My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ondanks het kunstmatige licht in de mediamarkt zie je toch verschil.

Ik denk eerder dat de "originele" video's "iets of wat" overstuurd zijn geweest qua audio en daardoor nú op de iPhone 7 (en iPad Pro) ineens meer "ruis" laten horen.Donstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:53:
[...]
Handig zo een video zonder conclusie.
Worden steeds meer comment hoeren die "bekende youtubers"
Maar: Gelukkig doe ik tegenwoordig niets meer met A/V en weet ik er dus ook niets meer van
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als je het verhaal op displaymate leest dan zal je lezen dat de witwaarde van de 6S niet correct is.mregeling schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:15:
Hieronder een verschil met de 7 plus links en de 6s plus rechts.
[afbeelding]7vs6s by Maarten Regeling, on Flickr
Bij de I7 zijn de kleuren bijna zoals ze moeten zijn.
Gekalibreerde EIZO Schermen zien er ook wat gelig uit.
Spier wit is vaak te blauw.
[ Voor 6% gewijzigd door EdvanAl op 21-09-2016 20:21 ]
Mooi, maar staat op die iPhone 7 toevallig "NightShift" aan en op die iPhone 6S niet? Dát zien we hier dus zó niet. Zet die twee devices eens 100% gelijk qua beeldinstellingen en ga dan nóg eens vergelijken.mregeling schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:15:
Hieronder een verschil met de 7 plus links en de 6s plus rechts.
[afbeelding]7vs6s by Maarten Regeling, on Flickr
Beide staan op ze felst!
wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:20:
[...]
Mooi, maar staat op die iPhone 7 toevallig "NightShift" aan en op die iPhone 6S niet? Dát zien we hier dus zó niet. Zet die twee devices eens 100% gelijk qua beeldinstellingen en ga dan nóg eens vergelijken.
Dan nog vind ik de iPhone 7 aan de linkerkant (persoonlijk) een béter plaatje afgeven dan dat de 6S aan de rechterkant doet. De 6S is té "blauw"......mregeling schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:21:
Nightshift allebei uit, auto helderheid uit.
Beide staan op ze felst!
[...]
Maar misschien beter even een goede kleuren spectrum meter mee nemen, de volgende keer.
Misschien moet je anders eens een keer een TV ISF (laten) kalibreren. De eerste dagen érger je je zelf waarschijnlijk aan de minder "spetterende" kleuren...... Daarna erger je jezelf alleen nog maar aan andermans TV op het moment dat zo'n ding NIET goed gekalibreerd is. Beetje vergelijkbaar met de "demo" modus vs. normaal gebruik.
Verwijderd
Ik heb de iPhone 7 plus black 32 GB 9 september gepre orderd en wacht nog steeds erop😑 Je hebt echt geluk gehad.bakplaat73 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:58:
Vandaag zat ik op school, dacht even kijken of ik kan reserveren. Bleek de iphone 7 plus black 32gb beschikbaar te zijn, ik dus snel reserveren en mezelf meteen ziek gemeld. Ben toen van Deventer naar Haarlem afgereisd met de trein en de telefoon om 4 uur opgehaald. Wat een geluk heb ik.
Ik neem aan dat hij deze foto ook niet negatief bedoelt. Althans de 6s is hier duidelijk de mindere.wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:28:
[...]
Dan nog vind ik de iPhone 7 aan de linkerkant (persoonlijk) een béter plaatje afgeven dan dat de 6S aan de rechterkant doet. De 6S is té "blauw"......
Maar misschien beter even een goede kleuren spectrum meter mee nemen, de volgende keer.
Misschien moet je anders eens een keer een TV ISF (laten) kalibreren. De eerste dagen érger je je zelf waarschijnlijk aan de minder "spetterende" kleuren...... Daarna erger je jezelf alleen nog maar aan andermans TV op het moment dat zo'n ding NIET goed gekalibreerd is. Beetje vergelijkbaar met de "demo" modus vs. normaal gebruik.
Nee hoor want ik heb hem ook al, ook gewoon besteld op reserverings dag.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:30:
[...]
Ik heb de iPhone 7 plus black 32 GB 9 september gepre orderd en wacht nog steeds erop😑 Je hebt echt geluk gehad.
Jij bent waarschijnlijk gewoon laat geweest
Die 6S is inderdaad de mindere. De "wit" balans staat véél te ver richting het "blauwe" deel (en helaas valt dat visueel pas op als je ze beide langs elkaar kunt leggen).Donstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:35:
[...]
Ik neem aan dat hij deze foto ook niet negatief bedoelt. Althans de 6s is hier duidelijk de mindere.
[...]
Nee hoor want ik heb hem ook al, ook gewoon besteld op reserverings dag.
Verwijderd
Ik was de 1ste in de media markt van Maastricht. Ik snap het zelf ook niet, ik heb al 4 keer gevraagd of ze al wisten wanneer die zou binnenkomen, vandaag zeiden ze dat DHL al 4 dagen onderweg was.Donstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:35:
[...]
Ik neem aan dat hij deze foto ook niet negatief bedoelt. Althans de 6s is hier duidelijk de mindere.
[...]
Nee hoor want ik heb hem ook al, ook gewoon besteld op reserverings dag.
Altijd bij Apple bestellen in dit soort situaties.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:41:
[...]
Ik was de 1ste in de media markt van Maastricht. Ik snap het zelf ook niet, ik heb al 4 keer gevraagd of ze al wisten wanneer die zou binnenkomen, vandaag zeiden ze dat DHL al 4 dagen onderweg was.
Verwijderd
Ik wilde dat ook doen, maar Ivizi in Maastricht deed niet aan pre orders, je moest de 16de september maar vroeg aanwezig zijn.Donstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:44:
[...]
Altijd bij Apple bestellen in dit soort situaties.
IVIZI is géén Apple, hé .... Ze zijn gewoon "preferred supplier", net zoals bijv. AMAC en (bijna) alle telecom providers dat zijn.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:45:
[...]
Ik wilde dat ook doen, maar Ivizi in Maastricht deed niet aan pre orders, je moest de 16de september maar vroeg aanwezig zijn.

Zó jammer dat dat weer niet kan met de "normale" 7
Ik heb dus een camera die dit 101x beter kan, maar die past niet in mijn broekzak en heb ik dus niet altijd mee. Ga toch nog 's kijken of zo'n iSis 7+ niet toch enigszins in m'n broek te proppen is.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ervaar het ook inderdaad! Vind het wel mooiDonstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:44:
[...]
Het scherm lijkt iets fletser in deze beta. Ben benieuwd of jij dat ook ervaart.
Haha ja ik heb nog een Canon 7D liggen met een Zwik L lenzen maar dit is stiekem leuker.NiGeLaToR schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:05:
Ja ik zie wat je bedoelt. Geweldig, voor een smartphone!
Ik heb dus een camera die dit 101x beter kan, maar die past niet in mijn broekzak en heb ik dus niet altijd mee. Ga toch nog 's kijken of zo'n iSis 7+ niet toch enigszins in m'n broek te proppen is.
De Canon is zonder twijfel een stuk beter maar de iPhone is altijd bij me. Geen gedoe.
Merk aan mezelf alleen al dat fotograferen een hele andere weg op geslagen is daardoor.
Creatief doen met "minder" enz.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 21:44 ]
Wat adviseer je ons?Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:12:
Suggesties voor goede screenprotectors van goede kwaliteit
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Getest vs i6.
-Helderheid-
Op het eerste gezicht op max met auto uit lijkt de i7 iets feller, ongeacht waar ik naar kijk: notes, browser, toetsenbord. Daarna getest met een rode wallpaper, waarbij alleen de top bar (met tijd etc.) nog zichtbaar is. Deze keer wel met auto brightness aan, met een identiek led lampje gericht op de lichtsensor. Ook deze keer was de i7 feller, en duidelijk feller dan met auto brightness uit. Dit lijkt me op zich goed.
-Geelheid-
Het is duidelijk dat de i7 een andere witbalans heeft en meer naar warm/geel neigt. Echter, dat vind ik mooier en niet storend. Bij mij ook geen gele waas op 1 plek. Gewoon uniform geler. Prima vind ik.
-Hissing/Bijgeluiden-
Tijdens boot met oor tegen de achterkant hoor ik inderdaad wat CPU/GPU geluid, soort piepend geluid en tikjes. Zodra ik mn oor eraf haal hoor ik het eigenlijk niet meer. Lijkt me geen probleem, zeker niet als er straks nog een case omgaat.
Ook getest met videopname in stille ruimte. Daarna op macbook afgeluisterd met sennheiser afgesloten koptelefoon. Bij i6 niks bijzonders te horen, wel wat standaard ruis. Bij i7 op 1080p iets minder ruis, maar wel heel zachtjes tikjes te horen. Bij 4K is dat ietwat harder en de tikjes lijken elkaar sneller op te volgen.
Let wel: dit was met max volume met koptelefoon. Zo hard, met Youtube knalt het van mn oren af. Bij normaal volume hoor ik het eigenlijk niet. Weet niet of ik er in praktijk last van zou hebben.
Ik hoor iig niet hetzelfde zoals in YT filmpje die eerder gepost is.
Mooie KatDonstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:01:
Even niet op de foto's zelf letten (Belichting,scherpte, compositie allemaal ruk) maar het effect is al leuk zichtbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Benieuwd of ze dat bij de iPhone 8 wel in de kleine weten te proppen
Haters everywhere but I don’t really care
Softwarematig zou 't zelfs nú al moeten kunnen doordat de camera (meer dan) genoeg AF punten heeftmatthijst schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:31:
Wel cool dat effect.
Benieuwd of ze dat bij de iPhone 8 wel in de kleine weten te proppen
Verwijderd
Gaat niet werken met één camera. Ze gebruiken 2 camera's om de diepte te zien... Dat red je op de normale niet.wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:33:
[...]
Softwarematig zou 't zelfs nú al moeten kunnen doordat de camera (meer dan) genoeg AF punten heeft
Hoezo gaat dat niet werken? Als ik een foto met een DSLR schiet heb ik óók welgeteld maar één lens/camera. Daar kan ik achteraf (softwarematig) zónder al te veel moeite een "blur" over het deel zetten waarop géén (auto) focus aanwezig was.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:59:
[...]
Gaat niet werken met één camera. Ze gebruiken 2 camera's om de diepte te zien... Dat red je op de normale niet.
ik zit nu op 42% en 4 uur 52 gebruik.
niet super maar denk dat de watch veel batterij zuipt
Net zoals de 6plus en 6splus gewoon weer prima.svenn15 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:04:
hoe zijn de plus gebruikers de bat ?
ik zit nu op 42% en 4 uur 52 gebruik.
niet super maar denk dat de watch veel batterij zuipt
Ik ben een groot gebruiker en haal ook nu weer een prima dag op de accu.
Vanmorgen eraf 0730.
Halfuurtje radio gestreamd tijdens douchen.
Half uurtje podcast gestreamd naar de auto radio.
Werkdag waar veel collega's even wilde kijken.
20 tal foto's gemaakt (camera 10 minuten aan)
Heel de dag watch gekoppeld.
Geen dingen uitgeschakeld.
Nu 23% na iets meer dan 5 uur gebruik.
Allemaal van dat soort dingen uitschakelen is mij een beetje een dood doener altijd. Zeker als het maar een paar procentjes op gaat leveren.svenn15 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:18:
morgen eens de watch loskoppelen en kijken hoeveel verschil het van de batterij maakt
De Watch zou juist het tegenovergestelde moeten doen.svenn15 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:18:
morgen eens de watch loskoppelen en kijken hoeveel verschil het van de batterij maakt
Doordat alle meldingen binnen komen op je Apple Watch gaat het scherm van je iPhone minder vaak aan wat resulteert in meer energiebesparing.
Dat is wat ik in ieder geval ervaar.
Vanochtend 5:40 van de lader
Gebruik 4:32
Standby 16:35
Heb een Apple Watch
62% over kortom perfect
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Verwijderd
De techniek die ze gebruiken is gebaseerd op 2 camera's. Dus dat kan per definitie niet zo werken met 1 lens. Dat er andere dingen mogelijk zijn is leuk, maar dat doen ze niet...wimmel_1 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:03:
[...]
Hoezo gaat dat niet werken? Als ik een foto met een DSLR schiet heb ik óók welgeteld maar één lens/camera. Daar kan ik achteraf (softwarematig) zónder al te veel moeite een "blur" over het deel zetten waarop géén (auto) focus aanwezig was.
Dat is een magische accu danDonstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:13:
[...]
Net zoals de 6plus en 6splus gewoon weer prima.
Ik ben een groot gebruiker en haal ook nu weer een prima dag op de accu.
Vanmorgen eraf 0730.
Halfuurtje radio gestreamd tijdens douchen.
Werkdag waar veel collega's even wilde kijken.
20 tal foto's gemaakt (camera 10 minuten aan)
Heel de dag watch gekoppeld.
Geen dingen uitgeschakeld.
Nu 23% na iets meer dan 5 uur gebruik.
Neem je iets meer 'zoom' en een klein diafragma, dan wordt het effect van onscherpte van objecten buiten je focus gebied sterker. Vandaar dat het effect van onscherpte ook nog eens beter zal werken op de 'zoom'-lens van de 7+. Goed gedaan, aangezien veel mensen vaak 'portretten' maken en het verschil tussen een portret op een telefoon en een dSLR vooral in de scherpte diepte zit. We vinden die 'blury' achtergrond, oftewel de bokeh, heel mooi
Ik begrijp alleen dat ze het met gebruik van de 2e camera aandikken, dat betekent dat de camera het zelf dus nog niet kan. Dat is jammer, want hoewel je met fotoshop best bokeh erbij kunt fantaseren.. tis nooit zoals een lens het doet:

[ Voor 26% gewijzigd door winwiz op 21-09-2016 22:56 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
En dat is de reden waarom het simpelweg niet kan met een smartphonecamera. Met een kleine sensor krijg je nooit een vergelijkbare DoF als met een grote aps-c of FF sensor.
Mij valt al meteen op dat de 7 Plus de mist ingaat bij de snorharen. Was ook mijn verwachting. Deze functionaliteit kunnen we wat mij betreft dus zetten in de categorie 'leuk geprobeerd maar mwah'.Donstil schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:01:
Even niet op de foto's zelf letten (Belichting,scherpte, compositie allemaal ruk) maar het effect is al leuk zichtbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Heb nu al een mat zwarte 7, incl Apple Care+. Deze mat zwarte ga ik dus inruilen voor de JetBlack.
Wordt mijn AppleCare+ dan automagisch overgezet naar mijn nieuwe iPhone 7 JetBlack?
Echt? Waarom? En dan zonder hoesje gebruiken?Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 06:17:
Zo, zojuist een JetBlack iPhone 7, 128Gb kunnen reserveren voor de Apple Store in Den Haag!
Heb nu al een mat zwarte 7, incl Apple Care+. Deze mat zwarte ga ik dus inruilen voor de JetBlack.
Wordt mijn AppleCare+ dan automagisch overgezet naar mijn nieuwe iPhone 7 JetBlack?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijdenpdavie2311 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:06:
[...]
Echt? Waarom? En dan zonder hoesje gebruiken?
Je koopt toch ook geen Ferrari om er vervolgens een (platic/tpu) case omheen te doen??pdavie2311 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:06:
[...]
Echt? Waarom? En dan zonder hoesje gebruiken?
Ik heb AppleCare+ op de JetBlack.
Dat hele hoesjes/cases verhaal is mij een compleet raadsel. Spuug en spuuglelijk + bulky vaak.
Een iPhone is nog steeds een gebruiksvoorwerp voor mij, geen porseleinen olifantje ofzo
True..Garret1410 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:22:
[...]
Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden
Ben ik met je eens hoor! Ik gebruik hem ook naakt..Wel een Peel case besteld voor uitzonderingen..Voetbal, evenementen etc…Wanneer krijg je hem? Gewoon ruilen en zeggen, wil een andere kleur?Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:26:
[...]
Je koopt toch ook geen Ferrari om er vervolgens een (platic/tpu) case omheen te doen??
Ik heb AppleCare+ op de JetBlack.
Dat hele hoesjes/cases verhaal is mij een raadsel. Spuug en spuuglelijk + bulky vaak.
Een iPhone is nog steeds een gebruiksvoorwerp voor mij, geen porseleinen olifantje ofzo
Ik lever mijn mat zwarte in en laat 'm omruilen voor de net gereserveerde JetBlack.
En dus ook m'n AppleCare+ laten overzetten naar de JetBlack.
Ben benieuwd! Hoop dat hij bevalt.Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:32:
Vanmiddag ophalen in de Apple Store.
Ik lever mijn mat zwarte in en laat 'm omruilen voor de net gereserveerde JetBlack.
En dus ook m'n AppleCare+ laten overzetten naar de JetBlack.
Scratch fest
Haha ja, ik ken de scratch filmpjes op JoeTjoep.
Ik heb AppleCare+, na verloop van tijd valt mijn iPhone ineens...€89 en ik krijg een nieuwe(refurb).
Ik ga gewoon fully naked genieten van deze jetblack 7.
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2016 07:49 ]
Slim om te posten!Geert1976 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:48:
Ik heb AppleCare+, na verloop van tijd valt mijn iPhone ineens...€89 en ik krijg een nieuwe(refurb).
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:36 ]
Daarom blijf ik mooi bij mijn mat zwarte..Vooral dat stukje met je shirt schoonmaken kinkt bekend..Heb een plasma tv van Panasonic aan de muur hangen en daar wrijf je ook de lichte krasjes zo in. Ook van dat pianolak zwart..Ik ben allergisch voor krasjes..Op mijn horloge, mijn motor en ook op mijn Eifoon...
Als het niet goed werkt ga ik het alleen gebruiken voor foto's die ik niet per se hoef te bewaren dus dan heeft het eigenlijk geen nut meer. Als ik foto's wil bewaren zou ik het superzonde vinden als door dat softwaretrucje belangrijke details zoals wapperende haren onterecht verloren gaan.Scrtz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:13:
Tja het is ook maar net wat je er van verwacht, tuurlijk is het niet zo goed en mooi als met een echte camera, daar gaat het ook helemaal niet om. Het is mooi dat zulke technieken nu werken, foto's maken met je iPhone die je toch al altijd bij je hebt wordt zo alleen maar leuker en speelser. Tuurlijk het is allemaal minder mooi als een echte camera, maar het grote voordeel is en blijft gewoon dat je de iPhone toch al altijd bij je hebt.
Dan blijft de DSLR er nog steeds voor de mooie foto's en als die te groot is nemen we in plaats daarvan onze Sony NEX systeemcamera mee met portretlens. Lekker compact maar toch kwalitatief goede foto's.
Ik vind het allemaal een te hoog 'wannabe'-gehalte hebben.
Nee dat is ook zo hoor, als ik op vakantie ga neem ik ook altijd een Canon spiegelreflex mee ipv alles op de iPhone te doen.Boost9898 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:10:
Wat ik ook altijd aangeef, een telefoon maak leuke foto's om op een scherm te laten zien aan mensen. Als je een afdruk wilt maken met een 300dpi pixeldichtheid moet je geen telefoons gebruiken. Zelf fotografeer ik en je ziet heel duidelijk het verschil, wat natuurlijk logisch is. Daar reken ik ze ook niet op af want het is geen DSLR.
Gros van de foto's doe je tegenwoordig met een iPhone, grootste gemis is zoom, maar beetje nacroppen met Photoshop kom je een heel eind
Nah niet helemaal mee eens.matthijst schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:22:
Slepen met de spiegelreflex op vakantie heb ik een jaar of 3-4 geleden opgegeven.
Gros van de foto's doe je tegenwoordig met een iPhone, grootste gemis is zoom, maar beetje nacroppen met Photoshop kom je een heel eind

Maar dat is een ander onderwerp, niet voor dit topic.
Als ik de zon trek.. dan verschijnt er een kleine "flare" bol/punt op mijn foto's. Op de andere foto's zie ik er niets van. Hebben jullie dit ook toevallig of zit ik gewoon met een probleem kindje? :-)
- 4nter0
[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:36 ]
Voor de Nederlands die niet bekend zijn met het Vlaams. Een ''foto trekken'' is een foto maken.4nter0 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:28:
Als ik de zon trek..
Zie je een lensflare of echt een stip op de gemaakte foto?4nter0 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:28:
Jongens, een vraagje...
Als ik de zon trek.. dan verschijnt er een kleine "flare" bol/punt op mijn foto's. Op de andere foto's zie ik er niets van. Hebben jullie dit ook toevallig of zit ik gewoon met een probleem kindje? :-)
Voorbeeldjes: https://www.google.nl/sea...=isch&q=lens+flare+camera
Niemand dus last van dit voorval?Famous schreef op woensdag 21 september 2016 @ 18:50:
Toch maar weer even een berichtje;
Ik heb als geluid klaar is met afspelen van bijvoorbeeld een video in Whatsapp een soort plop geluid wat uit mijn bovenste speaker komt. Dit heb ik ook net VOOR ik iemand bel.
Hebben andere mensen dit ook? Is het een probleem of normaal?
Ik vind het in elk geval erg storend..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
't is ook wat je ermee doet natuurlijk, maar foto's afdrukken doe ik al tijden niet meer (en sowieso nauwelijks groter dan 10x15). Beetje bloggen of later op een iPad terugkijken kan ik weinig voorbeelden verzinnen waarvoor je nog per sé een DSRL nodig zou hebben (op inzoomen en DOF na, weinig licht zou met de nieuwe iPhones ook weer beter moeten lukken).Boost9898 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:27:
Nah niet helemaal mee eens.![]()
Maar dat is een ander onderwerp, niet voor dit topic.
Even tussendoor foto's van de volle zon maken is geen heel fantastisch idee.4nter0 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:28:
Jongens, een vraagje...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dan snap ik het wel.matthijst schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:40:
[...]
't is ook wat je ermee doet natuurlijk, maar foto's afdrukken doe ik al tijden niet meer (en sowieso nauwelijks groter dan 10x15). Beetje bloggen of later op een iPad terugkijken kan ik weinig voorbeelden verzinnen waarvoor je nog per sé een DSRL nodig zou hebben (op inzoomen en DOF na, weinig licht zou met de nieuwe iPhones ook weer beter moeten lukken).
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Lijkt me geen standaard flare dat puntje..
Daarnaast een foto van een zons opgang / ondergang lukte perfect op mijn i6 zonder flare
Boost9898 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:31:
[...]
Voor de Nederlands die niet bekend zijn met het Vlaams. Een ''foto trekken'' is een foto maken.
[...]
Zie je een lensflare of echt een stip op de gemaakte foto?
Voorbeeldjes: https://www.google.nl/sea...=isch&q=lens+flare+camera
- 4nter0
Wat me voornamelijk stoort is dat ik van een i6 kom waar ik zonder problemen in de zon kon fotograferen. En OK - je fotografeert niet rechtstreeks in de zon maar een avond wandeling met een mooie zon aan zee daar neem ik toch een plaatje van...
Daarnaast als ik de camera van men i7+ bekijk dan heb ik het gevoel dat er nog een laag plastiek over zit? ik zie een klein randje? maar ik begin er liever niet aan te prullen :-) Zat er bij jullie nog iets over de lens buiten de standaard folie?
Mar.tin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:47:
[...]
Ziet eruit als een standaard flare puntje, misschien iets geholpen door een viezigheidje op de treinruit oid.
Zou me er geen zorgen om maken.
- 4nter0
Ik heb ook zo'n puntje in mijn foto. Alleen is hier de foto zonder raam ervoor genomen. Zie foto https://dl.dropboxusercon...985-9E87-AAFE39788CAE.JPG Puntje zit net onder de boom!4nter0 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:45:
https://www.dropbox.com/s...C%2008%2034%2058.jpg?dl=0
Lijkt me geen standaard flare dat puntje..
Daarnaast een foto van een zons opgang / ondergang lukte perfect op mijn i6 zonder flare
[...]
Eeeeh dat is niet hoe het hoort. Voor de zekerheid zou ik even op een Apple forum kijken, of een mailtje sturen met de voorbeelden naar Apple zelf.Studiocitroen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:57:
[...]
Ik heb ook zo'n puntje in mijn foto. Alleen is hier de foto zonder raam ervoor genomen. Zie foto https://dl.dropboxusercon...985-9E87-AAFE39788CAE.JPG Puntje zit net onder de boom!
[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:36 ]
Jij bedoeld de zon-bol zelf denk ik.Mar.tin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:02:
[...]
Dat ziet er heel normaal uit vind ik, immers schijnt de zon door de bomen, en dat is dus ook wat je ziet in de vorm van de flare. Rondje van de zon minus blaadjes / tak.
Ik heb het over het groene bolletje onder in mijn screenshot:

Ik heb precies hetzelfde in mijn iPhone 7 cameraBoost9898 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:04:
[...]
Jij bedoeld de zon-bol zelf denk ik.
Ik heb het over het groene bolletje onder in mijn screenshot:
[afbeelding]
[ Voor 114% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:36 ]
Dat kan ik wel begrijpen, maar ook dan zou ik geen belangrijke details op willen geven omwille van een softwaretrucje dat niet 100% werkt. De iPhone maakt al mindere foto's, en dan worden ze ook nog eens 'beschadigd'.matthijst schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:22:
Slepen met de spiegelreflex op vakantie heb ik een jaar of 3-4 geleden opgegeven.
Het wordt wel interessant om te zien hoe dat zich de komende jaren zal ontwikkelen.
Je knipt er gewoon een stuk vanaf?
Mijn iPhone 6 heeft binnen matig tot geen bereik (heeft ook geen hsdpa+)
Valt me op dat in de meeste reviews bereik bijna geen item is.
Het bereik lijkt sterker op m'n S7 Edge binnen maar als ik gesprekken heb dan valt het op dezelfde plekken in huis weg als m'n iPhone. Denk dat er gewoon verschil is in hoe het bereik wordt aangegeven door Android en iOS. Wellicht kan je met een app het beter uitlezen en dan heb je ook echte waarden om te vergelijken. Heb je verschillende providers?Jimijames75 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:19:
Ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn met het bereik van de nieuwe iPhone, op mijn werk heb ik met een galaxy s7 hier en daar hsdpa+ (voor mij voldoende) en moet ik buiten staan voor 4g.
Mijn iPhone 6 heeft binnen matig tot geen bereik (heeft ook geen hsdpa+)
Valt me op dat in de meeste reviews bereik bijna geen item is.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb het idee dat het iets beter is dan m'n iPhone 6.Nitai schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:28:
[...]
Het bereik lijkt sterker op m'n S7 Edge binnen maar als ik gesprekken heb dan valt het op dezelfde plekken in huis weg als m'n iPhone. Denk dat er gewoon verschil is in hoe het bereik wordt aangegeven door Android en iOS. Wellicht kan je met een app het beter uitlezen en dan heb je ook echte waarden om te vergelijken. Heb je verschillende providers?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Aha! Ik zie het ook alleen op de foto's met een zon. (2 foto's) Ik denk ook dat het verder niks ernstigs is. verhaal hierboven klinkt logisch!Mar.tin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:07:
[...]
Ik heb het ook over het groene bolletje.
Het is een interne reflectie in de lens van de zon, dus komt hij op een andere plek op je sensor terecht. Echter is de zon niet in zijn geheel te zien, maar zitten er takken voor, dus die takken zie je ook terug als "ontbrekend" groen bolletje.
Reddit thread van een jaar oud: https://www.reddit.com/r/..._green_lens_flare_dot_on/
Verwijderd
Gewone lens flare. Kan je hem 100x omruilen, verandert echt niks aan.Mar.tin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:39:
[...]
![]()
Je kunt het natuurlijk altijd proberen om hem om te ruilen, maar ik denk niet dat het wat oplost haha
Precies hetzelfde tikkende geluid heb ik ook bij mijn video's die ik opneemChristiano007 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:12:
[...]
Heb het even opgenomen op verschillende video standen.
YouTube: Iphone 7 hiss recording video 1
YouTube: Iphone 7 hiss recording video 2
YouTube: Iphone 7 hiss sound recording video 3
Enorm veel ruis
Ben benieuwd wat Apple hierover gaat zeggen, ik had begrepen op het forum van macrumors dat Apple op de hoogte is.
Die van mij komt uit week 36, welke die van jouw?DutchOx schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:41:
[...]
Precies hetzelfde tikkende geluid heb ik ook bij mijn video's die ik opneem![]()
Ben benieuwd wat Apple hierover gaat zeggen, ik had begrepen op het forum van macrumors dat Apple op de hoogte is.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verder een onwijs gaaf toestel. Matzwart is echt super! Homeknop standje 2 is voor mij het natuurlijkst. Sterker nog ik vind het effect geniaal. Het gitzwarte model (in Amsterdam hebben ze alleen de normale als showmodel) vind ik bij nader inzien toch niet zo heel chique als gedacht. Ik was met een tweaker in de rij aan het praten en hij trok de vergelijking met de iPhone 5C. Ik reageerde daarop met 3G en 3GS. Ergens vind ik die vergelijking niet zo gek. Ondanks de kleur en het glimmen (itt de 5C) doet het voor mij ook een beetje plasticachtig aan. Matzwart vind ik om die reden toch echt de betere keuze. Maar dat is mijn mening.
Ik speel nog even verder.
Dank voor je reactieNitai schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:28:
[...]
Het bereik lijkt sterker op m'n S7 Edge binnen maar als ik gesprekken heb dan valt het op dezelfde plekken in huis weg als m'n iPhone. Denk dat er gewoon verschil is in hoe het bereik wordt aangegeven door Android en iOS. Wellicht kan je met een app het beter uitlezen en dan heb je ook echte waarden om te vergelijken. Heb je verschillende providers?
Nee dezelfde sim van KPN, heb je een tip welke app je daarvoor kan gebruiken?
FIlmen in 4k of gamen, en dan je oor tegen de achterkant houden rechts van de camera.BertP schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:11:
Iemand enig idee hoe ik goed kan testen of mijn iPhone ook het tikkende geluid heeft? Voorlopig ben ik meer dan tevreden over mijn 7 128 gb matzwart overigens. Prima toestel, enige minpuntje is de haperende animatie na druk op de homebutton. Hopen dat ze dat in een nieuwe iOS versie meenemen.
Ben benieuwd of je dan ook de motoren van de camera stabilisatie ook hoort.sww89 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:14:
[...]
FIlmen in 4k of gamen, en dan je oor tegen de achterkant houden rechts van de camera.
Opname via Earpods: YouTube: iPhone 7 Plus videotest with earpods
Opname via iPhone: YouTube: iPhone 7 Plus videotest without earpods
Ja verticaal, ik weet het. Was een test
[ Voor 20% gewijzigd door Dennischo op 22-09-2016 11:02 ]
Helaas ook last van het 'gele' scherm, zeker in vergelijk met de 6s van mijn vriendin. Dit is gelukkig simpel op te lossen in het menu kleurcorrectie (intensiviteit bijna helemaal naar links en tint ongeveer op 4/5).
Verder tevreden, wat is hij snel!
Ik heb hem op maximaal volume op mn koptelefoon maar ik hoor echt helemaal niks, behalve ruis?Dennischo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:01:
Net even een videotest gedaan. Zonder oordopjes opnemen hoor je het heel duidelijk, met oordopjes in het toestel hoor je het niet. Microfoon van de iPhone pikt het gewoon te sterk op.
Opname via Earpods: YouTube: iPhone 7 Plus videotest with earpods
Opname via iPhone: YouTube: iPhone 7 Plus videotest without earpods
Ja verticaal, ik weet het. Was een test
Durf ik niet te zeggen, het toestel zelf heb ik opgehaald in week 37.Christiano007 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:58:
[...]
Die van mij komt uit week 36, welke die van jouw?
Waar kan ik terug vinden van wanneer die is?
EDIT: Heb het na gechecked via sndeep.info, zie daar staan week 37.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOx op 22-09-2016 13:44 ]
Lol, hoor het nu ook alleen als ik het via m'n iPhone luister op maximaal volume via de speakers. Nja, non-issue dus als het geluid daarvoor zo hard moet. Verschil is vooral dat als je dus via de Earpods opneemt dat je weinig tot niks van ruis of iets anders hoort.BertP schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:04:
[...]
Ik heb hem op maximaal volume op mn koptelefoon maar ik hoor echt helemaal niks, behalve ruis?
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.