• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik snap niet de hele commotie over Iphone 7 en de earplugs ervan. Blijkbaar heeft de Iphone 7 geen Jack aansluiting en moet je het draadloze setje gebruiken. Ik weet niet waarom mensen hier nu precies moeilijk over doen. Draadloze setjes bestaan al jaren. Apple heeft totaal niks nieuws uitgevonden of gemaakt. Dat je ze kwijt raakt doe je toch niet, aangezien je dat met je huidige draadloze setje ook niet doet. Waarom mensen hier een hele commotie over moet maken is mij niet duidelijk. Het bestaat al jaren... totaal niks nieuws of uniek. Apple is alleen stom geweest om zijn gebruikers te dwingen om draadloos te gaan meer niet..

http://www.trustedreviews...-video-images-features-uk

https://www.google.nl/sea...g&imgrc=lXMQ7cZIH4VdUM%3A

[ Voor 12% gewijzigd door erwin26 op 08-09-2016 09:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Apple is niet stom geweest-ze plegen (alweer) vendor lock-in.
En ze vermommen het als waterdichtheid.

• erwin26
AlterEgo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:52:
Voor Apple is het ideaal ja, goedkoper voor hun en meer "macht" over hun eigen product.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:57

Nogne

>.<

Kan je die uitleggen, want Bluetooth is toch geen gesloten standaard van Apple?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 07:06
Het probleem is eerder dat ze lightning forceren, want hey er moeten royalties opgehaald worden.

Er zou veel minder commotie zijn als ze USB-C zouden gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Die vender lock-in hadden ze al, dus wat dat betreft is het niet alweer maar nogsteeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 04-07 15:54
Silversin schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:58:
Het probleem is eerder dat ze lightning forceren, want hey er moeten royalties opgehaald worden.

Er zou veel minder commotie zijn als ze USB-C zouden gebruiken
Hoezo lightning forceren? Er zit een verloopstukje bij en je kan kiezen voor draadloos. Qua aansluitmogelijkheden ga je er niet op achteruit tov een 6s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 12:18

Mitchell

Ondertitel

loeberce schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:13:
[...]

Hoezo lightning forceren? Er zit een verloopstukje bij en je kan kiezen voor draadloos. Qua aansluitmogelijkheden ga je er niet op achteruit tov een 6s.
Behalve dan dat je je telefoon niet kunt opladen als je muziek luistert via het verloopstukje. Ja, dan kun je wel draadloze oortjes gebruiken, maar als je die niet hebt is dat toch echt wel weer een extra kosten punt (en draadloze oortjes zijn ook een keertje leeg).

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!
denk wel dat de kansen op breuk van de 'dubbele' kabels (draadje van je eigen oordopjes + Apple adapter) icm je eigen oordopjes vele malen groter zijn dan voorheen. Dat vind ik een heul klein beetje zorgelijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 08-09-2016 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:53
loeberce schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:13:
[...]

Werkt de remote dan ook nog? dat lees ik nergens.
Wat ik ook nergens lees is dit;
Er zou toch een usb oplaad stanaard komen? Apple is de enige die hier niet aan mee werkt

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• loeberce
gielie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:20:
[...]

Werkt de remote dan ook nog? dat lees ik nergens.
Wat ik ook nergens lees is dit;
Er zou toch een usb oplaad stanaard komen? Apple is de enige die hier niet aan mee werkt
Dat van die remote is een valide punt. Dat zou wel jammer zijn als die functionaliteit kwam te vervallen....

USB oplaad standaard is toch voor de lader en niet voor het kabeltje tussen de telefoon en de lader? Ik gebruik mijn iPad lader voor alle USB oplaad apparaten.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mitch377 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:14:
[...]

Behalve dan dat je je telefoon niet kunt opladen als je muziek luistert via het verloopstukje. Ja, dan kun je wel draadloze oortjes gebruiken, maar als je die niet hebt is dat toch echt wel weer een extra kosten punt (en draadloze oortjes zijn ook een keertje leeg).
Maar hoe vaak komt het voor dat je tijdens het opladen muziek aan het luisteren bent of wilt gaan luisteren?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Mick1990 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:29:
[...]

Maar hoe vaak komt het voor dat je tijdens het opladen muziek aan het luisteren bent of wilt gaan luisteren?
Elke vrijdag en zondag als ik met de trein van/naar me vriendin reis en weer eens vergeten ben me telefoon op te laden (en dat is bijna altijd). Dan kijk ik een film / luister ik muziek met me oortjes in en laadt ik me telefoon op met een powerbank. Misschien heb jij dit nooit, maar ik durf te wedden dat er genoeg mensen die dit ook doen en waarbij het dus een probleem zal zijn. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Mitchell op 08-09-2016 09:34 ]

Signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Onderweg, in de trein, bijladen vanaf een battery-pack komt bij mij vaak voor.

Jack is een standaard technologie die overal opzit, van telefoon tot televisie. Daar nu van gaan afwijken lost niets op en creëert een situatie waar ik meerdere koptelefoons moet hebben.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 17:01
Precies, je kan nu niet elke versie erin prikken. Het is gewoon zoals altijd bij Apple "koop ons overpriced product of je krijgt een foutmelding op je device".

En ja, apple maakt kabels + accesoires overpriced. 50 euro voor een oplader? 8)7 (ja, mijn Ipad 3 oplader werd leuk 50 euro bij een "officiele" apple store)

Apple op dit moment:

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/standards.png

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 08-09-2016 09:45 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hoe lang gaan die Airpods eigenlijk mee op batterij?
Éen van de 2 buds kwijtraken tijdens het fietsen/sporten weet ik het, het lijkt me allemaal wat onhandig.

Het fijne met mijn huidige oordopjes vind ik dat ik (zonder converters) hem in mijn Nexus kan proppen, dan op mijn werk in de laptop en thuis in de tablet.
En ik hoef me geen zorgen te maken over falende bluetooth/batterijen van de oordopjes etc.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mitch377 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:31:
[...]

Elke vrijdag en zondag als ik met de trein van/naar me vriendin reis en weer eens vergeten ben me telefoon op te laden (en dat is bijna altijd). Dan kijk ik een film / luister ik muziek met me oortjes in en laadt ik me telefoon op met een powerbank. Misschien heb jij dit nooit, maar ik durf te wedden dat er genoeg mensen die dit ook doen en waarbij het dus een probleem zal zijn. :P
Conclusie: het wordt tijd dat er powerbanks komen met geïntergreerde 3.5 audiopoort :+

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Anoniem: 460511

[...]

Dit zie ik ook als probleem. Normaal gesproken plug je de aux in je autoradio en speel zo muziek af en je kan nog opladen. Nu is het kiezen tussen muziek luisteren of oplader. (Of een andere speciale iphone radio kopen die meteen het 10 voudige kost voor ruk kwaliteit)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 16:56
Die hele feature is er alleen op gekomen om de iPhone 7 een USP te bezorgen. Niemand heeft er ooit om gevraagd, en (imho) zal het in de praktijk meer nadelen dan voordelen met zich meebrengen.

En trouwens, draadloze earplugs waren er toch al lang (via BT). Dus wat voegt dit eigenlijk toe?

O ja, een paar mogelijke nadelen die me zo te binnen schieten:
  • Earplugs zijn eenvoudig te verliezen
  • Batterijduur van slechts 5 uur. Zul je net zien dat ze leeg zijn als je wilt gaan luisteren.
  • Als je ze vergeet ben je de sjaak. Met een 3.5" jack heb je zo een oplossing (je krijgt ze gratis in een vliegtuig of koopt ze voor een paar euro in de winkel).
Tegenover deze nadelen kan ik werkelijk geen enkel voordeel bedenken.

Edit: Apple beweert volledig wireless te willen gaan, maar ondersteunt schijnbaar nog geen draadloos opladen :? Wat mag daar de reden van zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door alexbl69 op 08-09-2016 09:56 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Laatst online: 04-07 10:13
alexbl69 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:54:
Die hele feature is er alleen op gekomen om de iPhone 7 een USP te bezorgen. Niemand heeft er ooit om gevraagd, en (imho) zal het in de praktijk meer nadelen dan voordelen met zich meebrengen.

En trouwens, draadloze earplugs waren er toch al lang (via BT). Dus wat voegt dit eigenlijk toe?

• Batterijduur van slechts 5 uur. Zul je net zien dat ze leeg zijn als je wilt gaan luisteren.
  • Als je ze vergeet ben je de sjaak. Met een 3.5" jack heb je zo een oplossing (je krijgt ze gratis in een vliegtuig of koopt ze voor een paar euro in de winkel).

Edit: Apple beweert volledig wireless te willen gaan, maar ondersteunt schijnbaar nog geen draadloos opladen :? Wat mag daar de reden van zijn?
Absoluut geen Apple fanboy hier maar het klinkt voor mij gewoon als "zeuren om het zeuren" topic.
Voordeeltje: Geen trekkende/zwieberende kabels tijdens sporten. Kabels zijn tijdens sporten altijd te lang of te kort.
Te lang komen ze vanzelf ergens in de knoop op je traintoestel/fiets/what ever of slaan je constant ergens tegen je aan wat ik persoonlijk vervelend vind.
Met te korte kabel, trek je hem onverwacht uit je oor en vervolgens tussen je spaken.

Met de auto geen carkit perse nodig, kan het ook niet vergeten te koppelen en niet iedereen hoeft mee te luisteren met het gesprek (soms zelfs te horen buiten de auto).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
rieshjart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:10:
[...]

Absoluut geen Apple fanboy hier maar het klinkt voor mij gewoon als "zeuren om het zeuren" topic.
Voordeeltje: Geen trekkende/zwieberende kabels tijdens sporten. Kabels zijn tijdens sporten altijd te lang of te kort.
Te lang komen ze vanzelf ergens in de knoop op je traintoestel/fiets/what ever of slaan je constant ergens tegen je aan wat ik persoonlijk vervelend vind.
Met te korte kabel, trek je hem onverwacht uit je oor en vervolgens tussen je spaken.

Met de auto geen carkit perse nodig, kan het ook niet vergeten te koppelen en niet iedereen hoeft mee te luisteren met het gesprek (soms zelfs te horen buiten de auto).
Want met oordoppen achter het stuur is echt 100% aan te raden, en kan niet fout gaan 8)7

Het is geen zeur topic. Het is gewoon Apple weer die denkt zijn standaard er doorheen te drukken, en vooral overpriced oordopjes van gemiddelde kwaliteit kan pushen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:12:
[...]
Het is geen zeur topic. Het is gewoon Apple weer die denkt zijn standaard er doorheen te drukken, en vooral overpriced oordopjes van gemiddelde kwaliteit kan pushen.
Nee, Apple kan gewoon doen waar ze zin in hebben, en als jij geen zin hebt om het te kopen, dan ga je lekker naar de Aldi en koop je je telefoon en koptelefoon daar lekker. Niemand hoeft Apple's hardware of software te gebruiken, er wordt dan ook niks 'doorgedrukt'. Wat is je punt eigenlijk? Dat je Apple niet leuk vind, en je je onderduikgevoel graag met halfzachte onzin probeert te onderbouwen?

Daarnaast heb jij nul ervaring met de wireless pods van Apple, en kan ik eigenlijk al wel garanderen dat je het uit je duim zuigt dat de kwaliteit 'gemiddeld' zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
johnkeates schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:18:
[...]

Nee, Apple kan gewoon doen waar ze zin in hebben, en als jij geen zin hebt om het te kopen, dan ga je lekker naar de Aldi en koop je je telefoon en koptelefoon daar lekker. Niemand hoeft Apple's hardware of software te gebruiken, er wordt dan ook niks 'doorgedrukt'. Wat is je punt eigenlijk? Dat je Apple niet leuk vind, en je je onderduikgevoel graag met halfzachte onzin probeert te onderbouwen?

Daarnaast heb jij nul ervaring met de wireless pods van Apple, en kan ik eigenlijk al wel garanderen dat je het uit je duim zuigt dat de kwaliteit 'gemiddeld' zou zijn.
Want de kwaliteit van de huidige oordopjes is zijn geld echt waard? Je weet dat je voor dat bedrag stuk betere kwaliteit kan krijgen? ;)

En het is mijn mening dat ik het een onzinnige ontwikkeling vind. Ik snap die obsessie van merken uberhaupt niet. Alles nog maar over 1 poortje laten lopen. Opladen en koptelefoon? haha, nee dat kan niet. Want design!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Over 3 jaar lezen we dit topic weer en dan lachen we hierom. Aangezien we allemaal via BT luisteren naar muziek.

159 euro is erg veel geld en ik denk dat je voor dat geld kwalitatief betere BT-headphones kunt krijgen, maar het gebruiksgemak is wel erg groot (qua pairing en de handige case).

Batterijduur is 5 uur, maar via de case kun je ze in totaal 24 uur opladen. Ik denk dat je ze niet los in je zak doet dus je hebt altijd de case bij je. Daarnaast zijn ze in 15 minuten opgeladen voor 3 uren gebruik.

...less is more

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:30
[...]

En jij doet precies hetzelfde, fanboy. _O-

• johnkeates
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:23:
[...]

Want de kwaliteit van de huidige oordopjes is zijn geld echt waard? Je weet dat je voor dat bedrag stuk betere kwaliteit kan krijgen? ;)
Dit topic gaat toch echt niet over de huidige oordopjes. En ja, betere kwaliteit is altijd te krijgen, ik heb nog nooit een OEM gezien die echt goede headsets met z'n hardware levert, maar daar gaat het hier niet over, het gaat over het feit dat de iPhone 7 geen analoge audio aansluiting heeft en dat er draadloze AirPods zijn.
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:23:
[...]

En het is mijn mening dat ik het een onzinnige ontwikkeling vind. Ik snap die obsessie van merken uberhaupt niet. Alles nog maar over 1 poortje laten lopen. Opladen en koptelefoon? haha, nee dat kan niet. Want design!
Ja, dat kan.

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Hoe dan? En zeg niet draadloze oortjes want niet iedereen zal die hebben.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Welke standaard is er bij gekomen dan?
GioStyle schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:27:
[...]

En jij doet precies hetzelfde, fanboy. _O-
Hij geeft aan dat mensen niet zo moeten zeuren, als het je niet bevalt koop je het toch niet? John geeft tenminste een inhoudelijk reactie. Jij kan alleen maar iemand bestempelen als fanboy.
Zelf zie ik het probleem ook niet, maar dat is iets persoonlijks. Ik luister mijn muziek dmv bluetooth en kan nu dus nogsteeds opladen en muziek luisteren.

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 21:02
Ik ben ook bang voor hoe stabiel het allemaal gaat zijn. Vroeger (pre-smartphone) had een tijd lang bijna ieder merk zijn eigen adapter voor oortjes. Die dingen bleven nooit goed zitten als je de telefoon in je broekzak had. Bij de minste beweging schoot er iets los en had je weer geen geluid.

Nu zal de lightning er niet zo snel uitschieten, maar er zit (op mijn iphone6 in ieder geval) aardig wat speling op. Ik vraag me af of dat allemaal goed blijft zitten/werken in mijn broekzak. Ook tijdens hardlopen bijvoorbeeld.

• Nogne

Nogne

>.<

Mitch377 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:30:
[...]

Draadloze koptelefoon, mooi voor iedereen die het niet heeft. Sommige mensen hebben het wel, dit hetzelfde als mensen die nog SPDIF gebruiken (wat ik ook nog wel begrijp), maar op een gegeven moment moet er ergens een beslissing worden genomen. Bij Apple kiezen ze design boven gebruiksgemak.

Niet mee eens, stem dan met je portemonnee.

• johnkeates
Mitch377 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:30:
[...]

Ik doelde op het feit dat ook hij een mening mag hebben.

Oh eh: draadloze oortjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:31:
[...]

[...]

Hij geeft aan dat mensen niet zo moeten zeuren, als het je niet bevalt koop je het toch niet? John geeft tenminste een inhoudelijk reactie. Jij kan alleen maar iemand bestempelen als fanboy.
Zelf zie ik het probleem ook niet, maar dat is iets persoonlijks. Ik luister mijn muziek dmv bluetooth en kan nu dus nogsteeds opladen en muziek luisteren.
Probleem wat ik er grotendeels mee heb, is dat bedrade headsets (die gewoon betere kwaliteit hebben dan whatever bluetooth je ook hebt) niet bruikbaar zijn. Of je moet bizarre verloopstukjes erbij gaan kopen (van waarschijnlijk 40+ euro), en dan kan je dus niks meer met je kabel doen.

Ik heb hier collega's zitten die nu al aangeven dat de 7 het niet gaat worden voor hen. Ze laden het ding op achter het bureau, en zitten dan met oordopjes (bedraad!) te bellen/muziek te luisteren. Dat wordt dan heel lastig.

Apple heeft hier besloten dit door te voeren, zonder eerst na te denken of het wel handig is. Natuurlijk zullen bepaalde apple fans het blind accepteren en het 100% geweldig vinden en de beste innovatie ooit. (Net zoals het bizarre geloof dat apple de eerste tablet + smartphone had). Maar ik denk dat er gewoon een stuk meer haken en ogen aan zitten dan ze willen zien.
Vrij vertaald: Stop met klagen, alleen positief mag!

Gelukkig werkt het op een forum zo niet :D

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 08-09-2016 10:36 ]

• erwin26
rieshjart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:10:
[...]

Geen Apple fanboy dat valt echt wel mee. Volgens mij ben jij een grote Apple fanboy die denkt dat dit helemaal nieuw is? BT oortjes bestaan al jaren zowel voor Android als voor Apple. Het is niet zeuren over draadloos, want dat bestaat al jaren.. Het probleem is dat mensen denken dat dit nu een heel nieuw concept is wat nog niet bestaat of hoe Apple het wilt gaan brengen. Met lightning en niet van BT. Zich zelf echt 100% afzonderen van de overige markt.

• Nogne

Nogne

>.<

corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:36:
[...]
Of je moet bizarre verloopstukjes erbij gaan kopen (van waarschijnlijk 40+ euro), en dan kan je dus niks meer met je kabel doen.
...
Ze laden het ding op achter het bureau, en zitten dan met oordopjes (bedraad!) te bellen/muziek te luisteren.
Je krijgt de verloopkabel er bij, als je collega's zijn/haar telefoon op het werk oplaad. Dan moet hij de stroomrekening betalen en het thuis opladen :P
Apple heeft hier besloten dit door te voeren, zonder eerst na te denken of het wel handig is. Natuurlijk zullen bepaalde apple fans het blind accepteren en het 100% geweldig vinden en de beste innovatie ooit. (Net zoals het bizarre geloof dat apple de eerste tablet + smartphone had). Maar ik denk dat er gewoon een stuk meer haken en ogen aan zitten dan ze willen zien.
Daar ben ik het ook wel mee eens, Apple heeft gekozen voor design boven gebruiksgemak. Persoonlijk vind ik dat niet erg want ergens moeten ze een streep trekken (zoals nu micro usb word vervangen voor usb-c). En ik heb makkelijk praten want ik luisterde al altijd muziek dmv bluetooth headset.

Nee als je het er niet mee eens bent, moet je hem niet halen (zoals je collega's). Als niemand de i7 koopt, zal Apple vast wel afvragen hoe dat komt.
Mij maakt het weinig uit dus zal volgend jaar zeker de 7s halen, maar komt er volgend jaar een zwart/wit scherm in. Dan stem ik met mijn portemonnee en haal ik hem dus niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Nogne op 08-09-2016 10:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:30
Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:31:
[...]

[...]

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een 6S. Maar je hebt het over een inhoudelijke reactie? Er worden drogredenen gebruikt om de keuzes van Apple goed te praten. Zodra je kritiek hebt op deze keuzes, dan word je afgepoeierd met je als het je niet bevalt dan moet je het maar niet kopen. En dat is zeker typisch fanboygedrag. 8)7

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 10:06
alexbl69 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:54:

Als dat nou de nadelen zijn....

Verliezen? Sorry hoor maar die dingen doe je uit je oren als je de muziek uit zet; en met muziek aan hoor je het echt wel als zo'n ding uit je oren valt. Komt nog bij dat mijn earpods met draadje nog nooit uit m'n oren gevallen zijn. Zitten best stevig.

Leeg? Het doosje laad ze op, kwestie van netjes in het doosje proppen en het doosje af en toe opladen.

Vergeten? Stop het verloopje in je portemonnee en je kunt altijd nog el cheapo oordopjes er in pluggen.

Dit is gewoon zoeken naar argumenten om het af te kraken. Ik zeg niet dat het ideaal is om de 3.5mm jack te verwijderen maar het past wel bij Apple. Ze waren er ook vroeg bij om de diskette drive, dvd drive en "oudere" display poorten als vga/dvi te verwijderen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Nogne

Nogne

>.<

GioStyle schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:40:
[...]
En dat is zeker typisch fanboygedrag. 8)7
Ik vind het fanboy gedrag, als je het er niet mee eens bent. En alsnog het toestel haalt, maar blijkbaar hebben wij verschillende ideeën over fanboy zijn :P

• erwin26
[...]

Apple doet helaas waar ze zin in hebben ja. Als je een Apple fan bent heb jij dus als fan zijnde totaal niks te zeggen over het product. Ik wordt daar niet blij van als ik een fan ben van iets hoor. Dadelijk zeggen ze je moet perse draadloos opladen. Ga je ook mee akkoord? Geen portable opladers meer, auto kan niet meer etc. Wordt je niet vrolijk van hoor. Het is daarom ook geen zeur topic.

0 ervaring hebben met wireless pods van Apple is niet nodig, aangezien zulke techniek al jaren bestaat en wordt gebruikt. Misschien valt het signaal minder vaak weg of gaan ze langer meer, maar thats it wat we nog niet weten. En ik moet zeggen mijn BT signaal valt bijna nooit weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:33:
[...]

Draadloze koptelefoon, mooi voor iedereen die het niet heeft. Sommige mensen hebben het wel, dit hetzelfde als mensen die nog SPDIF gebruiken (wat ik ook nog wel begrijp), maar op een gegeven moment moet er ergens een beslissing worden genomen. Bij Apple kiezen ze design boven gebruiksgemak.

Ik vind het vooral interessant dat mensen keer op keer (bij elke fabrikant) komen zeiken als er een poort verdwijnt, bij komt of samengevoegd wordt. Of wat dacht je van het verdwijnen van diskettes en CD-ROM/DVD-ROM spelers, daar moest ook iedereen over komen huilen.

Wat we tot nu toe opgeruimd hebben (in elk geval voor consumenten):

- 5.25" floppies
- 3.5" diskettes
- Optische media
- Telefoonmodem poorten
- RS232/COM poorten
- IrDA
- Parallele poorten
- Game poorten (en Midi poorten)
- PS/2 Poorten
- DIN-Seriele poorten
- Analoge video (nouja, er zijn helaas nog wel wat VGA-equipped laptops te koop)
- Analoge audio ingangen (soms heb je nog wel de Microfoon ingang, en heel soms line-in)

Als je er over nadenkt is het helemaal niet zo gek dat steeds meer fysieke poorten verdwijnen... of komt iedereen nu klagen dat ze hun gamepad uit 1980 niet op hun telefoon kunnen aansluiten om daarna games vanaf hun diskettes multiplayer via IrDA te spelen?

• Fore!
erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:36:
Geen Apple fanboy dat valt echt wel mee. Volgens mij ben jij een grote Apple fanboy die denkt dat dit helemaal nieuw is? BT oortjes bestaan al jaren zowel voor Android als voor Apple.
Nou dat heb je dus mis, Enigste reden dat ik een iPhone heb is omdat ik deze kreeg van de werkgever. Als het een Android of Windows Phone was had ik dat ook prima gevonden :9.
Nee ik denk helemaal niet dat dit nieuw is, heb slechts voordelen genoemd tegenover iemand die zgn nadelen heeft opgesomd.

Houd je aannames voor der est even voor je.
erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:36:
Het is niet zeuren over draadloos, want dat bestaat al jaren.. Het probleem is dat mensen denken dat dit nu een heel nieuw concept is wat nog niet bestaat of hoe Apple het wilt gaan brengen. Met lightning en niet van BT. Zich zelf echt 100% afzonderen van de overige markt.
Jij denkt dat andere mensen denken dat het een nieuw concept is... 8)7
Probleem wat ik verneem van mensen die hier negatief op reageren is dat er nu een techniek door hun strot wordt geduwd zonder dat ze de vorige techniek kunnen blijven gebruiken en dat is niet zo. Er zit een verloop stukje bij geleverd, je hoeft die er geeneens apart bij te kopen!

Dus ja, zeuren om het zeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Fore! op 08-09-2016 10:48 ]

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-07 00:34

Ik heb hier collega's zitten die nu al aangeven dat de 7 het niet gaat worden voor hen. Ze laden het ding op achter het bureau, en zitten dan met oordopjes (bedraad!) te bellen/muziek te luisteren. Dat wordt dan heel lastig.

[...]

Jij benoemt voor jou waarom dit een probleem is. Ik ken geen mensen die hun telefoon ergens verstopt achter hun bureau opladen en dan ook nog bedraag moeten bellen onder werktijd. Iedereen die er hier mee belt gebruikt een draadloze set. (voor een of beide oren)

Dat het voor jullie niet werkt kan natuurlijk en dat is vervelden. Maar om nou de mensen die er geen dagelijks probleem mee hebben meteen maar fanboy noemen vind niet tweaker waardig,

Er zal vast binnenkort een kabel komen waarmee je en kunt opladen en een 3.5mm kabel aan kunt sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door alwind op 08-09-2016 10:53 ]

• erwin26
rieshjart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:48:
[...]

Nou dat heb je dus mis, Enigste reden dat ik een iPhone heb is omdat ik deze kreeg van de werkgever. Als het een Android of Windows Phone was had ik dat ook prima gevonden :9.
Nee ik denk helemaal niet dat dit nieuw is, heb slechts voordelen genoemd tegenover iemand die zgn nadelen heeft opgesomd.

Houd je aannames voor der est even voor je.

[...]

Jij denkt dat andere mensen denken dat het een nieuw concept is... 8)7
Probleem wat ik verneem van mensen die hier negatief op reageren is dat er nu een techniek door hun strot wordt geduwd zonder dat ze de vorige techniek kunnen blijven gebruiken en dat is niet zo. Er zit een verloop stukje bij geleverd, je hoeft die er geeneens apart bij te kopen!

Dus ja, zeuren om het zeuren.
De manier waarop je het over brengt komt over als een echte fanboy van Apple. De meeste fanboys die ik ken praten namelijk op die manier over Apple. Zodra je zegt Apple is slecht, want ze lopen letterlijk achter met hun hardware dan heb je flinke ruzie.

Als ik zo kijk op het internet zie ik non stop reacties voorbij komen van wow cool, ken ik nog niet, Apple is goed. Ondertussen bestaat het al jaren en is het geen nieuw concept. Daar kan ik zelf niet tegen.

Je zegt het al goed het wordt door je strot geduwd. Jij hebt een apple en je weet hoe snel die kabels kapot gaan. Zo'n verloop stukje is binnen half jaar kapot en kun je weer 40+ betalen voor nieuwe? Waar ook nog eens bij komt kijken het is of laden of bedraad muziek luisteren. Het is niet de nieuwe techniek die wij erg vinden het is de manier op. Je minder geven en meer laten betalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
alwind schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:50:
[...]

Jij benoemt voor jou waarom dit een probleem is. Ik ken geen mensen die hun telefoon ergens verstopt achter hun bureau opladen en dan ook nog bedraag moeten bellen onder werktijd. Iedereen die er hier mee belt gebruikt een draadloze set. (voor een of beide oren)

Dat het voor jullie niet werkt maar mensen die er geen dagelijks probleem mee hebben niet meteen een fanboy.
Kan je me dan maar even quoten waar ik zeg dat die mensen een fanboy zijn? Please do!

Echt, stop eens met kritiek op een idee zo keihard aan te vallen, en accepteer dat mensen het er niet altijd mee eens zijn. Qua design vind ik het mooi. Helaas weigert Apple nog steeds een cover over de laad aansluiting te doen, dus zal hij vaak vol met stof zitten.

Ik zou een 7+ zo kopen, als ze wat meer hadden nagedacht en niet "innovatie omdat het kan" hadden toegepast. Wat meer denken "wat is nodig" en wat minder "we doen het, want we zijn fucking apple!"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

De jackplug was het enige wat compatibel was over meerdere apparaten, jammer dat dat nu gaat verdwijnen.

Last.fm | Code Talks

• Nogne

Nogne

>.<

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:43:
[...]
Als je een Apple fan bent heb jij dus als fan zijnde totaal niks te zeggen over het product. Ik wordt daar niet blij van als ik een fan ben van iets hoor. Dadelijk zeggen ze je moet perse draadloos opladen. Ga je ook mee akkoord? Geen portable opladers meer, auto kan niet meer etc. Wordt je niet vrolijk van hoor. Het is daarom ook geen zeur topic.
Ik ben een Volkswagen fan (hier maak ik wss geen vrienden mee :P), maar ik heb toch ook niks te zeggen over de nieuwe Polo / Up / Gold etc.. Bij welke bedrijf heb jij het wel voor het zeggen, Intel, Nvidia?
Als er volgend jaar een nieuwe iPhone 7s uit komt, en die vind ik totaal niet mooi en niet praktisch. Dan zal ik hem waarschijnlijk niet halen, terwijl ik jaren een iPhone heb gehad. Wat mensen hier vergeten is dat ze gewoon een keuze hebben, en dat je niet verplicht bent om bij Apple te blijven.

Sommige Apple gebruikers zijn zo erg "fanboy" dat alles wat zij vinden, Apple maar moet toepassen.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-07 00:34
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:53:
[...]

Kan je me dan maar even quoten waar ik zeg dat die mensen een fanboy zijn? Please do!

Echt, stop eens met kritiek op een idee zo keihard aan te vallen, en accepteer dat mensen het er niet altijd mee eens zijn. Qua design vind ik het mooi. Helaas weigert Apple nog steeds een cover over de laad aansluiting te doen, dus zal hij vaak vol met stof zitten.

Ik zou een 7+ zo kopen, als ze wat meer hadden nagedacht en niet "innovatie omdat het kan" hadden toegepast. Wat meer denken "wat is nodig" en wat minder "we doen het, want we zijn fucking apple!"
[...]

Natuurlijk zullen bepaalde apple fans het blind accepteren en het 100% geweldig vinden en de beste innovatie ooit. (Net zoals het bizarre geloof dat apple de eerste tablet + smartphone had).

• winwiz
  • Laatst online: 04-07 20:48
Ik zit veel in OV en als ik om mij heen kijken worden er enorm veel BT koptelefoons gebruikt. En opladen? Ik begrijp het niet. 's Morgens om 6 uur van de lader en 's avonds om 11 er weer op. Ik heb dan gemiddeld 60 % over en als ik het heel bont maak misschien 30% (6+)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• erwin26
Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:53:
[...]

Ik ben een Volkswagen fan (hier maak ik wss geen vrienden mee :P), maar ik heb toch ook niks te zeggen over de nieuwe Polo / Up / Gold etc.. Bij welke bedrijf heb jij het wel voor het zeggen, Intel, Nvidia?
Als er volgend jaar een nieuwe iPhone 7s uit komt, en die vind ik totaal niet mooi en niet praktisch. Dan zal ik hem waarschijnlijk niet halen, terwijl ik jaren een iPhone heb gehad. Wat mensen hier vergeten is dat ze gewoon een keuze hebben, en dat je niet verplicht bent om bij Apple te blijven.

Sommige Apple gebruikers zijn zo erg "fanboy" dat alles wat zij vinden, Apple maar moet toepassen.
Volkswagen is toch anders aangezien daar verschillende modelen voor worden gemaakt he. Zo is dat bij de meeste merken ;). Apple maakt 1 product en thats it. Niet mee gerekend 7S die betere specs heeft. Als je dan fan bent wil je natuurlijk wel inzage hebben. Bij Android kun je verschillende partijen kiezen. Kiest de ene voor aux weg dan kies je andere merk als je dat nog wel wilt hebben.

Daar heb je ook gelijk in vind je hem niet mooi en praktisch dan koop je iets anders. Alleen nu komt het probleem je hebt letterlijk alles van Apple. Kun je veel gaan vervangen, want je Watch werkt niet met Android. Dus de kans is zeer klein dat mensen dit gaan doen en maar genoegen nemen met iphone 7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Laat maar.. Je leest niet. Ook goed :)

Laatste poging:

Apple sluit een groot deel van de userbase buiten vanwege een design keuze. It's that simple. En je mag het geweldig vinden, en je mag het ruk vinden. Allebei die meningen moeten kunnen.

[ Voor 37% gewijzigd door corset op 08-09-2016 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

VW fan en Team Instinct. Sommige mensen hebben ook alles tegen. :+
Probleem is eigenlijk dat je door een aantal vendor locks die Apple toepast je steeds moeilijker overstapt.
Opladers en accessoires hebben een andere aansluiting, straks oordopjes ook.
Als je wil kan het gewoon natuurlijk, maar het brengt helaas een hoop nadelen mee.

Met betrekking tot de earbuds, imho is bluetooth het probleem niet (misschien iets minder praktisch ivm batterij) maar het feit dat het 2 losse oordopjes zijn, als ik ze thuis op tafel gooi en mijn kat gaat ermee aan de haal ben ik gewoon de helft van een apparaat van 180€ kwijt (wat volgens mij ook nog eens een belachelijke prijs is, maar goed als mensen dat willen betalen zullen ze er vast ook wat voorzichtiger mee zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door Afvalzak op 08-09-2016 11:02 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:09

JT

VETAK y0

Ik moet geen BT koptelefoon. MP3 is al gecomprimeerd en dan zou ik het nog een keer laten comprimeren door een protocol over bluetooth? No thanks. Leuk hoor, 150 euro voor 'geweldig goede oortjes' maar los van dat ik me serieus afvraag of Apple ze net zo goed of beter kan maken dan alle gerenomeerde merken (AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, Denon etc) ga ik geen 150 euro betalen om m'n muziek te laten degraderen door niet enkelvoudige maar dubbelvoudige lossy compressie.

Edit: of in het geval van FLAC: offer ik opslagruimte op voor kwaliteit, gaat het protocol het alsnog lossy comprimeren :') :w

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 08-09-2016 11:13 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:14

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Voor mij is het weghalen van de 3.5mm poort juist de reden om de iPhone 7 te overwegen. Het zit altijd stampvol met pluisjes van de broekzak. Heb je weer een staartje aan de telefoon.. Daarbij is de 3.5mm een zwakke poort. Op mijn android toestellen met een plastic rand. (Note 2, LG G3) Is de rand gebarsten precies bij de poort. Met mijn iPhone 4s heeft deze poort er voor gezorgd dat de metalen rand op is gaan staan. ik heb deze precies laten vallen dat een steentje naast de 3.5 mm poort het metaal indeukte. Zwakke plek waardoor de rand helemaal naar buiten staat.

Op de motor en in de auto heb ik een Bluetooth (car)kit waarmee ik de muziek luister, en kan telefoneren. De laatste keer dat ik oordoppen heb gebruikt is al enkele jaren geleden. Thuis stuur ik mijn speakers aan via de computer (optisch) of via Bluetooth.

3.5 mm is ook nog eens ongebalanceerd waardoor er veel ruis bij zit.

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 13:16
[...]

Gewoon vooral dit, als je het niet eens bent met het verwijderen van de jack koop je gewoon niet de iphone 7, als blijkt dat het dan een grote fout is geweest van apple leren ze er vanzelf van.

offtopic:
Ik koop zelf uberhaupt geen iphone

[ Voor 3% gewijzigd door Cino op 08-09-2016 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15
Discussie om niets, iedereen weet dat alleen meisjes iPhones gebruiken. :{

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Nogne

Nogne

>.<

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:58:
[...]

Volkswagen is toch anders aangezien daar verschillende modelen voor worden gemaakt he. Zo is dat bij de meeste merken ;). Apple maakt 1 product en thats it. Niet mee gerekend 7S die betere specs heeft. Als je dan fan bent wil je natuurlijk wel inzage hebben. Bij Android kun je verschillende partijen kiezen. Kiest de ene voor aux weg dan kies je andere merk als je dat nog wel wilt hebben.

Daar heb je ook gelijk in vind je hem niet mooi en praktisch dan koop je iets anders. Alleen nu komt het probleem je hebt letterlijk alles van Apple. Kun je veel gaan vervangen, want je Watch werkt niet met Android. Dus de kans is zeer klein dat mensen dit gaan doen en maar genoegen nemen met iphone 7.
Apple maakt momenteel 3 modellen, de 7, de 7s en de iPhone SE. En dan nog de oudere generaties niet meegeteld. De iPhone SE heeft nogsteeds je jack, en als je nu al weet dat je het niet eens bent met de beslissingen van Apple kan je stapsgewijs alles vervangen.

Als je een Apple Watch koopt, dan weet je dat je jezelf aan het vendor locken bent. Dat is al vanaf dag 1 duidelijk. Zelf heb ik een Macbook, iPhone en AppleTV. Maar zou ik straks geen iPhone meer nemen, hoef ik alleen de AppleTV te vervangen en ben ik klaar. Destijds heb ik bewust gekozen voor een AppleTV en wist van te voren dat Android/WP er niet mee zou werken. Dit is een keuze van mij geweest en daar gaat Apple echt geen rekening mee houden.

• erwin26
Patrock schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:00:

Op de motor en in de auto heb ik een Bluetooth (car)kit waarmee ik de muziek luister, en kan telefoneren. De laatste keer dat ik oordoppen heb gebruikt is al enkele jaren geleden. Thuis stuur ik mijn speakers aan via de computer (optisch) of via Bluetooth.
Het probleem is dat Apple BT waarschijnlijk weg laat hé. Dus je kan je carkit niet meer gebruiken met Iphone 7. Ze willen naar lighting techniek overstappen en BT achterwegen laten.

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-07 13:46
erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:58:
[...]
...
Dus de kans is zeer klein dat mensen dit gaan doen en maar genoegen nemen met iphone 7.
Je weet dat dit een negatief punt is?
Dit is dus precies wat Apple wil met het vendor-locken. Je hebt geen keuze meer.

-

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

Typhone

Who Dares Wins

Wat een ongelofelijk gezeur van heel veel mensen hier die menen iets te moeten zeggen maar eigenlijk alleen maar in de rondte willen trappen tegen alles wat kamp A is of alles wat kamp B is.

Ik ben er blij mee. Ik kan hardlopen met draadloze oortjes waardoor mijn yurbudz overbodig gaan zijn en richting de mountainbike gaan schuiven. Modellen die uitvielen en geen in-ear telefonie boden waren er niet. Daarna stap ik twee keer per week direct na het hardlopen in de auto waardoor ik geen connectie meer moet maken met ancient autosystemen (ik krijg regelmatig een poolauto afhankelijk van waar mijn eigen BMW M550D is). Die oordopjes laad ik op in het hotel of op m'n werk. Design vind ik prima maar als het anders was geweest dan kocht ik ze alsnog voor het gemak en niet voor het design.

Zijn er andere oplossingen in de markt? Vast wel, bieden die allemaal het gebruiksgemak van Apple? Vast niet. Nu die adapter die nodig is. Who cares? Eén aansluiting voor alles vind ik prima. Wil ik iets anders dan gebruik ik een adapter. Die markt voor oordopjes komt echt wel met lightning aansluitingen. Hoeveel andere apparaten gebruik je gemiddeld voor oordopjes? Ik kom niet verder dan mijn telefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-07 11:15
[...]

Helemaal mee eens

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Nogne

Nogne

>.<

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:05:
[...]

Het probleem is dat Apple BT waarschijnlijk weg laat hé. Dus je kan je carkit niet meer gebruiken met Iphone 7. Ze willen naar lighting techniek overstappen en BT achterwegen laten.
Waar haal je die informatie vandaan? Zo ver ik weet gebruiken de Apple Earplugs een aangepaste Bluetooth, maar zal Apple alsnog de Bluetooth standaard blijven ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:53:
[...]
Je zegt het al goed het wordt door je strot geduwd. Jij hebt een apple en je weet hoe snel die kabels kapot gaan. Zo'n verloop stukje is binnen half jaar kapot en kun je weer 40+ betalen voor nieuwe? Waar ook nog eens bij komt kijken het is of laden of bedraad muziek luisteren. Het is niet de nieuwe techniek die wij erg vinden het is de manier op. Je minder geven en meer laten betalen
Eigenlijk weet ik niet hoe snel een kabel stuk kan gaan. Ik heb er nu 4, 2 van Apple en 2 van Belkin. Omdat ik altijd vergeet mijn kabeltje mee te nemen, dus dan maar oplossen door er op elke plek 1tje te laten slingeren. Dit zal ook de reden zijn dat ze bij mij langer mee gaan omdat ze er alleen maar bij liggen en niet vervoerd worden.

Opnieuw aanname, "verloopstukje gaat binnen halfjaar stuk" en onjuiste info "40+ betalen voor nieuwe" om precies te zien... €9,-
Ik ben geen Apple fanboy, maar jij komt over als een Apple Hater.
Je geeft onjuiste informatie en geeft meningen die je verder gebruikt als feit. Je bent eigenlijk gewoon aan het trollen... 8)7

• erwin26
powerplay schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:07:
[...]

Je weet dat dit een negatief punt is?
Dit is dus precies wat Apple wil met het vendor-locken. Je hebt geen keuze meer.
Ja dat weet ik, maar ik mag toch ook negatief punten benoemen bij Apple? Vendor locken is gewoon niet goed. Maakt niet uit welke partij het doet ik blijf daar tegen op kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:59:
Ik moet geen BT koptelefoon. MP3 is al gecomprimeerd en dan zou ik het nog een keer laten comprimeren door een protocol over bluetooth? No thanks. Leuk hoor, 150 euro voor 'geweldig goede oortjes' maar los van dat ik me serieus afvraag of Apple ze net zo goed of beter kan maken dan alle gerenomeerde merken (AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, Denon etc) ga ik geen 150 euro betalen om m'n muziek te laten degraderen door niet enkelvoudige maar dubbelvoudige lossy compressie.
Compleet mee eens :) Je haalt al een stuk kwaliteit weg, en dan nog een stuk? Liever niet. Daarom zal bedraad voor mij altijd beter blijven

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:05:
[...]

Ze gaan jack weghalen in de onderkant en vervangen voor de lightning, Bluetooth blijft gewoon werken.
Watch werkt ook met bluetooth en die earplugs ook.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:11:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik mag toch ook negatief punten benoemen bij Apple? Vendor locken is gewoon niet goed. Maakt niet uit welke partij het doet ik blijf daar tegen op kijken.
Negatieve punten zeker, maar je verkondigd hier nu meerdere keren dingen die niet kloppen.
Bluetooth weg, klopt niet
Kabel stuk binnen half jaar, klopt niet
Kabel van minimaal 50 euro, klopt niet (tenzij je persé een Apple kabel wil, je kan ook een goedkopere gecertificeerde kabel kopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
rieshjart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:10:
[...]

Eigenlijk weet ik niet hoe snel een kabel stuk kan gaan. Ik heb er nu 4, 2 van Apple en 2 van Belkin. Omdat ik altijd vergeet mijn kabeltje mee te nemen, dus dan maar oplossen door er op elke plek 1tje te laten slingeren. Dit zal ook de reden zijn dat ze bij mij langer mee gaan omdat ze er alleen maar bij liggen en niet vervoerd worden.

Opnieuw aanname, "verloopstukje gaat binnen halfjaar stuk" en onjuiste info "40+ betalen voor nieuwe" om precies te zien... €9,-
Ik ben geen Apple fanboy, maar jij komt over als een Apple Hater.
Je geeft onjuiste informatie en geeft meningen die je verder gebruikt als feit. Je bent eigenlijk gewoon aan het trollen... 8)7
Als ik maandelijks te horen krijg van mensen dat hun kabel kapot is bij Iphone op de zelfde plek dan weet ik genoeg. Ik raad mensen ook aan om hoesjes te kopen voor je kabels, want anders breken ze. Ondertussen doe ik met een simpele kabel vanuit china voor 50 cent al 5 jaar mee.

Waar heb jij dan die 9 euro vandaan gehaald? Link aub naar de shop.

Ben geen hater van Apple, ik zeg gewoon iets negatief over hoe ze handelen en je bent meteen een hater... Typisch fanboy reactie |:( Al doet elk merk dit in Android dan was ik er ook niet mee eens en had ik er ook wat van gezegd. Ik kies geen partij.

• JT

JT

VETAK y0

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:16:
[...]
Staat gewoon in het t.net artikel over de iPhone 7...Ik vind het ook helemaal niks wat Apple doet maar ik denk dat het wel belangrijk is om beschikbare informatie góed tot je te nemen voor je conclusies trekt en uitspraken doet. Dan houd je de discussie zuiver.

[ Voor 29% gewijzigd door JT op 08-09-2016 11:19 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kerel, je generaliseert al de hele tijd, komt met onwaarheden en je doet de hele tijd moeite om het een discussie te laten lijken terwijl je gewoon keihard zit te schoppen.
Dat is prima, daar is een forum voor maar ga niet proberen je gelijk te halen met feiten die nergens op slaan. In al jouw argumenten kan ik het woordje Apple vervangen door Samsung/Sony/LG en iOS door Android/WP en dezelfde niet te controleren generalisaties doen en daar een "conclusie" aan verbinden.

Daarbij, wat is er mis aan hoe Apple handelt? De afgelopen jaren zijn ze met dergelijke kapitalistische instellingen het grootste bedrijf naar omzet ter wereld geworden. Dan doe je het niet verkeerd. Doen ze dat wel, dan zakken ze weer en gaat de strategie weer aangepast worden. Dát heet marktwerking. Of Jan Modaal (jij) het daar mee eens bent of niet zal hen een zorg zijn. Heeft verder ook niks met de individuele producten te maken.

Hint: het aantal mensen met goedkope Chinese coaxkabels i.c.m. een Ziggo abonnement... heb je daar cijfers van? Of is de KOKA-9TS toevallig een stuk beter (en ook wat (20x zoveel wat) duurder?)...? Dat zeg ik even als reactie op jouw goedkope 'immer goed werkende' kabel. Mijn ervaring is heel anders namelijk...

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 08-09-2016 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Laatst online: 05-07 18:20
Wat ik jammer vind is dat ze zo vast blijven houden aan hun eigen lightning standaard, waarom niet gewoon USB-C toepassen, daar had (bijna?) alles ook gewoon op een vergelijkbare manier mee gekund. Maar nu lopen ze in elk geval niet het risico dat iemand al "tig kabeltjes heeft" van het goede type, omdat die bij allerlei apparatuur wordt meegeleverd.
Ook jammer is de "aangepaste bluetooth" standaard voor de oortjes, zijn die oortjes dan wel met iets anders dan de nieuwe iPhone te gebruiken?

Ik vind dat persoonlijk echt nadelen, zeker in de huidige tijd waarin iedere 2 jaar een nieuwe telefoon moet komen voor gebruikers (soms vaker) en je dan zit met dure apparatuur wat er niet meer compatible mee is, of vast zit aan 1 merk, omdat je een bepaalde accessoire hebt gekocht.

Ik zoek mijn heil wat dat betreft juist bij meer open standaarden, die proberen cross platform zaken te ondersteunen, zodat ik dit straks ook nog kan gebruiken, maar zo heeft iedereen zijn voorkeur.

Ben geen Apple hater, maar vind de apparatuur niet dusdanig veel beter dat ik de factor X die het duurder is in vergelijking met (hardwarematig) gelijkaardige apparatuur de extra kosten voor mij waard zijn. Om die reden zal ik ook niet snel een nieuwe Samsung telefoon kopen, die gaan met de prijzen behoorlijk in dezelfde richting, maar er zijn telefoons die gelijkwaardig zijn en toch echt minder kosten, er zit dan geen "groot merklabel" op, maar dat maakt mij persoonlijk niet zoveel uit.

Als ik dan nog even de earplugs aanhaal vind ik het wel echt een nadeel dat ze 5 uur mee gaan. Als je gedurende een werkdag (meer dan 5 uur!) bijna continue muziek wilt luisteren en tussentijds ook steeds belt kom je niet uit met deze dingen. Eigenlijk vind ik dat ze minimaal 8 uur (bij voorkeur iets langer) mee moeten gaan om ze een hele werkdag te kunnen gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 08-09-2016 11:34 . Reden: Stukje over de wireless plugs ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 22:32

iMars

Full time prutser

erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:16:
[...]

Als ik maandelijks te horen krijg van mensen dat hun kabel kapot is bij Iphone op de zelfde plek dan weet ik genoeg. Ik raad mensen ook aan om hoesjes te kopen voor je kabels, want anders breken ze. Ondertussen doe ik met een simpele kabel vanuit china voor 50 cent al 5 jaar mee.

Ben geen hater van Apple, ik zeg gewoon iets negatief over hoe ze handelen en je bent meteen een hater... Typisch fanboy reactie |:( Al doet elk merk dit in Android dan was ik er ook niet mee eens en had ik er ook wat van gezegd. Ik kies geen partij.
Link? Echt? Gast... zoek naar iphone en snoertje op google.

Heb een MacBook Pro uit 2011, kabeltje begint nu pas te slijten (na 5 jaar intensief gebruik).
Heb een paar 30 pins kabels voor m'n iPad uit 2011 en iphone 3G uit 2009, geen van allen stuk.
Heb meerdere lightning kabels van m'n iphone 5 en 6s (slaapkamer, woonkamer, auto, werk), geen van allen stuk. Een kabel gaat dagelijks mijn tas in en uit, altijd verwrongen tussen andere spullen, en gaat maar niet kapot.

Weet niet wat mensen tegenwoordig met hun kabels doen...
jbdeiman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:30:
[...]

Ik vind dat persoonlijk echt nadelen, zeker in de huidige tijd waarin iedere 2 jaar een nieuwe telefoon moet komen voor gebruikers (soms vaker) en je dan zit met dure apparatuur wat er niet meer compatible mee is, of vast zit aan 1 merk, omdat je een bepaalde accessoire hebt gekocht.

[...]
De enige accessoires die niet meer compatible zijn, zijn die met een 30pins aansluiting, sinds iPhone 5 naar lightning ging, werken gewoon alle lightning accessoires hoor...

[ Voor 17% gewijzigd door iMars op 08-09-2016 11:38 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• JT

JT

VETAK y0

Ik bedenk me nu ook dat Apple voor koptelefoons ook een 2,5mm jackplug had kunnen gebruiken, had ook ruimte gescheeld :) Is een heel stuk kleiner.
jbdeiman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:30:
Wat ik jammer vind is dat ze zo vast blijven houden aan hun eigen lightning standaard, waarom niet gewoon USB-C toepassen, daar had (bijna?) alles ook gewoon op een vergelijkbare manier mee gekund. Maar nu lopen ze in elk geval niet het risico dat iemand al "tig kabeltjes heeft" van het goede type, omdat die bij allerlei apparatuur wordt meegeleverd.
Ook jammer is de "aangepaste bluetooth" standaard voor de oortjes, zijn die oortjes dan wel met iets anders dan de nieuwe iPhone te gebruiken?

Tja, dat is de Apple tactiek ;) Bedrijfseconomisch gezien heel handig want mensen kopen het toch wel en zo dwing je consumenten om nóg meer geld aan alleen jouw bedrijf uit te geven. Voor mij ook zeer zeker een reden om nooit Apple te kopen.

Ecodan warmtepomp

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:40:
Ik bedenk me nu ook dat Apple voor koptelefoons ook een 2,5mm jackplug had kunnen gebruiken, had ook ruimte gescheeld :) Is een heel stuk kleiner.

[...]

Tja, dat is de Apple tactiek ;) Bedrijfseconomisch gezien heel handig want mensen kopen het toch wel en zo dwing je consumenten om nóg meer geld aan alleen jouw bedrijf uit te geven. Voor mij ook zeer zeker een reden om nooit Apple te kopen.
Wanneer heeft Apple iemand gedwongen om geld aan ze uit te geven? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een product van Apple MOEST kopen.

• JT

JT

VETAK y0

Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:41:
[...]

Wanneer heeft Apple iemand gedwongen om geld aan ze uit te geven? Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een product van Apple MOEST kopen.
Als je een AppleTV koopt met welk ander mobiel OS kun je die volledug besturen?

Ecodan warmtepomp

• Nogne

Nogne

>.<

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:46:
[...]

Geen, maar dat is toch helemaal niet wat Typhone zegt?

• winwiz
  • Laatst online: 04-07 20:48
Moet iemand dan een ATV kopen. Je kiest daar heel bewust zelf voor en je weet de consequenties

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 09:07
Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:21:
[...]

Daarbij, wat is er mis aan hoe Apple handelt? De afgelopen jaren zijn ze met dergelijke kapitalistische instellingen het grootste bedrijf naar omzet ter wereld geworden.
Apple is niet het grootste bedrijf van de wereld op basis van omzet, Shell, Exxon, Wallmart en nog anderen staan er nog boven. Geen onzin verkondigen

• Nogne

Nogne

>.<

winwiz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:47:
Moet iemand dan een ATV kopen. Je kiest daar heel bewust zelf voor en je weet de consequenties
Precies dit, als je een ATV koopt. Weet je dat hij alleen te besturen en te bedienen is vanaf een iDevice.
Koop je de iEarplugs, dan zijn die alleen te gebruiken met de iPhone. Dit weet je van te vore.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 10:06
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:58:
[...]

Laat maar.. Je leest niet. Ook goed :)

Laatste poging:

Apple sluit een groot deel van de userbase buiten vanwege een design keuze. It's that simple. En je mag het geweldig vinden, en je mag het ruk vinden. Allebei die meningen moeten kunnen.
Een groot deel lijkt me overtrokken, eerder een heel klein deel. Ja, het is een nadeel dat muziek luisteren en bellen via de meegeleverde headset niet meer gelijktijd met laden kan maar het is niet dat er geen alternatieven zijn.

- De accu's van de toestellen zijn dusdanig goed dat je makkelijk af kunt met 's nachts laden.
- Vergeet je het en moet je toch overdag laden? Dan kun je een telefoongesprek altijd nog via je Macbook opnemen; na een half uur laden is 'ie weer vol genoeg om de rest van je werkdag door te komen zonder lader er in.

Als dat al een reden is om de rest van je leven de iPhone af te zweren...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:46:
[...]

Geen idee die heb ik niet. Lijkt me echter dat je dat van tevoren wel nakijkt toch? En als dat niet het geval is dan koop je die toch niet of wel?

Loop je ook bij Hummer binnen omdat je op zoek bent naar een zuinige auto? Ik koop toch ook geen Lenovo Thinkpad L540 omdat ik per se OSX wil draaien?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:48:
[...]

Apple is niet het grootste bedrijf van de wereld op basis van omzet, Shell, Exxon, Wallmart en nog anderen staan er nog boven. Geen onzin verkondigen
Ja ik had de term marktwaarde moeten gebruiken. Mi excuse.

• jbdeiman
  • Laatst online: 05-07 18:20
iMars schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:34:
[...]

Link? Echt? Gast... zoek naar iphone en snoertje op google.

Heb een MacBook Pro uit 2011, kabeltje begint nu pas te slijten (na 5 jaar intensief gebruik).
Heb een paar 30 pins kabels voor m'n iPad uit 2011 en iphone 3G uit 2009, geen van allen stuk.
Heb meerdere lightning kabels van m'n iphone 5 en 6s (slaapkamer, woonkamer, auto, werk), geen van allen stuk. Een kabel gaat dagelijks mijn tas in en uit, altijd verwrongen tussen andere spullen, en gaat maar niet kapot.

Weet niet wat mensen tegenwoordig met hun kabels doen...

[...]

De enige accessoires die niet meer compatible zijn, zijn die met een 30pins aansluiting, sinds iPhone 5 naar lightning ging, werken gewoon alle lightning accessoires hoor...
Volgens mij noem ik 2 nadelen: compatibiliteit (vanaf de iPhone 5, ineens een nieuwe, wederom Apple specifieke aansluiting. Niet meer (zonder verloopstuk?) te gebruiken op je iPhone 6, dus zullen nieuwe accessoires worden aangekocht. Goede tactiek om zoveel mogelijk accessoires te verkopen, maar ik vind het dus ook erg jammer dat het niet compatibel is met andere apparatuur dan van Apple. Als Apple goede oortjes maakt wil ik die best kopen, mits ik ze wel met mijn apparaten kan gebruiken, en er niet er se een iPhone of iets voor moet aanschaffen.

• Nogne

Nogne

>.<

jbdeiman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:51:
[...]

Volgens mij noem ik 2 nadelen: compatibiliteit (vanaf de iPhone 5, ineens een nieuwe, wederom Apple specifieke aansluiting. Niet meer (zonder verloopstuk?) te gebruiken op je iPhone 6, dus zullen nieuwe accessoires worden aangekocht. Goede tactiek om zoveel mogelijk accessoires te verkopen, maar ik vind het dus ook erg jammer dat het niet compatibel is met andere apparatuur dan van Apple.
Daar was ik het op het begin mee eens, maar dat is ook een van de nadelen van de technologie. Ik klaag ook niet bij Samsung dat de nieuwe UHD Blu-ray speler, mijn VHS banden niet meer afspeelt.
En dan is UHD / VHS een standaard die meerdere fabrikanten gebruiken, maar Apple wilde een omkeerbare aansluiting en die was er destijds nog niet (lees: USB-C). En als Apple nu overstapt op USB-C hebben ze nog meer gezeur want elke iFanaat heeft nu Lightning accesoires.
Als Apple goede oortjes maakt wil ik die best kopen, mits ik ze wel met mijn apparaten kan gebruiken, en er niet er se een iPhone of iets voor moet aanschaffen.
Tsja, en dat is iets waar Apple dus niet voor kiest. Wil je de iEarplugs gebruiken, dan heb je een iPhone nodig. Voor Apple een win win situatie, en voor jou als consument is het weer niet handig.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 22:32

iMars

Full time prutser

jbdeiman schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:51:
[...]

Volgens mij noem ik 2 nadelen: compatibiliteit (vanaf de iPhone 5, ineens een nieuwe, wederom Apple specifieke aansluiting. Niet meer (zonder verloopstuk?) te gebruiken op je iPhone 6, dus zullen nieuwe accessoires worden aangekocht. Goede tactiek om zoveel mogelijk accessoires te verkopen, maar ik vind het dus ook erg jammer dat het niet compatibel is met andere apparatuur dan van Apple. Als Apple goede oortjes maakt wil ik die best kopen, mits ik ze wel met mijn apparaten kan gebruiken, en er niet er se een iPhone of iets voor moet aanschaffen.
Wat dan? Op de 30pins -> Lightning verandering na dan?
Welke accessoires werken wel op een iPhone 5, en niet op een iPhone 6 (zo lees ik je laatste opmerking).

Koop hier mijn P1 reader :)

• JT

JT

VETAK y0

Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:46:
[...]

Geen, maar dat is toch helemaal niet wat Typhone zegt?
Met hetzelfde als wat jij zegt had ik ook kunnen reageren.
Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:48:
[...]

Geen idee die heb ik niet. Lijkt me echter dat je dat van tevoren wel nakijkt toch? En als dat niet het geval is dan koop je die toch niet of wel?

Loop je ook bij Hummer binnen omdat je op zoek bent naar een zuinige auto? Ik koop toch ook geen Lenovo Thinkpad L540 omdat ik per se OSX wil draaien?
Your point being? Ik snap niet wat bovenstaande af doet aan de vendor lock-in van Apple. Als je daar bewust voor kiest prima. Ik kies er bewust niet voor.

Ecodan warmtepomp

• Nogne

Nogne

>.<

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:57:
[...]

[...]

Your point being? Ik snap niet wat bovenstaande af doet aan de vendor lock-in van Apple. Als je daar bewust voor kiest prima. Ik kies er bewust niet voor.
Typhone heeft het er over dat je niet verplicht bent om een iDevice te kopen, en jij komt met de vraag hoe je een iDevice bestuurt. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen, of ga je er nu omheen praten zodat het nog onduidelijker word?

Apple doet inderdaad aan vendor lock-in, maar dat kan positief en negatief uitvallen.
Positieve vind ik de samenwerking onderling qua iDevices en het nadeel is dat als je een apparaat koopt van een andere fabrikant dat je dan weinig kan besturen.

Maar het is niet (zoals Typhone zegt) dat je verplicht word om een iDevice aan te schaffen, dus ja dat doet zeker wel af aan de vendor lock-in.

• loeberce
Ik snap die vendor lock-in reactie niet helemaal. Alle headsets werken nog op de iPhone 7. Alleen laden en bedraad luisteren gaan niet meer samen. Je kan echter nog steeds draadloos luisteren en laden met elke draadloze headset.

Daarnaast is het onduidelijk of de Airpods werken met andere telefoons en met welke fuctionaliteit.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:57:
[...]

[...]

Mijn point being dat als jij een Apple TV koopt dat ik nog steeds niet zie waar Apple jou DWINGT om iets anders te kopen omdat jij met je Oppo telefoon het niet kan besturen. Waar dwingen ze jou om een iPhone te kopen o.i.d.? Jij dwingt jezelf door een apparaat aan te schaffen wat niet aan jouw verwachtingen voldoet en gaat expectation vs reality dan afschuiven met een drogreden op een vendor lock-in.
That's my point being maar daarop gewezen worden voelt niet fijn hè?

Komop volgende argument!

Ik heb veel van Apple maar om bepaalde redenen een Mede8er X800. Want de Apple voldoet NIET aan mijn verwachtingen. Jij gaat opeens 'volledige' functionaliteit eisen terwijl het ging om de dwang, niet om de functionaliteit. Dat heb je zojuist zelf ontkracht 2 reacties geleden.

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 08-09-2016 12:04 ]

• JT

JT

VETAK y0

Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:00:
[...]

Typhone heeft het er over dat je niet verplicht bent om een iDevice te kopen, en jij komt met de vraag hoe je een iDevice bestuurt. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen, of ga je er nu omheen praten zodat het nog onduidelijker word?
Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:02:

Komop volgende argument!
Als dit de toon wordt dan beëindig ik hierbij de discussie van mijn kant. Ik probeer hier normaal te discussiëren maar dit komt op mij over als iemand van het ene kamp die heel snel geirriteerd raakt van iemand van het andere kamp. Terwijl ik helemaal niet eens in kampen wil denken. Bijna inherent aan Apple discussies helaas, kritiek op Apple is voor veel eigenaren echt een no-go.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 08-09-2016 12:12 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nadeel van het ontbreken van een jack aansluiting is het feit dat je of een draadloze headset moet hebben (dus weer een apparaat die je moet opladen) of moet werken met verloopstekkers (weer een kabel/accessoire die je bij je moet dragen).

• loeberce
Ik zou de verloopstekker aan mijn headset laten zitten. Passen vast wel samen in het hoesje.

• JT

JT

VETAK y0

loeberce schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:01:
Ik snap die vendor lock-in reactie niet helemaal. Alle headsets werken nog op de iPhone 7. Alleen laden en bedraad luisteren gaan niet meer samen. Je kan echter nog steeds draadloos luisteren en laden met elke draadloze headset.

Daarnaast is het onduidelijk of de Airpods werken met andere telefoons en met welke fuctionaliteit.
Op mijn werk luister ik bedraad vanwege geluidskwaliteit terwijl mijn telefoon wordt opgeladen door een USB poort :P

Ecodan warmtepomp

• loeberce
JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:04:
[...]

Op mijn werk luister ik bedraad vanwege geluidskwaliteit terwijl mijn telefoon wordt opgeladen door een USB poort :P
Dat nadeel snap ik, maar wat heeft dat met vendor lock-in te maken?

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 09:07
Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:02:
[...]

Mijn point being dat als jij een Apple TV koopt dat ik nog steeds niet zie waar Apple jou DWINGT om iets anders te kopen omdat jij met je Oppo telefoon het niet kan besturen. Waar dwingen ze jou om een iPhone te kopen o.i.d.? Jij dwingt jezelf door een apparaat aan te schaffen wat niet aan jouw verwachtingen voldoet en gaat expectation vs reality dan afschuiven met een drogreden op een vendor lock-in.

Komop volgende argument!
Als je zoveel gebruikers hebt die behoorlijk wat geld in het Apple eco-system steken (app aankopen bijv.) dan heb je als fabrikant toch wel een bepaalde verplichting naar je klanten toe vind ik, een basisfunctionaliteit waar nog geen gelijkwaardige (kwaliteit/prijs) vervanging voor is wegnemen vind ik veranderen om het veranderen, over de rug van je klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-06 23:17
Mick1990 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:29:
[...]

Op dit moment plug ik mijn pods in de hoofdtelefoon ingang terwijl ik gesprekken voer, tegelijkertijd laadt het toestel op - conference calls, etc. die kunnen echt lang duren - als je daarna nog wat anders wilt is het toestel zo leeg - dus ja - het heeft echt praktische bezwaren om geen dedicated hoofdtelefooningang meer te hebben - en dan heb ik het nog niet over het feit dat als je in het vliegtuig zit en je dient op 'flight-mode' te gaan je dus ook geen BT kunt aanzetten.

... echt handig dit :X

• JT

JT

VETAK y0

loeberce schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:05:
[...]

Dat nadeel snap ik, maar wat heeft dat met vendor lock-in te maken?
Als je gebruik wil maken van Apples protocol dan heb je weinig keuze anders dan de earbuds van Apple :)

Ecodan warmtepomp

• loeberce
Welk protocol? Je kan kiezen tussen BT en Lightning. Daar worden ook niet-Apple producten voor geleverd.

• Nogne

Nogne

>.<

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:02:
[...]

[...]

Als dit de toon wordt dan beëindig ik hierbij de discussie van mijn kant. Ik probeer hier normaal te discussiëren maar dit komt op mij over als iemand van het ene kamp die heel snel geirriteerd raakt van iemand van het andere kamp. Terwijl ik helemaal niet eens in kampen wil denken. Bijna inherent aan Apple discussies helaas.
Zolang er maar van 1 kant een discussie komt is het weinig discusseren inderdaad. Ik vind het niet nice inderdaad als je wel kan verwijten maar niet inhoudelijk verder wil gaan. Maar laten wij inderdaad stoppen met deze discussie want na meerdere reply's zijn we nogsteeds bij dezelfde vraag.

• JT

JT

VETAK y0

loeberce schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:07:
Welk protocol? Je kan kiezen tussen BT en Lightning. Daar worden ook niet-Apple producten voor geleverd.
Ik ben benieuwd wat het speciale protocol van Apple voor de earbuds voor meerwaarde gaat hebben (in het artikel van de earbuds staat dat deze is ontwikkeld door Apple). Als je dat dus wil gebruiken dan móet je aan de Apple earbuds. Maar dat moet ik alleen even afwachten. Ik verwacht (maar kan nu niet hard maken) dat je met gewoon BT minder functionaliteit hebt, ik ben ook heel benieuwd of de reguliere BT-verbinding Apt-x zal ondersteunen. Mijn verwachting is gebaseerd op het verleden waarin Apple diverse producten alleen (optimaal of uberhaupt) laat werken met andere Apple producten.

Ecodan warmtepomp

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:06:
[...]

Als je zoveel gebruikers hebt die behoorlijk wat geld in het Apple eco-system steken (app aankopen bijv.) dan heb je als fabrikant toch wel een bepaalde verplichting naar je klanten toe vind ik, een basisfunctionaliteit waar nog geen gelijkwaardige (kwaliteit/prijs) vervanging voor is wegnemen vind ik veranderen om het veranderen, over de rug van je klanten.
Deels mee eens maar ik ken de cijfers over de Apple hardware (accessoires) niet precies. Appstore is groot maar ik heb geen accessoires van Apple want die vind ik grotendeels minderwaardig. Aan de andere kant wordt de 3.5mm jack niet zozeer verwijderd om gebruikers te pesten (denk ik) maar om technologische stappen te maken. Dat argument kan ik alleen nog niet hardmaken helaas maar dat is een gevoel.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-07 06:51
Nu heb ik geen iPhone en ben ook niet van plan 1 te kopen. Dat gezegd hebbende, door het weghalen van de jack verplicht je iedereen om zijn/haar huidige bedrade koptelefoon van de hand te doen om een draadloze te moeten kopen. Dat komt dan bovenop de iPhone 7 aanschafprijs!

Zit blijkbaar kabeltje bij, mijn excuus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door maniak op 08-09-2016 12:14 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste