Je komt niet over alsof je mening versterking nodig hadFrits42 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:12:
Na dit alles gelezen te hebben, wordt mijn mening versterkt, nooit een IPhone, en blijf ik bij mijn ANDROID phone !
Succes joh! Stel je voor dat een fabrikant toch eens de stap neemt om af te stappen van een techniek van 100 jaar. Intussen was de markt van wireless koptelefoons al heel sterk aan het groeien, maar nu is mem zogenaamd geschokt dat een fabrikant gewoon afscheid nemen van de oude jack. Voor de verslaafden....Je kan hem nog steeds gebruiken via een adapter. Tja dat draadje is ook erg makkelijk, niet vervelend, zit nooit in de weg. Geen draadje? Kom op nou het zal toch niet te makkelijk worden?.Frits42 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:12:
Na dit alles gelezen te hebben, wordt mijn mening versterkt, nooit een IPhone, en blijf ik bij mijn ANDROID phone !

Je hoeft hem ook niet te kopen, maar men schreeuwt moord en brand en over een tijdje zie je plots andere fabrikanten volgen.
En de kwaliteit van de dopjes.... zolang er nog geen serieuze reviews zijn, kan men daar niks overzeggen.
Maar een groot gros van de dopjes waar mensen mee rond lopen, halen nog niet eens de kwaliteit van een fatsoenlijke wireless koptelefoon.
En het lijkt erop dat Apple ook nog eens goed gekeken heeft naar de gebruiksvriendelijkheid en energie verbruik. Het is met enige zorg gebeurd, laten we dat maar vaststellen.
Als je zoveel mogelijk bij oude standaarden wilt blijven, dan zal Apple voor jou inderdaad niet de juiste fabrikant zijn.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
En altijd grappig dat Android-fans hier hun mening komen geven. Alsof ze überhaupt een iPhone zouden overwegen...
Nee, dan is bluetooth natuurlijk een hele goeie om op over te stappen.OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:27:
[...]
Als je zoveel mogelijk bij oude standaarden wilt blijven, dan zal Apple voor jou inderdaad niet de juiste fabrikant zijn.
Maar ik wacht het gewoon af, tot de earbuds reviews er zijn.
Je mag er toch wel een mening over hebben? Ik denk dat het bij Androidtoestellen trouwens ook vervangen zal gaan worden door USB-c.SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:34:
En altijd grappig dat Android-fans hier hun mening komen geven. Alsof ze überhaupt een iPhone zouden overwegen...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, want de mening van Frits42 voegt echt iets toe aan de discussie...Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:36:
[...]
Je mag er toch wel een mening over hebben? Ik denk dat het bij Androidtoestellen trouwens ook vervangen zal gaan worden door USB-c.

Dat hangt echt af van de fabrikant, ik denk dat de meesten wel even wachten.Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:36:
[...]
Je mag er toch wel een mening over hebben? Ik denk dat het bij Androidtoestellen trouwens ook vervangen zal gaan worden door USB-c.
Sowieso denk ik dat ze zullen wachten tot draadloze headphones een groter ding zijn, waarom apple geen overgangsperiode heeft dat komt gewoon doordat zij zich dat kunnen permitteren.
[ Voor 21% gewijzigd door IplugNplay op 11-09-2016 18:45 ]
Verwijderd
Nu lijkt het er ook enigszins op dat dat bij jou wat sterkere emoties oproept dan bij de gemiddelde reageerder hier. Ik gebruik bijvoorbeeld Android, maar ook ik kan en mag hier gewoon een mening geven. En ook ik overweeg wanneer ik voor een nieuwe telefoon in de markt ben gewoon een iPhone. Nu zal die waarschijnlijk afvallen omdat ik het ridicuul vind om 900 euro uit te geven aan een telefoon wanneer ik een nauwelijks mindere telefoon kan halen voor 200 euro, ( bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi 3 Pro, met wekelijkse updates voor meerdere jaren) maar dat maakt niet dat ik gelijk een hekel heb aan alles waar Apple op staat of dat ik een Android-fan ben.SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:34:
Ik vind dat je gewoon moet kunnen zien dat beide OS'en voor en tegens hebben. iPhones zijn lekker veilig, stabiel en simpel, alhoewel dat minder is dan dat het geweest is, en Androids kunnen lekker veel bang for the buck bieden en hebben een prima volwassen OS en ecosysteem, alle "oh het is instabiele rotzooi die traag wordt-" roepers ten spijt. Je moet alleen wel heel goed weten wat je koopt en van welke fabrikant.
De wereld is niet opgedeeld in fanboys van iOS of Android. Als je dat doorkrijgt en niet zo krampachtig reageert op iedereen die Apple niet de hemel in prijst, dan wordt de discussie een stuk aangenamer.
Lees eerst even mijn posts voor je dit soort onzin schrijft. Het zal me een zorg zijn wat voor toestel iemand heeft of koopt. Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven. (Mijn mening over) Android doet er in deze discussie dan ook niet toe.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:49:
[...]
Nu lijkt het er ook enigszins op dat dat bij jou wat sterkere emoties oproept dan bij de gemiddelde reageerder hier. Ik gebruik bijvoorbeeld Android, maar ook ik kan en mag hier gewoon een mening geven. En ook ik overweeg wanneer ik voor een nieuwe telefoon in de markt ben gewoon een iPhone. Nu zal die waarschijnlijk afvallen omdat ik het ridicuul vind om 900 euro uit te geven aan een telefoon wanneer ik een nauwelijks mindere telefoon kan halen voor 200 euro, ( bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi 3 Pro, met wekelijkse updates voor meerdere jaren) maar dat maakt niet dat ik gelijk een hekel heb aan alles waar Apple op staat of dat ik een Android-fan ben.
Ik vind dat je gewoon moet kunnen zien dat beide OS'en voor en tegens hebben. iPhones zijn lekker veilig, stabiel en simpel, alhoewel dat minder is dan dat het geweest is, en Androids kunnen lekker veel bang for the buck bieden en hebben een prima volwassen OS en ecosysteem, alle "oh het is instabiele rotzooi die traag wordt-" roepers ten spijt. Je moet alleen wel heel goed weten wat je koopt en van welke fabrikant.
De wereld is niet opgedeeld in fanboys van iOS of Android. Als je dat doorkrijgt en niet zo krampachtig reageert op iedereen die Apple niet de hemel in prijst, dan wordt de discussie een stuk aangenamer.
Altijd leuk, dit soort discussies, maar ik stel voor dat we het hier gezellig houden en weer on-topic verder discussiëren over een telefoon die je toch niet gaat kopen...
[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 11-09-2016 19:12 ]
Verwijderd
De toon van je berichten geeft echter iets totaal anders aan dan wat je nu zegt. Ik bedoel, neem nu deze zin: "Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven."SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:02:
[...]
Lees eerst even mijn posts voor je dit soort onzin schrijft. Het zal me een zorg zijn wat voor toestel iemand heeft of koopt. Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven. (Mijn mening over) Android doet er in deze discussie dan ook niet toe.
Altijd leuk, dit soort discussies, maar ik stel voor dat we het hier gezellig houden en weer on-topic verder discussiëren over een telefoon die je toch niet gaat kopen...
Wat is altijd? Bij welk nieuws? En weet je wel of dit waar is? Is dit jouw eigen ervaring? In dat geval, N=1. Niets waard dus. Cijfers zijn er logischerwijs ook niet over, dus volgens mij is dit meer jouw onderbuikgevoel.
Sterker nog, aan de andere kant van het spectrum zijn er genoeg mensen die zouden durven beweren dat bij het recente nieuws over de ontploffende Note 7's ook een boel Apple-fans de noodzaak voelden om daarop te reageren. Maar ook daar zijn geen bronnen over behalve persoonlijke ervaringen, en die zijn niet zo veel waard.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je hier praktisch niets zinnigs over kan zeggen. Je kan wel chagrijnig worden omdat je denkt dat er iets gebeurt, maar als je helemaal niet zeker kan zijn of dat ook daadwerkelijk gebeurt of dat dat alleen jouw al dan niet biased verbeelding is, dan heeft het weinig zin om er kwaad over te worden en zal je snel versleten worden voor een fanboy.
Voor elk bericht over Android zullen er ongetwijfeld een hoop azijnpissers reageren die Apple goddelijk vinden en de rest crap. Voor elk bericht over Apple zullen er ongetwijfeld een hoop fandroids reageren die Apple helemaal kut vinden. En als jij nou zorgt dat je niet afdaalt tot dat niveau, dan kan je interessante discussies aangaan in plaats van een welles-nietes spelletje spelen.
PS. Wat mij betreft was het ook helemaal niet ongezellig. Daarbij, ik zeg nu net dus dat ik bij het kijken naar een nieuwe telefoon wel degelijk een iPhone zal overwegen. Vooral het privacy-aspect en degelijke software-ondersteuning trekt me aan. Alleen de prijs vind ik dus redelijk belachelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 19:14 ]
Gaat dit nog over de EarPods of AirPods of het verwijderen van de 3.5mm jack? Want daar is dit topic voor bedoeld.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:12:
[...]
De toon van je berichten geeft echter iets totaal anders aan dan wat je nu zegt. Ik bedoel, neem nu deze zin: "Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven."
Wat is altijd? Bij welk nieuws? En weet je wel of dit waar is? Is dit jouw eigen ervaring? In dat geval, N=1. Niets waard dus. Cijfers zijn er logischerwijs ook niet over, dus volgens mij is dit meer jouw onderbuikgevoel.
Sterker nog, aan de andere kant van het spectrum zijn er genoeg mensen die zouden durven beweren dat bij het recente nieuws over de ontploffende Note 7's ook een boel Apple-fans de noodzaak voelden om daarop te reageren. Maar ook daar zijn geen bronnen over behalve persoonlijke ervaringen, en die zijn niet zo veel waard.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je hier praktisch niets zinnigs over kan zeggen. Je kan wel chagrijnig worden omdat je denkt dat er iets gebeurt, maar als je helemaal niet zeker kan zijn of dat ook daadwerkelijk gebeurt of dat dat alleen jouw al dan niet biased verbeelding is, dan heeft het weinig zin om er kwaad over te worden en zal je snel versleten worden voor een fanboy.
Voor elk bericht over Android zullen er ongetwijfeld een hoop azijnpissers reageren die Apple goddelijk vinden en de rest crap. Voor elk bericht over Apple zullen er ongetwijfeld een hoop fandroids reageren die Apple helemaal kut vinden. En als jij nou zorgt dat je niet afdaalt tot dat niveau, dan kan je interessante discussies aangaan in plaats van een welles-nietes spelletje spelen.
PS. Wat mij betreft was het ook helemaal niet ongezellig. Daarbij, ik zeg nu net dus dat ik bij het kijken naar een nieuwe telefoon wel degelijk een iPhone zal overwegen. Vooral het privacy-aspect en degelijke software-ondersteuning trekt me aan. Alleen de prijs vind ik dus redelijk belachelijk.
Tuurlijk geldt dit ook bij Android-nieuws als krassende of ontploffende Android toestellen, alleen is mijn gevoel (idd) dat Apple het slechtste in Android-fans naar boven haalt. Ik weet niet waarom, maar dat gevoel heb ik wel.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:12:
[...]
De toon van je berichten geeft echter iets totaal anders aan dan wat je nu zegt. Ik bedoel, neem nu deze zin: "Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven."
Ik kom niet in Android nieuws topics of forum posts, omdat ik er niets zinnigs over te zeggen heb. Maar goed, logisch dat ik biased ben (al sinds de 3G iPhone gebruiker: 3G, 4, 5 en nu 7). Ik moet me minder storen aan posts als van Frits42.
Maar goed, Back in topic, please. Je mag me altijd DMen...
Een groot verschil tussen de Android en Apple wereld is natuurlijk dat er je in de eerste keuzes hebt en in de tweede niet. Is het waterdicht zijn van een telefoon voor jou een vereiste en maakt Samsung de S6 niet waterdicht ten opzichte van het model ervoor: dan switch je toch lekker naar Sony... of één van de tig andere merken die die feature nog wel aanbieden.
Hetzelfde geldt voor de SD-card. Is dat voor jou belangrijk? Selecteer die optie bij de Pricewatch en van alle 1.083 Android modellen blijven er nog 934 over. Draadloos laden een vereiste? 66 modellen. Verwisselbare accu's? 219 modellen.
In de Android wereld is er keuze. In de Apple wereld niet. Als Apple een grote wijziging doorvoert moet je of naar een volledig ander eco-systeem, of je gaat die wijziging - hoe bizar ook - naar jezelf en de buitenwereld lopen verdedigen.
Niet dat het verkeerd is, en ik veroordeel het ook niet, maar ik denk dat het een principe is dat bij sommige iPhone bezitters wel meespeelt.
Hetzelfde geldt voor de SD-card. Is dat voor jou belangrijk? Selecteer die optie bij de Pricewatch en van alle 1.083 Android modellen blijven er nog 934 over. Draadloos laden een vereiste? 66 modellen. Verwisselbare accu's? 219 modellen.
In de Android wereld is er keuze. In de Apple wereld niet. Als Apple een grote wijziging doorvoert moet je of naar een volledig ander eco-systeem, of je gaat die wijziging - hoe bizar ook - naar jezelf en de buitenwereld lopen verdedigen.
Niet dat het verkeerd is, en ik veroordeel het ook niet, maar ik denk dat het een principe is dat bij sommige iPhone bezitters wel meespeelt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
En stiekem ben ik dat ook wel met je eensSqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:26:
[...]
Tuurlijk geldt dit ook bij Android-nieuws als krassende of ontploffende Android toestellen, alleen is mijn gevoel (idd) dat Apple het slechtste in Android-fans naar boven haalt. Ik weet niet waarom, maar dat gevoel heb ik wel.
Ik heb zelf de iPhone 3g, (wat een geweldige telefoon was datIk kom niet in Android nieuws topics of forum posts, omdat ik er niets zinnigs over te zeggen heb. Maar goed, logisch dat ik biased ben (al sinds de 3G iPhone gebruiker: 3G, 4, 5 en nu 7). Ik moet me minder storen aan posts als van Frits42.
Maar goed, Back in topic, please. Je mag me altijd DMen...
Maar goed, dan zal ik ook eens mijn eigen mening geven: aan de ene kant vind ik het nogal suf dat ze het ding weghalen. Het is compatible met zo'n beetje alle audio-apparatuur op de planeet, het werkt gewoon, en ik zie eigenlijk geen winst in het verwijderen van het ding. Aan de andere kant wordt er keurig een verloopje meegeleverd ( en eerlijk gezegd, wie luistert er tegelijkertijd muziek en laadt het ding op? Het enige scenario wat ik daarmee kan verzinnen is dat je hem in de auto hebt, maar dan moet een bluetooth-verbinding ook wel te regelen zijn ) en zijn er bluetooth-oortjes op de markt. Kortom, met het verloopje kan je gewoon minijack gebruiken en als je fancy draadloos wil doen kan dat ook.
Het enige probleem wat dan dus nog overblijft is dan het tegelijkertijd muziek luisteren en opladen, maar ik geloof dat je daar in de meeste gevallen wel een oplossing voor kan verzinnen. En dan bedoel ik niet iets belachelijks als een splitter van Lightning naar 2x USB-C ( want laten we eerlijk zijn, een splitter op je telefoon is redelijk belachelijk) maar bijvoorbeeld een externe bluetooth-ontvanger. Hoeft niet veel te kosten.
Al met al wordt er nu een groot probleem van gemaakt, maar ik denk dat het wel losloopt en dat we hier binnen een jaar op terugkijken als op een storm in een glas water.
Ik zie het niet zozeer als verdedigen, maar eerder als het proberen te begrijpen en te accepteren. Nog even los van het ecosysteem waar (vrijwel) iedereen in zit, heeft Apple genoeg invloed op de industrie om grote veranderingen door te zetten. Vandaar dat Nintendo en Nike met Apple in zee gaan. Ze kunnen echt voor vooruitgang zorgen (denk aan Flash) en ik wil voor mezelf uitmaken of het verstandig is, of ik het begrijp en of ik er mee kan leven.alexbl69 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:37:
[...]
Daarom vind ik het ook een moedige keuze, want Apple krijgt heel veel shit over zich heen voor het maken van de keuze. En dat weten ze. Of het terecht is, weet ik niet, want iedereen leest er in wat ze willen, goed of slecht. En al begrijp ik dat mensen er moeite mee hebben, kan ik er mee leven. Zoals ik dus eerder zei ben ik benieuwd wat ik wat dit betreft tegen ga komen.
Laten we verder niet beginnen over Apple vs Google. Daar zijn betere topics voor.
[ Voor 29% gewijzigd door SqueakyClean op 11-09-2016 20:28 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik het designtechnisch begrijp, aangezien het kosten bespaart en het design meer uniform maakt. En wat je zegt, Apple heeft inderdaad wel de kritieke massa om een verschuiving van minijack naar Bluetooth-oortjes teweeg te brengen. Aan de andere kant zie ik gewoon niet echt wat het probleem was met minijack. Het werkt, het is alomtegenwoordig en het is ongecompliceerd. Kijk, tijdens het verwijderen dan de floppydisk was er een alternatief beschikbaar ( CD) wat ook daadwerkelijk in elk opzicht beter was. Ik heb niet het idee dat dat nu het geval is; Bluetooth-oordoppen hebben nog steeds nadelen die bedrade headsets niet hebben.SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:19:
[...]
Ik zie het niet zozeer als verdedigen, maar eerder als het proberen te begrijpen en te accepteren. Nog even los van het ecosysteem waar (vrijwel) iedereen in zit, heeft Apple genoeg invloed op de industrie om grote veranderingen door te zetten. Vandaar dat Nintendo en Nike met Apple in zee gaan. Ze kunnen echt voor vooruitgang zorgen (denk aan Flash) en ik wil voor mezelf uitmaken of het verstandig is, of ik het begrijp en of ik er mee kan leven.
Mwah, moedig zou niet het woord zijn wat ik ervoor zou gebruiken. Eigenwijs, eerder. En uiteindelijk levert het ze waarschijnlijk weer wat geld op. Best slim, geld verdienen door iets niet in je telefoon te stoppen in plaats van welDaarom vind ik het ook een moedige keuze, want Apple krijgt heel veel shit over zich heen voor het maken van de keuze. En dat weten ze. Of het terecht is, weet ik niet, want iedereen leest er in wat ze willen, goed of slecht. Maar één ding weet ik zeker: Android gaat ook volgen wat dit betreft.
Laten we verder niet beginnen over Apple vs Google. Daar zijn betere topics voor.
Ik weet nog niet of de rest gaat volgen. Het kan, maar ik ben nog niet overtuigd. Aan de andere kant zou ik het ideaal vinden als de nieuwe standaard gewoon 2 USB-C poorten op elke telefoon wordt. Eentje voor het laden ( of voor display-out, of bedraad netwerk, of enig ander protocol wat USB-C kan dragen) en eentje voor het bedraad aansluiten van oortjes. Daar zou ik dan weer geen probleem mee hebben, maar dan moet wel de hele industrie voor al hun aansluitingen over naar USB-C. Lijkt me ideaal als alles dezelfde aansluiting heeft
@Hierboven.
Bedraad netwerk, zeg je dat nou echt?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zou daar wel nut voor hebben in bepaalde situaties ja.Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:41:
@Hierboven.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Haha dat is toch helemaal kansloos. Zit je daar met je iPhone en een meters langere UTP kabel eraan.CyBeR schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:44:
[...]
Ik zou daar wel nut voor hebben in bepaalde situaties ja.

Verwijderd
Het was meer om het punt te maken dat je heel veel mogelijkheden zou hebben als je er een USB-C poort in propt die alle protocollen ondersteunt. En als daar ook netwerk tussenzit, hell, waarom niet? Dit is tweakersDonstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:41:
@Hierboven.
PS. Uiteraard begrijp ik dat je dat zelden tot nooit nodig zal hebben. Het ging dus om het idee dat je alle protocollen die USB-C ondersteunt dan rechtstreeks met je telefoon zou kunnen verbinden. Ik zie mogelijkheden voor bijvoorbeeld dockingstations. Een soort Continuum van WM maar dan anders.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 20:48 ]
Nee. Dit gaat om telefoons die af en toe gebruikt worden in… laten we zeggen onconventionele situaties.Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:46:
[...]
Haha dat is toch helemaal kansloos. Zit je daar met je iPhone en een meters langere UTP kabel eraan.
[afbeelding]
Telefoons zijn best capabele computers tegenwoordig, maar dan heel klein. Kun je van alles mee doen.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 11-09-2016 20:50 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat valt toch helemaal niet in de Apple Filosofie.CyBeR schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:50:
[...]
Nee. Dit gaat om telefoons die af en toe gebruikt worden in… laten we zeggen onconventionele situaties.
Telefoons zijn best capabele computers tegenwoordig, maar dan heel klein. Kun je van alles mee doen.
Apple is van eenvoud en draadloze connectiviteit.
Je telefoon als computer lijkt me meer wat voor een of ander Android toestel of Windows Phone (waar het ook niet lukt).
Iedereen bedankt voor de goeie discussie! Als ik m'n nieuwe telefoon heb, hoop ik jullie nog eens te spreken...
Ben geen Apple fanboy maar draadloze earbuds vind ik best een goede ontwikkeling en de prijs is nog redelijk volgens Apple maatstaven. Het idee is niet nieuw want er bestaan al langer draadloze earbuds. Samsung heeft laatst nog de Gear IconX gelanceerd en is meer op de sportieve gebruiker georiënteerd.
Persoonlijk vind ik een draadje erg lastig tijdens het sporten dus dit is voor mij ideaal als ze goed blijven zitten. Dit laatste is ook meteen het grote nadeel want past het niet goed dan kun je ze makkelijk verliezen.
Wat betreft de 3.5mm aansluiting? Tja, het is een redelijk nieuwe ontwikkeling en ik ben allang blij dat Apple een verloopje meelevert. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee maar had liever anders gezien. Misschien komen ze er nog op terug maar dat ligt aan de kritieken van review sites en de consumenten.
Persoonlijk vind ik een draadje erg lastig tijdens het sporten dus dit is voor mij ideaal als ze goed blijven zitten. Dit laatste is ook meteen het grote nadeel want past het niet goed dan kun je ze makkelijk verliezen.
Wat betreft de 3.5mm aansluiting? Tja, het is een redelijk nieuwe ontwikkeling en ik ben allang blij dat Apple een verloopje meelevert. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee maar had liever anders gezien. Misschien komen ze er nog op terug maar dat ligt aan de kritieken van review sites en de consumenten.
Het is helemaal niet erg dat ze de optie bieden om een BT koptelefoon gebruiken, maar je haalt wel de mogelijkheid weg om apparatuur te gebruiken met een standaardaansluiting (iets waar Apple sowieso erg sterk in is).OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:27:
[...]
Succes joh! Stel je voor dat een fabrikant toch eens de stap neemt om af te stappen van een techniek van 100 jaar. Intussen was de markt van wireless koptelefoons al heel sterk aan het groeien, maar nu is mem zogenaamd geschokt dat een fabrikant gewoon afscheid nemen van de oude jack. Voor de verslaafden....Je kan hem nog steeds gebruiken via een adapter. Tja dat draadje is ook erg makkelijk, niet vervelend, zit nooit in de weg. Geen draadje? Kom op nou het zal toch niet te makkelijk worden?.![]()
Je hoeft hem ook niet te kopen, maar men schreeuwt moord en brand en over een tijdje zie je plots andere fabrikanten volgen.
En de kwaliteit van de dopjes.... zolang er nog geen serieuze reviews zijn, kan men daar niks overzeggen.
Maar een groot gros van de dopjes waar mensen mee rond lopen, halen nog niet eens de kwaliteit van een fatsoenlijke wireless koptelefoon.
En het lijkt erop dat Apple ook nog eens goed gekeken heeft naar de gebruiksvriendelijkheid en energie verbruik. Het is met enige zorg gebeurd, laten we dat maar vaststellen.
Dat hoeft voor jou niet erg te zijn, maar er zijn genoeg mensen die al dure koptelefoons hebben liggen, die een autoradio hebben met AUX aansluiting of die gewoonweg geen wireless meuk hoeven. Nu moet je dus weer met een adapter gaan rondlopen, omdat anders al je oude apparatuur niet meer werkt. Gewoon niet zo handig dus.
En dan kun je in het verhaaltje van Apple trappen, maar je kunt ook je gezonde verstand gebruiken, en inzien dat het weg laten vallen van een van de meest wijdverspreide standaarden niet zo fijn is voor de eindgebruiker. Dat is geen "courage", dat is gewoon geld willen verdienen, en een flinke dosis marketing eroverheen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nee BT is ook niet de meest geweldige techniek, maar Apple heeft er wel het 1 en ander aan verbeterd met hun implementatie. Zie energie besparing en de echt gebruiks vriendelijke manier van koppelen. BT op de juiste implementeren is ook een kunst, wat zijn er toch veel voorbeelden van dramatische implementaties.IplugNplay schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:34:
[...]
Nee, dan is bluetooth natuurlijk een hele goeie om op over te stappen.
Maar ik wacht het gewoon af, tot de earbuds reviews er zijn.
Nu inderdaad eerst maar eens afwachten naar de eerste reviews van de dopjes of wat mij betreft de nieuwe beats headsets welke ook gebruik maken van dezelfde chips.
Verwijderd
Heb je daar ook een bron van? In de presentatie heb ik daar niks over gezien. Volgens mij is Bluetooth ook gewoon een specificatie, daar valt verder niet zo veel aan te knutselen door een fabrikant. Dacht ik.OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:43:
[...]
Nee BT is ook niet de meest geweldige techniek, maar Apple heeft er wel het 1 en ander aan verbeterd met hun implementatie. Zie energie besparing en de echt gebruiks vriendelijke manier van koppelen. BT op de juiste implementeren is ook een kunst, wat zijn er toch veel voorbeelden van dramatische implementaties.
Nu inderdaad eerst maar eens afwachten naar de eerste reviews van de dopjes of wat mij betreft de nieuwe beats headsets welke ook gebruik maken van dezelfde chips.
Ik heb zelf dure headsets liggen, maar ik ga niet een dure headset op een smartphone gebruiken. En die dure headsets zijn veelal headsets die je thuis gebruikt, en je kan ze nog steeds gebruiken.Jeroenneman schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:04:
[...]
Het is helemaal niet erg dat ze de optie bieden om een BT koptelefoon gebruiken, maar je haalt wel de mogelijkheid weg om apparatuur te gebruiken met een standaardaansluiting (iets waar Apple sowieso erg sterk in is).
Dat hoeft voor jou niet erg te zijn, maar er zijn genoeg mensen die al dure koptelefoons hebben liggen, die een autoradio hebben met AUX aansluiting of die gewoonweg geen wireless meuk hoeven. Nu moet je dus weer met een adapter gaan rondlopen, omdat anders al je oude apparatuur niet meer werkt. Gewoon niet zo handig dus.
En dan kun je in het verhaaltje van Apple trappen, maar je kunt ook je gezonde verstand gebruiken, en inzien dat het weg laten vallen van een van de meest wijdverspreide standaarden niet zo fijn is voor de eindgebruiker. Dat is geen "courage", dat is gewoon geld willen verdienen, en een flinke dosis marketing eroverheen.
Ik heb een Senheiser HD650 liggen en dan voor onderweg een Bose QC20. Ze worden echt niet nu plots waardeloos, ik kan ze nog steeds gebruiken. Maar ik zie heel veel voordelen in de wireless oplossing, dus de stap is niet zo raar.
De dosis marketing en veel geld verdienen zie ik echter niet echt, jullie zeggen immers zelf allemaal dat het hun zogenaamd klanten gaat kosten? De belangrijkste reden hebben ze al een paar keer aangegeven.
Ik vindt het alleen vreemd dat iedereen zo panisch doet over een poort welke echt zijn beste tijd wel heeft gehad en dat nieuwere oplossingen gewoon meer mogelijkheden geven, ook voor nieuwe ontwikkelingen voor de toekomst. Daarbij ook nog eens de wetenschap dat Wireless koptelefoons al heel erg populair zijn geworden. Dan is het allemaal niet zo vreemd.
En tja met een dergelijke stap kan je onmogelijk iedereen blij houden, dat is bij elke verandering.
Ik blijf er in dat het over een tijdje als een logische stap wordt gezien. Tijd zal leren.
Ultieme rijkdom: je om niets beters druk kunnen maken dan en hoofdtelefoonaansluiting
Ik ben nog niet enthousiast, maar verwacht dat ik het ga overleven. Mijn favo Nokia had ook geen 3,5mm jack plug!
Ik ben nog niet enthousiast, maar verwacht dat ik het ga overleven. Mijn favo Nokia had ook geen 3,5mm jack plug!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Kijk gewoon even de Keynote of de vele filmpjes op internet. Ze hebben niet gewoon maar even BT dopjes in de markt gegooid.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:52:
[...]
Heb je daar ook een bron van? In de presentatie heb ik daar niks over gezien. Volgens mij is Bluetooth ook gewoon een specificatie, daar valt verder niet zo veel aan te knutselen door een fabrikant. Dacht ik.
BT is inderdaad een standaard, maar je kan er altijd toevoegingen aan doen en ze zelfs als standaard toevoegen aan de BT specificatie. Vooral wat betreft audio wordt er druk aan gesleuteld.
Verwijderd
Ik heb de keynote gekeken. Je blijft nu nogal vaag. Waar staat het zwart op wit dat er aan de bluetooth-implementatie gesleuteld is?OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:57:
[...]
Kijk gewoon even de Keynote of de vele filmpjes op internet. Ze hebben niet gewoon maar even BT dopjes in de markt gegooid.
BT is inderdaad een standaard, maar je kan er altijd toevoegingen aan doen en ze zelfs als standaard toevoegen aan de BT specificatie. Vooral wat betreft audio wordt er druk aan gesleuteld.
Waar ik mij zorgen om maak bij bluetooth is de draadloze verbinding, hoeveel mensen kunnen er in een ruimte gebruik maken van bluetooth zonder dat het impact heeft?OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:43:
[...]
Nee BT is ook niet de meest geweldige techniek, maar Apple heeft er wel het 1 en ander aan verbeterd met hun implementatie. Zie energie besparing en de echt gebruiks vriendelijke manier van koppelen. BT op de juiste implementeren is ook een kunst, wat zijn er toch veel voorbeelden van dramatische implementaties.
Als het te druk is moeten kanalen concurreren, en zeker als er veel wifi zenders in de buurt zijn zal er nog meer ruis zijn.
En een magnetron zal je bluetooth ook storen (of andere sterke elektromagnetische zenders)
[ Voor 14% gewijzigd door IplugNplay op 11-09-2016 22:26 ]
Hoe makkelijk is het dat je het doosje open doet van je air pods, dan met 1 tik op het scherm die dingen pairt, en daarna zijn ze ook gelijk gekoppeld aan al je andere Apple apparaten? Subliem toch?Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:52:
[...]
Heb je daar ook een bron van? In de presentatie heb ik daar niks over gezien. Volgens mij is Bluetooth ook gewoon een specificatie, daar valt verder niet zo veel aan te knutselen door een fabrikant. Dacht ik.
En dan dat doosje met accu. 'S morgens in de trein naar je werk muziek luisteren. Op je werk die dingen in het doosje opbergen, en 's avonds zit er weer voldoende accu lading in.
Ik hoef ze zelf niet te hebben, maar ik vind het wel een mooi product en goed bedacht.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Het is mooi inderdaad, maar hoe is dat een uitbreiding op het BT protocol?BeQuietAndDrive schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:32:
[...]
Hoe makkelijk is het dat je het doosje open doet van je air pods, dan met 1 tik op het scherm die dingen pairt, en daarna zijn ze ook gelijk gekoppeld aan al je andere Apple apparaten? Subliem toch?
En dan dat doosje met accu. 'S morgens in de trein naar je werk muziek luisteren. Op je werk die dingen in het doosje opbergen, en 's avonds zit er weer voldoende accu lading in.
Ik hoef ze zelf niet te hebben, maar ik vind het wel een mooi product en goed bedacht.
Verwijderd
Dat klinkt erg makkelijk inderdaad, alleen dat was niet waar mijn vraag over gingBeQuietAndDrive schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:32:
[...]
Hoe makkelijk is het dat je het doosje open doet van je air pods, dan met 1 tik op het scherm die dingen pairt, en daarna zijn ze ook gelijk gekoppeld aan al je andere Apple apparaten? Subliem toch?
Kun je met die bt-oortjes ook bellen?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
YupNiGeLaToR schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:14:
Kun je met die bt-oortjes ook bellen?
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat pairen gaan doen trouwens. In de Keynote vertelden ze nog dat je meerdere apparaten koppelt en dat er dan automatisch "muziek" door de doppen komt vanaf de bron waar muziek wordt afgespeeld.BeQuietAndDrive schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:32:
[...]
ik ben dan benieuwd hoe de doppen onderscheid gaan maken in prioriteit. Je luistert muziek via je Mac maar wordt ook gebeld op een gepairde iPhone bv.
Prioriteit zal gewoon hetzelfde blijven, telefoon gesprek gaat voor.Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:26:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat pairen gaan doen trouwens. In de Keynote vertelden ze nog dat je meerdere apparaten koppelt en dat er dan automatisch "muziek" door de doppen komt vanaf de bron waar muziek wordt afgespeeld.
ik ben dan benieuwd hoe de doppen onderscheid gaan maken in prioriteit. Je luistert muziek via je Mac maar wordt ook gebeld op een gepairde iPhone bv.
Sig
Oh, maar dat weet ik niet, geen verstand van. Dat hoeft ook niet, want het werkt voor mij als eindgebruiker ineens vele malen gemakkelijker. Dat is toch waar het om gaat?pacificocean schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:45:
[...]
Het is mooi inderdaad, maar hoe is dat een uitbreiding op het BT protocol?
Het werkt in elk geval anders met pairen, dan wanneer je andere Bluetooth devices aansluit. Dus ze hebben er wel iets mee gedaan/aan toegevoegd/vul maar in denk ik.
[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-09-2016 08:17 ]
Toevallig een aantal keer...R3M1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:07:
[...]
Het wordt per maatschappij bepaalt - dat jij toevallig een aantal hebt gehad die Wifi aanbieden en BT toestaan wilt nog niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Genoeg keren meegemaakt dat expliciet wordt gezegd dat alle elektronische middelen die signalen uitzenden uitgezet dienen te worden.
Voorbeeld: https://www.jal.com/en/flight/safety/flight/phone.html
Dude, hoe weet jij hoeveel ik vlieg? Ik kan je wel zeggen dat Japanese Airlines echt een uitzondering is. En dan nog, de fuck, zet gewoon je (BT) koptelefoon, die stewardessen geven geen fuck.
Nee, had ik nog nooit van gehoord. Maar dan is het dus geen innovatie van Apple iddpsy schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:42:
[...]
Dat is echt niets nieuws...ooit van Sony Walkman Sport gehoord? Zal rond '88 zijn geweest
Ik ben van plan om te gaan upgraden vanaf een iPhone 5 naar een iPhone 7 of iPhone 7 Plus, waarvan met name de batterij erg slecht is (haal er nog geen halve dag mee. Het feit dat de 3.5mm-Jack ontbreekt, heb ik gemengde gevoelens over. Omdat ik thuis mijn Bose QC35 gebruik, is er geen probleem.
Een ander verhaal wordt het als ik in de auto stap: als ik onderweg wil opladen EN muziek wil luisteren, dan zal ik met 2 kabeltjes moeten werken: de Lightning-naar-3,5mm-adapter die bij de iPhone zit + deze van Belkin, dit puur omdat de vaste radio in mijn Ŝkoda enkel een aux-ingang heeft en bluetooth ontbreekt...
Een ramp? Nee... Wennen? Jazeker
Een ander verhaal wordt het als ik in de auto stap: als ik onderweg wil opladen EN muziek wil luisteren, dan zal ik met 2 kabeltjes moeten werken: de Lightning-naar-3,5mm-adapter die bij de iPhone zit + deze van Belkin, dit puur omdat de vaste radio in mijn Ŝkoda enkel een aux-ingang heeft en bluetooth ontbreekt...
Een ramp? Nee... Wennen? Jazeker
Was niet jouw punt dat het helemaal niet voorkomt?FreakNL schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:31:
[...]
Toevallig een aantal keer...![]()
Dude, hoe weet jij hoeveel ik vlieg? Ik kan je wel zeggen dat Japanese Airlines echt een uitzondering is. En dan nog, de fuck, zet gewoon je (BT) koptelefoon, die stewardessen geven geen fuck.
Ik heb net aangetoond dat het wel het geval is - en JAL is echt niet de enige - om dan maar toch de regels te breken als antwoord en als eigenwijze Hollandse reiziger toch maar lekker te doen wat je zelf wilt past dan wel bij het beeld van de Nederlandse 'frequent traveller' - maar dat is een andere discussie.
Nogmaals het is per luchtvaartmaatschappij afhankelijk of BT wel of niet is toegestaan op een vlucht.
[ Voor 10% gewijzigd door R3M1 op 12-09-2016 10:46 ]
Alle major Aviation Authorities staan tegenwoordig toe dat je bluetooth en WiFi in het vliegtuig mag gebruiken. Je hebt toevallig een airline gevonden die een beetje achter loopt met de regels.R3M1 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:43:
[...]
Was niet jouw punt dat het helemaal niet voorkomt?
Ik heb net aangetoond dat het wel het geval is - en JAL is echt niet de enige - om dan maar toch de regels te breken als antwoord en als eigenwijze Hollandse reiziger toch maar lekker te doen wat je zelf wilt past dan wel bij het beeld van de Nederlandse 'frequent traveller' - maar dat is een andere discussie.
Nogmaals het is per luchtvaartmaatschappij afhankelijk of BT wel of niet is toegestaan op een vlucht.
IATA sinds juni 2014:
"Under an approved expansion of use of PEDs program the above are permitted for use during taxi, take-off, cruise, approach and landing with restrictions."
https://www.iata.org/publ...ce-use-expansion-peds.pdf
FAA sinds 31 Oktober 2013:
"You can also continue to use short-range Bluetooth accessories, like wireless keyboards."
https://www.faa.gov/news/...ws_story.cfm?newsId=15254
EASA sinds 26 September 2014:
"The new guidance allows airlines to permit PEDs to stay switched on, without the need to be in ‘Airplane Mode’."
https://www.easa.europa.e...nnected-throughout-flight
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Panisch ? Gewoon zeggen dat je dat niet goed vind is panisch doen? Waarom word zowat alle kritiek op apple met dergelijke commentaar afgewimpeld ?OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:54:
Ik vindt het alleen vreemd dat iedereen zo panisch doet
De poort word niet vervangen : lightening zat er al op, ze word verwijderd.over een poort welke echt zijn beste tijd wel heeft gehad en dat nieuwere oplossingen gewoon meer mogelijkheden geven, ook voor nieuwe ontwikkelingen voor de toekomst.
Ik blijf erbij dat het gebruiksgemak en universele bruikbaarheid van headsets gedaan is , over x maand/jaar heb je 2-3 "standaarden" met als gevolg duurdere prijzen , minder keuze en minder gebruiksgemak voor de gebruiker.Daarbij ook nog eens de wetenschap dat Wireless koptelefoons al heel erg populair zijn geworden. Dan is het allemaal niet zo vreemd.
En tja met een dergelijke stap kan je onmogelijk iedereen blij houden, dat is bij elke verandering.
Ik blijf er in dat het over een tijdje als een logische stap wordt gezien. Tijd zal leren.
^ duurdere prijzen = hogere prijzen sorry ik kon het niet laten
Ja we gaan nu de stekker die in het stopcontact gaat veranderen want dat is zo ouderwets, dus moet jij maar een draadloos laadsysteem aanleggen in je huis, pas je hele hebben en houden maar aan.
Ik vind het ook raar om het te hebben over ontwikkelingen in de toekomst, terwijl er over een jaar alweer een nieuwe telefoon komt.k995 schreef op maandag 12 september 2016 @ 11:20:
[...]
De poort word niet vervangen : lightening zat er al op, ze word verwijderd.
Sorry, voor mijn post nu maar ik wil toch even de volgende vergelijking opperen:Jeroenneman schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:04:
[...]
Ja we gaan nu de stekker die in het stopcontact gaat veranderen want dat is zo ouderwets, dus moet jij maar een draadloos laadsysteem aanleggen in je huis, pas je hele hebben en houden maar aan.
[ Voor 22% gewijzigd door IplugNplay op 12-09-2016 20:12 ]
Dar vergelijk slaat natuurlijk nergens op.IplugNplay schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:08:
Sorry, voor mijn post nu maar ik wil toch even de volgende vergelijking opperen:
Want die bluetooth oordopjes kan ik natuurlijk overal aan verbinden, ook aan apparaten die geen BT hebben. (bijvoorbeeld: aansluiten op kantoor aan de desktop, die geen BT hebben)Donstil schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:11:
[...]
Dar vergelijk slaat natuurlijk nergens op.
De oordopjes zijn leuk, hartstikke mooi etc. maar het werkt niet zo makkelijk op alles wat niet apple is.
[ Voor 13% gewijzigd door IplugNplay op 12-09-2016 20:17 ]
Ja prima. Leuk betoog maar dat maakt je vergelijk met het stroomnet natuurlijk niet alsnog kloppend.IplugNplay schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:15:
[...]
Want die bluetooth oordopjes kan ik natuurlijk overal aan verbinden, ook aan apparaten die geen BT hebben. (bijvoorbeeld: aansluiten op kantoor aan de desktop, die geen BT hebben)
De oordopjes zijn leuk, hartstikke mooi etc. maar het werkt niet zo makkelijk op alles wat niet apple is.
Als je doppen zoekt die het wel doen op de kantoor desktop dan zijn er duizenden andere mogelijkheden.
Niet alles is nou een maal voor elke toepassing.
Nee, maar alle universe BT headphones, oordopjes doen het wel op een iphone. Dan koop je die toch.IplugNplay schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:15:
[...]
Want die bluetooth oordopjes kan ik natuurlijk overal aan verbinden, ook aan apparaten die geen BT hebben. (bijvoorbeeld: aansluiten op kantoor aan de desktop, die geen BT hebben)
Mijn punt is dat ik denk dat het leuker had geweest als ze de 3.5 iig nog een jaar lieten bestaan zodat mensen die echt willen de earbuds al kunnen kopen.pacificocean schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:21:
[...]
Nee, maar alle universe BT headphones, oordopjes doen het wel op een iphone. Dan koop je die toch.
Leuker kunnen ze het niet maken, maar wel makkelijker... eeh een beetje makkelijker?
Maar ik excuseerde mijzelf al, want het enige wat we kunnen doen is afwachten en zien hoe het gaat.
Dat we allemaal een mening hebben hoe het beter had gekund etc. prima.
[ Voor 15% gewijzigd door IplugNplay op 12-09-2016 20:34 ]
Als je wilt vergelijken dan kun je het beter vergelijken met iets realistisch: over een aantal jaren is er geen gas meer in huis, ga je huis maar op een alternatieve wijze verwarmen.
Al is het waarschijnlijk een duurder geintje om je huis incl verwarming om te bouwen dan een nieuw stel oordopjes aan te schaffen.
Of over x jaren mogen er geen auto's meer rijden die op gas, benzine of diesel rijden. Dat gaat er ook echt wel aan komen en er zullen altijd mensen zijn die hier moeilijk over gaan doen.
Al is het waarschijnlijk een duurder geintje om je huis incl verwarming om te bouwen dan een nieuw stel oordopjes aan te schaffen.
Of over x jaren mogen er geen auto's meer rijden die op gas, benzine of diesel rijden. Dat gaat er ook echt wel aan komen en er zullen altijd mensen zijn die hier moeilijk over gaan doen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Alle vergelijkingen zullen wel wat kroms hebben, zo is er in jou vergelijking een aankondiging van een aantal jaren.kfaessen schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:34:
Als je wilt vergelijken dan kun je het beter vergelijken met iets realistisch: over een aantal jaren is er geen gas meer in huis, ga je huis maar op een alternatieve wijze verwarmen.
Maarja niemand is verplicht in dit geval de Iphone 7 te kopen dus het is een keuze om over te gaan.
Moet je opladen en connecteren wat minder gebruiksgemak geeft dan nu inpluggen.pacificocean schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:21:
[...]
Nee, maar alle universe BT headphones, oordopjes doen het wel op een iphone. Dan koop je die toch.
Dan koop je toch de air pods? Die laden op terwijl je ze in het doosje hebt opgeborgen.
Maar even een crosspost, want deze hoort natuurlijk hier.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 12-09-2016 21:13 ]
Ik had geen zin meer om mij in de discussie te mengen een paar dagen geleden want ik had mijn zegje al gedaan, maar ik bedacht mij nog wel het volgende: De iPhone 6s kan tot 50 uur geluid afspelen, de Plus tot 80 uur. Bij de 7 is dat lastiger te achterhalen omdat er over 40 respectievelijk 60 uur draadloos muziek afspelen wordt gesproken. Maar dan nog; wat voor een flapdrol ben je dan als je per se wilt laden en muziek luisteren tegelijk omdat je dat eerste bent vergeten? Dat is twee tot bijna vier dagen non stop muziek luisteren voor je batterij leeg gaat en jij wilt laden terwijl je naar muziek luistert?? Leg je telefoon aan de lader als je gaat slapen en je hebt er vervolgens de hele dag plezier van. En als je merkt dat de batterij toch iets sneller leeg gaat dan gewenst moet je meer offline opslaan (streamen over 4g kan een stroomvreter zijn, nog eens extra bij slechte indoor dekking), Facebook app verwijderen, geen Pokemon Go spelen in de pauze enzovoorts. Eigenlijk dus je iPhone helemaal niet gebruiken. Nee geintje, maar bij mij gaat de batterij met gemak een dag mee. Vraag mij serieus af hoe anderen hem dan zo snel leegtrekken. Schermhelderheid vaak abnormaal hoog? Ik kom vaak niet verder dan 50% en het liefst nog minder. Doe ik altijd handmatig. Scheelt ook enorm (voor de ogen).
Ik ben benieuwd naar de eerste duurtesten van de iPhone 7. Als de batterij in de praktijk echt een enorme vooruitgang is dan zie ik dat als een mooie compensatie voor het verwijderen van de 3.5 jack, en dus het hebben van nog slechts één poort aanvaardbaar.
Ik ben benieuwd naar de eerste duurtesten van de iPhone 7. Als de batterij in de praktijk echt een enorme vooruitgang is dan zie ik dat als een mooie compensatie voor het verwijderen van de 3.5 jack, en dus het hebben van nog slechts één poort aanvaardbaar.
En een zakelijke gebruiker? Bellen, video conferencing bijvoorbeeld, met de 6 haal je het bij lange na geen dag als je een zwaardere gebruiker bent. Niet zo kortzichtig alleen naar je eigen situatie kijken en iedereen voor gek verklaren.sww89 schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:47:
Maar dan nog; wat voor een flapdrol ben je dan als je per se wilt laden en muziek luisteren tegelijk omdat je dat eerste bent vergeten? Dat is twee tot bijna vier dagen non stop muziek luisteren voor je batterij leeg gaat en jij wilt laden terwijl je naar muziek luistert??
Verwijderd
Aan de andere kant moet je je op die manier aanpassen aan je telefoon. Vooruitgang zou wat mij betreft juist het tegenovergestelde moeten bewerkstelligen.sww89 schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:47:
Ik had geen zin meer om mij in de discussie te mengen een paar dagen geleden want ik had mijn zegje al gedaan, maar ik bedacht mij nog wel het volgende: De iPhone 6s kan tot 50 uur geluid afspelen, de Plus tot 80 uur. Bij de 7 is dat lastiger te achterhalen omdat er over 40 respectievelijk 60 uur draadloos muziek afspelen wordt gesproken. Maar dan nog; wat voor een flapdrol ben je dan als je per se wilt laden en muziek luisteren tegelijk omdat je dat eerste bent vergeten? Dat is twee tot bijna vier dagen non stop muziek luisteren voor je batterij leeg gaat en jij wilt laden terwijl je naar muziek luistert?? Leg je telefoon aan de lader als je gaat slapen en je hebt er vervolgens de hele dag plezier van. En als je merkt dat de batterij toch iets sneller leeg gaat dan gewenst moet je meer offline opslaan (streamen over 4g kan een stroomvreter zijn, nog eens extra bij slechte indoor dekking), Facebook app verwijderen, geen Pokemon Go spelen in de pauze enzovoorts. Eigenlijk dus je iPhone helemaal niet gebruiken. Nee geintje, maar bij mij gaat de batterij met gemak een dag mee. Vraag mij serieus af hoe anderen hem dan zo snel leegtrekken. Schermhelderheid vaak abnormaal hoog? Ik kom vaak niet verder dan 50% en het liefst nog minder. Doe ik altijd handmatig. Scheelt ook enorm (voor de ogen).
Er komen vast adapters voor laden + 3.5mm. Ja dat zuigt op zich wel, maar we kiezen er zelf voor om te upgraden.
Ik ga het op het werk wel missen; slecht bereik + geen wi-fi is veel muziek streamen en snel een lege accu, dus had hem vaak aan een powerbank. Daar ga ik nu een andere oplossing voor moeten vinden.
Heb 2 maand terug net 2 goede koptelefoons gekocht (Sony HDR-01 en Beats Solo 2's) en die zijn bekabeld. Want 100 euro meer voor BT vond ik het niet waard, zeker gezien de kwaliteit nog steeds beter is via 3.5.
Ik ga het op het werk wel missen; slecht bereik + geen wi-fi is veel muziek streamen en snel een lege accu, dus had hem vaak aan een powerbank. Daar ga ik nu een andere oplossing voor moeten vinden.
Heb 2 maand terug net 2 goede koptelefoons gekocht (Sony HDR-01 en Beats Solo 2's) en die zijn bekabeld. Want 100 euro meer voor BT vond ik het niet waard, zeker gezien de kwaliteit nog steeds beter is via 3.5.
[ Voor 25% gewijzigd door Eduardboon op 12-09-2016 23:26 ]
Ik zei ook aangestuurd, het voordeel van de lightning (en USB-C) is dat de connector breder is qua inzet. Zo kan je ook meer doen qua aansturen van b.v. de afstandbediening in de koptelefoon.Superkanjo schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:45:
[...]
Je weet dat geluid altijd analoog is? Digitaal geluid bestaat niet.
Nee het geluid is analoog klopt, maar de aansturen is anders.
Echt Sorry. Ik doelde meer op jonge lui en sociale media junks die de hele dag als een zombie met hun iPhone rondlopen en zodoende altijd om een lader vragen 'want ik ben de mijne vergeten (op te laden)'. Voor zakelijke gebruikers is de lightning dock met 3.5 jack handig voor het geval je aan een bureau zit of een draadloze headset (wat mij al prettiger lijkt zonder gedoe met die koortjes) voor als je druk door de wandelgangen rent naar je volgende afspraak. Echter, is de iPhone 6 in de eerste plaats eigenlijk wel geschikt voor video conferencing de hele dag door? Ik zou leip worden als ik continu moet opladen en dan liever een andere oplossing hebben zoals een Android met 4000mAh accu, een Apple Smart Battery Case of juist een iPad. Zoals ik al zei zou de iPhone 7 waar het nu om draait, of nog beter de 7 Plus, langer mee moeten gaan. Laten we die resultaten eerst eens afwachten.Superkanjo schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:59:
[...]
En een zakelijke gebruiker? Bellen, video conferencing bijvoorbeeld, met de 6 haal je het bij lange na geen dag als je een zwaardere gebruiker bent. Niet zo kortzichtig alleen naar je eigen situatie kijken en iedereen voor gek verklaren.
En als dit zakelijk gebruik nou 2% van de iPhone gebruikers betreft is dat bot gezegd jammer dan. De andere 98% zou dan prima uit de voeten moeten kunnen met de door Apple geboden oplossing: Lightning EarPods, 3.5mm adapter en AirPods, en anders oplossingen van derden. Ik denk dat Apple dat ook wel ingecalculeerd heeft. Die hebben vast een roadmap en bedacht dat ze met de iPhone 7 nu moesten omschakelen en voor lief nemen dat er eventueel een aantal veeleisende gebruikers afhaken.
Het spijt me zeer maar als straks 90% er vrede mee heeft en 10% een probleem mee heeft (en geen accessoires wil kopen), moet Apple dan weer schoorvoetend toegeven aan die kleine groep? Ik vind van niet. Dat is het risico dan van jezelf vastklampen aan een merk. Tenzij een iPhone je enige Apple product is en je zo overstapt naar een Android. Dan moet je dat ook vooral doen.
Zo'n beetje iedereen heeft zich inmiddels in het dagelijks leven aangepast aan die stomme telefoons. So whats new. Kan dit er ook nog wel bijVerwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:00:
[...]
Aan de andere kant moet je je op die manier aanpassen aan je telefoon. Vooruitgang zou wat mij betreft juist het tegenovergestelde moeten bewerkstelligen.
We laten in het midden of het een vooruitgang is. Voor mij wel, want ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk draadloos als het kan. Ik heb een hekel aan die wirwar van draadjes en kabeltjes. Als ik na ga wat er vroeger allemaal meeging in een laptop tas en waar ik tegenwoordig genoeg aan heb dan vind ik dat wel een vooruitgang hoor.
Doe mij maar een toekomst waarin alles vanzelf draadloos connect en ik niet meer op zoek moet naar het juiste kabeltje of adaptertje.
Want je gaat alleen maar muziek luisteren met een telefoonsww89 schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:47:

Daarnaast krijg je iedere telefoon binnen een dag leeg als je wilt, muziek luisteren, GPS, camera, 4G enz. enz. 100mAh meer gaat daar geen drol aan veranderen.
Nee dat zou helemaal mooi worden, dan kun je toch net zo goed een iPhone 6S kopen of een veel goedkopere high end Android? Maar goed, ik heb in dit topic al meerdere zeer zorgvuldig en met argumenten onderbouwde berichten getypt, maar eigenlijk komt het gewoon op dit neer: wat is het voordeel van het verwijderen van de headphonejack?En als je merkt dat de batterij toch iets sneller leeg gaat dan gewenst moet je meer offline opslaan (streamen over 4g kan een stroomvreter zijn, nog eens extra bij slechte indoor dekking), Facebook app verwijderen, geen Pokemon Go spelen in de pauze enzovoorts.
Goed, laten we alle rationele en logische dingen opnoemen:
- Mogelijk meer ruimte
- Mogelijk een iets grotere accu
- Mogelijk minder kosten
- Mogelijk meer (in-)directe royalty's n.a.v. gebruik Lightning/"Apple certified wireless headset"
En nu de negatieve kanten:
- De optie van Bluetooth bestaat al, nu neem je een optie weg
- De geluidskwaliteit van Bluetooth is niet gelijk/beter dan een 3.5mm poort
- De mogelijk lagere productiekosten worden niet doorberekend aan de klant, integendeel
- Oortjes/hoofdtelefoon met Lightning/Bluetooth kopen is een erg dure aangelegenheid
En dan kunnen we ook stellen:
- Meer ruimte: ja
- Meer accu: nee, ik heb nog nooit een accu gezien met een raar uitstekend stuk van 8mm2
- En de kosten verlagen zit er dus ook absoluut niet in
- Dat het verwijderen van de audio-jack voor een betere geluidskwaliteit/DAC zorgt is klinkklare onzin en totale non-sense
- Dat het verwijderen van de audio-jack voor de lachwekkende waterdichtrating heeft gezorgd is ofwel klinkklare onzin ofwel een zeer lakse methode van Apple om het zo voor elkaar te krijgen
Hier ook een paar opmerkingen over:sww89 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:
[...]
Echt Sorry. Ik doelde meer op jonge lui en sociale media junks die de hele dag als een zombie met hun iPhone rondlopen en zodoende altijd om een lader vragen 'want ik ben de mijne vergeten'. Voor zakelijke gebruikers is de lightning dock met 3.5 jack handig voor het geval je aan een bureau zit of een draadloze headset (wat mij al prettiger lijkt zonder gedoe met die koortjes) voor als je druk door de wandelgangen rent naar je volgende afspraak. Echter, is de iPhone 6 in de eerste plaats eigenlijk wel geschikt voor video conferencing de hele dag door? Ik zou leip worden als ik continu moet opladen en dan liever een andere oplossing hebben zoals een Android met 4000mAh accu of een Apple Smart Battery Case. Zoals ik al zei zou de iPhone 7 waar het nu om draait, of nog beter de 7 Plus, langer mee moeten gaan. Laten we die resultaten eerst eens afwachten.
En als dit zakelijk gebruik nou 2% van de iPhone gebruikers betreft is dat bot gezegd jammer dan. De andere 98% zou dan prima uit de voeten moeten kunnen met de door Apple geboden oplossing: Lightning EarPods, 3.5mm adapter en AirPods, en anders oplossingen van derden. Ik denk dat Apple dat ook wel ingecalculeerd heeft. Die hebben vast een roadmap en bedacht dat ze met de iPhone 7 nu moesten omschakelen en voor lief nemen dat er eventueel een aantal veeleisende gebruikers afhaken.
Het spijt me zeer maar als straks 90% er vrede mee heeft en 10% een probleem mee heeft (en geen accessoires wil kopen), moet Apple dan weer schoorvoetend toegeven aan die kleine groep? Ik vind van niet. Dat is het risico dan van jezelf vastklampen aan een merk. Tenzij een iPhone je enige Apple product is en je zo overstapt naar een Android. Dan moet je dat ook vooral dan.
[...]
Zo'n beetje iedereen heeft zich inmiddels in het dagelijks leven aangepast aan die stomme telefoons. So whats new. Kan dit er ook nog wel bij
We laten in het midden of het een vooruitgang is. Voor mij wel, want ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk draadloos als het kan. Ik heb een hekel aan die wirwar van draadjes en kabeltjes. Als ik na ga wat er vroeger allemaal meeging in een laptop tas en waar ik tegenwoordig genoeg aan heb dan vind ik dat wel een vooruitgang hoor.
Doe mij maar een toekomst waarin alles vanzelf draadloos connect en ik niet meer op zoek moet naar het juiste kabeltje of adaptertje.
Volgens mij is het nog steeds een enorm probleem als 10% van de mensen er een probleem mee heeft. Ik hoop toch dat mensen met deze bedragen eens 2x nadenken voordat ze weer een monsterbedrag overmaken naar Apple Inc. Wat volgens mij ook het geval is, is dat Apple iets door de strot van iedereen duwt en niet andersom. Als Apple niet zo'n grote kudde schapen achter zich had gehad zou een actie als deze het verschil tussen winst en verlies draaien kunnen betekenen.Het spijt me zeer maar als straks 90% er vrede mee heeft en 10% een probleem mee heeft (en geen accessoires wil kopen), moet Apple dan weer schoorvoetend toegeven aan die kleine groep?
En dit is net ook een van de grote punten die ik persoonlijk aanvoer. Als jij draadloze oortjes wilt gebruiken is dat helemaal prima! Daar hebben we al tich jaar een technologie genaamd Bluetooth voor. Het staat je volledig vrij die technologie bij de iPhone 6S te gebruiken, laat het andere mensen die liever wel bekabeld rondlopen echter ook vrij een kleine poort te gebruiken waar jij nooit last van hebt gehad of gaat hebben.We laten in het midden of het een vooruitgang is. Voor mij wel, want ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk draadloos als het kan. Ik heb een hekel aan die wirwar van draadjes en kabeltjes. Als ik na ga wat er vroeger allemaal meeging in een laptop tas en waar ik tegenwoordig genoeg aan heb dan vind ik dat wel een vooruitgang hoor.
Dit is hetzelfde als een draadloze muis: mensen die een draadloze muis willen gebruiken kunnen dat gewoon doen, maar voor mensen die de muis bedraad willen gebruiken staat het nog steeds volledig vrij de USB poort te gebruiken. Moeten we die ook maar gaan wegdoen omdat het volgens 1 bedrijf een technologische vooruitgang is?
Het is eigenlijk belachelijk dat we het hebben over een telefoon die in zijn goedkoopste uitvoering 769,- kost en waarvan men zegt dat hij klaarblijkelijk niet zo geschikt als het vorig model is voor de heavy user. Wat de f*ck doet een light-user uberhaupt met een apparaat van 769,- in de basisprijs als een Android toestel voor een paar 100 euro minder minstens zo snel is en minstens dezelfde zo niet meer features heeft? Ik kan mijn hoofd echt niet om die non-logica heen krijgen. Zo irriteer ik me ook dood aan leeftijdsgenoten en vaak zelfs jaren jongere personen/vrienden die nog ieder jaar de nieuwste iPhone van pappie en mammie krijgen en er zo nonchalant als de pest mee omgaan. "Gevallen? haha boeie krijg wel een nieuw scherm". Met telefoons die ieder jaar duurder worden gaat dat grapje op een keer ophouden, en allemaal om maar met het nieuwste rond te lopen want Apple zegt dat hij "2x zo snel is als de vorige, even goeie graphics heeft als mijn console en weet-ik-hoelang langer meegaat op een accu. En oja, het geluid uit de oortjes is nu echt veel beter dan eerst hoor, komt doordat die ouderwetse poort weg is".
Redelijk erg dat ik het zo weer zie gebeuren. Maar goed, er is meer protest dan andere jaren en daar ben ik al eeuwig dankbaar voor. * Kuusj out
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Euh dat is juist wat ik zei: je moet eraan denken op te laden/opladers meenemen en dat veranderd niks aan dat je ze steeds moeten connecteren met bluetooth (en voor zover ik weet kan dat nog steeds maar met 1 apparaat tegelijk) . Gebruiksgemak gaat gewoon achteruit, hopelijk gaat de kwaliteit van het geluid dan vooruit.BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:51:
Dan koop je toch de air pods? Die laden op terwijl je ze in het doosje hebt opgeborgen.
Iddkuusj98 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:40:
- Mogelijk meer ruimte
- Mogelijk minder kosten
- Mogelijk meer (in-)directe royalty's n.a.v. gebruik Lightning/"Apple certified wireless headset"
- De mogelijk lagere productiekosten worden niet doorberekend aan de klant, integendeel
- Oortjes/hoofdtelefoon met Lightning/Bluetooth kopen is een erg dure aangelegenheid
ik zou het trouwens bekijken vanuit het standpunt van de gebruiker:
Meer ruimte/batterij/gebruiksduur wat mogelijks teniet word gedaan door meer mensen die bluetooth gaan gebruiken.
Kosten gaat niet dalen integendeel een lightening headset/koptelefoon zal ongetwijfeld duurder zijn dan 1 met een gewone 3.5mm aansluiting.
Bij nadelen kan je gerust zetten duurdere headsets & op den duur minder keuze tesamen met meer rompslomp qua dongles en opladen en dus minder gebruiksgemak.
Real-estate in een telefoon is het waardevolste wat er is. Die 3.5mm jack incl. de ondersteunde electronica voor deze poort namen zoveel ruimte in beslag dat Apple heeft besloten dat ze dat via Lightning en Bluetooth kunnen afhandelen en daarom de ruimte voor nieuwe dingen kunnen gebruiken. Bijv. de taptic engine.kuusj98 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:40:
- Mogelijk meer ruimte
- Mogelijk minder kosten
Andere flagship phones hebben het zelfde probleem alleen nog niet de 'ballen' om de poort eruit te halen. Maar de volgende Galaxy en Nexus hebben ook geen 3.5mm jack meer. Omdat Samsung en Google nu weten dat het kan en Apple heeft alle flak gevangen.
Ach come on. Als je een Sennheiser van €700 op je kop wil zetten is die paar dollars die ze moeten betalen voor het MFi stikkertje ook het verschil niet meer.- Mogelijk meer (in-)directe royalty's n.a.v. gebruik Lightning/"Apple certified wireless headset"
Agree dat Bluetooth nog niet zover is. Maar aan de andere kant, wie luistert er 16bit/48KHz op z'n iPhone?En nu de negatieve kanten:
En je hebt nog steeds de 3.5mm jack via het verloopstukje. En dat ding is nu ook weer niet zo groot. Daarnaast
komen de grote headphone jongens ook met lightning kabeltjes.
Arme jij. Apple sponsort je niet. Welke andere telefoonboer rekent de voordelen wel door aan z'n klant?- De mogelijk lagere productiekosten worden niet doorberekend aan de klant, integendeel
Volgens mij valt dat wel mee. Als je iets goeds op je kop wilt ben je sowieso €250 kwijt. Dan heb je meteen of bluetooth of een headset met lightning. En als je tevreden neemt met minder kan je het verloop kabeltje erbij gebruiken.- Oortjes/hoofdtelefoon met Lightning/Bluetooth kopen is een erg dure aangelegenheid
Ik snap dat het vooruitgang voor jou is, maar dat staat toch los van de 3,5 jack? Draadloos is niks nieuws en staat los van het al dan niet verwijderen van de jack. Ik begrijp niet dat het niet beide naast elkaar kan bestaan, daar heb ik nog geen enkele goede reden voor gevonden (tenzij de behuizing echt zo vol zit dat de ruimte voor de batterij nodig was)sww89 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:
[...]
Er is geen enkele technische reden om de 3.5mm stekker te moeten behouden, behalve voor backwards compatibility. En dat is geen reden, dat een besparing uit luiheid en veiligheid.
Gelukkig zijn er ook merken die niet heilig aan oude veilige opties vasthouden, en dat is een goede zaak. Anders veranderd er nooit wat.
Gelukkig zijn er ook merken die niet heilig aan oude veilige opties vasthouden, en dat is een goede zaak. Anders veranderd er nooit wat.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 13-09-2016 09:04 ]
19 pagina's al. Een geruisloze introductie was het niet. Ik vraag me wel af waar de tegenstanders zo fel over zijn. Als je de 3,5 jack niet kunt missen, dan moet je niet de iPhone 7 kopen. Zo simpel is het. Ik koop ook geen 3-deurs auto als ik een stationwagon nodig heb. Of wel, maar dan vind ik mezelf daarna gewoon dom
En zoals altijd zijn het de niet-Apple gebruikers die in alles beren op de weg zien. Daarom koop jij kuusj98 ook geen Apple.
iPhone met iOS 10
EarPods met Lightning-connector
Lightning-naar-mini jack-adapter
Lightning-naar-USB-kabel
USB-lichtnetadapter
Documentatie
Het gros van de gebruikers kan hier prima mee uit de voeten ZONDER EXTRA KOSTEN. Apple levert dus al een voordelige oplossing mee. Het enige echte argument is dat je niet tegelijk kunt laden. De rest is alleen maar paniekzaaierij. Je hoeft niet bluetooth te gebruiken. En dan nog: De kwaliteit van een muziekstream is ook niet je van het. Wanneer is wat de bottleneck? Bluetooth is echt niet zo'n drama hoor, en die W1 chip zou veelbelovend kunnen zijn. Ik heb een Beats Studio Wireless en die geeft goed geluid via bluetooth. Nu de 3.5mm jack weg is is er ruimte vrijgekomen voor andere (nieuwe )onderdelen in de telefoon, dat is nu niet opeens lucht ofzo. Dus hoe je bij minder kosten en dergelijke komt om nog wat extra argumenten te hebben snap ik niet.
Mijn gedachte hierover? De iPhone 7 is een overgangsperiode. Nu dus het moment om over te stappen naar een ander merk als het je niet bevalt of Apple uit te faseren. En laten we afwachten wat die W1-chip nou precies doet en hoe de iPhone 7 bevalt in de praktijk ipv op papier.
Veel plezier met jouw Nexus P6
Ja hallo ik verzin dat ook niet he. Dat wordt hier in dit topic als argument gebruikt dat opladen en muziek luisteren out of the box niet meer tegelijk kan. Je zegt het zelf notabene. En je krijgt je iPhone daar echt niet mee leeg voor het einde van de dag. Dus dan kom ik even melden dat je toch zeker 2 dagen non stop muziek kunt luisteren. Maw is de iPhone heel zuinig als het op muziek luisteren aankomt, en de nieuwe A10 chip versterkt dat alleen maar met 2 zuinige cores voor het lichte werk en 2 'normale' cores voor het zware werk zoals we die uit voorgaande iPhones kennen, maar dan natuurlijk weer sneller. Blijkbaar ben je niet goed op de hoogte van de iPhone 7 en gaat het hier niet alleen om een (naar aller waarschijnlijkheid) nog iets grotere batterij.kuusj98 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:40:
[...]
Want je gaat alleen maar muziek luisteren met een telefoon![]()
Daarnaast krijg je iedere telefoon binnen een dag leeg als je wilt, muziek luisteren, GPS, camera, 4G enz. enz. 100mAh meer gaat daar geen drol aan veranderen.
Apple levert bij de iPhone 7 het volgende mee:Goed, laten we alle rationele en logische dingen opnoemen:
- Mogelijk meer ruimte
- Mogelijk minder kosten
En dan kunnen we ook stellen:
- Meer ruimte: ja
- Meer accu: nee, ik heb nog nooit een accu gezien met een raar uitstekend stuk van 8mm2
- En de kosten verlagen zit er dus ook absoluut niet in
- Dat het verwijderen van de audio-jack voor een betere geluidskwaliteit/DAC zorgt is klinkklare onzin en totale non-sense
- Dat het verwijderen van de audio-jack voor de lachwekkende waterdichtrating heeft gezorgd is ofwel klinkklare onzin ofwel een zeer lakse methode van Apple om het zo voor elkaar te krijgen
iPhone met iOS 10
EarPods met Lightning-connector
Lightning-naar-mini jack-adapter
Lightning-naar-USB-kabel
USB-lichtnetadapter
Documentatie
Het gros van de gebruikers kan hier prima mee uit de voeten ZONDER EXTRA KOSTEN. Apple levert dus al een voordelige oplossing mee. Het enige echte argument is dat je niet tegelijk kunt laden. De rest is alleen maar paniekzaaierij. Je hoeft niet bluetooth te gebruiken. En dan nog: De kwaliteit van een muziekstream is ook niet je van het. Wanneer is wat de bottleneck? Bluetooth is echt niet zo'n drama hoor, en die W1 chip zou veelbelovend kunnen zijn. Ik heb een Beats Studio Wireless en die geeft goed geluid via bluetooth. Nu de 3.5mm jack weg is is er ruimte vrijgekomen voor andere (nieuwe )onderdelen in de telefoon, dat is nu niet opeens lucht ofzo. Dus hoe je bij minder kosten en dergelijke komt om nog wat extra argumenten te hebben snap ik niet.
Mijn gedachte hierover? De iPhone 7 is een overgangsperiode. Nu dus het moment om over te stappen naar een ander merk als het je niet bevalt of Apple uit te faseren. En laten we afwachten wat die W1-chip nou precies doet en hoe de iPhone 7 bevalt in de praktijk ipv op papier.
Andere merken spelen ook met het verwijderen en toevoegen van functies *kuch Samsung*. Wat mij betreft valt deze discussie in het rijtje micro SD, verwijderbare batterij en flash. Ook drie zaken die ik op een iPhone niet mis en het gros van de gebruikers ook niet, maar op tweakers is dat als de duivel. Nu moet je ook al voor een 3.5mm jack niet bij Apple zijn. Aangezien wij Nederlanders graag om het jaar/de twee jaar wisselen van telefoon is het ook nu weer zaak om te kijken wat voor jou het beste toestel is op de markt op dat moment.Volgens mij is het nog steeds een enorm probleem als 10% van de mensen er een probleem mee heeft. Ik hoop toch dat mensen met deze bedragen eens 2x nadenken voordat ze weer een monsterbedrag overmaken naar Apple Inc. Wat volgens mij ook het geval is, is dat Apple iets door de strot van iedereen duwt en niet andersom. Als Apple niet zo'n grote kudde schapen achter zich had gehad zou een actie als deze het verschil tussen winst en verlies draaien kunnen betekenen.
Veel plezier met jouw Nexus P6
Precies. Als nu meer dan de helft van de gebruikers al was overgestapt op draadloos luisteren (want die mogelijkheid is er al sinds Bluetooth bestaat) had ik het weglaten van de 3,5" jack nog kunnen begrijpen. Maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan 10% is. Zelf ben ik na een kort uitstapje naar draadloos weer terug gegaan naar bedraad.Superkanjo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:50:
[...]
Ik snap dat het vooruitgang voor jou is, maar dat staat toch los van de 3,5 jack? Draadloos is niks nieuws en staat los van het al dan niet verwijderen van de jack. Ik begrijp niet dat het niet beide naast elkaar kan bestaan, daar heb ik nog geen enkele goede reden voor gevonden (tenzij de behuizing echt zo vol zit dat de ruimte voor de batterij nodig was)
Doorslaggevende nadelen waren: altijd leeg op onverwachte momenten, angst om ze kwijt te raken, weinig tot geen mogelijkheid ze te gebruiken bij toepassing anders dan mijn telefoon. En als laatste: de noodzaak tot het af en toe opnieuw pairen, hoewel ik er vanuit ga dat Apple dat laatste probleem wel fatsoenlijk getackled heeft.
Maar ook zonder dat laatste punt geef ik simpelweg de voorkeur aan bedraad t.o.v. draadloos.
Dat is juist het hele punt. Om je analogie door te trekken: bij Apple worden de merkgetrouwen t.z.t. gedwongen om zich aan te passen aan de 3-deurs, aangezien dat het enig leverbare model wordt. Bij Android behoud je de keuze tussen 3-deurs, stationwagen, MPV enz.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:08:
19 pagina's al. Een geruisloze introductie was het niet. Ik vraag me wel af waar de tegenstanders zo fel over zijn. Als je de 3,5 jack niet kunt missen, dan moet je niet de iPhone 7 kopen. Zo simpel is het. Ik koop ook geen 3-deurs auto als ik een stationwagon nodig heb. Of wel, maar dan vind ik mezelf daarna gewoon dom
[ Voor 22% gewijzigd door alexbl69 op 13-09-2016 09:23 ]
Superkanjo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:50:
[...]
Ik snap dat het vooruitgang voor jou is, maar dat staat toch los van de 3,5 jack? Draadloos is niks nieuws en staat los van het al dan niet verwijderen van de jack. Ik begrijp niet dat het niet beide naast elkaar kan bestaan, daar heb ik nog geen enkele goede reden voor gevonden (tenzij de behuizing echt zo vol zit dat de ruimte voor de batterij nodig was)
Ja maar jongens er zit een mini jack adapter in de doos. Wat is nou het probleem? Tot nu toe alleen dat je niet kan opladen. Maar verder hoef je dus (nog) niet over te stappen naar dure koptelefoons met lightning of bluetooth.alexbl69 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:22:
[...]
Precies. Als nu meer dan de helft van de gebruikers al was overgestapt op draadloos luisteren (want die mogelijkheid is er al sinds Bluetooth bestaat) had ik het weglaten van de 3,5" jack nog kunnen begrijpen. Maar ik kan me niet voorstellen dat het meer dan 10% is. Zelf ben ik na een kort uitstapje naar draadloos weer terug gegaan naar bedraad.
Het probleem is dat Apple in deze bepaald hoe je als gebruiker een toestel moet gebruiken. Tuurlijk hoef je de 7 niet te kopen, maar als je al genoeg geld in apps e.d. hebt zitten dan is de keuze misschien wel niet zo zwart wit. Als er nou een betere vervanger was dan zou het een ander verhaal zijn, maar dat is in dit geval dus niet zo. Het had prima naast elkaar kunnen bestaan.sww89 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:27:
[...]
[...]
Ja maar jongens er zit een mini jack adapter in de doos. Wat is nou het probleem? Tot nu toe alleen dat je niet kan opladen. Maar verder hoef je dus (nog) niet over te stappen naar dure koptelefoons met lightning of bluetooth.
Het gaat allemaal om geld, om dezelfde reden dat Apple ook qua geheugen een net te kleine opslag in het basis model stopt en de volgende stap het viervoudige geheugen is, met een enorm prijskaartje.
Ach, het is geen probleem (zeker niet voor mij, want geen iPhone), maar ik vind het geen logische beslissing. Als je een onderdeel dat door >50% (?) van de bezitters actief gebruikt wordt weghaalt moet het alternatief wel een enorme verbetering zijn. En dat zie ik (persoonlijk) simpelweg niet.sww89 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:27:
Ja maar jongens er zit een mini jack adapter in de doos. Wat is nou het probleem? Tot nu toe alleen dat je niet kan opladen. Maar verder hoef je dus (nog) niet over te stappen naar dure koptelefoons met lightning of bluetooth.
Blijf bij mijn vermoeden dat deze beslissing mede is ingegeven om de 'buzz' rond het toestel te vergroten, want verder is er weinig vernieuwend aan het nieuwe model. Maar goed, als dat hun opzet was zijn ze daar in ieder geval wel in geslaagd
Draadloos laden had ik veel logischer gevonden. Nu men dit nog niet gedaan heeft weet elke gebruiker in ieder geval zeker dat je minstens één keer per dag met een kabeltje aan de gang moet.
Ik vind het een interessante ontwikkeling. Ik zou graag overstappen op draadloos omdat ik regelmatig mijn headset moet vervangen omdat ik weer eens achter mijn stuur ben blijven hangen tijdens het losmaken van de sloten van mijn fiets.
Maar, ik heb geen idee of de bandbreedte en storingsvrijheid van bluetooth te vergelijken is met de kwaliteit van een 3.5mm jack oplossing.
Overigens toen ik hoorde van die draadloze in ear oordopjes was ik gelijk enthausiast maar had ook direct de vraag: Hoe lang houden die het vol, en dacht toen direct, oh je krijgt vast 2 paar met een speciale case die je dan oplaad en zodra ze leeg zijn wissel je de dopjes en laad de case ze op. Maar dit was natuurlijk niet zo, en dat was voor mij natuurlijk ook een reden ze niet aan te schaffen.
Volgens mij was apple niet de 1e die de headphone jack weggelaten heeft, en ik denk dat het grootste voordeel toch blijft, hoe minder bewegende delen hoe beter, de headphone jack is een kwetsbaar punt als je dagelijks, meerdere malen, je headset inplugt en er uit haalt (in mijn geval nu al 4 jaar elke werkdag minimaal 2 keer op mijn galaxy note 2, hij doet het nog wel moet ik toegeven dus misschien is dit punt minder belangrijk).
Wat voor mij een nog veel grotere rol speelt is dat je met draadloze oordopjes geen FM radio kan luisteren! Ik heb een 250Mb per maand prepaid simkaart en kan dus niet streamen en FM radio is toch nog steeds gratiz muziek en af en toe nieuws wat ik interessant vind. Nu begrijp ik dat de Iphone nooit FM radio gehad heeft (een van de redenen dat ik nooit een iphone gehad heb) maar volgens mij zullen ze als ze dit ooit (of dab+ radio) willen introduceren toch echt met een bijzondere (kostbare, ruimteverslindende) oplossing moeten komen.
De tijd zal het leren.
Maar, ik heb geen idee of de bandbreedte en storingsvrijheid van bluetooth te vergelijken is met de kwaliteit van een 3.5mm jack oplossing.
Overigens toen ik hoorde van die draadloze in ear oordopjes was ik gelijk enthausiast maar had ook direct de vraag: Hoe lang houden die het vol, en dacht toen direct, oh je krijgt vast 2 paar met een speciale case die je dan oplaad en zodra ze leeg zijn wissel je de dopjes en laad de case ze op. Maar dit was natuurlijk niet zo, en dat was voor mij natuurlijk ook een reden ze niet aan te schaffen.
Volgens mij was apple niet de 1e die de headphone jack weggelaten heeft, en ik denk dat het grootste voordeel toch blijft, hoe minder bewegende delen hoe beter, de headphone jack is een kwetsbaar punt als je dagelijks, meerdere malen, je headset inplugt en er uit haalt (in mijn geval nu al 4 jaar elke werkdag minimaal 2 keer op mijn galaxy note 2, hij doet het nog wel moet ik toegeven dus misschien is dit punt minder belangrijk).
Wat voor mij een nog veel grotere rol speelt is dat je met draadloze oordopjes geen FM radio kan luisteren! Ik heb een 250Mb per maand prepaid simkaart en kan dus niet streamen en FM radio is toch nog steeds gratiz muziek en af en toe nieuws wat ik interessant vind. Nu begrijp ik dat de Iphone nooit FM radio gehad heeft (een van de redenen dat ik nooit een iphone gehad heb) maar volgens mij zullen ze als ze dit ooit (of dab+ radio) willen introduceren toch echt met een bijzondere (kostbare, ruimteverslindende) oplossing moeten komen.
De tijd zal het leren.
Het is geen ontwikkeling, ja tuurlijk zullen de Earplugs goed werken maar de techniek was er al en had ook prima kunnen bestaan naast het hebben van de jack.Ryan1981 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:40:
Ik vind het een interessante ontwikkeling. Ik zou graag overstappen op draadloos omdat ik regelmatig mijn headset moet vervangen omdat ik weer eens achter mijn stuur ben blijven hangen tijdens het losmaken van de sloten van mijn fiets.
Ik zie het probleem ook niet zo.. iphone heeft idd uberhaupt nooit FM radio gehad (en die frequenties gaan er binnen nu en x jaar toch uit).
En als er dan een stekkertje elke dag in- en uit moet, is de lightning plug nog wel de beste oplossing.. god verhoede dat je dat met een micro usb stekker zou moeten doen
Die jackplug moest er gewoon uit omdat het aan de binnenkant een vrij forse module is.. die ruimte wil Apple benutten voor andere dingen, en bijkomend voordeel is dat je weer een opening minder hebt, en vandaar ook de verbeterde waterbestendigheid. Het scheelt weer wat losse onderdelen ook, waardoor het fabriceren eenvoudiger en goedkoper kan. Zelfde verhaal met de homebutton, dat is nu gewoon een 'fixed' knop waarbij het indrukken gesimuleerd wordt door een trilling.
Apple is altijd al bezig geweest met het wegwerken en versimpelen van bewegende/losse onderdelen in een apparaat.
En als er dan een stekkertje elke dag in- en uit moet, is de lightning plug nog wel de beste oplossing.. god verhoede dat je dat met een micro usb stekker zou moeten doen

Die jackplug moest er gewoon uit omdat het aan de binnenkant een vrij forse module is.. die ruimte wil Apple benutten voor andere dingen, en bijkomend voordeel is dat je weer een opening minder hebt, en vandaar ook de verbeterde waterbestendigheid. Het scheelt weer wat losse onderdelen ook, waardoor het fabriceren eenvoudiger en goedkoper kan. Zelfde verhaal met de homebutton, dat is nu gewoon een 'fixed' knop waarbij het indrukken gesimuleerd wordt door een trilling.
Apple is altijd al bezig geweest met het wegwerken en versimpelen van bewegende/losse onderdelen in een apparaat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Natuurlijk is het geen ontwikkeling in de zin van een technische verbetering, maar wel een verandering. Op deze manier gaan ze fabrikanten dwingen de nadruk op draadloze headsets te leggen want een grote speler als Apple, daar wil je ook van meeprofiteren als headset maken lijkt me.Superkanjo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:42:
[...]
Het is geen ontwikkeling, ja tuurlijk zullen de Earplugs goed werken maar de techniek was er al en had ook prima kunnen bestaan naast het hebben van de jack.
Ja, maar...... het is toch niet zo dat er ineens geen keuze meer is? Je moet kopen wat je nodig hebt. Als je iets koopt wat je niet kunt gebruiken, dan had je iets anders moeten kopen. Moet het per se Apple zijn, dan koop je de 6S. Of in auto's: je wilt altijd een Hyundai stationwagon. Jouw favoriete merk (Hyundai) stopt daar mee. Dan kun je een aantal dingen doen: of je koopt iets anders van Hyundai, maar boet in aan gebruiksgemak. Of je gaat naar een ander merk en koopt een auto die bij je past. Of je koopt een overjarig model (Hyundai 6S). De keuze is er gewoon.alexbl69 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:22:
[...]
Dat is juist het hele punt. Om je analogie door te trekken: bij Apple worden de merkgetrouwen t.z.t. gedwongen om zich aan te passen aan de 3-deurs, aangezien dat het enig leverbare model wordt. Bij Android behoud je de keuze tussen 3-deurs, stationwagen, MPV enz.
Er wordt een enorm probleem van gemaakt over het feit dat er 1 smartphone is in het hele hele grote landschap van smartphones, zonder 3,5 jack. En die ligt momenteel nog niet eens in de winkel ook nog.
Overigens gebruik ik al heel lang een draadloze headset, een sony setje met een basis unit en draadjes naar de dopjes.
Die Apple earpods werken ook gewoon met bluetooth (en je kan er ook gewoon op elke andere telefoon met bluetooth mee luisteren), het enige vernieuwende eraan is dat het nu 2 echt 'losse' dopjes zijn, voorzover dat een voordeel is. En de remote control en siri functies werken alleen maar in combinatie met een iphone uiteraard.
Die Apple earpods werken ook gewoon met bluetooth (en je kan er ook gewoon op elke andere telefoon met bluetooth mee luisteren), het enige vernieuwende eraan is dat het nu 2 echt 'losse' dopjes zijn, voorzover dat een voordeel is. En de remote control en siri functies werken alleen maar in combinatie met een iphone uiteraard.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Natuurlijk complete onzin om aan te nemen dat er over een paar jaar geen apparaat meer bestaat met een 3.5mm jack. Goede apparatuur gaat wel langer mee.kfaessen schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:34:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het verwijderen van de 3.5mm jack is niet perse een probleem als je met een goede oplossing terugkomt. En daar schort het hem aan bij Apple. een universele oplossing vervangen door een Apple oplossing. Dat wil zeggen de meegeleverde lightning oortjes en dat hoofdtelefoonmakers nu verplicht zijn om ook lightning oortjes te maken (dus licentie moeten betalen).Draadloos biedt Apple zijn nieuwe Air Pod, maar volgens mij werken die alleen maar op Apple apparaten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ja, je kan derde partij bluetooth dingen aanschaffen, maar dit is niet waar Apple op doelt. Deze verandering is niet beter voor de gebruiker, alleen voor Apple.
Ja, je kan derde partij bluetooth dingen aanschaffen, maar dit is niet waar Apple op doelt. Deze verandering is niet beter voor de gebruiker, alleen voor Apple.
En dan nu het gerucht dat Samsung de mogelijkheden aan het onderzoeken is om met een eigen headphone jack te komen, dus géén USB-C, wat dus ook alleen met de apparaten gaat werken die de 'Samsung' aansluiting hebben.
Benieuwd hoe de situatie is over 2 jaar.
http://www.digitalmusicne...oprietary-headphone-jack/In response to the iPhone 7’s proprietary Lightning jack, Samsung — with early support from Android — has been ‘exploring’ development on its own proprietary headphone port.
Samsung is now ‘actively and aggressively’ exploring the possibility of releasing a proprietary headphone jack of its own, one that would be largely incompatible with newer iPhone devices, according to details shared confidentially with Digital Music News. Taking matters a step further, Samsung — alongside manufacturers developing Android products — could block Apple from licensing their proprietary jack, similar to the stance that Apple has adopted towards the Android community and other competitors.
Benieuwd hoe de situatie is over 2 jaar.
[ Voor 61% gewijzigd door Fuwor op 13-09-2016 09:54 ]
comment of the week! totaal mee eensBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:08:
Ik wilde laatst een Fiat 500 gaan kopen, blijkt ie niet eens de 240 km p/u te halen....stond me daar een potje gefrustreerd te zijn joh!
Dan gebruik je de Airpods toch samen met een iPhone 6S?Superkanjo schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:42:
[...]
Het is geen ontwikkeling, ja tuurlijk zullen de Earplugs goed werken maar de techniek was er al en had ook prima kunnen bestaan naast het hebben van de jack.
Of MOET je per se de 7 hebben?
Nee, die Air Pods werken dus gewoon op non-Apple hardware.In ieder geval de audio. Het gaat nog altijd over het bluetooth protocol, niet een of andere magische nieuwe uitvinding met die nieuwe chip. Het enige wat Apple heeft gedaan is het pairen gestroomlijnd maken.4acesNL schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:50:
Draadloos biedt Apple zijn nieuwe Air Pod, maar volgens mij werken die alleen maar op Apple apparaten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik zat sowieso al naar een setje bluetooth oordopjes te kijken omdat de originele dopjes mij ten eerste voor geen meter in de oren zitten en ik draadloos toch wel erg handig vind.
De wireless airpods is dan ook geen oplossing want hetzelfde model welke dus voor geen meter zitten (persoonlijk schijnbaar).
Waarom werden ook alweer de beats by dre aangeprezen door Apple ?
Was er iets met de technologie van deze dopjes en de iphone wat samen weer voor verbeterde geluid zorgde ... ? (ik meende dat dat gezegd werd bij de introductie).
Edit: al gevonden, de W1 chip moet de verbetering opleveren.
De wireless airpods is dan ook geen oplossing want hetzelfde model welke dus voor geen meter zitten (persoonlijk schijnbaar).
Was er iets met de technologie van deze dopjes en de iphone wat samen weer voor verbeterde geluid zorgde ... ? (ik meende dat dat gezegd werd bij de introductie).
[ Voor 5% gewijzigd door Brabso op 13-09-2016 10:06 ]
Ah tnx, ik gooide het na mijn berichtje pas door google. Dat is wel fijn. Ze moeten wel beter gaan klinken dan de huidige oortjes van ze (al zijn die niet eens zo heel slecht voor bijgeleverde dingen) en ben ik wel benieuwd naar ze. Ik hoop dat ze qua geluid ook gaan verassen om die prijs enigszins te rechtvaardigen.
Jij begrijpt het. Het is inderdaad ergerlijk dat de vervanging geen verbetering of waardig alternatief is t.o.v. het vervallen onderdeel. En inderdaad, draadloos laden was een vrij logische stap geweest. Dat was een extra feature geweest, niet een verminderde functie zoals nu bij het weghalen van de jack.alexbl69 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:34:
[...]
Ach, het is geen probleem (zeker niet voor mij, want geen iPhone), maar ik vind het geen logische beslissing. Als je een onderdeel dat door >50% (?) van de bezitters actief gebruikt wordt weghaalt moet het alternatief wel een enorme verbetering zijn. En dat zie ik (persoonlijk) simpelweg niet.
Blijf bij mijn vermoeden dat deze beslissing mede is ingegeven om de 'buzz' rond het toestel te vergroten, want verder is er weinig vernieuwend aan het nieuwe model. Maar goed, als dat hun opzet was zijn ze daar in ieder geval wel in geslaagd.
Draadloos laden had ik veel logischer gevonden. Nu men dit nog niet gedaan heeft weet elke gebruiker in ieder geval zeker dat je minstens één keer per dag met een kabeltje aan de gang moet.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Beats is in 2014 overgenomen door Apple. Over de geluidskwaliteit van Beats valt er zonder het Apple verhaal al het nodige te bediscussierenBrabso schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:00:
Ik zat sowieso al naar een setje bluetooth oordopjes te kijken omdat de originele dopjes mij ten eerste voor geen meter in de oren zitten en ik draadloos toch wel erg handig vind.
Ik ben wel benieuwd of die W1 chip nog iets speciaals doet met de audiokwaliteit, maar ik betwijfel het, aangezien het dus gewoon bluetooth audio is. Als je een ander merk headset hebt met bluetooth moet dat ook gewoon werken met de iphone 7.
Lijkt mij dus ook, de meerwaarde van de W1 chip moet zich eerst maar eens bewijzen.Chiron schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:09:
[...]
Beats is in 2014 overgenomen door Apple. Over de geluidskwaliteit van Beats valt er zonder het Apple verhaal al het nodige te bediscussierenMaar dat is de reden dat Apple Beats ook meenam in hun keynote.
Ik ben wel benieuwd of die W1 chip nog iets speciaals doet met de audiokwaliteit, maar ik betwijfel het, aangezien het dus gewoon bluetooth audio is. Als je een ander merk headset hebt met bluetooth moet dat ook gewoon werken met de iphone 7.
Wat dat betreft genoeg alternatieven.
PS
Bluetooth hoeft ook echt niet slecht te klinken is mijn ervaring.
Ik luister zelf altijd wireless in de auto i.c.m. de iPhone en Spotify en daar komt geweldig geluid uit wat waarvan de meesten niet eens in de gaten zullen hebben of ik nu een CD erin heb
Ok, als ik bedraad ga luisteren wordt het iets strakker allemaal maar dat is echt heel minimaal.
[ Voor 20% gewijzigd door Brabso op 13-09-2016 10:15 ]
Het schijnt dat Apple voor de Earpods/W1 chip bezig is geweest met het Bluetooth 5.0 protocol, wat nog niet helemaal af is. Mogelijk zit daar een verbetering in qua audiokwaliteit/bitrate.
Meer info:
https://9to5mac.com/2016/09/12/apple-w1-chip-how-it-works/
Meer info:
W1 is een mooie chip, helaas ook een dure chip. goedkoopste €160
Ik weet niet waar jij op reageert, ik gaf aan dat de 3,5 jack had kunnen bestaan naast de draadloze mogelijkheden.JackBol schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:55:
[...]
Dan gebruik je de Airpods toch samen met een iPhone 6S?
Of MOET je per se de 7 hebben?
Ik heb veel reviews gelezen van mensen die de TaoTronics TT-BH07 helemaal geweldig vinden voor het geld, onze Duitse buren en in Amerika zijn ze er heel positief over. Prijs 29,- 
Ok, het zal waarschijnlijk iets minder zijn dan een paar dopjes van € 200,- maar als het maar subtiel is ben ik er snel uit.
Zal deze dan ook bestellen om te zien of het wat is.
Ok, het zal waarschijnlijk iets minder zijn dan een paar dopjes van € 200,- maar als het maar subtiel is ben ik er snel uit.
Dat kan veel voordeliger...Brabso schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:55:
Ik heb veel reviews gelezen van mensen die de TaoTronics TT-BH07 helemaal geweldig vinden voor het geld, onze Duitse buren en in Amerika zijn ze er heel positief over. Prijs 29,-
De geluidskwaliteit doet heel erg denken aan de Xiaomi Piston serie.
"When you grow up your heart dies"
Maar daar heb je de abarth versie voor met een pk of 210 en super licht + opties als een race auto schakelbak met een grotere hendel(dogring) kost je dan maar een 60kGeert1976 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:53:
[...]
comment of the week! totaal mee eens![]()
![]()
Ik wilde laatst een Fiat 500 gaan kopen, blijkt ie niet eens de 240 km p/u te halen....stond me daar een potje gefrustreerd te zijn joh!
Maar goed, ik snap deze discussie ook niet helemaal. Je kijkt toch naar de prodcuten die je koopt? als een 3.5 aansluiting zo belangrijk is> geen 7. Als je dat niet uitmaakt dan koop je hem wel als je dat geld ervoor wilt neerleggen
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Lijkt mij een mooie oplossing voor mensen die denken ze te verliezen.
http://promo.spigen.com/p...-plus-airpods-strap-copy/
http://promo.spigen.com/p...-plus-airpods-strap-copy/
AptX doet dat toch ook al over 4.1? Geen idee alleen of de iPhone 7 dat ondersteund.Chiron schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:47:
Het schijnt dat Apple voor de Earpods/W1 chip bezig is geweest met het Bluetooth 5.0 protocol, wat nog niet helemaal af is. Mogelijk zit daar een verbetering in qua audiokwaliteit/bitrate.
Meer info: