Omdat je 200 units moest vervoeren, er 200 units klaar lagen en een truck maar +- 15 per trip kan vervoeren. Heb twee keer een station gebouwd en een tunnel en binnen 5 minuten was de quest klaar.
Heel logisch binnen de context van TF2. De afgelopen weken heb ik de campaign van TF2 gespeeld en daarbij krijg je circa dubbel het budget dat je nodig hebt én refund na gebruik. Maar in TF3 werkt dit dus niet. Want het logging camp produceert daarna te traag voor het camp om die trein winstgevend te houden en de verkoop van het hele circus levert een groot verlies op terwijl het budget zeer beperkt is voor die missie.
Eindstand blijkt dat in deze missie veel al klaar staat. Voor wie moeite met de missie heeft:
De farm heeft een dock en de nabijgelegen stad een dock met een warehouse en zowel een truck depot als trein station. Je kunt dus een schip laten varen met 30 food per stuk naar dit warehouse en vanaf daar een truck laten rijden. Die truck zal dan circa 400K per jaar verdienen, bijna even veel als rechtstreeks vanaf de farm. Maar de totale hoeveelheid capitaal die nodig is wordt lager omdat de truck afstand korter is.
spoiler:De eerste quest dus inderdaad met trucks doen. Kost minder en afhankelijk van de gekozen truck kun je ze hergebruiken.
De campzone gaat groeien en wat in eerste instantie niet duidelijk is; je mag geen wegen bouwen anders dan 20 kmh en 40 kmh. Dus het verkeer die loopt met de tijd volledig vast. Maar wanneer je al je geld verdiend juist door de goederen in de campzone af te leveren kun je niet anders dan blijven leveren. Daardoor eindigde ik met 1600 inwoners ipv de benodigde 1000 én enorme gridlock. Tijdelijke oplossing is je depot verhuizen naar de rand van de stad maar met 1600 inwoners staat de voorgebouwde snelweg helemaal vast.
Als ik het opnieuw zou doen dan zou ik ook ergens buiten de campzone investeren in een money maker. Bijvoorbeeld een industrie of een treinverbinding tussen bestaande steden op bestaand spoor.
Makkelijk geld verdienen gaat met een intercity bus tussen de campzone en de dichtsbijzijnde stad. Daar zit je snel op 40 passagiers bij je bus station. Later kun je eventueel investeren in een trein. Let op dat gaat je dus wel een miljoen of 15 kosten dus zorg voor een stabiel inkomen met trucks. Die trein levert namelijk maar 1-2 miljoen per jaar op dus de terugverdientijd is niet bepaald snel.
[
Voor 52% gewijzigd door
sdk1985 op 06-10-2026 13:28
]