Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:18
Iemand die dit probleem herkent? Sinds kort doet de fast charge functionaliteit het niet meer. Hij laadt wel op, maar het gaat echt enorm traag. Het fast charge icoontje (dat raketje) verschijnt meestal wel op het scherm, maar na een half uur is er maar iets van 10% bij. Soms verschijnt er ook geen raketje met de ronde oplaadbalk die van rood naar groen loopt, maar kan ik alleen via het swipe down menuutje zien dat hij aan het opladen is. Schoonmaken van de pinnetjes biedt geen soelaas. Verder geen idee wat ik nog kan proberen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhnl1979
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 21:41
Sinds herinstalleren van mijn Lg G4 herkent mijn Zenwatch 3 bijna geen enkele watchface meer. Hij blijft dan aan het loaden, zonder dat de watchface tevoorschijn komt. Herinstallatie van de Zenwatch is niet een oplossing. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
mhnl1979 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:12:
Sinds herinstalleren van mijn Lg G4 herkent mijn Zenwatch 3 bijna geen enkele watchface meer. Hij blijft dan aan het loaden, zonder dat de watchface tevoorschijn komt. Herinstallatie van de Zenwatch is niet een oplossing. Iemand een idee?
Probleem ook gehad. FF watch factory reset gegeven en aan de lader ff lekker anderhalf uur tot 2 uur laten syncen. Ook kijken of je niet toevallig de beta hebt van de zenwatch manager, en voor de zekerheid ook ff alle andere watchfaces verwijderen. Voor de zekerheid had ik ook de taal van telefoon en horloge op engels gezet. Eén van bovenstaande opties heeft mijn soortgelijke problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhnl1979
Ah, bedankt. Ik had inderdaad de beta. Wat volgens mij ook niet hielp was dat ik gelijk alle meuk al geinstalleerd had voordag de watch met android was gekoppeld en gesynched. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Heb 2 dagen terug een zo zwart mogelijke watchface op gezet om te kijken wat het batterij verbruik dan scheelt.

met een kleur watchface zat ik om 20:00 op 36%
met een donker watchface zit ik om 20:00 op 57%

Wat een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:06
Hoe groot zijn de bandjes ik zit ook te denken om een Zenwatch 3 te kopen maar heb al jaren geen horloge meer gedragen en vraag me af of hij om iedere pols past.
En ik kan ook niet echt een winkel vinden waar je hem even kan proberen.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:16
Mirr0r schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:02:
Heb 2 dagen terug een zo zwart mogelijke watchface op gezet om te kijken wat het batterij verbruik dan scheelt.

met een kleur watchface zat ik om 20:00 op 36%
met een donker watchface zit ik om 20:00 op 57%

Wat een wereld van verschil!
Welke donkere watchface heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik gebruik de 'Always On' mode, en heb 'Tilt to Wake' uitgeschakeld. En toch licht het scherm fel op wanneer ik mijn pols beweeg. Is dat ook de bedoeling?

Update : al gevonden. Moest ook in Android Wear uitgeschakeld worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Pierre_nr1 op 04-02-2017 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:36:
[...]

Welke donkere watchface heb je daarvoor gebruikt?
Professional heet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrouwantje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 16:16
Probleem met wijzerplaat en wijzigen op mijn zenwatch3 en telefoon oneplus 3t met Android 7 Nougat.
Toen mijn watch gekoppeld zat aan een Samsung S5 kon ik met de app Zenwatch Manager probleemloos wijzerplaten wijzigen.
Nu heb ik mijn watch gekoppeld aan mijn nieuwe Oneplus 3t en ik met de Android wear app (moeizaam) wijzerplaten kan wisselen. Maar de wijzerplaten van Zenwatch Manger resulteren in een eindeloos proces van vernieuwen. Het synchronisatie teken blijft eindeloos rond cirkelen en komt er niet meer uit.
Heb de watch diverse malen losgekoppeld en reset. De apps binnen Nougat alle machtigingen verleend. Lukt niet. Krijg alleen de platen van Android wear er op. (Ook niet allen)
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
vrouwantje schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:41:
Probleem met wijzerplaat en wijzigen op mijn zenwatch3 en telefoon oneplus 3t met Android 7 Nougat.
Toen mijn watch gekoppeld zat aan een Samsung S5 kon ik met de app Zenwatch Manager probleemloos wijzerplaten wijzigen.
Nu heb ik mijn watch gekoppeld aan mijn nieuwe Oneplus 3t en ik met de Android wear app (moeizaam) wijzerplaten kan wisselen. Maar de wijzerplaten van Zenwatch Manger resulteren in een eindeloos proces van vernieuwen. Het synchronisatie teken blijft eindeloos rond cirkelen en komt er niet meer uit.
Heb de watch diverse malen losgekoppeld en reset. De apps binnen Nougat alle machtigingen verleend. Lukt niet. Krijg alleen de platen van Android wear er op. (Ook niet allen)
Weet iemand een oplossing?
Dit is een bekend probleem, hier staat de reden en ook de oplossing :

https://forum.xda-develop...zenwatch-manager-t3549425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrouwantje
  • Laatst online: 29-05 16:16
Terug naar een vorige versie is inderdaad de oplossing. Omdat ik een nieuwe telefoon installeerde kreeg ik ook de nieuwste zenwatch manager. En nieuw op nieuw is verwarrend als je problemen krijgt. Vraag me af of dezelfde problemen ook hadden opgetreden bij een upgrade van een bestaande installatie. Heb nu even geen zin om dat zelf uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
vrouwantje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:39:
Terug naar een vorige versie is inderdaad de oplossing. Omdat ik een nieuwe telefoon installeerde kreeg ik ook de nieuwste zenwatch manager. En nieuw op nieuw is verwarrend als je problemen krijgt. Vraag me af of dezelfde problemen ook hadden opgetreden bij een upgrade van een bestaande installatie. Heb nu even geen zin om dat zelf uit te proberen.
Ik kan me goed voorstellend dat het verwarrend is, omdat het op je 'oude' telefoon wel werkte. Het probleem zou ook ontstaan zijn op het moment dat je de versie op je oude telefoon had geupgraded. Met de oude versie hebben we in ieder geval een tijdelijke workaround, ik verwacht dat Asus z.s.m. een nieuwe versie zal uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
In het zonlicht is de wijzerplaat van de always-on mode echt niet leesbaar.
Hebben jullie dat ook ervaren? Is daar iets aan te doen?

Verder viel het me op als ik een herinnering zet via de watch ("Ok google herinner met om 20 uur...") deze op mijn telefoon toont, niet op mijn watch.
Is daar iets aan te doen, of wordt dat pas in Wear 2.0 verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
QuarK schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:36:
In het zonlicht is de wijzerplaat van de always-on mode echt niet leesbaar.
Hebben jullie dat ook ervaren? Is daar iets aan te doen?

Verder viel het me op als ik een herinnering zet via de watch ("Ok google herinner met om 20 uur...") deze op mijn telefoon toont, niet op mijn watch.
Is daar iets aan te doen, of wordt dat pas in Wear 2.0 verbetert?
Aan het zicht met always on in de zon kun je vrij weinig doen. Ik weet precies wat je bedoeld.
Ik heb wel gelezen dat herinneringen beter zullen werken (minder bugs) met 2.0.
Gebruik je Google Keep hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Het wordt dan een Calendar herinnering bij mij.. maar toont dus niet op de watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
Enig idee wanneer Wear 2.0 beschikbaar is?
Ik kan geen officiele datum vinden..

• Mirr0r
QuarK schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:10:
Enig idee wanneer Wear 2.0 beschikbaar is?
Ik kan geen officiele datum vinden..
Niet bekend. Android wear 2.0 is nu dus wel uit maar alleen nog voor de 2 nieuwe LG watches.
Het is nu aan Asus om 2.0 uit te brengen voor haar watches. Hoelang asus er over gaat doen is niet bekend.
Het zal waarschijnlijk nog een paar weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Laatst online: 02-02 14:40
geen android wear 2.0 voor zenwatch 3:

https://androidworld.nl/w...ny-smartwatch-3-wear-2-0/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Gaat toch echt over de Sony en niet de Zenwatch 3.

De Zenwatch krijgt zover ik weet gewoon nog Wear 2.0

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Heb nu een Week de Zenwatch 3 en ben er heel blij mee moest wel een iets oudere versie van android wear installeren om het eindeloos loading screen probleem te verhelpen.
Maar nu werkt alles goed.
Alleen heb nu all een hele lading Watch faces is er een manier om ze afzonderlijk te vewijderen.
ik heb er een stuk of 10 binnen gekregen van IW Wear maar vind er maar een paar van mooi hoe verwijder ik die anderen?

Update:
hoeveel memory zou er in moeten zitten als ik de specs leest
Storage: 4 GB eMMC Flash
Memory: 512 MB RAM LPDDR 3

maar als ik kijk in de Zenwatch manager zie ik staan
1.26GB/ 2.44GB ?
Lijkt er op dat ik maar 2,5 GB totaal aan opslag heb klopt dat ?

[ Voor 24% gewijzigd door FreakGIB op 22-02-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 22:01
Antwoord op de bovenstaande vraag weet ik niet.
Ik weet wel dat we nog een tijdje moeten wachten op wear 2.0

http://www.androidpolice....-0-q2-2017-according-asus

Op zich niet heel erg mijn horloge voldoet prima nu maar ben wel benieuwd wat voor een veranderingen (verbeteringen) het met zich mee brengt
Ik hoop dat de watch iets responsiever word. Er is nu toch best wel wat lag op momenten.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stender83
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 15:44
Sinds zondag ook in mijn bezit.
Heb de release van de LG watch afgewacht maar vind het ontwerp niet mooi, los daarvan heb ik m'n telefoon altijd bij dus heb ik geen behoefte aan LTE, GPS en NFC.
De Huawei Watch 2 had nog een spelbreker kunnen zijn, maar vindt dat ontwerp ook echt niet mooi.

Dus toch maar voor de Zenwatch 3 gegaan, persoonlijk vind ik het ook het meeste op een "normaal" horloge lijken en oogt het ook niet onnodig groot.
Werkt tot nu toe perfect, eindelijk een paar watch faces gevonden die bij mij passen. Zal uiteindelijk ook zelf eens aan de slag gaan met ontwerpen.
Nu alleen nog "even" wachten op 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
FreakGIB schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:50:
Heb nu een Week de Zenwatch 3 en ben er heel blij mee moest wel een iets oudere versie van android wear installeren om het eindeloos loading screen probleem te verhelpen.
Maar nu werkt alles goed.
Alleen heb nu all een hele lading Watch faces is er een manier om ze afzonderlijk te vewijderen.
ik heb er een stuk of 10 binnen gekregen van IW Wear maar vind er maar een paar van mooi hoe verwijder ik die anderen?

Update:
hoeveel memory zou er in moeten zitten als ik de specs leest
Storage: 4 GB eMMC Flash
Memory: 512 MB RAM LPDDR 3

maar als ik kijk in de Zenwatch manager zie ik staan
1.26GB/ 2.44GB ?
Lijkt er op dat ik maar 2,5 GB totaal aan opslag heb klopt dat ?
Ook ik heb er 2,44GB op staan.
Ik denk dat het in totaal 4GB is en 1,5 GB aan OS op watch word gebruikt vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 11:52

Geckoo

Good news, everyone!

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Volgens mij had ik vanacht wel een update gekregen?

Ik hing hem aan de lader toen ik ging slapen, toen ging deze rebooten en ik zag een balkje lopen.. ik hoopte stiekem op AW2.0 ;-) helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:36:
Volgens mij had ik vanacht wel een update gekregen?

Ik hing hem aan de lader toen ik ging slapen, toen ging deze rebooten en ik zag een balkje lopen.. ik hoopte stiekem op AW2.0 ;-) helaas...
Helaas nog geen AW2, maar ik moet zeggen dat de ZW3 wel iets soepeler en sneller reageert met de laatste update. Ook de batterij gaat iets langer mee, voorheen altijd anderhalve dag, nu red ik er 2 volle dagen mee.
Ben heel benieuwd wat AW2 gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Pierre_nr1 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Helaas nog geen AW2, maar ik moet zeggen dat de ZW3 wel iets soepeler en sneller reageert met de laatste update. Ook de batterij gaat iets langer mee, voorheen altijd anderhalve dag, nu red ik er 2 volle dagen mee.
Ben heel benieuwd wat AW2 gaat brengen.
Welk versie draai jij op dit moment, ik zit op 1.5.0.3665037.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
celica2001 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:25:
[...]

Welk versie draai jij op dit moment, ik zit op 1.5.0.3665037.
Zelfde versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik heb de Zenwatch 3 nu al een aantal maanden, en ben er zeer tevreden mee tot op heden. Wat mij wel enigszins stoort is dat af en toe het horloge flinke "lag" vertoond. Alle schermovergangen hebben serieuze framedrop en alles reageert wat trager. Alleen herstarten lijkt te werken. Dit probleem kan op verschillende momenten voorkomen: soms staat het horloge al meer dan een dag aan, soms is 'ie pas net opgestart en vertoond na 10 minuten al zulke kuren.

Heeft iemand wellicht ook zulk soort problemen gehad? Is er een oplossing voor beschikbaar?

Android Wear: 1.5.0.3798981
Google Play-services: 10.2.98
Android: 6.0.1

Om het verhaal compleet te maken: de watch is gekoppeld aan een Samsung Galaxy S6, maar dit zal naar m.i. geen verschil moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
Arcastin schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:01:
Ik heb de Zenwatch 3 nu al een aantal maanden, en ben er zeer tevreden mee tot op heden. Wat mij wel enigszins stoort is dat af en toe het horloge flinke "lag" vertoond. Alle schermovergangen hebben serieuze framedrop en alles reageert wat trager. Alleen herstarten lijkt te werken. Dit probleem kan op verschillende momenten voorkomen: soms staat het horloge al meer dan een dag aan, soms is 'ie pas net opgestart en vertoond na 10 minuten al zulke kuren.

Heeft iemand wellicht ook zulk soort problemen gehad? Is er een oplossing voor beschikbaar?

Android Wear: 1.5.0.3798981
Google Play-services: 10.2.98
Android: 6.0.1

Om het verhaal compleet te maken: de watch is gekoppeld aan een Samsung Galaxy S6, maar dit zal naar m.i. geen verschil moeten maken.
Ik lijk enigszins dezelfde problemen te hebben (gehad)
Het is veel minder prominent bij mij met een orginele watch face. Als ik bijvoorbeeld facer gebruik dan heb ik dit wel weer.
Misschien helpt dit?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
wortel1 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 06:34:
[...]

Ik lijk enigszins dezelfde problemen te hebben (gehad)
Het is veel minder prominent bij mij met een orginele watch face. Als ik bijvoorbeeld facer gebruik dan heb ik dit wel weer.
Misschien helpt dit?
Ik heb soms ook een beetje Lag ik gebruik de WatchFace RICH
Maar het lijkt alleen te gebeuren heel soms als ik een melding in het beeld krijg misschien dat het bij sommige meldingen net iets te zwaar word voor de processor?
Maar heb het bijna nooit.
Sinds de laatste update kan ik nu wel bijna 2 dagen met deze WatchFace op full brightness wel met screen off.

RICH WatchFace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Iemand al een oplossing gevonden voor het connect/disconnect gebeuren?
Ook kan ik nog nergens nieuws vinden over AW2.0. Als ik het laatste wat ik heb gelezen mag vertrouwen op XDA moet het 1 van deze dagen beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 14:51
Ik heb mijn beide zenwatches gereset naar fabriekswaarden en opnieuw gekoppeld. Het probleem is daarna niet meer opgetreden.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Update naar 2.0 is 15 mei gestart volgens Asus UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:57

OmeJoyo

This is me

Mirr0r schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:34:
Hier nog niets helaas :(

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-06 23:03
Mirr0r schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:34:
Hoop er maar niet op: https://twitter.com/ASUSUK/status/864804482353426432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Jeezz... Blij met een dooie vogel dingus dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

End of the Month... Ook goed.. maar duurt wel lang, collega met een lg heeft het al meer dan een maand...

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:56
Helaas nog steeds geen update, iemand nog wat nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

itsmemax schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:16:
Helaas nog steeds geen update, iemand nog wat nieuws?
Er is een topic over op het Asus forum, ze zijn nog steeds bezig en waren (blijkbaar oprecht) verbaas dat er op twitter gezegd was einde van de maand mei. Hun geven aan dat vanuit Asus altijd de indicatie einde Q2 geweest en dat duurt nog een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Nouja er werd in eerste instantie gezegd, early Q2. en toen tweets van officiele Asus accounts en nu is het hoogst waarschijnlijk eind juni..
Nou moet ik ook zeggen dat het wel typical Asus is dat updates vertraagd zijn.
Ik wacht nog een maand ongeduldig af en elke dag de Asus forum in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mirr0r schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:23:
Nouja er werd in eerste instantie gezegd, early Q2. en toen tweets van officiele Asus accounts en nu is het hoogst waarschijnlijk eind juni..
Nou moet ik ook zeggen dat het wel typical Asus is dat updates vertraagd zijn.
Ik wacht nog een maand ongeduldig af en elke dag de Asus forum in de gaten houden.
Ik ben het ook niet eens met Asus, maar dat is wat ze nu zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Op mijn vraag aan Asus afgelopen disdag 30-5 wanneer de update komt kreeg is volgende reactie

Geachte Hein,

Bedankt voor uw email,

Op dit moment is er helaas nog geen exacte datum beschikbaar voor de release.
Wij hebben hiervoor geen verdere informatie beschikbaar op dit moment.

Hiervoor verwachten wij echter wel dat de update binnenkort uit zal komen.

Op dit moment kan ik u alleen vragen af te wachten.
Met vriendelijke groet,
Geen persoonlijke gegevens...
Asus Holland Bv.
Registreer product
Chat
Tel:0031591570290
Asus Technical Support Site: http://support.asus.com

Ben benieuwd wat binnenkort inhoud.

[ Voor 2% gewijzigd door The Wizard op 05-06-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhnl1979
Ergens anders werd via twitter de datum 30-6 genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Het duurt in iedergeval te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik gok ergens eind Juni. Maar zeer triest voor een merk als Asus om dan ook geen ETA te geven.
Nou moet ik zeggen dat ik van Asus ook wel gewend ben van een slechte update beleid.
Ik wacht in ieder geval nog ongeduldig af wanneer het komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Ik heb vandaag mijn watch teruggestuurd. Ik had steeds meer moeite om hem opgeladen te krijgen.
De verbinding met de lader viel steeds weg.

De update naar AW2 duurt wel heel erg lang, denk niet dat ik mijn nog een een Asus product zal kopen.
Volgende keer toch maar een LG Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
celica2001 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:04:
Ik heb vandaag mijn watch teruggestuurd. Ik had steeds meer moeite om hem opgeladen te krijgen.
De verbinding met de lader viel steeds weg.

De update naar AW2 duurt wel heel erg lang, denk niet dat ik mijn nog een een Asus product zal kopen.
Volgende keer toch maar een LG Watch.
had je hem binnen 14 dagen teruggestuurd? Ik krijg hem ook moeilijk opgeladen.. eerst was het klik-klaar, nu moet ik constant een beetje schuiven.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:18:
[...]
had je hem binnen 14 dagen teruggestuurd? Ik krijg hem ook moeilijk opgeladen.. eerst was het klik-klaar, nu moet ik constant een beetje schuiven.. :(
ik heb hem eind december bij de Mediamarkt in Duitsland gekocht. Tot voor een week ging het opladen probleemloos, echter vanaf dan ook meerdere keren schuiven en dan nog kon hij 's ochtends niet volledig opgeladen zijn.
Volgens Asus mogelijk los contact, kon hem via DHL terugsturen voor reparatie.
Vrijdag opgehaald en wordt maandag bij Asus afgeleverd. Weet nog niet wanneer ik hem weer terugkrijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 14:51
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 22:18:
[...]
Had ik ook, de contacten schoonmaken met wat alcohol of spiritus deed het truukje

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Blijkbaar is zenwatch manager uit google play gehaald! Zou het dan toch zijn dat ze stoppen met de smartwatch lijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Mirr0r schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 11:32:
Blijkbaar is zenwatch manager uit google play gehaald! Zou het dan toch zijn dat ze stoppen met de smartwatch lijn?
Sinds de laatste update staat hij er nog wel in, maar niet in Nederland. Ik verwacht eerder dat het een foutje is want het zou niet logisch zijn, aangezien de app wel degelijk bestaat en up to date wordt gehouden.

De andere apps staan er ook wel allemaal nog in.

Zie dat hij wel eens eerder volledig offline is gehaald vanwege een bug:

https://forum.xda-develop...fline-play-store-t3100187

[ Voor 15% gewijzigd door OmeJoyo op 15-06-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
Gisteren heb ik de mijn watch weer teruh ontvangen. Ze hebben alles getest maar niets kunnen vinden. Zal zelf de contacten maar schoonmaken en dan afwachten of hij het blijft opladen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik was zelf heel geïnteresseerd in de zenwatch 3, maar op het laatste moment gekozen voor de xaiomi redmi note 4 Global edition met snapdragon 625, tot op heden geen spijt van gehad.
Zeker als je hier de kinderziektes leest, denk ik dat die mi de betere tegenhanger is.
Maar dat weet je pas na een goede test.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirr0r
Supertip schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:57:
Ik was zelf heel geïnteresseerd in de zenwatch 3, maar op het laatste moment gekozen voor de xaiomi redmi note 4 Global edition met snapdragon 625, tot op heden geen spijt van gehad.
Zeker als je hier de kinderziektes leest, denk ik dat die mi de betere tegenhanger is.
Maar dat weet je pas na een goede test.
Je weet dat zenwatch een smartwatch is en redmi note een smartphone is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
7(8)7 . Zenphone 3

[ Voor 218% gewijzigd door Supertip op 20-06-2017 22:11 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
Volgens Asus DE moet de update gepland staan voor 30.6.2017. zie Twitter account asusde

Ook heeft Asus Benelux dit confirmed in een pb op Facebook

[ Voor 27% gewijzigd door Mirr0r op 27-06-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
:( Inmiddels 1 juli maar nog geen AW2.

Wanneer komt hij nu.
In elk geval laatste Asus product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Asus geeft nu aan tussen 4 en 11 juli. Maar hoeveel vertrouwen ik er in heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gegius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik zit er ook aan te denken om de ZenWatch 3 te kopen. Ik heb op het moment nog een Samsung S5. Ik weet dat deze nu nog gewoon compatible is, maar ik vraag mij af of dit veranderd op het moment dat AW2 uitkomt omdat deze wellicht een hogere android versie nodig heeft? De S5 heeft android 6. Ik heb wel al hier en daar gekeken maar kon geen eenduidig antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamerPaps87
  • Laatst online: 28-12-2023
Weer een nieuwe (maybe loze :| ) belofte van ASUS: https://www.neowin.net/ne...eve-heard-that-one-before

Ik snap mensen hun frustratie op het wachten van AW 2.0 op de ZenWatch 3 maar om eerlijk te zijn werkt de watch prima op AW 1.5 a.t.m. en ben ik zeer tevreden. de Watch ziet er geweldig uit en goede kwaliteit hardware. Alleen de Zenwatch App laat iets te wensen over in sommige opzichten (looks van de app, functies, vertragen van de watch communicatie, blokkeert Google Maps GPS functie etc.)

We weten natuurlijk niet de precieze reden waarom ASUS er extreem lang over doet om AW 2.0 op de ZW3 te krijgen, maar als het telkens uitgesteld is vanwege bugs die ze tegen kwamen heb ik liever dat ze het uitbrengen zodra het stabiel is dan dat ze rushen en een instabiele versie van AW 2.0 uitgeven.

Fact is natuurlijk wel dat ASUS ten opzichte van de andere AW Watch manufacturers er extreem lang over doet terwijl AW 2.0 al een langere tijd uit is en Google AW 2.0 beta toegang geeft voor al hun partners zodat ze op tijd de update uit kunnen rollen naar hun compatibel producten.

Het is geen goede reclame voor ASUS en hun Android producten maar ik zie dit niet als reden om meteen ALLE ASUS producten te boycotten e.g. een ASUS Moederbord is heel wat anders dan een AW Watch.

** UPDATE **
Op het Asus ZenWatch Forum is er dit gepost: https://www.asus.com/zentalk/thread-128660-5-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door GamerPaps87 op 05-07-2017 12:52 ]

"I work to live and will never live to work"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nfear
  • Laatst online: 09-06 08:59
11 juli lijkt het hem te worden
Asus has confirmed that the ZenWatch 3 will get the Android Wear 2.0 update on July 11. The ZenWatch 2 update will be released in two waves, the first in July and the second end of July/beginning of August.
https://www.wareable.com/...ear-20-rollout-again-4737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
Het lijkt erop alsof het inderdaad zo is.
https://mobile.twitter.com/asusde/status/884797019528847361

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
Volgens het Asus forum is de rollout begonnen om 00:06 vanacht.
het kan 5 tot 7 dagen duren tot dat alle ZW3 horloges de update over OTA krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

kan het proces bespoedigd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Geckoo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:15:
kan het proces bespoedigd worden?
Sowieso met een DeLorean :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Mirr0r schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:52:
Volgens het Asus forum is de rollout begonnen om 00:06 vanacht.
het kan 5 tot 7 dagen duren tot dat alle ZW3 horloges de update over OTA krijgen.
Ik zag een aantal opmerkingen over 12 juli 1600UTC op het Asus forum, dat is over anderhalf uur.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De update is een goed uur geleden ongeveer gestart :) Ben hem zelf ook aan het downloaden dus ben benieuwd straks.

https://www.reddit.com/r/zenwatch/comments/6muwo0/finally/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ook bij mij is die aan het downloaden.
The wait is over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
Brummetje schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:15:
De update is een goed uur geleden ongeveer gestart :) Ben hem zelf ook aan het downloaden dus ben benieuwd straks.

https://www.reddit.com/r/zenwatch/comments/6muwo0/finally/
Heb je er nog iets voor gedaan of startte hij uit zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-02 21:50
Mijn accu is binnen 5 uurtjes leeg.....en dan heb ik hem echt amper gebruikt....staan mijn instellingen verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Denman87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 06:44:
Mijn accu is binnen 5 uurtjes leeg.....en dan heb ik hem echt amper gebruikt....staan mijn instellingen verkeerd???
Nee, dan heb je last van aardstraling... :+

Het zal vroeg zijn geweest, maar wat heb je al geprobeerd?

* Heb je al een rest uitgevoerd,
* Wat doe je met je horloge zoal in die 5 uur
* Recent nieuwe apps of een wijzerplaat geinstalleerd?

Zonder wat meer informatie kunnen we je natuurlijk niet helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Ik heb hem net nieuw....

Wijzerplaat geïnstalleerd.....en net de ecomodus aangezet....pols gebaren etc...uitgezet. ..kijken of het nu beter gaat. Ik gebruik hem nauwelijks...tja om berichtjes met een voice overbericht te beantwoorden....lijkt me niet dat ie dan na 5 uurtjes leeg kan zijn. Als er via Asus beweert wordt 2 dagen non stop gebruik op een verantwoordelijke manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

wortel1 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 06:41:
[...]

Heb je er nog iets voor gedaan of startte hij uit zichzelf?
De download starte 2 a 3 keer en ging toen iedere keer weg naar de achtergrond, daar ging hij wel verder maar enorm traag.

Heb toen uiteindelijke de OTA zip gedownload en deze gesideload.

OTA: https://android.googleapi...21ce9386c4b16018a7eff.zip

Sideload uitleg: http://www.androidpolice....otas-to-an-asus-zenwatch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Denman87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:44:
Ik heb hem net nieuw....

Wijzerplaat geïnstalleerd.....en net de ecomodus aangezet....pols gebaren etc...uitgezet. ..kijken of het nu beter gaat. Ik gebruik hem nauwelijks...tja om berichtjes met een voice overbericht te beantwoorden....lijkt me niet dat ie dan na 5 uurtjes leeg kan zijn. Als er via Asus beweert wordt 2 dagen non stop gebruik op een verantwoordelijke manier
Meer dan een dag haal ik er niet uit, maar dat zou die wel moeten halen bij normaal gebruik. Heb je de AW2 update al gehad? Heb je hem in het andere geval uberhaupt naar de laatste software versie laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

OmeJoyo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Meer dan een dag haal ik er niet uit, maar dat zou die wel moeten halen bij normaal gebruik. Heb je de AW2 update al gehad? Heb je hem in het andere geval uberhaupt naar de laatste software versie laten zoeken?
Die van mij haalt 1.5/2 dagen, echter is het meestal net niet genoeg om de 2e dag vol te houden tot aan de avond waar ik hem meestal oplaad. Ik doe hem dus gewoon voordat ik ga slapen aan de lader en haal hem eraf als ik ga slapen zodat die ook mijn slaap patroon bijhoud.

Edit: Antwoord op het bericht hieronder: Die van mij gaat rond 00:00 van de lader en gaat dan in theater mode (Scherm dus uit) en als ik hem dan rond 23:00 weer aan de lader doe is die meestal rond de 50%. Kan dus niet klagen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Brummetje op 13-07-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Brummetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Die van mij haalt 1.5/2 dagen, echter is het meestal net niet genoeg om de 2e dag vol te houden tot aan de avond waar ik hem meestal oplaad. Ik doe hem dus gewoon voordat ik ga slapen aan de lader en haal hem eraf als ik ga slapen zodat die ook mijn slaap patroon bijhoud.
Dat is dan erg netjes, ik zit aan het einde van de dag (vanaf 06:00 van de lader af) meestal al tegen de 30 procent aan, over de nacht heen gaat ie dan richting de 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Wellicht een stomme vraag.....maar hoe kan ik via mijn watch een Whatsapp bericht versturen...ik heb Android wear 2.0.....

Iemand tips ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Denman87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:12:
Wellicht een stomme vraag.....maar hoe kan ik via mijn watch een Whatsapp bericht versturen...ik heb Android wear 2.0.....

Iemand tips ?
Whatsapp heeft nog geen app voor Android Wear 2.0 voor zover ik weet (ik kon het gister in ieder geval niet vinden). Wel kwam ik onderstaande app tegen. Hier kan je ook berichten mee versturen (als je al een bericht hebt gehad). Nieuwe berichten kon ik zelf nog niet vinden.

Google Play: Messages for Android Wear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Brummetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Whatsapp heeft nog geen app voor Android Wear 2.0 voor zover ik weet (ik kon het gister in ieder geval niet vinden). Wel kwam ik onderstaande app tegen. Hier kan je ook berichten mee versturen (als je al een bericht hebt gehad). Nieuwe berichten kon ik zelf nog niet vinden.

Google Play: Messages for Android Wear
Bedankt....download begonnen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Werkt niet dat programma....kost ook nog is geld helaas 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Denman87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:57:
Werkt niet dat programma....kost ook nog is geld helaas 🤔
Wat werkt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Die app....kost geld als je ermee wilt gaan antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Denman87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:52:
Die app....kost geld als je ermee wilt gaan antwoorden
dan betaal je 1,50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Laatst online: 09-06 08:59
Als je accu snel leeg gaat met 2.0, zet dan je wifi uit. Schijnt een bug te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 18:42

neevedr

Dat was ik niet!

Het is gelukt om de Asus Zenwatch 3 gekoppeld aan een Android Telefoon de update naar Android Wear 2.0 binnen te krijgen. Ze zijn de update dus aan het uitrollen. Het zal bij alle Zenwatches vanzelf beschikbaar moeten komen.

Het trucje om hem sneller binnen te krijgen is:
Klik op: Instellingen -> Over -> Systeemupdates -> Dan komt een groen scherm met “”Systeem is bijgewerkt”. Daar moet je dan heel vaak op tappen en dan komt ie met de melding dat er een update beschikbaar is. Dan gaat ie heel langzaam een update downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

neevedr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:42:
Het is gelukt om de Asus Zenwatch 3 gekoppeld aan een Android Telefoon de update naar Android Wear 2.0 binnen te krijgen. Ze zijn de update dus aan het uitrollen. Het zal bij alle Zenwatches vanzelf beschikbaar moeten komen.

Klik op: Instellingen -> Over -> Systeemupdates -> Dan komt een groen scherm met “”Systeem is bijgewerkt”. Daar moet je dan heel vaak op tappen en dan komt ie met de melding dat er een update beschikbaar is. Dan gaat ie heel langzaam een update downloaden en installeren.
ik krijg het nog niet voor elkaar, ik heb wel uiteraard het groene scherm maar kan er op klikken tot ik een ons weeg (en dat duurt wel even) maar ik krijg daarna geen melding van een update...

[edit]
anders maar vanavond gaan side loaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHNijsink
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-05 16:37
Ik heb de update via de instellingen app gewoon kunnen downloaden, draait nu een dag, accu gaat iets minder snel leeg, en het toetsenbord is ondanks het kleine formaat erg handig in gebruik. Wel is de play store op de watch een beetje traag, vooral het downloaden van apps gaat traag. Apps starten in vergelijkbare tijd op, de app launcher is verbeterd, en de instellingen app is fors uitgebreid. De meldingen worden ook wel mooi weergegeven, gebruik makend van het hele scherm. Kortom, meer functies en energiezuiniger. Maar de eco modus werkt niet echt goed meer, een keer draaien met je pols en de eco modus is uit, dus daarvoor gebruik ik nu de vliegtuigstand, die helaas niet met een hardware knop aan/uit te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:59

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik heb de update pas sinds vanochtend, waarschijnlijk vannacht automatisch geïnstalleerd,
net wat zitten spelen... Zie wel wat kleine verbeteringen, maar ook wel dingen die even wennen zijn, zoals de Applijst openen met de kroon, ipv een veeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Fioravanti op 15-07-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Fioravanti schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:54:
Ik heb de update pas sinds vanochtend, waarschijnlijk vannacht automatisch geïnstalleerd,
net wat zitten spelen... Zie wel wat kleine verbeteringen, maar ook wel dingen die even wennen zijn, zoals de Applijst openen met de kroon, ipv een veeg.
Dat!! Ik krijg nu elke keer nieuwe watchfacea

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik liep wel tegen een paar dingetjes aan tijdens en na het updateproces. Ik dacht laat ik ze eens op een rijtje zetten met daarbij indien beschikbaar de oplossingen die bij mij gewerkt hebben.

De update naar Android Wear 2.0 installeren op je ASUS Zenwatch 3

In mijn ervaring de stappen die je het beste kunt doen gebaseerd op de post van Olliston op Reddit https://www.reddit.com/r/zenwatch/comments/6muwo0/finally/ :
Scherm altijd aan
Zorg er voor dat je scherm altijd aan blijft staan tijdens het opladen of wees bereid heel vaak op het scherm te tikken tijdens het binnen halen van de update. Ik vind het persoonlijk wel handig om een altijd duidelijk zichtbaar desk-klokje te hebben en een duidelijke indicatie hoe ver het opladen is.
  • Ga naar de Instellingen en dan "Over".
  • Tik net zo vaak op "Build" todat je een melding krijgt te zien dat je ontwikkelaar bent.
  • Ga vervolgens vlak onder "Over" naar "Opties voor ontwikkelaars".
  • Zet de optie "Scherm actief tijdens opladen" op "aan".
Je moet niet vergeten deze optie weer op uit te zetten als je niet wilt dat je scherm aan blijft staan tijdens het opladen.
Smartwatch aan de lader
Tijdens de hele procedure van het controleren op updates t/m het voltooien van de update moet de smartwatch aan de oplader blijven!
Schakel bluetooth op je telefoon tijdelijk uit
Schakel bluetooth op je telefoon tijdelijk uit. Dit forceert Android Wear om de ingebouwde WiFi van de ASUS Zendwatch 3 te gebruiken voor het binnen halen van de update. Doe je dit niet dan gaat het binnenhalen van de update via je telefoon via bluetooth en dat is ontzettend traag! Vooral met zo'n grote update!
Ik maakte de fout zelf ook. Toen ik de download afbrak en dit foefje uitvoerde ging het ineens een stuk rapper. :)
Vergeet niet bluetooth op je telefoon na de update weer aan te zetten.
Check op beschikbaarheid van updates
Check op de beschikbaarheid van updates.
  • Ga naar de Instellingen
  • Tik op "Over"
  • Tik op "Systeemupdates"
  • Bij een groen scherm met een vinkje en de tekst "Systeem is bijgewerkt" tik herhaaldelijk op het vinkje.
  • Bij de vraag of de update moet worden gedownload bevestig je dit door op een klein groen knopje met wit vinkje te tikken. In mijn geval tikte ik zo vaak dat ik daar door in de haast ook dat vinkje al aantikte.
Terug naar updatecontrole wanneer een ander scherm verschijnt.
Het komt wel eens voor dat de Zenwatch ineens naar een ander scherm gaat tijdens het downloaden van de update. Herhaal dan de stappen van het controleren op de beschikbaarheid van de updates. Vaak is het downloaden van de update dan wel verder gegaan.
Wanneer de download compleet is
Wanneer de download compleet is zie je kort opnieuw het groene scherm met het vinkje en de tekst "Systeem is bijgewerkt". Kort hierna zal de smartwatch opnieuw opstarten en de update gaan installeren. Dit duurt eventjes en dus: heb geduld!
Vergeet niet bluetooth op je telefoon weer in te schakelen!
Vergeet niet nadat de update voltooid is om bluetooth op je telefoon weer in te schakelen. Vooral het kopiëren van je Google account(s) naar je smartwatch wil nog wel eens mislukken. Bij mij ging het alleen erg traag en in 1 keer goed toen ik deze tip ergens tegen kwam.

Workaround voor een aantal issues

Android Wear 2.0 brengt veel wijzigingen met zich mee. Een aantal daar van zijn bij velen niet zo geliefd. Voor een aantal van die problemen zijn oplossingen. Hier onder een aantal issues waar ik tegen aan liep en kon oplossen middels workarounds.
Traagheid van de smartwatch
Herstart je smartwatch wanneer je de kans daar toe ziet. Dit hielp in mijn geval wel wat. Ook kan het zijn dat je veel apps hebt die nog gesynchroniseerd moeten worden. In dat geval kun je alleen afwachten.
Wanneer je van rechts naar links sleept komt een keuzemenu voor watchfaces in beeld ipv de app drawer
Dit is veranderd. De app drawer komt alleen in beeld door 1 maal te drukken op de powerknop. Nog een keer drukken op de powerknop sluit de app drawer.
De theatermode is niet meer in te schakelen door 2x op de power-knop te drukken
Hier zijn 2 oplossingen voor:
  • Wanneer je watchface in beeld is: sleep van boven naar beneden en druk op het horloge icoontje in de 2e rij uiterst links. Druk op de powerknop om weer uit de theatermode te gaan.
  • Installeer via ADB een app die de theatermode toggelt. Die app kun je dan met behulp van AutoWear in Tasker aansturen of toewijzen aan 1 van de 2 toewijsbare hardwareknoppen.
Aan te raden leesvoer voor de 2e optie:
Reddit: Toggle Theater Mode on Wear 2.0
XDA: [TOOL]Minimal ADB and Fastboot [1-6-17]
XDA: [GUIDE][ADB]Easiest How to use adb, logcat, etc for noobs and newbies
Notificaties komen kort in beeld, niet in beeld en sowieso niet half over de watchface
De oplossing die ik heb gekozen is het instellen dat notificaties altijd in beeld komen:
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar "Geluid en meldingen".
  • Ga naar "Meldingsvoorbeelden".
  • Kies "Hoog, Altijd weergeven".
Bovenstaande heb ik gecombineerd met polsgebaren waardoor ik zonder mijn smartwatch met mijn andere hand aan te raken naar het volgende bericht in de notificatielijst kan gaan door mijn pols snel naar buiten te draaien en de notificatielijst kan sluiten door mijn pols snel heen en weer te bewegen. De notificaties blijven dan wel staan en moet je dus later met je vinger op het scherm verwijderen.

Het instellingen van polsgebaren:
  • Ga naar "Instellingen".
  • Ga naar "Gebaren".
  • Schakel "Polsgebaren" in.
  • Volg eventueel de training door op "Training starten" te tikken.
Geen binnenkomende telefoontjes meer kunnen beantwoorden: er verschijnt geen melding in beeld
Hier heb ik verschillende verhalen over gelezen. Vooral van mensen die smartwatches hebben zonder ingebouwde speaker en die alleen maar een knop hebben om een gesprek mee te beëindigen en geen knop om de binnenkomende oproep te beantwoorden. Inmiddels zou Google dat wel gefixed hebben, maar dat werkt ook niet bij iedereen.

Het probleem dat ik had is dat de telefoon-app van de smartwatch überhaupt niet in beeld kwam bij een binnenkomende oproep. Soms trilde de smartwatch wel kort, maar ook niet altijd. Bij een uitgaande ooproep die ik via een andere smartwatch app opzette kwam de telefoon-app wel ineens in beeld.

Ik vind het allemaal wat onhandig, want als ik onder de douche sta gebruik ik een waterdichte bluetooth speaker waarmee ik een telefoontje zou kunnen voeren en dan is het wel zo handig om op je spatwaterdichte smartwatch te kunnen zien wie er beld en als je hem dan toch al in handen hebt je daarmee ook een telefoontje zou kunnen opnemen of weigeren.

De oplossing die mij werkte komt van het productforum van Google af https://productforums.goo...R2ov2ce1xYg/UkXJ6qPkAwAJ:
  • Start de telefoon-app op de smartwatch.
  • Geef toestemming om telefoontjes via bluetooth-audio op de smartwatch te voeren (zonder de toestemming sluit de telefoon-app op de smartwatch direct weer af).
  • Ga naar de Bluetooth instellingen op je Android smartphone.
  • Tik op het tandwiel achter de ASUS Zenwatch 3.
  • Vink bluetooth audio uit.
  • Het kan zijn dat er om een bevestiging gevraagd wordt. Zo ja, bevestig dit dan.

Andere issues

Andere issues die ik ervaarde:
Vervolgacties bij binnenkomende notificaties zijn dieper weggestopt
Voorheen kon je steeds van rechts naar links slepen om een andere vervolgactie in beeld te krijgen. Nu zal het slepen van rechts naar links òf van links naar rechts de notificatie verwijderen. Je moet op het bericht tikken om het volledige bericht te zien en dan helemaal naar onderen gaan om de vervolgacties te bereiken.
Geen mogelijkheid om verwijderde notificaties terug te halen
Voorheen kon je een notificatie van links naar rechts slepen om hem te verwijderen. Je ging daarmee automatisch door naar de volgende notificatie. Als je binnen een paar seconden terug ging naar de verwijderde notificatie kon je die nog terughalen. Die mogelijhkheid is er nu niet meer. Tel daarbij op dat de vervolgacties ook niet meer bereikbaar zijn met het slepen van rechts naar links op een notificatie en je zult zeker kort na het updaten naar Android Wear 2.0 een paar notificaties onbedoeld kwijtraken.
"OK Google" werkt niet vanuit de watchface
Althans, bij mij niet. Je moet per se de Google Assistant openen door de powerknop lang ingedrukt te houden. Vaak duurt het dan ook nog een paar tellen voordat je kunt beginnen met praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
neevedr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:42:

De truc is om bluetooth op je telefoon tijdelijk uit te schakelen zodat de Zenwatch geforceerd wordt om WiFi te gebruiken. De Zenwatch verkiest bluetooth altijd boven WiFi als hij de keuze heeft. Op Android Wear 2.0 kunnen apps dat overrulen als ze zodanig geprogrammeerd zijn dat ze echt WiFi nodig hebben om correct te functioneren.

Zie ook mijn post hier boven ( Joen in "[Asus ZenWatch 3] Ervaringen en Discussie" ).
Geckoo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:27:
[...]

ik krijg het nog niet voor elkaar, ik heb wel uiteraard het groene scherm maar kan er op klikken tot ik een ons weeg (en dat duurt wel even) maar ik krijg daarna geen melding van een update...

[edit]
anders maar vanavond gaan side loaden
Heb je al geprobeerd om de Zenwatch tijdens het checken op updates aangesloten te houden op de oplader?

Zie ook mijn post hier boven ( Joen in "[Asus ZenWatch 3] Ervaringen en Discussie" ).

edit:
Denman87 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:12:

Iemand tips ?
Wat je zou kunnen doen is de powerknop lang indrukken waarmee je naar de Google Assistant gaat, wanneer je kunt spreken "stuur een Whatsapp bericht" zeggen, wanneer er wordt gevraagd naar wie dan de naam van iemand in je contactpersoonlijst te noemen, wanneer om het bericht gevraagd wordt het bericht inspreken en daarna hoef je alleen nog op het scherm op de knop voor het Verzenden te tikken.

Misschien geen helemaal perfecte oplossing, maar het is tenminste iets om nieuwe WhatsApp berichten mee te verzenden.

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 17-07-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Mijn system language (phone) staat op Engels. Nu krijg ik op mijn watch niet de Nederlandse spraak taal met de Google assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik kan hem ook niet op Nederlands instellen. Hij reageert wel op wat Nederlandse commando's zoals "Hoe laat is het" en "Wat voor weer is het", maar dit is wel in Engelse context. Zo laat ie bij het weer de temperaturen in Fahrenheit zien. Ik denk dat het vandaag 73 graden Celcius zal worden. :-P
Ik gebruik die spraakcommando's sowieso al zeldzaam, maar nu nodigt het helemaal niet om het te gebruiken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ook bij mij is gisteren het bandje afgeknapt.
Vandaag contact opgenomen met bol.com, word binnen 3 dagen contact opgenomen door het product expert van bol.com.

Vraag mij af wat ze aan geven. Als het niet onder garantie valt ga ik toch maar die ene kickstarter backen met een metalen band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mirr0r schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:18:
Ook bij mij is gisteren het bandje afgeknapt.
Vandaag contact opgenomen met bol.com, word binnen 3 dagen contact opgenomen door het product expert van bol.com.

Vraag mij af wat ze aan geven. Als het niet onder garantie valt ga ik toch maar die ene kickstarter backen met een metalen band.
Welk bandje had je, de leren? Waar is deze afgeknapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Brummetje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:20:
[...]

Welk bandje had je, de leren? Waar is deze afgeknapt?
Ik heb de bruin leren bandje.
Hij is precies afgeknapt waar de metalen sluiting doorheen loopt. Het gedeelte wat plastic is op het leren bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mirr0r schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:34:
[...]

Ik heb de bruin leren bandje.
Hij is precies afgeknapt waar de metalen sluiting doorheen loopt. Het gedeelte wat plastic is op het leren bandje.
Zonde :'( Heb zelf het rubberen bandje om omdat mijn leren bandje wat slijtage begon te krijgen (denk door het zweten). Heb zelf ook wel interesse in het metalen bandje (of in ieder geval de connector) van kickstarter maar vond het nog vrij prijzig voor alleen de connector.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Berichten over Levertijd & Prijzen voortaan in: [Asus ZenWatch 3] Levertijd & Prijzen