Klopt, bij busstations kan je geen goederen afleveren, wel bij busstops. Beetje inconsistent...SinergyX schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:01:
[...]
Stops, maar niet die grotere busstations toch? Ik had gisteren poging gedaan voor industrialist, klein 30 nieuwe lijntjes met trucks aangemaakt, tot ik halverwege merkte dat er 10 ofzo 'no path' error hadden omdat ze dus niet naar een grotere busstop konden in de stad (fuel, food en construction materials).
Fuuuuuck.
Ik een compleet gedeelte van de stad slopen, uur bezig geweest sporen anders te leggen om een cargo station naar wens te krijgen in een stad....
Ik een compleet gedeelte van de stad slopen, uur bezig geweest sporen anders te leggen om een cargo station naar wens te krijgen in een stad....
PSN: Flix20-NL
Ik heb net deze game gekocht en heb ondertussen wat filmpjes zitten kijken. Ik ben een old skool OTTD speler en krijg bij sommige dingen het idee dat ze het nodeloos ingewikkeld zitten te maken, bijvoorbeeld bij dubbele tracks. in OTTD was ik niet anders gewend dan dubbel spoor met bijbehorende one-way signals aan te leggen, waar ze hier soms het wiel opnieuw proberen uit te vinden.
Heeft het soms te maken met op welk perron je treinen aankomen? Ik zag wel dat ze perrons kiezen ipv het hele station, maar is het zoveel lastiger om een trein op een beschikbaar perron te laten aankomen? Werkt het dan gewoon niet of zou de game opnieuw moeten 'leren' of de goederen over 2 perrons te verdelen..?
Heeft het soms te maken met op welk perron je treinen aankomen? Ik zag wel dat ze perrons kiezen ipv het hele station, maar is het zoveel lastiger om een trein op een beschikbaar perron te laten aankomen? Werkt het dan gewoon niet of zou de game opnieuw moeten 'leren' of de goederen over 2 perrons te verdelen..?
Na openen beperkt houdbaar
In Transport Fever kiezen treinen simpelweg géén vrij perron. Of dat het wiel opnieuw uitvinden is, ik zie het als een wat meer realistischere benadering. IRL zal je ook zelden een trein willekeurig een perron zien kiezen of passagiers die verdeeld worden over meerdere perrons.pa1fw schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:25:
Ik heb net deze game gekocht en heb ondertussen wat filmpjes zitten kijken. Ik ben een old skool OTTD speler en krijg bij sommige dingen het idee dat ze het nodeloos ingewikkeld zitten te maken, bijvoorbeeld bij dubbele tracks. in OTTD was ik niet anders gewend dan dubbel spoor met bijbehorende one-way signals aan te leggen, waar ze hier soms het wiel opnieuw proberen uit te vinden.
Hoe werkt het dan wel? Hoe verdeel je de load over de verschillende perrons?Geleihoofd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:37:
[...]
In Transport Fever kiezen treinen simpelweg géén vrij perron. Of dat het wiel opnieuw uitvinden is, ik zie het als een wat meer realistischere benadering. IRL zal je ook zelden een trein willekeurig een perron zien kiezen of passagiers die verdeeld worden over meerdere perrons.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
De 'logica' zit in de lines, balans maak je dus met 2 aparte lijnen te maken over dezelfde rails. Paar pagina's had ik daar een puntje over, iemand had ook een screenshot ter illustratie.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
dat wist ik nog niet ...... veel punten gesloopt aan huizen en winkels ...Geleihoofd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:44:
[...]
Klopt, bij busstations kan je geen goederen afleveren, wel bij busstops. Beetje inconsistent...
maar wat ik wel jammer vind dat ej niet zelf een stad kan maken ...
Dus als je alles weg zou halen ..... en je wegen aanlegt .. dan komt er geen huis meer terug
weet ik uit ervaring .. jammer dat ze niet gewoon een centrum nemen met een punt op bushalte en dat je daar een stad zelf omheen mag bouwen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat hoort hij wel te doen, zo heb ik ook 2x halve stad opnieuw laten opbouwen, duurt alleen eventjes en je moet wel mensen blijven vervoeren.ravw schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:03:
[...]
dat wist ik nog niet ...... veel punten gesloopt aan huizen en winkels ...
maar wat ik wel jammer vind dat ej niet zelf een stad kan maken ...
Dus als je alles weg zou halen ..... en je wegen aanlegt .. dan komt er geen huis meer terug
weet ik uit ervaring .. jammer dat ze niet gewoon een centrum nemen met een punt op bushalte en dat je daar een stad zelf omheen mag bouwen
Maar in de basis is een bushalte altijd beter dan die busstations, tot 2-3 busses op die halte is dat 5-10 dagen sneller in/uitladen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb twee vrachtwagen constant wachtend bij een boerderij. 1 met grain en 1 met livestock. Maar de boerderij blijft op 0 staan terwijl er een hele lijn is. Zou makkelijker zijn als je meer kan controleren wat er fout gaat.
Je kan kijken bij je food factory wat hun production en 'stored' is en of je food-line naar de stad wel naar juiste regio gaat. Als food factory al genoeg krijgt (exptected ofzo?) en niet hoger is dan huidige levering, zal er geen 2de boerderij worden ingeschakeld.FitzChevalric. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:35:
Ik heb twee vrachtwagen constant wachtend bij een boerderij. 1 met grain en 1 met livestock. Maar de boerderij blijft op 0 staan terwijl er een hele lijn is. Zou makkelijker zijn als je meer kan controleren wat er fout gaat.
Yep, dat was het. bedankt. Gaat de stad ook groeien van goederen, net zoals bij TTDSinergyX schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:57:
[...]
Je kan kijken bij je food factory wat hun production en 'stored' is en of je food-line naar de stad wel naar juiste regio gaat. Als food factory al genoeg krijgt (exptected ofzo?) en niet hoger is dan huidige levering, zal er geen 2de boerderij worden ingeschakeld.
[ Voor 6% gewijzigd door FitzChevalric. op 17-11-2016 19:21 ]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar tegenwoordig heb je een mooi bord boven het perron hangen met informatie over de trein, vertrektijd en bestemming. Nu ik dit zit te typen herinner ik me dat vroeger op de NS stations ook borden met de dienstregeling stonden met perronnummers..! Dus het verklaart wel een hoop.Geleihoofd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:37:
[...]
In Transport Fever kiezen treinen simpelweg géén vrij perron. Of dat het wiel opnieuw uitvinden is, ik zie het als een wat meer realistischere benadering. IRL zal je ook zelden een trein willekeurig een perron zien kiezen of passagiers die verdeeld worden over meerdere perrons.
Ik heb even een kleine kaart flink aangepakt. Maar nu begint mijn ervaring te komen dat ik de industrie beter geheel via het spoort kan laten lopen. Die vrachtauto's beginnen snel rommelig te worden.
Dat klopt, er komt wel steeds meer ruimte voor die flexibiliteit, toch wordt er in de dienstregeling nog steeds gebruik gemaakt van vaste perrons per lijn, plan maar eens een willekeurige treinreis via NS.nl en je krijgt het perronnummer er nog steeds bij. Uiteraard wordt er wel eens van afgeweken maar dat zijn uitzonderingen ivm een kapotte trein die er staat of iets dergelijks. Voor een trein met vertraging die nog op 'hun' perron staat zullen ze eerder nog een paar minuten voor het station wachten...pa1fw schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:54:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar tegenwoordig heb je een mooi bord boven het perron hangen met informatie over de trein, vertrektijd en bestemming. Nu ik dit zit te typen herinner ik me dat vroeger op de NS stations ook borden met de dienstregeling stonden met perronnummers..! Dus het verklaart wel een hoop.
Ja, inderdaad. Het is voor mij als OTTD'er gewoon even iets om rekening mee te houden. Het is ook een stuk lastiger om je trein 'even' het depot in te sturen, zeker vergeleken met OTTD. Ik denk dat ik nog even moet wennen dat je meer ruimte (nodig) hebt voor bochten etc.
Gisteravond ook gemerkt dat het een stuk handiger is om even te pauzeren als je een stukje rails opnieuw wilt leggen, want er waren gelijk 3 treinen hun weg kwijt.
Ook geleerd dat je beter direct het gewenst aantal wagons wilt kopen want je bent maanden kwijt om er een paar aan te knopen op een later moment.
Het went verder wel snel, gelukkig. Gisteravond een aardige lening opgebouwd maar begon toch al winst te maken na een paar jaar. Dat je busdienst slachtoffer van z'n eigen succes wordt (40+ wachtende passagiers, en maar capaciteit voor 4 per stagecoach
) maar daarmee ook je treindienst flink helpt is echt erg leuk, voelt een stuk realistischer aan omdat je de gevolgen snel ziet. 
Edit: wat ik redelijk geniaal vind is dat je zelfs kunt zien op welke lijn de passagiers staan te wachten. Kun je makkelijk zien of je meer wagens kunt inzetten op een lijn.
Gisteravond ook gemerkt dat het een stuk handiger is om even te pauzeren als je een stukje rails opnieuw wilt leggen, want er waren gelijk 3 treinen hun weg kwijt.
Ook geleerd dat je beter direct het gewenst aantal wagons wilt kopen want je bent maanden kwijt om er een paar aan te knopen op een later moment.
Het went verder wel snel, gelukkig. Gisteravond een aardige lening opgebouwd maar begon toch al winst te maken na een paar jaar. Dat je busdienst slachtoffer van z'n eigen succes wordt (40+ wachtende passagiers, en maar capaciteit voor 4 per stagecoach
Edit: wat ik redelijk geniaal vind is dat je zelfs kunt zien op welke lijn de passagiers staan te wachten. Kun je makkelijk zien of je meer wagens kunt inzetten op een lijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Fustje op 18-11-2016 07:31 ]
Depot sturen, dat vind ik nog steeds een irritatiepunt, je moet daarna opnieuw de line toekennen aan de trein, leuk als je 50+ lijnen hebt en je weet niet meer welke het nu was
Als je automatisch vernieuwen aan zet en dan bijvoorbeeld selecteerd dat je een lijn wil upgraden naar een andere loc + meer wagons of zo. Als je dan ook nog selecteerd bij 25% van de levensduur van de trein dan wordt de trein geupgrade/vernieuwd in het volgende station. Dus dan hoeft ie niet naar het depot, scheelt alweer (dan moet je trein natuurlijk wel ouder zijn dan 25% van de levensduur).SinergyX schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:40:
Depot sturen, dat vind ik nog steeds een irritatiepunt, je moet daarna opnieuw de line toekennen aan de trein, leuk als je 50+ lijnen hebt en je weet niet meer welke het nu was
Die gebruik ik, maar bepaalde treinen zijn met de tijd niet meer te koop, terwijl ik gewoon door wil rijden met die huidige treinen (en 1 van die achievements is daarvoor).ed-oorklep schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:24:
[...]
Als je automatisch vernieuwen aan zet en dan bijvoorbeeld selecteerd dat je een lijn wil upgraden naar een andere loc + meer wagons of zo. Als je dan ook nog selecteerd bij 25% van de levensduur van de trein dan wordt de trein geupgrade/vernieuwd in het volgende station. Dus dan hoeft ie niet naar het depot, scheelt alweer (dan moet je trein natuurlijk wel ouder zijn dan 25% van de levensduur).
Vind wel leuk dat ik merk dat ik steeds beter in het spel word.
Ben ondertussen in mń vierde map bezig.
Waar ik de eerste keer wel winstgevend was, had ik mń focus meer liggen op passagiers. Had ik een lijn rond 12 steden lopen met een vracht treinen eromheen.
Nu heb ik een 4 tal steden welke ik van zowel vervoer als goederen voorzie en vanuit hier steeds iets meer uitbouw. Merk dat de steden een stuk sneller, een stuk groter worden.
Ook beginnen mń knooppunten minder en complexer te worden.
Heb één 4 punt knooppunt waar ikzelf wel trots op ben. Zal vanavond wel proberen een screenshot te plaatsen.
Lopen jullie trouwens ook zovaak dat je een X in de rail wilt maken, zodat ze van spoor kunnen wisselen dat het spel continu tegenstribbelt. Continu die melding Too much sloop. Word er helemaal gestoord van.
En heeft iemand een mooi voorbeeld hoe je bij een station van 6 sporen, deze met elkaar in verbinding kan maken?
Ben ondertussen in mń vierde map bezig.
Waar ik de eerste keer wel winstgevend was, had ik mń focus meer liggen op passagiers. Had ik een lijn rond 12 steden lopen met een vracht treinen eromheen.
Nu heb ik een 4 tal steden welke ik van zowel vervoer als goederen voorzie en vanuit hier steeds iets meer uitbouw. Merk dat de steden een stuk sneller, een stuk groter worden.
Ook beginnen mń knooppunten minder en complexer te worden.
Heb één 4 punt knooppunt waar ikzelf wel trots op ben. Zal vanavond wel proberen een screenshot te plaatsen.
Lopen jullie trouwens ook zovaak dat je een X in de rail wilt maken, zodat ze van spoor kunnen wisselen dat het spel continu tegenstribbelt. Continu die melding Too much sloop. Word er helemaal gestoord van.
En heeft iemand een mooi voorbeeld hoe je bij een station van 6 sporen, deze met elkaar in verbinding kan maken?
[ Voor 20% gewijzigd door Flix20 op 18-11-2016 14:52 ]
Jup, soms even flink pielen, al krijg ik er langzaam handigheid in, soms even recht 2rail stuk vanaf het station maken naar het station, doet soms wonderen om zo'n diamond crossing te maken.
Maar voor zo'n 6 track, waarom zou je ze allemaal willen verbinden? Mijn maximale was 6 met 3x heen, 3x terug, waar ik eerst diamond van de 2 direct naast elkaar gelegen tracks doen en iets verder terug nog een crossing naar 1 van de middelste tracks. Ik gebruik alleen amper doorvoer stations, bijna alleen maar eindstations, werkt imho wat makkelijker.
Edit, dit was altijd leuk passen en meten
Maar voor zo'n 6 track, waarom zou je ze allemaal willen verbinden? Mijn maximale was 6 met 3x heen, 3x terug, waar ik eerst diamond van de 2 direct naast elkaar gelegen tracks doen en iets verder terug nog een crossing naar 1 van de middelste tracks. Ik gebruik alleen amper doorvoer stations, bijna alleen maar eindstations, werkt imho wat makkelijker.
Edit, dit was altijd leuk passen en meten

[ Voor 60% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2016 21:16 ]
Ben een beetje aan het proberen met dit spel en ik ben bang dat dit heel verslavend kan worden 
Is het nou ook zo als bij (O)TTD dat er gedurende het spel nieuwe industrieën bijkomen?
Is het nou ook zo als bij (O)TTD dat er gedurende het spel nieuwe industrieën bijkomen?
Als ik een trein (met passagiers) naar het depot stuur, gaat het aantal passagiers meteen op nul. Als de trein vervolgens alsnog bij het station aankomt, komt er geld binnen.. Passagiers zijn er dus toch nog..?
Bugje?
Bugje?
Ondertussen ben ik er achter waarom ik Industrialist nog niet had: ik nam dusdanig weinig stenen bij een groeve mee dat 'Line Usage' weer op No stond. Dat eens gerepareerd en nu heb ik m wel.
Kan je ook aangeven aan de treinen welk perron ze moeten gebruiken? Nu heb ik problemen dat perrons kruisen en dan vastlopen.
Je kan seinen en waypoints als 'tussenstop' voor de perronsporen gebruiken. Door deze net als een station aan de route toe te voegen forceer je dan de trein om een route te nemen over het spoor van het sein of waypoint.
Ik doe altijd 1 sein voor de wissel en dan een perron ( 2 sporen )
en dan de andere kant op pas na de wissel 1 sein met een richting aangeven .. dus dat ze maar 1 kant op gaan op een spoor
alleen vlak voor een meerdere sporen 3 en meer ,,,,, seinen zetten zonder een richting aangeven
mits ik ze gedwongen wil hebben op een bepaald spoor zo dat ze weer terug gaan om goed uit te komen voor een perron
ik heb wel eens 12 sporen lopen dus dan word het 6 heen en 6 terug om en om ( alleen bij wissels even baan vrijgeven bij de kanten :-)
die waypoint snap ik niet wat die doen
en dan de andere kant op pas na de wissel 1 sein met een richting aangeven .. dus dat ze maar 1 kant op gaan op een spoor
alleen vlak voor een meerdere sporen 3 en meer ,,,,, seinen zetten zonder een richting aangeven
mits ik ze gedwongen wil hebben op een bepaald spoor zo dat ze weer terug gaan om goed uit te komen voor een perron
ik heb wel eens 12 sporen lopen dus dan word het 6 heen en 6 terug om en om ( alleen bij wissels even baan vrijgeven bij de kanten :-)
die waypoint snap ik niet wat die doen
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 19-11-2016 22:34 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dan bij deze even een stoomcursus waypoints 
Zowel seinen als waypoints zijn in te zetten als waypoint. Dat is handig op het moment dat er meerdere routes zijn die afgelegd kunnen worden, maar waarvan je een lijn een specifieke route wilt laten afleggen. Een voorbeeld (gaat om de bovenste 3 sporen) (klikbaar voor groot):

Zoals je kan zien heb ik drie lijnen door het station lopen, ieder op een individueel spoor. Echter zijn er (niet te zien helaas) 3 routes door het station heen voor elk van de lijnen: rechtsonder komen de lijnen van één spoor, en linksboven worden de sporen verderop weer samengevoegd. Om er voor te zorgen dat de treinen van iedere lijn een eigen spoor krijgen, heb ik drie seinen als waypoint gebruikt: voor het station heb ik een sein als 'tussenstop' toegevoegd, en dus moet de trein over dat spoor en zit de treinen van de andere lijnen niet in de weg bij het stoppen.
Dan is de volgende vraag natuurlijk, waarom is er dan nog een waypoint als het ook kan met seinen? Nou, daarvoor heb ik het volgende (wat minder sterke) voorbeeld (klikbaar voor groot):

Wat je hier kan zien, zijn twee lijnen die het station als eindpunt hebben (naast wat sporen die irrelevant zijn voor het voorbeeld). Helaas bedenkt het spel uit zichzelf dat die twee lijnen ook wel op hetzelfde perron kunnen, wat de capaciteit beperkt. Een sein plaatsen is hier echter wat onhandig, want je wil voorkomen dat een volgende trein het spoor van een vertrekkende trein in gaat nemen. Een waypoint biedt dan de oplossing: je kan wel een spoor aanwijzen, maar de treinen wachten wel netjes voor een sein verderop (voor de wissels in plaats van op de wissels).
Aan jullie nu de vraag waarom dit tweede voorbeeld niet zo heel erg sterk is
(hint: het heeft te maken met de plaatsing van de wissels).
Zowel seinen als waypoints zijn in te zetten als waypoint. Dat is handig op het moment dat er meerdere routes zijn die afgelegd kunnen worden, maar waarvan je een lijn een specifieke route wilt laten afleggen. Een voorbeeld (gaat om de bovenste 3 sporen) (klikbaar voor groot):

Zoals je kan zien heb ik drie lijnen door het station lopen, ieder op een individueel spoor. Echter zijn er (niet te zien helaas) 3 routes door het station heen voor elk van de lijnen: rechtsonder komen de lijnen van één spoor, en linksboven worden de sporen verderop weer samengevoegd. Om er voor te zorgen dat de treinen van iedere lijn een eigen spoor krijgen, heb ik drie seinen als waypoint gebruikt: voor het station heb ik een sein als 'tussenstop' toegevoegd, en dus moet de trein over dat spoor en zit de treinen van de andere lijnen niet in de weg bij het stoppen.
Dan is de volgende vraag natuurlijk, waarom is er dan nog een waypoint als het ook kan met seinen? Nou, daarvoor heb ik het volgende (wat minder sterke) voorbeeld (klikbaar voor groot):

Wat je hier kan zien, zijn twee lijnen die het station als eindpunt hebben (naast wat sporen die irrelevant zijn voor het voorbeeld). Helaas bedenkt het spel uit zichzelf dat die twee lijnen ook wel op hetzelfde perron kunnen, wat de capaciteit beperkt. Een sein plaatsen is hier echter wat onhandig, want je wil voorkomen dat een volgende trein het spoor van een vertrekkende trein in gaat nemen. Een waypoint biedt dan de oplossing: je kan wel een spoor aanwijzen, maar de treinen wachten wel netjes voor een sein verderop (voor de wissels in plaats van op de wissels).
Aan jullie nu de vraag waarom dit tweede voorbeeld niet zo heel erg sterk is
oke die kan je dus aangeven als een soort van perron dus dat hij die kant op gata dus die moetje linken in je route ..
vandaar dat ze bij mij niet werken .. dat deed ik dus niet ..
jammer dat je zo iets niet heb voor bussen want die zou ik soms ook een andere weg willen laten rijden en trucks
want nu kan ik ook 12 sporen perron maken met er maar 4 sporen er naar toe en dan met 12 lijnen er over heen en dat ze dan alle 12 op verschillende perrons aankomen
vandaar dat ze bij mij niet werken .. dat deed ik dus niet ..
jammer dat je zo iets niet heb voor bussen want die zou ik soms ook een andere weg willen laten rijden en trucks
want nu kan ik ook 12 sporen perron maken met er maar 4 sporen er naar toe en dan met 12 lijnen er over heen en dat ze dan alle 12 op verschillende perrons aankomen
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 20-11-2016 01:29 ]
Waypoints en signals en crossovers maken.Room42 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:48:
[...]
Hoe werkt het dan wel? Hoe verdeel je de load over de verschillende perrons?
[ Voor 4% gewijzigd door Daisai op 20-11-2016 07:46 ]
Maar dus geen 'ik pak zelf een leeg perron'-idee?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
En dat heb ik maar toch gaat hij seinen negeren als de routes hem naar een ander perron dirigeren. En bij kruisingen pakt hij dan toch dwangmatig het verkeerde perron zodat hij in conflict komt met andere treinen.dcm360 schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:03:
Dan bij deze even een stoomcursus waypoints
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan jullie nu de vraag waarom dit tweede voorbeeld niet zo heel erg sterk is(hint: het heeft te maken met de plaatsing van de wissels).
Kan je dan wellicht eens een screenshot plaatsen van een situatie waar het mis gaat? Want het zou met deze methode altijd moeten werken, en als er iets in mis gaat werkt de route totaal niet meer.FitzChevalric. schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:32:
[...]
En dat heb ik maar toch gaat hij seinen negeren als de routes hem naar een ander perron dirigeren. En bij kruisingen pakt hij dan toch dwangmatig het verkeerde perron zodat hij in conflict komt met andere treinen.
Nee, dat bestaat dus niet. Mijn insteek van 4 lines (2 treinen op 1 line, dus 8 treinen totaal) op 2 stations is ook niet 100% proof, de kans bestaat dat je precies 2 dezelfde line-treinen achter elkaar krijgt, die wel gewoon op elkaar moeten wachten.Room42 schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:25:
[...]
Nee, dat gebeurd in het echt ook niet.Room42 schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:25:
[...]
Kun je in Transport Fever wel een dienstregeling maken dan? Want dat gebeurt in het echt ook
Je weet de frequentie per lijn en je weet welk perron of terminal iets stopt,maar het is een simpel spelletje waar je niet teveel van kan verwachten.Room42 schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:58:
[...]
Kun je in Transport Fever wel een dienstregeling maken dan? Want dat gebeurt in het echt ook
Alleen een trein die zo maar willekeurig een perron kiest zou alleen maar meer problemen veroorzaken dan oplossen.
Verder worden de passagiers en goederen per perron op een station ingedeeld net zo als met de haven of een tram station.
Het is niet echt een management spel te noemen, daar mist het veel te veel voor en al zeker niet een simulatie spel ( waarom het onder simulatie staat op dit forum verbaasd me nogal.)
[ Voor 12% gewijzigd door Daisai op 20-11-2016 16:30 ]
Ik heb nu een aantal keer de Free Mode op Medium gespeeld, maar echt geld verdienen doe ik niet.
Met bussen en trucks maak ik wel winst, maar mijn treinen draaien op een of andere manier vrijwel allemaal verlies.
Kan iemand me wat tips geven? Wat maakt een trein nou winstgevend?
Korte ritjes of juist lange? Veel wagons of juist weinig? En zijn sommige grondstoffen of product meer 'waard' per unit dan andere?
Daarbij droogt mijn productielijn van grondstoffen vaak op. Ook als ik in de hele keten transport voorzie van grondstof tot eindproduct naar de stad. Bug? Of doe ik daar dan ook nog wat fout?
Met bussen en trucks maak ik wel winst, maar mijn treinen draaien op een of andere manier vrijwel allemaal verlies.
Kan iemand me wat tips geven? Wat maakt een trein nou winstgevend?
Korte ritjes of juist lange? Veel wagons of juist weinig? En zijn sommige grondstoffen of product meer 'waard' per unit dan andere?
Daarbij droogt mijn productielijn van grondstoffen vaak op. Ook als ik in de hele keten transport voorzie van grondstof tot eindproduct naar de stad. Bug? Of doe ik daar dan ook nog wat fout?
Ik zit ook op medium, doe nu zo'n 40mil winst per jaar, kijk goed naar de stad of ze nog wel producten nodig hebben, als die richting de 80-90% gaat, is er minder nodig, zorg ook dat het gaat naar het juiste segment van de stad (commerce of industry, blauw of geel).
Passengers kan je redelijk zien aan het verkeer wat je op bepaald moment op de wegen ziet, veel verkeer van stad A naar B? daar een lijntje leggen (aanvoer met bussen/trams uit rondje in de stad zodat je blauw en geel meepakt) en passagiers stromen vanzelf binnen.
Kijk ook goed naar de treinen, aantal gaan wel sneller, maar kosten 2-3x zoveel per jaar.
Passengers kan je redelijk zien aan het verkeer wat je op bepaald moment op de wegen ziet, veel verkeer van stad A naar B? daar een lijntje leggen (aanvoer met bussen/trams uit rondje in de stad zodat je blauw en geel meepakt) en passagiers stromen vanzelf binnen.
Kijk ook goed naar de treinen, aantal gaan wel sneller, maar kosten 2-3x zoveel per jaar.
Ik ben zelf ook al een eind opweg in het spel.
Ben van plan om ook eens een mod te maken van bijvoorbeeld een simpel verkeersbord, of wagon.
Nu zie ik op Youtube alleen veel filmpjes over train fever ipv transport fever.
Helaas zijn die filmpjes niet te gebruiken voor transport fever ivm de andere bestanden/files, extenties, scripts etc.
Weet er iemand of is er iemand hier een modder die kan uitleggen hoe het in zijn werk gaat of een tutorial voor transport fever?
Ben van plan om ook eens een mod te maken van bijvoorbeeld een simpel verkeersbord, of wagon.
Nu zie ik op Youtube alleen veel filmpjes over train fever ipv transport fever.
Helaas zijn die filmpjes niet te gebruiken voor transport fever ivm de andere bestanden/files, extenties, scripts etc.
Weet er iemand of is er iemand hier een modder die kan uitleggen hoe het in zijn werk gaat of een tutorial voor transport fever?
Ik was er ook al even op zoek naar, op Steam staat nu wel een tutorial hoe je die scripts kan aanpassen, maar kan maar weinig vinden qua 3D models. Mijn idee was een 2-3 baans 'passtrough' cargo-station te maken voor trucks, zoals die simpele busstop.
Normal inmiddels 1999 aangetikt, voor de 100km/h trucks (20 load). Daar kan je aanzienlijk meer mee tegenstelling tot treinen rond dat moment, zag nu dat de NA scenario settings er al eentje hebben van 1967, denk dat ik hard ga proberen op de NA settings met die trucks.
Mis met name de 1980-2000 periode een goede trein, grappig hoe lang die ~1960 stoomtrein beter/goedkoper is dan de diesel variant, pas in 2000 krijg je een trein die 160k/h kan (max van cargo-wagons).
Normal inmiddels 1999 aangetikt, voor de 100km/h trucks (20 load). Daar kan je aanzienlijk meer mee tegenstelling tot treinen rond dat moment, zag nu dat de NA scenario settings er al eentje hebben van 1967, denk dat ik hard ga proberen op de NA settings met die trucks.
Mis met name de 1980-2000 periode een goede trein, grappig hoe lang die ~1960 stoomtrein beter/goedkoper is dan de diesel variant, pas in 2000 krijg je een trein die 160k/h kan (max van cargo-wagons).
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 22-11-2016 10:24 ]
Verwijderd
Wat een heerlijk spel, geeft mij echt weer het transport tycoon gevoel. De '4x slower time mod' is overigens wel vereist anders zou het belachelijk zijn, je trein is verouderd als ie 10x heen en weer gereden heeft. Nu heb ik al 20-30 uur gespeeld en zit pas in 1915. Bouw overigens altijd in pauze.
Kwam er vandaag pas achter dat stations in transport fever ingebouwde signals hebben... Geen wonder dat mijn treinen nooit lekker gingen. Updaten is wel lastig, veel lijnen gebruiken de signals als waypoints....
Kwam er vandaag pas achter dat stations in transport fever ingebouwde signals hebben... Geen wonder dat mijn treinen nooit lekker gingen. Updaten is wel lastig, veel lijnen gebruiken de signals als waypoints....
is er ergens een guide te vinden over hoe de signals werken? Ik snap de way-points en gebruik nu one way signals om een centrale "main line" te maken en daar industrie als branches aan toe te voegen.
Ben ook benieuwd naar manieren om branches en switches te maken
Ik zal je het proberen uit te leggen.!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:06:
is er ergens een guide te vinden over hoe de signals werken? Ik snap de way-points en gebruik nu one way signals om een centrale "main line" te maken en daar industrie als branches aan toe te voegen.
Net na het station een sein zetten zodat de trein niet in het station blijft en de overige treinen niet op houd.
Daarna een stuk verder, kan het natuurlijk niet in meters zeggen.
Dit dient zodat het sein omhoog kan of op groen licht kan dat de trein weet dat die track tot het volgende sein vrij is.
Als er een stuk verderop een trein stil staat en daarachter komt een volgende trein dan gaat het sein niet omhoog of niet op groen omdat de track na het sein niet veilig is (omdat er dus een trein om staat)
Vergelijk dit maar met het echte leven.
Het zou niet veilig zijn om zonder sein door te rijden omdat er nog een trein kan rijden.
Misschien heb je wat aan deze guide:!GN!T!ON schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:06:
https://www.dropbox.com/s...F%20Guide%20v0.1.pdf?dl=0
Is welliswaar van Train fever, maar de principes blijven hetzelfde.
Weet iemans toevallig een overzicht van de te verwachten nieuwe voertuigen?
Aan de ene kant is het 'normaal' dat je niet weet wat er komt, maar het is ook behoorlijk frusterend als je net een lading oude paarden aan het vervangen bent en aan het einde van het jaar komt de eerste truck beschikbaar...
Aan de ene kant is het 'normaal' dat je niet weet wat er komt, maar het is ook behoorlijk frusterend als je net een lading oude paarden aan het vervangen bent en aan het einde van het jaar komt de eerste truck beschikbaar...
http://train-fever.wikia.com/wiki/Vehiclesartemivanov schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:12:
Op het moment nog niet één van Transport Fever maar er is wel één van Train Fever.
Of die overeenkomt met dezelfde voertuigen in TPF durf ik zo niet te zeggen, kan het nu niet verifiëren.
EDIT: Toch nog gevonden : https://steamcommunity.co...filedetails/?id=800014508
[ Voor 7% gewijzigd door Flex0r op 23-11-2016 15:44 ]
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ik zag overigens in de Steam workshop lijst een logo package van de NS.
Ben benieuwd of er spoedig NS train mods aankomen. Hoop het wel.
Lijkt me wel tof om de intercity etc rond te zien rijden.
Ben benieuwd of er spoedig NS train mods aankomen. Hoop het wel.
Lijkt me wel tof om de intercity etc rond te zien rijden.
http://www.transportfever.com/game-info/vehicles/artemivanov schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:12:
Enige is dat daar niet duidelijk bij staat welke settings zij komen, die 100km/h trucks bv USA krijgt 1967, Europe dacht ergens in jaren 80 en custom pas richting 2000.
Heb wel een rare bug gevonden in de algoritme die bepaald welke lijn een factory gebruikt om goederen te vervoeren, dit lijkt (op basis van 3 trein-lijntjes en 2 truck-lijntjes). Hij lijkt bij treinen enkel naar 1 trein te kijken (trein A->B duurt 4 minuten, 2 treinen maakt dit niet 2 minuten), maar bij trucks doet hij dit wel (1 truck 4 minuten, 2 trucks 2 minuten).
Zo kreeg ik dus elke 30 sec 20 cargo (truck) of elke minuut 90 cargo (trein), vreemd genoeg gooide de log-plank factory zijn volledige 900 productie nu in de truck-station.
Uiteindelijk maar gewoon alles naar truck omgezet, genoeg trucks op de lijn om die aantallen maar kwijt te kunnen. Hoop alleen echt dat er nog een mod komt voor truck-stations die net als bushalte 'drivethrough' zijn, vanaf 2000 zijn goederen bijna altijd sneller via truck dan via trein (trage versnelling en max 160km/h).
Wow! Dit topic ontploft, ik zal proberen meer posts te bekijken want ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal te zeggen hebben. Ik zal ook de OP bijwerken.
Er kloppen ook veel jaartallen niet in deze lijst, soms zit het daadwerkelijke jaartal er wel vijf jaar naast. Op Steam heeft iemand een guide geschreven met de correcte jaartallen en stats.SinergyX schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:43:
[...]
Enige is dat daar niet duidelijk bij staat welke settings zij komen, die 100km/h trucks bv USA krijgt 1967, Europe dacht ergens in jaren 80 en custom pas richting 2000.
...
[ Voor 61% gewijzigd door iDonkey op 24-11-2016 09:00 ]
Update log van gisteren:
Release notes
Build 12049 (November 23)
Fixed crash when upgrading airport when a plane is taking off
Fixed crash when bulldozing bus stop or signal
Fixed crash when assigning vehicle color in line window
Fixed crash when starting game and mods have been removed in the meantime
Fixed crash when building streets/tracks
Fixed crash when towns build new streets (end of month)
Fixed crash when industry upgrades (end of month)
Fixed crash when starting the game on some Linux systems with AMD graphics
Fixed delay after game crashed
Fixed catchment area preview
Fixed track LOD flickering
Fixed sorting in "set line" popup
Fixed construction snapping to different street on upgrade
Fixed jumping persons at terminals bug
Fixed ship and aircraft stop position bug
Fixed ship teleportation bug
Fixed negative potential bug
Fixed industry production dependent on frame rate bug
Fixed aircraft catapult bug
Fixed colored vehicle transparency bug
Fixed DLC activation (modding)
Fixed open wagon (USA) cargo load
Fixed no-costs-mod (constructions now free too)
Fixed various details in various missions
Improved land use/catchment area rendering
Improved terrain tool (brush size/strength)
Improved modding support: modifier when loading construction "update function"
Improved heightmap import: relaxed width/height constraints
Improved various translation details
Improved street/track builder: snap to straight
Improved LODs for various vehicles
Improved various texture details
Improved ship/aircraft reverse button
Added resolution change confirmation dialog
Added maximum waiting time for full load (per line, 3 min default)
Added warning for industries with full output stocks
Added era-dependent music
Added Chinese translations (credits go to DBG translation group, contact QQ group 384380227)
Probleem met industrie dat opeens niet meer produceert is nu verholpen!
Release notes
Build 12049 (November 23)
Fixed crash when upgrading airport when a plane is taking off
Fixed crash when bulldozing bus stop or signal
Fixed crash when assigning vehicle color in line window
Fixed crash when starting game and mods have been removed in the meantime
Fixed crash when building streets/tracks
Fixed crash when towns build new streets (end of month)
Fixed crash when industry upgrades (end of month)
Fixed crash when starting the game on some Linux systems with AMD graphics
Fixed delay after game crashed
Fixed catchment area preview
Fixed track LOD flickering
Fixed sorting in "set line" popup
Fixed construction snapping to different street on upgrade
Fixed jumping persons at terminals bug
Fixed ship and aircraft stop position bug
Fixed ship teleportation bug
Fixed negative potential bug
Fixed industry production dependent on frame rate bug
Fixed aircraft catapult bug
Fixed colored vehicle transparency bug
Fixed DLC activation (modding)
Fixed open wagon (USA) cargo load
Fixed no-costs-mod (constructions now free too)
Fixed various details in various missions
Improved land use/catchment area rendering
Improved terrain tool (brush size/strength)
Improved modding support: modifier when loading construction "update function"
Improved heightmap import: relaxed width/height constraints
Improved various translation details
Improved street/track builder: snap to straight
Improved LODs for various vehicles
Improved various texture details
Improved ship/aircraft reverse button
Added resolution change confirmation dialog
Added maximum waiting time for full load (per line, 3 min default)
Added warning for industries with full output stocks
Added era-dependent music
Added Chinese translations (credits go to DBG translation group, contact QQ group 384380227)
Probleem met industrie dat opeens niet meer produceert is nu verholpen!
"That's what I do. I drink and I know things."
Gisteravond later kwam er nog een update bij.
Build 12070 (November 23)
Fixed crash when loading certain save games
Fixed crash when aircraft got stuck at airport runway
Fixed warning for industries with full output stocks
Build 12070 (November 23)
Fixed crash when loading certain save games
Fixed crash when aircraft got stuck at airport runway
Fixed warning for industries with full output stocks
Leuk om al die dingen te lezen waar anderen tegenaan lopen. Ik krijg gelijk weer motivatie om het spel te spelen.
Eerste achievements op hard ook weer binnen, vanaf 1950 beginnen is het stuk makkelijker te halen en vervolgens de game lekker door laten draaien. Alleen de 1 miljard valt zwaar tegen, daar had ik iets actiever moeten blijven investeren voor meer winst. Meteen die 250 cargo, 200 passengers en 300km/h erbij gepakt. Nu nog kijken of ik die 1 miljard kan halen.
Volgende map wordt voor deze:
-Reach at least 60% coverage for every commercial good in a town.
-Reach the year 2000 using only trains.
-Reach at least 80% passenger line usage in a town.
-Build a train line with at least 10 trains in motion.
Volgende map wordt voor deze:
-Reach at least 60% coverage for every commercial good in a town.
-Reach the year 2000 using only trains.
-Reach at least 80% passenger line usage in a town.
-Build a train line with at least 10 trains in motion.
Verwijderd
Zit nu in 1929 met ~450 miljoen. Gaat wel lekker, net de eerste treinen geupgrade naar electrisch! Jammer dat het maandag is en ik op kantoor zit...
Hopelijk werken ze in een volgende update beetje aan de performance. Als je een hoop sporen wi lgaan upgraden naar de highspeed of met bovenleiding val ik terug naar 0.5fps. Ik zie dan ook stilletjes aan het geheugengebruik stijgen. Als ik blijf verder spelen kan ik gerust 20GB halen met het spel alleen.
Verder een lekker verslavend spel, dat op vele vlakken beter is dan Train Fever.
Verder een lekker verslavend spel, dat op vele vlakken beter is dan Train Fever.
Ja dat heb ik ook steeds. Ik heb maar 8 GB. De performance is perfect maar opeens dan daalt die naar een halve framerate per seconde. Hoeveel ram heb je nodig om dat niet steeds te Krijgen?Jump schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:35:
Hopelijk werken ze in een volgende update beetje aan de performance. Als je een hoop sporen wi lgaan upgraden naar de highspeed of met bovenleiding val ik terug naar 0.5fps. Ik zie dan ook stilletjes aan het geheugengebruik stijgen. Als ik blijf verder spelen kan ik gerust 20GB halen met het spel alleen.
Had ook al het vermoeden dat het iets met upgraden van spoorlijnen te maken heeft.
Verder loopt die juist ontzettend soepel en na een restart is het weer goed.
wat ik begreep is dat de volgende patch vooral gericht is op performance verbeteringen.
De ontwikkelaar is in ieder geval op de hoogte van deze problemen.
De ontwikkelaar is in ieder geval op de hoogte van deze problemen.
Als ik megalomanic mappen gebruik dan gebruikt het spel rond de 6gb geheugen.asset185 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:14:
[...]
Ja dat heb ik ook steeds. Ik heb maar 8 GB. De performance is perfect maar opeens dan daalt die naar een halve framerate per seconde. Hoeveel ram heb je nodig om dat niet steeds te Krijgen?
Had ook al het vermoeden dat het iets met upgraden van spoorlijnen te maken heeft.
Verder loopt die juist ontzettend soepel en na een restart is het weer goed.
Die kun je trouwens krijgen door in de userdata folder van steam de settings.lua van het spel te veranderen.
En dan experimentalMapSizes = ( op true zetten).
Verwijderd
Gaat bij mij ook langzaam (asus laptop, GL752, gf960m), maar niet zo een probleem. Gebruik 4 times slower mod en speel alleen op 1 speed.
wat zijn "megalomanic mappen"? Wat ik denk dat het is?
Overigens, rechtermuis-klik zou je huidige selectie moeten annuleren. De hoeveelheid stations die ik al ongewenst verwijderd heb. Rechtermuisknop doet niets in het spel.
Overigens, rechtermuis-klik zou je huidige selectie moeten annuleren. De hoeveelheid stations die ik al ongewenst verwijderd heb. Rechtermuisknop doet niets in het spel.
Dan is het toch vreemd dat het spel soepel loopt en dan opeens van het een op ander moment op 1 fps slaat. Het gebeurd in de loop van de tijd steeds vaker.Daisai schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:18:
[...]
Als ik megalomanic mappen gebruik dan gebruikt het spel rond de 6gb geheugen.
Die kun je trouwens krijgen door in de userdata folder van steam de settings.lua van het spel te veranderen.
En dan experimentalMapSizes = ( op true zetten).
Dat is een extra grote map die je kan selecteren wanneer je de setings.lua aanpast.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:10:
Gaat bij mij ook langzaam (asus laptop, GL752, gf960m), maar niet zo een probleem. Gebruik 4 times slower mod en speel alleen op 1 speed.
steam/userdata/jeprofielnummer/446800/local
daar staat ie als het goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door Daisai op 30-11-2016 22:51 ]
Nee dat is niet vreemd.asset185 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:03:
[...]
Dan is het toch vreemd dat het spel soepel loopt en dan opeens van het een op ander moment op 1 fps slaat. Het gebeurd in de loop van de tijd steeds vaker.
Dat is namelijk de engine.
Ook heeft het ermee te maken hoe meer je bouwt en auto's/treinen/bussen/personen lopen hoe trager het spel gaat werken.
Heb zelf 32GB met nog maar 9k aan mensen en begin nu al een beetje een drop te merken.
Een beetje lag is acceptabel maar dat die vanaf zo rond 1950 elke 3 game jaren opnieuw gestart moet worden om er überhaupt mee te kunnen spelen vind ik toch wel een game killer.0108daniel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:48:
[...]
Nee dat is niet vreemd.
Dat is namelijk de engine.
Ook heeft het ermee te maken hoe meer je bouwt en auto's/treinen/bussen/personen lopen hoe trager het spel gaat werken.
Heb zelf 32GB met nog maar 9k aan mensen en begin nu al een beetje een drop te merken.
Ik kwam dit eerder tegen naar mijn zoektocht naar waarom mijn wood-production niet op gang wil komen, ondanks mijn goods factory aangesloten staat op 4 steden (800+ potentional) en mijn hele plastic/steel productie verlies lijd omdat ik geen wood binnenkrijg.
Als dat inderdaad zo is, mogen ze van mij direct fixen.Reason why Potential dropped sudenly to zero is one rule. Which is mentioned nowhere. A building could hold only certain amount of his product on the map at the one time. That number is somehow tied with the Limit. The Limit the number of max production per year. For example starting building with limit 100 could have about 150 units on the map. If there is more product, Fuel in your case, then refinery stops producing. So for example, you setup nice long train, let it load by 100 units of Fuel, then it goes over map. meanwhile, factory producing . Number oof Fuel at the station is rising, once it reach 150 refinery stops.
That is another trap which waits in Full load feature. Lets say 2 trains with 100 capacity each has full load. First train is hopefully loaded and goes. THen second train starts loading but only 50 is produced then production stops. Becouse of limit. But train hapily waits until fully loaded.
There are few core rules and game mechaanics which can not work. Fundemantaly wrong mechanincs. Crazy game design. But models of Trains are cute, I admit.
Het lijkt sowieso niet een factor anderhalf te zijn. Het spel wat ik nu aan het spelen ben heeft ruim meer dan 3000 food verspreid over de kaart liggen (nouja, 2000 daarvan op het station naast de fabriek) terwijl de limiet van de fabriek 1600 is.
Food heb het probleem ook niet, maar bij base-materials dus wel.dcm360 schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:04:
Het lijkt sowieso niet een factor anderhalf te zijn. Het spel wat ik nu aan het spelen ben heeft ruim meer dan 3000 food verspreid over de kaart liggen (nouja, 2000 daarvan op het station naast de fabriek) terwijl de limiet van de fabriek 1600 is.
Ik had een goodsfactory, plastic aanvoer zat op ~300, steel ook, maar wood ging gewoon niet over de ~64 prodcution heen, terwijl die 2x in 1 proces gebruikt wordt. Dat terwijl goodsfactory een potential had van tegen de 1200 (4 steden aangesloten).
Die hele lijn doet mij ~20 miljoen winst per jaar, maar als die wood at random weer inkakt naar 64, loop ik die 20mil (en dikke verlies) compleet mis. 2de woodlijn erop gezet, wederom kort 400, vervolgens weer inkakken naar krap 40-60.
Het zijn lange ritjes die ze maken, met max 240m treinen (156? planks), dus afhaal aantallen is geen probleem.
Het kan ook prima dat ik niet tegen de beperkingen aanloop omdat ik speel op een kleine kaart. Ik sleep het hout (en de planken de andere kant uit) letterlijk van de ene naar de andere kant van de kaart zonder problemen.
Hmm als je het spel daardoor opnieuw moet opstarten omdat er anders niet mee te spelen is zou het eerder aan je systeem kunnen liggen dan aan het spel.asset185 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 01:31:
[...]
Een beetje lag is acceptabel maar dat die vanaf zo rond 1950 elke 3 game jaren opnieuw gestart moet worden om er überhaupt mee te kunnen spelen vind ik toch wel een game killer.
Ik zit nu in 2053, heb soms ook wel een beetje lag maar niet zo erg dat ik het spel daarvoor opnieuw op moet starten.
Heb je de nieuwste update van het spel/grafische kaart?
Het blijft ook raar en soms onverklaarbaar, gisteravond die 1 miljard op hard gehaald, maar daarna kakte productie van hout van ~1000 ook opeens in naar ~50, terwijl de uitvoer niet veranderde.dcm360 schreef op maandag 5 december 2016 @ 23:46:
Het kan ook prima dat ik niet tegen de beperkingen aanloop omdat ik speel op een kleine kaart. Ik sleep het hout (en de planken de andere kant uit) letterlijk van de ene naar de andere kant van de kaart zonder problemen.
Moet nu enkel nog die 80% transport en die 60% all in een stad, die 450meter hoog en de scenario's.
Had alleen te kleine map gekozen om ook die concorde op topsnelheid te krijgen
Ga nu maar eens spelen met complete rebuild van steden, gros platgooien en zelf nette wegen aanleggen, kijken of dat nog beetje werkt.
Zo hier en daar is het inderdaad onnavolgbaar. Om een of andere reden heb ik nu goederentreinen die vol heen en weer aan het rijden zijn, om vervolgens 1 station voor het station waar ze zijn volgeladen uitgeladen te worden.
Hoe groot was jouw map dat de Concorde niet hard genoeg kon? Op mijn kleine map weet ik al dat het niet lukt (en vliegen de Concordes ook een beetje leeg heen en weer omdat mijn treinnetwerk net zo snel is). De TGV naar 300 jagen lukte me nog wel (met een beetje valsspelen: eerst even een rondje rond de map rijden alvorens naar het volgende station te gaan). In dat proces heb ik overigens ook nog per ongeluk een spoorwegovergang in een tunnel weten aan te leggen
Hoe groot was jouw map dat de Concorde niet hard genoeg kon? Op mijn kleine map weet ik al dat het niet lukt (en vliegen de Concordes ook een beetje leeg heen en weer omdat mijn treinnetwerk net zo snel is). De TGV naar 300 jagen lukte me nog wel (met een beetje valsspelen: eerst even een rondje rond de map rijden alvorens naar het volgende station te gaan). In dat proces heb ik overigens ook nog per ongeluk een spoorwegovergang in een tunnel weten aan te leggen
Ik heb in de gaten dat ik qua mindset nog erg in TTD modus zit. Ik erger me aan de traagheid bij (eind)stations, omdat de volgende trein pas het station kan binnenrijden als de vorige vertrokken is. Daarbij helpt het dus niet om meerdere perrons voor 1 type lading te gebruiken, omdat deze maar bij 1 perron terecht komt.
Hebben jullie iets bedacht om laad/wachttijden bij stations te verkleinen, met name met die trage eerste locs?
Waar beginnen jullie de eerste jaren mee om vlot wat kapitaal op te bouwen? Ik vind passagiers goed te doen, maar om nou te zeggen dat het snel gaat... nee. Of pak ik het misschien verkeerd aan? Ik zit nu ergens rond 1910 maar met name als je je treinen wilt opwaarderen duurt het lang voordat je weer een beetje ruim bij kas bent.
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips.
Hebben jullie iets bedacht om laad/wachttijden bij stations te verkleinen, met name met die trage eerste locs?
Waar beginnen jullie de eerste jaren mee om vlot wat kapitaal op te bouwen? Ik vind passagiers goed te doen, maar om nou te zeggen dat het snel gaat... nee. Of pak ik het misschien verkeerd aan? Ik zit nu ergens rond 1910 maar met name als je je treinen wilt opwaarderen duurt het lang voordat je weer een beetje ruim bij kas bent.
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips.
Ik begin altijd met fuel of Food (op basis van livestock), dan kun je namelijk de treinen op de heen en de terugweg vol laten rijden, meestal leg ik dan nog een station aan in een stad waar de fuel/Food gelost kan worden. Dan is de trein alleen leeg op het stukje van de stad naar de Oliepomp/boerderij.
Ik neem ook een raffinaderij of food plant die een stukje van de grondstof af ligt, je opbrengst is namelijk ook afhankelijk van hoe ver je de spullen brengt.
Dat brengt al snel redelijk veel geld op waardoor je weer door kunt bouwen aan het volgende wat je wil.
Ik neem ook een raffinaderij of food plant die een stukje van de grondstof af ligt, je opbrengst is namelijk ook afhankelijk van hoe ver je de spullen brengt.
Dat brengt al snel redelijk veel geld op waardoor je weer door kunt bouwen aan het volgende wat je wil.
Ik kwam er wel achter dat je geforceerd een trein andere rails kan laten gebruiken. Zo heb ik nu ipv signals gewoon een 4-rail station (minimaal 240) met 4 rails naar ander 4 rails station gezet, vervolgens met 1 depot steeds aansluiten op 1 van de 4 rails en 1 trein er op laten rijden. Omdat er nu 4x gelijktijdig kan loaden (ipv 1 per keer met signals systeem) en met 1 line werk, is het wel efficienter, ook omdat alle productie maar op 1 line wordt afgegeven.
Die lines boeien dus niet of hij nu wel/niet de line zelf kan volgen, zolang hij maar naar station A en B kan. Vervolgens sluit je de lijn af van de andere lijnen en kan je 4 treinen op 1 line laten rijden. Nadeel, als je auto-replace doet, moet je het weer opnieuw doen.
Ik begin altijd met alleen passagiers, elke stad een 4rails met voorkeur gedekt op groen/geel/blauw en 1 bus klein rondje laten rijden om station wat extra passagiers te geven. Dan zoveel mogelijk steden koppelen, tegen ~1940 ga ik naar maximale lening en start ik met food (grain only) en fuel, pas als dat rijd door naar plastic en wood (goods), wanneer dat loopt komt 2de deel goods erbij (steel).
Ik maak dan 1 grote hub-station waar alle goods binnen komen, vervolgens naar elke stad naar diezelfde 4rails-station die ik dus al had. Food, goods, tools en die andere gaan allemaal in dezelfde container, dus kan ik gewoon 1 lange trein maken die gewoon laad wat er dan klaar staat.
Tot die tijd alles tot max 120km/h (stoomtrein 100km/h passagiers, 120km/h diesel voor goederen)
Tegen de tijd dat die dubbeldekker wagon komt vervolgens met 80m stations nog kleine lijntjes erbij om nieuwe groene gebieden te koppelen. Pas tegen de tijd dat die 160km/h trein komt, ga ik over op highspeed, de electrische versie voor m'n 240m+ goederen treinen en diesel versie voor de kortere treintjes (die electrische heeft 2x zoveel vermogen, haal je sneller topsnelheid).
Voor passagiers rij ik lange tijd door met of stoomtrein of met die 90km/h kleine passagierstrein, beide zijn goedkoopste voor lange tijd en kan je voor passagiers meeste per meter kwijt.
Ik skip alle 'premade' passagierstreinen tot die 200km/h versie, 122 cargo per unit en kan je er 2 van nemen bij 240m stations.
Nog wat random tips:
-Bij rails upgrade naar highspeed, gebruik de wizard tool om precies te mikken dat rails wel maar station niet upgrade. Bij upgrade van station reset alles wat er staat, maar ook de productie van fabrieken.
-Begin je vroeg, ga van stoom naar diesel ondanks electrisch al snel komt, electrisch moet je ook rails upgrade doen en eerste modellen zijn te duur.
-De eerste passagierswagon zijn hoogste cargo per meter, ondanks topsnelheid (100km/h) kan je daarmee behoorlijk lang doorrijden.
-Een trein die niet meer te koop is, kan je in een depot gewoon blijven clonen.
-Voor boerderij, maak aparte lines voor livestock en grain, een fabriek gebruikt met de tijd minder livestock dan grain, zo kan je beter balanceren in treinen.
-Nieuwe voertuigen zijn niet altijd beter dan de voorgangers.
Die lines boeien dus niet of hij nu wel/niet de line zelf kan volgen, zolang hij maar naar station A en B kan. Vervolgens sluit je de lijn af van de andere lijnen en kan je 4 treinen op 1 line laten rijden. Nadeel, als je auto-replace doet, moet je het weer opnieuw doen.
Ik begin altijd met alleen passagiers, elke stad een 4rails met voorkeur gedekt op groen/geel/blauw en 1 bus klein rondje laten rijden om station wat extra passagiers te geven. Dan zoveel mogelijk steden koppelen, tegen ~1940 ga ik naar maximale lening en start ik met food (grain only) en fuel, pas als dat rijd door naar plastic en wood (goods), wanneer dat loopt komt 2de deel goods erbij (steel).
Ik maak dan 1 grote hub-station waar alle goods binnen komen, vervolgens naar elke stad naar diezelfde 4rails-station die ik dus al had. Food, goods, tools en die andere gaan allemaal in dezelfde container, dus kan ik gewoon 1 lange trein maken die gewoon laad wat er dan klaar staat.
Tot die tijd alles tot max 120km/h (stoomtrein 100km/h passagiers, 120km/h diesel voor goederen)
Tegen de tijd dat die dubbeldekker wagon komt vervolgens met 80m stations nog kleine lijntjes erbij om nieuwe groene gebieden te koppelen. Pas tegen de tijd dat die 160km/h trein komt, ga ik over op highspeed, de electrische versie voor m'n 240m+ goederen treinen en diesel versie voor de kortere treintjes (die electrische heeft 2x zoveel vermogen, haal je sneller topsnelheid).
Voor passagiers rij ik lange tijd door met of stoomtrein of met die 90km/h kleine passagierstrein, beide zijn goedkoopste voor lange tijd en kan je voor passagiers meeste per meter kwijt.
Ik skip alle 'premade' passagierstreinen tot die 200km/h versie, 122 cargo per unit en kan je er 2 van nemen bij 240m stations.
Nog wat random tips:
-Bij rails upgrade naar highspeed, gebruik de wizard tool om precies te mikken dat rails wel maar station niet upgrade. Bij upgrade van station reset alles wat er staat, maar ook de productie van fabrieken.
-Begin je vroeg, ga van stoom naar diesel ondanks electrisch al snel komt, electrisch moet je ook rails upgrade doen en eerste modellen zijn te duur.
-De eerste passagierswagon zijn hoogste cargo per meter, ondanks topsnelheid (100km/h) kan je daarmee behoorlijk lang doorrijden.
-Een trein die niet meer te koop is, kan je in een depot gewoon blijven clonen.
-Voor boerderij, maak aparte lines voor livestock en grain, een fabriek gebruikt met de tijd minder livestock dan grain, zo kan je beter balanceren in treinen.
-Nieuwe voertuigen zijn niet altijd beter dan de voorgangers.
Ik dacht 8x4 km (ik gebruik flatmaps), richting 2020 begint mijn framerate aardig in te kakken op te grote maps.dcm360 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:28:
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2016 13:28 ]
Zou je een screenshot willen uploaden? Ik ben benieuwd wat je hier precies mee bedoelt, het is me nog niet helemaal duidelijk.SinergyX schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:26:
Ik kwam er wel achter dat je geforceerd een trein andere rails kan laten gebruiken. Zo heb ik nu ipv signals gewoon een 4-rail station (minimaal 240) met 4 rails naar ander 4 rails station gezet, vervolgens met 1 depot steeds aansluiten op 1 van de 4 rails en 1 trein er op laten rijden. Omdat er nu 4x gelijktijdig kan loaden (ipv 1 per keer met signals systeem) en met 1 line werk, is het wel efficienter, ook omdat alle productie maar op 1 line wordt afgegeven.
Zal vanavond wat screenshots maken.pa1fw schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:31:
[...]
Zou je een screenshot willen uploaden? Ik ben benieuwd wat je hier precies mee bedoelt, het is me nog niet helemaal duidelijk.
Hm, mijn tactiek is net wat anders. Elektrische treinen trekken dusdanig harder op dan de stoomtreinen dat ik met de introductie van de lok die 100km/h kan de overstap maak om meer capaciteit op de stations te krijgen. Ook de eerste dubbeldekker gebruik ik intensief, drie van die dingen aan elkaar hebben een best acceptabele capaciteit en houden de perrons niet te lang bezet. Vervolgens lukt het me nog steeds niet fatsoenlijk om alle passagiers mee te krijgen, maargoed...
Probleem is vaak dat die dan ook factor 3-4 duurder zijn en behoorlijk stuk duurder in onderhoud, tot ~1980 gaat het voor mij puur om winst maximalisatie, 607k per jaar tegen 1.9m per jaar, makkelijke keuzedcm360 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:41:
Hm, mijn tactiek is net wat anders. Elektrische treinen trekken dusdanig harder op dan de stoomtreinen dat ik met de introductie van de lok die 100km/h kan de overstap maak om meer capaciteit op de stations te krijgen. Ook de eerste dubbeldekker gebruik ik intensief, drie van die dingen aan elkaar hebben een best acceptabele capaciteit en houden de perrons niet te lang bezet. Vervolgens lukt het me nog steeds niet fatsoenlijk om alle passagiers mee te krijgen, maargoed...
Zo'n setje (3x) kost dus zo'n 30mil, terwijl ik voor die prijs 3 treinen (plus aanhang) kan kopen die per saldo nog veel meer kunnen vervoeren. En onderhoud rails zelf kost bijna niets, zodat ik per saldo meer winst maak met 3 losse treinen dan zo'n pre-made ding. Zeker die kleine losse trein (gaat 90km/h) is zoveel goedkoper dat je daar enorm hogere aantallen mee kan halen.
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2016 13:47 ]
Maak jij je lijnen wanneer je de steden in het begin aan elkaar linkt point-to-point of maak je er een CW en CCW loop van?
Point to point zigzag, bij voorkeur zelfs enkel A-B lijn en aparte B-C lijn, puur omdat een trein soms onnodig vol zit op een tussenstation omdat 90% in die trein naar C moest en hij dus amper wat kan ophalen in B. Een CCW versie erbij bouwen haalt dan weinig uit, omdat passagiers zich dan nog meer verspreiden over de 2 lijnen en je nog steeds het B probleem hebt.Flix20 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:48:
Maak jij je lijnen wanneer je de steden in het begin aan elkaar linkt point-to-point of maak je er een CW en CCW loop van?
AI is daar best raar in, stel je hebt 4 treinen.
A-B-C
C-B-A
A-C
C-A
Dan nog stapen er enorm veel in de ABC of CBA om naar A of C (vanuit C of A) te gaan, terwijl die juist in AC of CA lijn moeten gaan en zit op station B de trein bijna altijd al vol.
Dan maak ik gewoon losse lijnen:
A-B
A-C
B-C
Zo stappen ze zelf lekker over en gaat je trein altijd volledig leeg, in nood kan je dan altijd 1 van die 3 verdubbelen.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2016 13:56 ]
Ik betwijfel eigenlijk of jij een hogere capaciteit daarmee weet te behalen. Maar dat valt na te zoeken gelukkigSinergyX schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:44:
[...]
Probleem is vaak dat die dan ook factor 3-4 duurder zijn en behoorlijk stuk duurder in onderhoud, tot ~1980 gaat het voor mij puur om winst maximalisatie, 607k per jaar tegen 1.9m per jaar, makkelijke keuze
Zo'n setje (3x) kost dus zo'n 30mil, terwijl ik voor die prijs 3 treinen (plus aanhang) kan kopen die per saldo nog veel meer kunnen vervoeren. En onderhoud rails zelf kost bijna niets, zodat ik per saldo meer winst maak met 3 losse treinen dan zo'n pre-made ding. Zeker die kleine losse trein (gaat 90km/h) is zoveel goedkoper dat je daar enorm hogere aantallen mee kan halen.
Hangt een beetje van het doel af, maar als ik zo snel mogelijk veel omzet wil maken ga ik voor een ring in 2 richtingen langs 4 steden. Het lukt mij om in het begin met maximale lening een dergelijke ring aan te leggen samen met door iedere plaats een busring in 2 richtingen.Flix20 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:48:
Zo doe ik het dus ook.dcm360 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:00:
Hangt een beetje van het doel af, maar als ik zo snel mogelijk veel omzet wil maken ga ik voor een ring in 2 richtingen langs 4 steden. Het lukt mij om in het begin met maximale lening een dergelijke ring aan te leggen samen met door iedere plaats een busring in 2 richtingen.
Ik begin met een A-B lijn. Dan breidt ik deze steeds verder uit met een single line A-B, B-C, C-D etc tot ik op een gegeven moment een mooie circle heb van en stad of 5-8 en dan maak ik een loop die beide kanten opgaat en zet ik alle treinen, minstens 2 per lijn, die ik al heb op deze loop.
Uiteraard plaats ik continu in de steden 2 bus routes en 2 vracht routes.
Ik vond hier een slimme tip, ga ik vanavond eens uitproberen. Misschien dat het bij treinen ook kan werken.
Als ik het goed begrijp heeft hij in 1 line 2x de laaddock ingevuld, waardoor er hier 2 plaatsen beschikbaar zijn om in te laden. Benieuwd of het werkt.

Disclaimer: Misschien kennen jullie het trucje al lang, maar ik nog niet.
Als ik het goed begrijp heeft hij in 1 line 2x de laaddock ingevuld, waardoor er hier 2 plaatsen beschikbaar zijn om in te laden. Benieuwd of het werkt.

Disclaimer: Misschien kennen jullie het trucje al lang, maar ik nog niet.
Verwijderd
Ik heb nu 1 noord-zuid lijn die 5 steden aandoet en 1 oost-west lijn die 7 steden aandoet. Ze kruisen elkaar in de hoofdstad. Het werkt eigenlijk te goed, treinen zitten vrijwel altijd vol en heb een capaciteitsprobleem.
Een cirkellijn met treinen is mij overigens niet gelukt, de trein ging na het laatste station de gehele route terug in plaats van naar het eerste station (dat ook veel dichterbij is).
Een cirkellijn met treinen is mij overigens niet gelukt, de trein ging na het laatste station de gehele route terug in plaats van naar het eerste station (dat ook veel dichterbij is).
Is dit niet zichtbaar als je de lijn open hebt staan? Misschien als je een sein als extra waypoint gebruikt dat ie het fixt.Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:00:
Ik zou m'n oude saving eens moeten bekijken, alleen geen idee welke treinen ik daar heb rijden.dcm360 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:00:
[...]
Ik betwijfel eigenlijk of jij een hogere capaciteit daarmee weet te behalen. Maar dat valt na te zoeken gelukkigOp een station met 4 lijnen weet ik jaarlijks 18000 reizigers te verwerken (in+uitstappen), dus ongeveer 4500 per lijn per jaar.
Het is zelfs met dezelfde map moeilijk na te bootsen qua aantallen/winst, ontwikkeling van een stad lijkt behoorlijk random, dat ik ze nooit op gelijke niveau kan krijgen.
Maar daar zit dus m'n punt, stapt iedereen bij elk station uit, begint je trein bij elk station weer met schone lading? Als er passagiers zijn die 4 stations verder moeten, mis je dus steeds die plek in tussenliggende stations. Ik laat ze altijd elk station uitstappen, zodat ik continue met lege trein weer kan beginnen (zelfs 2 stations naast elkaar werkt dit erg goed, dan lopen ze gewoon netjes andere station binnen).Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:00:
Ik heb nu 1 noord-zuid lijn die 5 steden aandoet en 1 oost-west lijn die 7 steden aandoet. Ze kruisen elkaar in de hoofdstad. Het werkt eigenlijk te goed, treinen zitten vrijwel altijd vol en heb een capaciteitsprobleem.
Edit, screenshot voor die line-constructie:

Ik heb dus 3 rails naar station, met 1x line van A naar B, vervolgens via depots treinen op juiste rails gezet en ze blijven die line rijden ondanks dat ze niet op juiste 'gekleurde' lijntje lopen (trein rijd dus middenrails, terwijl line de linker gebruikt).
[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2016 18:30 ]
Of een passagier nu zit in trein A of in trein B maakt voor de totale capaciteit niet uit: er is gewoon 1 zitplaats nodig. Wel win je tijd door passagiers te laten zitten: zowel het instappen als het uitstappen van een passagier kost tijd. Ook win je met doorgaande treinen nog tweemaal een wissellengte aan spoorcapaciteit (als het kon zou ik mijn treinen ook ruim dichter op elkaar willen hebben. Dat de ene trein nog bezig is met het station te verlaten terwijl de volgende al binnen kan komen).
Gister een nieuwe game begonnen met o.a. de tijd-4x-langzamer mod. Naar aanleiding van de ervaringen hier ben ik eens begonnen met een ringlijn tussen 4 steden en trams in elk van die steden. Ik ben 10 jaar verder, sta nog op 10 miljoen schuld maar volgens mij gaat het wel steeds beter.
Ik dacht met graan & vee wat te gaan doen met een fabriek en brood maken, maar hij wilde de treinen niet inladen. Toch iets te ver van de 'ingang' van de boerderij wellicht. Dit faal-uitstapje kan me nu wel de kop gaan kosten
En opeens was het bedtijd.
Gelukkig is het net als TTD een enorme tijdvreter. Heerlijk.
Ik dacht met graan & vee wat te gaan doen met een fabriek en brood maken, maar hij wilde de treinen niet inladen. Toch iets te ver van de 'ingang' van de boerderij wellicht. Dit faal-uitstapje kan me nu wel de kop gaan kosten
En opeens was het bedtijd.

Gelukkig is het net als TTD een enorme tijdvreter. Heerlijk.
Damn, heb deze net gekocht en this brings so many memories!
ZALIG! Net m'n hele zondag weggevreten aan dit spel!
ZALIG! Net m'n hele zondag weggevreten aan dit spel!
Ook begonnen met TF, en inderdaad heel vermakelijk,
De tutorials doorlopen en met een basiskennis aan de campaign begonnen (europe)
In het begin gaat het wel, maar als je dan wat meer wilt, Moet je al goed nadenken hoe of wat, en dat is dan ook gelijk het leuke eraan, dat je niet lukraak een station neer gooit en het loopt wel,
Ben nu aan het proberen om 2 treinen op 1 track te krijgen (die Gothart tunnel missie) en dat is me al lastig zat,
Maar eens de instructies/tips van dcm360, flix20 en loerelau2 doornemen, Bedankt
Offtopic, Gefeliciteerd iDonkey!
De tutorials doorlopen en met een basiskennis aan de campaign begonnen (europe)
In het begin gaat het wel, maar als je dan wat meer wilt, Moet je al goed nadenken hoe of wat, en dat is dan ook gelijk het leuke eraan, dat je niet lukraak een station neer gooit en het loopt wel,
Ben nu aan het proberen om 2 treinen op 1 track te krijgen (die Gothart tunnel missie) en dat is me al lastig zat,
Maar eens de instructies/tips van dcm360, flix20 en loerelau2 doornemen, Bedankt
Offtopic, Gefeliciteerd iDonkey!
Revive the guild!
Ik heb gisteren een nieuwe grafische kaart (van een HD 7850 naar een GTX 1060) en meer ram (van 16 naar 32Gb) geinstalleerd, en ondanks dat iedereen zegt dat TF vooral door de CPU invloed heeft op de lag in het spel heeft het toch echt veel verschil gemaakt.
Zit in een freeplay vanaf 1850 die bijna onspeelbaar was door de lag zelfs met de tags uit en de graphics die je in kunt stellen ook uit. Die speelt nu zo goed als lag-loos, alleen de end-of-month lag is er nog en als je heel vlak over het landschap kijkt zodat je een aantal steden met voertuigen tegelijk ziet daalt de fps ook.
Ik ben blij dus :-), misschien iets voor mensen die veel last van lag hebben om in het achterhoofd te houden.
Zit in een freeplay vanaf 1850 die bijna onspeelbaar was door de lag zelfs met de tags uit en de graphics die je in kunt stellen ook uit. Die speelt nu zo goed als lag-loos, alleen de end-of-month lag is er nog en als je heel vlak over het landschap kijkt zodat je een aantal steden met voertuigen tegelijk ziet daalt de fps ook.
Ik ben blij dus :-), misschien iets voor mensen die veel last van lag hebben om in het achterhoofd te houden.
Ik heb gisteren maar een mailtje gestuurd naar info@transportfever.com omdat het écht niet meer ging met de lag.
Ik heb hier even dezelfde link naar de savegame gezet als die ik naar de devs heb gestuurd, maar heb nog geen antwoord gehad; het was pas gisteren dat ik de mail verzonden heb. Het is na al die ingame jaren freeplay best ingewikkeld geworden, maar ook ontzettend laggy. Mocht iemand deze willen uitproberen, meldt dan even of er lag is? Hier in ieder geval soms maar een enkele frame per seconde.
Ik heb een GTX970, 16GB RAM en een i7-4790, spel staat op een SSD.
https://1drv.ms/u/s!AvmKoPTuFWuEioIuduLvT2VT0bOwpA
Ik heb hier even dezelfde link naar de savegame gezet als die ik naar de devs heb gestuurd, maar heb nog geen antwoord gehad; het was pas gisteren dat ik de mail verzonden heb. Het is na al die ingame jaren freeplay best ingewikkeld geworden, maar ook ontzettend laggy. Mocht iemand deze willen uitproberen, meldt dan even of er lag is? Hier in ieder geval soms maar een enkele frame per seconde.
Ik heb een GTX970, 16GB RAM en een i7-4790, spel staat op een SSD.
https://1drv.ms/u/s!AvmKoPTuFWuEioIuduLvT2VT0bOwpA
De map laden duurde iets meer dan een minuut. Als ik volledig uitzoom en niet beweeg haal ik 10fps, en 50 tijdens pauze.
Op de normale snelheid is het gemiddeld een 15fps, op het snelste daalt dat naar 10.
pc: i7-6700, 32gb ram, AMD R9 290X (en moet de juiste drivers nog installeren). spel staat ook op een m2 ssd.
Op de normale snelheid is het gemiddeld een 15fps, op het snelste daalt dat naar 10.
pc: i7-6700, 32gb ram, AMD R9 290X (en moet de juiste drivers nog installeren). spel staat ook op een m2 ssd.
Hmm, dan zou ik wel eerder denken dat het spel nog niet helemaal optimaal gemaakt is, aangezien je wat betere resultaten maar ook nieuwere PC. Ik heb ondertussen antwoord gehad en binnenkort komt er weer een update uit waarin optimalisaties doorgevoerd zijn. De Community Manager die mijn mail beantwoord had, had dezelfde specs als ik maar daar liep het toch iets beter op. Ben benieuwd.
Ik zal eens testen, gezien met die cijfers, verwacht ik zeer lage fps
Het is ook wel een flinke map waar aardig wat tijd ingestoken is. Lekker prullen in freeplay/sandbox, vind ik heerlijk. Ben nu wel bezig met een map mét geld, maar dat draait na 10 jaar (gestart in 1990) wel lekker met alleen maar vrachtwagens.
Laden gaat best snel, maar dat is ssd spul, heb zo'n 15fps normaal, uitgezoomed iets van 10fps. Lijnen weergeven crash ik
Bij mij doet die save het wel aardig, ik had ruim dramatischere framerates verwacht in vergelijking met de kleine kaarten waarop ik tot zover heb gespeeld.
Wat ik me wel afvraag: is het spel bij jullie CPU-gelimiteerd of GPU-gelimiteerd? Bij mij is de CPU (een FX8370E) duidelijk de limiterende factor. Als de framerate inzakt, gaat de load op de videokaart net zo hard mee naar beneden (gemeten met radeontop).
Wat ik me wel afvraag: is het spel bij jullie CPU-gelimiteerd of GPU-gelimiteerd? Bij mij is de CPU (een FX8370E) duidelijk de limiterende factor. Als de framerate inzakt, gaat de load op de videokaart net zo hard mee naar beneden (gemeten met radeontop).