Ik kwam er wel achter dat je geforceerd een trein andere rails kan laten gebruiken. Zo heb ik nu ipv signals gewoon een 4-rail station (minimaal 240) met 4 rails naar ander 4 rails station gezet, vervolgens met 1 depot steeds aansluiten op 1 van de 4 rails en 1 trein er op laten rijden. Omdat er nu 4x gelijktijdig kan loaden (ipv 1 per keer met signals systeem) en met 1 line werk, is het wel efficienter, ook omdat alle productie maar op 1 line wordt afgegeven.
Die lines boeien dus niet of hij nu wel/niet de line zelf kan volgen, zolang hij maar naar station A en B kan. Vervolgens sluit je de lijn af van de andere lijnen en kan je 4 treinen op 1 line laten rijden. Nadeel, als je auto-replace doet, moet je het weer opnieuw doen.
Ik begin altijd met alleen passagiers, elke stad een 4rails met voorkeur gedekt op groen/geel/blauw en 1 bus klein rondje laten rijden om station wat extra passagiers te geven. Dan zoveel mogelijk steden koppelen, tegen ~1940 ga ik naar maximale lening en start ik met food (grain only) en fuel, pas als dat rijd door naar plastic en wood (goods), wanneer dat loopt komt 2de deel goods erbij (steel).
Ik maak dan 1 grote hub-station waar alle goods binnen komen, vervolgens naar elke stad naar diezelfde 4rails-station die ik dus al had. Food, goods, tools en die andere gaan allemaal in dezelfde container, dus kan ik gewoon 1 lange trein maken die gewoon laad wat er dan klaar staat.
Tot die tijd alles tot max 120km/h (stoomtrein 100km/h passagiers, 120km/h diesel voor goederen)
Tegen de tijd dat die dubbeldekker wagon komt vervolgens met 80m stations nog kleine lijntjes erbij om nieuwe groene gebieden te koppelen. Pas tegen de tijd dat die 160km/h trein komt, ga ik over op highspeed, de electrische versie voor m'n 240m+ goederen treinen en diesel versie voor de kortere treintjes (die electrische heeft 2x zoveel vermogen, haal je sneller topsnelheid).
Voor passagiers rij ik lange tijd door met of stoomtrein of met die 90km/h kleine passagierstrein, beide zijn goedkoopste voor lange tijd en kan je voor passagiers meeste per meter kwijt.
Ik skip alle 'premade' passagierstreinen tot die 200km/h versie, 122 cargo per unit en kan je er 2 van nemen bij 240m stations.
Nog wat random tips:
-Bij rails upgrade naar highspeed, gebruik de wizard tool om precies te mikken dat rails wel maar station niet upgrade. Bij upgrade van station reset alles wat er staat, maar ook de productie van fabrieken.
-Begin je vroeg, ga van stoom naar diesel ondanks electrisch al snel komt, electrisch moet je ook rails upgrade doen en eerste modellen zijn te duur.
-De eerste passagierswagon zijn hoogste cargo per meter, ondanks topsnelheid (100km/h) kan je daarmee behoorlijk lang doorrijden.
-Een trein die niet meer te koop is, kan je in een depot gewoon blijven clonen.
-Voor boerderij, maak aparte lines voor livestock en grain, een fabriek gebruikt met de tijd minder livestock dan grain, zo kan je beter balanceren in treinen.
-Nieuwe voertuigen zijn niet altijd beter dan de voorgangers.
dcm360 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:28:
Hoe groot was jouw map dat de Concorde niet hard genoeg kon? Op mijn kleine map weet ik al dat het niet lukt (en vliegen de Concordes ook een beetje leeg heen en weer omdat mijn treinnetwerk net zo snel is). De TGV naar 300 jagen lukte me nog wel (met een beetje valsspelen: eerst even een rondje rond de map rijden alvorens naar het volgende station te gaan). In dat proces heb ik overigens ook nog per ongeluk een spoorwegovergang in een tunnel weten aan te leggen

Ik dacht 8x4 km (ik gebruik flatmaps), richting 2020 begint mijn framerate aardig in te kakken op te grote maps.
[
Voor 4% gewijzigd door
SinergyX op 06-12-2016 13:28
]