https://www.abnamro.nl/nl.../veelgestelde-vragen.html
en zo zijn er nog wel meer site's die dit melden.
Ik heb in Nederland alleen omwegen gezien om met Apple Pay te betalen?Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:32:
[...]
Android Pay kan ik nergens gebruiken en heb nog geen winkel gezien die het heeft.
Apple Pay daar in tegen kan ik overal gebruiken zonder problemen en echt super makkelijk!
Tja, dat vind ik juist het allergrootste probleem van de iPhone. Dat je die notificaties niet ziet, wil namelijk niet zeggen dat je geen notificaties hebt. Bij de iPhone zie je ze op je lockscreen en na het unlocken verdwijnen ze en moet je extra handelingen uitvoeren om te zien op wat voor meldingen je nog moet reageren. Zo komt het vaak voor dat ik een bericht mis op mijn iPhone.Android heb je na een dag niet kijken allemaal icoontjes boven in het scherm staan (standaard staan er al veel te veel) bij iPhone is dit meer schoon.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Andersom werkt dat exact hetzelfde natuurlijk. Mensen geven vaak (gevoelsmatig) veel geld uit aan een apparaat en nemen dan ook alle moeite om die aankoop te legitimeren.Daejji schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:36:
[...]
Altijd al zo geweest. 99 procent van de mensen met een iPhone is gewoon tevreden met hun iPhone. En bijna alle klagers hebben zelf geen iPhone, maar gaan dan lopen klagen over de iPhone. Snap dat sowieso nooit.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Die bron bevestigt slechts de enige waarheid in zijn reactie, de rest is onzin in zijn reactie.Peaky schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:39:
[...]
en zo zijn er nog wel meer site's die dit melden.
In Android is de NFC chip inderdaad opengesteld. Daardoor hebben gebruikers de keuze om gebruik te maken van Google's Android Pay (welke wel bestaat!), maar ook van apps van je eigen bank.Dat is geen Android Pay, dat bestaat naar mijn weten helemaal niet. Dit gat via de ABN/ING/Rabo gewoon via NFC, dat gewoon is opengesteld.
Dat klopt. Want alle NFC terminals (lees: draadloze betaalautomaten) ondersteunen de wereldwijde standaard voor draadloos betalen. De ING site legt dat mooi uit. Hoe herken je dat? Nou, aan dit symbool:Daarom kan je in Nederland eigenlijk overal met je telefoon betalen.

En dit is grote onzin, en vandaar vroeg ik om een bron. Apple ondersteunt ook gewoon de NFC standaard mbt mobiel betalen. Achter de schermen wordt de betaling echter anders afgehandeld dan bijvoorbeeld het draadloos betalen middels je credit card of ING betaalpas. Apple zit er immers nog tussen. Middels tokens worden betalingen verricht tussen je Apple device en het banksysteem. Zie Apple Pay, net als NFC betalen bij Android, als een verlengde van je bankpas, en werkt zodoende voor de gebruiker op dezelfde manier.Alleen het gesloten Applepay werkt hier niet en dat komt omdat het een eigen formaat is, met waarschijnlijk weer voor iedere winkelier een eigen terminal (incl een bedrag per terminal naar Apple).

Antwoord:My point of sale terminal is already NFC/contactless payment-capable. Can I accept Apple Pay right away?
Bovenstaande moet je dan vertalen naar het in Nederland gangbare betaalsysteem. Amerika is natuurlijk een credit card land en hier is (draadloos) betalen met een debetkaart (betaalpas) gangbaar. Betalen gaat echter op dezelfde manier. Google geeft mij verder nog deze random bron met een how to voor Nederland, en twee gebruikersreacties https://www.allaboutphone...u-al-apple-pay-nederland/If you accept Visa, MasterCard, American Express, Discover, or Interac contactless payments today, you’re likely able to accept Apple Pay for those networks without any changes. If you’re not already accepting contactless payments, contact your payment provider to verify that your point of sale setup can accept Apple Pay, and then ask them to enable it. To learn more, see our Apple Pay merchant checklist.
[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 25-09-2016 11:21 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ieder systeem heeft zijn voordelen en nadelen voor bepaalde gebruikers.gday schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:41:
[...]
Ik heb in Nederland alleen omwegen gezien om met Apple Pay te betalen?
[...]
Tja, dat vind ik juist het allergrootste probleem van de iPhone. Dat je die notificaties niet ziet, wil namelijk niet zeggen dat je geen notificaties hebt. Bij de iPhone zie je ze op je lockscreen en na het unlocken verdwijnen ze en moet je extra handelingen uitvoeren om te zien op wat voor meldingen je nog moet reageren. Zo komt het vaak voor dat ik een bericht mis op mijn iPhone.
Ik mis bijvoorbeeld ook vaak Whatsappjes als ik 'm net wegleg zonder te unlocken, en dus met het scherm aan. Ik zie de notificatie vervolgens soms niet. En die notificatie belandt dan ook niet op je lockscreen als ik de telefoon 10 minuten later weer oppak. Op m'n Android-telefoons mis ik zo'n bericht nooit. De verzameling icoontjes bovenin is dan een soort todo-list waarvan je meteen kunt zien of er iets afgehandeld moet worden of niet, zonder dat je daar extra handelingen voor moet uitvoeren. Én notificaties verdwijnen daar pas van het lockscreen als je ze ook zelf dismisst.
Nee, notificaties zijn in iOS wat mij betreft echt iets uit het stenen tijdperk vergeleken met de notificaties onder Android.
Sommigen noemen dat gebruiksvriendelijk, anderen noemen dat inflexibel.zwasie schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:46:
[...]
Ieder systeem heeft zijn voordelen en nadelen voor bepaalde gebruikers.
Ikzelf kies voor iOS omwille van de stabiliteit en eenvoud. Heb jarenlang met android gewerkt en merk zelf dat je gebruik en manier van werken gewoon aanpast aan het besturingssteem.
Had vroeger vaak zaken waarvan ik dacht die zitten niet goed in elkaar, maar als je dan iOS leert kennen, leer je ook dat er andere mogelijkheden zijn om met bepaalde zaken om te gaan en dan dan werk je zo.
Updates bij Samsung zijn echt een puinhoop ja. Overigens, het is slechts een gerucht dat Nexus-telefoons voortaan niet als eerste de updates gaan ontvangen.Ben vooral weggegaan van samsung en Co omwille van het policy beleid bij updates, zit gewoon geen logica in. Je kan perfect een phone van 600euro kopen en 1jaar later geen updates meer krijgen. Het is nu zelfs blijkbaar al zo dat Google,de nexus wat achteruit schuift voor hun nieuwe phone.
Dat is inderdaad een voordeel. En wellicht ook de motivatie voor de stap die Google nu gaat nemen met die Pixel-telefoons.Zit nu nog met een iphone5(in afwachting van mij 7plus) en die krijgt gewoon nog updates binnen van Apple. En werkt eigenlijk nog zeer behoorlijk. Blijft toch een enorm voordeel als je hard en software op elkaar kan afstemmen. Ik wil niet weten hoeveel miljoenen smartphones er nog op kwetsbare android-versies draaien.
Soms moet je eens iets nieuwe proberen he. Ik baseer graag mijn mening op eigen ervaringen ipv ervaringen die ik op het web kan vinden of van andere mensen. Het is ook niet omdat je jarenlang zo werkt, dat dat het beste is .gday schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:50:
[...]
Sommigen noemen dat gebruiksvriendelijk, anderen noemen dat inflexibel.
Nope. Besteld bij Apple online is alsnog land gebonden.pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:22:
Bestel via Apple online! Zit ook een Engelse factuur bij..Kan toch in willekeurige Apple Store?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
OK! Jij hebt de plus toch? Bevalt? Ja, hij is wat groter, maar ik draag geen skinny jeans..En ik zou de 32GB nemen, had op mijn 6s 64GB die al aardig " vol " zat nog geen 16GB aan ruimte ik gebruik...Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:31:
[...]
Nope. Besteld bij Apple online is alsnog land gebonden.
Dus Apple.nl besteld is inleveren bij Apple store in Nederland of terugsturen.
Logisch ook de prijzen en btw zijn verschillend.Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:31:
[...]
Nope. Besteld bij Apple online is alsnog land gebonden.
Dus Apple.nl besteld is inleveren bij Apple store in Nederland of terugsturen.
Heb al eens video gepost in deze topic. Heb er ook last van, alleen duidelijk hoorbaar op de iPhone op max. volume. Op m'n Macbook niet, die kan niet zo hard als de iPhone. Dus of dit uiteindelijk een groot probleem is?netvista schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:13:
Het valt me nu wel op dat er wel heel erg veel ruis is bij video-opnamen waarbij weinig omgevingsgeluid is.
Zou iemand even kunnen proberen om een korte video op te nemen een in nagenoeg stille omgeving en zijn ervaring willen delen m.b.t. de ruis ( geluid ) ?
Ja ik heb de afgelopen drie generaties al de Plus en dat bevalt super.pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:42:
[...]
OK! Jij hebt de plus toch? Bevalt? Ja, hij is wat groter, maar ik draag geen skinny jeans..En ik zou de 32GB nemen, had op mijn 6s 64GB die al aardig " vol " zat nog geen 16GB aan ruimte ik gebruik...
Apple zit er met nadruk niet tussen. Alleen bij het toevoegen van je kaart aan de wallet komt Apple er even bij kijken, maar bij betalingen wordt volledig aan Apple voorbij gegaan. Dat is gewoon alsof je een normale credit card gebruikt.sww89 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:06:
[...]
Achter de schermen wordt de betaling echter anders afgehandeld dan bijvoorbeeld het draadloos betalen middels je credit card of ING betaalpas. Apple zit er immers nog tussen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Apple rekent 0,01% voor Apple pay toch? Hoe gaan ze dat dan belasten als ze er zelf niet meer tussen zitten?CyBeR schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:17:
[...]
Apple zit er met nadruk niet tussen. Alleen bij het toevoegen van je kaart aan de wallet komt Apple er even bij kijken, maar bij betalingen wordt volledig aan Apple voorbij gegaan. Dat is gewoon alsof je een normale credit card gebruikt.
We gaan hem eens reserveren dan! Alleen mijn kansen eens afwachten..schijnt nogal moeilijk te zijn..Als ik naar Apple store ga om te ruilen binnen de termijn en ze hebben de plus niet, is het dan afwachten tot ze hem krijgen dagelijks, of echt 3 weken wachten? Ik bedoel, ik lever wel mijn 7 in dan ter plekke....Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:05:
[...]
Ja ik heb de afgelopen drie generaties al de Plus en dat bevalt super.
Het is even een dagje of twee wennen maar daarna wil je niet meer terug naar de kleine iPhone.
Zeker niet omdat de Plus gewoon de uitgebreidere telefoon is van de twee. Wil je de best mogelijke mobiele Apple ervaring dan kom je bij de plus.
Verder snap ik persoonlijk het argument "hij past niet in de broekzak" niet zo eigenlijk. Ik heb het idee dat dit online meer leeft dan in de werkelijkheid. Ik heb geen enkele broek waar hij niet in past (Spijker broeken. Katoene broeken. Pantalons) en ook in mijn vrienden en familie kring zie ik deze klacht eigenlijk niet terug komen.
Ik weet niet welke je zoekt maar Amsterdam heeft een zwartepdavie2311 schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:24:
[...]
We gaan hem eens reserveren dan! Alleen mijn kansen eens afwachten..schijnt nogal moeilijk te zijn..Als ik naar Apple store ga om te ruilen binnen de termijn en ze hebben de plus niet, is het dan afwachten tot ze hem krijgen dagelijks, of echt 3 weken wachten? Ik bedoel, ik lever wel mijn 7 in dan ter plekke....
De bank weet dat apple pay gebruikt is.Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:20:
[...]
Apple rekent 0,01% voor Apple pay toch? Hoe gaan ze dat dan belasten als ze er zelf niet meer tussen zitten?
Je zult maar weinig mensen die hem al hébben horen klagen dat hij niet past gok ikDonstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:05:
Verder snap ik persoonlijk het argument "hij past niet in de broekzak" niet zo eigenlijk. Ik heb het idee dat dit online meer leeft dan in de werkelijkheid. Ik heb geen enkele broek waar hij niet in past (Spijker broeken. Katoene broeken. Pantalons) en ook in mijn vrienden en familie kring zie ik deze klacht eigenlijk niet terug komen.
Ja het zijn vooral de mensen die hem niet hebben die klagen vaak zonder daadwerkelijke onderbouwing of een real life test.matthijst schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:31:
[...]
Je zult maar weinig mensen die hem al hébben horen klagen dat hij niet past gok ik
Anders hadden ze m wel teruggebracht.
Precies en daarom zitten ze er dus tussen.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 25-09-2016 14:37 ]
Seclectief lezen? Ik heb een mockup gekocht om te kunnen testen zonder er 1 te hoeven kopen. Net nog weer 's uit de kast gepakt. Hij "past" wel in een broekzak, maar comfortabel zitten is anders.Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:35:
[...]
Ja het zijn vooral de mensen die hem niet hebben die klagen vaak zonder daadwerkelijke onderbouwing of een langdurige real life testen.
[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 25-09-2016 14:42 ]
Nee. Ertussen zou betekenen dat ze transacties binnen krijgen en vervolgens doorsturen naar de bank. Dat is niet zo. Apple krijgt nul informatie over transacties. De bank weet of een bepaalde transactie gedaan is met apple pay, en betaalt apple daar hun percentage voor. Apple weet niet wat, wie, waarvoor, wanneer of waarmee je betaald hebt. Alleen dat ze een klein percentage ervoor kregen die waarschijnlijk niet eens gespecificeerd is maar samengevoegd met de rest van de transacties.Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:35:
[...]
Precies en daarom zitten ze er dus tussen.
Een Dummy/mockup geeft niet dezelfde ervaring als het daadwerkelijke toestel natuurlijk. Testen of het wat voor je is doe je daardoor ook niet met een dummy. Dat doe je met het echte toestel.matthijst schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:39:
[...]
Seclectief lezen? Ik heb een mockup gekocht om te kunnen testen zonder er 1 te hoeven kopen. Net nog weer 's uit de kast gepakt. Hij "past" wel in een broekzak, maar comfortabel zitten is anders.
Zelfs de 7 vind ik niet altijd even handig zitten (auto bijvoorbeeld), dat je 'm ff een stukje moet draaien.
Dat is misschien jou opvatting van ertussen.CyBeR schreef op zondag 25 september 2016 @ 14:53:
[...]
Nee. Ertussen zou betekenen dat ze transacties binnen krijgen en vervolgens doorsturen naar de bank. Dat is niet zo. Apple krijgt nul informatie over transacties. De bank weet of een bepaalde transactie gedaan is met apple pay, en betaalt apple daar hun percentage voor. Apple weet niet wat, wie, waarvoor, wanneer of waarmee je betaald hebt. Alleen dat ze een klein percentage ervoor kregen die waarschijnlijk niet eens gespecificeerd is maar samengevoegd met de rest van de transacties.
De Processor is hier dus Apple Pay.The four-party system
If you're using a so-called “universal” card like Visa or MasterCard, there are typically four parties involved: the merchant, the payment processor, the merchant acquirer, and the issuer. Their roles are as follows:
The merchant is the person offering goods or services that you (the customer) want to buy.
The card issuer distributes cards to customers, extends lines of credit to them in the case of credit cards, and bills them.
The merchant acquirer signs up merchants to accept certain cards and routes each transaction to the card network's processor.
The processor then sends the transaction information to the correct card issuer so the funds can be taken from the customer's account and delivered to the merchant.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 25-09-2016 15:14 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Het ging me dan ook om de grootte?Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:02:
Een Dummy/mockup geeft niet dezelfde ervaring als het daadwerkelijke toestel natuurlijk. Testen of het wat voor je is doe je daardoor ook niet met een dummy. Dat doe je met het echte toestel.
Je hebt met een dummy alleen de mogelijk negatieve effecten van het grotere toestel.
mijn gedachten....Dannydekr schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:12:
Ik heb zelf niet echt begrepen waarom Apple de Plus variant zo groot maakt terwijl de concurrentie heeft bewezen dat dit helemaal niet nodig is met een 5,5" telefoon. Ik denk dat het design van de iPhone 6(s)/7 simpelweg niet de beste keuze is maar enkel gekozen is omdat het de makkelijkste manier was om de 5,5" versie te introduceren. Ik vind het erg lui vanuit Apple dat ze nu al 3 generaties weinig moeite doen voor een echt goed 5,5" design waar men zoveel mogelijk zorgt dat het gebruiksgemak niet nadelig uitvalt.
Maar ja als de plus behalve de betere specificaties ook nog een ander design krijgt dan gaan de 4,7" kopers daar weer over zeuren.Dannydekr schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:12:
Ik heb zelf niet echt begrepen waarom Apple de Plus variant zo groot maakt terwijl de concurrentie heeft bewezen dat dit helemaal niet nodig is met een 5,5" telefoon. Ik denk dat het design van de iPhone 6(s)/7 simpelweg niet de beste keuze is maar enkel gekozen is omdat het de makkelijkste manier was om de 5,5" versie te introduceren. Ik vind het erg lui vanuit Apple dat ze nu al 3 generaties weinig moeite doen voor een echt goed 5,5" design waar men zoveel mogelijk zorgt dat het gebruiksgemak niet nadelig uitvalt.
CourageDannydekr schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:12:
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
Ik heb dat probleem toch echt gehad. Ben uiteindelijk overgestapt naar een 6 (nu 7). Ding paste in mijn broek maar stak een beetje uit en ik draag geen baggy broeken meer uit 1998 maar de slim fit broeken. Ook in mijn pantalon zit hij gewoon echt niet lekker.Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:05:
[...]
Ja ik heb de afgelopen drie generaties al de Plus en dat bevalt super.
Het is even een dagje of twee wennen maar daarna wil je niet meer terug naar de kleine iPhone.
Zeker niet omdat de Plus gewoon de uitgebreidere telefoon is van de twee. Wil je de best mogelijke mobiele Apple ervaring dan kom je bij de plus.
Ik ben met mijn 2m best "groot" en draag daardoor automatisch een grotere maat maar het is onzin om te beweren dat hij in een doorsnee broek niet past.Khayma schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:48:
Als je een groter maat hebt dan is het logisch dat hij past maar een doorsnee broek maat is hij gewoon te groot voor.
Doen. €110,- garantie voor nieuwe grantie alleen is het al waard.Justin_ schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:10:
Kan mijn 6s voor nieuwprijs kwijt en zou dan voor 110 euro extra voor een 7 kunnen gaan.
Twijfel zelf vanwege het ontbreken van de 3.5mm plug én of de vooruitgang voldoende is.
Mijn 6s is 1 maand oud (nieuwe via genius bar gekregen)
Wie adviseert?
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 25-09-2016 16:16 ]
Ik had gister een Plus nog vast en ja je kunt hem met een hand bedienen, mits je hem beetje halverwege in je hand vast pakt. Echter het ding is veel te lomp en schreeuwt om kleinere bezels. Het is een mini iPad mini. Scherm mag ook wel een tikje hogere resolutie. Ik vond de icons en fonts een beetje te groot (beetje voor slecht zienden).Geert1976 schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:50:
laten we het erop houden dat de huidige Plus modellen alles behalve ergonomisch zijn, hopelijk zal dat in 2017 (of 2018) gaan veranderen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dit is iets wat je ook ziet bij camera zoom lenzen en is natuurlijk niet meer dan logisch. Je beweging wordt namelijk ook versterkt en daardoor lijkt alles een stuk meer te bewegen. De 7+ heeft verder wel gewoon OIS op de zoom lens.loekf2 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:28:
Ik dacht dat ik het ontbreken van de stabilisatie in de tele lens te kunnen zien. Vond het wat schokkerig vgl met de normale lens.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Geert1976 schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:13:
Mag ik het eens hebben over de nabije/verre toekomst die de iPhone zal hebben?
Je leest her en der dat de verwachtingen zeer hoog zijn voor 2017 wat betreft de iPhone. Er worden zelfs termen als '10th anniversary iPhone' de wereld in geholpen. Nooit de woorden van Apple zelf geweest.
Er wordt momenteel van alles gezegd;
- OLED
- wireless charging
- bezels kleiner
- keramiek behuizing
- home button in het scherm verwerkt
en zo zijn er nog wel meerdere dingen die genoemd worden.
Ik denk echter dat de verwachtingen veel te hoog zijn voor het 2017 model, ik geloof er niks van dat Apple al die features in 1 release gaat brengen. Ik denk dat het gewoon weer een S update gaat worden (iPhone 7S).
Apple wil in 2018 en 2019 nog steeds onze centjes hebben (en liefs heul veul!), iets wat je niet gaat krijgen van de mensen in 2018 als je mega uitpakt met je 2017 model.
Waarom zou je in 2017 alles in 1 release uitbrengen ipv verspreiden over meerdere jaren zoals Apple tot op heden heeft gedaan.
Kijk alleen al naar het design, 4 jaar op rij hetzelfde nu.
Ik denk dat veel mensen die momenteel zeer hoge verwachtingen hebben en uitkijken naar volgend jaar, teleurgesteld zullen zijn na het zien van de Keynote in september.
Het is weer bijna September 2026 :)
Ja ik ging ff off topic. Mea maxima culpa!Jaymone schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:30:
<off-topic>Uiteraard mag je dat, maar ik geloof er niets van dat er volgend jaar een 7s gepresenteerd zal worden ipv een hele nieuwe constructie, genaamd iPhone 8. Ik zal eerlijk zijn dat ook bij een S ik er weer voor zal gaan maar ik hou het op een 8. </off-topic>
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door MysticX op 25-09-2016 18:21 ]
hi!
Hoor je dit ook als je de video afspeelt op een ander apparaat, zoals een computer? Zo ja, dan is dat niet oké inderdaad...RWK__ schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:18:
Heb nu een weekje mijn iPhone 7 in gebruik. Merk nu ook een licht tikkend geluid als ik een opgenomen filmpje afspeel, zowel op 1080p en 4K. Het geluid is ook hoorbaar als ik de iPhone bij mijn oor hou. De 6S heeft een soortgelijke sissend/tikkend geluid, maar daarvan hoor je niets terug als je een filmpje opneem.
Als je het toestel gekocht hebt bij Apple mag je het 14 dagen lang ruilen.RWK__ schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:18:
Heb nu een weekje mijn iPhone 7 in gebruik. Merk nu ook een licht tikkend geluid als ik een opgenomen filmpje afspeel, zowel op 1080p en 4K. Het geluid is ook hoorbaar als ik de iPhone bij mijn oor hou. De 6S heeft een soortgelijke sissend/tikkend geluid, maar daarvan hoor je niets terug als je een filmpje opneem.
Daarnaast merk ik nu ook op dat de linkerhelft van mijn display warmer is dan de rechterhelft. Knap irritant eigenlijk. Nu maar eens kijken of ik het toestel nog kan omruilen. Wel jammer eigenlijk dat de kwaliteit keer op keer minder wordt.. voor dat bedrag wat ik vorige week heb afgetikt verwacht je toch wel wat anders.
Ja, net het filmpje op me Mac gekopieerd en op me Mac hoor ik het nog erger tikken.Yero schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:53:
[...]
Hoor je dit ook als je de video afspeelt op een ander apparaat, zoals een computer? Zo ja, dan is dat niet oké inderdaad...
Ja, ik ga morgen maar even langs. Hoop dat ze er een hebben liggen..Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:54:
[...]
Als je het toestel gekocht hebt bij Apple mag je het 14 dagen lang ruilen.
Voor een niet goed scherm zou ik zeker terug gaan als ik jou was.
hi!
Ik heb het net getest. Ik heb exact hetzelfde. Op een stille video hoor ik een heel hoog piepend geluid en een beetje vreemd getik, van dat 'coil wine' achtige geluid. Wanneer je het eenmaal gehoord hebt ben ik bang dat je jezelf er snel aan gaat irriteren.Yero schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:53:
[...]
Hoor je dit ook als je de video afspeelt op een ander apparaat, zoals een computer? Zo ja, dan is dat niet oké inderdaad...
[ Voor 24% gewijzigd door Dannydekr op 25-09-2016 19:40 ]
Ik hoor helemaal niets, net op 1080p60 geprobeerd. Of film je op 2160p30 (4K 30 fps) ? Zowel bij het opnemen als afspelen. Met mijn gehoor is niet mis. Laatst nog uitvoerig getest ivm hardnekkige oorontsteking.Dannydekr schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:37:
[...]
Ik heb het net getest. Ik heb exact hetzelfde. Op een stille video hoor ik een heel hoog piepend geluid en een beetje vreemd getik, van dat 'coil wine' achtige geluid. Wanneer je het eenmaal gehoord hebt ben ik bang dat je jezelf er snel aan gaat irriteren.
Verder merk ik dat de iPhone 7 ook beduidend warmer wordt dan een 6s tijdens sommige handelingen.
[ Voor 6% gewijzigd door loekf2 op 25-09-2016 19:41 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je moet je iPhone eens tegen je oor aan houden. Dan zul je het geluid snel opmerken denk ik (ervan uitgaande dat iedereen dit heeft). In een stille ruimte proberen.loekf2 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:40:
[...]
Ik hoor helemaal niets, net op 1080p60 geprobeerd. Of film je op 2160p30 (4K 30 fps) ? Zowel bij het opnemen als afspelen.
Yep, gedaan. TV geluid uit, maar dodelijke stilte (nou ja...).Dannydekr schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:41:
[...]
Je moet je iPhone eens tegen je oor aan houden. Dan zul je het geluid snel opmerken denk ik (ervan uitgaande dat iedereen dit heeft). In een stille ruimte proberen.
Mijn iPhone is gewoon idle. Als ik hem tegen mijn oor hou met de achterkant hoor ik hele hoge frequentie geluiden en coil whine geratel. Niet hoorbaar als je hem niet tegen je oor houdt, maar dus wel hoorbaar op video. Het is niet echt een groot probleem, wanneer je normaal filmt zal de omgeving sowieso niet muisstil zijn.loekf2 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:42:
[...]
Yep, gedaan. TV geluid uit, maar dodelijke stilte (nou ja...).
[ Voor 6% gewijzigd door Dannydekr op 25-09-2016 19:51 ]
Bedankt voor de opheldering!sww89 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:06:
[...]
Die bron bevestigt slechts de enige waarheid in zijn reactie, de rest is onzin in zijn reactie.
Dus dan doe ik het wel om de leugens verwarring die wordt verspreid op te helderen.
[...]
In Android is de NFC chip inderdaad opengesteld. Daardoor hebben gebruikers de keuze om gebruik te maken van Google's Android Pay (welke wel bestaat!), maar ook van apps van je eigen bank.
Google's Android Pay: https://www.android.com/pay/
Eigen bank app ABN Amro: https://www.abnamro.nl/nl.../veelgestelde-vragen.html
Eigen bank app ING: https://www.ing.nl/partic...mobiel-betalen/index.html
[...]
Dat klopt. Want alle NFC terminals (lees: draadloze betaalautomaten) ondersteunen de wereldwijde standaard voor draadloos betalen. De ING site legt dat mooi uit. Hoe herken je dat? Nou, aan dit symbool:
[afbeelding]
Zie ook het antwoord op vraag 7. Momenteel ruim 140.000 locaties! https://www.ing.nl/partic...faqUri=tcm%3A162-89714-16
[...]
En dit is grote onzin, en vandaar vroeg ik om een bron. Apple ondersteunt ook gewoon de NFC standaard mbt mobiel betalen. Achter de schermen wordt de betaling echter anders afgehandeld dan bijvoorbeeld het draadloos betalen middels je credit card of ING betaalpas. Apple zit er immers nog tussen. Middels tokens worden betalingen verricht tussen je Apple device en het banksysteem. Zie Apple Pay, net als NFC betalen bij Android, als een verlengde van je bankpas, en werkt zodoende voor de gebruiker op dezelfde manier.
Dus laten we kijken of ik een bron hier van kan vinden. Och hey kijk nou, in een support artikel op de website van Apple US komt ik het volgende tegen
[afbeelding]
https://support.apple.com/en-us/HT204274
Dat symbool hebben we in Nederland ook! En wat zegt het artikel nog meer?
[...]
Antwoord:
[...]
Bovenstaande moet je dan vertalen naar het in Nederland gangbare betaalsysteem. Amerika is natuurlijk een credit card land en hier is (draadloos) betalen met een debetkaart (betaalpas) gangbaar. Betalen gaat echter op dezelfde manier. Google geeft mij verder nog deze random bron met een how to voor Nederland, en twee gebruikersreacties https://www.allaboutphone...u-al-apple-pay-nederland/
Met Apple Pay kan je in Nederland dus ook gewoon op diezelfde 140.000 locaties betalen.
En nu weer over op de iPhone 7, al is het wel relevant
[ Voor 11% gewijzigd door stefan_el op 25-09-2016 22:05 ]
Idd, geen ois: http://www.iphonehacks.co...y-ois-telephoto-lens.htmlloekf2 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:28:
De optische zoom (2x) is dan wel weer cool. Ik dacht dat ik het ontbreken van de stabilisatie in de tele lens te kunnen zien. Vond het wat schokkerig vgl met de normale lens.
Ik heb het ook, mijne is build w36.stefan_el schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:03:
Moet we zeggen dat ik dat 'hiss' geluid nu ook hoor als ik de iPhone tegen mijn oor houd. Een video opnemen in een nagenoeg stille ruimte maar bij het afspelen lijkt het alsof ik in de stromende regen sta. Zou dat echt verband kunnen hebben? Morgen maar eens bellen.
Edit: iPhone volume stond vol aan dus het valt redelijk mee
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ja lekker ben jij. Apple maakt de telefoon, op die manier zitten die per definitie overal tussen. Maar hier dus niet want zo werkt EMV niet.Donstil schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:02:
[...]
Dat is misschien jou opvatting van ertussen.
Zodra er een app gebruikt wordt welke niet van de bank zelf is dan zit die app ertussen. Bij Apple is dat dus Apple Pay.
Nee, onzin. Als je niet weet waar je 't over hebt moet je misschien 't er niet over hebben.De Processor is hier dus Apple Pay.
Prima, ik had m'n iPhone 6 draaien op iOS 10 Beta en ik had nergens last van.postvoordennis schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:11:
Wat vinden jullie van de toegang tot de camera vanuit het lock screen (swipe naar links)? Ik heb nu al een paar keer gehad dat m'n camera per abuis aan stond 😩
Interessant, mijn iPhone 7 (128 GB, black) is ook van wk36, maar ik hoor niets vreemds als ik bv. video opneem of een zware game start (bv Submerged).Gunth schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:09:
[...]
Ik heb het ook, mijne is build w36.
Probleem is ik heb hem bij base gekocht dus gaan ze mij wsl verwijzen naar hun voor garantie.
Morgen maar eens bellen naar Apple wat ze kunnen doen.
Geen last. Je ziet het lock scherm niet eens zo snel unlocked ie. Als je dat natuurlijk met de home button doet en niet op een knop aan de zijkanten drukt. Dan idd is 1x swipen de trigger voor de camera.Boost9898 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:17:
[...]
Prima, ik had m'n iPhone 6 draaien op iOS 10 Beta en ik had nergens last van.
Dank voor de verduidelijking, maar mijn alinea was verder toch al duidelijk? Letterlijk de zin er na zeg ik 'Middels tokens worden betalingen verricht tussen je Apple device en het banksysteem'. Dus niet iPhone - Apple server - bank server. Had ik daarvoor voor de volledigheid moeten zeggen 'Apple's token technologie zit er immers tussen' oid?CyBeR schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:17:
[...]
Apple zit er met nadruk niet tussen. Alleen bij het toevoegen van je kaart aan de wallet komt Apple er even bij kijken, maar bij betalingen wordt volledig aan Apple voorbij gegaan. Dat is gewoon alsof je een normale credit card gebruikt.
Misschien dat je jezelf beter éérst eens gaat verdiepen in het verschil tussen "Debet" en "Credit" .... Vervolgens kun je dan gaan kijken naar het verschil tussen Debet en Credit CARDS,sww89 schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:28:
[...]
Dank voor de verduidelijking, maar mijn alinea was verder toch al duidelijk? Letterlijk de zin er na zeg ik 'Middels tokens worden betalingen verricht tussen je Apple device en het banksysteem'. Dus niet iPhone - Apple server - bank server. Had ik daarvoor voor de volledigheid moeten zeggen 'Apple's token technologie zit er immers tussen' oid?
Moeilijke materie voor mij omdat ik er weinig over weet en het ook nog in het Engels is (ik ken de termen niet), maar volgens dit artikel heeft Apple de bestaande tokenization specification gepakt en daar een nieuwe implementatie aan toegevoegd. Dit moet een bank natuurlijk wel opnemen in zijn infrastructuur alvorens Apple Pay mogelijk is. Dus zodoende bedoel ik dat Apple er tussen zit. Niet letterlijk betalingen die worden doorgesluisd naar de servers van Apple. Wat ze overigens wel bijhouden is kijken waar en op welk moment je Apple Pay hebt gebruikt. Zie https://support.apple.com/en-us/HT203027
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Je zei letterlijk het volgende, even per zin:sww89 schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:28:
[...]
Dank voor de verduidelijking, maar mijn alinea was verder toch al duidelijk? Letterlijk de zin er na zeg ik 'Middels tokens worden betalingen verricht tussen je Apple device en het banksysteem'. Dus niet iPhone - Apple server - bank server. Had ik daarvoor voor de volledigheid moeten zeggen 'Apple's token technologie zit er immers tussen' oid?
Moeilijke materie voor mij omdat ik er weinig over weet en het ook nog in het Engels is (ik ken de termen niet), maar volgens dit artikel heeft Apple de bestaande tokenization specification gepakt en daar een nieuwe implementatie aan toegevoegd. Dit moet een bank natuurlijk wel opnemen in zijn infrastructuur alvorens Apple Pay mogelijk is. Dus zodoende bedoel ik dat Apple er tussen zit. Niet letterlijk betalingen die worden doorgesluisd naar de servers van Apple. Wat ze overigens wel bijhouden is kijken waar en op welk moment je Apple Pay hebt gebruikt. Zie https://support.apple.com/en-us/HT203027
Nee, je krijgt met Apple Pay een soort virtuele credit card die eigenlijk weinig anders is dan je echte credit card, behave dan dat 't een speciaal nummer heeft en dat dat nummer zonder wat crypto-info niet werkt.Achter de schermen wordt de betaling echter anders afgehandeld dan bijvoorbeeld het draadloos betalen middels je credit card of ING betaalpas.
Nee, Apple zit er dus op het moment van betaling niet tussen. Je hebt een token (dwz een "credit card") en de afhandeling daarvan geschiedt op dezelfde manier als elke andere credit card. Zonder Apple dus.Apple zit er immers nog tussen.
Juist, tussen je Apple device en het banksysteem. Niet tussen Apple het bedrijf en het banksysteem dus.Middels tokens worden betalingen verricht tussen je Apple device en het banksysteem.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2016 00:39 ]
[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 26-09-2016 05:57 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
pdavie2311 schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:43:
Vanmiddag ligt er een 7 plus zwart 32GB voor mij klaar bij Apple Store! Zojuist kunnen reserveren. Ik ruil dan mijn 7 zwart 32GB hiervoor in. Reden is het ruis met filmen en toch de camera! Ik maak veel foto's en filmpjes van onze kids etc..Deze kan ik daar ter plekke wissen toch? Kan ik ook mijn backup van 10.1 beta terugzetten daar? Deze is gemaakt op mijn 7, maar dat maakt niet uit toch?
Yep! Gereserveerd! Backup al gemaakt! Ben benieuwd!Jaymone schreef op maandag 26 september 2016 @ 06:57:
Klopt, ter plekke kan je het wisselen, mits je er een hebt gereserveerd. Denk dat je eerst zou moeten upgraden naar 10.1 beta en daarna backup terugzetten, dan maakt het niet uit of het een 7 backup is. Goede keuze, ik ben ook weer van de 7 naar de plus gestapt.
[...]
Hier ook, ik gebruik hem dan voornamelijk voor bellen en whatsapp, plus wat apps voor m/n werk (via testflight) die wel wat zwaarder zijn. Ik haal de 10u-11u gebruik vrij eenvoudig, maar standby haal ik dik door de 50 uur. Ik laadt de iPhone nu om de 2,5 dagen opWhatsappHack schreef op maandag 26 september 2016 @ 05:56:
Na paar dagen nog steeds erg blij met accu performance. Middelmatig gebruik; paar uur browsen, whatsapp desktop open en ook op toestel wat whatsappen, wat facebooken, wat muziek afspelen over speakers, mail lezen/antwoorden, telefoongesprek van een kwariertje, dat soort dingen.
Gebruik: 9u48m
Standby: 16u50m
Accupercentage: 53%.
Met dat percentage kan ik dus makkelijk een dag door, zelfs bij zwaarder gebruik of nog een paar uurtjes videoplayback erbij.
Not bad at all!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
zeer benieuwd hoe jouw nieuwe surfboard gaat bevallen!pdavie2311 schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:15:
Tjemig! Dit zijn de plusversies neem ik aan met zulke waarden? Dan heb ik helemaal geen spijt dat ik vanmiddag de plus ga halen..:-)
Ik heb een gewone 7pdavie2311 schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:15:
Tjemig! Dit zijn de plusversies neem ik aan met zulke waarden? Dan heb ik helemaal geen spijt dat ik vanmiddag de plus ga halen..:-)
Knappe waarden dan...
Dit is zover ik weet vrij normaal als je net je iphone gebruikt. Wordt veroorzaakt door synchronisatie dacht ik.Fuwor schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:10:
Heb mijn iPhone 7 Plus 128GB zwart nu een paar dagen maar wat wordt ie snel warm zeg. Had ik met m'n iPhone 6s Plus totaal niet en heeft de iPhone 7 van mijn vriendin ook niet.
Zit nu op 19 minuten gebruik (enkel Safari) en de iPhone is al op 93%...![]()
Wat is wijsheid? Ik heb een backup teruggezet via iTunes, even de hele iPhone resetten om te kijken of het met een verse installatie ook optreedt?
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Hier is het niet anders hoor. Gisteravond m'n iPhone 7 aan de lader gehangen met 18% resterend. 47 uur standby tijd, 6,5 uur gebruikt.
Verwijderd
Mijn Jetblack is al gevallen, maar dan door het hoesje, die leather cases zijn zo glad dit keer.Boost9898 schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:34:
Ik neem mn telefoon niet mee naar school vandaag. Mijn hoesje komt straks binnen. Als hij dan uit m'n handen glijdt heb ik er spijt van.
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 26-09-2016 11:01 ]
Wat zonde!!! De grip van de jetblack iPhone zelf is 100x beter dan met een hoesje/caseVerwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:43:
[...]
Mijn Jetblack is al gevallen, maar dan door het hoesje, die leather cases zijn zo glad dit keer.
Maar ja, het is een gebruiksvoorwerp.....een 1129 euro gebruiksvoorwerp....
Als het kan zou ik je hoesje gewoon terugsturen (binnen 14 dagen) en dan een wat degelijkere bumpercase nemen. Zelf heb ik deze besteld in het zwart; http://www.spigen.com/pro...rid-1?variant=21596245505Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:43:
[...]
Mijn Jetblack is al gevallen, maar dan door het hoesje, die leather cases zijn zo glad dit keer.
Maar ja, het is een gebruiksvoorwerp.....een 1129 euro gebruiksvoorwerp....
Totdat er 1 zandkorrel tussen het hoesje en de iPhone komt... dat zandkorreltje gaat daar dan ff lekker huishoudenBoost9898 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:50:
[...]
Als het kan zou ik je hoesje gewoon terugsturen (binnen 14 dagen) en dan een wat degelijkere bumpercase nemen. Zelf heb ik deze besteld in het zwart; http://www.spigen.com/pro...rid-1?variant=21596245505
Zo'n dure telefoon bescherm ik liever goed.
Dan laat jij hem lekker op de grond kletsen he.Geert1976 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:52:
[...]
Totdat er 1 zandkorrel tussen het hoesje en de iPhone komt... dat zandkorreltje gaat daar dan ff lekker huishouden
Heb liever geen hoesje dan jouw hoesje. Dat hoesje wat je hebt besteld zorgt juist voor meer krassen dan zonder hoesje. Overigens gebruik ik al sinds de 5 geen hoesje (5, 5s, 6 plus, 6 en nu 7). Gewoon applecare+ aanschaffen en je kan weer 2 jaar vooruit zonder gezeik. Ik zie hier mensen meerdere hoesjes kopen die in de buurt komen van Applecare+.Boost9898 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:53:
[...]
Dan laat jij hem lekker op de grond kletsen he.
Ga ik er wel 'n potje bij janken nadat ik €89(via mijn AppleCare+) bij de Apple Store afreken voor een nieuwe (refurb) jetblack iPhoneBoost9898 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:53:
[...]
Dan laat jij hem lekker op de grond kletsen he.
[ Voor 38% gewijzigd door Rebel-Rebel op 26-09-2016 11:27 ]
pdavie2311 schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:31:
Haha! We zullen zien! Ik zit ook vaak met de iPhone op de bank te surfen, gezien ik mijn iPad kwijt ben geraakt aan de kids, Haha! Dan is een groter scherm wel fijn ook..
Fuwor schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:10:
Heb mijn iPhone 7 Plus 128GB zwart nu een paar dagen maar wat wordt ie snel warm zeg. Had ik met m'n iPhone 6s Plus totaal niet en heeft de iPhone 7 van mijn vriendin ook niet.
Zit nu op 19 minuten gebruik (enkel Safari) en de iPhone is al op 93%...![]()
Wat is wijsheid? Ik heb een backup teruggezet via iTunes, even de hele iPhone resetten om te kijken of het met een verse installatie ook optreedt?
CyBeR schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:35:
[...]
Je zei letterlijk het volgende, even per zin:
[...]
Nee, je krijgt met Apple Pay een soort virtuele credit card die eigenlijk weinig anders is dan je echte credit card, behave dan dat 't een speciaal nummer heeft en dat dat nummer zonder wat crypto-info niet werkt.
[...]
Nee, Apple zit er dus op het moment van betaling niet tussen. Je hebt een token (dwz een "credit card") en de afhandeling daarvan geschiedt op dezelfde manier als elke andere credit card. Zonder Apple dus.
[...]
Juist, tussen je Apple device en het banksysteem. Niet tussen Apple het bedrijf en het banksysteem dus.
Het enige moment waar Apple er iets mee te maken heeft is bij het toevoegen van een kaart. Op dat moment wordt de (initiele) communicatie tussen je telefoon en de bank via Apple geleid zodat ze je met de juiste bank door kunnen verbinden ahdv de kaart die je toe tracht te voegen. D'r zijn namelijk honderden uitgevende instanties en je moet bij de juiste zijn.
Het is ook niet "Apple's token technologie" -- het is een implementatie van EMV tokenisation (EMV als in Europay Mastercard Visa -- het bedrijf achter de creditcardstandaarden, die wij hier ook gebruiken met onze pinpassen) en contactless payment, niks meer en niks minder.
ja! hier baal ik ook ontzettend van...Heb op zich niks te klagen over de batterij van mijn iPhone 7. Alleen die iOS Sonos app zuigt echt grote tijden! wat een batterij slurper is dat zeg!sww89 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:09:
[...]
. Zo verbruikt Sonos aardig wat...
[afbeelding]
Eens. Of gewoon voorzichtig zijn en goed op letten, dan maar na 1-2 jaar je iphone met paar tientjes minder verkopen, kun je er iig vol van genieten ipv hoesjes te gebruiken.Khayma schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:55:
[...]
Heb liever geen hoesje dan jouw hoesje. Dat hoesje wat je hebt besteld zorgt juist voor meer krassen dan zonder hoesje. Overigens gebruik ik al sinds de 5 geen hoesje (5, 5s, 6 plus, 6 en nu 7). Gewoon applecare+ aanschaffen en je kan weer 2 jaar vooruit zonder gezeik. Ik zie hier mensen meerdere hoesjes kopen die in de buurt komen van Applecare+.
Sonos is vanaf komende maand als het goed is te bedienen via Spotify Connect, maar degene die Apple Music gebruiken hebben daar niks aan natuurlijk.Geert1976 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:17:
[...]
ja! hier baal ik ook ontzettend van...Heb op zich niks te klagen over de batterij van mijn iPhone 7. Alleen die iOS Sonos app zuigt echt grote tijden! wat een batterij slurper is dat zeg!![]()
![]()
Ik probeer voorlopig maar de Sonos app zoveel mogelijk te gebruiken totdat er vanuit Sonos een fatsoenlijke update komt voor hun iOS app uitkomt
ja, daar kijk ik dan wel weer heel erg naar uit... Sonos bedienen via Spotify Connect!!keest12 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:27:
[...]
Sonos is vanaf komende maand als het goed is te bedienen via Spotify Connect, maar degene die Apple Music gebruiken hebben daar niks aan natuurlijk.
Ja inderdaad. Het percentage was nog hoger trouwens maar ik heb mijn iPhone afgelopen nacht aan laten staan (doe normaal vliegtuigmodus) om sluipverbruik te testen en dat viel gelukkig met 5% wel mee. Daarom zijn de percentages wat bijgetrokken maar gisteren had Sonos een hoger aandeel. Ik vermoed dat het komt door die nieuwe update met afspeelfuncties in het iOS bedieningspaneel. Sinds de laatste update kan je namelijk de Sonos app minimaliseren en zodoende de muziek regelen vanuit je bedieningspaneel. Hier is natuurlijk een constante verbinding met jouw Sonosapparatuur voor nodig.Geert1976 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:17:
[...]
ja! hier baal ik ook ontzettend van...Heb op zich niks te klagen over de batterij van mijn iPhone 7. Alleen die iOS Sonos app zuigt echt grote tijden! wat een batterij slurper is dat zeg!![]()
![]()
Ik probeer voorlopig maar de Sonos app zoveel mogelijk te gebruiken totdat er vanuit Sonos een fatsoenlijke update komt voor hun iOS app uitkomt
[ Voor 4% gewijzigd door swv op 26-09-2016 12:52 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq