Sja, je kunt voorbeelden verzinnen tot je een ons weegt, en de mening of iets zo veilig/onveilig is om het wel/geen ongeluk kunt noemen zal bij iedereen variëren.YoshiBignose schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:59:
Oh gaan we die discussie voerenen wanneer is het wel een ongeluk volgens jou?
Maar als iemand op een 80km-weg (sowieso al het wegtype met de hoogste kans op ongelukken) bijna twee keer de maximumsnelheid gaat rijden dan ben ik inderdaad van mening dat je zulke hoge risico's neemt dat van een ongeluk geen sprake meer is. Dit zijn niet voor niets zaken waarvoor, als je het overleeft, de rechter je je rijbewijs kan afnemen - en als je per ongeluk een andere weggebruiker overhoop rijdt je gewoon dood door schuld riskeert. En terecht! (naar mijn mening)
Ik zie dat toch anders. Ja, (er van uitgaande dat er bewust te hard gereden werd) hij nam grote risico's met zijn eigen leven en inderdaad mag iedereen dat tot op zekere hoogte zelf weten. Maar met dergelijke acties neem je risico's met levens van andere weggebruikers en dat vind ik echt onacceptabel. Daar mag iedereen zijn mening over hebben, maar ik zou het toch wel een beetje gek vinden als iemand anders dat heel anders ziet.Appie Heijn schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:46:
Man o man der is iemand dood gegaan, zolang hij niemand anders heeft doodgereden is het toch helemaal niet van belangrijk of hij onwel is geworden of moedwillig zo hard heeft gereden.
Ik ken die weg, daar fietsen 's zomers heel veel kinderen op weg naar het zwembad (vroeger zelf heel vaak gefietst). Neem eens in gedachten als hij er daarvan één of twee mee de dood in had genomen, en bedenk je dan eens wat je toen van het geval gedacht zou hebben. Maakt het dan nog steeds allemaal niet uit?
[ Voor 38% gewijzigd door JeroenH op 08-09-2016 12:52 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant