maar dat weet je niet van tevoren. Ik weet alleen niet wat de stand van zaken is hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
sww89 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:52:
[...]

Elke iPhone in min of meerdere mate. Als het heel erg is kan je omruilen overwegen voor eentje met minder herrie. Maar dat weet je niet van tevoren. Ik weet alleen niet wat de stand van zaken is hieromtrent.
Oke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
WhatsappHack schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:20:
[...]

Volgens mij ben je in de war en verwar je WhatsApp nu met Facebook Messenger.
Die laatste vreet achterlijk veel accu, maar WhatsApp is juist heel relaxed met je accu.
Als je urenlang aan t appen bent dan draint t je accu ja, maar dat is meer vanwege scherm + netwerk dan dat de app zelf veel resources nodig heeft. In de achtergrond is WhatsApp zeer energiezuinig.

Als ik hier ff kijk heeft WhatsApp 4% accu gegeten de afgelopen 24 uur, terwijl ik een paar keer per uur een aantal appjes heb verstuurd.
Als ik kijk naar eerste kerstdag, waarbij ik met kerst heel veel geappt heb, staat 2.5 uur "On Screen" (app daadwerkelijk op het scherm en actief in gebruik) plus 7 uur background activiteit (push, WhatsApp Desktop, encrypt, etc.) gelijk aan 11% totale accu drain. En dat is dan inclusief wat t scherm vreet aan stroom tijdens die 2.5 uur on screen. Dat noem ik echt geen energieslurpen. :P

Facebook Messenger aan de andere kant... Poeh. Daar heb ik geen stats meer van gezien het teveel drainde. :')

Ik ben trouwens dik onder de indruk van de accuprestaties van de iPhone 7. Ik gebruik de telefoon echt heel veel, en nog nooit is ie uitgevallen. Zelfs het "energiebesparing" ding bijna nog nooit gezien aan t einde van de dag.
Het enige dat echt imho extreem veel batterij vreet is Spotify over de speakers, dat trekt de accu echt heel snel leeg. ;(
De speakers zijn ontzettend slurperig inderdaad, maar dat is toch vrij normaal. Facebook messenger pakt hier eigenlijk amper stroom, 1 a 2 procent staat hij meestal op. Whatsapp staat wel altijd erg hoog, maar krijg ook ontzettend veel berichten binnen via groepen (+- 1200 per dag :( ) Dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Nu 2 dagen zonder Watch en ben echt heel erg over de accu te spreken van de iPhone, nog niet hoeven opladen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online

Nee, helemaal geen last van met mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Berlinetta schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:43:
[...]

Nee, helemaal geen last van met mijn iPhone.
Ga hem nu omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman

Heb je dit in een stille ruimte, of in een ruimte met geluid? In een stille ruimte heb ik het idee dat de luidspreker extra gevoelig wordt. Met achtergrondgeluid zou je zeker niets mogen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lotfiej schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:49:
[...]

Ik heb hem twee keer omgeruild en toen kreeg ik er een waar het geluid dusdanig verwaarloosbaar is dat ik moeite moest doen om de audio te isoleren. In principe opgelost dus.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
WhatsappHack schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:26:
[...]

Ik heb hem twee keer omgeruild en toen kreeg ik er een waar het geluid dusdanig verwaarloosbaar is dat ik moeite moest doen om de audio te isoleren. In principe opgelost dus.
me nieuwe heeft er precies net zoveel last van als mijn vorige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lotfiej schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:16:
[...]

me nieuwe heeft er precies net zoveel last van als mijn vorige..
Dat had ik ook, vandaar nog een keer om laten ruilen. ;)

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een gewone iphone 7, mij is het nog niet opgevallen.

PSN: Jonasken

• ElMayo
Deze heeft er dus nog erger last van. Coolblue geeft aan dat ik beter voor een ander toestel kan kijken? .. er zijn totaal geen android toestellen die me aanspreken, en de waarde ligt er een stuk lager van. Ik denk dat ik een iPhone 7 toch maar weer neem. Heb echt een geluk

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:20
lotfiej schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:31:
Deze heeft er dus nog erger last van. Coolblue geeft aan dat ik beter voor een ander toestel kan kijken? .. er zijn totaal geen android toestellen die me aanspreken, en de waarde ligt er een stuk lager van. Ik denk dat ik een iPhone 7 toch maar weer neem. Heb echt een geluk
Ik merk dat er toch wel wat mensen met problemen zijn. Ikzelf heb altijd een goede iPhone gehad, en ik heb al jaren iPhones.

Ik zou hem nogmaals omruilen. Daarna pas kijken naar wat "anders".

• dafmay
lotfiej schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:31:
Indien de hiss dusdanig erg is dat jij er persoonlijk teveel last van ondervindt, dan zou ik zeggen blijven ruilen totdat je een examplaar hebt dat ok is. Uit eigen ervaring (6x Samsung S6 omruilen) weet ik dat Coolblue zeer servicegericht is en ruilen totaal geen probleem. Dus...volhouden >:)

• ElMayo
ak0nnmgn schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:54:
[...]

Ik merk dat er toch wel wat mensen met problemen zijn. Ikzelf heb altijd een goede iPhone gehad, en ik heb al jaren iPhones.

Ik zou hem nogmaals omruilen. Daarna pas kijken naar wat "anders".
Dat word 'em denk ik

• ElMayo
dafmay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:55:
[...]

Indien de hiss dusdanig erg is dat jij er persoonlijk teveel last van ondervindt, dan zou ik zeggen blijven ruilen totdat je een examplaar hebt dat ok is. Uit eigen ervaring (6x Samsung S6 omruilen) weet ik dat Coolblue zeer servicegericht is en ruilen totaal geen probleem. Dus...volhouden >:)
Haha jaa schaam me gewoon bijna die winkel in te lopen ze kennen me maar al te goed inmiddels

• dafmay
lotfiej schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:56:
[...]

Haha jaa schaam me gewoon bijna die winkel in te lopen ze kennen me maar al te goed inmiddels
:) Had ik ook een beetje, maar neem van mij aan dat Coolblue er totaal geen probleem mee heeft.

Jij bent de persoon die happy moet zijn met jouw (toch wel vrij prijzige) nieuwe aanwinst. Dus niet tevreden, dan actie nemen totdat je wel tevreden bent.

Zo zie ik het.

• ElMayo
dafmay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:18:
[...]

:) Had ik ook een beetje, maar neem van mij aan dat Coolblue er totaal geen probleem mee heeft.

Jij bent de persoon die happy moet zijn met jouw (toch wel vrij prijzige) nieuwe aanwinst. Dus niet tevreden, dan actie nemen totdat je wel tevreden bent.

Zo zie ik het.
Dat is wat me toch wel staande houd daar, waardoor ik weer denk is niet mijn probleem wil een goed toestel

• dafmay
lotfiej schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:21:
[...]

Dat is wat me toch wel staande houd daar, waardoor ik weer denk is niet mijn probleem wil een goed toestel
Exact! 8)

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik heb sinds kort last van een klein "lichtvlekje" linksonderin het scherm van m'n gewone 7. Opzich geen groot probleem en alles werkt er ook prima om. Alleen ga ik er steeds meer op letten en dus irriteren. Mensen die dit ook hebben? En doet Apple hier moeilijk over bij een omruiling/garantie aanvraag?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30
StevoMark10 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:39:
Ik heb sinds kort last van een klein "lichtvlekje" linksonderin het scherm van m'n gewone 7. Opzich geen groot probleem en alles werkt er ook prima om. Alleen ga ik er steeds meer op letten en dus irriteren. Mensen die dit ook hebben? En doet Apple hier moeilijk over bij een omruiling/garantie aanvraag?
Ik zou gewoon terug gaan en kan me niet voorstellen dat ze hier moeilijk over doen.

• drusloos
Berlinetta schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:24:
[...]

Als nog had je dit kunnen weten als je onderzoek had gedaan, De Lenovo P2 en de Motorola Z Play hebben een bovengemiddelde Screen On Time hebben. Alsnog snap ik dan niet dat je er voor hebt gekozen en dat erover klaagt. Ik ga mezelf echt niet verantwoorden waarom ik de iPhone 7 Plus heb aangeschaft.
Ik klaag niet, ik benoem het. Kritisch zijn is wat anders dan klagen. Ik geef toe dat mensen snel klagen over Apple en dat alles zo duur is, maar ik ben van mening dat je het dan niet moet kopen, aangezien zij wat aanbieden, en jij als consument vrij bent dit te kopen of niet te kopen. Apple bouwt goede producten die langer meegaan dan de meeste concurrenten. Dus in dat opzicht ben ik niet ontevreden. Maar als je kijkt naar een macbook air die nieuw even duur is als een iPhone 7 plus, dan is de verhouding wel scheef. En dat is wat ik bedoel met ik zou meer van de accuduur verwachten, dit is ook mijn enige minpunt van de telefoon (en dat de software nog niet helemaal optimaal is op sommige punten maar dit komt vast goed bij een update). Omdat Apple zoveel vraagt voor een telefoon die ze aanprijzen alsof het god is, dan vind ik dat ze de lat iets hoger mogen leggen om de consument een beter product aan te bieden dat o.a. de accuduur een stuk langer maakt. Overigens heb ik genoeg onderzoek gedaan van te voren, en daarom stel ik ook dat mijn accuduur niet overeenkomt met die van alle onderzoeken en reviews, zoals bijv. de schermtijd test van tweakers. En ik heb bewust voor iPhone gekozen aangezien ik al 6 jaar met android rondloop en ik de overstap nu een goed idee vond.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:06
Apple maakt gewoon nog steeds fantastische producten, maar ik heb een beetje het idee dat ze een adempauze nemen ivm het nieuwe hoofdkantoor. Als dat af is dan gaan ze denk ik weer echt knallen. Het nieuwe hoofdkantoor gaat ze niet in de koude kleren zitten, echt een omvangrijk project.

I don't have dreams, I have goals!!

• Azmodann
  • Laatst online: 20:36
dafmay schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:18:
[...]

Zo zie ik het.
Volgens mij zetten ze die teruggebrachte Iphones als 2dekans terug op hun site. Op coolblue.be staan er dagelijks 2dekans iphones van 30 tot 70 euro goedkoper. >:)

• dafmay
Azmodann schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:59:
[...]

Volgens mij zetten ze die teruggebrachte Iphones als 2dekans terug op hun site. Op coolblue.be staan er dagelijks 2dekans iphones van 30 tot 70 euro goedkoper. >:)
Zou kunnen, maar ik meen mij te herinneren dat dit niet het geval is. Anders zouden er toch wel veeeeel meer 2ekans telefoons worden aangeboden op de website:) Nee, geretourneerde telefoons gaan retour fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
drusloos schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:26:
[...]

Ik klaag niet, ik benoem het. Kritisch zijn is wat anders dan klagen. Ik geef toe dat mensen snel klagen over Apple en dat alles zo duur is, maar ik ben van mening dat je het dan niet moet kopen, aangezien zij wat aanbieden, en jij als consument vrij bent dit te kopen of niet te kopen. Apple bouwt goede producten die langer meegaan dan de meeste concurrenten. Dus in dat opzicht ben ik niet ontevreden. Maar als je kijkt naar een macbook air die nieuw even duur is als een iPhone 7 plus, dan is de verhouding wel scheef. En dat is wat ik bedoel met ik zou meer van de accuduur verwachten, dit is ook mijn enige minpunt van de telefoon (en dat de software nog niet helemaal optimaal is op sommige punten maar dit komt vast goed bij een update). Omdat Apple zoveel vraagt voor een telefoon die ze aanprijzen alsof het god is, dan vind ik dat ze de lat iets hoger mogen leggen om de consument een beter product aan te bieden dat o.a. de accuduur een stuk langer maakt. Overigens heb ik genoeg onderzoek gedaan van te voren, en daarom stel ik ook dat mijn accuduur niet overeenkomt met die van alle onderzoeken en reviews, zoals bijv. de schermtijd test van tweakers. En ik heb bewust voor iPhone gekozen aangezien ik al 6 jaar met android rondloop en ik de overstap nu een goed idee vond.
Mee eens...er wordt iets te vaak een kritisch verhaal beoordeelt alsof het een klaagzang is. Deels is dat natuurlijk altijd wel het geval, maar ik ben zelf ook van mening dat je kritisch mag (en zelfs moet) zijn.

Ben ik tevreden met mijn overstap vanaf Android naar iPhone 7 Plus? 100% kan ik wel stellen. Ik mis helemaal niets en sommige zaken werken fijner/beter dan op Android toestellen. Maar ik wijk af...

Is de nieuwe iphone 7 (Plus) de hoge prijs waard? Dat blijft voor eenieder een keuze die men zelf zal moeten maken.

Met je eens dat een prijs van eur 1.100 voor de 256GB jet black iphone 7 Plus (die ikzelf ook heb) ergens van de gekken is...maar goed, er zijn voldoende mensen die er toch voor kiezen. Ik vind het de prijs waard.

Ik doe het thuis overigens tegenwoordig zonder PC of laptop (had een Macbook 12"), en doe alles mbv mijn iphone 7 Plus. Goed...ik ben dan zeker een lichte gebruiker, maar ik ben inmiddels volledig gewend en heb nooit de behoefte aan een volwaardige PC / laptop.

Moraal van dit verhaal...iedereen is anders, en maakt zijn/haar eigen keuzes.

:*)

Edit oeps 2 posts achter elkaar...excusi.

• robwillems
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09 17:07
Samplex schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:20:
[...]

Nog geen oplossing hiervoor, misschien zou een simkaart swap een oplossing?
Apple support kan remote je iPhone op afstand uitlezen alleen dan vinden ze niks.

Er zijn twee andere tweakers in deze thread welke hier ook last van hadden, één had een nieuwe telefoon gekregen van Apple alleen geen reactie meer gehad of dit had geholpen.

Met of zonder wallet case, het probleem blijft.

Vind ook dat het bereik slechter is geworden en gesprekken tijdens het auto rijden vaker wegvallen.
2 keer een simswap uitgevoerd. Probleem zit hem volgens mij toch echt in de iPhone. Toch maar een keer een poging wagen om het toestel op te sturen voor een nieuwe. Alleen omdat er niets over bij apple of kpn over bekend is ben ik bang dat de nieuwe hetzelfde probleem gaat vertonen.

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41
robwillems schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:20:
[...]

2 keer een simswap uitgevoerd. Probleem zit hem volgens mij toch echt in de iPhone. Toch maar een keer een poging wagen om het toestel op te sturen voor een nieuwe. Alleen omdat er niets over bij apple of kpn over bekend is ben ik bang dat de nieuwe hetzelfde probleem gaat vertonen.
We zijn niet de enige met het probleem: https://discussions.apple.../7668964?start=0&tstart=0

Bij sommige heeft een swap gewerkt bij andere niet, zit toch te denken aan het Intel modem wat er nu in zit, met Qualcomm nooit problemen in de iPhone maar nu opeens wel met de 7.

• Berlinetta
  • Niet online
drusloos schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:26:
[...]

Er zijn genoeg andere telefoon merken die op hun beurt ook hun toestellen aan prijzen alsof het god is.
In ieder geval moet je ook niet alles geloven wat op het internet staat.

In het eerste geval dacht dat ik hem elke dag moest opladen of meerdere keren per dag, maar ik hoef hem maar slechts om de paar dagen op te laden. en ik kan zeggen dat ik hem best wel veel gebruik.
Maar ik heb ook onwijs weinig apps op mijn telefoon en dat scheelt ook.

"Your milage may vary"

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier toevallig Opel Intellilink 900 met een iPhone 7? Ik heb sinds vandaag weer een iPhone en op de 1 of andere manier werkt CarPlay niet. Hij ziet m wel in de IntelliLink instellingen (daar staat m'n telefoon netjes bij carplay apparaten) maar als ik klik op het icoontje in het hoofdmenu zegt ie dat ik een apparaat aan moet sluiten op de USB, en dat zit ie echt... haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

DennusB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:44:
Iemand hier toevallig Opel Intellilink 900 met een iPhone 7? Ik heb sinds vandaag weer een iPhone en op de 1 of andere manier werkt CarPlay niet. Hij ziet m wel in de IntelliLink instellingen (daar staat m'n telefoon netjes bij carplay apparaten) maar als ik klik op het icoontje in het hoofdmenu zegt ie dat ik een apparaat aan moet sluiten op de USB, en dat zit ie echt... haha
Heb je op de iPhone ook het CarPlay menu even doorlopen? Dat moest ik op mijn iPhone i.c.m. CarPlay voor ik het werkend kreeg.

• DennusB
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:52:
[...]

Heb je op de iPhone ook het CarPlay menu even doorlopen? Dat moest ik op mijn iPhone i.c.m. CarPlay voor ik het werkend kreeg.
Ja dat menu zie ik dus niet? Dat zou toch onder Settings -> General moeten staan?

• Phusebox
Iemand die weet hoe je de Calendar widget gebruikt? Hij zegt steeds no events maar in mijn agenda staan er genoeg. Of is er geen widget die de komende 10 dagen laat zien ofzo?

Phusebox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:34:
Iemand die weet hoe je de Calendar widget gebruikt? Hij zegt steeds no events maar in mijn agenda staan er genoeg. Of is er geen widget die de komende 10 dagen laat zien ofzo?
De Agenda widget is voor de huidige dag idd.
DennusB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:09:
[...]

Ja dat menu zie ik dus niet? Dat zou toch onder Settings -> General moeten staan?
Instellingen > algemeen > CarPlay.

Onder "andere auto's" komen ook de nieuwe auto's dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/4ghx5t.jpg

• DennusB
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:42:
[...]

De Agenda widget is voor de huidige dag idd.

[...]

Instellingen > algemeen > CarPlay.

Onder "andere auto's" komen ook de nieuwe auto's dacht ik.

[afbeelding]
Ik zie dus heel dat Carplay menu niet onder algemeen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
DennusB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:53:
[...]

Ik zie dus heel dat Carplay menu niet onder algemeen :X
Zou er toch gewoon moeten staan, 5e van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je kunt ook zoeken in je instellingen he. Even op 'carplay' zoeken.

Ik kreeg het onlangs trouwens zelf ook niet aan de praat in een nieuwe 3008. Bleef maar waaiertje tonen. Wel had ik ineens Siri over de luidspreker, maar verder niets.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Toen ik vanochtend instapte in de auto werkt het opeens, niets aangepast. Heel vaag..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Zo, na velen uren is het dan eindelijk zover. Ik heb de review van de iPhone 7 online gezet.
Dit is mijn verhaal van Android gebruiker die eigenlijk voor het eerst aan de slag gaat met een iPhone.

productreview: Apple iPhone 7 32GB Zwart review door Kiswum

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Kiswum schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:25:
Zo, na velen uren is het dan eindelijk zover. Ik heb de review van de iPhone 7 online gezet.
Dit is mijn verhaal van Android gebruiker die eigenlijk voor het eerst aan de slag gaat met een iPhone.

Nice! Die gaan we morgen eens rustig doorlezen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag mijn iPhone SE ingeruild voor een iPhone 7, wat een fantastisch fijn toestel, de nieuwe home knop met Force Touch en Taptic Engine, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
iPhoneSE schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:08:
Ik heb sinds vandaag mijn iPhone SE ingeruild voor een iPhone 7, wat een fantastisch fijn toestel, de nieuwe home knop met Force Touch en Taptic Engine, geweldig!
Ja, ben ik ook erg blij mee. Toestel is ook echt insane snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
dafmay schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:52:
[...]

Nice! Die gaan we morgen eens rustig doorlezen...
Alvast bedankt! Ik hoop dat ik eerlijk objectief genoeg ben geweest in mijn oordeel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:55:
[...]

Alvast bedankt! Ik hoop dat ik eerlijk objectief genoeg ben geweest in mijn oordeel :)
Dat is gelukt d:)b

Nog een extra +1 voor Eindhoven :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Kiswum schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:25:

Goed gedaan Kiswum :) mijn complimenten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt voor de complimenten (juist vanuit het iPhone topic O-) ). Het is lastig om kritisch, objectief en respectvol te blijven naar een van de grootste merken ter wereld. Je wilt daarnaast niet doordraven op zaken die op voorhand al bekend zijn, maar het is wel goed om ze een keer te benoemen. Ik had een verwachting van mijn allereerste iPhone en die verwachten zijn gedeeltelijk uitgekomen.
Ik ben een smartphone liefhebber, niet persé een Android of iOS liefhebber. Ik wil anderen mijn visie laten zien van een product en ik denk dat het me is gelukt met dit 'project' :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Kiswum schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:55:
[...]

Wat mij betreft zeer zeker. En een prachtige super uitgebreide review man...mijn complimenten! _/-\o_

Verplicht leesvoer eigenlijk voor alle aanstaande iPhone 7 (Plus) overstappers. Misschien een idee voor de topic starter om de link aan de startpost toe te voegen?

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 31-12-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Een 12w iPad lader gebruiken op je iPhone 7 plus scheelt oplaadtijd, maar kan dit op lange termijn kwaad? ipv 3 uur en 30 minuten is die in 2 uur en 5 minuten vol, en dat vind ik toch een aanzienlijke winst. Maar als dit kwaad kan ga ik dit uiteraard niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hele stomme vraag misschien .... is er al ondertussen al een optie om in Spotify in 1 klap naar onderen te scrollen in een playlist op iPhone? Ik kan het nog steeds nergens vinden, op Android kan dat wel en dat is toch wel handig met lijsten met > 1200 nummers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:52

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

drusloos schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:00:
Een 12w iPad lader gebruiken op je iPhone 7 plus scheelt oplaadtijd, maar kan dit op lange termijn kwaad? ipv 3 uur en 30 minuten is die in 2 uur en 5 minuten vol, en dat vind ik toch een aanzienlijke winst. Maar als dit kwaad kan ga ik dit uiteraard niet doen
Op de website van Apple staat dat je die 12w lader voor je iphone kan gebruiken. Ik heb dit ook vaker gedaan op mijn vorige iphones, nooit problemen gehad.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik heb een vraag over de trilfunctie van mijn iphone 7. Ik heb de opties trillen bij belsignaal en trillen bij geluid uit aan staan. Het belsignaal staat dmv het schuifje aan de zijkant op stil. Echter, mijn telefoon trilt nu niet bij een inkomend gesprek. Mijn iphone 6 deed dit wel. Mijn vriendin heeft hetzelfde bij haar iphone 7. Mis ik een instelling of is er wat mis?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:07
Instellingen, berichtgevingen, telefoon, geluiden, trillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Top thnx!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Sinds enige tijd heb ik een probleem met de trilmotor van mijn iPhone 7, of beter gezegd, met de apps die er gebruik van maken. De trilmotor op zich werkt wel, het indrukken van de homeknop zorgt namelijk nog altijd voor een trilling. Maar in de klok app bijvoorbeeld tijdens het instellen van een alarm of tijdens het indrukken van een app voor 3D touch krijg ik geen feedback van de trilmotor.

Ik vraag mij af of meer mensen dit probleem hebben of dat het puur aan mijn toestel ligt?

Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het probleem altijd (tijdelijk).
Pagina: 1 ... 55 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.