Behoorlijk Apples met peren vergelijken. Dit is gevalletje RAW vs JPG, dus ruw beeldmateriaal tegen geoptimaliseerde versie.Berlinetta schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:13:
De foto van dropbox heb ik genomen met mijn Lumia 1520. Voor mijn camera zit een screenprotector... Omdat ik liever de camera bescherm.
Waarom is volgens deze website: Dpreview
De foto van mijn Lumia 1520 zoveel beter dan die van iPhone 7 Plus of heeft er mee te maken hoe er is geschoten?
Ik had hem verkeerd staan. Heb de link aangepast.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:00:
[...]
Behoorlijk Apples met peren vergelijken. Dit is gevalletje RAW vs JPG, dus ruw beeldmateriaal tegen geoptimaliseerde versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Berlinetta op 11-10-2016 14:04 ]
Zojuist benchmark (basemark) geinstalleerd en gedraait, ik hoor hem "sissen" als ik mijn oor tegen de achterkant houd..dit heb ik nog niet eerder gehoord.. (7 128GB)
Overall: 3222
System: 6426
Memory: 1607
Graphics: 6840
Web: 1526
Wellicht is de sis er ook in de vorige modellen ?Rebel-Rebel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:10:
Zojuist benchmark (basemark) geinstalleerd en gedraait, ik hoor hem "sissen" als ik mijn oor tegen de achterkant houd..dit heb ik nog niet eerder gehoord.. (7 128GB)
Ik hoor het bij mijn 6S niet echt...(maar kan ook aan mijn oren liggen)
Ja ik weet niet of je gewoon het processen hoort of het echt die "hiss gate" is, denk het eerlijk gezegd niet.SjaakAW schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:12:
[...]
Wellicht is de sis er ook in de vorige modellen ?
Ik hoor het bij mijn 6S niet echt...(maar kan ook aan mijn oren liggen)
[ Voor 4% gewijzigd door Rebel-Rebel op 11-10-2016 14:17 ]
Ik heb het gesis wel gehoord op de 6s, 2 iphone 7 plussen, krijg binnenkort een vervanger ivm DOA, Apple zei dat ik het beste een nieuwe kon krijgen, kijken hoe die is.
Als ik mijn iPhone 7 strak tegen mijn oor houd hoor ik al gesis, zelfs wanneer ik het toestel niet gebruik. In een stille omgeving zal de videocamera dit ongetwijfeld oppakken, maar ik ben in al die jaren smartphonegebruik nog niet een keer in een situatie gekomen waarbij er geen omgevingsgeluid was tijdens videoopnamen. Ook met videoopnames van de iPhone 7 heb ik het nog niet kunnen horen. In de dagelijkse praktijk, ook met intensievere taken, heb ik m'n iPhone nog nooit horen sissen tijdens het gebruiken. Wat mij betreft echt een storm in een glas water.Rebel-Rebel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:10:
Ook even gedraaid op een 7 32GBCoolHead621 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:18:
[...]
Net een testje gedaan met een collega
Verschil is:
32GB Memory: 1305
128GB Memory: 2398
2 testjes gedaan,
zonder herstart waren ze vergelijkbaar met 100 puntjes verschil in voordeel van de 128GB
Na herstart de bovenstaande score
Overall 3102
System 6512
memory 1350
Graphics 6881
web 1531
In de praktijk merk ik nergens wat van en vind ik het wel prima
Ik heb net mijn iPhone 7 128gb zwart binnen gekregen maar ik heb last van een soms wegvallende wifi.... Iemand eerder gehoord van dit probleem?
Verwijderd
Tijdens het kijken van een Youtube filmpje stopt het geluid van de iPhone er ineens mee, een seconde later gevolgd door een harde "pop" uit de iPhone.
Apps herstart maar geluid volledig weg in alle apps en het home screen.
Na een herstart kwam het geluid weer terug in beide speakers.
Blijf het maar vreemd vinden.
Meer mensen dit meegemaakt?
(7 plus)
(7 plus)
Jup. Had het ook tot twee keer toe achter elkaar. Schijnt vaker voor te komen, ook op voorgaande modellenVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:41:
Tijdens het kijken van een Youtube filmpje stopt het geluid van de iPhone er ineens mee, een seconde later gevolgd door een harde "pop" uit de iPhone.
(7 plus)
Ik heb nu bijna een week de iPhone 7 plus en het viel mij op dat hij niet switcht van lens in de standaard camera app. Dit zou toch moeten gebeuren zodra je een enkele keer op de ronde "1x" drukt? Als ik hierop druk komt er wel "2x" te staan, maar hij zoomt dan digitaal in. Ik merkte op dat hij digitaal zoomde, doordat als ik mijn vinger op de niet zoom lens legde hij ook bij "2x" zoom het beeld donker was. Als ik de methode met de vinger in apps als Lightroom en ProCam doe switcht hij wel van lens.
Nu is mijn vraag doe ik wat verkeerd in de standaard camera app of is het een bug in de camera app?
Nu is mijn vraag doe ik wat verkeerd in de standaard camera app of is het een bug in de camera app?
In donkere omstandigheden wordt de zoomlens niet gebruikt, maar wordt er gebruik gemaakt van digitale zoom. In goede belichting gebruikt ie wel de zoomlens, zoiets heb ik gezien in een YouTube filmpje.r_v_94 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:
Ik heb nu bijna een week de iPhone 7 plus en het viel mij op dat hij niet switcht van lens in de standaard camera app. Dit zou toch moeten gebeuren zodra je een enkele keer op de ronde "1x" drukt? Als ik hierop druk komt er wel "2x" te staan, maar hij zoomt dan digitaal in. Ik merkte op dat hij digitaal zoomde, doordat als ik mijn vinger op de niet zoom lens legde hij ook bij "2x" zoom het beeld donker was. Als ik de methode met de vinger in apps als Lightroom en ProCam doe switcht hij wel van lens.
Klopt, dit heeft te maken met het feit dat de groothoek lens een diafragma heeft van f/1.8 en de telelens een diafragma van f/2.8. Dit is 1 1/3 stops aan licht.keest12 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
In donkere omstandigheden wordt de zoomlens niet gebruikt, maar wordt er gebruik gemaakt van digitale zoom. In goede belichting gebruikt ie wel de zoomlens, zoiets heb ik gezien in een YouTube filmpje.
Daarom zal in gevallen van weinig licht de groothoek lens gekozen worden i.p.v. de 'telelens'
keest12 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
In donkere omstandigheden wordt de zoomlens niet gebruikt, maar wordt er gebruik gemaakt van digitale zoom. In goede belichting gebruikt ie wel de zoomlens, zoiets heb ik gezien in een YouTube filmpje.
Oké bedankt, zal dat morgen eens met wat meer licht uittesten.bartpostma schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:03:
[...]
Klopt, dit heeft te maken met het feit dat de groothoek lens een diafragma heeft van f/1.8 en de telelens een diafragma van f/2.8. Dit is 1 1/3 stops aan licht.
Daarom zal in gevallen van weinig licht de groothoek lens gekozen worden i.p.v. de 'telelens'
Ik heb die test nu een paar keer gedraaid. Ben benieuwd wat het zegt.SjaakAW schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:04:
http://www.gsmarena.com/t...tests_show-blog-20943.php
iemand die deze test kan doen op zijn IPhone 7 plus 32 gb ?
Klopt dit verhaal dan ?
Ik heb een 7+ 32GB en haal enorm wisselende scores. Gaat van 1487 Op zijn hoogst naar 351 op het laagst.
Ik geloof het allemaal wel.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit was ten tijde van de iphone 6 al. Op zich niet raar want zo werkt dat met geheugen. Waarschijnlijk dat er 2x 64 NAND chips in de 128gb uitvoering zit.SjaakAW schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:04:
http://www.gsmarena.com/t...tests_show-blog-20943.php
iemand die deze test kan doen op zijn IPhone 7 plus 32 gb ?
Klopt dit verhaal dan ?
De 16gb uitvoering was ook een factor twee langzamer in 'lezen' dan de 128gb uitvoering. Met schrijven was het verschil zelfs een factor 6.
Grotere capaciteit SSD zijn ook sneller dan kleinere.
Geldt daarom niet alleen voor de iphone.
Idd..Garret1410 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:34:
[...]
Dit was ten tijde van de iphone 6 al. Op zich niet raar want zo werkt dat met geheugen. Waarschijnlijk dat er 2x 64 NAND chips in de 128gb uitvoering zit.
De 16gb uitvoering was ook een factor twee langzamer in 'lezen' dan de 128gb uitvoering. Met schrijven was het verschil zelfs een factor 6.
Grotere capaciteit SSD zijn ook sneller dan kleinere.
Geldt daarom niet alleen voor de iphone.
Lees dit op Iculture:
In de H23QEG8VG2ACS chip van 32GB gebruiken ze een stack van 4 lagen en bij de 128GB en 256GB gebruiken ze een stack van 8 lagen. Dus bij 128 en 256GB werken er 8 chips tegelijk en bij 32GB zijn het er maar 4. Dus kunnen de 128 en 256GB bijna 2 maal zo snel zijn in theorie. Een beperkende factor kan de interne bus structuur en de gebruikte controller zijn
Ik heb nu een paar dagen mijn iPhone 7 128GB (Jet Black) in gebruik en ik had vanaf dag 1 geen geel scherm en ook het hele "hissgate" heb ik geen last van. Ik hoor hem praktisch nooit. Enkel als ik 1 oor dicht hou terwijl ik probeer te luisteren aan de achterkant, hoor ik hem een flauw geluidje maken. Hij maakt alleszins (veel) minder lawaai dan mijn 6s en daar is het mij enkel opgevallen omdat ik, nadat ik er hier zoveel commentaar op las, het met dat toestel eens uitgeprobeerd heb.
Dit enkel om even aan te tonen dat er ook toestellen zijn waarbij (praktisch) geen problemen zijn met het scherm of hiss.
Ja, het scherm van mijn 6s ziet er blauwer uit, maar ik moet dan ook toegeven dat ik de weergave van de 7 een stuk 'natuurlijker' vind aanvoelen. Na enkele dagen merk je daar hoe dan ook niets meer van en ook collega's waaraan ik het heb laten zien merken niets abnormaals vergeleken met hun 6/6s/Android.
Enkel de camera zou ik nog eens moeten proberen, binnenkort maar eens een daguitstapje doen.
Dit enkel om even aan te tonen dat er ook toestellen zijn waarbij (praktisch) geen problemen zijn met het scherm of hiss.
Enkel de camera zou ik nog eens moeten proberen, binnenkort maar eens een daguitstapje doen.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Mijn nieuwe iPhone vandaag ontvangen. Van serienummer DNPS naar nummer F17S.
Hij lijkt heel iets helderder maar geen significant verschilt. De homeknop voelt wel degelijker aan maar heb die andere natuurlijk al wat weken in gebruiken.
Hij lijkt heel iets helderder maar geen significant verschilt. De homeknop voelt wel degelijker aan maar heb die andere natuurlijk al wat weken in gebruiken.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
en heb je hem in het water durven dompelen? Ben benieuwd of ik dat zou durven na een crash van het scherm... wss nietpictogram schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:20:
[...]
Deze vraag tolt ook nog steeds rond in mijn hoofd. Mijn iPhone 7, 128gb mat zwart, is na drie dagen dat ik deze in gebruik heb genomen op de grond getyfd. Heb deze bij de Amac laten opsturen voor €179,00. Deze (Amac) hebben mij beloofd dat het toestel volledig hersteld wordt als in; originele Apple onderdelen, het toestel gaat ook naar Apple en daar wordt deze volledig gerepareerd.
Hierbij heb ik de vraag gesteld, hoe komt de consument er nou achter of deze reparatie daadwerkelijk correct is uitgevoerd? De medewerker gaf aan dat zij, en Apple, geen slecht of incompleet gerepareerde apparaten zullen afgeven, want zo krijgen ze natuurlijk problemen met de klant mocht er in de toekomst complicaties ondervonden worden. Flauw argument, want hoe ga ik als klant bewijzen (stel de waterdichte seal is niet goed aangebracht tijdens reparatie) dat mijn eventuele waterschade is ontstaan door een minderwaardige reparatie?
Ik ben aan het overwegen, als het toestel terug is van reparatie, te vragen om hem onder te dompelen. Zo kan ik meteen op locatie kijken of er problemen aanwezig zijn.
Zijn er mensen met een iPhone 6s (of misschien net als ik met de 7) die ervaring hebben met de reparatie? In de 6s zit ook een lijmlaag aangebracht die na een reparatie opnieuw geïnstalleerd dient te worden.
- edit; spelfouten
Hier erg tevreden over de 7 die ik nu heb; geen geel probleem meer op dit toestel en gewoon retegoede performance.
De batterij is nog wel wat wankel; maar daar wordt door Apple aan gewerkt. Vandaag om 8 uur van de lader en nu (00:45) nog 35 procent over., dat is nog vrij goed. Foto's zijn wat mij betreft ook prima. Hoor wel een ruis/piep als ik mijn oor tegen de achterkant houdt, maar dat deed mijn 6 ook en ook mijn 5C kent dat "probleem". Bij allemaal ook ruis bij het filmen, maar in de praktijk zelf geen last van. Hoor ook geen gekke dingen als ik zware apps gebruik. Dus helemaal prima!
Om toch even op iets geks uit te komen, herkent iemand onderstaande screenshot? Gebruik iMessage wel vrij veel op de Mac, dus misschien komt het daardoor, maar lijkt me toch een beetje nutteloze drain zo. Heb overigens Chitchat verwijderd van de Mac en met de officiele app van WhatsApp vervangen, dat scheelde wel meteen aanzienlijk in het stroomverbruik! Heb sindsdien ook een app die "Websheet" heet in mijn lijst staan, die verdwijnt morgen wel denk ik
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0032.PNG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0031.PNG
De batterij is nog wel wat wankel; maar daar wordt door Apple aan gewerkt. Vandaag om 8 uur van de lader en nu (00:45) nog 35 procent over., dat is nog vrij goed. Foto's zijn wat mij betreft ook prima. Hoor wel een ruis/piep als ik mijn oor tegen de achterkant houdt, maar dat deed mijn 6 ook en ook mijn 5C kent dat "probleem". Bij allemaal ook ruis bij het filmen, maar in de praktijk zelf geen last van. Hoor ook geen gekke dingen als ik zware apps gebruik. Dus helemaal prima!
Om toch even op iets geks uit te komen, herkent iemand onderstaande screenshot? Gebruik iMessage wel vrij veel op de Mac, dus misschien komt het daardoor, maar lijkt me toch een beetje nutteloze drain zo. Heb overigens Chitchat verwijderd van de Mac en met de officiele app van WhatsApp vervangen, dat scheelde wel meteen aanzienlijk in het stroomverbruik! Heb sindsdien ook een app die "Websheet" heet in mijn lijst staan, die verdwijnt morgen wel denk ik
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0032.PNG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/IMG_0031.PNG
Nu heb ik de benchmark (basemark) gedraaid op mijn 7 32GB, hierbij hoor ik bij de eerste testen verschillende soorten geluiden (hissen, sissen en missen
). Ik heb hele goede oren; het niveau ervan is zeer laag maar wel merkbaar als je je oor ertegen houdt.
Gulfstream G650
Hoe kan een die nou degelijker aanvoelen? het is niet eens een knop die je in kan drukken!Famous schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:13:
De homeknop voelt wel degelijker aan maar heb die andere natuurlijk al wat weken in gebruiken.
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Ik heb ff voor de fun mijn manufacture date lopen checken en dit zijn mijn gegevens:
Factory: FK2
Year: 2016
Week: 37 (12.09 - 18.09)
Ben benieuwd wat jullie hebben ( http://sndeep.info/en )
Beste geinig dat je deze informatie maar zo kan achterhalenMsi92 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:15:
Ik heb ff voor de fun mijn manufacture date lopen checken en dit zijn mijn gegevens:
Factory: F2L - China, Zhengzhou - Foxconn
Week: 39 (26.09 - 02.10)
en thuis ontvangen op 4-10-'16
Pffft potverdomme, ik heb mijn iPhone 2 dagen terug ontvangen maar hij is wel 2 weken eerder 'gemaakt'Satom schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:19:
[...]
Beste geinig dat je deze informatie maar zo kan achterhalen
en thuis ontvangen op 4-10-'16
Vooruit dan maar
Hier het volgende. Deze fabriek is onderhand befaamd voor de gele zweem onderin
gelukkig valt het bij dit toestel erg mee
.
Factory: DNP - China, Chengdu (Foxconn)
Week: 40 (03.10 - 09.10)
Week: 40 (03.10 - 09.10)
Week: 38 (19.09 - 25.09)
Heb de telefoon (7+ - 32GB) pas paar dagen.
Enige negatieve wat me vooralsnog opvalt is dat het speakergeluid als je belt nogal dof is. Dat vind ik nogal vervelend.
Heb de telefoon (7+ - 32GB) pas paar dagen.
Enige negatieve wat me vooralsnog opvalt is dat het speakergeluid als je belt nogal dof is. Dat vind ik nogal vervelend.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 12-10-2016 10:36 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Sinds 23-09-2016 de mat zwarte 7 Plus in bezit, geen last van gele zweem. Bevalt prima :-)
Sinds 23-09-2016 de mat zwarte 7 Plus in bezit, geen last van gele zweem. Bevalt prima :-)
Delete
[ Voor 85% gewijzigd door Msi92 op 12-10-2016 13:24 ]
Telefoon gaat echter weer de verkoop in. Had laatst m'n oude 6 Plus kort in handen en die was voor mijn grote poten zoveel fijner dat ik de plus weer ga halen in Düsseldorf
Telefoon gaat echter weer de verkoop in. Had laatst m'n oude 6 Plus kort in handen en die was voor mijn grote poten zoveel fijner dat ik de plus weer ga halen in Düsseldorf
Factory: F19
Wat houdt die factory bij mij in? Het gaat om een iPhone 7 mat zwart 128GB.
Heb nergens problemen mee, ook niet erg gelet, waar moet ik op letten? Een gele gloed of zo? Of ruis bij muziek afspelen? Dan ga ik het straks even testen, ben pas net bij dit forum
Wat houdt die factory bij mij in? Het gaat om een iPhone 7 mat zwart 128GB.
Heb nergens problemen mee, ook niet erg gelet, waar moet ik op letten? Een gele gloed of zo? Of ruis bij muziek afspelen? Dan ga ik het straks even testen, ben pas net bij dit forum
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bij komt er uit dat ik een Apple 7 plus 256 GB Jet Black heb.Msi92 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:15:
Ik heb een 128 GB mat zwarte plus
Hij vindt dan ook geen verdere gegevens

En ja, IMEI klopt
Vreemd, als ik op serienummer zoek vind ik dus de info die ik zojuist heb vermeld, maar op m'n IMEI krijg ik geen informatie over de fabriek etc, is dat normaal?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Ja, de Russen hebben de rest van jouw n.a.w. gegevens, etc. nu opgeslagen.miicker schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:05:
Vreemd, als ik op serienummer zoek vind ik dus de info die ik zojuist heb vermeld, maar op m'n IMEI krijg ik geen informatie over de fabriek etc, is dat normaal?
Rebel-Rebel schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:08:
[...]
Ja, de Russen hebben de rest van jouw n.a.w. gegevens, etc. nu opgeslagen.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Heeft iemand ook last van dat als je in whatsapp pr telen niks doet het licht meteen dimt?
Kan ook nergens vinden waar dat aan te passen. Bij vorige iphones nooit last van gehad.
Kan ook nergens vinden waar dat aan te passen. Bij vorige iphones nooit last van gehad.
Dag Tweakers,
Dit jaar ga ik de knoop doorhakken en een Iphone kopen. Sinds de Iphone 3G (2008) heb ik elk jaar gewerkt met android toestellen. Reden voor overstap is vanuit zakelijk perspectief (cross-platform etc..). Nu baal ik er erg van dat ze de 3,5mm jacket eruit hebben gehaald, maar daar kan ik nog wel mee leven mits de batterijduur dit toelaat. En volgens de reviews die ik gelezen heb zou dit allemaal wel goed moeten komen.
Ik zit helaas wel nog met een vraag en daar wil ik graag jullie expertise voor inschakelen. Ieder jaar komt Apple enkele weken/maanden? later met de S versie van toestellen. Weten de "goeroes" hier toevallig meer over?
Dit jaar ga ik de knoop doorhakken en een Iphone kopen. Sinds de Iphone 3G (2008) heb ik elk jaar gewerkt met android toestellen. Reden voor overstap is vanuit zakelijk perspectief (cross-platform etc..). Nu baal ik er erg van dat ze de 3,5mm jacket eruit hebben gehaald, maar daar kan ik nog wel mee leven mits de batterijduur dit toelaat. En volgens de reviews die ik gelezen heb zou dit allemaal wel goed moeten komen.
Ik zit helaas wel nog met een vraag en daar wil ik graag jullie expertise voor inschakelen. Ieder jaar komt Apple enkele weken/maanden? later met de S versie van toestellen. Weten de "goeroes" hier toevallig meer over?
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Apple brengt elk jaar een nieuwe telefoon uit, volgend jaar komt (in theorie) de iPhone 7s. Je kan dus, als je nu een iPhone 7 koopt, ruim 11 maanden genieten voordat de opvolger er is. Niet van wakker liggen en gewoon kopen dat ding.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Echter verwachten velen wel dat het volgend jaar iets bijzonders wordt. Het is dan namelijk het 10 jarig jubileum van iPhone. De iPhone 7 is daarom meer een evolutie geweest van de 6 en 6S (zelfde design) en relatief weinig vernieuwing. (Ben zelf van een 6 naar 7 gegaan maar vind het toch een prima update).
Het lijkt er dus een beetje op dat ze iets terughoudend zijn geweest dit jaar en dat het volgend jaar dan een relatief grote release zal zijn.
Het lijkt er dus een beetje op dat ze iets terughoudend zijn geweest dit jaar en dat het volgend jaar dan een relatief grote release zal zijn.
Vandaag de knoop doorgehakt en Apple gebeld over het scherm: het is aan de rechterkant wat donkerder dan de linkerkant. Valt niet op bij foto's en video's kijken, maar wel zodra je websites bekijkt. Lijkt op een smudge.
Moet nog even een iTunes reset doen (om software probleem uit te sluiten) maar in principe daarna een omruil omdat ik op de valreep nog binnen die 14 dagen val.
Had ook last van de hiss in video opnamen, dus hoop dat dit dan tegelijk minder is in een vervangend exemplaar.
Moet nog even een iTunes reset doen (om software probleem uit te sluiten) maar in principe daarna een omruil omdat ik op de valreep nog binnen die 14 dagen val.
Had ook last van de hiss in video opnamen, dus hoop dat dit dan tegelijk minder is in een vervangend exemplaar.
Het is even afwachten hoe het design eruit komt te zien. Het is ook niet echt een verrassing dat de iPhone 7 qua designen formfactor op de 6 lijkt. De iPhone 5 en 5S hebben ook hetzelfde design (metalen randen) en formfactor als de 4 en 4S afgezien dat de lengte bij de 5 en 5S anders is.bartpostma schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:54:
Echter verwachten velen wel dat het volgend jaar iets bijzonders wordt. Het is dan namelijk het 10 jarig jubileum van iPhone. De iPhone 7 is daarom meer een evolutie geweest van de 6 en 6S (zelfde design) en relatief weinig vernieuwing. (Ben zelf van een 6 naar 7 gegaan maar vind het toch een prima update).
Het is afwachten wat het volgend jaar zal worden. Wellicht dat ze gewoon een iPhone 7S uitbrengen en een special edition uitvoering ernaast vanwege het 10 jarig bestaan. De komende maanden zullen er vast weer meer geruchten naar buiten komen
Mediamarkt kan nog wel eens moeilijk doen betreft toestel omruil, nou is het zo dat ik m'n iPhone 7 Maandag heb gekocht echter ben ik niet tevreden met het gesis.
Nu is het zo dat ik vanavond even langs ga om te kijken of ze m'n phone omruilen, hebben meerdere mensen die via MM een iPhone hebben gekocht/gekregen ivm abbo zonder problemen binnen 14 dagen kunnen omruilen zonder opgestuurd te worden?
Nu is het zo dat ik vanavond even langs ga om te kijken of ze m'n phone omruilen, hebben meerdere mensen die via MM een iPhone hebben gekocht/gekregen ivm abbo zonder problemen binnen 14 dagen kunnen omruilen zonder opgestuurd te worden?
Hebben mensen hier ervaringen met het doorverkopen van iphones? Zelf wil ik de 7 plus 128GB versie aanschaffen en ergens een maand voor de release van een nieuw model weer verkopen.
Dus uitgaande van de nieuwprijs van €1019 vraag ik me af wat men er nog voor betaalt over circa 9 maanden.
Dus uitgaande van de nieuwprijs van €1019 vraag ik me af wat men er nog voor betaalt over circa 9 maanden.
Dat is natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren; gebruik/conditie, model, kleur, de specs van het nieuwe model. Als het toestel geen beschadigingen heeft, niet eens gebruikerssporen ga dan uit van -200/300/400 (wat een gek er voor geeft is hier nog steeds van toepassing)PacinoAllstars schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:56:
Hebben mensen hier ervaringen met het doorverkopen van iphones? Zelf wil ik de 7 plus 128GB versie aanschaffen en ergens een maand voor de release van een nieuw model weer verkopen.
Ik verkoop al jaren mijn iPhone; mijn iPhone 6 plus van 900 bijv. verkocht na 1 jaar voor 625 euro. normaal verkoop ik ze pas na 2 jaar weer, dan moet je rekenen dat je afhankelijk van staat en model ergens tussen de 200-275 euro krijgt als je toestel zo'n 750 - 800 euro nieuw was.PacinoAllstars schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:56:
Dus ruwweg zo'n 250 tot 300 euro 'afschrijving' per jaar. Maar goed, een Android toestel schrijft meer af....
Dat is dus mijn ervaring, anderen kunnen anderen ervaringen hebben.
Ik heb mijn iPhone 7 nu 1 dag maar ik vind het geluid dat tijdens het bellen minder helder is dan de iPhone 6. het lijkt net of ik in een vissenkom zit. Meer mensen die dit ervaren?
Het is wel fijn dat de iPhone 7 waterdicht is.Sunri5e schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:24:
Ik heb mijn iPhone 7 nu 1 dag maar ik vind het geluid dat tijdens het bellen minder helder is dan de iPhone 6. het lijkt net of ik in een vissenkom zit. Meer mensen die dit ervaren?
Citroentaart schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:30:
[...]
Het is wel fijn dat de iPhone 7 waterdicht is.
Vind ik ook. Een vissenkom is het bij mij niet, maar ik vind hem zeker een stuk scheller. Je wordt sneller 'luistermoe' vind ik.Sunri5e schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:24:
I don't have dreams, I have goals!!
Factory: F2M - China, Zhengzhou - FoxconnMsi92 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:15:
(Nog) geen issues
Welk kleur (of kleuren) heb jij meestal? Ik ging ook uit van zo een 300 euroZonnetje83 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
Ik verkoop al jaren mijn iPhone; mijn iPhone 6 plus van 900 bijv. verkocht na 1 jaar voor 625 euro. normaal verkoop ik ze pas na 2 jaar weer, dan moet je rekenen dat je afhankelijk van staat en model ergens tussen de 200-275 euro krijgt als je toestel zo'n 750 - 800 euro nieuw was.
Dus ruwweg zo'n 250 tot 300 euro 'afschrijving' per jaar. Maar goed, een Android toestel schrijft meer af....
Dat is dus mijn ervaring, anderen kunnen anderen ervaringen hebben.
Factory: FK1Msi92 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:15:
Week: 35 (29.08 - 04.09)
Heb ik de oudste tot nu toe?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Gisteren mijn nieuwe iPhone ontvangen voor omruiling.
Het zelfde probleem in deze iPhone.. ik geloof echt niet dat ik de enige ben. Heeft niemand een plof wanneer hij begint met bellen of als er een video klaar is met afspelen??
Het zelfde probleem in deze iPhone.. ik geloof echt niet dat ik de enige ben. Heeft niemand een plof wanneer hij begint met bellen of als er een video klaar is met afspelen??
Voelt meer als een knop nu, wellicht de trilling wat beter..CoolHead621 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:09:
[...]
Hoe kan een die nou degelijker aanvoelen? het is niet eens een knop die je in kan drukken!
Weet je zeker dat het geen Note 7 is?Famous schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:13:
Gisteren mijn nieuwe iPhone ontvangen voor omruiling.
Nee, die plof heb ik ook af en toe met een iPhone. Zelfs op m'n ingesproken voicemail hoor ik hem tegen het einde.
I don't have dreams, I have goals!!
Ga toch niet met Android lopen kuttenRedondo1982 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:21:
[...]
Weet je zeker dat het geen Note 7 is?![]()
Nee, die plof heb ik ook af en toe met een iPhone. Zelfs op m'n ingesproken voicemail hoor ik hem tegen het einde.
Ja ik vind het erg irritant, heb het altijd als ik ga bellen.
Kan niet herinneren dat mijn vorige iPhone dit had

Ja vind het ook minder helder (heb 7+). Te dof. Ik vergelijk echter met HTC M8 waar ik vanaf kom.Sunri5e schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:24:
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb het idee dat mijn oleophobische coating erafgetrokken is samen met de screenprotector. Kan dit? Het scherm is vrij stroef en glijdt niet echt lekker. Krijg ook vrij plakkerige vingers/handen.
Dan eindelijk mijn uiteindelijke iPhone 7 gekregen vandaag? iPhone 7 32GB zwart, week 40!
Heb heel even de gitzwart geprobeerd maar dat is niks voor mij! Vingervlekken, bang voor krassen etc..Vooral bij de bolling van de randen zag ik helaas al wat krasjes..Het ding had pas een dag in mijn sleeve gezeten, dus ook nog niet naakt gebruikt..
Nu fijn weer de zwarte versi,. Icm met een screenprotector full body, gaan we het een jaar uitzingen tot de nieuwe iPhone, haha!
Ik kreeg een full glass screenprotector binnen, maar deze had een blauwe gloed? Erg lelijk! Ze sturen nu een nieuwe op, maar zoek toch echt een clear versie..Kwam ook nog uit Nederland voor 14,95, terwijl ik bij Ali ook eentje heb besteld voor 3,- maar die komt maar niet binnen nog...
Al met al...Klaar met kopen/ruilen, nu genieten van de iPhone 7!
Heb heel even de gitzwart geprobeerd maar dat is niks voor mij! Vingervlekken, bang voor krassen etc..Vooral bij de bolling van de randen zag ik helaas al wat krasjes..Het ding had pas een dag in mijn sleeve gezeten, dus ook nog niet naakt gebruikt..
Nu fijn weer de zwarte versi,. Icm met een screenprotector full body, gaan we het een jaar uitzingen tot de nieuwe iPhone, haha!
Ik kreeg een full glass screenprotector binnen, maar deze had een blauwe gloed? Erg lelijk! Ze sturen nu een nieuwe op, maar zoek toch echt een clear versie..Kwam ook nog uit Nederland voor 14,95, terwijl ik bij Ali ook eentje heb besteld voor 3,- maar die komt maar niet binnen nog...
Al met al...Klaar met kopen/ruilen, nu genieten van de iPhone 7!
[ Voor 3% gewijzigd door pdavie2311 op 12-10-2016 20:29 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Zijn hier mensen die een gewone 7 hebben en liever een plus hadden gekocht ?
Of een plus hebben gekocht en liever de kleine versie hadden gehad ?
Was gewoon benieuwd
Was gewoon benieuwd
Ken wel meerdere die van 6 Plus naar de normale gingen en erg blij zijn met de keuze..SjaakAW schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:33:
Zijn hier mensen die een gewone 7 hebben en liever een plus hadden gekocht ?
Was gewoon benieuwd
Ik ken er meerdere die van een kleine naar een grote gingen en erg blij zijn met hun keuze.Famous schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:25:
[...]
Ken wel meerdere die van 6 Plus naar de normale gingen en erg blij zijn met de keuze..
https://goo.gl/photos/bDTFBSwLrZPjRoUp7
Iemand een idee waarom mijn batterij de laatste 24 uur 34 minuten verbruikt op begin- toegangscherm? Kan me niet voorstellen dat dit door notificaties komt die het scherm activeren.
Iemand een idee waarom mijn batterij de laatste 24 uur 34 minuten verbruikt op begin- toegangscherm? Kan me niet voorstellen dat dit door notificaties komt die het scherm activeren.
[ Voor 8% gewijzigd door henkna op 12-10-2016 21:33 ]
Waren vrouwen zekerDonstil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:27:
[...]
Ik ken er meerdere die van een kleine naar een grote gingen en erg blij zijn met hun keuze.
Notificaties, tilt wake up, zelf kijken..henkna schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:28:
https://goo.gl/photos/bDTFBSwLrZPjRoUp7
Ik heb de telefoon vaak op mijn stoel liggen tijdens het auto rijden en bij een beetje bocht of accelereer springt het scherm direct aan, ook als de telefoon op zijn zij ligt.
Stiekem luisteren we allemaal naar vrouwen toch? Sommige van ons hebben het alleen nog niet door
General information
Factory: FK1
Factory: FK1
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Ik zal wel een 1%'r zijn danDonstil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 21:58:
[...]
Stiekem luisteren we allemaal naar vrouwen toch? Sommige van ons hebben het alleen nog niet door
Model: A1784
Factory: F2M - China, Zhengzhou - Foxconn
Factory: F2M - China, Zhengzhou - Foxconn
Verwijderd
Lijkt me sterk, want dan zou de hechting v/d screenprotector slechter zijn dan van de zgn removable oleophobische coating... Als het echt zo is, dan is het een fabrieksfout.Eduardboon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:05:
Ik heb het idee dat mijn oleophobische coating erafgetrokken is samen met de screenprotector. Kan dit? Het scherm is vrij stroef en glijdt niet echt lekker. Krijg ook vrij plakkerige vingers/handen.
Kun je het zien aan wat er achterop de oleophobische coating zit? Zit daar de screenprotector op...dan is de achterkant v/d oleophobische coating veel minder plakkerig dan normaal, dat zou je moeten voelen.
Anders trug....
Ik heb de iPhone eerst 2 dagen zonder protector gebruikt; gewoon soepeltjes glijden over het scherm. Daarna een aantal keer panzerglass geprobeerd; maar die gingen er niet goed op (lukte ze ook bij de winkel niet). Daarna was de boel ook nog glad. Voor tijdelijk een protector gehaald bij een goedkope zaak; die zat natuurlijk ook echt niet goed (en was zelf al vrij stroef) deze heb ik geprobeerd "schoon" te maken met ducttape (protector op de plakkerige kant plakken en er dan afhalen zodat alles stof weg is) maar dat liet de structuur van de tape achter; heb toen de protector weer van de telefoon gehaald en weggegooid. Sindsdien heb ik gewoon een stroef scherm; mijn touchpad van de mac is wel soepel bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 22:54:
[...]
Lijkt me sterk, want dan zou de hechting v/d screenprotector slechter zijn dan van de zgn removable oleophobische coating... Als het echt zo is, dan is het een fabrieksfout.
Kun je het zien aan wat er achterop de oleophobische coating zit? Zit daar de screenprotector op...dan is de achterkant v/d oleophobische coating veel minder plakkerig dan normaal, dat zou je moeten voelen.
Anders trug....
Heb net een drup water op het scherm gelegd om de oleophobische laag te testen en dat werkt gewoon nog naar behoren. Toch heb ik het idee dat er sneller vegen opkomen en dat ook die vegen gewoon stroef zijn; daarom denk ik dat er nog wat "ducttape" of screenprotector plak op zit. Heb het er niet af kunnen poetsen met warm water en een miniscuul beetje zeep. Scherm is verder wel helemaal schoon en geen gekke structuren te zien.
Ik heb al jaren de witte/zilveren. De iPhone 6 plus was echter space grey. Mn huidige 6S plus is ook space grey.PacinoAllstars schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:43:
[...]
Welk kleur (of kleuren) heb jij meestal? Ik ging ook uit van zo een 300 euro
Ik heb vandaag van een AppleCare specialist te horen gekregen dat de oorzaak van het sis geluid bekend is, en als ik m'n iPhone 7 nu aanbied ter reparatie (dikke l*l, voor express replacement dus
) dat ik dan zeker weten een gefixed model moet krijgen...
Ik word vandaag teruggebeld om het te bespreken, ben heel benieuwd
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat is lekker dan.WhatsappHack schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 05:40:
Ik heb vandaag van een AppleCare specialist te horen gekregen dat de oorzaak van het sis geluid bekend is, en als ik m'n iPhone 7 nu aanbied ter reparatie (dikke l*l, voor express replacement dus) dat ik dan zeker weten een gefixed model moet krijgen...
Een hardware fout dus ?
Dan willen meerdere een ander model
[ Voor 3% gewijzigd door EdvanAl op 13-10-2016 06:05 ]
Even voor de duidelijkheid... wat bedoel je met het sis geluid?WhatsappHack schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 05:40:
Ik heb vandaag van een AppleCare specialist te horen gekregen dat de oorzaak van het sis geluid bekend is, en als ik m'n iPhone 7 nu aanbied ter reparatie (dikke l*l, voor express replacement dus) dat ik dan zeker weten een gefixed model moet krijgen...
1. Sissend geluid dat je hoort als de iPhone CPU onder stress staat.
2. Ruis bij het afspelen van een zelf opgenomen filmpje.
Nou, ik ben een beetje klaar met omruilen! Ik ga wel met een week of wat dan mocht dit echt nodig zijn! Garantie geldt zeker nog eerste jaar, dus dan maar later een keer weer heen! Ik hoop nog steeds op een software oplossing. Anders krijgen ze veel swaps denk ik..WhatsappHack schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 05:40:
Krijg vandaag mijn derde vervangende iPhone binnen. Ik hoop echt dat deze wel in orde is.
Beiden. Nummer 2 is een probleem dat ontstaat als gevolg van geluid nummer 1 - de camera neemt het sissen/zoemen op.Un5vAs3Usk schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:20:
[...]
1. Sissend geluid dat je hoort als de iPhone CPU onder stress staat.
2. Ruis bij het afspelen van een zelf opgenomen filmpje.
Een software oplossing voor een chip die geluid maakt onder stress?pdavie2311 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:40:
[...]
Nou, ik ben een beetje klaar met omruilen! Ik ga wel met een week of wat dan mocht dit echt nodig zijn! Garantie geldt zeker nog eerste jaar, dus dan maar later een keer weer heen! Ik hoop nog steeds op een software oplossing. Anders krijgen ze veel swaps denk ik..
Ja dat kan, door de throughput flink te verminderen. Maar het lijkt me toch dat je graag wilt dat je iPhone gewoon z'n volledige potentie in kan zetten...
Of software oplossing om de input levels van de microfoon bij de camera te verminderen? Nee, dat wil je ook niet; trust me.
Het probleem is namelijk ook helemaal niet dat de chip uberhaupt een geluid maakt, dat is prima acceptabel en dat deed de 6S ook al. M'n Mac doet het, m'n Dell monitor doet het, et cetera. Niets mis mee.
Het probleem, voor mij in ieder geval, is niet dat dat ding een beetje geluid maakt - want dat hoor je nauwelijks. Het probleem is dat de camera het wel flink oppikt omdat de microfoon vlak naast die chip zit.
... En dat kan je helaas niet oplossen met een software update.
Althans, niet zonder de kloten met de input levels of proberen softwarematig het geluid weg te filteren - wat ook een nogal slecht plan is imho. Dan beter gewoon omruilen.
Dat wilden ze niet zeggen, enkel dat het probleem bekend is en uitgevogeld is wat het veroorzaakt - maar lijkt me van wel gezien ze enkel kwijt wilden dat ik hem moest laten servicen bij een bekend repair center of moet laten omruilen (en als ik hem inruil voor reparatie, dat ik dan hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een vervanging krijg). Als dat ding fysiek aangeraakt moet worden, zal het dus niet aan de firmware liggen lijkt me.SjaakAW schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:01:
[...]
Dat is lekker dan.
Een hardware fout dus ?
Dan willen meerdere een ander model
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2016 07:24 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Vroegah had je die uebercompacte Sony handycams, die pikten het geluid van het motortje op.Als je heel goed luisterde. In de praktijk nooit last van gehad. Net als nu met die sissende iPhone.
Beste oplossing is te kiezen tussen je er niet druk om maken, of hem wegdoen
Haters everywhere but I don’t really care
Eh ja, of gewoon een goed model eisen.matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:32:
Vroegah had je die uebercompacte Sony handycams, die pikten het geluid van het motortje op.Als je heel goed luisterde. In de praktijk nooit last van gehad. Net als nu met die sissende iPhone.
Je betaald toch niet tussen de 750 en 1100 euro voor een toestel die gesis en gekraak in je filmpjes propt?
Dan verwacht je gewoon een goed werkend apparaat, dus natuurlijk maak ik me er druk om als ik op een rustige plek film ik dan vervolgens tijdens het afspelen de hele tijd gekraak en gepiep door m'n opnames heen hoor.
In een drukke ruimte hoor je het inderdaad niet. Maar moet je voor de lol in het bos filmen, of in een stille kamer een interview opnemen... Bij elke stilte hoor je dan de hele tijd dat gejengel en gekraak van de chip op de achtergrond. Dat is *niet* de bedoeling.
Me er niet druk om maken, dat gaat niet - ik betaal niet voor een toestel om een probleem te negeren.
Het toestel wegdoen? Waarom? Ze bieden toch een nieuwe aan en erkennen het probleem?
Easy choice, gewoon omruilen voor een model dat *wel* goed werkt dus.
Als die bestaan.
Gezien de berichten hier is dat niet zo "easy".
[ Voor 60% gewijzigd door matthijst op 13-10-2016 07:38 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Die bestaan zeker, want lang niet iedereen heeft er last van.matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:38:
Als die bestaan.
Het was inderdaad niet easy, ik heb er zelf ook meerdere malen over bericht - inclusief mijn perikelen met het vervangen... Vandaar dat ik ook blij was dat ik dit kon posten:
WhatsappHack in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"
Absoluut, maar meestal als Apple zegt dat de engineers de oorzaak hebben achterhaald en een fix klaar hebben staan: dan is dat ook zo.matthijst schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:45:
Las het ja, maar pas zeker als je er 1 hebt die niet sist
De eerste keer erkenden ze het probleem niet eens echt, en kreeg ik meerdere malen te horen "de engineers kijken er naar".
Deze reactie, van een senior advisor notabene, geeft dus wel hoop - gezien hun mond m.b.t. dit probleem eerder nog strakker gespannen stond dan de anus van iemand met zeer hoge nood.
Ik ben het er helemaal mee eens dat je een goed toestel mag verwachten >750,- euro. In de praktijk zal ik persoonlijk niet zoveel last hebben van de ruis bij filmpjes denk ik. Film het meest mijn kids en deze zijn nooit muisstil. Waar ik me wel aan erger zijn de foto's..Zoals al eerder besproken hier. Hoop dat ze dat wel kunnen fixen zonder een swap.
Pas als Apple zelf met een statement naar buiten komt, hoe e.a op te kunnen lossen, onderneem ik pas actie denk ik.
Pas als Apple zelf met een statement naar buiten komt, hoe e.a op te kunnen lossen, onderneem ik pas actie denk ik.
Haha! Lol...WhatsappHack schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:51:
[...]
gezien hun mond m.b.t. dit probleem eerder nog strakker gespannen stond dan de anus van iemand met zeer hoge nood.
Je zou dan wel verwachten dat Apple met een statement zou komen als ze inderdaad iets ontdekt hebben toch ?WhatsappHack schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:37:
[...]
Eh ja, of gewoon een goed model eisen.
Je betaald toch niet tussen de 750 en 1100 euro voor een toestel die gesis en gekraak in je filmpjes propt?
Dan verwacht je gewoon een goed werkend apparaat, dus natuurlijk maak ik me er druk om als ik op een rustige plek film ik dan vervolgens tijdens het afspelen de hele tijd gekraak en gepiep door m'n opnames heen hoor.
In een drukke ruimte hoor je het inderdaad niet. Maar moet je voor de lol in het bos filmen, of in een stille kamer een interview opnemen... Bij elke stilte hoor je dan de hele tijd dat gejengel en gekraak van de chip op de achtergrond. Dat is *niet* de bedoeling.![]()
Me er niet druk om maken, dat gaat niet - ik betaal niet voor een toestel om een probleem te negeren.
Het toestel wegdoen? Waarom? Ze bieden toch een nieuwe aan en erkennen het probleem?![]()
Easy choice, gewoon omruilen voor een model dat *wel* goed werkt dus.
Mja, Apple is niet zo van de publieke statements... Tenzij het is om een probleem tegen te spreken.SjaakAW schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:01:
[...]
Je zou dan wel verwachten dat Apple met een statement zou komen als ze inderdaad iets ontdekt hebben toch ?
Als iemand er geen probleem mee ervaart, dan zal iemand ook niet klagen.
Komt iemand wel klagen? Dan ruilen ze het toestel om. Wat niet weet wat niet deert, zegmaar.
Best effectief eigenlijk.
Ze zullen waarschijnlijk ook niet weten welke toestellen precies problemen hebben, en welke niet. Dan is het handiger om mensen pas te laten komen zeuren als ze er iets van merken, dan zelf te veroorzaken dat mensen opeens heel kritisch gaan luisteren en bij het eerste de beste kraakje gaan bellen.
[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2016 08:16 ]
Wordt het beter of anders als je belt via de meegeleverde oordopjes, of in de auto, vergeleken met je 6?Sunri5e schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:24:
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Update: Ik krijg een nieuwe, helaas ging de laatste iPhone voor mijn neus de deur uitMsi92 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:15:
Mediamarkt kan nog wel eens moeilijk doen betreft toestel omruil, nou is het zo dat ik m'n iPhone 7 Maandag heb gekocht echter ben ik niet tevreden met het gesis.

Sissen is voor mij geen probleem maar zodra ik film hoor je duidelijk 'knetter' geluid.
Na ff testen in een stille ruimte merk ik ook dat geluid tijdens het filmen in een stille omgeving met men 7+... 
Als ik de achterkant van de telefoon tegen men hoor hou als deze aan staat hoor ik een klein fijn geluid, van het moment de telefoon uit staat(standby) dan is dit weg...
Hoort iedereen dit ?
Als ik de achterkant van de telefoon tegen men hoor hou als deze aan staat hoor ik een klein fijn geluid, van het moment de telefoon uit staat(standby) dan is dit weg...
Hoort iedereen dit ?
[ Voor 38% gewijzigd door Icaru op 13-10-2016 09:28 ]
Ben heel benieuwd of het probleem in nieuwe batches echt opgelost is. En ben ook zeer benieuwd naar de oplossing.WhatsappHack schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:51:
[...]
Absoluut, maar meestal als Apple zegt dat de engineers de oorzaak hebben achterhaald en een fix klaar hebben staan: dan is dat ook zo.
De eerste keer erkenden ze het probleem niet eens echt, en kreeg ik meerdere malen te horen "de engineers kijken er naar".
Deze reactie, van een senior advisor notabene, geeft dus wel hoop - gezien hun mond m.b.t. dit probleem eerder nog strakker gespannen stond dan de anus van iemand met zeer hoge nood.
Wanneer mag jij een swap verwachten?
Mijne komt uit week 40...knettergeluid snap ik niet? Wel een ruis bij filmen zeg maar..
Hebben jullie ook last van dat als je iPhone overschakelt van 4g naar 3g dat je ff geen verbinding(paar minuten) hebt? Wel geeft ie aan dat je op 3g zit. Gaat om een iphone 7 plus.
Kan eventueel morgen toestel nog terug brengen. 14 dagen omruilgarantie zeg maar.
Wat zal ik doen? Herkennen jullie dit probleem ook.
Kan eventueel morgen toestel nog terug brengen. 14 dagen omruilgarantie zeg maar.
Wat zal ik doen? Herkennen jullie dit probleem ook.
Zet je iPhone maar eens gewoon aan, in de Foto's app bijvoorbeeld. Leg dan je oor tegen de achterkant van de telefoon, ter hoogte van het Apple logo. Je hoort dan gesis en gekraak.pdavie2311 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:50:
Mijne komt uit week 40...knettergeluid snap ik niet? Wel een ruis bij filmen zeg maar..
Niet erg, want je hoort het alleen als je je oor er tegen aan legt. Wat vervelender is: de microfoon pikt dit op tijdens het filmen.
Als de belasting van de telefoon toeneemt, bijvoorbeeld wanneer er een zwaardere app draait, of een upload/downloadproces, wordt het geluid harder en ook beter opmerkbaar. Bijvoorbeeld ook wanneer je aan het bellen bent en met je oor tegen de luidspreker aanzit.
[YouTube: https://youtu.be/SvhZ7wt26gs]
/edit: video toegevoegd
[ Voor 4% gewijzigd door perentaart op 13-10-2016 10:17 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O5_L7UgLz2U]pdavie2311 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:50:
Heb ff snel een filmpje gemaakt/geupload je hoort geknars/geknetter
Ik heb het ook getest iPad pro 9.7 vs iPhone 7 plus week 40
https://drive.google.com/...NQ1FMams/view?usp=sharing <---ipad
https://drive.google.com/...mUTFSQ3M/view?usp=sharing <---iphone
er is verschil
https://drive.google.com/...NQ1FMams/view?usp=sharing <---ipad
https://drive.google.com/...mUTFSQ3M/view?usp=sharing <---iphone
er is verschil
[ Voor 4% gewijzigd door rjm81 op 13-10-2016 10:29 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.