Wat betreft de foto's ik heb het ook nog een keer bekeken en volgens mij ligt het schilder effect aan de standaard jpeg compressie van de camera. Ik heb een alternatiefe camera app gedownload genaamd Camu en daar is het schilder effect beduidend minder. Als ik morgen tijd heb zal ik wat foto's plaatsen
Er schijnt toch ook nog een update te komen?
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Heb ProCam erop staan nu, weet nog niet echt hoe alles werk met instellingen, maar net een foto van buiten gemaakt en dit is ook gewoon drama! Op het oog, super foto, maar bij het minste/geringste inzoomen, allemaal vlekken/korrelig..Ik kan natuurlijk ook echt een probleem met de tel hebben natuurlijk, dat weet ik niet..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Jij hebt vooral zelf een probleem: verkeerde verwachtingen.
Als dit al je zoveelste 7 is en ook deze voldoet niet, dan kan je wel nagaan dat het niet aan jouw telefoon ligt, maar dat dit is hoe Apple hem gemaakt heeft. Dan kan je hem nog 5x omwisselen of een jaartje doordrammen tot de 8 er is, maar is slimmer om dan gewoon een 6s te kopen die schijnbaar beter doet wat jij verwacht.
Als dit al je zoveelste 7 is en ook deze voldoet niet, dan kan je wel nagaan dat het niet aan jouw telefoon ligt, maar dat dit is hoe Apple hem gemaakt heeft. Dan kan je hem nog 5x omwisselen of een jaartje doordrammen tot de 8 er is, maar is slimmer om dan gewoon een 6s te kopen die schijnbaar beter doet wat jij verwacht.
Haters everywhere but I don’t really care
Wat is de definitie van verkeerde verwachtingen in dit geval?matthijst schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:18:
Jij hebt vooral zelf een probleem: verkeerde verwachtingen.
- toestel van 850,- euro plus
- nieuwe iPhone, dus betere specs?
Doorgaan op bovenstaand, ja, dan heb ik betere verwachtingen van de 7 tov de 6s. Is toch ook logisch lijkt me? Ik ben niet de enige hier die klaagt over de camera, mss wel degene die zich het meest druk om maakt, dat moet ik je na geven..Is ook de perfectionist in mij, rot eigenschap!
Maar kritisch zijn op een product van zo'n waarde mag naar mijn idee wel!
Inderdaad. En je verwacht minstens een even goede camera als de 6s omdat ze er ook mee promoten dat juist dit beter is geworden dan de 6s. Dan mag je ook verwachtingen hebben.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Helemaal mijn gedachtengang...carpebios schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:29:
Inderdaad. En je verwacht minstens een even goede camera als de 6s omdat ze er ook mee promoten dat juist dit beter is geworden dan de 6s. Dan mag je ook verwachtingen hebben.
natuurlijk mag je die verwachtingen hebben... ik heb €1129 voor mijn iPhone betaald, daar verwacht ik een top product voor. Dit heeft in mijn ogen niets met te hoge verwachtingen van de consument te maken.pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:26:
[...]
Wat is de definitie van verkeerde verwachtingen in dit geval?
- toestel van 850,- euro plus
- nieuwe iPhone, dus betere specs?
Doorgaan op bovenstaand, ja, dan heb ik betere verwachtingen van de 7 tov de 6s. Is toch ook logisch lijkt me? Ik ben niet de enige hier die klaagt over de camera, mss wel degene die zich het meest druk om maakt, dat moet ik je na geven..Is ook de perfectionist in mij, rot eigenschap!
Maar kritisch zijn op een product van zo'n waarde mag naar mijn idee wel!
Als jij als bedrijf een telefoon voor dit bedrag in de markt zet, moet daar vrijwel alles aan kloppen.
Stel voor dat Samsung voor de S8 zometeen €1000/1100 gaat vragen...geloof me, dan staat het internet er ook van op zn kop.
Het zijn de woorden van Schiller en Cook zelf tijdens afgelopen keynote: "best iPhone Apple ever made'' + het feit dat Phil Schiller die camera op de 7 (Plus) ruim 20 minuten lang helemaal de hemel in stond te prijzen.
Het is Apple zelf die deze hoge verwachtingen heeft gecreeërd, niet de consument.
En het feit blijft dat de 1 niet de ander is met verwachtingspatronen...
Er zijn legio mensen die bij voorbaat al nieuwe producten van Apple fan-tas-tisch vinden, want Apple... (+ het logo) en dus nauwelijks kwalitatieve verwachtingen hebben van het product.
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 23-10-2016 10:50 ]
Wederom..volledig eens..Geert1976 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:42:
[...]
natuurlijk mag je die verwachtingen hebben... ik heb €1129 voor mijn iPhone betaald, daar verwacht ik een top product voor. Dit heeft in mijn ogen niets met te hoge verwachtingen van de consument te maken.
Als jij als bedrijf een telefoon voor dit bedrag in de markt zet, moet daar vrijwel alles aan kloppen.
Stel voor dat Samsung voor de S8 zometeen €1000/1100 gaat vragen...geloof me, dan staat het internet er ook van op zn kop.
Het zijn de woorden van Schiller en Cook zelf tijdens afgelopen keynote: "best iPhone Apple ever made'' + het feit dat Phil Schiller die camera op de 7 (Plus) ruim 20 minuten lang helemaal de hemel in stond te prijzen.
Het is Apple zelf die deze hoge verwachtingen heeft gecreeërd, niet de consument.
Voor die 1019 mag je naar mijn inzien wel verwachten dat het product perfect is. Je bent niet voor niets het duurste product. Jammere is dat we dit fenomeen heel veel meer zien. Denk hierbij aan de kledingindustrie etc. Zijn de echt duurdere merk producten veel beter? Meestal niet.. je betaald tegenwoordig voor het imago en niet meer voor het product.
In jouw geval: ondanks dat je al verschillende nieuwe toestellen hebt geprobeerd blijven hopen dat het aan jouw telefoon ligt... Of zoals Einstein het zei: "Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten".pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:26:
Wat is de definitie van verkeerde verwachtingen in dit geval?
Dan kan je hem nog 10x omwisselen, maar daar wordt de camera echt niet anders van.
[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 23-10-2016 11:08 ]
Eens. Ik ben dik tevreden over de camera maar, zeker na die keynote, had ik ook een groter verschil verwacht met mijn 5S. Niet dat het iets nieuws is dat alles 'amazing' is en 'the best iPhone we've ever created' (ja dat mag ik hopen dat hij niet slechter is dan de vorige).Geert1976 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:42:
[...]
Maar ben alsnog erg tevreden met de camera. Tijdens Awakenings vrijdag op 1080p en 60fps filmpjes gemaakt en dat ziet er echt waanzinnig uit.
Wat me ook positief opvalt is het bereik (van de 7). Ik reis dagelijks tussen Den Bosch en Eindhoven en heb minder last van wegvallende verbindingen dan op mijn 5S.
Plaats eens zo'n foto dan. Dan weten we waarover je het precies hebt.pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 08:38:
Heb ProCam erop staan nu, weet nog niet echt hoe alles werk met instellingen, maar net een foto van buiten gemaakt en dit is ook gewoon drama! Op het oog, super foto, maar bij het minste/geringste inzoomen, allemaal vlekken/korrelig..Ik kan natuurlijk ook echt een probleem met de tel hebben natuurlijk, dat weet ik niet..
Ik heb het even voor je geprobeerd maar op mijn 7 Plus heb ik er geen last van. Lijkt me toch een defect.ethereal81 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 23:21:
Thanks, heb er al eens ervaring mee gehad, maar er reageerde iemand anders dat hij dat ook had dus wellicht dat het bij alle iPhones zo is en dat het me nu pas opvalt.. Vandaar
[...]
Jemig is die cameradiscussie nog steeds bezig
? Het mooiste van alles vind ik nog dat ik de 7 Plus net zo gebruik als mijn oude 6s Plus, en zodoende eigenlijk alleen het besef van de 7 Plus heb door de prachtige matzwarte afwerking waar ik nog steeds gelukkig van word en de homeknop. Maar verder? Business as usual. Lees: onnodig veel geld uitgegeven aan een welliswaar uistekende telefoon waar ik geen fck mee ben opgeschoten

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 23-10-2016 12:35 ]
Hij is ook beter dan de 6s camera. Ik maak er mooiere foto's mee in ieder geval.carpebios schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:29:
Ik vind die homeknop nog steeds niet fijn eigenlijk.sww89 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:13:
Jemig is die cameradiscussie nog steeds bezig? Het mooiste van alles vind ik nog dat ik de 7 Plus net zo gebruik als mijn oude 6s Plus, en zodoende eigenlijk alleen het besef van de 7 Plus heb door de prachtige matzwarte afwerking waar ik nog steeds gelukkig van word en de homeknop. Maar veder? Business as usual. Lees: onnodig veel geld uitgegeven aan een welliswaar uistekende telefoon waar ik geen fck mee ben opgeschoten
Hapticfeedback door het OS heen wel maar de knop zelf niet eigenlijk. Een daadwerkelijke knop zoals op mijn iPad is toch fijner.
Ik doe het er mee maar echt een vooruitgang vind ik het nog niet.
[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 23-10-2016 12:27 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Precies. De camera in de 7 laat zich makkelijker gebruiken in moeilijkere omstandigheden. Of anders gezegd: Je hebt een grotere kans op het maken van een mooie plaat. En aangezien - uit de lucht gegrepen - bij mij 95% van de foto's de smartphone nooit verlaten, heb ik er geen problemen mee dat de standaard camera-app momenteel een wat agressieve ruisonderdrukking toepast. Althans dat is waar ik nog steeds in geloof. Dus al met al ben ik verder gewoon tevreden, maar zou het wel fijn zijn als Apple er nog wat aan doet.Donstil schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:25:
[...]
Hij is ook beter dan de 6s camera. Ik maak er mooiere foto's mee in ieder geval.
Tja voor mij is er niet per se een 'slechter' of 'beter'. Gewoon een andere manier van input en ik ben er aan gewend. Mijn SE heeft bijvoorbeeld een niet helemaal lekker functionerende homeknop waar ik mij dan meer aan erger. En dat heb ik al vaker gemerkt dat de kwaliteit/'klik' van de homeknop aardig kan verschillen tussen diversie iPhone en iPad modellen. Deze nieuwe homeknop geeft naar mijn idee een gelijke ervaring bij elke iPhone 7.[...]
Ik vind die homeknop nog steeds niet fijn eigenlijk.
Hapticfeedback door het OS heen wel maar de knop zelf niet eigenlijk. Een daadwerkelijke knop zoals op mijn iPad is toch fijner.
Ik doe het er mee maar echt een vooruitgang vind ik het nog niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat we hier te maken hebben met een transitiefase waarin de homeknop inderdaad volgens de geruchten uiteindelijk in het display verwerkt zit. Androidpraktijken (volgens Google's richtlijnen) zegmaar waarbij Apple als troef de in mijn ogen uitstekend werkende Taptic Engine heeft. En met de huidige implementatie laat Apple gebruikers alvast wennen aan de toekomstige invoermethode wanneer de kenmerkende homeknop gaat verdwijnen en/of in andere gedaante terug komt
Hier 2 foto's..1 binnen en 1 buiten genomen..Ware grootte gebruikt, dus 2,4MB of zoiets? Dit is met de camera app van de iPhone zelf...

[ Voor 22% gewijzigd door pdavie2311 op 23-10-2016 13:15 ]
Prima foto's, veel details.pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:13:
Hier 2 foto's..1 binnen en 1 buiten genomen..Ware grootte gebruikt, dus 2,4MB of zoiets? Dit is met de camera app van de iPhone zelf...
[afbeelding]
[afbeelding]
Power to the beat.
ik geloof dat jouw 2 foto's voor ruim 90% van de mensen mooie foto's zijn er niks mis mee is.pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Net als de post hierboven; ik zie mooie details in je foto's
(maar ik ben alles behalve een semi prof-fotograaf
Zouden deze foto's ook het 'schilderij' effect hebben? Vind het 2 prachtige foto's!pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die tweede foto kan zo in VT Wonen 
Heb het idee dat de 7 kleuren beter weergeeft.
Heb het idee dat de 7 kleuren beter weergeeft.
Zijn jullie sarcastisch of menen jullie dit echt? Soms herken ik sarcasme niet..;-(
Haha ik ben heel serieus! Vind het echt mooie foto's! Maar ik weet ook nog steeds niet wat mensen precies bedoelen met het schilderij effect.. Erg veel detail in deze foto's en kleur vind ik ook mooi!pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:28:
Zijn jullie sarcastisch of menen jullie dit echt? Soms herken ik sarcasme niet..;-(
Serieus 
Ik zie wel wat je bedoelt, bv op die koffiefoto de vensterbank is vlekkerig, maar ik vind de foto's overall uit de 7 wel mooier "ogen".
Ik zie wel wat je bedoelt, bv op die koffiefoto de vensterbank is vlekkerig, maar ik vind de foto's overall uit de 7 wel mooier "ogen".
ik ben serieus. Kijk wat anderen nu al binnen 15 minuten over jouw 2 foto's zeggen. Lijkt me genoeg bevestiging voor jepdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:28:
[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 24-10-2016 21:00 ]
Nou! OK dan! Dan maar niet door een bril van een fotograaf kijken, Haha! Dan leren we er mee te leven...Nu nog kijken of ik mijn 7 ga houden of voor de plus ga..Volgend dilemma..
Sws lekker de plus nemen :0 heerlijk!pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:42:
Nou! OK dan! Dan maar niet door een bril van een fotograaf kijken, Haha! Dan leren we er mee te leven...Nu nog kijken of ik mijn 7 ga houden of voor de plus ga..Volgend dilemma..
Haha! Kan hem bijna 1 op 1 omruilen qua bedrag voor de 32GB plus..Wouter Lucassen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:46:
[...]
Sws lekker de plus nemen :0 heerlijk!
Want elke fotograaf vind de 7 camera niets? Die mening deel ik absoluut niet namelijk.pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:42:
Haha! Dat was juist sarcasme van mij..Ik deel die mening ook niet..Donstil schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Want elke fotograaf vind de 7 camera niets? Die mening deel ik absoluut niet namelijk.
Deze crop van een foto is genomen in een omgeving met TL licht. Crop is op de iPhone gemaakt.
Wat mij stoort aan dit plaatje: de arm van mijn dochter lijkt last te hebben van een smear of banding. Er zit geen detail in. Uitgezoomd zie je het bijna niet.
Foto's genomen met beter licht hebben veel minder tot helemaal geen last van dit probleem. Het valt ook niet op wanneer het foto's van objecten betreft, het valt mij alleen op bij huid en gezichten.
Wat mij stoort aan dit plaatje: de arm van mijn dochter lijkt last te hebben van een smear of banding. Er zit geen detail in. Uitgezoomd zie je het bijna niet.
Foto's genomen met beter licht hebben veel minder tot helemaal geen last van dit probleem. Het valt ook niet op wanneer het foto's van objecten betreft, het valt mij alleen op bij huid en gezichten.
[ Voor 3% gewijzigd door perentaart op 23-10-2016 14:11 ]
tsja, als ik met een vergrootglas op de vrouw thuis ga inzoomen, zal ik ook vast wat oneffenheden gaan zien... denk dat ik haar ook maar ga inruilen bij Apple
Het gaat er juist om dat je geen oneffenheden meer ziet ;-) Geert. Detail gaat verloren.
Het is volgens mij een erg effectieve vorm van ruisonderdrukking en geeft in de meeste gevallen hele prima resultaten, zie de foto's hierboven maar. Waanzinnig!
Alleen het oogt bij mensen wat onnatuurlijk als je het vergelijkt met de beelden die vorige iPhones maakten.
Ik noemde het een probleem, maar ik weet niet of ik het zo zou moeten noemen. Het valt op, maar ik erger me er niet echt aan. Het went en in heel veel situaties werkt het gewoon erg goed.
Het is volgens mij een erg effectieve vorm van ruisonderdrukking en geeft in de meeste gevallen hele prima resultaten, zie de foto's hierboven maar. Waanzinnig!
Alleen het oogt bij mensen wat onnatuurlijk als je het vergelijkt met de beelden die vorige iPhones maakten.
Ik noemde het een probleem, maar ik weet niet of ik het zo zou moeten noemen. Het valt op, maar ik erger me er niet echt aan. Het went en in heel veel situaties werkt het gewoon erg goed.
In makkelijke omstandigheden, binnen met voldoende daglicht maakt ie er behoorlijk een potje van. Zie deze foto https://www.dropbox.com/s/mao7j0wfzab4s1d/IMG_3306.jpg?dl=0sww89 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:59:
[...]
Precies. De camera in de 7 laat zich makkelijker gebruiken in moeilijkere omstandigheden. Of anders gezegd: Je hebt een grotere kans op het maken van een mooie plaat. En aangezien - uit de lucht gegrepen - bij mij 95% van de foto's de smartphone nooit verlaten, heb ik er geen problemenj mee dat de standaard camera-app momenteel een wat agressieve ruisonderdrukking toepast. Althans dat is waar ik nog steeds in geloof. Dus al met al ben ik verder gewoon tevreden, maar zou het wel fijn zijn als Apple er nog wat aan doet
Je ziet dit ook als je niet inzoomt, maar gewoon op je iPhone bekijkt, vaak zoom je wel eens in. Ik ben het met je eens.perentaart schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:34:
Het gaat er juist om dat je geen oneffenheden meer ziet ;-) Geert. Detail gaat verloren.
[ Voor 32% gewijzigd door Citroentaart op 23-10-2016 14:44 ]
Je iPhone hoeft je kind toch niet te leren opruimen?Citroentaart schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
In makkelijke omstandigheden, binnen met voldoende daglicht maakt ie er behoorlijk een potje van. Zie deze foto https://www.dropbox.com/s/mao7j0wfzab4s1d/IMG_3306.jpg?dl=0
Zeker heerlijk de plus.Wouter Lucassen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:46:
[...]
Sws lekker de plus nemen :0 heerlijk!
Maar ik vind hem te groot (lomp)
Ik denk ik ook..Maar toch...SjaakAW schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:47:
[...]
Zeker heerlijk de plus.
Absoluut lomp ja! Maar wel veel voordelen ook tov de 7.SjaakAW schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:47:
[...]
Zeker heerlijk de plus.
Maar deze foto's maak ik dus binnen met mijn iPhone 7 en dat vind ik echt slecht, slechter dan mijn iPhone 5cmatthijst schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:40:
[...]
Je iPhone hoeft je kind toch niet te leren opruimen?
Zo, hier zijn we dan...een kleine 24 uur later met de iPhone 7 Plus (week 40 gemaakt)
De unboxing is zoals gewoonlijk een feestje om de folie van het nieuwe toestel af te halen...:) Ik hield mijn hart vast tijdens de eerste x opstarten ivm de gele waas of niet uniform scherm..dit zag er vrij goed uit moet ik zeggen. Het scherm heeft naast mijn 6s Plus zeker een warmere/donkerdere tint, iets wat al bekend zou zijn....maar ja zoals gewoonlijk zoek ik meteen zoveel mogelijk witte apps op en safari, puur om oneffen heden te zoeken....het gekke is (kan ook tussen mijn oren zitten, ook vrouw en vrienden werden alweer crazy van mij hahaha "komt ie weer hoor met ze gele vlekken") dat ik onder een bepaalde hoek TOCH een soort van zweempje waarneem boven de homebutton..echt heel licht uitlopen naar witter, echt minimaal. Herkennen Plus bezitters dit?? en trekt dit idd wat weg in de loop der dagen?
Mijn 6s Plus is echt sneeuw wit over het gehele scherm namelijk.
Snelheid, tsja bij het opstarten van apps, vooral games merk je idd dat het veel vlotter gaat...scores in de bekende benchmarks stijgen door het plafond
Maar tijdens het spelen van oa Oz en Modern Kombat merk je toch eigenlijk bijna geen verschil, hoewel in Oz wil er nog wel eens een klein hakkeltje onstaan bij een super aanval op de 6s Plus...op de 7 speelt het feilloos.
Camera...ja hij schiet goeie plaatjes, maar dat deed/doet de 6s Plus ook....ook op de pc ziet het er fraai uit in origineel formaat MAAR, zodra je maar iets gaat inzoomen daalt de kwaliteit als sneeuw voor de zon..dit is echt slecht, idd een soort van verf filter...gezichten zien er niet uit meer.
Homeknop werkt lekker, geen hiss geluid enkel dat schermpje heb ik zo mijn kleine twijvels...De 7 plus die ik 5 weken terug had, was duidelijk niet uniform...dit scherm is gewoon veel beter nu...enkel lijk ik toch nog wat waar te nemen boven de home button, nogmaals hoop dat de kritische gebruikers van de Plus zich hierin herkennen.
Kort samengevat voor nu, mooi toestel zeker de afwerking (knopjes ook in kleur meegespoten) Maar of ik er echt een wereld mee op ben geschoten tov de 6s Plus.....i dont know yet, s versies zijn toch altijd erg future proof. Heb nog even een kleine anderhalve week om te dubben wat te doen in ieder geval
De unboxing is zoals gewoonlijk een feestje om de folie van het nieuwe toestel af te halen...:) Ik hield mijn hart vast tijdens de eerste x opstarten ivm de gele waas of niet uniform scherm..dit zag er vrij goed uit moet ik zeggen. Het scherm heeft naast mijn 6s Plus zeker een warmere/donkerdere tint, iets wat al bekend zou zijn....maar ja zoals gewoonlijk zoek ik meteen zoveel mogelijk witte apps op en safari, puur om oneffen heden te zoeken....het gekke is (kan ook tussen mijn oren zitten, ook vrouw en vrienden werden alweer crazy van mij hahaha "komt ie weer hoor met ze gele vlekken") dat ik onder een bepaalde hoek TOCH een soort van zweempje waarneem boven de homebutton..echt heel licht uitlopen naar witter, echt minimaal. Herkennen Plus bezitters dit?? en trekt dit idd wat weg in de loop der dagen?
Snelheid, tsja bij het opstarten van apps, vooral games merk je idd dat het veel vlotter gaat...scores in de bekende benchmarks stijgen door het plafond
Camera...ja hij schiet goeie plaatjes, maar dat deed/doet de 6s Plus ook....ook op de pc ziet het er fraai uit in origineel formaat MAAR, zodra je maar iets gaat inzoomen daalt de kwaliteit als sneeuw voor de zon..dit is echt slecht, idd een soort van verf filter...gezichten zien er niet uit meer.
Homeknop werkt lekker, geen hiss geluid enkel dat schermpje heb ik zo mijn kleine twijvels...De 7 plus die ik 5 weken terug had, was duidelijk niet uniform...dit scherm is gewoon veel beter nu...enkel lijk ik toch nog wat waar te nemen boven de home button, nogmaals hoop dat de kritische gebruikers van de Plus zich hierin herkennen.
Kort samengevat voor nu, mooi toestel zeker de afwerking (knopjes ook in kleur meegespoten) Maar of ik er echt een wereld mee op ben geschoten tov de 6s Plus.....i dont know yet, s versies zijn toch altijd erg future proof. Heb nog even een kleine anderhalve week om te dubben wat te doen in ieder geval
Dat hangt ervan af.Wouter Lucassen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Absoluut lomp ja! Maar wel veel voordelen ook tov de 7.
Die 2x zoom doet mij niets.
Batterij op de kleine 7 erg goed vind ik zelf.
Gebruik 8:20
Stand-by 41 uur.
Dan staat ie op 7 procent.
Het feit dat ik nog met 1 hand goed kan typen weegt voor mij zwaarder.
Altijd persoonlijk ja! Het formaat is zeker niet altijd even handig! Voor mij is het echter een verademing.SjaakAW schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:55:
[...]
Dat hangt ervan af.
Die 2x zoom doet mij niets.
Batterij op de kleine 7 erg goed vind ik zelf.
Gebruik 8:20
Stand-by 41 uur.
Dan staat ie op 7 procent.
Het feit dat ik nog met 1 hand goed kan typen weegt voor mij zwaarder.
Het scherm alleen is voor mij al reden genoeg.Wouter Lucassen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Absoluut lomp ja! Maar wel veel voordelen ook tov de 7.
Althans het scherm van de normale 7 is me te matig en dan blijft alleen de 7+ over.
Dingen als een betere batterij tijd zijn dan mooi mee genomen.
Knopjes in kleur mee gespoten?Bontes schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:
mooi toestel zeker de afwerking (knopjes ook in kleur meegespoten)
De klopjes op een IPhone zijn toch al sinds de 4 gewoon ik de kleur van het Aluminium?
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 23-10-2016 15:20 ]
6s Plus heeft spacegrijze rand en de knopjes volume en power zijn metaal kleur, bij de 7 Plus mat zwart zijn ook de knopje dezelfde kleur als de rand...zo bedoel ik het.;)Donstil schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:15:
[...]
Het scherm alleen is voor mij al reden genoeg.
Althans het scherm van de normale 7 is me te matig en dan blijft alleen de 7+ over.
Dingen als een betere batterij tijd zijn dan mooi mee genomen.
[...]
Knopjes in kleur mee gespoten?
De klopjes op een IPhone zijn toch al sinds de 4 gewoon ik de kleur van het Aluminium?
Een space Grey iPhone heeft gewoon Space grey knopjes hoor.Bontes schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:22:
[...]
6s Plus heeft spacegrijze rand en de knopjes volume en power zijn metaal kleur, bij de 7 Plus mat zwart zijn ook de knopje dezelfde kleur als de rand...zo bedoel ik het.;)
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 23-10-2016 15:25 ]
Same here, trekt niet weg. Ook niet na een kleine maand gebruik.Bontes schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:
maar ja zoals gewoonlijk zoek ik meteen zoveel mogelijk witte apps op en safari, puur om oneffen heden te zoeken....het gekke is (kan ook tussen mijn oren zitten, ook vrouw en vrienden werden alweer crazy van mij hahaha "komt ie weer hoor met ze gele vlekken") dat ik onder een bepaalde hoek TOCH een soort van zweempje waarneem boven de homebutton..echt heel licht uitlopen naar witter, echt minimaal. Herkennen Plus bezitters dit?? en trekt dit idd wat weg in de loop der dagen?
......
enkel lijk ik toch nog wat waar te nemen boven de home button, nogmaals hoop dat de kritische gebruikers van de Plus zich hierin herkennen.
Maar zoals je zelf al aangeeft, het is enkel onder bepaalde hoeken waarneembaar.
Zelf irriteer ik me er niet meer aan eigenlijk..
Ik ga gewoon nog een keer de plus proberen denk ik..het irritante in mij wil gewoon de beste iPhone die er is..Wederom perfectionist..Bah..:-((
@Donstil, verdomd je heb gelijk hahaha heb de 6s Plus even uit de hoes gepulkt..;)
@smoken, ja was ik al een beetje bang voor, is het bij jou ook minimaal? Ik kijk het even aan, aan swappen heb ik eerlijk gezegd geen zin (meer) in...mensen om me heen zien het ook niet, maar ja ik ben denk TE kritisch ook als het om beeldschermen gaat.
@smoken, ja was ik al een beetje bang voor, is het bij jou ook minimaal? Ik kijk het even aan, aan swappen heb ik eerlijk gezegd geen zin (meer) in...mensen om me heen zien het ook niet, maar ja ik ben denk TE kritisch ook als het om beeldschermen gaat.
Het beste is wat voor jouw het beste ispdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:34:
Ik ga gewoon nog een keer de plus proberen denk ik..het irritante in mij wil gewoon de beste iPhone die er is..Wederom perfectionist..Bah..:-((
Is. Inimaal ja, iets van een cm hoge strook boven de home button waar je het lijkt te zien.Bontes schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:34:
Grappige is ,.... dit bericht type ik op mijn iPad Mini 4....en ook hier treedt een verkleuring op afhankelijk van de hoek...
Correct!
Men vader heeft al jaren een 4s en die is aan vervanging toe en ik heb dit jaar voor men nieuwjaarscadeau een iPhone 6s gekocht. Nu zou men vader mijn iPhone 6s willen overnemen en dan koop ik mij de nieuwste iPhone maar ik weet niet goed of ik de iPhone 7 plus neem of wacht op de iPhone 8, wat denken jullie? Heb wel de voorkeur voor de iPhone 8.
Lekker wachten tot volgend jaar zou ik zeggen, het is weinig echte vooruitgang.XevroBelguim schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:17:
Men vader heeft al jaren een 4s en die is aan vervanging toe en ik heb dit jaar voor men nieuwjaarscadeau een iPhone 6s gekocht. Nu zou men vader mijn iPhone 6s willen overnemen en dan koop ik mij de nieuwste iPhone maar ik weet niet goed of ik de iPhone 7 plus neem of wacht op de iPhone 8, wat denken jullie? Heb wel de voorkeur voor de iPhone 8.
Deze uitleg geldt ook voor mijn 7 Plus.smoken schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:29:
[...]
Same here, trekt niet weg. Ook niet na een kleine maand gebruik.
Maar zoals je zelf al aangeeft, het is enkel onder bepaalde hoeken waarneembaar.
Zelf irriteer ik me er niet meer aan eigenlijk..
Voor de liefhebbers van iPhone fotografie, ik heb hier een topic voor aangemaakt.
[iOS] Apple iPhone fotografie topic.
Het idee is om hier foto's en video te delen waar je trots op bent, plezier uit haalt enz enz. Ook is dit topic bedoelt voor het bespreken van fotografie apps, iPhone fotografie gear en je online fotografie profielen.
Eventuele problemen rond de camera van de iPhone 7 kunnen gewoon in het iPhone 7 topic.
Tot daar
[iOS] Apple iPhone fotografie topic.
Het idee is om hier foto's en video te delen waar je trots op bent, plezier uit haalt enz enz. Ook is dit topic bedoelt voor het bespreken van fotografie apps, iPhone fotografie gear en je online fotografie profielen.
Eventuele problemen rond de camera van de iPhone 7 kunnen gewoon in het iPhone 7 topic.
Tot daar
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 23-10-2016 18:07 ]
Verwijderd
weet je nu waarom die iPhones zo duur worden?Door klanten zoals jij.Bontes schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:
Zo, hier zijn we dan...een kleine 24 uur later met de iPhone 7 Plus (week 40 gemaakt)
Snelheid, tsja bij het opstarten van apps, vooral games merk je idd dat het veel vlotter gaat...scores in de bekende benchmarks stijgen door het plafondMaar tijdens het spelen van oa Oz en Modern Kombat merk je toch eigenlijk bijna geen verschil, hoewel in Oz wil er nog wel eens een klein hakkeltje onstaan bij een super aanval op de 6s Plus...op de 7 speelt het feilloos.
Beetje vicieuze cirkel. Omdat de telefoons zo geprijsd zijn wil je compromisloze kwailiteit. Daarnaast promoot Apple hun telefoons ook als perfectieVerwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:18:
[...]
weet je nu waarom die iPhones zo duur worden?Door klanten zoals jij.
Onzin uitspraak van 2016!Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:18:
[...]
Wat een onzin!Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:18:
[...]

Kent een van jullie de eigenschap perfectionisme?
Heb nu 2x geprobeerd een naked wrap op mijn iPhone 7 Plus Jetblack aan te brengen, 1e keer heb ik hem gelijk weggegooid uit woede, kreeg de bubbels er niet onderuit.
Poging 2 ging al iets beter, geen lucht onder de achterkant. Alleen gingen de randjes wat minder, op de 4 hoeken de wrap blijkbaar te ver uitgerekt waardoor hij over de andere rand heen valt, bubbels op de hoeken dus.
Zojuist mijn zoveelste bestelling bij slickwraps geplaatst (ben de tel al kwijt). Hopelijk gaat het met de volgende wrap perfect!
Heb nu 2x geprobeerd een naked wrap op mijn iPhone 7 Plus Jetblack aan te brengen, 1e keer heb ik hem gelijk weggegooid uit woede, kreeg de bubbels er niet onderuit.
Poging 2 ging al iets beter, geen lucht onder de achterkant. Alleen gingen de randjes wat minder, op de 4 hoeken de wrap blijkbaar te ver uitgerekt waardoor hij over de andere rand heen valt, bubbels op de hoeken dus.
Zojuist mijn zoveelste bestelling bij slickwraps geplaatst (ben de tel al kwijt). Hopelijk gaat het met de volgende wrap perfect!
Ik heb een meerdere foto's hier op het forum bekeken die gemaakt zijn met een iPhone 7 en ze vallen mij zwaar tegen, echt heel zwaar.
Vandaag heb ik mijn abonnement moeten verlengen. Zit nu op een Note4 en wil graag gaan voor een iPhone 7. Maar na het bekijken van verschillende foto's die hier door gebruikers op de forum zijn geplaatst, ben ik op teruggekomen met het idee dat ik met een iPhone 7 een grote stap voorwaarts zou maken wat betreft foto kwaliteit. Noten doet het gewoon beter.
Gelukkig ligt momenteel de levertijden bij T-Mobile rond de 4 a 6 weken voor een iPhone 7 heb ik besloten mijn order te af te zeggen.
Zie voorbeeld foto van mijn Note4:
EDIT: geschoten in 12MP mode

Dit soort details zie ik op een met een iPhone 7 gemaakte foto nergens terug....
Kan iemand mij wel een foto laten zien met fijne details (dan kan dat mijn gedachte nog laten keren)
Besluit staat vast, geen iPhone7, erg erg erg jammer, want had graag de overstap willen maken. Goede fotokwaliteit staat voor mij voorop bij een keuze van een telefoon. Voor mij is dit onderdeel het belangrijkste van een telefoon geworden.
Jaarlijkse keynote waar de kwaliteten van de camera de hemel in werd geprezen.... valt nu in het water...
Vandaag heb ik mijn abonnement moeten verlengen. Zit nu op een Note4 en wil graag gaan voor een iPhone 7. Maar na het bekijken van verschillende foto's die hier door gebruikers op de forum zijn geplaatst, ben ik op teruggekomen met het idee dat ik met een iPhone 7 een grote stap voorwaarts zou maken wat betreft foto kwaliteit. Noten doet het gewoon beter.
Gelukkig ligt momenteel de levertijden bij T-Mobile rond de 4 a 6 weken voor een iPhone 7 heb ik besloten mijn order te af te zeggen.
EDIT: geschoten in 12MP mode

Dit soort details zie ik op een met een iPhone 7 gemaakte foto nergens terug....
Kan iemand mij wel een foto laten zien met fijne details (dan kan dat mijn gedachte nog laten keren)
Besluit staat vast, geen iPhone7, erg erg erg jammer, want had graag de overstap willen maken. Goede fotokwaliteit staat voor mij voorop bij een keuze van een telefoon. Voor mij is dit onderdeel het belangrijkste van een telefoon geworden.
Jaarlijkse keynote waar de kwaliteten van de camera de hemel in werd geprezen.... valt nu in het water...
[ Voor 84% gewijzigd door Fermion op 24-10-2016 01:19 ]
Ik kom zelf ook van de Note 4 af en ik heb de bestelling al geplaatst. Ik word nu wel een beetje sceptisch als ik die foto kwaliteit zie. Hoe kan een camera van een smartphone van 1000 euro een blurr geven als je inzoomt?Fermion schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:55:
Ik heb naar een aantal foto's hier op het forum zitten bekijken van de iPhone 7 en ze vallen mij zwaar tegen, echt heel zwaar.
Vandaag heb ik mijn abonnement moeten verlengen. Zit nu op een Note4 en wil voor iPhone 7 gaan. Maar na het bekijken van de foto's, dacht dat ik een grote stap vooruit zou maken tov Note4.... niet dus.
Gelukkig is de levertijd momenteel 4 a 6 weken bijnT-mobile. Ga dan toch voor een 7 Edge.
[afbeelding]
Dit soort details zie ik nergens terug.....
Kan iemand mij wel een foto laten zien met fije details?
Oh, de BOKEH die je op de foto ziet.... hiervoor is er GEEN speciale filter voor gebruikt, dit komt direct uit de lens.
Ik bevat dit niet... toestel uit 2013 kicked een super highend toestel uit 2017... niet een beetje...maar met een serieus betere kwaliteit.
Vraag mij af hoeveel beter de Galaxy S7 werkelijk is....
Ik bevat dit niet... toestel uit 2013 kicked een super highend toestel uit 2017... niet een beetje...maar met een serieus betere kwaliteit.
Vraag mij af hoeveel beter de Galaxy S7 werkelijk is....
[ Voor 46% gewijzigd door Fermion op 23-10-2016 23:23 ]
Verwijderd
Fermion schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:55:
Ik heb naar een aantal foto's hier op het forum zitten bekijken van de iPhone 7 en ze vallen mij zwaar tegen, echt heel zwaar.
Vandaag heb ik mijn abonnement moeten verlengen. Zit nu op een Note4 en wil voor iPhone 7 gaan. Maar na het bekijken van de foto's, dacht dat ik een grote stap vooruit zou maken tov Note4.... niet dus.
Gelukkig is de levertijd momenteel 4 a 6 weken bijnT-mobile. Ga dan toch voor een 7 Edge.
[afbeelding]dus jij kooopt een telefoon als ik het goed begrijp puur voor de camera,ik niet die is bijzaak bij mij.Voor foto's te maken hebben ze echte camera's uitgevonden, zo denk ik erover.
Dit soort details zie ik nergens terug.....
Bah, vandaag gemerkt dat de lens flare (groen puntje) nog steeds in de videos/foto's zit van de iphone 7 bij het maken van shots in de volle zon....
Weet iemand of Apple hier nog wat aan gaat doen?
Je weet toch wel dat dat echt een heel normaal verschijnsel is, zelfs bij de allerduurste camera's? Dat is gewoon lens flare.. doodnormaal..Sbakker1982 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:55:
Bah, vandaag gemerkt dat de lens flare (groen puntje) nog steeds in de videos/foto's zit van de iphone 7 bij het maken van shots in de volle zon....

[ Voor 22% gewijzigd door WouterL op 24-10-2016 02:49 ]
Afgelopen weekend wezen snowboarden bij de Uithof, had de telefoon in mijn jaszak zitten. Na verloop van tijd toen ik een paar foto's wou maken was het toestel traag, en erg schokkerig in de animaties.
Eerst was ik bang dat het door een goede val is gekomen. Maar na het opwarmen deed het toestel het weer perfect.
Beetje vroeg om te vragen, maar zijn er meer mensen die dit merken met lage temperaturen(rond de -10)?
Eerst was ik bang dat het door een goede val is gekomen. Maar na het opwarmen deed het toestel het weer perfect.
Beetje vroeg om te vragen, maar zijn er meer mensen die dit merken met lage temperaturen(rond de -10)?
Volens mij is de telefoon geschikt voor temperaturen tussen de 0 en 35 graden. Ik heb met de 6s ook wel probleempjes ervaren bij zeer lage buitentemperatuur.Patrock schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:37:
Afgelopen weekend wezen snowboarden bij de Uithof, had de telefoon in mijn jaszak zitten. Na verloop van tijd toen ik een paar foto's wou maken was het toestel traag, en erg schokkerig in de animaties.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Nog geen last van het lostrekken van de letters?Kjellzw schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:49:
Dat lostrekken van de letters lijkt me juist wel mooi
Pff, nog even geduld voor ik mijn iPhone echt kan gebruiken. Vrijdag gekregen van Vodafone, maar "No service". Na bellen bleek het abbonement niet goed geactiveerd en kon ik vandaag terugbellen ervoor. Zojuist bevestiging dat er iets niet goed was gegaan en ze hem alsnog gaan activeren z.s.m. Nog even geduld dus. Zoals een collega al zei is het nu gewoon een dure iPod
Default blanke hetero
-
[ Voor 100% gewijzigd door _Bailey_ op 24-10-2016 09:40 ]
En de camera-gate a la Tweakers gaat nog steeds door.. Na een week niet gekeken te hebben op dit topic had ik verwacht dat het wel overgewaaid was. In elke international cameravergelijkingstest (The Verge, TechnoBuffalo, TechSource etc.) tussen de iPhone 7, Galaxy S7 en Pixel kom je dezelfde conclusie tegen, namelijk dat de camera's erg dicht bij elkaar staan. De ene presteert beter in de ene situatie, de ander in de andere. Nu ben ik het ermee eens dat de iPhone 7 zeker niet de beste smartphone camera is, maar dat het ook niet ver van de beste smartphone camera af zit. Hopelijk zet Apple volgend jaar nog grotere stappen en wordt de dual camera set-up ook nog beter.
[ Voor 5% gewijzigd door keest12 op 24-10-2016 09:53 ]
Wat vind je hiervan? gewoon een snelle foto in normaal licht binnen? Dit kun je toch niet goed noemen. Ja als ik perfect licht heb en goed me best doet dan krijg ik er een betere foto uit. Maar meestal is een smartphone foto daar niet voor bedoeld.https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3306.jpgkeest12 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:52:
En de camera-gate a la Tweakers gaat nog steeds door.. Na een week niet gekeken te hebben op dit topic had ik verwacht dat het wel overgewaaid was. In elke international cameravergelijkingstest (The Verge, TechnoBuffalo, TechSource etc.) tussen de iPhone 7, Galaxy S7 en Pixel kom je dezelfde conclusie tegen, namelijk dat de camera's erg dicht bij elkaar staan. De ene presteert beter in de ene situatie, de ander in de andere. Nu ben ik het ermee eens dat de iPhone 7 zeker niet de beste smartphone camera is, maar dat het ook niet ver van de beste smartphone camera af zit. Hopelijk zet Apple volgend jaar nog grotere stappen en wordt de dual camera set-up ook nog beter.
Iemand hier last van "No Service" en geen internet verbinding op de 7 of 7 plus?
Kom op internet veel tegen over problemen na in/uitschakelen van Airplane mode. Die gebruikers krijgen verbinding met hun provider maar raken die verbinding kwijt zodra ze airplane mode hebben gebruikt. Reboot van het toestel lost het voor hun op.
Bij mij is het iets anders:
- Na reboot: No Service.
- Na in/uitschakelen Airplane mode: Ben 4G verbinding. Echter GEEN data verkeer mogelijk.
Voor mij is er nu dus geen enkele mogelijkheid om verbinding te krijgen met m'n mobiele netwerk.
Ik heb geprobeerd om Netwerk instellingen te herstellen; helaas helpt dit niet.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Zit er over te denken maar gewoon contact op te nemen met Apple in de hoop dat ik na een dagje treinen het toestel kan vervangen in Amsterdam.
Kom op internet veel tegen over problemen na in/uitschakelen van Airplane mode. Die gebruikers krijgen verbinding met hun provider maar raken die verbinding kwijt zodra ze airplane mode hebben gebruikt. Reboot van het toestel lost het voor hun op.
- Na in/uitschakelen Airplane mode: Ben 4G verbinding. Echter GEEN data verkeer mogelijk.
Voor mij is er nu dus geen enkele mogelijkheid om verbinding te krijgen met m'n mobiele netwerk.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? Zit er over te denken maar gewoon contact op te nemen met Apple in de hoop dat ik na een dagje treinen het toestel kan vervangen in Amsterdam.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Er is inderdaad wat ruisonderdrukking te vinden in de foto, maar de teksten op die boeken kan ik nog prima lezen en dat met Dropbox compressie. Daarnaast is dit wel een heel erg snel genomen foto van een rommeltje in een grijze kamer met 'indoor lighting'. Wat verwacht je daarvan? Dat je er een prachtige shot uit gaat krijgen?Citroentaart schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:58:
[...]
Wat vind je hiervan? gewoon een snelle foto in normaal licht binnen? Dit kun je toch niet goed noemen. Ja als ik perfect licht heb en goed me best doet dan krijg ik er een betere foto uit. Maar meestal is een smartphone foto daar niet voor bedoeld.https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/IMG_3306.jpg
Wat ik door de jaren heb geleerd is dat je met je de middelen die je hebt moet spelen. Vaak is dat zorgen dat de lichtbron uit je rug komt zodat je object goed verlicht is, want anders kan de kleine lens daar gewoon niet mee overweg. Face it, de mooiste plaatjes maak je buiten in goed licht met zo een smartphone camera, of dat nu de Galaxy S7, iPhone 7 op Google Pixel is.
Ik heb de iphone 7 plus 2 keer laten omruilen met vergelijkbare probleem, omdat ik ook slecht verbinding had met Vodafone, overschakeling 4g naar 3g ook vaak in freeze mode. Heb zelf een nieuw simkaart al geprobeerd.XyritZz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:02:
Iemand hier last van "No Service" en geen internet verbinding op de 7 of 7 plus?
Iphone plus wat ik zaterdag heb gekregen lijkt wel beter, tenminste ga ik komende dagen wel merken. Heb eerder ook over verbinding hier gezet maar nooit een antwoord op gehad, waarschijnlijk hebben meeste geen problemen mee.
Toestel wat ik nu heb is van week 42.
Mijn advies wel naar de Apple store gaan, wel eentje reserveren als je in je 14 dagen omruil zit want plus modellen hebben ze nooit op voorraad, gewone 7 lijkt geen probleem.
Succes
Bedankt, ook nog via ben.nl/iphonesettings handmatig settings voor Ben NL gedownload ook dit helpt niet. Vermoed dus dat het echt aan de telefoon ligt.JayN schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:16:
[...]
Ik heb de iphone 7 plus 2 keer laten omruilen met vergelijkbare probleem, omdat ik ook slecht verbinding had met Vodafone, overschakeling 4g naar 3g ook vaak in freeze mode. Heb zelf een nieuw simkaart al geprobeerd.
Iphone plus wat ik zaterdag heb gekregen lijkt wel beter, tenminste ga ik komende dagen wel merken. Heb eerder ook over verbinding hier gezet maar nooit een antwoord op gehad, waarschijnlijk hebben meeste geen problemen mee.
Toestel wat ik nu heb is van week 42.
Mijn advies wel naar de Apple store gaan, wel eentje reserveren als je in je 14 dagen omruil zit want plus modellen hebben ze nooit op voorraad, gewone 7 lijkt geen probleem.
Succes
Ga morgen eens bellen met Apple en kijken wat er geregeld kan worden.
Correctie; reboot na handmatige Ben settings en ik heb 4G verbinding.
Vreemd dat de carrier settings die je automatisch krijgt dus niet altijd lijken te werken.
Oude instellingen die automatisch verkregen zijn bevat: smartsites.t-mobile als APN en de handmatige settings internet.ben als APN.
Nog gekker; smartsites.t-mobile werkt bij mijn vriendin die ook Ben NL heeft perfect.
[ Voor 16% gewijzigd door XyritZz op 24-10-2016 10:22 ]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Sja, ik heb al vaak gezegd met mijn iPhone 5c had ik er een stuk minder last van. Dropbox compressie of niet, op mijn iPhone ziet het er ook niet uit.keest12 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:13:
[...]
Er is inderdaad wat ruisonderdrukking te vinden in de foto, maar de teksten op die boeken kan ik nog prima lezen en dat met Dropbox compressie. Daarnaast is dit wel een heel erg snel genomen foto van een rommeltje in een grijze kamer met 'indoor lighting'. Wat verwacht je daarvan? Dat je er een prachtige shot uit gaat krijgen?
Wat ik door de jaren heb geleerd is dat je met je de middelen die je hebt moet spelen. Vaak is dat zorgen dat de lichtbron uit je rug komt zodat je object goed verlicht is, want anders kan de kleine lens daar gewoon niet mee overweg. Face it, de mooiste plaatjes maak je buiten in goed licht met zo een smartphone camera, of dat nu de Galaxy S7, iPhone 7 op Google Pixel is.
Ik had ook een keer een vergelijking gemaakt tussen mijn iPhone 7 en 5c > https://dl.dropboxusercontent.com/u/33259321/test_2.jpg Gewoon onbewerkte stukjes tot, op 100%. Beide het zelfde licht enz. Je kunt het niet helemaal goed beoordelen, maar 1 ding is duidelijk dat de 5c meer details bevat. En dat komt door dat gesmeer op gezichten door de ruis. Je ziet ook bijna geen 'Gezicht' foto's voorbij komen.
Zojuist de vervangende iPhone 7 Plus gekregen. Ik hoor geen ruis meer tijdens opnames, behalve het normale gesis dat je hoort als je opneemt. Er viel mij ook iets anders op: dit toestel stelt scherp! Ik heb dat ook bij mijn defecte iPhone 7 Plus getest en die deed dat niet.

Iphone 7 inmiddels bijna een week in gebruik top toestel.
Alleen heb ik als ik op 3g zit vaak dat ik vol verbinding heb maar het datanetwerk niet werkt, over 3 weken gaat pas 4g abonnement in. hebben meer mensen hier last van?
Verder is t scherm veel geler dan mn 5s, is dit biij jullie ook?
http://imgur.com/hNLwlXf
http://imgur.com/KMZcFsg
Alleen heb ik als ik op 3g zit vaak dat ik vol verbinding heb maar het datanetwerk niet werkt, over 3 weken gaat pas 4g abonnement in. hebben meer mensen hier last van?
voor de AirPods liefhebbers:
afgelopen weken stond, op de website van Apple, de beschikbaarheid op ''eind oktober'', vandaag veranderd in ''Momenteel niet Beschikbaar''.
Zeer benieuwd of dit betekent dat de eerder verwachte beschikbaarheid van ''eind oktober'' niet gehaald gaat worden.
EDIT: op de Amerikaanse Apple website staat nog wel bij beschikbaarheid: ''late October''....mmmm wellicht zitten wij hier in NL niet bij de 1ste wave van de AirPods
afgelopen weken stond, op de website van Apple, de beschikbaarheid op ''eind oktober'', vandaag veranderd in ''Momenteel niet Beschikbaar''.
Zeer benieuwd of dit betekent dat de eerder verwachte beschikbaarheid van ''eind oktober'' niet gehaald gaat worden.
EDIT: op de Amerikaanse Apple website staat nog wel bij beschikbaarheid: ''late October''....mmmm wellicht zitten wij hier in NL niet bij de 1ste wave van de AirPods
[ Voor 26% gewijzigd door _Bailey_ op 24-10-2016 14:47 ]
Ik gok dat we donderdag tijdens de Keynote een datum krijgen of dat deze direct te bestellen zijn na afloop van de Keynote.Geert1976 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:40:
voor de AirPods liefhebbers:
Je zegt het verkeerd.jibbs schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:31:
Iphone 7 inmiddels bijna een week in gebruik top toestel.
Jouw 5S is veel te blauw !!!!
6500K is een perfecte wit waarde.
En daar zit de iPhone 7 heel dichtbij.
Dus wat betreft juiste kleuren is de iPhone 7 een toppertje
Heb nu een tijdje mijn iPhone 7 maar viel me vandaag ineens op dat ik nogal veel lichte krassen op het scherm heb. Die voornamelijk alleen in direct zonlicht te zien zijn. Alleen me telefoon in me zak altijd en niks anders.
Meer mensen hier last van?
Add me op Stadia: Gloogle
Nee, juist niet. Hier geen bescherming, geen krasjes. Hopen dat het zo blijft.
De accu is wel echt fenomenaal hoor. Zaterdag ochtend 90 minuten navigatie erop (Google Maps, scherm niet de hele tijd aan maar wel bepaalde stukken). Terug Flitsmeister 90 minuten aan, scherm de hele rit aan. Overdag foto's gemaakt en nog wat kort genavigeerd (half uurtje denk ik). Daarnaast normaal gebruik, en 's avonds had ik nog 55% over. Heb hem niet eens opgeladen, de volgende dag toestel normaal gebruikt en einde avond 12% over. Met gemak dus twee dagen haalbaar hier. Ik had het al eerder opgemerkt, ik haal bij weinig gebruik meestal de drie dagen wel. Scherm helderheid staat op automatisch.
De accu is wel echt fenomenaal hoor. Zaterdag ochtend 90 minuten navigatie erop (Google Maps, scherm niet de hele tijd aan maar wel bepaalde stukken). Terug Flitsmeister 90 minuten aan, scherm de hele rit aan. Overdag foto's gemaakt en nog wat kort genavigeerd (half uurtje denk ik). Daarnaast normaal gebruik, en 's avonds had ik nog 55% over. Heb hem niet eens opgeladen, de volgende dag toestel normaal gebruikt en einde avond 12% over. Met gemak dus twee dagen haalbaar hier. Ik had het al eerder opgemerkt, ik haal bij weinig gebruik meestal de drie dagen wel. Scherm helderheid staat op automatisch.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb mijn Iphone 7 nu ruim 1,5 week in bezit en het scherm is nogsteeds een klap geler vergeleken met een 5se of 6s Plus. De lijmlaag lijkt mij inmiddels wel gedroogd of zou ik hier nog langer op moeten wachten?
Is dit gewoon een kwestie van geduld of kan ik beter even teruggaan?
Wellicht voor jouw hetzelfde:Jourit schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:52:
Ik heb mijn Iphone 7 nu ruim 1,5 week in bezit en het scherm is nogsteeds een klap geler vergeleken met een 5se of 6s Plus. De lijmlaag lijkt mij inmiddels wel gedroogd of zou ik hier nog langer op moeten wachten?
Je zegt het verkeerd.
Jouw 5SE en 6S Plus zijn veel te blauw !!!!
6500K is een perfecte wit waarde.
En daar zit de iPhone 7 heel dichtbij.
Dus wat betreft juiste kleuren is de iPhone 7 een toppertje
Verwijderd
Zijn er toevallig mensen die een iPhone 7 (Plus) besteld hebben in een fysieke Tele2 winkel? Ik persoonlijk de iPhone 7 Plus 32GB Black op 14 oktober. Echter nog steeds niet binnen...
EDIT:
Sorry, verkeerde forum zie ik!
EDIT:
Sorry, verkeerde forum zie ik!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2016 20:07 ]
Heb de 1e wrap er maar een minuut op gehad, geen letters op de wrap.keepitfrosty schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:57:
[...]
Nog geen last van het lostrekken van de letters?
De 2e, die er op dit moment op zit, zal er af gaan zodra de nieuwe wraps binnen zijn. Zal een foto maken van zowel de wrap en de telefoon nadat deze er af is.
Overigens zou ik het zeker niet erg vinden als die letters er af zouden gaan, vind het wel wat hebben 😊
Als je de bubbels niet gelijk weg hebt trekken ze volgens Slickwraps zelf na 24 uur weg. Bubbels in eerste instantie laten zitten als je ze niet weg krijgtKjellzw schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:49:
Hier ook een paar heeele lichte krasjes ontdekt, hetzelfde als jij beschrijft, enkel te zien in direct zonlicht. En dat ondanks dat ik hem alleen maar in m'n zak heb en ook nooit op het scherm leg of wat dan ook. Twijfel nu of ik er nog iets van een screenprotector op moet gaan plakken.. Bij de iPhone6 nooit gehad en ook nooit krassen gehad of zo.Pukson schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:29:
Heb nu een tijdje mijn iPhone 7 maar viel me vandaag ineens op dat ik nogal veel lichte krassen op het scherm heb. Die voornamelijk alleen in direct zonlicht te zien zijn. Alleen me telefoon in me zak altijd en niks anders.
Heb ik inderdaad gelezen, alleen was dit gewoon compleet mislukt. Bij de 2e poging meer van die spray gebruikt, toen ging het veel beter, geen enkele bubbel er onder.Mr.ZeroNull! schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Als je de bubbels niet gelijk weg hebt trekken ze volgens Slickwraps zelf na 24 uur weg. Bubbels in eerste instantie laten zitten als je ze niet weg krijgt
Alleen doordat de 4 randjes niet goed zitten / los laten wil ik er een nieuwe op doen.
Edit: Hier ook een aantal foto's te zien van de prachtige iPhone 7 Plus Jetblack met naked wrap. Echt jammer van die hoekjes.
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Zoals je ook kunt zien is de tekst achterop de iPhone ook goed leesbaar, echt een 'clear' wrap dus.
[ Voor 34% gewijzigd door Kjellzw op 24-10-2016 21:10 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.