• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
R3M1 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 02:08:
[...]

Wil je overgeleverd zijn aan de grillen van de fabrikant, achterlopen op nieuwe technologie, tegelijkertijd relatief veel betalen voor verouderde technologie, genegeerd worden als er zich een probleem voordoet en vooral een fashion statement willen maken dan is Apple het merk voor jou.

Het is meer een persoonlijke voorkeur.
Overgeleverd zijn aan de grillen van een fabrikant ben je altijd. Gelukkig is deze fabrikant de ontwikkelaar van de hardware en software tegelijkertijd. Gelukkig hoef je niet te wachten op Samsung voor een update met hun eigen schil eroverheen. Je kan ook zelf gaan rooten, maar heb je daar zin in? Pffff....

En waar loopt Apple mee achterop dan? Alles wat dagelijks veel gebruikt wordt is bij Apple doorontwikkeld. Of bedoel je al die nieuwe loze opties die Samsung en co aanbieden die nog niet doorontwikkeld zijn, welke niemand gebruikt, wat geen bestaansrecht heeft in de meeste gevallen of waar nog voldoende aan gesleuteld moet worden voordat het echt soepel werkt? Dat gebeurt bij Apple niet.

En als je zegt dat je genegeerd wordt met een probleem bij Apple, dan ben je eigenlijk niet serieus te nemen. Apple's service is kwalitatief zeer hoog te noemen.

En zoals iedereen: je sluit af met de echte reden van je betoog. Je vindt het meer een fashion ding en dat is een doorn in je oog. Dat is een veelgehoord iets van vroeger en allang niet meer zo. Wees juist blij dat zo'n doorontwikkelde foon er ook nog eens mooi uitziet. En geloof me, dat wordt de aankomende jaren zwaar overtroffen en dan zal je zien dat Samsung en co verder inzakt. Mensen willen nou eenmaal goed werkende dingen die er ook nog eens mooi uitzien.

En even voor de duidelijkheid, ik ben geen Apple fanboy. Want dat is meestal de volgende stap die je krijgt te horen. Ik erken gewoon de kwaliteit van een goed product en de services. Evenals dat ik net zoveel plezier kan hebben aan mijn desktop met Win10. Ik kan niet begrijpen dat er af en toe commentaar is op zo'n goed product als de iPhone. Ik heb nog Windows mobile meegemaakt met een stylus. Dat was pas rommel.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:32
Redondo1982 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:28:
Ik heb nog Windows mobile meegemaakt met een stylus. Dat was pas rommel.
Ik vond de T-Mobile MDA Pro, MDA Vario III en HTC HD2 (!!!) anders best geniaal voor die tijd. Ik was helemaal het mannetje op de middelbare school 8) Over fashion gesproken :P Maar laten we hier aub niet weer een Samsung vs. Apple topic van maken.

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Wellicht is dit al eens gevraagd, maar kan het niet vinden in het forum.
Welk alternatief is er op geekbench na om te testen of de iPhone onder zware omstandigheden de bekende geluiden maakt? Camera-test al gedaan, viel me op dat ik meer ruis hoor t.o.v. Camera iPhone se, maar dit zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat de microfoon op de iPhone 7 gevoeliger is.

[ Voor 5% gewijzigd door ICT-BB op 24-09-2016 10:41 ]

• swv
genberg23 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:40:
Wellicht is dit al eens gevraagd. Welk alternatief is er op geekbench na om te testen of de iPhone onder zware omstandigheden de bekende geluiden maakt? Camera-test al gedaan, viel me op dat ik meer ruis hoor t.o.v. Camera iPhone se, maar dit zou natuurlijk ook kunnen betekenen dat de microfoon op de iPhone 7 gevoeliger is.
Bij mij werkt de speedtest app eigenlijk best wel goed om even flink wat herrie te produceren https://itunes.apple.com/...eed-test/id300704847?mt=8

Ik hoor dan een luid en duidelijke white noise van de achterkant afkomen. Het geluid wanneer ik een spel speel (bijv GTA San Andreas) wijkt dan wel af van die andere en is zachter. Wi-Fi speelt dus naar mijn mening een grote rol in deze, maar dan mogelijk i.c.m. de A10 chip.

Mijn SE produceert overigens precies dezelfde geluiden, maar dan veel zachter. Dus eigenlijk is het 'normaal', alleen bij de 7 op een of andere manier luider. En dat is een terechte klacht.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14
Ik heb een week 37 model wat helemaal stil is. Erg fijn geen cpu gesnotter;)

• swv
Voor de duidelijkheid ik heb de Plus, waar het probleem erger bij schijnt te zijn.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
sww89 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:34:
[...]

Ik vond de T-Mobile MDA Pro, MDA Vario III en HTC HD2 (!!!) anders best geniaal voor die tijd. Ik was helemaal het mannetje op de middelbare school 8) Over fashion gesproken :P Maar laten we hier aub niet weer een Samsung vs. Apple topic van maken.
Ja, de Vario III met onbeperkt internet via T-Mobile dan was je echt de bom haha. Ik wil er ook geen strijd van maken met Apple vs Samsung. Integendeel zelfs, ik vind alleen de waardering voor een goed product soms achterwege blijven. Er is altijd ruimte voor verbetering, maar out of the box is een iPhone een fantastisch toestel. Zeker als je de oude generatie gewend bent.

I don't have dreams, I have goals!!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Sorry mijn schuld. Komt omdat ik vandaag ga overstappen van Samsung naar iphone.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik kan me wel vinden in deze review: https://www.theguardian.c...r-battery-life?CMP=twt_gu

ingen vill veta var du köpt din tröja

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WHUT? 12 uur over 1 lading voor je accu? Holy shit... blij dat m'n S7 quick charge heeft, die is in anderhalf uur vol. Zonde dat Apple dat niet in de 7 heeft gestopt ook

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik zit er ook over na te denken om voor het eerst een iPhone te kopen. Kan ik de iPhone ook op een laptop aansluiten om foto's te downloaden? Ik heb geen Mac. Vraag mij dit af.

Verwijderd

wilke77 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:22:
Ik zit er ook over na te denken om voor het eerst een iPhone te kopen. Kan ik de iPhone ook op een laptop aansluiten om foto's te downloaden? Ik heb geen Mac. Vraag mij dit af.
Volgens mij kan dit via iTunes.

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03
Op een aantal punten hebben ze wel gelijk maar het is mijn inziens compleet nutteloos om jaar in jaar uit steeds weer die niet-verwijderbare batterij en geen mogelijkheid tot uitbreiding van het geheugen aan te halen. Dat is iets wat Apple al jaren zo doet en ook niet zal veranderen.

- De batterij is overigens wel verwisselbaar maar niet door de consument
- Geheugenuitbreiding met b.v. micro-SD kaartjes doet de performance enorm naar beneden halen omdat de SD interface gewoon niet zo snel kan als het interne geheugen (ja 95MB/s read is traag t.o.v. iets van 850 MB/s van het interne opslaggeheugen, schrijven zit je bij de iPhone 7 rond de 350MB/s). Ja er zijn tegenwoordig UHS-II 2000x SD kaartjes die rond de 350MB/s halen maar die zijn niet in MicroSD formaat verkrijgbaar en kosten zo rond de 95 Euro voor 64GB dus het kostenverschil is dan een stuk minder groot.

Voor de rest:
- Slow charging? Dat klopt met de standaard lader. Gebruik je de iPad lader of een andere USB lader die meer stroom kan leveren dan gaat het al een heel stuk sneller. Ze hadden zo'n lader er wel standaard bij mogen leveren.
- Je kan wel luisteren en laden tegelijk via een adapter. Natuurljk een extra waar je voor betaald, dat dan weer wel. Apple kiest hier een weg in en voor die al draadloos luistert is het geen probleem en die graag met draad luistert heeft opties.
- De handschoenen. Gelukkig werken de speciale smartphone handschoenen wel alleen moet je dan wel je code invoeren. Er zijn natuurlijk situaties waarbij het onhandig is.

Persoonlijk vindt ik het een enorm negatieve review. Alles wat maar enigszins "anders" is wordt negatief belicht. De reviewer is duidelijk een gebruiker waar de iPhone 7 niet geschikt voor is. Gelukkig zijn er goede alternatieven beschikbaar :)

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:28:
[...]

Volgens mij kan dit via iTunes.
Dit kan toch ook zonder iTunes?
Ik kan de iPhone gewoon aansluiten op mijn Windows laptop en bij de foto's komen van mijn iPhone zonder iTunes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:49:
Ik overweeg om een Iphone 7 te kopen. Zijn er mensen die zowel Samsung hebben gebruikt en Apple? Wat raden jullie mij aan Iphone of Samsung?
Geen samsung maar wel veel andere android toestellen (inc met terug knoppen).

Ik vind Android echt niks, zelfs niet met andere launchers, roms enz.
Vind apple beter werken, beter geintegreerd en vooral Apple pay tegenover Android Pay.

Android Pay kan ik nergens gebruiken en heb nog geen winkel gezien die het heeft.
Apple Pay daar in tegen kan ik overal gebruiken zonder problemen en echt super makkelijk!

Android heb je na een dag niet kijken allemaal icoontjes boven in het scherm staan (standaard staan er al veel te veel) bij iPhone is dit meer schoon.

Verder wil ik mijn toestel niet aanpassen, rooten enz en dan is Apple geweldig.
Verder het gedoe van icoontjes op je "bureaublad" en dan nog eens een menu met alle icoontjes vind ik echt niks (BlackBerry 10 had het zelfde als iOS en vind ik super)

Wil niet alles dubbel hebben en ook niet eerst op menu moeten klikken, ook niet dat ik ze zowel op bureaublad heb staan als in een menu.

Nee vind iOS lekker opgeruimd en veel makkelijker werken.

Maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Daejji schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:31:
[...]

Ik kan de iPhone gewoon aansluiten op mijn Windows laptop en bij de foto's komen van mijn iPhone zonder iTunes.
Durf ik niet te zeggen, de Windows laptop die wij gebruiken staat iTunes op en verder doen we alles dmv iCloud en Macs.

Ik weet wel dat het via Icloud drive kan, maar weet niet precies welke fotos daar dan wel en niet in staan.

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:13
DennusB schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:06:
[...]

WHUT? 12 uur over 1 lading voor je accu? Holy shit... blij dat m'n S7 quick charge heeft, die is in anderhalf uur vol. Zonde dat Apple dat niet in de 7 heeft gestopt ook
Kan iemand dit bevestigen dat laden effectief enorm traag is

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:32:
[...]
Android Pay kan ik nergens gebruiken en heb nog geen winkel gezien die het heeft.
Hangt van je bank af. ING werkt overal met Android Pay.

• DennusB
  • Niet online
Myrdhin schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:29:
[...]
- Slow charging? Dat klopt met de standaard lader. Gebruik je de iPad lader of een andere USB lader die meer stroom kan leveren dan gaat het al een heel stuk sneller. Ze hadden zo'n lader er wel standaard bij mogen leveren.
Even using the 12W charger that came with the iPad Pro it took well over two hours to fully charge the iPhone 7.
Dus met de normale lader is het NOG trager..?

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:10

S2S

zwasie schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:34:
[...]

Kan iemand dit bevestigen dat laden effectief enorm traag is
Laden van de IPhone 7 hier ging vanochtend net zo snel als mijn 5s.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Verwijderd

DennusB schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:37:
[...]

Ik heb mijn HSBC kaart gekoppeld aan Apple Pay, en ook aan Android Pay trouwens voor ik terug ging naar iPhone.

En ja kon het koppelen, maar heb nog nooit een Winkel gezien (Op Mcdonalds na volgens mij) waar ik kan betalen met Android Pay.

Terwijl ik met Apple Pay op veel meer plaatsen kan betalen, ing kan ik trouwens niet koppelen aan Apple Pay omdat ING het nog niet support blijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 13:48 ]

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:48:
[...]

Ik heb mijn HSBC kaart gekoppeld aan Apple Pay, en ook aan Android Pay trouwens voor ik terug ging naar iPhone.

En ja kon het koppelen, maar heb nog nooit een Winkel gezien (Op Mcdonalds na volgens mij) waar ik kan betalen met Android Pay.

Terwijl ik met Apple Pay op veel meer plaatsen kan betalen, ing kan ik trouwens niet koppelen aan Apple Pay omdat ING het nog niet support blijkbaar.
Elke winkel met "Draadloos betalen" (c.q. je pas er boven houden om te dokken) werkt met Android Pay :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:48:
[...]

Met Android Pay en Apple Pay kan je toch betalen bij elke NFC terminal?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hoe hebben julie Apple Pay werkend dan? :o

hi!

• Teletekst
  • Niet online
Daejji schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:31:
[...]

Klopt. Kan ook via de verkenner in windows. Heb ik twee weken terug nog gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RWK__ schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:51:
Hoe hebben julie Apple Pay werkend dan? :o
Door te verhuizen naar de UK ;)

Verwijderd

sww89 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:50:
[...]

Met Android Pay en Apple Pay kan je toch betalen bij elke NFC terminal?
Dat ga ik volgende keer eens testen in Nederland dan :)
Want bij de meeste winkels ging contactloos geen eens

• MysticX
  • Niet online
Helaas woon ik nog in NL :'(

hi!

• swv
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:54:
[...]

Dat ga ik volgende keer eens testen in Nederland dan :)
Want bij de meeste winkels ging contactloos geen eens
In Nederland wordt voornamelijk dit type terminal gebruikt https://pinnen.nl/index/e...ne-of-phablet-betalen.htm

Afbeeldingslocatie: https://pinnen.nl/adminV3/ContentManager/display/000/510/425/5104251.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door swv op 24-09-2016 13:57 ]

Verwijderd

Interessant, maar je moet dus eerst de mobiele app gebruiken? (nu is dat niet zo erg)

Maar bij Apple Pay heb ik gewoon mijn kaart toegevoegd en zie de mobiele app van mijn bank nooit (was ook niet nodig) dat vind ik nog al een voordeel. Ook als je bv met de watch wilt betalen is dat handig want je hebt niet meerdere apps nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 13:58 ]

• swv
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:57:
[...]

Interessant, maar je moet dus eerst de mobiele app gebruiken? (nu is dat niet zo erg)

Maar bij Apple Pay heb ik gewoon mijn kaart toegevoegd en zie de mobiele app van mijn bank nooit (was ook niet nodig) dat vind ik nog al een voordeel
Geen idee hoe het werkt hoor bij Android Pay. Bij Apple Pay zou het heel simpel moeten werken zoals je zelf wel weet. Helemaal in combinatie met de Apple Watch. Daarom wacht ik nog steeds ongeduldig op de launch in Nederland in samenwerking met ING :)

Edit: Ohh je hebt al geedit :P

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik zie dat veel mensen hier hun iPad lader gebruiken. Dit lijkt me echter niet heel erg slim, aangezien de batterij er simpelweg niet voor gemaakt is? Wat zijn de directe nadelige gevolgen? Dat de batterij minder gezond blijft?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• pacificocean
  • Laatst online: 22-09 19:05
Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:49:
Ik zie dat veel mensen hier hun iPad lader gebruiken. Dit lijkt me echter niet heel erg slim, aangezien de batterij er simpelweg niet voor gemaakt is? Wat zijn de directe nadelige gevolgen? Dat de batterij minder gezond blijft?
Ja hoor de batterij is er wel voor gemaakt. Er zijn dus geen nadelige gevolgen, behalve dat je batterij sneller opgeladen is.
https://support.apple.com/en-us/HT202105

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 24-09-2016 15:01 ]

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:04

eisbaer

Zie signature

Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:49:
Als de spanning gelijk is, en dat is het, dan maakt het niks uit. De iPhone trekt zoveel stroom als nodig.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
https://www.theguardian.c...r-battery-life?CMP=twt_gu

Ik moet zeggen dat ik die review gedeeltelijk wel begrijp. De batterij van concurrerende toestellen is simpelweg veel beter. Het is een bewuste keuze van Apple om maar net genoeg MAH erin te pompen om hun eigen 'ideale' tijdsindicatie te halen. Zonder enorme gewichtstoename of een dikkere telefoon kan er een 50% betere batterij in als men daar voor kiest. Het is echt een financieel afgewogen keuze en het is goed als men daar Apple op aanspreekt en afrekent.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17

Toppe

Oké ✅

Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:13:

Ik moet zeggen dat ik die review gedeeltelijk wel begrijp. De batterij van concurrerende toestellen is simpelweg veel beter. Het is een bewuste keuze van Apple om maar net genoeg MAH erin te pompen om hun eigen 'ideale' tijdsindicatie te halen. Zonder enorme gewichtstoename of een dikkere telefoon kan er een 50% betere batterij in als men daar voor kiest. Het is echt een financieel afgewogen keuze en het is goed als men daar Apple op aanspreekt en afrekent.
Word wel grote verpakking, een brandblusser neemt best wat ruimte in 8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
Toppe schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:17:
[...]

Word wel grote verpakking, een brandblusser neemt best wat ruimte in 8)7
:+

Naja, de One Plus 3, Galaxy S7 doen het echt beduidend beter en vliegen ook niet in de hens. Stel dat de iPhone 7 de batterijcapaciteit had van een Galaxy S7, dan zouden ze echt by far de beste prestaties kunnen leveren op dat gebied omdat iOS zo efficiënt met de hardware omgaat. Het is jammer dat men uit is op een bepaald winstpercentage en dat mede moet behalen door een lichte accu erin te plaatsen.

Verder laad de accu ook gewoon enorm traag in vergelijking met anderen. Het zal Apple echt sieren om vooruitstrevend te zijn op accu gebied.

[ Voor 10% gewijzigd door Dannydekr op 24-09-2016 15:26 ]

• pacificocean
Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:13:

Heb je van deze mogelijke capaciteits toename van de batterij ook een bron? Of is dit je eigen gedachte gang, net zoals dat de batterij niet gemaakt zou zijn voor een ipad lader?

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Een beetje offtopic maar ook weer niet:

Met iPhone 6, iPhone 7 en nu tijdelijk met iPhone 5C hetzelfde probleem:

De accu gaat snel leeg. De boosdoeners zijn hier op dit moment met de 5C:

Messages, 1 minuut op de achtergrond = 30 procent (on-screen 20 minuten)
Mail, 3 minuten achtergrond = 23 procent (on screen 5 minuten)

Verder whatsapp nog 14 procent met 1,5 uur achtergrondactiviteit, maar ik zit ook wel in luidruchtige groepen (ze op stil zetten heeft geen verschil gemaakt).

Op de 6 en 7 waren deze apps ook boosdoeners.

Background refresh staat altijd standaard uit. Push staat ook uit; alleen fetch elk uur staat aan. Ik heb geen exchange mail, alleen een office365 voor de studie en een gmail adres. iMessage gebruik ik niet gek veel.

Vind het dan toch bijzonder dat bijna iedereen deze 2 apps onderaan de batterijlijst heeft staan en ze nog veel meer gebruiken ook. Is iemand van jullie deze bug ooit tegengekomen? Telefoon staat als nieuw ingesteld.

• Kadonder
  • Laatst online: 21-09 17:16
Voor degenen die een iPhone 7 plus hebben gekocht. Wat is voor jullie de voornaamste reden geweest om voor het plus model te gaan i.p.v. de kleinere versie?
Ik heb nu een iPhone 5s en wil binnenkort een iPhone 7 kopen, maar ik twijfel alleen tussen deze 2 modellen. Ik gebruik de iPhone voor van alles (behalve als navigatie), zoals muziek luisteren, internetten, mailen, af en toe een spelletje, foto's maken enz, en heb thuis nog een iPad mini die goed is.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:32

Boost9898

Software developer

Kadonder schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:41:
Voor degenen die een iPhone 7 plus hebben gekocht. Wat is voor jullie de voornaamste reden geweest om voor het plus model te gaan i.p.v. de kleinere versie?
Ik heb nu een iPhone 5s en wil binnenkort een iPhone 7 kopen, maar ik twijfel alleen tussen deze 2 modellen. Ik gebruik de iPhone voor van alles (behalve als navigatie), zoals muziek luisteren, internetten, mailen, af en toe een spelletje, foto's maken enz, en heb thuis nog een iPad mini die goed is.
Dan zou ik niet voor de plus gaan, het enige verschil is, is dat de camera verder kan zoomen. Hij is ook niet beter. De accuduur is ook niet bijzonder om te noemen. De CPU en GPU zijn ook gelijk. Alleen heb je een FullHD scherm op de plus. Maar dat is een PPI die over de 300 gaat dus waarschijnlijk merk je het niet.

Neem lekker de 7, prachtig toestel, niets mis mee.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Myrdhin schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:29:
[...]

Op een aantal punten hebben ze wel gelijk maar het is mijn inziens compleet nutteloos om jaar in jaar uit steeds weer die niet-verwijderbare batterij en geen mogelijkheid tot uitbreiding van het geheugen aan te halen. Dat is iets wat Apple al jaren zo doet en ook niet zal veranderen.

- De batterij is overigens wel verwisselbaar maar niet door de consument
- Geheugenuitbreiding met b.v. micro-SD kaartjes doet de performance enorm naar beneden halen omdat de SD interface gewoon niet zo snel kan als het interne geheugen (ja 95MB/s read is traag t.o.v. iets van 850 MB/s van het interne opslaggeheugen, schrijven zit je bij de iPhone 7 rond de 350MB/s). Ja er zijn tegenwoordig UHS-II 2000x SD kaartjes die rond de 350MB/s halen maar die zijn niet in MicroSD formaat verkrijgbaar en kosten zo rond de 95 Euro voor 64GB dus het kostenverschil is dan een stuk minder groot.

Voor de rest:
- Je kan wel luisteren en laden tegelijk via een adapter. Natuurljk een extra waar je voor betaald, dat dan weer wel. Apple kiest hier een weg in en voor die al draadloos luistert is het geen probleem en die graag met draad luistert heeft opties.
- De handschoenen. Gelukkig werken de speciale smartphone handschoenen wel alleen moet je dan wel je code invoeren. Er zijn natuurlijk situaties waarbij het onhandig is.

Persoonlijk vindt ik het een enorm negatieve review. Alles wat maar enigszins "anders" is wordt negatief belicht. De reviewer is duidelijk een gebruiker waar de iPhone 7 niet geschikt voor is. Gelukkig zijn er goede alternatieven beschikbaar :)
De niet-verwisselbare accu en het ontbreken van een SD-slot vind ik ook geen probleem inderdaad. Ik ben tot nu toe wel ontevreden over de accuduur. Ik heb voor het eerst in jaren weer battery anxiety.

Maar goed, om alleen mensen een iPhone 7 te laten reviewen die supergelukkig worden van een iPhone 7 zal redelijk saaie reviews opleveren denk ik. ;)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Boost9898 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:44:
[...]

Dan zou ik niet voor de plus gaan, het enige verschil is, is dat de camera verder kan zoomen. Hij is ook niet beter. De accuduur is ook niet bijzonder om te noemen. De CPU en GPU zijn ook gelijk. Alleen heb je een FullHD scherm op de plus. Maar dat is een PPI die over de 300 gaat dus waarschijnlijk merk je het niet.

Neem lekker de 7, prachtig toestel, niets mis mee.
Plus heeft ook 3gb ram ipv, 2gb op de normale, meeste mensen met een normale zullen wel zeggen dat 2gb voldoende is maar merkte het verschil van 1 naar 2 ook al ivm safari tabs etc. Ook die PPI ga je wel zien hoor, Plus scherm is duidelijk scherper, erger mij toch wel aan de lage resolutie van de gewone 7, als je veel internet en games speelt dan biedt het grotere scherm snel een meerwaarde, of je moet liever met een iPad op de bank zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

BoomTree schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:58:
[...]
Plus heeft ook 3gb ram ipv, 2gb op de normale, meeste mensen met een normale zullen wel zeggen dat 2gb voldoende is maar merkte het verschil van 1 naar 2 ook al ivm safari tabs etc
Ohja dat klopt, was ik vergeten. Maar voor mij geen reden om een 7+ te nemen. De stap van 6 naar 7 is al een mooie upgrade. :)
BoomTree schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:58:
[...]
Ook die PPI ga je wel zien hoor, Plus scherm is duidelijk scherper, erger mij toch wel aan de lage resolutie van de gewone 7, als je veel internet en games speelt dan biedt het grotere scherm snel een meerwaarde, of je moet liever met een iPad op de bank zitten.
Hmm dit is erg persoonlijk denk ik. De iPhone 7 heeft 1334 x 750 pixels bij 326 ppi. Bij de iPhone 7 Plus is de resolutie 1920 x 1080 pixels bij 401 ppi. Iets beter dus. Drukwerk wordt ook gedrukt op 300 DPI. Als het echt zo veel mooier/beter zou zijn gooiden ze de standaard wel omhoog. Volgens mij hou je je telefoon verder dan 10 cm van je ogen vandaan. :P

• Dannydekr
pacificocean schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:29:
[...]

Heb je van deze mogelijke capaciteits toename van de batterij ook een bron? Of is dit je eigen gedachte gang, net zoals dat de batterij niet gemaakt zou zijn voor een ipad lader?
Als je mijn post over de iPad lader had gelezen zag je heel veel vraagtekens staan. Ik vroeg het me dus af.
De bron betreft de capaciteit is eigenlijk iedere high-end Android telefoon die een veel hogere capaciteit-batterij heeft, zonder dat de telefoon noemenswaardig zwaarder of dikker is. Als de iPhone 7 met weinig capaciteit al zo'n 14-16 uur haalt, dan zou meer capaciteit echt een wereld van verschil kunnen maken in de gebruikerservaring.

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 15:23
Ik lees hier heel veel verhalen van iPhone 7(+) gebruikers waarvan de accu heel snel leeggaat....
Ik heb hier dus echt geen problemen van...
Vraag me dan ook af waarom die mensen dat hebben?
Als ik m'n telefoon niet aanraak nadat ik hem van de lader haal is hij 2 uur later nog steeds 100%.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Ik ga straks mijn iPhone uitpakken. Kan ik hem dan meteen in gaan stellen of is het beter om hem eerst helemaal op te laden?

En daarna 1 keer helemaal leeg laten lopen?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
Teletekst schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:12:
Ik ga straks mijn iPhone uitpakken. Kan ik hem dan meteen in gaan stellen of is het beter om hem eerst helemaal op te laden?

En daarna 1 keer helemaal leeg laten lopen?
Gewoon gebruiken, helemaal opladen en leeglopen is ouderwets en baat niks.

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Boost9898 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:01:
Hmm dit is erg persoonlijk denk ik. De iPhone 7 heeft 1334 x 750 pixels bij 326 ppi. Bij de iPhone 7 Plus is de resolutie 1920 x 1080 pixels bij 401 ppi. Iets beter dus. Drukwerk wordt ook gedrukt op 300 DPI. Als het echt zo veel mooier/beter zou zijn gooiden ze de standaard wel omhoog. Volgens mij hou je je telefoon verder dan 10 cm van je ogen vandaan. :P
Apple is best lang bij relatief lage resoluties gebleven en in principe doen ze dat nog steeds vergeleken bij de concurrentie. Ik zie op afstanden verder dan 10 cm duidelijk verschil tussen de twee maar het is inderdaad persoonlijk of je het erg vindt of niet.

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
Ik kom van een 6s af en daarvoor de 5s. Het model van de 5s ligt het fijnst in de hand. Met de 6s moest ik al met 2 handen typen dus ik ben 'full retard' gegaan dit keer.
De 7 plus heeft een groter scherm, wat fijn is voor mijn ogen. Super om tv series te kijken en alles is wat duidelijker voor mij.
Ik heb ook een iPad Air maar die ga ik aan mijn vader geven. Dit is voor mij de iPad vervanger en iPhone upgrade :)

Het formaat is wel even wennen, de batterij is prima want ik kan er ongeveer 2 dagen mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:25
Als de + niet zo lomp was zou ik hem meteen kopen. Groter scherm, maar vooral die camera. Maar ja, broekzak, fietsen, dat wordt m niet.

Haters everywhere but I don’t really care

• Toppe
  • Laatst online: 16:17

Toppe

Oké ✅

Voor de geïnteresseerde:

De screen protectors die ze bij de Apple store zelf plakken zijn echt perfect. Op de 6 waren de randen vrij scherp, op de 7 niet meer.

Hoesje? Heb opnieuw gekozen voor een Tech21, ook deze is smaller dan de 6 versie, hoeken zijn beter afgerond en de kleur is nu helemaal transparant in plaats van die oranje band.
Tevens is het zwarte plastic rondom de camera er niet meer, is nu gegoten waardoor die ook niet meer los kan komen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• pacificocean
Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:06:
[...]

Als je mijn post over de iPad lader had gelezen zag je heel veel vraagtekens staan. Ik vroeg het me dus af.
De bron betreft de capaciteit is eigenlijk iedere high-end Android telefoon die een veel hogere capaciteit-batterij heeft, zonder dat de telefoon noemenswaardig zwaarder of dikker is. Als de iPhone 7 met weinig capaciteit al zo'n 14-16 uur haalt, dan zou meer capaciteit echt een wereld van verschil kunnen maken in de gebruikerservaring.
Alle high end android telefoons zijn veel groter en dikker dan een iphone 7. Bedenk ook dat bv 3d touch all .25 mm dik is. Kom eens met een bron waarin het verschil in mAh/mm3 wordt weergegeven ipv je eigen mening te verkondigen.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
matthijst schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:22:
Als de + niet zo lomp was zou ik hem meteen kopen. Groter scherm, maar vooral die camera. Maar ja, broekzak, fietsen, dat wordt m niet.
Ik heb een plus en fiets er elke dag mee, nooit problemen mee hoor? En dan draag ik ook nog eens slimfit/skinny/antifit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Scrtz schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:35:
[...]

Ik heb een plus en fiets er elke dag mee, nooit problemen mee hoor? En dan draag ik ook nog eens slimfit/skinny/antifit.
Prima, ik vind hem lomp :)
Met de 6 zo'n mockup van de + gehaald voor 10 euro, om t formaat te testen, maar mweh....

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 24-09-2016 16:39 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik kom van de 6 en ben naar de 7+ gegaan en ja hij is lomp in de broekzak. Tegelijkertijd zitten er wel veel handigheidjes in door het grotere scherm en het typen gaat prettiger en daarnaast is met video groot beeld ook een grote plus. Dus nee totaal geen spijt van aankoop 😊

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Vannacht was ik aan het Googlen waar ik de iPhone 7 zou kunne bestellen. Toevallig kwam ik bij de Amac uit, vervolgens kijk ik of ze hem hebben liggen. Bleek dat ze nog één iPhone 7 zwart hadden liggen in heel Nederland, precies in mijn woonplaats. Ik heb de laatste van deze batc kunnen fixen. :)

Ik zou zeggen, hou de Amac ook in de gaten als je nog een iPhone zoekt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als ik ooit een surfboard als smartphone wil, dan schaf ik een iPhone 7 Plus aan, voor nu ben ik meer dan blij met mijn jetblack iPhone 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joshoon
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:36

Joshoon

Hardstyle DJ, ICT'er

Boost9898 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:57:
Vannacht was ik aan het Googlen waar ik de iPhone 7 zou kunne bestellen. Toevallig kwam ik bij de Amac uit, vervolgens kijk ik of ze hem hebben liggen. Bleek dat ze nog één iPhone 7 zwart hadden liggen in heel Nederland, precies in mijn woonplaats. Ik heb de laatste van deze batc kunnen fixen. :)

Ik zou zeggen, hou de Amac ook in de gaten als je nog een iPhone zoekt!
Misschien hebben de mensen daar meer aan zo'n bericht: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Heb hem er inderdaad ook ff gepost. Sorry als het niet mag want het is nu een soort dubbelpost. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dannydekr
pacificocean schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:27:
[...]

Alle high end android telefoons zijn veel groter en dikker dan een iphone 7. Bedenk ook dat bv 3d touch all .25 mm dik is. Kom eens met een bron waarin het verschil in mAh/mm3 wordt weergegeven ipv je eigen mening te verkondigen.
Waarom zou ik mijn eigen mening niet mogen verkondigen? De Samsung Galaxy S7 is 0.8MM dikker en 9 gram zwaarder, maar heeft daarentegen een 3000mah batterij. De iPhone 7 heeft een 1960mah batterij. De Galaxy S7 heeft tevens een 5.1" scherm maar is tegelijkertijd maar enkele milimeters groter dan de 4.7" iPhone.

Dus "veel groter" en "veel dikker" valt heel erg mee en is simpelweg niet waar.

Als Apple echt zou willen kunnen ze de capaciteit enorm verbeteren. Het is een bewuste keuze om enkel te leveren op hun eigen 'ideale' target van batterijduur, welke in mijn optiek echt niet ideaal is.Het gaat gewoon om financiële marge..

[ Voor 27% gewijzigd door Dannydekr op 24-09-2016 17:49 ]

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:11
De 7+heeft 3 GB RAM en de 7 heeft 2 GB. Ik heb echter enkele tests gezien en voor de gemiddelde gebruiker zal dit niet veel verschil maken. Gezien jouw omschrijving voor wat je er mee doen lijkt me dat geen reden om de plus te halen. Zoals gezegd is de accuduur ook niet beter. Dus voornamelijk de extra camera en een groter scherm voor €140 extra..

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
Altijd een Galaxy Note gebruiker geweest, vanaf het 1e model. Nu de 7 besteld. Problemen mee, en vond het amper een upgrade vanaf mijn Note 4, en ik ben geen fanboy, ik kijk welk toestel mij het meest aanspreekt per jaar. Dus nu even de iphone 7+ v.w vergelijkbare grote als de note.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:28
Problemen met accuduur herken ik helemaal niet met de 7. Duidelijke verbetering tov mijn 1 jaar oude 6.

Ik kom met voor mij intensief gebruik de dag gewoon door. Met normaal gebruik dus helemaal.

Ik speel overigens geen games oid. Zal ook wel veel schelen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 15:18
Accu van de plus is met grote voorsprong beter dan de normale 7. Ik heb ze allebei gehad en mede voornamelijk accuduur en scherm toch weer voor de plus gekozen, een verademing ook wat betreft accuduur.
bartpostma schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:53:
[...]

De 7+heeft 3 GB RAM en de 7 heeft 2 GB. Ik heb echter enkele tests gezien en voor de gemiddelde gebruiker zal dit niet veel verschil maken. Gezien jouw omschrijving voor wat je er mee doen lijkt me dat geen reden om de plus te halen. Zoals gezegd is de accuduur ook niet beter. Dus voornamelijk de extra camera en een groter scherm voor €140 extra..

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymone op 24-09-2016 19:09 ]

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Boost9898 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:01:

Zo ik ben blij dat jij niet aan het roer staat van de technologische vernieuwing zeg.

"Vernieuwen? Nee joh dat werkt in een totaal andere product klasse ook prima. Dat laten we mooi zo"

Wat een onzin reden zeg, met normale ogen op de smartphone afstand zie je wel degelijk verschil tussen 326 ppi en 401 ppi.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:58:
Als ik ooit een surfboard als smartphone wil, dan schaf ik een iPhone 7 Plus aan, voor nu ben ik meer dan blij met mijn jetblack iPhone 7
Ja als ik ooit technologisch achteruit wil dan ga ik weer voor de kleine iPhone :+

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
De batterij van een gewone iPhone 7 gaat met webbrowsen volgens Tweakers 9,5 uur mee. De OnePlus 3 is al binnen 6,5 uur leeg. Vanochtend laadde ik in combinatie met m'n iPad Air 2 lader mijn iPhone van 0% naar 80% in een klein uur tijd. Wanneer gaan mensen eens stoppen met elkaar napraten? Het is zo kort door de bocht om de batterij van een iPhone matig te vinden of traag te vinden opladen.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Donstil schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:01:
[...]
Zo ik ben blij dat jij niet aan het roer staat van de technologische vernieuwing zeg.
"Vernieuwen? Nee joh dat werkt in een totaal andere product klasse ook prima. Dat laten we mooi zo"
Wat een onzin reden zeg, met normale ogen op de smartphone afstand zie je wel degelijk verschil tussen 326 ppi en 401 ppi.
Daar ben ik ook blij om, je zal maar voor Apple moeten werken. 8)7

• Dannydekr
Heb toch een probleem ontdekt. Mijn vriendin heeft sinds vandaag ook de iPhone 7. Haar scherm lijkt echter een stuk beter? Het scherm kan meer helder en tevens lijken de kleuren vibranter op exact dezelfde instelligen. Heb de helderheid bij beide volledig gezet en getest met zowel 'automatisch' als zonder.

Haar nightshift gaat ook veel 'dieper'. Het scherm is dan echt rood, terwijl die bij mij een iets rodige tint krijgt, maar dus niet zo ver gaat als bij haar. Dat scheelt echt enorm veel, alsof de functie heel anders werkt.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn en of het een softwarematig of hardwarematig probleem is? Aangezien ik het 1 op 1 kan aantonen als je ze naast elkaar hebt is het in ieder geval meteen te reproduceren in bijvoorbeeld de Apple Store als dat nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dannydekr op 24-09-2016 20:38 ]

[...]

duhhh...tuurlijk! elke iPhone gebruiker ziet echt wel het verschil tussen 326ppi en 401ppi, want zeg nou zelf...Iedereen weet precies wat ppi betekent en al uiteraard helemaal 326 en 401 8)7 8)7
Geert1976 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:03:
[...]

duhhh...tuurlijk! elke iPhone gebruiker ziet echt wel het verschil tussen 326ppi en 401ppi, want zeg nou zelf...Iedereen weet precies wat ppi betekent en al uiteraard helemaal 326 en 401 8)7 8)7
Dat elke iPhone gebruiker het ziet maak jij er nu van dat zei ik niet.

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:32

Nyana

Who?!

Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:35:
Heb toch een probleem ontdekt. Mijn vriendin heeft sinds vandaag ook de iPhone 7. Haar scherm lijkt echter een stuk beter? Het scherm kan meer helder en tevens lijken de kleuren vibranter op exact dezelfde instelligen. Heb de helderheid bij beide volledig gezet en getest met zowel 'automatisch' als zonder.

Haar nightshift gaat ook veel 'dieper'. Het scherm is dan echt rood, terwijl die bij mij een iets rodige tint krijgt, maar dus niet zo ver gaat als bij haar. Dat scheelt echt enorm veel, alsof de functie heel anders werkt.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn en of het een softwarematig of hardwarematig probleem is? Aangezien ik het 1 op 1 kan aantonen als je ze naast elkaar hebt is het in ieder geval meteen te reproduceren in bijvoorbeeld de Apple Store als dat nodig is.
Kleurfilter al toegepast? Mijne ging gister ook nog niet erg fel. Maar na het instellen van de kleuren en een keer goed blootstellen aan zonlicht heeft dat denk ik verholpen. Blijft een raar "bugje".

Ik zit overigens wel op 10.1 beta nu.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:09
Ik had ook al in aantal youtube filmpjes gezien dat ze de 7 en 7+ naast elkaar hielden en dat de gewone 7 veel mooiere en heldere kleuren had dan de 7+. Wel vreemd. Ik heb zelf de gewone 7 32Gb rose gold en ben er heel erg tevreden over. Ook de zwaarste spelletjes speel ik met gemak geen hapering niets echt mooi vloeiend.😊👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Na 2 dagen met de iPhone 7 + .... mijn ervaringen:

- Het apparaat is echt enorm snel! Applicaties en Webpagina's openen bijna instant. Zo goed als geen wachttijden. Ik heb mijn iPhone 6 plus er even naast gehouden en wat testjes gedaan en de 7 + is minimaal 2-3 keer zo snel.

- Het beeldscherm is fenomenaal. Helder en kleurrijk. De kleuren zijn idd iets warmer, maar het is prettiger voor de ogen.

- Het geluid is ook stukken beter. Harder en helderder.

- batterij gaat langer mee. Vandaag bijvoorbeeld veel gebruikt en op dit moment nog 48% over.

- camera, sterke verbetering ten opzichte van de 6, zeker bij wat donkerdere omgevingen.

Negatieve punten heb ik persoonlijk nog niet kunnen vinden. Kortom, komende vanaf een iPhone 6 + absoluut de moeite van het upgraden waard.

• Dannydekr
Nyana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:34:
[...]

Kleurfilter al toegepast? Mijne ging gister ook nog niet erg fel. Maar na het instellen van de kleuren en een keer goed blootstellen aan zonlicht heeft dat denk ik verholpen. Blijft een raar "bugje".

Ik zit overigens wel op 10.1 beta nu.
Ja meerdere filters geprobeerd. Erg vreemde bug, krijg het er niet uit. Ook heel vreemd dat nightshift hem maar een paar tikjes geler maakt in plaats van zoals bij m'n vriendin waar die echt heel veel verder gaat.

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02 17:12
Heb op dit moment ook nog 43% batterij percentage over, zelfs met gamen en intensief gebruik. Bij de iPhone 6 redde ik de avond maar net met 10%.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Dannydekr schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:26:
[...]

Ja meerdere filters geprobeerd. Erg vreemde bug, krijg het er niet uit. Ook heel vreemd dat nightshift hem maar een paar tikjes geler maakt in plaats van zoals bij m'n vriendin waar die echt heel veel verder gaat.
Hoe warmer het scherm standaard is, hoe warmer het scherm met night shift wordt.

• Dannydekr
Eduardboon schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 22:58:
[...]

Hoe warmer het scherm standaard is, hoe warmer het scherm met night shift wordt.
Wat zou dan de reden zijn dat haar scherm helderder is en betere kleuren heeft? Het valt in eerste instantie niet zo op, maar wanneer je ze naast elkaar hebt gezien zie je meteen het verschil. Heb veel foto's van iPhone 7 schermen gezien en ook daar zag ik het bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja als ik ooit technologisch achteruit wil dan ga ik weer voor de kleine iPhone :+
Ja want de A10 chip in de taptic engine in de iPhone 7 zijn inderdaad technologische achteruitgang 8)7 |:( 8)7 |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:21
Geert1976 schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:33:
[...]

Ja want de A10 chip in de taptic engine in de iPhone 7 zijn inderdaad technologische achteruitgang 8)7 |:( 8)7 |:(
Het zijn beide prima telefoons. Beetje als kleuters elkaars keuze voor telefoon bashen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter Lucassen schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:10:
[...]

Het zijn beide prima telefoons. Beetje als kleuters elkaars keuze voor telefoon bashen 8)7
welkom op 't Internet! :+

(maar neem het internet ook niet altijd te serieus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik twijfel nog wat te doen met mijn 7 32GB zwart..Hoor ook dat geruis bij filmen en net goed kunnen testen. We vieren vandaag de verjaardag van mijn dochter en maak veel filmpjes.

Twijfel waarom? Ik heb een perfect scherm, niks kraakt en voor de rest een goed toestel.

Als ik al wil ruilen doe ik dat in Duitsland gezien dit dichter bij is voor mij! Dat kan met de originele Apple bon? Ik heb zelfs drie opties om dan te ruilen. Weer een zwarte, of de gitzwart of een 7 plus zwart...

Reden voor de plus zou dan de camera zijn met name..Meer mensen die al hun 7 Hebben geruild voor een 7 plus? Ervaringen? Moet ik dan proberen te reserveren bij de Apple store zodat ik gelijk met een nieuwe naar buiten kan lopen?

Edit..we hebben nog tot en met vrijdag hiervoor..zit dan nog binnen de 2 weken..

[ Voor 5% gewijzigd door pdavie2311 op 25-09-2016 08:28 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:28
Gister voor de 2e keer gehad dat de fysieke knoppen niets meer deden. Het scherm werkte nog prima, kom gewoon surfen. Maar home knop, volume, locken, niets deed t meer. Duurde ongeveer 2min en toen voerde de telefoon in 1x een heleboel acties uit nav mijn gedruk op de knoppen. Zoals gezegd: al de tweede keer..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je de iPhone in NL online gekocht hebt bij Apple, kan je hem alleen bij een NL winkel inleveren, niet in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Bestel via Apple online! Zit ook een Engelse factuur bij..Kan toch in willekeurige Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2016 @ 08:23:
Ik twijfel nog wat te doen met mijn 7 32GB zwart..Hoor ook dat geruis bij filmen en net goed kunnen testen. We vieren vandaag de verjaardag van mijn dochter en maak veel filmpjes.

Twijfel waarom? Ik heb een perfect scherm, niks kraakt en voor de rest een goed toestel.

Als ik al wil ruilen doe ik dat in Duitsland gezien dit dichter bij is voor mij! Dat kan met de originele Apple bon? Ik heb zelfs drie opties om dan te ruilen. Weer een zwarte, of de gitzwart of een 7 plus zwart...

Reden voor de plus zou dan de camera zijn met name..Meer mensen die al hun 7 Hebben geruild voor een 7 plus? Ervaringen? Moet ik dan proberen te reserveren bij de Apple store zodat ik gelijk met een nieuwe naar buiten kan lopen?

Edit..we hebben nog tot en met vrijdag hiervoor..zit dan nog binnen de 2 weken..
Ik ben vanaf een 7 naar de 7Plus overgestapt, veel eerder moeten doen! Die camera is werkelijk fantastisch, zoomen zonder verlies van kwaliteit en die Portrait functie is echt WOW!
Kan je nog wisselen dan moet je dat zeker doen! Wereld van verschil, en die grote wen je redelijk snel aan! :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Laatst online: 16-07-2023
Is het normaal dat mijn iPhone 7 (niet plus) s nachts op WiFi 40% afgaat? Dit is mijn eerste iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

ronaldm3 schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:24:
[...]

Ik ben vanaf een 7 naar de 7Plus overgestapt, veel eerder moeten doen! Die camera is werkelijk fantastisch, zoomen zonder verlies van kwaliteit en die Portrait functie is echt WOW!
Kan je nog wisselen dan moet je dat zeker doen! Wereld van verschil, en die grote wen je redelijk snel aan! :)
OK! Reserveer wel eentje dan! Liefst in oberhausen als ik hem daar kan ruilen! Anders gewoon halen daar en dan mijne terug sturen naar Apple! Krijg ik geld ook weer toch? Omruil geniet de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:22:
Bestel via Apple online! Zit ook een Engelse factuur bij..Kan toch in willekeurige Apple Store?
Nee, staat in de voorwaarden op hun site, tenminste, zo las ik het?

Standaardretouren naar Apple Retail
Als u niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u het product samen met het oorspronkelijke ontvangstbewijs, de oorspronkelijke verpakking en de bijbehorende accessoires binnen veertien (14) kalenderdagen na het ophalen van uw product(en) retourneren. Als u uw producten wilt retourneren naar een Apple Retail Store, moet dit een Retail Store in Nederland zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door matthijst op 25-09-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

matthijst schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:50:
[...]

Nee, staat in de voorwaarden op hun site.
Crap! Alle 3 de Apple Stores in Nederland zijn meer dan 2uur rijden voor mij! Ben in Amsterdam en Haarlem geweest, Den Haag nog nooit..Que voorraad maakt het nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

pdavie2311 schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:42:
[...]

OK! Reserveer wel eentje dan! Liefst in oberhausen als ik hem daar kan ruilen! Anders gewoon halen daar en dan mijne terug sturen naar Apple! Krijg ik geld ook weer toch? Omruil geniet de voorkeur.
Je kan idd het toestel gewoon terug sturen naar Apple. En krijg je geld gewoon terug.
Omruil gaat helaas niet.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat kan uiteraard wel idd: nieuwe in DE kopen en je oude laten ophalen of afgeven bij DHL/UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

matthijst schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:05:
Dat kan uiteraard wel idd: nieuwe in DE kopen en je oude laten ophalen of afgeven bij DHL/UPS.
Of op V&A te koop aanbieden! Er is zeker interesse in de nieuwe 7! ;)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Het valt me nu wel op dat er wel heel erg veel ruis is bij video-opnamen waarbij weinig omgevingsgeluid is.

Zou iemand even kunnen proberen om een korte video op te nemen een in nagenoeg stille omgeving en zijn ervaring willen delen m.b.t. de ruis ( geluid ) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

ronaldm3 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:08:
[...]

Of op V&A te koop aanbieden! Er is zeker interesse in de nieuwe 7! ;)
Al die poespas weer! Heb recht van ruil, vandaar! Ik hoef geen winst te maken hoor en voor minder zeker niet, Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Toch wel lachwekkend dat alle fanboys van het andere kamp helemaal de tijd nemen om op de iPhone 7 pagina op Tweakers een negatieve review neer te zetten. Valt me erg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
DennusB schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:37:
[...]

Dat is geen Android Pay, dat bestaat naar mijn weten helemaal niet. Dit gat via de ABN/ING/Rabo gewoon via NFC, dat gewoon is opengesteld. Daarom kan je in Nederland eigenlijk overal met je telefoon betalen. Alleen het gesloten Applepay werkt hier niet en dat komt omdat het een eigen formaat is, met waarschijnlijk weer voor iedere winkelier een eigen terminal (incl een bedrag per terminal naar Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
marhalm schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:23:
[...]

Dat is geen Android Pay, dat bestaat naar mijn weten helemaal niet. Dit gat via de ABN/ING/Rabo gewoon via NFC, dat gewoon is opengesteld. Daarom kan je in Nederland eigenlijk overal met je telefoon betalen. Alleen het gesloten Applepay werkt hier niet en dat komt omdat het een eigen formaat is, met waarschijnlijk weer voor iedere winkelier een eigen terminal (incl een bedrag per terminal naar Apple).
Bron?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:49
keest12 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:21:
Toch wel lachwekkend dat alle fanboys van het andere kamp helemaal de tijd nemen om op de iPhone 7 pagina op Tweakers een negatieve review neer te zetten. Valt me erg op.
Altijd al zo geweest. 99 procent van de mensen met een iPhone is gewoon tevreden met hun iPhone. En bijna alle klagers hebben zelf geen iPhone, maar gaan dan lopen klagen over de iPhone. Snap dat sowieso nooit.
iPhone en bijv. een Samsung hebben beide hun voor en nadelen en daar moet iedereen lekker zelf zijn eigen afweging in maken.
Persoonlijk sla ik de 7 over, juist omdat mijn iPhone 6 nog zo goed werkt en een jaartje sim only ook wel lekker is.
Heb nog even staan twijfelen om een keer de Galaxy S7 te nemen (vooral om het scherm en de camera, maar denk dat ik dan vooral spijt ga krijgen van Android en Touchwiz. Blij om te lezen dat de camera van de iPhone dus ook een aardige verbetering heeft meegekregen.

Wat ik me afvraag over dat ruis...hoor je dat nou ook als je het filmpje afspeelt op de computer of op de iPhone? Dat zou nl. wel zeer irritant zijn aangezien ik zelf vrij veel filmpjes maak van de kids etc.
Of is dat alleen tijdens het filmen en hoor je het eigenlijk niet tijdens het afspelen op de computer of iPhone?
Pagina: 1 ... 21 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.