Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben heel erg aan het twijfelen of ik het spel ga kopen, maar ik zal voornamelijk op een Surface Pro 3 spelen, die voor games nou niet echt goede specs heeft.
Mijn systeem is een i7 6700kElPaco schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:06:
Vraagje aan degene die het spel hebben, en een niet al te snel systeem hebben, hoe draait het bij jullie? Ik las dat er recent weer een performance update is geweest die flink heeft geholpen.
Ben heel erg aan het twijfelen of ik het spel ga kopen, maar ik zal voornamelijk op een Surface Pro 3 spelen, die voor games nou niet echt goede specs heeft.
8 GB ram
Asus strix GTX 960
Ik moet mijn eam zo of zo uitbreiden.
Bij mij loopt het spel soepeltjes het enige grote probleem is steeds dat als ik een tijdje speel en dat gebeurt naar mate als ik verder kom en meer agents krijg dan gaat de framerate van de een op ander moment terug naar 1 frame per seconde.
Ik weet niet of dat straks beter is als ik mijn ram heb uitgebreid of niet.
Het leunt enorm op de CPU (ik heb een 8350), mijn 290X heeft het niet bijzonder zwaar op grotere mappen, maar de grootste dip in FPS zit nog wel in wegen en spoor bouwen, alsof dat ding nonstop dynamisch aan het rekenen/zoeken is of die rails zo geplaatst kan worden.ElPaco schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:06:
Vraagje aan degene die het spel hebben, en een niet al te snel systeem hebben, hoe draait het bij jullie? Ik las dat er recent weer een performance update is geweest die flink heeft geholpen.
1 van die saves eerder uit het topic trek ik onder de 10fps, met bouwen van rails is het zelfs een crash.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Met dat bouwen merk ik het ook vaak ja. Dat zijn ook meestal de momenten dat die opeens moeilijk gaat doen bij mij. Daarbuiten loopt het als een zonnetje. Maar als die dan opeens terugschiet naar 1 fps en dat dat steeds vaker gebeurt dan maakt dat het spel gewoon onspeelbaar. erger nog dan af en toe een lichte lag waar ik wonderwel geen last van heb.SinergyX schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:50:
[...]
Het leunt enorm op de CPU (ik heb een 8350), mijn 290X heeft het niet bijzonder zwaar op grotere mappen, maar de grootste dip in FPS zit nog wel in wegen en spoor bouwen, alsof dat ding nonstop dynamisch aan het rekenen/zoeken is of die rails zo geplaatst kan worden.
1 van die saves eerder uit het topic trek ik onder de 10fps, met bouwen van rails is het zelfs een crash.
Ik heb een i7 6700 met 32GB RAM en ook hier dropt de framerate met regelmaat naar 1fps of minder naarmate ik een behoorlijk netwerk gebouwd heb, tot het punt dat het gewoon niet leuk meer is om te spelen... Dus meer RAM is ook niet heilig. Alle grafische opties naar laagste stand zetten helpt amper, graphics zijn het probleem niet. Ik hoop dat ze dit in de toekomst nog flink kunnen verbeteren, want zodra je alles een beetje leuk uitgebouwd hebt, zakt de performance in en is de lol eraf.asset185 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:45:
[...]
Mijn systeem is een i7 6700k
8 GB ram
Asus strix GTX 960
Ik moet mijn eam zo of zo uitbreiden.
Bij mij loopt het spel soepeltjes het enige grote probleem is steeds dat als ik een tijdje speel en dat gebeurt naar mate als ik verder kom en meer agents krijg dan gaat de framerate van de een op ander moment terug naar 1 frame per seconde.
Ik weet niet of dat straks beter is als ik mijn ram heb uitgebreid of niet.
Nogmaals bedankt!
Ik heb een i7-4770 met een R9 290x, en dit is het enige spel dat moeite heeft. Hopelijk kunnen ze het fixen, want man wat is dit spel heerlijk om te spelen.
Overigens heb ik 2 soorten 'ring' verbindingen gebouwd met passagiers. Eerst een ring met pendeltreinen tussen elke 2 steden en later een grotere ring (circa 8 steden geloof ik) met clockwise en counter-clockwise treinen.
In mijn ervaring is het met een CW/CCW ring lastiger om de treinen gedoseerd te houden. Het duurt natuurlijk ook wat langer voordat alles op gang is om lekker geld op te leveren. Ik zit nu op z'n 20-30M/j per lijn (dus 40-50M/j) voor 1 ring. De pendel-ring levert volgens mij iets meer op, mogelijk heeft dat een verband met verschil in aantal passagiers tussen de stations. Elke pendellijn levert tussen de 5 en 10 M/j op, dus dat gaat lekker. Voordeel van pendellijn is dat ze iedere keer leeg gaan bij het station, waar je op een CW/CCW ring natuurlijk ook mensen hebt die op doorreis zijn. Je trekt het station daarom soms niet leeg, gemiste inkomsten.
Wat ik erg vervelend vind is dat bij het upgraden van spoor (bovenleiding of high speed) de treinen hun lading en positie in het reisschema kwijt raken. Bij de pendellijnen vertaalt zich dit in dat de trein de richting blijft rijden om naar de volgende stad in het schema te komen, en niet het eerstvolgende station zal gebruiken om te keren. Als je gebruik maakt van veel 'keerplaatsen' of misschien zelfs depots, heb je er misschien minder snel last van, maar ik had mijn ring er niet op ingericht om foutgereden treinen te corrigeren. Ik heb ook geen voorzieningen om treinen stations te laten passeren zonder er doorheen te hoeven, omdat ik vooral bij vrachtlijnen de knooppunten wat verder van het station af probeer te houden. (Aparte sporen met wachtrijen voor verschillende cargo bij een station werkt ook erg prettig.)
Bij de ringlijnen rijden ze altijd 1 richting op maar ook daar gaan ze naar het eerste station in de lijst, waardoor de wachttijden gigantisch oplopen met zo'n grote ring. Ook al staat een station in hun schema, ze gaan non-stop door naar de eerste in de lijst.
Dit los ik meestal op door tijdens een pauze te upgraden en vervolgens alle betrokken treinen langs te gaan of ze naar een logisch station willen (na de pauze heel even los te hebben gehad), anders opnieuw de line toewijzen. Zo is het ook al een aantal keer gebeurd dat een trein spontaan is gekeerd, terwijl ik vrijwel overal 2 sporen heb liggen. De trein kan dus niet meer terug (want het sein klopt niet in mijn geval met 2 sporen) en vaak staan er al andere treinen achter te wachten tegen de tijd dat je het ziet...

Gek genoeg hebben ook niet alle treinen er last van.. Maar vaak wel het merendeel.
Ondanks de foutjes en de droppende fps een machtig leuk spel. Een uitstekende opvolger voor mijn Transport Tycoon Deluxe verslaving
Hoop wel dat ze het spoedig kunnen fixen...
Na openen beperkt houdbaar
Ja, het steam forum staat er volgens mij ook vol mee. Ik heb het gelukkig alleen nog als ik iets ga bouwen dat de framerates instorten, maar ik ben dan ook nog niet voorbij 1969 gekomen. 1 fps heb ik dus nog niet gehad.asset185 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:45:
Zijn er hier ook nog meer mensne die er last van hebben dat het spel van heel soepel opeemns naar 1 fps daalt en alleen maar met een herstart weer normaal te krijgen is?
Echt heel jammer, dat zo'n prachtig spel door dit soort technische tekortkomingen bijna onspeelbaar wordt. Bij mij gebeurd het iedere paar jaar dan ben ik lekker aan het bouwen en opeens 1 fps en e ven wachten helpt ook niet savegame en herstart en ik kan weer twee jaar vooruit.pa1fw schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:36:
[...]
Ja, het steam forum staat er volgens mij ook vol mee. Ik heb het gelukkig alleen nog als ik iets ga bouwen dat de framerates instorten, maar ik ben dan ook nog niet voorbij 1969 gekomen. 1 fps heb ik dus nog niet gehad.
Of ze hebben met hun grote hoeveelheden agents de lat echt te hoog gelegd of ze hebben gewoon bagger programmeerwerk geleverd. Feit is dat dit het spel volledig verziekt. En die laatste update heeft er niets aan verbeterd.
[ Voor 3% gewijzigd door asset185 op 05-01-2017 12:59 ]
Zo werd TTD ook nóg leuker door de mods die OpenTTD heeft gebracht. Ik verwacht eenzelfde toekomst voor TF, als ze dit glad weten te strijken.
Kijk eens rond in steden of er ergens een gigantische file staat van auto's? Even upgrade van die weg doen, dan resetten de auto's daar, is dan je 1fps ook weg?asset185 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:45:
Zijn er hier ook nog meer mensne die er last van hebben dat het spel van heel soepel opeemns naar 1 fps daalt en alleen maar met een herstart weer normaal te krijgen is?
Heb het idee dat ze hetzelfde probleem als Planet coaster hebben, de cycles van AI (agents/wagens) wordt gewoon teveel voor de CPU, waardoor het langzaam trager en trager wordt. Daarom bleef bv OpenTTD ook zo lang goed doordraaien, die had alleen AI van transport te doen, geen auto's/poppetjes in steden.
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 05-01-2017 13:53 ]
Wel een wat lagere framerate, ik pauzeer het spel altijd als ik flink ga bouwen.asset185 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:45:
Misschien dat dat toch wat scheelt.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Ik hoop hetzelfde, maar ik vermoed dat deze game een voortborduursel is op Train Fever en daarin zaten ook al dezelfde performance problemen die ze kennelijk in deze nieuwe game niet hebben weten te fixen, ook niet na de laatste update.pa1fw schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:32:
Als over een (hopelijk korte) tijd dit soort bugs zijn verholpen [...]
Maar goed, zoals een wijs man ooit zei, "het nu: het deel van de eeuwigheid dat de teleurstelling van de hoop scheidt." Hopelijk wordt het dus performancetechnisch nog wat in de toekomst.

Les geleerd: Eerst saven na uitgebreide bouwacties en voor unpausen.
Dat had ik laatst ook een paar keer, met een aantal mods.pa1fw schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
Gisteravond last van een nieuw fenomeen: Lekker aan het bouwen geweest, haal het spel van pauze af en het spel verdwijnt. Niet eens een crashmelding.![]()
Complete nieuwe spoorlijnen e.d.opgezet met een rangeer terrein en keerlus.
Selecteer een truck voor een vracht lijntje en crash.
Daarna nog twee keer gebeurd(een gebouw mod en een nog een voertuig mod).

Dus ik save al na de aanleg van grote delen spoor en wegen.
Dat is wel het nadeel van bouwen met het spel gepauzeerd geen autosaves.
Weet je wat irritant is? Ik speel nu zonder mods. Dus ik verwachtte het totaal niet.Flex0r schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:41:
[...]
Dat had ik laatst ook een paar keer, met een aantal mods.
Complete nieuwe spoorlijnen e.d.opgezet met een rangeer terrein en keerlus.
Selecteer een truck voor een vracht lijntje en crash.
Daarna nog twee keer gebeurd(een gebouw mod en een nog een voertuig mod).![]()
Dus ik save al na de aanleg van grote delen spoor en wegen.
Dat is wel het nadeel van bouwen met het spel gepauzeerd geen autosaves.
in de USA campaign missie 6, diegene met al die olie. ik krijg met geen mogelijkheid het transport van de goods aan de gang, niet per boot, vrachtwagen of trein. de fabriek staat compleet vol, maar mijn transport pikt niks op.
PSN: sjaak99 //
Ik heb daar een extra weg aangelegd naar Houston en 20 vrachtwagens een rondje laten rijden en dit daarna per trein uitgebreid naar Beaumont. Dat liep prima bij mij.m-unit schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:52:
Hebben jullie een oplossing voor het volgende probleem?
in de USA campaign missie 6, diegene met al die olie. ik krijg met geen mogelijkheid het transport van de goods aan de gang, niet per boot, vrachtwagen of trein. de fabriek staat compleet vol, maar mijn transport pikt niks op.
Ik kom niet verder dan mijn standaard-blunders:m-unit schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:52:
Hebben jullie een oplossing voor het volgende probleem?
- Ophaalstation is Passenger ipv Cargo
- Coverage van afleverstation is niet in orde
- De fabriek aan ontvangende kant kan z'n eigen product niet kwijt (dus vraagt niets)
dus, fabriek, depot en haven liggen er al. op dit plaatje ligt het in het midden.

pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:43:
[...]
Ik kom niet verder dan mijn standaard-blunders:
- Ophaalstation is Passenger ipv Cargo
- Coverage van afleverstation is niet in orde
- De fabriek aan ontvangende kant kan z'n eigen product niet kwijt (dus vraagt niets)
Het plaatje is net te klein op mijn beeldscherm.. Ik zie in het midden volgens mij een fabriek die Crude Oil omzet in Fuel? Waar breng je de Fuel naartoe?m-unit schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:53:
Ja dat zou je denken he, dat overkomt mij ook met regelmaat, maar je krijgt de setup al van het spel
dus, fabriek, depot en haven liggen er al. op dit plaatje ligt het in het midden.
[afbeelding]
[...]
YouTube: The Great Depression - America Campaign [Mission 6] Transport Fever ...
pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:58:
[...]
Het plaatje is net te klein op mijn beeldscherm.. Ik zie in het midden volgens mij een fabriek die Crude Oil omzet in Fuel? Waar breng je de Fuel naartoe?
Matig is dat ja! Heb ik ook meermaals meegemaakt. Erger nog: mijn savegame wilde vervolgens niet meer laden. Dus heel veel saven, 1-na laatste savegame proberen. Doet die het niet, 2-na laatste savegame proberen.pa1fw schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
Gisteravond last van een nieuw fenomeen: Lekker aan het bouwen geweest, haal het spel van pauze af en het spel verdwijnt. Niet eens een crashmelding.![]()
Overigens vind ik het een geweldig spel.
Draai het echter op een erbarmelijke pc waardoor ik ook met matige instellingen max. 2 uur kan spelen voordat het spel m'n hele pc ophangt.
Wat bij mij wel geholpen heeft is de autosave functie uitschakelen.
Performance update heeft niets opgeleverd voor me. Had stiekem hoop dat ik saves die ik eerder niet meer kon openen alsnog kon openen maar tijdens het laden knalt hij terug naar de desktop, dus helaas.
Mja ik heb duidelijk de campaigns niet gespeeld, maar geldt daarvoor niet ook gewoon de 'regel' dat een producerend gebouw zijn product kwijt moet raken?m-unit schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:02:
De Fuel is een ander aspect van deze missie, het gaat mij om de goods, wellicht helpt deze link (evengoed bedankt)
YouTube: The Great Depression - America Campaign [Mission 6] Transport Fever ...
[...]
Ook voor dat aspect was gezorgd. ik denk dat jij en ik er niet uit komen. mssn een bug in het spel
pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:08:
[...]
Mja ik heb duidelijk de campaigns niet gespeeld, maar geldt daarvoor niet ook gewoon de 'regel' dat een producerend gebouw zijn product kwijt moet raken?
* kwartje valt *m-unit schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:10:
maakt niet uit!
Ook voor dat aspect was gezorgd. ik denk dat jij en ik er niet uit komen. mssn een bug in het spel
[...]
Bezorg je de goods zeker in het goede deel van de stad?
Edit: Soms helpt het bij mij om de cargo niet op automatisch te laten staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Fustje op 13-01-2017 14:15 ]
pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:13:
[...]
* kwartje valt *
Bezorg je de goods zeker in het goede deel van de stad?
pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:18:
Mja dan is het wachten op het beroemde dóh! momentje..
Ik kan het helaas niet goed zien op je screenshot, maar wellicht is je coverage area gewoon niet groot genoeg?
pa1fw schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:26:
Misschien is het toch een coverage probleempje of iets in die zin. Ik heb al een paar keer gehad dat een treinstation een redelijk aantal gebouwen coverde voor (ik geloof) Food. Toen ik er een extra truckdepot naast bouwde om nog meer Food rond te rijden, leek de productie opeens te exploderen. Toen ik een tweede stad aansloot kreeg ik zelfs moeite om van meerdere farms voldoende aan te leveren.
Ik kan het helaas niet goed zien op je screenshot, maar wellicht is je coverage area gewoon niet groot genoeg?
Zijn er ook nog andere dingen anders (productie van fabrieken, cost/km, etc)?
Dit weekend is er een aanbieding tot maandag 19:00u op Steam.
Transport Fever is verkrijgbaar met 25% korting.
Train Fever zelfs met 80% korting.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Bedankt! Heb Transport F. Even meegenomen, stond nog op de wishlistJeroen O schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:26:
Voor wie dit spel nog goedkoper wil aanschaffen:
Dit weekend is er een aanbieding tot maandag 19:00u op Steam.
Transport Fever is verkrijgbaar met 25% korting.
Train Fever zelfs met 80% korting.
Nog een musthave mod die bij jullie veel in gebruik is?
[ Voor 6% gewijzigd door Hammie op 04-02-2017 17:26 ]
Wat reacties op de website van Transport Fever doorgenomen en daar zaten wel goede ideeen tussen wat ik ook wel mis bij Train Fever. Zoals de catchrate van stations of waarom er soms nauwelijks goederen geproduceerd worden terwijl mijn transport wel degelijk sneller is dan wandelen.
http://www.transportfever.com/usability-patch-announced/
- Double slip switches
- Maximumsnelheden voor spoorwegen
- Instant vervang knop voor voertuigen
- Transportgewicht simulatie (alleen voor nieuwe savegames)
- Persoonnamen
Patch notes
Nieuwsbericht
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Bestaan helaas niet, althans er zijn er een paar, die zijn echter enorm buggy (parallel fly junction en concrete flying junction), misschien moet je die eens proberen.Thierry88 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:50:
Ik heb dit spel vanaf het begin lange tijd gespeeld maar merkte op een gegeven moment dat de lol er af ging. Ik wil graag een uitgebreid spoornetwerk maken wat zoveel mogelijk op de echte wereld gebasseerd is (met name ons Nederlands spoornetwerk). Ik zou ook graag flyovers en dive-unders willen kunnen bouwen zoals we rond Utrecht Centraal zien (of bijvoorbeeld voorbij Woerden waar de buitenste sporen aftakken richting Leiden terwijl de overige sporen naar Gouda gaan). In het spel krijg je als je de sporen de grond in legt of omhoog laat lopen automatisch schuin aflopende wanden waardoor naastgelegen sporen er heel ver vandaan moeten lopen, want ik dus lelijk vind. Je kunt niet zomaar parallelsporen op verschillende niveaus laten lopen. Misschien zijn er intussen mods die dit oplossen maar dat weet ik nog niet.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=825666213
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=837486389
Ik zie liever dat je overal de optie krijgt bij verhoging (ook op rechte stukken) dat je ipv die 45graden slope eronder gewoon concrete ofzo kan kiezen die recht onder de track zit.
Zoiets zou ik ook graag zien ja. Ik ben nu te vaak tegen situaties aangelopen waarbij ik in mijn hoofd een leuk idee had dat ik wilde uitvoeren, maar het gewoon niet mogelijk was en het uiteindelijke resultaat een ruimte opslokkend gedrocht werd met lelijke heuvels. Ik wilde bijvoorbeeld van een viersporige mainline een kleinere tweesporige aftakking maken zoals bij Harmelen richting Breukelen, maar dat is zo'n gedoe omdat het vaak volgens het spel niet mogelijk is dat ik er na een tijdje wel klaar mee was. De "flyover" moet eerst voldoende ver van de overige sporen afliggen en vervolgens een end de lucht in gaan omdat hij anders te laag is om het spoor te overspannen. Een spoor wat eerst parallel loopt maar langzaam omhoog gaat en vervolgens een flauwe bocht over de andere sporen maakt kan tot nu toe niet. Jammer dat de mods die er nu zijn zo buggy zijn.SinergyX schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:46:
[...]
Bestaan helaas niet, althans er zijn er een paar, die zijn echter enorm buggy (parallel fly junction en concrete flying junction), misschien moet je die eens proberen.
Ik zie liever dat je overal de optie krijgt bij verhoging (ook op rechte stukken) dat je ipv die 45graden slope eronder gewoon concrete ofzo kan kiezen die recht onder de track zit.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Waar dan? Ik krijg alleen de screenshots te zien. En wat workshop items voor Cities Skylines.
Je moet je daar op abonneren, dan komt de map in je game te staan als je een nieuwe savegame opstart!Jeroen O schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:23:
[...]
Waar dan? Ik krijg alleen de screenshots te zien. En wat workshop items voor Cities Skylines.
Dat vraagt Jeroen niet. Hier is de Netherlands-map in de Workshop: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=797776017iDonkey schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:09:
[...]
Je moet je daar op abonneren, dan komt de map in je game te staan als je een nieuwe savegame opstart!
Volgens mij gebruikt iDonkey deze. Mis toch wel wat grote steden hier en daar. Maarja, begrijpelijk. Hoe meer steden hoe sneller de map onspeelbaar traag wordt.
Oeps, mijn fout. Verkeerde link.Stef42 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:17:
[...]
Dat vraagt Jeroen niet. Hier is de Netherlands-map in de Workshop: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=797776017
Volgens mij gebruikt iDonkey deze. Mis toch wel wat grote steden hier en daar. Maarja, begrijpelijk. Hoe meer steden hoe sneller de map onspeelbaar traag wordt.
Er missen inderdaad een aantal belangrijke steden. Verder is het een leuke map om mee te spelen.
Ik speel op een grote 1:3 map. Momenteel zit ik rond 1950. Ik heb al aardig wat industrieën met elkaar verbonden. Grotendeels met treinen, maar her en der ook met vrachtwagens wanneer het niet handig is om vanwege het terrein ergens een spoorlijn aan te leggen.
Er wordt van alles geproduceerd en producten verplaatsen zich kris-kras over de kaart. Financieel loopt het allemaal ook wel goed, maar ik heb totaal geen overzicht meer in wat er gaande is, waar het vandaan komt en waar het heen gaat.
Ik zou het best fijn vinden als ik het één en ander kon optimaliseren en ook wat overzicht kan creëren, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het aan moet pakken.
Netwerk technisch zit het nu als volgt in elkaar: ik heb één hoofdspoorlijn. Deze verbind heel veel steden en industrieën met elkaar. Steden en industrieën die wat verder weg liggen, worden met vrachtwagens met deze spoorlijn verbonden.
Over deze lijn rijden diverse treinen met boxcars en open wagons. Deze stoppen bijna overal en nemen mee wat er op dat moment is.
Ik heb ook nog twee andere spoorlijnen voor speciaal vervoer, maar die zijn wel overzichtelijk.
Hoe pakken jullie zoiets aan? Laten jullie alles kris kras door elkaar rijden, of geven jullie iedere trein een specifieke functie? Maken jullie één lange lijn of splitsen jullie alles op in kortere lijnen?
Voor passagierstreinen werk ik inderdaad met 1 lange lijn (tenzij het echt een splitsing zit dan komt er een nieuwe lijn) en daarop meerdere treinen die heen en weer rijden.Jeroen O schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:43:
Wat doen jullie eigenlijk om het overzicht te bewaren?
Ik speel op een grote 1:3 map. Momenteel zit ik rond 1950. Ik heb al aardig wat industrieën met elkaar verbonden. Grotendeels met treinen, maar her en der ook met vrachtwagens wanneer het niet handig is om vanwege het terrein ergens een spoorlijn aan te leggen.
Er wordt van alles geproduceerd en producten verplaatsen zich kris-kras over de kaart. Financieel loopt het allemaal ook wel goed, maar ik heb totaal geen overzicht meer in wat er gaande is, waar het vandaan komt en waar het heen gaat.
Ik zou het best fijn vinden als ik het één en ander kon optimaliseren en ook wat overzicht kan creëren, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het aan moet pakken.
Netwerk technisch zit het nu als volgt in elkaar: ik heb één hoofdspoorlijn. Deze verbind heel veel steden en industrieën met elkaar. Steden en industrieën die wat verder weg liggen, worden met vrachtwagens met deze spoorlijn verbonden.
Over deze lijn rijden diverse treinen met boxcars en open wagons. Deze stoppen bijna overal en nemen mee wat er op dat moment is.
Ik heb ook nog twee andere spoorlijnen voor speciaal vervoer, maar die zijn wel overzichtelijk.
Hoe pakken jullie zoiets aan? Laten jullie alles kris kras door elkaar rijden, of geven jullie iedere trein een specifieke functie? Maken jullie één lange lijn of splitsen jullie alles op in kortere lijnen?
Voor goederen probeer ik alles apart te houden. Tenzij de wagons beide producten kunnen meenemen, ruwe olie en brandstof doe ik dan met 1 lijn en afhankelijk van de vraag met meerdere treinen. Voor producten zoals graan en voedsel kan dit niet met 1 trein dus splits ik dit in 2 lijnen. In zulke gevallen geef ik de lijn dan de naam vertrekstad_product_1(a/b/c). Sporen hou ik dan ook apart, 2 (heen en weer) sporen voor passagierstreinen. Voor goederen dan 1 spoor (bij 1 trein en 1 lijn voor de hele keten), meer treinen dan 2 sporen.
Ik zit eraan te denken om het ook zo te gaan organiseren. Alles op een grote hoop gooien blijkt toch niet zo goed te werken. Daarbij wil ik dan ook de tussenproducten zoveel mogelijk met de vrachtwagen doen en dan alleen de trein gebruiken om de eindproducten naar de steden te brengen.
De keuze voor vrachtwagen of trein hangt bij mij voornamelijk af hoeveel ruimte er nog is in de stad om daar een spoorverbinding aan te koppelen. Afstand is ook een factor vooral wanneer de vrachtwagens nog traag zijn. Met de vrachtwagens vanaf de Opel Blitz speelt afstand een kleinere rol.
In het treindepot is het mogelijk om een trein te klonen. Dit blijkt dus ook mogelijk voor materieel wat niet meer nieuw verkrijgbaar is.
Ik had een lijn met twee krokodillen en een stoomtrein met vergelijkbare maximum snelheid. Dat laatste is belangrijk, zodat de treinen een beetje gelijk over de lijn verdeeld blijven.
De stoomtrein was aan vervanging toe, maar ik kon geen krokodil meer aanschaffen, dus dan maar klonen.
Anders krijg je het probleem dat de snellere trein op een gegeven moment achter de langzamere blijft hangen en daarmee je treinen niet meer gelijk verdeeld zijn over de lijn.
Nu kan je tegenwoordig wel iets doen met baanvaksnelheden, maar dat moet ik nog eens uitzoeken hoe dat werkt.
Je kan ook passeersporen maken waar de snellere trein de langzamere kan inhalen.Jeroen O schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:00:
Nee, normaal koop je wat nieuws, maar in dit geval kwam het mij wel goed uit.
Ik had een lijn met twee krokodillen en een stoomtrein met vergelijkbare maximum snelheid. Dat laatste is belangrijk, zodat de treinen een beetje gelijk over de lijn verdeeld blijven.
De stoomtrein was aan vervanging toe, maar ik kon geen krokodil meer aanschaffen, dus dan maar klonen.
Anders krijg je het probleem dat de snellere trein op een gegeven moment achter de langzamere blijft hangen en daarmee je treinen niet meer gelijk verdeeld zijn over de lijn.
Nu kan je tegenwoordig wel iets doen met baanvaksnelheden, maar dat moet ik nog eens uitzoeken hoe dat werkt.
Of moet je dan met waypoints gaan werken?
Ik heb het nooit getest, maar ik denk dat het alleen maar werkt bij zeer lange passeersporen.
Ben een mega open TTD fan, en had eigenlijk wel een soort nieuwe 3d versie ervan gezien, en dit lijkt er wel op.
Denk dat ik maar wacht totdat hij in de steamsale is.
Ik heb Open TTD nooit gespeeld, dus ik kan geen vergelijking maken. Ik heb wel Transport Tycoon op de iPad. Het enige wat ontbreekt ten opzichte van Transport Tycoon zijn tegenstanders.
In Transport Fever speel je alleen voor jezelf. Wel kan je een moeilijkheidsgraad instellen, waarbij op hard het echt moeilijk schijnt te zijn om financieel te overleven. Zelf speel ik echter op Easy, want ik wil gewoon lekker kunnen bouwen.
Het gebrek aan tegenstanders vindt ik geen probleem. Ik wil gewoon een zo mooi mogelijk transport netwerk opzetten. Wel heb in Transport Fever een scenario mode waarbij je in verschillende scenario's bepaalde opdrachten moet volbrengen. Echter heb ik daar nog niet zoveel mee gedaan. Ik speel voornamelijk Free Play.
Jep dit mis ik wel. Op autosnelwegen met een tramlijn (lightrail concept) gaan bussen (andere lijn) niet op de middelste baan rijden om de tram door te laten. Toch wel jammer dat ze zoiets niet kunnen regelen.Thierry88 schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:49:
Grootste verschil tussen OpenTTD en TPF is dat in de eerste je voor ieder voertuig afzonderlijk de bestemmingen bepaalde (je kon wel een voertuig opdrachten geven en die klonen) terwijl TPF met lijnen à la Cities Skylines werkt waaraan je voertuigen toewijst. Voertuigen volgen braaf hun lijn en wijken niet uit om een langzamer voertuig in te halen maar blijven in een treintje achter elkaar rijden. Ik heb hierdoor het idee dat je in TPF met treinen al vrij snel moet overstappen op gescheiden parallel aan elkaar liggende sporen voor cargo, stoptreinen en intercity/express-treinen. Ook raakt het al vrij snel ontregelt als je treinen hebt met verschillende snelheden. De AI is niet zo intelligent dat een snellere trein gewoon de mogelijkheid pakt om via een ander perronspoor een stilstaande trein te passeren. Je hebt in TPFgeen presignals zoals je die in OpenTTD hebt.
Kan dit in OpenTTD wel dat snellere voertuigen een langzamer voertuig inhalen?Thierry88 schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:49:
Grootste verschil tussen OpenTTD en TPF is dat in de eerste je voor ieder voertuig afzonderlijk de bestemmingen bepaalde (je kon wel een voertuig opdrachten geven en die klonen) terwijl TPF met lijnen à la Cities Skylines werkt waaraan je voertuigen toewijst. Voertuigen volgen braaf hun lijn en wijken niet uit om een langzamer voertuig in te halen maar blijven in een treintje achter elkaar rijden. Ik heb hierdoor het idee dat je in TPF met treinen al vrij snel moet overstappen op gescheiden parallel aan elkaar liggende sporen voor cargo, stoptreinen en intercity/express-treinen. Ook raakt het al vrij snel ontregelt als je treinen hebt met verschillende snelheden. De AI is niet zo intelligent dat een snellere trein gewoon de mogelijkheid pakt om via een ander perronspoor een stilstaande trein te passeren. Je hebt in TPFgeen presignals zoals je die in OpenTTD hebt.
Je kan in TPF wel iets met waypoints doen. Dus als je ergens een inhaalspoor hebt, kan je snelle treinen daaraan toewijzen. Verder plaats ik cargostations meestal langs een apart spoor, zodat andere treinen die daar niet hoeven te zijn, gewoon door kunnen rijden.
Gisteren heb ik trouwens een hele productieve dag gehad. Mijn volledige hoofdspoorlijn is op de schop gegaan.
- Nu is alles viersporig. Twee normaalsporen voor goederen en twee hogesnelheidssporen voor passagierstreinen. Kruisingen tussen beide gaan ongelijkvloers.
- Alle perrons verlengd van 160 naar 320 meter.
- Bij de steden alle kruizingen met het wegverkeer ook ongelijkvloers gemaakt door middel van brug of tunnel.
Uiteindelijk best wel wat werk aan gehad.
Screenshot?Jeroen O schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:00:
[...]
Kan dit in OpenTTD wel dat snellere voertuigen een langzamer voertuig inhalen?
Je kan in TPF wel iets met waypoints doen. Dus als je ergens een inhaalspoor hebt, kan je snelle treinen daaraan toewijzen. Verder plaats ik cargostations meestal langs een apart spoor, zodat andere treinen die daar niet hoeven te zijn, gewoon door kunnen rijden.
Gisteren heb ik trouwens een hele productieve dag gehad. Mijn volledige hoofdspoorlijn is op de schop gegaan.
- Nu is alles viersporig. Twee normaalsporen voor goederen en twee hogesnelheidssporen voor passagierstreinen. Kruisingen tussen beide gaan ongelijkvloers.
- Alle perrons verlengd van 160 naar 320 meter.
- Bij de steden alle kruizingen met het wegverkeer ook ongelijkvloers gemaakt door middel van brug of tunnel.
Uiteindelijk best wel wat werk aan gehad.
Ik zit nu ergens eind jaren '50 en de performance lijkt beter dan het voorheen was. Toch, als ik pauzeer en een groot cargo station wil plaatsen gaat het heel schokkerig. Is nog te doen, maar vrees dat het een aantal jaren verder weer erger zal zijn.
Wat mij echter tegenstaat in die freegames is dat de tijd/inkomsten verhouding compleet idioot is eigenlijk.
Er komt zo'n elke 10 jaar een nieuwe locomotief uit, maar in die tijdsperiode (rond 1870) duurt een beetje rit oil well > fuel > city heen en weer ingame al een jaar. Da's dan 10 ritjes voordat je die loco weer vervangt
Je kunt de gamespeed verlagen, maar da's niet echt een oplossing. Wat mij leuker lijkt is als die treinen wat sneller rijden (bijvoorbeeld een ingame maand voor zo'n traject heen en weer) en dan wellicht wat minder opleveren per rit.
Nu bouw ik wat tracks en dat zit je maar een beetje te kijken tot je weer geld hebt, terwijl de ingame jaren letterlijk voorbij vliegen.
Iemand die wellicht een mod weet die dit oplost?
Waarvan wil je graag screenshots zien?
Je had het over 4 sporen hoofdbaan en ongelijkvloerse kruisingen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt
Klopt, ik heb inderdaad vier sporen lopen. Twee normale sporen voor goederentreinen (max. 120 km/h) en twee sporen voor hoge snelheid voor passagierstreinen. Om het wegverkeer niet teveel te hinderen, heb ik zoveel mogelijk ongelijkvloerse kruisingen aangelegd.pa1fw schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:42:
[...]
Je had het over 4 sporen hoofdbaan en ongelijkvloerse kruisingen. Ik ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt

Kruising 1, met een aftakking voor de tram naar het tramstation en depot.

Ongelijkvloerse kruising tussen de normale en hoge snelheidssporen.

Kruising 2, tunneltje onder het spoor door.

Kruising 3, brug over de rivier en het spoor, bedoeld voor doorgaand verkeer.

Op de plek van kruising 3 ligt ook een tunnel onder het spoor, bedoeld voor lokaal verkeer.

Kruising 4, wederom een tunneltje.
Het is jammer dat het erg moeilijk is om de tunneltjes en fly-overs op een nette manier aan te leggen. Het spel geeft al heel snel allerlei foutmeldingen zoals terrain collisions en dergelijke.
Meestal leg ik standaard een station van minimaal 4 sporen neer, meteen maximale lengte en leg ik wat loos spoor in een bocht om een beetje ruimte te houden voor de toekomst. Ideaal is het niet.
Ook interessant om te zien dat je extra vrachtwagens gebruikt bij je farm. Ik gebruikte het trucje alleen nog in de stad, maar dit is best efficient eigenlijk.
Ik gebruik de tweede nu al een paar keer en ik heb niet per se de indruk dat 'ie enorm buggy is. Er zijn wel wat eigenaardigheden mee, maar die zijn vooral te wijten aan beperkingen van de game engine. Belangrijkste is om in de gaten te houden dat de bovenste sporen precies hoog genoeg zijn voor 'n brug. Als er dus een kleine helling in het onderliggende land zit, probeert de game engine er meteen een dijk van te maken ipv een viaduct en daar gaat het dus mis. Als je na het plaatsen dus het onderliggende land iets lager maakt, wordt het netjes een viaduct en kun je er dus relatief nette constructies mee maken.SinergyX schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:46:
[...]
Bestaan helaas niet, althans er zijn er een paar, die zijn echter enorm buggy (parallel fly junction en concrete flying junction), misschien moet je die eens proberen.
Uiteraard ben ik het er wel mee eens dat dit gewoon standaard in het spel zou moeten zitten, da's een beetje jammer.
Ik leg meestal het station een eindje bij de stad vandaan. Vervolgens maak ik een tramlijn en een vrachtwagenlijn om de passagiers en goederen van en naar de stad te vervoeren. Dit werkt erg goed.pa1fw schreef op maandag 22 mei 2017 @ 07:40:
Tof @Jeroen O, altijd leuk om te zien hoe anderen iets aanpakken. Ik vind de tool ook niet erg gebruikersvriendelijk inderdaad. Wat ik soms ook apart vind, dat je gebouwen in een stad moet slopen om bovenleiding aan te leggen of te upgraden naar highspeed. Je verandert eigenlijk niets aan omvang, maar opeens is het nodig omdat ze zo dicht bij je station bouwen.
Meestal leg ik standaard een station van minimaal 4 sporen neer, meteen maximale lengte en leg ik wat loos spoor in een bocht om een beetje ruimte te houden voor de toekomst. Ideaal is het niet.
Ook interessant om te zien dat je extra vrachtwagens gebruikt bij je farm. Ik gebruikte het trucje alleen nog in de stad, maar dit is best efficient eigenlijk.
Alleen soms heb je hier te weinig ruimte voor om geografische redenen. Dan heb je inderdaad dat de stad op een gegeven moment om het spoor heen wordt gebouwd, wat bij één van mijn steden het geval is.
Het beste is dan om inderdaad gelijk het station alvast neer te leggen zoals je het in de toekomst nodig denkt te hebben.
Over die boerderij: eigenlijk is het andersom en is het treinstation extra. Oorspronkelijk had deze boerderij alleen een wegverbinding. In eerste instantie (periode 1850-1900) naar een haven. Van daar ging het verder per schip en daarna weer over de weg naar een food processing plant. Diezelfde boten brachten toen ook het voedsel weer terug naar het beginpunt voor verdere distributie.
De schepen hebben dienst gedaan totdat ik het geld had om een behoorlijke spoorverbinding op te zetten. En zelfs toen hebben schip en trein een tijdje naast elkaar gefunctioneerd. Als er dan problemen waren op het spoor door foutjes in het ontwerp (met seinen kan soms wel eens iets fout gaan) en de treinen vervolgens vastliepen, dan kon het goederenvervoer alsnog door gaan over het water. Toen de schepen aan het einde van hun levensduur waren, heb ik deze opgedoekt.
De output van de boerderij ging toen nog steeds via de weg, maar ik had daar een asociale hoeveelheid vrachtwagens voor nodig. Toen heb ik later een spoortje aangelegd, maar hier stoppen alleen treinen met open wagons voor het graan. Dit graan gaat overigens niet alleen naar de food processing plant, maar ook naar een fabriek welke er plastic van maakt. Voor het vervoer van livestock zijn dus nog steeds de vrachtwagens benodigd.
Het probleem waar ik steeds mee worstel: wat ga ik per spoor vervoeren en wat per vrachtwagen.
Momenteel zit ik in een jaartal dat ik beschik over de modernste voertuigen. Vrachtwagens hebben helemaal niet zoveel nadelen meer, want deze kunnen behoorlijk snel rijden en ook aardig wat vervoeren. En ze zijn een stuk flexibeler. Ze zoeken zelf hun route. De routes zijn makkelijk te wijzigen en zijn er capaciteit issues, dan voeg je gewoon wat vrachtwagens toe, die je later net zo makkelijk weer weg haalt als ze niet meer nodig zijn.
Treinen hebben alleen nog maar voordeel bij hele grote hoeveelheden en/of hele lange afstanden, maar zijn wel veel mooier om naar te kijken
Ik gebruik eigenlijk altijd treinen behalve voor lokale distributie. Steden krijgen twee stations ergens aan de rand (1x pax en 1x cargo) en een tramlijn om mensen daar te krijgen. Vrachtauto's gebruik ik eigenlijk alleen als er twee industrieen dicht bij elkaar liggen, maar net te ver om met een enkel station te bedienen. Enige waar ik 'n beetje moeite mee heb is om stations langer dan 160m te gebruiken. Zeker in het begin is het station dan haast langer dan de stad, dat oogt 'n beetje raar.Jeroen O schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:08:
[...]
Treinen hebben alleen nog maar voordeel bij hele grote hoeveelheden en/of hele lange afstanden, maar zijn wel veel mooier om naar te kijkenplus dat het leuk is om mooie spoorweginfrastructuur aan te leggen.
En waar ik gisteravond ineens helemaal kriegel van werd, is de 'too much slope' melding als ik 'n kruiswissel probeer te maken. Eerste paar pogingen met 'n kleine helling en/of 'n kromme in het spoor, die kan ik me nog voorstellen. Maar later bleef ik 'm ook krijgen met 'n perfect recht en vlak stuk spoor vanuit het station. Ik hoop echt dat ze daar nog eens een fix voor brengen, ik lees her en der op forums dezelfde klacht.

Laagste baanvaksnelheid op dit plaatje is 105kmh boven het viaduct.
Gemaakt met https://steamcommunity.co...filedetails/?id=837486389
Verwijderd
Ik heb op steam workshop diverse Nederlandse treinen gedownload maar ik wil deze wel graag inzetten, maar deze kunnen helaas niet zoveel mensen mee nemen waardoor ik toch voor de andere treinen kies. Ik heb me al beetje zitten in lezen op deze link: http://www.transportfever.com/wiki/doku.php?id=start maar waar staan de mappen van de steam workshop zelf? Dan kan ik namelijk de NL treinen aanpassen naar wat er in de werkelijkheid in past. Dan heb ik toch beetje NL inzet in de game. Alvast bedankt
https://www.transportfeve...erinfo:directorystructure
http://www.transportfever.com/gameplay-patch-released/
wat korte punten
-upgraden van station haalt niet alle cargo/passengers meer weg.
-betere algoritme voor upgrade van station zodat huizen niet snel verdwijnen.
-tracks kunnen nu op een veel extremere slope naast andere tracks of gebouwen staan.
Maar mijn favo:
-Lines kan je nu een fixed platform geven ipv auto platforming.
Hoewel geen 'path system', lijkt me dit al een heel goeie stap
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NCdxUSnIr6U%5B]
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 27-07-2017 09:40 ]
Leuke update inderdaad.lezut schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:50:
...., maar het blijft m.i. doodzonde dat het spel zo slecht geoptimaliseerd is. Na 80-100 jaar ingame is het gewoon klaar op mijn wat oudere PC (i5-4670, 8GB, GTX760)
Klopt ik heb een stevige PC maar ook daarop naar ong. 80 a 100 jaar ingame is het niet meer vooruit te branden.
Ik hoop ook dat er met de volgende update toch een aantal performance verbeteringen meekomen.
Ben wat bezig om die prestaties op Steam wat te halen, ik vorder gestaag.
Het grootste verschil is dat bij OpenTTD niets een bestemming heeft, in tegenstelling tot Transport Fever. Helaas is dat ook meteen het zwakste punt van Transport Fever. Ook cargo zijn stiekem passagiers. Als je ergens aan het eind van de keten een schakel mist of een vraag/aanbod mismatch hebt dan stort de hele keten in op een redelijk overdreven manier. Het systeem van Railroad Tycoon 3 blijft wat dat betreft het beste. Daar wordt cargo meer waard per regio naar mate er daadwerkelijk vraag is. Ga je over bevoorraden dan wordt het minder waard, tot er een fabriekje bij komt.traibergen schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:05:
Ik zie niet een heel groot verschil tussen OpenTTD en Transport Fever behalve dat je in Transport Fever 3d graphics en geen tegenstanders hebt.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ziet er aardig uit. Ik vind het met 20 dollar wel veel te duur voor een alpha-status game. Voor early-access ga ik al niet boven de 15 euro. Mashinky is ook al zo duur (23 euro), terwijl het nog lang niet af is. De kans dat het nooit afkomt is gewoon te groot en het wachten op de final duurt te lang, voor dat bedrag.cracking cloud schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:17:
Iemand bekend met Rise of Industry? Ziet er veelbelovend uit, lijkt behoorlijk op (Open)TTD.
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 29-09-2017 13:40 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron