• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Dutchmau schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:59:
Hallo tweakers,

Ik heb hier een spro dhipd80/28lw/30 turret camera liggen. Na een kleine verbouwing ben ik de "muur plaat" kwijt geraak. Nu kan ik dus de camera niet meer gebruiken. Weten jullie waar ik deze eventueel los zou kunnen krijgen. Mag ook een heel nieuwe behuizing zijn. De camera zelf ( de bol met camera en licht) Werkt nog perfect maar ik kan hem nu nergens op bevestigen.

Heb al gezocht maar kon niks vinden, hopelijk kunnen jullie helpen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie dat er (minimaal) 1 NL leverancier van spro in NL is. Dat lijkt me je eerste optie.... Verder lijkt het vooral een UK OEM versie van Dahua en dus zou een Dahua onderdeel misschien kunnen passen?

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb al een post geplaatst in het Uniquity aankoopadvies topic en ik loop toch wat vast op de keuze tussen een volledig UniFi systeem of eentje waar ik UniFi + Reolink combineer.

Daarom zou ik ook graag vanuit deze hoek feedback/kritiek ontvangen en ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met beide systemen en eens willen kijken naar mijn keuzes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qmf3ceDJdTxT0prxgEHlu9XNi7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRNXi7PE03X9RD4WKUEv5GYt.png?f=fotoalbum_large

• DjoeC
  • Nu online
MvdD schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 15:24:
Ik heb al een post geplaatst in het Uniquity aankoopadvies topic en ik loop toch wat vast op de keuze tussen een volledig UniFi systeem of eentje waar ik UniFi + Reolink combineer.

Daarom zou ik ook graag vanuit deze hoek feedback/kritiek ontvangen en ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met beide systemen en eens willen kijken naar mijn keuzes.

[Afbeelding]
Ik heb geen inhoudelijk oordeel omdat ik geen ervaring heb met beide merken MAAR: van de G5 bullet zie ik geen lens of gevoeligheid specificaties. Waarom staan die er niet?
Van de G6 bullet zie ik (een deel) van die specs, lens 1/1.8, geen gevoeligheid maar een 1/1 8mp is meestal niet zo goed als een 1/1.8 4mp vanwege het kleinere pixel formaat.
De Reolink heeft een 1/2.65"+1/2.8" lens bij 8mp. Een stuk slechter dan de G6. Wat is in vredesnaam een "hybrid zoom"? Ik neem aan dat ze een soort van digitale zoom bedoelen.....
Waarom wil je 3 PTZ's? Lees eens eea terug in dit topic over lenzen, lichtgevoeligheid, diaframa, nachtzicht, etc. Ook de zin en onzin van PTZ's wordt ergens besproken.

Als dit je enige keuzes zijn zou ik zeggen: Neem de G6. Sta je open voor andere opties kijk dan ook eens naar Dahua (of OEM versies daarvan) en Hikvision. Vraag je af waarom je voor een 8mp kiest ipv een 4mp met dezelfde 1/1.8 lens? Ik wil je ook naar deze post verwijzen: DjoeC in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-09 21:53
@BJozi & @royduin
Reolink en frigate gaan best goed samen, zelfs met rtsp stream. Ik heb er nu 8 in frigate geconfigureerd en dat werkt eigenijk prima. (als app binnen Home assistant; 8 cores van een i3 1315u met igpu, 8gb ram)

Wanneer je frigate als detector wilt gaan gebruiken zou ik nog heel even wachten om te zien wat de AI box van reolink gaat doen. Deze komt als het goed is Q4 dit jaar uit. Als die veel overlap lijkt te hebben met frigate qua detectie overweeg ik zelfs frigate (deels) te vervangen daardoor.

de NVR's van reolink zijn wel wat wonky; tig verschillende hardware revisies die redelijk random features lijken te ondersteunen. Dus als frigate puur bedoeld is om maar geen NVR te hoeven kopen geef ik je groot gelijk. ;)

kleine edit:

Die documentatie die je linkt klopt eigenlijk wel :) Ik doe veel streams via een NVR, dus dat maakt dat ik waarschijnlijk mazzel heb met RTSP. Ik zal volgende keer eerst even lezen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 30-08-2026 16:35 ]

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
DjoeC schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 16:21:
[...]

Ik heb geen inhoudelijk oordeel omdat ik geen ervaring heb met beide merken MAAR: van de G5 bullet zie ik geen lens of gevoeligheid specificaties. Waarom staan die er niet?
Van de G6 bullet zie ik (een deel) van die specs, lens 1/1.8, geen gevoeligheid maar een 1/1 8mp is meestal niet zo goed als een 1/1.8 4mp vanwege het kleinere pixel formaat.
De Reolink heeft een 1/2.65"+1/2.8" lens bij 8mp. Een stuk slechter dan de G6. Wat is in vredesnaam een "hybrid zoom"? Ik neem aan dat ze een soort van digitale zoom bedoelen.....
Waarom wil je 3 PTZ's? Lees eens eea terug in dit topic over lenzen, lichtgevoeligheid, diaframa, nachtzicht, etc. Ook de zin en onzin van PTZ's wordt ergens besproken.

Als dit je enige keuzes zijn zou ik zeggen: Neem de G6. Sta je open voor andere opties kijk dan ook eens naar Dahua (of OEM versies daarvan) en Hikvision. Vraag je af waarom je voor een 8mp kiest ipv een 4mp met dezelfde 1/1.8 lens? Ik wil je ook naar deze post verwijzen: DjoeC in "Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2"
Bedankt voor je kritische kijk, je maakt goede punten die ik eens verder uit ga pluizen. Ik had het er even bij moeten vermelden, maar de exacte camera modellen zijn nog niet definitief omdat ik eerst een keuze probeerde te maken qua merk/ecosysteem maar al wel placeholders in m'n tabel wilde.

• DjoeC
  • Nu online
MvdD schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 16:41:
[...]

Bedankt voor je kritische kijk, je maakt goede punten die ik eens verder uit ga pluizen. Ik had het er even bij moeten vermelden, maar de exacte camera modellen zijn nog niet definitief omdat ik eerst een keuze probeerde te maken qua merk/ecosysteem maar al wel placeholders in m'n tabel wilde.
Tja, als het gaat over Ecosysteem, en zeker als je toch met een NVR aan de gang gaat, hebben je camera's eigenlijk niets te maken met de rest van je netwerk. Sterker, je zou je beveiligingssysteem compleet gescheiden willen hebben van de rest en gekoppeld aan noodstroom. Dan maakt het merk niet zo vreselijk veel meer uit. Je wilt ook ontzettend oppassen met "phone home". Blokkeer je beveiliging van internet, wil je er toch extern aan gebruik dan een VPN oplossing.

Hier heb je bijvoorbeeld een complete set. 4mp camera's met 1/1.8 lens. Wil je 8mp (om wat voor reden dan ook) deze set met 1/1.2 lens.

NB: Dit zijn voorbeelden, andere merken zullen iets soortgelijks hebben. Voordeel: Andy (empiretech) geeft advies, service en een goeie prijs. Andere combinaties zullen best wel tegen een mooie totaalprijs mogelijk zijn ondanks de enorme prijsverhogingen van het afgelopen jaar. Ook Andy is in dit topic vaak langsgekomen.

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-09 19:04
ik zou dan zeker voor unifi gaan 1 systeem waar alles in zit 1 app en bizonder veel opties

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

vonkkie schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 20:51:
ik zou dan zeker voor unifi gaan 1 systeem waar alles in zit 1 app en bizonder veel opties
Hier deel ik die mening. Wellicht als je in de toekomst nog iets wil doen met gezichtsdetectie of ALPR (hek openen, voordeur unlocken) dan kan je ook mooi Unifi Access integreren.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste