Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:39

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

ArawnofAnnwn schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Goede tip, maar dit gaat wel heel ver boven budget. Ik zit er aan te denken om er zelf eentje te maken, met een raspberry pi, een webcam en een behuizing van een nep camera.
Dit was ook mijn plan, een jaar geleden. Heb een RPi met een noir cam en een USB stick voor opslag in een doosje geknutseld, maar de lichtgevoeligheid viel me zwaar tegen. Eigenlijk onbruikbaar voor mijn toepassing (en ik ben niet extreem veeleisend). Ook het terugkijken was niet echt fijn.

Zoals hierboven ook opgemerkt, je kunt hiermee niet concurreren tegen een CN Dahua bv. Kant en klaar in een nette behuizing, IVS triggers (de motion detect van bv. MotionEye is zeer beperkt) en PoE. Neem je bv. de HDW4233C-A, dan heb je voor nog geen 5 tientjes 's-nachts ook bruikbare beelden, al dan niet mbv de ingebouwde IR led.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Red devil schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Nogmaals, volgens mij ben je goedkoper uit als je een chinese Hikvision (of welke andere dan ook) van eBay haalt. Heb zelf ook zo'n camera, werkt perfect. 100x beter dan die camera van Pi (heb ik zelf ook). Vele malen sneller en veel meer opties.
Ik zat op een andere site te kijken en die camera's waren erg duur. Ik zat nu op ebay en ik vond deze:

https://www.ebay.nl/itm/263692862703

Dat is inderdaad een stuk goedkoper. De andere camera's die ik vond van dit merk waren de dubbele prijs. Ik ga even wat reviews lezen. Dit lijkt mij een goede outdoor camera tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:25
Na lezen en downloaden van de easy4ip app en installeren van de bijgeleverde sw ben ik nog geen stap verder gekomen. Ik heb account aangemaakt maar zodra ik wil conecten mislukt dit. Ik heb dh ipc hdbw4231 fp as. Aangesloten op netgear switch 8 poortrn met 4 stuks poe van 15,5 watt. Op poort 8 de camera aangesloten en zie hem op 192.168.1.108. Ik heb hem een naam gegeven. Als ik via de laptop scan ziet hij direct de camera maar bij doorklikken admin invoeren geeft hij aan geen verbinding, username or password incorrect. Wat nu ?

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-10 21:42
Dag allen,

Ben op zoek naar een degelijk camera die vooral ‘s nachts mijn voortuin goed kan filmen. Heb al rondgekeken op AliExpress en diverse NL sites, ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Voorkeur gaat in ieder geval uit naar één met starlight sensor.

Budget ligt rond de €150,-

Zelf ben ik deze tegengekomen:

https://www.videofrank.nl...p-2-8mm-ir-starlight-dome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@sari-inc
Dat is geen IP-camera ;)

Kijk eens naar de IPC-HDW2231R-ZS, IPC-HDW4231EM-ASE of IPC-HDW5231R-ZE.
Rond dit budget de beste camera's die je kunt krijgen; en onderling is beeldkwaliteit vergelijkbaar.

De eerste twee zijn het goedkoopst en qua prijs praktisch gelijk.
Eerste camera is vari-focal maar heeft geen microfoon (helaas).
Tweede camera heeft een vaste lens, wél een microfoon en is qua software-features uitgebreider
(en gelijk aan de derde).
En die derde voegt daar weer een vari-focal lens aan toe.

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 25-06-2018 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-10 21:42
@Piet91 Thanks! d:)b Ik heb zonet de IPC-HDW4231EM besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
sari-inc schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 06:07:
@Piet91 Thanks! d:)b Ik heb zonet de IPC-HDW4231EM besteld.
Bij die verkoper?
Zo ja; snel een bericht naar 'm sturen dat hij 'm op de slow/tax free methode wil versturen; dan krijg je ook geen extra invoerkosten.

Verder prima keus. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 26-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:25
heeft er niemand enig idee wat ik verkeerd doe met het connecten van mijn ip Dahua camera's. Ik heb vandaag 1 camera rechtstreeks op mijn modem aangesloten, spanning erop gezet, scannen of hij in mijn netwerk zit en ja hij zit op xxx 108. Daarna alle mogelijke sw van Dahua gebruikt om te connecten maar hij verdomd het gewoon om verbinding te maken. admin 2x invoeren maar niets werkt. Waarom connecten die kl*** dingen niet.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mannen,

Ik heb van een medetweaker (Wat is de 'beste' Chinese outdoor ip camera <30,- euro?) super attent, een Gadinan ip camera gekregen. Hiermee kan ik eea testen op mijn Synology Surveillance Station.
De kwaliteit van de Chinese cam is eigenlijk echt BIZAR GOED!!
Het is serieus ongelofelijk voor een Chinese 'maar 960p, 3.6mm' cam hoe scherp en goed hij presteert. Hoe sterk zijn infrarood/nachtzicht is en hoe hij als onvif camera perfect samenwerkt met Surveillance Station.
Continue opnamen, bewegingsdetectie waarbij hij er op tijd aan begint (15 sec van te voren), alles werkt perfect. Alles op 960p 10fps vbr in mijn geval.
Heb heb oa vergeleken met de beeldkwaliteit van diverse hikvision 2mp en 4mp dome camera's van een vriend van me, maar dit doet grappig genoeg niet onder en het prijs verschil is ééénorm.
Dus leuk spul voor de centjes.
Heb de 2.4mm 1080p versie via Aliexpress ook maar besteld. Ben benieuwd hoe die presteert.
Inloggen, lokaal of via quickconnect gaat altijd vlekkeloos en ik kan live view perfect mee kijken en beelden terug kijken waar beweging is gedetecteerd.

DSCam (de app van Synology) werkt echter altijd wél bagger. Op Apple producten helemaal (ipads en iphones), maar ook op android vaak niet.
Het stottert vaakt, of geeft helemaal bij live view een grijs beeld.
Heb al van alles geprobeerd. Zoals de sub-stream gebruiken, kwaliteit nog verder verlagen, mjpeg aanzetten, etc.
Maar het blijft vaak grijs beeld of niet soepel lopend beeld.
Iemand daar een ervaring mee/oplossing voor?

(dus via de webinterface (en ook op afstand via quickconnect) werkt het altijd vloeiend en ragscherp, maar via de app, die ik graag zou gebruiken, niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32
Allewijn schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:38:
Mannen,

Ik heb van een medetweaker (Wat is de 'beste' Chinese outdoor ip camera <30,- euro?) super attent, een Gadinan ip camera gekregen. Hiermee kan ik eea testen op mijn Synology Surveillance Station.
De kwaliteit van de Chinese cam is eigenlijk echt BIZAR GOED!!
Het is serieus ongelofelijk voor een Chinese 'maar 960p, 3.6mm' cam hoe scherp en goed hij presteert. Hoe sterk zijn infrarood/nachtzicht is en hoe hij als onvif camera perfect samenwerkt met Surveillance Station.
Continue opnamen, bewegingsdetectie waarbij hij er op tijd aan begint (15 sec van te voren), alles werkt perfect. Alles op 960p 10fps vbr in mijn geval.
Heb heb oa vergeleken met de beeldkwaliteit van diverse hikvision 2mp en 4mp dome camera's van een vriend van me, maar dit doet grappig genoeg niet onder en het prijs verschil is ééénorm.
Dus leuk spul voor de centjes.
Heb de 2.4mm 1080p versie via Aliexpress ook maar besteld. Ben benieuwd hoe die presteert.
Inloggen, lokaal of via quickconnect gaat altijd vlekkeloos en ik kan live view perfect mee kijken en beelden terug kijken waar beweging is gedetecteerd.

DSCam (de app van Synology) werkt echter altijd wél bagger. Op Apple producten helemaal (ipads en iphones), maar ook op android vaak niet.
Het stottert vaakt, of geeft helemaal bij live view een grijs beeld.
Heb al van alles geprobeerd. Zoals de sub-stream gebruiken, kwaliteit nog verder verlagen, mjpeg aanzetten, etc.
Maar het blijft vaak grijs beeld of niet soepel lopend beeld.
Iemand daar een ervaring mee/oplossing voor?

(dus via de webinterface (en ook op afstand via quickconnect) werkt het altijd vloeiend en ragscherp, maar via de app, die ik graag zou gebruiken, niet)
Kan ik uit jouw verhaal concluderen dat het wel goed met Surveillance station werkt? Voor die paar centen ga ik er denk ook 1 bestellen om eens mee te spelen. Wil surveillance station straks gaan gebruiken met fatsoenlijke camera's maar heb uberhaupt nog geen ervaringen op dit gebied.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Kan ik uit jouw verhaal concluderen dat het wel goed met Surveillance station werkt? Voor die paar centen ga ik er denk ook 1 bestellen om eens mee te spelen. Wil surveillance station straks gaan gebruiken met fatsoenlijke camera's maar heb uberhaupt nog geen ervaringen op dit gebied.
De camera die ik in ieder geval nu dus 'test' werkt echt al vele dagen non-stop nu lekker.
Heb hem op mijn oprit gericht. Kabels lopen garage in. In garage een powerlan aansluiting. In meterkast nog een powerlan aansluiting en daar de utp kabel op mijn router.
Dus ook dat deel werkt qua camera-powerlan-stroomnetwerk-powerlan-router volledig stabiel.

De camera werkt op Surveillance Station erg goed. Aangemeld als onvif, vast ip adres gegeven, onvif poort 8890, 10fps, variabele bitrate, Stream 1 voor hoge kwaliteit (live view SS en opnemen), Stream 2 voor lage kwaliteit en live view DSCam, transportprotocol UDP, keep alive methode get_parameter, pre opname tijd 15 sec, post opname tijd 10sec, 30dgn opslaan of max 1000gb, opname instellingen allemaal p hoog, planning allemaal op bewegingsdetectie, audio dempen, bij gebeurtenissendetectie detectiebron Surveillance Station, Gevoeligheid 90, Drempel 10, korte bewegingen negeren uit, en detectiegebied aangegeven.

Met deze intstellingen alles stabiel en haarscherpe opnames (ja vast niet 'haarscherp' ivm een hikvision of dahua 4mp+/4k, maar gewoon heel goed, dag en nacht, meer dan bruikbaar voor surveillance)

Opnames starten op tijd (15sec voordat de beweging daadwerkelijk komt) en zijn terug te vinden in de opname map.

Zijn wel af en toe 'loze' opnames in die map te vinden, als er bijv gigantisch grote schaduwen door zon ineens ontstaan of wegtrekken of als de camera naar nachtzicht schakelt, maar dat is niet erg en ik denk niet te vermijden.

Enige wat dus niet lekker werkt is DSCam als app... Dus mijn eigen vraag blijft staan!
(soms werkt DSCam wel stabiel en toont in één keer vloeiend beeld van de substream, maar soms dus ook grijs beeld, stotteren, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Oh ja en ik heb zelf nog één puntje:
De camera wordt via onvif gezien als een PTZ (Pan Zoom) modelletje.
Dat is het natuurlijk niet, maar daardoor zijn in de webinterface en in dscam bedieningsknoppen te zien om hem te besturen. Dat werkt natuurlijk niet, dus die knoppen staan voor jan snot in beeld.

Iemand die toevallig weet hoe je dat uit kan schakelen / het onvif protocol aan kan passen (ik meen iets met exporteren en in kladblok bepaalde platte tekst aanpassen?) op PTZ te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
nieuws: Politiebonden willen verplicht register voor particuliere bewakingsca...

Voor de Dahua eigenaren; ze hebben een nieuwe firmware die ein-de-lijk het probleem van dag/nacht schakelen oplost.
Echter raadt ik het niet aan om te upgraden want het heeft hier nog een aantal problemen opgeleverd.
(live view is weer kapot; krijg ik ook niet aan de praat, playback kan ik (nog?) niet in MP4 downloaden en het schakelen is erg gevoelig; gisteravond bleef de camera elke zoveel seconden schakelen tussen dag en nacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb mijn aankopen lang uitgesteld (begon hier in september 2017 al te vragen) maar nu toch de IPC-HDW5231R-ZE besteld bij Andy. @Piet91 bedankt voor je hulp destijds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MeltedForest schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:31:
Ik heb mijn aankopen lang uitgesteld (begon hier in september 2017 al te vragen) maar nu toch de IPC-HDW5231R-ZE besteld bij Andy. @Piet91 bedankt voor je hulp destijds ;)
Toch wel aangeven dat je de slow shipping/tax free methode wil?

En je zult er blij mee zijn; geen betere camera op de markt rond die prijs die beter presteert.
En het lijkt er nu op dat Dahau dus ein-de-lijk het dag/nacht schakelen heeft opgelost; en dat was mijn enige probleem dat ik had met de camera.

Mijn probleem (van post hierboven) lag bij de browser. Ik gebruik Pale Moon omdat die het best werkt met Dahua vanwege de plugin e.d. maar blijkbaar ondersteunt de nieuwere versies van Pale Moon de plugin niet meer. Heb nu een oudere versie van Pale Moon gedownload en nu werkt het weer prima.

Vanavond weer kijken of het schakelen goed gaat; gisteravond bleef de camera maar schakelen tussen dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Vorige maand heb ik een Dahua IPC-HDBW1230E-AW voor aan mijn voordeur gekocht en een week getest. Helaas heb ik deze terug moeten sturen omdat ik de bewegingsdetectie niet goed werkend heb kunnen krijgen. De camera nam simpelweg niet alle bewegingen op. Ik heb allerlei instellingen gefinetuned maar toch ontbraken er beelden. Uiteraard heb ik rekening gehouden met zon, schaduw, gevoeligheid e.d. maar het leek willekeurig te zijn. De ene keer werd er wel opgenomen als ik mijn huis verliet en de andere keer niet. Ik heb de camera gebruikt in combinatie met Surveillance Station van Synology. Ook heb ik met die instellingen alles geprobeerd. Ik heb het niet direct via de webinterface kunnen testen aangezien deze niet bereikbaar was (alle browsers geprobeerd waaronder Pale Moon, 5 jaar oude FireFox versies). Middels SMARTPSS heb ik instellingen op de camera getest maar dit gaf geen verbetering.

Nu dus de vraag: hoe ervaren jullie de bewegingsdetectie van jullie Dahua's (i.c.m. SS)? Is dit een bekend probleem of zou het gewoon goed moeten werken met SS? Liever schaf ik geen NVR aan aangezien ik 3 camera's van verschillende merken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:57
Piet, waar heb je de firmware voor de IPC-HDW5231R-Z vandaan?

Ik heb deze ook en kan ik die gewoon opdaten? Want sommige modellen kan je toch niet updaten

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Allewijn schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:39:
[...]

De camera die ik in ieder geval nu dus 'test' werkt echt al vele dagen non-stop nu lekker.
Heb hem op mijn oprit gericht. Kabels lopen garage in. In garage een powerlan aansluiting. In meterkast nog een powerlan aansluiting en daar de utp kabel op mijn router.
Dus ook dat deel werkt qua camera-powerlan-stroomnetwerk-powerlan-router volledig stabiel.

De camera werkt op Surveillance Station erg goed. Aangemeld als onvif, vast ip adres gegeven, onvif poort 8890, 10fps, variabele bitrate, Stream 1 voor hoge kwaliteit (live view SS en opnemen), Stream 2 voor lage kwaliteit en live view DSCam, transportprotocol UDP, keep alive methode get_parameter, pre opname tijd 15 sec, post opname tijd 10sec, 30dgn opslaan of max 1000gb, opname instellingen allemaal p hoog, planning allemaal op bewegingsdetectie, audio dempen, bij gebeurtenissendetectie detectiebron Surveillance Station, Gevoeligheid 90, Drempel 10, korte bewegingen negeren uit, en detectiegebied aangegeven.

Met deze intstellingen alles stabiel en haarscherpe opnames (ja vast niet 'haarscherp' ivm een hikvision of dahua 4mp+/4k, maar gewoon heel goed, dag en nacht, meer dan bruikbaar voor surveillance)

Opnames starten op tijd (15sec voordat de beweging daadwerkelijk komt) en zijn terug te vinden in de opname map.

Zijn wel af en toe 'loze' opnames in die map te vinden, als er bijv gigantisch grote schaduwen door zon ineens ontstaan of wegtrekken of als de camera naar nachtzicht schakelt, maar dat is niet erg en ik denk niet te vermijden.

Enige wat dus niet lekker werkt is DSCam als app... Dus mijn eigen vraag blijft staan!
(soms werkt DSCam wel stabiel en toont in één keer vloeiend beeld van de substream, maar soms dus ook grijs beeld, stotteren, etc.)
Dit is eigenlijk wat ik zoek. Nog goedkoop ook. Ik had eerder een ander advies gekregen die nog in mijn winkelwagen zit, maar dit klinkt toch wel veelbelovend.

Heb je deze?

https://nl.aliexpress.com...7f1f61e&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Qosmic schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:04:
Piet, waar heb je de firmware voor de IPC-HDW5231R-Z vandaan?
Hier: https://ipcamtalk.com/thr...dh_ipc-hx5x3x-rhea.30305/
(je moet blijkbaar wel een account hebben op dat forum)
Ik heb deze ook en kan ik die gewoon opdaten? Want sommige modellen kan je toch niet updaten
Waarschijnlijk wel; waar heb je de camera vandaan?
Als er bij stond dat je de firmware kunt upgraden kun je de firmware van de link hierboven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:40:
[...]

Dit is eigenlijk wat ik zoek. Nog goedkoop ook. Ik had eerder een ander advies gekregen die nog in mijn winkelwagen zit, maar dit klinkt toch wel veelbelovend.

Heb je deze?

https://nl.aliexpress.com...7f1f61e&priceBeautifyAB=0
Nee ik heb nu een vierhoekig outdoor model van het merk Gadinan. Deze heb ik dus gratis gehad van een medetweaker, zoals je leest in mijn topic.
Dat is deze:
http://s.aliexpress.com/6RFbyAjy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Allewijn schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Nee ik heb nu een vierhoekig outdoor model van het merk Gadinan. Deze heb ik dus gratis gehad van een medetweaker, zoals je leest in mijn topic.
Dat is deze:
http://s.aliexpress.com/6RFbyAjy
Dank je wel, heb ik aan mijn favorieten toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
ArawnofAnnwn schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Dank je wel, heb ik aan mijn favorieten toegevoegd!
En als opvolger van die genoemde, heb ik zelf al een 2.8mm 1080p versie van 't zelfde soort besteld. Alleen die heb ik nog niet binnen.
Is deze:
http://s.aliexpress.com/2UBVVbiq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 21:08
Vandaag een stukje in het ad.nl over particuliere camera’s die bij de politie aangemeld staan.

https://www.ad.nl/binnenl...den-privecamera~a2ad54d1/

Ik heb mijn camera’s aangemeld bij hen.
Www.politie.nl/cib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
  • Laatst online: 21-11-2023
Als particulier leuk om een steentje bij te kunnen dragen. Wij hebben als installatiebedrijf, inmiddels al meer dan 400 camera's hangen buiten. Door de recherche worden we steeds vaker gevraagd alles ( zo veel mogelijk ) via de website aan te geven. Hebben wij dan ook gedaan. Alleen nu staan ze bijna elke week met een vordering voor de deur, word je ook een beetje gek van. Met een beetje geluk kan de eigenaar het zelf, wat vaak niet het geval is. En dan blijf je bezig.
Ik heb laatst ook gelezen ( hier ook ) dat het wellicht verplicht word om de locaties aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Weet iemand hoe ik in het onvif profiel wat ik gebruik voor mij chinese cam, PTZ (Pan Tilt Zoom) uitschakel? Nu wordt (oa in Synology Surveillance Station) gedacht dat dit een ptz model is en krijg je nutteloos van die besturingsknoppen in beeld. Ik helemaal geen ptz model, dus zou dat graag anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

freaknormel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:05:
Ik heb laatst ook gelezen ( hier ook ) dat het wellicht verplicht word om de locaties aan te geven
Dat is als proefballonnetje opgelaten door de politievakbonden. Het werk gaat daardoor makkelijker en sneller.

Zo heb ik meteen bij mijn vakbond gepleit voor afschaffing van de maximumsnelheid. Dan kan ik mijn werk ook beter en sneller doen. En mijn werkgever wil de pauzes laten afschaffen, scheelt zo een uur per dag ;)

Maar het geeft wel aan in welke richting we gaan. Vrijwillig afgeven van beelden werkt in de praktijk blijkbaar. Laten we het verplicht stellen, dan gaat het nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidoweb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-10 21:08
Het gaat om je verplicht aan te melden bij dat register.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

freaknormel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 01:05:
Als particulier leuk om een steentje bij te kunnen dragen. Wij hebben als installatiebedrijf, inmiddels al meer dan 400 camera's hangen buiten. Door de recherche worden we steeds vaker gevraagd alles ( zo veel mogelijk ) via de website aan te geven. Hebben wij dan ook gedaan. Alleen nu staan ze bijna elke week met een vordering voor de deur, word je ook een beetje gek van. Met een beetje geluk kan de eigenaar het zelf, wat vaak niet het geval is. En dan blijf je bezig.
Ik mag toch aannemen dat je als installatiebedrijf niet de camera's van je klanten hebt opgegeven?

Als de klant niet in staat is om beelden van zijn systeem af te halen, dan heeft deze niet het juiste systeem aangeschaft. De basisfuncties (live kijken, terugkijken, archiveren) van een CCTV systeem moeten toch wel door vrijwel iedereen uit te voeren zijn.

Overigens kies ik er vaak voor om een account aan te maken voor oom agent, zodat hij de beelden van de relevante camera's zelf kan archiveren. Scheelt mij heel veel tijd, daar ze vaak absurd veel data (dagen) willen hebben van een gebeurtenis van enkele minuten (of zelfs seconden) en ineens als ze het zelf moeten doen, worden er veel kleinere exports gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 16:30
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:57:
[...]

Als de klant niet in staat is om beelden van zijn systeem af te halen, dan heeft deze niet het juiste systeem aangeschaft. De basisfuncties (live kijken, terugkijken, archiveren) van een CCTV systeem moeten toch wel door vrijwel iedereen uit te voeren zijn.
Hoe vaak zie je niet dat de beelden met de mobiel zijn opgenomen met de mobiel van de monitor?

Verder is bovenstaande onzin. Setjes die ik heb neergezet bij klanten van de 50+ (leeftijd) gaan echt niet met de computer de beelden er af halen. Op de telefoon kunnen ze het allemaal makkelijk op zoeken, maar daadwerkelijk beelden af halen is voor een groot aantal een stap te ver.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimlem schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:25:
Hoe vaak zie je niet dat de beelden met de mobiel zijn opgenomen met de mobiel van de monitor?
Te vaak.
Verder is bovenstaande onzin. Setjes die ik heb neergezet bij klanten van de 50+ (leeftijd) gaan echt niet met de computer de beelden er af halen. Op de telefoon kunnen ze het allemaal makkelijk op zoeken, maar daadwerkelijk beelden af halen is voor een groot aantal een stap te ver.
Onzin? Ik ga geen namen noemen, maar met onze software kan iedereen eenvoudig de beelden er af halen, in 3 muisklikken. Digibeten zou je kunnen helpen met een a4 waarop de stappen op staan afgebeeld.

Het is triest dat de meeste partijen die NVR/DVR/VMS verkopen niet letten op de gebruiksvriendelijkheid en specificaties, maar primair letten op het aantal kanalen en vooral op de eigen marge en gaan voor de snelle verkoop en niet in staat zijn de meerwaarde van een NVR/DVR/VMS uit te leggen.

Tja, dan snap ik dat klanten je gaan bellen of een monitor gaan filmen om beelden te archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:27
Piet91 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:39:
@sari-inc
Dat is geen IP-camera ;)

Kijk eens naar de IPC-HDW2231R-ZS, IPC-HDW4231EM-ASE of IPC-HDW5231R-ZE.
Rond dit budget de beste camera's die je kunt krijgen; en onderling is beeldkwaliteit vergelijkbaar.

De eerste twee zijn het goedkoopst en qua prijs praktisch gelijk.
Eerste camera is vari-focal maar heeft geen microfoon (helaas).
Tweede camera heeft een vaste lens, wél een microfoon en is qua software-features uitgebreider
(en gelijk aan de derde).
En die derde voegt daar weer een vari-focal lens aan toe.
Heb je ook nog suggesties voor goede camera's buiten die ook aan een muur bevestigd kunnen worden? Volgens mij kunnen de PTZ camera's die je hierboven aanbeveelt niet aan een muur bevestigd worden en alleen aan een plafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kayl schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:07:
Heb je ook nog suggesties voor goede camera's buiten die ook aan een muur bevestigd kunnen worden? Volgens mij kunnen de PTZ camera's die je hierboven aanbeveelt niet aan een muur bevestigd worden en alleen aan een plafond?
Dit zijn geen PTZ camera's; je kunt ze wel alle kanten opdraaien, maar dat doe je alleen bij montage.
Net als de vari-focal lens; die gebruik je alleen bij installatie om de juiste kijkhoek te bepalen en dan laat je 'm daar op staan.

Deze kunnen wel aan de muur bevestigd worden; met een wall mount of een junction box
(deze of deze, afhankelijk van welke camera je precies hebt).
In die mounts kun je ook de kabelboom kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
Piet91 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:15:
[...]

Dit zijn geen PTZ camera's; je kunt ze wel alle kanten opdraaien, maar dat doe je alleen bij montage.
Net als de vari-focal lens; die gebruik je alleen bij installatie om de juiste kijkhoek te bepalen en dan laat je 'm daar op staan.

Deze kunnen wel aan de muur bevestigd worden; met een wall mount of een junction box
(deze of deze, afhankelijk van welke camera je precies hebt).
In die mounts kun je ook de kabelboom kwijt.
Bedankt voor de snelle reactie! Ik probeer het even te proberen, want wellicht vergelijk ik het te veel met mijn PTZ binnenshuis camera.

Wanneer ik zo'n mount gebruik dan komt de camera horizontaal te staan op de muur. Maar wanneer ik dat zou doen met mijn binnenshuis camera kan ik alleen rechtuit kijken, aangezien de camera niet automatisch mee roteert met de hoek waarop de camera staat.
De camera's die jij voorstelt zou ik in de linkerhoek van mijn tuin hangen en vervolgens schuin rechts de tuin in richten. Daardoor moet ik dus een flinke hoek maken en ik vrees dus dat ik dan beeld op 90 graden te zien krijg in plaats van rechtop.

Klopt het wat ik zeg, of snap ik het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kayl schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:27:
Bedankt voor de snelle reactie! Ik probeer het even te proberen, want wellicht vergelijk ik het te veel met mijn PTZ binnenshuis camera.

Wanneer ik zo'n mount gebruik dan komt de camera horizontaal te staan op de muur. Maar wanneer ik dat zou doen met mijn binnenshuis camera kan ik alleen rechtuit kijken, aangezien de camera niet automatisch mee roteert met de hoek waarop de camera staat.
De camera's die jij voorstelt zou ik in de linkerhoek van mijn tuin hangen en vervolgens schuin rechts de tuin in richten. Daardoor moet ik dus een flinke hoek maken en ik vrees dus dat ik dan beeld op 90 graden te zien krijg in plaats van rechtop.

Klopt het wat ik zeg, of snap ik het niet?
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt; maar hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bj99kqj.jpg

Je kunt de camera in die wall mount dus horizontaal 360 graden draaien. (A)
Dan heb je in die mount de camera zelf hangen; als ware een bal. Die bal kun je 90 graden verticaal draaien; dus recht vooruit kijken en dan naar beneden totdat het recht naar beneden kijkt. (B )
En die bal kun je ook nog roteren; waardoor je je beeld dus in landscape mode kunt hebben, of in portrait mode (C). (zeg maar plat beeld of rechtop)

Bij die wall mount kun je de camera dus op elke manier draaien/roteren dat je maar wil; bij de junction box is dat wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayl
Piet91 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:45:
[...]

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt; maar hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid:

[afbeelding]

Je kunt de camera in die wall mount dus horizontaal 360 graden draaien. (A)
Dan heb je in die mount de camera zelf hangen; als ware een bal. Die bal kun je 90 graden verticaal draaien; dus recht vooruit kijken en dan naar beneden totdat het recht naar beneden kijkt. (B )
En die bal kun je ook nog roteren; waardoor je je beeld dus in landscape mode kunt hebben, of in portrait mode (C). (zeg maar plat beeld of rechtop)

Bij die wall mount kun je de camera dus op elke manier draaien/roteren dat je maar wil; bij de junction box is dat wat minder.
Dit beantwoordt mijn vraag helemaal. Wist niet dat deze vorm camera's in zo'n mount past. Dat is mooi dan ga ik er 2 bestellen. Moet nog even uitzoeken of ik vari-focal nodig heb. En nog even een mooie NVR uitzoeken.

Bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kayl schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:48:
Dit beantwoordt mijn vraag helemaal. Wist niet dat deze vorm camera's in zo'n mount past. Dat is mooi dan ga ik er 2 bestellen. Moet nog even uitzoeken of ik vari-focal nodig heb. En nog even een mooie NVR uitzoeken.

Bedankt!!
Vari-focal is wel erg handig; dan hoef je niet bij bestellen al te bepalen welke kijkhoek je moet hebben.
Qua instap-NVR's zijn de NVR4104-4KS2, NVR4108-4KS2 en NVR4116-4KS2 aardige modellen.
Als je voor een NVR gaat; zou ik sowieso voor een NVR gaan van hetzelfde merk als de camera's omdat die goed met elkaar samenwerken (denk aan geavanceerde bewegingsdetectie e.d.)

Als je besteld bij die Aliexpress-verkoper (EmpireTech); laat hem weten dat je gebruik wil maken van de taks-free/slow shipping methode; dat scheelt invoerkosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

[...]
Dat is wat kort door de bocht. Ik heb voor mezelf een prima -zeer betaalbare- NVR aangeschaft die alles doet wat ik verwacht, alleen is het gebruikte bestandsformaat (.dav) onhandig. Geen PC of telefoon die dat snapt als je het exporteert. Moet je dus eerst zo'n bestand gaan converteren, al dan niet met een online tooltje of iets van Dahua zelf. Altijd weer een gedoe (als je ook de max. kwaliteit wilt) omdat het weinig voorkomt en je er dus niet handig mee wordt.

Geen NVR is perfect en niet iedereen is bereid de hoofdprijs ervoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:30:
[...]

Dat is wat kort door de bocht. Ik heb voor mezelf een prima -zeer betaalbare- NVR aangeschaft die alles doet wat ik verwacht, alleen is het gebruikte bestandsformaat (.dav) onhandig. Geen PC of telefoon die dat snapt als je het exporteert. Moet je dus eerst zo'n bestand gaan converteren, al dan niet met een online tooltje of iets van Dahua zelf. Altijd weer een gedoe (als je ook de max. kwaliteit wilt) omdat het weinig voorkomt en je er dus niet handig mee wordt.

Toch zijn er ook merken (o.a. EYE-ON) die eenvoudiger beelden exporteren in een meer gebruikelijk formaat (AVI, MP4) en die in de dezelfde prijsklasse vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

[...]

Mijn dahua nvr exporteert gewoon in avi of mp4 formaat, kan je zwlf kiezen naast de dav formaat. Ik gebruik het programma spss ofzo om de nvr te besturen. Het duurt misschien wat langer, maar werkt in principe goed. Alleen de tijd moet je 1 uur eerder instellen om te exporteren dan de echte tijd. Ben er nog niet achter waarom dat is, misschien heeft het met de zomertijd te maken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
[...]
Toch zijn er ook merken (o.a. EYE-ON) die eenvoudiger beelden exporteren in een meer gebruikelijk formaat (AVI, MP4) en die in de dezelfde prijsklasse vallen.
Ok. Ik wilde bij Dahua blijven om alle features te kunnen benutten.
Dxue schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:06:
[...]
Mijn dahua nvr exporteert gewoon in avi of mp4 formaat, kan je zwlf kiezen naast de dav formaat. Ik gebruik het programma spss ofzo om de nvr te besturen. Het duurt misschien wat langer, maar werkt in principe goed. Alleen de tijd moet je 1 uur eerder instellen om te exporteren dan de echte tijd. Ben er nog niet achter waarom dat is, misschien heeft het met de zomertijd te maken
Nu je het zegt, met SmartPSS gaat het inderdaad makkelijker, maar het blijft tobben voordat je de juiste clip heb geknipt en ge-exporteerd, herinner ik me. Ik heb destijds de agenten die mijn beelden wilden hebben, verzocht om nog eens terug te komen, zodat ik op mijn gemak even kon kijken hoe het werkte om een bruikbare file aan te leveren.

Ik kijk geregeld beelden terug via de app (iDMSS & gDMSS), maar heb dan nooit de behoefte om dat te bewaren of te verspreiden. Maar heel soms is het toch handig/nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:13:
[...]

Ok. Ik wilde bij Dahua blijven om alle features te kunnen benutten.

[...]

.....met SmartPSS gaat het inderdaad makkelijker......
Een oud-collega van mij die tegenwoordig technical manager is bij Dahua geeft aan dat Dahua DSS Express een stuk gebruiksvriendelijker is geworden dan SmartPSS ed. misschien de moeite van het proberen eens waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 16:41
[...]

…………. alleen is het gebruikte bestandsformaat (.dav) onhandig. Geen PC of telefoon die dat snapt als je het exporteert.
Als je exporteert kan je gewoon kiezen of je de .dav player er aan toe wil voegen. Als je daar niet voor kiest, moet je niet de software verder de schuld geven. Het is één klik extra die je moet doen (dit geldt voor naar een pc, naar een telefoon zal je het moeten omzetten naar een ander formaat).

Om jouw gewenste clip te willen kan je ook gewoon de tijden ingeven, dan hoef je niet de clip te selecteren (start knippen, filmpje afwachten, stop knippen... dat duurt een eeuwigheid. Dus gewoon de tijd ingeven en de rest gaat vanzelf)

[ Voor 17% gewijzigd door Paddywacker op 02-07-2018 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:22:
[...]
Een oud-collega van mij die tegenwoordig technical manager is bij Dahua geeft aan dat Dahua DSS Express een stuk gebruiksvriendelijker is geworden dan SmartPSS ed. misschien de moeite van het proberen eens waard.
Ga ik zeker proberen!
Paddywacker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Als je exporteert kan je gewoon kiezen of je de .dav player er aan toe wil voegen. Als je daar niet voor kiest, moet je niet de software verder de schuld geven. Het is één klik extra die je moet doen (dit geldt voor naar een pc, naar een telefoon zal je het moeten omzetten naar een ander formaat).
Heb je het nu over bepaalde software of vanuit de NVR zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 16:41
Dat gaat gewoon met SmartPSS ( je kan ook inloggen op je NVR natuurlijk en daar het bestand selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@Paddywacker Ok, zal daar nog eens opnieuw naar kijken, misschien heb ik eea over het hoofd gezien in de haast destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Kan iemand me een beetje op weg helpen met het van buitenaf benaderen van Dahua camera's op een IPv6 netwerk?

Een tijdje terug heb ik bij een kennis een setje IPC-HDBW4433R-ZS cams geinstalleerd en de bedoeling is om deze via TinyCam Pro zowel intern als extern te kunnen benaderen.

Met IPv4 heb ik inmiddels de nodige ervaring en dan is het een kwestie van een paar poorten open zetten en dan werkt het. Tijdens het instellen kwam ik er echter achter dat het om een IPv6 verbinding gaat (Unitymedia in Duitsland).

Ik zag dat er in de Dahua camera's een DDNS optie aanwezig is en ook een IPv6 menu. Ik heb DDNS ingeschakeld maar tot nu toe zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om het IPv6 adres in no-ip in te vullen waarbij ik als DNS record type AAAA heb geselecteerd, maar ook toen kreeg ik nog geen verbinding. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een vrij snelle test was, wegens tijdgebrek.

Binnenkort wil ik hier verder mee aan de slag gaan om dit werkend te krijgen. Zit ik met bovenstaande in de goede richting of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien? Misschien dat er hier iemand met zijn cams ook gebruik maakt van IPv6 en dit al werkend heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat voorlopig nog niet lukken begrijp ik net.
DSS Express is nog niet gereleased in de EU.
Als je een download link wil, stuur me dan even een DM en je krijgt een linkje naar mijn Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Nu mijn Chinese 'Gadinan' cam zo ontzettend lekker werkt op mijn Synology Surveillance Station, ben ik hem een beetje aan het fine tunen.
Bezig met de instellingen voor nacht opnames.
Viel me op dat ik geen kentekens kon lezen (bijv van mijn eigen auto op oprit). Ook zijn gezichten bijv. helemaal bleek (overbelicht?).

Kwam in de instellingen van de cam een optie 'IRSwap' tegen.
Aangezet en bam... Kentekens leesbaar, gezichten haarscherp, etc.
Waarom staat dit standaard dan niet zo?

Heb geprobeerd te googlen wat irswap nou precies doet. Maar niet gevonden.
Iemand die dit goed kan uitleggen?
En zijn er 'nadelen' aan het beeld, nu ik irswap aan heb gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allewijn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:44:
......

Heb geprobeerd te googlen wat irswap nou precies doet. Maar niet gevonden.
Iemand die dit goed kan uitleggen?
En zijn er 'nadelen' aan het beeld, nu ik irswap aan heb gezet?
Mijn vermoeden is dat dit iets vergelijkbaars is met 'Smart IR' zoals dit bij o.a. Hikvision heet.
Voordeel is dat objecten dichtbij beter uitgelicht worden, nadeel is dat objecten verderaf slechter uitgelicht worden, zeker als er meerdere objecten door het beeld lopen.

Laat maar eens 2 personen door het beeld lopen, 1 dichtbij de camer en 1 verder weg.

Kenteken van je eigen auto is niet zo belangrijk, ik zou IR swap uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Bigf00t schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:29:
Kan iemand me een beetje op weg helpen met het van buitenaf benaderen van Dahua camera's op een IPv6 netwerk?

Een tijdje terug heb ik bij een kennis een setje IPC-HDBW4433R-ZS cams geinstalleerd en de bedoeling is om deze via TinyCam Pro zowel intern als extern te kunnen benaderen.

Met IPv4 heb ik inmiddels de nodige ervaring en dan is het een kwestie van een paar poorten open zetten en dan werkt het. Tijdens het instellen kwam ik er echter achter dat het om een IPv6 verbinding gaat (Unitymedia in Duitsland).

Ik zag dat er in de Dahua camera's een DDNS optie aanwezig is en ook een IPv6 menu. Ik heb DDNS ingeschakeld maar tot nu toe zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om het IPv6 adres in no-ip in te vullen waarbij ik als DNS record type AAAA heb geselecteerd, maar ook toen kreeg ik nog geen verbinding. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een vrij snelle test was, wegens tijdgebrek.

Binnenkort wil ik hier verder mee aan de slag gaan om dit werkend te krijgen. Zit ik met bovenstaande in de goede richting of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien? Misschien dat er hier iemand met zijn cams ook gebruik maakt van IPv6 en dit al werkend heeft?
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden: Ivm dynamic IPv6 en Dual-Stack Lite bleek dit een lastig verhaal. De uiteindelijke oplossing is een FIP-Box met easy2connect geworden. Ik kan nu via een externe hostname de RTSP poorten benaderen, precies wat ik nodig had d:)b Deze service kost wel €19,80 per jaar en daarnaast heb je een Raspberry Pi + software (€29,-) nodig. Waarschijnlijk zijn er ook open source projecten die hetzelfde kunnen, maar mijn kennis wilde het snel werkend hebben en vond de kosten acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 22:39
Ik hou al een tijdje deze topic in de gaten en ik zit toch nog met een paar vragen.
Wat mij opvalt is dat men nog steeds 2MP camera's adviseerd voor bijvoorbeeld een voordeur, echter waarom wordt er niet gekozen voor bijv. een 6 of een 8mp camera? (budget daargelaten)

Ik heb zelf mij oog laten vallen op:

2x een Dahua IPC-HDW4831EM-ASE en een Dahua 4 K NVR NVR4104-P-4KS2 4CH met 4 POE

Om zowel voorzijde als achterzijde van mijn woning te monitoren.
Wat zijn jullie ideeen en of suggesties voor bovenstaande?

Aliexpress totaal incl verzenden is $449,- echter sta ik open voor meerdere suggesties en is het budget +/- €700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
[...]

Ik mag toch aannemen dat je als installatiebedrijf niet de camera's van je klanten hebt opgegeven?

Was dat maar waar. Zo te lezen kom jij niet uit de praktijk. Ondanks de jip-en-janneke handleidingen die wij zelf hebben gemaakt, komen dezelfde vragen dagelijks binnen.

Het zijn inderdaad de camera's van de klanten. Desbetreffende klanten worden hier vooraf over geïnformeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freaknormel schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 01:48:
Was dat maar waar. Zo te lezen kom jij niet uit de praktijk. Ondanks de jip-en-janneke handleidingen die wij zelf hebben gemaakt, komen dezelfde vragen dagelijks binnen.
Kom ik uit de praktijk? Ik weet niet. Ik werk sinds 2000 in de CCTV business, waarvan de laatse 15 jaar in de techniek (daarvoor sales). Ik weet niet of dat kwalificeert of ik voldoende praktijk ervaring heb.

Ik heb gewerkt voor de grootste camerafabrikant in de wereld die tientallen stompzinnige vragen per dag krijgt over het terugkijken/exporteren van beelden en wachtwoorden resetten en dat gold alleen voor Europa.

Bij mijn huidige werkgever krijgen we gemiddeld een totaal van 10 support vragen per dag en geen één gaat over deze vragen, maar zijn doorgaans integratie gerelateerd of OS gerelateerd.

Het verschil? Het ene product is gebruiksvriendelijk en de ander niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ultraco schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:59:
Ik hou al een tijdje deze topic in de gaten en ik zit toch nog met een paar vragen.
Wat mij opvalt is dat men nog steeds 2MP camera's adviseerd voor bijvoorbeeld een voordeur, echter waarom wordt er niet gekozen voor bijv. een 6 of een 8mp camera? (budget daargelaten)
Al veel besproken hier. Vuistregel: Hoe hoger de resolutie (aantal pixels), des te lager is de lichtgevoeligheid. Zeker in het prijssegment waar dit forum voornamelijk over gaat.

Vrijwel iedere camera maakt een prachtig plaatje bij daglicht, maar zodra het donker wordt, is er een wereld van verschil. Dan heb je 4k beelden die onbruikbaar zijn door enorm lange sluitertijden (alles dat beweegt is wazig) of het is simpelweg te donker om er iets op te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Joepla schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Al veel besproken hier. Vuistregel: Hoe hoger de resolutie (aantal pixels), des te lager is de lichtgevoeligheid. Zeker in het prijssegment waar dit forum voornamelijk over gaat.

Vrijwel iedere camera maakt een prachtig plaatje bij daglicht, maar zodra het donker wordt, is er een wereld van verschil. Dan heb je 4k beelden die onbruikbaar zijn door enorm lange sluitertijden (alles dat beweegt is wazig) of het is simpelweg te donker om er iets op te zien.
Hoewel dat zeker de generale consensus is en de regel technisch klopt, is iig niet iedereen het daar mee eens. Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van de nieuwste lichting 4K/8MP camera's van Dahua in combinatie met een Varifocale lens (die meer licht doorlaat dan de niet zoomlenzen).

Overdag is het inderdaad geweldig, maar 's nachts is het, naar mijn mening, zeker geen ramp. Persoonlijk vind ik dat hoewel het 8MP beeld inderdaad in beeld scherpte inboet en meer ruis heeft, als je ditzelfde beeld vervolgens zou resizen naar 2MP dan valt er alleszins mee wat je daadwerkelijk aan resolutie en kwaliteit inlevert.

Dus in situaties waar waar licht aanwezig is (natuurlijk, lantaarn, IR) zijn deze naar mijn mening altijd beter, en in de nacht zijn ze niet meer verschrikkelijk zoals voorgaande modellen waren. Persoonlijk kies ik er dan liever voor om IR licht toe te voegen waar nodig, waarbij rond mijn huis tot nu toe de ingebouwde IR voldoende was.

Maar goed, dit is vooral een persoonlijke mening en naar gelang de situatie, in mijn YouTube video kun je de situaties rond mijn huis zien met deze 4K/8MP modellen (zie video description welke).

*Door een truc is de kwaliteit op Youtube in 4K/60 redelijk vergelijkbaar met originele footage!

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 22:39
Beide bedankt voor jullie reply je video had ik al een gezien Quindor complimenten daarvoor!
Ik zal hem nog eens goed bekijken mbt dag en nacht zicht.
Zal meteen even naar je links op youtube kijken.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jona1990
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Ik heb een technisch vraagje. Ik heb vroeger redelijk wat getorrent en zou verwachten dat de P2P-techniek in cctv-camera's in dezelfde trant werkt:

- Camera houdt verbinding met de P2P-server.
- Zodra je op smartphone b.v. de QR-code scant, verbindt die ook met de P2P-server.
- P2P-server faciliteert de connectie tussen camera en smartphone.
- Je ontvangt camerabeelden direct van de camera op je smartphone.

Maar nu heb ik een beetje verstand van netwerken en zie ik na wat analyse in Wireshark het volgende:

- Mijn camera houdt verbinding met de P2P-server (naar verwachting).
- Als ik met mijn smartphone de QR-code scan, maakt ook die verbinding met de P2P-server (naar verwachting).
- Beelden worden vervolgens van camera naar mobiel gestreamt over een tweede (proxy?)server.

Camerabeelden lopen dus over een server (en de snelheid/kwaliteit van mijn beelden is dus afhankelijk van de resources van die server). Is dit noodzakelijk/normaal? Want met torrents was toch ook een directe verbinding mogelijk zonder je poort open te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jona1990 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:52:
Ik heb een technisch vraagje. Ik heb vroeger redelijk wat getorrent en zou verwachten dat de P2P-techniek in cctv-camera's in dezelfde trant werkt:

- Camera houdt verbinding met de P2P-server.
- Zodra je op smartphone b.v. de QR-code scant, verbindt die ook met de P2P-server.
- P2P-server faciliteert de connectie tussen camera en smartphone.
- Je ontvangt camerabeelden direct van de camera op je smartphone.

Maar nu heb ik een beetje verstand van netwerken en zie ik na wat analyse in Wireshark het volgende:

- Mijn camera houdt verbinding met de P2P-server (naar verwachting).
- Als ik met mijn smartphone de QR-code scan, maakt ook die verbinding met de P2P-server (naar verwachting).
- Beelden worden vervolgens van camera naar mobiel gestreamt over een tweede (proxy?)server.

Camerabeelden lopen dus over een server (en de snelheid/kwaliteit van mijn beelden is dus afhankelijk van de resources van die server). Is dit noodzakelijk/normaal? Want met torrents was toch ook een directe verbinding mogelijk zonder je poort open te zetten?
Bij ons werkt het als volgt;

Het systeem maakt verbinding met de meest optimale server (we hebben er meerdere over de hele wereld draaien) via UDP hole punching. Indien UDP hole punching op 1 over andere manier niet is toegestaan, dan maken we gebruik van een proxy verbinding via 1 van onze servers. De keus voor de server is afhankelijk van de beschikbare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 21:23

painkill

Pain(k)(ill)

Voor mijn buurman ben ik op zoek naar 1-2 camera's om zijn achtertuin in de gaten te houden, alleen overzichtscamera's voor redelijk korte afstanden (10m). Gewoon om te zien wat er zich afspeelt. Hij wil ook graag de beelden opnemen, kunnen terugspelen en met een app meekijken/eventueel alarm krijgen.

Nu heb ik zelf een synology NAS draaien om dit alles te regelen, maar dit is wel erg kostbaar voor 1-2 camera's. Is er tegenwoordig ook iets anders mogelijk? Rechtstreeks vanuit de camera zelf of een kleine NVR?

Budget voor 2 camera's en alles wat er bij komt kijken is ongeveer 250-300 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door painkill op 07-07-2018 14:43 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
@painkill Ik haak even aan, stond op het punt om dezelfde vraag te stellen! Ben benieuwd of het mogelijk is om een acceptabel/fatsoenlijk setje van 2 camera's + NVR te maken voor 250-300 Euro.

Heb al een goed alarmsysteem. Als ik dan ook nog 500 euro aan de cameraset uitgeef dan valt er niets meer te stelen ;-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@painkill & @mrnn ; ik noem ze nog maar een keer:

- IPC-HDW2231R-ZS: vari-focal maar geen audio. Qua smartfuncties ietwat uitgekleed t.o.v. de volgende 2 camera's; maar daar valt nog steeds mee te werken. Kost ~ €105.

- IPC-HDW4231EM-ASE: wél audio, niet uitgekleed qua smartfuncties maar helaas geen vari-focal lens.
Kost ~ €105.

- IPC-HDW5231R-ZE: vari-focal, audio en niet uitgekleed qua smartfuncties. Kost ~ €145.

Die camera's monteer je op een PFA130-E (~ €15) of PFB203W (~€15).

Dan kun je:
- óf opnemen op geheugenkaartjes. Een 64GB kaart kost zo'n €20 en een 128GB kaart zo'n €40 p/stuk.
- of opnemen op een NVR. Een 1TB(!) WD Purple HDD heb je vanaf zo'n €50.
Een bijpassende instap Dahua NVR (NVR4104-4KS2) kost je zo'n €90.
Persoonlijk zou ik bij 2 of meer camera's voor een NVR gaan; gemakkelijker terugkijken en je hebt véél meer opslagruimte. En dat bij een geringe meerprijs. (en bij meer camera's ben je dan zelfs goedkoper uit)

Voor het Dahua spul kun je hier terecht.
Stuur 'm een mail op onderstaand adres en geef aan welk spul je wil hebben en dat je in Nederland woont en van de slow shipping/tax free methode wil gebruik maken; heb je ook geen extra kosten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dan moet je alleen nog even kijken naar hoe je die camera's van stroom gaat voorzien:
- 12V power supply; zou ik niet aanraden.
- POE-switch, meest nette manier; wel wat duurder.
- POE-injector. Met 230V uit China moet je oppassen; maar dit spul werkt prima. Werkt hier al meer dan een jaar prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 09-07-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
@Piet91 Bedankt, je erg fijne post had ik al gezien want volg het topic al geruime tijd.

Maar voor het gehele setje (2 cam, nvr, hdd, switch) kom ik nog steeds op € 400 uit. Ik was erg benieuwd of het voor 250-300 kan wanneer je iets inlevert in kwaliteit.

De conclusie kan natuurlijk ook zijn dat het voor dat geld niet mogelijk is, of echt slechte kwaliteit wordt. Dan houd ik het voorlopig bij het alarm zonder camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mrnn schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:00:
@Piet91 Bedankt, je erg fijne post had ik al gezien want volg het topic al geruime tijd.

Maar voor het gehele setje (2 cam, nvr, hdd, switch) kom ik nog steeds op € 400 uit. Ik was erg benieuwd of het voor 250-300 kan wanneer je iets inlevert in kwaliteit.

De conclusie kan natuurlijk ook zijn dat het voor dat geld niet mogelijk is, of echt slechte kwaliteit wordt. Dan houd ik het voorlopig bij het alarm zonder camera's...
2x IPC-HDW2231R-ZS of IPC-HDW4231EM-ASE à €105
2x Junction box of wall mount à €15.
2x 230V POE-injector à €5,95
2x 32GB microSD à €20

Dat komt neer op €292 exclusief netwerkkabel.
Zeker als je een set met NVR neemt heb je relatief hoge kosten omdat je dan bij weinig camera's al veel hardware moet kopen (NVR, harde schijf, evt. switch).
Maar daarna kun je ook gemakkelijk voor €100-150 p/camera uitbreiden wat niet echt duur is.

Je kunt goedkopere camera's nemen, maar ik ben overgegaan van een Hikvision 4MP dome camera naar een 2MP Dahua turret camera en het verschil in beeldkwaliteit is enorm.
Overdag maakt elke camera wel prima beelden maar 's nachts maken die nieuwe sensors enorm verschil;
als in van niet bruikbare beelden (ruis, ghosting etc.) naar wél bruikbare beelden.
Persoonlijk zou ik dan ook nooit meer terug gaan naar mindere prestaties.

[ Voor 31% gewijzigd door Piet91 op 09-07-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
even mijn reactie aangepast op je edit :)

Dank voor de toelichting, ik ga er over nadenken. Het spul gaat wel wat jaren mee natuurlijk en dan is de vraag of je zoveel moet willen inleveren om 100 euro te besparen. Ik ga er even over nadenken.

[ Voor 69% gewijzigd door mrnn op 09-07-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een buitenbeveiliging met 2 camera's ben ik enkele opstellingen aan het bekijken. Er is op deze bepaalde plaats GEEN vaste internet verbinding. Smartphone apps en live beelden zijn dus niet interessant voor mij. Ik wil gewoon een vlot lopend systeem zonder franjes. Aangezien zeer veel positief hoor over Dahua, is mij het volgende voorgesteld:

2x camera Dahua IPC-HDBW1320EP-3MP (+- 170€ per stuk)
1x harde schijf 1TB (+-70€)
1x recorder Dahua Easy4ip NVR4104P PoE HDMI / VGA (+- 220€)

komt via een gespecialiseerde webhop. Zijn er betere alternatieven voor deze producten? Ik had een budget van 500€ in gedachten maximum dus dit is eigenlijk ook al net iets te duur. Installatie laat ik doen door mijn elektricien, zelf heb ik geen verstand van dergelijke zaken dus moet gewoon simpel en eenvoudig zijn.

alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 21:23

painkill

Pain(k)(ill)

@Piet91 Bedankt voor deze informatie, hier kan ik mee verder. Heb ik nog 1 vraag, wat is ongeveer de levertijd als ik het op deze manier bestel?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Verwijderd : zie mijn posts hierboven. ;)
painkill schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:34:
@Piet91 Bedankt voor deze informatie, hier kan ik mee verder. Heb ik nog 1 vraag, wat is ongeveer de levertijd als ik het op deze manier bestel?
Bij mij was het spul 11 dagen na verzending binnen.
Maar je moet uit gaan van standaard verzendtijden die je kent vanuit China bestellen.

Maar sindsdien heeft hij geloof ik wat zaken veranderd qua verzending geloof ik.
Dus misschien even aan hem vragen hoe het nu gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 09-07-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaknormel
*knip* Nee, geen V&A op het forum.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 10-07-2018 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

painkill schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:34:
Piet91 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:59:
@Verwijderd : zie mijn posts hierboven. ;)

[...]

Bij mij was het spul 11 dagen na verzending binnen.
Maar je moet uit gaan van standaard verzendtijden die je kent vanuit China bestellen.

Maar sindsdien heeft hij geloof ik wat zaken veranderd qua verzending geloof ik.
Dus misschien even aan hem vragen hoe het nu gaat.
Ik heb 27 juni een camera besteld (IPC-HDW5231R-ZE). 28 juni verzonden, 6 juli binnen zonder verdere kosten.
Verzonden via DHL waarbij op het pakketje stond dat de afzender een adres uit de UK was. Dus heeft EmpireTech tegenwoordig wellicht een verzendlocatie uit de UK voor Europese klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:44
@painkill ik heb het vorige week besteld via de genoemde webshop en was na 7 dagen binnen (camera en nvr). Geen gedoe met cutoms.

Een en ander ook op aanraden van @Piet91 .
Waarvoor ik hem nog steeds op mijn blote knietjes moet bedanken. Top advies en draait hier prima.

Weet alleen nog even niet of ik een en ander via vpn ook nog van buiten mijn netwerk beschikbaar wil maken .... grootste zorg is dat het dan ook alleen voor mij beschikbaar moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mafbal schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:16:
@painkill ik heb het vorige week besteld via de genoemde webshop en was na 7 dagen binnen (camera en nvr). Geen gedoe met cutoms.

Een en ander ook op aanraden van @Piet91 .
Waarvoor ik hem nog steeds op mijn blote knietjes moet bedanken. Top advies en draait hier prima.
O+ d:)b
Weet alleen nog even niet of ik een en ander via vpn ook nog van buiten mijn netwerk beschikbaar wil maken .... grootste zorg is dat het dan ook alleen voor mij beschikbaar moet zijn :)
VPN is juist de enige manier om een veilige verbinding te krijgen met je camera's (of überhaupt je thuisnetwerk).
Je hebt dan niets met externe services/bedrijven/cloud te maken en het is veel veiliger dan poorten openzetten op je router (iets wat je eigenlijk sowieso niet zou moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het goede advies Piet91.

ik was wat terughoudend om te bestellen via Ali of dergelijke. maar aangezien ik blijkbaar niet de eerste hier zou zijn die via Emire Tech zou bestellen ga ik het er waarsch toch op wagen.

als ik het goed interpreteer is dit materiaal gelijkaardig / gelijkwaardig met hetgene hier wordt aangeboden door lokale webshops (duhua, hikvision,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit kreeg ik terug qua prijzen en info:

Right now we can use the NL post for you, here is the price.
2x camera Dahua IPC-HDBW1320EP-3MP + brackets 65usd/pcs
1x Easy4ip NVR4104P PoE HDMI / VGA recorder 130usd/pcs
1x 1TB hard disc We not sell the HDD, please buy locally, cheaper than buying from China.

What we used the shipping way, is fast and normally no tax.
For the payment, just let me know your paypal emai ID, then can send you invoice fast, thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
@Piet91 inderdaad lijkt de VPN mij de enige weg om het te doen....aan de andere kant...heb van buiten nog niet gekeken en het ook nog niet gemist.

Overigens lijkt het opzetten van een VPN me nou ook niet heel makkelijk...router van Ziggo trekt het volgens mij niet dus wordt het al een raspberry Pi oid om dat op te laten draaien...iets voor later denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Heb sinds een paar weekjes een Chinese cam naar bizar goede tevredenheid in gebruik op mijn Synology Nas. Scherpte en werking zijn eigenlijk bizar goed voor de weinige centjes (+/- 20 euro voor deze outdoor cam). Nachtzicht is ook erg goed, maar daar wel een vraag over:

Overdag / kleur heb ik de instellingen in het Synology Surveillance Station zo ver dat hij perfect beweging detecteert, 15 sec. van te voren op gaat nemen en netjes stopt zodra de beweging eventjes over is. Werkt altijd, in alle omstandigheden correct.

'S nachts / zwart wit met infrarood, lijkt hij alleen beweging minder snel te detecteren, waardoor de actie soms al in gang is zodra hij het beeld op gaat slaan (en je dus het begin mist).
Klopt dit bij zwart/wit infrarood beeld? Meerderen last van?

Probleem is dat ik de 'gevoeligheidsinstellingen' niet apart voor dag/nacht in kan stellen in het Surveillance Station en ik de gevoeligheid bij kleur niet wil verhogen, want dit werkt perfect (gevoeligheid 82 en Drempel 10).

Is er nog een andere oplossing?

Zo niet, dan overweeg ik om continue op te gaan nemen ipv op beweging te triggeren, mét bewegingsdetectie er bij zodat op de tijdslijn acties makkelijker terug te vinden zijn.

Maar wat is dit voor 'aanslag' op de harde schijven in de nas? Het zijn 2x WD 2tb green schijven, dus nee, niet specifiek voor nas-doeleinden... Wel verstandig?

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 15-07-2018 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Afgelopen week kocht ik een Dahua Easy4ip IPC-HFW1435S-W - 4 MP HD WiFi Outdoor Bullet Camera.
Deze heeft een webinterface welke met IE11 te bereiken is, waar je livebeeld en instellingen op kan zien.

Nu heb ik een probleem met het inloggen op die webinterface.
Het vakje waar je je wachtwoord intikt, is slechts 1 maal toegankelijk.
Wil je er daarna nog eens op inloggen dan reageert het vakje voor het wachtwoord niet meer, en kan je je wachtwoord niet intikken.

Ik heb werkelijk geen idee waar ik dat moet zoeken, en heb me al 3 slagen in het rond gegoogled om iets daarover te vinden.

Wat ik al heb geprobeerd (en niet heeft geholpen)

- Cache van IE11 leeg gemaakt
- Invoegtoepassingen verwijderd
- IE11 terug gezet naar default waardes
- De driver opnieuw geinstalleerd
- Webadres van de interface toegevoegd aan trusted sites

Zijn hier goeroes die dit fenomeen kennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:03:

als ik het goed interpreteer is dit materiaal gelijkaardig / gelijkwaardig met hetgene hier wordt aangeboden door lokale webshops (duhua, hikvision,...)
Als ex-werknemer van 1 van deze 2 fabrikanten en nog steeds goede contacten bij beide kan ik je garanderen dat er doorgaans grote verschillen zitten tussen het aanbod voor China en Overseas (alles buiten China).

Denk hier bij aan IP66 vs IP44, metalen behuizing vs kunststof behuizing, WDR vs DWDR, IR correctie of niet, etc, etc.

Even in het algmeeen; Ik vind persoonlijk dat allerhande trucs om importheffingen te omzeilen, echt niet kunnen. Wel gebruik willen maken van alle infrastructuur, zorg, onderwijs, toeslagen etc, die Nederland te bieden heeft aan haar en dankzij haar belasting betalers, maar niet er aan mee willen betalen vind ik moreel verwerpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:03:
bedankt voor het goede advies Piet91.

ik was wat terughoudend om te bestellen via Ali of dergelijke. maar aangezien ik blijkbaar niet de eerste hier zou zijn die via Emire Tech zou bestellen ga ik het er waarsch toch op wagen.

Empiretech verkoopt spulletjes die je zou moeten kunnen updaten met officiele firmware, dat geeft aan dat het geen CN-regio artikelen zijn. Schijnt prima spul te zijn,gezien de reacties hier en op het ipcam forum. Zelf heb ik wel de CN versies en ben daar ook tevreden over. Zelden iets gekocht met zo'n geweldige prijs-prestatieverhouding.

@EnGee Deze verkoper schijnt de importkosten voor zijn rekening te nemen, dus geen schimmige constructies zover ik weet.
En aangezien de meeste werkende Nederlanders hun salaris van jan t/m mei volledig mogen afdragen, snap ik iemand die een keer een importvoordeeltje heeft, ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

@Piet91
Ik zit eraan te denken om tijdelijk zo'n goedkope POE injector die je eerder hebt gelinkt te kopen voor mijn IPC-HDW5231R-ZE, maar dan moet ik gewoon de 12V versie hebben toch? Die goedkope injectors van Aliexpress ondersteunen natuurlijk geen enkele POE standaard, dus moet wel zeker weten dat ik mijn camera niet frituur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MeltedForest schreef op zondag 15 juli 2018 @ 21:43:
@Piet91
Ik zit eraan te denken om tijdelijk zo'n goedkope POE injector die je eerder hebt gelinkt te kopen voor mijn IPC-HDW5231R-ZE, maar dan moet ik gewoon de 12V versie hebben toch? Die goedkope injectors van Aliexpress ondersteunen natuurlijk geen enkele POE standaard, dus moet wel zeker weten dat ik mijn camera niet frituur.
Ik heb de 48V versie (POEB48E).
"Echte" 802.3af werkt rond dit voltage en de camera haalt zelf dit voltage naar beneden naar 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
ik werk net als Piet ook met de 48V versie (eigenlijk gewoon blind besteld en ingestoken). Stom geluk dus dat de camera niet is gefrituurd...maar het werkt dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Mijn buurman heeft een Zavio D8210, beeldkwaliteit vond ik er goed uit zien, is wel een camera uit 2015.

Wat vinden jullie van deze set ?
2 camera's met een opnamerecorder met 1tb schijf.

https://www.365cam.nl/product/ip-bewakingscamera-set/

679 euro.

Goede prijs voor dit?

[ Voor 121% gewijzigd door Mars18 op 16-07-2018 11:06 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Piet91 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:36:
[...]

Ik heb de 48V versie (POEB48E).
"Echte" 802.3af werkt rond dit voltage en de camera haalt zelf dit voltage naar beneden naar 12V.
Mafbal schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:09:
ik werk net als Piet ook met de 48V versie (eigenlijk gewoon blind besteld en ingestoken). Stom geluk dus dat de camera niet is gefrituurd...maar het werkt dus wel :)
Bedankt, blijkbaar is de camera slim genoeg om zichzelf niet te frituren. Ik zal ook de POEB48E bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:22
Allewijn schreef op zondag 15 juli 2018 @ 01:29:
Heb sinds een paar weekjes een Chinese cam naar bizar goede tevredenheid in gebruik op mijn Synology Nas. Scherpte en werking zijn eigenlijk bizar goed voor de weinige centjes (+/- 20 euro voor deze outdoor cam). Nachtzicht is ook erg goed, maar daar wel een vraag over:

Overdag / kleur heb ik de instellingen in het Synology Surveillance Station zo ver dat hij perfect beweging detecteert, 15 sec. van te voren op gaat nemen en netjes stopt zodra de beweging eventjes over is. Werkt altijd, in alle omstandigheden correct.

'S nachts / zwart wit met infrarood, lijkt hij alleen beweging minder snel te detecteren, waardoor de actie soms al in gang is zodra hij het beeld op gaat slaan (en je dus het begin mist).
Klopt dit bij zwart/wit infrarood beeld? Meerderen last van?

Probleem is dat ik de 'gevoeligheidsinstellingen' niet apart voor dag/nacht in kan stellen in het Surveillance Station en ik de gevoeligheid bij kleur niet wil verhogen, want dit werkt perfect (gevoeligheid 82 en Drempel 10).

Is er nog een andere oplossing?

Zo niet, dan overweeg ik om continue op te gaan nemen ipv op beweging te triggeren, mét bewegingsdetectie er bij zodat op de tijdslijn acties makkelijker terug te vinden zijn.

Maar wat is dit voor 'aanslag' op de harde schijven in de nas? Het zijn 2x WD 2tb green schijven, dus nee, niet specifiek voor nas-doeleinden... Wel verstandig?
heb je een linkje @painkill zoek nog een goedkope om de hond in de gaten te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
bie100 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:10:
[...]

heb je een linkje @painkill zoek nog een goedkope om de hond in de gaten te houden
Die heb ik hoor. Het is deze:

En werkt nog elke dag ragscherp en perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:42
Allewijn schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:47:
[...]

Die heb ik hoor. Het is deze:

En werkt nog elke dag ragscherp en perfect.
Heb je wat plaatjes (in originele resolutie) die je kunt delen? Liefst zowel overdag als 's nachts.
Ben wel benieuwd, klinkt voor die prijs niet gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
toch nog even een vraagje aan de experts hier:

is het mogelijk om op meerdere camera's (aangesloten op 1 nvr) tripwire detectie te gebruiken. ik heb het zelf nog niet ingesteld maar bij een maat heeft een bedrijf een en ander aangesloten (4 stuks, 1 nvr) en daar is gezegd dat er maar op 1 camera tripwire met email/alarm functie kan worden ingesteld.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mafbal schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:51:
toch nog even een vraagje aan de experts hier:

is het mogelijk om op meerdere camera's (aangesloten op 1 nvr) tripwire detectie te gebruiken. ik heb het zelf nog niet ingesteld maar bij een maat heeft een bedrijf een en ander aangesloten (4 stuks, 1 nvr) en daar is gezegd dat er maar op 1 camera tripwire met email/alarm functie kan worden ingesteld.

Iemand ervaringen?
Ja, zolang je camera en NVR maar van hetzelfde merk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:58:
[...]

Ja, zolang je camera en NVR maar van hetzelfde merk zijn.
Hoezo? Er zijn talloze video content analytics oplossingen te verkrijgen die je op elke random IP camer kunt gebruiken met vele verschillende NVR / VMS.

En vaak kun je een onbeperkt aantal analytics per stream toepassen, dus ook meerdere tripwires met verschillende tijdprofielen en verschillende acties.

Ik gebruik graag VCA Technology. Wat langzaam en complex in de setup, maar het eindresultaat is heel erg goed, vergeleken met de meeste analytics, die soms niet meer zijn dan een veredelde motion detection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:27
Gisteren heb ik een PoE switch geplaatst (GS1900-8HP) voor het voeden van 2 Hikvision camera’s (Hikvision DS-2CD2x32-I serie) en een Unifi access point (UAP-AC-LR). Hierbij zie ik vreemd gedrag. Het accesspoint wordt voorzien van spanning, alleen de camera’s.
Als camera A is ingeplugd, wordt deze voorzien van stroom. Prik je camera B erbij, A gaat uit, B gaat aan. Trek je B eruit, gaat A weer aan. Stel je prikt eerst B erin en dan A  B blijft aan, camera A gebeurt niets. Ik heb diverse poorten gebruikt, nieuwe firmware erop, dit zonder resultaat. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door kikkeraap op 19-07-2018 13:39 . Reden: Model info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 19:19
kikkeraap schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:12:
Gisteren heb ik een PoE switch geplaatst (GS1900-8HP) voor het voeden van 2 Hikvision camera’s en een Unifi access point. Hierbij zie ik vreemd gedrag. Het accesspoint wordt voorzien van spanning, alleen de camera’s.
Als camera A is ingeplugd, wordt deze voorzien van stroom. Prik je camera B erbij, A gaat uit, B gaat aan. Trek je B eruit, gaat A weer aan. Stel je prikt eerst B erin en dan A  B blijft aan, camera A gebeurt niets. Ik heb diverse poorten gebruikt, nieuwe firmware erop, dit zonder resultaat. Iemand een idee?
POE budget van 70 watt is niet erg veel..
Welk Unifi access point ?
Welke camera's ?

wellicht alle drie meer dan 70 watt, op ZyXEL overdrijft met de specificaties.

En in deze review: productreview: ZyXEL GS1900-8HP review door Nelissuh staat dat je ofwel de switch in kunt stellen op gereserveerd vermogen, of afgenomen vermogen.

Wellicht reserveren al je 3 devices "te"veel en komen ze boven de 70

[ Voor 16% gewijzigd door jacovn op 19-07-2018 13:19 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@EnGee Gezien de manier van vraagstelling ging ik er maar even van een standaard NVR uit en dan werkt dergelijke IVS alleen met een combinatie van NVR en camera van hetzelfde merk.
Als je inderdaad een apart softwarepakket gebruikt dan kun je de IVS van die software gebruiken, maar niet meer de IVS van de camera's.
Blue Iris is bijvoorbeeld ook erg populair maar al dat rekenwerk vraagt om stevige hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 19-07-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Piet91 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:17:
[Blue Iris is bijvoorbeeld ook erg populair maar al dat rekenwerk vraagt om stevige hardware.
Dat is populair bij veel Amerikanen, de stroom kost er ook minder dan hier volgens mij over het algemeen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:27
jacovn schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:14:
[...]

POE budget van 70 watt is niet erg veel..
Welk Unifi access point ?
Welke camera's ?

wellicht alle drie meer dan 70 watt, op ZyXEL overdrijft met de specificaties.

En in deze review: productreview: ZyXEL GS1900-8HP review door Nelissuh staat dat je ofwel de switch in kunt stellen op gereserveerd vermogen, of afgenomen vermogen.

Wellicht reserveren al je 3 devices "te"veel en komen ze boven de 70
Het gaat om een Unifi UAP-AC-LR en 2 camera's uit de Hikvision DS-2CD2x32-I serie. Het verbruik voor 1 camera en AP blijft ver onder de 70 watt (uit mijn hoofd 5 watt voor de camera en iets van 10 voor het AP. De 5 watt komt dus overeen met de waarde in de switch review). Dit zou dan voldoende vermogen moeten zijn in theorie.

Ik heb gespeeld met de settings (gereserveerd vermogen, of afgenomen vermogen, PoE standaard, etc.). Dit spelen heb ik alleen gedaan met name voor de ene poort waar camera A aan hing. De instelling voor gereserveerd vermogen, of afgenomen vermogen was een algemene setting, geen effect.

[ Voor 16% gewijzigd door kikkeraap op 19-07-2018 13:44 . Reden: editorial ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik gebruik een dlink 1210-08p voor hikvision cameras.
Die heeft 65 watt POE budget.
Er draaien er 3 cameras op, de 4e wat een ptz is had niet genoeg aan de 30 dlink watts liiet en daar hangt een ultra poe 60 watt midspan tussen.

[ Voor 11% gewijzigd door jacovn op 19-07-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafbal
@Piet91 ik ga er eens mee spelen.....maar dan kun je dus op je nvr de tripwire instellen en bij wijze van spreke op je dahua app een andere??
laat staan als je ook nog tinycam gebruikt....

Blijf het een beetje verwarrend vinden. Ik begrijp dat de camera zelf afhankelijk van het model wat dingen kan en dat de software bij een nvr of blueiris of wat dan ook dingen toevoegt....maar als je meerdere softwarepaketten gebruikt (NVR en app bij wijze van) gaat dit toch problemen geven lijkt me....

Overigens wel maf dat dat bedrijf bij die maat dan aangeeft dat het maar bij 1 camera gaat....zijn volgens mij wel verschillende types camera dus misschien mis je de hardwarematige ondersteuning door de camera. NVR is denk ik wel van het zelfde merk....voegt de software het dan niet alsnog toe?

kwestie van uitproberen denk ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Op een Dahua NVR van de instapklasse kun je bijvoorbeeld maar 1 x IVS instellen.
Niet verwarren met IVS op een camera.
Ga je naar een pro serie NvR kun je 2 of 4 IVS ‘kanalen’ gebruiken.

Wellicht bedoelen ze zo iets ?

Je kunt op de meeste cameras ook een IVS functie instellen (line cross, face detect etc) en dan kan de NVR dat alarm overnemen met een kleur op de tijdlijn.

Als je een domme camera hebt zou je die dat ene IVS kanaal in de NVR kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mafbal schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:23:
@Piet91 ik ga er eens mee spelen.....maar dan kun je dus op je nvr de tripwire instellen en bij wijze van spreke op je dahua app een andere??
Op je camera/NVR kun je tripwire instellen en/of andere vormen van IVS (bijv. Intrusion detection o.i.d.).
Op de Dahua app kun je dan weer selecteren bij welke van die vormen je een alert wil krijgen. (bijvoorbeeld niet intrusion maar wel tripwire).
laat staan als je ook nog tinycam gebruikt....
TinyCam staat inderdaad wel apart. Daar kun je ook detectie/alerts instellen, maar die doet dat binnen de eigen app. Die staat dus volledig van de IVS van je camera/NVR.
Blijf het een beetje verwarrend vinden. Ik begrijp dat de camera zelf afhankelijk van het model wat dingen kan en dat de software bij een nvr of blueiris of wat dan ook dingen toevoegt....maar als je meerdere softwarepaketten gebruikt (NVR en app bij wijze van) gaat dit toch problemen geven lijkt me....
Een beetje camera doet dus aan IVS en als deze een geheugenkaart ondersteunt, kan deze dus op op z'n eigen opereren.
Hang je ook een NVR (van hetzelfde merk) in je netwerk; dan kun je dat eigenlijk zien als opslag.
De NVR kan de signalen van de camera's IVS overnemen en dan krijg je dus die ook te zien.

Wanneer je een NVR van een ander merk neemt of een ander softwarepakket (zoals Blue Iris) dan kan die niet overweg met IVS. Die kunnen dus feitelijk alleen het videobeeld ontvangen en moeten dus zelf alle slimme detectie afhandelen. Dit kost dan dus CPU kracht.
(en dan kun je dus ook bedenken dat als je dus steeds meer camera's aan iets als Blue Iris koppelt; de hardware/PC waar die software op draait ook steeds krachtiger moet worden wil deze als die detectie e.d. kunnen uitvoeren.
Bij een beetje leuk thuissysteem met meerdere camera's zie je dan al Blue Iris systemen met Core i5 en i7 CPU's.

Doe je echter een NVR met camera's van hetzelfde merk, dan handelen de camera's zelf hun eigen IVS af (ze gebruiken hun eigen hardware dus). De hardware van de NVR hoeft dan dus ook niet zo krachtig te zijn als er meer camera's op worden aangesloten.
Met een kanttekening dat bij meer camera's de NVR wel meer moet verwerken en je bij 20 camera's wel een krachtigere NVR nodig hebt dan bij 2. :P
Overigens wel maf dat dat bedrijf bij die maat dan aangeeft dat het maar bij 1 camera gaat....zijn volgens mij wel verschillende types camera dus misschien mis je de hardwarematige ondersteuning door de camera. NVR is denk ik wel van het zelfde merk....voegt de software het dan niet alsnog toe?

kwestie van uitproberen denk ik dan maar :)
Zie hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Eventjes als kleine comment, niet alle 3rd party NVR software heeft zoveel CPU gebruik nodig voor motion detection.

Natuurlijk is niet alle motion detection hetzelfde, maar bijvoorbeeld NX Witness wat ik gebruik doet de motion op de low stream. Dat is prima om motion te detecteren en neemt vervolgens de high stream op, hiervoor hebben ze zelfs een setting die altijd low record en high alleen met motion zodat als de motion detection iets zou mission, je iig de low nog hebt.

Daarmee heb ik voor 8x 8MP (4k) cameras op 2 cores van een 8 core Ryzen machine (16 cores hyper-threading), draaiend in een ProxMox KVM VM (Ubuntu 16.04 LTS command-line only) een gemiddeld CPU verbruik van 10% tot 15% in die VM. Dat zou dus op een low power Intel doosje ook nog prima werken. ;)

Geen trip-wire of dat soort dingen, pure pixel change detection maar bij werkt het eigenlijk zeer goed, hij neemt soms meer op dan ik zou willen maar dan moet ik voor die stukken de motion gevoeligheid wat aanpassen. Het scheelt iig een bak aan opslag ruimte!

Hoe dan ook, er is software die dat dus met een stuk minder CPU verbruik toe kan. Bij NX Witness zijn ze bezig om camera IVS te integreren, sinds de laatste versie zit dat erin voor enkele merken (oa Hikvision) maar Dahua wat ik gebruik moet nog komen.

Als ik weer eens tijd heb voor videos ben ik van plan er enkele videos over te maken! :)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:17:
@EnGee Gezien de manier van vraagstelling ging ik er maar even van een standaard NVR uit en dan werkt dergelijke IVS alleen met een combinatie van NVR en camera van hetzelfde merk.
Als je inderdaad een apart softwarepakket gebruikt dan kun je de IVS van die software gebruiken, maar niet meer de IVS van de camera's.
Blue Iris is bijvoorbeeld ook erg populair maar al dat rekenwerk vraagt om stevige hardware.
@Piet91

Ik las een algemene vraag en ging niet direct uit van een standaard NVR.

Blue Iris is een leuk pakket om mee te spelen, maar voor professioneel gebruik en bijbehorende verwachtingen zijn er toch wel tal van andere leuke pakketten verkrijgbaar.

Blue Iris heeft ook geen 3rd party (of eigen) analytics ondersteuning.
Pagina: 1 ... 24 ... 91 Laatste