Heb de iPhone 7 vandaag niet gebruikt, was hem vergeten. Thuis zag ik dat hij 4 procent gezakt was na 9 uur van de lader (zeer netjes wat mij betreft, mijn oude iPhone 6 zat dan toch tegen de 80 aan!) en maar 40 minuten bij gebruik had staan, ook veel beter dan de iPhone 6, die stond als ik hem vergeten was op bijna 2 uur gebruik zonder dat ik er wat mee deed.
Was een mooie test "wat doet de telefoon bij absoluut geen gebruik"

. Moet overigens zeggen dat sinds ik een nieuw iCloud account heb sowieso meer uit mijn accu kan halen. 'S nachts zakt de telefoon nog maar 7 procent ipv de 15 op het oude account. Wat dat betreft dus zeer tevreden.
Wel vraag ik me af wat een iPhone doet dat hij 40 minuten gebruikt wordt over 9 uur, 1 keer per uur mail halen kan toch niet meer dan 1 minuut per keer max kosten lijkt mij. Vooruit; laten we 2 zeggen + 2 minuten voor 4 berichtjes binnenkrijgen. Dan zit ik alsnog op 20 en niet op 40 minuten. Het is zeker geen klacht, want 40 minuten is veel beter dan 2 uur, maar ben toch wel benieuwd
Vorige week ergens heb ik de 50 uur standby gehaald met minimaal gebruik, dat was ook een erg leuke prestatie!
Even een recapje ook na een aantal weken gebruik ten opzichte van de iPhone 6:
- De 7 is echt razendsnel, mede dankzij de shortcuts van 3D Touch
- De foto's lijken op die van de iPhone 6, lijkt niet echt een betere camera, al is het met low-light wel een stuk beter
- Ruis in opnames is exact gelijk aan de 5C, 6 en SE die we in huis hebben
- Batterij geeft inderdaad tot ongeveer 2 uur meer gebruik aan, maar of ik dat gebruik toegevoegd heb of het systeem dat doet is onduidelijk; heb in de avond ongeveer 17 procent over, net als op de iPhone 6.
- Het beetje geel dat mijn toestel onder had is onderhand compleet weg.
- De taptic engine voegt veel toe aan de gebruikerservaring. Je hebt er vrij weinig aan, maar het is gewoon leuk.
[
Voor 24% gewijzigd door
Eduardboon op 30-10-2016 20:28
]