Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Nou uiteindelijk heeft Asus 2 weken terug aangegeven dat ze mij een nieuwe bandje zouden op sturen maar tot op heden niks mogen ontvangen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 15:54

Geckoo

Good news, everyone!

Hebben jullie trouwens ook problemen met opladen? ik moet hem perfect goed erop leggen wil hij opladen, heb hem zelfs uit mijn standaard moeten halen omdat hij anders niet goed lade....

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Geckoo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:49:
Hebben jullie trouwens ook problemen met opladen? ik moet hem perfect goed erop leggen wil hij opladen, heb hem zelfs uit mijn standaard moeten halen omdat hij anders niet goed lade....
Heb ik ook gehad.Ik heb de contacten goed schoongemaakt met een in alcohol gedrenkt doekje en nu laad hij weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
ik heb exact hetzelfde Geckoo, had er nooit last van. Nu begint het dus ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

celica2001 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:22:
[...]

Heb ik ook gehad.Ik heb de contacten goed schoongemaakt met een in alcohol gedrenkt doekje en nu laad hij weer een stuk beter.
Malibu of pisang Ambon? ;)

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• celica2001
Johnny Walker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik heb ook last van het opladen.. het klink raar, met ik maak de contacten van het oplaadpunt een beetje nat met speeksel :P daarna doet die het meestal..

Maar voor een blijvende oplossing, idd alcohol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Mirr0r schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Ik heb de bruin leren bandje.
Hij is precies afgeknapt waar de metalen sluiting doorheen loopt. Het gedeelte wat plastic is op het leren bandje.
Hier ook exact hetzelfde... Klote is alleen dat ik morgen op vakantie ga... Betekent dus tijd geen horloge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Geckoo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 00:12:
[...]

Hier ook exact hetzelfde... Klote is alleen dat ik morgen op vakantie ga... Betekent dus tijd geen horloge...
En direct na mijn vakantie contact opgenomen en binnen 24 u bevestiging dat e een nieuw bandje gaan opsturen :) *O* Afbeeldingslocatie: https://i.fok.nl/s/bier2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Kunnen jullie eens een foto posten, van jullie gebroken bandje? Volgens mij gaat die bij mij ook eendaags door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981891

Beste allemaal,

sinds vandaag heb ik de zenwatch 3 nu heb ik op mijn wijzerplaat een "favoriet contact" toegevoegd. Daarna kun je kiezen voor bellen sms of een whatsapp versturen. Als ik de optie voor sms of whatsapp kies krijg ik volgende melding op mijn horloge: google moet je apparaatcontacten gebruiken om de herkenning van contacten te verbeteren. Ik kies dan voor inschakelen. Dan verschijnt de melding "controleer je telefoon"dit blijft continue staan terwijl er niet op mijn telefoon verschijnt. Iemand een idee?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Hallo, even een vraagje, het lukt me niet contacten op mijn Zenwatch 3 te krijgen. Nu heb ik de contacten op mijn S7 in een Live (Outlook.com) account staan en deze synchen standaard blijkbaar niet met de watch, alleen ik lees op diverse plekken dat contacten (of dat nou Exchange contacten of wat dan ook zijn) wel synchen als je ze als favoriet instelt op de telefoon (alleen die dan). Dat heb ik nu dus gedaan met een stuk of wat met als resultaat nog steeds geen contacten op de watch 8)7 . Iemand ook hetzelfde probleem en evt. een oplossing?
Android Wear versie 2.6.

[ Voor 3% gewijzigd door oetgrunn op 03-12-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

En weer valt Asus buiten de boot...
nieuws: Google toont lijst met smartwatches die Oreo-update voor Android Wear...

We moesten lang wachten op de 2.0 wear update en uiteindelijk krijgen we daarna niks meer...
Ben vrij teleurgesteld in het update beleid van Asus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celica2001
Geckoo schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:32:
En weer valt Asus buiten de boot...
nieuws: Google toont lijst met smartwatches die Oreo-update voor Android Wear...

We moesten lang wachten op de 2.0 wear update en uiteindelijk krijgen we daarna niks meer...
Ben vrij teleurgesteld in het update beleid van Asus.
:'( Ben ook teleurgesteld in Asus. Een horloge van goed een jaar oud krijgt niet meer de update.
Dit is definitief het laatste Asus-product voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 10:34

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Hoelang gaat jullie Asus ZenWatch 3 mee? Ik heb al diverse dingen geprobeerd, Always on met zwarte wijzerplaat (WatchMaker), Scherm uit bij standby, etc. Maar Kom nooit hoger dan 45% verbruik tussen 08:00 en 17:00. Nu met Always on, full color zit ik op een gemiddeld verbruik van 50% in die 9u. Ik heb een kantoorbaan dus mijn armen hangen relatief stil (scherm wordt (denk ik) weinig op full backlight mode getriggert). Ook krijg ik nu bijster veel berichten tegen (stuk of 25 in die 9u denk ik) en gebruik ik geen Apps of wat dan ook. Geen tikkende seconde wijzer of iets.

De ZenWatch 3 zou toch baat moeten hebben bij de "Black = Off" update uit 2.8.0 (heb een relatief donkere watchface)? Ik merk geen enkel verschil in batterij duur.

Na mijn overstap van mijn Pebble naar Android Wear had ik wel wat minder batterij verwacht, maar dacht wel dat ik gewoon "met gemak" een volle dag kon halen. Nu is het vaak de vraag of ik 23u uberhaupt haal.

Hoelang gaat hij bij jullie mee en hebben jullie nog best practices?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik red ook niet de hele dag. Ik laad hem meerdere malen per dag op. Dit komt mede doordat hij meestal helemaal niet wil opladen met andere stroomadapters dan de oorspronkelijke als de accu volledig leeg is. Ik zorg er dus meestal voor dat het accupercentage niet onder de 10% komt. Meestal leg ik hemw eer aan de lader als ik rond de 20% zit.

Praktisch gezien zijn mijn oplaadmomenten tijdens een korte opleiding die ik nu volg:
  • Rond lunchtijd in het leslokaal (aan een powerbank).
  • Begin tot hoogstens halverwege de avond thuis (aan een powerbank).
  • Als ik in bed lig te internetten op mijn mobiele telefoon (aan de oorspronkelijke stroomadapter).
Dat laatste is noodzakelijk aangezien ik mijn Zenwatch 3 gebruik voor de metingen van mijn bewegingen in mijn slaap door de app Sleep as Android. Dit verbruikt 's nachts zo'n 10 tot 20%. Indien nodig en/of als ik de tijd er voor kan vinden laad ik de accu van de Zenwatch 3 's morgens vlak na het wakker worden ook nog een beetje bij.

Wat overigens best wel scheelt momenteel is het uitschakelen van de "OK Google" stemherkenning. Ik las eerder ergens dat dit om de een of andere vage redenen flink systeembronnen vreet en dus ook flink stroom. Dit levert bij mij wel een iets langere accuduur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik las ook helaas dat de ZenWatch 3 en of life is qua support is :(
De nieuwe AndroidWear zal nooit verschijnen op de zenwatch 3.
De enigste manier zal zijn dat deze geflasht kan worden via een rom ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Joen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:37:
Ik red ook niet de hele dag. Ik laad hem meerdere malen per dag op. Dit komt mede doordat hij meestal helemaal niet wil opladen met andere stroomadapters dan de oorspronkelijke als de accu volledig leeg is. Ik zorg er dus meestal voor dat het accupercentage niet onder de 10% komt. Meestal leg ik hemw eer aan de lader als ik rond de 20% zit.

Praktisch gezien zijn mijn oplaadmomenten tijdens een korte opleiding die ik nu volg:
  • Rond lunchtijd in het leslokaal (aan een powerbank).
  • Begin tot hoogstens halverwege de avond thuis (aan een powerbank).
  • Als ik in bed lig te internetten op mijn mobiele telefoon (aan de oorspronkelijke stroomadapter).
Dat laatste is noodzakelijk aangezien ik mijn Zenwatch 3 gebruik voor de metingen van mijn bewegingen in mijn slaap door de app Sleep as Android. Dit verbruikt 's nachts zo'n 10 tot 20%. Indien nodig en/of als ik de tijd er voor kan vinden laad ik de accu van de Zenwatch 3 's morgens vlak na het wakker worden ook nog een beetje bij.

Wat overigens best wel scheelt momenteel is het uitschakelen van de "OK Google" stemherkenning. Ik las eerder ergens dat dit om de een of andere vage redenen flink systeembronnen vreet en dus ook flink stroom. Dit levert bij mij wel een iets langere accuduur op.
Welke versie van Sleep as Android gebruik je. In de play store kan ik geen vinden die de Zenwatch 3 ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
celica2001 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Welke versie van Sleep as Android gebruik je. In de play store kan ik geen vinden die de Zenwatch 3 ondersteund.
Ik gebruik op mijn telefoon altijd de meest actuele Beta versie van Sleep as Android. Mede omdat ik zo nu en dan bijdraag aan het vertalen en op die manier foutjes nog wel eens kan herstellen. Ik ben geen perfecte vertaler en zelfs bij de final releases kom ik nog genoeg foutjes tegen. :P

Op mijn Zenwatch 3 heb ik lange tijd 1 vaste versie gebruikt aangezien mijn smartwatch te vol zat om de apps correct automatisch bij te kunnen laten werken. Ik heb geen idee welke versie dat dat is. Wie verzint het ook dat Google Play Services op een gegeven moment maar liefst 1,5 GB van de slechts beschikbare 4 GB moet gebruiken? :/

Het zou gewoon op elke Android Wear smartwatch moeten werken icm de Android phone app. Het werkt niet standalone op je smartwatch! Het is altijd icm de app op je telefoon!
Nadat ie op je telefoon geïnstalleerd hebt krijg je volgens mij op je smartwatch de suggestie of je de bijbehorende smartwatch app wilt installeren. Eventueel moet je daar voor eerst naar de Play Store op je smartwatch gaan.

Ik moet door een gerepareerde telefoon toch mijn Zenwatch 3 resetten om hem weer te kunnen koppelen. Ik zal er op proberen te letten waar eventuele bijzonderheden zitten.

Update:
Hij staat gewoon in de Play Store op de Zenwatch 3 als suggestie om te installeren wanneer de Sleep as Android app ook al op je telefoon staat. Gewoon ff naar beneden scrollen:
Sleep as Android in de Android Wear app-store 1 Sleep as Android in de Android Wear app-store 2

[ Voor 17% gewijzigd door Joen op 28-02-2018 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celica2001
Is gelukt, staat ook op mijn Zenwatch.
Bedankt voor de hulp en de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Momenteel gaat de accu van mijn Zenwatch nog maximaal 10 a 11 uur per dag mee.
Ik heb met de service afdeling van Asus gesproken en volgens hun is dat normaal voor een smartwatch van 15 maanden oud.

Aangezien er volgens diezelfde medewerker er maar 1 jaar garantie op het horloge zit, willen zij niet meer onder garantie de accu vervangen. Is er op het forum iemand die ervaring heeft met het vervangen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:28

OmeJoyo

This is me

celica2001 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:07:
Momenteel gaat de accu van mijn Zenwatch nog maximaal 10 a 11 uur per dag mee.
Ik heb met de service afdeling van Asus gesproken en volgens hun is dat normaal voor een smartwatch van 15 maanden oud.

Aangezien er volgens diezelfde medewerker er maar 1 jaar garantie op het horloge zit, willen zij niet meer onder garantie de accu vervangen. Is er op het forum iemand die ervaring heeft met het vervangen van de accu.
Waar heb je hem gekocht? Die van mij gaat nu met 13 maanden voor precies hetzelfde probleem retour en er is niets normaals aan dat je niet een hele dag met je horloge kan doen. Dan is het op zijn minst een non-conformiteit.

Coolblue gaf gewoon 2 jaar garantie
https://www.pdashop.nl/pr...watch-3-silver-beige.html

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

OmeJoyo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Die van mij gaat nu met 13 maanden voor precies hetzelfde probleem retour en er is niets normaals aan dat je niet een hele dag met je horloge kan doen. Dan is het op zijn minst een non-conformiteit.

krijg jij een andere of geld terug?
anders zit ik er ook aan te denken om hem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Geckoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Hij gaat er woensdag heen en zal hier even laten weten hoe het verloopt. Geld terug zou het mooiste zijn, want als die na een jaar onbruikbaar is heb ik er niet veel vertrouwen in. Als ze hem omruilen gaat ie direct in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

OmeJoyo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Hij gaat er woensdag heen en zal hier even laten weten hoe het verloopt. Geld terug zou het mooiste zijn, want als die na een jaar onbruikbaar is heb ik er niet veel vertrouwen in. Als ze hem omruilen gaat ie direct in de verkoop.
zo zit ik er ook in. vooral omdat er totaal geen updates meer vanuit asus van komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
OmeJoyo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Mijn horloge komt van de Duitse Mediamarkt. Ik ga hem eens bij de Mediamarkt afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik lees graag mee, Mijn watch gaat ook maar een 10 uur mee op standby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaosChameleon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-07 15:43
Mijn horloge gaat de laatste tijd ook steeds minder lang mee. Ik hou mijn batterij bij via Tasker en daar komt uit dat ik met het horloge ongeveer 17-20 uur kan doen op een volle lading. Dat is wel met een nacht van ongeveer 8 uur erbij, waar hij ongeveer maar 10% verliest. Dus de werkelijke tijd die ik er mee kan doen, waarbij het horloge gewoon om mijn pols zit, is dus maar 10-13 uur. Dat vind ik erg weinig, aangezien ik mijn horloge nog geen jaar heb.
Geckoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:02:
[...]

OmeJoyo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:59:
[...]

@OmeJoyo, hoe is dit afgelopen? Heb je een nieuw horloge gekregen, of gewoon geld terug? Over het algemeen staat Coolblue bekend om de goede klantenservice dus ben benieuwd wat ze hebben gedaan.
Geckoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:11:
[...]

zo zit ik er ook in. vooral omdat er totaal geen updates meer vanuit asus van komen...
Precies! Zeer slecht vanuit Asus, dit blijft mijn eerste en enigste aankoop bij Asus voorlopig.

Ben benieuwd wat Google gaat laten zien op Google I/O '18, aangezien daar een speciaal onderwerp wordt besteed aan Wear OS. Misschien een Pixel Watch, die dan gegarandeerd 3 jaar updates krijgt, of anders een soort Treble voor watches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Even een update, heel slecht en geen goed excuses voor maar ik moet mijn Zenwatch nog steeds opsturen, eerst geprobeerd de originele doos te vinden, toen ziek geweest en daarna lui/ andere prioriteiten.

Ik hoop hem morgen of overmorgen de deur uit te hebben. Wat de uitkomst ook wordt overigens, ik ga over op een Mi Band 2. Ik heb deze al binnen en hij bevalt me gewoon beter omdat ik deze ook eenvoudig voor slaap monitoring kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Hebben jullie ook gemerkt dat de Watch al een aantal maanden niet langer opnieuw verbonden moet worden? Fijn dat dat probleem eindelijk is opgelost.

Wel is het zo dat bij het openen van de Wear app hij aangeeft dat ik een update van de Google App moet doen en vervolgens de Wear OS opnieuw moet openen maar inmiddels al zeker 2 updates van de Bèta app uitgevoerd maar zonder resultaat.

[ Voor 32% gewijzigd door JunkieXP op 24-04-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JunkieXP schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:49:
Hebben jullie ook gemerkt dat de Watch al een aantal maanden niet langer opnieuw verbonden moet worden? Fijn dat dat probleem eindelijk is opgelost.
Bedoel je het spontaan verschijnen van Bluetooth koppelverzoeken op zowel de Zenwatch 3 als de smartphone? Ja daar had ik ook last van en inmiddels al geruime tijd niet meer nee. :)
Wel is het zo dat bij het openen van de Wear app hij aangeeft dat ik een update van de Google App moet doen en vervolgens de Wear OS opnieuw moet openen maar inmiddels al zeker 2 updates van de Bèta app uitgevoerd maar zonder resultaat.
Ik heb niet helemaal door wat je hier exact bedoelt, maar ik draai dan ook geen beta's van apps op zowel mijn smartphone als smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nou het heeft even geduurd en laten we zeggen dat er wat extra werk nodig was om een nette oplossing te krijgen. Lang verhaal kort:

* De gesteld termijn van 21 dagen is overschreven
* Hierover gereclameerd, geen reactie, wel daarna snel product terug
* Zelfde horloge terug, maar met nieuw binnenwerk en met generieke achterzijde zonder ENIGE inscriptie!
* Verpakking was onherstelbaar beschadigd en er zat een andere oplaadkabel en lader bij. Geen nieuwe, maar andere! De oplaadkabel was beschadigd omdat deze in de verpakking was gepropt.
* Klacht ingediend, via Back-office shoptegoed gekregen ter waarde van de aanschafprijs.

Ik ben tevreden met de oplossing, al had deze eerder moeten komen maar Coolblue heeft dit dan ook toegegeven. Ik bestel er vaker en zal het geld dan waarschijnlijk ook snel weer uitgeven :)

Inmiddels al een maand een MiBand 2 in gebruik en dit na volle tevredenheid. Ik heb ook nog diverse klassieke horloges, deze draag ik wanneer ik er zin in heb bij.

Voor mij eind goed, al goed en voorlopig het einde van mijn Android Wear avontuur. Ik blij erbij dat het een prachtig horloge is, maar zonder ondersteuning en met een accu die na een jaar vervangen moet worden waardeloos. Dit terwijl mijn vrouw mijn oude Smartwatch 3 heeft die het eigenlijk tot op de dag van vandaag prima doet en altijd nog langer dan een dag mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
OmeJoyo schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:52:
Nou het heeft even geduurd en laten we zeggen dat er wat extra werk nodig was om een nette oplossing te krijgen. Lang verhaal kort:

* De gesteld termijn van 21 dagen is overschreven
* Hierover gereclameerd, geen reactie, wel daarna snel product terug
* Zelfde horloge terug, maar met nieuw binnenwerk en met generieke achterzijde zonder ENIGE inscriptie!
* Verpakking was onherstelbaar beschadigd en er zat een andere oplaadkabel en lader bij. Geen nieuwe, maar andere! De oplaadkabel was beschadigd omdat deze in de verpakking was gepropt.
* Klacht ingediend, via Back-office shoptegoed gekregen ter waarde van de aanschafprijs.

Ik ben tevreden met de oplossing, al had deze eerder moeten komen maar Coolblue heeft dit dan ook toegegeven. Ik bestel er vaker en zal het geld dan waarschijnlijk ook snel weer uitgeven :)

Inmiddels al een maand een MiBand 2 in gebruik en dit na volle tevredenheid. Ik heb ook nog diverse klassieke horloges, deze draag ik wanneer ik er zin in heb bij.

Voor mij eind goed, al goed en voorlopig het einde van mijn Android Wear avontuur. Ik blij erbij dat het een prachtig horloge is, maar zonder ondersteuning en met een accu die na een jaar vervangen moet worden waardeloos. Dit terwijl mijn vrouw mijn oude Smartwatch 3 heeft die het eigenlijk tot op de dag van vandaag prima doet en altijd nog langer dan een dag mee gaat.
Ik moet de mijne ook nog altijd terug brengen bij de Mediamarkt. Gebruil echter sinds eind maart de Amazfit Stratos. Ben hier bijzonder tevreden mee. Batterij gaat momenteel bijna vier dagen mee.
Ook hier voorlopige geen Wear meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1085801

Mijn watch is nu 7 maanden oud. Ik ben er heel tevreden mee, alleen heb ik problemen met opladen. De ene keer pakt het magnetisch aansluiting het goed op en gaat hij laden en de ander keer moet ik wel 6 keer hem eraf halen en er weer op klikken voordat hij pakt. En soms dan geeft hij aan dat hij gaat laden, dan leg ik hem inmiddels heel voorzichtig weg en dan stopt hij er na een minuut of 10 mee. Kom je 's morgens beneden en staat ie nog maar op 14% ofzo.
Hebben meer mensen dit probleem?

Wat ik super vind aan dit horloge, ik ben al een paar keer mijn mobiel vergeten toen ik naar mijn werk ging. En ik woon 600 meter bij mijn werk vandaan, dat je gewoon al je berichten en e-mails binnen krijgt via je horloge. En je kan ook nog reageren met de korte berichten of spraak memo, en deze verstuurd hij dan ook nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Anoniem: 1085801 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:06:
Mijn watch is nu 7 maanden oud. Ik ben er heel tevreden mee, alleen heb ik problemen met opladen. De ene keer pakt het magnetisch aansluiting het goed op en gaat hij laden en de ander keer moet ik wel 6 keer hem eraf halen en er weer op klikken voordat hij pakt. En soms dan geeft hij aan dat hij gaat laden, dan leg ik hem inmiddels heel voorzichtig weg en dan stopt hij er na een minuut of 10 mee. Kom je 's morgens beneden en staat ie nog maar op 14% ofzo.
Hebben meer mensen dit probleem?
Jep. Herkenbaar. Hoewle ik hem uiteindelijk altijd wel aan de praat krijg. Het overkomt mij maar zelden dat ie niet volgeladen is wanneer ik wil dat die volgeladen is.

Bij mij lijkt het regelmatig ook te maken hebben met het gewoonweg traag zijn van Wear OS. Meest waarschijnlijk door AutoWear wat ik gebruik en waar van al vaker is geschreven dat die Wear OS wat traag kan maken. Een normale bediening van het horloge is dan vaak ook niet mogelijk en daarom druk ik hem volledig uit en even later weer aan.

Een andere oorzaak kan vuil in de contacten zijn. En je kunt ook niet eenvoudig bij die contacten komen, omdat ze een beetje verzonden zitten in het horloge.
Wat ik super vind aan dit horloge, ik ben al een paar keer mijn mobiel vergeten toen ik naar mijn werk ging. En ik woon 600 meter bij mijn werk vandaan, dat je gewoon al je berichten en e-mails binnen krijgt via je horloge. En je kan ook nog reageren met de korte berichten of spraak memo, en deze verstuurd hij dan ook nog. :)
Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt, maar dat is inderdaad wel het prettige aan dit horloge. Het nadeel is alleen dat het alleen werkt met WiFi netwerken die je horloge al kent en dit moeten dan ook nog eens WiFi-netwerken zijn zonder vangpagina voor het inloggen oid. Nu bestaan daar overigens wel weer wear apps voor om alsnog op onbekende netwerken en netwerken met vangpagina's te kunnen inloggen rechtreeks op je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1114083

Het oplaadprobleem herken ik. Heel vervelend, moest vaak wel 10 tot 20 keer opnieuw proberen. Advies van Asus was om contacten schoon te maken met pure alcohol (zij noemen dat ethanol). Helpt bij mij zeker! Niet totaal opgelost maar een stuk beter.

Nu mijn probleem: de SOS functie. Alarm van valdetectie gaat af terwijl ik lekker in een luie stoel zit. Vandaag twee keer, ondanks dat ik gisteren de gevoeligheid op 1 (van 5, minst gevoelig) heb ingesteld. Valdetectie nu uitgezet maar ik zou het liever aanzetten. Weet iemand hoe dit is op te lossen? De handleiding spreekt niet eens over de SOS functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Anoniem: 1114083 schreef op zondag 9 september 2018 @ 01:22:
Het oplaadprobleem herken ik. Heel vervelend, moest vaak wel 10 tot 20 keer opnieuw proberen. Advies van Asus was om contacten schoon te maken met pure alcohol (zij noemen dat ethanol). Helpt bij mij zeker! Niet totaal opgelost maar een stuk beter.

Nu mijn probleem: de SOS functie. Alarm van valdetectie gaat af terwijl ik lekker in een luie stoel zit. Vandaag twee keer, ondanks dat ik gisteren de gevoeligheid op 1 (van 5, minst gevoelig) heb ingesteld. Valdetectie nu uitgezet maar ik zou het liever aanzetten. Weet iemand hoe dit is op te lossen? De handleiding spreekt niet eens over de SOS functie
Dit probleem met opladen heb ik ook, ter garantie aangeboden maar volgens Asus geen garantie :O

Reden: Geen elektronisch probleem, het ligt aan de buitenzijde aan de contacten.. ik vind dit belachelijk

Ik heb hem via Mediamarkt aangeboden, mediamarkt geeft aan dat ze niks kunnen betekenen omdat Asus dit zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Een dag of 2 geleden de Wear OS 2.16 update ontvangen wat het menu en quick access apps voor mijn gevoel reeds had versneld, na een reboot helaas geen nieuwe UX. Deze ochtend een Wear OS Melding om te rebooten en daarna een laggy rondleiding door de nieuwe functies, maar voelt inmiddels toch weer dat tikkie snappier dan vorige week. Grootste plus tot op heden is de minder opdringerige muziek "notification" =p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er nog een update zal komen sinds Asus aangegeven had dat ze zouden stoppen met software ondersteuning voor de zenwatch. Ik ben in ieder geval blij met 2.16! Werkt een heel stuk beter naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Huh? Een update? Ik dacht dat Asus dit kindje allang verstoten had!
Ik zit met het probleem dat een Gallery app zorgt voor een idioot grote Google Play Services cache die ik volgens de verhalen niet zonder reset verwijderd zal krijgen. Een reset brengt mij te veel nawerk en dus zal ik voorlopig blijven bij de versie waar ik op zat. Uiteraard ga ik nog wel proberen om op andere manieren dan een reset die ruimte vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Heb de asus een half jaar terug gekregen van de RMA (batterij) via Coolblue.
Daarna hem opgeladen en daarna geprobeerd te koppelen aan mijn telefoon.
Halverwege het process kwam er iets tussen (weet niet meer wat) en daardoor in het proces weg gelegd.
Daarna is waarschijnlijk de batterij opgegaan en als ik hem nu weer oplaad dan blijft het horloge hangen op de melding "Doorgaan met instellen op de telefoon" met een draaiend rondje erboven.

Op mijn telefoon probeert wear os mijn telefoon te koppelen aan mijn horloge maar de code kan niet worden geaccepteerd op het horloge vanwege bovenstaand melding.

Iemand enig idee hoe ik de Asus factory reset middels een hardwarematige opties? Ik heb geprobeerd om alle knopje in te drukken, afzonderlijk, 3 dagen zonder stroom te laten liggen maar helaas lukt het mij nog niet.
Ook online nog niet de juiste manier gevonden. Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Ik vond hem weer. Heeft >half jaar zonder stroom gelegen. Sluit hem aan op de lader en krijg wederom de volgende melding.
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2019/09/02/IMG_20190902_180748.md.jpg
En ik kom er dus met geen mogelijkheid uit...

Hebben jullie suggesties voor een hard reset van de zenwatch 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:51

Fioravanti

Fioravantastisch!

Geckoo schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:12:
Ik vond hem weer. Heeft >half jaar zonder stroom gelegen. Sluit hem aan op de lader en krijg wederom de volgende melding.
[Afbeelding]
En ik kom er dus met geen mogelijkheid uit...

Hebben jullie suggesties voor een hard reset van de zenwatch 3?
Ik heb hem een half jaar geleden in de kast gelegd met dezelfde reden. Inmiddels heeft mijn telefoon een update gehad. Daarnaast heb ik geprobeerd zoveel mogelijk apps te deinstallleren op mijn telefoon, die ook wear compatible zijn. Iets anders wat ik eerder probeerde is om de watch zelfstandig te laten verbinden met een open (tijdelijk) WiFi netwerkje, gewoon een hotspot van de telefoon. Puur om te kijken of er nog iets te updaten viel.

Daarna een paar keer ontkoppeld enzo. En wat er ook op leek is dat ik op mijn telefoon wear een paar keer extra moest resetten qua settings. Daar bleef nog wel eens wat achter.

Volgens mij ging de watch ook updaten, behoorlijk wat wear os updates gehad de afgelopen week. Nu sinds 2 weken weer in gebruik, stiekem best weer blij mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Fioravanti op 02-09-2019 20:27 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Fioravanti schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:02:
[...]

Ik heb hem een half jaar geleden in de kast gelegd met dezelfde reden. Inmiddels heeft mijn telefoon een update gehad. Vorig Daarnaast heb ik geprobeerd zoveel mogelijk apps te deinstallleren op mijn telefoon, die ook wear compatible zijn. Iets anders wat ik eerder probeerde is om de watch zelfstandig te laten verbinden met een open (tijdelijk) WiFi netwerkje, gewoon een hotspot van de telefoon. Puur om te kijken of er nog iets te updaten viel.

Daarna een paar keer ontkoppeld enzo. En wat er ook op leek is dat ik op mijn telefoon wear een paar keer extra moest resetten qua settings. Daar bleef nog wel eens wat achter.

Volgens mij ging de watch ook updaten, behoorlijk wat wear os updates gehad de afgelopen week. Nu sinds 2 weken weer in gebruik, stiekem best weer blij mee.
tnx voor je reactie
apps verwijderen heb ik nog niet gedaan ga ik zo proberen
maar was het ook zo bij jou dat op het moment dat het horloge weer stroom kreeg, jij dezelfde melding kreeg?
want ik heb geen mogelijkheid om mijn verbinding te onderbreken of met knopjes naar een ander scherm te komen. sterker nog , ik kan wifi uitzetten op mijn toestel en bluetooth uit, maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:51

Fioravanti

Fioravantastisch!

Geckoo schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:18:
[...]

tnx voor je reactie
apps verwijderen heb ik nog niet gedaan ga ik zo proberen
maar was het ook zo bij jou dat op het moment dat het horloge weer stroom kreeg, jij dezelfde melding kreeg?
want ik heb geen mogelijkheid om mijn verbinding te onderbreken of met knopjes naar een ander scherm te komen. sterker nog , ik kan wifi uitzetten op mijn toestel en bluetooth uit, maakt niks uit.
Hij ging na al die maanden weer vrolijk verder waar hij gebleven was; bij de melding die jij ook zag.

Maar als ik dan de grootste knop langer indruk(te) , trilt hij lichtjes, en kan je bij een aantal settings. Waaronder ontkoppelen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
De wear os updates hebben er wel voor gezorgd zonder support van Asus wel een gebruiksvriendelijke watch te zijn.
Ik loop alleen nog steeds tegen de problemen aan dat mijn ZW3 traag is (throttle) en de batterijduur heel kort is.

Maar er zijn geen smartwatches momenteel die echt op zijn en de development rondom ligt nogal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Ik heb hem ook weer eens uit de la gehaald na ongeveer een jaar.
De verbinding met mijn telefoon ( Mi Mix 2) loopt perfect. Wear os bevalt toch wel goed, alleen jammer dat na vijf a zes uur de batterij leeg is.
Ik ga toch een zoeken naar een watch met wear os en een geode accuduur.
Misschien de nieuwe Xiaomi Mi Watch als deze in europa uitgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 17:46
celica2001 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:35:
Ik heb hem ook weer eens uit de la gehaald na ongeveer een jaar.
De verbinding met mijn telefoon ( Mi Mix 2) loopt perfect. Wear os bevalt toch wel goed, alleen jammer dat na vijf a zes uur de batterij leeg is.
Ik ga toch een zoeken naar een watch met wear os en een geode accuduur.
Misschien de nieuwe Xiaomi Mi Watch als deze in europa uitgebracht wordt.
Wel gek. Die van mij is nu ongeveer 2 jaar oud en gaat 1,5 dag(en) mee.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
DJvL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Wel gek. Die van mij is nu ongeveer 2 jaar oud en gaat 1,5 dag(en) mee.
Vanochtend van de lader afgehaald en binnen een half uur nog maar 45%.
Ik heb hem waarschijnlijk te lang bewaard zonder dat de batterij regelmatig op te laden zoals in de handleiding geadviseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 17:46
Kan wel zijn dat hij zichzelf nog herstelt na een paar keer laden.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Berichten over Levertijd & Prijzen voortaan in: [Asus ZenWatch 3] Levertijd & Prijzen