Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
Ik vind 40 euro investeren en dan een gratis kopie van het spel krijgen vrij mager. Mocht het spel gepubliceerd worden dan verwacht ik het ook voor die prijs te krijgen.
Ik zie, behalve dat het me een leuk spel lijkt, dus geen incentive om hier nu al geld uit te gaan geven... Waarom bieden ze het niet voor 10 euro aan?
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Wel vraag ik mij af in hoeverre al wordt voorzien in de vraag naar zo'n game door Cities in Motion. Daar komt binnenkort een tweede deel van uit. Treinverbindingen aanleggen is echter geen onderdeel van dit spel, dus dat is wel behoorlijk onderscheidend.
Ik zit er in ieder geval voor het eerst aan te denken om aan zo'n crowdfundingactie mee te doen. Ik zag net dat het doel van 250.000 al bijna in zicht is (200.000 inmiddels gepasseerd), dus dit lijkt er echt te gaan komen.
@0rbit, 50% bovenop je investering terug is niet genoeg incentive?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als ze het nou zoals bij KSP hadden gedaan dan had ik er een stuk meer zin in gehad; voor $7 (een vroege pledge) had je een simpele demo met een belofte voor meer. Inmiddels betaal je (als je destijds niets gepledged had) 23 euro voor dat spel en is het enorm gaaf geworden.
Ik vermoed dat ze bij Train Fever gewoon al een spel hebben dat voor 90% af is en ze nog even wat extra geld ophalen om wat kleine kosten te dekken en er winst uit te maken. Er ontbreekt ook een duidelijke beschrijving van hetgeen ze willen gaan doen met dat geld (behalve een publisher zoeken).
Overigens is hun business plan om het spel voor 25 euro aan te gaan bieden. Dan ben je toch gek als je nu al 40 euro neerlegt?
[ Voor 7% gewijzigd door 0rbit op 19-03-2013 10:54 ]
Waar ik al langer op wacht, is dat bij OpenTTD de Cargo Destination patch in trunk wordt gezet. Dan krijgt dat spel voor mij weer een boel meerwaarde. Of Train Fever net zoveel goede gameplay krijgt, dat moet de tijd nog uitwijzen.
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
Ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen. Je moet helemaal geen 822 euro neertellen. Je mag zo veel neertellen als je zelf wilt, je koopt namelijk aandelen. 822.000 is het inkomen dat ze hopen te bereiken door de sales, initiële verkoop van het spel aan 25 euro en latere salesverkoop. Investeerders krijgen bij dit spel 50% van de winst die behaald wordt en dat is dus 411.000 euro winst waar ze op hopen en die terugvloeit naar de investeerders. Op een initiele investering van 250.000 euro is dat een dikke 1.6euro per geïnvesteerde euro die men terugkrijgt. Indien uw investering boven de 40 euro bedraagt, krijg je ook een copy van het spel.0rbit schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:53:
50% op je investering van 822 euro... Als het je doel is te investeren in dit soort spellen dan lijkt me dit een goede kandidaat, maar ik wil gewoon een leuk spelletje voor "erbij". Dan ga ik geen 822 euro neerleggen natuurlijk
Als ze het nou zoals bij KSP hadden gedaan dan had ik er een stuk meer zin in gehad; voor $7 (een vroege pledge) had je een simpele demo met een belofte voor meer. Inmiddels betaal je (als je destijds niets gepledged had) 23 euro voor dat spel en is het enorm gaaf geworden.
Ik vermoed dat ze bij Train Fever gewoon al een spel hebben dat voor 90% af is en ze nog even wat extra geld ophalen om wat kleine kosten te dekken en er winst uit te maken. Er ontbreekt ook een duidelijke beschrijving van hetgeen ze willen gaan doen met dat geld (behalve een publisher zoeken).
Overigens is hun business plan om het spel voor 25 euro aan te gaan bieden. Dan ben je toch gek als je nu al 40 euro neerlegt?
Sommige van hun berekeningen verschillen wat, maar ik lees dat ze ook 5DLC's gepland hebben. Waar ze dus waarschijnlijk ook wat winst uit hopen te halen.
Het enige jammere is dat investeren natuurlijk wel wat duur is voor kleine bedragen. Je moet je geld eerst op een wallet plaatsen, daarop een klein percentage betalen. En wanneer je je geld terug naar de bank wilt storten uiteindelijk, is er weer een kost van 20 euro. Er zijn dan ook nog eens relatief weinig projecten op dit moment waarin je kan investeren. Voor de rest zou ik het nog wel durven doen.
I'll do what I can, but expect very little.
Het zal ook wel pas echt net zijn gebeurd omdat het nog niet eens op de site staat dat de target gehaald is. In ieder geval, het lijkt erop dat we een coole game tegemoet mogen zien
Als deze die gameplay ook maar een beetje haalt, dan gaat deze er zeker komen.
Verder ben ik niet van plan om €40,- of meer in te leggen, als het uiteindelijke spel €25,- wordt.
Als ze er nog wat extra goodies bij gaven, dan zou ik er nog over nadenken...
Want a cookie?!
Als je het t.z.t. koopt voor 25 euro ben je een consument (ook helemaal niets mis mee). Maar als je nu geld neerlegt ben je een investeerder (en maak je het spel dus mede mogelijk). Ik investeer hierin, omdat het een mooi project is. Met een beetje geluk krijg ik ook nog rendament op mijn investering. Daarnaast krijg ik het spel. Mooi toch?
Maar: To each his own ;-)
Hier gaat om het investeren in een product met een belofte van ook te participeren in de winst.
Dat heb je bij KS helemaal niet. Daar kies je je pledge level en dat kan je dan ook maximaal verwachten.
Hier krijg je "mogelijk" meer dan je inleg terug.
Dan steun ik het initiatief wel als het op de markt kom
Je hebt helemaal gelijk. Achteraf gezien had ik er in dat geval wel 50 euro in gestoken
Overigens moet je de ROI natuurlijk wel weer bij de belasting opgeven als inkomen, dus dan is die 60% al een heel stuk minder
Op de site www.train-fever.com staan diverse afbeeldingen van het landschap.
Vind het zelf nog niet zo heel mooi er uit zien maar het is ook pre alfa dus het
kan alleen maar beter worden
Blaat het niet dan schaapt het niet
dat steden groeien, etc...
Visueel vind ik het er al aardig uitzien. Zeker als ze dit op een brede userbase willen speelbaar maken mag dit gerust het minimum niveau zijn. Alles wat er bij komt is alleen maar een '+'.
Alleen moet ik lang wachten voordat hij uit komt
We are pleased to announce that, scheduled for Q2 2014, Train Fever will be available both for digital download.
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
http://www.train-fever.com/2014/02/release-in-q3-2014/
Komt dus verderop in het jaar uit, met Q2 nog een beta.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Pre-order is van start, meteen gekocht
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Toevallig ga ik met een treintje (!) vol met Tweakers naar Gamescom. Daar ga ik deze titel zeker even bekijken en afhankelijk van die beelden pre-orderen.
OpenTTD vond ik te ingewikkeld.

Vooral het gedeelte van de seinen, maar als ik het me goed herinner ontbrak er ook een doel. In Sid Meiers Railroad moest je goederen produceren, bewerken en van A naar B transporteren. Dat was leuk! Je kon daar alleen onmogelijk verliezen, dus de AI mag wel wat moeilijker.
Neem aan dat dit veel 'kaler' van A->B is, maar wel met stuk betere graphics
Hoop dat deze game snel uit komt, want het is verreweg te lang geleden dat we een goede game in dit genre uit gekomen is.
Want a cookie?!
In de presentation komt het er op neer dat je éénmalig twee towns verbind, een lijn opzet en vervolgens kan wachten op geld om hetzelfde proces te herhalen. Hij houdt al rekening met een tweede track wat er op zou neerkomen dat het '"domweg"1 trein per track is.
[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2014 14:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Denk ook niet dat we (buiten misschien een kickstarter) ooit een 'grafisch mooie' versie van TT zullen zien.
Overigens viel Cities in Motion mij onwijs tegen en was het originele Traffic Giant een stuk beter. Wat dat betreft ziet het er mooier uit maar vergeten ze steeds de gameplay. (Cities in Motion was onspeelbaar doordat alles vast kwam te staan. Later "gefixt" door simpelweg minder traffic te spawnen).
[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 24-07-2014 15:12 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
De afgelopen tijd is er steeds meer duidelijk geworden van de game Train Fever die op 5 september uitkomt op Steam. Gisteren is er voor het eerst een goede gameplay video uitgekomen van de beta versie. Ook zal modding erg goed ondersteund worden.
Wat vinden jullie van deze game? Heeft het potentie om heel groot te worden? Waar doet het jou aan denken?
Mij lijkt de game wel wat. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Floris112 op 05-08-2014 10:46 . Reden: niet werkende videolink ]
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
hier iets meer info, http://steamcommunity.com...ions/0/38596747586484439/TERW_DAN schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:36:
Dit zou wel eens de nieuwe transporttycoon kunnen worden. Als het maar zo uitgebreid wordt dat je ook goederen kunt vervoeren en niet alleen aan treintjes gebonden bent, maar vliegtuigen, schepen en road vehicles ook een prominente rol in de game krijgen.

Lijkt inderdaad op een mooie vernieuwde TT.. Heel veel uurtjes ingestopt destijds...
Haha. Inderdaad zo'n game als deze ben je zonder dat je het weet toch uren achter elkaar mee bezig.strider1007 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:49:
Ai, dit gaat om erg veel zelfdiscipline vragen, als je de dag erop tenminste op tijd een beetje uitgeslapen uit je bed wilt rollen...![]()
Lijkt inderdaad op een mooie vernieuwde TT.. Heel veel uurtjes ingestopt destijds...
Ik heb Transport Tycoon nog nooit gespeeld maar heb al rond de 200 uur in Cities in Motion 2 zitten. Helaas slaat de herhaling na 200 uur toch wel toe. Ik ken alle trucjes om snel geld te verdienen. Dus geen uitdaging meer.
Train Fever lijkt mij een spel wat goed in hetzelfde rijtje games past. Management/buisinessgames. Een stuk rustgevender dan spellen zoals Battlefield.
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
Ik heb het zelf compleet gemist... stonden ze er wel?
traktor scratch!
Voor nu ziet het er naar uit dat de basic set niet veel meer om het lijf heeft dan passagiers en wat ''goederen'' vervoeren, maar de ontwikkelaars staan gelukkig positief tegenover mods en er zijn al wat mooie voertuigen en industrieën getest in de beta door modders.
Als er in dit spel net zulke complexe lijnen gebouwd kunnen worden als in ottd dan ben ik bang dat ook ik me avondeten wat vaker gaat laten aanbranden.
Wordt wel na mijn vakantie dus in November

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 60% gewijzigd door Gropah op 31-08-2014 19:33 ]
Ze hebben ook een official guide online gezet.
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Ik zal nog een echte review schrijven
Train Fever review
Het is een 7 van 10 geworden (en dan eerder een 6 dan een 8
ps
Leuke merge maar wel in het verkeerde subforum, zie:
OpenTTD ssg: [PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3
Railroad tycoon3 ssg: [PC] RailRoad Tycoon III
Transport Giant ssg: [pc]Transport Giant (Jowood)
[ Voor 84% gewijzigd door sdk1985 op 05-09-2014 22:51 ]
Ik heb het spel ook gekocht, maar ik heb weinig ervaring met dit soort spellen. Laatst heb ik Transport Tycoon voor iOS aangeschaft, maar daar zit ik met soortgelijke problemen. Waar ik mee zit te worstelen is wat ik nu eerst moet aanleggen.
Als ik een (simpele) spoorlijn aanleg, blijkt deze toch heel duur te zijn, vanwege de hoge running costs.
Nu ben ik opnieuw begonnen met het spel en heb nu in één dorpje een aantal buslijnen. Die zijn winstgevend, maar echte bakken met geld verdien je er ook niet mee.
Hoe beginnen jullie het spel?
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Wat voor mij lijkt te werken is het volgende:
Stap 1: kijk op de map naar 2 dorpen die ongeveer even groot zijn en niet te ver bij elkaar vandaan liggen.
Stap 2: begin in beide dorpen buslijnen zodat de dorpen groeien en je wat geld binnen krijgt.
Stap 3: Leg een spoor aan tussen de twee dorpen en een buslijn vanuit de dorpen naar de stations.
Stap 4: Begin met 1 trein, treinen zijn duur en het duurt even voordat er genoeg mensen met de trein willen voordat deze winstgevend wordt.
Stap 5: Als er meer mensen staan te wachten dan dat er opgehaald worden, bouw een tweede trein, maar zorg voor voldoende dubbel spoor e.d.
Verder ben ik nog niet gekomen, maar het gaat wel aardig nu.
Ben het wel eens met een paar punten uit de review die heel vervelend zijn, vooral het feit dat het spel totaal geen rekening houd met bestaande hoogtes/dieptes, maar gewoon overal graaft en ophoogt waar het dat handig vind. Dit is echt super irritant en kost bakken met geld.
Ook het aan elkaar knopen van spoorlijnen wordt hierdoor onnodig bemoeilijkt.
Want a cookie?!
Voor beginners, zelf zoek ik in het begin van het een nieuwe map naar industrie dat dicht bij elkaar zit. Het makkelijkst is een olie -> goods -> stad routem het liest zo kort mogelijk. Gooi hier een stuk of 5 wagens op en het geld stroomt binnen. Na een tijdje gaan die fabrieken ook upgraden en verdien je nog meer. Hiermee haal ik met name in het begin geld binnen om daarna de trein lijnen te financieren.
Industrietreinen krijg ik niet profitable. Vaak zitten fabrieken bovenop heuveltjes oid. Erg irritant, ik doe dus ook alle industrie met trucks / over de weg en alle intercity reizigers gaan per trein. Elke stad een busline richting station en dat draait prima. Mijn meeste spoorlijnen zijn "ringen" van 4-5 steden die op een aantal steden samen komen.
Mijn grootste klachten;
- enorme lag / freezes regelmatig, met name bij het uitzoomen. Heb een enorm high-end systeem, dat mag echt niet voorkomen.
- Hoogtes werken voor geen meter. Succes met het bouwen van een treinlijn die over een weg of een ander spoor heen gaat.
- Je moet je spoor in kleine stukjes aanleggen anders gebeuren er allemaal rare dingen met het land / spoor.
Gezien het spel mod'able is hoop ik dat er behoorlijk wat content bij komt. Vermaak me tot nu toe prima in elk geval. Alleen jammer dat large maps niet echt speelbaar zijn als je uitzoomt.
Een vriend van me verteld dat het spel bij hem niet draait omdat hij een 32-bits Win8 versie heeft.
Omdat ik die zelf ook heb en ik erover denk dit spel toch echt aan te schaffen ben ik benieuwd of iemand weet of 64-bit een vereiste is.
Op de site van TrainFever en op steam zie ik geen minimale specs oid. staan...
Windows XP 64-bit werkt niet. http://www.train-fever.co...c/train-fever-wont-start/
Klopt. Net als in het echt gebruik je een crediet om je verlies te overbruggen. Je betaalt "slechts" 10 % rente en ik kon probleemloos 6miljoen lenen toen het echt een keer mis ging (kapotte track met 8 treinen die niet meer reden).Jeroen O schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:12:
Begrijp ik nu uit je review dat je eerst een spoorlijn aanlegt en later pas bus- en tramlijnen?
Ik heb het spel ook gekocht, maar ik heb weinig ervaring met dit soort spellen. Laatst heb ik Transport Tycoon voor iOS aangeschaft, maar daar zit ik met soortgelijke problemen. Waar ik mee zit te worstelen is wat ik nu eerst moet aanleggen.
Als ik een (simpele) spoorlijn aanleg, blijkt deze toch heel duur te zijn, vanwege de hoge running costs.
Nu ben ik opnieuw begonnen met het spel en heb nu in één dorpje een aantal buslijnen. Die zijn winstgevend, maar echte bakken met geld verdien je er ook niet mee.
Hoe beginnen jullie het spel?
Deze screenshot staat in de review:

Dat was ook direct mijn eerste game. Ik heb daar ongeveer een miljoen verspild aan "ruzie" met het depot aanleggen
Komt er dus op neer dat je met voldoende krediet 2 dorpen met een spoor kunt verbinden en in elk dorp een leuke busroute moet aanleggen. Na enkele jaren begint dat steeds beter te lopen. In dit voorbeeld had het andere dorp nog geen busverbinding maar maakte de treinen wel al winst.
De buslijnen zijn leuk maar verdienen bij mij niet meer dan 100.000. Die zijn er meer om je railroads aantrekkelijker te maken. Zeker geen aanrader om snel miljoenen te verdienen.
Cargo verdient inderdaad ook wel aardig. Een wood load leverde 48.000 op, ding is echter wel 6 maanden onderweg.
Laaste tip: De frequentie heeft (grote) invloed op de populariteit van je route. Met één trein duurt het langer om populair te worden omdat iedereen dan twee keer zo lang moet wachten. Hetzelfde voor de bus lines. Onder de 80 seconde houden gaat het beste bij de bussen.
@hierboven
De minder legale versie heeft alleen de x64 variant aldus spotnet.
[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2014 20:22 ]
De truc is blijkbaar dat je zelf moet aangeven of het spoor horizontaal blijft lopen (en overal doorheen graaft) of dat je het spoor hellend maakt.Renquin schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:19:
Ben het wel eens met een paar punten uit de review die heel vervelend zijn, vooral het feit dat het spel totaal geen rekening houd met bestaande hoogtes/dieptes, maar gewoon overal graaft en ophoogt waar het dat handig vind. Dit is echt super irritant en kost bakken met geld.
Ook het aan elkaar knopen van spoorlijnen wordt hierdoor onnodig bemoeilijkt.
Als je een stuk spoor hebt gelegd, verschijnt er een icoontje waarmee je de helling kan bepalen.
Ik heb net een spoorlijn aangelegd die zo netjes de contouren van het landschap volgt.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=310745235
Nadat je daar op geklikt hebt, verschijnen er twee pijltjes, waarmee je de slope kan aanpassen.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=310745127
[ Voor 142% gewijzigd door Jeroen O op 06-09-2014 20:38 ]
Ah helemaal top, deze had ik nog niet gezienJeroen O schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 20:28:
Als je een stuk spoor hebt gelegd, krijg je een drietal knoppen. Een vinkje om te bevestigen (klik daar niet op) en een knop om te annuleren. Links daarvan zie je nog een derde met "Fix slope". Klik daarop.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=310745235
Nadat je daar op geklikt hebt, verschijnen er twee pijltjes, waarmee je de slope kan aanpassen.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=310745127
Want a cookie?!
Gelukkig heeft het geen invloed op de review, die brug kost $51.1K. Moet je eens in RailRoad Tycoon 3 proberen
Nu moet ik een rondje maken tussen mine -> steel mill -> city -> mine ipv dit op te delen in 2 lines...
Heeeeel irritant.
Want a cookie?!
@Renquin: Je kan toch gewoon het volgende doen?
Lijn 1: Mine -> Steel Mill
Lijn 2: Steel Mill -> City
[ Voor 20% gewijzigd door Mmore op 06-09-2014 22:32 ]
Ja, dat deed ik dus ook, maar mijn vrachtwagens van lijn 1 namen alle goods mee terug.Mmore schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:31:
Heb van mijn eerste regio wat screenshots gemaakt en op m'n tweakblog gezet, mocht iemand interesse hebben![]()
@Renquin: Je kan toch gewoon het volgende doen?
Lijn 1: Mine -> Steel Mill
Lijn 2: Steel Mill -> City
Je kan namelijk niet aangeven dat je trucks niets mee terug nemen (of ik heb het iig nog niet in de opties gevonden).
Want a cookie?!

Crossing is dus wel mogelijk
Helaas lukt het nog steeds niet om de track het terrein te laten volgen. Ik krijg het alleen voor elkaar om de track van richting te veranderen tussen 2x omlaag, omlaag, rechtdoor, omhoog en 2x omhoog. Heuveltjes worden genadeloos afgegraven.
edit: Nuttige variant voor het depot

[ Voor 72% gewijzigd door sdk1985 op 07-09-2014 20:13 ]
Als je een lijn aanmaakt kun je dat volgens mij wel aangeven. Maak een lijn en in het lijstje dat je krijgt staat "load if available". Volgens mij kun je dat veranderen. Weet niet 100% zeker of het ook echt uit kan maar als het kan kan het daar.Renquin schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 22:23:
Nog een irritant puntje: je kan niet aangeven dat er ergens GEEN goederen opgepikt moeten worden.
Nu moet ik een rondje maken tussen mine -> steel mill -> city -> mine ipv dit op te delen in 2 lines...
Heeeeel irritant.
Ik lees trouwens dat een aantal mensen zijn begonnen zonder treinen. Ik ben juist begonnen met de treinen. 3 lijne. Lijn 1 van stad A naar B lijn 2 van B naar C en lijn 3 van C naar A. Alle 3 de lijnen heb ik 2 treinen, met 4 wagons en 24 personen capaciteit. En dus ook dubbelspoor hoewel aankomst vertrek op 1 spoor per station is. daarnaast hebben alle 3 de steden een stads 'bus'. En is er een buslijn van A naar naastgelegen stad D en een buslijn van stad B naar naastgelegen E. D en E hebben ook een eigen lijn in hun stad. Alles heb ik gebouwd in pauze vanaf begin met veel schuld ( 9,nogwat miljoen ). Ben daarna met veel angst en beven gaan kijken of het zou werken. En treintjes kijken natuurlijk want dat is gewoon het leukste. langzaam de schuld afbouwen en tegen 1865 was ik schuldenvrij. Met de cargo ben ik dan nog niet begonnen. ( kleine map, geen heuvels en op easy )
Wat ik dus bedoel bouw juist vanaf het begin veel. Veel bouwen kost wel veel maar levert ook veel op uiteindelijk.
Weet iemand trouwens of snelle vwegoertuigen langzame wegvoertuigen in kunnen halen?
Het klopt dat je verschillende opties hebt, die heb ik ook alle 3 uitgeprobeerd, maar ik kan er geen vinden waardoor de trucks niet automatisch de goederen meenemen die ze eigenlijk niet mee moeten nemen...Simbirsk schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:38:
[...]
Als je een lijn aanmaakt kun je dat volgens mij wel aangeven. Maak een lijn en in het lijstje dat je krijgt staat "load if available". Volgens mij kun je dat veranderen. Weet niet 100% zeker of het ook echt uit kan maar als het kan kan het daar.
Ik lees trouwens dat een aantal mensen zijn begonnen zonder treinen. Ik ben juist begonnen met de treinen. 3 lijne. Lijn 1 van stad A naar B lijn 2 van B naar C en lijn 3 van C naar A. Alle 3 de lijnen heb ik 2 treinen, met 4 wagons en 24 personen capaciteit. En dus ook dubbelspoor hoewel aankomst vertrek op 1 spoor per station is. daarnaast hebben alle 3 de steden een stads 'bus'. En is er een buslijn van A naar naastgelegen stad D en een buslijn van stad B naar naastgelegen E. D en E hebben ook een eigen lijn in hun stad. Alles heb ik gebouwd in pauze vanaf begin met veel schuld ( 9,nogwat miljoen ). Ben daarna met veel angst en beven gaan kijken of het zou werken. En treintjes kijken natuurlijk want dat is gewoon het leukste. langzaam de schuld afbouwen en tegen 1865 was ik schuldenvrij. Met de cargo ben ik dan nog niet begonnen. ( kleine map, geen heuvels en op easy )
Wat ik dus bedoel bouw juist vanaf het begin veel. Veel bouwen kost wel veel maar levert ook veel op uiteindelijk.
Weet iemand trouwens of snelle vwegoertuigen langzame wegvoertuigen in kunnen halen?
Hoe gaan jullie btw om met vervanging? Is hier een gemakkelijkere oplossing voor dan terug sturen naar een depot, verkopen, een nieuwe kopen en deze dezelfde route meegeven?
Want a cookie?!
Je kan highways bouwen met meerdere rijbanen. Op die wegen kan volgens mij worden ingehaald.Simbirsk schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:38:
[...]Weet iemand trouwens of snelle vwegoertuigen langzame wegvoertuigen in kunnen halen?
Je hebt drie opties bij laden:Simbirsk schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:38:
[...]Als je een lijn aanmaakt kun je dat volgens mij wel aangeven. Maak een lijn en in het lijstje dat je krijgt staat "load if available". Volgens mij kun je dat veranderen. Weet niet 100% zeker of het ook echt uit kan maar als het kan kan het daar.
1: load if available, laden wat er ligt en wegwezen.
2: load full (any), laden totdat één van de capaciteiten vol is (dus trein met tankwagens en goodswagens wacht tot of de tankwagons of de goodswagons vol zitten en gaat dan verder).
3: load full (all), laden totdat alle capaciteiten vol zitten (dus de trein van hierboven wacht totdat zowel de tankwagens als de goodswagens vol zitten).
Bij vrachtwagen werkt het natuurlijk iets anders omdat die maar een 'wagen' hebben. Ik weet niet zeker of vrachtwagens verschillende typen cargo kunnen combineren.
De optie om leeg te blijven mist voor mij ook, alhoewel me het wel een keer extra geld op heeft geleverd (m'n vrachtwagens namen opeens goods mee op de terugweg naar de vrachthalte naast een olieveld).
Je kan per lijn alle voertuigen naar het depot sturen en automatisch laten verkopen ($ symbool). Het aankopen van nieuw voertuigen moet je wel weer handmatig doen. Het is wel een veel gevraagde feature om dit automatisch te laten gebeuren. Maar als je nieuwe voertuigen een andere capaciteit of snelheid hebben, kan het zijn dat je van dat nieuwe type voertuig er minder nodig hebt. Het is dus niet altijd handig als dit automatisch gebeurt.Simbirsk schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:38:
[...]Hoe gaan jullie btw om met vervanging? Is hier een gemakkelijkere oplossing voor dan terug sturen naar een depot, verkopen, een nieuwe kopen en deze dezelfde route meegeven?
Ik had iets aan mijn tram en busnetwerken veranderd waardoor ze op bepaalde plaatsten bleven wachten totdat ze vol zaten. Helaas maaktte daardoor niemand meer gebruik van de tram en bus. Met als gevolg dat de treinen ook niet meer winstgevend waren door een gebrek aan passagiers. Die werden tenslotte met tram en bus naar het station gebracht.
Zo blijkt maar weer dat het één van het ander afhankelijk is en als je iets verkeerds doet, kan het hele systeem instorten.
Ben de hele avond bezig geweest met reorganiseren en micromanagement om weer een beetje uit de kosten te kunnen komen. Van bouwen is eigenlijk niks meer terecht gekomen.
Moet zeggen dat het een interessant spel is.
Maar ken je hem niet en vindt je Train Fever leuk dan zou ik RailRoad Tycoon 3 zeker aanraden (wel even op de vista fix letten).
Train fever updates
Change log:
Build 4221 (September 4)
Fixed a bug which allowed the camera to go underwater
Fixed train top speed achievements (were not unlocked before)
Fixed sky box bottom texture
Improved welcome window
Improved German und Hungarian translations
Build 4234 (September 6)
Fixed a texture compression bug which caused very long loading times and freezes when using any build tool for the first time (was present on certain systems with ATI graphics cards)
Improved crash dump information feedback (if you don’t disable it, crash dumps are sent automatically to us, without any personal data of course, and thanks to this improvement we will be able to solve crashes and performance issues much better in the next days)
[ Voor 48% gewijzigd door sdk1985 op 10-09-2014 20:26 ]
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=312753656
Wat je moet doen: Op het enkelsporige deel plaats je een sein (voor de wissel). Dit sein moet aan de rechterkant staan.
Op het linkerspoor doe je hetzelfde. En afhankelijk van de functie van het rechterspoor ook. Eigenlijk moet je dus twee seinen verwijderen.
Belangrijk is dat seinen altijd aan de rechterkant moeten staan, anders worden ze genegeerd.
Het probleem is dat het station zelf ook een onzichtbaar sein heeft. Een segment kan groen of rood krijgen. In dit geval loopt er dus een mini segment tussen je station en het eerste sein. Daarnaast loopt er een segment tussen je eerste sein en de 2 seinen van de sporen.vinpower schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:03:
pff help mij eens alsjeblieft. Wat gaat in de onderstaande screenshot mis? Waar moeten nu die signals staan? Bij de ene lijn lukt het me wel netjes maar hier rijden de treinen tot elkaar en blijven ze eeuwen wachten.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=312753656
Je moet dus het sein tussen het station en je splitsing verwijderen. Om duidelijker te zijn; het sein tussen de 2 treinen in moet weg.
Daarnaast gaat je terugweg niet goed. Er staat een sein verkeerd om rechts van de achterste wagon.
edit: Ik maak wel een videotutorial
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 12-09-2014 00:06 ]
Als je de seinen bij het enkele spoor weghaalt, krijgt de trein die naar je toekomt altijd rood sein, omdat er al een trein op het enkele spoor rijdt.. Zodra die trein het rechterspoor heeft genomen, zal het rode sein op groen springen en kan de tegemoetkomende trein doorrijden..
edit: het is me gelukt:) Eigenlijk heel simpel en logisch

[ Voor 15% gewijzigd door vinpower op 12-09-2014 18:41 ]
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 12-09-2014 20:07 ]
Anoniem: 258387
Anoniem: 99828
traktor scratch!
Klopt, verder niet zo heel sterk zie onderaan de eerste pagina: Train Fever reviewAnoniem: 258387 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:08:
Hoe is het economische gedeelte van de game? Ik las eerder dat je geen andere bedrijven/aandelen kunt kopen?
Trains & Trucks tycoon heb ik geen ervaring mee. (Wel met de Railroad Tycoon serie, Sid Meier's Railroads, TTD, OpenTTD, Industry Giant 1/2, Transport Giant).
[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 16-09-2014 16:25 ]
> Het is mogelijk meerdere viaducten te stapelen (kon niet in bv. OpenTTD):

> Er zijn al Nederlandse treinen gemaakt (nog wel work in progress) en er komen er nog meer.

Er mist nog wel een hoop in het spel (kruisingen, waypoints, betere informatie over reizigersstromen) om het echt leuk te maken, maar het kijken naar treintjes is voorlopig vermakelijk genoeg. De AI-concurrenten mis ik eigenlijk niet echt, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zou het wel leuk vinden als er ooit nog multiplayer wordt toegevoegd. Het spel vereist nogal wat micromanagement dus als je een grote map helemaal wilt verbinden heb je eigenlijk meerdere spelers nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Joe_P op 22-09-2014 17:38 ]
traktor scratch!
Het is rinse en repeat. Er is één optimale manier en daarna is het steeds hetzelfde princiepe toepassen tot je de hele map vol bouwt.FireFoz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:30:
Is dit spel nou echt zo dood hierBiedt toch best veel potentie? Ik had wel verwacht dat meer tweakers dit zouden spelen
Ik vermaak me er wel mee!
Railroad Tycoon 3 heeft een veel complexere economie. Daar veranderen de lokale prijzen van goeden ahv vraag/aanbod. Stel jij zet een lijn op en je brengt 10 melk naar een andere stad dan zal de prijs van melk in die regio dalen. Op termijn verdien je daardoor steeds minder aan die lijn. Na een aantal tripjes zal je trein simpelweg geen melk meer meenemen.
Daarnaast kan er ergens een dairy processor spawnen (of je kunt hem zelf bouwen) die de melk omzet in kaas. Hierdoor zal de melk worden opgemaakt en de prijs dus flink stijgen. Hierdoor moet je constant opletten en je strategie aanpassen. Je kunt zelfs hierop anticiperen en die dairy processor kopen op het moment dat deze geen winst maakt (800K), later zal hij minstens 2000K waard zijn en jij krijgt de inkomsten.
Dat is dan ook meteen de primaire factor die bepaalt waar je het netwerk uitbreid. Daarnaast zijn de bouwkosten in Railroad Tycoon 3 ook erg hoog (500k enkel spoor brug, 1M dubbel spoor). Dus juist het analyseren levert veel op.
Bij Train fever mist dit alles en kun je domweg het volgende stadje verbinden op het moment dat je geld hebt/het kunt lenen.
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 24-09-2014 18:25 ]
| system specs |
Overigens bestaat er ook race k..
Anoniem: 179336

Das wel vreemd, nog geen bugs tegen gekomen zelf eigenlijkAnoniem: 179336 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:57:
Heb de 'demo' geprobeerd, maar het is wel een buggy spel. Draai net in de plus en nu blijft steeds mijn pc even hangen als het de eerste van de maand is.

Want a cookie?!

* Firestone start OpenTTD maar weer op.
Aan het einde van de maand worden alle rijkosten voor je voertuigen berekend, vandaar dat het spel dan even hapert. Elke jaar wordt er ook nog een autosave gemaakt waar er vaak ook een hapering is. Ze zijn wel bezig met optimalisatie voor de performance. Nog een teken dat het spel eigenlijk niet 'af' is en ze beter hadden kunnen wachten met de lancering van het spel voor het grote publiek.Anoniem: 179336 schreef op zondag 28 september 2014 @ 17:57:
Heb de 'demo' geprobeerd, maar het is wel een buggy spel. Draai net in de plus en nu blijft steeds mijn pc even hangen als het de eerste van de maand is.
Sinds de laatste patch kun je ook met knoppen op je keyboard in- en uitzoomen en de camera roteren.Firestone schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:37:
Bah. Dacht ik een leuk spel te kunnen spelen, blijk je niet eens te kunnen zoomen zonder scroll wheel.... Zit ik daar met mijn laptop![]()
* Firestone start OpenTTD maar weer op.
Ik denk dat je voorlopig voor de gameplay sowieso nog beter OpenTTD kunt blijven opstarten. Ik kan me gelukkig ook wel vermaken met het bouwen van mooie fly-overs en het kijken naar gedetailleerde treinen die door het landschap rijden. De files van de treinen kun je met notepad gewoon aanpassen dus als je je favorieten treinen gelijk beschikbaar maakt en gratis laat rijden kun je vrij eenvoudig een prachtige modelspoorbaan op je scherm toveren.
Anoniem: 179336
De autosave gebruikt +/- 80MB per save met enkele bushokjes en een werkende spoorlijn.Joe_P schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:02:
Aan het einde van de maand worden alle rijkosten voor je voertuigen berekend, vandaar dat het spel dan even hapert. Elke jaar wordt er ook nog een autosave gemaakt waar er vaak ook een hapering is. Ze zijn wel bezig met optimalisatie voor de performance. Nog een teken dat het spel eigenlijk niet 'af' is en ze beter hadden kunnen wachten met de lancering van het spel voor het grote publiek.

Dat hebben ze inmiddels bijgewerkt en dat is nu nog maar een tiende van de eerdere grote.Anoniem: 179336 schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:56:
[...]
De autosave gebruikt +/- 80MB per save met enkele bushokjes en een werkende spoorlijn.
Een van de vele voordelen van de "demo" versie spelen.
Want a cookie?!
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Wat ik op dit moment vrij irritant en onduidelijk vind is het vraag aanbod mechanisme qua goederen. Op een bepaald moment had ik een route dat goederen bracht naar twee steden. Na enkele jaren werden er ineens geen goederen meer getransporteerd naar die steden. Heel vreemd. Terwijl er geen andere routes naar die steden waren...
Gelukkig zijn de devs tot nu toe wel druk bezig met verbeteringen en nieuwe features implementeren.
Het nadeel van deze game is dat het een echte uren vreter is.
Al meerdere keren gehad dat ik dacht "Nog even een aantal treinen vervangen e.d." om er vervolgens achter te komen dat er alweer 2 uur vestreken zijn.

Af en toe hebben de bussen nog wel eens problemen.
[ Voor 18% gewijzigd door Flex0r op 03-11-2014 15:55 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]