Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:10
muziek via Bluetooth reduceert de kwaliteit wel, benieuwd in welke mate dat bij de airpods zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Belkin heeft al een adapter aangekondigd die opladen + muziek luisteren via lightning mogelijk maakt. Wellicht een optie voor degene die de 3,5mm jack echt niet kunnen missen :P

http://www.belkin.com/nl/F8J198/p/P-F8J198/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:13:
[...]

Inoveren is toch echt iets nieuw toevoegen, dit is niet nieuw en zat al lang op een iphone.
Ze verwijderen iets en vervangen door een onhandige workaround die maar beperkt te gebruiken is.

De enige inovatie is dat ze nu ook mensen die een dure headset met lightening connector kochten ook vaster aan zich binden.
Het geluid wordt nu digitaal aangestuurd ipv analoog dat is een innovatie, daarbij hoef je geen dure headset te kopen een €9,- kostende adapter zit er gratis bij. Belkin heeft een adapter waarbij je zowel kan laden als muziek luisteren, en ik zie meer en meer bluetooth headsets van allebei merken.

http://arstechnica.com/ga...e-isnt-coming-from-apple/

[ Voor 7% gewijzigd door Queenfanmichel op 09-09-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a7dNQoA_700b.jpg

ik ben eens over verdwijnen van 3,5mm maar alternatief is slecht en veel te DUUR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

icegodd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:11:
[afbeelding]

ik ben eens over verdwijnen van 3,5mm maar alternatief is slecht en veel te DUUR.
Een gratis meegeleverde adapter is te duur.

Ok.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Remco V schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:44:
Belkin heeft al een adapter aangekondigd die opladen + muziek luisteren via lightning mogelijk maakt. Wellicht een optie voor degene die de 3,5mm jack echt niet kunnen missen :P

[video]
http://www.belkin.com/nl/F8J198/p/P-F8J198/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/1abupt.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
icegodd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:11:
[afbeelding]

HAha geniale foto, uiteraard wat overdreven, maar dat gevoel heb ik er dus ook bij.
Zo jammer, het toestel voldoet wederom aan al mijn eisen, alleen, 1 eis die ik altijd had die slopen ze er ineens uit... De headjack ja hoor, hoe krijgen ze het voor elkaar.

Sinds de 3G altijd wel een iPhone gehad (laatste de 6) maar de 7? Nee gewoon niet, ik gebruik vooral in de auto (headset en/of radio) veel de headjack, ik wil niet met adapters gaan zeulen en al helemaal niet met draadloze dopjes..

Ik snap de logica ook niet, als ik BT oordopjes had willen gebruiken, dan had ik die 10-15 jaar geleden wel gekocht, waarom zou ik dat nu wel willen als ik het al die tijd nooit niet gewild heb? :D

Het is niet dat het toestel te dun is waardoor de headjack niet past, het kan niet het waterverhaaltje zijn, elke andere concurrent doet het ook maar dan met een headjack.

Ik denk aan kosten besparing - meer winst maken verhaal.

Altijd had ik wel een reden voor een iPhone, waaronder ook het gemak, het gemak waar niet alleen ik maar vrijwel iedereen het over had. Een extra stuk kabel met connectoren om je headset aan te sluiten gaat 100% in tegen dat principe.

[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 09-09-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
HeatWave schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:16:
[...]

Een gratis meegeleverde adapter is te duur.

Ok.
het is slecht.

sexy zo wit ding die uitsteek uit je broekzak...
2x probleem met kabel breuk bij stekkers
adapter of verloop is zo slecht en het is ook nog slecht ontwerpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icegodd
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/tBlOAKzCX0mr_dG18aUFRNBlFD2-8UWoROVtMCQTfsA.png?w=695&s=c42a4d08e5afdebd3401e806f1b8bbde
https://www.reddit.com/r/...look_like_from_the_front/

[ Voor 28% gewijzigd door icegodd op 09-09-2016 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pacificocean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:05:
Ontwerpen is keuzes maken. Het weglaten van de 3.5 jack heeft volgens mij de mogelijk voor delen opgeleverd.
- waterdichtheid. Het corrosie bestendig en waterdicht maken van een 3.5 jack is complex en dus duur.
- meer ruimte voor een grotere accu (Dit is mijn aanname)
- ruimte voor het inbouwen van stereo geluid.
Maar als dit de drie punten zijn waarom de 3,5 mm jack weg gehaald is dan kunnen ze vrijwel direct van tafel.

- Waterdichtheid kan ook met een 3,5mm jack. Zie diverse waterdichte producten zonder klepje.
- De iFixit teardown moet nog volgen maar de kans dat er nu een stukje accu op de plek van de 3,5mm jack zit is minder dan 1%.
- Stereo geluid zit ook niet op de plek van de Jack, Speaker 1 zit in de oor speaker, Speaker 2 op dezelfde plek als op een 6/6s

(Edit: Niet dat ik die plug ga missen trouwens hoor, sluit nooit een koptelefoon aan)
pina schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:32:
muziek via Bluetooth reduceert de kwaliteit wel, benieuwd in welke mate dat bij de airpods zal zijn
Dat hoeft al niet meer, er zijn nieuwe BT protocollen met een dusdanige bandbreedte dat je geen verlies meer hebt.

Moet wel je device (nog niet zeker of de iPhone dat doet dacht ik) en Koptelefoon ze ondersteunen natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 09-09-2016 22:53 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Toen ik de geruchten hoorde hoopte ik dat de lightning earpods set een stapelbare connector had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Je kan alleen maar zeggen dat ze lef hebben. Intussen zie je dat wireless koptelefoons meer en meer verkocht worden, Beats verkoopt inmiddels meer wireless dan wired.
Ik vindt de stap van Apple vrij logisch en het zal wireless koptelefoon een verdere boost geven.
Zolang BT goed geïmplementeerd is, hoeft het geen probleem te zijn. Nu zie ik mensen klagen over de geluids kwaliteit, maar je hebt tegenwoordig toch echt draadloze koptelefoons welke betere kwaliteit geven dan menig bedrade versie. Nu gebruiken de meesten de koptelefoon ook nog eens onderweg...nou niet de meest geschikte omgeving voor een audiophile koptelefoon.
De BT/wireless oplossing welke Apple nu gebruikt is schijnbaar een stuk zuiniger wat betreft verbruik en verlengd de duur van een geschikte draadloze koptelefoon.
Ik ben erg benieuwd... Ik zal geen traan laten om net gemis van een kabeltje. Thuis gebruik ik wel een high end koptelefoon (sennheiser HD650) maar wat zou ik toch graag willen dat die draadloos was.

Wat betreft de geluidskwaliteit van de nieuwe dopjes van Apple wacht ik nog lekker op de eerste serieuze reviews. Maar vast staat dat mijn Bose QC20 dopjes eruit gaan en er een draadloze versie voor terugkomt.
Over een paar jaar is het volledig geaccepteerd en zijn er meerdere merken die al dezelfde stap hebben genomen. Durf er een kratje bier tussen te zetten. ;)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
Queenfanmichel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:02:
[...]

Het geluid wordt nu digitaal aangestuurd ipv analoog dat is een innovatie
Je weet dat geluid altijd analoog is? Digitaal geluid bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Superkanjo schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:45:
[...]

Je weet dat geluid altijd analoog is? Digitaal geluid bestaat niet.
Wel, in theorie zou je het als PWM kunnen moduleren, zoals een klasse-D versterker.

Doet me denken aan de tijd dat ik m'n eerste Nokia telefoon met MP3 speler had. Die had een 2.5mm aansluiting, dus had je ook altijd een adapter bij nodig. Dat was al schijtirritant. Uiteindelijk toen draadloze bluetooth headset gekocht, die uiteraard altijd leeg was en uiteindelijk ook kwijtgeraakt.

Dus, Blink 128 heeft een nieuw album, we spelen weer allemaal pokemon, en nu hebben we ook weer adapters nodig om onze hoofdtelefoons aan te sluiten. Welkom in 2001!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Queenfanmichel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:02:
[...]

Het geluid wordt nu digitaal aangestuurd ipv analoog dat is een innovatie,
Je bedoelt dat wat sinds de iphone 5 er al opzit? Daarbij zal je geluid altijd moeten omzetten.

Ik vraag me af of de dac in de dongle van dezelfde kwaliteit is als die in de vorige iphones.
daarbij hoef je geen dure headset te kopen een €9,- kostende adapter zit er gratis bij. Belkin heeft een adapter waarbij je zowel kan laden als muziek luisteren, en ik zie meer en meer bluetooth headsets van allebei merken.
Extra kost als het uitkomt en hopelijk blijft werken .

[ Voor 11% gewijzigd door k995 op 10-09-2016 00:10 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:20
Gelijke kwaliteit of beter dan Bluetooth, maar dan via een propriëtair Apple-protocol.

• Leontjuh1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-08 17:58
Donstil schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:49:
[...]

Maar als dit de drie punten zijn waarom de 3,5 mm jack weg gehaald is dan kunnen ze vrijwel direct van tafel.

- Waterdichtheid kan ook met een 3,5mm jack. Zie diverse waterdichte producten zonder klepje.
- De iFixit teardown moet nog volgen maar de kans dat er nu een stukje accu op de plek van de 3,5mm jack zit is minder dan 1%.
- Stereo geluid zit ook niet op de plek van de Jack, Speaker 1 zit in de oor speaker, Speaker 2 op dezelfde plek als op een 6/6s

(Edit: Niet dat ik die plug ga missen trouwens hoor, sluit nooit een koptelefoon aan)

[...]

Dat hoeft al niet meer, er zijn nieuwe BT protocollen met een dusdanige bandbreedte dat je geen verlies meer hebt.

Moet wel je device (nog niet zeker of de iPhone dat doet dacht ik) en Koptelefoon ze ondersteunen natuurlijk.
Volgens mij hebben ze de headphone jack juist weggehaald om ruimte te maken voor hun nieuwe Taptic Engine. En natuurlijk volgens eigen zeggen ook om een oude technologie uit te faseren.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/r5Swg/1db511a70d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Wat een angst voor vooruitgang zeg. In een aantal situaties is het natuurlijk niet ideaal maar het is toch juist ideaal dat er een aansluiting minder is. Zeker als zo'n lompe jaren 60 aansluiting eens een keer uigefaceerd wordt. Zal in het begin even wennen zijn maar over een jaar of 2 heeft geen enkele high end telefoon nog een jack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik kan me niet voorstellen dat dat een verschil maakt in het geval van AirPods. Van wat ik kan vinden zijn de drivers precies dezelfde als in hun normale oortjes, en die zijn kwalitatief niet goed genoeg om een merkbaar verschil te kunnen geven tussen bedraad/bluetooth. Bovendien zal de relatief lage kwaliteit van MP3's/streaming en de afwezigheid van een echte versterker/goede software (net als in praktisch elke telefoon) eerder de bottleneck vormen.

Wel werkelijk gestoord dat die dingen 180 euro kosten. Voor dezelfde prijs of minder koop je koptelefoons en oortjes van o.a. B&W, Beyerdynamic en Grado die qua kwaliteit in hele andere ordes liggen dan wat Apple weet te produceren.
Malt007 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:11:
Wat een angst voor vooruitgang zeg. In een aantal situaties is het natuurlijk niet ideaal maar het is toch juist ideaal dat er een aansluiting minder is. Zeker als zo'n lompe jaren 60 aansluiting eens een keer uigefaceerd wordt. Zal in het begin even wennen zijn maar over een jaar of 2 heeft geen enkele high end telefoon nog een jack.
Wat een onzin. Het wegnemen van een headphone jack zorgt voornamelijk voor problemen; ten eerste heb je een verloopstuk nodig om normale headphones aan te sluiten, ten tweede heb je verloopstukken nodig om te kunnen opladen en luisteren met bedrade headphones.

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat draadloze headphones de toekomst niet hebben, en draadloze "oortjes" al helemaal niet. De geringe accuduur, grotere kans op kwijtraken, en lage bandbreedte/compressierate van BT (wat weer voor lagere kwaliteit zorgt) zijn nadelen die echt niet opwegen tegen het "voordeel" van het missen van een draad.

Bovendien is "zo'n lompe jaren 60 aansluiting" IMO ook een domme uitspraak, het is een aansluiting die nog lang niet achterhaald is en ontzettend weinig ruimte in beslag neemt.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomas op 10-09-2016 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
Kwam een interessant artikel tegen mbt dit onderwerp. In feite spreekt de schrijver zijn zorgen uit dat het verwijderen van de analoge uitgang content leveranciers weer aan de slag gaat met strenge DRM. En ja, de iPhone 7 heeft een los kabeltje erbij, maar het is onzeker of dat kabeltje "uitgezet" kan worden door een applicatie.

link: https://www.eff.org/deepl...-last-defense-against-drm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Prima move van Apple IMHO. Natuurlijk heb ik zelf ook wel een hoofdtelefoon (B&W P5) met een draadje, maar aan het draadje stoorde ik me al langer. Niet meer van deze tijd.

Toen Apple begon met 1) het weglaten van de DVD-drive in hun laptops, 2) het weglaten van verwisselbare batterijen in telefoons en laptops en 3) volledig overstapte naar USB door het weglaten van serial / printer poorten viel de hele wereld ook over ze. Een paar jaar later was het de industrie standaard.

Staat trouwens een mooi stuk op hifi.nl

[ Voor 13% gewijzigd door Zware Unit op 10-09-2016 20:49 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

Gerco

Professional Newbie

Thomas schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 08:50:
Wel werkelijk gestoord dat die dingen 180 euro kosten. Voor dezelfde prijs of minder koop je koptelefoons en oortjes van o.a. B&W, Beyerdynamic en Grado die qua kwaliteit in hele andere ordes liggen dan wat Apple weet te produceren.
Kun je daar een linkje oid van produceren? Ik heb rondgekeken en geen concurrenten kunnen vinden die zelfs maar in de buurt van Apple's prijs komen:
Gerco schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 05:45:
ProductPrijsAccuduurTotale accuduur inclusief opladerFitness trackingIngebouwde opslag
Earin$2493 uur12 uurNee
Bragi Dash$2993 uur18 uurJa4GB
Samsung Gear IconX$2003 uur?Ja4GB
Jabra Elite Sport$2493 uur9 uurJa
Apple Airpods$1595 uur24 uurNee
Natuurlijk zijn er andere draadloze headphones te koop, zelfs voor een tientje uit China of misschien zelfs wel minder maar je moet wel appels met appels vergelijken. Vergelijk de Airpods met andere echt draadloze oortjes en de Beats series met andere lompe draadloze koptelefoons. Dan komen die Beats alsnog flink duur uit, maar de Airpods lijken toch echt verreweg de goedkoopste draadloze oortjes te zijn en nog met de langste accuduur ook.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gerco schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:16:
[...]

Kun je daar een linkje oid van produceren? Ik heb rondgekeken en geen concurrenten kunnen vinden die zelfs maar in de buurt van Apple's prijs komen
Ik heb het dan niet per sé over draadloze hoofdtelefoons, het is meer het feit dat je 180 euro betaalt, draadloos of niet, voor oortjes met zéér matige geluidskwaliteit. Instap- en mid-end modellen (zowel oortjes als koptelefoons) van zeer goede merken kosten vaak al minder, dat wilde ik er mee illustreren. De meerprijs van zo'n 150 euro t.o.v. normale Apple oortjes - zelfs meer t.o.v. oortjes van vergelijkbare kwaliteit - is naar mijn mening achterlijk.

Persoonlijk, als ik dan toch bereid zou zijn 180 euro neer te leggen voor iets draadloos, zou ik er 50 á 100 euro bijleggen en voor Bose Soundlink on-ears of nog liever een B&W P5 Wireless gaan. Nog geen 50 procent duurder maar wel de topklasse van draadloze koptelefoons.

• icegodd
[...]

Kun je daar een linkje oid van produceren? Ik heb rondgekeken en geen concurrenten kunnen vinden die zelfs maar in de buurt van Apple's prijs komen:

[...]

Natuurlijk zijn er andere draadloze headphones te koop, zelfs voor een tientje uit China of misschien zelfs wel minder maar je moet wel appels met appels vergelijken. Vergelijk de Airpods met andere echt draadloze oortjes en de Beats series met andere lompe draadloze koptelefoons. Dan komen die Beats alsnog flink duur uit, maar de Airpods lijken toch echt verreweg de goedkoopste draadloze oortjes te zijn en nog met de langste accuduur ook.
Airpods 5 uur is gebased op 50% volume!! hoe zit met andere merken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Thomas schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:27:
Instap- en mid-end modellen (zowel oortjes als koptelefoons) van zeer goede merken kosten vaak al minder, dat wilde ik er mee illustreren.
En dat is dus precies waar ik de nadruk op wilde leggen. Dat is dus helemaal niet waar. Ja, je kan oortjes kopen met betere kwaliteit, hoef je niet hard voor te zoeken. Je kan ook draadloze koptelefoons vinden die beter klinken en je kan zelfs draadloze koptelefoons vinden die beter klinken *EN* ook nog eens minder kosten. Wat je echter niet kan vinden (ik niet dan) is volledig draadloze oortjes die beter klinken, minder kosten en even lang of langer meegaan op de accu.
De meerprijs van zo'n 150 euro t.o.v. normale Apple oortjes - zelfs meer t.o.v. oortjes van vergelijkbare kwaliteit - is naar mijn mening achterlijk.
Dat is alleen achterlijk wanneer je de prijs van de Airpods vergelijkt met een bedrade koptelefoon van vergelijkbare kwaliteit. Natuurlijk verliezen die Airpods dat, nogal logisch. Wanneer je ze vergelijkt met een lompe draadloze koptelefoon verliezen ze het waarschijnlijk op prijs, accuduur en kwaliteit, maar dat komt omdat je ze met een compleet ander product vergelijkt.

Een auto is ook veel duurder als een fiets. Wat achterlijk, ze zijn beide een vervoermiddel!

Apple heeft vast niet de beste kwaliteit in die oortjes gestopt en ze zijn ook vast wel iets duurder dan ze zouden kunnen zijn (ze moeten immers wel winst maken), maar achterlijk zou ik het zeker niet noemen. Ze hebben draadloze oortjes in de markt gezet voor een scherpe prijs met een goede accuduur. Dat die oortjes voor de meeste mensen geen goede oplossing zijn staat daar los van. Die mensen moeten dan deze oortjes niet kopen en voor 1 van de vele alternatieven gaan die andere afwegingen gemaakt hebben.
icegodd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:37:
Airpods 5 uur is gebased op 50% volume!! hoe zit met andere merken??
• Bij Earin kan ik niet vinden waarop ze de "up to 2h 50m in stereo mode" op gebaseerd hebben.
• Bragi claimt nu 6 uur afspeeltijd, maar zegt ook niets over waar ze dat vandaan hebben.
• Voor de Samsung Gear IronX kan ik alleen reviews vinden dat ze via bluetooth slechts 2 uur of minder meegaan, met de interne mediaspeler tot 3 uur.
• Voor Jabra ook geen informatie over hoe ze tot de speelduur gekomen zijn die ik kan vinden. Wel een document wat stelt dat ze de meest geavanceerde draadloze sport oortjes zijn.

Dus: Geen idee. Ik heb geen informatie kunnen vinden over hoe de speelduur van andere oortjes bepaald is. Het zou dus kunnen dat ze allemaal op 10% volume draaiden tijdens de test en het zou net zo goed kunnen dat het allemaal op 100% getest is.

[ Voor 24% gewijzigd door Gerco op 10-09-2016 23:55 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

[...]

[...]

Maar dan vergelijk je puur op Prijs en accu duur.
Accu duur is idd wel een belangrijke factoor maar bij Oordoppen zou geluidskwaliteit op 1 moeten staan en niet prijs/accuduur.

De kwaliteit van deze doppen moet nog bepaald worden natuurlijk maar de bedrade versie's zijn niet meer dan "prima". Als Apple het daar ook bij laat voor het draadloze model dan zijn er veel concurrenten beter.
maniak schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:10:
Kwam een interessant artikel tegen mbt dit onderwerp. In feite spreekt de schrijver zijn zorgen uit dat het verwijderen van de analoge uitgang content leveranciers weer aan de slag gaat met strenge DRM. En ja, de iPhone 7 heeft een los kabeltje erbij, maar het is onzeker of dat kabeltje "uitgezet" kan worden door een applicatie.

link: https://www.eff.org/deepl...-last-defense-against-drm
Mm het lijkt me niet dat Apple Applicaties gaat toestaan welke het analoge signaal via Lightning niet toe staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

OkselFris schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:41:
Je kan alleen maar zeggen dat ze lef hebben.
Of je kan zeggen dat ze hun macht 'misbruiken', als een ander merk dit had gedaan had de helft van de potentiële kopers al afgehaakt. Apple-kopers zijn gewoon (met alle respect) meestal zeer gehoorzaam aan de verkooppraatjes van Apple, al nagelt Apple een stuk stront op een plank kopen mensen het nog.
Ik vindt de stap van Apple vrij logisch en het zal wireless koptelefoon een verdere boost geven.
Ben ik het niet mee eens, wat is hier "logisch" aan? Logisch == vanzelfsprekend. Hier is niks vanzelfsprekends aan, en het zal de verkoop van draadloze koptelefoons zeker een boost geven, maar het zal vooral de beurs van Apple een boost geven. Ze kunnen nu immers 179,- vangen voor een product wat eerst niet bestond.
Nu zie ik mensen klagen over de geluids kwaliteit, maar je hebt tegenwoordig toch echt draadloze koptelefoons welke betere kwaliteit geven dan menig bedrade versie. Nu gebruiken de meesten de koptelefoon ook nog eens onderweg...nou niet de meest geschikte omgeving voor een audiophile koptelefoon.
Kijk, er is een verschil tussen goed geluid en mensen die voor de zogenaamde audiophile ervaring gaan. Er is echter ook een verschil tussen matig en goed geluid, en dat is net waar Bluetooth doorgaans een beetje mee door de mand valt. Als ik op mijn studiospeakers iets via Bluetooth stream kan ik echt heel duidelijk het verschil merken t.o.v. optical resp. S/PDIF. Er staan mij persoonlijk geen draadloze koptelefoon bij die een beter geluid heeft dan een gelijk geprijsde bedrade koptelefoon. Een accu kost geld, een ontvanger kost geld, een lader kost geld; kortom, vrij logisch is het in ieder geval niet.
De BT/wireless oplossing welke Apple nu gebruikt is schijnbaar een stuk zuiniger wat betreft verbruik en verlengd de duur van een geschikte draadloze koptelefoon.
Apple heeft zich te houden aan de Bluetooth standaarden die gelden, lijkt me zeer sterk dat ze met de huidige standaarden iets hebben geïntegreerd waardoor de accu van de koptelefoon langer meegaat. Sterker nog, hun eigen EarPods gaan naar eigen zeggen op 50% volume 5 uur mee, onacceptabel.
Ik ben erg benieuwd... Ik zal geen traan laten om net gemis van een kabeltje. Thuis gebruik ik wel een high end koptelefoon (sennheiser HD650) maar wat zou ik toch graag willen dat die draadloos was.
Ik ben benieuwd of deze stap toch niet nét iets te ver was en toch een aantal Apple fans laat overstappen op high-end Android. De mensen die sowieso al aan het twijfelen waren gaan nu sowieso niet voor een telefoon die een zeer veelvuldig gebruikte aansluiting mist en wéér duurder is dan het vorige model. Ik vind Bluetooth ook geweldig, maar het is geen substituut voor de fysieke aansluiting. Als het nu een waardig alternatief was, was er ook geen discussie geweest.
Over een paar jaar is het volledig geaccepteerd en zijn er meerdere merken die al dezelfde stap hebben genomen. Durf er een kratje bier tussen te zetten.
Sterker nog, ik durf er grof geld op in te zetten. Zoals ik al zei: Apple kan doen en laten wat ze willen, Apple fans interesseert het toch geen reet wat andere mensen vinden en hebben op dat gebied spreekwoordelijk stront in de oren. Natuurlijk is er nu discussie, maar loopt over 2 maanden weer iedereen die een 6S had met een 7 rond, want "zo gaat dat nu eenmaal". En ik kan hoog of laag gaan springen, het enige waarmee ik een stem heb is met mijn beurs. Waarom ik echter hier een discussie meevoer en fel tegen het besluit van Apple ben is juist omdat dit gegarandeerd gaat doorsijpelen naar Android. Of die fabrikanten hebben wel verstand en willen niet dat men naar de concurrent gaat, want concurrentie is er genoeg. En ik zal je dat zeggen, als ik volgend jaar een vervanger zoek voor mijn Nexus 6P koop ik de telefoon die nog een audio-jack heeft, welk merk dat dan ook moge zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gerco schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:39:
[...]

En dat is dus precies waar ik de nadruk op wilde leggen. Dat is dus helemaal niet waar. Ja, je kan oortjes kopen met betere kwaliteit, hoef je niet hard voor te zoeken. Je kan ook draadloze koptelefoons vinden die beter klinken en je kan zelfs draadloze koptelefoons vinden die beter klinken *EN* ook nog eens minder kosten. Wat je echter niet kan vinden (ik niet dan) is volledig draadloze oortjes die beter klinken, minder kosten en even lang of langer meegaan op de accu.

[...]

Dat is alleen achterlijk wanneer je de prijs van de Airpods vergelijkt met een bedrade koptelefoon van vergelijkbare kwaliteit. Natuurlijk verliezen die Airpods dat, nogal logisch. Wanneer je ze vergelijkt met een lompe draadloze koptelefoon verliezen ze het waarschijnlijk op prijs, accuduur en kwaliteit, maar dat komt omdat je ze met een compleet ander product vergelijkt.

Een auto is ook veel duurder als een fiets. Wat achterlijk, ze zijn beide een vervoermiddel!

Apple heeft vast niet de beste kwaliteit in die oortjes gestopt en ze zijn ook vast wel iets duurder dan ze zouden kunnen zijn (ze moeten immers wel winst maken), maar achterlijk zou ik het zeker niet noemen. Ze hebben draadloze oortjes in de markt gezet voor een scherpe prijs met een goede accuduur. Dat die oortjes voor de meeste mensen geen goede oplossing zijn staat daar los van. Die mensen moeten dan deze oortjes niet kopen en voor 1 van de vele alternatieven gaan die andere afwegingen gemaakt hebben.
En ik doelde er nou net op dat die airpods voor velen gewoon geen goed idee zijn. En ik vind het persoonlijk wel een vrij achterlijk product (i.i.g. voor deze prijs). Zoals ik al zei, een meerprijs van 150 (~500%)euro voor het missen van een draadje, met alle nadelen van dien is echt heel erg bizar. Dat er geen wijdverspreide alternatieven zijn betekent niet dat dat de prijs rechtvaardigt, en dat het iets "nieuws" is - vergelijkbare producten bestaan wel - betekent niet dat het een goed product is.

http://www.cnet.com/uk/ne...er-funding-in-half-a-day/

Dit is 1 van de voorbeelden, zo zijn er wel meer. Gooi wireless earbuds door Google en je zult er meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Thomas schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:53:
En ik doelde er nou net op dat die airpods voor velen gewoon geen goed idee zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Airpods zijn niet voor iedereen een goede oplossing, voor de meeste mensen waarschijnlijk niet. Daar hebben we het dan dus ook niet over. Het is niet alsof Apple gezegd heeft dat Airpods voor iedereen de beste manier is om naar muziek te luisteren (alhoewel... Apple kennende hebben ze dat misschien wel gezegd...)
En ik vind het persoonlijk wel een vrij achterlijk product (i.i.g. voor deze prijs). Zoals ik al zei, een meerprijs van 150 (~500%)euro voor het missen van een draadje, met alle nadelen van dien is echt heel erg bizar.
Dat is prima, dat mag je vinden. Ik neem dan aan dat je dat ook vindt van alle andere draadloze oortjes, aangezien die stuk voor stuk allemaal nog duurder zijn en nog korter meegaan op de accu. Let wel: Draadloze koptelefoons tellen niet mee, ander product. De Beats serie is serieus overpriced maar heeft niets met Airpods te maken.
Ook hier staat de "final retail price" op $199. Nog los van het feit dat Kickstarter projecten niet altijd even succesvol verlopen.
Dit is 1 van de voorbeelden, zo zijn er wel meer. Gooi wireless earbuds door Google en je zult er meer vinden.
Dat is dus precies wat ik gedaan heb. Het resultaat staat hierboven ergens gequote.

Ik zal de laatste zijn die gaat roepen dat alles van Apple geweldig is, ook al heb ik best veel Apple spul thuis liggen. Ik vind alleen dat ongefundeerde geblaaskaak van "Apple: DUAH!" een beetje overtrokken. Zelfs nu, met een product wat overduidelijk een stuk goedkoper is dan de directe concurrentie kan men niet voorbij het onderbuikgevoel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

kuusj98 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:49:
Sterker nog, ik durf er grof geld op in te zetten. Zoals ik al zei: Apple kan doen en laten wat ze willen, Apple fans interesseert het toch geen reet wat andere mensen vinden en hebben op dat gebied spreekwoordelijk stront in de oren. Natuurlijk is er nu discussie, maar loopt over 2 maanden weer iedereen die een 6S had met een 7 rond, want "zo gaat dat nu eenmaal". En ik kan hoog of laag gaan springen, het enige waarmee ik een stem heb is met mijn beurs. Waarom ik echter hier een discussie meevoer en fel tegen het besluit van Apple ben is juist omdat dit gegarandeerd gaat doorsijpelen naar Android. Of die fabrikanten hebben wel verstand en willen niet dat men naar de concurrent gaat, want concurrentie is er genoeg. En ik zal je dat zeggen, als ik volgend jaar een vervanger zoek voor mijn Nexus 6P koop ik de telefoon die nog een audio-jack heeft, welk merk dat dan ook moge zijn.
Dit hoop ik dus ook niet en eigenlijk zou het ook gek zijn. Het enige échte voordeel (buiten een draad irritant vinden) is een paar procent meer ruimte in de telefoon, waarmee je wel een belangrijke feature weghaalt en mensen dwingt óf draadloos te gaan, óf met rare adapters of dongles of een combinatie daarvan te gaan werken. Mag hopen dat de Android grootmachten inzien dat dit van de zotte is, en de beredenering van Apple is ook nog eens klinklare onzin ("We gaan vooruit... Door een niet achterhaalde feature weg te halen en een bestaande technologie, zelfs in onze eigen producten, als innovatie in de markt zetten" 8)7 ).

Goed, we zullen zien, maar hoop dat dit net als het gebrek aan een SD slot een typisch Apple dingetje blijft (waarmee ze zichzelf uiteindelijk enkel in de voet schieten; met het weghalen van een 3,5mm jack zul je denk ik geen klanten winnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gerco schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:03:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Airpods zijn niet voor iedereen een goede oplossing, voor de meeste mensen waarschijnlijk niet. Daar hebben we het dan dus ook niet over. Het is niet alsof Apple gezegd heeft dat Airpods voor iedereen de beste manier is om naar muziek te luisteren (alhoewel... Apple kennende hebben ze dat misschien wel gezegd...)

[...]

Dat is prima, dat mag je vinden. Ik neem dan aan dat je dat ook vindt van alle andere draadloze oortjes, aangezien die stuk voor stuk allemaal nog duurder zijn en nog korter meegaan op de accu. Let wel: Draadloze koptelefoons tellen niet mee, ander product. De Beats serie is serieus overpriced maar heeft niets met Airpods te maken.

[...]

Ook hier staat de "final retail price" op $199. Nog los van het feit dat Kickstarter projecten niet altijd even succesvol verlopen.

[...]

Dat is dus precies wat ik gedaan heb. Het resultaat staat hierboven ergens gequote.

Ik zal de laatste zijn die gaat roepen dat alles van Apple geweldig is, ook al heb ik best veel Apple spul thuis liggen. Ik vind alleen dat ongefundeerde geblaaskaak van "Apple: DUAH!" een beetje overtrokken. Zelfs nu, met een product wat overduidelijk een stuk goedkoper is dan de directe concurrentie kan men niet voorbij het onderbuikgevoel zien.
Ik vind alle oortjes zonder draden vrij idiote producten inderdaad, en vind het persoonlijk ook totaal niet gek - en hier ligt ons verschil - om deze draadloze oortjes met welke andere hoofdtelefoons/oortjes dan ook te vergelijken, want het zijn vrijwel dezelfde producten met precies dezelfde functie. Dat doe ik dan ook, en van daaruit kan ik een mening vormen.

Of Apple ze nou maakt of een ander merk interesseert me ook niet zo veel, wat ik Apple vooral aanreken is het weghalen van een 3.5mm jack, al kan me dat in principe ook niets schelen, ik heb al jaren geen iPhone gehad. Helaas heeft dit bedrijf genoeg invloed op andere merken en zou deze keuze overgenomen kunnen worden, dat is met name waar ik samen met o.a. kuusj bang voor ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Thomas schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:26:
... wat ik Apple vooral aanreken is het weghalen van een 3.5mm jack, al kan me dat in principe ook niets schelen, ik heb al jaren geen iPhone gehad. Helaas heeft dit bedrijf genoeg invloed op andere merken en zou deze keuze overgenomen kunnen worden, dat is met name waar ik samen met o.a. kuusj bang voor ben.
Daar ben ik het helemaal mee eens en ik hoop dan ook vurig dat Apple volgend jaar het boetekleed aantrekt en die aansluiting weer terug brengt (waarschijnlijk onder luid geroep dat "onze klanten het graag willen en we luisteren naar onze klanten" of iets dergelijks). Helaas zal dat waarschijnlijk wel niet gaan gebeuren.

Helaas, het beste waar we op kunnen hopen is een USB-C aansluiting op de telefoon, misschien zelfs wel samen met een lightning connector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Ik raad alle sceptici aan om voor 119 euro de Bragi "Headphone" te preorderen en uit te proberen bij launch.

Klinkt het niet dan stuur je ze gewoon retour in 14 dagen (via UPS gratis terug naar Duitsland).

Tenzij je natuurlijk alleen tevreden kunt zijn met Sennheiser IE 800 kwaliteit.

The Dash vergelijken met Airpods gaat ook helemaal niet op, totaal verschillende producten.

[ Voor 14% gewijzigd door anessie op 11-09-2016 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerco schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:34:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens en ik hoop dan ook vurig dat Apple volgend jaar het boetekleed aantrekt en die aansluiting weer terug brengt (waarschijnlijk onder luid geroep dat "onze klanten het graag willen en we luisteren naar onze klanten" of iets dergelijks). Helaas zal dat waarschijnlijk wel niet gaan gebeuren.

Helaas, het beste waar we op kunnen hopen is een USB-C aansluiting op de telefoon, misschien zelfs wel samen met een lightning connector.
Waarom is "het beste waar we op kinnen hopen een USB-C aansluiting". Waarom denk je dat dit de heilige graal is?

Ik heb 1 USB-c product (MacBook Retina) en een hele hoop lightning producten inclusief kabels.

USB-C voegt eigenlijk vanaf lightning totaal niets toe.
Alles vanaf een telefoon kan over lightning, lightning is al omkeerbaar enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ervoor dat fabrikanten zelf de vrijheid mogen hebben om de beste oplossingen te bedenken voor hun klanten. Dit houdt wat mij betreft ook in dat zij zelf mogen bedenken welke aansluitingen ze gebruiken. Dit heeft met zich meegebracht dat het niet meer uitmaakt welke zijde van de stekker aan welke kant zich bevindt bij het inpluggen. USB-C kwam pas later. Apple heeft zich later ook aangesloten in hetzelfde team wat mee USB-C heeft ontwikkeld.

Apple heeft gekozen voor de aansluiting die ze zelf Lightning noemen. Bevindt zich inmiddels op verschillende apparaten van Apple. Dit is een digitale aansluiting waarbij de pin aansluiting gedeeltelijk zelf bepaald kan worden. Dit houdt ook in dat het versturen van digitale audio mogelijk is.

Dit biedt ook de mogelijkheid dat premium audio fabrikanten zelf hun eigen DAC in hun producten kunnen verwerken. Apple's core business is niet audio. Dus uiteindelijk ben ik van mening dat het alleen maar voordelen oplevert.

De mogelijkheid om audio digitaal over te brengen was eigenlijk al een hele tijd aanwezig. Dit jaar vanaf 2016 met de iPhone 7 heeft Apple besloten dat het nu wel welletjes is geweest. Enige kanttekening die ik nog wel maak is dat het helemaal gaaf was geweest als Apple vanaf nu ook bij Apple Music lossless audio zou aanbieden en dit ook tijdens de keynote hadden laten blijken. Denk dat ze dan iets sterker hadden gestaan dan te zeggen de poort is gewoon oud geworden en we hebben wat ruimte nodig in de iPhone voor andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:14:
Ik ben ervoor dat fabrikanten zelf de vrijheid mogen hebben om de beste oplossingen te bedenken voor hun klanten. Dit houdt wat mij betreft ook in dat zij zelf mogen bedenken welke aansluitingen ze gebruiken. Dit heeft met zich meegebracht dat het niet meer uitmaakt welke zijde van de stekker aan welke kant zich bevindt bij het inpluggen. USB-C kwam pas later. Apple heeft zich later ook aangesloten in hetzelfde team wat mee USB-C heeft ontwikkeld.

Apple heeft gekozen voor de aansluiting die ze zelf Lightning noemen. Bevindt zich inmiddels op verschillende apparaten van Apple. Dit is een digitale aansluiting waarbij de pin aansluiting gedeeltelijk zelf bepaald kan worden. Dit houdt ook in dat het versturen van digitale audio mogelijk is.

Dit biedt ook de mogelijkheid dat premium audio fabrikanten zelf hun eigen DAC in hun producten kunnen verwerken. Apple's core business is niet audio. Dus uiteindelijk ben ik van mening dat het alleen maar voordelen oplevert.

De mogelijkheid om audio digitaal over te brengen was eigenlijk al een hele tijd aanwezig. Dit jaar vanaf 2016 met de iPhone 7 heeft Apple besloten dat het nu wel welletjes is geweest. Enige kanttekening die ik nog wel maak is dat het helemaal gaaf was geweest als Apple vanaf nu ook bij Apple Music lossless audio zou aanbieden en dit ook tijdens de keynote hadden laten blijken. Denk dat ze dan iets sterker hadden gestaan dan te zeggen de poort is gewoon oud geworden en we hebben wat ruimte nodig in de iPhone voor andere hardware.
Het zou trouwens wel erg tof zijn als Apple Lossless zou gaan aanbieden via Apple Music.

Daarmee kunnen ze nog best een tikkie aan Spotify uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:50:
Waarom is "het beste waar we op kinnen hopen een USB-C aansluiting". Waarom denk je dat dit de heilige graal is?

Ik heb 1 USB-c product (MacBook Retina) en een hele hoop lightning producten inclusief kabels.
Lightning is een aansluiting die alleen van Apple is en waarover je Apple royalties moet betalen wanneer je een apparaat wilt ontwikkelen. Dat maakt apparaten duurder dan nodig en Apple de gatekeeper voor wat voor apparaten we allemaal mogen hebben.

USB-C is een open standaard en iedereen mag daar apparaten voor maken (misschien wel met licentiekosten, geen idee). Daar is niemand de gatekeeper en kan iedereen elk apparaat maken wat ze willen.

Op technisch vlak zijn USB-C en Lightning misschien niet heel verschillend, maar op andere vlakken dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerco schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:29:
[...]

Lightning is een aansluiting die alleen van Apple is en waarover je Apple royalties moet betalen wanneer je een apparaat wilt ontwikkelen. Dat maakt apparaten duurder dan nodig en Apple de gatekeeper voor wat voor apparaten we allemaal mogen hebben.

USB-C is een open standaard en iedereen mag daar apparaten voor maken (misschien wel met licentiekosten, geen idee). Daar is niemand de gatekeeper en kan iedereen elk apparaat maken wat ze willen.

Op technisch vlak zijn USB-C en Lightning misschien niet heel verschillend, maar op andere vlakken dus wel.
Dat is wel gelijk het grootste nadeel van USB-C wat je hier aanhaalt.

Met een MFI Lightning cable of een originele Apple lightning Cable weet je wat je koopt.

Met USB-C weet je dat niet. Je ziet nu al een enorme wildgroei aan onwijs slechte USB-C kabels.

Hierdoor krijg je dus potentieel een slechtere ervaring als je een dergelijke open standaard gaat gebruiken. Prima op andere platformen maar een groot percentage van de iOS gebruikers kiest voor "het werkt gewoon" en/of zekerheid.

Edit: Ik bedenk me nu ineens dat je dan ook andere apparaten gaat krijgen met USB-C welke helemaal niet op iOS hoeven te werken.

Koop je ergens een USB-C wekker werkt hij niet op iOS. Super verwarrend voor de normale consument "want het is toch dezelfde stekker".

Krijg je dezelfde ellende als met Windows en Android (enorm veel hardware moeten ondersteunen). Verlies je een gedeelte van de optimalisatie mee en dat moeten we eigenlijk niet willen.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 11-09-2016 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

FreakNL

Well do ya punk?

R3M1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:23:
[...]

Per luchtvaartmaatschappij afhankelijk - geen algemene regel.
Je kan gewoon BT en WiFi aanzetten terwijl flight mode aanstaat. Dit mag bij ELKE maatschappij.

Dus je kan in-flight gewoon laden en tegelijkertijd je buds of andere BT headset gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 11-09-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
FreakNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:16:
[...]

Je kan gewoon BT en WiFi aanzetten terwijl flight mode aanstaat. Dit mag bij ELKE maatschappij.

Dus je kan in-flight gewoon laden en tegelijkertijd je buds of andere BT headset gebruiken.
Het wordt per maatschappij bepaalt - dat jij toevallig een aantal hebt gehad die Wifi aanbieden en BT toestaan wilt nog niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Genoeg keren meegemaakt dat expliciet wordt gezegd dat alle elektronische middelen die signalen uitzenden uitgezet dienen te worden.

Voorbeeld: https://www.jal.com/en/flight/safety/flight/phone.html

[ Voor 6% gewijzigd door R3M1 op 11-09-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 01:26:
[...]

Het zou trouwens wel erg tof zijn als Apple Lossless zou gaan aanbieden via Apple Music.

Daarmee kunnen ze nog best een tikkie aan Spotify uitdelen.
Daarmee zou (in het geval van streamen) het dataverbruik bijna verviervoudigen (Apple music streamt in 256kb/s, FLAC tegen de 1Mb/s), voor zowel Apple als de gebruiker.

Daarnaast denk ik dat het verschil tussen wat al een aardig hoge bitrate is van de meeste streamingdiwnsten en lossless niet te merken zal zijn voor minstens 90% van de bevolking. Niet alleen omdat het verschil erg klein is, ook omdat vaak oortjes/koptelefoons de bottleneck zijn en niet het geluid. Ter illustratie, als ik mijn gooi en smijt oortjes van Sennheisser op mijn versterker aansluit en een LP/CD draai, klinkt dat niet direct beter dan een ~300kb/s MP3 op mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik vind de reactie op een nieuwe iPhone altijd een beetje jammer. Vaak wordt er gezeurd over te weinig innovatie. Nu innoveren ze en is het weer niet goed.

Denk vooral even terug naar Flash en hoe Apple ervoor heeft gezorgd dat dit vrijwel uitgefaseerd is terwijl het de standaard was.

Nu Apple de 3,5-plug eruit heeft gehaald, worden andere bedrijven "gedwongen" om hierin mee te gaan, om te zoeken naar oplossingen voor de problemen van BT-dopjes. Nu zullen de Grado's en de Beijer Dynamica vanzelf komen met bluetooth oortjes die kwalitatief veel beter zijn dan de Airpods.

Ik begrijp daarom dat Apple het een "moedige keuze" noemt om de 3,5-plug eruit te halen. Innovatie = Verandering. Verandering = Angst. De Angst voor verandering is afhankelijk van 3 dingen:
1. Visie,
2. Realisatie van de Visie,
3. Ontevredenheid.

1. Visie
Apple heeft altijd een hele duidelijke visie laten zien. Ze dragen deze uit en handelen er naar. Voor mij komt het erop neer dat ze producten maken waarbij de gebruiker centraal staat. Hierover uitweiden is hier onnodig.
2. Realisatie
Wat de realisatie betreft hebben ze al duidelijke stappen gezet: langste accuduur, goede pairing implementatie, prijs en gebruik.
3. Ontevredenheid
Ontevredenheid is de lastigste en nogal persoonsafhankelijk. Ikzelf heb geen moeite met bedraadde oordopjes, maar zie wel dat de toekomst niet in bedraad ligt. Ik heb draadloze oordopjes ook nooit serieus overwogen. Tot nu. Apple heeft zich bij mij allang bewezen. Ik tik dit bericht op m'n 4 jaar oude iPhone 5 en ervaar de visie en realisatie van Apple dus dagelijks. Apple is daarom m.i. het beste bedrijf die deze uitdaging heeft kunnen oppakken.

Daarom heb ik de iPhone 7 ook besteld. Ik ben niet zo bang voor de toekomst. Al helemaal niet als Apple het voortouw neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

Apple kennende zal dat niet gebeuren, omdat ze dan de USB-C onderdeel moeten maken de van de iPhone.
Ipv de kostprijs per iPhone te verhogen, is het natuurlijk aantrekkelijker een Lightning --> USB-C adapter te gaan verkopen :X

Over de iPhone 7:
Ik begrijp dat ik nog steeds mijn sennheiser speakerphone via de 3,5 jack kan gebruiken icm een nieuwe iPhone en dat er een adapter hiervoor met de telefoon word meegeleverd.

Maar gelijktijden de telefoon laden terwijl deze aan de speakerphone hangt is geen optie meer?

@hierboven:
Apple levert nog gewoon oordoppies met draad met de iPhone 7, hoewel ik de toegevoegde waarde wel zie van de draadloze doppies, zal ik deze zeker niet voor 159 USD gaan aanschaffen en wat mij betreft slaan ze met deze prijs de plank behoorlijk mis.

[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 11-09-2016 10:54 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
[...]

Dat past niet in de filosofie van apple. Vooral ook de video van steve jobs kijken die daar staat, waarin hij duidelijk aangeeft,waarom de jack niet meer in de iphone zit.
https://9to5mac.com/2016/...e-phil-schiller-iphone-7/

[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 11-09-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Volgens jaar hebben Google en Samsung ook de 3.5 jack laten vallen in hun flagship devices, omdat het nu "kan".
Alle smartphone leveranciers zitten namelijk met een 'real-estate problem' in hun telefoon. En op deze manier forceren ze ook nog wat accessoires verkoop.

Het laten vallen van de 3.5 jack is echt een one-way change en die komt nooit meer terug op mobiele apparaten. Sterker nog, ik verwacht dat de volgende macbooks ook een lightning poort krijgen ipv 3.5 jack.

Ikzelf hoop dat Bose binnenkort een QC20 met lightning uitbrengt. Dan heb je dat batterij pack niet meer aan de kabel omdat die vanuit de lightning gevoed kan worden. Daarnaast kan je de active noice cancellation beheren op je telefoon. In een vliegtuig wil ik maximale cancellation op lage tonen (vliegtuigmotoren) terwijl ik op kantoor liever cancellation heb op de midden-tonen (achtergrond geroezemoes).

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:19
Ik snap het goedpraten van deze beslissing niet.
.1 Apple doet dit niet om de algemene techwereld vooruit te helpen, want lightning headphones

2. Tegelijk bedraad luisteren/ opladen/ extra adapters is voor zo een dure device ook niet goed te praten.

3. Courage mijn r**t. Ze locken de iPhone nog meer in hun eigen ecosysteem. 180, voor hun draadloze optie? Als ze echt veranderingen wilde doorvoeren omwille van de gebruikers dan leverden ze die mee.
Eerst zeggen dat het moedig veranderingen doorvoert, maar dan een 3.5mm jack adapter meeleveren.

Dit brengt eeder problemen met zich mee dan voordelen. De 3.m jack is zo een beetje de meest gebruikte feature ooit. Het is arrogant om hem op deze manier de deur uit te doen.

Nee, nu heb je een toch al duur toestel en moet je daar, wil je een beetje kwaliteit nog eens 200,- voor een draadloze optie uitgeven.
Je ziet dat de meeste iPhone gebruikers gewoon de standaard geleverde oortjes gebruiken. Nu wordt er niets meegeleverd.

Ik heb zelf een 200 + hoofdtelefoon (bedraad) omdat draadloos gewoon niet goed genoeg is om dit te doen vervangen. Trust me, i tried.

Kortom, Apple helpt alleen zichzelf hiermee.

Voor de gewone doorsnee klant gaat dit een probleem worden.

Ik ben in ieder geval blij met mijn SE. En mijn volgende telefoon wordt dan toch een android 😳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

4acesNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:45:
.1 Apple doet dit niet om de algemene techwereld vooruit te helpen, want lightning headphones

2. Tegelijk bedraad luisteren/ opladen/ extra adapters is voor zo een dure device ook niet goed te praten.

3. Courage mijn r**t. Ze locken de iPhone nog meer in hun eigen ecosysteem. 180, voor hun draadloze optie? Als ze echt veranderingen wilde doorvoeren omwille van de gebruikers dan leverden ze die mee.
Eerst zeggen dat het moedig veranderingen doorvoert, maar dan een 3.5mm jack adapter meeleveren.

Dit brengt eeder problemen met zich mee dan voordelen. De 3.m jack is zo een beetje de meest gebruikte feature ooit. Het is arrogant om hem op deze manier de deur uit te doen.

Nee, nu heb je een toch al duur toestel en moet je daar, wil je een beetje kwaliteit nog eens 200,- voor een draadloze optie uitgeven.
Je ziet dat de meeste iPhone gebruikers gewoon de standaard geleverde oortjes gebruiken. Nu wordt er niets meegeleverd.

Ik heb zelf een 200 + hoofdtelefoon (bedraad) omdat draadloos gewoon niet goed genoeg is om dit te doen vervangen. Trust me, i tried.

Ik ben in ieder geval blij met mijn SE. En mijn volgende telefoon wordt dan toch een android 😳
De standaard oordopjes worden wel meegeleverd, nu met lightning aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 19:11
Wat ik ook wel humor vind is dat Apple inzet op 'the future is wireless', iets waar ik zelf ook achter sta. Waarom ze draadloos opladen dan nog niet hebben geïmplementeerd is me dan een raadsel, er zijn al voldoende toestellen die dat ondersteunen, en de techniek is ook al ver genoeg om dat te kunnen ondersteunen.

Wellicht iets voor de iPhone 8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff....ik zou je huiswerk nog maar een keer overdoen. Zitten zoveel onwaarheden in je verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit brengt eeder problemen met zich mee dan voordelen. De 3.m jack is zo een beetje de meest gebruikte feature ooit.
Hahah mooi dit, ik moest er toch even om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Geert1976 schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:50:
[...]

pfff....ik zou je huiswerk nog maar een keer overdoen. Zitten zoveel onwaarheden in je verhaal
Hij heeft wel gelijk qua conclusie: dit is omd e winst van apple te doen, niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Apple is een smartphone maker met veel invloed. Deze stap zal een boost geven aan de draadloze headphone industrie.
Overgangssituatie.
Er zijn al goede JBL wireless headphones voor €90.
Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4973/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/e/ar/earpods/iphone/earpods-iphone-box-201609?wid=236&hei=744&fmt=jpeg&qlt=80&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1472427664725
Dan gebruik je toch het verloopje?

De gewone doorsnee klant geeft hier geen fuck om en zoekt geen spijkers op laag water. Toen ik mijn vriendin vertelde dat de iPhone 7 een nieuwe stekker voor koptelefoon had, reageerde ze met "ja okee".
Dat mag. Maar ga er maar vanuit dat de flagship androids ook binnenkort de 3.5 jack kwijt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k995 schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:55:
[...]

Hij heeft wel gelijk qua conclusie: dit is omd e winst van apple te doen, niks meer.
ow, ik dacht dat Apple een filantropische instelling was. Weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wat ik me afvraag is waar je bang voor bent. Je kan je hoofdtelefoon van €200 nog prima gebruiken op de iPhone 7. Apple begrijpt ook dat dit een overgang is, dus leveren ze de adapter er standaard bij. Verder zitten er ook nog lightning EarPods bij, dus daar heb je ook geen last van?
Dus alles wat je kon met je SE, kan nog steeds met de iPhone 7.

Je kan natuurlijk heel moeilijk doen over opladen en luisteren naar muziek, maar ik zie weinig mensen in de metro met een powerbank en oordopjes in.
"Ja, maar het gaat om de mogelijkheid, want die is weg." Als je het niet gebruikt, waar heb je t dan voor nodig?

Dus ik vind niet dat het wordt goedgepraat, ik denk dat jij (en velen andere) nogal naar spijkers op laag water zoeken...
En mijn volgende telefoon wordt dan toch een android 😳
Haha, bluf niet zo, man!

Als je Apple gewend bent, wil je voor geen goud overstappen op Android. Succes! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Laatst online: 19-09 13:08
SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:46:
Ik vind de reactie op een nieuwe iPhone altijd een beetje jammer. Vaak wordt er gezeurd over te weinig innovatie. Nu innoveren ze en is het weer niet goed.

Denk vooral even terug naar Flash en hoe Apple ervoor heeft gezorgd dat dit vrijwel uitgefaseerd is terwijl het de standaard was.

Nu Apple de 3,5-plug eruit heeft gehaald, worden andere bedrijven "gedwongen" om hierin mee te gaan, om te zoeken naar oplossingen voor de problemen van BT-dopjes. Nu zullen de Grado's en de Beijer Dynamica vanzelf komen met bluetooth oortjes die kwalitatief veel beter zijn dan de Airpods.

Ik begrijp daarom dat Apple het een "moedige keuze" noemt om de 3,5-plug eruit te halen. Innovatie = Verandering. Verandering = Angst. De Angst voor verandering is afhankelijk van 3 dingen:
1. Visie,
2. Realisatie van de Visie,
3. Ontevredenheid.

1. Visie
Apple heeft altijd een hele duidelijke visie laten zien. Ze dragen deze uit en handelen er naar. Voor mij komt het erop neer dat ze producten maken waarbij de gebruiker centraal staat. Hierover uitweiden is hier onnodig.
2. Realisatie
Wat de realisatie betreft hebben ze al duidelijke stappen gezet: langste accuduur, goede pairing implementatie, prijs en gebruik.
3. Ontevredenheid
Ontevredenheid is de lastigste en nogal persoonsafhankelijk. Ikzelf heb geen moeite met bedraadde oordopjes, maar zie wel dat de toekomst niet in bedraad ligt. Ik heb draadloze oordopjes ook nooit serieus overwogen. Tot nu. Apple heeft zich bij mij allang bewezen. Ik tik dit bericht op m'n 4 jaar oude iPhone 5 en ervaar de visie en realisatie van Apple dus dagelijks. Apple is daarom m.i. het beste bedrijf die deze uitdaging heeft kunnen oppakken.

Daarom heb ik de iPhone 7 ook besteld. Ik ben niet zo bang voor de toekomst. Al helemaal niet als Apple het voortouw neemt.
Ik ben het met je eens. Alleen versta ik onder die draadloze toekomst waar Apple het over heeft toch wel iets anders dan wat er nu gepresenteerd is. Draadjes zijn eigenlijk vervangen door andere draadjes. Het draadje tussen je iPhone en je oordopjes wordt vervangen door het draadje tussen je oplaad-doosje en het stopcontact. Ze nemen nu één ergernis weg en creëren een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 22:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
Uit mijn frustratie snel geschreven helaas. Maar blijf wel bij mijn standpunt. Je moet wel een grote Apple fanboy zijn om het helemaal/ allemaal goed te praten. Een eigen standaard implementeren (nog meer dan alleen opladen/ data transfer) is gewoon niet goed te praten. Draadloos is de toekomst, bla bla..

De meeste draadloze oplossigen voor zaken zijn nog steeds niet beter dan draadloze.

Maar draag vooral de roze bril. Ik denk dat mensen hier nog flink op terug gaan komen.

Btw. Ik ben een groot Apple fan. En meestal kan ik hun keuzes begrijpen. Dit is gewoon niet goed doordacht/ uitgedacht. Had dan op zijn minst draadloos opladen toegevoegd. Opladen en hoofdtelefoon in één ingang is gewoon te belachelijk voor woorden. Je belemmert de gebruiker die nu met dingen rekening moet gaan houden waar dat eerst niet hoefde. Dat is on Apple. Net als iOS 10 btw. Ook z'n draak die dingen meer ongebruikelijker maakt dan voorheen.

Kortom. Ik denk dat de meeste gebruikers niet draadloos zullen gaan en dus de meegeleverde lighting hoofdtelefoons zullen gebruiken. Dan stoten ze vanzelf tegen de problemen aan.
SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:15:
[...]

Wat ik me afvraag is waar je bang voor bent. Je kan je hoofdtelefoon van €200 nog prima gebruiken op de iPhone 7. Apple begrijpt ook dat dit een overgang is, dus leveren ze de adapter er standaard bij. Verder zitten er ook nog lightning EarPods bij, dus daar heb je ook geen last van?

Je kan natuurlijk heel moeilijk doen over opladen en luisteren naar muziek, maar ik zie weinig mensen in de metro met een powerbank en oordopjes in.
"Ja, maar het gaat om de mogelijkheid, want die is weg." Als je het niet gebruikt, waar heb je t dan voor nodig?
Power users moeten hun phone vaak twee keer op een dag opladen. Als je dan iets wilt luisteren terwijl dit gebeurt, dan kan dit niet. Als je er een beetje omheen gaat plannen zou het idd best werken. Maar het is omslachtig. En heel veel mensen bellen gewoon met hun oortje in. Dit kan dan ook niet.

Dit is wat ik bedoel met onhandig en niet goed uitgedacht. Je neemt iets weg en komt met een extra probleem aanzetten. Draadloos opladen en ik was half zo boos niet.

Komt ook nog bij kijken dat Apple nog meer macht heeft over het gebruik dan voorheen. Straks gaan ze nog kloten met DRM en dergelijke.

En tja, heb een paar keer met Android gedansd en altijd weer terug naar Apple. Al wordt dat lijntje steeds dunner.
IOS 10 is echt een onhandige draak geworden. Grappig dat een aantal dingen teruggrijpen naar pre- iOS7 dingen qua ontwerp. Notificaties zijn vreselijk nu. Maar goed. Dit gaat over de hoofdtelefoon ingang. :)

[ Voor 42% gewijzigd door 4acesNL op 11-09-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
- mijn excuses. Zit op mijn telefoon te typen.

[ Voor 96% gewijzigd door 4acesNL op 11-09-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
4acesNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:49:
- mijn excuses. Zit op mijn telefoon te typen.
Reactie op die erboven dus. Maar die sowieso te lang om te quoten.
Afbeeldingslocatie: https://www.belkin.com/medias/sys_master/h52/h07/10067464749086/belkin-home-pod-product-lightning-audio-charge-rockstar-f8j198-v01-r01-us-300x300_x2.jpg
En er gaat er vast ook 1 komen met een 3.5 jack. Problem solved.

[ Voor 7% gewijzigd door pacificocean op 11-09-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:14:
[...]

Daarmee zou (in het geval van streamen) het dataverbruik bijna verviervoudigen (Apple music streamt in 256kb/s, FLAC tegen de 1Mb/s), voor zowel Apple als de gebruiker.

Daarnaast denk ik dat het verschil tussen wat al een aardig hoge bitrate is van de meeste streamingdiwnsten en lossless niet te merken zal zijn voor minstens 90% van de bevolking. Niet alleen omdat het verschil erg klein is, ook omdat vaak oortjes/koptelefoons de bottleneck zijn en niet het geluid. Ter illustratie, als ik mijn gooi en smijt oortjes van Sennheisser op mijn versterker aansluit en een LP/CD draai, klinkt dat niet direct beter dan een ~300kb/s MP3 op mijn telefoon.
Maar dat iets maar voor 10% van de markt is betekend niet dat we het dan maar moeten laten varen.
Soms zit innovatie juist in kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
pacificocean schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:53:
[...]

Reactie op die erboven dus. Maar die sowieso te lang.
[afbeelding]
En er gaat er vast ook 1 komen met een 3.5 jack. Problem solved.
Serieus? Dit is je antwoord? Moet ik de 3.5mm jack connecter en dit ding extra meedragen? Dat is toch geen oplossing? :D

Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit overdracht van Lightning? Ik had ooit gelezen dat er een limitatie op de bitrate zit?

[ Voor 0% gewijzigd door 4acesNL op 11-09-2016 13:00 . Reden: Type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Thomas schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:53:
[...]

En ik doelde er nou net op dat die airpods voor velen gewoon geen goed idee zijn. En ik vind het persoonlijk wel een vrij achterlijk product (i.i.g. voor deze prijs). Zoals ik al zei, een meerprijs van 150 (~500%)euro voor het missen van een draadje, met alle nadelen van dien is echt heel erg bizar. Dat er geen wijdverspreide alternatieven zijn betekent niet dat dat de prijs rechtvaardigt, en dat het iets "nieuws" is - vergelijkbare producten bestaan wel - betekent niet dat het een goed product is.

http://www.cnet.com/uk/ne...er-funding-in-half-a-day/

Iets te kort door de bocht, Je moet ook naar zaken kijken als de bediening (tappen) infrarood herkenning wanneer je ze in hebt en de lader. Een dergelijk product kost vanzelfsprekend meer dan een versie met kabel.
Voor draadloze EarPods zijn ze echt niet duur, veel concurrenten zetten een draadloze, duurder maar veel gebruikers onvriendelijker EarPods op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
4acesNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:00:
[...]

Serieus? Dit is je antwoord? Moet ik de 3.5mm jack connecter en dit ding extra meedragen? Dat is toch geen oplossing? :D

Hoe zit het eigenlijk met de geluidskwaliteit overdracht van Lightning? Ik had ooit gelezen dat er een limitatie op de bitrate zit?
Zo als ik schreef. Belkin gaat nu vast een splitteradapter uitbrengen met lightning en jack aansluiting om gelijktijdig te kunnen laden en luisteren. Dus slechts 1 adapter.

De connectie blijft toch analoog? Dus geen max bitrate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Nee, fijn meeslepen zo een ding. :)
Zal ook wel weer vanaf 30,- kosten.

Nee de voordelen zijn er (nog) niet en Apple gaat het er moeilijk mee krijgen. Los van de ongemaken kost het de concument nog meer geld.

Het goedpraten vind ik echt heel vreemd, aangezien genoemde problemen.

Voor mensen die veel media op hun toestel nuttigen is dit alles behalve praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

4acesNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:00:
[...]

Als je een power user bent heb je ook een powerbank bij. Dus dat verloopstekkertje maakt ook niet uit. Kan me ook voorstellen dat er powerbanks komen met een lightning hub. Of zelfs met 3.5 jack. Problem solved.

Verder is lightning digitaal. De DAC zit in de headphones. Lightning is losjes gebaseerd op USB2 en ondersteunt 240mbit. Daar kun je dus 240x 48khz audio over versturen. Lijkt me voldoende.

Je ziet allemaal super grote problemen die over 12 maanden niet meer bestaan. Ik snap dat je het prettig vind dat je hier op 't forum je hart kan uitstorten, maar over een paar maanden hoor je hier niemand meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ter toevoeging op JackBol een oud artikel over de Lightning naar 30 pins connector met DAC aan boord:

http://www.macrumors.com/...l-chips-and-copious-glue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Geert1976 schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:59:
[...]

ow, ik dacht dat Apple een filantropische instelling was. Weer wat geleerd!
Dat was dan als commentaar op sommige posts hier, van moedig naar technologisch vooruitstrevend en innovatoren . Onzin natuurlijk dit is om winst te maken niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dat zaken lastiger zal worden. Je moet eraan denken zaken op te laden of dongles bij te hebben .
Aka dat het gebruiksgemak achteruit gaat.
Haha, bluf niet zo, man!

Als je Apple gewend bent, wil je voor geen goud overstappen op Android. Succes! :w
Na iphone 3g 4s & 5 overgegaan naar android hoor. Kan je net hetzelfde mee , echt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:53:
[...]

Maar dat iets maar voor 10% van de markt is betekend niet dat we het dan maar moeten laten varen.
Soms zit innovatie juist in kleine dingen.
Ik denk dat de markt van mensen die de apparatuur hebben (en dat zijn geen Apple producten) om een voordeel te halen uit lossless audio, en daarbovenop daar de wil voor hebben, al redelijk verzadigd is met analoge geluidsdragers als CD's, en hoogwaardige digitale downloads of (dure) streamingsdiensten. Ik denk niet dat Apple hier voordeel uit kan halen.
OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:01:
[...]

Iets te kort door de bocht, Je moet ook naar zaken kijken als de bediening (tappen) infrarood herkenning wanneer je ze in hebt en de lader. Een dergelijk product kost vanzelfsprekend meer dan een versie met kabel.
Voor draadloze EarPods zijn ze echt niet duur, veel concurrenten zetten een draadloze, duurder maar veel gebruikers onvriendelijker EarPods op de markt.
Ik snap wel dat die dingen een stuk duurder zijn om te maken, maar in essentie blijft het hetzelfde; het zijn gewoon Apple oortjes. De enige denkbare voordelen zijn minder irritaties om een draadje en de mogelijkheid je telefoon bijvoorbeeld in een tas te stoppen, de nadelen zijn veel talrijker. Of de AirPods nou duurder zijn om te maken of niet, 180 euro voor matige oortjes is gewoon héél veel geld.
[...]
Haha, bluf niet zo, man!

Behalve dat hun marktaandeel (zowel relatief als absoluut) al jaren gestaag daalt :w.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 11-09-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Th_mas schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:19:
[...]

Ik ben het met je eens. Alleen versta ik onder die draadloze toekomst waar Apple het over heeft toch wel iets anders dan wat er nu gepresenteerd is. Draadjes zijn eigenlijk vervangen door andere draadjes. Het draadje tussen je iPhone en je oordopjes wordt vervangen door het draadje tussen je oplaad-doosje en het stopcontact. Ze nemen nu één ergernis weg en creëren een nieuwe.
Ben ik het mee eens. Een draadloze toekomst en ze stoppen bedrade dopjes in de doos... 8)7
Aan de andere kant begrijp ik het (als Apple fanboy ;)) wel. Bij het toestel zitten de accessoires die je nodig hebt. Meer niet. AirPods zijn een luxe accessoire. Apple levert de simpelste mee en de rest zijn opties (zoals inears). Bij een iPad zitten zelfs geen EarPods.

Wat dat betreft hoop ik dat de iPhone 7 een transitie toestel is, dat de 7S/8 geleverd wordt met AirPods. Maar goed, de ontwikkelkosten van AirPods zullen ook gigantisch zijn, vandaar de prijs, die zelfs vergeleken met concurrenten nog meevalt. Maar de AirPods zullen wel te duur blijven om standaard bij een iPhone te leveren.
4acesNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:29:
Uit mijn frustratie snel geschreven helaas. Maar blijf wel bij mijn standpunt. Je moet wel een grote Apple fanboy zijn om het helemaal/ allemaal goed te praten. Een eigen standaard implementeren (nog meer dan alleen opladen/ data transfer) is gewoon niet goed te praten. Draadloos is de toekomst, bla bla..

De meeste draadloze oplossigen voor zaken zijn nog steeds niet beter dan draadloze.

Maar draag vooral de roze bril. Ik denk dat mensen hier nog flink op terug gaan komen.

Btw. Ik ben een groot Apple fan. En meestal kan ik hun keuzes begrijpen. Dit is gewoon niet goed doordacht/ uitgedacht. Had dan op zijn minst draadloos opladen toegevoegd. Opladen en hoofdtelefoon in één ingang is gewoon te belachelijk voor woorden. Je belemmert de gebruiker die nu met dingen rekening moet gaan houden waar dat eerst niet hoefde. Dat is on Apple. Net als iOS 10 btw. Ook z'n draak die dingen meer ongebruikelijker maakt dan voorheen.

Kortom. Ik denk dat de meeste gebruikers niet draadloos zullen gaan en dus de meegeleverde lighting hoofdtelefoons zullen gebruiken. Dan stoten ze vanzelf tegen de problemen aan.

[...]

Power users moeten hun phone vaak twee keer op een dag opladen. Als je dan iets wilt luisteren terwijl dit gebeurt, dan kan dit niet. Als je er een beetje omheen gaat plannen zou het idd best werken. Maar het is omslachtig. En heel veel mensen bellen gewoon met hun oortje in. Dit kan dan ook niet.

Dit is wat ik bedoel met onhandig en niet goed uitgedacht. Je neemt iets weg en komt met een extra probleem aanzetten. Draadloos opladen en ik was half zo boos niet.

Komt ook nog bij kijken dat Apple nog meer macht heeft over het gebruik dan voorheen. Straks gaan ze nog kloten met DRM en dergelijke.

En tja, heb een paar keer met Android gedansd en altijd weer terug naar Apple. Al wordt dat lijntje steeds dunner.
IOS 10 is echt een onhandige draak geworden. Grappig dat een aantal dingen teruggrijpen naar pre- iOS7 dingen qua ontwerp. Notificaties zijn vreselijk nu. Maar goed. Dit gaat over de hoofdtelefoon ingang. :)
Kijk, een stuk betere post dan je vorige.. :)

Ik ga zeker de AirPods niet kopen, misschien de kleinste Beats-dopjes wel. Ik ben geen poweruser, dus de accu van m'n iPhone 5 gaat nog een dag mee, maar heb een Plus besteld en verwacht 'm meer te gaan gebruiken (nooit meer ruzie over de iPad... *; ).
Dus ik ga het zeker merken en ben wat dat betreft benieuwd.

Draadloosopladen: mee eens. Had er prima in kunnen zitten. Gemiste kans, zeker wat deze discussie betreft.

iOS 10 kan ik niet over oordelen, dus dat gaan we zien.

Waar ik nog wel op wil inhaken is DRM. Die beredenering begrijp ik niet. iTunes heeft als sinds 2007 (ofzo) geen DRM meer. EarPods over lightning gaan daar weinig aan veranderen: of je nou DRM in de DAC Avoor de 3,5mm-plug hebt of DRM in je lightning EarPods DAC: als Apple het zou willen, had het veel eerder gekund. Lightning EarPods zijn daar niet voor nodig. Dus wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[b]4acesNL schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:45:[/b

Ik heb een hoofdtelefoon van 700 euro (Sennheiser ie800) en toch maak ik me niet druk. NIet zozeer omdat ik met de iPhoneSE de komende jaren goed af ben, maar omdat een goede koptelefoon een losse draad heeft die dan met een costum 2.5 mm adaptor op de koptelefoon aangesloten kan worden. Sennheiser verkoopt de kabel los met microfoon-optie, ik wacht gewoon nog ff tot Sennheiser een nieuwe lighting-kabel maakt die met een ingebouwde DAC doet waarvoor Sennheiser de ie800 voor bedoeld heeft.

Ofwel, ik kan me voorlopig wel over andere dingen druk maken. De koptelefoon is zelden de dealbreker voor een nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat de markt van mensen die de apparatuur hebben (en dat zijn geen Apple producten) om een voordeel te halen uit lossless audio, en daarbovenop daar de wil voor hebben, al redelijk verzadigd is met analoge geluidsdragers als CD's, en hoogwaardige digitale downloads of (dure) streamingsdiensten. Ik denk niet dat Apple hier voordeel uit kan halen.
Apple Lossless via Apple Music op je Apple TV4 naar je receiver. Ik geloof er wel in.

Welke dure streaming diensten doen dit trouwens?
Want daar zou ik wel interesse in hebben voor thuis (vanaf de mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
JackBol schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:16:
[...]

Als je een power user bent heb je ook een powerbank bij. Dus dat verloopstekkertje maakt ook niet uit. Kan me ook voorstellen dat er powerbanks komen met een lightning hub. Of zelfs met 3.5 jack. Problem solved.

Verder is lightning digitaal. De DAC zit in de headphones. Lightning is losjes gebaseerd op USB2 en ondersteunt 240mbit. Daar kun je dus 240x 48khz audio over versturen. Lijkt me voldoende.

Je ziet allemaal super grote problemen die over 12 maanden niet meer bestaan. Ik snap dat je het prettig vind dat je hier op 't forum je hart kan uitstorten, maar over een paar maanden hoor je hier niemand meer over.
Hiermee begint Apple steeds minder het merk voor power users te worden omdat het vooral over de vorm gaat en niet de functie - het wordt steeds meer een mode merk als je bedenkt hoeveel aandacht er wordt besteed aan Apple watch horloge bandjes.

Gekgenoeg zijn de BT pods wel een van de slechts uitgevoerde designs, spaghetti dat uit je oren steekt of een wattenstaafje dat je bent vergeten ... Geen porem, wie dat ooit bedacht heeft ... Die van Bragi zijn in dat opzicht mooier.

Het laden terwijl je een gesprek voert is een zeer veel voorkomende use case; een paar conference calls en je telefoon is leeg. Het moeten uitschakelen van BT in een vliegtuig net zo.

En voordat men flamed - ik heb een iPhone 7 plus 128GB besteld - maar ik begrijp de gemaakte bezwaren tegen het verwijderen van de hoofdtelefoonaansluiting helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
HistoryRepeatsItself [by @BalrogGameRoom]

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/eu2myYqIE7xjxElxY2TqvSIUh5e5kedmLb9x3kC68iA.png?w=669&s=0105a1ae1c33a5a378b4b04cfdcd92fb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Donstil schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:29:
[...]

Apple Lossless via Apple Music op je Apple TV4 naar je receiver. Ik geloof er wel in.

Welke dure streaming diensten doen dit trouwens?
Want daar zou ik wel interesse in hebben voor thuis (vanaf de mac)
Tidal doet dit bij mijn weten. Voor thuis is het mooi inderdaad, maar voor Apple Music weet ik het niet, die richten zich toch denk ik vooral op de mobiele gebruiker en de datakosten reizen dan de pan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:28:
[...]

Ik heb een hoofdtelefoon van 700 euro (Sennheiser ie800) en toch maak ik me niet druk. NIet zozeer omdat ik met de iPhoneSE de komende jaren goed af ben, maar omdat een goede koptelefoon een losse draad heeft die dan met een costum 2.5 mm adaptor op de koptelefoon aangesloten kan worden. Sennheiser verkoopt de kabel los met microfoon-optie, ik wacht gewoon nog ff tot Sennheiser een nieuwe lighting-kabel maakt die met een ingebouwde DAC doet waarvoor Sennheiser de ie800 voor bedoeld heeft.

Ofwel, ik kan me voorlopig wel over andere dingen druk maken. De koptelefoon is zelden de dealbreker voor een nieuwe iPhone.
Dit gelt ook voor B & W koptelefoons. Die hebben ook een vervangbare aansluitkabel. Deze kun je gewoon nabestellen. Ik wacht dus ook gewoon rustig af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

k995 schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:22:
[...]

Dat zaken lastiger zal worden. Je moet eraan denken zaken op te laden of dongles bij te hebben .
Aka dat het gebruiksgemak achteruit gaat.

[...]

Na iphone 3g 4s & 5 overgegaan naar android hoor. Kan je net hetzelfde mee , echt geen probleem.
Wat gebruik betreft: ik weet precies wat ik met m'n toestel doe en dus ook wanneer ik m moet opladen. EarPods heb ik altijd bij me en de adapter heb ik dus niet nodig. Ik ben benieuwd waar ik tegenaan ga lopen...

Wat Android betreft: het zel prima werken, maar de ervaring die ik ermee gehad heb, zijn niet positief. Maar laten we daar niet over beginnen. Het gaat erom dat mensen moeten doen wat ze willen, of ze nu een Android of een iOS toestel hebben, boeit mij niet zo veel. Maar zeggen dat je naar een compleet ander ecosysteem gaat omdat een 3,5mm plug verdwenen is, vind ik een nogal simpele reactie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:32:
[...]

Tidal doet dit bij mijn weten. Voor thuis is het mooi inderdaad, maar voor Apple Music weet ik het niet, die richten zich toch denk ik vooral op de mobiele gebruiker en de datakosten reizen dan de pan uit.
Ja Tidal doet het idd maar dat vind ik niet echt een serieus alternatief. Verder zijn er geen spelers met het aanbod van Apple Music die in Lossless streamen.

Dat Apple Music voor onderweg is dat is misschien jou opvatting van de service maar dit is niet per definiëring zo.

Apple Music doet het prima op iTunes en op een Apple tv. Daardoor prima geschikt voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:38:
[...]

Wat gebruik betreft: ik weet precies wat ik met m'n toestel doe en dus ook wanneer ik m moet opladen. EarPods heb ik altijd bij me en de adapter heb ik dus niet nodig. Ik ben benieuwd waar ik tegenaan ga lopen...
Ik zeg dan ook nergens dat iedereen last ervan zal hebben.
Wat Android betreft: het zel prima werken, maar de ervaring die ik ermee gehad heb, zijn niet positief. Maar laten we daar niet over beginnen.
Ervaring die ik had was dat het net hetzelfde is.
Het gaat erom dat mensen moeten doen wat ze willen, of ze nu een Android of een iOS toestel hebben, boeit mij niet zo veel. Maar zeggen dat je naar een compleet ander ecosysteem gaat omdat een 3,5mm plug verdwenen is, vind ik een nogal simpele reactie... :)
En dat zei ik ook nergens, ik zeg dat voor sommige mensen gebruiksgemak achteruit zal gaan.

Ook in het algemeen is het een slechte evolutie. Over x jaar hebben we ipv 99% universele headsets die overal op passen (nu) nog keuze uit 20-30% afhankelijk van welke connector jouw telefoon heeft. Headsets die ondersteunt moeten worden van de apparaten zelf of niet meer werken. Ben er zeker van dat bij update x plots mensen met headsets van merk Y merken dat die niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
anessie schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:40:
Ik raad alle sceptici aan om voor 119 euro de Bragi "Headphone" te preorderen en uit te proberen bij launch.

Klinkt het niet dan stuur je ze gewoon retour in 14 dagen (via UPS gratis terug naar Duitsland).
Ik heb ze in preorder staan. :)
Vind het een mooi product van apple maar ze ogen raar.
Om daar Bv mee in de fitness rond te lopen :X

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anessie schreef op zondag 11 september 2016 @ 00:40:

Tenzij je natuurlijk alleen tevreden kunt zijn met Sennheiser IE 800 kwaliteit.

The Dash vergelijken met Airpods gaat ook helemaal niet op, totaal verschillende producten.
Ik raad ze dat niet aan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Hij heeft het dan ook niet over the dash maar hun nieuw product the headphone.
En stuk simpeler en het bt probleem zou moeten zijn opgelost.
https://www.bragi.com/theheadphone/

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunth schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:15:
[...]

Hij heeft het dan ook niet over the dash maar hun nieuw product the headphone.
En stuk simpeler en het bt probleem zou moeten zijn opgelost.
https://www.bragi.com/theheadphone/
Als ze hun eerste product al niet voor elkaar krijgen zou ik behoorlijk sceptisch zijn over hun tweede product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:24:
[...]

Als ze hun eerste product al niet voor elkaar krijgen zou ik behoorlijk sceptisch zijn over hun tweede product.
Wsl wel maar ze moeten toch uit hun fouten leren neem ik aan.
Ze hebben hard aan de kritiek gewerkt, al een paar updates geweest.
Als ze niet voldoen stuur ik ze gewoon trg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:36:
[...]

Dit gelt ook voor B & W koptelefoons. Die hebben ook een vervangbare aansluitkabel. Deze kun je gewoon nabestellen. Ik wacht dus ook gewoon rustig af. ;)
Ik ga er zelf ook van uit als P3-eigenaar dat B&W op een gegeven moment met een Lightning-kabel komt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Video is van april, de recente 2.1 software update van september is dag en nacht verschil met de softwarebuilds ervoor. Alles wat je online vind van voor deze update is zelfs niet meer relevant.

Nu software kan niet alles oplossen en daarom ben ik zeker dat men bij The Headphone ook de hardware heeft aangepakt.

De Dash is een veel ingewikkelder product met onboard storage, waterproof en een dozijn sensoren voor fitness tracking. Net omdat de Dash zo eivol zit geeft dat interferentie, wat veel minder een factor gaat wezen op hun nieuwe product.

2016 blijft wel een jaar waar wireless inears in kinderschoenen staan, met BT5.0 in 2017 gaan we pas in 2018 echt volwassen producten zien. Met dat in gedachte kan je even goed stellen om BT 4.x audioproducten gewoon over te slaan.

http://www.pcworld.com/ar...o-reach-devices-soon.html
Final Bluetooth 5 specifications will be disclosed by the end of this year or early next year, the Linley analysts said.

In a typical, realistic setting, Bluetooth 5 will offer a range of up to 120 meters, which is four times that of Bluetooth 4.2, and be two times faster, with data transfer rates of 2Mbps, said Chuck Sabin, director for business strategy at the Bluetooth-Special Interest Group, which sets the standards for Bluetooth.

[ Voor 38% gewijzigd door anessie op 11-09-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06-2024
Na dit alles gelezen te hebben, wordt mijn mening versterkt, nooit een IPhone, en blijf ik bij mijn ANDROID phone !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frits42 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:12:
Na dit alles gelezen te hebben, wordt mijn mening versterkt, nooit een IPhone, en blijf ik bij mijn ANDROID phone !
Je komt niet over alsof je mening versterking nodig had :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Frits42 schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:12:
Succes joh! Stel je voor dat een fabrikant toch eens de stap neemt om af te stappen van een techniek van 100 jaar. Intussen was de markt van wireless koptelefoons al heel sterk aan het groeien, maar nu is mem zogenaamd geschokt dat een fabrikant gewoon afscheid nemen van de oude jack. Voor de verslaafden....Je kan hem nog steeds gebruiken via een adapter. Tja dat draadje is ook erg makkelijk, niet vervelend, zit nooit in de weg. Geen draadje? Kom op nou het zal toch niet te makkelijk worden?. |:(

Je hoeft hem ook niet te kopen, maar men schreeuwt moord en brand en over een tijdje zie je plots andere fabrikanten volgen.

En de kwaliteit van de dopjes.... zolang er nog geen serieuze reviews zijn, kan men daar niks overzeggen.
Maar een groot gros van de dopjes waar mensen mee rond lopen, halen nog niet eens de kwaliteit van een fatsoenlijke wireless koptelefoon.
En het lijkt erop dat Apple ook nog eens goed gekeken heeft naar de gebruiksvriendelijkheid en energie verbruik. Het is met enige zorg gebeurd, laten we dat maar vaststellen.

Als je zoveel mogelijk bij oude standaarden wilt blijven, dan zal Apple voor jou inderdaad niet de juiste fabrikant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

En altijd grappig dat Android-fans hier hun mening komen geven. Alsof ze überhaupt een iPhone zouden overwegen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
OkselFris schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:27:
[...]

Als je zoveel mogelijk bij oude standaarden wilt blijven, dan zal Apple voor jou inderdaad niet de juiste fabrikant zijn.
Nee, dan is bluetooth natuurlijk een hele goeie om op over te stappen.

Maar ik wacht het gewoon af, tot de earbuds reviews er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:34:
En altijd grappig dat Android-fans hier hun mening komen geven. Alsof ze überhaupt een iPhone zouden overwegen... :')
Je mag er toch wel een mening over hebben? Ik denk dat het bij Androidtoestellen trouwens ook vervangen zal gaan worden door USB-c.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:36:
[...]

Je mag er toch wel een mening over hebben? Ik denk dat het bij Androidtoestellen trouwens ook vervangen zal gaan worden door USB-c.
Ja, want de mening van Frits42 voegt echt iets toe aan de discussie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 17:27
Marzman schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:36:
[...]

Dat hangt echt af van de fabrikant, ik denk dat de meesten wel even wachten.

Sowieso denk ik dat ze zullen wachten tot draadloze headphones een groter ding zijn, waarom apple geen overgangsperiode heeft dat komt gewoon doordat zij zich dat kunnen permitteren.

[ Voor 21% gewijzigd door IplugNplay op 11-09-2016 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:34:
Nu lijkt het er ook enigszins op dat dat bij jou wat sterkere emoties oproept dan bij de gemiddelde reageerder hier. Ik gebruik bijvoorbeeld Android, maar ook ik kan en mag hier gewoon een mening geven. En ook ik overweeg wanneer ik voor een nieuwe telefoon in de markt ben gewoon een iPhone. Nu zal die waarschijnlijk afvallen omdat ik het ridicuul vind om 900 euro uit te geven aan een telefoon wanneer ik een nauwelijks mindere telefoon kan halen voor 200 euro, ( bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi 3 Pro, met wekelijkse updates voor meerdere jaren) maar dat maakt niet dat ik gelijk een hekel heb aan alles waar Apple op staat of dat ik een Android-fan ben.

Ik vind dat je gewoon moet kunnen zien dat beide OS'en voor en tegens hebben. iPhones zijn lekker veilig, stabiel en simpel, alhoewel dat minder is dan dat het geweest is, en Androids kunnen lekker veel bang for the buck bieden en hebben een prima volwassen OS en ecosysteem, alle "oh het is instabiele rotzooi die traag wordt-" roepers ten spijt. Je moet alleen wel heel goed weten wat je koopt en van welke fabrikant.

De wereld is niet opgedeeld in fanboys van iOS of Android. Als je dat doorkrijgt en niet zo krampachtig reageert op iedereen die Apple niet de hemel in prijst, dan wordt de discussie een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:49:
[...]

Nu lijkt het er ook enigszins op dat dat bij jou wat sterkere emoties oproept dan bij de gemiddelde reageerder hier. Ik gebruik bijvoorbeeld Android, maar ook ik kan en mag hier gewoon een mening geven. En ook ik overweeg wanneer ik voor een nieuwe telefoon in de markt ben gewoon een iPhone. Nu zal die waarschijnlijk afvallen omdat ik het ridicuul vind om 900 euro uit te geven aan een telefoon wanneer ik een nauwelijks mindere telefoon kan halen voor 200 euro, ( bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi 3 Pro, met wekelijkse updates voor meerdere jaren) maar dat maakt niet dat ik gelijk een hekel heb aan alles waar Apple op staat of dat ik een Android-fan ben.

Ik vind dat je gewoon moet kunnen zien dat beide OS'en voor en tegens hebben. iPhones zijn lekker veilig, stabiel en simpel, alhoewel dat minder is dan dat het geweest is, en Androids kunnen lekker veel bang for the buck bieden en hebben een prima volwassen OS en ecosysteem, alle "oh het is instabiele rotzooi die traag wordt-" roepers ten spijt. Je moet alleen wel heel goed weten wat je koopt en van welke fabrikant.

De wereld is niet opgedeeld in fanboys van iOS of Android. Als je dat doorkrijgt en niet zo krampachtig reageert op iedereen die Apple niet de hemel in prijst, dan wordt de discussie een stuk aangenamer.
Lees eerst even mijn posts voor je dit soort onzin schrijft. Het zal me een zorg zijn wat voor toestel iemand heeft of koopt. Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven. (Mijn mening over) Android doet er in deze discussie dan ook niet toe.

Altijd leuk, dit soort discussies, maar ik stel voor dat we het hier gezellig houden en weer on-topic verder discussiëren over een telefoon die je toch niet gaat kopen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 11-09-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SqueakyClean schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:02:
[...]

Lees eerst even mijn posts voor je dit soort onzin schrijft. Het zal me een zorg zijn wat voor toestel iemand heeft of koopt. Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven. (Mijn mening over) Android doet er in deze discussie dan ook niet toe.

Altijd leuk, dit soort discussies, maar ik stel voor dat we het hier gezellig houden en weer on-topic verder discussiëren over een telefoon die je toch niet gaat kopen... :)
De toon van je berichten geeft echter iets totaal anders aan dan wat je nu zegt. Ik bedoel, neem nu deze zin: "Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven."

Wat is altijd? Bij welk nieuws? En weet je wel of dit waar is? Is dit jouw eigen ervaring? In dat geval, N=1. Niets waard dus. Cijfers zijn er logischerwijs ook niet over, dus volgens mij is dit meer jouw onderbuikgevoel.

Sterker nog, aan de andere kant van het spectrum zijn er genoeg mensen die zouden durven beweren dat bij het recente nieuws over de ontploffende Note 7's ook een boel Apple-fans de noodzaak voelden om daarop te reageren. Maar ook daar zijn geen bronnen over behalve persoonlijke ervaringen, en die zijn niet zo veel waard.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je hier praktisch niets zinnigs over kan zeggen. Je kan wel chagrijnig worden omdat je denkt dat er iets gebeurt, maar als je helemaal niet zeker kan zijn of dat ook daadwerkelijk gebeurt of dat dat alleen jouw al dan niet biased verbeelding is, dan heeft het weinig zin om er kwaad over te worden en zal je snel versleten worden voor een fanboy.

Voor elk bericht over Android zullen er ongetwijfeld een hoop azijnpissers reageren die Apple goddelijk vinden en de rest crap. Voor elk bericht over Apple zullen er ongetwijfeld een hoop fandroids reageren die Apple helemaal kut vinden. En als jij nou zorgt dat je niet afdaalt tot dat niveau, dan kan je interessante discussies aangaan in plaats van een welles-nietes spelletje spelen.

PS. Wat mij betreft was het ook helemaal niet ongezellig. Daarbij, ik zeg nu net dus dat ik bij het kijken naar een nieuwe telefoon wel degelijk een iPhone zal overwegen. Vooral het privacy-aspect en degelijke software-ondersteuning trekt me aan. Alleen de prijs vind ik dus redelijk belachelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Laatst online: 19-09 13:08
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:12:
[...]

De toon van je berichten geeft echter iets totaal anders aan dan wat je nu zegt. Ik bedoel, neem nu deze zin: "Het is alleen frappant dat als er nieuws is over Apple altijd de Android-fans te voorschijn komen om hun mening te geven."

Wat is altijd? Bij welk nieuws? En weet je wel of dit waar is? Is dit jouw eigen ervaring? In dat geval, N=1. Niets waard dus. Cijfers zijn er logischerwijs ook niet over, dus volgens mij is dit meer jouw onderbuikgevoel.

Sterker nog, aan de andere kant van het spectrum zijn er genoeg mensen die zouden durven beweren dat bij het recente nieuws over de ontploffende Note 7's ook een boel Apple-fans de noodzaak voelden om daarop te reageren. Maar ook daar zijn geen bronnen over behalve persoonlijke ervaringen, en die zijn niet zo veel waard.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je hier praktisch niets zinnigs over kan zeggen. Je kan wel chagrijnig worden omdat je denkt dat er iets gebeurt, maar als je helemaal niet zeker kan zijn of dat ook daadwerkelijk gebeurt of dat dat alleen jouw al dan niet biased verbeelding is, dan heeft het weinig zin om er kwaad over te worden en zal je snel versleten worden voor een fanboy.

Voor elk bericht over Android zullen er ongetwijfeld een hoop azijnpissers reageren die Apple goddelijk vinden en de rest crap. Voor elk bericht over Apple zullen er ongetwijfeld een hoop fandroids reageren die Apple helemaal kut vinden. En als jij nou zorgt dat je niet afdaalt tot dat niveau, dan kan je interessante discussies aangaan in plaats van een welles-nietes spelletje spelen.

PS. Wat mij betreft was het ook helemaal niet ongezellig. Daarbij, ik zeg nu net dus dat ik bij het kijken naar een nieuwe telefoon wel degelijk een iPhone zal overwegen. Vooral het privacy-aspect en degelijke software-ondersteuning trekt me aan. Alleen de prijs vind ik dus redelijk belachelijk.
Gaat dit nog over de EarPods of AirPods of het verwijderen van de 3.5mm jack? Want daar is dit topic voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:12:
[...]

Tuurlijk geldt dit ook bij Android-nieuws als krassende of ontploffende Android toestellen, alleen is mijn gevoel (idd) dat Apple het slechtste in Android-fans naar boven haalt. Ik weet niet waarom, maar dat gevoel heb ik wel.
Ik kom niet in Android nieuws topics of forum posts, omdat ik er niets zinnigs over te zeggen heb. Maar goed, logisch dat ik biased ben (al sinds de 3G iPhone gebruiker: 3G, 4, 5 en nu 7). Ik moet me minder storen aan posts als van Frits42.

Maar goed, Back in topic, please. Je mag me altijd DMen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:36
Een groot verschil tussen de Android en Apple wereld is natuurlijk dat er je in de eerste keuzes hebt en in de tweede niet. Is het waterdicht zijn van een telefoon voor jou een vereiste en maakt Samsung de S6 niet waterdicht ten opzichte van het model ervoor: dan switch je toch lekker naar Sony... of één van de tig andere merken die die feature nog wel aanbieden.

Hetzelfde geldt voor de SD-card. Is dat voor jou belangrijk? Selecteer die optie bij de Pricewatch en van alle 1.083 Android modellen blijven er nog 934 over. Draadloos laden een vereiste? 66 modellen. Verwisselbare accu's? 219 modellen.

In de Android wereld is er keuze. In de Apple wereld niet. Als Apple een grote wijziging doorvoert moet je of naar een volledig ander eco-systeem, of je gaat die wijziging - hoe bizar ook - naar jezelf en de buitenwereld lopen verdedigen.

Niet dat het verkeerd is, en ik veroordeel het ook niet, maar ik denk dat het een principe is dat bij sommige iPhone bezitters wel meespeelt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste