[Actie] iBOOD Hunt 1 & 2 September 2016 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 81.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:05:
[...]

Oei...dat is minder. Gelukkig doet hij het hier (met een externe muis) gewoon goed, maar ja..touchpad hoort het gewoon te doen (ik kreeg toen ik hem aanzette de OOBE wizard). Klant had hem gelijk weer retour gestuurd...dus hij is gewoon 100% ongebruikt.
Die van mij was ook retour, volgens mij omdat ze er vanuit gingen dat hij echt overleden was. Als je hem aan zet lijkt hij namelijk niet te werken doordat het scherm vrijwel onzichtbaar is.

Gelukkig zijn ze tot nu toe erg snel en behulpzaam bij Lenovo dus ben benieuwd hoe snel ze hem terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:03

TheVMaster

Moderator WOS
niekvandermeer schreef op Sunday 18 September 2016 @ 01:09:
[...]

Die van mij was ook retour, volgens mij omdat ze er vanuit gingen dat hij echt overleden was. Als je hem aan zet lijkt hij namelijk niet te werken doordat het scherm vrijwel onzichtbaar is.

Gelukkig zijn ze tot nu toe erg snel en behulpzaam bij Lenovo dus ben benieuwd hoe snel ze hem terug sturen.
Vond het wel raar trouwens. Had via de chat contact opgenomen, vervolgens krijg ik een medion.com linkje om de status bij te houden en zou een terug-stuur-label krijgen per mail (kreeg ook ticketnummer doorgegeven). Paar uur krijg ik een mail van Dynafix met een bijlage. In eerste instantie dacht ik dat het een malware/fishing mail was. in de mail stond namelijk een heel ander ticketnummer. Gelukkig kon ik met dat ticketnummer wel de status checken bij Medion. Maar erg raar dat er geen enkele vermelding van Lenovo in die mailing stond....

Ik ga hem maandag op de bus doen...en dan zie ik hem na mijn vakantie wel (gerepareerd) retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:03
Welk boxnummer hadden jullie eigenlijk? :p
Zo kunnen we toch wat speculeren hoeveel boxen ze vrijgeven per boxaanbieding :)

2 september box van 00:38 met boxnummer 155 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 15:45
TheVMaster schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:14:
[...]

Vond het wel raar trouwens. Had via de chat contact opgenomen, vervolgens krijg ik een medion.com link.
Valt wel mee hoor:Ik wist het ook niet meer na 5 jaar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

razerBE schreef op zondag 18 september 2016 @ 03:19:
Welk boxnummer hadden jullie eigenlijk? :p
Zo kunnen we toch wat speculeren hoeveel boxen ze vrijgeven per boxaanbieding :)

2 september box van 00:38 met boxnummer 155 :p
Of relateren aan de inhoud, bv. hoe hoger het nummer hoe crappier de box? Ik had ergens in de 90.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Die had ik even gemist...terwijl ik toch redelijk bij ben qua Lenovo hardware. Heb denk ik al meer dan 10 jaar Lenovo laptops (zakelijk dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Wildfire schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:48:

Of relateren aan de inhoud, bv. hoe hoger het nummer hoe crappier de box? Ik had ergens in de 90.
Ik had 151 en mijn box was goed (nog beter als die Apple Watch unlocked kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:16
Wildfire schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:48:
[...]

Ik had box 172 met als klapper de Synology NAS. Verder de standaard Windows tablet en de JBL koptelefoon voor de waarde.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Box 25 en zat 4 beveiligingscamera's in en 3 headphones (met een totaalwaarde van samen 50 euro ongeveer). Niks speciaals, maar geld haal ik wel eruit (nou ja, 1 camera geef ik aan een zwangere vriendin om als babyfoon te gebruiken, andere ga ik zelf als babyfoon gebruiken, zit nog met 1 bedrijfbewakingscamera, andere is al weg maar heb mijn geld nu nog niet eruit) en heb ook al wat kunnen weggeven.

[ Voor 52% gewijzigd door Suli op 19-09-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Box 53, met als klapper Lenovo laptop met nieuwprijs van 950euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealther
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 00:24
Box 113 met acer laptopje die ik al kwijt ben voor €250

[ Voor 37% gewijzigd door stealther op 18-09-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 15:24
Geen echte klapper-box maar desalniettemin ook niet ontevreden. Boxnummer was 59. De klapper is een Samsung Galaxy S6 Edge 64GB ... Groen.

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/nydjkgx1l/IMG_1320.jpg
(Full size: https://i.imgsafe.org/0194eebef4.jpg )

Edit: Ja op de achtergrond zie je nog 2 playbulbs staan ... die komen uit mn vorige box :D.

[ Voor 20% gewijzigd door Yahiko750 op 19-09-2016 18:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:43
Yahiko750 schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:44:
Geen echte klapper-box maar desalniettemin ook niet ontevreden. Boxnummer was 59. De klapper is een Samsung Galaxy S6 Edge 64GB ... Groen.

[afbeelding]
(Full size: https://s10.postimg.org/sck2ackw9/IMG_1320.jpg )

Edit: Ja op de achtergrond zie je nog 2 playbulbs staan ... die komen uit mn vorige box :D.
Als een Galaxy S6 Edge al geen klapper-box waardig is voor €100, weet ik het ook niet meer. Ik moet het doen met mijn medion laptop van €280 als klapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Cevie schreef op maandag 19 september 2016 @ 03:25:
[...]

Als een Galaxy S6 Edge al geen klapper-box waardig is voor €100, weet ik het ook niet meer. Ik moet het doen met mijn medion laptop van €280 als klapper.
En ik met een NAS die €150 waard was. Een laptop en een smartphone had ik afgezien van de prijs nog beter kunnen gebruiken ook.
Het is een beetje geluk hebben. Ik ben blij met mn box, heb immers de aanschaf eruit kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 21:29
Box 153 met Apple time capsule 3tb, TomTom go 5000 en een 240gb ssd.

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik had box 143...en de klapper was een Lenovo Ideapad t.w.v. 749 euro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 16:42
Box 50 en de klapper was dat ik geen klapper had, heb ik mijn vrouw maar een paar klappen gegeven

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Richh schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:18:
[...]

En ik met een NAS die €150 waard was. Een laptop en een smartphone had ik afgezien van de prijs nog beter kunnen gebruiken ook.
Het is een beetje geluk hebben. Ik ben blij met mn box, heb immers de aanschaf eruit kunnen halen :)
Cevie schreef op maandag 19 september 2016 @ 03:25:
[...]
Ik snap wat jullie bedoelen, en ik ben ook echt niet ontevreden hoor. Maar ik denk dat mijn definitie van een "klapper-box" iets anders is - Er zijn ook boxen die loaded zijn (2000eu+), dat noem ik een echte klapper-box.

En ik heb in eerdere posts gepleit voor een eerlijkere verdeling, als we nou allemaal een 1000/1200eu box krijgen ipv een 400 tot 2600eu box dan word het een stuk leuker voor ons allen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonkMatt
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 14:41
VincentVega schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:02:
Box 50 en de klapper was dat ik geen klapper had, heb ik mijn vrouw maar een paar klappen gegeven
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.dreamstime.com/x/business-people-clapping-19902368.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Yahiko750 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:21:
[...]

[...]

Ik snap wat jullie bedoelen, en ik ben ook echt niet ontevreden hoor. Maar ik denk dat mijn definitie van een "klapper-box" iets anders is - Er zijn ook boxen die loaded zijn (2000eu+), dat noem ik een echte klapper-box.

En ik heb in eerdere posts gepleit voor een eerlijkere verdeling, als we nou allemaal een 1000/1200eu box krijgen ipv een 400 tot 2600eu box dan word het een stuk leuker voor ons allen.
Ik denk dat dat best wel mee valt. Veel van die enorme boxen zijn dan aangevuld met die Linksys dome camera, waar je never nooit de €400 voor krijgt. Of met een find-my-iDevice locked iPad/iPhone/Watch die je nooit unlocked gaat krijgen; daar kan je helemaal niks mee.
De geluksvogels van deze Hunt hadden een defecte Lenovo-laptop waar Lenovo coulant mee is, en deze laptops repareert zonder bon.

Desalniettemin ben ik het wel met je eens: de verdeling kan zeer zeker beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 13:55
Iemand al een reactie gehad van ibood op een vraag per mail? Hier tot op heden nog geen reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 20:31
Snorlexxx schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:50:
Iemand al een reactie gehad van ibood op een vraag per mail? Hier tot op heden nog geen reactie....
Ik wacht ook nog op een reactie. Ik wacht nog tot morgen en dan ga ik bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvschie
Snorlexxx schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:50:
Ik. In het kort, hun reactie is "Jammer dat de Apple Watch niet werkt, je kunt de box retour sturen en dan kijken we of we een nieuwe box kunnen sturen." (maar dan iets netter geformuleerd). Op zich voldoet dat aan hun vorm van garantie voor de box, maar ik wil de rest niet kwijt, dus ik ga dat niet doen.

Mijn verzoek of er dan op de factuur bij kan komen te staan "bevat o.a. Apple Watch met serienr [etc]" kunnen of willen ze weinig.

Als 't echt niet lukt ga ik met die Watch en een hamer naar de Apple Store. Even wat van die cult-members laten schrikken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
fvschie schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:50:
[...]

Ik. In het kort, hun reactie is "Jammer dat de Apple Watch niet werkt, je kunt de box retour sturen en dan kijken we of we een nieuwe box kunnen sturen." (maar dan iets netter geformuleerd). Op zich voldoet dat aan hun vorm van garantie voor de box, maar ik wil de rest niet kwijt, dus ik ga dat niet doen.

Mijn verzoek of er dan op de factuur bij kan komen te staan "bevat o.a. Apple Watch met serienr [etc]" kunnen of willen ze weinig.

Als 't echt niet lukt ga ik met die Watch en een hamer naar de Apple Store. Even wat van die cult-members laten schrikken. >:)
Wat een service daar bij ibood.... Ja je kan zeggen je krijgt veel voor weinig en ben verder ook echt tevreden over mn box. maar niet eens even de moeite doen om een factuurtje te maken zodat een klant geholpen is. Ik zal dan ook wel hetzelfde antwoord krijgen net als de rest die een gelocked device in de box hadden. Ga wel bij een fysieke store langs om te kijken of die hem nog willen innemen voor de onderdelen of een kleine prijs. Maar jouw idee klinkt ook wel leuk B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 09:48
Yes please! Wel het iemand laten filmen en het filmpje hier posten graag! Leuk! oOo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:30
[...]

Je kan ook de stoute schoenen aantrekken en zonder factuur proberen, het wordt niet altijd gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
marineII7 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:26:
[...]

Je kan ook de stoute schoenen aantrekken en zonder factuur proberen, het wordt niet altijd gevraagd.
Ik was er natuurlijk al geweest. Een persoon daar had nog nooit ervan gehoord dat iemand met een refurbished toestel een activation lock voor z'n kiezen kreeg. Goed opgeleid dus.

Een ander was een stuk behulpzamer. Meestal kunnen ze 't in de store fixen, en dat doen ze als service (dus zonder charge omdat je buiten de garantie zit). Maar dan willen ze wel een factuur incl. serienummer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valiante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 22:08
Yahiko750 schreef op maandag 19 september 2016 @ 00:44:

[afbeelding]
(Full size: https://s10.postimg.org/sck2ackw9/IMG_1320.jpg )

afbeelding doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
marineII7 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:26:
[...]

Iemand die goed is met photoshop en een factuurtje in elkaar kan flansen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
fvschie schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:34:
[...]

Een ander was een stuk behulpzamer. Meestal kunnen ze 't in de store fixen, en dat doen ze als service (dus zonder charge omdat je buiten de garantie zit). Maar dan willen ze wel een factuur incl. serienummer hebben.
Ik zou gewoon zelf een factuur in elkaar knutselen. Lijkt me dat ze hem even willen zien, en er niet ibood voor gaan bellen of het wel echt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valiante
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 22:08
wauw bijna zelfde box maar ik had veel minder spulletjes (mijne was iets meer dan 6kg hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Richh schreef op Monday 19 September 2016 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat dat best wel mee valt. Veel van die enorme boxen zijn dan aangevuld met die Linksys dome camera, waar je never nooit de €400 voor krijgt. Of met een find-my-iDevice locked iPad/iPhone/Watch die je nooit unlocked gaat krijgen; daar kan je helemaal niks mee.
De geluksvogels van deze Hunt hadden een defecte Lenovo-laptop waar Lenovo coulant mee is, en deze laptops repareert zonder bon.

Desalniettemin ben ik het wel met je eens: de verdeling kan zeer zeker beter.
Waarom is dat coulant...? Er is mij werkelijk nog nooit om een bon gevraagd als ik mijn smartphone, laptop of tablet laat repareren binnen de fabrieksgarantie. Ik ga natuurlijk niet naar de mediamarkt of lokale computerboer toe met mijn hardware...want die doen niets zonder bon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
Snorlexxx schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:54:
[...]

Iemand die goed is met photoshop en een factuurtje in elkaar kan flansen? :+
Graag dan toevoegen onder het kopje met de doos en dat nummer:
"Bevat o.a.:
  • Apple [apparaatnaam/type/kleur of zo, zie product item op ibood zelf]<br>
    Serienummer: XXXXXXXXXX
In font grootte 8. Dan lijkt het tenminste op de mijne ;) Kun je gewoon doen met LibreOffice Page.

Gewoon aangeven dat je het aan iBood hebt gevraagd of ze het er bij willen zetten, en dat je nu een factuur hebt waar het op staat. Allemaal waar. :*)

En jullie ook succes.

(PS: Een kloothommel die 'm terugstuurt en niet ontkoppelt kan hem als gestolen opgeven. Verwerpelijk, maar in dat geval is er geen redden aan; ik ben voor de smash-it-in-front-of-the-apple-store truc).

[ Voor 12% gewijzigd door fvschie op 19-09-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
TheVMaster schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:07:
[...]

Waarom is dat coulant...? Er is mij werkelijk nog nooit om een bon gevraagd als ik mijn smartphone, laptop of tablet laat repareren binnen de fabrieksgarantie. Ik ga natuurlijk niet naar de mediamarkt of lokale computerboer toe met mijn hardware...want die doen niets zonder bon :+
Same here. Ik bewaar mijn bonnetjes braaf, maar meestal zijn ze inderdaad niet nodig.

Echter we hadden het over iDevices die gelocked zijn met Find My iPhone. In dat geval moet je toch bewijzen dat jij de daadwerkelijke koper bent. Anders zou je immers heel eenvoudig een iDevice kunnen jatten en 'm unlocken bij Apple, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Geldt ook voor Lenovo. Het kan om gejat spul zijn, dingen waarvan de garantie is verlopen, you name it :P

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 19-09-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
Richh schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:16:
[...]

Same here. Ik bewaar mijn bonnetjes braaf, maar meestal zijn ze inderdaad niet nodig.

Echter we hadden het over iDevices die gelocked zijn met Find My iPhone. In dat geval moet je toch bewijzen dat jij de daadwerkelijke koper bent. Anders zou je immers heel eenvoudig een iDevice kunnen jatten en 'm unlocken bij Apple, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Geldt ook voor Lenovo. Het kan om gejat spul zijn, dingen waarvan de garantie is verlopen, you name it :P
Als ik zo'n feature had op m'n telefoon en hij is verloren of gestolen dan zou ik 'm direct als zodanig aanmelden bij Apple. In dat geval hoor je zelfs met een "geldige" aankoopbon niet meer geholpen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Richh schreef op Monday 19 September 2016 @ 20:16:
[...]

Nee, natuurlijk is een bonnetje dan wel nodig...maar ik reageerde op het coulant zijn om kapotte Lenovo laptops te repareren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
fvschie schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:15:
[...]

Graag dan toevoegen onder het kopje met de doos en dat nummer:
"Bevat o.a.:
  • Apple [apparaatnaam/type/kleur of zo, zie product item op ibood zelf]<br>
    Serienummer: XXXXXXXXXX
In font grootte 8. Dan lijkt het tenminste op de mijne ;) Kun je gewoon doen met LibreOffice Page.

Gewoon aangeven dat je het aan iBood hebt gevraagd of ze het er bij willen zetten, en dat je nu een factuur hebt waar het op staat. Allemaal waar. :*)

En jullie ook succes.

(PS: Een kloothommel die 'm terugstuurt en niet ontkoppelt kan hem als gestolen opgeven. Verwerpelijk, maar in dat geval is er geen redden aan; ik ben voor de smash-it-in-front-of-the-apple-store truc).
Welk lettertype gebruiken ze? Zal is kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Snorlexxx schreef op Monday 19 September 2016 @ 21:30:
[...]

Welk lettertype gebruiken ze? Zal is kijken...
Je weet dat je daarmee fraude pleegt...en als uitkomt, dan heb je wel een probleem verwacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
TheVMaster schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:55:
[...]

Je weet dat je daarmee fraude pleegt...en als uitkomt, dan heb je wel een probleem verwacht ik zo...
Volgens mij klopt er ook niets aan het moedwillig kapotte niet werkende producten opsturen.... Maar ik wacht reactie nog even af, nog steeds geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 01:53

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Dacht box 15, maar heb hem met de verkoop van de Pebble en (bijna) de Jabra er al uit.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
TheVMaster schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:55:
[...]

Fraude volgens artikel 326: "Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie."

De listige kunstgreep geef ik je, maar waar deze definitie spaakloopt is het "wederrechtelijk te bevoordelen". Ik heb het apparaat gekocht (via een box) en wil deze als legitieme koper unlocked hebben. Dat is niet me wederrechtelijk willen bevoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
fvschie schreef op Tuesday 20 September 2016 @ 08:05:
[...]

Fraude volgens artikel 326: "Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie."

De listige kunstgreep geef ik je, maar waar deze definitie spaakloopt is het "wederrechtelijk te bevoordelen". Ik heb het apparaat gekocht (via een box) en wil deze als legitieme koper unlocked hebben. Dat is niet me wederrechtelijk willen bevoordelen.
Dat is dan wel weer helemaal waar....vraag me alleen af of Apple er net zo over denkt, mochten ze ontdekken dat de factuur vals is.....dan ga jij straks juridische bijstand moeten halen omdat Apple niet wil meewerken.

Overigens vind ik wel dat dat ding gewoon gerepareerd moet worden.....en dat iBood gewoon even een 'bewijsje' moet afleveren dat dat ding met de hunt gekocht is.....

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 20-09-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:56
Ik vind de gemiddelde box toch wel erg geslaagd! Ik had deze keer ook meegedaan, maar helaas geen box kunnen bemachtigen. Stel je voor dat je zo'n prachtige laptop krijgt of zo'n dikke NAS! En leuk om de KD20 NAS weer te zien; dat is het laatste product dat ik ooit bij iBood heb gekocht :) Kostte 3 tientjes of zo en doet nog steeds dienst als back up-apparaat voor de meest belangrijke bestanden in huis.
fvschie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:05:
[...]
In dit geval slaat het wederrechtelijk op valsheid in geschrifte:

Wetboek van Strafrecht, Artikel 225:
"1 Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2 Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruik maakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik."

Ik ben het met je eens dat je gewoon geholpen zou moeten worden, maar vanaf nu weet iedereen in dit topic dat je illegaal bezig bent als je met zo'n vervalste bon naar Apple gaat of wanneer je "handig bent met Photoshop" en iemand aan zo'n vervalste bon helpt. Het lijkt me dan ook beter dat je dit verder niet meer op Tweakers bespreekt en offline een ander plan bedenkt of met iBood/Apple in overleg gaat.

En mocht je er niet uitkomen, dan ben ik voor het plan dat ik hier eerder las dat iets inhield met het Apple-product, de winkel en een hamer of zo >:)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:43
Voor zover ik het weet, als je contact legt met ibood om de inhoud van je box te vragen, zeggen ze meestal telefonisch wat de inhoud is. Mensen doen dit als ze twijfelen over de inhoud. Je kunt ze vragen of ze dat per mail naar je kunnen sturen. Dat box nummer xxx de volgende inhoud bevat. Dat er een iphone uit je box is gekomen is genoeg bewijs van in dit forum dat kan je allemaal gebruiken om zo naar Apple te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
Ample Energy schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:29:
"1 Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst,
Dan kun je verder gaan met de definitie van "vervalsen". Als het document 100% de waarheid omschrijft, is het dan vervalst? Er wordt bovendien niemand benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 09:48
Powder Toastman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 00:11:
Hier dan eindelijk ook mijn box:
[afbeelding]

- Philips HDMI kabel 1,5m SWV1432CN/10 € 5,00 ?
- Philips SCB1240NB Mini battery charger € 10,00
- Philips 4 stuks 9V batterij € 5,00 ?
- Toshiba MR16 4,0W LED lamp ?
- Agloves touchscreen gloves ?
- Star Wars 8GB Chewbacca pendrive € 12,99
- Vossen gasten handdoeken 30x50cm (2 stuks) € 10,00 ?
- Tenson Carve korte broek / zwembroek blauw (M) € 20,00
- Travelin' Heathrow leather schoenen kleur cognac maat 44 € 190,00
- Venz M9 4K Android media speler € 45,00
- 2 x Philips SHX20 in-ear headphones € 34,00 x2 = € 68,00
- JBL Tempo J03B on-ear headphones € 30,00
- Beats by Dr. Dre Executive headphones € 150,00
- Soul SL300 headphones € 195,00
- Fischer Audio FA-003Ti headphones € 180,00
- HP Pavilion 15-bj000nd laptop € 430,00

Serieus, 6 paar hoofdtelefoons... 8)7

Ik heb niet heel veel moeite gedaan om de prijzen te achterhalen, vind ik ook niet zo interessant. Genoteerde prijzen zijn geen iBood prijzen maar wat ik snel op Google vond. Totaal dus ca. 1350 euro op basis van nieuwprijzen.
Moet wel laptop, mediaspeler en koptelefoons controleren. De Fischer werkt iig, de Beats lijkt de aan/uit knop vast te zitten, moet ik even zien te fixen. Voor de rest lijkt alles ok. Had graag een mobiel voor m'n ma gehad, maar de Fischer hoofdtelefoon vond ze ook geweldig met haar klassieke muziek... ;)

Edit: alles werkt perfect. Ook de Beats hoofdtelefoon maar de aan/uit schakelaar staat vast in de aan stand, eens kijken of ik dat kan repareren, m'n dochter wil hem dolgraag hebben.
Box nummer 41

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:46
Zijn jullie, de eerste 9 helemaal leeg, of heeft iemand de sheet gevandaliseerd?

Mijne was Box 254 ofzo, in iedergeval rond de 250 hier by the way. Misschien zijn er veel boxen, of Ibood neemt random nummers ;)

• Homeland
  • Niet online
Zojuist bericht dat de laptop uit de box gemaakt is en deze week retour komt :-D

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41
Zie topicwarning, gebruik V&A voor handel, niet het forum.

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 21-09-2016 16:13 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
niekvandermeer schreef op Wednesday 21 September 2016 @ 13:27:
Zojuist bericht dat de laptop uit de box gemaakt is en deze week retour komt :-D
Nice! Die van mij is vandaag aangekomen bij Dynafix zag ik...benieuwd wanneer hij retour komt.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 06-06 16:01
Snorlexxx schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 02:55:
[...]

Volgens mij klopt er ook niets aan het moedwillig kapotte niet werkende producten opsturen.... Maar ik wacht reactie nog even af, nog steeds geen mail gehad.
Dus iets wat tussen jou en iBood speelt wordt het probleem van de fabrikant gemaakt door het aanpassen van de factuur? Two wrongs don't make one right.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• fvschie
Señor Sjon schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:12:
[...]

Dus iets wat tussen jou en iBood speelt wordt het probleem van de fabrikant gemaakt door het aanpassen van de factuur? Two wrongs don't make one right.
Het is niet een probleem voor de fabrikant; de watch of phone of pad is teruggestuurd door een gebruiker, doorverkocht door de verkoper, en legaal bij iemand aanbeland die er nu niets mee kan. En vanwege beleid van de fabrikant zijn zij de enige die hier iets mee kunnen.

Er wordt niemand benadeeld, en er wordt geen onwaarheid genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door fvschie op 21-09-2016 16:39 ]

• Señor Sjon
  • Laatst online: 06-06 16:01
Dus de partij is de verkoper. Die in dit geval iBood heet en alleen de hele doos accepteert als retour... Strontvervelend natuurlijk, vooral als de box verder wel goed was. Ik denk ook niet dat zij een registratie hebben van IMEI of SN

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:En toen stopte het gebabbel over zelf facturen in elkaar flansen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Had mijn box teruggestuurd met de melding dat ze ook nieuwe mochten sturen (nieuwprijs kwam onder de 100 euro door kapotte producten waar ik niks mee kon, dus zelfs nieuw minder waard) Vandaag mijn geld terug ontvangen op mijn rekening dus denk dat ze dat dit jaar niet doen.

• JAyBeeToo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-06 15:09
JAyBeeToo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:28:
Box is binnen.
Mijn eerste na jaren proberen.
Teleurstellende inhoud:

1. Gigabit router Asus RT-AC87U (€ 180)
2. Surftab Wintron 7.0 (€ 60) =====> Is kapot. Schermbeschadiging en wil niet starten |:( (€ 0)
3. Leeg hoesje voor bril: Ted Baker London (€ 0)
4. Philips charger met 2 batterijen SCB1240NB (€ 12,50)
5. Koptelefoon JBL tempo (€ 20)
6. 4 9V batterijen Philips (€ 7,50)
7. Agloves handschoenen (€ 5)
8. HDMI kabel Philips (€ 5)
9. Polaroid zonnebril (€ 15)
10. Starwars USB stick 8GB (€ 10)
11. Lightning to USB Cable Apple (€ 10)
12. Suntec JUL 9738 Sapcentifuge (€ 25)
13 2 kilo slow roast koffiebonen (€ 20)

Ca € 300,-
Box 149, van 0:38

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het Cinderella dekbed dat tijdens de hunt voorbij kwam is geweldig. Het is uiteindelijk toch het 4 seizoenen dekbed (2dekbedden) ipv een los dekbed. 70 euro totaal tov de reguliere prijs van 250 euro 150 euro. Ik ben tevreden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 22-09-2016 17:36 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
2 kilo slow roast koffiebonen :S
Vast ook over de datum. Maar zo kom je wel aan het gewicht.

Volgens mij zaten in een eerdere ronde ook wel eens kilo's strooizout. 7(8)7

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

sambalbaj schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:56:
2 kilo slow roast koffiebonen :S
Vast ook over de datum. Maar zo kom je wel aan het gewicht.

Volgens mij zaten in een eerdere ronde ook wel eens kilo's strooizout. 7(8)7
Wat is dan 'het gewicht'? Er staat nergens bij de iBood boxen op hun website dat een doos minimaal x kilo moet wegen, of wel?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Yorinn schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:12:
[...]

Wat is dan 'het gewicht'? Er staat nergens bij de iBood boxen op hun website dat een doos minimaal x kilo moet wegen, of wel?
Nee, maar men hier denkt wel dat zwaarder beter is ;).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DonkMatt
Fietsbel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 00:26:
Het Cinderella dekbed... 70 euro totaal tov de reguliere prijs van 250 euro.
En de naïviteitsprijs gaat naar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DonkMatt schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:24:
[...]

En de naïviteitsprijs gaat naar...
Omdat?

Edit:
Jeetje, een typo, het moet 150 zijn ipv 250 :O

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 22-09-2016 17:35 ]

39

• Dountill
  • Laatst online: 03-06 09:04
Behoorlijke inhoud van die boxjes. Ik heb er echt nog nooit 1 kunnen verkrijgen. Iemand goede tips buiten ellendig F5en?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• Homeland
  • Niet online
Dountill schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:07:
Behoorlijke inhoud van die boxjes. Ik heb er echt nog nooit 1 kunnen verkrijgen. Iemand goede tips buiten ellendig F5en?
Volgens mij niet, gewoon geluk hebben, had er dit keer voor het eerst een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-05 17:51
Hier ook het dekbedje en de kussens.... dekbedje zomer ligt tot nu toe heerlijk 😎.

Zo'n box tot op de dag van vandaag nog nooit kunnen bemachtigen en heb de hoop daar ook wel voor opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonkMatt
Fietsbel schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:27:
[...]

Omdat?

Edit:
Jeetje, een typo, het moet 150 zijn ipv 250 :O
Gast, jij zegt eerst €250, dus daar reageer ik op 8)7 . Ik kan niet in jouw hoofd kijken of je iets anders bedoelt. Die dekens kosten vaak geen €250, behalve de grotere modellen met dons.

Neemt niet weg dat het een prima aanschaf is (want ik heb zelf ook Cinderella) voor €70, maar het ligt eraan welk type je hebt. Ik hoop voor je een Souplesse of Soul, bij voorkeur 200x200 of Lits-Jumeaux. Als het een Classic is, dan is het niet zo'n vette deal hoor.

Afijn, veel slaapplezier en succes met je typing skills :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Top service van Pebble.
Mijn pebble time uit de box deed het niet. Wat gemaild met pebble en wat foto's en filmpjes moeten sturen (bedankt voor de tip via DM overigens) en zojuist is een gloednieuwe afgeleverd. Heb zelfs een andere kleur kunnen kiezen;)

Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hier vandaag de Lenovo laptop terug gekregen, ook erg goede service, werkt weer uitstekend dus meteen online gezet voor de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
niekvandermeer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:19:
Hier vandaag de Lenovo laptop terug gekregen, ook erg goede service, werkt weer uitstekend dus meteen online gezet voor de verkoop.
meteen de hoofdprijs vragen oOo

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:44:
[...]

meteen de hoofdprijs vragen oOo
Valt nog mee, nieuwprijs 950, vraagprijs 750, garantie tot begin 2018 en van die prijs kan eventueel nog wat af worden onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
niekvandermeer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:52:
[...]

Valt nog mee, nieuwprijs 950, vraagprijs 750, garantie tot begin 2018 en van die prijs kan eventueel nog wat af worden onderhandeld.
Ik bedoel er ook niets mee, het staat iedereen vrij z'n eigen prijs te bepalen natuurlijk :)

Ik bied in ieder geval 2 tientjes en een pakje shag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:58:
[...]

Ik bedoel er ook niets mee, het staat iedereen vrij z'n eigen prijs te bepalen natuurlijk :)

Ik bied in ieder geval 2 tientjes en een pakje shag :+
Dan ben je tot nu toe de hoogste bieder, het is dat ik niet rook dus ik noteer hem voor 2 tientjes :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
niekvandermeer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:59:
[...]

Dan ben je tot nu toe de hoogste bieder, het is dat ik niet rook dus ik noteer hem voor 2 tientjes :D
gelukkig, anders moest ik shag gaan kopen, ik rook zelf namelijk ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
2 tientjes en een krat bier geboden hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvschie
Ter info voor geinteresseerden: Ik hoef geen gelockte Apple Watch te verpulveren met een hamer. Hij is weer in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 21:28
fvschie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:15:
Ter info voor geinteresseerden: Ik hoef geen gelockte Apple Watch te verpulveren met een hamer. Hij is weer in gebruik.
Jammer. :-(

Hoe is het je uiteindelijk gelukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvschie
Jij wil te graag. 8)7
Hoe is het je uiteindelijk gelukt?
Er mag van moderators niets meer gezegd worden over facturen die, conform de werkelijkheid, aangevuld worden. }:O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xephicon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 09:55
Ik kom een beetje laat met mijn box maar het was een gedoe om dingen met ibood te regelen.
Ik had geluk en kon door een fout bij ibood 2 boxen. Ik kreeg ook netjes 2 boxen binnen. De eerste box (zie box 1 hieronder) die ik opende was redelijk maar had geen "Top" product. 2e box was waardeloos maar er zat een defecte tablet (trekstor tablet van 60 euro). Na meerdere malen bellen en mailen (daarom dat ik zo laat ben) besloot ibood dat ik het om mocht ruilen voor een nieuwe box (zie box 2) en daar was ik heel blij mee (vooral de inhoud :D ). Dus hierbij mijn 2 boxen:

Box 1
http://imgur.com/a/vrgCz

cinderella Topmatras - 80
iconbit mediaplayer - 130
Bang & Olufsen BeoPlay S3 - 179
cortese c11008 - 130
Trekstor surface tab - 60
jbl tempo - 20
sog base camp - 90
Polaroid zonnebril - 20
Pogoplug personal cloud - 50
Overig (Chewbacca usb, batereijen, kabels enz.) 10

Totaal: 769

Box 2
http://imgur.com/a/QlB2v

Surface Pro 4 (i5 128GB Nieuw) - 900
2x Zeuss Easy Connect - 20
Everlast shirt - 20
Guitar Hero Live gitaar (zonder game) - 30
Premier WR04 repeater 25
MadCatz F.R.E.Q M wireless koptelefoon - 59
Trekstor Surftab wintron 7.0 - 60
Remington Tondeuse - 67
Joseph Joseph Elevate Messenset in Carrousel - 79
Flowermate V7.0s - 115
Belkin USB 3.0 Display Stand - 254
6X Osram Par16 dimbare led spots - 60
Polaroid zonnebril - 20
Overig (Chewbacca usb, batereijen, kabels enz.) 10

Totaal: 1719

Die surface was alleen de seal gebroken maar de tablet zelf was nieuw niet eens aan geweest zover ik het zie. Danku IBood!! :D :D :D

• Titus
holy fak die surface tab Pro 4 ook echt nog. Grats!

• DonkMatt
Xephicon schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:04:Na meerdere malen bellen en mailen (daarom dat ik zo laat ben) besloot ibood dat ik het om mocht ruilen voor een nieuwe box (zie box 2) en daar was ik heel blij mee (vooral de inhoud :D ). Danku IBood!! :D :D :D
Dat is goed nieuws voor jou. Wel jammer dat iBood blijkbaar met 2 maten meet:
Sneakyman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:39:
Had mijn box teruggestuurd met de melding dat ze ook nieuwe mochten sturen (nieuwprijs kwam onder de 100 euro door kapotte producten waar ik niks mee kon, dus zelfs nieuw minder waard) Vandaag mijn geld terug ontvangen op mijn rekening dus denk dat ze dat dit jaar niet doen.
Dus iemand met 2 boxen (foutje of niet) krijgt 1 compleet nieuwe, maar iemand met 1 box krijgt €100 terug. Ligt niet aan jullie 2, maar wel vage service.

Klant 1: "Mevrouw er zit een gaatje in 1 van mijn 2 blouses."
Winkelier: "Hier heeft u een gloednieuwe van een veel grotere waarde."
Klant 2: "Mevrouw er zit een gaatje in mijn blouse."
Winkelier: "Hier is uw geld terug."

iBood mag het in beide gevallen zelf bepalen, maar dat verschil in service (en wie er zeurt krijgt nog een beurt) vind ik wel dom.

• Titus
Wat mij ook opvalt is dat het lijkt alsof mensen die een nieuwe box toegestuurd krijgen er standaard een klapper in hebben zitten. Volgens mij was er vorige hunt iemand die er toen een nieuwe apple watch in had zitten ook.

• Snorlexxx
fvschie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:22:
[...]

Jij wil te graag. 8)7

[...]

Er mag van moderators niets meer gezegd worden over facturen die, conform de werkelijkheid, aangevuld worden. }:O
Heb een mail laten opstellen door ibood met daarin het serienummer en imei nummer en dat deze officieel in de door mij aangekochte box zat en vanwege de ibood box zelf geen factuur opmaken van de ipad apart. Dit mailtje samen met de factuur naar apple gestuurd en is nu in behandeling. Zou gister al klaar moeten zijn maar een slimmerik bij de support was vergeten de factuur en mail door te zetten naar de andere afdeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xephicon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 09:55
DonkMatt schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:41:
[...]

Dat is goed nieuws voor jou. Wel jammer dat iBood blijkbaar met 2 maten meet:
[...]

Dus iemand met 2 boxen (foutje of niet) krijgt 1 compleet nieuwe, maar iemand met 1 box krijgt €100 terug. Ligt niet aan jullie 2, maar wel vage service.

Klant 1: "Mevrouw er zit een gaatje in 1 van mijn 2 blouses."
Winkelier: "Hier heeft u een gloednieuwe van een veel grotere waarde."
Klant 2: "Mevrouw er zit een gaatje in mijn blouse."
Winkelier: "Hier is uw geld terug."

iBood mag het in beide gevallen zelf bepalen, maar dat verschil in service (en wie er zeurt krijgt nog een beurt) vind ik wel dom.
Bij iBood is het meer WIE je aan de telefoon krijgt. De eerste paar keer vertelden ze me ook dat de box terug kan sturen en dat ik dan geld zou krijgen of dat ik 15 euro ibood bon zou krijgen voor de defecte tablet. Dus vertelde ik ze dat ze een lijst moesten sturen met wat er exact in de box zat (aangezien ik er 2 had) elke keer kreeg ik te horen dat ze dat zouden regelen maar uiteindelijk kreeg je dan weer niks van ze te horen. De laatste keer dat ik belde kreeg ik iemand die meer begrip toonde en die zorgde ervoor dat ik de box mocht ruilen terwijl de andere juist vertelden dat dat onmogelijk was.
Titus schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:02:
Wat mij ook opvalt is dat het lijkt alsof mensen die een nieuwe box toegestuurd krijgen er standaard een klapper in hebben zitten. Volgens mij was er vorige hunt iemand die er toen een nieuwe apple watch in had zitten ook.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Ik heb tot nu toe nooit een "nieuwe" box hier gezien waar geen klapper in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
Ik had vrijdag ook contact opgenomen met Ibood, omdat de waarde van de doos niet boven de €200,- kwam. Helaas kon ik deze niet omruilen voor een nieuwe doos, maar krijg ik mijn geld terug.

Toen ik de doos had ingeleverd op het postkantoor, zag ik dat het totale gewicht 7,5 kg was. Dit vond ik al aan de lage kant en op de track en trace van Ibood stond dat het gewicht 8,36 kg moest zijn.

Heb daardoor ook contact opgenomen met Ibood, maar die konden mij niet vertellen welke spullen erin zaten. Anders kon ik PostNL benaderen en zeggen dat er iets ontbreekt, maar dat lijkt me nu ook best lastig.

Hebben jullie nog tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
RubenWwijk schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:58:
Ik had vrijdag ook contact opgenomen met Ibood, omdat de waarde van de doos niet boven de €200,- kwam. Helaas kon ik deze niet omruilen voor een nieuwe doos, maar krijg ik mijn geld terug.

Toen ik de doos had ingeleverd op het postkantoor, zag ik dat het totale gewicht 7,5 kg was. Dit vond ik al aan de lage kant en op de track en trace van Ibood stond dat het gewicht 8,36 kg moest zijn.

Heb daardoor ook contact opgenomen met Ibood, maar die konden mij niet vertellen welke spullen erin zaten. Anders kon ik PostNL benaderen en zeggen dat er iets ontbreekt, maar dat lijkt me nu ook best lastig.

Lijkt me sterk dat ze geen lijst hebben waar de inhoud van de doos op staat.
Anders kan iedereen gewoon het duurste product zelf houden en de rest van de doos voor een refund terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
Bron schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:03:
[...]
Lijkt me sterk dat ze geen lijst hebben waar de inhoud van de doos op staat.
Anders kan iedereen gewoon het duurste product zelf houden en de rest van de doos voor een refund terug sturen.
Ze hebben inderdaad lijsten van wat er in welke box zit. Daarom zijn ze ook genummerd. Alleen ze geven die lijsten niet.

Ik kan me twee redenen voorstellen:
  • Ze zijn bang dat ze verplicht worden tot garantie o.i.d. op individuele producten. nu kunnen ze makkelijk claimen dat de box retour moet voor service omdat dat het enige is dat op de factuur staat;
  • Als ik in mijn best fantastische box had gezien dat er ook nog een laptop bij had moeten zitten, dan had ik alsnog kunnen klagen (en er zouden mensen zijn die dat zouden doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog meer mensen ineens 2 ibood emails betreffende rekeningnummer voor terugstorten aankoopbedrag?

Ik zou niet weten welk aankoopbedrag ik zou moeten terugkrijgen namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Viper® schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:41:
Nog meer mensen ineens 2 ibood emails betreffende rekeningnummer voor terugstorten aankoopbedrag?

Ik zou niet weten welk aankoopbedrag ik zou moeten terugkrijgen namelijk :P
Die van de box die je gemist hebt? :?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Good Job Activision! Had een RMA achtige aanvraag gedaan voor die guitar hero gitaar die kapot was. Kon alleen onder het kopje dongle iets insturen. Vandaag een nieuwe dongle in de post -_- Dat was dus niet wat er kapot was...

• RubenWwijk
RubenWwijk schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:58:

Heel vreemd dit, net gekeken op mijn track en trace en het gewicht is 8,34 kg. Terwijl op de papieren bon van PostNL een gewicht staat van 7610 gram.

Ik ga er vanuit dat het dan wel klopt en wacht op de betaling van Ibood af. :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

<knip>
Foutje, bedankt. Hier stond iets wat achteraf niet klopte over de Philips 9V batterijen uit de box. Ik had gewoon iets niet goed begrepen bij het nameten.
</knip>

[ Voor 94% gewijzigd door Wildfire op 29-09-2016 17:55 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rightdevil
  • Laatst online: 21-03 20:15
RubenWwijk schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:15:
Mijn box viel echt zwaar tegen.
  • Lege doos LG Music flow P5
  • Amazon Fire 32GB
  • LIFX Wifi Lamp
  • Monstertronic Star Runner (Drone)
  • Cityline Zilverwit 18-10 bestek
  • JBL Tempo koptelefoon
  • Philips Action fit Airbon
  • 2x Poloriod Zonnebril
  • Sokken
  • HDMI Kabel
  • Handschoenen
  • USB Stick
  • Nog paar andere kleine dingen, wat vermelden niet waard is.
Waarde rond de 200-250 euro.

Drone is niet compleet, zit geen oplader en accu bij.
Lege Music Flow Box.

Heb IBood gemaild of dit alles was, want met de rest vergeleken viel dit zwaar tegen. ;(
*knip* Dit is geen V&A. Handel kan via DM of V&A. Mijn box viel ook tegen navraag gedaan en ze kon alleen kijken aan de hand van een foto wat er eventueel in zou zitten er was geen lijst gemaakt met wat er allemaal in de box behoorde te zitten

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 03-10-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
Vandaag bij de Apple store Mn iPad 4 laten unlocken. Helemaal tevreden nu! _/-\o_ _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:57
Snorlexxx schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:00:
Vandaag bij de Apple store Mn iPad 4 laten unlocken. Helemaal tevreden nu! _/-\o_ _/-\o_ O+
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Factuur met serienummer van iBood gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snorlexxx
crunchytail schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:14:
[...]

Nou van ibood moet je niets verwachten... zelf maar iets ondernomen... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvschie
crunchytail schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:14:
[...]

Je moet een factuur met serienummer hebben. Die krijg je niet van iBood. Maar daar heb je natuurlijk niet per se iBood voor nodig. Werkte ook voor m'n Apple Watch uit de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En hier stopt het verhaal over aanpassen van facturen. Dit valt onder fraude, waar we op Tweakers niet aan mee willen werken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
Op naar de volgende hunt.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Geen ruilhandel / V&A posts in dit topic!

Voor ruilen kan je hier terecht -> https://docs.google.com/s...IcfkBp227ncxtE/edit#gid=0
Let op: Let op, dit op eigen risico. Wij beheren deze lijst niet.