Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-05 09:14
Transport Fever

Op 8 november heeft de Zwitserse ontwikkelaar Urban Games zijn tweede game uitgegeven! Na het succes van Train Fever is er besloten om een vervolg te maken. Het idee is hetzelfde: de speler begint in 1850 en moet zijn eigen transportnetwerk opbouwen. Waar dit in netwerk in Train Fever alleen uit treinen, bussen en trams bestond, legt Transport Fever de lat hoger door vliegtuigen en schepen toe te voegen.
Op dit moment wordt de closed bèta gereed gemaakt voor uitgave, de aanmeldingsperiode voor deelname aan de bèta is inmiddels verstreken.

Algemene informatie:
Ontwikkelaar: Urban Games
Uitgever: Gambitious Digital Entertainment
Platform: PC, Mac OS X, SteamOS en Linux
Release date: 8 november 2016

Features:
  • Campaign (Europees en Amerikaans) en eindeloos spel
  • Meer dan 120 voertuigen standaard in het spel
  • Diepgaand economisch systeem
  • Realistische voertuig physichs
  • Steam Workshop en mod ondersteuning
Systeemeisen:
OS: Windows 7, 8 of 10 (64­bit) & OS X 10.9.5. of hoger (64­bit) & Ubuntu 14.04 of hoger (64­bit)
Processor: Intel Core 2 Duo 3.0 GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 260, ATI Radeon HD 5670, 1 GB VRAM

Patches:
Build 12070 (November 23)
Build 12049 (November 23)
Build 11908 (November 10)
Build 11807 (November 8)

Gameplay:
Op vrijdag 28-10 mochten er beelden van Transport Fever worden vrijgegeven! Enkele grote Youtubers zijn een serie gestart:

Eerdere gameplay:

Trailers:

Developer Blogs:

Linkjes:
Reddit
Officiele website
Youtube
Steam

[ Voor 32% gewijzigd door iDonkey op 24-11-2016 09:06 . Reden: Patchnotes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 09:29
Is het nu herfst 2016 of 2017, ze staan allebei in de TS genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
rdfeij schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:02:
Is het nu herfst 2016 of 2017, ze staan allebei in de TS genoemd.
2016! Heb het aangepast, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 07:29
Zo dat ziet er veelbelovend uit! Bedankt voor de tip ;) weer 1 op de wishlist oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Hammie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:27:
Zo dat ziet er veelbelovend uit! Bedankt voor de tip ;) weer 1 op de wishlist oOo
Dat dacht ik! Heb je Train Fever gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 07:29
Nee dat niet dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Hammie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:29:
Nee dat niet dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Jij wel?
Ik wel, goede game maar er was zeker plaats voor verbeteringen en toevoegingen. Ik hoop dat Transport Fever de 'complete' Train Fever zal zijn. Het team van ontwikkelaars is dan ook groter geworden en er is meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 15:24
Ik heb train fever gekocht maar ben er nooit echt veel mee bezig geweest.
Sporen leggen ging niet zo lekker toen.
Het ziet er wel goed uit en ik ga hem wel in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDonkey
Maffie500 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:14:
Ik heb train fever gekocht maar ben er nooit echt veel mee bezig geweest.
Sporen leggen ging niet zo lekker toen.
Het ziet er wel goed uit en ik ga hem wel in de gaten houden.
Klopt, was volgens mij een van de minpunten van Train Fever. In Transport Fever beweren ze dit te hebben opgelost.
Overigens, als je Train Fever hebt krijg je korting op Transport Fever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Het ziet er mooi uit, als de gameplay ook goed is dan wordt het interessant.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
LordSinclair schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:49:
Het ziet er mooi uit, als de gameplay ook goed is dan wordt het interessant.
Ziet er inderdaad mooi uit, gameplay is nog weinig over bekend. De beta wordt nog uitgerold dus daarvan zullen we binnenkort wel gameplay gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 14:05
Dit ziet er interessant uit. Ben vooral benieuwd naar het economische aspect. Als dat in de buurt kan komen van Capitalism Plus (ja heel oud) dan gaat deze op mijn wishlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDonkey
cracking cloud schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:34:
Dit ziet er interessant uit. Ben vooral benieuwd naar het economische aspect. Als dat in de buurt kan komen van Capitalism Plus (ja heel oud) dan gaat deze op mijn wishlist.
In developer blog #5 wordt hier beknopt wat over duidelijk gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 23:14
Een kwartier aan (beta) gameplay:

Heb de eerste versie van beta gespeeld, die leek nog veel op Train Fever (en dan voornamelijk de irritatiefactortjes daarvan kwamen terug). Maar na vele patches en deze video heb ik toch weer zin in deze game gekregen.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Oh, doet mij denken aan Transport Giant, dat was exact hetzelfde als dit, maar dan 20 jaar ouder :P Snapte nooit goed hoe dat spel werkte, maar was erg leuk om in sandbox te klooien en hele infrastructuur aan te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Train Fever heb ik een stuk minder gespeeld dan ik initieel had gedacht.
Dit kwam vooral door de vele irritatiepuntjes die erin zitten en het feit dat je, naarmate de tijd vorderde, steeds minder geld ging verdienen gezien de kosten van de voertuigen omhoog gingen maar de inkomsten niet.

Hopelijk hebben ze dit bij deze game verbeterd, dan gaat deze zeker in mijn Steam Library terecht komen :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:14
Renquin schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:24:
Train Fever heb ik een stuk minder gespeeld dan ik initieel had gedacht.
Dit kwam vooral door de vele irritatiepuntjes die erin zitten en het feit dat je, naarmate de tijd vorderde, steeds minder geld ging verdienen gezien de kosten van de voertuigen omhoog gingen maar de inkomsten niet.

Hopelijk hebben ze dit bij deze game verbeterd, dan gaat deze zeker in mijn Steam Library terecht komen :)
Latere voertuigen konden sneller meer passagiers vervoeren. Als je bezetting goed is dan was het eigenlijk geen probleem en verdiende je eerder meer geld. Disclaimer: Ik heb het niet 50 jaar vol gehouden.

Ik irriteerde mij vooral aan het gebrek aan uitdaging. Het was meer een sandbox game dan Railroad tycoon en Transport tycoon dat waren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:51
sdk1985 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:29:
[...]
...

Ik irriteerde mij vooral aan het gebrek aan uitdaging. Het was meer een sandbox game dan Railroad tycoon en Transport tycoon dat waren.
Die ervaring deel ik met je, de uitdaging ontbrak best wel. Ik was er dan ook snel op uitgekeken. Hopelijk kan Transport Fever dit verbeteren. Wat er tot nu toe in de video's te zien is, oogt al een stuk uitgewerkte dan bij Train Fever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Ik heb hem zojuist besteld, als je Train Fever in bezit hebt op Steam krijg je in totaal 25% korting op Transport Fever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
De dev blogs intrigeren me wel. Ik ga het spel niet pre-orderen, want principes, maar ik denk wel dat ik het spel ga kopen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:08

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mja, ik zie helemaal niets terugkomen van geavanceerde manieren om je treinen te laten rijden. Pre-signals, path signals, block signals, etc. Dit zal wel weer een simpel ga-naar-a-en-ga-dan-naar-b worden wat na een uurtje weer leuk is geweest. Nee, ik blijf het wel bij Factorio houden. Denk dat bijna iedereen die OpenTTD uren/dagen/weken achter elkaar gespeeld heeft, dat ook heel tof vindt. Eerste spel in jaren voor mij dat het opeens weer half vijf in de ochtend was :'). Voor de geïnteresseerden: [PC] Factorio

[ Voor 6% gewijzigd door Bart ® op 14-10-2016 20:40 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bart ® schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:39:
Mja, ik zie helemaal niets terugkomen van geavanceerde manieren om je treinen te laten rijden. Pre-signals, path signals, block signals, etc. Dit zal wel weer een simpel ga-naar-a-en-ga-dan-naar-b worden wat na een uurtje weer leuk is geweest. Nee, ik blijf het wel bij Factorio houden. Denk dat bijna iedereen die OpenTTD uren/dagen/weken achter elkaar gespeeld heeft, dat ook heel tof vindt. Eerste spel in jaren voor mij dat het opeens weer half vijf in de ochtend was :'). Voor de geïnteresseerden: [PC] Factorio
Hmm, ik vrees dat je daar wel een punt hebt...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Op het eerste gezicht lijkt mij dit wel een mooi spel. Grafisch ziet het er ook goed uit, maar ik hoop dat ze ook voldoende tijd hebben kunnen besteden aan de gameplay. De laatste jaren helaas veel te vaak spellen gezien die na twee weken niet meer leuk zijn om te spelen vanwege beperkingen in het spel en bugjes.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
ik kijk er al naar uit naar deze nieuwe game van hun
ik heb train fever nu al meer dan 200 uur gespeeld :-)
maar straks met die schepen en vliegtuigen er bij word het nog leuker

nu ben je te afhankelijk van treinen , bussen en vrachtauto's
dadelijk heb je dus meer keuze
nu van de ene stad naar de andere heb je vaak alleen een trein maar daar zou je nu boten en vliegtuigen in kunnen zetten

dus er word al meer dingen te doen

dus ik ga deze game zeker halen .. transport fever

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorpse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 13:50
Ik ga dit even in de gaten houden. Ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bart ® schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:39:
Factorio is wel leuk, maar die graphics, ik heb een flashback naar de oude SimCity. OpenTTD (of TT origineel) had z'n charmes in de graphics, buiten de latere mods voor betere manieren van treinen rijden (initieel had ook TT en TTD heel die geavanceerde opties niet).

Ik vind de AI in transport fever (zoals SIM2) leuk om mee te spelen, busjes naar de rand, gaan ze zelf weer verder met de trein, iets wat je bv met de cargo mod in OpenTTD ook kon doen.

Ik zie TF dan ook meer richting SIM2 dan TTD (waar factorio veel dichter bij zit), in insteek van de 2 games is ook heel anders. Bij SIM2 heb ik het gevoel veel 'realistischer' te moeten kijken naar transport en traffic, bij TTD is het puur een logica op efficient zoveel mogelijk treintjes op 1 track zetten tot een punt dat het ergens gewoon niet meer leuk is.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2016 02:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
SinergyX schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 02:44:
[...]

Factorio is wel leuk, maar die graphics, ik heb een flashback naar de oude SimCity. OpenTTD (of TT origineel) had z'n charmes in de graphics, buiten de latere mods voor betere manieren van treinen rijden (initieel had ook TT en TTD heel die geavanceerde opties niet).

Ik vind de AI in transport fever (zoals SIM2) leuk om mee te spelen, busjes naar de rand, gaan ze zelf weer verder met de trein, iets wat je bv met de cargo mod in OpenTTD ook kon doen.

Ik zie TF dan ook meer richting SIM2 dan TTD (waar factorio veel dichter bij zit), in insteek van de 2 games is ook heel anders. Bij SIM2 heb ik het gevoel veel 'realistischer' te moeten kijken naar transport en traffic, bij TTD is het puur een logica op efficient zoveel mogelijk treintjes op 1 track zetten tot een punt dat het ergens gewoon niet meer leuk is.
Ik denk ook dat TF veel minder een realistische simulatie moet zijn dan TTD, het casual aspect van TF vind ik ontzettend sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Ontwikkelaars hebben alle spelers van de beta (zo'n 275) als waardering de game cadeau gegeven, waarbij ik één van de gelukkigen ben. Ondanks dat ik nog niet intensief heb kunnen testen vind ik het wel een flinke vooruitgang ten opzichte van Train Fever. Veel irritaties tijdens het bouwen in Train Fever zijn slimmer aangepakt in Transport Fever. In één van de laatste beta-versies is ook een first person camera toegevoegd, een erg leuke toevoeging. Ben erg benieuwd wat de mod-community gaat laten zien in de Steam Workshop, wat toch een stuk makkelijker geregeld is dan mods via externe sites te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
MyUtd4Life schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 17:00:
Ontwikkelaars hebben alle spelers van de beta (zo'n 275) als waardering de game cadeau gegeven, waarbij ik één van de gelukkigen ben. Ondanks dat ik nog niet intensief heb kunnen testen vind ik het wel een flinke vooruitgang ten opzichte van Train Fever. Veel irritaties tijdens het bouwen in Train Fever zijn slimmer aangepakt in Transport Fever. In één van de laatste beta-versies is ook een first person camera toegevoegd, een erg leuke toevoeging. Ben erg benieuwd wat de mod-community gaat laten zien in de Steam Workshop, wat toch een stuk makkelijker geregeld is dan mods via externe sites te downloaden.
Dat is gaaf zeg! Wat mij tot nu toe opvalt uit gemaplay is dat de UI lijkt op een reskin van Train Fever, heb jij dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
iDonkey schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:49:
[...]

Dat is gaaf zeg! Wat mij tot nu toe opvalt uit gemaplay is dat de UI lijkt op een reskin van Train Fever, heb jij dit ook ervaren?
Grafisch is inderdaad niet echt veel verandering merkbaar. Heb wel het idee dat voertuigen betere textures en 3D-modellen hebben, waardoor het er in detail wel wat netter uitziet allemaal. Maar wie weet kan de moddingcommunity hier mooie dingen van maken. Ik zie de game echt als een stabiele basis die met mods door spelers naar eigen wens leuker / uitdagender / mooier gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:38
Zelf een aantal weken geleden begonnen met Train fever. Door tijdgebrek niet veel kunnen spelen, maar heb de uurtjes die ik erin gestoken heb, me prima vermaakt.

Gister wat filmpjes van Phlydaily en Major Failure gezien van Transport fever en meteen maar in de pre order gezet.
Dingen wat rails aanleggen in TF werkte niet altijd even soepel, tot irritatie aan doe. Dat je 10 min bezig bent om een bepaalde connectie lopende te krijgen, lijken in TT opgelost te zijn!

Ook de toevoeging van de campaign mode doet mij wel aanspreken. Na een kleine 10-20 uurtjes in TF met best wel wat winstgevende lijnen had ik al snel geen gevoel van 'doel'en uitdaging meer. Iets wat ik voor mezelf wel nodig heb om door te blijven spelen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
MyUtd4Life schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

Grafisch is inderdaad niet echt veel verandering merkbaar. Heb wel het idee dat voertuigen betere textures en 3D-modellen hebben, waardoor het er in detail wel wat netter uitziet allemaal. Maar wie weet kan de moddingcommunity hier mooie dingen van maken. Ik zie de game echt als een stabiele basis die met mods door spelers naar eigen wens leuker / uitdagender / mooier gemaakt kan worden.
Precies! Ik verwacht ook nog wel dat Urban Games besluit om DLC's te maken, al dan niet met behulp van modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Ziet er echt een goed uitgewerkt spel uit van hetgeen ik al gezien heb YouTube. Ga het in de gaten houden en als het mij verder bevalt, aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Stancke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:15:
Ziet er echt een goed uitgewerkt spel uit van hetgeen ik al gezien heb YouTube. Ga het in de gaten houden en als het mij verder bevalt, aanschaffen.
Heb je Train Fever gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
iDonkey schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Heb je Train Fever gespeeld?
Neen, maar nu klinkt het alsof ik verkeerd gekeken heb en het eigenlijk een barslecht spel is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Stancke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:50:
[...]

Neen, maar nu klinkt het alsof ik verkeerd gekeken heb en het eigenlijk een barslecht spel is :P
Haha, nee dat vind ik niet. Train Fever had een prachtig concept maar er is nog steeds veel ruimte voor verbetering. Voor zover ik nu heb gehoord en gezien lijkt het erop dat Transport Fever de geperfectioneerde Train Fever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
hier is het gewoon blindelings kopen van transport fever :-)

ik heb met train fever al bijna 300 uur er opstaan en nog speel ik het elke week
de tijd gaat zo hard ... even smorgen een uurtje .. maar tegen de tijd dat ik stop moet ik me avond eten al weer gaan maken .... :-)

maar wat ik gezien heb van transport fever is het vele malen beter dan tf

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Het gebrek aan doelen in Train Fever vond ik persoonlijk geen probleem. Meestal stel ik mijn eigen doelen en dat resulteert vaak in het verbeteren van het transportnetwerk. Zoals verdubbelen van het spoor, het mooi inpassen in het landschap. Zorgen dat seinen en wissels op de juiste plaats liggen.
In één van mijn maps zat een spoorwegknooppunt welke ik al meerdere keren verbouwd heb. Na de laatste revisie ligt daar een ongelijkvloers knooppunt waarover treinen naar iedere richting kunnen rijden zonder een andere lijn te hoeven kruizen gelijksvloers. Het bouwen van dergelijke constructies vind ik erg leuk om te doen.
Verder zijn er altijd wel aanpassingen nodig, want je steden groeien ook door en ook het vrachtverkeer gaat zich op een gegeven moment anders gedragen omdat de voertuigen sneller worden en er dan opeens andere routes gereden worden. Dat soort zaken houden je continu bezig waardoor ik het gebrek aan doelstellingen niet mis.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Jeroen O schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:42:
Het gebrek aan doelen in Train Fever vond ik persoonlijk geen probleem. Meestal stel ik mijn eigen doelen en dat resulteert vaak in het verbeteren van het transportnetwerk. Zoals verdubbelen van het spoor, het mooi inpassen in het landschap. Zorgen dat seinen en wissels op de juiste plaats liggen.
In één van mijn maps zat een spoorwegknooppunt welke ik al meerdere keren verbouwd heb. Na de laatste revisie ligt daar een ongelijkvloers knooppunt waarover treinen naar iedere richting kunnen rijden zonder een andere lijn te hoeven kruizen gelijksvloers. Het bouwen van dergelijke constructies vind ik erg leuk om te doen.
Verder zijn er altijd wel aanpassingen nodig, want je steden groeien ook door en ook het vrachtverkeer gaat zich op een gegeven moment anders gedragen omdat de voertuigen sneller worden en er dan opeens andere routes gereden worden. Dat soort zaken houden je continu bezig waardoor ik het gebrek aan doelstellingen niet mis.
eerder gezegd ik ben blij dat ik geen doelstellingen heb ... ik heb het al veel te druk met mijn voertuigen om even iets anders te doen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hee wat leuk, een topic over Transport Fever :)

Zelf heb ik ruim te veel tijd in Train Fever zitten (764 uur volgens Steam) en sinds vorige maand heb ik daarin ook alle achievements. Ik kijk dus best wel uit naar Transport Fever, en als bonus komt het spel uit op de dag van mijn laatste tentamen in de tentamenweken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
dcm360 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:57:
Hee wat leuk, een topic over Transport Fever :)

Zelf heb ik ruim te veel tijd in Train Fever zitten (764 uur volgens Steam) en sinds vorige maand heb ik daarin ook alle achievements. Ik kijk dus best wel uit naar Transport Fever, en als bonus komt het spel uit op de dag van mijn laatste tentamen in de tentamenweken nu.
Zo dan, dat zijn toch wel ff wat uurtjes. Ik ben toevallig ook net klaar met tentamens op 8 november.

Mag ik vragen wat je al die uren hebt gedaan in Train Fever? Ik heb ook heel wat uren maar ik raak de 150 nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In totaal heb ik denk ik enkele tientallen maps gespeeld van 1850 tot rond 2000 (uitschieters naar 2200 op grote maps met name). Ook wel maps met mods gespeeld, maar dat leidde na een tijdje tot wat frustratie bij het uitwisselen van savegames tussen mn laptop en pc. En sommige achievements kosten best wel wat moeite, zoals Penny Pincher en Transport Tycoon op hard (die ik uiteindelijk in dezelfde map heb behaald).

Voordeel van zoveel tijd er in is dan weer wel dat ik onderhand best wel overweg kan met de tool om tracks aan te leggen, ondanks dat dat eigenlijk een groot pijnpunt van Train Fever is. Ik vul deze post zo nog wel even aan met een screenshot van een spoorknooppunt uit mn laatste map, daarin is wel aardig te zien dat er om de limieten heen te werken valt. Ik kijk dus ook zeker uit naar wat ik kan bouwen met de verbeterde tool in Transport Fever.

Dus, zoals beloofd:
Train Fever
Redelijk in 1 keer aangelegd, alleen het grote viaduct had origineel een spoor minder en het stuk spoor met de vele tunneltjes heb ik er pas later doorheen gelegd zonder de rest aan te passen.

[ Voor 18% gewijzigd door dcm360 op 01-11-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:57
Ik verheug me er ook erg op. Wat ik bij Train Fever altijd ergerlijk vond was die 20 minuten regel. Eigenlijk ging het spel dan ook alleen maar over Forenzen. Ben benieuwd hoe dit in het nieuwe systeem uit gaat pakken en of er ook lange afstandsreizigers zijn. Verder lijkt het nieuwe vrachtsysteem mij een behoorlijke verbetering waardoor je grote vracht terminals kunt bouwen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Voor echt langeafstandsverkeer zouden de maps wel ruim groter moeten zijn dan in Train Fever. In Train Fever is het met de snellere treinen prima te doen om reizigers binnen 20 minuter naar de andere kant van de map te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Dat is mij ook wel gelukt in Train Fever. Alleen in de 19e eeuw was dat gewoon mission impossible. En als de mappen net zo groot zijn als in Train Fever dan zijn vliegtuigen bijna onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe zit het precies met transit van reizigers van bv bus naar trein? In CIM2 zag je dus reizigers uitstappen bij bushalte en naar de trein lopen, zo kon je dus efficiënt bussen in de stad inzetten om vervolgens in een buitenwijk een grote hub te bouwen die meerdere plekken met elkaar verbind.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Bij Train Fever zie je ook de passagiers uitstappen uit een bus of tram en vervolgens naar de trein lopen of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ik heb al gezien bij tf dat je de vracht vervoerders kan aan geven op alles
Dat vind ik persoon wel een voordeel
Dan kan je ze terug met een andere vracht laten rijden en niet leeg ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Wat ik ook uit de eerste gameplay filmpjes gezien heb, dat je nu de 'effectieve range' van een truckstop/station/bushalte etc ziet. Zo kan je zien wat aan wat gekoppeld is en je lijnen zo efficient mogelijk maken.

Ook lijkt het bevestigd dat de 20min regel weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hoe bedoel je 20 min regel
Ik kom nooitboven de 10 uit

Wat ik wel vreemd vind is dat een treinvertrekt met 55 mensen maar aankomt met 50 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:40
ravw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:13:
Hoe bedoel je 20 min regel
Ik kom nooitboven de 10 uit

Wat ik wel vreemd vind is dat een treinvertrekt met 55 mensen maar aankomt met 50 .....
De rit was zo oncomfortabel dat er onderweg 5 uit de trein gesprongen zijn. Of het was een 007 actie :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De 20-minuten-regel in Train Fever is dat een reis van deur tot deur nooit langer dan 20 minuten kan duren. Als de reistijd om een of andere reden ineens verandert, vertaald zich dat in passagiers met een te lange reistijd en dat kan niet, dus verdwijnen ze. Een andere reden voor het verdwijnen van passagiers kan zijn dat er in de tussentijd gebouwen verdwenen zijn, en dat gaat met name aan het begin van het spel nog al hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Oké dat van die gebouwen wist ik niet
Maar ach zo lang ze winst maken

Alleen laat had ik iets vreemd .. alles is in het groen maar mijn jaar .. maand ging steeds verder in de min terwijl mijn inkomen hoger was dan me uitgave

Het duurde lang voordat hij dit weer goed kreeg maar die begintijd is nu makkelijk tedoen... Gewoon beginnen met 3 steden bussen te geven

Daarna pas je vracht.. en dan pas je treinen

Wat ik nog steeds niet begrijp is die groepen maken .. wanneer en hoe doe je dat

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 01-11-2016 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDonkey
dcm360 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:22:
In totaal heb ik denk ik enkele tientallen maps gespeeld van 1850 tot rond 2000 (uitschieters naar 2200 op grote maps met name). Ook wel maps met mods gespeeld, maar dat leidde na een tijdje tot wat frustratie bij het uitwisselen van savegames tussen mn laptop en pc. En sommige achievements kosten best wel wat moeite, zoals Penny Pincher en Transport Tycoon op hard (die ik uiteindelijk in dezelfde map heb behaald).

Voordeel van zoveel tijd er in is dan weer wel dat ik onderhand best wel overweg kan met de tool om tracks aan te leggen, ondanks dat dat eigenlijk een groot pijnpunt van Train Fever is. Ik vul deze post zo nog wel even aan met een screenshot van een spoorknooppunt uit mn laatste map, daarin is wel aardig te zien dat er om de limieten heen te werken valt. Ik kijk dus ook zeker uit naar wat ik kan bouwen met de verbeterde tool in Transport Fever.

Dus, zoals beloofd:
[afbeelding]
Redelijk in 1 keer aangelegd, alleen het grote viaduct had origineel een spoor minder en het stuk spoor met de vele tunneltjes heb ik er pas later doorheen gelegd zonder de rest aan te passen.
Dat ziet er echt knap uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
ravw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:46:
...
Wat ik nog steeds niet begrijp is die groepen maken .. wanneer en hoe doe je dat
Bedoel je het groeperen van stations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
iDonkey schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:37:
[...]

Bedoel je het groeperen van stations?
ja die bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Volgens mij is er geen voordeel voor de game, het enige voordeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat het groeperen van stations de UI kan opschonen. Als je kijkt naar grote steden met veel stations kan het voor de visuals beter zijn om te groeperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
iDonkey schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:15:
[...]

Volgens mij is er geen voordeel voor de game, het enige voordeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat het groeperen van stations de UI kan opschonen. Als je kijkt naar grote steden met veel stations kan het voor de visuals beter zijn om te groeperen.
waarom vele van die stations in een stad , heb er niet meer dan 2 of 3 staan ..
(afkomst Olie 1 , afkomst hout 2 , Afkomst van Ijzer , Kolen is 3 )
meer heb je toch niet nodig per stad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ehm, ik gok dat ik wel eens uit zou kunnen komen op 100 bushaltes als een stad een beetje groeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
ravw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:18:
[...]

waarom vele van die stations in een stad , heb er niet meer dan 2 of 3 staan ..
(afkomst Olie 1 , afkomst hout 2 , Afkomst van Ijzer , Kolen is 3 )
meer heb je toch niet nodig per stad ..
dcm360 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:21:
Ehm, ik gok dat ik wel eens uit zou kunnen komen op 100 bushaltes als een stad een beetje groeit :P
Precies, ik had ook wel eens zulke aantallen. Dan vond ik het fijn om stations te groeperen, een andere reden kan ik niet bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
dcm360 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:21:
haha zo veel heb ik niet eens over mijn halve map heen ppffff

als ik er tien per stad heb is dat veel ( voor bussen only ) trams max 5
anders gaat de stad vaak te snel vollopen en ik heb liever dat langzaam verkeer in de stad , met de trams in de buiten ring

waar vaak ook nog eens gekoppeld word met 2 a 3 trein haltes per stad ! door het centrum 2 rond de buiten ring .. dan heb je het hier wel gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb deze gisteren ontdekt, op basis van wat ik kon zien toch maar de preorder gedaan op steam, hopelijk komt de mod community goed op gang, TT en later Locomotion heb ik ook erg veel mods en custom maps voor gebruikt en daar bleef het spel een stuk langer leuk...

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Hoewel er niet veel spectaculairs op te zien is, heb ik toch enkele screenshots in Transport Fever gemaakt:
http://imgur.com/a/PuoE6

Als je eenmaal begint met spelen is het voor dat je het in de gaten hebt al uren later. Wat ik wel jammer vind dat het draaien van assets maar in bepaalde hoeken kan in plaats van dat je hier volledige vrijheid in hebt.

offtopic:
Signalen en tracks zijn nog niet optimaal, nog niet echt veel aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

ed-oorklep schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:57:
Ik heb deze gisteren ontdekt, op basis van wat ik kon zien toch maar de preorder gedaan op steam, hopelijk komt de mod community goed op gang, TT en later Locomotion heb ik ook erg veel mods en custom maps voor gebruikt en daar bleef het spel een stuk langer leuk...
Er is al een leuke mod-community actief op https://www.transportfever.net/. Mijn verwachting is dus ook wel dat er genoeg spul gemaakt gaat worden voor Transport Fever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
MyUtd4Life schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:30:
Hoewel er niet veel spectaculairs op te zien is, heb ik toch enkele screenshots in Transport Fever gemaakt:
http://imgur.com/a/PuoE6

Als je eenmaal begint met spelen is het voor dat je het in de gaten hebt al uren later. Wat ik wel jammer vind dat het draaien van assets maar in bepaalde hoeken kan in plaats van dat je hier volledige vrijheid in hebt.

offtopic:
Signalen en tracks zijn nog niet optimaal, nog niet echt veel aandacht aan besteed.
Gave screenshot zeg! Het draaien van assets kon in Train Fever toch wel? Het lijkt mij dat dit nog wel aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ik ga alleen al heel blij worden met de feature dat je zo een bestaand station/depot etc kan upgraden.
In TT wil het nog wel eens een pain in de A zijn om van een 2 baans station een passend 4baans te maken.
Kleine verbeteringen als dat word ik persoonlijk erg blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
Iemand interesse om een Nederlandstalige community op te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
iDonkey schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:21:
[...]

Gave screenshot zeg! Het draaien van assets kon in Train Fever toch wel? Het lijkt mij dat dit nog wel aangepast wordt.
Thanks :) Ja, je kon ze wel draaien met N & M, maar je had maar denk ik 8 verschillende hoeken waarin assets konden staan. Ik wil gewoon 360 graden vrijheid daarin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Even op de aanname dat het hetzelfde werkt als in Train Fever, zijn het wel ruim meer dan 8 hoeken (het gaat echt per ruim kleinere hoeken dan 45 graden).Maar vrij kunnen draaien kan soms wel handiger zijn dan dit inderdaad, al had het nu in Train Fever wel als voordeel dat het niet onmogelijk moeilijk was om een station weg te halen en exact hetzelfde terug te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 22:31
Ben al een tijdje de Let's Play van Skye Storme aan het volgen en zag nu pas het topic hier.

Heb het eerste deel totaal gemist, maar wat ik zag sprak me gelijk aan. Denk dat ik er niet gelijk aan begin aangezien als ik terug kom van vakantie Civ 6, BF1 en Titanfall 2 klaar liggen en Planet Coaster komt er ook al bijna aan. Maar begin 2017 zal wel weer rust brengen in releaseland dus dan komt deze game vanzelf aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Flix20 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:27:
Ik ga alleen al heel blij worden met de feature dat je zo een bestaand station/depot etc kan upgraden.
In TT wil het nog wel eens een pain in de A zijn om van een 2 baans station een passend 4baans te maken.
Kleine verbeteringen als dat word ik persoonlijk erg blij van.
ja en je kunt nu ook van twee kanten je Station aansluiten .. dus een kant tram en de andere kant je bussen :-)

lopen ze ook elkaar niet in de weg ...

maar ik hoop dat de Mods goed gaan werken en dat er veel Nederlands spul in komt ..
en ik hoop ook dat je de namen van de steden kan aanpassen zo dat je een beetje je eigen omgeving kan na maken
Inc verschillende mappen .. nu heb je bijna steeds dezelfde

PS inmiddels ook gekocht deze Fever :-)

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 04-11-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ravw schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:26:
[...]

ja en je kunt nu ook van twee kanten je Station aansluiten .. dus een kant tram en de andere kant je bussen :-)

lopen ze ook elkaar niet in de weg ...

maar ik hoop dat de Mods goed gaan werken en dat er veel Nederlands spul in komt ..
en ik hoop ook dat je de namen van de steden kan aanpassen zo dat je een beetje je eigen omgeving kan na maken
Inc verschillende mappen .. nu heb je bijna steeds dezelfde

PS inmiddels ook gekocht deze Fever :-)
Moet zeggen, ookal vervloek ik de NS met enige regelmaat, een NS mod pack klinkt wel erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Inmiddels is de Steam workshop zichtbaar geworden en staan er al een paar mods op. Hopelijk komen er voor Dinsdag nog een paar bij. Begin echt zin in het spel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:17
Heeft iemand kunnen ontdekken op welke tijd de game op 8 november wordt vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Ik las laatst ergens 18:00 of 20:00 CET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Flix20 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 01:03:
[...]

Moet zeggen, ookal vervloek ik de NS met enige regelmaat, een NS mod pack klinkt wel erg tof!
Voor Train Fever waren al veel Nederlandse mods gemaakt!
webgangster schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:01:
Ik las laatst ergens 18:00 of 20:00 CET
Ik meen 18:30 CET!

Update: Op Steam loopt de aanbieding (25% korting) over 26 uur af (8 november 19:00). Ik gok hierom dat de game om 19:00 uit zal komen.

[ Voor 13% gewijzigd door iDonkey op 07-11-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De pre-order korting loopt af om 19:00. Een release op dat moment zou dus vrij logisch zijn.

edit: Juistem. Edits worden niet automatisch bijgeladen...

[ Voor 25% gewijzigd door dcm360 op 07-11-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
iDonkey schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:51:
[...]

Update: Op Steam loopt de aanbieding (25% korting) over 26 uur af (8 november 19:00). Ik gok hierom dat de game om 19:00 uit zal komen.
Heb je een link naar die aanbieding? Hier staat ie namelijk op 10% 'korting'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het is 10% pre-order-korting, en als je Train Fever hebt krijg je er nog 15% loyaliteitskorting op de originele prijs bij. Als je Train Fever niet hebt (of als je niet bent ingelogd) ontbreekt die laatste korting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo vandaag maar me laatste uren gespeeld met train fever :-)

toch wel een leuke tijd plezier mee gehad

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23tqf00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

We kunnen spelen :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Scherp! Haha, ik ben ook al lekker bezig. Lekkere meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Benieuwd naar jullie ervaringen, laat maar komen!

Ik hou nog even de boot af, nog 2 games backlog te spelen en mijzelf verplicht om dan pas nieuwe games aan te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Op steam zijn de reacties niet allemaal lovend, er zitten schijnbaar veel bugs in, crashed het spel regelmatig en is de performance niet goed, ik kijk dus nog even de kat uit de boom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32
Hoewel ik nog maar kort heb kunnen spelen (een uur of 4) heb ik nog geen bugs gezien, noch is het spel gecrashed. Het is wat mij betreft behoorlijk vermakelijk en al meteen vanaf het begin een heel stuk minder frustrerend dan Trainfever. Ik ben onder de indruk hoe ze het spoor aanleggen hebben verbeterd en de manier waarop cargo werkt. (hoewel het oude model ook zo zijn charmes had).

Ik ben bang dat ik hier nog wat uurtjes aan ga kwijt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDonkey
Bij mij idem, geen bugs en geen crashes! Ik speel momenteel de USA campaign, die zit best sterk in elkaar. Mooi spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

The 15% loyalty discount for owner of the predecessor game Train Fever will be available for one more month, until December 8.
Als ik nu in steam kijk, heb ik enkel die 10% promotionkorting die nog 1,5 uur loopt, ik heb destijds transport fever via humblebundle gekocht, geld dat dan niet?

Edit, website was ik niet op ingelogd :) Nu 25% korting :)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ervaring 1: menu is in het Russisch.

Goed, dit blijk je in te kunnen stellen in Steam.

Ervaring 2: menu valt grotendeels buiten beeld.

Nu had Train Fever daar ook wel eens last van, maar daar stond het menu aan de linker kant, dus wel zichtbaar. Als je de resolutie opnieuw instelt, is het verholpen.

Ervaring 3: kan eindelijk spelen. De tutorial laat ik maar even voor wat het is. Ik ben maar gelijk met free play begonnen op een grote map, want dat was mijn fout bij Train Fever. In het begin stottert het heel erg, waarschijnlijk door het inladen van alles (was ook een probleem bij Train Fever).

Maar verder gaat het prima. Ik heb het eerste stukje spoor gelegd en dat gaat een stuk soepeler. Het muziekje is ook behoorlijk verfrissend.

Nu eerst maar even eten en daarna lekker verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste minpuntje, je kan routes dus niet aanpassen. Eerste bus gemaakt en die moet perse door een drukke weg, terwijl er een rustige wel paralel aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:59:
Eerste minpuntje, je kan routes dus niet aanpassen. Eerste bus gemaakt en die moet perse door een drukke weg, terwijl er een rustige wel paralel aan loopt.
Enige wat je kan doen, geloof ik, is een halte maken op die rustige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Room42 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:56:
[...]

Enige wat je kan doen, geloof ik, is een halte maken op die rustige weg.
Klopt, een bushalte plaatsen is je enige optie, zie dit als een soort waypoint. Wellicht dat dit te modden valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zojuist even door de tutorial heen gewalst, en ik moet zeggen dat het me wel bevalt zover. Het frustreert me met name dat ik niet op de automatische piloot door de menu's heen kan klikken, maar dat went vast nog wel. Ook had ik een klein grafisch issue met de bomen, ze zagen er origineel uit als blokken (steen)kool. Dat was dan wel weer op te lossen door HDR uit te zetten.

Overigens kan je ook bussen versnellen door de weg te upgraden met busbanen. Nog niet heel veel mee geprobeerd, maar de busbanen lijken beter te werken dan in Train Fever (waar ik er regelmatig ander verkeer op spotte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Mijn eerste indruk is goed, er zijn wel wat dingetjes waarvan ik denk, huh?
Maar dat kan ook aan mij liggen, waarschijnlijk teveel overbrugt.

Afbeeldingslocatie: https://transportfever.nl/attachments/20161108235342_1-jpg.2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik, n.a.v. de beelden online, het grafisch best wel tegen vind vallen. Vooral de belichting is erg 'plat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Hoe verhoud zich dit tot openttdlx?

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Ik heb er al uren mee gespeeld. Prachtig spel!
Alleen dan lees ik in de reviews dat die op heel veel systemen problemen geeft. Dat is erg jammer, want daardoor krijgt deze game een slechte start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
het is een goed spel alleen je moet nu even alles anders aanpakken ..
was gewent trein - hout > ontvanger < train - cargo ..... nu moet het zijn hout hout wagon .. pffffff

en zo zijn er nog wle meer dingen die even wennen zijn .....

nog geen boten gedaan wel een zooi vliegvelden ... die gaan lekker .. komt er ook vracht met vliegtuigen ?

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 09-11-2016 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Heb er nu een paar uur opzitten. Op zich wel een mooi spel. Lijkt wel een regelrechte moderne remake van Transport Tycoon Deluxe. Zelfs de menu's en interfaces voelen hetzelfde aan.
Ook gaaf dat je in 1st person view een vliegtuig of bus kunt volgen.

Ik heb een aardig systeem (i7 3770 + GTX 1060) maar het draait voor geen meter. Meer mensen die er last van hebben? Als ik helemaal op de grond ben ingezoomd dan haal ik 75 fps. Maar als ik flink uitzoom en vooral als ik bv een station wil plaatsen, dan zakt hij naar 20 fps ofzo. Zit denk ik gemiddeld maar op 30fps.
Ik heb weliswaar een 2560x1440 resolutie, maar dit lijkt me een kwestie van slechte optimalisatie of een driver probleem.

Verder nog wat vreemde dingen:
- Trucks kwamen vast te staan op station want ze konden de route niet vinden... Alles was gewoon prima verbonden. Na 2x het station net wat verplaatsen gingen ze ineens wel.
- Een coal mine stopt ineens vanuit het niks met produceren. Terwijl er nog wel veel trucks langs komen om het op te halen.
- Een vliegtuig doet er zo ongeveer een maand over om van landingsbaan naar de gate te taxiën. Dat is wel heel erg overdreven.

Voor de rest moet ik zeggen dat het veel potentie heeft. Met een toekomstige multiplayermode wordt het een grote hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
Dat zal inderdaad iets met de instellingen te maken hebben. Zelf heb ik maar een GTX 960 en daarop loopt die soepel.

Dat de kolenmijn stopt met produceren komt waarschijnlijk omdat je de staal wat je krijgt uit kolen en ijzererts weer door moet voeren naar de volgende afnemer. Da cargochain moet in beweging blijven, dat geeft het spel best wel een uitdaging als je eenmaal door hebt hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
asset185 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 02:00:
Dat zal inderdaad iets met de instellingen te maken hebben. Zelf heb ik maar een GTX 960 en daarop loopt die soepel.

Dat de kolenmijn stopt met produceren komt waarschijnlijk omdat je de staal wat je krijgt uit kolen en ijzererts weer door moet voeren naar de volgende afnemer. Da cargochain moet in beweging blijven, dat geeft het spel best wel een uitdaging als je eenmaal door hebt hoe het werkt
Ah dat laatste wist ik niet. Dat maakt het nog wel een stuk moeilijker allemaal!

Die lage FPS zouden niet echt te maken moeten hebben met instellingen. Heb AA al af gezet en detail op medium. Kan morgen eens proberen ook de schaduwen enzo op minimaal te zetten maar het spel is nou ook weer niet zo mooi dat het op zo'n systeem zo slecht zou moeten draaien lijkt me.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste