DjoeC schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:10:
[...]
Ik zou opnieuw voor Hikvision gaan want dat merk ken je. Wil je toch een ander merk kijk dan naar Dahua, bijvoorbeeld een
set, bijvoorbeeld deze
https://empiretech01.com/...urret-camera-ipc-t54ir-ze met zoom camera's (geen PTZ). Deze camera's staan voor nu prima aangeschreven. Daar kun je dan altijd nog een 180 graden camera of een PTZ bijnemen. <aanvulling> Denk er bij een NVR goed over na of je nog extra camera's wilt gaan aansluiten en of je _zelf_ extern AI erop wilt loslaten, danwel de interne AI functies wilt gaan gebruiken.
Maar, vergelijk vooral op lens specificaties, met name de 1/x:xx. Hoe hoger die deling uitkomt, hoe lichtgevoeliger de lens. NB: Er zijn nog veel meer specs maar dan moet je je wat meer inlezen.
Reo en Eufy zijn leuk maar worden (hier) niet vaak aanbevolen. Ik ken ze niet en heb er dus verder geen mening over.
Bedankt voor je snelle reactie!
Hikvision ken ik alleen vanwege dat het hier al ingebouwd was toen ik het kocht, verder ben ik vooral bekend met Ubiquiti, Wyze en Eufy in mindere mate.
Ubi valt af vanwege de prijs en mindere functies.
De PTZ is een harde eis eigenlijk.
Ik wil ook af van het gebruik van een NVR/DVR en volledig over naar alles op mijn server opslaan icm Frigate/BlueIris, het zal dus volledig lokaal AI gaan gebruiken, dus een goede ONVIF is belangrijker als ik het goed heb gelezen
Eigenlijk dus elke camera die PoE is, RTSP/ONVIF, PTZ en onder de 200 euro, mag wel uitwijken als het echt een groot verschil zou maken, ik heb het volgende als filters ingevoerd welke een must zijn:
categorie: Bewakingscamera's
Zie daar dus ook dingen zoals aan Foscam voorbij komen, Dahua ken ik wel gezien die wel eens zijn geïnstalleerd als white label product zijnde
Wat maakt lichtgevoeligheid precies uit in een beveiligingscamera?
Die ik nu heb kan prima in het donker zien, alleen niet inzoomen, geen detectie etc. en die zijn gok ik 15+ jaar oud, ik heb ook helemaal geen informatie over de camera's, staat ook vrijwel niets op behalve het volgende: lens: 4-9mm
Vanwaar dat Reolink niet wordt aangeraden? Op alle niet gesponsorde reviews ziet het er prima uit voor de prijs-kwaliteit, doet het in de app een stuk slechter tov Eufy bijvoorbeeld, maar daar geef ik niet om, het zijn de functies die ik voor een goedkope prijs nog niet ben tegengekomen. Enige die in de buurt komt is Ubi, maar bijna drie maal zo duur.
Project Farm heb ik bijvoorbeeld ook gekeken en daar kwam Reolink redelijk goed uit de bus., een van de beste zelfs na Eufy.