Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Huh?
Als je een foto maakt van recht voor dan zou de foto overal scherp moeten zijn? Het is een poster van een mm dik. Neem aan dat ze middenin focussen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:12:
Huh?
Als je een foto maakt van recht voor dan zou de foto overal scherp moeten zijn? Het is een poster van een mm dik. Neem aan dat ze middenin focussen.
Je hebt altijd een focus punt nodig. Of dit nou automatisch gaat of met de hand gekozen wordt, hij moet er altijd zijn.

Focus je niet dan is je foto niet automatisch overal scherp want dat is technisch niet mogelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ze focussen in het midden van de foto. Aangezien het een platte afbeelding is is hij dan overal scherp? Het is geen 3D object waar je op iets op de voorgrond kunt focussen en de achtergrond daardoor onscherp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:29
SjaakAW schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Veel is niet scherp bij de 7 PLUS.
Dat moet een issues zijn met dat exemplaar.
Zie de portretten etc..

https://www.dpreview.com/...95&y=-0.19388870700175123

En dan die verf tubes ....kan toch niet waar zijn,
Zie rechtsonder bij de S7 dat is een stuk beter in focus

https://www.dpreview.com/...2384&y=0.6251828386218825

Werkelijk bijna niets is scherp wat betreft de 7 PLUS bij deze testen op DPreview
Dit is wel appels met peren vergelijken; die plus fotos zijn in RAW en niet JPEG. Bij JPEG is er altijd verscherping toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:25:
Ze focussen in het midden van de foto. Aangezien het een platte afbeelding is is hij dan overal scherp?
Nou de afstand vanaf de lens/sensor tot aan het midden is niet gelijk aan de afstand tot aan de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Nee, maar je DoF is groter dan het verschil in afstand normaal gesproken?
COC is 0.004 op een iPhone. Lens is 4mm, f1.8:
http://www.dofmaster.com/iphone_simulator.html
Testsetup is 1,5 x 1m, dus zeg dat je er rond de 80-100cm vanaf zit.

Ze testen al hun lenzen, camera's zo, neem aan dat dpreview weet waar ze mee bezig zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 09-10-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
EricDH schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:28:
[...]

Dit is wel appels met peren vergelijken; die plus fotos zijn in RAW en niet JPEG. Bij JPEG is er altijd verscherping toegepast.
Ja begrijp ik.
Zet dan de 7 plus op JPG
Is toch gewoon niet in focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:42:

Ze testen al hun lenzen, camera's zo, neem aan dat dpreview weet waar ze mee bezig zijn :)
Nou dat laatste sowieso wel :)

Ben benieuwd of 10.1 nog wat aan deze resultaten had kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
matthijst schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:42:

Of geen goed lens..
De scherpte is bij elke lens aan de randen en hoeken altijd wat minder als het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
SjaakAW schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:54:
Of geen goed lens..
De scherpte is bij elke lens aan de randen en hoeken altijd wat minder als het midden.
Idd. En dit is natuurlijk ook nog een fixed 1.8, waar een lens doorgaans 3 stops groter op zn scherpst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
matthijst schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:57:
[...]

Idd. En dit is natuurlijk ook nog een fixed 1.8, waar een lens doorgaans 3 stops groter op zn scherpst is.
Uiteraard kan je de scherpte diepte niet vergelijken met een 1.8 aperture op een full frame sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
Donstil schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:55:
[...]

Ik zit er net naar te kijken, dacht "Nou dat is toch prima scherp allemaal", keek ik naar de Samsung S7 8)7
Hoe werkt dit ding verder btw, is de bron verschillende foto's of is er een grote foto genomen?
Je kan met je muis over de grote foto heen schuiven.
Dan word het beeld wat je selecteert getoont in de vensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SjaakAW schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 23:29:
[...]

Je kan met je muis over de grote foto heen schuiven.
Dan word het beeld wat je selecteert getoont in de vensters.
Thnx. Ik had het gevonden :)
Ik kon geen scherp stukje vinden zo 1.2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
matthijst schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:32:
[...]

Jammer dat de 6 en 6s er niet bij staan. Wel een 5 en die is in jpeg idd minder wazig dan de 7 (voorhoofd van die neger bv).
idd, je ziet het hier wel duidelijk dat die van een 5 en 5s minder wazig is.. :(
Hopelijk kunnen ze het fixen met een software update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
Ik ben tot heden super tevreden met mijn 7. Na een paar jaar rond gezworven te hebben bij Windows Phone en Android(OPX) voel ik me helemaal thuis. Alles klopt, iCloud delen met je gezin is echt super. Gezinsagenda en foto's met elkaar delen is zo relaxed.

Wat me verder opvalt is dat ik de home button heel erg fijn vind. De negatieve reviews kan hierover kan ik ook niet staven.

Het enige wat me wel tegenvalt is het verloopje voor mini Jack aansluitingen. Het doet echt afbreuk aan je telefoon zeker als je ook nog eens een haakse Jack aansluiting hebt die je op het verloopje vast klikt. Hopelijk komen er snel degelijkse dopjes van o.a. Sony voor een zachte prijs(< €50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Weet iemand hoe ik vanaf mn iphone 7+ bij mn icloud drive kom. Als ik naar de app navigeer in de appstore is het download tekenje grijs/ vaag en ik kan er niet op klikken. Ook lijkt hij niet geinstalleerd. Vanaf icloud.com kan ik er wel bij.

Ik wil mn 1password app aan mn icloud koppelen maar hij zegt : " icloud drive not available. Icloud access restricted by parental control or device management". Zou dat nog te maken kunnen hebben met MobileIron (app die beveiliging regeld met mijn werk netwerk)?

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:40:
Weet iemand hoe ik vanaf mn iphone 7+ bij mn icloud drive kom. Als ik naar de app navigeer in de appstore is het download tekenje grijs/ vaag en ik kan er niet op klikken. Ook lijkt hij niet geinstalleerd. Vanaf icloud.com kan ik er wel bij.

Ik wil mn 1password app aan mn icloud koppelen maar hij zegt : " icloud drive not available. Icloud access restricted by parental control or device management". Zou dat nog te maken kunnen hebben met MobileIron (app die beveiliging regeld met mijn werk netwerk)?
Het kan idd te maken hebben met MobileIron. Kijk voor de zekerheid ook nog even bij beperkingen in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Laatst online: 30-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Het kan idd te maken hebben met MobileIron. Kijk voor de zekerheid ook nog even bij beperkingen in je instellingen.
Voor andere mensen met MobileIron: ik heb MobileIron verwijderd en het werkt nu inderdaad weer. Ik heb mn iP7+ batterij nog niet erg goed getest maar hij liep binnen een dag leeg, met matig gebruik. Ik gok dat MobileIron hier weer de oorzaker van was, maar dat zal ik over een paar dagen weer eens nakijken.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictogram
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Tennisbal schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:22:
Stel dat ik een barst in mijn 7 krijg en ik laat hem fixen. Is hij dan nog waterdicht? Wil er natuurlijk nog wel mee in bad kunnen :-)
Deze vraag tolt ook nog steeds rond in mijn hoofd. Mijn iPhone 7, 128gb mat zwart, is na drie dagen dat ik deze in gebruik heb genomen op de grond getyfd. Heb deze bij de Amac laten opsturen voor €179,00. Deze (Amac) hebben mij beloofd dat het toestel volledig hersteld wordt als in; originele Apple onderdelen, het toestel gaat ook naar Apple en daar wordt deze volledig gerepareerd.

Hierbij heb ik de vraag gesteld, hoe komt de consument er nou achter of deze reparatie daadwerkelijk correct is uitgevoerd? De medewerker gaf aan dat zij, en Apple, geen slecht of incompleet gerepareerde apparaten zullen afgeven, want zo krijgen ze natuurlijk problemen met de klant mocht er in de toekomst complicaties ondervonden worden. Flauw argument, want hoe ga ik als klant bewijzen (stel de waterdichte seal is niet goed aangebracht tijdens reparatie) dat mijn eventuele waterschade is ontstaan door een minderwaardige reparatie?

Ik ben aan het overwegen, als het toestel terug is van reparatie, te vragen om hem onder te dompelen. Zo kan ik meteen op locatie kijken of er problemen aanwezig zijn.

Zijn er mensen met een iPhone 6s (of misschien net als ik met de 7) die ervaring hebben met de reparatie? In de 6s zit ook een lijmlaag aangebracht die na een reparatie opnieuw geïnstalleerd dient te worden.

- edit; spelfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:30

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, de iPhone heb ik weinig gebruikt de afgelopen dagen, en dan vooral op Wifi en niet op 3G/4G en meeste gebruikt met Safari, Feedly en Whatsapp. Schermhelderheid op automatisch, verder geen bijzondere dingen. Op dit moment had ik nog 2% over, wilde wel eens kijken hoe ver het kon gaan (iPhone 7 32GB):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xa1w5G7.png

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 10-10-2016 11:34 . Reden: Plaatje gefixt!!!1! ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
pictogram schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:20:
[...]

Deze vraag tolt ook nog steeds rond in mijn hoofd. Mijn iPhone 7, 128gb mat zwart, is na drie dagen dat ik deze in gebruik heb genomen op de grond getyfd. Heb deze bij de Amac laten opsturen voor €179,00. Deze (Amac) hebben mij beloofd dat het toestel volledig hersteld wordt als in; originele Apple onderdelen, het toestel gaat ook naar Apple en daar wordt deze volledig gerepareerd.

Hierbij heb ik de vraag gesteld, hoe komt de consument er nou achter of deze reparatie daadwerkelijk correct is uitgevoerd? De medewerker gaf aan dat zij, en Apple, geen slecht of incompleet gerepareerde apparaten zullen afgeven, want zo krijgen ze natuurlijk problemen met de klant mocht er in de toekomst complicaties ondervonden worden. Flauw argument, want hoe ga ik als klant bewijzen (stel de waterdichte seal is niet goed aangebracht tijdens reparatie) dat mijn eventuele waterschade is ontstaan door een minderwaardige reparatie?

Ik ben aan het overwegen, als het toestel terug is van reparatie, te vragen om hem onder te dompelen. Zo kan ik meteen op locatie kijken of er problemen aanwezig zijn.

Zijn er mensen met een iPhone 6s (of misschien net als ik met de 7) die ervaring hebben met de reparatie? In de 6s zit ook een lijmlaag aangebracht die na een reparatie opnieuw geïnstalleerd dient te worden.

- edit; spelfouten
Over het algemeen valt er niks op aan te merken op de reparaties. Apple en de service providers hebben de juiste tools om het goed te doen.

Over het onderdompelen... Ik zou het niet doen. Er kunnen 3 dingen gebeuren.

1) Niks. Geen vocht in telefoon.
2) Niks. Maar er is wel vocht in het toestel gekomen. Je zult er in de eerste weken niks van merken, maar na een tijdje gaat het metaal in het toestel roesten en het valt uit.
3) toestel valt uit. Water in toestel, kortsluiting.

Dus ook al gebeurt er niks, dan betekent het alsnog niks. Dus je bereikt er in principe niks mee.

Maak je je echt zorgen, betaal een een heel stuk meer voor een vervangende iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeddyjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 13:51
Vraagje, heb ik mijn i7+ via vodafone gekocht maar ik vind foto kwaliteit egt troep.

Moet ik naar Apple Store om te ruilen of via vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
zeddyjee schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:31:
Vraagje, heb ik mijn i7+ via vodafone gekocht maar ik vind foto kwaliteit egt troep.

Kan beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50

wat is troep, kan je dit illustreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeddyjee
brandon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

wat is troep, kan je dit illustreren.
Nadat ik een foto maak krijg ik schilderijen te zien ipv foto's 8)7

Indoor is erger dan outdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
zeddyjee schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

meende nie https://s-media-cache-ak0...470d9272ec460c98f6be4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:38
Vraagje, heb ik mijn i7+ via vodafone gekocht maar ik vind foto kwaliteit egcht troep.

Kun je een foto maken en het laten zien :P Heb dit nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeddyjee
mprkooij schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:51:
[...]

Kun je een foto maken en het laten zien :P Heb dit nog nooit gehoord.
Lol :+

Vroeg me wel af of het omruilen wel helpt. Maybe moet ik het gewoon accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:42
[verwijderd]

[ Voor 109% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Mar.tin schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:14:
Wauw, net mijn 7+ Black uit mijn zak gevallen op een betonnen vloer. (vanaf zit-hoogte).

Geen hoesje, geen screenprotector O+

Geen krasje te bekennen :Y
gaaf! mijn 5c die onverwoestbaar leek viel van broekzakhoogte plat op een woonbeton vloer (glad) en het scherm was verbrijzeld! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
[...]

De specifieke foto's waarom het gaat bewaren en afspraak inplannen bij de Geniusbar van Apple. Netjes en beleefd blijven bij de betreffende Apple medewerker en de specifieke foto's laten zien. Eventueel proberen het probleem te reproduceren zodat je nog sterker staat. Maar ga niet dreigen want dat werkt averechts.

Ps. Wat is er toch met die iOS toestenborden aan de hand, spelling gate :?

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 10-10-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 09:27
Mar.tin schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:14:
Wauw, net mijn 7+ Black uit mijn zak gevallen op een betonnen vloer. (vanaf zit-hoogte).

Geen hoesje, geen screenprotector O+

Geen krasje te bekennen :Y
Doe nog eens? Just to be sure _O- _O-

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 09:27
[...]

Sta je niet in het Rijksmuseum?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl

Post even een origineel als je wilt.

Ik lees het vaker hier.
Ze zijn wel scherp ?

Ben benieuwd want in sommige reviews is het best oké.
Hoewel bij de Dpreview opzet ik geen scherpe foto kan vinden van de 7 PLUS wat op zicht vreemd is als je andere reviews mag geloven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 22:12
De review van AnandTech is uit! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rj7Rk7OCMeuiKKb5sekxPiUZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 21:18
Naar aanleiding van alle discussie hier over de schilderijfoto's ben ik ook maar eens gaan kijken naar mijn eigen fotos en ik heb hier ook last van (7 Plus). Op het toestel zelf is het niet goed te zien maar inzoomen op mijn Mac laat duidelijk het schilderijeffect zien :(

Ik hoop toch echt dat het aan de software ligt want in een swap heb ik geen zin. Ik heb overigens ook last van de hiss in het toestel maar daar stoor ik me verder niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Automatische HDR werkt ook niet altijd top. Ik ben afgelopen weekend in Walibi geweest en daar dus wat foto's gemaakt. Er zitten een soort vegen op sommige gezichten. Lijken wel littekens... Auto HDR dus maar weer uit.

Verder echt super tevreden met de iPhone 7. Hij is wel wat vochtig geweest door de water attracties maar daar heb ik mij geen zorgen over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sinds zondag ook een iPhone 7, flink mee zitten rommelen uiteraard een fantastisch toestel en de home button is top!

Toen ik een livewallpaper in wilde stellen op mijn lock-scherm is me toestel 10 minuten vast gelopen, resetten (beide buttons 10sec indrukken) werkte niet en kon alleen nog maar naar het lockscherm kijken, na 10minuten heeft het toestel zelf een restart uitgevoerd, erg vreemd heb dit nog nooit gehad (sinds iPhone 3 aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
https://www.dpreview.com/...real-world-sample-gallery

Wel commentaren gaan over te veel noise reductie.
Zie de dame die ijs eet met de kleine.
Lijkt wel een pop zo glad is alles.

Ook de scherpte is niet altijd spot on.
Wel zaken die software matig opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Voor de mensen die klagen over het schilderij-effect:

Bedoelen jullie dit [klik voor groot]?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lhq7F0Dzszxrm1W5NE6bQiOT/medium.jpg

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Distrax1988 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:33:
Sinds zondag ook een iPhone 7, flink mee zitten rommelen uiteraard een fantastisch toestel en de home button is top!

Toen ik een livewallpaper in wilde stellen op mijn lock-scherm is me toestel 10 minuten vast gelopen, resetten (beide buttons 10sec indrukken) werkte niet en kon alleen nog maar naar het lockscherm kijken, na 10minuten heeft het toestel zelf een restart uitgevoerd, erg vreemd heb dit nog nooit gehad (sinds iPhone 3 aanwezig)
Ik heb dit ook 2 keer gehad in het begin.
Niet vergeten dat [powerbutton+volume_down] nu resetknop is geworden

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

dcell schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:59:
Naar aanleiding van alle discussie hier over de schilderijfoto's ben ik ook maar eens gaan kijken naar mijn eigen fotos en ik heb hier ook last van (7 Plus). Op het toestel zelf is het niet goed te zien maar inzoomen op mijn Mac laat duidelijk het schilderijeffect zien :(

Ik hoop toch echt dat het aan de software ligt want in een swap heb ik geen zin. Ik heb overigens ook last van de hiss in het toestel maar daar stoor ik me verder niet aan.
Het is gewoon noise reduction,
De ene fabrikant laat meer spikkels zien, Apple heeft gekozen voor een grotere smeer effect.
Je kan het mooi vinden of niet, maar ik stoor mij er niet aan.

Als ik deze shoot-out bekijk dan vind ik Apple het beter doen dan Samsung en LG/

Ze kunnen het misschien iets minder agressief maken, maar als ik de RAW output bekijk van de iPhone waar ook veel ruis in zit.
Dan zal het niet veel beter worden.

Er zit een te kleine sensor in de iPhone 7 helaas.

Review van Anandtech is een nette review.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
funk-e schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:55:

[afbeelding]
Die is genomen met een iPhone 6 plus
Overigens niets mis mee voor een telefoon foto vind ik

[ Voor 7% gewijzigd door EdvanAl op 10-10-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
funk-e schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:55:

[afbeelding]
Nee. Dat is een beperkte scherpte diepte en kan nuttig zijn in bepaalde situaties (portretten bijvoorbeeld).

Het schilder effect zie je goed waar normaal structuur zichtbaar is, bijvoorbeeld huid. Je ziet dat de huid dan 'uitgesmeerd' wordt. Minder ruis, maar ook minder detail. Op het scherm van de iPhone ziet het er prima uit. Totdat je inzoomt. Op groot beeldscherm zie je het effect sneller. Vooral wanneer er weinig licht is (dus indoor). In fel daglicht weinig issues.

Overigens merk ik nu na week of wat gebruik dat mijn scherm niet egaal is. Rechterzijde oogt wat donkerder of heeft een andere kleurtemperatuur. Begint best te irriteren. Vooral ergerlijk bij lezen webpagina's. Bij bekijken van video of foto's geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Laatst online: 25-04 13:12
Erg goed review weer van Anandtech. Ik ben zeer verrast over de prestaties van de normale 7, lijkt in alles wel de betere (ja de resolutie is lager dat snap ik, al merk je dat nauwelijks).
Gebruik zelf de 6s Plus en speel geregeld een potje Heartstone of Ingress, als ik die testen mag geloven dan is die accu van de normale 7 nog beter als de 6s plus ? Dit zet mij toch aan het denken om misschien toch voor de normale 7 te gaan...Maar, toch voelt het een klein beetje als een stap terug om van de 6s plus naar een normale 7 te gaan.

Wie speelt er geregeld heartstone of een ander zwaar spel op de iphone 7, red je de hele dag? (uurtje of 2 a 3 gamen en de rest nieuws, social media etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je doet zaken met Vodafone in deze. Wil je dus trachten gebruik te maken van een DOA regeling dan moet je terug naar Vodafone.

Neem je genoegen met een Swap of je eigen toestel gerepareerd dan kun je ook naar Apple in het eerste jaar.

Apple voert namelijk (als extra service) reparaties onder fabrieks garantie uit ook als je het toestel daar nier gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

Bontes schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:46:
[...]

Erg goed review weer van Anandtech. Ik ben zeer verrast over de prestaties van de normale 7, lijkt in alles wel de betere (ja de resolutie is lager dat snap ik, al merk je dat nauwelijks).
Gebruik zelf de 6s Plus en speel geregeld een potje Heartstone of Ingress, als ik die testen mag geloven dan is die accu van de normale 7 nog beter als de 6s plus ? Dit zet mij toch aan het denken om misschien toch voor de normale 7 te gaan...Maar, toch voelt het een klein beetje als een stap terug om van de 6s plus naar een normale 7 te gaan.

Wie speelt er geregeld heartstone of een ander zwaar spel op de iphone 7, red je de hele dag? (uurtje of 2 a 3 gamen en de rest nieuws, social media etc)
Ik weet niet hoe hard de accu gaat met 2 á 3 uur gamen, maar ik weet wel dat met een beetje nieuws, social media etc ik het super lang uit houd (t.o.v. Galaxy S4). Ik zit nu gemiddeld op 1,5 dag _/-\o_ Dus ik denk met een paar potjes HS een dag wel te halen moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Satom schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:48:
[...]
Ik weet niet hoe hard de accu gaat met 2 á 3 uur gamen, maar ik weet wel dat met een beetje nieuws, social media etc ik het super lang uit houd (t.o.v. Galaxy S4). Ik zit nu gemiddeld op 1,5 dag _/-\o_ Dus ik denk met een paar potjes HS een dag wel te halen moet zijn
Mag er toch van uit gaan de iPhone 7 plus toch een stuk langer meegaat op 1 lading t.o.v. de gewone iPhone 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Laatst online: 25-04 13:12
SjaakAW schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Mag er toch van uit gaan de iPhone 7 plus toch een stuk langer meegaat op 1 lading t.o.v. de gewone iPhone 7 ?
ja dat zou je zeggen idd, check de testen van oa de Anandtech review maar eens..soms nek aan nek met de plus en beter/langer dan de 6s plus. Denk dat dat grotere scherm in combi met de wat hogere reso behoorlijk wat vraagt van de accu. De accu in de normale 7 heeft het wat makkelijker.. ga even verder spitten betreft de accu, dit is de 4e review waarbij de accu van de normale 7 erg goed scoort...maar je komt ook het tegenover gestelde tegen op andere sites. Anandtech is een van de betere/betrouwbare sites dus dat zit wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 11:11

Satom

Verzamel ervaringen

SjaakAW schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:55:
[...]

Oeps, misschien had ik wel moeten vermelden dat ik een i7+ heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Bontes schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

ja dat zou je zeggen idd, check de testen van oa de Anandtech review maar eens..soms nek aan nek met de plus en beter/langer dan de 6s plus. Denk dat dat grotere scherm in combi met de wat hogere reso behoorlijk wat vraagt van de accu. De accu in de normale 7 heeft het wat makkelijker.. ga even verder spitten betreft de accu, dit is de 4e review waarbij de accu van de normale 7 erg goed scoort...maar je komt ook het tegenover gestelde tegen op andere sites. Anandtech is een van de betere/betrouwbare sites dus dat zit wel goed denk ik.
Klopt bij andere reviews is het een heel verschil wat betreft de plus en het gewone model maar dan vet in het voordeel van de plus..

Wat is de waarheid..haha

Voorbeeld engadget:

Eventually, though, I had to give up on bingeing on a raw jazz thriller and get some actual work done. These days, my usual routine involves lots of Slack messages, emails, Spotify playlists and marathon Hearthstone sessions. When put through that very specific kind of wringer, the iPhone 7 usually stuck around for a full workday and often survived until mid-morning the following day. The 7 Plus, meanwhile, frequently lasted through nearly two days of mixed use and downtime, a notable improvement over the 6s Plus. Obviously, your mileage will vary, but here's hoping that these upgraded batteries stay this good over time. (We'll see about that.)

[ Voor 30% gewijzigd door EdvanAl op 10-10-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:46:
[...]

Je doet zaken met Vodafone in deze. Wil je dus trachten gebruik te maken van een DOA regeling dan moet je terug naar Vodafone.

Neem je genoegen met een Swap of je eigen toestel gerepareerd dan kun je ook naar Apple in het eerste jaar.

Apple voert namelijk (als extra service) reparaties onder fabrieks garantie uit ook als je het toestel daar nier gekocht hebt.
Ik kan niet voor zeddyjee spreken maar ik denk dat in het algemeen het verwachtingspatroon van de camera veel te hoog ligt. Ik denk dat als je de kwaliteit 'bagger' vind dat je geen enkele smartphone gaat vinden die aan (al) je wensen voldoet. Het verschil tussen de camera van Samsung's S7 bijvoorbeeld is nou ook weer niet zo groot dat de één wordt overklast door de ander. Het is vooral kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik.

of je hebt natuurlijk echt een defecte camera op je iPhone 7 :)

[ Voor 16% gewijzigd door stefan_el op 10-10-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Nee. Het verschil tussen de camera achter en inzoomen en de camera voor en inzoomen is enorm!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
stefan_el schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Ik kan niet voor zeddyjee spreken maar ik denk dat in het algemeen het verwachtingspatroon van de camera veel te hoog ligt. Ik denk dat als je de kwaliteit 'bagger' vind dat je geen enkele smartphone gaat vinden die aan (al) je wensen voldoet. Het verschil tussen de camera van Samsung's S7 bijvoorbeeld is nou ook weer niet zo groot dat de één wordt overklast door de ander. Het is vooral kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik.

Hier gaat het niet om een te hoog verwachtingspatroon. Bij mij gaat het er om dat mijn vorige iPhone 5c geen vlek gezichten foto's maakte. Daar waren de foto's toch een stuk detail voller (op 100%) dan bij de iPhone 7 en dat is jammer. De iPhone 7 schiet mooie foto's. Maar het schildereffect is niet zo fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind foto's bekijken op 100% nog steeds een beetje zo zo eigenlijk, ik weet niet of ik dat nou een heel groot nadeel moet vinden.

Ik vind het lastig om in te schatten of dat echt wat zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:19:
Ik vind foto's bekijken op 100% nog steeds een beetje zo zo eigenlijk, ik weet niet of ik dat nou een heel groot nadeel moet vinden.

Ik vind het lastig om in te schatten of dat echt wat zegt.
Hmm, ik bekijk ze ook niet dagelijks op 100%. Maar hoe zien gezichten er bij jou uit als je 2 keer op de foto tapt. Dat doe ik regelmatig op de iPhone als ik foto's bekijk en dan zie je vaak dat vlekkerige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Citroentaart schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:36:
[...]

Hmm, ik bekijk ze ook niet dagelijks op 100%. Maar hoe zien gezichten er bij jou uit als je 2 keer op de foto tapt. Dat doe ik regelmatig op de iPhone als ik foto's bekijk en dan zie je vaak dat vlekkerige...
Is twee keer tappen (dan zoemt hij automatisch) 100%?

Ik maakte net deze hier buiten op de parkeerplaats. Met de 10.1 beta iOS Cam en automatische focus.

Vind het wel prima eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://a68.tinypic.com/k06iqp.jpg
(Ben onderweg dus kan ff niets in originele kwaliteit uploaden. Daarom ff TinyPic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Ik maakte net deze hier buiten op de parkeerplaats. Met de 10.1 beta iOS Cam en automatische focus.

Vind het wel prima eigenlijk.

[afbeelding]
(Ben onderweg dus kan ff niets in originele kwaliteit uploaden. Daarom ff TinyPic)
plus model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

volgens mij niet, je kan hem namelijk nog verder vergroten. 2x tappen is geen 100% lijkt me want op mijn Mac ziet ie er nog slechter uit dan bij 2 x tappen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Citroentaart schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:59:
[...]

volgens mij niet, je kan hem namelijk nog verder vergroten.
Ja oké maar misschien is dat 150%?
(Geen idee hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Hmm ik heb sinds dit weekend mijn 5S ingeruild voor een 7. Tot nu toe heel tevreden, behalve over de bel kwaliteit. Klinkt op een of andere manier net niet helder ofzo. Nou lees ik dat dit een bekend probleem is, echt een kwestie van telefoon inruilen? Ben net blij dat ik hem eindelijk heb na 3 weken.

http://thenextweb.com/app...one-7-poor-sound-quality/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
nu de iphone7 3 weken in gebruik en ben opzich wel tevreden. Echter is het ontvangst wel belabberd ten opzichte van mijn galaxy s6. Ik werk op de 17e verdieping en daar heb ik vaak geen bereik/ontvangst (zowel internet als bel). Ook als ik in de metro ondergronds ben heb ik geen bereik terwijl ik met mijn galaxy s6 echt bijna overal goed bereik had.. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Fonzerelli schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:47:
nu de iphone7 3 weken in gebruik en ben opzich wel tevreden. Echter is het ontvangst wel belabberd ten opzichte van mijn galaxy s6. Ik werk op de 17e verdieping en daar heb ik vaak geen bereik/ontvangst (zowel internet als bel). Ook als ik in de metro ondergronds ben heb ik geen bereik terwijl ik met mijn galaxy s6 echt bijna overal goed bereik had.. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Mijn 6S heeft ook minder ontvangst als mijn S7 Edge.
Ik merk dat met name aan dat ik de tegenpartij minder goed hoor en visa versa.

Als ik dan (ter hoogte van Drenthe een bepaald gebied) mijn S7 Edge pak om de persoon terug te bellen dan is het een hele goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
SjaakAW schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:02:
[...]

Mijn 6S heeft ook minder ontvangst als mijn S7 Edge.
Ik merk dat met name aan dat ik de tegenpartij minder goed hoor en visa versa.

Als ik dan (ter hoogte van Drenthe een bepaald gebied) mijn S7 Edge pak om de persoon terug te bellen dan is het een hele goede verbinding.
Met mijn iPhone 6 Plus icm KPN werkelijk nooit last gehad van minder bereik. Altijd 4G, altijd snel mobiel internet en prima kwaliteit qua bellen, ook in tunnels en buitengebieden. Lijkt me sterk dat de 6s Plus dat niet goed deed. De iPhone 7 (Plus) daarentegen heeft wel problemen met bereik en dat ervaar ik erg duidelijk dagelijks. Laten we hopen dat dit met een software update opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
hmmm hopelijk is dit inderdaad te verhelpen met een software update! Ik baalde toch wel heel erg dat ik op kantoor totaal geen bereik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier net Tele2 kaartje ook slecht,geluid valt soms helemaal weg en klink hol.kaartje in de tel van mijn vader gedaan ook een 7plus het zelfde probleem dus is geen tel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Op mijn 7 heb ik prima bereik, 120mbit download met T-mobile niets te klagen 😉

Kwa geluid met memo recorder wat opgenomen en afgespeeld via oor speaker dat klinkt gewoon zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:54:
Hier net Tele2 kaartje ook slecht,geluid valt soms helemaal weg en klink hol.kaartje in de tel van mijn vader gedaan ook een 7plus het zelfde probleem dus is geen tel probleem.
https://nl.hardware.info/...hone-7-hebben-intel-modem

Wellicht is het Intel modem niet zo goed als Qualcomm (in elke andere iphone voor de 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
stefan_el schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:44:
[...]

Wat vindt u van deze foto?

https://www.dropbox.com/s..._16_51_46_Pro_LI.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bereik en geluid van de gesprekskwaliteit is hier juist stukken beter dan bij de 6 plus, heb nu 7 plus op het Vodafone netwerk. Het viel me gelijk op. Vele rijkere tonen lijkt het wel. (Of wat de rest van de wereld ruk vind kan ik waarderen :P)

Baal wel echt van de camera. Het is gewoon een achteruitgang als je het vergelijkt met de 6, mijn verwachting met 2 cams was dat de beeldkwaliteit stukken beter zou zijn.

Ik hoop echt op een software fix. De nieuwe beta is net uit, dus ben benieuwd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
Geen mooie foto, maar dat maakt mijn standpunt niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Uhm, wil toch ook graag naar de IPhone 7+ maar heb nu al de 7 128Gb zou het mogelijk zijn bij Apple te ruilen? Zou wat groter fijn vinden. Of een tweaker natuurlijk die weer kleiner wilt 😉

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:08:
Uhm, wil toch ook graag naar de IPhone 7+ maar heb nu al de 7 128Gb zou het mogelijk zijn bij Apple te ruilen? Zou wat groter fijn vinden. Of een tweaker natuurlijk die weer kleiner wilt 😉
Als je 'm hebt gekocht bij Apple, kan je hem binnen 14 dagen ruilen. Anders bij de winkel waar je hem gekocht hebt, maar voor zover ik weet zijn de meeste winkels daar niet zo makkelijk in(met uitzondering van Coolblue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Thanks voor je reactie, ben net over me 2 weken heen. Toch maar andere manier vinden

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Het weekend maar een rol antislipmateriaal gehaald. Geen overbodige luxe voor een Jet Black. In huis heb ik nooit een hoesje om de iPhone. Handige toepassing dit voor:
-op de bank
-nachtkastje
-bureau
-plankje badkamer
-etc.

;)

https://www.dropbox.com/s/3q91x20gymfirx1/Image.jpg?dl=0

[ Voor 18% gewijzigd door MeesterBas op 11-10-2016 11:14 ]

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met KPN overigens prima bereik op m'n 7, ondanks dat ik ik een enorm gat woon waar slechts één antenne voor 't hele dorp staat.
De snelheden van 4G zijn ook iets beter op de 4G+ locaties, en die waren bij KPN al fenomenaal. (Gemiddeld 170MBit/sec)
Het is in ieder geval zeker niet slechter geworden, en heb zelfs in de grootste kleinste gehuchten prima bereik. :)
Maar ik verwacht ook niet anders van het kwaliteitnetwerk van KPN. Geluidskwaliteit is ook prima overigens :)

Wat me wel opviel is dat -92dB nog steeds 4 bolletjes inhoudt, dat lijkt me iets te rooskleurig. :P
Pukson schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:22:
Thanks voor je reactie, ben net over me 2 weken heen. Toch maar andere manier vinden
Als je Apple belt en het heel lief vraagt bij de afdeling aftersales, dan heb je kans dat ze het nog voor je willen doen als t maar om 2 a 3 daagjes extra gaat. Geen garantie, wel een kans... Niet gespoten is sowieso niet zwanger. Of hoe ging dat gezegde ook alweer?

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 11-10-2016 01:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
stefan_el schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 00:06:
[...]

Geen mooie foto, maar dat maakt mijn standpunt niet anders :)
Leg eens uit waarom het geen mooie foto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Berlinetta schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 05:08:
[...]

Leg eens uit waarom het geen mooie foto is.
Lelijk onderwerp, lelijk licht. Lelijke compositie.
Pleziertje gehad nu er iemand gereageerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
matthijst schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:01:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde. En daarnaast wat verwacht je dat ik zeg? 'Je hebt gelijk zeg het is inderdaad een baggercamera'. Dat je een minder mooie foto laat zien is als roepen dat roken niet slecht voor je want ik ken iemand die er 100 mee geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
De review van Anandtech is wel weer erg indrukwekkend moet ik zeggen, en datzelfde geld voor wat Apple weer eens op de mat legt. De slotzin slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop:

"The iPhone might not excite like smartphones once did, but the amount of attention to detail and execution in the hardware is unparalleled and a cut above anything else in the industry."

Op eerste gezicht is de iPhone 7 alles behalve spannend. Spannende nieuwe functionaliteiten zijn er niet echt en het design is grotendeels hetzelfde als de afgelopen twee jaar. Daardoor is het niet zo dat je de hele dag met je nieuwe smartphone wilt spelen.

Des te meer is de iPhone 7 een geweldige vooruitgang in ieder aspect in dagelijks gebruik. Ik ben zelf echt een performance freak en kan echt genieten van snelheid snelheid en nog eens snelheid. Laat dat nou net hetgeen zijn wat ongeevenaard is door anderen in de industrie. iOS10 is daarbij flink onder handen genomen en komt goed geoptimaliseerd over. Kleine dingen zoals nieuwe 3D-touch functionaliteiten, het oppakken waarna direct het scherm oplicht, het nieuwe homescreen en vernieuwde animaties komen allemaal erg goed uit de verf in dagelijks gebruik. Met de batterijverbeteringen, optische beeldstabilisatie voor de gewone iPhone 7, stereo speakers en noem maar op heb je een enorm complete telefoon die juist in het dagelijkse leven exceleert.

Komend van een iPhone 6 Plus moet ik zeggen dat ik het grotere scherm behoorlijk mis. De huidige Plus modellen waren voor mij echter out of the question vanwege de grote schermranden. Met de iPhone 7 kan ik prima uit de voeten, maar hier is zeker ruimte voor verbetering voor volgend jaar. Kleinere schermranden, daardoor een groter scherm en een resolutiebump van het scherm zijn wel dingen die ik verwacht voor het gewone iPhone 7 model. Dit zijn ook direct de enige gebreken, hetgeen waarmee ik kan leven. Na twee jaar een underpowered iPhone 6 Plus en geklungel met het formaat voel ik mij eindelijk weer voldaan en volledig gelukkig met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
keest12 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:33:
De review van Anandtech is wel weer erg indrukwekkend moet ik zeggen, en datzelfde geld voor wat Apple weer eens op de mat legt. De slotzin slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop:

"The iPhone might not excite like smartphones once did, but the amount of attention to detail and execution in the hardware is unparalleled and a cut above anything else in the industry."

Op eerste gezicht is de iPhone 7 alles behalve spannend. Spannende nieuwe functionaliteiten zijn er niet echt en het design is grotendeels hetzelfde als de afgelopen twee jaar. Daardoor is het niet zo dat je de hele dag met je nieuwe smartphone wilt spelen.

Des te meer is de iPhone 7 een geweldige vooruitgang in ieder aspect in dagelijks gebruik. Ik ben zelf echt een performance freak en kan echt genieten van snelheid snelheid en nog eens snelheid. Laat dat nou net hetgeen zijn wat ongeevenaard is door anderen in de industrie. iOS10 is daarbij flink onder handen genomen en komt goed geoptimaliseerd over. Kleine dingen zoals nieuwe 3D-touch functionaliteiten, het oppakken waarna direct het scherm oplicht, het nieuwe homescreen en vernieuwde animaties komen allemaal erg goed uit de verf in dagelijks gebruik. Met de batterijverbeteringen, optische beeldstabilisatie voor de gewone iPhone 7, stereo speakers en noem maar op heb je een enorm complete telefoon die juist in het dagelijkse leven exceleert.

Komend van een iPhone 6 Plus moet ik zeggen dat ik het grotere scherm behoorlijk mis. De huidige Plus modellen waren voor mij echter out of the question vanwege de grote schermranden. Met de iPhone 7 kan ik prima uit de voeten, maar hier is zeker ruimte voor verbetering voor volgend jaar. Kleinere schermranden, daardoor een groter scherm en een resolutiebump van het scherm zijn wel dingen die ik verwacht voor het gewone iPhone 7 model. Dit zijn ook direct de enige gebreken, hetgeen waarmee ik kan leven. Na twee jaar een underpowered iPhone 6 Plus en geklungel met het formaat voel ik mij eindelijk weer voldaan en volledig gelukkig met een iPhone.
De schermranden (bezels) van de kleine iPhone zijn verhoudingsgewijs net zo groot hoor ;)

Ben bang dat ik het grote scherm ga missen.
Batterij duur zou ook beter moeten zijn bij de plus.
Bij de ene test zie je dat het een fors verschil is en bij een andere test weer niet.

Wat betreft het geklungel met het grote formaat.
Dat vind ik wel weer meevallen.
De kleine iPhone kan ik zelf ook niet altijd met 1 hand bedienen.

Hoezo is het dan geklungel voor jouw als ik vragen mag ?

[ Voor 4% gewijzigd door EdvanAl op 11-10-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
matthijst schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:01:
[...]

Klopt allemaal, ik keek alleen even of mensen serieus waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
stefan_el schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:24:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde. En daarnaast wat verwacht je dat ik zeg? 'Je hebt gelijk zeg het is inderdaad een baggercamera'. Dat je een minder mooie foto laat zien is als roepen dat roken niet slecht voor je want ik ken iemand die er 100 mee geworden is.
U mag mij dit in een PM uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Jij hebt hem door of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Na de tweede keer pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het dubbeltje is neergestort ,of hoe ging dat ook al weer.🤓🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-08 14:10
Ook KPN hier i.c.m. een iPhone 7 Plus. In de omgeving van A'dam heb ik dagelijks last van een zwakke 4G verbinding, die regelmatig overgaat op 3G. Op mijn oude iPhone 6 had ik hier nooit last van. Sinds een week zit ik op de beta 2 (en zie ik KPN NL 26.0 als carrier), maar de problemen zijn er nog steeds helaas. Bummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
De foto van dropbox heb ik genomen met mijn Lumia 1520. Voor mijn camera zit een screenprotector... Omdat ik liever de camera bescherm.

Waarom is volgens deze website: Dpreview
De foto van mijn Lumia 1520 zoveel beter dan die van iPhone 7 Plus of heeft er mee te maken hoe er is geschoten?

[ Voor 9% gewijzigd door Berlinetta op 11-10-2016 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
http://www.gsmarena.com/t...tests_show-blog-20943.php

iemand die deze test kan doen op zijn IPhone 7 plus 32 gb ?
Klopt dit verhaal dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

SjaakAW schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:04:
http://www.gsmarena.com/t...tests_show-blog-20943.php

iemand die deze test kan doen op zijn IPhone 7 plus 32 gb ?
Klopt dit verhaal dan ?
Net een testje gedaan met een collega

Verschil is:

32GB Memory: 1305
128GB Memory: 2398

2 testjes gedaan,
zonder herstart waren ze vergelijkbaar met 100 puntjes verschil in voordeel van de 128GB
Na herstart de bovenstaande score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
CoolHead621 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Net een testje gedaan met een collega

Verschil is:

32GB Memory: 1305
128GB Memory: 2398

2 testjes gedaan,
zonder herstart waren ze vergelijkbaar met 100 puntjes verschil in voordeel van de 128GB
Na herstart de bovenstaande score
Dus het verhaal lijkt enigszins te kloppen dat de 32GB minder snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevada72
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08 12:07
Jammer dat het nog niet steeds mogelijk is om anno 2016 een foto in de 16:9 verhouding te maken.
Heb zelf al 3 generaties iPhone 4, 5 & 6 maar vind dit een gemiste kans.
Eigenlijk kan dit niet voor een high end toestel van deze prijsklasse! erg jammer weer...
Video is wel mogelijk in 16:9 dus het ligt niet aan de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Jevada72 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:33:
Jammer dat het nog niet steeds mogelijk is om anno 2016 een foto in de 16:9 verhouding te maken.
Heb zelf al 3 generaties iPhone 4, 5 & 6 maar vind dit een gemiste kans.
Eigenlijk kan dit niet voor een high end toestel van deze prijsklasse! erg jammer weer...
Video is wel mogelijk in 16:9 dus het ligt niet aan de hardware.
S7 etc. is ook geen 16:9 meer , tenzij je kiest voor een 16:9 formaat maar dan is het een uitsnede geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

SjaakAW schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:32:
[...]

Dus het verhaal lijkt enigszins te kloppen dat de 32GB minder snel is.
Yep, maar inderdaad in reallife, merk je geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 13:38
Even wat Basemark runs gedaan op de 6S 64gb:

Voor sluiten apps Na sluiten apps Direct na opstarten Direct nog een keer
Overall 2390 2531 2536 2408
System 4685 4593 4404 4585
Memory 1170 1502 1589 1234
Graphics 4662 4672 4652 4672
Web 1276 1273 1270 1273

Behoorlijk uiteenlopende scores voor de memory dus. Zaterdag komt mijn 7+ 32gb binnen dus dan zal ik daarop wat testjes draaien.

*in het opstelscherm de layout netjes gemaakt maar komt helaas niet over.

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 11-10-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 22:26
Vraagje,

Hoe zit het nu met de nieuwe levering iphones is de gesis nog steeds aanwezig en ook bij iedereen? Ik heb de mijn gemeld bij KPN en deze hebben een vervanger besteld (DOA). Hoop dat dit t oplost, heb een iPhone 7 Plus 256gb zwart
Pagina: 1 ... 35 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.