Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-06 09:44
Benga schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:36: ... De graphics zien er supertof uit, maar ik lees her en der toch dat het weinig micromanagement bevat. Hoe zit dat nou? :D
Als je van micromanagement houdt zou je ook eens kunnen kijken naar Airport CEO of SimAirport. Iets ander thema, maar je kan wel heel veel dingen instellen en finetunen (in ieder geval bij SimAirport, Airport CEO heb ik zelf niet maar wat ik ervan gezien heb komt het redelijk overeen - of beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:59
Transport Fever 2 komt naar de Mac dit najaar. Verder komt er deze zomer nog een update uit.

https://www.transportfeve...sion-and-new-game-update/

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jeroen O schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:44:
Transport Fever 2 komt naar de Mac dit najaar. Verder komt er deze zomer nog een update uit.

die update klinkt voor mij een beetje als: we gaan support afbouwen en zorgen er maar voor dat de community zijn mods kan doen..

zeker gezien ze nu al een tijd geen enkele update aan het spel hebben gegegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:50
Mee eens, maar ook niet geheel onverwacht als je de eerste twee titles ook bezit.
Het is geen ontwikkelaar die veel nieuwe features toevoegd aan de bestaande titel. (helaas)

Er blijft helaas veel potentie onbenut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
artemivanov schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 08:39:
Mee eens, maar ook niet geheel onverwacht als je de eerste twee titles ook bezit.
Het is geen ontwikkelaar die veel nieuwe features toevoegd aan de bestaande titel. (helaas)

Er blijft helaas veel potentie onbenut.
mee eens

leuke game hoor, en wel een verbetering tov deeltje 1 maar de support is echt dramatisch na een week of 4 ofzo..

maar goed, hij draait hier best redelijk en kan dus prima uit de voeten voorlopig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
In juni komt een update met o.a performance fixes en ze zijn bezig om mod support te verbeteren.

https://steamcommunity.co...ns/0/2246677986003890707/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-06 19:59
Heeft er al iemand naar de Timetables mod gekeken?

Dit voegt echt iets toe aan het spel. Je kunt nu realistisch lokaaltreinen, sneltreinen en goederentreinen in plannen zonder dat ze elkaar steeds vertragen. Is daardoor echt een totaal ander spel geworden. Helaas is de mod nog heel erg in betafase al is alpha misschien een betere benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

asset185 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:20:
Heeft er al iemand naar de Timetables mod gekeken?

Dit voegt echt iets toe aan het spel. Je kunt nu realistisch lokaaltreinen, sneltreinen en goederentreinen in plannen zonder dat ze elkaar steeds vertragen. Is daardoor echt een totaal ander spel geworden. Helaas is de mod nog heel erg in betafase al is alpha misschien een betere benaming.
Die mod is echt briljant, buggy, maar briljant. Het heeft echt een compleet nieuwe dimensie van planning toegevoegd, zeker als je veel treinen met verschillende lijnen laat rijden over dezelfde stukken rails.

Ik miste altijd de auto-platform feature (1 lijn kan gewoon vrij platform kiezen), maar met timetable kan je dit vanuit een andere hoek compleet oplossen.

Enige nadeel, het kost gigantisch veel planning en als er ergens een bug komt (wanneer 2 treinen bv vast komen te zitten tegenover elkaar stopt de mod nog wel eens), dan zit je flink in de problemen :P In combinatie met signal-stations (of hoe die heten) kan je zelfs aankomst precies timen door voor het station zulke signals te hebben waar ze heen moeten en daar op specieke tijden weer vertrekken richting het station.

Hij lijkt wel extreem actief bugs te fixen, dus ik blijf er zeker mee spelen :)

De bus/tram combinatie kan je trouwens veel beter je bussen afstemmen op aankomst van je treinen, nu gebeurd het vaak dat een bus wegrijd precies wanneer er een trein aan komt, al ben ik daar nog beetje aan het zoeken voor de precieze balans.

Meest irritante bug momenteel is nog wel dat er geen passagiers meer laden bij wachten op vertrektijd, maar dat lijkt niet altijd voor te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2021 18:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asset185
SinergyX schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:34:
[...]

Die mod is echt briljant, buggy, maar briljant. Het heeft echt een compleet nieuwe dimensie van planning toegevoegd, zeker als je veel treinen met verschillende lijnen laat rijden over dezelfde stukken rails.

Ik miste altijd de auto-platform feature (1 lijn kan gewoon vrij platform kiezen), maar met timetable kan je dit vanuit een andere hoek compleet oplossen.

Enige nadeel, het kost gigantisch veel planning en als er ergens een bug komt (wanneer 2 treinen bv vast komen te zitten tegenover elkaar stopt de mod nog wel eens), dan zit je flink in de problemen :P In combinatie met signal-stations (of hoe die heten) kan je zelfs aankomst precies timen door voor het station zulke signals te hebben waar ze heen moeten en daar op specieke tijden weer vertrekken richting het station.

Hij lijkt wel extreem actief bugs te fixen, dus ik blijf er zeker mee spelen :)

De bus/tram combinatie kan je trouwens veel beter je bussen afstemmen op aankomst van je treinen, nu gebeurd het vaak dat een bus wegrijd precies wanneer er een trein aan komt, al ben ik daar nog beetje aan het zoeken voor de precieze balans.

Meest irritante bug momenteel is nog wel dat er geen passagiers meer laden bij wachten op vertrektijd, maar dat lijkt niet altijd voor te komen.
Ik maak met de map editor altijd behalve grote steden ook kleine dorpjes en gehuchtjes. Inmiddels heb al een echt systeem in de planning gekregen. Ik maak een cycle van elke 10 minuten. Ik heb een spoorlijn tussen 3 grote steden. Daar rijdt de Silver jubilee een express trein met 180 km/h tussen deze 3 steden heb ik ook nog 2 stoptreinenlijnen rijden die steevast achter de silver jubilee vertrekt. Daarachter laat ik dan een goederentrein rijden met slechts 80 km/h die vertrekt net even na de stoptrein en komt precies voor de volgende express innde middelste stad binnen. Zo heb ik elke 10 minuten plaats voor een andere goederentrein die dan ook elk weer een andere bestemming hebben.

Op een andere plaats op de map heb ik een enkel spoors traject waar de passagiers treinen op elkaar wachten en er tussendoor nog plaats is voor een goederentrein die ruwe olie transporteert. Inmiddels ben ik ook begonnen met het op elkaar laten aansluiten van passagierstreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:58

Blokker_1999

Full steam ahead

SinergyX schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:34:
Daar heb ik eigenlijk nooit echt problemen mee gehad en er zijn landen (bijv. Japan) waar dat ook gewoon realiteit is. Op drukke stations heeft elke lijn die erdoor komt een dedicated platform en het maakt signalisatie (en het leven) zoveel eenvoudiger.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-06 17:28
Ik heb de game na lange tijd weer opgepakt en ben begonnen met het nabouwen van Nederland, niet op schaal maar wel met alle grote stations, correcte treinen en trajecten.

Hieronder wat plaatjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9ovYuFlwQYdL0qlyT1Wqp9uSAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSVfoAZj01tPJflsK8a2dTHN.jpg?f=fotoalbum_large
Randstad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AHeFCRbZiyznXeURBBjyXINORk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5kkSE6CAIQVpZiPV9xW6e8Q.jpg?f=fotoalbum_large
Utrecht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBpJUCtA1sJGAxAB9wPz6RY8bd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFXapk8PWt2KisyDl77ezWel.jpg?f=fotoalbum_large
Nijmegen vanaf de zuidkant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWIoF_-9RTDweqIs7y4uSwrSvxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZK1wCDhqIFLg61uFtu3PlTU.jpg?f=fotoalbum_large
Nijmegen vanaf de noordkant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Depenknj3ZcRHlwLJqhuc-9fEF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0q2UiCvYvQBJDQLo54vEq3q.jpg?f=fotoalbum_large
Den Bosch vanuit de noordkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
recentelijk even door de campain heen geworsteld wat een draak af en toe zeg..

ik moet zeggen dat ik TF2 liever gebruik als city builder en niet echt als transport game..
jammer want dat is ook leuk.

vaak is het hebben van een degelijke cargo lijn (vaak ruwe olie -> fuel) voldoende om winst mee te draaien om er niet echt meer naar om te hoeven kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
ahh leuk, heerlijk ook al de mods om er een nederlands tintje aan te geven.
Speel op de zuid-holland map, en heb daar aardig was (deel)steden aan toegevoegd inmiddels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmXN-Iqhry45ur7XO9EV1i_9zIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b9jduxMxnbkM1G0KBd3BPZ4Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZotrSOfAZLZxrk7CvrWpCAR9QE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z50MQD174159W0c3YikHLfeb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSm40GYl04mfH8kTOyTOSjpHylE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBcD8OwRIS5C6ST2tZFuXrEK.png?f=fotoalbum_large
Rotterdam Centraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
Haha, nee die is niet van mij, deze wel.
artemivanov schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:24:
ahh leuk, heerlijk ook al de mods om er een nederlands tintje aan te geven.
Speel op de zuid-holland map, en heb daar aardig was (deel)steden aan toegevoegd inmiddels.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rotterdam Centraal
Heel Nice! Op die map is meer ruimte voor details, ook leuk dat je snelwegen hebt toegevoegd. Ziet er goed uit.
mschol schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:58:
recentelijk even door de campain heen geworsteld wat een draak af en toe zeg..

ik moet zeggen dat ik TF2 liever gebruik als city builder en niet echt als transport game..
jammer want dat is ook leuk.

vaak is het hebben van een degelijke cargo lijn (vaak ruwe olie -> fuel) voldoende om winst mee te draaien om er niet echt meer naar om te hoeven kijken
Helemaal met je eens. Ik ben benieuwd met wat voor updates ze nog gaan komen.

[ Voor 68% gewijzigd door iDonkey op 20-10-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Snelwegen zijn leuk, maar die afritten/rotondes vind ik zo irritant, je vrachtwagen gaat compleet terug naar 30-40km/h voor een bocht, hoe perfect je die ook maakt. Zelfs de mods met 'echte' afritten hebben hetzelfde probleem, lijkt echt core-game ding te zijn.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
Inderdaad, en in de pathfinding gaat alsnog 80% dwars door Rotterdam, ipv er omheen te rijden wat aanzienlijk sneller is.
Je ziet hetzelfde ook als je van 2 naar 3 banen gaat, ze staan zowat stil op de snelweg. Nja, gelukkig is het bijzaak, richt me met name op de rails.

Iemand die ook de mod Timetables gebruikt? Het Nederlandse spoor leent zich uitstekend hiervoor met stop- en intercity treinen die hetzelfde stuk delen, heb me er nog niet aan gewaagd.

[ Voor 0% gewijzigd door artemivanov op 21-10-2021 08:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:46:
Snelwegen zijn leuk, maar die afritten/rotondes vind ik zo irritant, je vrachtwagen gaat compleet terug naar 30-40km/h voor een bocht, hoe perfect je die ook maakt. Zelfs de mods met 'echte' afritten hebben hetzelfde probleem, lijkt echt core-game ding te zijn.
ik heb het idee dat als je een weg schuin op een rotonde laat uitkomen dat de flow beter is maar ja, echt oplossen kan je het idd niet.

ik heb nu ook een save waarbij verkeer in de steden volledig vast staat, incl verkeer tussen 3 steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
artemivanov schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 08:13:
Inderdaad, en in de pathfinding gaat alsnog 80% dwars door Rotterdam, ipv er omheen te rijden wat aanzienlijk sneller is.
Je ziet hetzelfde ook als je van 2 naar 3 banen gaat, ze staan zowat stil op de snelweg. Nja, gelukkig is het bijzaak, richt me met name op de rails.

Iemand die ook de mod Timetables gebruikt? Het Nederlandse spoor leent zich uitstekend hiervoor met stop- en intercity treinen die hetzelfde stuk delen, heb me er nog niet aan gewaagd.
Heb ik me ook nog niet aan gewaagd, ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
Er komt een game update aan met o.a. de mogelijkheid voor een voertuig om op verschillende platforms te stoppen en meer tycoonachtige elementen:
Next game update in development
The realization of the next game update for Transport Fever 2 is picking up speed. After planning, we are now in the process of implementing the features and testing them in the game.
As announced, we are focusing on tycoon and gameplay elements. A small foretaste of the possible features:
More variety for tycoon lovers. There will be additional settings to customize the gameplay. The player can choose at the beginning of the game whether to have all or only a fraction of the total number of industries on the map. The remaining industries are then randomly placed on the map as the game progresses.
Additionally, line and vehicle management will be improved so that vehicles of a line can stop at different terminals of a station. This enables better utilization of the individual terminals and avoids traffic jams. We are also examining the introduction of waypoints for ships in order to be able to better control their routes.
Please bear in mind that the game update is still under development and the content may change. The concepts we are considering must first prove themselves in practice.
What is your feedback on the planned functions?
The team would like to thank you again for your continued interest in our game. Follow our social media channels to stay up to date.
https://www.facebook.com/...2/posts/3028287187424987/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
oeff ik had hier niet moeten kijken.... dit gaat me weer heel wat uren gameplay kosten

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Andere platforms, dat zou helemaal geweldig zijn :D

Ik heb paar pogingen gedaan met die timeschedule, maar als er maar 1x ergens een opstopping komt, loopt hele zooitje in no time niet meer synchroon. Nu nog een auto placement van signalen toevoegen, ben ik helemaal happy :P

Ik probeer met steeds minder industries te werken, zodat je soort van mega hubs krijgt rond 1 industrie, dat speelt ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:41:

Ik heb paar pogingen gedaan met die timeschedule, maar als er maar 1x ergens een opstopping komt, loopt hele zooitje in no time niet meer synchroon. Nu nog een auto placement van signalen toevoegen, ben ik helemaal happy :P

Ik probeer met steeds minder industries te werken, zodat je soort van mega hubs krijgt rond 1 industrie, dat speelt ook wel leuk.
voor grotendeels automatisch plaatsen van signalen is een mod beschikbaar:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2138210967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:41:

Heb je dan ook een mod o.i.d. die de industries verder laat opschalen? Ik had op den duur ook zoiets gedaan en goederen naar 4 of 5 steden vervoerd. Echter als die ook gaan groeien (passagiers er bij), dan moet je op gegeven moment wel meerdere fabrieken aansluiten, omdat anders alles satureert.

Tevens hoop ik dat het perron-kiezen voor treinen een optie gaat zijn. Wat betreft realisme vind ik het lijnen op perron toewijzen wel fijn. Mijn idee is dan altijd om treinen die naar een bepaalde volgende (belangrijke) halte gaan op hetzelfde perron te laten stoppen, zoals je in een echt trein netwerk idealiter (voor de reiziger) ook zou doen.
Voor goederen natuurlijk ander verhaal. Daar wil je zo snel mogelijk treinen in/uit laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mschol schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:23:
[...]

voor grotendeels automatisch plaatsen van signalen is een mod beschikbaar:
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2138210967
Ooh die heeft nog update gehad, ik had de eerste versie enkel vanilla rails signals kon plaatsen, maar niet bij modded rails, maar dat lijkt nu ook te werken, dan moeten we eens testen :)
Hans1990 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:33:
[...]

Heb je dan ook een mod o.i.d. die de industries verder laat opschalen? Ik had op den duur ook zoiets gedaan en goederen naar 4 of 5 steden vervoerd. Echter als die ook gaan groeien (passagiers er bij), dan moet je op gegeven moment wel meerdere fabrieken aansluiten, omdat anders alles satureert.

Tevens hoop ik dat het perron-kiezen voor treinen een optie gaat zijn. Wat betreft realisme vind ik het lijnen op perron toewijzen wel fijn. Mijn idee is dan altijd om treinen die naar een bepaalde volgende (belangrijke) halte gaan op hetzelfde perron te laten stoppen, zoals je in een echt trein netwerk idealiter (voor de reiziger) ook zou doen.
Voor goederen natuurlijk ander verhaal. Daar wil je zo snel mogelijk treinen in/uit laten rijden.
Veelal tegen de tijd dat de fabriek bij lvl5 zit, ben ik alweer aan het nadenken over een nieuwe map :P Hoogtste wat ik me kan herinnen was ~1500 per stad en had maar 3 steden aangesloten. Ik gebruik wel een mod om 'needs' van steden aan te passen, mocht het niet meer passen in het netwerk.

An sich vind ik auto-platform niet eens zo nodig, als ze zelf bij wissels al keuzes kunnen maken. Je had bij TTD FIRS dacht ik, of hoe die heette, die kon bij grote wissels auto-path aanmaken wanneer een trein aankwam, zodra er een path naar zijn platform vrij is, ging hij rijden. Maar bij TF is de route altijd fixed, zelfs als je een extra track neerlegt als 'alternatief' blijft hij diezelfde route te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Volgens had OpenTTD (waarbij de tweede T voor "Tycoon" staat :) ) sowieso al dat een trein het eerste beschikbare platform koos. Om meerdere treinen in 1 blok te laten rijden kon je pre-signals gebruiken. OpenTTD liet toen mooi zien welk pad elke trein reserveerde in dat blok zonder dat er botsingen kwamen.

In TF rijden ze inderdaad altijd een vaste route. Dat is ik denk het lastige voor een auto-platform selectie. Een trein kan bijvoorbeeld wel naar een ander perron op rijden omdat die vrij is, maar kan het via dat perron ook doorrijden naar de volgende halte? Rails leggen in OpenTTD was met isometische grid erg LEGO-achtig, want elke bocht en knik paste altijd op de volgende tile. In TF is de rails veel meer authentiek en realistisch, maar dat betekent ook dat je niet oneindig veel wissels dicht op elkaar kan proppen.

Daardoor richt ik stations een stuk minder universeel in dan zoals ik bij OpenTTD deed. In dat spel bouwde ik altijd een backbone netwerk ("de snelweg") waarbij elk station bereikbaar was vanaf elk ander station. Er waren geen point-to-point of andere lokale fratsen. In TF zou ik daar eerder vrede mee hebben.

Hoe dan ook, ik ga het zien. Zeker de moeite waard om het spel weer op te pikken als de update land. Ik was enige tijd terug begonnen aan een nieuwe large map, en had toen de helft van de steden aangesloten meen ik. Ik was toen bezig met opschalen voor bestaande steden, omdat die best wel hard doorgroeiden, maar liep toen tegen dit industrie probleem aan. Maar ik ben benieuwd hoe het speelt met de nieuwe features :D (ook als industries dus kunnen bij spawnen :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
Hoop natuurlijk op een optie zoals: neem altijd platform welke aangegeven in lijn, tenzij track bezet.
Daarbij moet echter de trein ook direct het vervolgtraject reserveren omdat je anders tegen blokkades oprijd, een functie die tf2 tot nu toe niet kent.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• artemivanov
Beta is van start gegaan op steam, update stable staat gepland op 10 mei!

Zie hieronder de releasenotes voor huidige beta:
https://steamcommunity.co...ns/2/2984162084719213781/

De grootste impact op gameplay hebben de volgende releasenotes:
  • Added advanced game settings to customize difficulty and game mechanics
  • Added optional additional cargo demands to growing towns
  • Added dynamic closure of unused industries over time
  • Added dynamic spawning of industries over time
  • Added additional shared capacity for stations in building extensions
  • Added side buildings for street stations
  • Added alternative terminals assignment in line manager
  • Added load speed penalty for trains with overlength
  • Added buoys as waypoints for ships
  • Added lane selection to waypoints for road vehicles
Ondertussen groeit de map Zuid-Holland gestaag. Ben 'eindelijk' begonnen met het toevoegen van vracht vervoer, vanuit de haven van Rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tpt4KP7jTSP3s5gWCSU21uHZk38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZ9apm3kwqk0KV5aVZUZho1w.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarnaast het hele spoor Delft > Den Haag centraal opnieuw aangelegd, en klaar gemaakt voor uitbreiding richting Leiden.
En ook Rotterdam Airport toegevoegd. Werkt erg handig met de mod 'remote airfields'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLbkjX7U8jyRXMBzZ59MYPmZtrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRIKcgwq2vBFFrKulWYi4lnD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 18:08
Jeroen O schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:44:

en heb je het al werkend op de Mac? en gaat dat goed? Ik heb nog wel eens problemen met Games op mijn Mac Mini M1, vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
@j.f.otten Om heel eerlijk te zijn: ik heb het nog niet geprobeerd.

Ik kan het wel even testen, maar ik heb wel een Intel Mac, dus ik weet niet of je dan iets aan het resultaat hebt als je zelf een M1 hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-06 18:08
@Jeroen O ik heb het zelf toch maar even gedownload en ben er nu mee aan het stoeien. Maar het start op bij de M1 en kan er mee spelen, maar moet nog verder uitzoeken hoe de game werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spring update is live :)
https://www.transportfeve.../doku.php?id=releasenotes

Belangrijkste features die ik zag:
- Dynamisch nieuwe industries en sluiting van niet gebruikte.
- truck stations kan je nu met gebouwen uitbreiden voor extra storage (ipv meer platformlengte).
- alternatieve platformen voor treinen als de primaire bezet is.
- Mod collection save optie

Leuk leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Hoi,

ik loop tegen een raar probleem aan. Tenminste, ik denk dat het een probleem is. In de vehicle-overview (dus na klikken op een voertuig) staat links onderin de opbrengst van het voertuig. Het is me niet helemaal duidelijk of dit de opbrengst per jaar is, of gewoon een doorlopend getal vanaf aanschaf. Hoe dan ook, wat er gebeurt is het volgende:
er rijd een trein met goederen van a naar b. Na lossen schiet de opbrengst naar bijvoorbeeld 4,5 miljoen. Dan rijd de trein weer terug naar het productiepunt. Op de weg terug verlies ik ineens, en dat gebeurt meerdere keren in een lopend jaar, 4 miljoen aan opbrengsten. Dus het getal staat dan weer op zeg 500k. Als dat nou 1 keer per jaar zou gebeuren zou ik het kunnen koppelen aan de running cost voor het voertuig, dat dan blijkbaar in een keer wordt afgeschreven. Maar bovenop verdwijnen van de miljoenen gaat er ook maandelijks een bedrag af.

Wat ook opvalt is dat het getoonde bedrag soms omlaag gaat (na afschrijven van running cost), maar daarna soms ook weer wat omhoog, zonder dat er iets wordt afgeleverd.

Ook speel ik op de lijn maar net break-even, terwijl de opbrengst van alle zendingen per jaar ruim voldoende zou moeten zijn om winst te maken en de kosten voor locomotief en wagons te dekken.

Waar kan dat mee te maken hebben? Hieronder ook nog wat screenshots:

Net lading gelost (datum 11 juni):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY-Mg53fG3eXRrjsnDAMntMuvjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mOKpGfPvfOouFzfm4Y5etk6Q.png?f=fotoalbum_large

Ineens geld kwijt (datum 28 juni):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjP387mVZxlhZ9ov5OpTnx_gfOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FE4PKC6E2q5ibL4MyiRvtwrW.png?f=fotoalbum_large

Running cost afgeschreven (datum 9 juli):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSVCLVhjgpm4Vp1kjuxKhKrvWDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kefSmNkq8Ku7oiT9cM55QqCU.png?f=fotoalbum_large

Edit: ik zie nu dat het op al mijn lijnen gebeurt, de omzet verdwijnt gewoon gedurende de rit, naast de running costs.

[ Voor 61% gewijzigd door Crazz op 26-05-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
wat zegt het tabblad financiele middelen?
tijd al niet gespeeld maar worden running costs ed niet gewoon maandelijks berekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:26
Ja. In het tabblad 'Financiële middelen' zie je een grafiek waar dat in te zien is. Ik heb bij een aantal erg lange treinlijnen ook dat daardoor in het lijnoverzicht het lijkt alsof de lijn dik verlies maakt. Maar in de volgende maand maak je weer dubbel zoveel omdat de trein dan net is aangekomen.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Dit is, van de lijn op de afbeeldingen, het financiële overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTzOdYnqrtPELiMCVlyTgj7tuN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pAz6iEOcRwswi2i7NXO3z312.png?f=fotoalbum_large

Er wordt minimaal winst gemaakt, maar de totale omzet is nog steeds erg laag als ik ervan uitga dat ik per jaar +/- 5 leveringen kan doen die elk 4 miljoen opleveren. Minus de kosten van 2,5 miljoen zou ik veel hoger moeten uitkomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Crazz op 26-05-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zegt hij bij details? Running cost is niet alleen je trein, maar ook alle wagons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Lopende kosten zijn 4,2 miljoen per jaar. Als ik dus meer dan 1 volle levering doe zou ik al quite moeten draaien.

Wat dus ook vreemd is: soms worden running costs afgeschreven, die een paar seconden later weer zijn toegevoegd. Niettemin gebeurt de grote afschrijving van miljoenen tegelijk ook meerdere malen per jaar.

[ Voor 49% gewijzigd door Crazz op 26-05-2022 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Crazz schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:51:
Lopende kosten zijn 4,2 miljoen per jaar. Als ik dus meer dan 1 volle levering doe zou ik al quite moeten draaien.

Wat dus ook vreemd is: soms worden running costs afgeschreven, die een paar seconden later weer zijn toegevoegd. Niettemin gebeurt de grote afschrijving van miljoenen tegelijk ook meerdere malen per jaar.
uitgaande van de grafiek maak je ook gewoon winst op die lijn met af en toe een uitschieter (waarschijnlijk omdat hij meer gemiddeld aflevert)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:09
Volgens mij is er in het geval van Crazz geen sprake van een bug of iets dergelijks maar gewoon hoge running costs door de setup. De running costs worden volgens mij iedere maand afgeschreven. Aangezien je 4,5 miljoen per lading krijgt zit er een behoorlijke afstand tussen begin- en eindpunt van de route verwacht ik. Zo te zien kun je in de meeste jaren slechts 1 lading bezorgen. Het is lastig om dat soort routes winstgevend te krijgen, zeker als er maar 1 kant op lading word vervoerd. Ook zie ik een dure (elekrisch aangedreven?) locomotief en een enorm aantal wagons waarvan er 1 nog nooit graan heeft vervoerd en 1 op de laatste foto ook leeg is. Mijn advies zou zijn om 2 wagons te schrappen en wellicht de locomotief te vervangen door een goedkopere diesel als je meer winst op deze lijn wil maken.

Dit weekend trouwens ook weer eens na een hele tijd TF2 gespeeld. De spring update geeft een aantal leuke toevoegingen die net wat meer variatie brengen. Het verdwijnen en verschijnen van fabrieken is een leuk idee maar ik heb tot nu toe geen moment gehad dat een nieuwe fabriek echt toegevoegde waarde had. Wel 1 keer dat ik versneld een extra lijn moest aanleggen omdat een construction material plant op een goede plaats anders zou verdwijnen. Best geinig om wat urgentie te voelen zo. Dat steden na verloop van tijd 2 extra soorten goederen willen is ook een leuke toevoeging. Wel is de vraag naar deze goederen een stuk kleiner dan de originele 2 goederensoorten.

[ Voor 6% gewijzigd door Stef.NL op 30-05-2022 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
Stef.NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:33:
Volgens mij is er in het geval van Crazz geen sprake van een bug of iets dergelijks maar gewoon hoge running costs door de setup. De running costs worden volgens mij iedere maand afgeschreven. Aangezien je 4,5 miljoen per lading krijgt zit er een behoorlijke afstand tussen begin- en eindpunt van de route verwacht ik. Zo te zien kun je in de meeste jaren slechts 1 lading bezorgen. Het is lastig om dat soort routes winstgevend te krijgen, zeker als er maar 1 kant op lading word vervoerd. Ook zie ik een dure (elekrisch aangedreven?) locomotief en een enorm aantal wagons waarvan er 1 nog nooit graan heeft vervoerd en 1 op de laatste foto ook leeg is. Mijn advies zou zijn om 2 wagons te schrappen en wellicht de locomotief te vervangen door een goedkopere diesel als je meer winst op deze lijn wil maken.
Da's een goede tip, ga ik eens proberen! Uiteindelijk is het me overigens wel wat duidelijker geworden, want wat er eigenlijk gebeurt is het volgende: het bedrag dat je ziet in het voertuigscherm is de prestatie van de afgelopen 12 maanden. Elke keer als er zo'n groot bedrag verdwijnt wordt in feite een update van die berekening gemaakt. Dus inderdaad: deze lijn was gewoon niet winstgevend genoeg, waar ik op z'n best ongeveer quitte mee kon spelen. En ik ging vooral ook voor snelheid, maar de running costs van die elektrische locomotieven zijn inderdaad nogal hoog t.o.v. diesel.

[ Voor 22% gewijzigd door Crazz op 30-05-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Nog een vraag: industrie, zoals een grain farm, hebben altijd drie kenmerken:
  • Productie
  • Zending
  • Transport
Productie is dan bijvoorbeeld 200. Vervolgens transporteer ik 100%, maar zending (shipping) blijft steken onder het niveau dat nodig is om te groeien. Hoe krijg ik dat omhoog? Kwestie van meerdere klanten bevoorraden vanaf die boerderij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je moet altijd de 'hele' chain verzorgen, graan naar een food-fabriek, maar vervolgens food nergens heen brengen werkt dus niet. Dat geval moet je ook al het spul naar de steden brengen, je moet dus altijd 'het cirkeltje' rond maken.

Als je op de farm klikt heb je een 2de tab welke potentiele afnemers je kan hebben (steden), als die afname hoger is dan huidige productie, dan zal hij vanzelf productie-level stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05:52
Inmiddels is er van Transport Fever ook een console edition uit, zijn er hier mensen die dat spelen? Ben benieuw naar de ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb wel de controller edition gespeeld op de PC, wat in de basis dus gewoon de console versie is, moet zeggen dat ze het zeer netjes hebben gedaan. Minpuntje vind ik de camera en vooralsnog gebrek aan mods, maar daar zouden ze vervolgens aan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-06 11:17

On_E

Housemusic

joahn93 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 23:36:
Inmiddels is er van Transport Fever ook een console edition uit, zijn er hier mensen die dat spelen? Ben benieuw naar de ervaringen
Ik! 3 uur gespeeld gister en 3 missies uit de campaign voltooid. Het is uiteraard even wennen aan de controls en voor mij ook aan het spel, maar vooralsnog geen echte klachten. Het ziet er op de Series X prima uit en ondanks dat de framerate vast ergens rond de 30 FPS zit (speel Quality mode) heb ik daar geen last van.

Het genre is wat mij betreft ook niet afhankelijk van een hoge framerate.

Enige minpuntje, de hoogste ingame snelheid mag van mij nog wel een standje hoger kunnen, je zit soms wel echt even te wachten nml.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:09:
Ik heb wel de controller edition gespeeld op de PC, wat in de basis dus gewoon de console versie is, moet zeggen dat ze het zeer netjes hebben gedaan. Minpuntje vind ik de camera en vooralsnog gebrek aan mods, maar daar zouden ze vervolgens aan gaan werken.
Mods zijn voor mij ook nog de grote reden niet over te stappen.
Moet zeggen dat ik TF2 nog niet gespeeld heb maar dat komt meer omdat ik haast nooit meer achter de desktop zit thuis en veelal van mijn games speel op de bank.

Maar juist mods maakte voor mij TF1 zo'n super game.
Om het nederlandse spoornetwerk proberen te recreëren etc.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Lang bezig geweest met de 4e missie, Pacific Paradise. Had ook moeite met die signals, lukte maar niet om 2 treinen op 1 traject te laten rijden, maar uiteindelijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Sorry voor de dubbelpost, maar in missie 5, in Rusland, moet je op een gegeven moment staal en steen naar een fabriek helemaal bovenin de map brengen.

Geen probleem dacht ik nog, want gewoon een extra cargo treinstation in de buurt van de ‘quarry’ en de vrachtwagens die eerst steen naar een andere plek brachten, nu de steen af laten leveren bij een truck station die ‘verbonden’ is met dat cargo treinstation.

Maar ineens halen die wagens geen steen meer op, ze rijden leeg heen en weer, terwijl de quarry op 400/400 production staat.

Ik begrijp niet waarom die wagens wel eerst steen brachten naar die eerdere locatie, maar nu niet naar die andere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asset185
Ik speel het spel toch het liefst op de PC. Omdat naar mijn mening mods toch onmisbaar zijn voor een goede spel ervaring. Het spel is van zichzelf te simpel.

Ik gebruik de nieuwste versie van de timetable mod die op Github te vinden is. Ook maak ik gebruik van de senseless industry mod. Daarnaast speel ik op very hard omdat het op die manier best een uitdaging wordt om winstgevend te blijven. Vooral in combinatie met de timetable mod waardoor treinen soms langere tijd stil staan. Maar door de timetables kan ik dan weer een efficienter gebruik van de infrastructuur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

jbbrans

Is het mogelijk in de steam versie om de savegame directory uit de C:\Program Files (x86)\Steam\userdata\[usernummer]\1066780\local\save weg te halen?

Ik wil deze via mijn nas laten werken, zodat ik op een andere pc met dezelfde save verder kan. De sync programma's die ik tegen ben gekomen, voor synology, kunnen niet in de program files directory synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Transport Fever (en 2) gebruiken de standaard steam-saving, dus die worden opgeslagen onder die folders, helaas niet aan te passen. Anders zal je je steam installatie naar andere locatie moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
kan je misschien de save folder met een hard symbolic link "verplaatsen" naar je nas?

geen idee of TF2 dat op de juiste manier oppakt

[ Voor 30% gewijzigd door mschol op 21-04-2023 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

jbbrans

mschol schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:22:
kan je misschien de save folder met een hard symbolic link "verplaatsen" naar je nas?

geen idee of TF2 dat op de juiste manier oppakt
Bedankt. Ik heb deze functie heel vroeger al eens voor net zoiets gebruikt, maar dat is al zo lang geleden dat ik het al weer vergeten was.
Ik kom nu weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb een vraagje.

Recentelijk ben ik eens begonnen aan Transport Fever 2, na deel 1 veelvuldig gespeeld te hebben.
Maar ik loop tegen een probleempje aan.

Ik zou graag willen weten wat van een lijn de frequentie en doorvoersnelheid is. In Transport Fever 1 is deze informatie in de line manager te zien. In Transport Fever 2 kan ik het nergens vinden. Niet in de line manager, niet in de vehicle manager, nergens. Terwijl ik deze informatie juist essentieel vind om te kunnen bepalen hoeveel voertuigen ik in moet zetten op een lijn.

Kan iemand mij vertellen hoe ik in Transport Fever 2 aan deze informatie kom? Volgens mij ben ik alle submenuutjes in het spel al langsgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:28
Staat toch gewoon in het lijnenoverzicht? Freq. en Rate

Edit: hier wat meer info https://www.transportfeve...nual:statisticsdatalayers

[ Voor 49% gewijzigd door DaKluit op 10-05-2023 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Bij mij dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bj6Eief_DZJAYp-wmxCj0kzcMzo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaoUzm2Vqsf08w0x15DIba5I.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar ik speel op de Steam Deck, ik begin het idee te krijgen dat de interface daar iets anders is.
Ik zal de link van je eens bekijken, wellicht wordt ik daar wat wijzer van.

Edit: ik heb het inmiddels gevonden, het zit in een apart venster

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen O op 10-05-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Jeroen O schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:32:
Bij mij dus niet.

[Afbeelding]

Maar ik speel op de Steam Deck, ik begin het idee te krijgen dat de interface daar iets anders is.
Ik zal de link van je eens bekijken, wellicht wordt ik daar wat wijzer van.

Edit: ik heb het inmiddels gevonden, het zit in een apart venster
Maar dat is toch niet het menu van de lijn statistieken? Dit is toch om een lijn te maken?

Afbeeldingslocatie: https://www.transportfever2.com/wiki/lib/exe/fetch.php?w=690&tok=a51af3&media=gamemanual:interface:tools:interface.png

je moet volgens mij bij "7" zitten (iets links daarvan, die 2 lijnen). Volgens mij zit je op jouw plaatje naast de "5". Heb je niet gewoon muisbesturing die je even aan kan zetten op de SD?

[ Voor 18% gewijzigd door OMD op 12-05-2023 15:57 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
OMD schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Maar dat is toch niet het menu van de lijn statistieken? Dit is toch om een lijn te maken?
Ja dat klopt. Dit is het line management venster. Maar daar had ik deze info echter ook verwacht, omdat deze info daar in transport fever 1 wel staat.
[Afbeelding]

je moet volgens mij bij "7" zitten (iets links daarvan, die 2 lijnen). Volgens mij zit je op jouw plaatje naast de "5". Heb je niet gewoon muisbesturing die je even aan kan zetten op de SD?
Of je muisbesturing aan kunt zetten weet ik eigenlijk niet, maar eigenlijk is het niet nodig. Met de Y-toets opent er een radiaalmenu en kun je zo bij de statistieken (en een hoop andere vensters) komen :)
Maar in eerste instantie kon ik het gewoon niet vinden.

Wat dat betreft ben ik blij dat dit spel wel controller ondersteuning heeft. Het spel is ook Steam Deck Verified. Daar ben ik erg blij mee, want nu kan ik mooi deze zomer buiten in de tuin Transport Fever 2 spelen op de Steam Deck in plaats van een hete kamer achter de desktop PC 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
Nieuwe update voor dit 5 jaar oude spel:

[ Voor 25% gewijzigd door cracking cloud op 25-09-2024 07:57 ]

• DaKluit
Het is dan wel ook de laatste update, zoals ze zelf aangeven. Ik gok dat er over een paar maanden de aankondiging komt voor TF3 (oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 01:07
DaKluit schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:29:
[...]

Het is dan wel ook de laatste update, zoals ze zelf aangeven. Ik gok dat er over een paar maanden de aankondiging komt voor TF3 (oid).
8 maandjes slechts ;)

2026 komt tf3 uit! Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Hehe, inderdaad.

Ben benieuwd welke kant ze zijn opgegaan qua ontwikkeling. Zelf hoop ik iig op multiplayer en betere performance.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06 23:33
Voor wie het gemist heeft, de cinematic announcement trailer:

En aanmelden voor de beta kan hier.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 20:13
Een interview met iemand van Transport Fever 3

https://gamingbolt.com/tr...new-environments-and-more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Hmmm, beetje een standaard interview met weinig bijzonderheden vind ik.
Wel wist ik nog niet dat er contracten gaan komen! Dat is wel een leuke toevoeging :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste