Nee met jouw videokaart zou die het probleemloos moeten doen. In de Steam page staat een faq. Staat ook iets over drivers voor bepaalde videokaarten. Er zijn heel wat technische dingen waar het spel last van kan hebben. Dat is wel jammer en zou eigenlijk niet zo mogen zijn, maar jr kunt altijd kijken of er voor jou een oplossing tussen staat.
Ik zit nog met aardig gemengde gevoelens, hoewel het een heerlijk verse insteek is tov openttd (wat voor mij de standaard is voor beetje goede business sim) of SIM2 (voor mij de basis van 'moderne' sims), zitten er toch aardig wat kleine irritaties in de game.
Zoals gemeld, path-finding is niet te overrulen, onrealistische files in elke 'moderne' stad, bus op een line zetten lijkt hij altijd naar 2de stop te willen ipv beginnen bij eerste (ook geen skip mogelijkheid). Ook onrealistische 'tijd vs actie', truck doet er 3 dagen over om een groot cargo-station rond te rijden, maar kan cargo in een flits oppikken. Treinstations zijn zeker bij eerdere jaren veel te groot, zelfs een trein+8 cargo wagon is amper de helft van een default station.
Verder lijkt de snelheid van trucks en treinen niet gelijk te zijn? Of was een vage bug, maar had vanaf een boerderij naar processing paard&wagen en stoomtrein gemaakt, beide gingen 15km/h maar trein leek bijna 2x zo snel te gaan.
Ook UI technisch wat puntjes, rotate gaat in stappen (N en M knop), OCD kicks in, maar mijn depot moet gewoon haaks op de weg, niet 88 graden of 92 graden
Ik heb de tutorial tot de 3rde gespeeld, maar komt er ook nog uitleg hoe je multitrack kan doen of bestaand station kan uitbreiden naar 2-3 tracks?
Allemaal zo slecht? Zeker niet. Een stad voelt erg levig, mensen lopen, auto's rijden, iets wat ik in TTD altijd miste, waren altijd statische ghosttowns. Je ziet ook mensen vanaf bushalte naar trein lopen, niet helemaal vernieuwend natuurlijk, SIM en train fever hadden dit ook.
De steam workshop is voor mij grootste plus, je ziet daar al leuke dingen langskomen, en net als bij Planet Coaster verwacht ik daar grandioze creaties.
Zoals gemeld, path-finding is niet te overrulen, onrealistische files in elke 'moderne' stad, bus op een line zetten lijkt hij altijd naar 2de stop te willen ipv beginnen bij eerste (ook geen skip mogelijkheid). Ook onrealistische 'tijd vs actie', truck doet er 3 dagen over om een groot cargo-station rond te rijden, maar kan cargo in een flits oppikken. Treinstations zijn zeker bij eerdere jaren veel te groot, zelfs een trein+8 cargo wagon is amper de helft van een default station.
Verder lijkt de snelheid van trucks en treinen niet gelijk te zijn? Of was een vage bug, maar had vanaf een boerderij naar processing paard&wagen en stoomtrein gemaakt, beide gingen 15km/h maar trein leek bijna 2x zo snel te gaan.
Ook UI technisch wat puntjes, rotate gaat in stappen (N en M knop), OCD kicks in, maar mijn depot moet gewoon haaks op de weg, niet 88 graden of 92 graden
Ik heb de tutorial tot de 3rde gespeeld, maar komt er ook nog uitleg hoe je multitrack kan doen of bestaand station kan uitbreiden naar 2-3 tracks?
Allemaal zo slecht? Zeker niet. Een stad voelt erg levig, mensen lopen, auto's rijden, iets wat ik in TTD altijd miste, waren altijd statische ghosttowns. Je ziet ook mensen vanaf bushalte naar trein lopen, niet helemaal vernieuwend natuurlijk, SIM en train fever hadden dit ook.
De steam workshop is voor mij grootste plus, je ziet daar al leuke dingen langskomen, en net als bij Planet Coaster verwacht ik daar grandioze creaties.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1: ik denk dat de reden waarom trucks naar het 2de station altijd lijken te gaan is time balancing: ze willen een optimale afstand van elkaar houden, zodat je geen truck-treintjes hebtSinergyX schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:15:
...
1 Zoals gemeld, path-finding is niet te overrulen, onrealistische files in elke 'moderne' stad, bus op een line zetten lijkt hij altijd naar 2de stop te willen ipv beginnen bij eerste (ook geen skip mogelijkheid).
...
2 Treinstations zijn zeker bij eerdere jaren veel te groot, zelfs een trein+8 cargo wagon is amper de helft van een default station.
....
3 Ook UI technisch wat puntjes, rotate gaat in stappen (N en M knop), OCD kicks in, maar mijn depot moet gewoon haaks op de weg, niet 88 graden of 92 graden
...
4 Ik heb de tutorial tot de 3rde gespeeld, maar komt er ook nog uitleg hoe je multitrack kan doen of bestaand station kan uitbreiden naar 2-3 tracks?
...
2 + 4: Bij elk station kan je op "upgrade" klikken (dit krijg je niet mee in de tutorial). Daar krijg je het "plaats station" dialoogvenster voor je neus. Bij treinstations kan je de lengte aanpassen (deze kan je korter maken dan de default), en ook het aantal tracks kan je hier aanpassen (max
3: Hoewel ik het zelf nog niet gevonden heb, ben ik al een hele tijd wat letsplays aan het volgen op youtube. Er zou een mogelijkheid moeten zijn om in nog kleinere stukjes te draaien. Maar hoe weet ik helaas niet.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ik ben blij met dit spel. Maar weet iemand al de money cheats en misschien ook tijd cheats? In mijn echte leven is geld al een dealbreaker, in mijn digitale leven heb ik hier geen zin in.
Je kan bij het plaatsen van een treinstation ook al rechts aangeven hoe lang het moet zijn.Soggney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:34:
[...]
1: ik denk dat de reden waarom trucks naar het 2de station altijd lijken te gaan is time balancing: ze willen een optimale afstand van elkaar houden, zodat je geen truck-treintjes hebt
2 + 4: Bij elk station kan je op "upgrade" klikken (dit krijg je niet mee in de tutorial). Daar krijg je het "plaats station" dialoogvenster voor je neus. Bij treinstations kan je de lengte aanpassen (deze kan je korter maken dan de default), en ook het aantal tracks kan je hier aanpassen (max.
3: Hoewel ik het zelf nog niet gevonden heb, ben ik al een hele tijd wat letsplays aan het volgen op youtube. Er zou een mogelijkheid moeten zijn om in nog kleinere stukjes te draaien. Maar hoe weet ik helaas niet.
Kan je beter beginnen met paard en wagen of met treinen? En is passagiers of goederen een betere money maker?
1950 zou ik vracht (grain/livestock) nemen, daar draaide ik in 2 jaar al 200k winst per jaar mee.FitzChevalric. schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:57:
Kan je beter beginnen met paard en wagen of met treinen? En is passagiers of goederen een betere money maker?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier test Colonel Failure wat de 'beste' manier is om in 1850 te starten en geld te verdienen
YouTube: Transport Fever Easy Profit Making Money in 1850 Tutorial
TL;DR: Passagiers trein op een korte route met wat vervoer binnen de stad voor maximale bereik aan passagiers is het snelst geld binnen harken. Daarna langzaam uitbreiden door wat goederen naar de steden te brengen.
TL;DR: Passagiers trein op een korte route met wat vervoer binnen de stad voor maximale bereik aan passagiers is het snelst geld binnen harken. Daarna langzaam uitbreiden door wat goederen naar de steden te brengen.
PSN: Flix20-NL
Mijn tactiek in het eerste spel dat ik begon heb ik geleend uit Train Fever: maak een spoorring tussen 4 dorpen, en leg in die dorpen een busring aan. Je kan maximaal 10 miljoen lenen, en met een lening van 10 miljoen is dit met een beetje speling aan te leggen. Vervolgens verdient dit vanaf jaar 2 rond de miljoen per jaar (je moet er even tegen kunnen dat je pas in jaar 3 weer een positief banksaldo hebt).
SinergyX schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:15:
...
Ook UI technisch wat puntjes, rotate gaat in stappen (N en M knop), OCD kicks in, maar mijn depot moet gewoon haaks op de weg, niet 88 graden of 92 graden...
Shift-N/MSoggney schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:34:
...
ik wacht altijd met goederen toch ik die echte vracht auto's heb ...Flix20 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:09:
Hier test Colonel Failure wat de 'beste' manier is om in 1850 te starten en geld te verdienen
want die afstanden zijn te lang en als je ze dan inruilt dan lopen die paarden in de weg
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Herkenbaar, te grote backlogStancke schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:43:
Benieuwd naar jullie ervaringen, laat maar komen!
Ik hou nog even de boot af, nog 2 games backlog te spelen en mijzelf verplicht om dan pas nieuwe games aan te kopen
Maar ziet er zeker leuk uit, mijn interesse is gewekt!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
wat ik wel minder vind is dat je met je vracht vaak of helemaal naar de andere kant van de map moet rijden ... , of dat je voor een product gelijk 4 a 5 andere lijnen nodig heb om het voorwerp te krijgen
wat je in het begin vaak niet eens lukt .....
alleen graan naar brood en terug met je vracht ben je vaak al een jaar bezig ... als het niet meer is ...
ik heb nu al 4 verschillende mappen gespeeld maar graan en brood liggen veel te ver van elkaar vandaan , om even een leuke vracht te doen
om dan van die andere dingen maar nog niet te spreken , wil je een leuke hout lijn op zetten moet je daar al gelijk 5 andere vrachten voor hebben .. ppfff anders stopt te lijn
wat je in het begin vaak niet eens lukt .....
alleen graan naar brood en terug met je vracht ben je vaak al een jaar bezig ... als het niet meer is ...
ik heb nu al 4 verschillende mappen gespeeld maar graan en brood liggen veel te ver van elkaar vandaan , om even een leuke vracht te doen
om dan van die andere dingen maar nog niet te spreken , wil je een leuke hout lijn op zetten moet je daar al gelijk 5 andere vrachten voor hebben .. ppfff anders stopt te lijn
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik moet zeggen dat er wel weinig treinen zijn. Voor passagierstreinen zijn erg beperkt. In 2010 geen mooie dubbeldekkers en zelfs alleen maar TGV als hoge snelheidstreinen. Waar blijven de futuristische treinen
Heeft iemand een optie gevonden om de tekstgrootte aan te passen? Het is een beetje te klein voor mij.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ben ik ook naar op zoek maar helaas nog niks gevonden. Er is wel een mod die cargo icons wat groter maakt, daar ben ik al heel blij mee...Room42 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:29:
Heeft iemand een optie gevonden om de tekstgrootte aan te passen? Het is een beetje te klein voor mij.
http://steamcommunity.com...?id=770966433&searchtext=
Er is ook een mod, larger HUD http://steamcommunity.com...?id=771168848&searchtext=. Maakt cargo icons én bus/trein/boot/whatever icoontjes groter. Misschien dat één van deze twee mods doorontwikkelt als volwaardige HUD/UI/tekst enlarger.
Ik heb het nu tijdelijk 'opgelost' door handmatig in de config file een lagere resolutie in te stellen (ik heb een 3440x1440 21:9-monitor, die komt eigenlijk niet in het standaardlijstje voor). Ik heb hem naar 2560x1080 gezet en dat kijkt al een stuk prettiger. Dat bestand staat bij mij in:Geleihoofd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:47:
[...]
Ben ik ook naar op zoek maar helaas nog niks gevonden. Er is wel een mod die cargo icons wat groter maakt, daar ben ik al heel blij mee...
http://steamcommunity.com...?id=770966433&searchtext=
Er is ook een mod, larger HUD http://steamcommunity.com...?id=771168848&searchtext=. Maakt cargo icons én bus/trein/boot/whatever icoontjes groter. Misschien dat één van deze twee mods doorontwikkelt als volwaardige HUD/UI/tekst enlarger.
C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\xxxx\446800\local\settings.lua
Wat me ook tegenstaat is dat ze zelf een mouse driver gebruiken (of whatever) waardoor de muis niet gewoon de snelheid heeft die ik in Windows gebruik. Hij lagged een beetje, zeg maar. Knullige dingetjes zijn dat!
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dit ben ik ook tegen gekomen. Ik haalde wel kool en erts op bij de mijnen en bracht dit naar de staalfabriek maar deed nog niks met het staal. Als de fabriek dan vol zit omdat je het product niet vervoert valt de vraag naar grondstoffen ook weg.Stab schreef op woensdag 09 november 2016 @ 01:24:
Verder nog wat vreemde dingen:
- Trucks kwamen vast te staan op station want ze konden de route niet vinden... Alles was gewoon prima verbonden. Na 2x het station net wat verplaatsen gingen ze ineens wel.
- Een coal mine stopt ineens vanuit het niks met produceren. Terwijl er nog wel veel trucks langs komen om het op te halen.
Het heeft mij zo'n 10 mil gekost voor ik daar achter kwam.
Hoe "moeilijk" is het spel? Is het echt je budget beheren, keuzes maken of enkel moeilijk in het begin en daarna komen de miljoenen binnen?
Ik heb nu die 4x slower mod draaien, dat voelt wat realistischer, nadeel dat productie van fabrieken ook 4x lager (relatief) is.
Viel me dus wel op dat ook passagiers op stations scripted per maand zijn, bus halte (waar bus maandje over een rondje doet) had ik er normaal 10, maar nu de bus 7 dagen doet, blijft het gewoon 10 en pikt hij er maar steeds 2-3.
Viel me dus wel op dat ook passagiers op stations scripted per maand zijn, bus halte (waar bus maandje over een rondje doet) had ik er normaal 10, maar nu de bus 7 dagen doet, blijft het gewoon 10 en pikt hij er maar steeds 2-3.
Het loopt best snel in de groene cijfers. Ik was in 2010 van alle schulden af en maakte 5m winst per jaar.Stancke schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:31:
Hoe "moeilijk" is het spel? Is het echt je budget beheren, keuzes maken of enkel moeilijk in het begin en daarna komen de miljoenen binnen?
In het begin is het best wat trail&error.Stancke schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:31:
Als je begin goed is en je vrij snel winstgevend ben, kan je steeds verder uitbreiden. Dan word het natuurlijk steeds makkelijker.
Als je het puur voor het bouwen doet, er staat op de steam workshop een mod dat alles gratis is.
Ik heb eigenlijk nog niet getest of Workshop items worden toegevoegd aan bestaande savegames. Iemand die daar al ervaring mee heeft?
FIFA Benelux Administrator
Als je load game kiest, kan je in de lijst met savings onderin de mods toevoegen en verwijderen. Krijg je nog wel melding dat je geen achievements meer kan halen, load klikken en je hebt hem met mods.MyUtd4Life schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:18:
Ik heb eigenlijk nog niet getest of Workshop items worden toegevoegd aan bestaande savegames. Iemand die daar al ervaring mee heeft?
Enkel bij nieuw game, custom settings, kan je mods default in/uitschakelen, wat dan niet geld voor savings, die kan je per loading aanpassen. (zo kan je saving met mods weer opnieuw laden zonder mods).
workshop items?MyUtd4Life schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:18:
Anoniem: 295148
Ik mag hopen dat er evengoed een soort dynamiek achter zit.SinergyX schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:46:
Ik heb nu die 4x slower mod draaien, dat voelt wat realistischer, nadeel dat productie van fabrieken ook 4x lager (relatief) is.
Ik wacht nog even met dergelijke mods, eerst maar eens vanilla goed spelen. Natuurlijk een uitzondering voor Nederlandse treinen e.d.
Hey, was jij niet een MAG speler op de PS3?
Lol deze game word wel steeds beter .. in het begin is het lastig met opgang komen .. maar als je basis heb .. en je gaat je geld een beetje oplaten lopen .. dan is er geen houden meer aan :-)
ik speel nu veel zonder treinen die vrachtautos gaan hun gang maar
ik speel op autoladen .. en dan is het best grappig wat er soms gebeurd
Tools naar de stad brengen , terug rijden met Hout , naar een plek waar ik planken nodig heb , gooit die hem leeg met hout ..... andere vrachtauto / route laad het hout op gaat naar planken fabriek en los ze daar om vervolgens weer met planken terug te rijden ... .. Oke .....
dus nu even een test gedaan als je dus elke fabriek verbind met elkaar via vrachtautos maak niet uit of je direct op de goede vracht - fabrieken staan ze komen er dan wel via een omweg ..
en als je dan zorgt dat je van de eind producten fabrieken dan wel vrachtauto's heb rijden naar de stad dan komt de rest van zelf wel
( vrachtschepen .... doen een hoop ... was met hout en staal bezig ....... komt hij terug met brood en hout ??? )
om vervolgens weer staal en hout te laden .. .. oke
Tools naar de stad brengen , terug rijden met Hout , naar een plek waar ik planken nodig heb , gooit die hem leeg met hout ..... andere vrachtauto / route laad het hout op gaat naar planken fabriek en los ze daar om vervolgens weer met planken terug te rijden ... .. Oke .....
dus nu even een test gedaan als je dus elke fabriek verbind met elkaar via vrachtautos maak niet uit of je direct op de goede vracht - fabrieken staan ze komen er dan wel via een omweg ..
en als je dan zorgt dat je van de eind producten fabrieken dan wel vrachtauto's heb rijden naar de stad dan komt de rest van zelf wel
( vrachtschepen .... doen een hoop ... was met hout en staal bezig ....... komt hij terug met brood en hout ??? )
En? Levert die methode wat op?ravw schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:41:
Lol deze game word wel steeds beter .. in het begin is het lastig met opgang komen .. maar als je basis heb .. en je gaat je geld een beetje oplaten lopen .. dan is er geen houden meer aan :-)
Hoe kan je eigenlijk de snelheid verhogen van bv forest -> station? Elke keer zie ik forest met maximal stored (116?), station ernaast en ik krijg maar 1 log per dag ofzo op station, terwijl er een trein staat voor 40 logs.
ze rijden vaak niet leeg terug .. en minder wegen .. nodig :-)
Ik zet nu twee opslag dingen tegen over elkaar , 1 brengen en 1 halen ..... maar dat worden dan later brengen en halen tegelijk
en vliegvelden aansluiten met trains en trams .. :-) lol
binnen no time vol die vluchten
treinen van uit de steden laten komen die geen vliegvelden hebben naar de vliegvelden toe brengen :-)
jammer dat er geen vracht vliegtuigen zijn dan zal er niets meer over het land gaan hier
meer vraag er naar geven ... geen vraag naar producten dan blijven ze liggenSinergyX schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:57:
Hoe kan je eigenlijk de snelheid verhogen van bv forest -> station? Elke keer zie ik forest met maximal stored (116?), station ernaast en ik krijg maar 1 log per dag ofzo op station, terwijl er een trein staat voor 40 logs.
bijvoorbeeld als je planken niet weg gehaald worden dan zal je Staatsbosbeheer ook geen bomen hakken en ze vervoeren ...
dus of je treinen langer weg laten van de stadions of zorgen dat je zaagbladen rood gloeiend blijven om planken te maken .. dus de plaatselijke Gamma moet maar zorgen dat de planken in de aanbieding zijn en dan gaan ze snel weg van de opslag
ik heb al boten varen van 240 hout en die zijn gewoon vol terwijl de terugweg weer het staal word mee genomen ook weer volle bak .......
Hier even een paar screenshots .. :-)

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 11-11-2016 19:09 ]
hier ook last van framedrops, draaiend op een i5 4670 met een 1060 6 gb. Op steam lees ik dat er meer mensen zijn die last hebben van framedrops.Stab schreef op woensdag 09 november 2016 @ 01:24:
Heb er nu een paar uur opzitten. Op zich wel een mooi spel. Lijkt wel een regelrechte moderne remake van Transport Tycoon Deluxe. Zelfs de menu's en interfaces voelen hetzelfde aan.
Ook gaaf dat je in 1st person view een vliegtuig of bus kunt volgen.
Ik heb een aardig systeem (i7 3770 + GTX 1060) maar het draait voor geen meter. Meer mensen die er last van hebben? Als ik helemaal op de grond ben ingezoomd dan haal ik 75 fps. Maar als ik flink uitzoom en vooral als ik bv een station wil plaatsen, dan zakt hij naar 20 fps ofzo. Zit denk ik gemiddeld maar op 30fps.
Ik heb weliswaar een 2560x1440 resolutie, maar dit lijkt me een kwestie van slechte optimalisatie of een driver probleem.
Verder nog wat vreemde dingen:
- Trucks kwamen vast te staan op station want ze konden de route niet vinden... Alles was gewoon prima verbonden. Na 2x het station net wat verplaatsen gingen ze ineens wel.
- Een coal mine stopt ineens vanuit het niks met produceren. Terwijl er nog wel veel trucks langs komen om het op te halen.
- Een vliegtuig doet er zo ongeveer een maand over om van landingsbaan naar de gate te taxiën. Dat is wel heel erg overdreven.
Voor de rest moet ik zeggen dat het veel potentie heeft. Met een toekomstige multiplayermode wordt het een grote hit.
Ltrz,....
Sinds de release er ook al weer 11 uur op zitten. Typisch weer een spel waar ik mee begin en de dag ineens voor bij kan zijn als ik de tijd niet in de gaten houdt. Leuke details zijn bijvoorbeeld dat de rook uit stoomlocomotieven verandert bij belasting, dus tijdens klimmen veel meer rook dan tijdens het dalen. Ik weet nog niet precies hoe het met seinen gaat, zolang de trein een vrij pad heeft naar zijn doel maakt het niet uit of er een andere trein in hetzelfde blok zit zolang ze elkaar niet kruisen (seinen lijken te werken zoals path signals in OpenTTD). Dit spel is voor mij ook echt een (Open)TTD met een moderner uiterlijk. Ik speel op een oud systeem (Core i5 750 en HD5770 1GB) en het loopt op zich prima, soms heeft hij het wat moeite als ik een trein in first person volg (leuke optie trouwens).
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Is het mogelijk om de taal in het engels in te stellen, of moet ik dan ook steam veranderen ( is nederlands ingesteld ). Heeft er ook iemand last van mouselag zo vervelend.
Rechter muisknop op het spel -> Eigenschappen -> Taalsteenbok schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:57:
Is het mogelijk om de taal in het engels in te stellen, of moet ik dan ook steam veranderen ( is nederlands ingesteld ). Heeft er ook iemand last van mouselag zo vervelend.
Waarom is er geen optie in het hoofdmenu van transport fever om de taal in te stellen, nu is het duits omdat steam in het nederlands staat en ik niet van plan ben om dat te veranderen. Oplossing gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door steenbok op 12-11-2016 14:46 ]
Misschien begrijp ik het spel niet helemaal maar kan het kloppen dat ik straks misschien wel 50 verschillende soorten lijnen heb om het een en ander te vervoeren?
Leuk spel, Train Fever maar dan wat beter fijn geslepen. Wat ik wel jammer vind is dat de automatische verdeling tussen treinen nog steeds niet goed is uitgewerkt, waardoor je afstanden tussen treinen moet borgen d.m.v. seinafstand, wat weer lastig is als je meerdere lijnen op één stuk spoor wil laten rijden.
Heb het net even getest en het lijkt alsof er wel een soort mechanisme werkt om treinen wat langer te laten wachten op stations als ze dicht achterop een andere trein zitten, maar deze zou m.i. wel wat agressiever mogen werken. Zou ook best moeten kunnen denk ik, want er zit al wel een mechanisme m.b.t. minuten enzo in het spel.
Heb het net even getest en het lijkt alsof er wel een soort mechanisme werkt om treinen wat langer te laten wachten op stations als ze dicht achterop een andere trein zitten, maar deze zou m.i. wel wat agressiever mogen werken. Zou ook best moeten kunnen denk ik, want er zit al wel een mechanisme m.b.t. minuten enzo in het spel.
[ Voor 35% gewijzigd door lezut op 12-11-2016 16:41 ]
Ik heb m vanmiddag voor het eerst opgestart maar zoals hierboven ook aangevinkt is de UI op een UHD scherm zo goed als onleesbaar. Ik kan het wel lezen, maar dat moet ik wel heel erg mijn best doen, en het aanklikken van de iconen wordt een precisie werkje. Niet echt ontspannend zo dus ik laat hem even liggen todat hier een oplossing voor is.
Steam profiel UPlay JirnsumNL
In Steam Workshop is deze mod beschikbaar die je wellicht kan helpen: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=771168848Jirnsum schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 20:38:
Ik heb m vanmiddag voor het eerst opgestart maar zoals hierboven ook aangevinkt is de UI op een UHD scherm zo goed als onleesbaar. Ik kan het wel lezen, maar dat moet ik wel heel erg mijn best doen, en het aanklikken van de iconen wordt een precisie werkje. Niet echt ontspannend zo dus ik laat hem even liggen todat hier een oplossing voor is.
Thanks, die had ik inderdaad al gevonden maar het gaat verder dan alleen de icons die daar in staan. Op 23,5'' en uhd is tekst gewoon veel te klein.MyUtd4Life schreef op zondag 13 november 2016 @ 02:19:
[...]
In Steam Workshop is deze mod beschikbaar die je wellicht kan helpen: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=771168848
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Bij TTD liet is wel eens goederen met vrachtauto's op station om daarna door treinen te laten oppikken. Kan dat oop bij Transport Fever. Ik heb het nog niet kunnen vinden. Anders moet ik of vrachtauto's gigantische einden laten rijden of bij elke fabriek een station bouwen.
Ja, dat kan wel. Tenminste bij Train Fever gebeurde dit wel. Maar het werkt iets anders.
Vracht zoekt namelijk zelf zijn route. Maar als je depot naast een goederenstation bouwt en een lijn aanbied (zowel over spoor als over de weg), dan kan vracht via die route vervoerd worden. Ik baseer dit nu even op Train Fever, maar ik verwacht dat dit in Transport Fever hetzelfde gaat, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Maar soms gaat vracht ook via een hele andere route dan gepland. In Train Fever had ik ook wat vrachtroutes opgezet, maar naarmate er snelle voertuigen kwamen, gingen de routes ook heel anders lopen.
Vracht zoekt namelijk zelf zijn route. Maar als je depot naast een goederenstation bouwt en een lijn aanbied (zowel over spoor als over de weg), dan kan vracht via die route vervoerd worden. Ik baseer dit nu even op Train Fever, maar ik verwacht dat dit in Transport Fever hetzelfde gaat, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Maar soms gaat vracht ook via een hele andere route dan gepland. In Train Fever had ik ook wat vrachtroutes opgezet, maar naarmate er snelle voertuigen kwamen, gingen de routes ook heel anders lopen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ben ook begonnen en na wat moeilijke starts eindelijk de weg er in gevonden.
Had eerst een olie transport naar raffinaderij. Maar die hield er in eens mee op. Bleef natuurlijk alle goederen staan en had nog geen transport naar de stad.
Wat me nog wel zit te klooien is meerdere treinen op een spoor.
Dacht dat ik hem goed had met de seinen. Maar na 5 minuten staan ze allemaal te wachten op een vrije baan. Terwijl er een vrij spoor is. En een spoor vrij op het station.
Iemand een goede uitleg hoe ik dat doe?
Had eerst een olie transport naar raffinaderij. Maar die hield er in eens mee op. Bleef natuurlijk alle goederen staan en had nog geen transport naar de stad.
Dacht dat ik hem goed had met de seinen. Maar na 5 minuten staan ze allemaal te wachten op een vrije baan. Terwijl er een vrij spoor is. En een spoor vrij op het station.
Dat doet het in TF niet meer.
Als je geen route van producer (raffinaderij) naar consumer (stad) aanbiedt dan loopt de boel vast omdat de capaciteit van de producer bereikt is, maw die kan zijn geproduceerde spullen niet kwijt.gasemans schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:53:
...
Voor meerdere treinen op een spoor is het belangrijk om te weten dat treinen niet zelf een leeg perron of spoor opzoeken. Je kan dit eventueel met waypoints zelf instellen welk spoor/perron een trein (lees: lijn!) neemt.
Of je kan onderstaand idee nemen, daar rijden bijvoorbeeld twee treinen van dezelfde lijn tussen twee steden, zonder dat je waypoints hoeft te gebruiken.
......................._s_____......................
STATION ___/_____s_\___STATION
_ = spoor
/ & \ = wissel
s = sein
(De puntjes zijn enkel om het netjes uit te lijnen.)
Dus dubbel spoor maar enkel spoor station, met meer als twee treinen enkel wat seinen toevoegen werkt ook. Wil je toch met dubbel spoor perrons werken dan zal je waypoints toe moeten voegen of, in bovenstaand voorbeeld, genoegen ermee moeten nemen dat één perron per station niet gebruikt wordt.
Mja, het doet het nog wel, maar niet op dezelfde manier. Waar de vracht in Train Fever zoals passagiers tussen bestemmingen 'loopt', doet het in Transport Fever aan 'hoppen' binnen alles in het invloedgebied van een station. Voor de rest zoekt vracht nog steeds naar een route van oorsprong naar bestemming, en gebruikt daarbij de lijnen die je zelf aanbiedt.
Overigens kan het wel als bij-effect hebben dat vracht eerst een station 'terug' gaat en vervolgens weer langs de oorsprong komt. Dat ervoer ik toen er eigenlijk nooit capaciteit over was op de treinen in één richting, en in de andere richting wel. Met het terugreistrucje was de kans om vervoerd te worden naar de bestemming daadwerkelijk groter en dat gebeurde dan ook
Nog een tip overigens voor als je waypoint wil gaan gebruiken: een gewoon sein is ook een waypoint. Ik gebruik ze altijd om stoppende en passerende treinen bij een station van spoor te scheiden.
En als afsluiter: een plaatje van een knooppunt gemaakt in Transport Fever. Wat opvalt ten opzichte van mijn vorige screenshot, is dat ik het gebruik van bruggen/viaducten vermijd en liever tunnels gebruik. Dit is om snelheidslimieten op de viaducten te ontwijken.

Dat klopt inderdaad, was wat onduidelijk maar doelde op 't vervolgvoorbeeld waarin de raffinaderij vastliep omdat er geen lijn naar de consumer werd aangeboden, in Train Fever werd het eindproduct zelfstandig naar de consumer gebracht.dcm360 schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:08:
[...]
Mja, het doet het nog wel, maar niet op dezelfde manier. Waar de vracht in Train Fever zoals passagiers tussen bestemmingen 'loopt', doet het in Transport Fever aan 'hoppen' binnen alles in het invloedgebied van een station. Voor de rest zoekt vracht nog steeds naar een route van oorsprong naar bestemming, en gebruikt daarbij de lijnen die je zelf aanbiedt.
...
Misschien zijn deze stations dan een leuke toevoeging voor je:dcm360 schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:08:
[...]
...
Nog een tip overigens voor als je waypoint wil gaan gebruiken: een gewoon sein is ook een waypoint. Ik gebruik ze altijd om stoppende en passerende treinen bij een station van spoor te scheiden.
...
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=797527610
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=798595182
Hoe kan ik trouwens het eindpunt van een stuk te leggen spoor verhogen of verlagen? Zodat ik viaducten of tunnels kan maken?
Als je stukje legt, met X en V vinkje, heb je ook een pijl/indicator of je track naar boven/beneden gaat, daarop klikken en je kan het zelf aanpassen.FitzChevalric. schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:59:
Hoe kan ik trouwens het eindpunt van een stuk te leggen spoor verhogen of verlagen? Zodat ik viaducten of tunnels kan maken?
De pathfinding van Transport Fever qua treinen is wel niet ideaal.
De treinen volgen slaafs je lijn, waardoor beslissingen door omstandigheden niet gebeuren:
bv: station met 2 perrons in midden van verschillende lijnen: Treinen kunnen door het station rijden, of omdraaien en terugrijden, geldig voor beide perrons.
Scenario 1: passagierstrein staat uit te laden, goederentrein wil station door, maar wacht tot de passagierstrein van perron 1 weg is ipv via perron 2 erlangs te rijden.
Scenario 2: meerdere treinen op 1 spoor. 3 sporen naast elkaar met wissels om een trein een andere trein te laten inhalen. Kan ik mooi vergeten.
Dit vind ik zo jammer, die manier van pathfinding was geweldig om in openttd leuke sporen te maken.
De treinen volgen slaafs je lijn, waardoor beslissingen door omstandigheden niet gebeuren:
bv: station met 2 perrons in midden van verschillende lijnen: Treinen kunnen door het station rijden, of omdraaien en terugrijden, geldig voor beide perrons.
Scenario 1: passagierstrein staat uit te laden, goederentrein wil station door, maar wacht tot de passagierstrein van perron 1 weg is ipv via perron 2 erlangs te rijden.
Scenario 2: meerdere treinen op 1 spoor. 3 sporen naast elkaar met wissels om een trein een andere trein te laten inhalen. Kan ik mooi vergeten.
Dit vind ik zo jammer, die manier van pathfinding was geweldig om in openttd leuke sporen te maken.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ja het loont niet om gigantisch ingewikkelde systemen te maken...het is nogal rechtdoor.Soggney schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:50:
De pathfinding van Transport Fever qua treinen is wel niet ideaal.
Maar als je met 3 sporten naast elkaar werkt en snellere treinen elkaar wilt laten inhalen zou je toch een nieuwe lijn kunnen maken die gebruik maakt van bepaalde waypoints waardoor stukjes ander spoor gereden zullen worden. Zo kan je ook beter scheiden welke treinen met welke lijn te maken hebben in plaats van verschillende treinen op 1 lijn. Het is uiteraard wat omslachtig, maar beter dan niets. Hopelijk komen er snel mods die meer diepgang geven in prioriteren van treinen.
Dus een hoofdstation met 4 perrons en meerdere lijnen is dan wel lastig.Geleihoofd schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:35:
[...]
Dat doet het in TF niet meer.
[...]
Als je geen route van producer (raffinaderij) naar consumer (stad) aanbiedt dan loopt de boel vast omdat de capaciteit van de producer bereikt is, maw die kan zijn geproduceerde spullen niet kwijt.
Voor meerdere treinen op een spoor is het belangrijk om te weten dat treinen niet zelf een leeg perron of spoor opzoeken. Je kan dit eventueel met waypoints zelf instellen welk spoor/perron een trein (lees: lijn!) neemt.
Of je kan onderstaand idee nemen, daar rijden bijvoorbeeld twee treinen van dezelfde lijn tussen twee steden, zonder dat je waypoints hoeft te gebruiken.
......................._s_____......................
STATION ___/_____s_\___STATION
_ = spoor
/ & \ = wissel
s = sein
(De puntjes zijn enkel om het netjes uit te lijnen.)
Dus dubbel spoor maar enkel spoor station, met meer als twee treinen enkel wat seinen toevoegen werkt ook. Wil je toch met dubbel spoor perrons werken dan zal je waypoints toe moeten voegen of, in bovenstaand voorbeeld, genoegen ermee moeten nemen dat één perron per station niet gebruikt wordt.
Dat is nou net wat ik wou doen.
perron 1 bezet?
naar perrons 2, etc etc.
Aangezien de treinen vanaf verschillende punten komen en dus andere reistijden hebben wordt het een puzzel...
Je zou dmv waypoints bepaalde lines over een bepaalde lijn door een station kunnen laten gaan.
Dus spoor 1/2/3/4, ieder spoor een waypoint plaatsen.
Dan line a/b/c/d en iedere lijn aan een apart waypoint/spoor toewijzen. Maar helaas dat het niet automatisch gaat nee.
Ikzelf heb ook zo'n fout gemaakt. Ben te snel, te groot gegaan.
Alles ging prima zat na 15/20 jaar op dik 20mil+ winst. Ben van een lijn van 6 stations shuttle route(dus heen en weer) naar een ronde gegaan van ~15 stations.
Alles beetje in werking gezet en begon maar in de min te komen maar zag dat de lijnen al wat winst begonnen te maken. Toen ben ik wat gaan aanpassen, maar liet de tijd op full speed staan. Voor ik het wist zat ik in een gat van -32mil en kom er moeizaam uit...
Zit nu wel in de +3mil per jaar winst momenteel maar moet nog wel ff uit dat gat kruipen.
Dus spoor 1/2/3/4, ieder spoor een waypoint plaatsen.
Dan line a/b/c/d en iedere lijn aan een apart waypoint/spoor toewijzen. Maar helaas dat het niet automatisch gaat nee.
Ikzelf heb ook zo'n fout gemaakt. Ben te snel, te groot gegaan.
Alles ging prima zat na 15/20 jaar op dik 20mil+ winst. Ben van een lijn van 6 stations shuttle route(dus heen en weer) naar een ronde gegaan van ~15 stations.
Alles beetje in werking gezet en begon maar in de min te komen maar zag dat de lijnen al wat winst begonnen te maken. Toen ben ik wat gaan aanpassen, maar liet de tijd op full speed staan. Voor ik het wist zat ik in een gat van -32mil en kom er moeizaam uit...
Zit nu wel in de +3mil per jaar winst momenteel maar moet nog wel ff uit dat gat kruipen.
Pathfinding? Zegmaar het gebrek aan.
Wat wel werkt, zo slim is line-management wel weer, als je 2 stations heb met 2 rails, ze zullen _altijd_ maar 1 station pakken, nooit als die vol is de ander. Mijn deelsoplossing:
-Voor elk station een diamond crossing
-Elke track volgooien met 1 way signals (TTD principe) ,zodat ze altijd track 1 heen, track 2 terug gaan.
-Maak een line van station A naar B, hij pakt random 1 track van het station.
-Maak dezelfde lijn nog een keer, hij pakt dan altijd andere track van het station.
Daarna kwestie van treintjes verdelen over die 2 (ik had 2x4 op een stad-stad verbinding).
Verre van optimaal, maar je hebt 50% betere stations bezetten, enige nadeel is wanneer 2 van dezelfde lijn achter elkaar komen te zitten, dan blijft alles alsnog wachten. Dit kan je afvangen door voor het station van 2 naar 4 te gaan (2 heen, 2 terug - daarna weer naar 2 tracks), ook dan lijkt line-management automatisch de lijnen te splitsen.
Vind geld verdienen opeens wel erg makkelijk, had al snel m'n eerste 100miljoen en maak nu iets van 50 miljoen winst per jaar (~1981). Behoorlijke irritatie is dat wagons met de tijd verdwijnen, wat soms combinatie om een ~bijna 80 meter lange trein maken stuk moeilijker maakt.
Wat ook dom is, alle nieuwere passagiertreintjes zijn helemaal niet in factor 80/160/320, die laatste is een rode op dacht 72 meter, daarna wordt het al 90 meter of 110 (ofzo) meter voor die TGV, dus of je station is te klein, of veel te groot.
Wat wel werkt, zo slim is line-management wel weer, als je 2 stations heb met 2 rails, ze zullen _altijd_ maar 1 station pakken, nooit als die vol is de ander. Mijn deelsoplossing:
-Voor elk station een diamond crossing
-Elke track volgooien met 1 way signals (TTD principe) ,zodat ze altijd track 1 heen, track 2 terug gaan.
-Maak een line van station A naar B, hij pakt random 1 track van het station.
-Maak dezelfde lijn nog een keer, hij pakt dan altijd andere track van het station.
Daarna kwestie van treintjes verdelen over die 2 (ik had 2x4 op een stad-stad verbinding).
Verre van optimaal, maar je hebt 50% betere stations bezetten, enige nadeel is wanneer 2 van dezelfde lijn achter elkaar komen te zitten, dan blijft alles alsnog wachten. Dit kan je afvangen door voor het station van 2 naar 4 te gaan (2 heen, 2 terug - daarna weer naar 2 tracks), ook dan lijkt line-management automatisch de lijnen te splitsen.
Vind geld verdienen opeens wel erg makkelijk, had al snel m'n eerste 100miljoen en maak nu iets van 50 miljoen winst per jaar (~1981). Behoorlijke irritatie is dat wagons met de tijd verdwijnen, wat soms combinatie om een ~bijna 80 meter lange trein maken stuk moeilijker maakt.
Wat ook dom is, alle nieuwere passagiertreintjes zijn helemaal niet in factor 80/160/320, die laatste is een rode op dacht 72 meter, daarna wordt het al 90 meter of 110 (ofzo) meter voor die TGV, dus of je station is te klein, of veel te groot.
Ik lees jouw opmerking vanavond nog een keer 
Misschien dat ik hem dan snap.
Ga maar eens spelen in de nu running and building cost mode om uit te vinden wat het beste werkt.
Wat ik ook jammer vind is dat goederen altijd op een apart station moeten voor goederen.
Maar aan de andere kant is het ook wel realistisch denk ik.
Ga maar eens spelen in de nu running and building cost mode om uit te vinden wat het beste werkt.
Wat ik ook jammer vind is dat goederen altijd op een apart station moeten voor goederen.
Maar aan de andere kant is het ook wel realistisch denk ik.
In TF wachten goederen/passagiers op een perron, niet op een station en daarom kiezen treinen geen vrij perron. Persoonlijk vind ik dit een leukere (en meer realistischere) insteek dan de one station, serve all methode. Ja, je kan minder makkelijk zeer complexe lijnen neerleggen en die meteen laten werken maar je moet echt goed puzzelen om alles netjes te laten verlopen. Dat stond mij altijd wel tegen in OTTD, de hele map volgooien met tracks en de treinen had je geen omkijken naar bij wijze van...
gasemans schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:14:
Ik lees jouw opmerking vanavond nog een keer
...

Zo inderdaad 
Zo vind ik het ook dom dat vrachtstations (voor trucks) altijd zo'n depot principe hebben, alleen daar rondrijden kost al 2 dagen.
Kleine tip nog mbt leveren van goederen aan een stad, zorg dat je het juiste deel pakt (resident, commerce, industrie), ik had dus een station in industrie kant gegooid, vraag naar food was 1 per maand ofzo
Zo vind ik het ook dom dat vrachtstations (voor trucks) altijd zo'n depot principe hebben, alleen daar rondrijden kost al 2 dagen.
Kleine tip nog mbt leveren van goederen aan een stad, zorg dat je het juiste deel pakt (resident, commerce, industrie), ik had dus een station in industrie kant gegooid, vraag naar food was 1 per maand ofzo
Ja, de tijd vliegt voorbij inderdaad. Ik vind het altijd leuk als ik m'n eerste trein naar buiten stuur om de rit in 1st person mee te kijken maar aan het einde van de rit ben ik al weer jaren verder. Nu is er wel de 2x en 4x slower time mod, die werkt prima alleen moet je natuurlijk ook 2 of 4x langer wachten op je geld.SinergyX schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:12:
...
...
Ook vind ik 't wel jammer dat je op farms/mines/factories/etc. zelf geen vrachtstop kan maken (er ligt tenslotte een wegennetwerk op) maar ook op stations zelf een busstop bijvoorbeeld, nu ga je toch automatisch 'misbruik' maken van de area of influence om de rittijd zo kort mogelijk te houden. Passagiers moeten dan wel langer lopen maar vracht teleport...
Hopelijk komt daar de workshop nog in actie, station inclusief bus, of vracht in style van halte, enkele hub die ik heb zijn groter dan de fabriek zelf. 3x vrachtwagen, 160m trein, depot 2x, en alles maar passend krijgen
wat ook een voordeel is met deze versie ...
Ja heb graan - koeien ....... die liggen op 50 meter afstand van een stad .. en je heb brood die ligt op 4000 meter van de stad ....
ga dan niet met die vracht auto's helemaal het brood op halen , maar zorg dat je de graan koeien halte neemt
dan gaan die vracht autos die graan koeien brengen op de terug weg het brood mee nemen , en levert dat weer extra geld op :-)
plus ze rijden niet leeg terug.
tijd is geld als je dan toch terug rijd
Ja heb graan - koeien ....... die liggen op 50 meter afstand van een stad .. en je heb brood die ligt op 4000 meter van de stad ....
ga dan niet met die vracht auto's helemaal het brood op halen , maar zorg dat je de graan koeien halte neemt
dan gaan die vracht autos die graan koeien brengen op de terug weg het brood mee nemen , en levert dat weer extra geld op :-)
Ja dat is echt fijn aan dit spel. bij openttd was ik meestal allen maar met passagiers bezig maar bij dit spel is vrachtvervoer een ware uitdaging vooral om een zo efficient mogeloijk bnetwerk op te bouwen. Ook bulk goederen is leuk op mijn kaart kan ik kolen naar 1 kant vervoeren en dan breng ik naar de staalfabriek gelijk weer stenen die terug gebracht worden met de bulktrein op de terugweg naar de kolenmijn zodat die daar weer terug naar de fabriek voor bouwmaterialen gebracht kunnen worden.Zoiets is ook mogelijk met staal en hout wagens.ravw schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:14:
wat ook een voordeel is met deze versie ...
En dan is het de kunst om doormiddel van waypoints de goederentreinen zo te laten rijden dat ze de passagierstreinen zo min mogelijk hinderen.
mijn goederen treinen gaan nooit over het zelfde spoor als mijn passagiers treinen :-)asset185 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:55:
[...]
Ja dat is echt fijn aan dit spel. bij openttd was ik meestal allen maar met passagiers bezig maar bij dit spel is vrachtvervoer een ware uitdaging vooral om een zo efficient mogeloijk bnetwerk op te bouwen. Ook bulk goederen is leuk op mijn kaart kan ik kolen naar 1 kant vervoeren en dan breng ik naar de staalfabriek gelijk weer stenen die terug gebracht worden met de bulktrein op de terugweg naar de kolenmijn zodat die daar weer terug naar de fabriek voor bouwmaterialen gebracht kunnen worden.Zoiets is ook mogelijk met staal en hout wagens.
En dan is het de kunst om doormiddel van waypoints de goederentreinen zo te laten rijden dat ze de passagierstreinen zo min mogelijk hinderen.
wel er langs of er over heen
of er komen 3 sporen waar de goede trein in het midden rijd en dus geen hinder heb van de andere treinen
Vaak is het twee links .... 2 midden , en dan twee rechts
dus 3 treinen heen en 3 terug :-)
dan vanaf de treinen weer met vracht auto's , bussen de stad in ... niets geen herrie door mij stad :-)
heb nu een trein rijden met Olie > Staal < chemi < goods
waarbij hout > planken en erts > kolen worden aangeleverd door een andere trein
Duurt even maar als die 1 rondje gedaan heb .. is het wel lekker 3 a 4 M
Alleen jammer dat je geen pax en cargo tegelijk kan afleveren .. dus een gemengd perron .. dit was vroeger wel zo :-)
maar je heb ook geen vracht vliegtuigen ... ( wel met een mod maar die vermeid ik nog even
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 14-11-2016 20:17 ]
Waar ik wel benieuwd naar ben, werkt het om een cargo hub (weg) als extentie van het bereik van een fabriek te gebruiken?
Situatie: ik heb een cargo trein station, echter krijg ik deze net niet in de juiste hoek om deze goed aan te laten sluiten om deze zonder tussenstap contact te laten maken met de betreffende fabriek.
Kan ik hiertussen nu een cargo hug(weg) tussen plaatsen dat de fabriek de goederen in de road hub plaatst, en deze het weer in de rail cargo hub gooit?
Situatie: ik heb een cargo trein station, echter krijg ik deze net niet in de juiste hoek om deze goed aan te laten sluiten om deze zonder tussenstap contact te laten maken met de betreffende fabriek.
Kan ik hiertussen nu een cargo hug(weg) tussen plaatsen dat de fabriek de goederen in de road hub plaatst, en deze het weer in de rail cargo hub gooit?
Kunnen mensen mooie knooppunten van hun laten zien. Wel grappig dat mijn knooppunten steeds meer op het Nederlandse spoornet begint te lijken.
Nee, dat kan niet, tenminste niet dat de goederen automatisch 'hoppen', uiteraard wel als je vervoer aanbiedt. Ik had een keer een map met een farm en een food processing plant waartussen ik een vrachtstation kon zetten en de catchment area beide gebouwen bedekte. Er werden geen graan & koeien uitgewisseld uit zichzelf. Ik kon wel een tweede vrachtstation aan de overkant van de weg plaatsen en zo met vrachtauto de koeien en graan naar de food processing plant brengen door enkel de weg over te steken.Flix20 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:31:
Waar ik wel benieuwd naar ben, werkt het om een cargo hub (weg) als extentie van het bereik van een fabriek te gebruiken?
Ook wel logisch op zich dat dat niet kan, anders zou je in theorie alle goederen op de map kunnen transporten en laten verwerken zonder dat er ook maar één auto aan te pas komt...
Er lijkt wel een flinke vertraging in aanpassing van productie/vraag te zitten, heb nu een complete good/fuel/food lijn opgezet, genoeg vraag vanuit de stad (0/384), maar elke keer stop of farm of wood met productie, terwijl de fabrieken continue zonder zitten. Maand later hoge productie graan/wood, maar is opeens productie van oil weer ingekakt.
Beetje cheat mode is continue trucks ~30 meter te laten rijden en daarna op een trein, maar vind dat lelijk en erg in efficient (station duurt 2 dagen voordat ze docken).
Ga wel opnieuw beginnen, nu 1996 aangetikt met 450 miljoen (al wil ik nog die achievement van 1 miljard), doe zo'n 120mil winst per jaar, maar nieuwe insteek wordt nu iets toekomstgerichter met steden en stations (wegen direct upgraden naar 4 baans met bus-lane, scheelt bergen tijd als er steeds meer verkeer komt).
Beetje cheat mode is continue trucks ~30 meter te laten rijden en daarna op een trein, maar vind dat lelijk en erg in efficient (station duurt 2 dagen voordat ze docken).
Ga wel opnieuw beginnen, nu 1996 aangetikt met 450 miljoen (al wil ik nog die achievement van 1 miljard), doe zo'n 120mil winst per jaar, maar nieuwe insteek wordt nu iets toekomstgerichter met steden en stations (wegen direct upgraden naar 4 baans met bus-lane, scheelt bergen tijd als er steeds meer verkeer komt).
Als ik vanavond thuis ben zal ik wat screens uploaden, ik zit nu in 1935.FitzChevalric. schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
Kunnen mensen mooie knooppunten van hun laten zien. Wel grappig dat mijn knooppunten steeds meer op het Nederlandse spoornet begint te lijken.
Als ik vanavond thuis ben zal ik wat screens uploaden, ik zit nu in 1935.FitzChevalric. schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:05:
Heeft iemand hier de achievement Industrialist toevallig al? Ik denk dat ik die zou moeten hebben (aangezien ik alle industrieën verbind), maar blijkbaar toch niet
Nee, snap ook niet welke ik nu mis, heb ook alles naar de stad correct gedaan.dcm360 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:23:
Heeft iemand hier de achievement Industrialist toevallig al? Ik denk dat ik die zou moeten hebben (aangezien ik alle industrieën verbindt), maar blijkbaar toch niet
Iemand al getest of je savegames ook op 2 pc's werken?
Dus dat ik ook op m'n laptop met m'n huidige game doorkan.
Zijn er nog meer mensen die last hebben dat als je begint met doelen het spel soepel draait zich langzaam aan lag op bouwt tot er op een gegeven moment nog maar 1 framerate per seconde Overblijft?
Na het spel herstarten draait die weer als een zonnrtje
Na het spel herstarten draait die weer als een zonnrtje
Hier op terug te komen, Lijkt wat tegenstrijdig te zijn, nu lees ik ook dat het gaat om _alle_ industries op de map te connecten, niet alleen een enkele chain van.dcm360 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:23:
Heeft iemand hier de achievement Industrialist toevallig al? Ik denk dat ik die zou moeten hebben (aangezien ik alle industrieën verbind), maar blijkbaar toch niet
Edit, dus inderdaad:
As the achievement info states, you "just" have to connect all industries on a map.
Meh, heb een half miljard, even fixen
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 15-11-2016 22:57 ]
Het blijft maar komen paar jaar spelen en dan weer opnieuw opstarten en dan kan ik weer een paar jaar vooruit.BRO-JWE schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:40:
Ja, heb ik ook een keer gehad dit weekend.
Ben in 1850 begonnen zit nu in 1972, is ergens in de jaren 50 begonnen. Het lijkt wel of het geheugen alleen maar voller loopt en er nooit iets geleegd wordt ofzo, ik weet het ook niet.
In het begin geen enkele last gehad
[ Voor 18% gewijzigd door asset185 op 15-11-2016 22:55 ]
Ik heb het nog niet echt veel getest alleen ik heb wel mijn saves van mijn pc naar mijn laptop gezet en de save lijkt gewoon te werken.Flix20 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:21:
Iemand al getest of je savegames ook op 2 pc's werken?
Dat is een beetje het slechte aan de productie in dit spel, als een fabriek zonder grondstoffen zit dan zit de productie op 0 en dan zal bijvoorbeeld de olie bron die productie ook dalen.SinergyX schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:12:
Er lijkt wel een flinke vertraging in aanpassing van productie/vraag te zitten, heb nu een complete good/fuel/food lijn opgezet, genoeg vraag vanuit de stad (0/384), maar elke keer stop of farm of wood met productie, terwijl de fabrieken continue zonder zitten. Maand later hoge productie graan/wood, maar is opeens productie van oil weer ingekakt.
De productie in dit spel is gewoon raar, ik probeer nu een spel uit met die mining industry mod uit de workshop, daar gaat de grondstoffen fabriek de productie altijd omhoog wanneer je een goede route hebt opgezet.
ik vind dat juist wel goed .. zie het als de beurs ... de eene moment heb je gewoon je verlies en de andere moment ga je weer vol winst krijgen ...Daisai schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:24:
[...]
Dat is een beetje het slechte aan de productie in dit spel, als een fabriek zonder grondstoffen zit dan zit de productie op 0 en dan zal bijvoorbeeld de olie bron die productie ook dalen.
dus je moet de balance krijgen tussen diverse lijnen
Het is alleen geen beurs.ravw schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:35:
[...]
ik vind dat juist wel goed .. zie het als de beurs ... de eene moment heb je gewoon je verlies en de andere moment ga je weer vol winst krijgen ...
dus je moet de balance krijgen tussen diverse lijnen
Zie het als een willekeurig bedrijf voor schepen in Rotterdam.
Als zo een bedrijf weet dat er over 2 maanden een schip aan komt om 50000 ton te laden dan stoppen ze niet met produceren omdat het bedrijf waar ze het naartoe brengen gestopt is met produceren.
De productie level word ook veel bepaald door hoe vaak je een vervoersmiddel iets laat ophalen, schepen kun je dus totaal niet gebruiken om de productie op een hoog niveau te houden.
Dit dus, vind het zo cheap om dan maar ervoor een 2x truckstation te plaatsen om die productiefabriek maar het idee te geven dat er continue afvoer is, zodat hij volle productie kan houden.Daisai schreef op woensdag 16 november 2016 @ 07:39:
Het is alleen geen beurs.
Zie het als een willekeurig bedrijf voor schepen in Rotterdam.
Als zo een bedrijf weet dat er over 2 maanden een schip aan komt om 50000 ton te laden dan stoppen ze niet met produceren omdat het bedrijf waar ze het naartoe brengen gestopt is met produceren.
De productie level word ook veel bepaald door hoe vaak je een vervoersmiddel iets laat ophalen, schepen kun je dus totaal niet gebruiken om de productie op een hoog niveau te houden.
Zo kwam ik er ook achter dat je ipv 1 station met 4 treinen beter kan gaan voor 2 stations met elk 2 treinen, de eerste 6 maanden met 1 station max van 488 (van 800) productie, naar 2 stations gegaan en had eind van het jaar upgrade naar 1600 productie (met ~1200 productie). Terwijl mijn afvoer identiek bleef.
Tip van de dag: bij eindproducten naar een stad, zorg dat ze worden geleverd in juiste segment, food leveren in industrie (geel) gaat dus niet werken
Wat bedoel je precies met je laatste zin?
"zorg dat ze worden geleverd in juiste segment, food leveren in industrie (geel) gaat dus niet werken"
Edit: Ik zie het al, als je beter naar de stad kijkt... Thx voor de tip!
"zorg dat ze worden geleverd in juiste segment, food leveren in industrie (geel) gaat dus niet werken"
Edit: Ik zie het al, als je beter naar de stad kijkt... Thx voor de tip!
[ Voor 20% gewijzigd door webgangster op 16-11-2016 11:54 ]
Je kunt op een passagiersstation gewoon cargo afleveren hoor, ik breng daar in mijn huidige spel food naartoe.ravw schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:11:
[...]
Alleen jammer dat je geen pax en cargo tegelijk kan afleveren .. dus een gemengd perron .. dit was vroeger wel zo :-)
Ik weet alleen niet hoe kieskeurig ze zijn.
Dat is handig om te weten. Cargo laden op een passagiersstation werkt in ieder geval niet (kwam ik achter toen ik per ongeluk een cargo lijn had gebouwd met passagiersstation en zat te vloeken waarom er niks geladen werd
)
Spel is tot nu toe wel verslavend gebleken. Het is zeker geen perfect spel, maar het verveeld tot nu toe niet. Had in het begin last van crashes, maar bleek mijn AMD videodriver te zijn die ik een paar dagen eerder bijgewerkt had. Andere games bleken er ook last van te hebben... Na rollback nu geen issues meer.
Spel is tot nu toe wel verslavend gebleken. Het is zeker geen perfect spel, maar het verveeld tot nu toe niet. Had in het begin last van crashes, maar bleek mijn AMD videodriver te zijn die ik een paar dagen eerder bijgewerkt had. Andere games bleken er ook last van te hebben... Na rollback nu geen issues meer.
Weet iemand hoe ik de eindgoederen in de stad gooi? Moet ik dan gewoon een cargo station in een stad bouwen?
Ja maar let op mn tip van de dag, zorg voor het juiste kleurtje in de stad. Fuel in blauwe/groene zone werkt dus niet, moet geel zijn. Je catchment area bepaald de vraag, 1 geel huisje bv 1 per maand, 20 gele huisjes is 100 in de maand.FitzChevalric. schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:10:
Weet iemand hoe ik de eindgoederen in de stad gooi? Moet ik dan gewoon een cargo station in een stad bouwen?
Zo had ik dus mn farm->factory->2 steden naar verkeerde townzone gemaakt, ~250 productie per maand. Nieuwe stations gemaakt in juiste zone, doe nu 1200 productie in de maand.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 16-11-2016 17:23 ]
hoe weet je in welke zone je moet zijn ...SinergyX schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:14:
[...]
Ja maar let op mn tip van de dag, zorg voor het juiste kleurtje in de stad. Fuel in blauwe/groene zone werkt dus niet, moet geel zijn. Je catchment area bepaald de vraag, 1 geel huisje bv 1 per maand, 20 gele huisjes is 100 in de maand.
Zo had ik dus mn farm->factory->2 steden naar verkeerde townzone gemaakt, ~250 productie per maand. Nieuwe stations gemaakt in juiste zone, doe nu 1200 productie in de maand.
Je kan rechtsonder een filter aanzetten die de gebieden in een stand inkleurt. Als je stadsnaam aanklikt kan je vervolgens zien in welke kleur gebieden naar wat gevraagd wordt.
Werken die ns mods (van treinen) en Nederlandse seinen van trainer fever ook in dit spel? Zag ze nog niet staan in de workshop op steam
Ik wil dit weekend als/wanneer ik tijd heb eens gaan experimenteren met een transport hub.
Dus in het midden van de map een mega goods station bouwen.
Van daaruit alles gaan vervoeren. Dus goods in, goods uit, producten in, producten uit (mits nodig, als er geen directe lijn tussen fabriek en goods is.
En van daaruit ook een (groot) aantal steden koppelen.
Dan overal 2-4 treinen tussen koppelen. Ben benieuwd of zoiets gaat werken.
Dus in het midden van de map een mega goods station bouwen.
Van daaruit alles gaan vervoeren. Dus goods in, goods uit, producten in, producten uit (mits nodig, als er geen directe lijn tussen fabriek en goods is.
En van daaruit ook een (groot) aantal steden koppelen.
Dan overal 2-4 treinen tussen koppelen. Ben benieuwd of zoiets gaat werken.
Dat gaat goed werken, goed begin is die flatmap mod gebruiken, heb je 8 varianten ofzo die nette indeling hebben van de fabrieken (wel 'uitdagend' zoals farm links, food rechts), maar heb je ruimte genoeg enorme hub te kunnen bouwen.
2-4 heb ik standaard rijden, 1 van de achievements is 10 op 1 lijn, dus dat wordt volgende target
Lijkt erop dat maps dus achievements niet locken, die flatmaps kan je aanzienlijk makkelijker industrialist halen.
2-4 heb ik standaard rijden, 1 van de achievements is 10 op 1 lijn, dus dat wordt volgende target
Lijkt erop dat maps dus achievements niet locken, die flatmaps kan je aanzienlijk makkelijker industrialist halen.
Ik heb een passagiers lijn waar ik 24 treinen op heb rijden:+
12 CW, 12 CCW.
Tussen 12 steden. Had bij de opbouw phase steeds tussen 2 steden een lijn lopen met 1 trein, wanneer er genoeg vraag was 2 treinen. Dat geleidelijk opgebouwd tot ik een circel had van 12 steden en de kleine tussen lijnen tussenuit gehaald en er twee grote route van gemaakt.
Denk achter dat ik die route beter in 3/4e kan delen met evt. een hoge snelheid die er diognaal tussendoor loopt.
Word even experimenteren.
12 CW, 12 CCW.
Tussen 12 steden. Had bij de opbouw phase steeds tussen 2 steden een lijn lopen met 1 trein, wanneer er genoeg vraag was 2 treinen. Dat geleidelijk opgebouwd tot ik een circel had van 12 steden en de kleine tussen lijnen tussenuit gehaald en er twee grote route van gemaakt.
Denk achter dat ik die route beter in 3/4e kan delen met evt. een hoge snelheid die er diognaal tussendoor loopt.
Word even experimenteren.
FitzChevalric. schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:10:
2 posts boven de jouwe......ed-oorklep schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:07:
[...]
Je kunt op een passagiersstation gewoon cargo afleveren hoor, ik breng daar in mijn huidige spel food naartoe.
ed-oorklep schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:07:
[...]
Je kunt op een passagiersstation gewoon cargo afleveren hoor, ik breng daar in mijn huidige spel food naartoe.
`Entity schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:19:
Dat is handig om te weten. Cargo laden op een passagiersstation werkt in ieder geval niet (kwam ik achter toen ik per ongeluk een cargo lijn had gebouwd met passagiersstation en zat te vloeken waarom er niks geladen werd)
Begrijp ik hieruit dat je dus WEL cargo kunt UITladen op een passagiers station, maar dus NIET kan OPladen?
Wat opzich niets uitmaakt als je alleen goods een stad wilt invoeren.
Ja, en dat geldt dus ook voor busstops. In die zin maakt 't dus wel uit, zo hoef je dus niet eerst de halve stad te slopen om eten in het commerciële district af te leveren.Flix20 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:24:
[...]
[...]
`
Begrijp ik hieruit dat je dus WEL cargo kunt UITladen op een passagiers station, maar dus NIET kan OPladen?
Wat opzich niets uitmaakt als je alleen goods een stad wilt invoeren.
Stops, maar niet die grotere busstations toch? Ik had gisteren poging gedaan voor industrialist, klein 30 nieuwe lijntjes met trucks aangemaakt, tot ik halverwege merkte dat er 10 ofzo 'no path' error hadden omdat ze dus niet naar een grotere busstop konden in de stad (fuel, food en construction materials).Geleihoofd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:55:
[...]
Ja, en dat geldt dus ook voor busstops. In die zin maakt 't dus wel uit, zo hoef je dus niet eerst de halve stad te slopen om eten in het commerciële district af te leveren.