sww89 schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:47:
Ik had geen zin meer om mij in de discussie te mengen een paar dagen geleden want ik had mijn zegje al gedaan, maar ik bedacht mij nog wel het volgende: De iPhone 6s kan tot 50 uur geluid afspelen, de Plus tot 80 uur. Bij de 7 is dat lastiger te achterhalen omdat er over 40 respectievelijk 60 uur draadloos muziek afspelen wordt gesproken. Maar dan nog; wat voor een flapdrol ben je dan als je per se wilt laden en muziek luisteren tegelijk omdat je dat eerste bent vergeten? Dat is twee tot bijna vier dagen non stop muziek luisteren voor je batterij leeg gaat en jij wilt laden terwijl je naar muziek luistert?? Leg je telefoon aan de lader als je gaat slapen en je hebt er vervolgens de hele dag plezier van. En als je merkt dat de batterij toch iets sneller leeg gaat dan gewenst moet je meer offline opslaan (streamen over 4g kan een stroomvreter zijn, nog eens extra bij slechte indoor dekking), Facebook app verwijderen, geen Pokemon Go spelen in de pauze enzovoorts. Eigenlijk dus je iPhone helemaal niet gebruiken. Nee geintje, maar bij mij gaat de batterij met gemak een dag mee. Vraag mij serieus af hoe anderen hem dan zo snel leegtrekken. Schermhelderheid vaak abnormaal hoog? Ik kom vaak niet verder dan 50% en het liefst nog minder. Doe ik altijd handmatig. Scheelt ook enorm (voor de ogen).
Ik ben benieuwd naar de eerste duurtesten van de iPhone 7. Als de batterij in de praktijk echt een enorme vooruitgang is dan zie ik dat als een mooie compensatie voor het verwijderen van de 3.5 jack, en dus het hebben van nog slechts één poort aanvaardbaar.
Want je gaat alleen maar muziek luisteren met een telefoon
Daarnaast krijg je iedere telefoon binnen een dag leeg als je wilt, muziek luisteren, GPS, camera, 4G enz. enz. 100mAh meer gaat daar geen drol aan veranderen.
En als je merkt dat de batterij toch iets sneller leeg gaat dan gewenst moet je meer offline opslaan (streamen over 4g kan een stroomvreter zijn, nog eens extra bij slechte indoor dekking), Facebook app verwijderen, geen Pokemon Go spelen in de pauze enzovoorts.
Nee dat zou helemaal mooi worden, dan kun je toch net zo goed een iPhone 6S kopen of een veel goedkopere high end Android? Maar goed, ik heb in dit topic al meerdere zeer zorgvuldig en met argumenten onderbouwde berichten getypt, maar eigenlijk komt het gewoon op dit neer: wat is het
voordeel van het verwijderen van de headphonejack?
Goed, laten we alle rationele en logische dingen opnoemen:
- Mogelijk meer ruimte
- Mogelijk een iets grotere accu
- Mogelijk minder kosten
- Mogelijk meer (in-)directe royalty's n.a.v. gebruik Lightning/"Apple certified wireless headset"
En nu de negatieve kanten:
- De optie van Bluetooth bestaat al, nu neem je een optie weg
- De geluidskwaliteit van Bluetooth is niet gelijk/beter dan een 3.5mm poort
- De mogelijk lagere productiekosten worden niet doorberekend aan de klant, integendeel
- Oortjes/hoofdtelefoon met Lightning/Bluetooth kopen is een erg dure aangelegenheid
En dan kunnen we ook stellen:
- Meer ruimte: ja
- Meer accu: nee, ik heb nog nooit een accu gezien met een raar uitstekend stuk van 8mm2
- En de kosten verlagen zit er dus ook absoluut niet in
- Dat het verwijderen van de audio-jack voor een betere geluidskwaliteit/DAC zorgt is klinkklare onzin en totale non-sense
- Dat het verwijderen van de audio-jack voor de lachwekkende waterdichtrating heeft gezorgd is ofwel klinkklare onzin ofwel een zeer lakse methode van Apple om het zo voor elkaar te krijgen
sww89 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 00:06:
[...]
Echt Sorry. Ik doelde meer op jonge lui en sociale media junks die de hele dag als een zombie met hun iPhone rondlopen en zodoende altijd om een lader vragen 'want ik ben de mijne vergeten'. Voor zakelijke gebruikers is de lightning dock met 3.5 jack handig voor het geval je aan een bureau zit of een draadloze headset (wat mij al prettiger lijkt zonder gedoe met die koortjes) voor als je druk door de wandelgangen rent naar je volgende afspraak. Echter, is de iPhone 6 in de eerste plaats eigenlijk wel geschikt voor video conferencing de hele dag door? Ik zou leip worden als ik continu moet opladen en dan liever een andere oplossing hebben zoals een Android met 4000mAh accu of een Apple Smart Battery Case. Zoals ik al zei zou de iPhone 7 waar het nu om draait, of nog beter de 7 Plus, langer mee moeten gaan. Laten we die resultaten eerst eens afwachten.
En als dit zakelijk gebruik nou 2% van de iPhone gebruikers betreft is dat bot gezegd jammer dan. De andere 98% zou dan prima uit de voeten moeten kunnen met de door Apple geboden oplossing: Lightning EarPods, 3.5mm adapter en AirPods, en anders oplossingen van derden. Ik denk dat Apple dat ook wel ingecalculeerd heeft. Die hebben vast een roadmap en bedacht dat ze met de iPhone 7 nu moesten omschakelen en voor lief nemen dat er eventueel een aantal veeleisende gebruikers afhaken.
Het spijt me zeer maar als straks 90% er vrede mee heeft en 10% een probleem mee heeft (en geen accessoires wil kopen), moet Apple dan weer schoorvoetend toegeven aan die kleine groep? Ik vind van niet. Dat is het risico dan van jezelf vastklampen aan een merk. Tenzij een iPhone je enige Apple product is en je zo overstapt naar een Android. Dan moet je dat ook vooral dan.
[...]
Zo'n beetje iedereen heeft zich inmiddels in het dagelijks leven aangepast aan die stomme telefoons. So whats new. Kan dit er ook nog wel bij
We laten in het midden of het een vooruitgang is. Voor mij wel, want ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk draadloos als het kan. Ik heb een hekel aan die wirwar van draadjes en kabeltjes. Als ik na ga wat er vroeger allemaal meeging in een laptop tas en waar ik tegenwoordig genoeg aan heb dan vind ik dat wel een vooruitgang hoor.
Doe mij maar een toekomst waarin alles vanzelf draadloos connect en ik niet meer op zoek moet naar het juiste kabeltje of adaptertje.
Hier ook een paar opmerkingen over:
Het spijt me zeer maar als straks 90% er vrede mee heeft en 10% een probleem mee heeft (en geen accessoires wil kopen), moet Apple dan weer schoorvoetend toegeven aan die kleine groep?
Volgens mij is het nog steeds een enorm probleem als 10% van de mensen er een probleem mee heeft. Ik hoop toch dat mensen met deze bedragen eens 2x nadenken voordat ze weer een monsterbedrag overmaken naar Apple Inc. Wat volgens mij ook het geval is, is dat Apple iets door de strot van iedereen duwt en niet andersom. Als Apple niet zo'n grote kudde schapen achter zich had gehad zou een actie als deze het verschil tussen winst en verlies draaien kunnen betekenen.
We laten in het midden of het een vooruitgang is. Voor mij wel, want ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk draadloos als het kan. Ik heb een hekel aan die wirwar van draadjes en kabeltjes. Als ik na ga wat er vroeger allemaal meeging in een laptop tas en waar ik tegenwoordig genoeg aan heb dan vind ik dat wel een vooruitgang hoor.
En dit is net ook een van de grote punten die ik persoonlijk aanvoer. Als jij draadloze oortjes wilt gebruiken is dat helemaal prima! Daar hebben we al tich jaar een technologie genaamd Bluetooth voor. Het staat je volledig vrij die technologie bij de iPhone 6S te gebruiken, laat het andere mensen die liever wel bekabeld rondlopen echter ook vrij een kleine poort te gebruiken waar jij nooit last van hebt gehad of gaat hebben.
Dit is hetzelfde als een draadloze muis: mensen die een draadloze muis willen gebruiken kunnen dat gewoon doen, maar voor mensen die de muis bedraad willen gebruiken staat het nog steeds volledig vrij de USB poort te gebruiken. Moeten we die ook maar gaan wegdoen omdat het volgens 1 bedrijf een technologische vooruitgang is?
Het is eigenlijk belachelijk dat we het hebben over een telefoon die in zijn goedkoopste uitvoering 769,- kost en waarvan men zegt dat hij klaarblijkelijk niet zo geschikt als het vorig model is voor de heavy user. Wat de f*ck doet een light-user uberhaupt met een apparaat van 769,- in de basisprijs als een Android toestel voor een paar 100 euro minder minstens zo snel is en minstens dezelfde zo niet meer features heeft? Ik kan mijn hoofd echt niet om die non-logica heen krijgen. Zo irriteer ik me ook dood aan leeftijdsgenoten en vaak zelfs jaren jongere personen/vrienden die nog ieder jaar de nieuwste iPhone van pappie en mammie krijgen en er zo nonchalant als de pest mee omgaan. "Gevallen? haha boeie krijg wel een nieuw scherm". Met telefoons die ieder jaar duurder worden gaat dat grapje op een keer ophouden, en allemaal om maar met het nieuwste rond te lopen want Apple zegt dat hij "2x zo snel is als de vorige, even goeie graphics heeft als mijn console en weet-ik-hoelang langer meegaat op een accu. En oja, het geluid uit de oortjes is nu echt veel beter dan eerst hoor, komt doordat die ouderwetse poort weg is".
Redelijk erg dat ik het zo weer zie gebeuren. Maar goed, er is meer protest dan andere jaren en daar ben ik al eeuwig dankbaar voor.
* Kuusj out