Beetje verborgen maar goede tip! Dank!Tourniquet schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:32:
[...]
- Ga naar de foto's van betreffende persoon
- Druk Select rechtsboven
- Selecteer foto
- Druk het knopje voor extra opties linksonder
- Klik "Set Key Face" ( of de nl variant )
Je vind het lastig om 'rechts' te klikken zonder dat je 3d touch gebruikt? Dat komt bij mij op hetzelfde neer haha, of bedoel je niet gewoon normaal tappen?Tha BasZ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:32:
Heeft niet zo zeer met iPhone 7 te maken maar dat is het eerste toestel wat ik zelf bezit met 3D Touch.
Ik vind het superlastig om ergens "rechts" op te klikken zonder dat ik dat 3D Touch "gebruik".
Hebben meerdere mensen dit ook of doe ik iets verkeerds?
Tap-and-hold is lastiger met 3d-touch ja. Daar heb ik ook last van.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat CyBer zegt bedoel ik dus!
Tap-and-hold (klinkt wat logischer dan rechts klikken inderdaad)
Tap-and-hold (klinkt wat logischer dan rechts klikken inderdaad)
Ik hoop hetgday schreef op donderdag 29 september 2016 @ 06:52:
[...]
Volgens mij is dat een placeboeffect. Ik heb nooit problemen gehad met backups iig.
Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen namelijk.
Als je hem als nieuw instelt voelt hij toch wel 'nieuwer' aan
Het schijnt niet nodig te zijn. Ik heb het ook niet gedaan en merk er niets van. Bovendien heb ik geen zin om dagen lang apps te installeren, in te stellen, mijn oude opgeslagen data ergens vandaan te plukken, wachtwoorden te zoeken enz.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nee inderdaad, is wel klote werkBeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:40:
Het schijnt niet nodig te zijn. Ik heb het ook niet gedaan en merk er niets van. Bovendien heb ik geen zin om dagen lang apps te installeren, in te stellen, mijn oude opgeslagen data ergens vandaan te plukken, wachtwoorden te zoeken enz.
Zie hier en daar dat het dan wel weer beter is om de backup via iTunes te doen.
Ik zet in ieder geval maar gewoon een backup terug
Zijn allemaal van die ideeen die ooit de wereld in zijn gekomen door Windows, waar het nog echt effectief opleverde om na een paar jaar te herinstalleren. Tegenwoordig is software daar echt wel goed voor geschreven, zeker dat van Apple wat alleen maar op hun apparaten draait + de opslagchips van iphones/ipads en SSD's in macbooks zijn zo snel dat je eventuele verschillen toch nooit gaat merken.Joshoon schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:55:
[...]
Nee inderdaad, is wel klote werk
Zie hier en daar dat het dan wel weer beter is om de backup via iTunes te doen.
Ik zet in ieder geval maar gewoon een backup terug
Ik ben misschien een miereneuker maar ik heb een soort van klik geluidje rechtesonderin mijn iPhone 7+
Als ik eerst de linkervoorzijde onderin druk en daarna de rechtervoorzijde onderin hoor ik daar een klikje. Als of er daar iets niet helemaal vast zit. Ook zie ik als ik heel goed kijk dat er aan de rand onderin die hoek stof / vuil is gaan ophopen. Alle andere hoeken hebben daar geen last van.
Ik heb geen idee of ik deze iPhone hiervoor kan omruilen maar heb een afspraak bij de Genius bar staan.
Als ik eerst de linkervoorzijde onderin druk en daarna de rechtervoorzijde onderin hoor ik daar een klikje. Als of er daar iets niet helemaal vast zit. Ook zie ik als ik heel goed kijk dat er aan de rand onderin die hoek stof / vuil is gaan ophopen. Alle andere hoeken hebben daar geen last van.
Ik heb geen idee of ik deze iPhone hiervoor kan omruilen maar heb een afspraak bij de Genius bar staan.
Jazeker, is een bekend probleem. Vanaf de iPhone 5 al eigenlijk en de iPhone 6 had het ook erg.wes- schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:14:
Ik ben misschien een miereneuker maar ik heb een soort van klik geluidje rechtesonderin mijn iPhone 7+
I don't have dreams, I have goals!!
Zoals al vaker gezegd, meer een placebo-effect. Het gevoel doet veel met een mens...Scrtz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:14:
[...]
Zijn allemaal van die ideeen die ooit de wereld in zijn gekomen door Windows, waar het nog echt effectief opleverde om na een paar jaar te herinstalleren. Tegenwoordig is software daar echt wel goed voor geschreven, zeker dat van Apple wat alleen maar op hun apparaten draait + de opslagchips van iphones/ipads en SSD's in macbooks zijn zo snel dat je eventuele verschillen toch nooit gaat merken.
I don't have dreams, I have goals!!
HahahahScrtz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:14:
[...]
Zijn allemaal van die ideeen die ooit de wereld in zijn gekomen door Windows, waar het nog echt effectief opleverde om na een paar jaar te herinstalleren. Tegenwoordig is software daar echt wel goed voor geschreven, zeker dat van Apple wat alleen maar op hun apparaten draait + de opslagchips van iphones/ipads en SSD's in macbooks zijn zo snel dat je eventuele verschillen toch nooit gaat merken.

Ben zelf een Windows en Mac fan, maar je hebt helemaal gelijk, Windows is daar altijd slecht in geweest, en dat is het nu nog steeds.
In het verleden was Apple hier ook altijd al de betere in.
Ja, dat bedoelde ik ermee te zeggen.Sorbo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 06:08:
[...]
Daarom bieden ze simpelweg géén garantie op de waterdichtheid. Niet vreemd, Samsung doet het bijvoorbeeld ook niet. Omdat onmogelijk aan te tonen is hoe diep het toestel is geweest, en of het toestel uberhaupt nog wel waterdicht was voor het toestel ondergedompeld was, geven ze geen extra garantie op waterschade nu 'ie water resistant is.
[...]
Nou net mijn oude 7 tegen een nieuwe 7 ingeruild bij kpn. De nieuwe is nog geler.
Zit er dan zo veel verschil in de schermen?Ferry05 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:06:
Nou net mijn oude 7 tegen een nieuwe 7 ingeruild bij kpn. De nieuwe is nog geler.
Ja deze is echt geler vooral onderkant.Joshoon schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:14:
[...]
Zit er dan zo veel verschil in de schermen?
Kan je dit eens op foto zetten ?Ferry05 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:22:
[...]
Ja deze is echt geler vooral onderkant.

Voelen jullie de speaker ook door de behuizing heen als er muziek aanstaat? Het is bij mij wel redelijk voelbaar...
Jeps, alleen maar fijn dat de behuizing als klankkast fungeert.dannyvdb1997 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:34:
Voelen jullie de speaker ook door de behuizing heen als er muziek aanstaat? Het is bij mij wel redelijk voelbaar...
Vandaag de jetblack in een Apple Store bekeken. Op zich wel mooi, maar een beetje een vingerafdrukmagneet. Voelt lekker aan, zoals m'n favoriete iPhone (3G/3GS). Zaten al wel wat krassen achterop, maar denk van paupers die het even willen testen. Hou nu de mat zwarte, maar zou misschien de volgende keer de jetblack wel halen.
Ook even gespeeld met de plus. Camera met 2x zoom is wel leuk gedaan.
Hoop écht dat ze dat volgende jaar in de kleine iPhone weten te proppen!
Ook even gespeeld met de plus. Camera met 2x zoom is wel leuk gedaan.
Hoop écht dat ze dat volgende jaar in de kleine iPhone weten te proppen!
Haters everywhere but I don’t really care
HeldTourniquet schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:32:
[...]
- Ga naar de foto's van betreffende persoon
- Druk Select rechtsboven
- Selecteer foto
- Druk het knopje voor extra opties linksonder
- Klik "Set Key Face" ( of de nl variant )
Bedankt!
"Stel basisgezicht in" is de NL term.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ja ik heb dat ook. Volledig te verklaren natuurlijk maar een beetje goedkoop voelt het wel.dannyvdb1997 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:34:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
iPad Air 2 praktijken
Maar daar heb ik mij nooit aan gestoord en nu nog steeds niet.
Misschien omdat sommige fanboys vooral overdrijven.keest12 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:46:
Nou mijn iPhone 7 review is direct het laatste review wat ik hier plaats op Tweakers. Man man man, het wil er gewoon niet in bij mensen dat dit gewoon een erg goed toestel is... Echt werkelijk heel erg zonde geweest van mijn zaterdagochtend. En dan ook nog eens die kinderachtige reviews van anderen. De haat zit echt diep tegen Apple bij sommige mensen.
Het beste bestaat niet in een mobiel OS en vooral Apple fanboys verkondigen dat de iPhone het beste is...
Ik vind bijvoorbeeld dat Windows Phone 8.1 het meest stabiele OS is en het blijft vloeiend werken. Mijn iPhone 6 schokt en stoot bij het unlocken sinds de laatste update. Het gaat gewoon niet meer vloeiend.
Nu toch maar eens een upgrade naar de 7 overwegen. Naast de Lumia 950 die ik ook heb gekocht.
Camera van de Lumia is gewoon veel beter dan die van de iPhone 6, maar apps blijft een probleem voor Windows. Zakelijk, kies ik toch de Lumia boven de iPhone, privé dan weer niet.
Waar ik echt een hekel aan heb is mensen die je telefoon willen bekijken (vooral in het begin), omdat het een nieuwe iPhone is. Ik koop dat toestel voor mijzelf en zo bijzonder is hij nou ook weer niet... Dus als je hem wil vasthouden, ga je maar naar de winkel. Zo lang je mijn Lumia niet wilde bekijken destijds, hoef je mijn iPhone nu ook niet te zien
Al met al wordt het toestel door de gebruikers zelf gewoon overgewaardeerd, dat maakt het absoluut geen slecht toestel, misschien zelfs een toestel dat gewoon in de top 3 thuishoort. Maar het overdrijven, het showen irriteert mensen (mijzelf inclusief).
Mijn zwager heeft het idee dat hij bij "de elite" (zijn bewoordingen) hoort omdat hij een iPhone heeft gekocht... Ik vertel het hem niet eens dat ik een iPhone 7 ga kopen. En als ik hem straks heb, zeg ik dat het een tweedehands iphone 6 is. Dan is het opeens niet spannend, want die heeft hij zelf ook al. Hij ziet straks het verschil waarschijnlijk niet eens.
Goed om te horen dat het dus 'hoort'... Tnx. Vind het ook niet heel vervelend of iets dergelijks...
Donstil schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:47:
[...]
Ja ik heb dat ook. Volledig te verklaren natuurlijk maar een beetje goedkoop voelt het wel.
Gaap. Vanmiddag contact gehad met Apple omtrent de zwarte glow in het scherm van mijn iPhone 7.
Had een paar mogelijkheden:
- Een nieuwe opgestuurd krijgen, echter is de levertijd van een nieuw model 3 tot 4 weken. Tevens dien ik dan eerst mijn eigen iPhone terug te sturen alvorens ik de nieuwe toegestuurd krijg. Geen optie natuurlijk want dan heb ik geen telefoon meer.
- Omwisselen in de Apple Store middels een reservering. Momenteel geen enkel model 32GB Mat Black op voorraad in zowel Amsterdam, Haarlem als Den Haag.
- Geld terugkrijgen vanuit Apple. Hier heb ik nu voor gekozen. Heb met hun afgesproken dat ik nu zelf eerst een nieuwe iPhone 7 32GB Mat Black ga kopen en zodra ik deze heb, geef ik dit door aan Apple en storten ze het aankoopbedrag van m'n eerste iPhone 7 terug.. Normaal is de periode de eerste 14 dagen na aanschaf, maar dit hebben ze nu voor mij opgerekt met enkele weken zodat ik even de tijd zou hebben om een nieuw toestel te vinden.
Mediamarkt Ekkersrijt (Eindhoven) heeft 'm op voorraad en daar heb ik 'm nu besteld. Wacht nog op de afhaalbevestiging per mail.
Had een paar mogelijkheden:
- Een nieuwe opgestuurd krijgen, echter is de levertijd van een nieuw model 3 tot 4 weken. Tevens dien ik dan eerst mijn eigen iPhone terug te sturen alvorens ik de nieuwe toegestuurd krijg. Geen optie natuurlijk want dan heb ik geen telefoon meer.
- Omwisselen in de Apple Store middels een reservering. Momenteel geen enkel model 32GB Mat Black op voorraad in zowel Amsterdam, Haarlem als Den Haag.
- Geld terugkrijgen vanuit Apple. Hier heb ik nu voor gekozen. Heb met hun afgesproken dat ik nu zelf eerst een nieuwe iPhone 7 32GB Mat Black ga kopen en zodra ik deze heb, geef ik dit door aan Apple en storten ze het aankoopbedrag van m'n eerste iPhone 7 terug.. Normaal is de periode de eerste 14 dagen na aanschaf, maar dit hebben ze nu voor mij opgerekt met enkele weken zodat ik even de tijd zou hebben om een nieuw toestel te vinden.
Mediamarkt Ekkersrijt (Eindhoven) heeft 'm op voorraad en daar heb ik 'm nu besteld. Wacht nog op de afhaalbevestiging per mail.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 29-09-2016 16:35 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Dat had ik vorige week dus op werk, zat met mijn koptelefoon op (Beats Solo 2 Gold Limited Edition) in de kantine.dfrenner schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:18:
[...]
Waar ik echt een hekel aan heb is mensen die je telefoon willen bekijken (vooral in het begin), omdat het een nieuwe iPhone is. Ik koop dat toestel voor mijzelf en zo bijzonder is hij nou ook weer niet... Dus als je hem wil vasthouden, ga je maar naar de winkel. Zo lang je mijn Lumia niet wilde bekijken destijds, hoef je mijn iPhone nu ook niet te zien
Komt zn man aan van, mag ik je koptelefoon eens testen om te kijken hoe die klinkt?
Ehh... nee? ga mijn koptelefoon toch niet aan vreemde geven! Zei dat hij naar de Apple winkel moest omdat ik hem daar heb gekocht. de gene waarvan ik hem cadeau heb gekregen daar heeft gekocht
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 16:37 ]
Ok iPhone 7 ingeleverd en een 7 plus gehaald. Kan maar niet wennen aan een kleiner scherm. 5.5 inch voelde meteen thuis, wat een verschil.
Verwijderd
Grappig ik heb dat anders om.Silversin schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:46:
Ok iPhone 7 ingeleverd en een 7 plus gehaald. Kan maar niet wennen aan een kleiner scherm. 5.5 inch voelde meteen thuis, wat een verschil.
heb de 6plus gehad
OnePlus 2 (ook rond de 5,x inch)
BlackBerry Priv (5,4 inch)
Huawei P8 lite (5 inch denk ik?)
Oneplus 3 (5,5 inch uit mijn hoofd)
BlackBerry Classic (weekje om te testen)
Daarna de iPhone 6s (3 weken)
Maar ik kan niet wennen aan de grote van de 6s Plus die mijn vriendin heeft terwijl ik de 6Plus toen die tijd wel fijn vond.
Vind toch de kleinere versie fijner, sowieso omdat je hem met 1 hand kunt gebruiken terwijl ik dat bij de Plus helemaal niet kan zelfs oppakken met 1 hand vind ik teveel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 16:57 ]
Huh? Je vind de form factor van de 6plus dus wel fijn maar precies dezelfde form factor van de 6s plus niet?Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:56:
Maar ik kan niet wennen aan de grote van de 6s Plus die mijn vriendin heeft terwijl ik de 6Plus toen die tijd wel fijn vond.
Dat slaat toch als een lul op een drumstel (
Het probleem met de Plus is natuurlijk die onnodige gigantische bezels die andere fabrikanten al jaren verbannen hebben. 5.5 inch is prima maar dan wel met normale bezels.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Verwijderd
Maar daar zit ook een jaar verschil inDonstil schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:06:
[...]
Huh? Je vind de form factor van de 6plus dus wel fijn maar precies dezelfde form factor van de 6s plus niet?
Dat slaat toch als een lul op een drumstel () of bedoel je wat anders?
Toen die tijd vond ik hem fijn, nu vind ik hem veel te groot sinds ik de normale 6s heb gehad.
Uitleg: July 2015 kocht ik de 6PLus om te kijken of ik iPhone weer fijn vond
Toen de 6s kwam in September kocht ik die mede omdat de Plus er niet was, verkocht toen de BB PRiv uit kwam.
Ondertussen andere toestellen gehad met verschillende grote.
Uiteindelijk vind ik normale 6/6s/7 het fijnste voor mij terwijl mijn vriendin hem te klein vind.
Heb nu tijdelijk een 5s in gebruik en hij is klein, maar zo erg vind ik het geen eens terwijl mijn vriendin het echt 100x niks vind
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 17:09 ]
Verwijderd
Dit is onze grote vriend alexmeijer maar dan met een andere naamDonstil schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:06:
[...]
Huh? Je vind de form factor van de 6plus dus wel fijn maar precies dezelfde form factor van de 6s plus niet?
Dat slaat toch als een lul op een drumstel () of bedoel je wat anders?
Verwijderd
Ik test nog al veel verschillende toestellen jaVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:16:
[...]
Dit is onze grote vriend alexmeijer maar dan met een andere naamHij was sowieso nooit heel logisch. Eerst was BB helemaal goddelijk, toen werd het Android, toen weer iOS of nee toch android, en nu blijkbaar weer iOS.
Puur omdat in de winkel testen niks zegt die paar minuten dat je hem gebruikt.
BB was fijn en Android kan ik maar niet aan wennen, ongeacht de skin.
Dus weer iOS
Fijne collega's!Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:34:
Dat had ik vorige week dus op werk, zat met mijn koptelefoon op (Beats Solo 2 Gold Limited Edition) in de kantine.
Komt zn man aan van, mag ik je koptelefoon eens testen om te kijken hoe die klinkt?
Ehh... nee? ga mijn koptelefoon toch niet aan vreemde geven! Zei dat hij naar de Apple winkel moest omdat ik hem daar heb gekocht. de gene waarvan ik hem cadeau heb gekregen daar heeft gekocht
Als iemand me vraagt of hij wat dan ook 's mag zien. Prima joh, leef je uit.
en dan wel de volledige naam van de headphones uittikken. Stiekem wel een stoertje denk ik
[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 29-09-2016 17:44 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Heb mijn iPhone 7 net binnen, scherm is inderdaad warmer, maar geel zou ik het zeker niet noemen.Ferry05 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:22:
[...]
Ja deze is echt geler vooral onderkant.
Verwijderd
Lol.. nee je weet maar nooit wat mensen doen met je spullen! Sorry ben voorzichtigmatthijst schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:39:
[...]
Fijne collega's!
en dan wel de volledige naam van de headphones uittikken. Stiekem wel een stoertje denk ik
Gister overgestapt van android naar i7, prima ervaring.
Alleen 1 vraag, hoe krijg ik Whatsapp geluiden stil, maar dat die wel trilt bij inkomend bericht en dat ik mijn ringtone ook nog hoor. Het lukt mij maar niet
Alleen 1 vraag, hoe krijg ik Whatsapp geluiden stil, maar dat die wel trilt bij inkomend bericht en dat ik mijn ringtone ook nog hoor. Het lukt mij maar niet
Instellingen --) Berichtgeving --) WhatsApp --) Slider achter 'Geluiden' uitzettennickaaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:08:
[edit] dubbelpostnickaaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:08:
[ Voor 12% gewijzigd door bjonnie op 29-09-2016 18:17 ]
Verwijderd
Net bij de EE winkel geweest om aan te geven dat ik de plus toch niet wil.
De normale 7 kost mij £660 terwijl hij op de Apple site staat voor £699.
Toch wel aardig verschil die £39
Ik heb de iPhone 7 ook binnen. Ik vond de 6 niet langzaam, maar er is toch een behoorlijk merkbaar verschil met de 7. Erg tevreden mee. Homeknop is gewoon super, werkt top.
Nu alles instellen en doen.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Zojuist gedaan maar trilt nog steeds niet?ddZ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:16:
[...]
Instellingen --) Berichtgeving --) WhatsApp --) Slider achter 'Geluiden' uitzetten
Vond ik dus ook. Maar vond met ios10 dat me 6 nogal stroef begon te lopen. Met iphone 7, gaat als een sneltrein. Echt wereld van verschil.Bushalte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:52:
Ik heb de iPhone 7 ook binnen. Ik vond de 6 niet langzaam, maar er is toch een behoorlijk merkbaar verschil met de 7. Erg tevreden mee. Homeknop is gewoon super, werkt top.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik had daar eigenlijk echt geen last van. Maar het kan wel sneller blijkbaar.Xtr3me4me schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:54:
[...]
Vond ik dus ook. Maar vond met ios10 dat me 6 nogal stroef begon te lopen. Met iphone 7, gaat als een sneltrein. Echt wereld van verschil.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Hmmm... dat is waar ook: in Whatsapp kan je qua meldingen nog het één en ander instellen...nickaaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:53:
[...]
Zojuist gedaan maar trilt nog steeds niet?
In Whatsapp zelf --) Instellingen --) Meldingen --) Meldingen in app --) Trillen aan.
[ Voor 13% gewijzigd door ddZ op 29-09-2016 19:03 ]
Ja klopt, dat werkt wel maar ik wil graag tril als mijn telefoon in lockstand is en dat doet die nu niet. Tenzij geluid aan staat....ddZ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:01:
[...]
Hmmm... dat is waar ook: in Whatsapp kan je qua meldingen nog het één en ander instellen...
In Whatsapp zelf --) Instellingen --) Meldingen --) Meldingen in app --) Trillen aan.
Mm dat valt me tegen. £660,- is met de koers van vandaag €759,- dus maar een tientje goedkoper dan bij Apple Nederland.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:32:
Net bij de EE winkel geweest om aan te geven dat ik de plus toch niet wil.
Ik volg het nieuws niet op de voet maar dacht dat de pond zo slecht stond de laatste weken/maandag?
Zojuist de iPhone 7 plus mogen ontvangen, maar hebben meer "last" van een gelige scherm? Vergelijken met de iPhone 6s Plus is ie toch minder wit.
Klopt, en dat is nog steeds zo. Maar Apple heeft de prijzen flink verhoogd in de UK sinds de aankondiging van de 7. Zie ook http://www.telegraph.co.u...expensive-in-uk-as-apple/Donstil schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:10:
[...]
Mm dat valt me tegen. £660,- is met de koers van vandaag €759,- dus maar een tientje goedkoper dan bij Apple Nederland.
Ik volg het nieuws niet op de voet maar dacht dat de pond zo slecht stond de laatste weken/maandag?
Zoek in het topic even op geel. Ja, er zijn meer mensen die dit ervaren.wii06 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:23:
Zojuist de iPhone 7 plus mogen ontvangen, maar hebben meer "last" van een gelige scherm? Vergelijken met de iPhone 6s Plus is ie toch minder wit.
Oke, klopt het dat het vanzelf wegtrekt?Bushalte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:25:
[...]
Zoek in het topic even op geel. Ja, er zijn meer mensen die dit ervaren.
Ligt eraan wat je heb. Als het scherm overall geler is, dan niet. Het scherm van de 7 is warmer dan zijn voorgangers. Dit is eventueel aan te passen (Algemeen/Toegankelijkheid/Aangepaste weergave/Kleurfilters), ik had daar laatst een goed stukje over gevonden maar kan dat zo snel niet vinden.wii06 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:27:
[...]
Oke, klopt het dat het vanzelf wegtrekt?
Als het gele vlekken zijn dan is er wat anders aan de hand. Ik weet niet hoe het daar momenteel mee zit.
Ooh dat had ik even gemist, terecht natuurlijk.sww89 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:24:
[...]
Klopt, en dat is nog steeds zo. Maar Apple heeft de prijzen flink verhoogd in de UK sinds de aankondiging van de 7. Zie ook http://www.telegraph.co.u...expensive-in-uk-as-apple/
Verwijderd
klopt idd, bij apple zelf kost hij 699 en de plus 128 was bij EE 798 en bij Apple 817 uit mijn hoofdDonstil schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:10:
[...]
Mm dat valt me tegen. £660,- is met de koers van vandaag €759,- dus maar een tientje goedkoper dan bij Apple Nederland.
Gele gloed lijkt te verdwijnen. Heb heel de dag volle helderheid aanstaan. Vorige had ook de sis geluid, deze niet. Ik heb geen foto genomen.
Even update over het gele scherm dan maar. Ik had hier ook last van, geen vlekvorming maar gewoon volledig.
Ik heb bij kleurfilters het scherm aangepast zodat hij weer 'a la de 6s is. Nu net even de kleurfilters uitgezet en mijn scherm is na een week beduidend minder geel, hoewel nog steeds veel geler dan de 6s.
Het lijkt dus wel minder te worden. Al met al dus geen probleem want je kunt gewoon met de kleurfilters je gewenste profiel instellen
Ik heb bij kleurfilters het scherm aangepast zodat hij weer 'a la de 6s is. Nu net even de kleurfilters uitgezet en mijn scherm is na een week beduidend minder geel, hoewel nog steeds veel geler dan de 6s.
Het lijkt dus wel minder te worden. Al met al dus geen probleem want je kunt gewoon met de kleurfilters je gewenste profiel instellen
Heb sinds vandaag de 7 en kom van de 6 af en merk op dat mijn locatie services arrow altijd aanwezig is. Dus actief lijkt me. Geen idee waar het door komt. Vermoed OneDrive. Weet ook niet meer of ik dit op de 6 had want die is inmiddels leeg.
Ik heb ook een leuke computer..
Oké weten we dat ook weerTranzy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:07:
Heb sinds vandaag de 7 en kom van de 6 af en merk op dat mijn locatie services arrow altijd aanwezig is. Dus actief lijkt me. Geen idee waar het door komt. Vermoed OneDrive. Weet ook niet meer of ik dit op de 6 had want die is inmiddels leeg.
Heb momenteel een iPhone 6 en vroeg me af hoe de 4G snelheid is van de iPhone 7 t.o.v. de iPhone 6.
Had gezien dat de 7 450 Mbps 4G LTE Advanced heeft, wat dan 50% sneller moet zijn dan van de iPhone 6S en 300% sneller dan de iPhone 6.
Ik heb Vodafone en die gebruiken geloof ik 800MHz en 1800MHz banden voor 4G. De iPhone 6 kon alleen op de 1800MHz banden in de 4G+ gebieden de maximale snelheid (van het toestel) halen (150 Mbps).
Nu zie ik op de Vodafone site dat 4G+ max 225 Mbps is (DL) en 50 Mbps (UL), en op 4G dan 150Mbps max DL en ook 50 Mbps max UL.
Zou nog een leuk extraatje zijn, snellere 4G
*nog steeds wachtende op zijn bestelling
*
Had gezien dat de 7 450 Mbps 4G LTE Advanced heeft, wat dan 50% sneller moet zijn dan van de iPhone 6S en 300% sneller dan de iPhone 6.
Ik heb Vodafone en die gebruiken geloof ik 800MHz en 1800MHz banden voor 4G. De iPhone 6 kon alleen op de 1800MHz banden in de 4G+ gebieden de maximale snelheid (van het toestel) halen (150 Mbps).
Nu zie ik op de Vodafone site dat 4G+ max 225 Mbps is (DL) en 50 Mbps (UL), en op 4G dan 150Mbps max DL en ook 50 Mbps max UL.
*nog steeds wachtende op zijn bestelling

Voor de mensen die het scherm gelig vinden, is het niet night shift wat aanstaat en na zonsondergang het scherm wat geliger maakt!? Of zeg ik nu wat raars
Download jij dan met je iPhone ofzo? Mij maakt het nou echt geen bal uit of ik nu 50mbit heb of 200mbitbartpostma schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:20:
Heb momenteel een iPhone 6 en vroeg me af hoe de 4G snelheid is van de iPhone 7 t.o.v. de iPhone 6.
*nog steeds wachtende op zijn bestelling![]()
*
PS: je hebt het over mbps maar je bedoeld mbit neem ik aan, om verwarring te voorkomen.
Vanmiddag mijn derde iPhone 7 opgehaald. Wederom niet tevreden met het scherm. Nu weer een donkere/blauwe band aan de rechterkant van het scherm én een gele vlek linksonderin. Ook scherm als geheel is erg geel. Om gek van te worden. Overigens hulde voor Coolblue voor hun begrip en geduld.MeesterBas schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:50:
Vandaag mijn tweede iPhone 7 zilver 128 gb ontvangen. De eerste heb ik teruggestuurd vanwege een blijvende gele waas linksonderin het scherm. Deze iPhone heeft van rechtsboven naar rechtsonder een donkere blauwachtige 'rand' in het scherm. Alsof de helderheid lager is in dat gebied. Deze gaat ook maar weer terug.
Ben ik te kritisch, of zijn er meer met oneffen kleur in het scherm?
Daarna bij de MediaMarkt gekeken om schermen daar te vergelijken:
- iPhone 7 plus; minder geel, maar wel donkere band rechts, net als mijn iPhone 7.
- iPhone 6s plus; mooi wit scherm, maar ook donkere randen.
- iPhone 6; scherm is parelwit en geen verkleuringen/schaduwen in het scherm. Zoals het hoort te zijn.
Vooral de donkere band vind ik opzienbarend. Mijn "vorige" twee iPhones 7 hadden dit ook. Warme kleur scherm schijnt door LG (leverancier scherm) te komen, maar weet ik het fijne niet van.
Via "Algemeen/Toegankelijkheid/Aangepaste weergave/Kleurfilter/Kleurtint/Selecteur blauw en daarna aanpassen intensiteit" de witbalans koeler kunnen krijgen. Daardoor is de gele vlek linksonder ook minder zichtbaar. En hopen dat bij mijn iPhone de gele (lijm)vlek ook nog wegtrekt (als dit geen fabel is). De donkere band rechts zal wel blijven.
Als de gele waas blijft, gaat óók deze iPhone 7 weer terug. Misschien wil ik dan wel geld terug en dan wachten op een nieuwe batch. Vind dit wel een gerommel van Apple

3 in de rij, kassa erbij
Even om verwarring te voorkomen. Hij heeft het over Mbps en dat is prima.Scrtz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:12:
[...]
PS: je hebt het over mbps maar je bedoeld mbit neem ik aan, om verwarring te voorkomen.
Jij maakt de verwarring nu om Mbps te schrijven als mbps wat juist fout is.
Je hebt MBps en Mbps (1 MB/s = 8,4 Mb/s), mbps is niets.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 29-09-2016 23:23 ]
Van die lijm is een fabeltje. Ik heb mijn 7 ook al 3x omgeruild, eerst een gelig scherm.MeesterBas schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:14:
[...]
Als de gele waas blijft, gaat óók deze iPhone 7 weer terug. Misschien wil ik dan wel geld terug en dan wachten op een nieuwe batch. Vind dit wel een gerommel van Apple
De volgende een gele kleur aan de onderkant van het scherm.
En als je scherm dat heeft ga je je er vanzelf meer op focussen en dan lijkt het nog geler.
Voor de mensen waar het geelachtig na een tijdje witter word, is zeer goed voor hun.
Volgens mij gaat het niet weg, maar raken ze gewend aan het scherm.
Deze die ik nu heb (de 3e omruiling) is bijna zoals de 6s, een klein tintje warmer, maar geen gele gloed of geelachtig scherm. Ik vind het eigenlijk niet kunnen van Apple als je een toestel van 800-1100 euro koopt dat deze geen perfect scherm heeft.
Het is in mijn geval echt minder geworden, geen gewenning want heb ruim een week met aangepast kleurfilter gewerkt. Hij blijft echter wel degelijk geler dan een iPhone 6(s)Azmodann schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:38:
[...]
Van die lijm is een fabeltje. Ik heb mijn 7 ook al 3x omgeruild, eerst een gelig scherm.
De volgende een gele kleur aan de onderkant van het scherm.
En als je scherm dat heeft ga je je er vanzelf meer op focussen en dan lijkt het nog geler.
Voor de mensen waar het geelachtig na een tijdje witter word, is zeer goed voor hun.
Volgens mij gaat het niet weg, maar raken ze gewend aan het scherm.
Deze die ik nu heb (de 3e omruiling) is bijna zoals de 6s, een klein tintje warmer, maar geen gele gloed of geelachtig scherm. Ik vind het eigenlijk niet kunnen van Apple als je een toestel van 800-1100 euro koopt dat deze geen perfect scherm heeft.
Ik vind het ook niet kunnen voor een toestel van (in mijn geval 900 euro). En toch voel ik mij een zeur richting Coolblue. Kunnen zij er wat aan doen?
3 in de rij, kassa erbij
Misschien als Coolblue veel klachten/opmerkingen erover krijgt dat ze de leverancier kunnen aanspreken, vervolgens moeten ze het maar oplossen.MeesterBas schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:53:
Ik vind het ook niet kunnen voor een toestel van (in mijn geval 900 euro). En toch voel ik mij een zeur richting Coolblue. Kunnen zij er wat aan doen?
Je koopt een toestel bij Coolblue, dus Coolblue moet zorgen dat het inorde is.
Coolblue maakt er ook geen probleem van om het toestel om te ruilen.
Maar het is natuurlijk helemaal niet fijn voor Coolblue dat ze toestellen uitleveren aan hun klanten , met een minder goed scherm.
Daar heb je wel gelijk in. Maar toch denk ik daar over na. Vooral omdat het gebrek niet bij iedere iPhone 1-2-3 te zien is. De jongen in de winkel vanmiddag zag het niet. Ik wel helaas.Azmodann schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:58:
[...]
Misschien als Coolblue veel klachten/opmerkingen erover krijgt dat ze de leverancier kunnen aanspreken, vervolgens moeten ze het maar oplossen.
Je koopt een toestel bij Coolblue, dus Coolblue moet zorgen dat het inorde is.
Coolblue maakt er ook geen probleem van om het toestel om te ruilen.
Maar het is natuurlijk helemaal niet fijn voor Coolblue dat ze toestellen uitleveren aan hun klanten , met een minder goed scherm.
3 in de rij, kassa erbij
Ook hier mijn derde iPhone 7 (Plus). Mijn eerste 7 Plus van week 35 had een scherm zo geel als een kanarie, had last van hissing wat mij eigenlijk niet zo boeit. Afgelopen maandag een gewone 7 (week 37) gehaald en vergeleken met de Plus, wat een verschil was dat zeg, heb ze ook vergeleken met een 5S, een 6 Plus en een demo model van de 7 Plus.
Dinsdag de 7 Plus teruggebracht naar de Apple Store, maar kan echt niet wennen aan zo'n klein toestel met dito lage resolutie, merkte het gelijk, vooral met browsen. Woensdagavond teruggebracht naar de MM en gelukkig geld terug kunnen krijgen alleen de 7 Plus mat zwart zat een levertijd van 3-4 weken op, bij thuiskomst had ik een mail van een ander MM filiaal dat mijn reservering van launchday via de MM online shop de volgende dag binnen zou komen.
Vandaag dus de 7 Plus (week 38) opgehaald en deze heeft echt een goed scherm tot nu toe, kleur is wel warmer maar de gele waas die mijn vorige plus had is totaal afwezig, mooi egaal scherm ook. Hissing is er nog wel maar een stuk minder dan mijn vorige (mijn normale 7 had haast geen hissing hoorbaar). Als je de WiFi uitzet is de hissing nog 80 procent van wat het met WiFi aan is en als je hem op vliegtuigmodus zet is er amper iets te horen, het zal dus wel ergens in het "draadloos" gebeuren zitten.
Dinsdag de 7 Plus teruggebracht naar de Apple Store, maar kan echt niet wennen aan zo'n klein toestel met dito lage resolutie, merkte het gelijk, vooral met browsen. Woensdagavond teruggebracht naar de MM en gelukkig geld terug kunnen krijgen alleen de 7 Plus mat zwart zat een levertijd van 3-4 weken op, bij thuiskomst had ik een mail van een ander MM filiaal dat mijn reservering van launchday via de MM online shop de volgende dag binnen zou komen.
Vandaag dus de 7 Plus (week 38) opgehaald en deze heeft echt een goed scherm tot nu toe, kleur is wel warmer maar de gele waas die mijn vorige plus had is totaal afwezig, mooi egaal scherm ook. Hissing is er nog wel maar een stuk minder dan mijn vorige (mijn normale 7 had haast geen hissing hoorbaar). Als je de WiFi uitzet is de hissing nog 80 procent van wat het met WiFi aan is en als je hem op vliegtuigmodus zet is er amper iets te horen, het zal dus wel ergens in het "draadloos" gebeuren zitten.
Geen idee wie het is, maar dat is toch niet raar? OS'en veranderen.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:16:
[...]
Dit is onze grote vriend alexmeijer maar dan met een andere naamHij was sowieso nooit heel logisch. Eerst was BB helemaal goddelijk, toen werd het Android, toen weer iOS of nee toch android, en nu blijkbaar weer iOS.
Mijn voorkeur wijzigt ook regelmatig.
Nou, dat ligt er dus aan. Ik heb één zwager die alleen maar interesse heeft als het een iPhone is en anders totaal niet. Daar kan ik slecht tegen en dan krijg je helemaal niets te zien van mij.matthijst schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:39:
[...]
Fijne collega's!
Sowieso, mensen die denken status te ontlenen aan het merk telefoon, het is niet alsof je een ton ervoor neerlegt. De gemiddelde scholier kan al een iphone kopen. Zo bijzonder is het ook weer niet.
Ik merk het ook echt met de 6, nog geen 7 besteld, maar ben wel rond aan het kijken nu. Hij doet sommige acties sinds de laatste update hokkerig en stoterig, unlocken gaat niet vloeiend meer bijvoorbeeld.Bushalte schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:52:
Maar met de meldingen over gelige schermen, wacht ik nog wel.een maandje denk ik...
Nou m'n nieuwe iPhone 7 heeft ook last van de coil-noise. Nu ben ik echter eens gaan kijken: m'n iPhone 6S heeft precies dezelfde geluiden, zeker onder stress.
Maarrrrrrr... Op de iPhone 7 is het heel duidelijk te horen op video opnames. Op de iPhone 6S is het zeer verwaarloosbaar en moest ik echt kloten met t geluid om 't te horen; en dan nog was het een minimaal probleem. Geen probleem dus.
Ben benieuwd wat er anders is aan de interne lay-out van de 7 waardoor het zo prominent hoorbaar is, en op de 6S niet. De microfoons zitten volgens mij op dezelfde plek... Beiden draaien 10.2, dus ook dat is het probleem niet.
Zouden de microfoons in de 7 gevoeliger zijn...? Dat kan ook nog natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd, maar baal er eerlijk gezegd wel een beetje van. Zelfs op live photos hoor je het er doorheen. Ik zal vanmiddag ff de twee videos (een op 6S een op 7, beiden onder lichte background stress) uploaden om 't verschil te laten horen.
En denk dat ik nog maar eens met Apple ga babbelen wat hier aan gedaan kan worden, want het verziekt opnames gewoon. Met hard geluid hoor je 't niet, maar net bijvoorbeeld ff buiten gestaan met op de achtergrond de lokale N-weg: je hoort het er doorheen... Dwz als je in een natuurgebied, bos/strand oid, filmt/live photos maakt, je dus die coil-noise erdoorheen hoort.
Ook als je bijvoorbeeld in een stille ruimte een gesprek/interview met iemand voert zal je dus de hele tijd dat gepiep/geruis horen op 't moment dat niemand praat.
Heel leip. Ik erger me er wel aan.
Maarrrrrrr... Op de iPhone 7 is het heel duidelijk te horen op video opnames. Op de iPhone 6S is het zeer verwaarloosbaar en moest ik echt kloten met t geluid om 't te horen; en dan nog was het een minimaal probleem. Geen probleem dus.
Ben benieuwd wat er anders is aan de interne lay-out van de 7 waardoor het zo prominent hoorbaar is, en op de 6S niet. De microfoons zitten volgens mij op dezelfde plek... Beiden draaien 10.2, dus ook dat is het probleem niet.
Zouden de microfoons in de 7 gevoeliger zijn...? Dat kan ook nog natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd, maar baal er eerlijk gezegd wel een beetje van. Zelfs op live photos hoor je het er doorheen. Ik zal vanmiddag ff de twee videos (een op 6S een op 7, beiden onder lichte background stress) uploaden om 't verschil te laten horen.
En denk dat ik nog maar eens met Apple ga babbelen wat hier aan gedaan kan worden, want het verziekt opnames gewoon. Met hard geluid hoor je 't niet, maar net bijvoorbeeld ff buiten gestaan met op de achtergrond de lokale N-weg: je hoort het er doorheen... Dwz als je in een natuurgebied, bos/strand oid, filmt/live photos maakt, je dus die coil-noise erdoorheen hoort.

Heel leip. Ik erger me er wel aan.
[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 30-09-2016 05:17 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Zoals WhatsappHack het probleem met het gesis hier beschrijft ervaar ik het ook.
Ook zonder stressen van het toestel merk je gewoon dat het geluid in je video opnamen tikt en kraakt. Ik weet alleen nog niet of ik het gedoe met ruilen wil. Verder is het scherm goed, kraakt of klikt de behuizing niet etc.
Weet je al wat je gaat doen WhatsappHack?
Ook zonder stressen van het toestel merk je gewoon dat het geluid in je video opnamen tikt en kraakt. Ik weet alleen nog niet of ik het gedoe met ruilen wil. Verder is het scherm goed, kraakt of klikt de behuizing niet etc.
Weet je al wat je gaat doen WhatsappHack?
Ik merk met sommige functies hetzelfde. De touch id werkt bijvoorbeeld duidelijk sneller.Xtr3me4me schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:54:
[...]
Vond ik dus ook. Maar vond met ios10 dat me 6 nogal stroef begon te lopen. Met iphone 7, gaat als een sneltrein. Echt wereld van verschil.
Dat het scherm aan gaat als je hem op pakt, heb ik meteen uitgezet. Lijkt me dat-ie onderweg dan continue aan en uit gaat.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Lees zo vaak ik kan niet wennen aan Android of aan IOS.
Kom nou zeg.
Het ontloopt elkaar zo weinig.
Na een week weet je niet beter.
Behalve dan dat IOS best veel beperkingen heeft.
Dat je kiest voor een eco systeem dat kan ik begrijpen. Maar niet kunnen wennen niet.
Zo kan je bijvoorbeeld een Android nagenoeg het zelfde inrichten als een iphone.
Heb zelf een I6s en een S7e en beide zijn perfect in gebruik.
Kom nou zeg.
Dat je kiest voor een eco systeem dat kan ik begrijpen. Maar niet kunnen wennen niet.
Zo kan je bijvoorbeeld een Android nagenoeg het zelfde inrichten als een iphone.
[ Voor 8% gewijzigd door EdvanAl op 30-09-2016 07:54 ]
dat kun je toch zien onder instellingen privacy locatievoorzieningen.Tranzy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:07:
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Kort vraagje over de dubbele cameras. Ik ben even kwijt wanneer de rechterlens zijn werk doet, heb het gevoel dat iets niet goed werkt.
Vinger op de rechterlens en zoomen > niks, geen vinger op beeld
Vinger op rechterlens en foto > nog steeds geen vinger in beeld
Heb het gevoel alsof alleen de linker lens werkt. Of zit ik fout?
Blijkbaar werkt dit niet niet indoors
Vinger op de rechterlens en zoomen > niks, geen vinger op beeld
Vinger op rechterlens en foto > nog steeds geen vinger in beeld
Heb het gevoel alsof alleen de linker lens werkt. Of zit ik fout?
Blijkbaar werkt dit niet niet indoors

[ Voor 7% gewijzigd door Silversin op 30-09-2016 08:32 ]
Nee, die pijl is een privacymelding die aangeeft dat er een app is die je locatie ongeveer weet. Het wil niet per se zeggen dat se GPS op dat moment ook actief is.Tranzy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:07:
Ja en nee.gday schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:58:
[...]
Nee, die pijl is een privacymelding die aangeeft dat er een app is die je locatie ongeveer weet. Het wil niet per se zeggen dat se GPS op dat moment ook actief is.
Volgens mij is dit verhaal over doorzichtig of niet doorzichtig nog steeds valide.
http://apple.stackexchang...indicator-hollow-vs-solid
Staat een duidelijk antwoord onder
[ Voor 3% gewijzigd door EdvanAl op 30-09-2016 08:12 ]
Mijn WiFi thuis gaat over een koperdraadje waar ik 7.52mbits download haal en 0.24mbit upload haal.Scrtz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:12:
[...]
Download jij dan met je iPhone ofzo? Mij maakt het nou echt geen bal uit of ik nu 50mbit heb of 200mbit

Dus helaas maakt het voor mij wel uit

Al die mensen die hier een iPhone kopen en dan voor een ander model ruilen, wat doet Apple met die nauwelijks gebruikte toestellen? Als nieuw verkopen?
Dat dat zo maar kan, een gebruikt exemplaar inwisselen. Ik dacht koop is toch koop in principe? (Behalve bij koop op afstand). Kan ik een zak snoep terugbrengen naar de AH als ik er eentje uitgenomen heb en het niet lekker vond? Heb ik dan recht op mijn geld terug? Of is in dat geval koop wel koop?
Dat dat zo maar kan, een gebruikt exemplaar inwisselen. Ik dacht koop is toch koop in principe? (Behalve bij koop op afstand). Kan ik een zak snoep terugbrengen naar de AH als ik er eentje uitgenomen heb en het niet lekker vond? Heb ik dan recht op mijn geld terug? Of is in dat geval koop wel koop?
Die telefoons staan een half jaar later waarschijnlijk op iBood als refurbished of zo
Gisteren nagevaard bij het inwisselen van mn phone voor een 7+. Medewerker vertelde me dat ze allemaal gerecycled werden.SAICRJMPM schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:18:
Al die mensen die hier een iPhone kopen en dan voor een ander model ruilen, wat doet Apple met die nauwelijks gebruikte toestellen? Als nieuw verkopen?
Nee, een aantal iOS-versies terug betekende een pijl bovenin dat de GPS actief was. Met nieuwe API's is de betekenis van dat pijltje gewijzigd. Je kon daarna namelijk als developer ook de ruwe locatie opvragen zonder dat je de nauwkeurigheid van GPS nodig hebt. Dit zijn dan zogenaamde significant location changes. De locatie wordt dan bepaald aan de hand van nauwkeurigheid die je als developer in kunt stellen (bijjv nauwkeurigheid van een kilometer). Hiervoor wordt dan niet per se GPS gebruikt, maar informatie van zendmasten en WiFi-netwerken. Pas als de locatie van de gebruiker 'significant' is gewijzigd, krijgt de app dat dan door. Dat gebeurt volgens Apple op een manier die vrijwel verwaarloosbaar is voor de accu. Apple geeft zelf ook het volgende aan:SjaakAW schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:09:
[...]
Ja en nee.
Volgens mij is dit verhaal over doorzichtig of niet doorzichtig nog steeds valide.
"When Location Services is active, a black or white arrow icon appears in the status bar." (https://support.apple.com/en-us/HT203033) Ze hebben het daar dus expliciet niet over GPS, maar location services.
Ik begrijp de misvatting wel, maar ik heb van die misvatting veel last gehad met mijn eigen app Buienalarm. Ik kreeg namelijk van gebruikers vaak klachten dat Buienalarm zogenaamd de telefoon leeg zou trekken omdat er opeens een pijltje bovenin verscheen, en 'dus' de GPS constant in gebruik was. Ik heb nooit de GPS actief aangesproken met Buienalarm ...
Ik heb een hele uitleg toe moeten voegen in de App Store-omschrijving van Buienalarm om dit uit te leggen.
Verder klopt het inderdaad wel dat er een onderscheid is tussen een 'solid' en een 'hollow' pijl. Maar dat zegt nog steeds niets over eventueel GPS-gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door gday op 30-09-2016 09:08 ]
Ik moet zeggen dat ik toch al wat problemen heb gehad met de i7+. Opeens hangt alles en werkt de homebutton niet meer, ook hard reset weigert hij. Na een aantal minuten is dit weer oké. Muziek dat opeens stopt en niet goed lijkt te downloaden. Misschien wat dingen in iOS 10, maar wel zeer storend.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Heerlijke app heb je gemaakt btw, vele malen fijner en vlugger dan Buienradar. Gebruik hem al sinds je zo snel de iPhone 6 Plus native resolutie als een van de weinigen toepaste.gday schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:57:
[...]
Nee, een aantal iOS-versies terug betekende een pijl bovenin dat de GPS actief was. Met nieuwe API's is de betekenis van dat pijltje gewijzigd. Je kon daarna namelijk als developer ook de ruwe locatie opvragen zonder dat je de nauwkeurigheid van GPS nodig hebt. Dit zijn dan zogenaamde significant location changes. De locatie wordt dan bepaald aan de hand van nauwkeurigheid die je als developer in kunt stellen (bijjv nauwkeurigheid van een kilometer). Hiervoor wordt dan geen GPS gebruikt, maar informatie van zendmasten en WiFi-netwerken. Pas als de locatie van de gebruiker 'significant' is gewijzigd, krijgt de app dat dan door. Dat gebeurt volgens Apple op een manier die vrijwel verwaarloosbaar is voor de accu. Apple geeft zelf ook het volgende aan:
"When Location Services is active, a black or white arrow icon appears in the status bar." (https://support.apple.com/en-us/HT203033) Ze hebben het daar dus expliciet niet over GPS, maar location services.
Ik begrijp de misvatting wel, maar ik heb van die misvatting veel last gehad met mijn eigen app Buienalarm. Ik kreeg namelijk van gebruikers vaak klachten dat Buienalarm zogenaamd de telefoon leeg zou trekken omdat er opeens een pijltje bovenin verscheen, en 'dus' de GPS constant in gebruik was. Ik heb nooit de GPS aangesproken met Buienalarm ...
Ik heb een hele uitleg toe moeten voegen in de App Store-omschrijving van Buienalarm om dit uit te leggen.
Verder klopt het inderdaad wel dat er een onderscheid is tussen een 'solid' en een 'hollow' pijl. Maar dat zegt nog steeds niets over eventueel GPS-gebruik.
Thanks! Ja, ik had de 6 Plus gehaald op launch day bij de Apple Store en ergerde me meteen helemaal kapot aan die opgeblazen layout.keest12 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:06:
[...]
Heerlijke app heb je gemaakt btw, vele malen fijner en vlugger dan Buienradar. Gebruik hem al sinds je zo snel de iPhone 6 Plus native resolutie als een van de weinigen toepaste.
Ik heb voor die grotere schermen zelfs nog geëxperimenteerd met een alternatieve layout waarbij je alle navigatie in Buienalarm kunt doen met je rechterduim zonder Reachability. Maar dat heeft de App Store nooit bereikt ...
[ Voor 20% gewijzigd door gday op 30-09-2016 09:16 ]
Dat zijn betere antwoorden. Geintje is leuk maar levert geen bijdrage (...*kuch* @Donstil)SjaakAW schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:09:
[...]
Ja en nee.
Na wat onderzoek blijkt dat de locatie service gebruikt (dus solid arrow) wordt als je in Onedrive "Achtergrond uploaden" aan hebt staan. Er staat in het kort, als je dit aanzet, dat je foto's automatisch geüpload worden wanneer je je locatie wijzigt.
Vraag me alleen af of dit niet een aanslag is op je batterij. Want hij is wel actief constant.
Ik heb ook een leuke computer..
Kun je al iets zeggen over ios10 update? de donkere buienalarm widget valt nogal uit de toon tussen de andere (lichte) widgets...
Heb gisteren Apple gebeld over het 4G probleem en ze gaven aan dat het bij hen niet bekend is. Werd me aangeraden om alle standaard checks te doen (clean install, sim in andere telefoon enz).
Aangezien er op andere fora veel te lezen is over zelfde problemen in de UK (three) en USA (verizon) zal er binnenkort wel een software update komen.
Om iets beter inzicht te krijgen in het probleem vroeg ik me af of er een goede app is om bij te houden hoe lang er een 4G signaal is en hoe vaak hij terugvalt naar 3G. Iemand suggesties?
Aangezien er op andere fora veel te lezen is over zelfde problemen in de UK (three) en USA (verizon) zal er binnenkort wel een software update komen.
Om iets beter inzicht te krijgen in het probleem vroeg ik me af of er een goede app is om bij te houden hoe lang er een 4G signaal is en hoe vaak hij terugvalt naar 3G. Iemand suggesties?
Paar daagjes wachten.MP3-Junky schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:31:
[...]
Kun je al iets zeggen over ios10 update? de donkere buienalarm widget valt nogal uit de toon tussen de andere (lichte) widgets...

[ Voor 19% gewijzigd door gday op 30-09-2016 09:41 ]
Kijk, daar worden we blij van. Keep up the good work!gday schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:38:
[...]
Paar daagjes wachten.Incl support voor 3D touch en de taptic engine.
Wat is de wifi trouwens belachelijk snel op de 7 zeg, pfoei... Op de 6 was er al weinig mis mee, maar een app van 3 á 400 mb installeren gaat echt binnen 10/20 seconden. Gebruiksklaar. Toegegeven, ik heb een 500/500 glaslijn liggen, maar zo snel heb ik het nog nooit ervaren. Ruim 300 mbit down/up in een speedtest... Nice!
Weet eigenlijk niet of er intern iets veranderd is qua wifi, maar ik ervaar het als een enorme stap voorwaarts.
Verder nog steeds erg tevreden. Goed scherm, hoor geen coil whine (al hoor ik wel wat ruis op video-opnames, maar hoop dat ze dat softwarematig op kunnen lossen), en gewoon bloedsnel. Top. Alleen dat raise to wake mag van mij wel een goede stap sneller reageren, tot die tijd staat het bij mij uit. Knop drukken gaat sneller.
Weet eigenlijk niet of er intern iets veranderd is qua wifi, maar ik ervaar het als een enorme stap voorwaarts.
Verder nog steeds erg tevreden. Goed scherm, hoor geen coil whine (al hoor ik wel wat ruis op video-opnames, maar hoop dat ze dat softwarematig op kunnen lossen), en gewoon bloedsnel. Top. Alleen dat raise to wake mag van mij wel een goede stap sneller reageren, tot die tijd staat het bij mij uit. Knop drukken gaat sneller.
Ik heb in 2 weken ook 2 keer gehad dat mijn iPhone 7 echt vast zat in een bepaalde app. Home-button werkte niet, maar ook de powerbutton niet. Ik kon de telefoon dus niet uitzetten of resetten. Het gebeurde 1 keer in de app Instagram en de andere keer in Garageband. Het gekke is dat ik die app gewoon kon blijven gebruiken.carpebios schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:00:
Ik moet zeggen dat ik toch al wat problemen heb gehad met de i7+. Opeens hangt alles en werkt de homebutton niet meer, ook hard reset weigert hij. Na een aantal minuten is dit weer oké. Muziek dat opeens stopt en niet goed lijkt te downloaden. Misschien wat dingen in iOS 10, maar wel zeer storend.
...less is more
Verwijderd
Niet mee eens, ik heb zowel Android, IOS en BB gehad maar Android vind ik zo slecht in elkaar zitten en je moet alles aanpassen om het beetje normaal tekrijgen.SjaakAW schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:46:
Lees zo vaak ik kan niet wennen aan Android of aan IOS.
Kom nou zeg.
Instellingen menu van Android vind ik echt een puinzooi!
Net als en ik blijf het zeggen: Je apps op 2 plekken (Of in het "apps" menu of als snel koppeling op je "bureaublad") en om nou alles daar neer te planten (elke app die er is) vind ik niks.
Nee vind IOS het beste en BB10 eigenlijk ook maar dat vind ik nu niks meer ivm de ontwikkeling die al heel lang is gestopt.
Ik heb er ook nog behoorlijk last van. Letterlijk op het voorplein van Amsterdam CS valt de verbinding terug op 3G en weigert in de tram tot aan het Rokin niet op 4G te gaan, zelfs niet bij terugzetten naar 3G en dan terug naar 4G. Wanneer je de iPhone met scherm aan gebruikt blijft de verbinding ook nog een hele poos op 3G staan, ondanks dat er wel een 4G signaal is. Op dat moment zit er niks anders op dan even je scherm uit te drukken of de toggle van 4G naar 3G en terug om te zetten. Rete irritant want 3G is merkbaar trager en slurpt meer accu.KappuhH schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:33:
Heb gisteren Apple gebeld over het 4G probleem en ze gaven aan dat het bij hen niet bekend is. Werd me aangeraden om alle standaard checks te doen (clean install, sim in andere telefoon enz).
Overigens is het niet alleen op Amsterdam CS, maar ook bij het naderen van Amsterdam Sloterdijk en het binnen rijden van de binnenstad met de trein. Het is overduidelijk dat dit nou net de 4G+ gebieden van KPN zijn en dat dat verre van lekker werkt op de nieuwe iPhone 7's. Bij het opzoeken van deze problemen op de Nederlandse fora's zijn het vrijwel uitsluitend KPN gebruikers die deze problemen ervaren. Zou het dan toch aan de manier liggen hoe de provider 4G+ heeft toegepast op zijn netwerk of iets dergelijks...
Toevallig Vodafone en T-Mobile gebruikers hier op het forum die kunnen bevestigen dat zij geen last hebben van deze problemen?
Ik kan mij dan absoluut niet vinden in jouw verhaal.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:15:
[...]
Niet mee eens, ik heb zowel Android, IOS en BB gehad maar Android vind ik zo slecht in elkaar zitten en je moet alles aanpassen om het beetje normaal tekrijgen.
Instellingen menu van Android vind ik echt een puinzooi!
Net als en ik blijf het zeggen: Je apps op 2 plekken (Of in het "apps" menu of als snel koppeling op je "bureaublad") en om nou alles daar neer te planten (elke app die er is) vind ik niks.
Nee vind IOS het beste en BB10 eigenlijk ook maar dat vind ik nu niks meer ivm de ontwikkeling die al heel lang is gestopt.
Het verhaal met je Apps en neer planten.
Heb een app drawer en een bureaublad.
Op het bureaublad plaats ik wat ik zelf wil.
Enfin idereen is anders laten we het daar maar op houden.
Sommige handelingen zijn ook wat omslachtiger op IOS.
Android
Screenshot maken en meteen delen.
IOS
Screenshot maken dan naar gallery en dan delen.
En zo heeft IOS ook weer zijn voordelen
Verwijderd
Dat is inderdaad precies mijn probleem, ik wil geen apps op 2 plekken hebben staan en ik wil ook niet eerst op "apps" moeten klikken om op de App drawer te komen.SjaakAW schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:26:
[...]
Ik kan mij dan absoluut niet vinden in jouw verhaal.
Het verhaal met je Apps en neer planten.
Heb een app drawer en een bureaublad.
Op het bureaublad plaats ik wat ik zelf wil.
Enfin idereen is anders laten we het daar maar op houden.
Sommige handelingen zijn ook wat omslachtiger op IOS.
Android
Screenshot maken en meteen delen.
IOS
Screenshot maken dan naar gallery en dan delen.
En zo heeft IOS ook weer zijn voordelen
Bij IOS heb ik standaard alles op het "bureaublad" en niet nog eens op een andere plek waar ook nog eens "alle" apps staan dus het staat er niet dubbel.
Heb 1 scherm met alle apps en mappen die ik gebruik en thats it, niet nog eens een app drawer die er tussen hangt.
Gister mijn iPhone 7 even onder de kraan gehad, dacht waarom ook niet... Ik probeer het gewoon. Je merkt als je daarna muziek luistert over de speakers dat er wel water in heeft gezeten maar na een minuut of 5/6 klinkt alles weer normaal. 
Wel makkelijk om hem even goed schoon te maken zo.
Wel makkelijk om hem even goed schoon te maken zo.
[ Voor 10% gewijzigd door mprkooij op 30-09-2016 10:46 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.