• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:09
marijn15 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Moest om het laatste wel lachen, erg herkenbaar. Hoop ook inderdaad dat ze daar een beter oplossing voor vinden. Ik hoop ook dat ze wat meer verdiepen in de signalen en het plaatsen daarvan, echt een kriem om ze één voor één te plaatsen.
Met signalen heb ik nog niet zo'n probleem. Vaak in werelden die starten in begin 1900 is het al snel te duur voor maandelijkse kosten om teveel seinen te hebben. Geleidelijk uitbouwen en bijklikken naar mate de tijd vordert en de spoorintensiteit toeneemt. Tenminste dat doe ik dan altijd. Misschien handig als je dubbelspoor hebt het tegelijk kunt inklikken. Alleen hoe weet het programma als je 4 sporen hebt welke richting het moet hebben? met signalen is dat nog niet zo eenduidig in veel situaties. Misschien bij klaverbladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 18-07-2025 00:18 ]

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04:39
Eerste dev blog, waarin ze ook dieper ingaan op de nieuwe environment generation.

https://www.transportfever3.com/news/dev-blog-1-environment/

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:37
Hopelijk zitten er weereffecten in!

• marijn15
Interview met Colonel Failure, community manager bij transport fever 3. Best wat nieuwe informatie, maar ook wat nieuwe beelden om te zien.

YouTube: All about TRANSPORT FEVER 3 | Gamescom 2025

• marijn15
Meer uitleg over de nieuwe industrie, al kon ik er niet veel nieuws uit halen.
  • 30+ aan verschillende industrieën
  • steden kunnen een vraag hebben van 12 producten
  • Boeken en bier zijn één van de nieuwe industrieën
  • Industrie werken nu met bonussen, door producten of werknemers te leveren
  • aanpassingen aan landschap heeft nu gevolgen. Voorbeeld uit video waarbij velden van een boerderij worden verwijderd, impact heeft op productie van de boerderij
YouTube: Transport Fever 3 - First Look: Industries and Cargo

[ Voor 59% gewijzigd door marijn15 op 30-08-2025 14:20 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
marijn15 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:24:
Meer uitleg over de nieuwe industrie, al kon ik er niet veel nieuws uit halen.
  • 30+ aan verschillende industrieën
  • steden kunnen een vraag hebben van 12 producten
  • Boeken en bier zijn een van de nieuwe industrieën
  • Industrie werken nu met bonussen, door producten of werknemers te leveren
  • aanpassingen aan landschap heeft nu gevolgen. Voorbeeld uit video waarbij velden van een boerderij worden verwijderd, impact heeft op productie van de boerderij
YouTube: Transport Fever 3 - First Look: Industries and Cargo
het is al even geleden voor mij maar volgens mij in TF2 had het verwijderen van velden ook al gevolgen toch?

• marijn15
Nieuwe dev blog, niet zo heel spannend, gaat een beetje door op de vorige video
https://www.transportfeve...e-2-industries-and-cargo/

• MarkEijnden
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ben weer begonnen aan TF2 en begin een beetje mods erbij te gooien.
Heb inderdaad al de auto signal mod en de parralel mod (maar die zie ik nog niet verschijnen). Heb ook al de DMA truck station mod, maar ook die zie ik nog niet. Mogelijk nog wat meer mods die er langzaam maar zeker bij komen.

Nu nog een goeie map, de standaard maps zijn toch wat saai en vaak hetzelfde. Tips zijn welkom.

Weet niet of ik TF3 meteen ga halen, misschien eerst maar even wat bugs eruit laten halen en dan een keer in de sale.

• marijn15
YouTube: Transport Fever 3 - Vehicle Trailer

https://www.transportfever3.com/news/vehicle-trailer/

Aandacht voor de nieuwe voertuigen, maar er is ook nieuwe infrastructuur te zien. Lijkt ook gehint te worden na toerisme

[ Voor 33% gewijzigd door marijn15 op 29-10-2025 19:21 ]

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 14:10
Ik zie kort dat er een tram station ondergronds is.
Ik hoop dat je de lijn dus ook totaal ondergronds kan maken (dus metro)
Want dat mis ik wel in het huidige spel

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:02
YouTube: Transport Fever 3 - First Look: Infrastructure
Verdere toelichting over de verbeteringen aan de infrastructuur. Ik ben enthousiast dat wegen veel beter en secuurder aangelegd kunnen worden. Ook de aanpassingen voor voorrang op lijnen is erg welkom.

[ Voor 15% gewijzigd door MyUtd4Life op 23-12-2025 00:13 ]

FIFA Benelux Administrator

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 13:07
én lane control!
Er komen echt veel verbeteringen in waarbij je merkt dat de ontwikkelaar luistert naar de feedback in de (citybuilding)community.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inderdaad, ze lijken alles nu in te bouwen waar ik nu mods voor gebruik, maar zie ook dat de oprit/afrit op een snelweg een stuk realistischer is (was altijd mijn hekelpunt). Zit er heel goed uit :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• marijn15
MyUtd4Life schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 00:13:
YouTube: Transport Fever 3 - First Look: Infrastructure

[YouTube: Transport Fever 3 - First Look: Infrastructure]

Verdere toelichting over de verbeteringen aan de infrastructuur. Ik ben enthousiast dat wegen veel beter en secuurder aangelegd kunnen worden. Ook de aanpassingen voor voorrang op lijnen is erg welkom.
Weer een devblog, die dieper in gaat op de nieuwe mogelijkheden qua infrastructuur. Zitten veel kleine maar fijne verbetering in. Ik ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe tram - trein verbinding gaat werken.
https://www.transportfeve...episode-3-infrastructure/

[ Voor 7% gewijzigd door marijn15 op 16-01-2026 01:58 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

marijn15 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 01:57:
[...]

Weer een devblog, die dieper in gaat op de nieuwe mogelijkheden qua infrastructuur. Zitten veel kleine maar fijne verbetering in. Ik ben ook erg benieuwd hoe de nieuwe tram - trein verbinding gaat werken.
https://www.transportfeve...episode-3-infrastructure/
We’re on track to release the full game later this year. As soon as we can confirm the launch date we’ll announce it everywhere!
Als GTA6 ook released wordt dit jaar zou dat wel kut zijn, wil heel graag TF3 spelen maar GTA6 staat net even hoger op m'n lijstje ;)

Verder wel super!

Ben trouwens benieuwd hoe een situatie als de middelste in dit plaatje in de praktijk zou werken
https://www.transportfeve...devBlog_3_highway_v02.png

Je zou maar op de middelste baan rijden en plotseling moeten kiezen, links of rechts :o

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Shadow_Agent Ik dan eerder met de situatie links. Van 3 naar 2 baans, welke pak je dan wanneer je op de middelste rijdt?

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

CH4OS schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:27:
@Shadow_Agent Ik dan eerder met de situatie links. Van 3 naar 2 baans, welke pak je dan wanneer je op de middelste rijdt?
Haha ja die is ook super onrealistisch :D

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Shadow_Agent schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:31:
Haha ja die is ook super onrealistisch :D
Voor Nederlandse begrippen misschien, in landen als België, Duitsland en Frankrijk, komen ze zelfs voor (in elk geval de linker).

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 22:31
Is in Nederland ook geen issue omdat men toch al voor het grotendeel onnodig links rijdt!

PSN: Flix20-NL

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:42
Die linker zouden we in Nederland toch zo doen :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gg-_0b1YKUDdqmMskFB8Qqtel0o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RH61POEWM70q0Wv1lK7K2N97.png?f=user_large

De andere twee zijn niet zo'n issue, maar van de linker zou ik toch wel zenuwachtig worden eigenlijk :X

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo te zien hebben ze de mod voor lanes dan ook toegevoegd, daarmee kan je precies bepalen welke baan naar welke baan loopt, in TF2 was dat m'n go-to om files op te lossen en kruispunten beter te maken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Isane

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nu bijna meer te wachten op deze game dan op GTA6 :P Vrijwel elk aspect van TF2 waar je een mod nodig had of met instellingen moest spelen, hebben ze nu aangepakt als core-onderdeel. Maar zoals ik het begrijp zijn de modders nu al een jaar bezig met mods voor de game?

• MarkEijnden
Ziet er goed uit! Ben heel benieuwd. Ik ben altijd wel voorzichtig en zal het niet vanaf release halen waarschijnlijk, maar denk dat dit er wel een wordt voor mijn lijstje.

• Isane

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

SinergyX schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:54:
Ik zit nu bijna meer te wachten op deze game dan op GTA6 :P Vrijwel elk aspect van TF2 waar je een mod nodig had of met instellingen moest spelen, hebben ze nu aangepakt als core-onderdeel. Maar zoals ik het begrijp zijn de modders nu al een jaar bezig met mods voor de game?
Bij gebrek aan een PS5/XBOX en het feit dat die krengen stervensduur zijn pak ik deze wel op :9~

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:59

Entity

9000rpm

Ben wel erg benieuwd! Vorige delen (en daarvoor (Open)TTD) flink grijs gespeeld.

• mschol
  • Niet online
ik ben wel een 'sucker' voor fysieke edities en twijfel om die te halen :$

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mschol schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:12:
ik ben wel een 'sucker' voor fysieke edities en twijfel om die te halen :$
Ja zeg hem net ook..twijfel twijfel... :/

• marijn15
Ben wel gezwicht voor de collector edition, vooral om het artbook dat er bij zit. Vind het ook wel waard met hoeveel uren ik er al heb gestopt in Transport fever 1 en 2.

Op Reddit is er wel een klein drama over één van de gebruikte illustraties van een trein op een ticket, die ook mee wordt geleverd. Meerdere denken dat er AI Is gebruikt. iemand van Transport Fever heeft al gereageerd dat er geen AI zou zijn gebruikt, al wordt dit nog wel nagevraagd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olyi5N6EzIzycohRcV9FJ_xGczE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VFd7jvhH2IqQ9ciMpHsVTlqm.webp?f=fotoalbum_large

• Isane
Ik heb voor de ps5 planet coaster, eigenlijk is het totaal niet te doen.

Hoe speelt tf2 op de ps5?

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:35
SinergyX schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:48:
[...]

Ja zeg hem net ook..twijfel twijfel... :/
ik heb de knoop maar doorgehakt en net de key gekregen. Heb zoveel uur in de voorgangers zitten. Ben bang dat deze ook weer een “oh shit, is het alweer 3 uur” hit wordt 😂

• mschol
  • Niet online
cracking cloud schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:17:
[...]

ik heb de knoop maar doorgehakt en net de key gekregen. Heb zoveel uur in de voorgangers zitten. Ben bang dat deze ook weer een “oh shit, is het alweer 3 uur” hit wordt 😂
ik ben net ook gezwicht en de collectors editie besteld
meer dan genoeg uren in deeltje 2 gestopt om die (best stevige geprijsde) preorder te rechtvaardigen

• marijn15
Volgens DHL krijg ik het pakket vrijdag al in huis, ben benieuwd of het ook daadwerkelijk zo is.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Collectors hoef ik niet (maar ziet er wel tof uit!) maar ga toch wel de Pre-Purchase Transport Fever 3 - Deluxe Edition editie maar aanschaffen denk ik

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik heb ook heel wat uurtjes in deel 1 en 2 zitten.

Maar wat is het nut van pre-orderen, wordt de prijs bij release nog hoger ofzo?

• marijn15
Wilke schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:26:
Ik heb ook heel wat uurtjes in deel 1 en 2 zitten.

Maar wat is het nut van pre-orderen, wordt de prijs bij release nog hoger ofzo?
Niet veel, enige dat je ervoor krijgt is een extra olifant, een piramide en een boot. Als je Transport fever 2 al in je bezit hebt, krijg je een loyalties bonus van 10%, deze vervalt wel na 13 oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j1lZZXLyiohhBGQb9xZwyPXq8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/95evaoOVeBXMhrFVfZXIPUYY.avif?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door marijn15 op 26-08-2026 22:33 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Ah zo, ze hebben wat content gemaakt die straks niet iedereen heeft. Ok! De collectors edition is wel leuk bedacht, als je ze een beetje wilt sponsoren. Lijkt wel echt moeite in gestoken te zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cracking cloud schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:17:
[...]

Goed.. ik toch ook maar gedaan :D

Nu alleen even wachten op refund van Steam, kan de game via de key niet toevoegen omdat ik hem ook via de Delux had gekocht.

• mschol
  • Niet online
Wilke schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:33:
Ah zo, ze hebben wat content gemaakt die straks niet iedereen heeft. Ok! De collectors edition is wel leuk bedacht, als je ze een beetje wilt sponsoren. Lijkt wel echt moeite in gestoken te zijn.
volgens mij hadden ze bij 2 de extra's later alsnog via DLC toegankelijk gemaakt voor iedereen

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44
Paar maanden geleden 'n weekje een closed beta kunnen spelen. Op basis van die ervaring niet heel lang hoeven nadenken om die pre-order te plaatsen. Vond de nieuwe benadering van de line manager nog niet ideaal, feedback op gegeven (en met mij meerderen), hoop dat ze daar nog wat mee hebben gedaan, maar was niet game breaking. Draaide toen ook al prima op Linux (volgens mij wel met Proton, weet niet of ze intussen nog een native linux versie hebben gemaakt)

En laat ik nou toevallig de eerste week van oktober al vrij hebben genomen O-) Ik denk dat ik weet wat ik dan doe.

[ Voor 11% gewijzigd door anboni op 26-08-2026 22:49 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 15:39

qless

...vraag maar...

Toch maar de collection edition genomen... normaal doe ik dat niet, maar met het aantal uren wat ik in deel 1 en 2 heb gestoken toch maar wel. Bedankt voor melden dat er een collection edition was :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• marijn15
Op Reddit zijn ze wel er wel achter gekomen dat er wel daadwerkelijk AI is gebruikt in de Collection edition. De trein die op het ticket te zien is, is gemaakt door AI. Alleen waar de fout ligt en hoeveel je Urban Games kunt aanrekenen is maar net hoe je ernaar kijkt. Het lijkt er op ze een stock image hebben gebruikt als template en daarop verder zijn gegaan, alleen lijkt het erop dat ze daarbij niet hebben stilgestaan dat de betreffende trein AI was. Als media designer mijzelf, herken ik wel dat je niet altijd even nauw kijkt naar de bron. Al vind ik het wel jammer dat ze voor een stock image zijn gegaan en niet even iemand van het team een trein hebben kunnen laten tekenen, volgens mij is dat voor hen niet zoveel werk om dat te doen.

https://www.reddit.com/r/TransportFever3/comments/1vz6ghz/the_artist_who_draw_the_train_for_the_collectors/

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het begint nu wel echt een heksenjacht te worden :/ Ja, ze hebben een afbeelding 'gekocht' en zelf aangepast, ja die is mogelijk met AI gemaakt, maar precies waar gaat dit nu mis? Zal het beeldje AI 3D printed zijn? De doos AI gevuld? Straks AI bezorgd? Kan een AI kant en klaar zo'n ticket eruit pompen? Misschien, misschien niet. Zal je deze wel moeten bijwerken dat hij bruikbaar wordt voor 'consumptie'? Zeker. Heeft UG dan AI gebruikt? Technisch niet. Maak ik me er druk om? Absoluut niet.

• mschol
  • Niet online
die hele heksenjacht omtrend AI bij producten vindt ik sowieso wat gezever, het is net als andere zaken een tool om tot een eindresultaat te komen, en niet meer weg te denken in heel veel processen omdat het heel veel werk uit handen kan nemen

• marijn15
Het blijf ook wel Reddit, je wordt er nog net niet depressief van, maar het zuigt wel alle enthousiasme uit je. Wat ik wel erg jammer vind, want ik vind het juist leuk om te kunnen praten over info en details van nieuwe games. Ik vind het bijvoorbeeld niet verkeerd dat het aangekaart wordt, dat er waarschijnlijk AI is gebruikt. Alleen die comments slaan dan weer zover door, het is echt niet normaal wat je er soms leest.

[ Voor 30% gewijzigd door marijn15 op 27-08-2026 01:19 ]

• Flix20
Isane schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 18:11:
Ik heb voor de ps5 planet coaster, eigenlijk is het totaal niet te doen.

Hoe speelt tf2 op de ps5?
Heb zelf flinke uren in TF1 op de pc erop zitten.
Toen 2 uitkwam was de situatie thuis veranderd waardoor ik eigenlijk niet meer op de pc boven zit maar nog wel eens game op de ps5. Na langere tijd maar eens gezwicht en TF2 op de PS5 aangeschaft.

In totaal 2/3 uur in de modstation doorgebracht en hooguit 2 uurtjes ingame gespeeld.
Het leggen van alles met de controller werkt opzich wel nadat je er even mee hebt zitten stoeien.

Maar wat voor mij TF1 zo leuk waren, waren de mods. Met NS treinen werken etc.
Dat aspect is op de ps5 toch echt een stuk minder.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:12
marijn15 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:29:
[...]

Niet veel, enige dat je ervoor krijgt is een extra olifant, een piramide en een boot. Als je Transport fever 2 al in je bezit hebt, krijg je een loyalties bonus van 10%, deze vervalt wel na 13 oktober.

~[Afbeelding]
Dat van die 10% moest ik even zoeken, hier in ieder geval de bron. d:)b
A loyalty discount to give back to the community of Transport Fever 2
As a special thank-you to the existing community, owners of Transport Fever 2 will receive a 10% loyalty discount on both the Standard Edition and Deluxe Edition of Transport Fever 3 when pre-ordered or purchased on the same platform as Transport Fever 2 until 14 days after release.
Bron
Flix20 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:14:
[...]

Maar wat voor mij TF1 zo leuk waren, waren de mods. Met NS treinen werken etc.
Dat aspect is op de ps5 toch echt een stuk minder.
Bedoel je dat je deze niet beschikbaar had op de PS5? (hier een pc gamer dus werkelijk geen idee :X )
Want ik las dit;
Transport Fever 3 provides an even more powerful and flexible toolset for modders, with nearly every new feature developed having moddability in mind with mods available cross-platform through the in-game Mod Hub. The upcoming title introduces a newly developed automated approval system, created in collaboration with Sony and Microsoft, which will allow for a broader range of mods to be available on consoles — a first for the series. From new vehicles, maps, script-mods, savegames and even localizations, players can look forward to an international and iconic selection of mods available in the Mod Hub from Day One of the game’s release later this year.
Bron 2

[ Voor 34% gewijzigd door Zephyer op 27-08-2026 16:31 ]

MW | BF1 Stats

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

marijn15 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:29:
[...]

~[Afbeelding]
Als je de Deluxe versie pre ordered krijg je dit @Wilke

The Transport Fever 3: Deluxe Edition allows you to take your network to the next level with iconic vehicles, more world-famous landmarks, and new unique wildlife from around the globe to your base game. The Deluxe Edition contains:

Six legendary vehicles for land and air: Concorde, London Bus, Trans-Europ-Express, Peterbilt 359, Hong Kong Tram, and Sikorsky S-76 Spirit

Two architectural wonders from around the globe: Eiffel Tower and Taj Mahal

Four wild animals representing different climate zones: Orca, Komodo Dragon, Boar Family, and Bison

Three handcrafted maps for all kind of challenges: Redrock Bends, Northern Gates, and Emerald Shores

Additional extras for even more fun: Tycoon Cars, Fun Elements, and Franchise Soundtracks

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 17:39
marijn15 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 01:17:
Het blijf ook wel Reddit, je wordt er nog net niet depressief van, maar het zuigt wel alle enthousiasme uit je. Wat ik wel erg jammer vind, want ik vind het juist leuk om te kunnen praten over info en details van nieuwe games. Ik vind het bijvoorbeeld niet verkeerd dat het aangekaart wordt, dat er waarschijnlijk AI is gebruikt. Alleen die comments slaan dan weer zover door, het is echt niet normaal wat je er soms leest.
Pfff, ik ben blij dat ik de afgelopen dagen niet op Reddit ben geweest dan. Maarja, het blijft Reddit inderdaad. Daarnaast, als het probleem dat een deel van dit treinkaartje gemaakt is door AI het allergrootste issue is van de nieuwe game, dan vind men in het algemeen de game dus best wel goed. Lijkt me.

Het is wel heel erg muggenziften. En ja, best kans dat Reddit alleen maar slechter gaat worden. Juist vanwege AI, aangezien Reddit steeds meer als zoekresultaten en bron gebruikt wordt door AI. En dus meer mensen naar Reddit leidt.

Anyway, back to topic! Die 10% korting is mooi meegenomen, de Deluxe Edition ga ik ook wel aanschaffen denk ik. Toch wel een paar leuke extra dingetjes.

• Flix20
Zephyer schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:24:

[...]

Bedoel je dat je deze niet beschikbaar had op de PS5? (hier een pc gamer dus werkelijk geen idee :X )
Want ik las dit;

[...]

Bron 2
Er is een 'interne' modstation beschikbaar op de ps5, maar die bevat 1% (schatting) van de content die in de workshop staan. Je hebt dus enkel de keuze uit de mods die de dev's over hebben gezet.
En dus al helemaal geen externe mods zoals je die van diverse fora's kan afhalen waar de échte unieke content staat.

Daarnaast vind ik dit ook nou niet echt een titel die je lekker onderuitgezakt op de bank oppakt. Hier is een actieve houding dichter op het scherm gewoon veel fijner, dus ga je ook complexere werken aan. Merkte dat ik op de ps5 slechts wat steden aan elkaar had verbonden en het wel prima vond. Waar ik op de pc echt complete wisselcomplexen uit Nederland probeerde te reconstrueren.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44
DaKluit schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:43:
[...]

Pfff, ik ben blij dat ik de afgelopen dagen niet op Reddit ben geweest dan. Maarja, het blijft Reddit inderdaad. Daarnaast, als het probleem dat een deel van dit treinkaartje gemaakt is door AI het allergrootste issue is van de nieuwe game, dan vind men in het algemeen de game dus best wel goed. Lijkt me.
Voor veel mensen is het grootste issue volgens mij Paradox. Ik heb sinds die aankondiging zoveel gejank op reddit langs zien komen daarover of daaraan gelinkt (ook in de discussies over dat misschien-AI treinplaatje). Maar inderdaad, het haalt de lol van dergelijke communities wel 'n beetje weg.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

anboni schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:17:
[...]

Voor veel mensen is het grootste issue volgens mij Paradox. Ik heb sinds die aankondiging zoveel gejank op reddit langs zien komen daarover of daaraan gelinkt (ook in de discussies over dat misschien-AI treinplaatje). Maar inderdaad, het haalt de lol van dergelijke communities wel 'n beetje weg.
Nouja, Paradox in mijn ogen is wel een stukje waar ik me zorgen over maak, hun trackrecord is.. niet echt 'gamer gericht' (kijk voor de grap wat nu heel CK3 kost in steam.. over 250 euro). En daar kan je prima wat van vinden 'koop je het toch niet', maar zeker vanuit TF1/2 raakt het de kern van de game.. een sandbox met een community gestuurde modscene.

Wil niet zeggen dat dit komt, maar een voorbeeld van bv Ark Ascended die 'double down' is gegaan op betaalde mods en DLC, de speelkaarten liggen op tafel voor Paradox om hier heel veel foute dingen mee te gaan doen. 'Ja maar dan steun je ook de mod makers', ja.. net alsof Youtube vol staat met 'eerlijke mensen die een bijdrage aan maatschappij willen leveren'.

Vergeet niet, dit is een game die door velen al 10 jaar geliefd is, niet alleen vanwege de game, maar ook de houding van de developer door de jaren, dat wil je niet kapot zien gaan omdat een bedrijf dollartekens ziet.

YouTube: Transport Fever 3 Hands-On: The Biggest Changes Coming On Launch
Rond 3:26 - dat stelt me dan weer gerust, Paradox is hoofdzakelijk aanwezig voor het aan de man te brengen en QA, omdat ze simpelweg groter team hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2026 18:09 ]

• Marc3l
  • Laatst online: 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKjF3g-6JtwUtG16oTnasGgW1HY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BsYlZnyox5A8DTr3uwRcckQ.jpg?f=fotoalbum_large

Al snel binnen 😃

Mijn Laravel Portfolio | Laravel log reader

• marijn15
Het vehiclebook was leuk om doorheen te lezen, toch wel wat leuke verrassingen. Het beeldje moet je gewoon van een afstand kijken, dan is die best leuk.

• Marc3l
  • Laatst online: 19:43
Boek voelt als goede kwaliteit, rest niet echt 😛
Maar dit is weer eens iets anders dan alleen een digitale code.

Mijn Laravel Portfolio | Laravel log reader

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Ik twijfel over een PS5 voor GTA 6 of TF3, denk dat het het laatste wordt :P

• marijn15
Leuke toevoeging bij de vliegtuigen:
spoiler:
Fokker F VII A

Fokker 100 Airliner

• cracking cloud
Die onderste afbeelding (die ook groter in het boek terugkomt) laat best veel detail zien in de steden. Kades, boten, mensen die verschillende activiteiten doen. Ik weet niet of dat ook echt zo in de game terugkomt of dat het een artistieke impressie is. Maar het zou wel vet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 30-08-2026 09:38 ]

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Rond 1:50 over map size. Toch wel wat teleurstellend antwoord als je het mij vraagt.

• DaKluit
cracking cloud schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

Die onderste afbeelding (die ook groter in het boek terugkomt) laat best veel detail zien in de steden. Kades, boten, mensen die verschillende activiteiten doen. Ik weet niet of dat ook echt zo in de game terugkomt of dat het een artistieke impressie is. Maar het zou wel vet zijn.
Ga maar uit van een artistieke impressie ;)

• DaKluit
Shadow_Agent schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:07:

Rond 1:50 over map size. Toch wel wat teleurstellend antwoord als je het mij vraagt.
Ik ben hier in dubio over. Van de ene kant zijn extreem grote maps bijzonder om op te spelen. Maar ik begrijp ook waarom ze deze keuze maken. Het moet in een ver gevorderd spel ook nog speelbaar blijven. En hoe groter de map hoe lastiger dat wordt.

Plus je kan via de developer opties nog steeds grotere maps beschikbaar maken, net zoals bij de vorige delen. ;) (Alleen dan niet officieel ondersteund door ze)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:35
Hoe zit het met de economie? Is cargo nog steeds een verkapte passagier? Of zitten er ondertussen dynamische prijzen in zoals bij RailRoad Tycoon 3?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22
Shadow_Agent schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:07:

Ze lijken tegen hetzelfde issue aan als Paradox met Cities Skylines (en EA-games 10+ jaar geleden met Sim City 2013): de wens, inzicht en programmeermogelijkheden om álles te simuleren gaat sneller dan de rekenkracht van consumenten hardware kan bijhouden.

Simulatiegames zullen altijd een compromis blijven om betaalbaar en speelbaar te blijven.
De AI-boom helpt daarbij ook niet. De onderdelen voor game pc's zijn duurder dan ooit.

Spel en typfouten voorbehouden

• cracking cloud
Ik las op Reddit wel een goed compromis: grotere maps maar niet helemaal volplempen met steden en industrie. Zodat je wel long haul kan doen terwijl de game gewoon speelbaar blijft.

Bij de vorige edities vond ik de map nogal vol, vooral qua industrie, zelfs op de laagste setting.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

DaKluit schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:50:
[...]

Ik ben hier in dubio over. Van de ene kant zijn extreem grote maps bijzonder om op te spelen. Maar ik begrijp ook waarom ze deze keuze maken. Het moet in een ver gevorderd spel ook nog speelbaar blijven. En hoe groter de map hoe lastiger dat wordt.

Plus je kan via de developer opties nog steeds grotere maps beschikbaar maken, net zoals bij de vorige delen. ;) (Alleen dan niet officieel ondersteund door ze)
klopt zeker! vroeger ook veel Cities Skylines gespeeld en als je dan een stad had van 200.000 inwoners of whatever niet meer tr doen. spel draaide ook alleen maar single CPU dacht ik.

• sdk1985
FredvZ schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Ze lijken tegen hetzelfde issue aan als Paradox met Cities Skylines (en EA-games 10+ jaar geleden met Sim City 2013): de wens, inzicht en programmeermogelijkheden om álles te simuleren gaat sneller dan de rekenkracht van consumenten hardware kan bijhouden.

Simulatiegames zullen altijd een compromis blijven om betaalbaar en speelbaar te blijven.
De AI-boom helpt daarbij ook niet. De onderdelen voor game pc's zijn duurder dan ooit.
Mja maar is die insteek nodig? Immers nu komen ze blijkbaar met een traffic light manager want dan 'essential' is voor de game progressie. Echter ken jij een transport bedrijf die zich kan/mag bemoeien met de stoplichten? Ze positioneren zichzelf in een beetje rare hoek vanuit de oorspronkelijke transport fever (soort semi overheid die publieke verbindingen op zet). Voor de echte 'tycoon' ervaring is verkeer meer iets om rekening mee te houden, niet om direct te manipuleren. Dat was in Traffic Giant bijvoorbeeld de reden dat je duurdere dubbeldekker bussen wilde inzetten op drukken lijnen; door de hogere capaciteit verminderde de drukte op straat zodat je niet 40 bussen nodig had en de hele stad vast liep. Tevens hoe meer jij vervoerde des te rustiger het op straat wordt. Daar is geen diepe simulatie voor nodig met traffic lights.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind het een geweldige toevoeging, ik gebruikte er altijd al mods voor, nu zit het standaard in de game. Maar snap je insteek niet van vervoersbedrijf die zich bemoeit met stoplichten, je kan wel elke straat en snelweg aanleggen, hoe is dat nu anders 'tycoonig'?

• sdk1985
SinergyX schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:23:
Ik vind het een geweldige toevoeging, ik gebruikte er altijd al mods voor, nu zit het standaard in de game. Maar snap je insteek niet van vervoersbedrijf die zich bemoeit met stoplichten, je kan wel elke straat en snelweg aanleggen, hoe is dat nu anders 'tycoonig'?
Helemaal prima, ieder zin ding. In die wegen zit inderdaad een vergelijkbaar probleem. Transport tycoon had (naast dat je ook wegen kon aanleggen) een systeem dat je de stad een zak geld kon geven zodat hij ging uitbreiden. Overigens zijn er in de echte wereld natuurlijk wel voorbeelden van privaat gefinancierde spoorwegen en snelwegen. In Nederland niet zo veel (maar bijvoorbeeld wel Rotterdamse haven die zijn eigen spoor betaalt afaik).

Met het optimaliseren van stoplichten wordt het voor mij een puzzel game op micro niveau en gaat het niet langer om de investeringsbeslissingen (welke link, welke voertuigen, welke route). Dat soort puzzel games zijn er heel veel, bijvoorbeeld Good Company, maar voor mij doet die insteek echter anders dan die van de grote voorbeelden; transport tycoon, industry giant, traffic giant en railroad tycoon. Daar was je altijd op macro niveau bezig met kosten afwegingen van je uitbreidingen (bijvoorbeeld wel of niet land flattenen tov de extra inkomsten).

Bij Railroad tycoon 3 ging dat nog veel dieper. Daar heeft een stad bijvoorbeeld een brouwerij en dus graan nodig. Is er in die stad een tekort aan graan dan wordt de prijs elke dag hoger. Bracht je 20 ton graan dan kelderde de prijs. Wat je dan eventueel kon oplossen door ófwel minder aan te leveren óf de brouwerij te kopen en de capaciteit op te schroeven (waarbij je die export dan ook kwijt moest anders maakt het ding verlies). Dat financierde je vervolgens met bonds die een rente hadden op basis van je rating (met A+++ de laagste rente dus ook daar zat strategie/timing). Ondertussen simuleerde de game dat de wereld zelf logistiek ook oploste en verschenen er paard en wagen transporten tussen gebieden met grote prijsverschillen. Dat alles kon meer dan 20 jaar geleden. Met de techniek van nu kun je de maps van die game 100x groter maken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Micro niveau is altijd een keuze, je hoeft die stoplichten niet aan te raken, doen ze gewoon hun ding zoals in TF1/2 al het geval was, enkel wanneer je met specifieke mod aan de gang ging, kon je deze aanpassen (en belangrijker, logischere verbindingen maken). Ook in Skylines zijn er aantal youtubers die enkel en alleen 'verkeerchaos' gaan oplossen voor de maps van hun kijkers, baan-logica, rotondes, snelwegen, allemaal onderdeel van 'de simulatie'. Maar gelijktijdig kan je ook simpel zeggen: doe ik niet. Er was een mod, weet niet of die er nog is, die alles dat door steden/computer gemaakt wordt, jij niet mag verwijderen, maak je je eigen moeilijkheid.

De limitatie zit nooit in de diepgang van distributie, het zit altijd in passagiers/inwoners. Elke inwoner wordt gesimuleerd waar het woont, werkt en 'leissure' heeft, kiest zijn transport, verwacht een transporttijd en doet daar z'n oordeel over. Dat is een core-keuze geweest vanaf deel 1, elke auto op de weg, elke passagier die staat te wachten, heeft een doel.

Games die niet zo diep gaan en gewoon 'cijfers' neergooien maar niet 1 op 1 echt 'aanwezig' zijn, kunnen daar natuurlijk veel meer mee doen, grote maps, meer fluctuatie etc, maar wordt dan ook een andere game. Games zoals Transport Tycoon (en openTTD) genereren gewoon 'out of thin air' passagiers en zonder specifieke mod, stappen ze op en uit waar jij vind dat ze terecht moeten komen, daar kan je zelfs steden laten groeien door ze letterlijk 1 straat verderop weer te laten uitstappen. Dat is gewoon andere manier van diepgang (of juist niet, hoe je er naar kijkt). Ik zie weinig fundamenteel anders in TF3 dat niet in TF1 zat, met enkel de extra 'goodies' die je eerst via mods moest doen, je nu direct ingame kan doen.

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Ik denk dat TF nu vooral richting een citybuilder (of worldbuilder?)aan het veranderen is. Ik vind dat persoonlijk wel jammer, mij trok juist het tycoon gedeelte. Precies wat SDK1985 ook schreef in railroad tycoon had je een economie onder de kaart liggen. Goederen werden sowieso vervoerd, je kon er voor kiezen dat sneller en goedkoper te doen via spoor waarnaar je er geld aan kon verdienen. Je moest dus (zeker op wat hogere niveaus) nadenken of een spoor en trein rendabel was.

Ik heb gevoel dat TF nu meer richting het 'als het er maar mooi uitziet' gaat. Ook leuk, maar ik heb zelf daar wat minder interesse in. De keuze is wel te begrijpen gezien het iets wat haperende succes van City Skylines 2, er is ruimte op de markt om spelers te kapen...

• sdk1985
SinergyX schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:13:
De limitatie zit nooit in de diepgang van distributie, het zit altijd in passagiers/inwoners. Elke inwoner wordt gesimuleerd waar het woont, werkt en 'leissure' heeft, kiest zijn transport, verwacht een transporttijd en doet daar z'n oordeel over. Dat is een core-keuze geweest vanaf deel 1, elke auto op de weg, elke passagier die staat te wachten, heeft een doel.
An sich is dat ook niet verkeerd. In Railroad Tycoon 3 hadden passagiers, post en soldaten ook een vaste bestemming. Dat ging echter op stad basis en hier gaat het, net als in Tropico, op gebouw basis wat natuurlijk, als het kan, alleen maar beter is.

Voor het cargo verhaal is de oorsprong van Train Fever imo altijd een beetje problematisch geweest. Dit was destijds mijn review van Transport Fever (1):
I love tycoon games so I really wanted to like this game. But I am not going to recommend it.

My main concern is that they basically applied their train fever philosophy (all persons must go somewhere) to their industries. This does not really work!

Pro:

+Great visuals

+Includes a challenging campaign (train fever did not)

Cons:

-Industry mechanic are more of a nuisance than a challenge

-Financial system imbalanced (running cost too high, construction too cheap)

-No multiplayer

-Multiple trains per line works pretty awefull comapred to Openttd/railroal tycoon 3

Let me give you a short example: A forest can produce a 100 units of logs. However as soon as you put a train there you will find that it it will only produce the amount of wood that was ordered by the sawmill. Let's say 20 units. Now the sawmill will stop ordering logs untill these logs are delivered OR if there is a reason to order additional logs. It will also completely stop ordering logs when there is no demand for it's own product: planks. Therefore you will need to ship planks to the goods factory. Now the goods factory will stop ordering planks because to produce goods it also requires plastic. Plastic requires either wheat or oil. Then the goods also must be transported to the town (limited demand).

This means that in order to use industries you need to cover AND balance the entire chain. If somewhere demand drops it will cascade through the entire system. Upgrading a few trains can create an imbalance that will reduce your demand for coal by 80% for 4-5 years.

This issue is compounded by the cost system. If you build a track in the early game you are talking about 2M for the line (tracks+stations+depot), 1-2M per train and 300K running cost yearly. As time progresses trains will become as expensive. In 1930 a full train will cost 10M, running cost 1.2M per year. The construction cost are still 2M. This makes no sense! But there is more, not only locomotive has high upkeep cost, each cart has a significant upkeep as well! E.g. the 1914 Baden train costs 247 K/ year and 10 open wagons will cost 643K / year.

The result is a mixed bag of strange facts. For example investing in long trains too early is really bad because it will work against you on so many levels:

-each cart has a significant upkeep of its own

-each cart will increase travel time / reduce topspeed

-increased travel time lowers revenue for ALL trains on the line (slowest train counts)

-increase travel time increases your upkeep cost

Although loading trains have their maintenance cost reduced, per line only a single train will wait in the station. The other trains will just queue up on the track, taking the full penalty and thereby making you loose millions. Trains send to depots still take upkeep.

It also means that sending your train to the depot to add a single cart will have a return on investment of multiple years (because you loose revenue but costs keep ticking). Using the auto replace now feature isnt helpfull beause it will replace the complete vehicle including the expensive locomotive and other wagens (= throw away even more money).

TLDR:

Game has great potential but construction cost is too cheap, running cost are too high and the industry good system should be redesigned completely. Also where is the multiplayer (co-op)?
Zo ver ik heb begrepen is e.e.a aangepakt in Transport Fever 2, maar zelf niet verder gekomen dan 2.4 uur playtime :X . Ondertussen is het wel weer jaren geleden dat ik een degelijke game heb gespeeld dus vanuit daar de interesse hoe de economie van deeltje 3 in elkaar zit.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is inderdaad anders in TF2, als een ketting niet compleet is, zal uiteindelijk productie stoppen of vertragen, en als je daar nog wat mods aan toevoegt wordt het plaatje nog complexer.

Einde van de rit, dit is geen OpenTTD, dit is geen RT3, dit is hun interpretatie van een transport sim/manager. En je punt van train opbrengsten klopt niet helemaal, de opbrengsten zijn gebaseerd op potentiële snelheid, niet actuele snelheid. Iet s complexer, maar brengt ook een interessante micro-laag aan je netwerk.

• sdk1985
Ik verwacht overigens dat AI er best weleens voor zou kunnen zorgen dat dit soort games logischer worden. Ik weet toevallig dat bijvoorbeeld een HSL traject circa 7 miljard heeft gekost, maar een trein eerder op 20 miljoen per stuk zit. Dus als een game dan komt aanzetten met 2 miljoen voor kilometers rails en 10 miljoen voor je trein dan gaat daar voor mij iets mis. Maar dat soort informatie is nu voor iedereen makkelijk beschikbaar. Gameontwikkelaars zijn economisch helaas meestal niet zo sterk maar AI kan prima in dat gat springen.

• breadje
Sja, maar 7 miljard is voor een bedrijf nooit een investering die ze gaan doen. Daar heb je nu juist overheden voor. De tijd dat bedrijven dit deden is echt tot max eind 19de eeuw geweest en in Nederland door de hoge bouwkosten (zachte grond en veel rivieren!) is dat eigenlijk al veel eerder gestopt zonder overheidsbijdrage. Dus dat een game niet 7 miljard rekent voor een nieuwe spoorlijn vind ik niet zo erg. Maar dat je wordt afgerekend omdat je alleen de olie ergens brengt zonder het plastic daarna verder te vervoeren vind ik dan weer wel vreemd. Dat wordt in het echt ook tenslotte ook door andere bedrijven opgepakt.

• mschol
  • Niet online
mijn collectors editie ook ontvangen, nu een maand wachten tot we kunnen spelen.

• DaKluit
breadje schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 16:18:
Maar dat je wordt afgerekend omdat je alleen de olie ergens brengt zonder het plastic daarna verder te vervoeren vind ik dan weer wel vreemd. Dat wordt in het echt ook tenslotte ook door andere bedrijven opgepakt.
Naja, als er geen ontvanger is voor het plastic of geen transportbedrijf, dan gaat de fabriek ook geen olie meer bestellen. En heb jij dus niets meer te leveren als dat je enige klant is. Dat is hoe het in het echt ook werkt.

En het komt ook wel voor dat je als bedrijf voor zowel je aanvoer als uitvoer hetzelfde transportbedrijf gebruikt.

• DaKluit
breadje schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:12:
Ik denk dat TF nu vooral richting een citybuilder (of worldbuilder?)aan het veranderen is. Ik vind dat persoonlijk wel jammer, mij trok juist het tycoon gedeelte. Precies wat SDK1985 ook schreef in railroad tycoon had je een economie onder de kaart liggen. Goederen werden sowieso vervoerd, je kon er voor kiezen dat sneller en goedkoper te doen via spoor waarnaar je er geld aan kon verdienen. Je moest dus (zeker op wat hogere niveaus) nadenken of een spoor en trein rendabel was.

Ik heb gevoel dat TF nu meer richting het 'als het er maar mooi uitziet' gaat. Ook leuk, maar ik heb zelf daar wat minder interesse in. De keuze is wel te begrijpen gezien het iets wat haperende succes van City Skylines 2, er is ruimte op de markt om spelers te kapen...
In mijn optiek was TF altijd al een "world builder". Jij had directe invloed op hoe de wereld zich ontwikkelde. De tools ter beschikking zijn gedurende de versies verder uitgebreid. En een hoop spelers vinden dat nog te weinig, gezien de hoeveelheid mods voor dit.

"Als het er maar mooi uit ziet" vind ik een beetje aparte opmerking, aangezien mooie graphics vanaf de eerste versie al een speerpunt van hun was. Zij wilden juist niet een volgende Transport Tycoon-kloon zijn met een isometrisch perspectief. Zij wilden juist een mooie 3d wereld hebben en zo nauwkeurig mogelijk gemodelleerd treinen.

• breadje
hey, transport tycoon zag er 31 jaar geleden prachtig uit hoor! Maar wat ik bedoelde te zeggen met 'als het er maar mooi uit ziet' dat ze daar de prioriteit meer op leggen dan op het tycoon aspect. En dat is best, alleen vind ik het persoonlijk jammer en had stiekem gehoopt dat het tycoon gedeelte ook wat aandacht had gekregen. Dat lijkt voor zover ik nu heb gezien niet echt gebeurd.

• sdk1985
Sja, maar 7 miljard is voor een bedrijf nooit een investering die ze gaan doen. Daar heb je nu juist overheden voor. De tijd dat bedrijven dit deden is echt tot max eind 19de eeuw geweest en in Nederland door de hoge bouwkosten (zachte grond en veel rivieren!) is dat eigenlijk al veel eerder gestopt zonder overheidsbijdrage. Dus dat een game niet 7 miljard rekent voor een nieuwe spoorlijn vind ik niet zo erg.
Gaat mij niet om de exacte getallen maar dat Transport Fever (1) het letterlijk omdraait. In mijn voorbeeld dus 2 miljoen voor de infra en 10 miljoen voor een losse trein. Logischer is dan 10 miljoen voor de infra en 2 miljoen voor de trein (of eerder nog 200K en dan hogere upkeep). Dan heb je tevens meteen een reden om iets met de mooie height maps te doen.
Maar dat je wordt afgerekend omdat je alleen de olie ergens brengt zonder het plastic daarna verder te vervoeren vind ik dan weer wel vreemd. Dat wordt in het echt ook tenslotte ook door andere bedrijven opgepakt.
Dat is AFAIK een gevolg van de train fever legacy. Mijn conclusie is dat cargo eigenlijk passagiers zijn die ergens heen willen.

Ondertussen vandaag Train Fever 2 eens opgepakt want heel eerlijk met 2.4 uur speeltijd kun je weinig over een game zeggen. Eén en ander lijkt wel beter te gaan. Zo kon ik ores en ijzererst blijven leveren nadat de vraag naar staal wegviel.

Wel zijn cargo nog steeds passagiers. Zo was er een objective waarbij een pub in een dorp whiskey moest krijgen. Laat er nu letterlijk al een hele chain op 20 meter afstand lopen: Distillery>dock>ship>dock>truck depot>truck>truck depot. Ook al gingen er honderden tonnen whiskey binnen range heen; het telde niet. Pas toen ik een extra truck depot bouwde en die whiskey via een nieuwe lijn vanuit de distillery zijn weg naar de pub kon vinden telde hij voor het objective. Laten we het er op houden dat die whiskey voor die pub zo exclusief is dat de logistiek niet gedeeld kan worden met andere soorten whiskey :+ .

Verder is de campaign best prima tot nu toe. Je krijgt een enorme zak geld (50-70 miljoen) en gaat als een soort manager van een PPS-project aan de slag. Geen bedrijfssimulatie (want onbeperkt geld), maar best wel een geinig puzzelgame. Je krijgt overigens geen cargo spawns tot de hele keten tussen producent en ontvanger volledig is. Dat is soms even een gedoe.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2026 11:11 ]

• sdk1985
Ho te vroeg gejuicht; laatste missie van campaign 1 van Transport Fever 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLHZyvFZoQSmamioY7xzVa1eH3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A3XQYSu6h5qTs343KF9MAJ3H.png?f=fotoalbum_largeDeze trein kost 7.9 miljoen, de rails heb ik zojuist voor 221.000 aangelegd (ex station van een vergelijkbaar bedrag) :X .

Update:

Totale systeem:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A97CJid8EXrsAT2RRPZ7LKmI6FA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DItfHJeY0AxfXJDeTgZ0rDVY.png?f=user_large Kosten plaatje:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVTAiA2QGHheEACFlRnWnn0Etw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qYuyWENdMgHRspfyVe6LUdTD.png?f=fotoalbum_large

Van mij mogen ze echt de getallen omdraaien; 19.8 bij Tracks, 2.1 bij Infrastructure en 0.6 bij Vehicles. Maar goed, het is wat het is.

Het scenario an sich is overigens helemaal prima. Best leuk gedaan, er is een berg gedeelte waar ik nog niet mag bouwen want "lastig" gebied. Dus je gaat aan twee kanten de boel opbouwen, ongetwijfeld om af te sluiten met een werkende spoorverbinding dwars door die bergen heen. Ondertussen is er iemand ontvoerd (side quest) en kun je wel een truck over de bestaande weg sturen met voedsel om één of andere stam om te kopen. Gaat even duren maar uiteindelijk zal die er wel komen. Moet ondertussen ook bosjes zoeken op een hoogte van 210-230 meter dus ze houden je wel bezig.

[ Voor 60% gewijzigd door sdk1985 op 01-09-2026 12:02 ]

• Flix20
Om even het vergelijk met de werkelijke kosten van spoorbouw; een globale vuistregel is ca €100.000,- m1 enkelspoor nieuwbouw.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 15:39

qless

...vraag maar...

Collectors editie ook netjes ontvangen... weet iemand hoelaat TF3 beschikbaar komt op Steam? Dan weet ik of ik die dag al verlof moet vragen of pas de dag erna ;)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• mschol
  • Niet online
qless schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:48:
Collectors editie ook netjes ontvangen... weet iemand hoelaat TF3 beschikbaar komt op Steam? Dan weet ik of ik die dag al verlof moet vragen of pas de dag erna ;)
als de "standaard" tijd voor dat soort dingen wordt gekozen is dat normaliter 19:00, nu met zomertijd kan dit 18:00 zijn

• marijn15
mschol schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:38:
[...]

als de "standaard" tijd voor dat soort dingen wordt gekozen is dat normaliter 19:00, nu met zomertijd kan dit 18:00 zijn
Ik dacht altijd dat 15:00/16:00 de standaard tijd was, maar alweer een tijd geleden dat ik een spel op dezelfde dag dat het uitkwam heb gespeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door marijn15 op 01-09-2026 16:06 ]

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Vinden jullie de extras van de Deluxe editie toch de standaard versie de moeite waard? Ik twijfel nog een klein beetje. 15 euro is het meer maar of dit nu echt extras zijn waarvan ik zeg dat heb ik nodig? Niet echt volgens mij

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:36
Ja ik wel. Die handgemaakte kaarten vindt ik wel een toevoeging. In Transport Fever 2 heb ik daar met veel plezier mee gespeeld.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Pre order voor de Deluxe gedaan :)

Nu wachten :P

• marijn15

[ Voor 26% gewijzigd door marijn15 op 10-09-2026 15:39 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laat maar komen, kleine 3 weken wachten :D Al ben ik niet zo'n fan van hele 'towngrowing' mechanics, wel leuk te zien dat er nu veel in de base game komt te zitten wat in TF2 nog mods waren, ben ik toch nu echt benieuwd wat modmakers allemaal kunnen bedenken.

• MarkEijnden
SinergyX schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:18:
Laat maar komen, kleine 3 weken wachten :D Al ben ik niet zo'n fan van hele 'towngrowing' mechanics, wel leuk te zien dat er nu veel in de base game komt te zitten wat in TF2 nog mods waren, ben ik toch nu echt benieuwd wat modmakers allemaal kunnen bedenken.
Zoals ik het hoor kun je ook veel aan- en uitzetten, dus waarschijnlijk kun je je game zo spelen als je zelf wil (net zoals met mods)

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:50
Ik kom dit tegen en heb het nooit eerder gespeeld, hoe toegankelijk is dit spel doorgaans? :D Ik heb geen Cities Skylines ed gespeeld, wel heel veel Sim City 4 gespeeld en ik vond het beheer altijd erg leuk. Het spreekt me juist wel aan hier dat je niet hoeft na te denken over de opbouw van de stad an sich, maar wel van het transportnetwerk. Maar eerlijk is eerlijk, ik speel niet uren per dag een spel, dus je moet er wel een beetje "in kunnen groeien". Hoe is dat bij vorige games geweest?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• MarkEijnden
Spuugvuur schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:40:
Ik kom dit tegen en heb het nooit eerder gespeeld, hoe toegankelijk is dit spel doorgaans? :D Ik heb geen Cities Skylines ed gespeeld, wel heel veel Sim City 4 gespeeld en ik vond het beheer altijd erg leuk. Het spreekt me juist wel aan hier dat je niet hoeft na te denken over de opbouw van de stad an sich, maar wel van het transportnetwerk. Maar eerlijk is eerlijk, ik speel niet uren per dag een spel, dus je moet er wel een beetje "in kunnen groeien". Hoe is dat bij vorige games geweest?
Heb je ooit bijvoorbeeld Transport Tycoon gespeeld. City building was in oudere spellen een onderdeel, maar niet het belangrijkste. Een stad groeit doordat je er goederen naartoe brengt en voor passagiersvervoer zorgt. Je kunt er heel erg in groeien. Je begint met iets kleins, maar kunt het zover uitbouwen als je zelf wil.

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:50
@MarkEijnden Nee, ik was van Rollercoaster Tycoon 1 en vooral 2 :+ Dus ik ben wel echt nieuw in dit genre. Vond bijvoorbeeld Parkitect wel tof omdat het veel uitgebreider was dan de RCT spellen qua management.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TF2 is nu dacht 4 euro, als je echt een 'test' wil doen of het type game echt iets voor jou is, met handjevol mods krijg je zelfs wat functionaliteit dat in 3 zit, kan je denk ik aardig beeld vormen of de gameseries echt iets voor jou is. Steden doen vooral hun eigen ding zolang jij ze voorziet van het nodige transport.

Je kan heel makkelijk in de game groeien, of via de missies/tutorials, of gewoon zelf lekker 'aankloten', er zijn maar een paar basisregels en limitaties als je simpel begint. Omdat je zelf de snelheid van de game en tijd (zelfs tijd vast zetten in een bepaald jaar) bepaald, ben je ook niet aan het vechten tegen de tijd (steeds nieuwere voertuigen). Je kan zelfs eerst puur alleen passagiers doen, steden groeien dan minder hard, maar zo kan je stapsgewijs je netwerk complexer maken.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spuugvuur schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:52:
@MarkEijnden Nee, ik was van Rollercoaster Tycoon 1 en vooral 2 :+ Dus ik ben wel echt nieuw in dit genre. Vond bijvoorbeeld Parkitect wel tof omdat het veel uitgebreider was dan de RCT spellen qua management.
Wat dan wel een grappig weetje is, is dat RCT 1 en 2 grafisch gebaseerd zijn op... Transport Tycoon (Deluxe)! :+

• Isane
Ik ben benieuwd hoe tf3 gaat draaien op mijn pc. Volgens enkele sites moet ik het minimale aan kunnen.

Maar er zal geen demo of iets dergelijks ?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:36
Ik ben benieuwd hoe die op de Steam Deck of Steam machine gaat draaien en of dit deel eindelijk wel Steam Cloud ondersteunt

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kwam deze nog tegen op Steam discussies van 1 van de devs.
This disclaimer is an ESRB requirement that exists to alert players that there is a way the game can link through to a real money payment within it. Unpaid mods do not require this disclaimer, and since none of the mods for Transport Fever 3 will be paid-for that's not why we have it.

We have to give the ESRB disclaimer because the game links back to the store you bought the game on - so in this case, Steam. Why the link? For potential future DLC - so we can mention it within the game and provide a link to the store.

There are no microtransactions, no paid mods, this is purely to cover the promotion of DLC later on - and again, we've no specific plans on this front other than that DLC will be offered as part of the game's ongoing support.
Blij dat ze dus blijkbaar ook niet de ruimte gaan geven voor betaalde mods.

• DaKluit
Met betrekking tot deze ESRB-vermelding niet nee. Niet via hun eigen platform in ieder geval.

Disclaimer: Maar wil niet zeggen dat er geen betaalde mods zullen zijn. En wilt ook niet zeggen dat er geen dlc's vergelijkbaar met de Creators packs van Cities Skylines zullen komen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste