• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Tennisbal schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:49:
notes crasht de hele tijd, is dat bij jullie ook?
Hier niet hoor

Verwijderd

Tennisbal schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:25:
Binnen :) Geen geel scherm

Wat raden jullie aan? Ik heb een 5s liggen die redelijk gaar is, accu niet best en een barst in het scherm (wel werkbaar nog, slechts aan de bovenkant).

Ik wil hem laten repareren en verkopen maar twijfel of dat niet problemen opleveren door de accu? Hoeveel kan ik er voor vragen?
Van de week 125£ betaald voor puntgave 5s met 16gb als backup telefoon :)

8,99£ betaald voor unlocken via provider

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
mprkooij schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:34:
[...]

Dat gaat over charging ? Al veranderd ;)
En na het instellen eens omgekeerde kleuren aanzetten. Alles wat dan zwart moet zijn is niet zwart meer; ergo: ook met deze functie zijn de kleuren niet zoals het hoort.

Hoor zoveel mensen over geel dat ik er bijna van uit ga dat de tint vanzelf verdwijnt. Mijn i6 was eerst ook geler dan nu, zag in een Chatlog dat ik daarover klaagde, maar nu is die spiertjeswit

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 15:50
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:25:
[...]

Bedoel je die gekleurde water bubbels? Want die zitten er niet in idd. Hoeft natuurlijk ook niet perse maar afgelopen jaar waren er wel 6s Unieke wallpapers ivm 3D touch.

De iOS 10 wallpaper zit er wel in btw.
Toch vind ik dat wel raar idd. bij mijn 6s had ik wel nieuwe wallpapers waarmee die gepromoot is de 'visjes'

• WouterL
  • Laatst online: 05:35
Ik heb de nieuwe home button uitgeprobeerd bij de mediamarkt en de tmobile winkel en vond het.. 10x niks. Hoop dat het went.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:36:

De ios 10 heeft ook mooiere notificaties.
meen je dit? Ik vind ze echt veel en veel te groot op het lockscreen. Ook het feit dat de notificaties niet gegroepeerd worden zuigt grote tijden vind ik.

Wat dat betreft gaat Android echt vele malen beter om met de notificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:00:
[...]

meen je dit? Ik vind ze echt veel en veel te groot op het lockscreen. Ook het feit dat de notificaties niet gegroepeerd worden zuigt grote tijden vind ik.

Wat dat betreft gaat Android echt vele malen beter om met de notificaties.
Apple wil dan ook dat je een Plus koopt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 05:35
sww89 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:03:
[...]

Vandaar dat ze zoveel plus modellen uitleveren. :+

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Geert1976 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:13:
[...]

Stuk of 35 apps, wel wat batterij slurpende zaken uitgeschakeld zoals verversen op de achtergrond heb ik niet bij alle Apps aanstaan.
En ikheb nauwelijks widgets in gebruik, slechts 1 eigenlijk;
iConnect Hue om mijn Hue lampen en lightstrips thuis te bedienen
Nou heb het even verder uitgezocht, ik wil niet op de feiten vooruitlopen (pas een uur getest en niet de eerdere 21 uur) maar mijn batterij lijkt / leek leeg te worden gezogen door systeem locatievoorzieningen en dan met name "Zoek mijn iPhone". Ik heb het statusbalksymbool voor locatievoorzieningen aangezet en deze bleef permanent aan (met "Zoek mijn iPhone" ingeschakeld)!? Na wat aan- en uitzetten van de systeem locatievoorzieningen bleek "zoek mijn iPhone" om wat voor reden dan ook permanent gps te gebruiken. Daarnaast gebruikte "Kompas kalibreren", "Meldingen op locatiebasis" en "Veel bezochte locaties" gps iedere keer dat ik mijn telefoon gebruikte. Ik heb al deze locatievoorzieningen nu uitgeschakeld en zit al 1 uur en een kwartier op 100% (met de vorige instellingen was dit zeker 90% of lager geweest), van die 1 uur en een kwartier ook nog 33 minuten daadwerkelijk gebruik volgens het batterij menu. Het lijkt nu een stuk realistischer om vergelijkbare batterij-resultaten (86% na 21 uur) te gaan behalen, zoals jij vermelde.

Meer mensen last van permantent gebruik van gps door "Zoek mijn iPhone"?

[ Voor 0% gewijzigd door Ibbelz op 17-09-2016 19:09 . Reden: typo ]

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:03:
[...]

haha ik zal NOOIT een Plus kopen, met die gigantische bezels lijkt het onderhand wel een soort van surfboard.
Ik vind de 4,7 inch iPhone qua formaat echt top.
Voor mij moet een smartphone ten alle tijden met 1 hand bedienbaar kunnen zijn, ik heb redelijk grote klauwen, maar de Plus vind ik echt onwijs onhandig.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ibbelz schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:08:
[...]

Nou heb het even verder uitgezocht, ik wil niet op de feiten vooruitlopen (pas een uur getest en niet de eerdere 21 uur) maar mijn batterij lijkt / leek leeg te worden gezogen door systeem locatievoorzieningen en dan met name "Zoek mijn iPhone". Ik heb het statusbalksymbool voor locatievoorzieningen aangezet en deze bleef permanent aan (met "Zoek mijn iPhone" ingeschakeld)!? Na wat aan- en uitzetten van de systeem locatievoorzieningen bleek "zoek mijn iPhone" om wat voor reden dan ook permanent gps te gebruiken. Daarnaast gebruikte "Kompas kalibreren", "Meldingen op locatiebasis" en "Veel bezochte locaties" gps iedere keer dat ik mijn telefoon gebruikte. Ik heb al deze locatievoorzieningen nu uitgeschakeld en zit al 1 uur en een kwartier op 100% (met de vorige instellingen was dit zeker 90% of lager geweest), van die 1 uur en een kwartier ook nog 33 minuten daadwerkelijk gebruik volgens het batterij menu. Het lijkt nu een stuk realistischer om vergelijkbare batterij-resultaten (86% na 21 uur) te gaan behalen, zoals jij vermelde.

Meer mensen last van permantent gebruik van gps door "Zoek mijn iPhone"?
Je kunt in iOS aan dat icoontje al jaren niet meer zien of een app de GPS gebruikt. Sinds (volgens mij) iOS 6 is dat pijltje bovenin een privacymelding geworden. Als je dat icoontje ziet zegt dat dus alleen dat er een app is die op dat moment weet waar je (ongeveer) bent. Dat kan ook gebeuren aan de hand van GSM-masten en WiFi-netwerken.

Ik heb hier qua gebruikerservaring veel last van gehad met mijn app Buienalarm. Veel van mijn gebruikers dachten dat Buienalarm constant de GPS in gebruik had en gaven negatieve reviews terwijl dat helemaal niet het geval was.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ben een Android gebruiker...
Maar vandaag heb ik mijn i7+ ontvangen.
Vraagje...hoe zit dat met die homebutton...
Als ik mijn scherm wil ontgrendelen schiet hij telkens op spraakherkenning.
Bloeddoorlopen ogen krijg je ervan.
En lokaal in je phone bestanden opslaan is ook onmogelijk ???
Ben wel verliefd op de camera van de +
Geweldig...
Hiervoor een amoledscherm gehad maar dit is ook geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:10:
[...]

haha ik zal NOOIT een Plus kopen, met die gigantische bezels lijkt het onderhand wel een soort van surfboard.
Voor mij moet een smartphone ten alle tijden met 1 hand bedienbaar kunnen zijn, ik heb redelijk grote klauwen, maar de Plus vind ik echt onwijs onhandig.
Ok wat betreft de bezels, maar ik heb het idee van met één hand bedienen al een tijdje terug laten varen. Ik gebruik mijn iPhone voor communicatie en entertainment als ik lekker niks zit te doen. Je zal mij nooit bellend op de fiets zien, waar met een hand bedienen handig kan zijn. En dan gaat gemak van het grote scherm bij mij voor. Met een leuke bijkomstigheid die onwijs relaxte batterijduur. Nu zie ik de nieuwe camera ook wel zitten. Die wordt nu echt nuttig in allerlei situaties waarbij je voorheen nog zou zeggen "laat maar want de foto mislukt toch". Denk aan scherpte en weinig licht etc.

Voor bediening met één hand heb ik nu een SE. Al zal ik die niet vaak gebruiken.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
gday schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:17:
[...]

Je kunt in iOS aan dat icoontje al jaren niet meer zien of een app de GPS gebruikt. Sinds (volgens mij) iOS 6 is dat pijltje bovenin een privacymelding geworden. Als je dat icoontje ziet zegt dat dus alleen dat er een app is die op dat moment weet waar je (ongeveer) bent. Dat kan ook gebeuren aan de hand van GSM-masten en WiFi-netwerken.

Ik heb hier qua gebruikerservaring veel last van gehad met mijn app Buienalarm. Veel van mijn gebruikers dachten dat Buienalarm constant de GPS in gebruik had en gaven negatieve reviews terwijl dat helemaal niet het geval was.
Oké interessant, ik merk echter wel een bizar verschil in batterij-gebruik... Naast het statusbalksymbool kan je in het locatievoorzieningen-menu ook nog checken welke voorzieningen recent gebruik hebben gemaakt van jouw locatie. Dit zijn dezelfde als ik net vermelde. Enfin, in ieder geval ben ik zeer blij en is dit een wereld van verschil qua performance van de batterij.

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Grandisimo schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:17:
Ben een Android gebruiker...
Maar vandaag heb ik mijn i7+ ontvangen.
Vraagje...hoe zit dat met die homebutton...
Als ik mijn scherm wil ontgrendelen schiet hij telkens op spraakherkenning.
Bloeddoorlopen ogen krijg je ervan.
En lokaal in je phone bestanden opslaan is ook onmogelijk ???
Ben wel verliefd op de camera van de +
Geweldig...
Hiervoor een amoledscherm gehad maar dit is ook geweldig.
Je moet de knop niet ingedrukt houden!

sww89 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:17:
[...]

Voor bediening met één hand heb ik nu een SE. Al zal ik die niet vaak gebruiken.
Mijn laatste foon voor mijn huidige 7 was de SE. Echt onwijs lekker toestel! _/-\o_

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Het lijkt alsof mijn scherm vandaag witter is geworden als ik het vergelijk met mijn 6. Alleen de helderheid vind ik nog steeds minder. Even nog een paar dagen wachten dan zie ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Ibbelz schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:28:
[...]

Ik zit ook op stand 3, merkte weinig verschil met 2. Waarom ben je teruggegaan?
Hoef nu wat minder hard in te drukken, waarmee ik wil zeggen dat hij nu dus intuïtiever werkt.

I don't have dreams, I have goals!!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Mijn scherm van de 7 is ook iets geler dan mn 6, maar t stoort me niet. Zit nu op zelfde als de 6s van mn vriendin.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Redondo1982 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:12:
[...]

Hoef nu wat minder hard in te drukken, waarmee ik wil zeggen dat hij nu dus intuïtiever werkt.
Je drukt toch even hard? Verschil lijkt me dat hij harder terugtrilt.

Haters everywhere but I don’t really care

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:27

Japie.G

Colour Classic

Vind die Homeknop errug lekker!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:38
Wouter Lucassen schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:56:
Ik heb de nieuwe home button uitgeprobeerd bij de mediamarkt en de tmobile winkel en vond het.. 10x niks. Hoop dat het went.
Ik heb hem nu een dag en gisteravond voelde het inderdaad "vreemd". Nu ik hem dus een dag heb en ik vergelijk met de iPad Air 2 bedenk ik me dat het eigenlijk beter werkt dan de oude homebutton.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:05
Tijdens het terugzetten van een reservekopie vond ik de home-button een beetje raar maar na een dag al volledig om en ik vind het prima.

[ Voor 9% gewijzigd door macmellow op 17-09-2016 20:39 ]

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Over die homeknop, wat voel je nou precies?
Ik ken de trilling van een trilmotor in bv windows telefoons waarbij de trilmotor een trilling afgeeft als je op het windows logo drukt (wat dus ook niet een echte knop is), maar wat voor trilling voel je bij de iPhone 7 homeknop? Waar is jet mee te vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Hoe oud ben je :D
Vroeger had je van die oude klikkikkertjes.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

tja hoe voelt dat. Als je het toestel in je hand houdt zou je zweren dat je een knopje indrukt. Als je m op tafel legt en dan drukt voelt t anders, als een tikje tegen je vingers.

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
De nieuwe homeknop werkt prima en reageert lekker snel. Behalve als ie achter plastic in een hoesje zit, tijdens het sporten. Dan reageert de knop nergens op, jammer!

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Geert1976 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:10:
[...]

Ik heb ongeveer 1,5 jaar een plus. Het is inderdaad een lomp toestel. Zonder hoesje valt t nog wel mee, maar met hoesje wordt hij snel groot. Ik was ook zeker van plan om over te stappen op een note 7, totdat die recall roet in eten gooide.
Maar ik zou echt geen gewone iPhone willen. Het scherm en batterijduur is fantastisch. En 5,5 inch is gewoon super om media te consumeren.
Daarnaast gebruik ik dubbel klik om het scherm nabeneden te brengen als tweede natuur, en ben ik daardoor gewoon in staat om het toestel een handig te gebruiken.
Maar blijf het jammer vinden dat allle geen redesign heeft gedaan. Volg ook nog steeds dit forum om me zelf te overtuigen dat ik die 7 nodig heb .

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Eerste indruk, erg fijn toestel. (iPhone 7) Nieuwe homebutton is eerst even wennen maar voelt daarna al snel erg fijn aan. Camera is erg goed, paar testjes gedaan, foto's zien er goed uit.
Lekker vlot toestel. Nu is het even wennen aan IOS 10 en de nieuwe opties ontdekken.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
joffrey19 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:49:
[...]

Ik heb ongeveer 1,5 jaar een plus. Het is inderdaad een lomp toestel. Zonder hoesje valt t nog wel mee, maar met hoesje wordt hij snel groot. Ik was ook zeker van plan om over te stappen op een note 7, totdat die recall roet in eten gooide.
Maar ik zou echt geen gewone iPhone willen. Het scherm en batterijduur is fantastisch. En 5,5 inch is gewoon super om media te consumeren.
Daarnaast gebruik ik dubbel klik om het scherm nabeneden te brengen als tweede natuur, en ben ik daardoor gewoon in staat om het toestel een handig te gebruiken.
Maar blijf het jammer vinden dat allle geen redesign heeft gedaan. Volg ook nog steeds dit forum om me zelf te overtuigen dat ik die 7 nodig heb .
Ik heb nooit een groot toestel gehad en heb nu voor het eerst ook een plus besteld na annulering vd gewone 7.
Ik hoop dat ik eraan kan wennen, het is wel heel groot (vooral als je beseft dat ik nu tijdelijk zit te tikken op een iPhone 4;)
Zit vooral over het vervoer in de broekzak in.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik kon dus geen volledige back-up terug zetten, daardoor werkelijk alles opnieuw moeten downloaden en iCloud gebeuren enzo. Kostte best wat tijd, ben in sommige apps niet ingelogd en mis wat instellingen. Verder wel blij mee, behalve dat hij nu alles opnieuw lijkt te indexeren oid, de batterij gaat niet bepaald lang mee ;)

Bericht hierboven

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier inmiddels ook "De grote wisseltruc" aan het uitvoeren gegaan nadat ik vanmiddag m'n nieuwe iPhone 7/128 Black in Amsterdam op ben gaan halen (vanmiddag om 16:00 uur online besteld en om 17:15 uur opgehaald in de Apple Store vanuit de regio Eindhoven). Wel grappig om te zien dat er ruim dertig mensen in een rijtje buiten staan te wachten en ik gewoon door kon lopen en 't ding middels een Apple Wallet scan binnen 5 minuten in m'n bezit had én dus ook maar €2,00 aan parkeerkosten kwijt was. M'n afspraak bij de Apple Store stond voor de zekerheid op 18:00 uur.

Inmiddels m'n iPhone 7 volledig up-2-date middels een net gemaakte én volledige iTunes restore van m'n "oude" privé ingezette iPhone 6 welke nú zakelijk ingezet mag gaan worden. Die "oude" iPhone 6 krijgt nu middels een DFU de laatste 10.0.1 update en vervolgens de restore van m'n nóg oudere iPhone 5 terug welke tot en met vandaag zakelijk ingezet is geweest..... De iPhone 5 gaat waarschijnlijk de verkoop in (met alle accessoires nog 100% origineel nieuw in doos).

't kost wat moeite, maar dan héb je ook wat :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:15:
Hier inmiddels ook "De grote wisseltruc" aan het uitvoeren gegaan nadat ik vanmiddag m'n nieuwe iPhone 7/128 Black in Amsterdam op ben gaan halen (vanmiddag om 16:00 uur online besteld en om 17:15 uur opgehaald in de Apple Store vanuit de regio Eindhoven). Wel grappig om te zien dat er ruim dertig mensen in een rijtje buiten staan te wachten en ik gewoon door kon lopen en 't ding middels een Apple Wallet scan binnen 5 minuten in m'n bezit had én dus ook maar €2,00 aan parkeerkosten kwijt was. M'n afspraak bij de Apple Store stond voor de zekerheid op 18:00 uur.

Inmiddels m'n iPhone 7 volledig up-2-date middels een net gemaakte én volledige iTunes restore van m'n "oude" privé ingezette iPhone 6 welke nú zakelijk ingezet mag gaan worden. Die "oude" iPhone 6 krijgt nu middels een DFU de laatste 10.0.1 update en vervolgens de restore van m'n nóg oudere iPhone 5 terug welke tot en met vandaag zakelijk ingezet is geweest..... De iPhone 5 gaat waarschijnlijk de verkoop in (met alle accessoires nog 100% origineel nieuw in doos).

't kost wat moeite, maar dan héb je ook wat :P
Ik kon gisteren zelfs de rij met bestellingen skippen omdat ik een zakelijke aankoop ging doen. Helemaal relaxed. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Overigens wel grappig om te zien dat, als je terug loopt van de Apple Store richting de Stadhouderskade / Q-Park (200Mtr?), er een héél gebouw in een "Samsung Not(e) 7" reclame vlag gewikkeld is.... _O-

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 13:12
Eens! Was even wennen de eerste paar keer. Maar dat hebben ze toch wel goed uitgevoerd!! _/-\o_

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

aicaramba schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:58:
[...]

Vergeet niet dat de 6S en 6S+ dat in het begin ook hadden, maar dat het na een paar dagen weg was. Er moest schijnbaar toch nog wat op de achtergrond gebeuren in de eerste dagen.
Kleine stotter in animatie bij afsluiten app
Nou gaat hier niet weg hoor. Tis bijna niet te zien soms, maar toch zit t er. Ben er nou nog steeds niet achter of alle iPhones 7 dit euvel vertonen. Hoop snel eens bij iemand anders te kunnen kijken. Ik zie het echt (bijna) elke keer als ik een app afsluit.. Grrrrr

[ Voor 20% gewijzigd door Japie.G op 17-09-2016 21:36 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Japie.G schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:35:
[...]

Kleine stotter in animatie bij afsluiten app
Nou gaat hier niet weg hoor. Tis bijna niet te zien soms, maar toch zit t er. Ben er nou nog steeds niet achter of alle iPhones 7 dit euvel vertonen. Hoop snel eens bij iemand anders te kunnen kijken. Ik zie het echt (bijna) elke keer als ik een app afsluit.. Grrrrr
Ik snap niet waarom mensen zich daar toch zo druk over maken. Dat wordt heus wel opgelost met een software-update hoor. Ik ga er vanuit dat iedereen die zegt dat ie het niet heeft, het eigenlijk wel heeft maar het gewoon niet ziet.

Ik heb het ook maar ik stoor me er echt niet aan. Ik zag het pas na al die klachten hier in dit topic. Komt wel goed, komt wel goed ...

[ Voor 3% gewijzigd door gday op 17-09-2016 21:42 ]

• mprkooij
  • Laatst online: 23:46
Ik heb nu een iPhone 7 128GB Zwart, kom van de iPhone 6 en ik denk dat ik hem toch maar weer terug breng naar de store. Ik vind de veranderingen eigenlijk niet heel groot. Ik kan eigenlijk ook niet echt wennen aan de homeknop, die klik voelt niet natuurlijk en heb steeds de neiging om hem in te drukken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mprkooij schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:44:
Ik heb nu een iPhone 7 128GB Zwart, kom van de iPhone 6 en ik denk dat ik hem toch maar weer terug breng naar de store. Ik vind de veranderingen eigenlijk niet heel groot. Ik kan eigenlijk ook niet echt wennen aan de homeknop, die klik voelt niet natuurlijk en heb steeds de neiging om hem in te drukken.
Sorry dat ik het zeg maar wat mij betreft zouden ze de "Wet Koop of Afstand" hiervoor dus écht mogen inperken en dus een RTM + 2 maanden mogen invoeren als uitzondering. Het lijkt er gewoon té veel op dat je simpelweg iets besteld hebt om er maar als éérste over te kunnen beschikken zonder daar zélf überhaupt ook maar enige noodzaak voor te hebben bedacht.

Vanwege "gewoon om dat 't kán" misbruik maken van de Wet koop op Afstand schiet die wet z'n doel een beetje voorbij, IMHO.

• mprkooij
wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:52:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar wat mij betreft zouden ze de "Wet Koop of Afstand" hiervoor dus écht mogen inperken en dus een RTM + 2 maanden mogen invoeren als uitzondering. Het lijkt er gewoon té veel op dat je simpelweg iets besteld hebt om er maar als éérste over te kunnen beschikken zonder daar zélf überhaupt ook maar enige noodzaak voor te hebben bedacht.

Gewoon om dat 't kán "misbruik" van de Wet Koop op Afstand schiet z'n doel een beetje voorbij, IMHO.
Dit slaat dus nergens op, ben altijd te spreken over Apple producten.. Had alleen niet verwacht dat de homeknop mij zo zou tegenvallen.

Dit heeft simpelweg niets te maken met "om er maar als éérste over te kunnen beschikken". Ben groot Apple fan en ook altijd blij met de producten die ze maken. Dus inderdaad wil ik ze snel in huis hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 17-09-2016 21:55 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mprkooij schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:54:
[...]

Dit slaat dus nergens op, ben altijd te spreken over Apple producten.. Had alleen niet verwacht dat de homeknop mij zo zou tegenvallen.

Dit heeft simpelweg niets te maken met "om er maar als éérste over te kunnen beschikken".
Dan zet je die knop toch gewoon weer terug naar de Pré iOS 10 functionaliteit? Het enige wat je dan mist is de voelbare "klik".

• mprkooij
wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:56:
[...]

Dan zet je die knop toch gewoon weer terug naar de Pré iOS 10 functionaliteit? Het enige wat je dan mist is de voelbare "klik".
Het gaat om de klik, software heeft hier niks mee te maken. Ook vind ik de taptic engine niet veel bijzonders. Apple heeft de homebutton zo gemaakt om hem "water-resistant" te maken maar ik vind dat ze hier de plan volledig mis slaan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:52:
[...]

Vanwege "gewoon om dat 't kán" misbruik maken van de Wet koop op Afstand schiet die wet z'n doel een beetje voorbij, IMHO.
Apple staat dit binnen 14 dagen toe ook als je in de winkel koopt. Niks WKOA; gewoon service van Apple.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Ik vraag mij af:

Nog meer mensen die van een 6 naar een 7 zijn gegaan en denken van "Hmm.. was dit het waard" ?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mprkooij schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:58:
[...]

Het gaat om de klik, software heeft hier niks mee te maken. Ook vind ik de taptic engine niet veel bijzonders. Apple heeft de homebutton zo gemaakt om hem "water-resistant" te maken maar ik vind dat ze hier de plan volledig mis slaan.
Vandaar m'n eerste reactie op die "Ik breng 'm wel terug" opmerking. Als je éérst even in de Apple Store was gaan kijken / voelen / spelen dan had je dat ding niet terug hoeven te brengen doordat je 't ding waarschijnlijk niet eens gekocht had?

Had 'ie op dat moment wél bevallen dan had je 'm ook binnen een uur mee naar huis kunnen nemen, zélfs gisteren tijdens "launch-day".

Máár: Da's mijn mening, hé (niks persoonlijks naar jou) ..... Je hoeft je zelf er absoluut niets van aan te trekken :P
CyBeR schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:58:
[...]

Apple staat dit binnen 14 dagen toe ook als je in de winkel koopt. Niks WKOA; gewoon service van Apple.
Óók dat slaat, wederom míjn mening, nérgens op op het moment dat een product nét een dag op de markt is.

Het zou fraai zijn als autofabrikanten óók dit soort "service" zouden gaan verlenen 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 17-09-2016 22:07 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
Voor de liefhebbers: bij de game Oz: Broken Kingdom wordt de taptic engine (tril functie onder de home knop) als een soort force feedback gebruikt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mprkooij schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:00:
Ik vraag mij af:

Nog meer mensen die van een 6 naar een 7 zijn gegaan en denken van "Hmm.. was dit het waard" ?
Yups, maar da's in mijn geval meer omdat ik m'n zakelijk gebruikte iPhone 5 wilde vervangen... M'n oude privé "6" wordt nu dus zakelijk ingezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet eerlijk zeggen dat ik na 24 uur nog niet echt kan wennen aan die home knop, heb steeds het gevoel alsof ik de onderkant van me iPhone 'naar beneden' druk, heb liever gewoon de oude knop, dan maar niet waterdicht :P

• Ferry05
Ik vraag mij af:

Ik vind hem top. Alleen beetje teleurgesteld met het scherm. Voor de rest vind ik hem wel de upgrade waard.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Ik vraag mij af:

Nope. Ben van de 6 naar 7 gegaan en het is mij de upgrade 100% waard. Ongelofelijk verschil in snelheid, 3D Touch, Raise to Wake en de vernieuwde homebutton (geweldig!) maken het voor mij een goede upgrade.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
CPU schijnt tijdens high load een raar geluid te maken! Zelf nog niet gehoord, maar check dit: https://twitter.com/ismh/status/777149981421699072

• loekf2
Ik moet nog steeds wennen aan 3D touch, maar op standje max gezet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik vind raise to wake niet? Moet bij beeldscherm en helderheid staan? Of mis ik iets?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• loekf2
Dennischo schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:22:
CPU schijnt tijdens high load een raar geluid te maken! Zelf nog niet gehoord, maar check dit: https://twitter.com/ismh/status/777149981421699072
Is niet de CPU, da's onzin. Kan EMI van de SoC of xtalk zijn van een regulator die meer spanning en stroom moet leveren, wat overspraak geeft op de audio amp. Of slordig design of fabricage dingetje.

Ik heb het nog niet gehoord.

• matthijst
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:31:
Ik vind raise to wake niet? Moet bij beeldscherm en helderheid staan? Of mis ik iets?
Ja, onder de regel van "automatisch slot".

• loekf2
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:31:
Heb het maar uitgezet, telefoon vloog steeds aan als ik hem in m'n pouch stopte.

• pdavie2311
  • Laatst online: 18-09 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Sorry.. verwarde het met iets anders..dacht aan dat automatisch opstaan..dat de wekker om zelfde tijd gaat ivm slaappatroon...Dat is er toch ook?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Dat zit gewoon onder Klok.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb gister mijn 7 met 256GB in het zwart opgehaald bij de Apple Store in Den Haag. Had een afspraak staan om 16:45 - 17:00, maar werd pas om 17:30 geholpen. Moest in de rij staan, drie kwartier lang. Dat vond ik dan niet zo netjes, als ik zo lees dat bij de andere stores je zo binnen kon lopen als je een afspraak had.

Uiteindelijk wel tevreden met de 7, maar heb niet echt het wow effect, wat ik wel had toen ik de 6 Plus twee jaar terug had aangeschaft. Home knop is wel erg leuk, voelt voor mij erg goed aan. Display is wel iets helderder dan mijn 6S en de kleuren zien er ook, naar mijn gevoel, iets mooier en feller uit. De matzwarte kleur zelf vind ik erg mooi uitzien, beter dan de spacegrey van de 6S in ieder geval.

Het zijn de kleine dingen die het voor het gevoel beter maakt, maar zoveel verschil van een 6S naar een 7 ga je niet merken. Dat heeft zelfs de Apple Store medewerker mij verteld toen hij uitgebreid mij aan het uitleggen was wat er allemaal wel niet verbeterd was aan het toestel.

Ik twijfel nog wel of ik een hoesje en/of een screenprotector ga aanschaffen...

hi!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:30
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:39:
Sorry.. verwarde het met iets anders..dacht aan dat automatisch opstaan..dat de wekker om zelfde tijd gaat ivm slaappatroon...Dat is er toch ook?
Om precies te zijn heet dat de Waakmelder.
mprkooij schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:44:
Maar ja de fysieke home knop gaat niet meer terug komen. Nu terug brengen is je goed recht natuurlijk maar dan heb je dit probleem in 2017/2018/2019 natuurlijk weer.
wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:31:
Overigens wel grappig om te zien dat, als je terug loopt van de Apple Store richting de Stadhouderskade / Q-Park (200Mtr?), er een héél gebouw in een "Samsung Not(e) 7" reclame vlag gewikkeld is.... _O-
Haha ja idd was mij ook al opgevallen.

De reclame zuilen bij Apple direct voor de deur hebben ook Samsung S7 reclame erin. Volledig toevallig natuurlijk ;)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Welke stand hebben jullie de homeknop staan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BertP schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:54:
Welke stand hebben jullie de homeknop staan?
Zowel op m'n 6 als ook 7 staan ze nog default. Ik ga er eens een paar dagen mee werken om te kijken welke me 't beste bevalt onder iOS 10.0.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:50:
[...]

Maar ja de fysieke home knop gaat niet meer terug komen. Nu terug brengen is je goed recht natuurlijk maar dan heb je dit probleem in 2017/2018/2019 natuurlijk weer.
Daar heb je natuurlijk een punt.. :P Hmm.. Dan maar aan proberen te wennen.

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
Deze video doet pijn om te kijken... YouTube: Jet Black iPhone 7 - SCRATCH TEST!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:56:
[...]

Zowel op m'n 6 als ook 7 staan ze nog default. Ik ga er eens een paar dagen mee werken om te kijken welke me 't beste bevalt onder iOS 10.0.1.
Wat kun je eraan veranderen op jouw 6 dan?

Standje 3 hier overigens.

• D-Ed
  • Niet online
Sinds vanmiddag ook aan de slag met de 7 (wit). Ik kom van een 6 en een tijdje de SE maar erg blij met de upgrade. Vrouwlief haar nieuwe SE nu aan het inrichten ;)

Erg tevreden over de home knop, camera en snelheid van het apparaatje, echt top. Ik ben niet zo'n kerel die op alle "klachten" gaat letten die ik online lees., gewoon de eerste paar dagen gewoon gebruiken en als me dan iets vreemds opvalt zoek ik het wel op.. Gewoon genieten en weer door met het leven 👍

Verwijderd

YouTube: iPhone 7 vs S7 DEEP Water Test! How Deep Before It Dies?
toch trots op de iPhone 7, heeft de Galaxy S7 verslagen onder water... Na 5m 10,67 (!) meter diep nog steeds volledig werkend!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2016 23:18 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:14:
YouTube: iPhone 7 vs S7 DEEP Water Test! How Deep Before It Dies?
toch trots op de iPhone 7, heeft de Galaxy S7 verslagen onder water... Na 5m 10,67 (!) meter diep nog steeds volledig werkend!
Ik heb geen verstand van water druk enz maar is de waterdruk in een verf bus met gaatjes hetzelfde als het toestel direct in het water?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyBeR schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:10:
[...]

Wat kun je eraan veranderen op jouw 6 dan?

Standje 3 hier overigens.
Op de "6" kun je de reactiesnelheid aanpassen zodat "Siri" niet standaard begint te roepen dat ze niks met je opdracht kán....

Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> Thuisknop

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dat is niet wat er bedoeld werd he…

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CyBeR schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:28:
Ja dat is niet wat er bedoeld werd he…
Als je die functie niet aanpast dan is de Home knop op de "6" onder iOS 10 anders behoorlijk wennen :P Ik laat 't ding voorlopig even op de default setting staan, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn welke ook de "6" niet meer herkennen ná die update.

• Ferry05
Ik ga denk ik morgen mijn Iphone 7 inruilen tegen een andere bij kpn. Mijn scherm is echt minder fel dan mijn oude 6. Onder zonlicht kan ik het niet eens goed aflezen.

• matthijst
wimmel_1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:31:
[...]

Als je die functie niet aanpast dan is de Home knop op de "6" onder iOS 10 anders behoorlijk wennen :P Ik laat 't ding voorlopig even op de default setting staan, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn welke ook de "6" niet meer herkennen ná die update.
iPhone 7 topic?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gôh.... Je raad 't ineens goed >:)

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:27:
[...]

Ik heb geen verstand van water druk enz maar is de waterdruk in een verf bus met gaatjes hetzelfde als het toestel direct in het water?
ja hoor, het is alsof je de iphone in een plastic zakje zou steken dat volledig open is langs de bovenkant :) die verfbus is er gewoon om de iphones naar beneden te laten zakken zonder ze kwijt te raken

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

RWK__ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:48:
Heb gister mijn 7 met 256GB in het zwart opgehaald bij de Apple Store in Den Haag. Had een afspraak staan om 16:45 - 17:00, maar werd pas om 17:30 geholpen. Moest in de rij staan, drie kwartier lang. Dat vond ik dan niet zo netjes, als ik zo lees dat bij de andere stores je zo binnen kon lopen als je een afspraak had.

Uiteindelijk wel tevreden met de 7, maar heb niet echt het wow effect, wat ik wel had toen ik de 6 Plus twee jaar terug had aangeschaft. Home knop is wel erg leuk, voelt voor mij erg goed aan. Display is wel iets helderder dan mijn 6S en de kleuren zien er ook, naar mijn gevoel, iets mooier en feller uit. De matzwarte kleur zelf vind ik erg mooi uitzien, beter dan de spacegrey van de 6S in ieder geval.

Het zijn de kleine dingen die het voor het gevoel beter maakt, maar zoveel verschil van een 6S naar een 7 ga je niet merken. Dat heeft zelfs de Apple Store medewerker mij verteld toen hij uitgebreid mij aan het uitleggen was wat er allemaal wel niet verbeterd was aan het toestel.

Ik twijfel nog wel of ik een hoesje en/of een screenprotector ga aanschaffen...
Ga je volgend jaar ook meteen naar de 7S? Of zeg je nu "nou het verschil is nu niet dermate groot dat ik dit nog eens ga doen"? Wellicht wil ik de switch naar Apple maken, maar twijfel daarbij of ik beter voor een tweedehands 6S kan gaan of een nieuwe 7. Die 7 is imho best wel heel erg duur namelijk, en vanaf de "achtergrond" kan ik nu niet zeggen "wow deze feature is zo'n verbetering, dan moet ik de nieuwe wel hebben", terwijl ik dat bij de 5S > 6 meer had.

En ik zou het wel doen hoor, een fatsoenlijk hoesje en glazen screenprotector. Mijn huidige telefoon (Nexus 6P) is maar een keer of 3 hard gevallen, maar ik denk dat hij het zonder hoesje niet schadeloos had overleefd. Dat zou toch jammer zijn geweest van een telefoon van in mijn geval 650 euro, en in jou geval ~1000 euro. Screenprotector is gewoon altijd fijn, korreltje zand in je broekzak en er zit al een kras op het scherm.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Ferry05 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:31:
Ik ga denk ik morgen mijn Iphone 7 inruilen tegen een andere bij kpn. Mijn scherm is echt minder fel dan mijn oude 6. Onder zonlicht kan ik het niet eens goed aflezen.
Probeer de telefoon eens te resetten: sleepknop en volume omlaag ingedrukt houden tot het scherm uitgaat. Soms krijg je een eng patroon te zijn, maar dat is blijkbaar normaal. A het opnieuw opstarten moet je brightness al een heel stuk beter zijn. Bij mij verdwijnt dat na een paar minuten wel weer, tenzij ik een felle zaklamp tegen de sensor aangoudt, maar dit bewijst wat mij betreft wel dat het om een software foutje gaat. Ik verwacht dan ook snel een hotfix van apple. Mocht het toch een hardwaredefect wezen dan heb je natuurlijk nog een dik jaar om je telefoon in te wisselen, mocht je het nou een halfjaar zo volhouden dan heb je daarna wel weer mooi een nieuwe accu in de refurn natuurlijk :)

• Ferry05
Eduardboon schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:50:
[...]

Probeer de telefoon eens te resetten: sleepknop en volume omlaag ingedrukt houden tot het scherm uitgaat. Soms krijg je een eng patroon te zijn, maar dat is blijkbaar normaal. A het opnieuw opstarten moet je brightness al een heel stuk beter zijn. Bij mij verdwijnt dat na een paar minuten wel weer, tenzij ik een felle zaklamp tegen de sensor aangoudt, maar dit bewijst wat mij betreft wel dat het om een software foutje gaat. Ik verwacht dan ook snel een hotfix van apple. Mocht het toch een hardwaredefect wezen dan heb je natuurlijk nog een dik jaar om je telefoon in te wisselen, mocht je het nou een halfjaar zo volhouden dan heb je daarna wel weer mooi een nieuwe accu in de refurn natuurlijk :)
Kan ik hem binnen een jaar nog steeds opsturen dan? Ook bij kpn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardboon
Ferry05 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:54:
[...]

Kan ik hem binnen een jaar nog steeds opsturen dan? Ook bij kpn?
Had op mijn iphone 6 een dode pixel, die heb ik bewaard tot ik een keer flinke krassen op het scherm had, toen heb ik hem voor de pixel opgestuurd, dat was ongeveer 10 maanden na aankoop, gewoon via apple gedaan. Zolang je de garantie in het eerste jaar claimt komt het goed, dus je kunt rustig een aantal maanden aankijken hoe de boel zich ontwikkelt en dan wisselen wanneer de voorraad wat gunstiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
Dan doe ik dat. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:41:
[...]

Ga je volgend jaar ook meteen naar de 7S? Of zeg je nu "nou het verschil is nu niet dermate groot dat ik dit nog eens ga doen"? Wellicht wil ik de switch naar Apple maken, maar twijfel daarbij of ik beter voor een tweedehands 6S kan gaan of een nieuwe 7. Die 7 is imho best wel heel erg duur namelijk, en vanaf de "achtergrond" kan ik nu niet zeggen "wow deze feature is zo'n verbetering, dan moet ik de nieuwe wel hebben", terwijl ik dat bij de 5S > 6 meer had.

En ik zou het wel doen hoor, een fatsoenlijk hoesje en glazen screenprotector. Mijn huidige telefoon (Nexus 6P) is maar een keer of 3 hard gevallen, maar ik denk dat hij het zonder hoesje niet schadeloos had overleefd. Dat zou toch jammer zijn geweest van een telefoon van in mijn geval 650 euro, en in jou geval ~1000 euro. Screenprotector is gewoon altijd fijn, korreltje zand in je broekzak en er zit al een kras op het scherm.
Tot nu toe heb ik alle iPhones gehad, heb hier nog zelfs de eerste generatie liggen..elke jaar een upgrade, gewoon omdat ik die mogelijkheid heb, maar het hangt er nu voor mij wel een beetje af wat de 7S gaat worden. Ik als iPhone gebruiker zie zeker wel wat verschillen tussen de 6S en de 7, maar ieder ander die dat niet is, zou zeggen dat ze gelijk zijn, afgezien van de missende 3.5mm aansluiting.

Als de 7S bijvoorbeeld een AMOLED display, resolutie upgrade en een design change krijgt, dan ja, dan kriebelt dat wel bij mij, want het display van een S7 vind ik stiekem wel mooier, maar als ik goed nadenk, kom ik eigenlijk niets te kort. Ik heb hier nog een 6S liggen en denk dan ook bij mezelf van, goh, die kleine 1000 euro had ik eigenlijk niet hoeven uitgeven, voor het minimale die je ervoor terugkrijgt vergeleken met de 6S. Android heb ik zelf ook geprobeerd, dit jaar zowel de S7 als de Nexus 6P aangeschaft. Zijn beide goede toestellen, maar als je eenmaal iOS gewend bent, dan blijft dat bij mij toch hangen. Android is zeer geavanceerd en handig in het customizen, maar hier en daar toch wat software problemen ondervonden en de gehele ervaring gecombineerd sprak mij gewoon na een tijdje niet meer aan.

Als je wilt overstappen naar Apple, koop dan gewoon tweedehands een 6S. De gebruikerservaring die je op een 6S ervaart, is bijna gelijk aan een 7. Design is grotendeels gelijk gebleven. Camera op de 6S is perfect voor gebruik. De 6S is nog steeds vele malen sneller dan top Android toestellen. Plus je bespaart wat centen. Ga dan wel voor een 64/128GB, want extra space is altijd handig. Zijn genoeg iPhones te vinden op V&A :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:07:
[...]

Tot nu toe heb ik alle iPhones gehad, heb hier nog zelfs de eerste generatie liggen..elke jaar een upgrade, gewoon omdat ik die mogelijkheid heb, maar het hangt er nu voor mij wel een beetje af wat de 7S gaat worden. Ik als iPhone gebruiker zie zeker wel wat verschillen tussen de 6S en de 7, maar ieder ander die dat niet is, zou zeggen dat ze gelijk zijn, afgezien van de missende 3.5mm aansluiting.

Als de 7S bijvoorbeeld een AMOLED display, resolutie upgrade en een design change krijgt, dan ja, dan kriebelt dat wel bij mij, want het display van een S7 vind ik stiekem wel mooier, maar als ik goed nadenk, kom ik eigenlijk niets te kort. Ik heb hier nog een 6S liggen en denk dan ook bij mezelf van, goh, die kleine 1000 euro had ik eigenlijk niet hoeven uitgeven, voor het minimale die je ervoor terugkrijgt vergeleken met de 6S. Android heb ik zelf ook geprobeerd, dit jaar zowel de S7 als de Nexus 6P aangeschaft. Zijn beide goede toestellen, maar als je eenmaal iOS gewend bent, dan blijft dat bij mij toch hangen. Android is zeer geavanceerd en handig in het customizen, maar hier en daar toch wat software problemen ondervonden en de gehele ervaring gecombineerd sprak mij gewoon na een tijdje niet meer aan.

Als je wilt overstappen naar Apple, koop dan gewoon tweedehands een 6S. De gebruikerservaring die je op een 6S ervaart, is bijna gelijk aan een 7. Design is grotendeels gelijk gebleven. Camera op de 6S is perfect voor gebruik. De 6S is nog steeds vele malen sneller dan top Android toestellen. Plus je bespaart wat centen. Ga dan wel voor een 64/128GB, want extra space is altijd handig. Zijn genoeg iPhones te vinden op V&A :)
Eigenlijk komt het daar wel op neer inderdaad: "Als ik goed nadenk, kom ik eigenlijk niks te kort". Een Nexus 6P is met een S7 nog steeds high end Android en qua camera en vooral scherm is een 6S denk ik geen upgrade, eerder een downgrade. Ik weet het niet, het is zo jammer dat ik nu misschien nog 400 euro krijg voor een toestel waar ik een jaar geleden 650 voor betaald heb. Dat is 21 euro per maand afschrijving! Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, en bij Apple heb je daar minder last van, alleen is de initiële investering mogelijk een stuk hoger.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:30
De iPhone 7 vandaag ontvangen, maar het voelt eerder als een stap terug in mijn ogen ten opzichte van de 6s. Een slappe thuisknop, geen 3,5mm koptelefoonaansluiting, scherm dat amper beter is, verschil qua prestaties niet te merken (compliment voor Apple overigens). Enige waar ik over te spreken ben is de kleur (matzwart) en IP67-rating, hoewel ik nog nooit een toestel heb verloren aan waterschade. Overduidelijk de matigste update sinds de komst van de eerste iPhone.

Vooral die nieuwe thuisknop, daar schreven ze over dat de knop bijna hetzelfde aanvoelt als het trackpad van de nieuwste MacBook's, nou ik kan je vertellen dat het gevoel compleet anders is. Het trackpad van de MacBook is namelijk geweldig en de nieuwe thuisknop is zelfs op standje drie een slap aftreksel van wat het ooit was.

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 18-09-2016 00:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:12:
[...]

Eigenlijk komt het daar wel op neer inderdaad: "Als ik goed nadenk, kom ik eigenlijk niks te kort". Een Nexus 6P is met een S7 nog steeds high end Android en qua camera en vooral scherm is een 6S denk ik geen upgrade, eerder een downgrade. Ik weet het niet, het is zo jammer dat ik nu misschien nog 400 euro krijg voor een toestel waar ik een jaar geleden 650 voor betaald heb. Dat is 21 euro per maand afschrijving! Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, en bij Apple heb je daar minder last van, alleen is de initiële investering mogelijk een stuk hoger.
Het moet dan ook een persoonlijke kwestie zijn, wil je overstappen van Android naar iOS. Dat doe je niet voor alleen het scherm of alleen de camera. Dat doe je, naar mijn mening in zijn geheel door naar het gehele plaatje te kijken. Natuurlijk is 2K resolutie op een 5.7 inch display geweldig om te zien, maar als je niet van Android houdt, heb je er niet zoveel aan. Het hoeft dus niet perse een downgrade te zijn. Mis je iOS bijvoorbeeld? Als dat beter voor jou werkt, dan is het overstappen naar een iPhone het waard.

En over afschrijving gesproken.. dat is niet alleen bij Android toestellen zo. Als ik zo op V&A bekijk, een 6S 64GB voor ongeveer 450, terwijl deze nieuw vorige jaar 859 gekost heeft. Dat is een afschrijving van maar liefst 34 euro p/m..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:50

Nyana

Who?!

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:27:
[...]

Water druk stijgt met 1 bar/atm elke 10 meter.
En door de gaatjes is de druk binnen gelijk aan buiten. Google maar: wet van communicerende vaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nyana schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:33:
[...]

Water druk stijgt met 1 bar/atm elke 10 meter.
En door de gaatjes is de druk binnen gelijk aan buiten. Google maar: wet van communicerende vaten.
Oké thnx. Dan is het dus wel een mooie prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:32:
[...]

Het moet dan ook een persoonlijke kwestie zijn, wil je overstappen van Android naar iOS. Dat doe je niet voor alleen het scherm of alleen de camera. Dat doe je, naar mijn mening in zijn geheel door naar het gehele plaatje te kijken. Natuurlijk is 2K resolutie op een 5.7 inch display geweldig om te zien, maar als je niet van Android houdt, heb je er niet zoveel aan. Het hoeft dus niet perse een downgrade te zijn. Mis je iOS bijvoorbeeld? Als dat beter voor jou werkt, dan is het overstappen naar een iPhone het waard.

En over afschrijving gesproken.. dat is niet alleen bij Android toestellen zo. Als ik zo op V&A bekijk, een 6S 64GB voor ongeveer 450, terwijl deze nieuw vorige jaar 859 gekost heeft. Dat is een afschrijving van maar liefst 34 euro p/m..
Dat is het precies, want als je een Apple-logo op de behuizing van de Galaxy Note 7 plakt en iOS erop laat draaien, dan kiest in mijn ogen 90% voor de Note 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:38:
[...]

Dat is het precies, want als je een Apple-logo op de behuizing van de Galaxy Note 7 plakt en iOS erop laat draaien, dan kiest in mijn ogen 90% voor de Note 7.
Voor mij hoeft er echt geen Apple logo erop hoor.. Alleen iOS, dan had ik nu een knallende Note 7 :D

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:40:
[...]

Voor mij hoeft er echt geen Apple logo erop hoor.. Alleen iOS, dan had ik nu een knallende Note 7 :D
Voor mij hetzelfde, kijk dan wat een beauty:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/cdn.bgr.com/2016/08/bgr-galaxy-note-7-51.jpg?w=952&quality=98&strip=all

:9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:40:
[...]

Óók een kunst, toch.... Een toestel gewoon vóór de "launch" al een dubbele capaciteit qua fysiek volume kunnen geven? Da's de luitjes in Cupertino nog niet gelukt tot nu toe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:42:
[...]

[afbeelding]

:Y :Y :Y

Design is perfect, alleen de software vind ik maar niks... ;(

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Wat vinden jullie van die thuisknop dan? Is toch gewoon een flinke downgrade in vergelijking met eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:46:
Wat vinden jullie van die thuisknop dan? Is toch gewoon een flinke downgrade in vergelijking met eerder.
Thuisknop vind ik heerlijk werken. Wat vind jij er niet goed aan?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:46:
Het is "wennen" als je van een pré 6S komt. Een downgrade kan ik 't niet noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-09-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:42:
[...]

[afbeelding]

Behalve dat je hun zilverglimmende logo op niet alleen de voorkant van je scherm heb maar ook op je stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:47:
[...]

Thuisknop vind ik heerlijk werken. Wat vind jij er niet goed aan?
Dat slappe neptikje wat je krijgt wanneer je de knop indrukt. Het trackpad van de MacBook werkt geweldig, maar ik vind dit wel erg magertjes aanvoelen. Ik leg me telefoon ook wel eens op tafel en dan wil ik even kijken of er nog notificaties zijn, nou dat geeft helemaal een vreemd gevoel. Een echte knop indrukken vind ik persoonlijk in ieder geval veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:44:
[...]

Óók een kunst, toch.... Een toestel gewoon vóór de "launch" al een dubbele capaciteit qua fysiek volume kunnen geven? Da's de luitjes in Cupertino nog niet gelukt tot nu toe >:)
Dat is hun inderdaad nog niet gelukt, maar dat gaan ze ook niet verbeteren. Ze doen het gewoon voor de hype. Iets zegt me zelfs dat ze zeker wel genoeg stock hebben, maar dit gewoon niet innemen in hun voorraad om te doen alsof alles uitverkocht is. :P

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:50:
[...]

Dat slappe neptikje wat je krijgt wanneer je de knop indrukt. Het trackpad van de MacBook werkt geweldig, maar ik vind dit wel erg magertjes aanvoelen. Ik leg me telefoon ook wel eens op tafel en dan wil ik even kijken of er nog notificaties zijn, nou dat geeft helemaal een vreemd gevoel. Een echte knop indrukken vind ik persoonlijk in ieder geval veel fijner.
Wat is dít voor een onzin? Je notificaties krijg je, als je dat instelt, zélfs al te zien op het moment dat je ding ook maar op durft te tillen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
wimmel_1 schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:51:
[...]

Wat is dít voor een onzin? Je notificaties krijg je, als je dat instelt, zélfs al te zien op het moment dat je ding ook maar op durft te tillen :o
Knop indrukken gaat sneller.
Pagina: 1 ... 11 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.