Verloopje bij de iPhone 7 ... niks verplichtingmaniak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:10:
Nu heb ik geen iPhone en ben ook niet van plan 1 te kopen. Dat gezegd hebbende, door het weghalen van de jack verplicht je iedereen om zijn/haar huidige bedrade koptelefoon van de hand te doen om een draadloze te moeten kopen. Dat komt dan bovenop de iPhone 7 aanschafprijs!
Mijns inziens kort door de bocht. Als je geen behoefte hebt aan tegelijkertijd luisteren/laden dan voldoet het verloopstukje wat meegeleverd wordt. Ik ben dus niet verplicht om een draadloze headset te kopen.
Niet waar, er zit een adapter bij.maniak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:10:
Nu heb ik geen iPhone en ben ook niet van plan 1 te kopen. Dat gezegd hebbende, door het weghalen van de jack verplicht je iedereen om zijn/haar huidige bedrade koptelefoon van de hand te doen om een draadloze te moeten kopen. Dat komt dan bovenop de iPhone 7 aanschafprijs!
Mijn excuus, ik begreep dat je die erbij moest kopen. Dan pas ik even mijn bericht aan
En het keihard liegen van de "andere kant" begint alweer
.
Ik snap oprecht niet waarom mensen zo de neiging hebben om allerlei onzin de wereld in te slingeren om hun eigen aankoop te verantwoorden. Er zit gewoon, standaard, altijd, idd een verloopstekkertje bij.
Ik snap oprecht niet waarom mensen zo de neiging hebben om allerlei onzin de wereld in te slingeren om hun eigen aankoop te verantwoorden. Er zit gewoon, standaard, altijd, idd een verloopstekkertje bij.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Een beetje minder mag ook wel. Onwetendheid en liegen liggen mijlenver uit elkaar.
Liegen.. andere kant.. kom op.. Beetje overdreven vind je ook niet! Heb ondertussen netjes mijn post aangepast..HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:14:
En het keihard liegen van de "andere kant" begint alweer.
Als je terugleest zie je dat dit al vanaf het begin af aan word geroepen. Als iemand iets verkondigd als waar terwijl het niet waar is, noem je dat liegen.
En nu doet @maniak dat niet bewust (geeft hij netjes toe), maar het is niet dat hij de 1e is. Het is nu al meerdere malen als feit verkondigd.
En nu doet @maniak dat niet bewust (geeft hij netjes toe), maar het is niet dat hij de 1e is. Het is nu al meerdere malen als feit verkondigd.
PS/XBL: Nogne
Voor de liefhebbers zijn er ook nieuwe draadloze beats die hetzelfde chipje hebben als die airpots
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
True.. maar let wel.. mijn onwetendheid is niet uniek in deze.. Met mij zullen miljoenen deze onwetendheid kennen wat de reputatie van de iPhone niet ten goede komt.Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:16:
Als je terugleest zie je dat dit al vanaf het begin af aan word geroepen. Als iemand iets verkondigd als waar terwijl het niet waar is, noem je dat liegen.
Maar welke technologische stappen kunnen er nu gemaakt worden, die niet gemaakt hadden kunnen worden met het behouden van de 3,5 jack?Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:10:
[...]
Deels mee eens maar ik ken de cijfers over de Apple hardware (accessoires) niet precies. Appstore is groot maar ik heb geen accessoires van Apple want die vind ik grotendeels minderwaardig. Aan de andere kant wordt de 3.5mm jack niet zozeer verwijderd om gebruikers te pesten (denk ik) maar om technologische stappen te maken. Dat argument kan ik alleen nog niet hardmaken helaas maar dat is een gevoel.
Dat weet ik niet, misschien zit er links of rechts een chip in voor de camera die anders niet gepast zou hebben waardoor het (vorig jaar was dat zo) gezeik op het formaat weer begint. Daar hoor je nu he-le-maal niemand over. Of loopt dat topic alSuperkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:19:
[...]
Maar welke technologische stappen kunnen er nu gemaakt worden, die niet gemaakt hadden kunnen worden met het behouden van de 3,5 jack?
Ik quotte je niet omdat ik niet per se jou bedoeldemaniak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:15:
[...]
Liegen.. andere kant.. kom op.. Beetje overdreven vind je ook niet! Heb ondertussen netjes mijn post aangepast..
Het valt me gewoon overal op, hier op GoT valt het nog mee, maar op nu.nl en andere sites waar je kan reageren is het echt altijd keihard anti-Apple. De eerste anti-Android-meme van een Appleuser moet ik nog tegenkomen bijv.
En het wordt gewoon een beetje vermoeiend, dat geflame. Ik raak gewoon na jaren teleurstelling nooit meer iets met Android aan, maar men blijft maar hakken dat het zoveel beter zou zijn dan iOS. En vervolgens komen ze altijd met wat hardware specs aanzetten
En nu dus ook weer met deze plugs, mensen beweren dus dat je koptelefoon waardeloos is en ik heb ook al een paar keer gelezen, keihard gelogen, dat Apple geen normale BT zou ondersteuren zodat je dus verplicht zou zijn om deze plugs te kopen. Allemaal 100% onwaar...
Ik zie dat nooit vanuit het Applekamp, leugens jegens Android oid... just saying.
Waarom? Reputatie iPhone als betrouwbaar toestel of reputatie van Apple als fabrikant van allerlei technologische aanpassingen?maniak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:17:
[...]
True.. maar let wel.. mijn onwetendheid is niet uniek in deze.. Met mij zullen miljoenen deze onwetendheid kennen wat de reputatie van de iPhone niet ten goede komt.
Iets met een pot en ketel....HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:22:
[...]
Ik zie dat nooit vanuit het Applekamp, leugens jegens Android oid... just saying.
Natuurlijk de grootste onzin ooit. met al die SMD techniek hou je heus wel ergens wat ruimte over voor.. een jack.Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:21:
[...]
Dat weet ik niet, misschien zit er links of rechts een chip in voor de camera die anders niet gepast zou hebben waardoor het (vorig jaar was dat zo) gezeik op het formaat weer begint. Daar hoor je nu he-le-maal niemand over. Of loopt dat topic al?
Echter, met een reguliere 3'5 jack kan men elk soort koptelefoon gebruiken. Dus ook één van de Hema van 5,-
Dat willen we natuurlijk niet! Dus dan maar een eigen nonsense approach en mensen wijsmaken dat er geen andere manier is dan een wireless headset van 160$ of met een adapter werken die ook aardig prijzig is
Inderdaad, alleen wat hier een beetje gebeurd is dat de mensen die redelijk Apple fan zijn. Weten hoe en wat, en dat er dan mensen bij komen. Die hebben gehoord, dit, dat, en dat gelijk hier posten en zeggen, kijk hoe slecht Apple is! Vendor lock-in, eigen aansluiting, etc etc.maniak schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:17:
[...]
True.. maar let wel.. mijn onwetendheid is niet uniek in deze.. Met mij zullen miljoenen deze onwetendheid kennen wat de reputatie van de iPhone niet ten goede komt.
Apple doet dat meestal met een reden (of dat goed of slecht is laat ik terzijde). Je merkt gewoon dat de mensen een beetje moe worden om alle verdraaide feiten goed te praten. Mensen willen het goed praten omdat die weten waarvoor zij hun iDevice hebben aangeschaft, en dat het meestal niet klopt wat andere zeggen.
De ene vind de 3.5 weg het einde van de wereld, ik zie het zelf als het einde van een tijdperk (ik gebruik al jaren geen 3.5 meer, want ik gebruik een Bluetooth headset). En Bluetooth verdwijnt ook weer volgens sommige gebruikers hier, waar dat op gebaseerd is weet niemand (zelfs niet de poster van de berichten).
DIE ADAPTER ZIT ER GRATIS BIJ!!!osmosis schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:24:
[...]
Natuurlijk de grootste onzin ooit. met al die SMD techniek hou je heus wel ergens wat ruimte over voor.. een jack.
Echter, met een reguliere 3'5 jack kan men elk soort koptelefoon gebruiken. Dus ook één van de Hema van 5,-
Dat willen we natuurlijk niet! Dus dan maar een eigen nonsense approach en mensen wijsmaken dat er geen andere manier is dan een wireless headset van 160$ of met een adapter werken die ook aardig prijzig is
For fucks sake.....
Wat ik mij wel af vraag, kun je ook één airpod in doen en de andere in het doosje laten?
Zo ver ik begreep heeft dat met de Accu te maken, maar aangezien ik geen bron heb moet je dit met een korreltje (of een grote berg) zout nemen.Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:19:
[...]
Maar welke technologische stappen kunnen er nu gemaakt worden, die niet gemaakt hadden kunnen worden met het behouden van de 3,5 jack?
Is dat zo? Jij doet een bewering die je niet hard kan maken en ik hou een slag om de arm. Ik heb nog geen teardown gezien.osmosis schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:24:
[...]
Natuurlijk de grootste onzin ooit. met al die SMD techniek hou je heus wel ergens wat ruimte over voor.. een jack.
P.S. die adapter is gratis dus lees nu eerst eens het hele topic door in plaats van de hele tijd bashen tegen zaken die gewoon helemaal los van de discussie staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 08-09-2016 12:27 ]
Serieus?osmosis schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:24:
[...]
met een adapter werken die ook aardig prijzig is
Dat weet ik dus nietSuperkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:19:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 08-09-2016 12:31 ]
Ah ja, dat veranderd de zaak! Alsnog één kopen na een half jaarHeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:25:
[...]
DIE ADAPTER ZIT ER GRATIS BIJ!!!
For fucks sake.....
Maar haalde dat ringetje een stuk functionaliteit voor de gebruiker weg?Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:29:
[...]
Dat weet ik dus niet. Ik ben een gebruiker geen keiharde tweaker. Ik ken een héél klein beetje de auto industrie en daar heb ik bij een meeting gezeten waar het om een ringetje ging (metalen) van 0,002 cent PER STUK. Ik kan me voorstellen dat het bij Apple niet veel anders gaat gezien de verwachte verkoopaantallen. Zou dat een reden kunnen zijn voor een aanpassing van geen idee hoe klein dan kan ik het snappen. En anders doen ze het misschien wel express hè, om ons te pesten en te laten discussiëren
.
Ik zou het schokkend vinden als hun R&D echt geen mogelijkheden ziet om er één te plaatsenTyphone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:26:
[...]
Is dat zo? Jij doet een bewering die je niet hard kan maken en ik hou een slag om de arm. Ik heb nog geen teardown gezien.
P.S. die adapter is gratis dus lees nu eerst eens het hele topic door in plaats van de hele tijd bashen tegen zaken die gewoon helemaal los van de discussie staan.
Daarnaast wel eens een pcb van welk toestel dan ook ooit gezien? Altijd zat ruimte sterker nog denk gemiddeld 30% pcb vrij
Ik noem zoiets als dit nou echt selectief lezen of luisteren. En of ze dat doen. Dingen die jaren geleden speelde en volgens hen nog steeds aan de orde is, de Note 7 heeft batterij problemen en plotseling heeft elk Android toestel dit. Android zit vol virussen.. Of de "Sorry dat je het geld niet hebt voor een iPhone" terwijl er legio toestellen zijn die ook rond die prijs zitten. Ik kan wel door blijven gaan.HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:22:
[...]
Niet bedoeld als flame trouwens, maar het gebeurt zeker. En niet zo'n beetje ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 08-09-2016 12:35 ]
Hoeveel wil je er voor krijgen dan om het af te nemen? Het word nu "gratis" geleverd bij een iPhone.osmosis schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:33:
[...]
Ja, voor een kabeltje met enkel een thunderbolt connector & 3'5 jack is het aardig prijzig
Ik kan het artikel zo snel niet terugvinden, maar wat ik gelezen heb:Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:19:
[...]
Er was ruimte nodig voor het plaatsen van de extra camera-hardware in de nieuwe iPhone-modellen. Daarnaast is de hardware voor de homebutton anders (door de tactile feedback), waardoor de headphone jack ook niet naar onderen verplaatst kon worden. Vandaar dat hij is vervallen, met als bijkomend voordeel dat er een grotere accu geplaatst kon worden met de extra capaciteit tot gevolg.
Daarnaast bood dit ook de kans om de waterdichtheid te vergroten, aangezien een normale 3,5" jack daar geen opties voor biedt.
Overigens, ik ben geen Apple-gebruiker, is die 3,5" jack al jaren de beperkende factor in het kleiner / dunner worden van de devices. Hell, ik had een paar jaar geleden al een Lumia phone waar geen headphone jack meer in zat. Daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen
[ Voor 6% gewijzigd door ralpje op 08-09-2016 12:40 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Apple heeft de 3,5" aansluiting in de ban gedaan ten gunste van de waterdichtheid van de iPhone 7, zeggen ze.
Ik geloof eigenlijk wel dat daar een kern van waarheid in zit, gezien de werking van een 3,5" plug. Vermoedelijk zou er kortsluiting ontstaan als de drie polen in de aansluiting in aanraking met elkaar komen (door water). Daarnaast is een 3,5" plug erg gevoelig voor stof en vuil.
Ze wilden de iPhone graag waterdicht maken, ik denk dat ze daarom iets anders moeten ontwikkelen wat uiteindelijk de lightningpoort is geworden. Waterbestendig en beter bestand tegen stof. Natuurlijk is voor Apple het bijkomende voordeel dat je als gebruiker "vast" zit aan het gebruik van de lightningpoort, maar dat lossen ze schappelijk op door bij iedere iPhone 7 een verloopkabeltje (met interne DAC) van lightning naar 3,5" mee te leveren.
En daarnaast zal het voor enkele gebruikers inderdaad vervelend zijn dat ze niet meer tegelijkertijd (bedraad) naar muziek kunnen luisteren en opladen tegelijk. Maar zoals diverse andere Tweakers ook al aangaven, hoe vaak doe je dat nou? Thuis luister je over het algemeen niet vaak naar muziek via je hoofdtelefoon (lijkt me).
Over de waterdictheid van de nieuwe iPhone, ik weet niet wat waterdichtheid voor de meeste gebruikers waard is, maar in mijn geval zou het me al een keer de aanschaf van een nieuwe telefoon hebben kunnen besparen (iPhone in de toiletpot gevallen en helaas niet meer te repareren...). Dus dat is op zich een fijne nieuwe feature, al maakt dat deze versie geen must have voor mij.
Overigens wel een mooie ontwikkeling dat ze voor elkaar hebben gekregen om waterdichte speakertjes te maken die zichzelf "droog" kunnen trillen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit ervan...
Ik geloof eigenlijk wel dat daar een kern van waarheid in zit, gezien de werking van een 3,5" plug. Vermoedelijk zou er kortsluiting ontstaan als de drie polen in de aansluiting in aanraking met elkaar komen (door water). Daarnaast is een 3,5" plug erg gevoelig voor stof en vuil.
Ze wilden de iPhone graag waterdicht maken, ik denk dat ze daarom iets anders moeten ontwikkelen wat uiteindelijk de lightningpoort is geworden. Waterbestendig en beter bestand tegen stof. Natuurlijk is voor Apple het bijkomende voordeel dat je als gebruiker "vast" zit aan het gebruik van de lightningpoort, maar dat lossen ze schappelijk op door bij iedere iPhone 7 een verloopkabeltje (met interne DAC) van lightning naar 3,5" mee te leveren.
En daarnaast zal het voor enkele gebruikers inderdaad vervelend zijn dat ze niet meer tegelijkertijd (bedraad) naar muziek kunnen luisteren en opladen tegelijk. Maar zoals diverse andere Tweakers ook al aangaven, hoe vaak doe je dat nou? Thuis luister je over het algemeen niet vaak naar muziek via je hoofdtelefoon (lijkt me).
Over de waterdictheid van de nieuwe iPhone, ik weet niet wat waterdichtheid voor de meeste gebruikers waard is, maar in mijn geval zou het me al een keer de aanschaf van een nieuwe telefoon hebben kunnen besparen (iPhone in de toiletpot gevallen en helaas niet meer te repareren...). Dus dat is op zich een fijne nieuwe feature, al maakt dat deze versie geen must have voor mij.
Overigens wel een mooie ontwikkeling dat ze voor elkaar hebben gekregen om waterdichte speakertjes te maken die zichzelf "droog" kunnen trillen. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit ervan...
[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 08-09-2016 12:40 ]
Mijn Xperria Z5 met 3,5 jack (zonder kapje oid) is net zo waterdichtGitarist schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:39:
Apple heeft de 3,5" aansluiting in de ban gedaan ten gunste van de waterdichtheid van de iPhone 7, zeggen ze.
Oh, dat wist ik niet. Misschien is het dan wel mogelijk, maar wilden ze er vanaf vanwege de andere redenen (stof, vuil).Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:41:
[...]
Mijn Xperria Z5 met 3,5 jack (zonder kapje oid) is net zo waterdicht
Ik roep ook maar wat he, heb me er verder niet in verdiept, ben een redelijke Apple fanboy maar probeer wel oog te houden voor argumenten uit beide kampen
Nou ja, als andere fabrikanten het al tijden doen, dan moet Apple het ook wel kunnen toch?Gitarist schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:39:
De echte redenen erachter snap ik zelf ook niet. Misschien was er simpelweg geen ruimte meer.. Geen idee.
[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 08-09-2016 12:44 ]
Uit interesse @Danny.G: hoe zorg je er dan voor dat die aansluiting weer droog wordt na contact met water?
Dit is echt zo'n dooddoener he. Dat geldt voor alle consumenten elektronica waar mensen niet voorzichtig mee zijn https://www.google.nl/sea...5i30k1j0i24k1.P91BFwainl0 Bij mij is in 7 jaar tijd Apple gebruik nog nooit, ik herhaal nooit, een kabel of connector gebroken. Gewoon zuinig zijn. Dus kabel netjes oprollen, zorgen dat ie niet gespannen is, geen 90 graden knikjes heeft etc.osmosis schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:32:
[...]
Ah ja, dat veranderd de zaak! Alsnog één kopen na een half jaar
Echt ik weet niet of ik moet lachen, huilen of aggresief worden van dit topic. Wat een drama wordt er hier verkondigd zeg. Het enige legitieme argument wat mij betreft is dat je nu niet kan laden en luisteren tegelijk als je niet bereid bent andere randapparatuur te kopen. En dat is je goed recht.
Eens.sww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:45:
[...]
Het enige legitieme argument wat mij betreft is dat je nu niet kan laden en luisteren tegelijk als je niet bereid bent andere randapparatuur te kopen. En dat is je goed recht.
Ik meen iets te herinneren dat er een speciale coating in de poort zit waardoor ze waterdicht worden. Zo niet, dan mag een ander het je vertellen.Gitarist schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:44:
Uit interesse @Danny.G: hoe zorg je er dan voor dat die aansluiting weer droog wordt na contact met water?
Ik snap de commotie ook niet echt, maar denk dat de commotie ook wel mee valt.
Het is gewoon een simpele media uitsmijter naar mijn idee: 'De iPhone 7 heeft geen aansluiting voor je headphones!'
Apple zelf knalde er ook lekker op in, je hebt er lef voor nodig.
Meh, je levert een jackadapter en het is opgelost, mensen laten een nieuw model echt niet om het ontbreken van de jack.
Reden: Meer ruimte, waterbestendigheid etc.
Het is gewoon een simpele media uitsmijter naar mijn idee: 'De iPhone 7 heeft geen aansluiting voor je headphones!'
Meh, je levert een jackadapter en het is opgelost, mensen laten een nieuw model echt niet om het ontbreken van de jack.
Als die het net zo lang volhoudt als een Apple oplaadkabel, dan is dat niet best.HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:25:
[...]
DIE ADAPTER ZIT ER GRATIS BIJ!!!
For fucks sake.....
Want de adapter gebruik je voor in je tas, broekzak, jas etc. Dus dan zou dat nog sneller stuk gaan.
Ik heb de nieuwe adapter nog niet vast gehad etc., dus wellicht gaat deze niet snel stuk. Maar over het algemeen gaan die tussenstukjes snel stuk en krijgen veel te voorduren.
De aansluiting wordt nieteens nat, is op de een of andere manier waterafstotend. Komt geen water in.Gitarist schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:44:
Ah ja, dat "argument". Zoals de gebruiker hierboven al aangaf, ik heb een iPhone sinds de 3GS, nog nooit EEN kabel gesloopt. Misschien moet je eens normaal omgaan met je dure spullen ipv ze zelf te slopen en iemand anders dan jezelf de schuld te geven.Krilo_89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:53:
[...]
Als die het net zo lang volhoudt als een Apple oplaadkabel, dan is dat niet best.
Want de adapter gebruik je voor in je tas, broekzak, jas etc. Dus dan zou dat nog sneller stuk gaan.
Ik heb de nieuwe adapter nog niet vast gehad etc., dus wellicht gaat deze niet snel stuk. Maar over het algemeen gaan die tussenstukjes snel stuk en krijgen veel te voorduren.
Totale waanzin hoe sommige mensen denken dat ze kunnen omgaan met een draadje van een paar mm dik....
Ik hoop inderdaad dat hij net zo lang mee gaat als een oplaadkabel. Dan heb ik er namelijke meerdere jaren plezier van, mijn vrouw laad nogsteeds haar iPad 1 (ja de eerste) op met de originele kabel.Krilo_89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:53:
[...]
Als die het net zo lang volhoudt als een Apple oplaadkabel, dan is dat niet best.
Dat is wel erg naïef voor iemand die zegt de bedrijfsvoering van Apple goed te begrijpenTyphone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:10:
[...]
Deels mee eens maar ik ken de cijfers over de Apple hardware (accessoires) niet precies. Appstore is groot maar ik heb geen accessoires van Apple want die vind ik grotendeels minderwaardig. Aan de andere kant wordt de 3.5mm jack niet zozeer verwijderd om gebruikers te pesten (denk ik) maar om technologische stappen te maken. Dat argument kan ik alleen nog niet hardmaken helaas maar dat is een gevoel.
De enige reden waarom de jackplug verwijderd wordt is natuurlijk vanwege financieel gewin, hoeveel mooie praatjes ze ook kletsen over technologische innovaties..
Geeft verder ook niet maar noem het beestje dan ook gewoon bij zijn naampje
HeatWave schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:55:
[...]
Ah ja, dat "argument". Zoals de gebruiker hierboven al aangaf, ik heb een iPhone sinds de 3GS, nog nooit EEN kabel gesloopt. Misschien moet je eens normaal omgaan met je dure spullen ipv ze zelf te slopen en iemand anders dan jezelf de schuld te geven.
Totale waanzin hoe sommige mensen denken dat ze kunnen omgaan met een draadje van een paar mm dik....
Als je je kabels nooit heen en weer sleept is er niets aan de hand. Maar als je leest, heb ik het over een telefoon die je wel overal naar toe neemt, net als oordopjes. Dus zo'n adapter gaat ook overal mee naar toe, broekzak, jas, tas etc. etc. Zie dan alles maar eens netjes te krijgen zonder dubbelvouwen etc.Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:56:
[...]
Ik hoop inderdaad dat hij net zo lang mee gaat als een oplaadkabel. Dan heb ik er namelijke meerdere jaren plezier van, mijn vrouw laad nogsteeds haar iPad 1 (ja de eerste) op met de originele kabel.
[ Voor 16% gewijzigd door Krilo_89 op 08-09-2016 12:58 ]
Ik kan mijn goede fietsjas onder de kraan houden en zodra ik de kraan uit zet loopt het water eraf en is die weer droog. Zoiets zal het wel zijn.Danny.G schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:47:
[...]
Ik meen iets te herinneren dat er een speciale coating in de poort zit waardoor ze waterdicht worden. Zo niet, dan mag een ander het je vertellen.
Zoals boven jouw posts te vinden is, kan een jackplug prima waterbestendig zijn. Dus daarvoor hoef je hem niet weg te halen. Andere fabrikanten kunnen prima telefoons maken mét ruimte ervoorNovarion schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:47:
Ik snap de commotie ook niet echt, maar denk dat de commotie ook wel mee valt.
Ik ben oprecht benieuwd wat dit gaat doen met de verkoop van iPhones. Als je de comments leest van het artikel op de FP dan zie ik al dat er meerdere iPhone eigenaren om deze reden de 7 gaan mijden En ja, er zijn er genoeg die het niks uitmaakt en hem alsnog kopen. Ik ben vooral benieuwd hoe de verhouding zal zijn.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Meer ruimte, zullen we zien... Al denk ik dat je er bij het ontwerp ook voor kan zorgen dat er genoeg ruimte is voor en de jack en de grotere batterij.Novarion schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:47:
Waterbestendigheid is onzin.
Die iPad word al sinds dat hij gekocht is elke dag heen en weer gesleept van Purmerend naar Leiden en weer terug. Op het begin werd de laadkabel weinig meegenomen, maar momenteel gaat de accu niet zo heel lang mee dus word het kabeltje netjes elke dag meegenomen.Krilo_89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:57:
[...]
[...]
Als je je kabels nooit heen en weer sleept is er niets aan de hand. Maar als je leest, heb ik het over een telefoon die je wel overal naar toe neemt, net als oordopjes. Dus zo'n adapter gaat ook overal mee naar toe, broekzak, jas, tas etc. etc. Zie dan alles maar eens netjes te krijgen zonder dubbelvouwen etc.
En zit de kabel tijdens het vervoeren in de ipad? Nee. Die ligt los opgerold.Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:00:
[...]
Die iPad word al sinds dat hij gekocht is elke dag heen en weer gesleept van Purmerend naar Leiden en weer terug. Op het begin werd de laadkabel weinig meegenomen, maar momenteel gaat de accu niet zo heel lang mee dus word het kabeltje netjes elke dag meegenomen.
Op deze manier gaat een adapter kabel ook jaren mee, als hij los ligt.
Tuurlijk, ze konden zo veel. Maar ze hebben besloten om het niet te doen.Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:59:
[...]
Meer ruimte, zullen we zien... Al denk ik dat je er bij het ontwerp ook voor kan zorgen dat er genoeg ruimte is voor en de jack en de grotere batterij.
Waterbestendigheid is onzin.
Als ze wel een jack en groterij batterij hadden genomen, konden ze weer niet de haptic feedback plaatsen (als voorbeeld).
Je noemt waterbestendigheid onzin, zelf had het van mij niet gehoeven. Maar ben wel blij dat het nu waterbestendig is. Zelf namelijk 1x een iPhone in het water laten vallen (iPhone 4).
Er is zelfs een upgradeset verkrijgbaar om iPhone 7 technologie naar oudere modellen te krijgen:
http://appleplugs.com/
http://appleplugs.com/
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
De laadkabel ligt altijd los, dat is bij de iPhone lijkt mij hetzelfde (bij mij wel, tenzij ik op Kijkduin sta met PoGo en mijn powerbank). Daarom hoop ik ook dat de kwaliteit hetzelfde blijft en dat de kabels net zo lang mee gaan (zoals jij het zegt).Krilo_89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:02:
[...]
En zit de kabel tijdens het vervoeren in de ipad? Nee. Die ligt los opgerold.
Dit geldt toch net zo goed voor de 3.5 jack als je die ingeplugd in de broekzak hebt? Ik heb zo vroeger wel eens een setje oortjes gesloopt. Sindsdien let ik er op hoe ik dat kan voorkomen in de broekzak.Krilo_89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:02:
[...]
En zit de kabel tijdens het vervoeren in de ipad? Nee. Die ligt los opgerold.
Ik vind de waterbestendigheid geen onzin, vind het heerlijk om daar geen zorgen om te hoeven maken. Maak geregeld mijn Xperia Z5 onder de kraan schoon. Dat de jack weg moet om waterbestendig te kunnen zijn, dat is onzin en niet nodig.Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:02:
[...]
Je noemt waterbestendigheid onzin, zelf had het van mij niet gehoeven. Maar ben wel blij dat het nu waterbestendig is. Zelf namelijk 1x een iPhone in het water laten vallen (iPhone 4).
[ Voor 0% gewijzigd door Superkanjo op 08-09-2016 13:08 . Reden: Typo ]
Dat hoop ik ookNogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:03:
[...]
De laadkabel ligt altijd los, dat is bij de iPhone lijkt mij hetzelfde (bij mij wel, tenzij ik op Kijkduin sta met PoGo en mijn powerbank). Daarom hoop ik ook dat de kwaliteit hetzelfde blijft en dat de kabels net zo lang mee gaan (zoals jij het zegt).
Mijn snoer van de oordoppen zijn verstevigd dus daar heb ik geen last van. Zit zelfs jaren garantie op (zijn ook wel duur). Fragiele kabels gaan ook met een 3.5 jack snel stuk en daarom ben ik dus bang voor de apple connector. Apple zijn kabels zijn namelijk ook erg fragiel, van telefoon tot laptop.sww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:04:
[...]
Dit geldt toch net zo goed voor de 3.5 jack als je die ingeplugd in de broekzak hebt? Ik heb zo vroeger wel eens een setje oortjes gesloopt. Sindsdien let ik er op hoe ik dat kan voorkomen in de broekzak.
Enige waar ik me vooral "zorgen" over maak is hoe steving die lightning > headphone jack verloop is, en dan met name de connector in de iPhone zelf. Ik merk dat er zo nu en dan best wel wat spanning op mijn headphone jack zit wanneer hij in mijn broekzak zit en ik aan het fietsen ben. Met de normale jack gaat dat prima(al sinds mijn iPhone 4 > 5 > 6S maar ik vraag me af of die lightning connector daar wel bestand tegen is.. Ik ga het een jaartje aankijken, weinig upgrade van de 6S > 7.
De waterbestendigheid zelf is geen onzin, het is wel onzin dat de 3.5 jack daarvoor moest verdwijnen. Er zijn al verschillende andere smartphones op de markt die waterdicht zijn en wel de jack nog hebben b.v. de Experia Z5, Samsung galaxy S5 Neo.Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:02:
[...]
De enige reden om die jack dan ook te verwijderen is om de Iphone dunner te kunnen maken en omdat ze nu meer winst kunnen maken op randapparatuur. En ik verwacht dat vooral die laatste de reden is geweest om hem te verwijderen.
[removed]
Dat zou wel een rare reden zijn dan, want ik verwacht weinig mensen die een iEarplug of een Beats kopen. Maar eerder een Bose/JBL of whatever met Bluetooth zullen kopen, maar dat is ook echt giswerk.redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:15:
[...]
De enige reden om die jack dan ook te verwijderen is om de Iphone dunner te kunnen maken en omdat ze nu meer winst kunnen maken op randapparatuur. En ik verwacht dat vooral die laatste de reden is geweest om hem te verwijderen.
Ongetwijfeld zal het kunnen en al waterbestendig zijn in verschillende telefoons.JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:57:
[...]
Zoals boven jouw posts te vinden is, kan een jackplug prima waterbestendig zijn. Dus daarvoor hoef je hem niet weg te halen. Andere fabrikanten kunnen prima telefoons maken mét ruimte ervoor
Ik ben oprecht benieuwd wat dit gaat doen met de verkoop van iPhones. Als je de comments leest van het artikel op de FP dan zie ik al dat er meerdere iPhone eigenaren om deze reden de 7 gaan mijden En ja, er zijn er genoeg die het niks uitmaakt en hem alsnog kopen. Ik ben vooral benieuwd hoe de verhouding zal zijn.
Toch lijkt het me een voordeel wanneer de telefoon in contact met water komt, het water niet kan achterblijven in de diepste poort van de iPhone. Ongeacht of 't schadelijk is of niet natuurlijk.
Ik ben er ook nieuwsgierig naar wat het zal doen met de verkoop, denk zelf dat het een storm in een glaswater is. Diegene die het nu niet willen, zullen er veel van bij draaien. De jack is vervangbaar, de huidige markt speelt enorm veel in op bluetooth headsets. We gaan zien wat de verkoop gaat doen komende weken.
Ik zelf zal de jack niet missen.
Tja de tijd zal het leren bij deze nieuwe adapter. Maar over dat die kabels fragiel zijn ben ik het niet mee eens. Goed ik behandel ze niet met fluwelen handschoenen, maar ik mishandeling ze ook niet en dat gaat bij mij altijd goed. Ik kan mij wel indenken dat Apple kabels niet hufterproof zijn, maar dat kan je van andere merken ook zeggen. Dus wat is dan de oplossing? Dikkere kabels kopen kan, maar ik zou zeggen draadloos voor de huftersKrilo_89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:07:
[...]
Dat hoop ik ook. Ik wacht het even af, maar hoop dat zo'n tussenkabel het lang uit houdt, al heb ik daar dus niet veel vertrouwen in.
![]()
[...]
Mijn snoer van de oordoppen zijn verstevigd dus daar heb ik geen last van. Zit zelfs jaren garantie op (zijn ook wel duur). Fragiele kabels gaan ook met een 3.5 jack snel stuk en daarom ben ik dus bang voor de apple connector. Apple zijn kabels zijn namelijk ook erg fragiel, van telefoon tot laptop.
ja, dan gaat alles naar die ene die je in hebt.Patrock schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:25:
Wat ik mij wel af vraag, kun je ook één airpod in doen en de andere in het doosje laten?
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Het water gaat nieteens de poort in als ik mijn Xperia Z5 onder water hou, er is betreft waterbestendigheid geen voordeel te noemen om de jack te verwijderenNovarion schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:18:
[...]
Ongetwijfeld zal het kunnen en al waterbestendig zijn in verschillende telefoons.
Toch lijkt het me een voordeel wanneer de telefoon in contact met water komt, het water niet kan achterblijven in de diepste poort van de iPhone. Ongeacht of 't schadelijk is of niet natuurlijk.
Bron? Jij doet de harde uitspraken ik niet.Grimmie187 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:57:
[...]
Dat is wel erg naïef voor iemand die zegt de bedrijfsvoering van Apple goed te begrijpen
De enige reden waarom de jackplug verwijderd wordt is natuurlijk vanwege financieel gewin, hoeveel mooie praatjes ze ook kletsen over technologische innovaties..
Geeft verder ook niet maar noem het beestje dan ook gewoon bij zijn naampje
Er is geen invisible shield, het water komt er gerust wel inSuperkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:20:
[...]
Het water gaat nieteens de poort in als ik mijn Xperia Z5 onder water hou, er is betreft waterbestendigheid geen voordeel te noemen om de jack te verwijderen
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Misschien was mijn bewoording niet correct, het is waterafstotend dus er blijft geen water in de opening zitten.JT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:22:
[...]
Er is geen invisible shield, het water komt er gerust wel inMaar of dat wel of niet gebeurt is helemaal niet relevant. Als je zo een ipxx rating hebt dan is die gewoon waterbestendig. Misschien kreeg Apple het niet voor elkaar mét jack.
Tijdens het sporten is het juist fijn dat er een kabeltje aan zit. Bij mij vallen ze namelijk met regelmaat uit. Grote kans dat je ze kwijt raakt, ze in een plas water vallen of dat je erop gaat staan. Daarnaast ben ik een impulsieve sporter. Ik plan het nooit van tevoren. Zul je net zien dat je oordopjes leeg zijn en je ze eerst op moet laden.rieshjart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:10:
[...]
Absoluut geen Apple fanboy hier maar het klinkt voor mij gewoon als "zeuren om het zeuren" topic.
Voordeeltje: Geen trekkende/zwieberende kabels tijdens sporten. Kabels zijn tijdens sporten altijd te lang of te kort.
Te lang komen ze vanzelf ergens in de knoop op je traintoestel/fiets/what ever of slaan je constant ergens tegen je aan wat ik persoonlijk vervelend vind.
Met te korte kabel, trek je hem onverwacht uit je oor en vervolgens tussen je spaken.
Met de auto geen carkit perse nodig, kan het ook niet vergeten te koppelen en niet iedereen hoeft mee te luisteren met het gesprek (soms zelfs te horen buiten de auto).
Daarnaast gebruik ik de optie opladen + muziek luisteren of een serie erg vaak. Dat gaat nu niet meer.
Nogmaals, ze maken mooie producten maar deze keuze begrijp ik echt niet.
Trouwens, voor alle kantoorlullo's (ben ik zelf ook). Ik bedenk mij net dat dit ook gewoon kan he http://www.apple.com/nl/s...iphone-lightning-dock-wit
Voor wireless heb je gelijk, maar alle mensen die een draadje willen gebruiken (en er zijn genoeg redenen om dat te willen) zullen toch echt iets bij Apple zelf of dat gelicenseerd is bij Apple moeten kopen.Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:17:
[...]
Dat zou wel een rare reden zijn dan, want ik verwacht weinig mensen die een iEarplug of een Beats kopen. Maar eerder een Bose/JBL of whatever met Bluetooth zullen kopen, maar dat is ook echt giswerk.
[removed]
Tuurlijk, even 45 euro aftikken voor een accesoire die voorheen niet nodig was. En in de auto ook niet echt handig.sww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:29:
Trouwens, voor alle kantoorlullo's (ben ik zelf ook). Ik bedenk mij net dat dit ook gewoon kan he http://www.apple.com/nl/s...iphone-lightning-dock-wit
EDIT: en dan ook nog geen USB adapter meegeleverd om te laden, moet je er ook nog bij kopen. Je gaan niet bij een docking iedere keer je adapter van thuis meenemen en aansluiten etc etc.
[ Voor 19% gewijzigd door Superkanjo op 08-09-2016 13:38 ]
Bron? Haha goeie..Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:21:
[...]
Bron? Jij doet de harde uitspraken ik niet.
Apple (en al zijn concurrenten) doet niets anders dan beslissingen nemen uit winstbejag.
Oja wel, wanneer ze geld uitgeven aan marketing om winstbejag te verdoezelen als technologische innovaties

Scheelt wel dat je de adapter gratis er bij krijgt, ideaal is het niet. Maar je moet ergens beginnen om een standaard uit te faseren.redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:33:
[...]
Voor wireless heb je gelijk, maar alle mensen die een draadje willen gebruiken (en er zijn genoeg redenen om dat te willen) zullen toch echt iets bij Apple zelf of dat gelicenseerd is bij Apple moeten kopen.
Maar dat weet je als je de 7 koopt. Of wil je alleen de volle mep betalen voor de 7 en moet daarna alles gratis zijn wat je er bij wilt hebben? Als je op kantoor per se met een headset wilt bellen dan is die dock een uitkomst. In de auto moet je gewoon zorgen voor een autoradio met USB, zodat je muziek kunt luisteren, bellen en laden tegelijk. Bestaat allemaal al hoor. Je moet het alleen willen. En het is je goed recht om te kijken naar een ander merk totdat die ook tot de conclusie komen dat zonder 3.5 jack hip is omdat Apple het ook doetSuperkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:34:
[...]
Tuurlijk, even 45 euro aftikken voor een accesoire die voorheen niet nodig was. En in de auto ook niet echt handig.
Ik merk wel dat velen nog wel vastgeroest zitten in een (achterhaald) systeem en geen millimeter willen wijken. Maar ook dat is je goed recht
Edit: en die benodigde Lightning kabel zit toch al bij je iPhone in de aktetas?
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 08-09-2016 13:44 ]
Klopt, en ik snap ook wel dat ze uiteindelijk van de 3.5 plug af willen (analoog en groot), alleen met de huidige oplossing heb je geen dedicated uitgang meer waardoor ik toch wel een aantal gebruiksproblemen zie. Zeker als je ziet dat de 3.5 koptelefoons nog steeds veel meer standaard zijn dan via draadloos (al zie je het natuurlijk wel steeds meer rochting draadloos gaan).Nogne schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:38:
[...]
Scheelt wel dat je de adapter gratis er bij krijgt, ideaal is het niet. Maar je moet ergens beginnen om een standaard uit te faseren.
De stap op zich vind ik dan ook best logisch alleen de uitvoering gaat denk ik tegen Apple werken maar dat blijft natuurlijk afwachten
[removed]
Dat is klinkklare onzin gebaseerd op jouw onderbuik. Er zijn meerdere soorten geweest die dat ooit hebben gedaan en die bestaan niet meer. De eerste touchtelefoon toevallig vergeten? Je had de markt eens moeten horen schreeuwen. Stond jij toen achter het hek met je aluhoedje te mauwelen dat het puur winstbejag was? Ik zit wel tegen het R&D wereldje aan en zo zwart/wit is het gelukkig niet. Maar denk dat vooral verder.Grimmie187 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:38:
[...]
Bron? Haha goeie..
Apple (en al zijn concurrenten) doet niets anders dan beslissingen nemen uit winstbejag.
Oja wel, wanneer ze geld uitgeven aan marketing om winstbejag te verdoezelen als technologische innovaties
[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 08-09-2016 13:46 ]
Wat is er achterhaald aan de 3,5 jack?sww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:40:
[...]
Ik merk wel dat velen nog wel vastgeroest zitten in een (achterhaald) systeem en geen millimeter willen wijken. Maar ook dat is je goed rechtIk weet het een gewaagde uitspraak, maar dat is leuk voor de discussie.
Analoog terwijl digitaal makkelijker en beter is. Daarnaast is ie erg groot voor het signaal dat er overheen gaat. Het enige (zeer grote) voordeel is dat de jack overal wordt gebruikt en echt een standaard is voor audio.Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:47:
[...]
Wat is er achterhaald aan de 3,5 jack?
[removed]
Geen touw aan vast te knopen, ook niet na je edit..Typhone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:45:
[...]
Dat is klinkklare onzin gebaseerd op jouw onderbuik. Er zijn meerdere soorten geweest die dat ooit hebben gedaan en die bestaan niet meer. De eerste touchtelefoon toevallig vergeten? Je had de markt eens moeten horen schreeuwen. Stond jij toen achter het hek met je aluhoedje te mauwelen dat het puur winstbejag was? Ik zit wel tegen het R&D wereldje aan en zo zwart/wit is het gelukkig niet. Maar denk dat vooral verder.
Maar ik zal je vooral in je waan laten dat Apple (en co.) de innovatieve, onzelfzuchtige pionier is op de elektronica markt
redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:50:
[...]
Analoog terwijl digitaal makkelijker en beter is. Daarnaast is ie erg groot voor het signaal dat er overheen gaat. Het enige (zeer grote) voordeel is dat de jack overal wordt gebruikt en echt een standaard is voor audio.
Ecodan warmtepomp
Je oren zijn ook analoog, bij de nieuwe plugs wordt het ook gewoon omgezet naar analoog hoor.redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:50:
[...]
Analoog terwijl digitaal makkelijker en beter is. Daarnaast is ie erg groot voor het signaal dat er overheen gaat. Het enige (zeer grote) voordeel is dat de jack overal wordt gebruikt en echt een standaard is voor audio.
En wat is er makkelijker en beter aan digitaal?
Bij analoog heb je in de overdracht veel meer verliezen dan bij digitaal. Daarnaast kun je bij digitaal errorcorrectie doen wat bij analoog veel moeilijker kan.Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:53:
[...]
Je oren zijn ook analoog, bij de nieuwe plugs wordt het ook gewoon omgezet naar analoog hoor.
En wat is er makkelijker en beter aan digitaal?
[removed]
Die edit was een dubbele quote removal niks meer of minder. Als je hier komt om ongefundeerd te schoppen en je eigen waarheid te verkondigen dan is dat wellicht de verkeerde plaats. Je reageert niet inhoudelijk en haalt er de hele tijd 'onderbuikgevoelens' bij, reductio ad absurdum in je laatste post.Grimmie187 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:52:
[...]
Geen touw aan vast te knopen, ook niet na je edit..
Maar ik zal je vooral in je waan laten dat Apple de innovatieve, onzelfzuchtige pionier is op de elektronica markt
Je hoeft me niet in de waan te laten wat betreft Apple, ik (als in ik) werk er mee samen (met het bedrijf waar ik werk). En het is zo zwart/wit niet. Vandaar dat ik graag even wilde weten waar jij die nonsens vandaan haalt. Begin een blog en schakel reacties uit als je graag onzin wil prediken en geen weerwoord wil krijgen.
welke idioot gaat er nu die airpods dragen? zien er uit als tampondraadjes uit je oor en ze vallen er zo uit
En via BT verlies je niks? En een errorcorrectie is geen verhoging van de kwaliteit, het is zoals de naam al doet vermoeden een correctie om verlies te compenseren. Kwalitatief is analoog met een kabel beter dan via BTredwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:55:
[...]
Bij analoog heb je in de overdracht veel meer verliezen dan bij digitaal. Daarnaast kun je bij digitaal errorcorrectie doen wat bij analoog veel moeilijker kan.
Hoe weet je dat? Al geprobeerd?kingpol schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:58:
welke idioot gaat er nu die airpods dragen? zien er uit als tampondraadjes uit je oor en ze vallen er zo uit
Wikipedia: Lossy compressionredwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:55:
[...]
Bij analoog heb je in de overdracht veel meer verliezen dan bij digitaal. Daarnaast kun je bij digitaal errorcorrectie doen wat bij analoog veel moeilijker kan.
[ Voor 24% gewijzigd door JT op 08-09-2016 14:00 ]
Ecodan warmtepomp
Persoonlijk heb ik moeite met de pasvorm van de Earpods. Als de Airpods dezelfde vorm hebben dan heb ik met die ook een probleem.
Ik praatte over systeem. Het zit in je (algemeen bedoeld) systeem om alles op te lossen met kabels. De stress dat je telefoon leegraakt, overal en alles opladen waar het maar kan. Zoveel mogelijk aansluitingen nodig hebben voor het geval dat. Hetzelfde geldt voor digitale dragers enzo.Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:47:
[...]
Wat is er achterhaald aan de 3,5 jack?
Ik doe al zoveel mogelijk draadloos. Alleen voor laden en een extern display is een kabeltje nog nodig bij mij. De rest draadloos. Heerlijk. In mijn voorbeeld van de autoradio is een aansluiting ook genoeg om alles te kunnen. Hetzelfde geldt voor de 12" MacBook. Een aansluiting die alles kan maar die gebruik ik amper, want: draadloos.
Elke avond de telefoon op mijn nachtkastje in de lader. De hele dag geen gedoe. Moet je geen Pokemon Go spelen. Trouwens, de 7 heeft een grotere batterij en gaat langer mee. Het display is ook beter afleesbaar in zonlicht, want: helderder. Helderheid kan dus omlaag (staat bij mij altijd zo laag mogelijk), resultaat: batterij gaat (nog) langer mee.
Dus ik ga zo goed als altijd draadloos op pad. Heerlijk

Als ik even terug lees ben jij volgens mij zelf redelijk druk met schoppen sinds pagina 1 van dit topicTyphone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:56:
[...]
Die edit was een dubbele quote removal niks meer of minder. Als je hier komt om ongefundeerd te schoppen en je eigen waarheid te verkondigen dan is dat wellicht de verkeerde plaats. Je reageert niet inhoudelijk en haalt er de hele tijd 'onderbuikgevoelens' bij, reductio ad absurdum in je laatste post.
Je hoeft me niet in de waan te laten wat betreft Apple, ik (als in ik) werk er mee samen (met het bedrijf waar ik werk). En het is zo zwart/wit niet. Vandaar dat ik graag even wilde weten waar jij die nonsens vandaan haalt. Begin een blog en schakel reacties uit als je graag onzin wil prediken en geen weerwoord wil krijgen.
Verder reageer ik ontopic (waarom verwijderd Apple de jackplug? winst, duh) en sta ik open voor weerwoord (waarom ben ik anders op jou aan het reageren).
Dus wat bedoel je nou precies?
ze zien er identiek uit als de kabelversie, en die vallen bij mij er zo uit
Een errorcorrectie is om ervoor te zorgen dat je geen verlies hebt. Daarnaast zeg ik niet dat BT beter is want BT is net zo goed achterhaald, we hadden het er nu echter over waarom de 3.5 jack achterhaald is.Superkanjo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:59:
[...]
En via BT verlies je niks? En een errorcorrectie is geen verhoging van de kwaliteit, het is zoals de naam al doet vermoeden een correctie om verlies te compenseren. Kwalitatief is analoog met een kabel beter dan via BT
Wikipedia: Analog_signal
[removed]
Een correctie doe je achteraf, om het verlies te compenseren. Je hebt net zo goed verlies met of zonder errorcorrectie, alleen de errorcorrectie "verbloemd" een deel van het verlies.redwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:10:
[...]
Een errorcorrectie is om ervoor te zorgen dat je geen verlies hebt. Daarnaast zeg ik niet dat BT beter is want BT is net zo goed achterhaald, we hadden het er nu echter over waarom de 3.5 jack achterhaald is.
[...]
Dus waarom is de 3,5 jack achterhaald?
Ik zou zeggen, probeer het eensredwing schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:10:
[...]
Een errorcorrectie is om ervoor te zorgen dat je geen verlies hebt. Daarnaast zeg ik niet dat BT beter is want BT is net zo goed achterhaald, we hadden het er nu echter over waarom de 3.5 jack achterhaald is.
[...]
Je kunt niet zomaar roepen dat digitaal of analoog beter is, er zijn 200000 factoren die hier invloed op hebben.
Ecodan warmtepomp
Omdat ik vanaf het begin al onwaarheden moet ontkrachten ben ik opeens aan het schoppen? Ik reageer doodnormaal, maak niemand belachelijk, als ik iets niet zeker weet zeg ik dat duidelijk en ik doe geen vage beweringen. Jij geeft vervolgens keiharde beweringen over Apple en vervolgens ontwijk je die antwoorden twee keer. Ik reageer vrolijk door. Het enige verschil is dat er bij Apple nieuws een hele bak galspuiers deze kant opkomt om hun mening even door te drukken. Andersom volg ik het niet zo maar dat zal vast ook wel zo zijn.Grimmie187 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:03:
[...]
Als ik even terug lees ben jij volgens mij zelf redelijk druk met schoppen sinds pagina 1 van dit topic
Verder reageer ik ontopic (waarom verwijderd Apple de jackplug? winst, duh) en sta ik open voor weerwoord (waarom ben ik anders op jou aan het reageren).
Dus wat bedoel je nou precies?
Bij mij niet?kingpol schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:03:
[...]
ze zien er identiek uit als de kabelversie, en die vallen bij mij er zo uit
Goed dat we niet allemaal in 1 kamer zitten dan zou er wel een EHBO post in de buurt moeten zitten om alle bloedneuzen te verhelpen.
Overigens willen Motorola en Intel ook van de 3.5 mm plug af
[ Voor 19% gewijzigd door winwiz op 08-09-2016 14:20 ]
Hmm ja goed punt. De toon kan wel gematigd worden. Wel leuk wat het losmaakt. Zo zie je maar dat het de mensen bezig houd en dus ook veel publiciteit oplevert. Toch ook wel slim nietwaar?winwiz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:17:
Goed dat we niet allemaal in 1 kamer zitten dan zou er wel een EHBO post in de buurt moeten zitten om alle bloedneuzen te verhelpen.
En dat kost Apple nikssww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:20:
[...]
Hmm ja goed punt. De toon kan wel gematigd worden. Wel leuk wat het losmaakt. Zo zie je maar dat het de mensen bezig houd en dus ook veel publiciteit oplevert. Toch ook wel slim nietwaar?
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar andere opties dan de €189 kostende earpods. Daar blijft het echter rustig en stil.
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 08-09-2016 14:22 ]
Straks zijn er nog mensen die gaan beweren dat ook dit iets is wat door Apple is bedacht en geperfectioneerd haha iPublicitysww89 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:20:
[...]
Zo zie je maar dat het de mensen bezig houd en dus ook veel publiciteit oplevert. Toch ook wel slim nietwaar?
Just joking ofc...
Met welke reden?winwiz schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:17:
Je moet toch helemaal niets? Komt een beetje over als Sint Typhone, defendor of Apple op deze manierTyphone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:14:
[...]
Omdat ik vanaf het begin al onwaarheden moet ontkrachten ben ik opeens aan het schoppen? Ik reageer doodnormaal, maak niemand belachelijk, als ik iets niet zeker weet zeg ik dat duidelijk en ik doe geen vage beweringen. Jij geeft vervolgens keiharde beweringen over Apple en vervolgens ontwijk je die antwoorden twee keer. Ik reageer vrolijk door. Het enige verschil is dat er bij Apple nieuws een hele bak galspuiers deze kant opkomt om hun mening even door te drukken. Andersom volg ik het niet zo maar dat zal vast ook wel zo zijn.
Ik benadruk juist in mijn posts dat de hele markt zo werkt, innovatie is al jaren inferieur aan winst maken. Ik heb ook niets tegen het merk Apple (want Samsung en de rest doen het net zo hard), ik irriteer me alleen aan het feit dat mensen bij dit soort dingen massaal op de innovatietrein springen terwijl het gewoon weer een lesje winst maken is, thats all.
Maar goed, deze materie is misschien iets te algemeen voor een draadje als dit waar het gaat om een technische discussie. Dus ik zal het er verder bij laten