Sinds dinsdagavond eindelijk mijn iPhone 7 32GB Zwart binnen. Komend van een iPhone 6 Plus heb ik het volgende te melden in positieve zin:
Wat een snelheid zeg, alle apps laden ontzettend snel op en ook de animaties zijn erg vlug en soepel geworden. Het is echt een genot geworden om te gebruiken.
De camera heb ik nog niet echt uitgebreid kunnen testen, maar de eerste plaatjes zijn erg mooi geworden.
De batterij was gister minder dan ik van de iPhone 6 Plus gewend was, maar gisteravond even volledig laten leeglopen. Misschien dat de kwaliteit stroom uit China wat invloed hierop heeft ofzo haha. Gister kwam ik uit op net geen 8 uur gebruik met 15 uur stand by. Vandaag zit ik al op 3 uur en 50 minuten gebruik met 8 uur stand by. Batterij resterend is 66%, dus prima! Nog steeds heb ik het idee dat de iPhone 6 Plus wat stabieler was bij intensief gebruik, maar vandaag is al een stuk beter. Tevens ben ik lyrisch over de oplaadtijd. In combinatie met een iPad-lader zat ik binnen een half uur op 41% opgeladen en binnen een uur op 80%. Dit is aanzienlijk sneller dan de iPhone 6 Plus met een iPad lader en evenaart tevens 'Quick Charge' van de Samsung toestellen.
Ook de nieuwe homebutton vind ik echt een vooruitgang. Je kan er zoveel sneller mee werken, al klinkt dat gek. Het is en blijft een knop, maar hij is op de iPhone 7 een stuk responsiever en sneller met reageren.
De speakers zijn een stuk luider en klinken wat helderder dan voorheen. Echt stereo geluid hoor ik niet, want daarvoor zitten de speakers te dicht op elkaar.
De negatieve dingen:
Het scherm is toch wel heel klein vergeleken met de Plus modellen. Natuurlijk, hier heb ik zelf voor gekozen ten faveure van handzaamheid. Toch had ik niet verwacht dat 4,7 inch zo klein zou zijn. Ook de scherpte van het scherm vind ik toch ietwat tegen vallen. Ik kan in video's van YouTube duidelijk zien dat het 720p is en ook foto's zijn minder scherp op het scherm. In menu's en apps is het verschil niet zo zichtbaar. Het ietwat gelige scherm vind ik overigens juist wel prettig. Dat andere oogt zo blauw en scherp in je ogen, dit kijkt veel kalmer en rustiger. Ook kleuren komen er veel beter uit op deze manier.
Verder hebben ik niks negatiefs te melden en is dit toch wel weer een erg complete, goedwerkende no nonsens telefoon. Het mag wat kosten, maar dan ben je er verzekerd van dat alles enorm goed, snel en stabiel werkt. Dat is ook een kunst
[
Voor 4% gewijzigd door
keest12 op 22-09-2016 15:05
]