Wat ik jammer vind is dat ze zo vast blijven houden aan hun eigen lightning standaard, waarom niet gewoon USB-C toepassen, daar had (bijna?) alles ook gewoon op een vergelijkbare manier mee gekund. Maar nu lopen ze in elk geval niet het risico dat iemand al "tig kabeltjes heeft" van het goede type, omdat die bij allerlei apparatuur wordt meegeleverd.
Ook jammer is de "aangepaste bluetooth" standaard voor de oortjes, zijn die oortjes dan wel met iets anders dan de nieuwe iPhone te gebruiken?
Ik vind dat persoonlijk echt nadelen, zeker in de huidige tijd waarin iedere 2 jaar een nieuwe telefoon moet komen voor gebruikers (soms vaker) en je dan zit met dure apparatuur wat er niet meer compatible mee is, of vast zit aan 1 merk, omdat je een bepaalde accessoire hebt gekocht.
Ik zoek mijn heil wat dat betreft juist bij meer open standaarden, die proberen cross platform zaken te ondersteunen, zodat ik dit straks ook nog kan gebruiken, maar zo heeft iedereen zijn voorkeur.
Ben geen Apple hater, maar vind de apparatuur niet dusdanig veel beter dat ik de factor X die het duurder is in vergelijking met (hardwarematig) gelijkaardige apparatuur de extra kosten voor mij waard zijn. Om die reden zal ik ook niet snel een nieuwe Samsung telefoon kopen, die gaan met de prijzen behoorlijk in dezelfde richting, maar er zijn telefoons die gelijkwaardig zijn en toch echt minder kosten, er zit dan geen "groot merklabel" op, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.
Als ik dan nog even de earplugs aanhaal vind ik het wel echt een nadeel dat ze 5 uur mee gaan. Als je gedurende een werkdag (meer dan 5 uur!) bijna continue muziek wilt luisteren en tussentijds ook steeds belt kom je niet uit met deze dingen. Eigenlijk vind ik dat ze minimaal 8 uur (bij voorkeur iets langer) mee moeten gaan om ze een hele werkdag te kunnen gebruiken.
[
Voor 11% gewijzigd door
jbdeiman op 08-09-2016 11:34
. Reden: Stukje over de wireless plugs ]