Maverick schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:56:
[...]
Kan ik uit jouw verhaal concluderen dat het wel goed met Surveillance station werkt? Voor die paar centen ga ik er denk ook 1 bestellen om eens mee te spelen. Wil surveillance station straks gaan gebruiken met fatsoenlijke camera's maar heb uberhaupt nog geen ervaringen op dit gebied.
De camera die ik in ieder geval nu dus 'test' werkt echt al vele dagen non-stop nu lekker.
Heb hem op mijn oprit gericht. Kabels lopen garage in. In garage een powerlan aansluiting. In meterkast nog een powerlan aansluiting en daar de utp kabel op mijn router.
Dus ook dat deel werkt qua camera-powerlan-stroomnetwerk-powerlan-router volledig stabiel.
De camera werkt op Surveillance Station erg goed. Aangemeld als onvif, vast ip adres gegeven, onvif poort 8890, 10fps, variabele bitrate, Stream 1 voor hoge kwaliteit (live view SS en opnemen), Stream 2 voor lage kwaliteit en live view DSCam, transportprotocol UDP, keep alive methode get_parameter, pre opname tijd 15 sec, post opname tijd 10sec, 30dgn opslaan of max 1000gb, opname instellingen allemaal p hoog, planning allemaal op bewegingsdetectie, audio dempen, bij gebeurtenissendetectie detectiebron Surveillance Station, Gevoeligheid 90, Drempel 10, korte bewegingen negeren uit, en detectiegebied aangegeven.
Met deze intstellingen alles stabiel en haarscherpe opnames (ja vast niet 'haarscherp' ivm een hikvision of dahua 4mp+/4k, maar gewoon heel goed, dag en nacht, meer dan bruikbaar voor surveillance)
Opnames starten op tijd (15sec voordat de beweging daadwerkelijk komt) en zijn terug te vinden in de opname map.
Zijn wel af en toe 'loze' opnames in die map te vinden, als er bijv gigantisch grote schaduwen door zon ineens ontstaan of wegtrekken of als de camera naar nachtzicht schakelt, maar dat is niet erg en ik denk niet te vermijden.
Enige wat dus niet lekker werkt is DSCam als app... Dus mijn eigen vraag blijft staan!
(soms werkt DSCam wel stabiel en toont in één keer vloeiend beeld van de substream, maar soms dus ook grijs beeld, stotteren, etc.)