• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Jimijames75 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:19:
Ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn met het bereik van de nieuwe iPhone, op mijn werk heb ik met een galaxy s7 hier en daar hsdpa+ (voor mij voldoende) en moet ik buiten staan voor 4g.
Mijn iPhone 6 heeft binnen matig tot geen bereik (heeft ook geen hsdpa+)

Valt me op dat in de meeste reviews bereik bijna geen item is.
Verschil is minimaal maar bij slecht wifi signaal haal ik met S7 hogere snelheden dan 5s en 6s (heb geen 7) Met 4g zou ik nog moeten testen maar het verschil is me nog niet opgevallen.

Helaas worden dit soort zaken nooit aangehaald net als de gesprekskwaliteit of volume. Maar zo zijn er meer dingen die niet echt getest worden maar waar je in de praktijk of via een forum achter komt.

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Klopt, ik hoor echter geen hoog fluitend geluid zoals in het YT filmpje (zonder earpods), alleen tikjes en dan ook alleen als ik op max volume luister.
Heb getest met zowel 1080P als 4K. bij 4K iets meer tikjes en harder....maar bij normaal volume hoor ik het eigenlijk niet.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Jimijames75 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:07:
[...]

Dank voor je reactie

Nee dezelfde sim van KPN, heb je een tip welke app je daarvoor kan gebruiken?
Op Android kun je deze app gebruiken: Google Play: Speed Test & 4G / WiFi kaarten
Op iOS kun je
code:
1
*3001#12345#*
gebruiken in de Telefoon.app

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:27
Nog meer mensen die bij het omhoog halen van control panel (twee) tikjes horen? Ik heb geen idee of dit hoort? Heb het geluid op stil staan. Dit is vgm niet de taptic engine want die komt erna pas als hij volledig is uitgeklapt. Ik heb een iPhone 7 plus.

Edit: Het lijkt dat het in de buurt van de processor komt, zal dus wel dat probleem zijn. Verder geen last van maar vroeg me af wat het was.

[ Voor 22% gewijzigd door Maikjuh op 22-09-2016 12:17 ]

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Maikjuh schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:07:
Nog meer mensen die bij het omhoog halen van control panel (twee) tikjes horen? Ik heb geen idee of dit hoort? Heb het geluid op stil staan. Dit is vgm niet de taptic engine want die komt erna pas als hij volledig is uitgeklapt. Ik heb een iPhone 7 plus.
Nope, alleen de tik als hij volledig uitgeklapt is.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Net even in 4K gefilmd en hoor hier ook lichtjes een 'tikkend' geluid.
Het lijkt hier echter van de camera af te komen..

Hier maak ik mijzelf niet zo druk om, wel om het feit dat mijn bovenste speaker gewoon plopt..
Ik ga daar snel eens over bellen want vind het erg vreemd :?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Heb mijn iPhone 7 eindelijk!

Betreft het gele scherm; hij heeft een iets meer gele tint, maar dit is beter dan het te blauwe iPhone 6s scherm. Komt veel natuurlijker over. De helderheid lijkt mij tevens prima.
Wel merkte ik wat vreemde dingen op. Ik moest eerst nightshift aan/uit zetten voordat het scherm een normale tint kreeg / volledig helder kon.

Verder merkte ik op dat hij soms spontaan een stuk meer helder werd, terwijl auto-brightness uit stond. Alsof iemand een switch omzette. Leek heel erg op een vreemde softwarebug in ieder geval (10.0.1).

Ik vind de homeknop heel goed aanvoelen (stand 3).Hoef er eigenlijk niet eens aan te wennen.

Tot nu toe geen vrijwel geen negatieve ervaring dus.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Dannydekr schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:48:
Heb mijn iPhone 7 eindelijk!

Betreft het gele scherm; hij heeft een iets meer gele tint, maar dit is beter dan het te blauwe iPhone 6s scherm. Komt veel natuurlijker over. De helderheid lijkt mij tevens prima.
Wel merkte ik wat vreemde dingen op. Ik moest eerst nightshift aan/uit zetten voordat het scherm een normale tint kreeg / volledig helder kon.

Verder merkte ik op dat hij soms spontaan een stuk meer helder werd, terwijl auto-brightness uit stond. Alsof iemand een switch omzette. Leek heel erg op een vreemde softwarebug in ieder geval (10.0.1).

Ik vind de homeknop heel goed aanvoelen (stand 3).Hoef er eigenlijk niet eens aan te wennen.

Tot nu toe geen enkele negatieve ervaring dus.
Je merkt dat hij soms spontaan helderder wordt maar geen negatieve ervaringen?
Ik zou mijzelf er gruwelijk aan storen. Ligt je net lekker wakker te worden met je brightness op de laagste stand, wil je even op je telefoon kijken en net als je unlockt BAM! brightness vol aan :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Dannydekr
Famous schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:55:
[...]

Ik zou mijzelf er gruwelijk aan storen. Ligt je net lekker wakker te worden met je brightness op de laagste stand, wil je even op je telefoon kijken en net als je unlockt BAM! brightness vol aan :+
Heb het na m'n reboot (nog) niet gemerkt. Misschien een tijdelijk hickup :) Geen idee..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

4POX schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:16:
[...]

Ben benieuwd of je dan ook de motoren van de camera stabilisatie ook hoort.
Motoren? OIS is niet met motoren hoor, het is geen Gimball. Het lensje hangt gewoon in veertjes.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Toch maakt een OIS systeem vaak wel een beetje geluid, soms zoemend, soms klikkend.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Verwijderd

Weet iemand een goede screenprotector van glas? Even een linkje sturen?

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:56:
Weet iemand een goede screenprotector van glas? Even een linkje sturen?
Ik heb deze erop en zeer tevreden! https://www.amazon.co.uk/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een zure review van Tweakers zeg, mijn inziens met een enorm negatieve invalshoek.

Vreemd ook dat Tweakers het scherm van de 6s Plus mooier acht en Display mate juist spreekt over het best mobiele LCD scherm ooit gemaakt.

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Donstil schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:02:
Wat een zure review van Tweakers zeg, mijn inziens met een enorm negatieve invalshoek.
Ach, da's ook niet de eerste keer. Tweakers verzamelt gewoon het gezeur uit de andere reviews, gooit er wat eigen metingen en een heel erg bevooroordeelde mening overheen en dan is 't een review...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 11:44

Vreemd ook dat Tweakers het scherm van de 6s Plus mooier acht en Display mate juist spreekt over het best mobiele LCD scherm ooit gemaakt.
Ook jammer dat de reviewer een iPhone 7 met een minder helder scherm in handen heeft gehad, of niet op de hoogte is van het feit dat er onduidelijkheid bestaat over dit onderwerp. Want we weten nog steeds niet zeker of we te maken hebben met een bug of feature toch? Straks is het weer hetzelfde geneuzel als die discussie over de onnauwkeurigheid van iPhone touchscreens. Dan blijkt dat de iPhone helemaal niet onnauwkeurig is maar iOS zo is afgesteld op duimgebruik. Nu met het scherm ook. Waarschijnlijk buiten helderder dan binnen? Heb het zelf nog niet goed getest, en het lijkt mij ook lastig te doen omdat ik geen 6s bij me heb. En ik betwijfel of mijn SE een goede is om mee te vergelijken.

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heeft iemand in deze thread zijn iPhone al eens gewisseld bij Apple?

Heb net een definitief mailtje dat het 1-2 weken gaat duren, mag dan ook echt hopen dat ik een fatsoenlijk toestel krijg.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is best typerend voor Apple reviews van t.net. Een enorm zure titel, een best kritische review maar vervolgens vaak best een positieve conclusie en cijfer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Zo zuur vind ik hem niet eigenlijk. Gewoon redelijke punten van kritiek maar uiteindelijk is het gewoon een uitstekende smartphone die net ff te duur is.

Daar is toch geen woord aan gelogen?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
Nu een paar dagen de 7 in Jet Black in gebruik. Nog geen krassen, maarja, ben er nu nog voorzichtig mee... Alles lijkt te werken overigens, geen gele schermen of plopjes of whatever. Luidsprekervolume tijdens bellen kan echt bizar hard. Zo hard dat je 't frame van de telefoon voelt trillen als de andere kant aan het praten is...

http://emiellensink.nl

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Sinds dinsdagavond eindelijk mijn iPhone 7 32GB Zwart binnen. Komend van een iPhone 6 Plus heb ik het volgende te melden in positieve zin:

Wat een snelheid zeg, alle apps laden ontzettend snel op en ook de animaties zijn erg vlug en soepel geworden. Het is echt een genot geworden om te gebruiken.

De camera heb ik nog niet echt uitgebreid kunnen testen, maar de eerste plaatjes zijn erg mooi geworden.

De batterij was gister minder dan ik van de iPhone 6 Plus gewend was, maar gisteravond even volledig laten leeglopen. Misschien dat de kwaliteit stroom uit China wat invloed hierop heeft ofzo haha. Gister kwam ik uit op net geen 8 uur gebruik met 15 uur stand by. Vandaag zit ik al op 3 uur en 50 minuten gebruik met 8 uur stand by. Batterij resterend is 66%, dus prima! Nog steeds heb ik het idee dat de iPhone 6 Plus wat stabieler was bij intensief gebruik, maar vandaag is al een stuk beter. Tevens ben ik lyrisch over de oplaadtijd. In combinatie met een iPad-lader zat ik binnen een half uur op 41% opgeladen en binnen een uur op 80%. Dit is aanzienlijk sneller dan de iPhone 6 Plus met een iPad lader en evenaart tevens 'Quick Charge' van de Samsung toestellen.

Ook de nieuwe homebutton vind ik echt een vooruitgang. Je kan er zoveel sneller mee werken, al klinkt dat gek. Het is en blijft een knop, maar hij is op de iPhone 7 een stuk responsiever en sneller met reageren.

De speakers zijn een stuk luider en klinken wat helderder dan voorheen. Echt stereo geluid hoor ik niet, want daarvoor zitten de speakers te dicht op elkaar.

De negatieve dingen:

Het scherm is toch wel heel klein vergeleken met de Plus modellen. Natuurlijk, hier heb ik zelf voor gekozen ten faveure van handzaamheid. Toch had ik niet verwacht dat 4,7 inch zo klein zou zijn. Ook de scherpte van het scherm vind ik toch ietwat tegen vallen. Ik kan in video's van YouTube duidelijk zien dat het 720p is en ook foto's zijn minder scherp op het scherm. In menu's en apps is het verschil niet zo zichtbaar. Het ietwat gelige scherm vind ik overigens juist wel prettig. Dat andere oogt zo blauw en scherp in je ogen, dit kijkt veel kalmer en rustiger. Ook kleuren komen er veel beter uit op deze manier.

Verder hebben ik niks negatiefs te melden en is dit toch wel weer een erg complete, goedwerkende no nonsens telefoon. Het mag wat kosten, maar dan ben je er verzekerd van dat alles enorm goed, snel en stabiel werkt. Dat is ook een kunst :)

[ Voor 4% gewijzigd door keest12 op 22-09-2016 15:05 ]

net in Den Haag geweest om bij de Apple Store mijn iPhone 7 mat zwart 32Gb om te ruilen naar een JetBlack iPhone 7 128Gb.

Echt super mooi design maar waar ik me nog het meest postief over verrast heb, de grip is echt super! je hand klamt als t ware om het toestel.
En ja, ik ben zeer goed op de hoogte van de krasgevoeligheid ;)
Maar daarvoor heb ik er ook AppleCare+ op afgesloten.

Nu mn back up weer terugzetten! :)

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:06:
net in Den Haag geweest om bij de Apple Store mijn iPhone 7 mat zwart 32Gb om te ruilen naar een JetBlack iPhone 7 128Gb.

Echt super mooi design maar waar ik me nog het meest postief over verrast heb, de grip is echt super! je hand klamt als t ware om het toestel.

Ging het ruilen zonder problemen? Had je wel gereseveerd of op de gok er heen gegaan?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
Apple Care + terwijl Apple op de website een disclaimer heeft staan dat hij kan krassen?

Aan AppleCare ga je nooit iets hebben mbt krassen? Ze gaan zich verschuilen achter die disclaimer :)

Vanwaar die gedachten gang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennischo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:08:
[...]

Ging het ruilen zonder problemen? Had je wel gereseveerd of op de gok er heen gegaan?
had vanochtend de mazzel dat er een jetblack iPhone 7 128Gb te reserveren was

.
stormfly schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:08:
Apple Care + terwijl Apple op de website een disclaimer heeft staan dat hij kan krassen?

Aan AppleCare ga je nooit iets hebben mbt krassen? Ze gaan zich verschuilen achter die disclaimer :)

Vanwaar die gedachten gang?
scherm vervangen gaat mij €29 kosten (mag ik 2x doen)
compleet nieuw toestel bij schade aan rest vh toestel: €99

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:06:

Waarom heb je dit gedaan?
Niet tevreden of wilde je perse de glanszwarte? Of ging t om de grootte van de opslag?
poor Leno schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:16:
[...]

Waarom heb je dit gedaan?
Niet tevreden of wilde je perse de glanszwarte? Of ging t om de grootte van de opslag?
ik vind de mat zwarte heel erg mooi, maar heb stiekem toch altijd wel met een schuin oog (positief) gekeken naar de JetBlack.
Het design vind ik echt smullen en dus nooit gedacht dat de grip zo prettig was.
De grip geeft je het gevoel alsof er al een case/hoesje omheen zit met enorm fijne grip/houvast in tegenstelling tot eerdere 6S, waar ik soms het idee had alsof ik met een zeepblokje rondliep ;)

En toevallig kwam er vanochtend eentje vrij in de Apple Store Den Haag tijdens het reserveren (rond 06.12u)

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2016 15:25 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Maar kun je zomaar zonder 'echte' reden m zonder problemen omruilen?
poor Leno schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:20:
Maar kun je zomaar zonder 'echte' reden m zonder problemen omruilen?
Dat vind ik de kracht van Apple; hun customer support en in dit geval after sales is er 1 waar zeer veel bedrijven van kunnen leren....fantastisch! Zonder pardon om kunnen ruilen. Zo lang je maar je (online) aankoopfacturen bij je hebt.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:22:
[...]

Dat vind ik de kracht van Apple; hun customer support en in dit geval after sales is er 1 waar zeer veel bedrijven van kunnen leren....fantastisch! Zonder pardon om kunnen ruilen. Zo lang je maar je (online) aankoopfacturen bij je hebt.
En al eerste krasjes? ;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32

ddZ

En daaronder, zoals bij ieder iPhone review, de bekende Android-fans die weer met specs zitten te smijten en dan met name die eeuwige resolutie kaart die altijd weer gespeeld word :'). Dit artikel op The Verge illustreert wat ik hiermee bedoel...

Goed, ik kan me op zich wel vinden in de kritiek dat de prijzen wel erg stevig zijn (geworden): gisteren toch besloten om voor een zwarte i7 + 128Gb te gaan. Inclusief leren hoesje van Apple, komt de prijs op 1078,-.. En dat vind ik toch wel erg veel geld...

Als ik het te veel vind, waarom toch gedaan? Ik ben een iPhonegebruiker van het eerste uur, iOS sluit al jaren het beste aan op mijn wensen en ik word als Mac-gebruiker erg blij van de wisselwerking tussen MacOS en IOS. Daardoor heb ik vooralsnog geen reden om over te stappen naar een ander (mobiel) OS. Maar zeg nooit nooit...

Ik koop niet ieder jaar een (nieuwe) iPhone, maar mijn i5 32Gb is inmiddels helemaal op. Als ik dan toch weer voor een nieuw toestel ga, dan vind ik het natuurlijk ook wel leuk om het nieuwste model te hebben.

Na de nodige artikelen en reviews gelezen te hebben, de i7 Plus in mijn handen gehad te hebben (en de 2 camera's in werking gezien te hebben) toch besloten om voor de Plus te gaan. Met mijn nieuwe surfplank iPhone kan straks ik weer een flink tijdje vooruit als het aan mij ligt :Y)

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Famous schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:55:
[...]

Nightshift.... ideaal 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
haha, nee nog niet....Zal vast niet lang duren :X :X

Maar goed, het is een gebruiksvoorwerp he, niet een porseleinen olifantje wat je in een vitrine kastje zet ;)

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 20:53
bij de batterij en achtergronden staat de foto app bij met meer dan 1 uur in achtergrond gebruik.
wilt dat zeggen dat hij nog steeds fotos aan het zoeken is ?

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:38
svenn15 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:47:
bij de batterij en achtergronden staat de foto app bij met meer dan 1 uur in achtergrond gebruik.
wilt dat zeggen dat hij nog steeds fotos aan het zoeken is ?
Misschien het backuppen naar iCloud?

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:16
Gezichtsherkenning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ddZ schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:35:
[...]

En daaronder, zoals bij ieder iPhone review, de bekende Android-fans die weer met specs zitten te smijten en dan met name die eeuwige resolutie kaart die altijd weer gespeeld word :'). Dit artikel op The Verge illustreert wat ik hiermee bedoel...

Goed, ik kan me op zich wel vinden in de kritiek dat de prijzen wel erg stevig zijn (geworden): gisteren toch besloten om voor een zwarte i7 + 128Gb te gaan. Inclusief leren hoesje van Apple, komt de prijs op 1078,-.. En dat vind ik toch wel erg veel geld...

Als ik het te veel vind, waarom toch gedaan? Ik ben een iPhonegebruiker van het eerste uur, iOS sluit al jaren het beste aan op mijn wensen en ik word als Mac-gebruiker erg blij van de wisselwerking tussen MacOS en IOS. Daardoor heb ik vooralsnog geen reden om over te stappen naar een ander (mobiel) OS. Maar zeg nooit nooit...

Ik koop niet ieder jaar een (nieuwe) iPhone, maar mijn i5 32Gb is inmiddels helemaal op. Als ik dan toch weer voor een nieuw toestel ga, dan vind ik het natuurlijk ook wel leuk om het nieuwste model te hebben.

Na de nodige artikelen en reviews gelezen te hebben, de i7 Plus in mijn handen gehad te hebben (en de 2 camera's in werking gezien te hebben) toch besloten om voor de Plus te gaan. Met mijn nieuwe surfplank iPhone kan straks ik weer een flink tijdje vooruit als het aan mij ligt :Y)
Dat artikel zegt ook niet alles, ik snap ook niet waarom mensen zich verantwoorden om een iPhone te kopen. tenslotte bepaal je zelf of je het koopt of niet.

Het is een goede telefoon. (VInd ik)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:22:
[...]

Klopt, heb het mijn producten ook. (Van een ander bredrijf)

• Flyer82
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-04-2024
Twijfel of ik dit hier of in het ios10 topic moet vragen, maar heeft iemand van jullie ook problemen met het versturen van oudere foto's via Imessage?
Sinds gisteren in het bezit van i7+ 128 en wilde vandaag wat foto's uit januari versturen, maar ik kan dit alleen maar 1 voor 1 doen en het duurt tergend langzaam voordat 1 foto geladen is in het verzendenscherm. Niet te doen!
Daarnaast is mn telefoon ook al een keer bijna vastgelopen bij het openen van mn email! Na 2min reageerde hij pas weer.

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Famous schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:39:
Net even in 4K gefilmd en hoor hier ook lichtjes een 'tikkend' geluid.
Het lijkt hier echter van de camera af te komen..

Hier maak ik mijzelf niet zo druk om, wel om het feit dat mijn bovenste speaker gewoon plopt..
Ik ga daar snel eens over bellen want vind het erg vreemd :?
Hoe kan je in 4K filmen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In de camerainstellingen 4K selecteren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor degene hierzo met een Jetblack/Gitzwarte variant van de 7 of 7plus een vraag, hoe zit het écht met de krasbaarheid van de achterkant? En is de achterkant te vergelijken met de kleur en glans van de voorkant van de phone?

Ik twijfel namelijk of ik mijn Jetblack order moet omzetten naar een Matzwarte variant.
Thanks!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

matthijst schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:13:
Croppen is toch geen softwaretrucje?
Je knipt er gewoon een stuk vanaf?
Nee, ik had het over het onscherp maken van de achtergrond. Dat is een softwaretrucje.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19

Japie.G

Colour Classic

keest12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:04:en ook de animaties zijn erg vlug en soepel geworden
Dit kun je niet menen😜 App Closing animatie is op de iphone7 echt niet soepel te noemen.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik begrijp het gemopper omtrent de review van Tweakers niet helemaal. Een review is per definitie subjectief, dus het hoeft toch niet overeen te komen met wat een ander vindt? Een heleboel mensen zijn kritisch op de iPhone 7 en ik snap dat volkomen. Als ik geen developer was geweest had ik ook echt getwijfeld of ik de 7 wel zou moeten nemen.

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het op zich een uitstekende telefoon is, maar dat het ondanks de bijzonder hoge prijs wellicht weinig vooruitgang biedt voor mensen met een 6s of misschien zelfs mensen met een 6.

[ Voor 24% gewijzigd door gday op 22-09-2016 17:10 ]

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32

ddZ

Berlinetta schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:17:
[...]

Dat artikel zegt ook niet alles, ik snap ook niet waarom mensen zich verantwoorden om een iPhone te kopen. tenslotte bepaal je zelf of je het koopt of niet.

Het is een goede telefoon. (VInd ik)
Dat iemand absoluut zelf ja. In mijn post leg ik vooral uit, wat mijn eigen afweging voor aanschaf is geweest in een topic waar het (ook) voor bestemd is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ddZ op 22-09-2016 17:30 ]

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 22:50
Het geluid via de boxen is echt zoveel harder dan de 6 door die tweede speaker. Gedn aparte box meer nodig😄

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:25
Zijn er al mensen die een screen protector hebben gevonden die in ieder geval tot net iets over het begin van de bezel komt? Ben een beetje bang door die foto van de officiële van de Apple store. Heb namelijk wel graag dat het mijn scherm helemaal bedekt, bezels zijn iets minder erg.

• keest12
gday schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:06:
Ik begrijp het gemopper omtrent de review van Tweakers niet helemaal. Een review is per definitie subjectief, dus het hoeft toch niet overeen te komen met wat een ander vindt? Een heleboel mensen zijn kritisch op de iPhone 7 en ik snap dat volkomen. Als ik geen developer was geweest had ik ook echt getwijfeld of ik de 7 wel zou moeten nemen.

Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het op zich een uitstekende telefoon is, maar dat het ondanks de bijzonder hoge prijs wellicht weinig vooruitgang biedt voor mensen met een 6s of misschien zelfs mensen met een 6.
Ik snap het gemopper wel. Tweakers onderscheid zich in mijn ogen altijd met diepgaande reviews en sterke argumentatie waarom iets goed of minder goed is. De reviews van de nieuwe iPhones van vandaag lijken wel door een begin twintiger geschreven die vooral zijn eigen mening naar voren laat komen en niet afgaat op jarenlange ervaring in de tech industrie.

Ik noem maar een voorbeeld in het review wat mijn wenkbrauwen heeft doen fronsen. De camera's van de Galaxy S7 Edge en de iPhone 7 Plus werden vergeleken. Daar waar de Samsung er een flinke gele gloed overheen gooide, terwijl de iPhone een natuurlijke kleur aanhield werd beoordeeld met dat de Samsung het beter deed. Zo kan ik het ook, gooi maar eens een gelige filter over je foto met ruis heen, dat doet wonderen voor de ruis..

Dit is slechts een voorbeeld, maar die houding werd de gehele review aangehouden. Ik ben als het moet erg kritisch op Apple en dat ben ik het afgelopen jaar ook zeker geweest, maar ik ben van mening dat ze dit jaar toch wel erg goede telefoons op de markt hebben gebracht. Qua uiterlijk is er misschien niet al te veel veranderd, maar van binnen is vergeleken met de twee jaar oude iPhone 6 werkelijk alles verbeterd waar je maar aan kunt denken. Je hebt altijd de zuurpruimen die vinden dat er niks veranderd is, maar verdiep je er gewoon even in in plaats van alles van de spec sheet af te lezen. Dan weet je wel beter.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:02

Boost9898

Software developer

What's happening? :o
Afbeeldingslocatie: http://snapr.pw/i/58e153f0b3.png

[ Voor 31% gewijzigd door Boost9898 op 22-09-2016 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:52:
[...]

Verschil is minimaal maar bij slecht wifi signaal haal ik met S7 hogere snelheden dan 5s en 6s (heb geen 7) Met 4g zou ik nog moeten testen maar het verschil is me nog niet opgevallen.

Helaas worden dit soort zaken nooit aangehaald net als de gesprekskwaliteit of volume. Maar zo zijn er meer dingen die niet echt getest worden maar waar je in de praktijk of via een forum achter komt.
Ik heb het gevoel dat m'n iPhone 7 veel vaker naar 3G gaat ipv 4G dan m'n iPhone 5s. Heeft iemand dezelfde ervaring? Zit bij KPN.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Net was dat alleen nog maar Den Haag bij mij.
Langzamerhand gaat de Appstore dicht :')? :F

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

gday schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:06:

Natuurlijk is het een mening maar ik had het idee dat de reviewer er niet helemaal neutraal instond en daardoor alles negatief belichte en overgehaald moest worden naar het positieve.

Eigenlijk begint hij al volledig fout.
Er zijn namelijk zogenaamd twee kampen, je vind de iPhone 7 de "mooiste uitvinding sinds gesneden brood" of je had er meer van "gehoopt", het gewoon een mooie upgrade vinden mag dus al niet. Je bent of full on fanboy of sceptisch en dan zogenaamd realistisch. Dat vond ik al storend.

"Het gebrek aan een oled scherm is jammer" > Want oled brand ook op de S7 nog steeds in als een gek en is na 12 maanden gebruik de helft van zijn wit waarde kwijt maar verder is dat wel echt de heilige graal 8)7

"iOS 10 is gelukkig ook weer wat opener geworden" > Gelukkig? Gelukkig? Als ik open wil dan koop ik wel een android telefoon, we willen als iOS gebruikers toch juist een gesloten maar daardoor zo lekker geoptimaliseerd systeem?

Zo zijn er nog wel meer dingen die niet rijmen met de reviews van de buitenlandse media. Zoals bv het scherm wat er hier erg slecht afkomt maar juist door displaymate als beste lcd uit de bus komt.

• keest12
KappuhH schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:48:
[...]

Ik heb het gevoel dat m'n iPhone 7 veel vaker naar 3G gaat ipv 4G dan m'n iPhone 5s. Heeft iemand dezelfde ervaring? Zit bij KPN.
Heb hetzelfde ervaren inderdaad. Ook iPhone 7 en KPN, omgeving Amsterdam. Zou dit met 4G+ te maken kunnen hebben?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
keest12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:10:
[...]

Heb hetzelfde ervaren inderdaad. Ook iPhone 7 en KPN, omgeving Amsterdam. Zou dit met 4G+ te maken kunnen hebben?
Ik wordt hier op het werk helemaal gek af en toe. 3G => 4G => 3G als je rondloopt. De 6 bleef (dacht ik) altijd strak op 4G, alleen als je in de liften stapte no reception.

Kan ook met andere modem te maken hebben (Qualcomm vs. Intel). Hier in Europa is het zeker Intel.

KPN trouwens. Moet zeggen dat Vodafone hier meer masten heeft / beter bereik heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 22-09-2016 18:13 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

KappuhH schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:48:
[...]

Jup! Same here en ook KPN. Regelmatig van 4G naar 3G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:13:
[...]

Jup! Same here en ook KPN. Regelmatig van 4G naar 3G.
Opmerkelijk, al de vijfde op dit forum in minder dan 10 minuten. Meer mensen hier last van, maar dan met een andere provider?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 15:18
Iemand ervaring met de Apple silicon black case voor de plus?

Het is weer bijna September 2026 :)

keest12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:15:
[...]

Opmerkelijk, al de vijfde op dit forum in minder dan 10 minuten. Meer mensen hier last van, maar dan met een andere provider?
Op het forum van macrumors zijn er meerdere topics met ditzelfde 4G probleem

• KappuhH
  • Niet online
keest12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:10:
[...]

Voor mij ook onder andere omgeving Amsterdam. Sowieso werd het 4G bereik minder toen ik van Vodafone naar KPN ging maar nu is het na een paar dagen behoorlijk frustrerend! Iemand hier toevallig al contact over gehad met Apple?

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Flyer82 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:20:
Twijfel of ik dit hier of in het ios10 topic moet vragen, maar heeft iemand van jullie ook problemen met het versturen van oudere foto's via Imessage?
Sinds gisteren in het bezit van i7+ 128 en wilde vandaag wat foto's uit januari versturen, maar ik kan dit alleen maar 1 voor 1 doen en het duurt tergend langzaam voordat 1 foto geladen is in het verzendenscherm. Niet te doen!
Daarnaast is mn telefoon ook al een keer bijna vastgelopen bij het openen van mn email! Na 2min reageerde hij pas weer.
Had je net een backup teruggezet? Hij is dan nog op de achtergrond bezig met je foto's, video's. Bij mij duurde het zo lang voordat Whatsapp er weer op stond, bleek dat hij 659MB aan messages, video's en foto's van Whatsapp aan restoren was. :+

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:16

BCGraaf

BC

Jaymone schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:42:
Iemand ervaring met de Apple silicon black case voor de plus?
Ja ik heb er gister 1 samen met mijn iPhone+ gekocht. deze past perfect en voelt goed aan.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 22:25
keest12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:15:
[...]
Ik denk niet dat het aan de telefoon ligt maar aan het 4G netwerk [wat te druk wordt?]. Ik ervaar het namelijk de laatste tijd ook bij KPN (omg. Leiden - Gouda). Ik heb nog steeds dezelfde telefoon :/ .
wiebepol schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:03:
[...]

Ik denk niet dat het aan de telefoon ligt maar aan het 4G netwerk [wat te druk wordt?]. Ik ervaar het namelijk de laatste tijd ook bij KPN (omg. Leiden - Gouda). Ik heb nog steeds dezelfde telefoon :/ .
ligt zeer zeker wel aan de telefoon. Op mijn oude iPhone 6S nooit deze 4G problemen gehad die ik heb sinds de iPhone 7.
En nogmaals, de topics hierover op het macrumors forum springen er echt bovenuit (ten op zichte van andere topic onderwerpen).

• keest12
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:22:
[...]

ligt zeer zeker wel aan de telefoon. Op mijn oude iPhone 6S nooit deze 4G problemen gehad die ik heb sinds de iPhone 7.
En nogmaals, de topics hierover op hetmacrumors forum springen er echt bovenuit (ten op zichte van andere topic onderwerpen).
Aj, dat is niet best :(

Laten we hopen dat het met een software update opgelost kan worden, anders is het wel een aderlating!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb geen problemen met 4G, blijft ie netjes op staan. Bij KPN.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

WhatsappHack schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:38:
hoeveel dagen heb jij je iPhone 7 nu in gebruik?

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 15:18
Oke, mooi om te horen. Neem aan de zwarte? Geen last van witte strepen, stof oid?
BCGraaf schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:44:
[...]

Ja ik heb er gister 1 samen met mijn iPhone+ gekocht. deze past perfect en voelt goed aan.

Het is weer bijna September 2026 :)

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
WhatsappHack schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:38:
Dit. Ook hier geen problemen (T-mobile).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:25
Jaymone schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:43:
Oke, mooi om te horen. Neem aan de zwarte? Geen last van witte strepen, stof oid?

[...]
Ook hier de zwarte voor de plus, geen witte strepen. Stof ook bijna niet, paar verdwaalde witte pluisjes van broekzak oid, valt niet echt op en zijn er < 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05:16

BCGraaf

BC

Jaymone schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:43:

[...]
Ja ik heb het zwarte hoesje. Zelf heb ik wel last van stof langs de rand maar dat komt meer door mijn werk. Maar ja als je thuis bent spoel je je iPhone even af en dan is alles weer weg ;)

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:22:
[...]

En nogmaals, de topics hierover op het macrumors forum springen er echt bovenuit (ten op zichte van andere topic onderwerpen).
Voor mij ook inderdaad. Duidelijk verschil sinds ik de 7 heb. Heb trouwens de gewone (non plus) versie. Geen idee of het wat uitmaakt.

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:47

BlueTooth76

Let the sun shine!

Vandaag m'n iPhone 7 Plus binnengekregen.
Nu ben ik van m'n Note gewend om ringtones via de verkenner in de ringtone map te gooien op m'n telefoon en dan kan ik ze instellen voor iedere gewenste app of contact.

Met m'n iPhone wat meer werk, in iTunes naar AAC geconverteerd, hernoemd naar m4r bestand, "toon sync" uitgevoerd en hij staat nu onder de "Ringtones" op m'n iPhone.

Maar... ik wil het als een alert toon gebruiken in Whatsapp en die laat geen Ringtones zien maar alleen alert tones... Dus hoe krijg je een ringtone onder de alert tones? Het is een AAC van maar 2 seconden.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• keest12
BlueTooth76 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:07:
Vandaag m'n iPhone 7 Plus binnengekregen.
Nu ben ik van m'n Note gewend om ringtones via de verkenner in de ringtone map te gooien op m'n telefoon en dan kan ik ze instellen voor iedere gewenste app of contact.

Met m'n iPhone wat meer werk, in iTunes naar AAC geconverteerd, hernoemd naar m4r bestand, "toon sync" uitgevoerd en hij staat nu onder de "Ringtones" op m'n iPhone.

Maar... ik wil het als een alert toon gebruiken in Whatsapp en die laat geen Ringtones zien maar alleen alert tones... Dus hoe krijg je een ringtone onder de alert tones? Het is een AAC van maar 2 seconden.
Ringtones, in welk jaar leven we, 2000? :9

Ik geloof dat er apps voor zijn op de iPhone zelf, maar weet het niet zeker! Kan je je ringtone knippen vanuit een muziek bestand in je muziek library.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Donstil schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:01:
[...]

Natuurlijk is het een mening maar ik had het idee dat de reviewer er niet helemaal neutraal instond en daardoor alles negatief belichte en overgehaald moest worden naar het positieve.
Ik vind de review eerlijk gezegd best positief, dus ik kan me hier niet echt in vinden.
Eigenlijk begint hij al volledig fout.
Er zijn namelijk zogenaamd twee kampen, je vind de iPhone 7 de "mooiste uitvinding sinds gesneden brood" of je had er meer van "gehoopt", het gewoon een mooie upgrade vinden mag dus al niet. Je bent of full on fanboy of sceptisch en dan zogenaamd realistisch. Dat vond ik al storend.

"Het gebrek aan een oled scherm is jammer" > Want oled brand ook op de S7 nog steeds in als een gek en is na 12 maanden gebruik de helft van zijn wit waarde kwijt maar verder is dat wel echt de heilige graal 8)7
Ik heb zelf ook telefoons gehad met (AM)OLED-schermen maar nooit last gehad van inbranden. Ik weet niet wat voor probleem Samsung heeft, maar ik vind (AM)OLED ook wel prettig. Op m'n Apple Watch zou ik ook geen ander scherm willen.
"iOS 10 is gelukkig ook weer wat opener geworden" > Gelukkig? Gelukkig? Als ik open wil dan koop ik wel een android telefoon, we willen als iOS gebruikers toch juist een gesloten maar daardoor zo lekker geoptimaliseerd systeem?
Nee, ik wil een opener systeem. Openheid hoeft totaal niet in conflict te staan met optimalisatie.
Zo zijn er nog wel meer dingen die niet rijmen met de reviews van de buitenlandse media. Zoals bv het scherm wat er hier erg slecht afkomt maar juist door displaymate als beste lcd uit de bus komt.
Zoals gezegd: ik vind de review eigenlijk best positief. Positiever dan dat ik erin zou staan in ieder geval. Is het daarom een slechte review? Vind ik niet.

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik ben sinds vandaag ook eindelijk de trotse bezitter van een iPhone 7, met 128 GB in de kleur (mat) zwart. :)

Moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de nieuwe thuisknop. In veel reviews las ik dat men teleurgesteld is in de werking ervan, dat het niet hetzelfde aanvoelt enzo. Maar dat vind ik gruwelijk meevallen. Ik heb 'm op stand 3 staan, en dat voelt bijna hetzelfde als een gewone thuisknop. Wel anders, maar fijner. Ik ben vooralsnog dik tevreden.

Over de snelheid kan ik nog niet veel zeggen, camera idem dito. Moet ik morgen nog uitgebreid gaan testen. Nu vooral bezig met het installeren van apps. :P

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:15
Die thuisknop is anders, lijkt net alsof je de achterkant indrukt in plaats van de homebutton.
Ik zie trouwens op marktplaats heel veel Jet Black 256.
Niemand biedt echter een 128gb aan. Niet dat ik op marktplaats zou kopen (waar je minimaal 300 euro teveel betaald).

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

keest12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:31:
[...]

Ik snap het gemopper wel. Tweakers onderscheid zich in mijn ogen altijd met diepgaande reviews en sterke argumentatie waarom iets goed of minder goed is. De reviews van de nieuwe iPhones van vandaag lijken wel door een begin twintiger geschreven die vooral zijn eigen mening naar voren laat komen en niet afgaat op jarenlange ervaring in de tech industrie.

Ik noem maar een voorbeeld in het review wat mijn wenkbrauwen heeft doen fronsen. De camera's van de Galaxy S7 Edge en de iPhone 7 Plus werden vergeleken. Daar waar de Samsung er een flinke gele gloed overheen gooide, terwijl de iPhone een natuurlijke kleur aanhield werd beoordeeld met dat de Samsung het beter deed. Zo kan ik het ook, gooi maar eens een gelige filter over je foto met ruis heen, dat doet wonderen voor de ruis..
Ja, er werd letterlijk gezegd dat naar de mening van de reviewer de foto van de S7 net wat beter was. Als dat nou eenmaal de mening is van de reviewer, moet ie dan toch maar wat anders opschrijven omdat we hier in dit topic anders op onze achterste benen gaan staan? Ik begrijp dat niet.
Dit is slechts een voorbeeld, maar die houding werd de gehele review aangehouden.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat de review ook zeker de sterke punten van de iPhone t.o.v. de concurrentie belicht. Lees je daar om een of andere reden overheen? :?
Ik ben als het moet erg kritisch op Apple en dat ben ik het afgelopen jaar ook zeker geweest, maar ik ben van mening dat ze dit jaar toch wel erg goede telefoons op de markt hebben gebracht. Qua uiterlijk is er misschien niet al te veel veranderd, maar van binnen is vergeleken met de twee jaar oude iPhone 6 werkelijk alles verbeterd waar je maar aan kunt denken. Je hebt altijd de zuurpruimen die vinden dat er niks veranderd is, maar verdiep je er gewoon even in in plaats van alles van de spec sheet af te lezen. Dan weet je wel beter.
Mwah, ik vind er ook weinig veranderd en ik kom van een iPhone 6. En een aantal dingen die wel veranderd zijn, zijn niet voor iedereen een vooruitgang (zoals de nieuwe thuisknop of het ontbreken van de 3.5mm-uitgang). Tot nu toe vind ik de grootste vooruitgang dat ik nu ook 3D Touch heb, maar dat had de 6s ook.

En dat wil niet zeggen dat het slechte telefoons zijn. Absoluut niet. Het zijn geweldige telefoons en daarom krijgt de iPhone 7 ook terecht een 8,5 van Tweakers. Maar zelfs de Apple-kliek van The Verge is er niet echt van overtuigd dat de iPhone 7 echt heel erg vernieuwend is.

(Het mooie is dat ik de aanschaf van die dure iPhone 7 niet voor mezelf goed hoef te praten, omdat ie toch zakelijk aangeschaft is en ik er niet aan ontkom vanwege app development. :P)

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 22-09-2016 22:23 ]

gday schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:32: ik vind de review eigenlijk best positief. Positiever dan dat ik erin zou staan in ieder geval. Is het daarom een slechte review? Vind ik niet.
Oké staat genoteerd :+

Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:42:
[...]

hoeveel dagen heb jij je iPhone 7 nu in gebruik?
3 dagen

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 20:40

S2S

gday schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:32:
[...]

Ik vind de review eerlijk gezegd best positief, dus ik kan me hier niet echt in vinden.

[...]

Ik heb zelf ook telefoons gehad met (AM)OLED-schermen maar nooit last gehad van inbranden. Ik weet niet wat voor probleem Samsung heeft, maar ik vind (AM)OLED ook wel prettig. Op m'n Apple Watch zou ik ook geen ander scherm willen.

[...]

Nee, ik wil een opener systeem. Openheid hoeft totaal niet in conflict te staan met optimalisatie.

[...]

Zoals gezegd: ik vind de review eigenlijk best positief. Positiever dan dat ik erin zou staan in ieder geval. Is het daarom een slechte review? Vind ik niet.
Ach die 3mm Jack is zo oud... werd tijd dat hiervoor een nieuwe oplossing kwam... en als je er over nadenkt dan neemt deze ook veel ruimte in, zoals Apple ook aan geeft, is een gat met lucht...

Ik gebruik al jaren een Bluetooth headset van Nokia 905 dacht ik met sennheizer spul erin en ik wil nooit meer terug... geen gezeik meer met om de 2 maanden nieuwe dopjes omdat het snoer telkens overal achter blijft hangen :+ wireless is de toekomst hoe minder draad des te beter. (Overal hopelijk straks ook in de thuis bioscoop etc... )

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 11:44
Jongens ik ben verliefd. Ik ga nooit meer 3 weken zonder iPhone zitten. Pas na een Huawei P9, P8 Lite en als laatste een iPhone SE in mijn handen te hebben gehad besef ik nu pas weer wat een huge maar onwijs fijn formaat de Plus is. Ik voel mij weer helemaal thuis.

En hoe relaxt dat Spotify na een paar maanden eindelijk de app heeft bijgewerkt want ik keek echt uit naar het nieuwe menu. Komt nu ook beter tot z'n recht op de Plus. Grappige is dat mijn SE nog dat hamburgermenu heeft. Edit: Hoe ik hier trouwens bij kom is dat ik zat te bedenken hoe het uiterlijk van iOS 10 en Apple Music zich verhoud op de Plus en de SE. Naar mijn mening heeft Apple met het ontwerp van de UI meer gekeken naar de Plus (flagship) en zodoende zijn op de Plus bijvoorbeeld het grotere dikke lettertype minder storend (zelfs gewoon prima) dan op een kleiner scherm als van de SE.

[ Voor 27% gewijzigd door swv op 22-09-2016 23:04 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
S2S schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:42:
[...]

Ach die 3mm Jack is zo oud... werd tijd dat hiervoor een nieuwe oplossing kwam... en als je er over nadenkt dan neemt deze ook veel ruimte in, zoals Apple ook aan geeft, is een gat met lucht...

Ik gebruik al jaren een Bluetooth headset van Nokia 905 dacht ik met sennheizer spul erin en ik wil nooit meer terug... geen gezeik meer met om de 2 maanden nieuwe dopjes omdat het snoer telkens overal achter blijft hangen :+ wireless is de toekomst hoe minder draad des te beter. (Overal hopelijk straks ook in de thuis bioscoop etc... )
Ik ben niet eens zo heel oud maar heb altijd al een hekel gehad aan draadloze muizen (Logitech G5/55 O+ ) en draadloze oordopjes zie ik echt niet zitten. Dan heb ik nog liever oordopjes waarbij de oude stekker een BT ontvanger is.

En Bluetooth gebruikt toch ook wel een klein beetje stroom tov jack plug? Dat het qua ruimte een ouderwetse aansluiting is ben ik het mee eens, maar daar had best een leukere oplossing voor bedacht kunnen worden (Bijvoorbeeld standaard bedrade lightning oordopjes waar een extra lightning poort op zat om bij te laden).

Persoonlijk vind ik dat erg jammer. Maar dat is puur persoonlijk.

Heb nu een leentoestel met de nieuwe IOS (9) en ik vind de taskmanager ook een achteruitgang. Erg onoverzichtelijk tov de taskmanager in IOS8.

Ik ga toch een Iphone 7 bestellen (Denk een + vanwege de camera) omdat ik het OS en design zo'n grote pluspunt vind, en alle features die Android toestellen bieden voor mij helemaal niet van belang zijn. Het LCD scherm in de 7 is er wel één van ongekende kwaliteit maar ik vond het scherm in een iPhone 4 al meer dan prima. Ik gebruik mijn telefoon zeer intensief (voor mijn werk) en ik vind alles zo intuïtief werken. Dat heb ik met Android helemaal niet (terwijl ik toch wel redelijk technisch onderlegd ben).

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

S2S schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:42:
[...]

Eerdere iPhones hadden die oplossing ook al want die ondersteunden ook bluetooth. Als Apple écht committed was geweest op het gebied van geluidskwaliteit hadden ze ondersteuning voor aptX toegevoegd in de iPhone 7. Maar nee, want als je goede kwaliteit wilt ben je nu verplicht om een product te gebruiken met de W1-chip. En ra ra, wie spint daar het meest garen bij ... :P

Nee, het is gewoon business. Niets meer, niets minder.
Omdat ik m'n iPhone ook gebruik als gitaarversterker, met een IK Multimedia iRig HD, is bluetooth gewoon geen optie omdat daar latency in zit. Je kunt geen instrument bespelen als je pas 0,2 seconden later hoort wát je speelt. En die iRig HD neemt zelf de lightning-poort al in beslag. Het verwijderen van de 3.5mm-uitgang is zogenaamd vooruitgang, en die vooruitgang houdt in dat ik straks met 2 extra adapters aan m'n iPhone zit. 8)7

Bluetooth is leuk, maar het zat er al in. Dus wat lost dit op, behalve marginaal extra ruimte op een telefoon die wat mij betreft heus iets groter had gemogen?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

RedHat schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:50:
[...]
Ik gebruik mijn telefoon zeer intensief (voor mijn werk) en ik vind alles zo intuïtief werken. Dat heb ik met Android helemaal niet (terwijl ik toch wel redelijk technisch onderlegd ben).
Ik denk niet dat dat zozeer te maken heeft met je al-dan-niet technisch achtergrond. Het is gewoon gewenning. Zo wilde m'n schoonmoeder, die verder niet technisch onderlegd is, na jarenlang Android wel eens een iPhone proberen omdat ze altijd hoorde dat die zo gebruiksvriendelijk is. Ze heeft 'm een halfjaar later van ellende weer verpatst, omdat ze vastgeroest zat in de patronen die Android kent en nooit echt goed met die iPhone om kon gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 10:57
sww89 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:46:
Grappige is dat mijn SE nog dat hamburgermenu heeft.
Even spotify helemaal afsluiten (dubbelklik en omhoog swipen) en opnieuw openen en nieuwe menu is zichtbaar.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vandaag tijdens muziek luisteren liep mijn iphone 7 32gb black helemaal vast. Hij reageeede niet meer op de home button, iphone en hard reset gegeven met de standaard koptelefoon er nog in maar het toestel bleef hangen op het apple logo. Toen de koptelefoon eruit gehaald en opnieuw hard reset nu start de telefoon wel door, leek er dus op dat hij problemen had met de standaard koptelefoon.
Meer mensen last gehad van de telefoon met standaard koptelefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zeer te spreken over de accuduur van het apparaat :) Na 8 uur, waarvan 5 uur actief (vooral browsen), heeft ie 30% gesnoept.

Dit is helaas op 4G, op WiFi trekt ie heel erg snel leeg; dan moet ie tussendoor helemaal geladen worden om vervolgens weer bijna leeg te gaan... Een euvel dat ik ook had op de 6S hier. Ik ben bang dat het komt door het roaming 802.11ac netwerk dat door wat problemen niet optimaal gebalanceerd kan worden... Zit nog aan de tekentafel voor een oplossing... Lache joh, geïsoleerde nieuwbouw woningen ;( Gezeik. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dannydekr
Heb de iPhone even getest door hem in een kommetje water te dopen voor 15 seconden. Werkte toch minder perfect als men beweert op reviewwebsites. De audio klonk echt voor geen meter, het duurde meer dan een half uur voor de speakers weer normaal geluid zonder kraken produceerde.

Tip: je iPhone niet in het water doen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00

Quakie

quakelen

Gisteren t mobile gebeld.... verbazing konden ze nog professioneel achterwege laten, maar je merkte duidelijk dat weinig mensen bellen om hun iphone 7 order te annuleren..

Ik heb een zes, en blijf bij mijn zes. Mijn vriendin heeft gisteren een 7 binnen gekregen en wat ik er mee doe merk niet 2x snelheidswinst. .. Aan de voorkant is het praktisch hetzelfde.. dan blijft er voor mij weinig over om het te rechtvaardigen.. Kortom ik ben gelukkig met het niet hebben van het laatste nieuwe:P

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
edebee schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:28:
Vandaag tijdens muziek luisteren liep mijn iphone 7 32gb black helemaal vast. Hij reageeede niet meer op de home button, iphone en hard reset gegeven met de standaard koptelefoon er nog in maar het toestel bleef hangen op het apple logo. Toen de koptelefoon eruit gehaald en opnieuw hard reset nu start de telefoon wel door, leek er dus op dat hij problemen had met de standaard koptelefoon.
Meer mensen last gehad van de telefoon met standaard koptelefoon ?
Ik lees net (toevallig) het volgende artikel.. Je bent niet de enige met dit probleem.

Owners Of iPhone 7 Devices Report Lightning Headphone Glitch - Consumerist
https://consumerist.com/2...ghtning-headphone-glitch/

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Vandaag toch weer een vervelende ervaring gehad met 4G/3G. In de trein reizend richting werk viel de iPhone 7 regelmatig terug van 4G naar 3G. Normaal gebeurde dit slechts 1x op het hele traject, namelijk in een lange tunnel met een iPhone 6 Plus. Met de iPhone 7 ook regelmatig op de gewone stukken van het traject geen 4G verbinding en het stukje vlak voor Amsterdam Centraal en op het station kon de telefoon uberhaupt geen 4G vinden, ook niet na het uitschakelen van 4G en vervolgens weer inschakelen. Nu is het netwerk van KPN de laatste maanden echt een stuk minder stabiel geworden, merkte ik al op de iPhone 6 Plus, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het zit mij behoorlijk dwars moet ik eerlijk zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 22:03
Zijn er al mensen die de iOS 10.1 Beta (voor i7+) hebben uitgeprobeerd ?

Ben erg benieuwd naar sample images van het scherptediepte-effect.

Misschien dat ik die Beta straks zelf ga uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keest12 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:22:
Vandaag toch weer een vervelende ervaring gehad met 4G/3G. In de trein reizend richting werk viel de iPhone 7 regelmatig terug van 4G naar 3G. Normaal gebeurde dit slechts 1x op het hele traject, namelijk in een lange tunnel met een iPhone 6 Plus. Met de iPhone 7 ook regelmatig op de gewone stukken van het traject geen 4G verbinding en het stukje vlak voor Amsterdam Centraal en op het station kon de telefoon uberhaupt geen 4G vinden, ook niet na het uitschakelen van 4G en vervolgens weer inschakelen. Nu is het netwerk van KPN de laatste maanden echt een stuk minder stabiel geworden, merkte ik al op de iPhone 6 Plus, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Het zit mij behoorlijk dwars moet ik eerlijk zeggen..
ik blijf er bij, er is echt iets goed fout met de 4G verbinding in de nieuwe iPhone 7. Zoals ik al eerder hier aangaf heb ik er ook last van sinds mijn iPhone 7.
Mijn oude iPhone 6S had nooit deze problemen.
En nogmaals, reddit en macrumors heeft ook een paar flinke lange threads over dit 4G onderwerp.

Maar zal vast wel een toekomstige software update opgelost worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Sefaex schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:35:
Zijn er al mensen die de iOS 10.1 Beta (voor i7+) hebben uitgeprobeerd ?

Ben erg benieuwd naar sample images van het scherptediepte-effect.

Misschien dat ik die Beta straks zelf ga uitproberen.
YouTube: iPhone 7 Plus Camera Test - Incredible 4K Video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Geert1976 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:51:
[...]

ik blijf er bij, er is echt iets goed fout met de 4G verbinding in de nieuwe iPhone 7. Zoals ik al eerder hier aangaf heb ik er ook last van sinds mijn iPhone 7.
En nogmaals, reddit en macrumors heeft ook een paar flinke lange threads over dit 4G onderwerp.

Ik heb er ook last van met KPN. Heel vaak 3G. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 20:53
Studiocitroen schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:57:
[...]

Ik heb er ook last van met KPN. Heel vaak 3G. :(
hier ook last van.
de batterij is ook niet super, ik haal een goede 6 uur gebruik met een plus model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik niet zo te spreken ben over de kwaliteit van de nieuwe leather cases van Apple.
Waar de buttons vroeger van leer waren, zijn ze nu plastic, en er zitten nu al een diepe kras op....
Dat is toch niet aceptabel voor €59 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
Geert1976 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:51:
[...]

Klopt ik ervaar het ook. Tijdens vervoer hangt de internetverbinding. Zo erg dat flitsmeister zelfs op zwart gaat op de snelweg.

Ik had die haperende internet perikelen ook al met ios 10 beta op een 6plus. Maar bij de 7 is het nog steeds aanwezig en misschien wel iets sterker aanwezig.
Pagina: 1 ... 19 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.