De iBood box is gewoon bedoeld als lokkertje. Ook al maken ze verlies op de iBood boxen zelf, omdat er een hoop mensen heel de dag op iBood rondhangen in de hoop een box te pakken te krijgen zien ze wel heel de dag door andere (al dan niet leuke) spullen voorbij komen die ze wellicht ook wel willen kopen.brick5492 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:41:
Als nieuwkomer in dit topic, weet iemand hoe iBood verdient aan bijvoorbeeld die boxes? De maximale prijs voor zo'n box is €100 en er zit vaak voor honderden euros aan spullen in zie ik hier voorbij komen, dat is toch niet rendabel voor iBood?
Verlies wat aan de ene kant wordt gemaakt wordt aan de andere kant weer ruimschoots gecompenseerd

---
Er zit vaak een mix van nieuw en geretourneerd spul in de box. Zo zat er in mijn box bv. een DJI Osmo. Die was geretourneerd maar was in nieuwstaat en werkt ook echt prima. Reden retour weet ik toevallig, er zat nog een briefje van het DJI service center in de doos: de vorige eigenaar kreeg de zelfstabilisatie niet werkend, oorzaak bleek dat hij gewoon de handleiding niet had gelezen want je moet eerst de gimbals unlocken. Kortom, reden retour was gewoon een domme user die de handleiding niet had gelezen. Apparaat zelf was dus gewoon 100%.

[Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 15-09-2016 21:52]