Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan stel je dát toch in. Je krijgt je notificaties gewoon te zien om het moment dat je op de "home" button tikt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
wimmel_1 schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:56:
[...]

Dan stel je dat toch in. Je krijgt je notificaties gewoon te zien om het moment dat je op de "home" button tikt.
Ja, maar het voelt gewoon niet zo lekker als een knop echt fysiek indrukken. Ik ben tot op heden elk jaar overgestapt naar het nieuwste model, maar deze upgrade is by far the matigste, vooral gezien het feit dat ze gekozen hebben voor de iPhone 7 naamgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:50:
[...]

Dat slappe neptikje wat je krijgt wanneer je de knop indrukt. Het trackpad van de MacBook werkt geweldig, maar ik vind dit wel erg magertjes aanvoelen. Ik leg me telefoon ook wel eens op tafel en dan wil ik even kijken of er nog notificaties zijn, nou dat geeft helemaal een vreemd gevoel. Een echte knop indrukken vind ik persoonlijk in ieder geval veel fijner.
Het werkt hier perfect en voelt goed aan. Op de Macbook is de feeling wel heel wat anders dan op de iPhone. Moet wel zeggen dat als je hem op de tafel legt en dan op het knopje drukt, ik dan geen feedback voel. Echter zal ik hem nooit zo gebruiken en als ik notificaties wil bekijken, dan pak ik hem lekker op :P

Misschien ligt het wel aan je iPhone zelf? Heb je hem op de hoogste stand gezet?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:00:
[...]

Het werkt hier perfect en voelt goed aan. Op de Macbook is de feeling wel heel wat anders dan op de iPhone. Moet wel zeggen dat als je hem op de tafel legt en dan op het knopje drukt, ik dan geen feedback voel. Echter zal ik hem nooit zo gebruiken en als ik notificaties wil bekijken, dan pak ik hem lekker op :P

Misschien ligt het wel aan je iPhone zelf? Heb je hem op de hoogste stand gezet?
Misschien dat 't verschil maakt dat ik 't Track-Pad op m'n MBP-R eigenlijk amper (meer) gebruik en er een Magic Mouse 2 aan heb hangen?

De "MM-2" heb ik de eerste weken óók vervloekt, nú zou ik 't ding niet meer willen missen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:00:
[...]

Ja, staat op standje 3. Ik voel het ook wel en het is ook geen groot probleem, maar een verbetering is het in mijn ogen zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
wimmel_1 schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:04:
[...]

Misschien dat 't verschil maakt dat ik 't Track-Pad op m'n MBP-R eigenlijk amper (meer) gebruik en er een Magic Mouse 2 aan heb hangen?

De "MM-2" heb ik de eerste weken óók vervloekt, nú zou ik 't ding niet meer willen missen.
Het trackpad van de MacBook Pro vind ik geweldig, omdat je nu overal kan klikken. Je merkt het pas wanneer je MacBook niet aanstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ik lees de laatste pagina's door en zie dat de algemene tendens is dat als je van een 6S/6S Plus komt, de 'upgrade' naar een 7/7 Plus minimaal/nihil is.

Daar ben ik het compleet mee eens.

Van een 5S of 6 naar een 7 is in mijn ogen echt wel een zichtbare upgrade, van een 6S naar een 7 echter niet. Ik ben nog niet een wow-wat-een-killer feature! tegengekomen.
Veel nieuwe dingen in iOS10 komen ook gewoon op de 6S terug.

En wat betreft de 7Plus;
daar is ten opzichte van de 6Plus dé wow-wat-een-killer feature! toch wel de mooie nieuwe camera....maar dat is dan ook wel de enige nieuwe killer feature.
Of dat ongeveer €1000 waard is, ik betwijfel het.
Als het je dan om een prachtige (nieuwe) camera gaat, gebruik die €1000 en leg er wat extra euros bij voor een echte camera.

Ik zie de iPhone 7 (Plus) als een 'transitie'-telefoon naar een iPhone die in 2017 released gaat worden, afgaande op de rumors een vrijwel compleet nieuw design met werkelijk zinvolle nieuwe features (o.a OLED)

Maar goed, ik ben nu kritisch jegens Apple, iets wat hier door sommige mensen totaal niet op prijs wordt gesteld. Sterker nog, kritisch zijn jegens Apple en je bent bij voorbaat een troll.

Ik heb nu zo'n anderhalve dag mijn iPhone 7, het is absoluut een mooi toestel (mat zwart) en is lekker vlot, goede batterij duur, maar deze punten vindt je ook terug bij de 6S.

Ik heb 2 weken geleden nog €600 kunnen krijgen voor mijn laatste iPhone 6S, dus mijn bijbetaling aan de 7 was nog prima te overzien.
Denk als je nog geen iPhone zelf hebt (en dus niks hebt om in te ruilen), aanschaf van een iPhone 6S je vrijwel identieke ervaring zal beleven als dan een 7 en je bent nog veel goedkoper uit ook.

Wat Apple's 'gouden sleutel' momenteel is, is iOS, dat is mijn ogen echt een zeer goed, makkelijk en erg stabiel OS, iets wat ik zelf niet heb teruggevonden bij Android tijdens mijn uitstapje naar een Samsung S7 afgelopen zomer.
Daarbij komt ook het prachtige eco-systeem van Apple, het is een verademing hoe mijn Apple devices thuis met elkaar kunnen communiceren.

Hoop stiekem dat we in dit topic gewoon onze eigen ervaringen/meningen mogen (blijven) ventileren zonder gelijk weggezet te worden als een troll.
Want dat vind ik wel zo'n onwijs slap antwoord op iemand die gewoon kritisch is op wat Apple zoal aanbied qua hardware en software.

my 2cts! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2016 06:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 07:50
Geert1976 schreef op zondag 18 september 2016 @ 05:42:
ik lees de laatste pagina's door en zie dat de algemene tendens is dat als je van een 6S/6S Plus komt, de 'upgrade' naar een 7/7 Plus minimaal/nihil is.

Van een 5S of 6 naar een 7 is in mijn ogen echt wel een zichtbare upgrade, van een 6S naar een 7 echter niet. Ik ben nog niet een wow-wat-een-killer feature! tegengekomen.

En wat betreft de 7Plus;
daar is ten opzichte van de 6Plus dé wow-wat-een-killer feature! toch wel de mooie nieuwe camera....maar dat is dan ook wel de enige nieuwe killer feature.
Als het je dan om een prachtige (nieuwe) camera gaat, gebruik die €1000 en leg er wat extra euros bij voor een echte camera.

Ik zie de iPhone 7 (Plus) als een 'transitie'-telefoon naar een iPhone die in 2017 released gaat worden, afgaande op de rumors een vrijwel compleet nieuw design met werkelijk zinvolle nieuwe features (o.a OLED)

Maar goed, ik ben nu kritisch jegens Apple, iets wat hier door sommige mensen totaal niet op prijs wordt gesteld. Sterker nog, kritisch zijn jegens Apple en je bent bij voorbaat een troll.

Ik heb nu zo'n anderhalve dag mijn iPhone 7, het is absoluut een mooi toestel (mat zwart) en is lekker vlot, goede batterij duur, maar deze punten vindt je ook terug bij de 6S.

Ik heb 2 weken geleden nog €600 kunnen krijgen voor mijn laatste iPhone 6S, dus mijn bijbetaling aan de 7 was nog prima te overzien.
Denk als je nog geen iPhone zelf hebt (en dus niks hebt om in te ruilen), aanschaf van een iPhone 6S je vrijwel identieke ervaring zal beleven als dan een 7 en je bent nog veel goedkoper uit ook.

Wat Apple's 'gouden sleutel' momenteel is, is iOS, dat is mijn ogen echt een zeer goed, makkelijk en erg stabiel OS, iets wat ik zelf niet heb teruggevonden bij Android tijdens mijn uitstapje naar een Samsung S7 afgelopen zomer.
Daarbij komt ook het prachtige eco-systeem van Apple, het is een verademing hoe mijn Apple devices thuis met elkaar kunnen communiceren.

Hoop stiekem dat we in dit topic gewoon onze eigen ervaringen/meningen mogen (blijven) ventileren zonder gelijk weggezet te worden als een troll.
Want dat vind ik wel zo'n onwijs slap antwoord op iemand die gewoon kritisch is op wat Apple zoal aanbied qua hardware en software.

my 2cts! ;)
Ik heb nog geen 7 plus binnen maar mijn gewone 6 is net verkocht.
De upgrade gaat dus van de 6 naar de 7 en een groter scherm zodat ik ook nog een beetje het gevoel heb iets nieuws te hebben.
Jou mening wordt door mij juist gewaardeerd, je moet ten allen tijde je persoonlijke ervaring op een forum kunnen weergeven zolang het onderbouwd is.
De punten die jij noemt is toch gewoon de waarheid, vormgeving toestel is al 3 generaties niet veranderd en de grootste features die ik kan zien is de water- en stofdichtheid en de verbeterde camera.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik twijfel als ik mij 7 plus binnen heb om deze te verkopen en gewoon een 6s plus te kopen 2e hands en de rest van de centen in de zak steek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

En wat betreft de 7Plus;

my 2cts! ;)
RWK__ schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:32:
[...]

Het moet dan ook een persoonlijke kwestie zijn, wil je overstappen van Android naar iOS. Dat doe je niet voor alleen het scherm of alleen de camera. Dat doe je, naar mijn mening in zijn geheel door naar het gehele plaatje te kijken. Natuurlijk is 2K resolutie op een 5.7 inch display geweldig om te zien, maar als je niet van Android houdt, heb je er niet zoveel aan. Het hoeft dus niet perse een downgrade te zijn. Mis je iOS bijvoorbeeld? Als dat beter voor jou werkt, dan is het overstappen naar een iPhone het waard.

En over afschrijving gesproken.. dat is niet alleen bij Android toestellen zo. Als ik zo op V&A bekijk, een 6S 64GB voor ongeveer 450, terwijl deze nieuw vorige jaar 859 gekost heeft. Dat is een afschrijving van maar liefst 34 euro p/m..
Helemaal eens met Geert! 450,- euro voor een 6s 64GB? Dan had ik de mijne gehouden als back-up telefoon. Ik heb er deze week nog 575,- voor gekregen, dus de overstap naar de 7 was ook hier te overzien.

Natuurlijk zijn de verschillen tov de 6s niet groot! Heb ik een objectieve mening? Niet echt denk ik. Ik wil gewoon elk jaar " de beste " iPhone gebruiken, temeer omdat de smartphone nu eenmaal zo een groot deel van ons leven uitmaakt. Helaas, maar waar. Dan wil ik ook met het beste materiaal werken. Vreemde tik van mij, maar als ik het kan doen, werk er hard voor, waarom niet?

Voordat de reacties komen van: Had je de 7plus moeten kopen, die is beter, idd, maar om met een iPad aan mijn oor te lopen gaat te ver. Hierin slaat Apple de plank mis in mijn optiek. Bezels veel kleiner maken en het formaat terugbrengen volgend jaar. Gebeurt dat? Dan koop ik zeker de plus versie bij de iPhone 8…

Voor nu, ik geniet van het design van mijn 7 en ook de home button vind ik juist een vooruitgang.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Hebben hier mensen nog gebruik gemaakt van reseller Sobby voor hun oude iPhone en al geld ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Miki schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:53:
Hebben hier mensen nog gebruik gemaakt van reseller Sobby voor hun oude iPhone en al geld ontvangen?
Ja binnen één dag alles geregeld. Heel erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:03
Wat een vooruitgang komend van een Nokia lumia 930!
Ik heb 4 jaar geleden de overstap gemaakt van iOS naar Windows phone omdat dit besturingssysteem ook 'alles deed wat ik nodig had'.
Op zich heeft het dit 4 jaar lang prima gedaan maar nu ik weer terug ben zie ik weer dat iOS niet bijzonder veel dingen anders doet maar dat alles wel net even een tandje beter, sneller en vloeiender gaat.
En het grote voordee van overstappen vanaf een Lumia: ik 'zeur' niet over een homebutton die net wat anders voelt dan vorig jaar 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Laatst online: 29-08 08:39
Ik kwam ook nog Recycle Michael tegen, ook een site die telefoons koopt. Die gaven bij mij in ieder geval meer terug dan Sobby (345 euro voor een iPhone 6 16gb), maar heb er nog geen ervaringen over gelezen. Geloof wel dat je hem ook langs kunt brengen, best een net bedrag. Al wordt mijn 6 rond 11 uur opgehaald via Marktplaats. Mocht dat niet doorgaan dan ga ik daar eens omgekeerd shoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door ethereal81 op 18-09-2016 09:16 . Reden: Link toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik heb mijn iphone 6 via Sobby verkocht. Ging zeer gemakkelijk en 2 dagen later het geld op de rekening.
Je hoeft zelfs de verzendkosten niet te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
pdavie2311 schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:18:
[...]

[...]

Helemaal eens met Geert! 450,- euro voor een 6s 64GB? Dan had ik de mijne gehouden als back-up telefoon. Ik heb er deze week nog 575,- voor gekregen, dus de overstap naar de 7 was ook hier te overzien.

Natuurlijk zijn de verschillen tov de 6s niet groot! Heb ik een objectieve mening? Niet echt denk ik. Ik wil gewoon elk jaar " de beste " iPhone gebruiken, temeer omdat de smartphone nu eenmaal zo een groot deel van ons leven uitmaakt. Helaas, maar waar. Dan wil ik ook met het beste materiaal werken. Vreemde tik van mij, maar als ik het kan doen, werk er hard voor, waarom niet?

Voordat de reacties komen van: Had je de 7plus moeten kopen, die is beter, idd, maar om met een iPad aan mijn oor te lopen gaat te ver. Hierin slaat Apple de plank mis in mijn optiek. Bezels veel kleiner maken en het formaat terugbrengen volgend jaar. Gebeurt dat? Dan koop ik zeker de plus versie bij de iPhone 8…

Voor nu, ik geniet van het design van mijn 7 en ook de home button vind ik juist een vooruitgang.
Ik denk er qua de Plus inderdaad hetzelfde over. Ik stap over van de iPhone 6 Plus naar de iPhone 7, want het formaat is gewoon ongekend lomp en groot. Ik wacht wel tot de bezels wat kleiner worden en dan ruil ik mijn kleine 7 wel weer in. Toch vind ik mensen die hier de 6s verheerlijken tov de 7 toch een beetje de plank misslaan. Is dit niet ieder jaar hetzelfde liedje? Een iPhone van een jaar oud valt echt niet ineens in het niet bij het model van een jaar ouder.

Ik was van de 5s naar de 6 Plus overgestapt en op het grotere scherm, de batterij en de optische beeldstabilisatie na vond ik het echt geen al te grote vooruitgang. Ik ging er qua snelheid en animaties zelfs op achter. Het gaat om het complete plaatje en de gewone 7 heeft die in mijn ogen dik op orde met een killer camera, ongekende snelheid, een prima helder scherm, een goede accuduur, mooi stereogeluid en voor de rest kwalitatieve componeren voor WiFi, 4G, Audio etc. Zie maar eens een telefoon te vinden die zo compleet is zonder échte afknappers. Ik ben al jaren op zoek, ook op Android gebied maar er is altijd wel iets wat me niet aanstaat, en dat heeft deze 7 bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ethereal81 schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:13:
[...]

Ik kwam ook nog Recycle Michael tegen, ook een site die telefoons koopt. Die gaven bij mij in ieder geval meer terug dan Sobby (345 euro voor een iPhone 6 16gb), maar heb er nog geen ervaringen over gelezen. Geloof wel dat je hem ook langs kunt brengen, best een net bedrag. Al wordt mijn 6 rond 11 uur opgehaald via Marktplaats. Mocht dat niet doorgaan dan ga ik daar eens omgekeerd shoppen.
Dat is dus de reden dat ik klaar ben met marktplaats. Je speelt het eerlijk en je geeft de eerste "serieuze" bieder de kans om je iPhone op te halen en vervolgens op moment X helemaal geen reactie. Zo klaar mee, dan maar iets minder en geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Eens met bovenstaande reacties. Van 6s naar 7 voegt weinig toe.
Camera is beter en die gebruik ik wel vaak.
En ach, m'n vrouw nu van 6 naar 6s gegaan en dát was wel een aardig verschil qua snelheid, 3D touch, optillen scherm aan.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 18-09-2016 09:32 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
azazel1983 schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:12:
Wat een vooruitgang komend van een Nokia lumia 930!
Ik heb 4 jaar geleden de overstap gemaakt van iOS naar Windows phone omdat dit besturingssysteem ook 'alles deed wat ik nodig had'.
Op zich heeft het dit 4 jaar lang prima gedaan maar nu ik weer terug ben zie ik weer dat iOS niet bijzonder veel dingen anders doet maar dat alles wel net even een tandje beter, sneller en vloeiender gaat.
En het grote voordee van overstappen vanaf een Lumia: ik 'zeur' niet over een homebutton die net wat anders voelt dan vorig jaar 😊
Ik heb in een grijs verleden ook een lumia 930 gehad. Hoe is het homebutton gevoel van de 930 tov die van de iPhone 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Ik heb nu al 2x sinds vrijdag gehad dat mn iPhone 7 uit het niets aangeeft geen simkaart geplaatst, reboot verhelpt het euvel. Raar toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BertP schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:42:
Ik heb nu al 2x sinds vrijdag gehad dat mn iPhone 7 uit het niets aangeeft geen simkaart geplaatst, reboot verhelpt het euvel. Raar toch?!
wellicht te makkelijke mogelijke oplossing: ff SIM eruit en er weer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 14:50
Kan iemand mij vertellen wat er overblijft aan userspace van de 32 GB versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:26
Hier van 6 > 7 en bevalt prima! Geen wereld van verschil, maar toch wat leuke verbeteringen.

Home knop heb ik totaal geen probleem mee overigens. Ik ben er al aan gewend.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
danda schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:47:
Als jij weet hoe je dat kan checken wil ik best even voor je kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55

En wat betreft de 7Plus;

my 2cts! ;)
Ik begrijp niet zo goed wat je dan had verwacht. Een iPhone 6S is een vreselijk snelle telefoon. Je kunt je de vraag stellen hoeveel sneller de 7 kan zijn in dagelijks gebruik. Tel daarbij het ongewijzigde design bij op, een iOS update die de 6S dezelfde features geeft en je kunt waarschijnlijk een realistisch verwachtingspatroon voor jezelf scheppen. En toch zijn mensen teleurgesteld in de minimale update. Dat begrijp ik best op het moment dat de keynote voorbij is, maar dan bestel je hem toch niet? Dit kun je volgens mij gewoon zien aankomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:14
VidaR-9 schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:50:
[...]

Als jij weet hoe je dat kan checken wil ik best even voor je kijken..
Via Instellingen -> Algemeen -> Beheer opslagruimte kan dat. Vervolgens de cijfers op "Opslag" bij elkaar optellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefan_el schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:54:
[...]

Ik begrijp niet zo goed wat je dan had verwacht. Een iPhone 6S is een vreselijk snelle telefoon. Je kunt je de vraag stellen hoeveel sneller de 7 kan zijn in dagelijks gebruik. Tel daarbij het ongewijzigde design bij op, een iOS update die de 6S dezelfde features geeft en je kunt waarschijnlijk een realistisch verwachtingspatroon voor jezelf scheppen. En toch zijn mensen teleurgesteld in de minimale update. Dat begrijp ik best op het moment dat de keynote voorbij is, maar dan bestel je hem toch niet? Dit kun je volgens mij gewoon zien aankomen :)
volledig met je eens! Maar ik kocht de 7 toch om de volgende redenen:

- verkoop oude 6S voor €600, dus kleine bijdrage voor nieuwe 7
- Tim Cook vertelde doodleuk tijdens de Key Note dat het scherm 25% beter (scherper/mooiere kleuren?) zou zijn, nu achteraf blijkt het een loterij of je nieuwe 7 geen gelig scherm heeft
- en ik zal eerlijk zeggen; de mat zwarte kleur bevalt mij enorm. Ik hou enorm van mooi design spullen (ook qua inrichting)
- en ik heb stiekem een tic dat ik nieuwe Apple spulletjes wil proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:27
danda schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:47:
Bij mij blijft er 27,63 GB vrij over van de 32. Iphone 7 32Gb mat zwart.
Heb er ook een aantal standaard apple apps vanaf gegooid die ik toch niet gebruik dat kan nu gelukkig en scheelt ook opslag.

[ Voor 19% gewijzigd door edebee op 18-09-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
rclahsen schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:55:
[...]

Via Instellingen -> Algemeen -> Beheer opslagruimte kan dat. Vervolgens de cijfers op "Opslag" bij elkaar optellen/
24-25GB grof gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
edebee schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:59:
[...]

Bij mij blijft er 27,63 GB vrij over van de 32. Iphone 7 32Gb mat zwart
27,85 staat we bij mij bij Info > Capaciteit idd

Maar weet niet of dat compleet beschikbaar is voor eigen gebruik, want als ik beetje reken 'beschikbaar' + 'apps' kom ik daar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Instellingen->Algemeen->info

Daar staat wat er over is van het 32GB opslaggeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Ios neemt ook een groot gedeelte van het totaal beschikbaar geheugen in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan ook bij de 32GB Pages, Keynote, iMovie,... er standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Misschien is het al eerder gevraagd, maar wat is het verschil tussen een iphone 7 t-mobile versie of een "gewone" iphone 7?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:18:
staan ook bij de 32GB Pages, Keynote, iMovie,... er standaard op?
Ja wil je die niet dan gooi je ze er af

Ik snap de heisa niet dat Pages, Keynote, Numbers, Garageband en iMovie er op staan niet dit is al 2 jaar voor zover ik weet als je een nieuwe tel koopt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoekGTi schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:23:
[...]

Ja wil je die niet dan gooi je ze er af

Ik snap de heisa niet dat Pages, Keynote, Numbers, Garageband en iMovie er op staan niet dit is al 2 jaar voor zover ik weet als je een nieuwe tel koopt
niet bij een 16GB, zoals ik die heb in de 6 Plus versie
Je moet mij niet aanvallen hoor, ik vind dat helemaal niet erg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
cv8x schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:22:
Misschien is het al eerder gevraagd, maar wat is het verschil tussen een iphone 7 t-mobile versie of een "gewone" iphone 7?
Waarschijnlijk heeft de T-Mobile versie er aanvullende T-Mobile rommel op staan die je niet kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
ik222 schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:25:
[...]

Waarschijnlijk heeft de T-Mobile versie er aanvullende T-Mobile rommel op staan die je niet kan verwijderen.
Nee, dat doen ze alleen bij android :) er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

ddZ

stefan_el schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:54:
[...]

Ben het met je eens. Als je de Keynote kijkt, de (p)reviews leest en eventueel nog wat gaat knoppen drukken, dan weet je van te voren dat de upgrade van een 6S (Plus) naar een 7(Plus) niet wereldschokkend zal te zijn ;)

Kom je van een iPhone 5 (zoals ik), dan is het een ander verhaal... Zo ben ik blij dat OIS eindelijk in de normale 7 zit, zodat ik niet voor de Plus hoef te gaan hiervoor. En wat die grote bezels betreft... stoor ik me op zich niet echt aan, maar het Maakt het Plus model voor mijn gevoel groter dan nodig is... Want ja, dat hebben concurrenten beter voor elkaar imho...

Ik ga in ieder geval lekker de upgrade maken en ben benieuwd uit hoe de iPhone 8 zal zijn. Is het tegen die tijd onvoldoende de moeite waard, dan wachten we nog even. Mijn iPhone 5 heeft het immers ook lang vol gehouden :)

[ Voor 7% gewijzigd door ddZ op 18-09-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Op NU.nl: iPhone 7 maakt sisgeluid bij zwaar gebruik. Hier nog niemand er last van gehad?

http://www.nu.nl/mobiel/4...id-bij-zwaar-gebruik.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:44:
Op NU.nl: iPhone 7 maakt sisgeluid bij zwaar gebruik. Hier nog niemand er last van gehad?

op iculture.nl staat er een artikel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02
Ferry05 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:48:
[...]
Ik zie nergens alert staan?
Ik heb 'm op Engels staan, zal in het Nederlands anders heten denk ik? Gewoon proberen welke je fijn vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki

Die iPhones zijn waarschijnlijk in Suriname gemaakt door een paar mama's.... ssst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41

Wat is zwaar gebruik? Ik heb vrijwel nergens last van, maar ik speel ook geen games.
Ook niets gemerkt met foto bewerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:46:
[...]

op iculture.nl staat er een artikel over
Iculture. Het Apple reclame board van Nederland.

Alles wat nieuws waarde heeft kopiëren ze vanaf de bekende Amerikaanse sites en alles wat ze zelf schrijven is 💩

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:52:
[...]

Alles wat nieuws waarde heeft kopiëren ze vanaf de bekende Amerikaanse sites en alles wat ze zelf schrijven is 💩
haha ;) het forum hier op tweakers is wel een pak interessanter moet ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Donstil schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:52:
[...]

Het had beter iApple kunnen heten :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:53:
[...]

haha ;) het forum hier op tweakers is wel een pak interessanter moet ik zeggen
Zou ook niet de eerste keer zijn dat er hier informatie staat welke later ineens zonder bron vermelding een iculture "artikel" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Na meerdere test video's heeft apple zelf ook gereageerd op de home knop en de camera lens inzake de krassen die kunnen komen, het is wel allebei voorzien van Sapphire, maar toch krassen...

http://www.macrumors.com/...me-durability-test-video/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flossy heeft hem inmiddels ook. Binnenkort zijn ongenuanceerde review :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
ronaldm3 schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:01:
Na meerdere test video's heeft apple zelf ook gereageerd op de home knop en de camera lens inzake de krassen die kunnen komen, het is wel allebei voorzien van Sapphire, maar toch krassen...

http://www.macrumors.com/...me-durability-test-video/
Kijken hoe lang het duurt voor het op CopyiCulture komt te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit (vooral scherpte) van 4k footage van de Iphone 7 omdat dit mogelijk de doorslag gaat geven dat ik een Iphone 7 koop danwel een Samsung S7. Er staan wel wat 4k videos nu op youtube, maar vaak wordt hierbij gepanned door de filmer waardoor het lastig is de kwaliteit echt goed te zien.

Is er iemand die een raw 4k video zou willen uploaden, waarbij de camera stil gehouden wordt ?
Ik zou dit erg waarderen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnominator schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:42:
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit (vooral scherpte) van 4k footage van de Iphone 7 omdat dit mogelijk de doorslag gaat geven dat ik een Iphone 7 koop danwel een Samsung S7. Er staan wel wat 4k videos nu op youtube, maar vaak wordt hierbij gepanned door de filmer waardoor het lastig is de kwaliteit echt goed te zien.

Is er iemand die een raw 4k video zou willen uploaden, waarbij de camera stil gehouden wordt ?
De iPhone kan geen RAW video filmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
mischa2011 schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:49:
[...]

Wat is zwaar gebruik? Ik heb vrijwel nergens last van, maar ik speel ook geen games.
Ook niets gemerkt met foto bewerking.
Ik heb het net ook geprobeerd. Als ik pokomon go opstart en mijn telefoon met de achterkant tegen mijn oor leg dan hoor ik heel zacht wat geluid. Met mijn telefoon in de hand hoor ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:02:
[...]

RAW foto's kan wel, filmen weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Er zijn nog maar weinig reviews beschikbaar in mijn ogen. Ook fotos gemaakt met het toestel zijn niet veel te vinden..

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

arnominator schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:42:

Ik heb deze video gisteren gemaakt. Daarbij niet 100% stil gehouden maar wel best veel.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 18-09-2016 13:26 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:25:
[...]

Ik heb deze video gisteren gemaakt. Daarbij niet 100% stil gehouden maar wel best veel.

[video]
hey, video is gemaakt op mijn werkplek, Schiphol! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Valt het jullie ook op dat de iPhone ontzettend snel oplaadt? Binnen een uur is deze volledig opgeladen met mij iPhone 6 oplader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12

En wat betreft de 7Plus;

my 2cts! ;)
Geert, volledig mee eens. Dit is precies mijn gedachte ook :)
Heb gister de 7 Plus terug gebracht en ben voor de Watch 2 gegaan (mijn eerste watch;)
De camera is idd erg goed, mat zwart ook mooie kleur...maar dat is het eigenlijk wel. Kwa snelheid, beeldscherm en design heb ik geen moment het gevoel gehad dat ik een nieuwe/beter toestel in handen had...Enkel de homeknop deed mij eraan herinneren, zware apps getest en alles liep op beide even soepel, evenals de laadtijden die gewoon nek aan nek zijn.
Ik dacht...wat ben ik ook eigenlijk gek 1000 euro en er niks mee opschieten. Volgend jaar is vroeg zat om te upgraden, dan komt er echt wat nieuws. Kom je van een ouder toestel zoals de 6 en eerder, dan is het wat anders.
Ook de issues/gates stapelen zich wederom weer op;
Gele gloed (zelf ervaren) Donkerder scherm (zelf ervaren), Vlekken in fotos/videos zodra het toestel te warm is, een sissend geluid bij zware games (cpu), Onregelmatige trilling bij indrukken homeknop, of soms helemaal niet (zelf ervaren), simkaart lade die niet vast klikt. Maar wie weet is dit in December/Januari beter met nieuwe batches, eerste batches zitten meestel vol kinderziektes.

Dus tsja, nu met ongeduld wachten op de Watch 2... 3 weken grrrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bontes schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:31:
[...]

Geert, volledig mee eens. Dit is precies mijn gedachte ook :)
Heb gister de 7 Plus terug gebracht en ben voor de Watch 2 gegaan (mijn eerste watch;)

Ook de issues/gates stapelen zich wederom weer op;
Gele gloed (zelf ervaren) Donkerder scherm (zelf ervaren), Vlekken in fotos/videos zodra het toestel te warm is, een sissend geluid bij zware games (cpu), Onregelmatige trilling bij indrukken homeknop, of soms helemaal niet (zelf ervaren), simkaart lade die niet vast klikt. Maar wie weet is dit in December/Januari beter met nieuwe batches, eerste batches zitten meestel vol kinderziektes.

Dus tsja, nu met ongeduld wachten op de Watch 2... 3 weken grrrrr
oeiii je hebt het over issues en gates, pas op, want je bent dan hier al gauw een troll. Want Apple is sowieso soort van heilig hier bij sommige mensen ;) ;)

En ikzelf vind het alleen maar goed om juist dit soort ervaringen te delen, want dan ga je een patroon zien in bepaalde issues/problemen in de hoop dat Apple er iets aan gaat doen.

Ik zelf heb net een report ingediend bij Apple wat betreft de lag in open en sluiten van Apps op mijn iPhone 7. Je leest er momenteel zeer veel over op diverse binnen- en buitenlandse fora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnominator
CyBeR schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:25:
[...]

[video]
Bedankt voor de video !
Mocht je de raw file ergens naar willen uploaden dan zou ik dat ook nog erg op prijs stellen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Word als maar blijer met de 7!

Filmt goed met goed geluid.
Geluid is goed wat die afspeelt via speakers.
Laadt snel op.

Batterij gaat lang mee! Momenteel 7 uur en 5 minuten gebruik met 24 uur en 15 min stand-by met nog 40% en hier heb ik redelijk wat WhatsApp en Spotify gebruikt. :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:06:
[...]

RAW foto's kan wel, filmen weet ik niet zeker
Nee precies. Volgens mij kan RAW video helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnominator
Donstil schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:02:
[...]

Sorry voor de verwarring ..

Ik bedoelde met RAW meer op een video die direct vanaf de camera wordt geupload naar een file hosting site zodat je de originele file kunt downloaden.
Dit in tegenstelling tot Youtube waar je mogelijk met een lagere bitrate & compressie artefacten te maken krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door arnominator op 18-09-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnominator schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:45:
[...]

Ik bedoelde met RAW meer op een video die direct vanaf de camera wordt geupload naar een hosting site.
Dit zodat je niet eventuele Youtube compressie artefacten er overheen krijgt.
Ooh zo, RAW video was te goed om waar te zijn :)

(Dat doe ik nu met mijn DSLR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnominator
Donstil schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:45:
[...]

Ooh zo, RAW video was te goed om waar te zijn :)

(Dat doe ik nu met mijn DSLR)
Helaas, misschien met de Iphone 8 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:23
Geert1976 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:36:
[...]

oeiii je hebt het over issues en gates, pas op, want je bent dan hier al gauw een troll. Want Apple is sowieso soort van heilig hier bij sommige mensen ;) ;)
En als het dan van Apple is moet je dat maar goed vinden.
We praten hier over een toestel van 1000 euro.........duizend !!!!!! euro. Zijn 2250 oude guldens.
Dan wil ik een toestel wat niet geel is, niet sist, en vooral goed werkt.
Ben zelf best Apple gericht maar merk wel dat de laatste jaren de kwaliteit hard achteruit holt.
Jammer. Want ze maken mooie spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Dat gele geeft elke generatie gehad wederom storm glas water enzo

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Drial schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:30:
Valt het jullie ook op dat de iPhone ontzettend snel oplaadt? Binnen een uur is deze volledig opgeladen met mij iPhone 6 oplader.
Ja dat viel mij ook op!
Heb mijn iPhone leeg laten lopen tot ie zelf uit viel, deed m toen aan de lader en normaal moest ik 5 minuten wachten tot ie is aansprong en nu was dat binnen 30 seconden.

Opladen ging ook veel sneller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mike-Nikon schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:46:
[...]

En als het dan van Apple is moet je dat maar goed vinden.
We praten hier over een toestel van 1000 euro.........duizend !!!!!! euro. Zijn 2250 oude guldens.
Dan wil ik een toestel wat niet geel is, niet sist, en vooral goed werkt.
Ben zelf best Apple gericht maar merk wel dat de laatste jaren de kwaliteit hard achteruit holt.
Jammer. Want ze maken mooie spullen.
Mensen die nu nog steeds (15 jaar later!) nog terug gaan rekenen naar Gulden neem ik sowieso niet meer serieus. Houd je ook rekening met inflatie en alles wat bij de economie komt kijken?

Dat het gele eraf moet heb je natuurlijk wel gelijk in als het erg is. Mijn toestel vind ik het verschil echter minimaal en eigenlijk zelfs fijn omdat het wat warmer is.

Wel presteert die bijzonder goed in het water, net paar filmpjes op YT gekeken maar die houd het langer vol dan ik en ook nog op grote dieptes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

arnominator schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:45:
[...]

Ik bedoelde met RAW meer op een video die direct vanaf de camera wordt geupload naar een file hosting site zodat je de originele file kunt downloaden.
Dit in tegenstelling tot Youtube waar je mogelijk met een lagere bitrate & compressie artefacten te maken krijgt.
http://helene.poop.nl/IMG_3962.MOV

(Ander filmpje dan die hierboven want die is 1.1GB en deze 76MB.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:00
Nu ook sinds gisterenmiddag mijn iPhone 7 in gebruik. Man, ik kom van een Galaxy S6. Gisteravond om 22:00uur van de lader af, kwam 03:00 thuis van een verjaardag. Iedereen wilde natuurlijk ff met dat toestel spelen en ik had gewoon nog 85% batterij.... M'n voormalige S6 was al leeggeweest zeg.

Echt een verademing zo'n iPhone. Werkt retesnel, alles is gewoon netjes afgewerkt, camera is uitstekend.. Heb er gewoon echt geen woorden voor.

Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Samplex schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:49:
[...]

Ja dat viel mij ook op!
Heb mijn iPhone leeg laten lopen tot ie zelf uit viel, deed m toen aan de lader en normaal moest ik 5 minuten wachten tot ie is aansprong en nu was dat binnen 30 seconden.

Opladen ging ook veel sneller..
Dat is wel erg goed nieuws! Ik heb hem zelf nog niet maar m'n vriendin had haar 7 Plus direct in de iPad lader geschoven. Dat ging niet al te snel. Heeft Apple dan toch de meegeleverde adapters een upgrade gegeven? Er is ook echt niks op internet over te vinden en Apple heeft er ook geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:50:
[...]

Mensen die nu nog steeds (15 jaar later!) nog terug gaan rekenen naar Gulden neem ik sowieso niet meer serieus. Houd je ook rekening met inflatie en alles wat bij de economie komt kijken?
ja, precies. Een bedrijf wat bijna ruim 203billion dollar in kas heeft, moet wel meegaan met de inflatie en ''alles(?)" wat bij de economie komt kijken.....ook Apple moet de tering naar de nering zetten tegenwoordig. 8)7

Maar ik begrijp de poster wel waar jij op reageert, voor ong €1000 mag je best wel wat verwachten van een nieuwe iPhone. En niet halfbakken, ''dat lossen we ooit wel op door een software-update'', producten.

Mijn bescheiden mening; Apple maakt zeer mooie producten, ik heb er zelf ook aardig wat van, maar de kwaliteit van vroegah is al lang niet meer wat het was. Apple is een cash-cow geworden en niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Mensen, kunnen jullie de iPhone ook even reviewen op de reviewpagina van tweakers?
Er staat nu een aantal reviews op die volgens mij zijn geschreven door mensen die helemaal geen iPhone 7 bezitten 8)7

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Geert1976 schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:14:
[...]

ja, precies. Een bedrijf wat bijna ruim 203billion dollar in kas heeft, moet wel meegaan met de inflatie en ''alles(?)" wat bij de economie komt kijken.....ook Apple moet de tering naar de nering zetten tegenwoordig. 8)7

Maar ik begrijp de poster wel waar jij op reageert, voor ong €1000 mag je best wel wat verwachten van een nieuwe iPhone. En niet halfbakken, ''dat lossen we ooit wel op door een software-update'', producten.

Mijn bescheiden mening; Apple maakt zeer mooie producten, ik heb er zelf ook aardig wat van, maar de kwaliteit van vroegah is al lang niet meer wat het was. Apple is een cash-cow geworden en niets meer en niets minder.
Ik gebruik nog geen 20 jaar producten van Apple en weet ook niet hoe de kwaliteit was destijds maar de kwaliteit vind ik nu ook goed. En een cash-cow, tja.. Can't blame them :+

Uiteraard moet het een goed product zijn maar wat heeft dat met de gulden te maken? Als het 200 gulden was moest het ook gewoon een goed product zijn. Vindt je het te duur? Dan koop je het toch niet, simpel lijkt me.

Volgens mij is er ook een BTW verhoging doorgevoerd en het meer of minder waard worden van de US dollar speelt natuurlijk ook mee. Het is niet meer simpel keer 2,25 zoals het 14 jaar geleden wel was. Maar zo sta ik er in elk geval in :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

funk-e schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:24:
Mensen, kunnen jullie de iPhone ook even reviewen op de reviewpagina van tweakers?
Er staat nu een aantal reviews op die volgens mij zijn geschreven door mensen die helemaal geen iPhone 7 bezitten 8)7
Vind de laatste wel leuk:

geen fysiek homeknop, erg irritant gevoel
missende hoofdtelefoon aansluiting
prijs
geen led notificaties
geen snelladen
geen terugknop

Vooral de terugknop en het snelladen.. Hij laadt een stuk sneller op juist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:26
Geert1976 schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:14:
[...]

Wat is er mis met de kwaliteit van Apple dan? En wat is er nu slechter dan vroegâh? Mijn mening is dat Apple kwalitatief goed spul maakt, wat er mooi uitziet, wat fantastisch werkt en wat waardevol blijft. En dan heb ik niet eens over de fantastische service en garantieafhandeling. Het hele plaatje klopt gewoon. Feit is gewoon dat Apple enorme aantallen verkoopt, waardoor de foutjes ook meegroeien. En dan ben ik nog geeneens fanboy, want ik was vroeger anti-Apple door mijn Windows opvoeding.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Famous schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:28:
[...]

Vind de laatste wel leuk:

geen fysiek homeknop, erg irritant gevoel
missende hoofdtelefoon aansluiting
prijs
geen led notificaties
geen snelladen
geen terugknop

Vooral de terugknop en het snelladen.. Hij laadt een stuk sneller op juist :+
op zich is voor het snelladen nog wel iets te zeggen (echt snelladen zoals samsung dat doet zou niet verkeerd zijn zolang het toestel maar niet in brand vliegt ;))

Maar na 10 jaar iOS gaan zeiken over een ontbrekende terugknop |:(

Dat gezeik over die home-button begrijp ik trouwens sowieso niet. Het voelt gewoon anders, maar daar ben je toch binnen 2 dagen aan gewend? Bij sommige mensen is 'anders' gelijk aan 'slecht'.

[ Voor 17% gewijzigd door funk-e op 18-09-2016 14:37 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

funk-e schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:35:
[...]

op zich is voor het snelladen nog wel iets te zeggen (echt snelladen zoals samsung dat doet zou niet verkeerd zijn zolang het toestel maar niet in brand vliegt ;))

Maar na 10 jaar iOS gaan zeiken over een ontbrekende terugknop |:(
"Zolang het niet in de brand vliegt" :D
Maargoed, meningen wellicht over verdeelt.

Ik laad mijn telefoon 's nachts op en dat is prima, dan heb ik geen snelladen nodig. Vraag mij tevens af hoe goed het voor een batterij als hij vaak even 30 minuten aan de lader hangt om snel te laden.
Zowel mijn zwager als mijn broer hebben beide de optie uitgezet trouwens na nog geen week.

Homebutton was ik na enkele minuten al gewend, vind het prima aanvoelen inderdaad :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 18-09-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een tempered glass screen protector voor mijn 7 Plus die hier dinsdag aankomt. Ik heb letterlijk overal gezocht maar kan nergens een tempered glass vinden van een merk dat ik ken en dat hier ten laatste dinsdag in België geleverd kan worden :( kan iemand mij hier toevallig mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Famous schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:38:
[...]

"Zolang het niet in de brand vliegt" :D
Maargoed, meningen wellicht over verdeelt.

Ik laad mijn telefoon 's nachts op en dat is prima, dan heb ik geen snelladen nodig. Vraag mij tevens af hoe goed het voor een batterij als hij vaak even 30 minuten aan de lader hangt om snel te laden.
Zowel mijn zwager als mijn broer hebben beide de optie uitgezet trouwens na nog geen week.

Homebutton was ik na enkele minuten al gewend, vind het prima aanvoelen inderdaad :Y
het is idd bekend dat de totale levensduur van de accu flink afneemt, maar ik denk ook dat de meeste tweakers hier niet langer dan 2-3 jaar met een smartphone doen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afgelopen 24 uur ging het unlocken erg goed op mijn iPhone 7.
Echter nu sinds een paar uurtjes krijg ik weer vaak Stembediening in beeld als ik wil unlocken.
Maak sowieso geen gebruik van Siri.

Meer mensen hier dit ondervinden?

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
funk-e schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:24:
Haha wat een grap die reviews. Durf te zweren dat 75% van die reviews niet eens de iPhone 7 bezitten. Die hebben de aankondigingen gelezen op Tweakers en dachten, ga dat toestel eens flink met de grond gelijk maken. Sommige beweringen zijn ook zo slecht, "het wi-fi bereik van de iPhone vind ik toch altijd slecht vergeleken met andere toestellen". De iPhone 7 maakt gebruik van MIMO en tot nu toe een paar tests mee gedaan. Valt me op dat ik juist erg ver van de router nog erg snel internet heb. (Router op eerste verdieping aan de voorkant van het huis. Helemaal achterin de tuin aan de achterkant van het huis laad ie filmpjes op YouTube in 1080p nog steeds op de seconde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Ik vond mijn 7 gister juist heel traag opladen.

Verbruik kan ik niets over zeggen, maar lijkt wel stuk beter bij intensief gebruik. Mijn gebruik is echter zo wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VidaR-9 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:03:
Ik vond mijn 7 gister juist heel traag opladen.

Verbruik kan ik niets over zeggen, maar lijkt wel stuk beter bij intensief gebruik. Mijn gebruik is echter zo wisselend.
een nieuwe iPhone is de eerste paar dagen nog flink aan het indexeren. Geef het een paar dagen en je batterij/standby duur zal wat stabieler en constanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:13
Iemand enig idee waar ik de achtergronden kan downloaden van de 'druppels'? Ik zie ze niet staan in het achtergronden menu in instellingen.

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Twijfel tussen blijven bij Android (wachten op de Note 7) en eens ios te proberen in de vorm van iPhone 7 Plus. Deze laatste heb ik ge-preorderd.
Maar na verhalen van gele schermen en gesis ga ik toch weer twijfelen.

Die camera van iPhone zou toch heel wat moeten zijn. Nu is 'ie dat ook, maar die van de Note 7 lijkt toch wel superieur.

Mmm, keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:08:
Twijfel tussen blijven bij Android (wachten op de Note 7) en eens ios te proberen in de vorm van iPhone 7 Plus. Deze laatste heb ik ge-preorderd.

Die camera van iPhone zou toch heel wat moeten zijn. Nu is 'ie dat ook, maar die van de Note 7 lijkt toch wel superieur.

Mmm, keuzes, keuzes...
mooi eerst een uitstapje maken naar je pre ordered iPhone 7 Plus, bevalt het, dan hou je 'm...zo niet, binnen 14 dagen kun je deze weer inleveren voor een full refund, is Apple onwijs makkelijk in.
Kortom, je iPhone 7 Plus 13 volle dagen gebruiken, tevreden is houden, ontevreden is 13e dag gauw terugbrengen naar de Apple Store ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49
Die "reviews" zijn echt lachwekkend en volgens mij hebben die gasten inderdaad niet eens een iPhone 7.
Gaan lopen klagen over de prijs of het design bijvoorbeeld?? Dat weet je toch als je hem koopt?
Ik ga toch ook geen auto kopen en dan achteraf klagen dat ik hem heel lelijk vind en veel te duur??

Ben echt geen fanboy en er zijn zeker kritiekpunten te vinden op elke iPhone (elke smartphone) en als iets niet goed is is het niet goed, maar bepaalde reviews slaan echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb de iphone 7 eventjes gechecked in de mediamarkt.

Display is idd geler dan mijn 6S. Maximale helderheid is ook niet 25% hoger. Ik kon geen verschil waarnemen.

De 7 vind ik er wel mooier uitzien. En de homebutton voelt 'stevig' aan.? Vond het eigenlijk een 'lekkerder' gevoel dan de normale homebutton.

Ios10 mogen ze nog wel ff wat soepeler maken op de 7 en 6S. 3D touch loopt namelijk niet zo soepel. (Ook op mijn 6S sinds ios 10).

Nu wil ik toch wel de 7 hebben. Maar meer omdat ik het nieuwste van het nieuwste wil hebben.

Ik denk ook dat apple de problemen rondom het scherm gaan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 20:50

Nyana

Who?!

Het is nu toch wel bekend dat de helderheid en gelere scherm een iOS issue is en eerdaags verholpen zal worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Geert1976 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:15:
[...]

mooi eerst een uitstapje maken naar je pre ordered iPhone 7 Plus, bevalt het, dan hou je 'm...zo niet, binnen 14 dagen kun je deze weer inleveren voor een full refund, is Apple onwijs makkelijk in.
Da's wel een nette service.
Heb hem alleen besteld bij KPN, dus dat zal dan niet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hoe bevalt jullie de accu? Ik haal er exact zoveel uit als de iPhone 6 en had wel wat meer verwacht, ik geef 10.0.1 maar de schuld :). 6 uur gebruik en 14 stand-by tot leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
heutsm schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:23:
[...]

Da's wel een nette service.
Heb hem alleen besteld bij KPN, dus dat zal dan niet gaan...
Je hebt ook bij KPN 14 dagen zichttermijn.
Eduardboon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:29:
Hoe bevalt jullie de accu? Ik haal er exact zoveel uit als de iPhone 6 en had wel wat meer verwacht, ik geef 10.0.1 maar de schuld :). 6 uur gebruik en 14 stand-by tot leeg.
Gewoon ff geduld, de eerste paar dagen is battery life van een iPhone vrijwel altijd kak dankzij alle indexing. Zeker met veel foto's is dat nu een ramp. Maar dat trekt binnen een dag of twee a drie normaal bij.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:13
WybWyb schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:07:
Iemand enig idee waar ik de achtergronden kan downloaden van de 'druppels'? Ik zie ze niet staan in het achtergronden menu in instellingen.
Gevonden. Voor iedereen die ook op zoek was naar de achtergronden die Apple gebruikt om de iPhone 7 aan te prijzen: met de volgende link kun je ze downloaden. https://mega.nz/#!DxtgTRb...NdYmQiQtBmH2piHjCoHDzSrlc
Het zijn helaas niet de live versies, maar alsnog erg mooi.

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
heutsm schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:08:

Mmm, keuzes, keuzes...
Ik vind Saf wel een matige reviewer eerlijk gezegd. Tevens zien die test foto's en filmpjes van hem er echt niet uit. Hij haalt bij lange na niet het maximale uit die toestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Eduardboon schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:29:
Erg goed hier! Haal er drie keer zoveel uit tov mijn 6 :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YEhxu58LXfKw7R9bdolWqOiS/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
WybWyb schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:07:
Die kun je hier downloaden: https://s16.postimg.io/tl33q3wpv/115_2x_iphone.png

[ Voor 18% gewijzigd door postvoordennis op 18-09-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
WhatsappHack schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:34:
[...]

Je hebt ook bij KPN 14 dagen zichttermijn.

[...]

Gewoon ff geduld, de eerste paar dagen is battery life van een iPhone vrijwel altijd kak dankzij alle indexing. Zeker met veel foto's is dat nu een ramp. Maar dat trekt binnen een dag of twee a drie normaal bij.
Heb spotlight en background refresh uitstaan. Alleen fotobieb staat wel aan, maar die is al lang klaar hier.

Sta nu op 1,5 uur gebruik en 4 stand-by op 83. Hoop inderdaad dat het bijtrekt. Ben het niet gewend dat mijn watch meer stroom heeft dan mijn iPhone :D
Pagina: 1 ... 12 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.