Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Al 2 keer in 3 dagen een totale freeze.
Scherm en buttons werken niet.
Scherm blijft aanstaan.

Na 1 minuut komt er een zwart scherm en kan je weer unlocken en werkt alles weer normaal.

Iemand bekend voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
SjaakAW schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:39:
Scherm blijft aanstaan.

Na 1 minuut komt er een zwart scherm en kan je weer unlocken en werkt alles weer normaal.

Iemand bekend voor ?
Ik heb dit ook reeds gehad.

Ik heb een telefoonnummer geselecteerd in een mail voor te bellen, wat overigens ook lukte, maar na de call bleef ik in de mail app steken...
Ik kon er wel in navigeren maar de buttons werkte voor geen meter...

Dan maar een reset gedaan en alles werkte terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
Scherm blijft aanstaan.

Iemand bekend voor ?
Meerdere malen nu al. Iphone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
__fred__ schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Meerdere malen nu al. Iphone 7.
Hopen dat het software is.

Zie bij de dump dan een "stacks+backboardd" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn GPS niet goed werkt, of dat komt door de iPhone zelf of door iOS 10.1, ik weet 't niet.
Probleem zit 'm met name bij Kaarten, maar ook bijv. met Waze en Flitsmeister.

Heb alles (m.i.) al geprobeerd.. apps opnieuw gedownloaden, hardreset, Locatievoorzieningen aan/uit (ook gecheckt per app), netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, locatie & privacy opnieuw ingesteld.. maar helaas geen resultaat.

Anyone..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm blijft aanstaan.

Iemand bekend voor ?
iPhone 7 nu een week in gebruik. Op dag 1 een keer gehad, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

iPhone 7 nu een week in gebruik. Op dag 1 een keer gehad, daarna niet meer.
Vrees dan altijd voor een hardware probleem.
Maar software ligt meer voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
SjaakAW schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

Hopen dat het software is.

Zie bij de dump dan een "stacks+backboardd" staan.
ik zie wel drie stacks+MobilePhone dumps staan... Ik had het 3x bij unlocken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
-Muncky- schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:57:
Ik heb sinds kort het probleem dat mijn GPS niet goed werkt, of dat komt door de iPhone zelf of door iOS 10.1, ik weet 't niet.
Probleem zit 'm met name bij Kaarten, maar ook bijv. met Waze en Flitsmeister.

Heb alles (m.i.) al geprobeerd.. apps opnieuw gedownloaden, hardreset, Locatievoorzieningen aan/uit (ook gecheckt per app), netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, locatie & privacy opnieuw ingesteld.. maar helaas geen resultaat.

Anyone..?
Wat werkt er precies niet goed aan je GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Citroentaart schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:25:
Sinds dat ik mijn iPhone 7 geüpdatet heb naar iOS 10.1 doet mijn gezondheid app 'tabblad' vandaag het niet meer. Er staan geen gegevens meer in, hij blijft laden, en bij de dagen ervoor staat 'geen gegevens beschikbaar', terwijl die er daarvoor wel instonden... iPhone aan en uitgezet werkt niet, een reset helpt ook niet... vaag.

Iemand wel eens meegemaakt? Werkt het bij jullie nog wel?
Zou mijn M9 chip (of welk nummer was het ook alweer) kapot zijn?
Ik kan nergens data vinden. Als ik bij de health app bij bronnen kijke kun je gewoon bij 'klok' kijken en daar zie je dat die slaap gegevens vandaan haalt. Als ik bij de bron 'iPhone van...' blijft ie weer laden en krijg ik geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Citroentaart schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Zou mijn M9 chip (of welk nummer was het ook alweer) kapot zijn?
Ik kan nergens data vinden. Als ik bij de health app bij bronnen kijke kun je gewoon bij 'klok' kijken en daar zie je dat die slaap gegevens vandaan haalt. Als ik bij de bron 'iPhone van...' blijft ie weer laden en krijg ik geen data.
Nou heb jaren lang geen problemen gehad met de iOS updates, maar nu een iPhone 5s en een iPhone 6s die kuren hadden. Beide zo goed als opgelost door backup te maken in itunes, herstel te kiezen en de backup terug te zetten. M'n vrouw haar 5s herkende de simkaart niet meer, dus ik dacht, die is fubar, maar zelfs daarvoor werkte fabrieksherstel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Krijg ook geen notificaties meer van whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:33:
Krijg ook geen notificaties meer van whatsapp.
Heb ik ook. Zelfde geldt voor de rode badges. Alle instellingen staan hiervoor wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Heb ik ook. Zelfde geldt voor de rode badges. Alle instellingen staan hiervoor wel aan.
Ik bedoel eigenlijk de rode badges, de melding in het hoofdscherm zie ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:46:
[...]

Ik bedoel eigenlijk de rode badges, de melding in het hoofdscherm zie ik wel.
Alleen de badges? Of merk je ook dat de appjes later binnen komen? Want ook dat is t geval bij mij. Lijkt trouwens door die nieuwe wa update te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 11:59
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Alleen de badges? Of merk je ook dat de appjes later binnen komen? Want ook dat is t geval bij mij. Lijkt trouwens door die nieuwe wa update te komen.
Ik mis alleen de badges, maar zit nog niet op IOS 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Nou heb jaren lang geen problemen gehad met de iOS updates, maar nu een iPhone 5s en een iPhone 6s die kuren hadden. Beide zo goed als opgelost door backup te maken in itunes, herstel te kiezen en de backup terug te zetten. M'n vrouw haar 5s herkende de simkaart niet meer, dus ik dacht, die is fubar, maar zelfs daarvoor werkte fabrieksherstel.
Aha, ik zal het eens proberen, maar als ik nu een back-up maak, slaat die die fout dan niet op, en zet die die dan niet gewoon weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01 14:13
Heeft iemand hier nog een paar leuke/goede apps? Met 128GB genoeg om uit te proberen :9 Misschien leuke camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is toevallig een mooi iPhone Camera topic voor :)

[iOS] Apple iPhone fotografie topic.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een wallet hoesje, en merkt dat de telefoon slechter te verstaan is als het hoesje open geklapt wordt (met cover tegen achterzijde telefoon)? Ik heb geluidsonderdrukking uit staan en merk een behoorlijk verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Hallo

Even een vraagje over de 7 plus.
Ik kijk wel eens op de website www.atcbox.com/gatecam

Deze wil niet starten op geen enkele 7 plus model met safari. (erg vreemd en heb meerdere winkels geprobeerd)
De kleine wil dit wel starten.
Op chrome kan ik het niet testen want dit staat niet geïnstalleerd op de plus modellen in de winkel.

Wil iemand dit voor mij testen op hun plus model ?
Werkt het niet wil het dan wel werken op Chrome ?

Weet niet of ik dit zo mag vragen op dit forum...
Enfin ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SjaakAW schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:55:
Hallo

Even een vraagje over de 7 plus.
Ik kijk wel eens op de website www.atcbox.com/gatecam

Deze wil niet starten op geen enkele 7 plus model met safari. (erg vreemd en heb meerdere winkels geprobeerd)
De kleine wil dit wel starten.
Op chrome kan ik het niet testen want dit staat niet geïnstalleerd op de plus modellen in de winkel.

Wil iemand dit voor mij testen op hun plus model ?
Werkt het niet wil het dan wel werken op Chrome ?

Weet niet of ik dit zo mag vragen op dit forum...
Enfin ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/2mwcsid.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
En als je play drukt krijg je beeld of een html 5 error ?
De kleine gaf beeld de grote de error.
Dank alvast

[ Voor 7% gewijzigd door EdvanAl op 28-10-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Citroentaart schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:43:
[...]

Aha, ik zal het eens proberen, maar als ik nu een back-up maak, slaat die die fout dan niet op, en zet die die dan niet gewoon weer terug?
Dat kan, dan volstaat alleen een schone installatie zonder backup. Zou ik niet mee beginnen, ik bedoel, simkaart die fysiek niet meer werd herkend deed het na deze actie ook zomaar weer!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

IMAP4 synched alles onderling, POP3 doet dat niet.

Wellicht is dat het?
dank.
dus als in "email account">setting>advanced ..geen imap4 opties staan dan is dat waarschijnlijk pop3 neem ik aan. En dus niet mogelijk om volledig parralel te synchen, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Laatst online: 17-09 10:26
Zonet een 7plus 128gb matzwart besteld bij coolblue, morgen in huis. Kan mijn peel-case eindelijk dienst doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SjaakAW schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:24:
[...]

En als je play drukt krijg je beeld of een html 5 error ?
De kleine gaf beeld de grote de error.
Dank alvast
Nee dan heb ik beeld (vliegtuig aan gate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
roycerolls schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:41:
[...]

dank.
dus als in "email account">setting>advanced ..geen imap4 opties staan dan is dat waarschijnlijk pop3 neem ik aan. En dus niet mogelijk om volledig parralel te synchen, zeg maar.
Ik durf niets te stellen, maar het verschil tussen POP3 en IMAP4 is (voornamelijk) dat POP3 dom is en IMAP4 intelligent;

En daarmee bedoel dat POP3 niet door heeft of een mail al eens gelezen is, en zelfs verwijderd van de server.

IMAP4 houdt dit soort zaken wel bij en kan dus mails verwijderen, indien die op de (centrale) server als read / delete staan aangegeven.

IMAP4 is moderner, maar ik gebruik vooral POP3 om integrale backups te maken van enkele mail-accounts;

Gelezen of niet, verwijderd of niet... via POP3 houd je altijd een (lokale) backup van de mail zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visdraad
  • Laatst online: 30-01-2022
Ben inmiddels ook toe aan een nieuwe iphone. Heb nu de 6 Plus en twijfel tussen de 7 en 7 Plus. Net een week de 6s geleend, ideaal formaat voor gebruik met een hand en zit lekkerder in de broek. Aan de andere kant mis ik dan weer het grote scherm en de accuduur van m'n 6 Plus 😬. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytjjuh1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 14:37
Morgen de iphone 7 Black - 128GB in huis, can't wait :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roytjjuh1 op 28-10-2016 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
Geert1976 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:13:
[...]

ja vind ik ook vreemd...alle media pakken uit met de vertraging van de AirPods, maar website van Apple geeft nog steeds eind oktober aan.
Als Apple het echt zou vertragen, hadden ze dat inmiddels wel aangepast. Lijkt me sterk dat daar eerst de site offline voor moet gaan
En nog tevreden met je plus ?
Of heimwee naar de kleine ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Visdraad schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:10:
Ben inmiddels ook toe aan een nieuwe iphone. Heb nu de 6 Plus en twijfel tussen de 7 en 7 Plus. Net een week de 6s geleend, ideaal formaat voor gebruik met een hand en zit lekkerder in de broek. Aan de andere kant mis ik dan weer het grote scherm en de accuduur van m'n 6 Plus 😬. Wat zouden jullie aanraden
Keuzes en keuzes.

Kon je wel of niet wennen aan je 6 plus ?
Zo niet dan een gewone 7.

Was de plus geen probleem voor je dan weer de 7 plus lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visdraad
  • Laatst online: 30-01-2022
SjaakAW schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 00:17:
[...]

Keuzes en keuzes.

Kon je wel of niet wennen aan je 6 plus ?
Zo niet dan een gewone 7.

Was de plus geen probleem voor je dan weer de 7 plus lijkt me.
Ja, heb inmiddels m'n 6 Plus een dag terug en ben er alweer aan gewend. Denk dat de 'ongemakken' van de Plus wel wegvallen tegenover de voordelen (groter scherm en betere accuduur). Ik neig nu naar de 7 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Laatst online: 15:40
DaSaN schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:17:
[...]

Wat werkt er precies niet goed aan je GPS?
Hij kan de locatie niet bepalen en sluit dus bijv Flitsmeister automatisch af na een tijdje omdat er geen activiteit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:27:
[...]

Dat kan, dan volstaat alleen een schone installatie zonder backup. Zou ik niet mee beginnen, ik bedoel, simkaart die fysiek niet meer werd herkend deed het na deze actie ook zomaar weer!
Ik heb mijn iphone gebackuped toen heb ik hem hersteld via iTunes, toen reservekopie terug gezet. Nog steeds doet de gezondheid app het niet en zie ik geen data meer.

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Citroentaart schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

Ik heb mijn iphone gebackuped toen heb ik hem hersteld via iTunes, toen reservekopie terug gezet. Nog steeds doet de gezondheid app het niet en zie ik geen data meer.

Das shit. Enige optie nog: herstellen zonder reserve kopie. Even activeren om te kijken of dat wat doet, maar of dat wat gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Citroentaart schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

Ja gek he als je een back-up terug zet met het probleem erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

Das shit. Enige optie nog: herstellen zonder reserve kopie. Even activeren om te kijken of dat wat doet, maar of dat wat gaat doen..
Lastig...
Donstil schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Dat zei ik dus ook al. Dus ik update mijn iPhone naar 10.1. En vervolgens moet ik hem terug zetten naar fabriek instellingen helemaal opnieuw configureren om gezondheid weer werkend te krijgen en mijn data te zien? :+

niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Donstil schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Tis de nr1 oplossing voor alle software gerelateerde problemen op een iPhone - je zet namelijk je data en instellingen terug, niet iOS.

Lees anders even terug hoe het bij ons een iPhone 5s het niet meer herkennen van simkaarten heeft opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Herstellen via iTunes wil ook nog wel eens helpen. Dan download iTunes een verse iOS voor je. Kun je ook gewoon meteen je backup terugzetten maar heb je wel een nieuw geïnstalleerde iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
perentaart schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:26:
Herstellen via iTunes wil ook nog wel eens helpen. Dan download iTunes een verse iOS voor je. Kun je ook gewoon meteen je backup terugzetten maar heb je wel een nieuw geïnstalleerde iOS.
Dat hebben we gedaan. Donstil zegt juist dat het niet helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
Mijn eerste uren met de 7plus 128gb, kom zelf van een iphone5 . Fuck wat een heerlijk verschil : grootte valt echt wel mee bij gebruik , wegsteken in de broekzak is nog wennen. Verschil is dan ook immens .

En de snelheid van het toestel niet normaal 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwasie schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:04:
Mijn eerste uren met de 7plus 128gb, kom zelf van een iphone5 . Fuck wat een heerlijk verschil : grootte valt echt wel mee bij gebruik , wegsteken in de broekzak is nog wennen. Verschil is dan ook immens .

haha jij gaat echt in 1x, lichtjaren vooruit van een 5 naar de 7 Plus _/-\o_ _/-\o_ mooi!

heel veel plezier ermee! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55

ddZ

zwasie schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:04:

Herkenbaar, zelf laatst ook van een iPhone 5 naar een 7Plus 128Gb gegaan :Y

Grootte valt inderdaad mee, zo kan ik berichten typen met 1 hand (maar is wel minder comfortabel dan eerst). In sommige gevallen heb ik wel beide handen nodig, maar dat deed ik ook al met de i5 (maar nu puur omdat ik dat prettig vond); dus op dat punt is de overgang niet zo heel groot. En over groot gesproken, tja.. je stopt deze niet zo makkelijk weg als de i5, dus dat is nog steeds wennen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Citroentaart schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Dat hebben we gedaan. Donstil zegt juist dat het niet helpt.
Niet goed gelezen, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Gister met de camera van de 7 Plus van mijn vriendin gespeeld en ik moet zeggen, ik ben diep onder de indruk van de functionaliteiten daarvan. Dat zoomen was in sommige situaties natuurlijk al handig, al werkt het niet echt lekker in het donker. De portrait mode met goede belichting buiten is gewoon ongekend voor een smartphone. Het gemak waarmee je binnen een seconde hele mooie plaatjes kan schieten met een 'DSLR-look' is enorm indrukwekkend.

Dit is pas de eerste generatie en de functie is nog steeds in beta, maar mocht Apple dit nog een jaar lang perfectioneren voor de volgende iPhone en de kleine oneffenheden er ook wat uit weten te halen, dan voldoet dit voor 90% van de mensen aan de eisen van een 'professionele foto'. Dat samen met prachtige gestabiliseerde video en mooie plaatjes overdag komt tot een punt dat van de mensen met een iPhone enkel en alleen professionals en mierenneukers nog een aparte camera bij zich zullen dragen.

Apple heeft natuurlijk een astronomisch aantal van 800 mensen werken aan alleen de camera van de iPhone. Het maakt me oprecht enorm benieuwd naar wat er de komende jaren bereikt gaat worden in telefoon fotografie. De toekomst is wat dat betreft enorm rooskleurig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26
keest12 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:00:

Dit is pas de eerste generatie en de functie is nog steeds in beta, maar mocht Apple dit nog een jaar lang perfectioneren voor de volgende iPhone en de kleine oneffenheden er ook wat uit weten te halen, dan voldoet dit voor 90% van de mensen aan de eisen van een 'professionele foto'. Dat samen met prachtige gestabiliseerde video en mooie plaatjes overdag komt tot een punt dat van de mensen met een iPhone enkel en alleen professionals en mierenneukers nog een aparte camera bij zich zullen dragen.

Apple heeft natuurlijk een astronomisch aantal van 800 mensen werken aan alleen de camera van de iPhone. Het maakt me oprecht enorm benieuwd naar wat er de komende jaren bereikt gaat worden in telefoon fotografie. De toekomst is wat dat betreft enorm rooskleurig :).
Verschil met DSLR is er zeker wel. Tuurlijk het is best goed zolang de lichtomstandigheden goed zijn en je niet teveel gaat croppen.
Als ik film met mijn oude FHD camera van Canon dan is dat nog steeds 100% beter dan elke smartphone. Ook foto's van mn oude Nikon zien er nog steeds beter uit.

Als er 800 man aan de camera werkt vraag ik me af wat er bij concurrentie werkt. ;)

Toekomst ziet er zeker goed uit want de camera in een smartphone wordt steeds belangrijker. Dus er komt een tijd dat het goed genoeg is voor de normale consument en alleen de profs nog met een aparte camera rondlopen want die worden natuurlijk ook steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
Een kleine maand mijn iPhone 7 in gebruik en sinds de iPhone 5 (5 -> 5c -> 6 -> 6plus) altijd een iCloud backup teruggezet. Toch vond ik mijn batterijperformance niet zo imposant als wat ik soms van anderen zie.

Zojuist dus maar als nieuwe iPhone ingesteld en daarna wat apps teruggezet, dan blijkt toch dat je er een hoop vergeet én dus niet gebruikt. Gelukkig wist hij mijn foto's, contacten etc wel zo terug te zetten omdat die in de cloud worden bewaard.

Ik ben benieuwd welk resultaat ik ga halen :Y :Y

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Dag mensen,

Ik heb een iPhone 7 gekocht maar het bevalt mij niet. Toestel heb ik zaterdag gekocht. Ik wil weer terug naar Android. Weten jullie of ik mijn geld terug kan krijgen bij Phone house waar ik het toestel heb gekocht?

Ik hoor graag van jullie

[ Voor 6% gewijzigd door wilke77 op 30-10-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
wilke77 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:17:
Dag mensen,

Ik heb een iPhone 7 gekocht maar het bevalt mij niet. Ik wil weer terug naar Android. Weten jullie of ik mijn geld terug kan krijgen bij Phone house waar ik het toestel heb gekocht?

Ik hoor graag van jullie
https://www.phonehouse.nl...twoord/bestellen-bezorgen

Even zelf kijken hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is pas de eerste generatie en de functie is nog steeds in beta,
Sinds 10.1 niet meer in beta toch?
Garret1410 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:02:
Dus er komt een tijd dat het goed genoeg is voor de normale consument en alleen de profs nog met een aparte camera rondlopen want die worden natuurlijk ook steeds beter.
Die tijd komt niet. Die is er al.
Voor de normale consument zijn de huidige smartphones meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb de iPhone 7 vandaag niet gebruikt, was hem vergeten. Thuis zag ik dat hij 4 procent gezakt was na 9 uur van de lader (zeer netjes wat mij betreft, mijn oude iPhone 6 zat dan toch tegen de 80 aan!) en maar 40 minuten bij gebruik had staan, ook veel beter dan de iPhone 6, die stond als ik hem vergeten was op bijna 2 uur gebruik zonder dat ik er wat mee deed.

Was een mooie test "wat doet de telefoon bij absoluut geen gebruik" :). Moet overigens zeggen dat sinds ik een nieuw iCloud account heb sowieso meer uit mijn accu kan halen. 'S nachts zakt de telefoon nog maar 7 procent ipv de 15 op het oude account. Wat dat betreft dus zeer tevreden.

Wel vraag ik me af wat een iPhone doet dat hij 40 minuten gebruikt wordt over 9 uur, 1 keer per uur mail halen kan toch niet meer dan 1 minuut per keer max kosten lijkt mij. Vooruit; laten we 2 zeggen + 2 minuten voor 4 berichtjes binnenkrijgen. Dan zit ik alsnog op 20 en niet op 40 minuten. Het is zeker geen klacht, want 40 minuten is veel beter dan 2 uur, maar ben toch wel benieuwd :)

Vorige week ergens heb ik de 50 uur standby gehaald met minimaal gebruik, dat was ook een erg leuke prestatie!

Even een recapje ook na een aantal weken gebruik ten opzichte van de iPhone 6:

- De 7 is echt razendsnel, mede dankzij de shortcuts van 3D Touch
- De foto's lijken op die van de iPhone 6, lijkt niet echt een betere camera, al is het met low-light wel een stuk beter
- Ruis in opnames is exact gelijk aan de 5C, 6 en SE die we in huis hebben
- Batterij geeft inderdaad tot ongeveer 2 uur meer gebruik aan, maar of ik dat gebruik toegevoegd heb of het systeem dat doet is onduidelijk; heb in de avond ongeveer 17 procent over, net als op de iPhone 6.
- Het beetje geel dat mijn toestel onder had is onderhand compleet weg.
- De taptic engine voegt veel toe aan de gebruikerservaring. Je hebt er vrij weinig aan, maar het is gewoon leuk.

[ Voor 24% gewijzigd door Eduardboon op 30-10-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe iPhone 7 en zojuist wat foto's in de woonkamer gemaakt.

Nu valt me op als ik de lens zo richt dat ik 'n lamp in beeld heb, (halogeen spot, LED spotje) dat er dan voor ieder lichtpunt een extra puntje in beeld verschijnt. Puntjes worden ook groter als ik dichter bij de lamp in de buurt kom.

Is dit gewoon hoe de camera werkt of heb ik hier 'n probleem gevonden?

Gebeurd bij beide camera's.

Foto's:
http://oi64.tinypic.com/2gww5zs.jpg
http://oi64.tinypic.com/2irax77.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:30:
Ik heb net een nieuwe iPhone 7 en zojuist wat foto's in de woonkamer gemaakt.

Nu valt me op als ik de lens zo richt dat ik 'n lamp in beeld heb, (halogeen spot, LED spotje) dat er dan voor ieder lichtpunt een extra puntje in beeld verschijnt. Puntjes worden ook groter als ik dichter bij de lamp in de buurt kom.

Is dit gewoon hoe de camera werkt of heb ik hier 'n probleem gevonden?

Gebeurd bij beide camera's.
Dat is heel normaal; een soort reflectie van de lichtbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:49:
[...]

Dat is heel normaal; een soort reflectie van de lichtbron.
Ik heb de foto's effe toegevoegd. Nog steeds niets om zorgen over te maken dus? ;)

Is altijd vervelend net je nieuwe iPhone en er is meteen iets mis. Hopelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Ik heb de foto's effe toegevoegd. Nog steeds niets om zorgen over te maken dus? ;)

Is altijd vervelend net je nieuwe iPhone en er is meteen iets mis. Hopelijk niet :)
Hier hoef je je inderdaad geen zorgen over te maken :) Viel mij met de iPhone 5 al op, en is te voorkomen door niet tegen de lichtbron in te fotograferen, verder heel normaal.

Met nieuwe hardware vallen problemen altijd meer op! Pak je oude telefoon er maar bij; die heeft het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
Dat heb je dan wel heel snel bekeken. Ik ben ook tig jaar Android gehad en in het begin vond ik IOS ook lang niet alles. Na een paar maandjes ben ik het toch gaan waarderen. Ik mag weer een nieuw toestel uitkiezen en sta echt in dubio wat ik ga doen. Ik vind beide platformen wat hebben. Wat ik wel een groot voordeel van de iphone vindt, is dat je veel langer verzekerd ben van updates. De toestellen leveren ook veel meer op na 2 jaar. Ik zou zeggen, probeer het gewoon een tijdje.
wilke77 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:17:
Dag mensen,

Ik heb een iPhone 7 gekocht maar het bevalt mij niet. Toestel heb ik zaterdag gekocht. Ik wil weer terug naar Android. Weten jullie of ik mijn geld terug kan krijgen bij Phone house waar ik het toestel heb gekocht?

Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Afgelopen dag de iPhone niet gebruikt dus. 20 uur stand-by en dik 1,5 uitgeverij op de teller. Vind het toch wat te zot. Die 50 minuten op 13 uur overdag vond ik wel OK want misschien moet er iets. Maar 40 minuten gebruik erbij terwijl ik lig te slapen vind ik raar. Zie hieronder een screenshot. Duidelijk te zien dat ik geen apps heb gebruikt maar we toch 1,5 uur gebruik bij staat. Komt dit iemand bekend voor? Het enige wat de iPhone mag doen is 1 keer per uur mail ophalen.

Tijdens het tikken van dit berichtje ben ik al naar 81 procent gezakt. Lijkt erop dat de accukwaaltjes weer beginnen dus. Zal de watch maar weer ontkoppelen om te zien of dat beter gaat.

https://www.dropbox.com/s...6%2007%2019%2014.png?dl=0

[ Voor 7% gewijzigd door Eduardboon op 31-10-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
Ik mag over twee weken verlengen en wil eigenlijk de Jet Black maar goed.. de krassen. Heeft er iemand ervaring met de Jet Black?

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:23
Kepro schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:58:
Ik mag over twee weken verlengen en wil eigenlijk de Jet Black maar goed.. de krassen. Heeft er iemand ervaring met de Jet Black?
Dit is van een user na 3 weken zonder case, nu weten wij ofc niet hoe zuinig hij met zijn spullen omgaat maar hier heb je iig wel een indicatie van hoe het er uit kan zien :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2GvbJ77.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
ddZ schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Herkenbaar, zelf laatst ook van een iPhone 5 naar een 7Plus 128Gb gegaan :Y

Grootte valt inderdaad mee, zo kan ik berichten typen met 1 hand (maar is wel minder comfortabel dan eerst). In sommige gevallen heb ik wel beide handen nodig, maar dat deed ik ook al met de i5 (maar nu puur omdat ik dat prettig vond); dus op dat punt is de overgang niet zo heel groot. En over groot gesproken, tja.. je stopt deze niet zo makkelijk weg als de i5, dus dat is nog steeds wennen....
Zaterdag en gisteren nog wat zitten spelen . Typen is heel heerlijk op deze plus . Reactie-snelheid van de apps blijven mij verbazen. Maar ik kom van een 5 , die leek nog alles vlot te draaien ,maar als je dit nu ziet damn.

Las hier al veel over mensen met slechte verbinding , heb ik geen last van. Overal mooi 4g . Geen rare geluidjes bij zwaar gebruik. Dus voorlopig super content met mijn dure aankoop 😬.

Peel-case zit echt heerlijk om de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Een vraagje:

Ik heb mijn 7 plus 128GB in bestelling staan, maar wil mijn 6s aan mijn vrouwtje geven.
Nu weet ik ondertussen wel na mijn 5e iPhone wat de handeling is om alles over te krijgen op nieuwe, maar....:

* ik wil starten vanaf een nieuw cloud adres, of nog beter:
* hetzelfde cloud adres maar dan leeg, met uitgezonderd de agenda, contactpersonen en notities. Al de rest mag er uit , en al zeker bepaalde config instellingen die er zouden inzitten. Ik wil dus eigenlijk op de nieuwe phone van een schone lei beginnen, zonder bepaalde settings mee te dragen.
Hoe doe ik dit het beste?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Misschien wel de reservekopie die bij je icloud adres hoort overzetten naar je nieuwe toestel, en dan een voor een de instellingen uitschakelen die je niet meer wilt gebruiken? Geen idee of dat handig is. Anders gewoon nieuw mail adres gebruiken en alleen de agenda aanzetten :)

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-10-2016 11:13 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Dat zou kunnen, maar ik denk dat er in de achtergrond dan nog wel een heel deel andere settings wel mee gaan.. :/

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Dat is toch vrij simpel of mis ik iets?

- Maak oude telefoon leeg.
- Kies bij installatie voor NIET terugzetten van iCloud backup.
- Configureer de telefoon als nieuwe/lege installatie door gewoon de installatie stappen te doorlopen.
- Na setup inloggen in iCloud.

Dan komen contacten/agenda's weer uit iCloud zonder dat er een complete backup terug gezet wordt. Instellingen van het toestel pakt 'ie dan ook niet als het goed is maar voor de zekerheid zou je na inloggen in iCloud nog een reset van je settings kunnen doen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
Eduardboon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:35:
Afgelopen dag de iPhone niet gebruikt dus. 20 uur stand-by en dik 1,5 uitgeverij op de teller. Vind het toch wat te zot. Die 50 minuten op 13 uur overdag vond ik wel OK want misschien moet er iets. Maar 40 minuten gebruik erbij terwijl ik lig te slapen vind ik raar. Zie hieronder een screenshot. Duidelijk te zien dat ik geen apps heb gebruikt maar we toch 1,5 uur gebruik bij staat. Komt dit iemand bekend voor? Het enige wat de iPhone mag doen is 1 keer per uur mail ophalen.

Tijdens het tikken van dit berichtje ben ik al naar 81 procent gezakt. Lijkt erop dat de accukwaaltjes weer beginnen dus. Zal de watch maar weer ontkoppelen om te zien of dat beter gaat.

https://www.dropbox.com/s...6%2007%2019%2014.png?dl=0
Wacht het nog even af, zo te zien heb je je iPhone nog maar net en nog amper gebruikt. Na wat meer gebruik krijg je boven gebruik en stand-by overigens wat meer statistieken over welke apps precies de batterij gebruiken. Hier kan je dan al een stuk meer uit afleiden.

Overigens, het is best mogelijk dat je iPhone in het begin nog bezig is met dingen indexeren e.d., was bij mijn iPhone ook het geval (warm en veel batterijgebruik), na een paar dagen geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Fuwor schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

Wacht het nog even af, zo te zien heb je je iPhone nog maar net en nog amper gebruikt. Na wat meer gebruik krijg je boven gebruik en stand-by overigens wat meer statistieken over welke apps precies de batterij gebruiken. Hier kan je dan al een stuk meer uit afleiden.

Overigens, het is best mogelijk dat je iPhone in het begin nog bezig is met dingen indexeren e.d., was bij mijn iPhone ook het geval (warm en veel batterijgebruik), na een paar dagen geen last meer van.
Ik heb deze iPhone al een aantal weken in gebruik :) Gister heb ik de telefoon op het nachtkastje laten liggen, dit waren de statistieken. Onderhand heb ik de telefoon een uurtje in gebruik gehad en dat verbruik staat ook netjes in de lijst. Die 1,5 uur is echter nergens terug te vinden.

De SE van mijn vriendin heeft in dezelfde periode slechts 10 minuten op de teller staan bij gebruik; ze gebruikt nog meer services ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Eduardboon op 31-10-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik heb net een iPhone 7 plus ontvangen en ik vroeg me af welke screenprotector ik erop moet zetten?
Wat zijn de mogelijkheden?
Welke is het beste?
Wat is het verschil tussen plastic en glas?
Welke hebben jullie zelf?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:53:
Hallo allemaal, ik heb net een iPhone 7 plus ontvangen en ik vroeg me af welke screenprotector ik erop moet zetten?
Welke is het beste?

Alvast bedankt.
Zelf heb ik de panzerglass die ze bij de iCentre verkopen; ze plaatsen hem voor je en als je niet tevreden bent plakken ze opnieuw of een andere. Zit ook nog bubbel en stofjesgarantie bij. Het glas zelf voelt goed aan en mijn vingers glijden er lekker overheen; zie ook het scherm gewoon nog prima en 3d touch werkt ook nog uitstekend.

Bij de A-Mac kun je geloof ik een Belkin laten plakken, die schijnen ook prima te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38
Ik zie dat je hier nog maar pas zit, maar je zult merken dat dit soort posts niet gewaardeerd worden. Aanhef en groet zijn niet nodig, en gerichte vragen in plaats van vragen naar complete gebruikerservaringen werken over het algemeen beter. Los daarvan is er een apart topic voor de screenprotectors: click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:26

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Sinds vandaag ook mijn iPhone 7 plus binnen. Wat enorm wennen als je vanaf android komt, dingen die ik op mijn vorige telefoon gebruikte kan dus niet op een iPhone, behoorlijk wennen!

- Mi band kan alleen bellen als notificatie doorgeven (niet sms/whatsapp ect)
- Geen contactloos betalen van ING wat ik echt enorm veel gebruikte.

Zal waarschijnlijk nog wel tegen paar dingen aan gaan lopen :P Maar prachtig toestel verder, wel ff wennen aan de grootte van het toestel, ook vind ik hem best zwaar :9

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
NiGeLaToR schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:44:
[...]

Tis de nr1 oplossing voor alle software gerelateerde problemen op een iPhone - je zet namelijk je data en instellingen terug, niet iOS.

Lees anders even terug hoe het bij ons een iPhone 5s het niet meer herkennen van simkaarten heeft opgelost ;)
Balen, als ik mijn iPhone als nieuw instel, dan doet de Gezondheidsapp het wel. :(

Heb eigenlijk niet zo zin om alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gister met de camera van de 7 Plus van mijn vriendin gespeeld en ik moet zeggen, ik ben diep onder de indruk van de functionaliteiten daarvan. Dat zoomen was in sommige situaties natuurlijk al handig, al werkt het niet echt lekker in het donker. De portrait mode met goede belichting buiten is gewoon ongekend voor een smartphone. Het gemak waarmee je binnen een seconde hele mooie plaatjes kan schieten met een 'DSLR-look' is enorm indrukwekkend.

Niet overdrijven...
Buiten het feit dat je geen full frame sensor kwijt kunt in een smartphone, zonder hem heel groot te maken, zit je ook met snelheid (lag) en zoom...

Allemaal punten waar geen enkele smartphone ook maar in de buurt komt van een DSLR. Smartphone is leuk voor de snapshots en het is mooi dat de kwaliteit beter wordt, zodat het ook gebruikt kan woprden in fotoalbums, maar het vergelijk met de kwalitaeit van een DSLR is geen brug te ver, maar daar zit echt nog een grote oceaan tussen...
Donstil schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:01:
Die tijd komt niet. Die is er al.
Voor de normale consument zijn de huidige smartphones meer dan prima.
Kleine nuance, voor die is het goed genoeg ome en fotootje in Whatsapp te knallen, maar als je er echt iets mee wil, heb je nog zo vaak ruis en bewogen foto's, dat maakt ze op dat moment echt nutteloos.
Eduardboon schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 20:22:
- Het beetje geel dat mijn toestel onder had is onderhand compleet weg.
Schijnt de lijmlaag te zijn, die binnen twee weken volledig uitgehard is en daarmee weggetrokken.
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:53:
Welke is het beste?

Alvast bedankt.
Mijn ervaring is enkel met dat apparaat dat het voor je doet bij AMAC en ik zou dat eigenlijk bij ieder toestel willen. Gegarandeerd geen bubbels en recht...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 02-07 14:45
RikDTC schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Zouden deze foto's ook het 'schilderij' effect hebben? Vind het 2 prachtige foto's!
Jeetje het is toch overduidelijk slecht?! kijk eens naar die bomen, het water, zand...allemaal uitgesmeerd. de mensen zijn aquarel poppetjes. niet om aan te zien zeg.

Ook op de Apple forums is er discussie: https://discussions.apple...0881623?start=30&tstart=0

Gisteren schrok ik me rot toen ik de fotos importeerde....mijn vrouw zag het ook meteen: lijkt wel alsof ze allemaal vet slecht zijn. Dat is dus ook zo. Alle fotos, binnen, buiten, ongeacht onderwerp -> allemaal waterverf effect.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel voorbeeld gezien van het tegendeel, ook niet van toestellen die uit de laatste weken zijn.

Echt enorm balen dit, 6 weken fotos niet te gebruiken. En hoe verder? de 10.1 update heeft ook niks opgelost. Mijn 4s neemt nog scherpere foto's.

Mensen dit dit ook een probleem vinden, je kunt hier een bug report plaatsen:
https://bugreporter.apple.com/

Nu maar hopen dat Apple dit snel oplost, anders terug met dat ding en over naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
TimtheToolman schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:52:
[...]

Jeetje het is toch overduidelijk slecht?! kijk eens naar die bomen, het water, zand...allemaal uitgesmeerd. de mensen zijn aquarel poppetjes. niet om aan te zien zeg.

Ook op de Apple forums is er discussie: https://discussions.apple...0881623?start=30&tstart=0

Gisteren schrok ik me rot toen ik de fotos importeerde....mijn vrouw zag het ook meteen: lijkt wel alsof ze allemaal vet slecht zijn. Dat is dus ook zo. Alle fotos, binnen, buiten, ongeacht onderwerp -> allemaal waterverf effect.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel voorbeeld gezien van het tegendeel, ook niet van toestellen die uit de laatste weken zijn.

Echt enorm balen dit, 6 weken fotos niet te gebruiken. En hoe verder? de 10.1 update heeft ook niks opgelost. Mijn 4s neemt nog scherpere foto's.

Mensen dit dit ook een probleem vinden, je kunt hier een bug report plaatsen:
https://bugreporter.apple.com/

Nu maar hopen dat Apple dit snel oplost, anders terug met dat ding en over naar iets anders.
Ik weet niet maar ik heb er totaal geen problemen mee, vind het er prima uitzien.. Hier 3 foto's genomen met i7 128GB Black, 27 okt ontvangen.

https://imgur.com/gallery/kKgSA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Laatst online: 16-09 10:19
Hier is iets interessants over photos van de iPhone 7:
@forgottentowel op twitter: 'If a wide gamut photo is displayed in sRGB colour space (the web) without conversion the colours will look washed out.'
'Photos from the camera roll should have the P3 profile embedded, but colour profiles are usually stripped from images on the web.'
'My guess is Dropbox assumes sRGB and strips embedded profiles to save bandwidth.'
'It’ll take a while for general purpose tools and apps to catch up to Apple, in the meantime we will see some washed out photos.'

Hier een linkje naar iemand die voorbeeld geeft van een photo met de juiste colour profile en zonder:
https://twitter.com/guilhas/status/788692858752630784

Dus het kan zijn afhankelijk van hoe je de photos van je telefoon haalt, en waar je ze host/upload ze er online wel of niet goed uit komen te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Citroentaart schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Balen, als ik mijn iPhone als nieuw instel, dan doet de Gezondheidsapp het wel. :(

Aha, gelukkig had ik hem nog niet opnieuw ingesteld. Er is een update gekomen om die problemen op te lossen. Blijkbaar zijn er niet veel mensen die hier last van hadden. Ik lees er niet veel over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een foto neem met de iPhone 7 plus word de afbeelding niet op het hele scherm weergegeven.
Welk formaat moet ik foto's nemen om dit wel te krijgen en ondersteund de camera app dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:55:
Als ik een foto neem met de iPhone 7 plus word de afbeelding niet op het hele scherm weergegeven.
Welk formaat moet ik foto's nemen om dit wel te krijgen en ondersteund de camera app dit?
Dat komt omdat foto's niet in 16:9 zijn en het scherm wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
Weet iemand hier toevallig een handige manier om snel muziek te downloaden? Is er toevallig een app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 07:56

d0s

sssst

RikDTC schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:30:
Weet iemand hier toevallig een handige manier om snel muziek te downloaden? Is er toevallig een app?
Wat dacht je van Apple Music of Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31
Iemand anders hier al hinder ondervonden dat de Mail app niet altijd mail ophaalt, bij mij is nu al vaker voor gekomen dat hij mail gaat ophalen (wat ook op push staat) pas op het moment dat ik de app open. Vanmiddag bijvoorbeeld rond 15:50 mail opgehaald en toen stond er nog in het display van laatst bijgewerkt om 7:10

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
d0s schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:01:
[...]

Wat dacht je van Apple Music of Spotify?
Haha ja zou ik wel willen maar is me iets te prijzig na de aankoop van de i7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Citroentaart schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Argh.. dat is idd flink balen :(
Succes.. ms helpt het als je eerst 101 screenshots maakt van instellingen en apps, die apart zet en dan gebruikt bij je herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Laatst online: 17-09 11:33
RikDTC schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:08:
[...]

Moeten we dit serieus nemen? Maar dat ter zijde neem Apple music werkt fijn en voor 3 maanden 1 euro de eerste keer.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Dat zei ik net ook bij de benzine pomp. Moest gewoon betalen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
Pukson schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Moeten we dit serieus nemen? Maar dat ter zijde neem Apple music werkt fijn en voor 3 maanden 1 euro de eerste keer.
Hahaha ja ik was serieus, download m'n muziek meestal, vind betalen voor Spotify beetje prijzig. Studeer nog dus i7 was al rip uit m'n lijf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
NiGeLaToR schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:09:
[...]

Argh.. dat is idd flink balen :(
Succes.. ms helpt het als je eerst 101 screenshots maakt van instellingen en apps, die apart zet en dan gebruikt bij je herinstallatie.
Het werkt weer, Apple heeft een update uitgebracht om de bug op te lossen, blijkbaar hadden meer mensen er last van! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:08
[...]

Zorg dat je een Apple Music (of Spotify) gezinsabonnement neemt met vrienden/familie en je betaalt 14,99 voor max. 6 gebruikers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Citroentaart schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:07:
[...]

Het werkt weer, Apple heeft een update uitgebracht om de bug op te lossen, blijkbaar hadden meer mensen er last van! :)
Ah geweldig! Ook weer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 07:56

d0s

sssst

RikDTC schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:07:
[...]

Hahaha ja ik was serieus, download m'n muziek meestal, vind betalen voor Spotify beetje prijzig. Studeer nog dus i7 was al rip uit m'n lijf :P
En wat verwacht je nu.. dat iemand je hier een of andere minder legale app gaat geven waarmee je kan downloaden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
[...]

Als je wel een iPhone7 koopt maar geen spotify kunt veroorloven krijg ik een heel raar beeld van je economische keuzes.. :D maar goed, daar heb ik natuurlijk niets over te zeggen. De iPhone 7 is onweerstaanbaar ?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
SpoekGTi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:01:
Iemand anders hier al hinder ondervonden dat de Mail app niet altijd mail ophaalt, bij mij is nu al vaker voor gekomen dat hij mail gaat ophalen (wat ook op push staat) pas op het moment dat ik de app open. Vanmiddag bijvoorbeeld rond 15:50 mail opgehaald en toen stond er nog in het display van laatst bijgewerkt om 7:10
Ja, dat is zeker herkenbaar. Ik heb een iCloud-account, jij? Ik heb er al contact over gehad met Apple, maar die kunnen mij op dit moment niet verder helpen. Was ook niks over bekend bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31
Kadonder schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:42:
[...]

Ja, dat is zeker herkenbaar. Ik heb een iCloud-account, jij? Ik heb er al contact over gehad met Apple, maar die kunnen mij op dit moment niet verder helpen. Was ook niks over bekend bij Apple.
Ik heb ook een iCloud account, de oldskool variant (@me.com) maar ook mijn hotmail doet het soms wel en soms niet. Mijn Planet account is pull dus daar zit niet het probleem.

Het vage is dat als ik op mijn rMBP zit te werken en ik ontvang daar een mailtje, dan gaat letterlijk 2 seconden erna de tel dat ik daar dat mailtje ook heb, dus het werkt wel :P

Ik gebruik geen handoff of andere cross device rommel.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

[...]

Beetje offtopic, maar Spotify kost een tientje per maand en je kunt het 30 dagen gratis uitproberen ;) Per maand opzegbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 02-07 14:45
RikDTC schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:19:
[...]

Ik weet niet maar ik heb er totaal geen problemen mee, vind het er prima uitzien.. Hier 3 foto's genomen met i7 128GB Black, 27 okt ontvangen.

https://imgur.com/gallery/kKgSA
Goh, dat ziet er niet eens zo slecht uit nee. uit welke week komt deze? en heb je miss een foto met gezicht erop? (mag uiteraard met balkje voor ogen :) ) daar zie je het t beste op valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
SpoekGTi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:01:
Ja ik heb dat probleem ook. Lijkt er wel te zijn sinds iOS10. Ook een iCloud account en nog geen oplossing..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:45
TimtheToolman schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:00:
[...]

Goh, dat ziet er niet eens zo slecht uit nee. uit welke week komt deze? en heb je miss een foto met gezicht erop? (mag uiteraard met balkje voor ogen :) ) daar zie je het t beste op valt me op.
Kijk ook eens in t iPhone fotografie topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikDTC
Menesis schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:25:
[...]

Als je wel een iPhone7 koopt maar geen spotify kunt veroorloven krijg ik een heel raar beeld van je economische keuzes.. :D maar goed, daar heb ik natuurlijk niets over te zeggen. De iPhone 7 is onweerstaanbaar ?
Ik snap wat je denkt haha, maar het gaat mij er vooral om dat ik iets van muziek erop heb wanneer ik bijvoorbeeld in de trein zit, het is niet dat ik 24/7 muziek luister en voor die beperkte tijd dat ik er gebruik van maak wil ik geen €120 per jaar kwijt zijn. Vandaar dat ik op zoek was naar een manier om een paar nummers erop te kunnen zetten. Economisch toch best goed over nagedacht dacht ik zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikDTC
TimtheToolman schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:00:
[...]

Zal straks kijken of ik wat foto's kan schieten en posten!

Hier de gegevens die je wilt weten denk ik:

Model: A1778
Factory: DNQ - China, Chengdu (Foxconn)
Year: 2016
Week: 41 (10.10 - 16.10)
Pagina: 1 ... 43 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.