Donstil schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:04:
[...]
Laten we voorop stellen dat ze tegen jou als eind gebruiker nooit eerlijk zullen zijn over een dergelijke hardware fout.
Ze gaan echt niet morgen terug bellen en zeggen "Zo we hebben die dump bekeken en man man man wat hebben wij een hardware fout gemaakt zeg"
Ze gaan jou uiteindelijk ook gewoon bellen en dan bieden ze alleen maar een swap aan of ze gaan je toestel "repareren".
Nee nee, ze *weten* wat het probleem is. Ze weten alleen niet waar het zich voordoet.
Die dump is puur om al m'n apparaat gegevens te verzamelen zodat ze precies weten welk toestel ik heb, welk chipset, in welke batch die zat, et cetera, et cetera. Dat is de informatie die ze zoeken.
Ze waren ook totaal niet geïnteresseerd in de video-opnames, want die hadden ze al lang en breed gehoord en ze snappen prima wat het probleem is. Ze hebben alleen grote moeite met het uitvogelen welke devices affected zijn. Is het random? Is het een bepaalde batch?
Dat kost tijd, en data, om te onderzoeken. En die data: die krijgen ze dus nauwelijks omdat bijna niemand het probleem opvalt, heeft of anders gewoon niet meld. Ze waren oprecht blij dat ik mee wilde werken en een remote-diagnostics sessie wilde starten.
En uiteraard:
Ze gaan zeker een reparatie en/of swap (want daar heb ik recht op) aanbieden. Dat stond al vast.
De vraag is alleen even *wanneer* ze dat gaan aanbieden, omdat ze wel graag zeker willen weten dat ze met dit keer een werkend toestel sturen.

Die tijd gun ik ze wel, want ze bieden mij aan dat als ik hun de tijd geef het te onderzoeken en informatie verschaf - dat ik gewoon nog altijd m'n zichttermijn behoud en alsnog mag kiezen om hem terug te sturen. Dat vind ik een redelijk eerlijke deal, en ik help graag - een klein beetje data aanleveren wat straks misschien meer mensen kan helpen is een kleine moeite toch?

In alle twee de gevallen blijft het probleem. Dit soort "computers" kunnen hun werk nou een maal niet in volledige stilte doen.
Of het nou een Smartphone, Tablet, pc of welk ander elektrisch apparaat dan ook is. Als je critisch genoeg bent ga je ze allemaal horen op een bepaalde manier.
Dat weet ik, maar daar gaat het niet om.
Zoals ik al zei maakt m'n iPhone 6S hetzelfde geluid. Heck, zelfs m'n Mac maakt dat soort geluiden. (Om de een of andere manier voornamelijk de WiFi chip).
Het geluid boeit me helemaal niets. Het probleem is dat het camera opnames verziekt.
En hoe je het ook wend of keert: dat is *niet* de bedoeling. Een chip mag zeker geluid maken, en dat vind ik niet erg. Maar dan moeten ze wél zorgen dat het dusdanig geïsoleerd is dat het je camera niet in de weg zit.
Bij de 6S hadden ze dat goed gedaan, en bij de iPhone 7 is het her en der blijkbaar flink mis gegaan.
[
Voor 7% gewijzigd door
WhatsappHack op 14-10-2016 00:16
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)