• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:43
Ik ben ook niet zo'n voorstander van draadloos, maar dat heeft vooral te maken met de duidelijke audio lag, als je films kijkt op de iPad,
als die lag met de w1 chip nihil is, dan zou het voor mij een optie worden.

Ik begreep ook uit de presentatie dat je makkelijk kan overschakelen van iPhone audio naar iPad audio, en ik hoop dat het in IOS10 zit en niet alleen voor de iPhone 7 werkt :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:12:
[...]

Een correctie doe je achteraf, om het verlies te compenseren. Je hebt net zo goed verlies met of zonder errorcorrectie, alleen de errorcorrectie "verbloemd" een deel van het verlies.

Dus waarom is de 3,5 jack achterhaald?
Ehm, nee. Met goede errorcorrectie is je signaal achteraf hetzelfde als voorheen. Dat BT dat niet doet en eigenlijk een waardeloze standaard is klopt natuurlijk, maar dat was de vraag dan ook niet ;)
JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:13:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het eens ;) Koptelefoon in de telefoon met een goede FLAC opname. Daarna hetzelfde via bluetooth. Leuk dat het niet via bluetooth zou moeten, vooralsnog is het de enige optie. Dus is het voor telefoons nu kwalitatief slechter voor het geluid om draadloos de muziek naar je koptelefoon te sturen.
Dat klopt en daarom vind ik het ook een slechte keuze van Apple. De vraag waarop ik reageerde was echter waarom de 3.5 jack achterhaald is en daar gaf ik antwoord op. Jullie halen er BT bij wat net zo goed een achterhaalde standaard is.
Je kunt niet zomaar roepen dat digitaal of analoog beter is, er zijn 200000 factoren die hier invloed op hebben.
Laat ik het anders zeggen dan, als je nu iets nieuws zou moeten verzinnen zou je het signaal veel makkelijker digitaal over kunnen sturen. Verliezen beperken is ten slotte digitaal veel makkelijker dan analoog.

[removed]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
At least two Android smartphones already ship without a 3.5mm headphone port, but the only company that’s getting any heat for killing the standard audio jack is Apple. For a product it hasn’t even released yet, mind you. Even Samsung made fun of the iPhone 7’s rumored lack of a regular headphone jack during its Galaxy Note 7 unveiling event. At the time I wrote that Samsung would likely copy the iPhone in this regard, and Samsung may eat those words even sooner than expected. Intel just told everyone that Apple, Motorola and other companies planning to kill the headphone jack are right to do so.

Bron: http://bgr.com/2016/08/17...adphone-jack-intel-usb-c/

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:39

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:12:
[...]
Dus waarom is de 3,5 jack achterhaald?
3.5 mm is ongebalanceerd. Groter contactvlak dan benodigd voor de bandbreedte. Ontwerp van de plug is inherent aan kortstondige kortsluiting tussen de kanalen. de DAC moet ook het vermogen hebben om deze uitgang aan te sturen. (nu alleen de stereospeakers) Scheelt dus ook al een paar diode's, weerstanden, voltage regulators en andere beschermingsmiddelen om de hardware te beschermen als je een 3.5 poort weglaat..
--
Ongebalanceerd, CPU hum, interferentie van andere onderdelen, vieze stroom (bijv. sigarettenplug oftewel accesoirestroompunt in de auto/dynamo)
https://www.presonus.com/news/articles/balanced-unbalanced

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:28:
[...]

Ehm, nee. Met goede errorcorrectie is je signaal achteraf hetzelfde als voorheen. Dat BT dat niet doet en eigenlijk een waardeloze standaard is klopt natuurlijk, maar dat was de vraag dan ook niet ;)

[...]

Dat klopt en daarom vind ik het ook een slechte keuze van Apple. De vraag waarop ik reageerde was echter waarom de 3.5 jack achterhaald is en daar gaf ik antwoord op. Jullie halen er BT bij wat net zo goed een achterhaalde standaard is.

[...]

Laat ik het anders zeggen dan, als je nu iets nieuws zou moeten verzinnen zou je het signaal veel makkelijker digitaal over kunnen sturen. Verliezen beperken is ten slotte digitaal veel makkelijker dan analoog.
Ok. Als ze een lossless standaard zouden ontwikkelen en ze de apparatuur voor een goede digi-analoog omzetting in de koptelefoon stoppen dan heb je in principe gelijk. Ik vraag me alleen af of je in de praktijk het verschil zou horen tussen een digitaal draadloze lossless verbinding of een analoge kabel :P

Ik vraag me ook af of draadloos de kabel écht gaat vervangen. Als ik wil switchen van koptelefoon naar laptop dan is dat met de kabel in 5 seconden gedaan. Op de laptop moet ik bluetooth aanzetten, verbinding maken. Duurt een stuk langer. Denk dat het eerder naast elkaar zal blijven bestaan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14
The impending death of the 3.5mm audio port is one of the more contentious tech industry narratives this year. With Apple rumored to remove the jack with the iPhone 7 and devices like the Moto Z already having ditched the port altogether, consumers are justifiably concerned about a standards war they didn't ask for. As it stands, USB-C is only used in a select few phones and laptops like the aforementioned Moto phone and the newer Apple MacBook. Intel, however, thinks the versatile new USB-C standard won't just make for a viable headphone jack replacement, but a superior one as well.

http://www.theverge.com/2...jack-replacement-idf-2016

Kan wel even doorgaan hoor.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:50:
[...]

Analoog terwijl digitaal makkelijker en beter is. Daarnaast is ie erg groot voor het signaal dat er overheen gaat. Het enige (zeer grote) voordeel is dat de jack overal wordt gebruikt en echt een standaard is voor audio.
Pardon, maar analoog voor muziek blijft nog altijd beter dan digitaal - wat denk je dat uit je speakers komt?

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:28:
[...]

Tja, wat is de definitie van achterhaald. In mijn optiek is iets achterhaald wanneer er een betere vervanging voor beschikbaar is. Ouderwets, ja, niet perfect, ja, maar echt achterhaald als in er is een techniek die beter is (zowel technisch als functioneel), nee dat nog niet in mijn optiek.

Deze discussie gaan we toch niet uitkomen, ik ben van mening dat iets uitfaseren prima is, maar dan wel nadat er een minstens gelijkwaardig (technisch, functioneel en qua kosten) alternatief beschikbaar is, dat is er nu nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:35:
[...]

Ik vraag me ook af of draadloos de kabel écht gaat vervangen. Als ik wil switchen van koptelefoon naar laptop dan is dat met de kabel in 5 seconden gedaan. Op de laptop moet ik bluetooth aanzetten, verbinding maken. Duurt een stuk langer. Denk dat het eerder naast elkaar zal blijven bestaan.
Nou, niet met die nieuwe Airpods dus. 1x connecten en dat geldt dan gelijk voor al je (Apple) devices. Althans, zo werd het gepresenteerd.

Ik vind het trouwens een mooi product, echt weer leuk gewoon. Met slimme technologie zoals de opbergcase die tegelijkertijd accu en lader is. Doe de case open en je device vraagt gelijk om te koppelen. Dubbeltappen op je oortje voor Siri. Herkenning sensor dat het ding in je oor zit, neem ze uit en de muziek stopt.

Ik hoef ze verder niet, want ik gebruik het daarvoor te weinig, maar gek genoeg is het een Apple product waar ik weer iets van het 'oude' Apple in terug zie, op een of andere manier.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Patrock

Patrock

R3M1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:53:
[...]

Pardon, maar analoog voor muziek blijft nog altijd beter dan digitaal - wat denk je dat uit je speakers komt?
Analoog is beter voor muziek, zeker. Maar hoe verder je een analoog signaal verstuurd. hoe groter de kans en effect van storingsbronnen. Tussen een HiFi systeem en de audiobron stop je ook geen kabel van 2 meter als je af kunt met een kabeltje van 10 cm.(en liefst zoveel mogelijk shielding) DAC dichter bij de de uitvoer is dus beter. Dit kan best draadloos.

Het protocol wat wordt gebruikt is bepalend.

• JT

JT

VETAK y0

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:56:
[...]

Nou, niet met die nieuwe Airpods dus. 1x connecten en dat geldt dan gelijk voor al je (Apple) devices. Althans, zo werd het gepresenteerd.
Ok. Dus als ik luister naar muziek op die dingen en ik wil switchen naar mijn laptop dan stop ik op mijn telefoon, klik ik op het Youtube linkje en dan komt het geluid van de laptop direct uit die earbuds zonder dat ik verder iets op m'n laptop heb hoeven doen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geen idee hoe het omschakelen werkt, maar je hoeft ze in elk geval niet met al je devices apart te pairen, zoals met Bluetooth. 1x op Connect klikken op 1 van je devices en you're done.

• redwing
  • Nu online
R3M1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:53:
[...]
Haal ff geen dingen door elkaar aub. Ik heb het hier over de signaaloverdracht en niet over wat er daadwerkelijk uit je speakers komt. En voor je signaaloverdracht is digitaal veel makkelijker en je wilt het signaal dan ook het liefst zo laat mogelijk in de keten pas weer omzetten naar analoog.
Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:55:
[...]
Tja, wat is de definitie van achterhaald. In mijn optiek is iets achterhaald wanneer er een betere vervanging voor beschikbaar is. Ouderwets, ja, niet perfect, ja, maar echt achterhaald als in er is een techniek die beter is (zowel technisch als functioneel), nee dat nog niet in mijn optiek.
De techniek is achterhaald en er zijn al genoeg betere opties. Het nadeel is echter dat er geen enkele zo veel gebruikt wordt als de 3.5 jack. Aan de andere kant ga je dat ook niet krijgen zolang je de oude techniek niet uitfaseerd.
Deze discussie gaan we toch niet uitkomen, ik ben van mening dat iets uitfaseren prima is, maar dan wel nadat er een minstens gelijkwaardig (technisch, functioneel en qua kosten) alternatief beschikbaar is, dat is er nu nog niet.
Het probleem is dat er 2 discussies door elkaar worden gehaald. De techniek an sich is simpelweg verouderd. Aan de andere kant is er echter geen fatsoenlijk alternatief dat door meerdere fabrikanten wordt gebruikt. Het enige wat ik nu dan ook beargumenteer is dat de 3.5 jack ouderwets en achterhaald is. Aan de andere kant zeg ik ook dat er nog geen goed alternatief op de Iphone zit en dat ik het dus een slechte aktie vind van Apple. Ik denk dat we dus best uit de discussie komen en het zelfs al lang met elkaar eens zijn :)

[ Voor 59% gewijzigd door redwing op 08-09-2016 15:23 ]

[removed]

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:19
JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:03:
[...]

Ok. Dus als ik luister naar muziek op die dingen en ik wil switchen naar mijn laptop dan stop ik op mijn telefoon, klik ik op het Youtube linkje en dan komt het geluid van de laptop direct uit die earbuds zonder dat ik verder iets op m'n laptop heb hoeven doen?
Ik denk dat je op je mac het via Airplay zal kunnen doen, zo begrijp ik het wat tussen de lijnen op de website van Apple zelf.
AirPods maken automatisch verbinding met al je Apple devices. Ze zijn tegelijkertijd aan zowel je iPhone als je Apple Watch gekoppeld. En switchen tussen de twee gaat vanzelf. Wil je iets beluisteren op je Mac of iPad? Kies dan op je device voor AirPods.

iCloud‑account en macOS Sierra, iOS 10 of watchOS 3 vereist.
http://www.apple.com/benl/airpods/

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

• JT

JT

VETAK y0

Vaganzza schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:23:
[...]

Ik denk dat je op je mac het via Airplay zal kunnen doen, zo begrijp ik het wat tussen de lijnen op de website van Apple zelf.

[...]

http://www.apple.com/benl/airpods/
Ok, dat is dan wel netjes.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:50
Ik denk dat een beslissing als deze bij USB-C apparaten acceptabel(er) zal zijn. Je kan gewoon een simpel Y-kabeltje aanschaffen, aan de male kant je telefoon en aan beide female kanten je oplader en een koptelefoon. IMO is het ook beter dat USB-C open is en niet gaat whinen als je niet overpriced oordopjes van de fabrikant koopt.

Ojha - welke idioot bij Apple dacht dat het handig was om 2 losse oordopjes zonder kabel (onderling en richting de telefoon) uit te brengen?! Dat raak (ik tenminste) je volgens mij binnen 2 dagen kwijt...

Edit: ik zie het zo al voor me; de iPhone 8 heeft geen oplaadconnector meer 8)7... Mooi idee maar het is zijn tijd iets te ver vooruit helaas, ook vooral omdat draadloos laden niet zo'n succes is op een groot vlak; je kan zo >de helft wegstoken...

[ Voor 18% gewijzigd door SampleUser op 08-09-2016 16:12 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Typhone

Who Dares Wins

Grimmie187 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:24:
[...]

Je moet toch helemaal niets? Komt een beetje over als Sint Typhone, defendor of Apple op deze manier :Y)
Heel veel werkt inderdaad zo, ik stelde alleen de vraag is dat ook nu het geval? Technologische vooruitgang zorgt er meestal voor dat de eerste die iets doorvoert weggehoond wordt. Dat was in de tijd toen ik zelf nog, keihard, ageerde tegen de eerste iPhone niet heel veel anders. Nu, 8 jaar later, zie ik het nut van een toestel zonder touchscreen bijvoorbeeld niet meer in. De vraag is gaat dat ook gebeuren bij de 3.5mm jack?

Dat antwoord zou zonder meer ja kunnen zijn maar wellicht is die aansluiting op termijn nog interessant. Als echter grote spelers dat gaan doen dan kan dat eigen gewin zijn maar ook een begin zijn van een technologie die andere concurrenten in een later stadium in de problemen KAN brengen. Ik heb zo geen voorbeeld paraat maar stel je voor dat de halve markt (audioproducenten bijv) opeens voorbeelden ziet in een andere standaard dan 3.5mm. Ik weet niet of het zo is, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment zoiets doet om anderen een hak te zetten. Zie het als een geavanceerd schaakspel. Apple toverde ook ooit een tablet uit de hoge hoed en ik weet nog dat wij verhitte discussies hadden over hoe we zo'n apparaat zouden gaan noemen.

Daarbij ben ik zeer zeker geen Sint Typhone voorvechter van Apple ;). Ik vind voor videobewerking en bepaalde zaken de producten van Apple zeer intuïtief werken en ben alle andere Windows crap kwijt. Voor mijn werk echter (Microsoft) kan ik me uiterst moeilijk voorstellen hoe Apple daar een positieve bijdrage zou kunnen leveren... enige uitzondering: de Lumia telefoons mieter ik elk jaar vakkundig eruit en dan schuift mijn 1 jaar oude iPhone standaard door. Verder heb ik privé een Surface Pro 3, een Lenovo Thinkpad T540 met alle toeters en bellen en ook Apple dingen. Erger nog dat ik 3 sets yurbuds heb die ik dalijk enkel nog met een adapter kan bedienen. Draadloze oordopjes zou ik nooit bestellen ALS er een 3.5mm jack was. Ik ga nu echter eens kijken hoe dat bevalt want die mogelijkheid wordt mij geboden. Als dat niks is dan mekker ik hier, eerlijk is eerlijk, ook wel maar dan heb ik het tenminste getest (en ben ik 189 euro armer maar dat kan ik hebben).

Alles wat ik vind is subjectief maar ik probeer het wel zo objectief mogelijk te brengen. Je snapt wel wat ik ongeveer bedoel denk ik ;).

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:44
Weer een lekkere fanboy flamewar. Terwijl het voor én nadelen heeft.

+ telefoons kunnen zonder jack nog dunner worden. Vraag of dat dit nodig is. Maar wellicht opent dit verder de weg naar soepele materialen of andere vormen ipv rechthoekig en plat.
+ Geen gedoe met kabels. Mijn oortjes sneuvelen altijd omdat het draad stuk gaat. Ook geen kabel tussen de oortjes, wat zorgt voor meer comfort en bewegingsvrijheid lijkt me.
+ In het geval van Apple is het meteen te gebruiken met alle apparaten.
+microfoon gewoon aanwezig. Dat zie je lang niet bij alle oortjes.

- Altijd een beperkte batterijtijd. Wat enigzins tegengegaan wordt doordat de carrier ook los/mobiel kan laden.
- wellicht dat je je oortjes makkelijker kwijt kan raken. Hoewel ik niet kan voorspellen hoe goed het blijft zitten. Misschien is het uitval gevaar wel niet aanwezig. Plus het is maar hoe je er mee omgaat)
- over de geluidskwaliteit van de huidige BT val te discussiëren.
- valt nog te bezien of de connectiviteit stabiel is.
- gedoe met tussenstukjes als je geen draadloze oortjes wilt gebruiken
- je kunt niet én laden en bedrade oortjes gebruiken.
- een typisch Apple prijskaartje.

Verwijderd

Wat mij het meeste stoort is dat opnieuw Apple bepaalt wat jij kan of niet kan doen en de fans daar gewoon in meegaan. Je kon altijd al draadloze oortelefoons aansluiten op een iPhone. Nu kan dat nog steeds maar is het duidelijk een mindere keuze. Een argument als "dan koop je toch lekker geen iPhone" gaat voorbij aan het feit dat veel mensen een flinke verzmaling apps hebben en dus niet snel willen overstappen. De echte reden (zoals altijd niet toegegeven door Apple) is dat er veel meer controle is via de lightning adapter en Bluetooth. Apple kan licentie fees vragen van streaming concurrenten als Spotify zonder in problemen te komen met anti-conurentie wetgeving. Als ze gewoon weigeren Spotify toe te laten in de app store krijgen ze die problemen wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

SampleUser schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:08:
Ik denk dat een beslissing als deze bij USB-C apparaten acceptabel(er) zal zijn. Je kan gewoon een simpel Y-kabeltje aanschaffen, aan de male kant je telefoon en aan beide female kanten je oplader en een koptelefoon. IMO is het ook beter dat USB-C open is en niet gaat whinen als je niet overpriced oordopjes van de fabrikant koopt.

Ojha - welke idioot bij Apple dacht dat het handig was om 2 losse oordopjes zonder kabel (onderling en richting de telefoon) uit te brengen?! Dat raak (ik tenminste) je volgens mij binnen 2 dagen kwijt...

Edit: ik zie het zo al voor me; de iPhone 8 heeft geen oplaadconnector meer 8)7... Mooi idee maar het is zijn tijd iets te ver vooruit helaas, ook vooral omdat draadloos laden niet zo'n succes is op een groot vlak; je kan zo >de helft wegstoken...
Het leuke is dat Apple een dermate verrijkende macht heeft op dit gebied dat ze zich zowat alles kunnen permitteren. Natuurlijk is ieder rationeel denkend mens het erover eens dat een stel Bluetooth oortjes met maximaal 5 uur accu en een zeer grote kwijtraak-kans voor de achterlijke prijs van 179,- geen waardig alternatief is voor het weglaten van een poort die op iedere computer, telefoon en ander relevant audioapparaat zit. Wat jammer is, is dat zoals gezegd Apple hier mee weg komt.

En het mag "ons" niks verbazen als over niet al te lange tijd weer 3/4de van de Apple gebruikers met die ondingen in de oren loopt. Als volgend jaar de oplaadpoort mocht sneuvelen zal dat ook gepikt worden door 99/100 Apple fans. Gooi er een leuke marketing kreet tegenaan en iedereen is weer vrolijk.
- "Doordat de poort weg is is de accu zo veel beter dat hij nu x keer langer mee gaat!"
- "Doordat die poort weg is, is de iPhone nu voor het eerst water resistent!"
- "Het weglaten van die poort benodigd ballen, en wij hebben ze!".
(disclaimer, nee, niet 1:1 quotes, inb4 burns)

Dat de accu in een willekeurige Android/Windows telefoon groter is dan in een iPhone doet er niet toe, en dat er meer dan genoeg telefoons bestaan die ook mét 3.5mm waterdicht zijn (en een stuk beter dan de iPhone) is ook al enige jaren geen nieuws meer. Apple brengt het wel als nieuws, dat doen ze altijd. Omdat Apple kopers op dat gebied vaak in een met alle respect zeer nauwe tunnelvisie zitten blijft het toestel goed verkopen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat dit wel de toekomst is. Ik denk alleen ook dat Apple er te vroeg mee is. 5 uur kunnen luisteren en dan moeten opladen ? Zolang dat niet minimaal 30 uur is heb ik er geen interesse in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:53
erwin26 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:48:
Ik snap niet de hele commotie over Iphone 7 en de earplugs ervan. Blijkbaar heeft de Iphone 7 geen Jack aansluiting en moet je het draadloze setje gebruiken. Ik weet niet waarom mensen hier nu precies moeilijk over doen. Draadloze setjes bestaan al jaren. Apple heeft totaal niks nieuws uitgevonden of gemaakt. Dat je ze kwijt raakt doe je toch niet, aangezien je dat met je huidige draadloze setje ook niet doet. Waarom mensen hier een hele commotie over moet maken is mij niet duidelijk. Het bestaat al jaren... totaal niks nieuws of uniek. Apple is alleen stom geweest om zijn gebruikers te dwingen om draadloos te gaan meer niet..

http://www.trustedreviews...-video-images-features-uk

https://www.google.nl/sea...g&imgrc=lXMQ7cZIH4VdUM%3A
Hoe oud ben je? 3? Mag dit topic gesloten worden, niet echt Tweakers waardig.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:57
15 minuten opladen voor 3 uur luisteren. Wat is het probleem? Zelfs aan een draadje gun ik mijn oren een aantal minuten (of langer) rust door even af te doen, als ik al zo lang achter elkaar luister. Verder proef ik veel afgunst.

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot eind oktober. Kijken hoe dit uitpakt. De uitwerking (plug & play, iCloud sync, opladen) bevalt mij wel aangezien ik alle ondersteunende apparaten heb. Alleen de prijs niet.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:17

eisbaer

Zie signature

Over een maand liggen die air pods ook bij de bekende Chinese webshops voor 15 euro

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zijn anders zat draadloze alternatieven.

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
als je geluk hebt leveren ze in NL een adaptertje er gratis bij.
anders zou deze 15-20 euro kosten (met tax)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
Wat ik vreemd vind is dat niemand iets over de bijgeleverde earpods zegt, Apple levert bij de telefoon lightning oordopjes je hebt dat verloopje dus helemaal niet nodig. Tenzij je 3rd party earpods liever gebruikt.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
Toen ik 15 jaar geleden op de HAVO zat droomde ik van draadloze oortjes om mijn (Sony) discman te beluisteren. Eindelijk komt die droom uit O+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44
Erwin schreef op donderdag 08 september 2016 @ 23:19:
Toen ik 15 jaar geleden op de HAVO zat droomde ik van draadloze oortjes om mijn (Sony) discman te beluisteren. Eindelijk komt die droom uit O+ .
Want dat kon je de afgelopen 10 jaar niet met een random setje draadloze oordopjes, op elke random telefoon met bluetooth? :?
sww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:55:
15 minuten opladen voor 3 uur luisteren. Wat is het probleem?
Omdat je altijd zult zien dat bluetooth headphones op de meest ongewenste tijdstippen ineens leeg zijn. En die "15 minuten opladen voor 3 uur luisteren" geld alleen voor de Apple Airpods, waar je dus "even" meer dan 150 euro voor moet neertellen. 150 euro.... zelfs de Jaybird Bluebuds X, bekend staand als een van de betere/beste wireless headphones, kosten nu nog maar 79 dollar op Amazon en die geven je tot 8 uur playtime (in tegenstelling tot 5).

En ook die wireless headphones raken leeg, maar die kun je nog makkelijk met een micro-USB kabel opladen, kabels die je overal wel vindt. Voor de Airpods moet perse in hun eigen houder opladen, dus die moet je altijd bij je hebben. Vergeet je die of raak je m kwijt, jammer dan, dan zijn je headphones waardeloos. Bij elke andere telefoon kan je in zo'n geval snel even normale headphones inpluggen, maar ook dit kan niet meer tenzij je die adapter bij je hebt. En ja, ook hiervoor geldt dat je die dus bij je moet hebben. Ik heb een heel legertje aan simpele bedraade headphones (dingen van minder dan 5 euro) overal verspreid (in de auto, in de tas van het werk, in de binnenzak van mn jas etc.), dus de kans dat ik niet minimaal 1 paar headphones binnen handbereik heb is nihil.

Sowieso lijken mij die Airpods niet echt handig. Qua ontwerp lijken ze veel op de standaard oordopjes van Apple en die staan niet bepaald bekend om erg goed in je oor te blijven zitten, zeker niet bij het sporten. Vandaar dat andere oordoppen vaak een soort van vleugels voor in het oor hebben, of iets wat over/om het oor gaat.
Verder proef ik veel afgunst.
Afgunst? Afgunst voor het weghalen van een zeer handige feature, waardoor je nu alleen nog gebruik kunt maken van een (op sommige vlakken) minder eenvoudige feature die je met elke andere telefoon met bluetooth al jaren kan doen? Nee, niet bepaald, eerder verbazing over het feit dat zo ontzettend veel mensen deze domme keuze van Apple proberen goed te praten, alsof ze aandelen hebben in het bedrijf. Ik snap niet dat mensen zo beschermend zijn t.o.v. een bedrijf. Zodra jij als klant stopt met hen geld te geven (producten/diensten te kopen) stoppen zij ook met jou te ondersteunen.

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mensen (die van plan zijn om een iPhone 7(Plus) aan te schaffen) het laatste jaar, of de laatste 2 tot 3 jaar, nooit headphones met een 3.5mm jack gebruikt hebben, en dus puur en alleen wireless bluetooth headphones. Mijn inschatting is dat dit een fractie van de gebruikers is, hooguit uit te drukken in tienden of honderdsten van procenten. In dat geval zou het dus voor meer dan 99% een negatieve wijziging zijn. Of ze moeten bluetooth werken, of ze moeten gaan klooien met een adapter. Puur en alleen omdat Apple denkt het beter te weten :X

Als Apple eens een keer niet zo'n domme acties deed en het op een normale, klantvriendelijke manier zou aanpakken, dan hadden ze de 3.5mm jack gewoon behouden en waren ze eerst eens begonnen met het standaard meeleveren van wireless bluetooth headphones i.p.v. de standaard dopjes. Als dat aan slaat en veruit de meeste gebruikers alleen maar bluetooth gebruiken, dan kan je 1 of 2 iteraties later eventueel alsnog beslissen om de 3.5mm jack weg te halen. Maar zelfs dan vraag ik mij ten zeerste af of de meerwaarde (ietsjes meer ruimte voor andere componenten) opweegt tegen het missen van zo'n features. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Moi_in_actie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:03:
[...]

Want dat kon je de afgelopen 10 jaar niet met een random setje draadloze oordopjes, op elke random telefoon met bluetooth? :?
Ik heb tot gisteren gedacht dat het niet bestond, thans in die vorm. Had thuis wel zo'n SuperTech draadloze headphone. Je weet wel, met heel veel Dukaten korting van de Blokker ergens anno 1998 ;). Anderzijds als ze wel op de markt waren waarom heeft geen enkele marketingcampagne mij dan ooit gevonden, noch heb ik er ooit iemand op (hoge)school ermee zien lopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Erwin schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:09:
[...]

Ik heb tot gisteren gedacht dat het niet bestond, thans in die vorm. Had thuis wel zo'n SuperTech draadloze headphone. Je weet wel, met heel veel Dukaten korting van de Blokker ergens anno 1998 ;). Anderzijds als ze wel op de markt waren waarom heeft geen enkele marketingcampagne mij dan ooit gevonden, noch heb ik er ooit iemand op (hoge)school ermee zien lopen :?
Draadloze koptelefoons bestaan al zeker 20 tot 30 jaar... zelfs voor de Walkman :)

In the early 1980s, with the advent of the walkman, headphones became extremely small and lightweight. In 1990, Koss introduced its first cordless headphones which used an infrared signal to link the amplifier to the headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:26:
[...]

Draadloze koptelefoons bestaan al zeker 20 tot 30 jaar... zelfs voor de Walkman :)

In the early 1980s, with the advent of the walkman, headphones became extremely small and lightweight. In 1990, Koss introduced its first cordless headphones which used an infrared signal to link the amplifier to the headphones.
DG als jij het zegt ben ik gelijk geneigd het te geloven. Maar jullie zijn het toch wel met me eens dat het nooit het grote publiek heeft gevonden zoals het nu zal vinden. Al is het maar om alle copycats die vanaf hier de markt zullen betreden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Erwin schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:28:
[...]

DG als jij het zegt ben ik gelijk geneigd het te geloven. Maar jullie zijn het toch wel met me eens dat het nooit het grote publiek heeft gevonden zoals het nu zal vinden. Al is het maar om alle copycats die vanaf hier de markt zullen betreden :) .
Dat is de kracht van Apple :)

Een (relatief) oude techniek stoppen ze in een nieuw product en "de media" pikt het op / presenteert het als iets nieuws... dat is absoluut geen negatief iets van mijn kant, maar blijkbaar wel hoe het werkt.

Net als de dubbele camera van de iPhone7 - dat wordt door de journalisten nu bejubelt als iets nieuws - terwijl er al toestellen uit 2007 zijn die dit hadden (soortgelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Laatst online: 10:20
Geinige discussie. De geluidskwaliteit van iPhones en van andere smartphones is sowieso belabberd, en (energiezuinige) draadloze koptelefoons doen daar nu weer een schepje bovenop.
Niemand weet meer hoe goede (personal) audio ooit klonk. Noem me een ouwe knakker, maar een Walkman van weleer klinkt echt beter, of het nou cd, md, of tape is, daar zat pas een goede versterker (en DAC) in. Maar ja, toen had je nog wel draadjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Erwin schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 00:28:
[...]

Overigens denk ik dat je de fameuze BT koptelefoons uit +/- 2000 toch wel kent :)

Die werden vooral gebruikt om (draadloos) te bellen - maar natuurlijk kon je er ook muziek mee luisteren...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/duugaAe.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Past trouwens mooi in het Braun (1960) vs. Apple (2010) plaatje... maar dat is wel heel off-topic :P

Afbeeldingslocatie: http://imgs.abduzeedo.com/files/articles/post-dieter/dieter-rams_apple_design1.jpg

Kortom... Apple houdt best wel van de copy-button...

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b7/ce/d8/b7ced88c27adb0c69b7c195d4d1a0277.jpg

...of desnoods de introductie van de tablet... history repeats...

[ Voor 25% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 09-09-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

Gerco

Professional Newbie

Ik ben persoonlijk niet zo blij met het weglaten van de 3,5mm aangezien ik nogal wat 3,5mm headphones heb liggen en die ook vrijwel allemaal regelmatig gebruik. Wat me het meeste dwars zit is het gemis aan opladen en luisteren tegelijk. Daar kun je natuurlijk zo'n lightning dock voor gebruiken, maar dat is vrij prijzig. Helaas maar jammer, de iPhone 7 wordt het dus nog niet voor mij.

De Airpods zijn wel leuk spul en wat ik me vooral afvraag na het doorlezen van deze discussie is: "Als het allemaal zo makkelijk en vanzelfsprekend en oud nieuws is wat Apple doet, waarom is het dan niet al veel eerder door iemand anders al beter gedaan?".

Die Airpods hebben een paar leuke functies en ik vraag me af of er andere headphones zijn die voor minder geld hetzelfde doen:

- Automatisch play/pause wanneer je ze in/uit doet
- Makkelijk wisselen tussen apparaten (wat met de meeste andere headphones die ik gezien heb een drama is, steeds opnieuw pairen bijvoorbeeld of per ongeluk met het verkeerde apparaat verbinden). Het is nog afwachten of Airpods beter zijn op dat vlak.
- "Echt" draadloos. Er zijn andere echt draadloze koptelefoons en die lijken ook korte accuduur als nadeel te hebben. Daar bovenop zijn ze net minstens zo duur (zie tabel).
- De pasvorm. Daar kun je veel over zeggen en het is grotendeels persoonlijk, maar bij mij passen Earpods prima en de meeste in-ear koptelefoons voelen ongemakkelijk aan. Blijven ook bij sporten prima zitten, lijkt me dus geen nadeel.
- Werken ook gewoon met niet-Apple apparaten. Alleen ben je dan wel het makkelijk switchen tussen devices kwijt.

Al met al (en ik heb niet heel hard gezocht) kan ik niet makkelijk een setje draadloze headphones vinden die het significant beter doet of voor een significant lagere prijs:
ProductPrijsAccuduurTotale accuduur inclusief opladerFitness trackingIngebouwde opslag
Earin$2493 uur12 uurNee
Bragi Dash$2993 uur18 uurJa4GB
Samsung Gear IconX$2003 uur?Ja4GB
Jabra Elite Sport$2493 uur9 uurJa
Apple Airpods$1595 uur24 uurNee

Volgens mij doen die Airpods het nog niet zo slecht, tenzij ik ergens een setje volledig draadloze headphones gemist heb met een lagere prijs en hogere accuduur. De concurrentie heeft wat features die Airpods niet heeft (zoals een hartslagmeter en ingebouwde opslag), daar compenseert de lagere prijs dan weer voor zou ik zeggen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Het weghalen van de 3.5mm poort weerhoudt me om te upgraden.

Voornaamste reden is dat ik verwacht dat Apple een keer zijn Lightning aansluiting gaat veranderen en wat dan? Weer adapters gaan gebruiken? Ik wil mezelf qua accessoires niet teveel afhankelijk maken van ze.

Een koptelefoon met een Lightning poort zal je daarnaast nooit kunnen gebruiken bij een apparaat van een ander merk.

[ Voor 6% gewijzigd door Hanky74 op 09-09-2016 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:09

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik ben zeer geinterreseerd in de earpots, en ben ook zeker benieuwd naar de geluids kwaliteit. Ik zie het weglaten van de 3.5mm eigenlijk wel als een vooruitgang (blijkbaar als een van de weinigen) en ja ik weet er waren en zijn al talloze bleutooth dopjes maar het verbinden is altijd een ramp. Ik heb tegenwoordig alles van appeltje en moet zeggen, het is iets duurder maar het werkt en dat vind ik toch wel erg belangrijk en zelfs mijn ouders snappen hoe het werkt. En dat is bij andere merken vaak toch wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33

Typhone

Who Dares Wins

darknessblade schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:15:
als je geluk hebt leveren ze in NL een adaptertje er gratis bij.
anders zou deze 15-20 euro kosten (met tax)
Ben je nou zo ongelofelijk dom of waarom reageer je hier? Leg me dat nou eens uit. Kijk hier even naar de box contents van ELKE iPhone:

iPhone with iOS 10
EarPods with Lightning Connector
Lightning to 3.5 mm Headphone Jack Adapter
Lightning to USB Cable
USB Power Adapter
Documentation

Blijft dat 2 dagen na aankondiging nog steeds doorgaan? Buuuuh ik moet verplicht dit of dat. Nee je krijgt lightning oordopjes en erbij EN een plug. Je moet helemaal niks!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Fascinerend om te zien hoe ontzettend veel afgunst Apple weer krijgt. Zoals altijd. Ook iets puur Apple.
Maar ik ben het, ondanks dat ik ook alleen maar 3.5mm headphones heb, eens met de beslissing van Apple.

Hoe kun je!?
Nou, de 3.5mm stekker houd naar mijn mening inderdaad de innovatie tegen.
De plug was de laatste analoge poort op de iPhone. Antiek!
Wat er allemaal niet mogelijk is met de analoge audio jack:
- Actieve noise cancelling.
- Actieve microfoon.
- Meer features in de remote.

Wat is er nu ook nog meer verleden tijd?
- Stekkerpluis.
- Krakend geluid door oxidatie (door zweet e.d.)

Bluetooth is naar mijn mening geen alternatief. Met bluetooth zit je eigenlijk altijd hoorbaar aan de maximale bitrate waardoor er vervorming optreed. Erg jammer.
Wellicht niet met simpele pop of dance, maar zeker wel met rock en metal.

Apple neemt hiermee een sprong in het diepe. Dat doen ze vaker. Apple kan het hebben als het flopt. Maar dat zal het waarschijnlijk niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Wie gebruikt er actief siri? En wat doe je er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Coldbullet schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:29:
Ik ben zeer geinterreseerd in de earpots, en ben ook zeker benieuwd naar de geluids kwaliteit. Ik zie het weglaten van de 3.5mm eigenlijk wel als een vooruitgang (blijkbaar als een van de weinigen) en ja ik weet er waren en zijn al talloze bleutooth dopjes maar het verbinden is altijd een ramp. Ik heb tegenwoordig alles van appeltje en moet zeggen, het is iets duurder maar het werkt en dat vind ik toch wel erg belangrijk en zelfs mijn ouders snappen hoe het werkt. En dat is bij andere merken vaak toch wel anders.
Jij ziet het weglaten van de poort als de vooruitgang? En vervolgens noem je punten over de draadloze verbinding, dit heeft toch niks te maken met het weglaten van de poort? Het had toch ook naast elkaar kunnen bestaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
jeroen3 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:56:
Fascinerend om te zien hoe ontzettend veel afgunst Apple weer krijgt. Zoals altijd. Ook iets puur Apple.
Maar ik ben het, ondanks dat ik ook alleen maar 3.5mm headphones heb, eens met de beslissing van Apple.

Hoe kun je!?
- Actieve microfoon.

- Stekkerpluis.

Bluetooth is naar mijn mening geen alternatief. Met bluetooth zit je eigenlijk altijd hoorbaar aan de maximale bitrate waardoor er vervorming optreed. Erg jammer.
Wellicht niet met simpele pop of dance, maar zeker wel met rock en metal.

Apple neemt hiermee een sprong in het diepe. Dat doen ze vaker. Apple kan het hebben als het flopt. Maar dat zal het waarschijnlijk niet doen.
Het heeft niks te maken met innovatie als je iets eruit sloopt wat zich al bewezen heeft als betrouwbaar en van goede kwaliteit - en wanneer is 'analoog' verouderd? De punten die je noemt als 'niet mogelijk' zijn dus wel mogelijk - Bose maakt al jaren noise cancelling op haar analoge koptelefoons, net zoals microfoons ... en welke extra features denk je dat er in de remote kunnen? Apple heeft zelf heeft al die jaren geen enkele 'wow' feature in haar remotes gedaan ...

En vervuiling van poorten treedt net zo goed op bij de lighting port - weinig verschil

De enige die hier wint is Apple - om dezelfde dingen te kunnen doen die je eerste deed dien je nu extra geld uit te geven - koop een Apple dock als je wilt laden en luisteren/spreken of een additionele adapter van Belkin - ja, echt ... innovatie ... het druipt er vanaf - voor alles een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Je bent het eens met de beslissing van Apple, maar je geeft zelf ook toe dat BT geen volwaardige vervanger is? Ja, 3,5 jack is niet alles meer maar zolang er nog geen volwaardige (gebruikersgemak, prijs, technologisch) vervanger is zie ik niet waarom je die poort weglaat. Is er een alternatief, dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Superkanjo schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:11:
[...]

Jij ziet het weglaten van de poort als de vooruitgang? En vervolgens noem je punten over de draadloze verbinding, dit heeft toch niks te maken met het weglaten van de poort? Het had toch ook naast elkaar kunnen bestaan?
Inderdaad had hendig langs mekaar gekunnen. Maar in mijn ogen of ik heb zou missen? Dat ligt volledig aan de geluids kwaliteit wat ze produceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Nee fantastisch die dingen van Bose. Die hebben een Y kabel of een accu welke je moet laden.

De lightning stekker met DAC geïntegreerd in de headphone lijkt mij uitstekend. Kun je tenminste een grote dac in een volwaardige koptelefoon stoppen. En een kleintje in oordopjes.

In hoeverre die "W1" chip werkt weet ik niet. Is dat bluetooth of iets customs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
NotSoSteady schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:55:
[...]

Hoe oud ben je? 3? Mag dit topic gesloten worden, niet echt Tweakers waardig.
Ik vraag een serieus vraag, maar Apple Fanboys zoals jij kunnen dat niet begrijpen... Ga aub weg van het topic als je niet tegen kritiek kan over Apple. Het is ook niet bedoeld om Apple hier zwart te gaan maken hoor. Als Android dit deed dan had ik een topic open gemaakt, maar dan over Android. Dan was het zeker allemaal prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef eigenlijk niet om dit verlies, ik luister zelden naar muziek op mijn smartphone. Eigenlijk nooit, staat zelfs geen op. Gebruik alleen de oortjes als ik op vakantie ben om te facetimen zodat niet iedereen het gesprek hoort.

Verder zitten ze netjes in hun doosje. Voor mij dus een +punt, als het intern plaats kan maken voor meer of betere hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Mja, het "probleem" wat ik zie in het ontbreken van de jack is dat ik niet vertrouw dat de lightning aansluiting net zo durable is als de oude normale jack aansluiting.

Vervolgens wel draadloze oortjes maar niet draadloos opladen... |:( . idiots, als ze dat hadden gedaan was er niks aan de hand geweest en was dit topic er waarschijnlijk niet eens. Maar het feit dat dit topic er is geeft wel aan dat er genoeg wens is weer naar de nieuwe iPhone en de gekte kan weer beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Voor mij knap irritant dat je geen muziek kunt luisteren en kunt opladen zonder een dongel achtig ding te moeten kopen. Dat gebeurt zowel in de auto als in andere situaties wel eens. Ik snap dat de 3,5mm jack plug dicteert hoe dik je telefoon moet zijn en we zullen er vast aan wennen, maar dit is reden nummer zoveel dat ik geen early adopter wil zijn. Laat eerst China al die dongeltjes maar 's namaken voor een schappelijke prijs.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
corset schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:37:
[...]

Precies, je kan nu niet elke versie erin prikken. Het is gewoon zoals altijd bij Apple "koop ons overpriced product of je krijgt een foutmelding op je device".

En ja, apple maakt kabels + accesoires overpriced. 50 euro voor een oplader? 8)7 (ja, mijn Ipad 3 oplader werd leuk 50 euro bij een "officiele" apple store)

Apple op dit moment:

[afbeelding]
Nou nou. overdrijven is ook een vak: http://www.apple.com/nl/s...-lichtnetadapter?fnode=91
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:18:
Voor mij knap irritant dat je geen muziek kunt luisteren en kunt opladen zonder een dongel achtig ding te moeten kopen. Dat gebeurt zowel in de auto als in andere situaties wel eens. Ik snap dat de 3,5mm jack plug dicteert hoe dik je telefoon moet zijn en we zullen er vast aan wennen, maar dit is reden nummer zoveel dat ik geen early adopter wil zijn. Laat eerst China al die dongeltjes maar 's namaken voor een schappelijke prijs.
De originele is ook behoorlijk schappelijk met €9: http://www.apple.com/nl/s...sluiting-adapter?fnode=91

Daar ga ik niet moeilijk voor doen en risico's voor lopen. De chinese kabeltjes zullen misschien 5 euro schelen, maar die mag Apple van mij hebben als de kwaliteit van het materiaal gewoon goed is.

[ Voor 40% gewijzigd door supersnathan94 op 09-09-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik wilde een I-pad 3 laadkabel + stekker kopen, 2 jaar geleden. Naar de Apple store in Zoetermeer & Den haag geweest: "Ja meneer, kabelbreuk is heel normaal bij Apple producten, daar kunnen we niks aan doen" En dan doodleuk "Kabel + blokje gaat u ongeveer 50 euro kosten". Bij alle 2 de zaken.

Als je dat overdrijven vind, sure. Echter is dat wel mijn ervaring met dat soort prut.

(Overigens was dat echt #1 van de problemen met Apple accesoires toen ik ze nog veel regelde voor werk. Kabelbreuk van de laders. Echt bizar)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
corset schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:40:
[...]

Ik wilde een I-pad 3 laadkabel + stekker kopen, 2 jaar geleden. Naar de Apple store in Zoetermeer & Den haag geweest: "Ja meneer, kabelbreuk is heel normaal bij Apple producten, daar kunnen we niks aan doen" En dan doodleuk "Kabel + blokje gaat u ongeveer 50 euro kosten". Bij alle 2 de zaken.

Als je dat overdrijven vind, sure. Echter is dat wel mijn ervaring met dat soort prut.

(Overigens was dat echt #1 van de problemen met Apple accesoires toen ik ze nog veel regelde voor werk. Kabelbreuk van de laders. Echt bizar)
Dan koop je alleen de losse kabel. Die was ten tijde van de iPad 3 en 4 €19. Tegenwoordig is de 1M lightning kabel 25 dus ja dan wordt het 50 voor het setje, maar als het blok het nog doet, waarom zou je die dan extra er bij kopen? een extra kabeltje kan ik begrijpen, maar een 2e blok met slechts 1 kabel is nou niet echt bepaald nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online

Hoe kun je!?
- Actieve microfoon.

- Stekkerpluis.
Je weet dat het signaal voor de Iphone7 alsnog gewoon analoog via de lightningpoort gaat ?
Het zal niet echt floppen omdat er een alternatief is, het zal ze echter ook niet de boost geven die ze nu eigenlijk heel hard nodig hebben. Ik had eerder verwacht/gehoopt dat ze de 3.5 jack zouden verwijderen bij de introductie van een goed nieuw alternatief. Nu dat alternatief er niet is is er eigenlijk geen reden waarom de jack weg moet, ook gezien de dikte van de Iphone7 had ie gewoon kunnen blijven zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door redwing op 09-09-2016 09:50 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
supersnathan94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:38:

Daar ga ik niet moeilijk voor doen en risico's voor lopen. De chinese kabeltjes zullen misschien 5 euro schelen, maar die mag Apple van mij hebben als de kwaliteit van het materiaal gewoon goed is.
Oh nee, dit kabeltje niet, maar doelde op het kabeltje waar een 3,5mm audiorackplug + voeding in zit. Alleen verloopje naar 3,5mm aansluiting is niet genoeg.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
redwing schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:48:
[...]

Je weet dat het signaal voor de Iphone7 alsnog gewoon analoog via de lightningpoort gaat ?

[...]

Het zal niet echt floppen omdat er een alternatief is, het zal ze echter ook niet de boost geven die ze nu eigenlijk heel hard nodig hebben. Ik had eerder verwacht/gehoopt dat ze de 3.5 jack zouden verwijderen bij de introductie van een goed nieuw alternatief. Nu dat alternatief er niet is is er eigenlijk geen reden waarom de jack weg moet, ook gezien de dikte van de Iphone7 had ie gewoon kunnen blijven zitten.
Jij denkt dat er nu loze ruimte zit daar waar vroeger de 3.5 jack zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
redwing schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:48:

Dat is een mogelijkheid ja, maar aangezien Lightning een digitale connector is, acht ik die kans vrij klein. Er zal eerder een kleine DAC in de Lightningplug zitten. Het is zeker een mogelijkheid, maar om het zo stellig te brengen vind ik een beetje naar overdrijven neigen. Ik heb er tenminste nog geen technisch onderbouwd bewijs van kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
pacificocean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:17:
[...]

Jij denkt dat er nu loze ruimte zit daar waar vroeger de 3.5 jack zat?
Ik denk inderdaad dat er makkelijk ruimte gemaakt had kunnen worden voor die jack als ze dat hadden gewild.
supersnathan94 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:21:
[...]
Dat is een mogelijkheid ja, maar aangezien Lightning een digitale connector is, acht ik die kans vrij klein. Er zal eerder een kleine DAC in de Lightningplug zitten. Het is zeker een mogelijkheid, maar om het zo stellig te brengen vind ik een beetje naar overdrijven neigen. Ik heb er tenminste nog geen technisch onderbouwd bewijs van kunnen vinden.
Voor zover ik de specs heb kunnen zien komt het signaal al analoog uit de Iphone en is de kabel niets meer dan een doorverbinding. Aangezien de iphone 7 pas net uit is kan het natuurlijk inderdaad zo zijn dat het toch anders zit :)

Maar ongeacht dit klinkt het allemaal zo omslachtig. Je hebt nu draadloze oordopjes die 5 uur meegaan (als ze nieuw zijn dus hoe is dat na 1 jaar ?) , Die kun je opladen in een case die 24 uur meegaat welke je weer op moet laden via een lightningpoort :? Het geheel is schijnbaar bedoeld om alles draadloos te maken, maar uiteindelijk heb je nog meer draadjes nodig dan voorheen.

[ Voor 68% gewijzigd door redwing op 09-09-2016 10:33 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Het is gewoon weeral maar eens slecht uitgedacht van apple.

Opladen & luisteren-> gaat niet.
Opladen en bellen met een headset/oortjes->gaat niet

Je nieuwe met lightening oortjes gebruiken op je macbook/IPAD-> gaat niet heb je andere headset voor nodig .

Daarnaast (at opzettelijk voor mij is) kan apple verdienen aan dongles en allerhande licentie deals op headsets die passen op ios apparaten + weeral eens meer de mensen locken in apple eco systeem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
badbadpresident schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:44:
Weer een lekkere fanboy flamewar. Terwijl het voor én nadelen heeft.

+ telefoons kunnen zonder jack nog dunner worden. Vraag of dat dit nodig is. Maar wellicht opent dit verder de weg naar soepele materialen of andere vormen ipv rechthoekig en plat.
+ Geen gedoe met kabels. Mijn oortjes sneuvelen altijd omdat het draad stuk gaat. Ook geen kabel tussen de oortjes, wat zorgt voor meer comfort en bewegingsvrijheid lijkt me.
+ In het geval van Apple is het meteen te gebruiken met alle apparaten.
+microfoon gewoon aanwezig. Dat zie je lang niet bij alle oortjes.

- Altijd een beperkte batterijtijd. Wat enigzins tegengegaan wordt doordat de carrier ook los/mobiel kan laden.
- wellicht dat je je oortjes makkelijker kwijt kan raken. Hoewel ik niet kan voorspellen hoe goed het blijft zitten. Misschien is het uitval gevaar wel niet aanwezig. Plus het is maar hoe je er mee omgaat)
- over de geluidskwaliteit van de huidige BT val te discussiëren.
- valt nog te bezien of de connectiviteit stabiel is.
- gedoe met tussenstukjes als je geen draadloze oortjes wilt gebruiken
- je kunt niet én laden en bedrade oortjes gebruiken.
- een typisch Apple prijskaartje.
Wat mij verbaast is dat de meeste voordelen die je kan verzinnen alleen maar betrekking hebben op het draadloos luisteren. Terwijl je dat ook zou kunnen als de telefoon nog steeds een 3,5 jack zou hebben.

De telefoon kan wel dunner worden, maar dan zal die camera ook alleen maar meer uit gaan steken. In dat geval kan de jack ook wel uitsteken, toch?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

-verkeerde topic-

[ Voor 90% gewijzigd door Gekkenhuis op 09-09-2016 11:52 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik begrijp de commotie ook niet je kan gewoon met iedere koptelefoon of oordopjes muziek luisteren, zie tegenwoordig de bluetooth koptelefoons veel vaker. Dat men de Airpods duur vind ga ik niet mee in discussie, dat is persoonlijk maar er zijn gelukkig andere fabrikanten met goede en betaalbare bluetooth koptelefoons of oordopjes. Je zit dus niet vast aan Apple.

Maar het valt mer wel op dat men eerst klaagt dat Apple niet innoverend is, men klaagde ook toen de diskette drive verdween en de cd-rom in plaats kwam, flash verdween voor HTML5, de dvd speler voor niks, geen fysieke toetsenbord bij je iPhone enz. en nu geen 3,5 jackplug.

Dan is het geen innovatie meer, en dan lees je ook nog vaak het commentaar van de Android liefhebbers. Klagen over geen innovatie van Apple, maar toen Samsung de SD kaart slot niet in de S6 stopte was de wereld te klein. En hoe innoverend in de S7 kwam het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik zie het in ieder geval als volgt: bij voorgaande iPhone presentaties keek ik naar de mooie nieuwe features die waren toegevoegd, waar ik graag gebruik van zou maken, en daarom wilde ik het nieuwe toestel ook graag kopen.

Bij deze serie wordt er een feature uitgehaald waar ik graag gebruik van maak. Daarom wil ik het nieuwe toestel niet kopen.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:22:
Het is gewoon weeral maar eens slecht uitgedacht van apple.
Hoewel ik dit ook geen handige zet vind betwijfel ik of er bij Apple iets gebeurt wat slecht is uitgedacht. Ik denk dat ze het briljant hebben uitgedacht, alleen in deze is de 'sell-off' natuurlijk afwezig. Er is nu geen enkele meerwaarde voor de klant. We hadden een telefoon dunner dan 3,5mm moeten hebben in ruil voor inleveren van de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Castor385 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:04:
Ik zie het in ieder geval als volgt: bij voorgaande iPhone presentaties keek ik naar de mooie nieuwe features die waren toegevoegd, waar ik graag gebruik van zou maken, en daarom wilde ik het nieuwe toestel ook graag kopen.

Bij deze serie wordt er een feature uitgehaald waar ik graag gebruik van maak. Daarom wil ik het nieuwe toestel niet kopen.
Precies dit dus. Er zit geen wezenlijke vernieuwing in het apparaat, dus lijkt er voor gekozen te zijn om juist wat elementairs weg te halen om zodoende toch flink wat publiciteit te genereren en de aandacht af te leiden van het feit dat er verder niks vernieuwd is.

Meest verbaasd blijf ik over het feit dat ze draadloos opladen nog steeds niet geïmplementeerd hebben. Dat heeft toch een veel grotere (en positievere) invloed op veel meer mensen dan dit geneuzel achter de komma?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
alexbl69 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:27:

Meest verbaasd blijf ik over het feit dat ze draadloos opladen nog steeds niet geïmplementeerd hebben. Dat heeft toch een veel grotere (en positievere) invloed op veel meer mensen dan dit geneuzel achter de komma?
Dat kan niet met een gesloten alu behuizing natuurlijk - dus moet je een plastic-concessie oid doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Queenfanmichel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:59:
Ik begrijp de commotie ook niet je kan gewoon met iedere koptelefoon of oordopjes muziek luisteren, zie tegenwoordig de bluetooth koptelefoons veel vaker.
De commotie is vooral omdat apple van iets gaat dat overal opzit, naar iets dat uitsluitend apple is zonder echt aantoonbare reden.
Daarbij komen er nog wat andelen waarbij mensen niet meer hetzelfde kunnen doen zoals voorheen of ze moeten extra geld uitgeven, als het al mogelijk is.
Maar het valt mer wel op dat men eerst klaagt dat Apple niet innoverend is, men klaagde ook toen de diskette drive verdween en de cd-rom in plaats kwam, flash verdween voor HTML5, de dvd speler voor niks, geen fysieke toetsenbord bij je iPhone enz. en nu geen 3,5 jackplug.
Er zijn altijd mensen die klagen maar hier is het imho wel iets anders.

diskette->cd->DVD->USB was altijd aantoonbaar beter/betrouwbaarder/sneller/...
Zelfde voor de rest

Hier zie ik persoonlijk weinig beter voor de gebruiker , ik zie wel extra winst voor apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:23:
[...]

Hoewel ik dit ook geen handige zet vind betwijfel ik of er bij Apple iets gebeurt wat slecht is uitgedacht.
Slecht voor de gebruiker dan.
Ik denk dat ze het briljant hebben uitgedacht, alleen in deze is de 'sell-off' natuurlijk afwezig. Er is nu geen enkele meerwaarde voor de klant. We hadden een telefoon dunner dan 3,5mm moeten hebben in ruil voor inleveren van de poort.
Je kan niet opladen en muziek luisteren via een wired headset en dat is goed uitgedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 20:13
Queenfanmichel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:59:

Dan is het geen innovatie meer, en dan lees je ook nog vaak het commentaar van de Android liefhebbers. Klagen over geen innovatie van Apple, maar toen Samsung de SD kaart slot niet in de S6 stopte was de wereld te klein. En hoe innoverend in de S7 kwam het weer terug.
Misschien geen innovatie, maar gewoon luisteren naar de wensen van je klanten? Lijkt mij niets mis mee...

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:44:

Je kan niet opladen en muziek luisteren via een wired headset en dat is goed uitgedacht?
Je blijft hangen in je redenatie. Een bedrijf wat zo'n beetje net zoveel geld verdiend als de Nederlandse staat doet dit niet per ongeluk. Het is dus ongetwijfeld goed uitgedacht. Waar ik met je mee ga is dat het een goed uitgedacht doch onpraktisch idee was - ik vind het in ieder geval niets, ook al hebben ze bijvoorbeeld over verloopkabeltjes nagedacht en zo weer nieuwe business gegenereerd.

Alle producten worden ontwikkelt om geld uit de zakken van de klanten te kloppen, in ruil voor iets wat klanten willen. Misschien waren klanten nog niet toe aan het verdwijnen van de 3,5mm jack plug.
Ik bedoel, ze hadden er ook een premium feature voor op de 6 plus kunnen maken :+ *magical*

Nogmaals, goed uitgedacht betekent niet dat het een goed idee is, maar misschien hanteer je dan een andere redenatie over wat goed uitgedacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
corset schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:40:
[...]

Mocht zoiets nu weer voorkomen:
De 2 jaar fabrieksgarantie geldt ook voor bijgeleverde accessoires. Ik heb meer dan eens hoofdtelefoons en lightningkabels teruggestuurd naar Apple en die zijn kosteloos vervangen. Als je met Apple belt (kan ook online) heb je de volgende werkdag je vervangende accessoires in huis. Vervolgens alleen nog even de defecte terugsturen.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Gelukkig is het niet zo stom als dit:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/ytdicctxjxuowro/Magic-Mouse-2-charging-port.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:35:
[...]

De commotie is vooral omdat apple van iets gaat dat overal opzit, naar iets dat uitsluitend apple is zonder echt aantoonbare reden.
Daarbij komen er nog wat andelen waarbij mensen niet meer hetzelfde kunnen doen zoals voorheen of ze moeten extra geld uitgeven, als het al mogelijk is.

[...]

Er zijn altijd mensen die klagen maar hier is het imho wel iets anders.

diskette->cd->DVD->USB was altijd aantoonbaar beter/betrouwbaarder/sneller/...
Zelfde voor de rest

Hier zie ik persoonlijk weinig beter voor de gebruiker , ik zie wel extra winst voor apple.
3,5 jack -> bluetooth

men blijft plakken bij het verleden, als er een bedrijf is die wil breken met het verleden wordt men gek. Innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
KaptKeefmenneke schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:44:
[...]

Misschien geen innovatie, maar gewoon luisteren naar de wensen van je klanten? Lijkt mij niets mis mee...
Dan blijven we hangen in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:55:
[...]

Je blijft hangen in je redenatie. Een bedrijf wat zo'n beetje net zoveel geld verdiend als de Nederlandse staat doet dit niet per ongeluk. Het is dus ongetwijfeld goed uitgedacht. Waar ik met je mee ga is dat het een goed uitgedacht doch onpraktisch idee was - ik vind het in ieder geval niets, ook al hebben ze bijvoorbeeld over verloopkabeltjes nagedacht en zo weer nieuwe business gegenereerd.

Alle producten worden ontwikkelt om geld uit de zakken van de klanten te kloppen, in ruil voor iets wat klanten willen. Misschien waren klanten nog niet toe aan het verdwijnen van de 3,5mm jack plug.
Ik bedoel, ze hadden er ook een premium feature voor op de 6 plus kunnen maken :+ *magical*

Nogmaals, goed uitgedacht betekent niet dat het een goed idee is, maar misschien hanteer je dan een andere redenatie over wat goed uitgedacht is.
Goed uitgedacht als in rekening houden met alle use cases. Dat is hier duidelijk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:55:
[...]
Een bedrijf wat zo'n beetje net zoveel geld verdiend als de Nederlandse staat doet dit niet per ongeluk.
De Nederlandse staat heeft per jaar Euro 253 Miljard aan 'inkomsten' uit diverse belastingen - lijkt mij sterk als Apple hier in de buurt van komt in termen van haar jaarlijkse netto winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:28:
[...]

Dat kan niet met een gesloten alu behuizing natuurlijk - dus moet je een plastic-concessie oid doen.
Waarom niet? Aluminium is zo goed als niet magnetisch. De relatieve permeabiliteit is met 1,000022 vrijwel gelijk aan die van beton (1). Vrijwel hetzelfde als een laagje plastic. De efficiency zal iets omlaag gaan, maar ik denk dat de huidige efficiency van inductie laden sws al te laag is voor Apples standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:07:
[...]

Goed uitgedacht als in rekening houden met alle use cases. Dat is hier duidelijk niet gedaan.
Waar maak je dat uit op? Ik denk dat ze overal over na hebben gedacht. Noem eens 1 scenario waarover niet is nagedacht?

Opladen + muziek luisteren? Wireless oordopjes! Nog vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Queenfanmichel schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:03:
[...]

3,5 jack -> bluetooth

men blijft plakken bij het verleden, als er een bedrijf is die wil breken met het verleden wordt men gek. Innovatie.
Inoveren is toch echt iets nieuw toevoegen, dit is niet nieuw en zat al lang op een iphone.
Ze verwijderen iets en vervangen door een onhandige workaround die maar beperkt te gebruiken is.

De enige inovatie is dat ze nu ook mensen die een dure headset met lightening connector kochten ook vaster aan zich binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:09:
[...]

Waar maak je dat uit op? Ik denk dat ze overal over na hebben gedacht. Noem eens 1 scenario waarover niet is nagedacht?

Dan word je s'ochtends wakker met lege bluetooth oordopjes en kan je niet luisteren. Zelfde voor bijvoorbeeld een auto waar iemand via AUX nu naar iphone luisterd. Of voor mezelf als ik een iphone 7 koop kan ik niet meer zoals nu met de 6s op de trein op de macbook series zien en dan later diezelfde headset gebruiken om naar de iphone te luisteren.

Bij al die zaken moet je nu extra gaan uitgeven of extra rommel meesleuren enkel en alleen omdat apple hier niet over nadacht. Of (wat erger is) wel aan dacht maar gewoon "fuck it" zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:09:
[...]

Muziek luisteren en opladen in het vliegtuig als je in Flight Mode moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:19:

Bij al die zaken moet je nu extra gaan uitgeven of extra rommel meesleuren enkel en alleen omdat apple hier niet over nadacht. Of (wat erger is) wel aan dacht maar gewoon "fuck it" zei.
Hey, ben het met je eens he - maar kom niet aan met 'niet doordacht'. De accessoire fabrieken draaien overuren :+ Prima doordacht!
R3M1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:19:
[...]

Muziek luisteren en opladen in het vliegtuig als je in Flight Mode moet.
http://www.rtlnieuws.nl/e...ag-voortaan-aan-vliegtuig

Flight mode kan er in iOS 11 wel weer uit dus.

Enfin; ik kan inderdaad in de auto geen muziek meer luisteren, want moet altijd opladen ivm navi. Dus voor mij ist nix. Weet nog niet of ik er voor naar Android overstap.

Maar, als men massaal geen iPhone 7 koopt zit die stekkeropening er de volgende keer vast weer op :)

[ Voor 15% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-09-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:21:
[...]

Hey, ben het met je eens he - maar kom niet aan met 'niet doordacht'. De accessoire fabrieken draaien overuren :+ Prima doordacht!

[...]

http://www.rtlnieuws.nl/e...ag-voortaan-aan-vliegtuig

Flight mode kan er in iOS 11 wel weer uit dus.
Per luchtvaartmaatschappij afhankelijk - geen algemene regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
R3M1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:23:
[...]

Dan kan Apple nu dus ook nog eens airlines certificeren :+

Enfin, ik ga 'm ook missen.. helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb een iRig, een gitaar-versterker die je aan een iDevice kunt koppelen via lightning. Daar sluit ik dan m'n elektrische gitaar op aan. Vervolgens gebruik ik dan de 3.5mm plug om een externe speaker aan te sluiten voor het goede geluid. Allemaal leuk en aardig, maar met de iPhone 7 moet ik dus 2 extra dongles gaan gebruiken om hetzelfde doel te bereiken?

Bluetooth ondersteunt m'n speaker wel, maar daar zit een delay in en dan is het vrijwel onmogelijk om goed gitaar te spelen.

Wel leuk dat Apple pretendeert zo veel aandacht te schenken aan het milieu en duurzaamheid, maar ik zie niet in hoe dit daarbij helpt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
NiGeLaToR schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:21:
[...]

Prima doordacht om meer winst bij aple te krijgen idd. Ik verwacht toch wel dat ze ook denken aan hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
Ontwerpen is keuzes maken. Het weglaten van de 3.5 jack heeft volgens mij de mogelijk voor delen opgeleverd.
- waterdichtheid. Het corrosie bestendig en waterdicht maken van een 3.5 jack is complex en dus duur.
- meer ruimte voor een grotere accu (Dit is mijn aanname)
- ruimte voor het inbouwen van stereo geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:19:
[...]

Dan word je s'ochtends wakker met lege bluetooth oordopjes en kan je niet luisteren. Zelfde voor bijvoorbeeld een auto waar iemand via AUX nu naar iphone luisterd. Of voor mezelf als ik een iphone 7 koop kan ik niet meer zoals nu met de 6s op de trein op de macbook series zien en dan later diezelfde headset gebruiken om naar de iphone te luisteren.

Als je alleen AUX in je auto hebt, dan laat je toch je convertertje aan die AUX kabel liggen in de auto?

En zou eerder m'n geld dan uitgeven aan een fatsoenlijke auto radio met bluetooth dan een iPhone 7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
R3M1 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:23:
[...]

Sterker nog, ik ken maar weinig maatschappijen die sindsdien hun regels hierop hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:07:
[...]

Als je alleen AUX in je auto hebt, dan laat je toch je convertertje aan die AUX kabel liggen in de auto?

En zou eerder m'n geld dan uitgeven aan een fatsoenlijke auto radio met bluetooth dan een iPhone 7 :+
Bij een ingebouwde is dat moeilijk die vervangen hoor. En converer naar wat? AUX-> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het echt voordelen heeft naar een nieuwe standaard over te gaan of om die aansluiting weg te doen dan moeten telefoonfabrikanten dat zeker doen. Maar een 3,5 mm aansluiting is klein en het geluid van de nieuwe oordopjes van Apple is niet beter geworden.

Voordelen kunnen er wel in zitten dat je ook stroom door de nieuwe aansluiting kan sturen. Dus je kan active noise reduction doen in de koptelefoon zonder dat je extra batterijen nodig hebt (je telefoon is wel eerder leeg) en je kan extra informatie doorsturen (bijvoorbeeld voor een display met songinformatie). Maar dat is er nu allemaal niet, dus vooralsnog heeft het alleen nadelen :p

Ik vrees dat Apple hier wel de trend zet en dat Androidfabrikanten ook USB-c of iets dergelijks gaan gebruiken in volgende generaties telefoons. Op zich ook niet erg als dat dan weer de standaard wordt (liever USB-c dan die iPhone aansluiting omdat ik verder geen Apple producten heb), maar een 3,5 mm aansluiting lijkt me wat degelijker dan USB-C voor onderweg (je jast de kabel er wat moeilijker uit als de telefoon in je zak zit bijvoorbeeld).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
pacificocean schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:05:

- waterdichtheid. Het corrosie bestendig en waterdicht maken van een 3.5 jack is complex en dus duur.
Hoezo complex, de techniek bestaat al en wordt al door diverse fabrikanten gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
winwiz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:57:
Ik zit veel in OV en als ik om mij heen kijken worden er enorm veel BT koptelefoons gebruikt. En opladen? Ik begrijp het niet. 's Morgens om 6 uur van de lader en 's avonds om 11 er weer op. Ik heb dan gemiddeld 60 % over en als ik het heel bont maak misschien 30% (6+)
Als internationaal Account Director zou ik direct een IPhone kopen als ik er van 's morgens 6 tot 's avonds 23 mee zou kunnen doen.
Dat lukt met geen enkele telefoon als je m gebruikt voor bellen, mailen, conference calls etc. Dus ontkom je niet aan opladen onderweg. En dat betekent in mijn geval: Andere oortjes kopen dan mijn huidige bedrade Sure's want laden en luisteren gaat niet samen. Met als gevolg dat ik voor meer geld minder kwaliteit ga krijgen.
Ik begrijp echt niet waarom een 3,5 Jackplug die op ALLE apparatuur werkt, overboord wordt gezet onder het mom van kulverhalen als draadloos en waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

k995 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:45:
[...]

Bij een ingebouwde is dat moeilijk die vervangen hoor. En converer naar wat? AUX-> ?
Dan is het tijd voor een nieuwe auto ;)

Ik doelde dus op de lightning naar AUX. Ik zou die dus standaard in de auto laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Ze blijven leuk (voor sommigen dan ;) ):

Nog ff ontopic: niet elke verandering is per definitie een verbetering. Ik "moest" upgraden van een S5 naar een S6, maar vond dat absoluut geen verbetering. Met name het niet meer waterdicht zijn van de S6 vond ik een groot gemis. Nadat ik door een reparatie van mijn S6 'gedwongen' was weer terug te grijpen op de S5 heb ik deze maanden gebruikt. Had de S6 snel weer terug, maar zag geen enkele noodzaak deze snel weer te gebruiken. Inmiddels wel weer trouwens.

Dus dit is niet alleen Apple-bashen, ook andere fabrikanten kunnen er wat van. Veranderen om het veranderen.

[ Voor 70% gewijzigd door alexbl69 op 09-09-2016 14:25 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zo zie je maar weer dat het altijd persoonlijk is. Ik zou niet weten wat ik heb aan een waterdichte telefoon, bijvoorbeeld. Opladen en muziek luisteren tegelijk doe ik toch nooit: ik luister onderweg muziek en laadt 's nachts op. Maar goed, voor iemand anders is dat dan weer wel een probleem. En dat is prima, iedereen kan tegenwoordig vast wel een telefoon vinden die bij hem/haar past gezien het enorme aanbod, en dan bij voorkeur zonder in alle macht proberen het halve internet te overtuigen van zijn/haar 'gelijk'. Dat laatste is voor sommigen nog erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Gitarist schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:39:
Overigens wel een mooie ontwikkeling dat ze voor elkaar hebben gekregen om waterdichte speakertjes te maken die zichzelf "droog" kunnen trillen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit ervan...
Dat is echt niets nieuws...ooit van Sony Walkman Sport gehoord? Zal rond '88 zijn geweest 8)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

* Patrock gooit net enkele oordoppen weg van oude HTC telefoons met mini usb aansluiting. die verrekte kabels met dat ene hoekje recht.

Windows mobile 6.5 tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:42:
iedereen kan tegenwoordig vast wel een telefoon vinden die bij hem/haar past gezien het enorme aanbod
Ja, aan de ene kant is het zo als het je niet bevalt dan koop je deze toch niet. Maar aan de andere kant, als je al wat dieper in het Apple eco-systeem zit, geld in apps hebt gestoken etc. dan wordt de afweging toch wat anders.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste