Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:27
SinergyX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:19:
[...]

Hij was erg makkelijk gevonden, zet je Wellington Construction Supply line filter correct op 'unload' van steen bij Helstone Branch, opgelost :) Je had wel load aangezet bij Upper Wellington, maar geen unload, dus ze doen niets :)

Je hebt trouwens je horse line bij Quarry niet nodig, de Dock heeft genoeg catchment om de quarry te bereiken (als je op je dock klikt, zie je alles in catchment area 'wit' worden, waaronder quarry). Zou daarvoor gewoon extra bootje inzetten op die route.
Ah super, bedankt! Soms zie je het gewoon niet meer omdat je er te lang naar kijken.

Die horse line bij de quarry was enkel omdat de bootjes niet los wilden gaan en ik maar niet snapte waarom, oorspronkelijk had ik die ook niet.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even aangekeken, ik zou je Dock dus iets buiten catchment van quarry zetten, zodat wel je paardjes transporteren van Quarry naar Docks, nu blijft door de lange vaartijd je transportpercentage te laag (boot doet er iets te lang over).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Thx voor de tips, heb het nu ingericht zoals je aangaf. Alles werkt nu prima :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 23:10
Ah leuk dat er op Tweakers ook over deze game wordt gesproken. Ik speel sinds vandaag TF2 (TF nooit gehad/gespeeld) en ben met de campaign missies bezig.
Wel een goeie manier om een beetje het spel te leren echter loop ik tegen iets aan. Waarschijnlijk/hopelijk iets heel sufs en weten jullie het antwoord.
Het is campaign 3 en ik moet nu Whiskey vervoeren naar (uit mijn hoofd Geneva ofzo) maar de boot laat alleen zien dat hij staal wil vervoeren.
Vreemd want er is geen staal in de buurt te bekennen.
Ik heb het filter van de Lijn op Whiskey only gezet maar dan nog wordt de boot op het Whiskey eiland niet volgeladen.

Iemand een idee?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Boot laat vaak 'initiele' lading zien, maar als de details van die boot ook wiskey aangeven, zou dat gewoon moeten werken, blijkbaar zit er iets niet helemaal goed in je lijn. Even dubbelcheck op je filter (off en onload), ik speel zelf nooit campaigns dus geen idee hoe dat daar zou moeten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
SinergyX schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:01:
Boot laat vaak 'initiele' lading zien, maar als de details van die boot ook wiskey aangeven, zou dat gewoon moeten werken, blijkbaar zit er iets niet helemaal goed in je lijn. Even dubbelcheck op je filter (off en onload), ik speel zelf nooit campaigns dus geen idee hoe dat daar zou moeten.
Nou het lukt voor geen meter. Al helemaal alle shipyards, boten en docks vervangen maar hij haalt geen whiskey op.
Nu zag ik in een filmpje van iemand anders dat de dock bij Port Ellen ook een whiskey logo heeft. Dus niet alleen de distillery maar ook de dock. Ik zie alleen niet in het filmpje hoe hij dat gedaan heeft. Ik zie ook geen duidelijk overzicht over wat hij daar heeft lopen.
Maar ik denk dat de whiskey nog van de distillary naar de dock moet. Maar paarden cargo transport doet ook niets.
Zie deze screenshots:
https://i.imgur.com/2lYdSHE.jpg
https://i.imgur.com/gpYXSqp.png

Shipment van vaten staat daar ook op 0.

[ Voor 7% gewijzigd door PuckStar op 15-12-2019 14:20 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zal anders even de campaign spelen, kijken of ik daar wat zie, geen idee of een savegame van een campaign gedeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zal misschien iets missen, maar kan ik per wagon instellen wat er geladen moet worden?

Heb een trein met 8 wagons die langs zowel een Iron als een Coal mine komt. Wil 4x Coil vullen en 4x Iron maar nu laadt hij gelijk alles vol bij het eerste station.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat zit er afaik niet meer in, viel me ook al op dat je geen filter meer per wagon kan instellen (dit kon afaik in deel 1 namelijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
SinergyX schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:32:
Ik zal anders even de campaign spelen, kijken of ik daar wat zie, geen idee of een savegame van een campaign gedeeld kan worden.
Ik heb hem hier geuploaded: https://puckstar.com/savegame1.sav

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Crashed bij laden, zal wel ergens campaign progress in zitten wat niet werkt.

Edit, even campaign 3 gehaald, heb je wel de dock bij Glasgow met wagons naar juiste deel van de stad gezet? Met de cargo layer kan je precies zien waar je moet afleveren, daar nog een lijn heen gooien en zou moeten werken.
edit2 , die cargo trucks bij wiskey is overkill, heb je niet nodig, de dock heeft al genoeg catchment om direct op de wiskey fabriek te zitten.

[ Voor 78% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
SinergyX schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:39:
Crashed bij laden, zal wel ergens campaign progress in zitten wat niet werkt.

Edit, even campaign 3 gehaald, heb je wel de dock bij Glasgow met wagons naar juiste deel van de stad gezet? Met de cargo layer kan je precies zien waar je moet afleveren, daar nog een lijn heen gooien en zou moeten werken.
Ja die heb ik. Maar de wiskey wordt dus helemaal niet opgehaald van Port Ellen en naar Glasgow gebracht.
Die boten blijven maar aangeven dat ze staal vervoeren. Wat er natuurlijk niet is.
Ik vind het erg verwarrend. Ik kom zo ook niet verder en kan de volgende campaign dan ook niet doen.

[EDIT] Ik heb het maar even rigoureus helemaal anders gedaan. Ik heb een hele lange treinrails gelegd tussen Port Ellen en Glasgow en gelukkig vervoert die wel netjes de whiskey. Dus zo kom ik er wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door PuckStar op 15-12-2019 21:31 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staal is gewoon default material wat die boot bij aankoop vervoert, maar blijkbaar is er geen correcte lijn met Glasgow ergens, mijne ging direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 11:44
Vind het wel jammer dat er geen structurele verbeteringen zijn aan lijnmanagement/pathfinding.

Dat platforms vastliggen kan ik nog inkomen, maar dat de route er naar toe ook vastligt vind ik een gemiste kans. Ik had graag meer mogelijkheden gezien, en meer opties voor signalling.

Wel vind ik dat de game lekkerder weg speelt dan deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

artemivanov schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:29:
Vind het wel jammer dat er geen structurele verbeteringen zijn aan lijnmanagement/pathfinding.

Dat platforms vastliggen kan ik nog inkomen, maar dat de route er naar toe ook vastligt vind ik een gemiste kans. Ik had graag meer mogelijkheden gezien, en meer opties voor signalling.

Wel vind ik dat de game lekkerder weg speelt dan deel 1.
Waypoints doen toch wat jij ''mist'', lijkt mij? Met waypoints kun je treinen (of bussen/vliegtuigen/boten etc..) dwingen een bepaalde route te volgen.

Tot nu toe vermaak ik me opperbest. Super tof ook dat je een dashcam hebt en je eigen treinroutes kunt berijden 8) Enige wat me tot nu toe stoort is dat farms te langzaam outputten.

edit: En ik snap ook niet waarom sommige fabrieken direct beginnen met outputten terwijl je bij sommige lang moet wachten op 3x speed..

[ Voor 8% gewijzigd door London op 17-12-2019 14:49 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 23:37

Smurf

Detri

Nee dan ligt het nog steeds vast. Als je bijvoorbeeld een 2x2-baans spoor hebt liggen zou het leuk zijn als treinen bij elk ritje zelf de meest optimale route kozen. Beetje net als OpenTTD. Nu blijven ze stug het gekleurde lijntje van hun eigen route volgen.

Moet wel zeggen dat ik dit zelf nog niet gemist heb, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in mijn game mijn netwerk nog voornamelijk aan het uitbreiden ben. Drukste stukje spoor heeft pas net 6 routes er langs lopen (2-3 treinen per route ofzo) dus kom voorlopig nog weg met "normaal" dubbelspoor.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ritje met m'n langste intercity. Vind het wel rustgevend om mee te rijden :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
London schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:49:
[...]

Waypoints doen toch wat jij ''mist'', lijkt mij? Met waypoints kun je treinen (of bussen/vliegtuigen/boten etc..) dwingen een bepaalde route te volgen.
Smurf schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:10:
Nee dan ligt het nog steeds vast. Als je bijvoorbeeld een 2x2-baans spoor hebt liggen zou het leuk zijn als treinen bij elk ritje zelf de meest optimale route kozen. Beetje net als OpenTTD. Nu blijven ze stug het gekleurde lijntje van hun eigen route volgen.
Dit (y)

Of wat te denken van het reserveren van enkele baanvlakken door je intercity, zodat die niet op de rem hoeft omdat er een slome goederentrein wilt invoegen...

Het juist afstemmen van toeleveranciers is nog wel lastig. Ik ervaar ook verschillen tussen bijvoorbeeld twee farms, de ene produceert veel meer graan dan de andere aan de fabriek. (terwijl lijnrate hetzelfde is ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 09:27
PuckStar schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:12:
[...]

Ja die heb ik. Maar de wiskey wordt dus helemaal niet opgehaald van Port Ellen en naar Glasgow gebracht.
Die boten blijven maar aangeven dat ze staal vervoeren. Wat er natuurlijk niet is.
Ik vind het erg verwarrend. Ik kom zo ook niet verder en kan de volgende campaign dan ook niet doen.

[EDIT] Ik heb het maar even rigoureus helemaal anders gedaan. Ik heb een hele lange treinrails gelegd tussen Port Ellen en Glasgow en gelukkig vervoert die wel netjes de whiskey. Dus zo kom ik er wel :)
Dit probleem heb ik ook gehad. In mijn geval bleek dat de haven die ik in glasgow had niet verbonden was met de weg, waardoor er geen complete lijn kon ontstaan. Dit heeft behoorlijk wat frustratie opgeleverd.

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:45
Ik zit de afgelopen tijd een beetje dit topic te volgen rondom Transport Fever 2. Is deze game een grote vooruitgang vergeleken met de eerste Transport Fever? Ik overweeg om deel 2 aan te schaffen, maar ik zie het eerste deel nu voor €6,39 op Steam staan. Ik heb vroeger games gespeeld als OpenTTD.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• ElPaco
Iemand enig idee waar ik de electrification tool kan vinden voor treinrails? Ik heb een stuk oude rails die nog niet electrisch zijn en die ik wel electrisch wil hebben. Ik had verwacht dat het op eenzelfde manier zou moeten als bij wegen, maar er zit nergens een upgraden knop.

Zoektochten op internet laten resultaten zien van Transport Fever 1, dus dat schiet niet op :(

Edit: Gevonden. Lijkt een bug te zijn dat als je begint voordat je electrische rails kan die upgrade tool pas te zien is als je het spel opnieuw laadt. Treintje rijdt inmiddels :)

@RobinNL ik heb deel 1 nooit gespeeld, dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door ElPaco op 19-12-2019 23:16 ]

WoT stats

• PuckStar
ElPaco schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:01:
Iemand enig idee waar ik de electrification tool kan vinden voor treinrails? Ik heb een stuk oude rails die nog niet electrisch zijn en die ik wel electrisch wil hebben. Ik had verwacht dat het op eenzelfde manier zou moeten als bij wegen, maar er zit nergens een upgraden knop.

Zoektochten op internet laten resultaten zien van Transport Fever 1, dus dat schiet niet op :(

Edit: Gevonden. Lijkt een bug te zijn dat als je begint voordat je electrische rails kan die upgrade tool pas te zien is als je het spel opnieuw laadt. Treintje rijdt inmiddels :)

@RobinNL ik heb deel 1 nooit gespeeld, dus daar kan ik je niet mee helpen helaas.
Is dat niet met deze button? https://i.imgur.com/fZgedmM.png

[My Home Automations]

• ElPaco
Die button zit er alleen bij wegen. Bij rails is wel een vergelijkbare knop, maar die zag ik niet tot ik het spel opnieuw opstarte. Nu zie ik hem wel, en heb ik hem al veelvuldig gebruikt :)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
RobinNL schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:30:
Ik zit de afgelopen tijd een beetje dit topic te volgen rondom Transport Fever 2. Is deze game een grote vooruitgang vergeleken met de eerste Transport Fever? Ik overweeg om deel 2 aan te schaffen, maar ik zie het eerste deel nu voor €6,39 op Steam staan. Ik heb vroeger games gespeeld als OpenTTD.
Ja zeker een aanrader.
Al probeer je eerst deel 1, volgens mij krijg je dan nog eens 25% korting op deel 2.
Dus 2 spellen voor de prijs van 1.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artemivanov
Nieuwe release, lots of bug fixes en:

Added train editing feature
Added cargo load ratio feature
Added Set line - New line feature

Fijn dat er zo snel al actie is op bepaalde functionaliteit die in TF1 ook beschikbaar was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Pfff wat is dit spel verslavend zeg!!!

Voor je het weet ben je een paar uur verder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Die modulaire stations lukken mij totaal niet. Ik zie ook geen duidelijk tutorial die aan kan geven wat ik fout doe..

Heb nu al een hoop geprobeerd, onderstaande is er 1 van, de terminals worden niet goed opgenomen in het spel. Ik doe nu de campaign nog, maar of ik deze nu zelf van scratch maak of de bestaande aanpas. Ik kom niet verder dan een 2 terminal modulair maken, meer dan 2 klopt er niks meer van (soms ziet het spel zelf 1 baan als 2 terminals :-/ )

Iemand enig idee?

TF2_modulair

Nog 1, zo simpel mogelijk:

TF2_modulair2

[ Voor 34% gewijzigd door Fore! op 22-12-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Fore! schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:58:
Die modulaire stations lukken mij totaal niet. Ik zie ook geen duidelijk tutorial die aan kan geven wat ik fout doe..

Heb nu al een hoop geprobeerd, onderstaande is er 1 van, de terminals worden niet goed opgenomen in het spel. Ik doe nu de campaign nog, maar of ik deze nu zelf van scratch maak of de bestaande aanpas. Ik kom niet verder dan een 2 terminal modulair maken, meer dan 2 klopt er niks meer van (soms ziet het spel zelf 1 baan als 2 terminals :-/ )

Iemand enig idee?

[Afbeelding: TF2_modulair]

[Afbeelding: TF2_modulair2]
Volgens mij zie je pas de terminal nummers als je er een lijn op hebt aangesloten.
In geval van 1 baan met 2 terminals (lijnen) dan kun je bij configuratie van het station instellen welke lijn waarop moet uitkomen.

Let wel, ik snap er ook vaak weinig van en ben nog lerende in het spel. Dus of wat ik zeg helemaal juist is weet ik ook niet.
Ik heb bijvoorbeeld lang zitten prutsen om ergens goods te krijgen terwijl dat niet lukte.
Blijkt dat je de volledige logistieke route eerst af moet hebben voordat er goods worden verplaatst.
Ik begrijp niet dat de game op die manier is gemaakt. Je moet dus wel vanaf een eind bestemming terugbouwen tot de bronnen want anders zijn je vehicles eerst niets aan het vervoeren (en kost wel geld om ze te laten rijden) totdat de eindbestemming bereikt is.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Fore! schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:58:

Iemand enig idee?

[Afbeelding: TF2_modulair]

[Afbeelding: TF2_modulair2]
Dit komt (volgens mij) omdat je afhankelijk van het type station (in dit geval) de terminals in kan stellen.

Je hebt nu op het icoon voor het passagiersstation geklikt, dus zie je enkel de terminals die passagiers accepteren.
Als je op het icoon voor het goederenstation klikt zie je enkel de terminals die goederen doen. Je moet bij dergelijke combistations (ook bij trucks, boten en vliegtuigen dus) goed opletten op welk van de iconen je klikt.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
ElPaco schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:43:
[...]

Dit komt (volgens mij) omdat je afhankelijk van het type station (in dit geval) de terminals in kan stellen.
Dit was inderdaad gaande.. heel erg bedankt, nu snap ik wat er gebeurd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:14
Ik heb hem ook maar even gekocht, 1 had ik al dus 25 procent korting :)
Je merkt meteen dat heel veel pijnpunten uit deel 1 zijn opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
PuckStar schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:19:
[...]

Volgens mij zie je pas de terminal nummers als je er een lijn op hebt aangesloten.
In geval van 1 baan met 2 terminals (lijnen) dan kun je bij configuratie van het station instellen welke lijn waarop moet uitkomen.

Let wel, ik snap er ook vaak weinig van en ben nog lerende in het spel. Dus of wat ik zeg helemaal juist is weet ik ook niet.
Ik heb bijvoorbeeld lang zitten prutsen om ergens goods te krijgen terwijl dat niet lukte.
Blijkt dat je de volledige logistieke route eerst af moet hebben voordat er goods worden verplaatst.
Ik begrijp niet dat de game op die manier is gemaakt. Je moet dus wel vanaf een eind bestemming terugbouwen tot de bronnen want anders zijn je vehicles eerst niets aan het vervoeren (en kost wel geld om ze te laten rijden) totdat de eindbestemming bereikt is.
Dit ligt aan de moeilijkheidsgraad van je game. Op easy kun je altijd goods vervoeren. En bij hard is de productie afhankelijk van de vraag in de stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoop wel dat ze de performance nog weten te verbeteren.. M'n RTX2060 Super heeft het bijzonder zwaar, zelfs met alles op medium. Constant 70-75c en 100% fans..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
WeHoDo schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:03:
[...]

Dit ligt aan de moeilijkheidsgraad van je game. Op easy kun je altijd goods vervoeren. En bij hard is de productie afhankelijk van de vraag in de stad.
Dus de campaigns zijn allemaal Hard?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
PuckStar schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:46:
[...]

Dus de campaigns zijn allemaal Hard?
Nee, dacht dat je free game bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:36

Distortion

Bottle to Throttle

kan iemand mij helpen bij het volgende:

Ik heb een cargo treinstation geplaatst. De afstand naar de boomkapperij is net iets te ver. Als ik een truckstation plaats tussen de boomkapperij en het treinstation, worden zowel de boomkapperij als het treinstation wit, wat zou betekenen dat ze in range moeten zitten toch? Ik heb een trein voor het vervoer van logs op de lijn gezet naar de zagerij.

Er wordt niks vervoerd.

Moet ik alsnog trucks gebruiken voor het vervoer van de truckstation naar het treinstation?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Ja, 1 truckstation kan niet een input en een output tegelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Oplossing is toch gewoon het treinstation dichterbij de boomkapperij plaatsen?

Overigens zou (als het dus wit is geworden) gezien moeten worden als 1 station?
Dus een station met trucks en met treinen.Maar blijkbaar is dat nog niet zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ja, dat zou idd kunnen. Maar ik heb het station bij een stad geplaatst, waardoor ik het later ook voor passengers kan gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Iemand enig idee of er een sneltoets is om bijvoorbeeld een weg/spoor te upgraden?
Ik moet nu telkens de 'upgrade' knop indrukken maar mijn voorkeur gaat uit naar een sneltoets.
In de instellingen kan ik er niet 1,2,3 iets over terugvinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik heb Transport Fever 2 inmiddels gekocht en ik geniet echt van de game. Het voelt voor mij als oude OpenTTD tijden, maar dan echt in 3D. Ik zit met 1 dingetje...

Ik wil het graan van de boerderij naar de stad krijgen, maar op de boerderij wordt wel geproduceerd, maar ik krijg dit niet op m'n vrachtwagenstation. Mis ik hier iets?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
RobinNL schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 11:52:
Ik heb Transport Fever 2 inmiddels gekocht en ik geniet echt van de game. Het voelt voor mij als oude OpenTTD tijden, maar dan echt in 3D. Ik zit met 1 dingetje...

Ik wil het graan van de boerderij naar de stad krijgen, maar op de boerderij wordt wel geproduceerd, maar ik krijg dit niet op m'n vrachtwagenstation. Mis ik hier iets?
Eerste gedachte zou zijn, exporteer je het wel naar een stad dat op eten/voedsel zit te wachten?
En is je station wel op de juiste plek in die stad neergezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Graan moet ook niet naar de stad, maar naar een voedselfabriek. En voedsel moet vervolgens naar een stad die erom vraagt.

Let op dat vrachtwagenstations verbonden zijn met de boerderij/fabrieken (direct of via een stukje weg), als je op het station klikt moet de boerderij/fabriek wit worden als teken dat het verbonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YouTube: Fredbreaks

Timelaps in het duits, maar met beetje bouwen kan je echt wat mooi spul maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-01 16:42
Iets geks in mijn huidige netwerk. Ik heb één trein A -> B via o.a. C. En een trein D -> B ook via C. Het laatste stukje rijden dus beide lijnen samen. Echter stapt nu een groot deel van de passagiers van lijn 1 uit op station C om te wachten op een trein van lijn 2. Daardoor komen ze dus later aan op hun eindbestemming dan in het geval dat ze blijven zitten in lijn 1.

psn: t-zakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Da's toch een typisch TF dingetje?
Treinen gaan helemaal leeg op het eerstvolgende station dat ze aandoen.
Was in TF1 ook al zo (waar het bij bussen/trams wonderlijk genoeg niet zo werkt).

Speel TF2 nu ook alweer even en geniet er met volle teugen van.
TF1 ook heel veel gespeeld maar daar had ik op een gegeven moment veel gedoe met mods icm. savegames.
TF2 speel ik nog zonder (externe) mods.
Zat afgelopen week een stream van Squirrel te bekijken en die had 1 hilarische mod: de explosie die je hoort bij het verwijderen van dingen had hij vervangen door een of andere soundbite van een mede-streamer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Elke passagier heeft z'n eigen 'weg' van A naar B, maar houd rekening met hoevaak een trein bij een station komt (interval), hoe vaker, hoe sneller ze dus de andere route pakken.

Als je bv een A-B-C trein hebt en een C-B-A-B (dus heen en weer langs B), zullen toch veel vanaf eerste trein overstappen naar de tweede, omdat die hogere interval heeft. Erger wordt het wanneer je een A-B trein en een A-B-C-B hebt, alles gaat overstappen naar die A-B.

Ik probeer ook zo min mogelijk overlapping te hebben in treinen, ik doe liever een A-B en B-C (en optioneel A-C), zodat nergens overlapping zit. Irritant is alleen dat stations met een midden-rails (zonder station) niet goed door treinen worden gezien, moet je weer met waypoints werken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:20
Wat een geweldige game, eindelijk weer eens een ouderwets tycoon gevoel. Jammer dat er zo weinig aandacht is voor dit 2e deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 16:32

KrazyJay

Dutchy88 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:33:
Wat een geweldige game, eindelijk weer eens een ouderwets tycoon gevoel. Jammer dat er zo weinig aandacht is voor dit 2e deel.
Het is een prachtig spel, visueel, en heb er na het werk al 12 uurtjes op zitten, maar de manier waarop industrie werkt trekt me niet, ik kan de klik niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

KrazyJay schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:48:
[...]

Het is een prachtig spel, visueel, en heb er na het werk al 12 uurtjes op zitten, maar de manier waarop industrie werkt trekt me niet, ik kan de klik niet maken.
Dit was voor mij ook niet duidelijk. Maar het lijkt erop dat hoe hoger de vraag is om een bepaald product op het eind, hoe hoger de productie wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 16:32

KrazyJay

Distortion schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:07:
[...]

Dit was voor mij ook niet duidelijk. Maar het lijkt erop dat hoe hoger de vraag is om een bepaald product op het eind, hoe hoger de productie wordt
Zo ver was ik. Heb Train Fever en Transport Fever vanaf release gespeeld. Dat ging goed, maar hier zijn de mechanics veranderd (bronnen en verdere schakels in de keten hebben verschillende maximum capaciteiten en de steden accepteren niet meer alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
KrazyJay schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:18:
[...]

Zo ver was ik. Heb Train Fever en Transport Fever vanaf release gespeeld. Dat ging goed, maar hier zijn de mechanics veranderd (bronnen en verdere schakels in de keten hebben verschillende maximum capaciteiten en de steden accepteren niet meer alles.
Is er een specifiek iets wat je niet begrijpt? Of is het gewoon een kwestie van inkomen omdat het allemaal net anders is?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:20
KrazyJay schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:48:
[...]

Met wat aanpassingen hier en daar is het wel mogelijk om de industrie lekker te laten werken ben ik achter. Zo is er al een mod om de productie te verbeteren en ook een mod zodat de steden vraag krijgen naar andere/meer producten.

Zie: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1948734569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Industrie is niet zo'n probleem vind ik maar wat mij wel verbaast is dat als ik 100 jaar heb gespeeld de steden amper gegroeid zijn. Zelfs met bus en treindiensten die verlies maken schiet het nog niet op.

Wat verder jammer is dat steden maar om 2 producten vragen of gespecialiseerd zijn.
Elke stad heeft toch voedsel en brandstof nodig zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

webgangster schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:31:
Industrie is niet zo'n probleem vind ik maar wat mij wel verbaast is dat als ik 100 jaar heb gespeeld de steden amper gegroeid zijn. Zelfs met bus en treindiensten die verlies maken schiet het nog niet op.
klik op de stad, je ziet dan diverse targets en met een target-growth, hoe hogere transportrate en materials leveringen, hoe groter de stad wordt. Transportrate rate is niet alleen busjes in een stad rondrijden, maar ook bewoners naar werk en shops kunnen laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-03 22:16
Ik heb het spel net gekocht, en ben bezig met een normale map. Een ding snap ik niet: hoe kan ik eenvoudig een trein uitbreiden met een extra wagon? De trein naar het depot rijden helpt niet echt, aangezien er geen optie lijkt te zijn om een wagon te koppelen aan de trein. De trein selecteren en daarna een wagon kopen werkt in ieder geval niet, hij wordt dan niet automatisch gekoppeld. Weet iemand hoe dat zit?

OK, never mind, is inmiddels gelukt (noob dat ik ben), heb het knopje 'edit selected vehicle' inmiddels gevonden 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Crazz op 02-01-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 12:27

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Crazz schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:48:
Ik heb het spel net gekocht, en ben bezig met een normale map. Een ding snap ik niet: hoe kan ik eenvoudig een trein uitbreiden met een extra wagon? De trein naar het depot rijden helpt niet echt, aangezien er geen optie lijkt te zijn om een wagon te koppelen aan de trein. De trein selecteren en daarna een wagon kopen werkt in ieder geval niet, hij wordt dan niet automatisch gekoppeld. Weet iemand hoe dat zit?

OK, never mind, is inmiddels gelukt (noob dat ik ben), heb het knopje 'edit selected vehicle' inmiddels gevonden 8)7
Als ik me niet vergis moet je de trein naar het depot laten rijden. Daar zodra die gestopt is dubbelklikken zodat die in dat koop ding komt te staan. Daarna kun je er een wagon aan toevoegen.

De andere (makkelijkere maar duurdere) manier is om gewoon de gehele trein te vervangen 8)7

-Te huur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
De nog veel makkelijker manier is op de trein klikken, ´Manage vehicle´ en vervolgens op het gereedschapssleutel icoon klikken. Dan kan je gewoon de huidige trein on-the-fly aanpassen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

ElPaco schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:32:
De nog veel makkelijker manier is op de trein klikken, ´Manage vehicle´ en vervolgens op het gereedschapssleutel icoon klikken. Dan kan je gewoon de huidige trein on-the-fly aanpassen.
Dat is de makkelijkere maar duurdere manier aangezien de gehele trein vervangen wordt. Een beetje idioot dat het zo lastig moet om een karretje toe te voegen.

-Te huur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• artemivanov
Yagermeister schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:04:
[...]

Dat is de makkelijkere maar duurdere manier aangezien de gehele trein vervangen wordt. Een beetje idioot dat het zo lastig moet om een karretje toe te voegen.
Nee.
Er zijn (sinds de patch) 2 opties:
Edit vehicle
Replace vehicle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

artemivanov schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:26:
[...]

Nee.
Er zijn (sinds de patch) 2 opties:
Edit vehicle
Replace vehicle
Moet ik hem toch maar weer eens opstarten dan :>

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of ik hier ook goed zit voor Transport Fever 2, als dat niet zo is, hoor ik dat graag.
Ik heb net in een game een enkel-spoors lijntje aangelegd om 1 stoomtrein heen en weer te laten pendelen om stenen over te brengen naar een stad. Echter om een of andere reden (en ik zie niet waarom) heeft de trein als hij naar het volgende station gaat te wachten en ik begrijp niet waarom. Als melding zie ik staan waiting for free path, maar die is er, want het spoor is exclusief voor die trein. Omkeren helpt ook niet. Iemand van jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Voor TF2 zit je hier ook goed ja. Zou je me je save file kunnen sturen dan kan ik even voor je kijken.

Waiting for free path betekent dat de trein denkt dat de track niet vrij is (omdat er bijvoorbeeld een tweede trein op rijdt).

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@ElPaco Ik zit te kijken waar ik de map met de saves kan vinden, maar voor wat ik zo vind op het web, heb ik geen map 446800? Ik heb de game via Steam, weet niet of dat wat uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
@CH4OS Het zou in de map C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Transport Fever 2\save\ moeten staan.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zelfs in mijn %appdata% (dat uitkomt bij wat jij aangeeft) heb ik geen Transport Fever 2 map. Op mijn M.2 SSD vind mijn PC ook geen map met Transport Fever 2?

EDIT:
Ik heb de oorzaak ook al gevonden. Ik heb schijnbaar een kruising gemaakt. Even seinen plaatsen should do the trick... :X

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Hmm, zou je dan eens een screenshot kunnen maken van hoe je track loopt? Misschien dat daar al iets op te zien is.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

@CH4OS, Misschien in de install folder van steam? dus program files / steam / savegame?

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Jelte,89 Ik heb in de installatie folder zo te zien alleen de gewone installatie folder, geen mapje genaamd save, saves, savegames of zo. Maar intussen heb ik het opgelost; er was een kruising waar ik geen seinen bij had gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:56
Zeg nou dat ik best veel Cities:Skylines heb gespeeld en een beetje moe ben van weer de zoveelste gris (ik loop niet over van creativiteit nee 😇), is Transport Fever dan een leuke afwisseling? Of meer van hetzelfde?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iamerwin schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:13:
Zeg nou dat ik best veel Cities:Skylines heb gespeeld en een beetje moe ben van weer de zoveelste gris (ik loop niet over van creativiteit nee 😇), is Transport Fever dan een leuke afwisseling? Of meer van hetzelfde?
totaal andere game met heel andere focus.. (transport van goederen ipv steden bouwen/plannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm, schijnbaar is de mod 'A380 pack' (ik geloof dat dit een mod is dat de Airbus A380 toevoegt aan de game) verwijderd van de workshop. An sich geen probleem, maar wel vervelend voor mij; schijnbaar zat het in mijn savegame, maar doordat de mod nu mist, kan ik niet verder met mijn savegame. Iemand enig idee wat ik nu kan doen om de savegame toch werkbaar te maken? Ik heb nog geen vliegtuigen in mijn savegame, dus in dat opzicht zou ik geen last ervan krijgen of zo.

EDIT:
Ik heb zo het vermoeden dat het deze mod moet zijn, gezien deze nu ook een foutmelding geeft in de Workshop; https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1959298760.

Ook kwam ik https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1753218486 tegen, de A380 pack, maar dan voor Transport Fever 1, daarin meldt iemand ook dat bovenstaande mod exact hetzelfde is als laatstgenoemde. Ik kan mij niet voorstellen dat er copyright infrigements zijn op mods?

EDIT2:
Oeh! Iemand heeft een mod gemaakt dat de muziek van Transport Tycoon Deluxe toevoegt; https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1938560583

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 11-01-2020 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die A380 pack gebruikt de 'verkeerde' methode van file-modding, direct in bepaalde bestanden ipv 1 of ander bestaan, zodat er grote kans is dat deze een collision krijgt met andere mods, stond in 1 van de reacties. Verder bleek dat ding bizar laag van kwaliteit te zijn, gok dat die combo dus resultaat heeft gegeven dat hij is verwijderd.

Maar je kan toch load game -> plusje -> mod uitschakelen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@SinergyX Thanks voor de info! Ik keek totaal over het plusje heen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik snap weer iets niet helemaal. Ik heb een fuel factory met onder andere 3 perrons om fuel op te halen.
Op dit moment er een trein te wachten op perron 1 (lijn 16)en die laad heel langzaam nieuwe fuel. Waarom is perron 3 (lijn 14 en 15) overvol (zie uitroepteken) en wordt dat niet geladen in de trein die op perron 1 staat te wachten?
Waarom distribueert de fabriek het niet beter over de perrons.
https://i.imgur.com/qgfwrA3.jpg
https://i.imgur.com/acaSJHh.png

Het is wel zo dat lijn 14 en 15 dus beiden op perron 3 stoppen terwijl lijn 16 in zijn 1tje op perron 1 zit.
Zou het daarmee te maken hebben?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
Je goederen hebben een bestemming. Blijbkaar gaat er gewoon niet zo gek veel spul mee naar de bestemming van lijn 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
anboni schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:33:
Je goederen hebben een bestemming. Blijbkaar gaat er gewoon niet zo gek veel spul mee naar de bestemming van lijn 16.
Toch wel en zelfs meer dan de andere 2 lijnen, 176.
https://i.imgur.com/qsMbvd7.png

Andere 2 steden fuel nodig:
134
116

Of kijkt de fabriek ook naar wat er al geleverd is denk je?
Die 176 is al wel 119 geleverd.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
PuckStar schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:43:
[...]

Toch wel en zelfs meer dan de andere 2 lijnen, 176.
https://i.imgur.com/qsMbvd7.png

Andere 2 steden fuel nodig:
134
116

Of kijkt de fabriek ook naar wat er al geleverd is denk je?
Die 176 is al wel 119 geleverd.
Is het gebied wat om fuel vraagt op je bestemming wel bereikbaar vanaf het treinstation?

In grote steden heb ik vaak vanaf het trein station nog vrachtwagens rijden naar verschillende punten in de stad om zo alles te kunnen 'voeden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo irritant dat screenshots vanuit Windows gewoon een zwart scherm blijven geven, had stuk of 20 screenshots gemaakt, allemaal zwart scherm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:08:
Zo irritant dat screenshots vanuit Windows gewoon een zwart scherm blijven geven, had stuk of 20 screenshots gemaakt, allemaal zwart scherm :/
Ja klopt. Effe Alt-Enter doen zodat het een venster wordt. Dan werkt screenshot wel.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05 10:39
Ha Medetweakers,

Ik ben me ook in TF2 aan het vastbijten.
Weet een van jullie of en hoe je de max capiciteit van een cargo dock kan uitbreiden?

Het is voor mij toch deels een beperking dat ik niet genoeg klaar kan hebben staan zonder goederen te verliezen aan overvolle docks.

Voorbeeld situatie is dat ik erts verscheep met schepen 2x 50 capacity en het cargodock al "overvol" is bij 70 -75 zoiets. Dat betekent dat er goederen verloren gaan, wil ik dat tegengaan moet ik meerdere schepen inzetten waardoor ze in de haven blijven wachten waardoor ze minder efficiënt worden.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 14:05
Esso21 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:13:
Ha Medetweakers,

Ik ben me ook in TF2 aan het vastbijten.
Weet een van jullie of en hoe je de max capiciteit van een cargo dock kan uitbreiden?

Het is voor mij toch deels een beperking dat ik niet genoeg klaar kan hebben staan zonder goederen te verliezen aan overvolle docks.

Voorbeeld situatie is dat ik erts verscheep met schepen 2x 50 capacity en het cargodock al "overvol" is bij 70 -75 zoiets. Dat betekent dat er goederen verloren gaan, wil ik dat tegengaan moet ik meerdere schepen inzetten waardoor ze in de haven blijven wachten waardoor ze minder efficiënt worden.

Alvast bedankt :)
Ja kan de capaciteit niet vergroten, zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:08:
steam screenshot niet gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mschol schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:40:
[...]
steam screenshot niet gewoon een optie?
Ben juist blij dat ik eindelijk steam zo ver mogelijk op de achtergrond heb draaien, ik heb niets aan sociale zooi, niets aan alle store-acties, ga ik zeker niet mijn screenshots op gooien.
Reinder83 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:41:
[...]

Ja kan de capaciteit niet vergroten, zie ook hier
Er zijn mods met capaciteit multipliers voor bv trein, truck en boot, zijn er al genoeg van te vinden in de store, alleen kan je dan geen achievements meer halen (waar natuurlijk weer een mod voor is :P).

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 19-02-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
Bedankt voor jullie reacties,

Helaas, Wellicht dat dit in de toekomst nog wordt aangepakt dan. Mods zijn idd een oplossing maar wil nu nog vanilla spelen :) Heb altijd de neiging om het te overdoen. (Elke interessante mod toevoegen aan it spel zonder dat je ze echt gebruikt bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Laatst online: 23-05 10:26

winDOS

6.22

Esso21 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:12:
Bedankt voor jullie reacties,

Helaas, Wellicht dat dit in de toekomst nog wordt aangepakt dan. Mods zijn idd een oplossing maar wil nu nog vanilla spelen :) Heb altijd de neiging om het te overdoen. (Elke interessante mod toevoegen aan it spel zonder dat je ze echt gebruikt bijvoorbeeld)
Je kan de capaciteit van een dock zonder mods wel groter maken door een large dock te gebruiken. Plaats je er 2 naast elkaar heb je nog meer capaciteit.
Kleine docks zijn zeker later in de game nutteloos omdat schepen veel meer kunnen vervoeren dan een dock kan vasthouden.

Zo werkt het ook met trein platformen, busstations en vrachtwagen platformen.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
is er een mod of manier om bussen enzo op de een of andere makkelijke manier te spreiden als ze uit het depot komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 16:16
mschol schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:31:
is er een mod of manier om bussen enzo op de een of andere makkelijke manier te spreiden als ze uit het depot komen?
Dat doet het spel automatisch, voor zover ik weet.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esso21
winDOS schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:52:
[...]
Je kan de capaciteit van een dock zonder mods wel groter maken door een large dock te gebruiken. Plaats je er 2 naast elkaar heb je nog meer capaciteit.
Betreft dit enkel grote docks dan? Want bij de kleine krijg ik dit namelijk niet voor elkaar :-(

• winDOS
  • Laatst online: 23-05 10:26

winDOS

6.22

Esso21 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:36:
[...]

Betreft dit enkel grote docks dan? Want bij de kleine krijg ik dit namelijk niet voor elkaar :-(
Blijkbaar zit ik onzin uit te kramen. Het werkt alleen maar bij trein en vrachtwagen platformen.

Hier wel wat tips om de capaciteit te verdubbelen:

https://amp.reddit.com/r/...o_double_harbor_capacity/

C:\>Signature.bat

• Esso21
@winDOS

Ik heb die redditpagina ook bekeken. Het zorgt er voordat een cargodock gebruikt kan worden door 1 lijn waardoor de capaciteit "verdubbeld" als je normaliter beide kanten van het dock gebruikt.

Ik heb nu door dat small dock is max 70 en big is voor 240 voordat je overload.

Ik ga nu experimenteren met 2 landings op het laadstation zodat de lading over docks verdeeld kan worden. Mocht dat niet werken ga ik proberen 2 docks naast elkaar te bouwen en dan een lijn via 3 punten te laten varen met 2x 50% pick up. Ben alleen bang dat de verdeling per dock geen 50-50 gaat worden, verwacht dat de cargo voornamelijk de kortste route gaan volgen.

• mschol
  • Niet online
Flex0r schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Dat doet het spel automatisch, voor zover ik weet.
hmm, oke.. nog niet opgevallen,

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 23:04
nog andere mensen die last hebben van verschrikkelijk slechte performance van TF2? Met een paar mods word het echt een stotterende bende na een uurtje spelen.

Ik begreep dat TF2 heel erg CPU bound is dus zat eraan te denken mijn CPU te upgraden naar Ryzen 5 3600 (heb nu een ryzen 3 1200 OCed naar 4ghz). Maar als ik in HWmonitor kijk dan is mijn cpu maar 50% belast op alle cores tijdens het spelen.

Heb ook het idee dat de laatste patch een memoryleak oid is ingeslopen, kan me niet herrineren dat het bij release zo dramatisch was als het nu is.

Voor mij de i.i.g. de fun er compleet af zo.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Esso21 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:57:
@winDOS

Ik ga nu experimenteren met 2 landings op het laadstation zodat de lading over docks verdeeld kan worden. Mocht dat niet werken ga ik proberen 2 docks naast elkaar te bouwen en dan een lijn via 3 punten te laten varen met 2x 50% pick up. Ben alleen bang dat de verdeling per dock geen 50-50 gaat worden, verwacht dat de cargo voornamelijk de kortste route gaan volgen.
Niet qua route, maar interval en 'capacity' van een lijn bepaald dit. Ik heb bv 2 identieke vluchten lopen met 4 cargovliegtuigen, die wordt bijna perfect 50/50 gedaan, maar een korte lijn met 1 trein krijgt aanzienlijk minder dan een langere met 4 treinen erop.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Esso21 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:36:
Meestal kun je als je het station / dock / vliegveld / laadplek selecteert, kiezen voor modify. Dan kun je ook extra zaken plaatsen.

• Esso21
@SinergyX

Dat klinkt al veelbelovend. Echter is dat wel de omgekeerde situatie, 2 lijnen op 1 laadstation.

Aan de laadkant dus dock A en B en bestemming C.

Lijn zal langs A gaan, 50% oppikken. Naast A ligt B. Hier de andere 50% ophalen. Vervolgens na C.
Eventueel om de balans te houden kan ik er voor kiezen om ABCBAC in te stellen als volgorde.

Als dit werkt zou je dus op deze manier je laadcapaciteit per locatie kunnen verhogen.

Ik heb dit al geprobeerd met 2 aanlegplaatsen op 1 dock maar dan geeft de game een foutmelding dat er 2x dezelfde bestemming achter elkaar is toegevoegd.

Edit:

Bovenstaande tactieken werken ook niet. Goederen kiezen altijd de dichtstbijzijnde haven en laten de andere compleet links liggen helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Esso21 op 20-02-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 09:50
Als OpenTTD veteraan volg ik dit topic al een tijdje. TF2 ... kopen of niet? De graphics zien er supertof uit, maar ik lees her en der toch dat het weinig micromanagement bevat. Hoe zit dat nou? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Benga schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:36:
Als OpenTTD veteraan volg ik dit topic al een tijdje. TF2 ... kopen of niet? De graphics zien er supertof uit, maar ik lees her en der toch dat het weinig micromanagement bevat. Hoe zit dat nou? :D
Als mede-OpenTTD-veteraan kan ik je Factorio adviseren :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 09:50
Bart ® schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:41:
[...]

Als mede-OpenTTD-veteraan kan ik je Factorio adviseren :).
Aha, een man/vrouw met ervaring! Ik ben OpenTTD beginnen herspelen door die Zbase & FIRS mod. Voelt toch wel enigszins aan als een nieuwe game voor mij. Zal die Factorio & TF2 eens trailen op Steam.

Merci voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Benga schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:46:
[...]

Aha, een man/vrouw met ervaring! Ik ben OpenTTD beginnen herspelen door die Zbase & FIRS mod. Voelt toch wel enigszins aan als een nieuwe game voor mij. Zal die Factorio & TF2 eens trailen op Steam.

Merci voor de tip!
Factorio heeft ook een gratis demo, kun je zonder gedoe checken of het wat is. Maar goed, verder maar weer ontopic hier met TF :P.

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste