Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Assetto-Corsa.nl - GT3 - Kampioenschap

Tracklist

05-02-2018 Imola [Sprint 40+20]

12-02-2018 Red Bull Ring [Sprint 40+20]
19-02-2018 Black Cat Country Short[Sprint 40+20]
26-02-2018 Mugello [Sprint 40+20]
05-03-2018 Nordschleife [Endurance 90]
12-03-2018 Silverstone [Sprint 40+20]
19-03-2018 Barcelona [Sprint 40+20]
26-03-2018 Laguna Seca [Sprint 40+20]
02-04-2018 Monza [Sprint 40+20]
09-04-2018 Spa [Endurance 90]
16-04-2018 *BONUSRACES 2 tracks op 1 avond. Aankondiging volgt.[20+20]

Tijdschema

• 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
  • 20.30 - 21.10 | Race 1 (verplichte pitstop tussen de 1-39 minuten)
  • 21.25 - +/- 3 Laps | Qualify Practice2 (Tijd wordt bepaald door snelste trainingtijd x 3 + 20 sec.)
  • 21.35 - 21.55 | Race 2

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
  • Server password: tweakers

Overige Info & belangrijke regels

• Je hebt een auto keuze doorgegeven
  • Je hebt je ingeschreven voor de eerstvolgende race
  • Je STEAMID is bekend op de server(s) (Dit gaat automatisch al je een keer aan een sessie hebt deelgenomen)
  • Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
  • Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
  • Heb je je ingeschreven buiten de deadline (per race). Dan kun je helaas niet deelnemen.
  • Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Tussenstanden

http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/01/GT3_Imola_Tweakers.jpg

Custom Skinpack!

Het rijden met een eigen skin tijdens het GT3 Kampioenschap is mogelijk. Hier gelden echter een aantal regels. Voldoe je niet aan 1 van deze regels dan zal je eigen skin niet worden toegevoegd en dus ook niet beschikbaar zijn tijdens het gehele kampioenschap!!

1. Je levert je skin in vůůr de deadline!
De deadline voor het inleveren van je skin is uiterlijk donderdag 1 februari 23:59 uur

2. Je skinpack wordt op de juiste manier aangeleverd.
Je skin is ingepakt als een zip bestand.
De naam van je ZIP file is Voornaam_Achternaam.zip
Bijv. Rene_Vos.zip

3. De folder structuur binnen deze zip is als volgt:
content\cars\%auto%\skins\Voornaam_Achternaam
Bijv. content\cars\ks_mclaren_650_gt3\skins\Rene_Vos

3. Je upload je skin
Je skin kan geupload worden via deze link
Het wachtwoord is hetzelfde als die van de server.

Zelf maken kan, geen inspiriatie? http://www.racedepartment...ds/categories/ac-skins.7/

Let op vrijdag of zaterdag zal er een aankondiging komen om de samengestelde skinpack te downloaden. Dit is uiteraard niet verplicht maar indien je je eigen skin wil terug zien ipv een veld vol met witte auto's adviseren we je deze wel even te downloaden ;)

Bron: http://www.assetto-corsa.nl/custom-skins/

www.circuitpics.nl | www.assetto-corsa.nl

• K-Jay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 08:31

K-Jay

Klaas Jan

ff vraagje over 't GT3-kampioenschap. Ik heb al een autokeuze doorgegeven en zelfs een mooie skin gemaakt, maar begin nu toch de twijfelen: de MP4-12C is toch wel seconden langzamer dan veel andere wagens. Kan ik mijn keuze nog aanpassen?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 21:30
Lijkt mij wel, deadline is donderdag :)

@phoentje kan die skinpack nog wat kleiner? Hij was nu al 3,1 GB en vrij lastig te downloaden. Ik weet niet of dat iedereen gaat lukken op tijd.

ASROCK Z97 Extreme 4 | Intel Core i7 4770 | 16 GB Kingston Fury HyperX DDR3-1866 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1060 6G 9Gbps | 24 TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• DefiniteTmn
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 10-08 11:58
quote:
raymondw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:14:

Gisteravond zat ik te prutsen met mijn bril en eea word wel wat viezig...
Iemand ervaring met deze brillen/glazen? : https://vr-lens-lab.com/
Ik heb zelf op Black Friday de lenzen van WidmoVR gekocht. Wat een verbetering! Alles is echt een stuk scherper als je lenzen met de juiste sterkte hebt. Wat mij betreft een absolute aanrader! Ik heb geen ervaring met andere bedrijven (zoals VR lens lab), maar ik heb daar wel goede ervaringen over gelezen op het Oculus forum. Ik ben in ieder geval erg tevreden met WidmoVR

i7 6700K, GTX 1070, 16GB DDR4 | Fanatec CSL Elite Base + LC, Thrustmaster TH8A, Oculus Rift

• JW van Wijngen
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-08 19:29
klopt het dat de server het niet doet??

iRacing Profiel

quote:
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:35:
Lijkt mij wel, deadline is donderdag :)

@phoentje kan die skinpack nog wat kleiner? Hij was nu al 3,1 GB en vrij lastig te downloaden. Ik weet niet of dat iedereen gaat lukken op tijd.
Lastig te downloaden? Staat gewoon op de site toch. Maar ik zal ff kijken hoe hij nu wordt. Kost me te veel werk om na te gaan welke skin ik wie geef. Anders delete je 'm daarna toch weer. M'n host is snel genoeg om binnen ene paar telen binnen te halen. Toch. De meeste zal jij wel al hebben.
quote:
K-Jay schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:28:
ff vraagje over 't GT3-kampioenschap. Ik heb al een autokeuze doorgegeven en zelfs een mooie skin gemaakt, maar begin nu toch de twijfelen: de MP4-12C is toch wel seconden langzamer dan veel andere wagens. Kan ik mijn keuze nog aanpassen?
Ik neem alleen je laatste keuze mee. Dus geen probleem.

• Alfa90_Buttje
quote:
phoentje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:37:
Lastig te downloaden? Staat gewoon op de site toch. Maar ik zal ff kijken hoe hij nu wordt. Kost me te veel werk om na te gaan welke skin ik wie geef. Anders delete je 'm daarna toch weer. M'n host is snel genoeg om binnen ene paar telen binnen te halen. Toch. De meeste zal jij wel al hebben.
hij stond bij mij meerdere uren op 240kB/s te downloaden, fail'de om de haverklap, steeds weer een stukje ge'resumed en dan weer fail. De volgende dag heeft hij het restant wel verder kunnen downloaden op normale snelheid. Maar is 3,1 GB voor wat skins niet wat groot dan? Als ik AC bekijk pik ik die skinpacks er zo uit. Als ze ingame maar niet te zwaar zijn dat het de performance beÔnvloed. 't Is geen kritiek, gewoon een constatering.

ASROCK Z97 Extreme 4 | Intel Core i7 4770 | 16 GB Kingston Fury HyperX DDR3-1866 | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1060 6G 9Gbps | 24 TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• -Sander-
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:10

-Sander-

///M Powerrrrrr

quote:
phoentje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:37:
[...]
Ik neem alleen je laatste keuze mee. Dus geen probleem.
Top, ik heb net een nieuwe autokeuze ingeschreven. :)

• Marius191185
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 18-08 20:40
@phoentje Ik zat een beetje te stoeien met de Skins, als het goed is het Harry Haslinghuys martini.zip. de andere mag je weggooien

• Alfa90_Buttje
@phoentje kun je de Ferrari 488 en de Audi LMS Ultra online zetten? :>

Even belangrijke info. Er zijn mensen ingeschreven met zowel een auto als in de race die niet bekend zijn op de server. Na de deadline betekent dit dat je de 1e race niet kan meedoen. Ik kan helaas niet gissen naar STEAMIDs.

@Alfa90_Buttje Ik heb server #6 voorzien van elk mogelijke auto. Ik heb op server #1 je Ferrari klaar staan. Mocht je toch met de Audi gaan rijden dan dien je je nog een keer te registreren met die auto voor donderdag ok?
quote:
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:03:
[...]

hij stond bij mij meerdere uren op 240kB/s te downloaden, fail'de om de haverklap, steeds weer een stukje ge'resumed en dan weer fail. De volgende dag heeft hij het restant wel verder kunnen downloaden op normale snelheid. Maar is 3,1 GB voor wat skins niet wat groot dan? Als ik AC bekijk pik ik die skinpacks er zo uit. Als ze ingame maar niet te zwaar zijn dat het de performance beÔnvloed. 't Is geen kritiek, gewoon een constatering.
Ik zorg voor een stabiele download locatie! Komt goed! O-)

phoentje wijzigde deze reactie 31-01-2018 07:50 (41%)

Mijn enthousiasme voor VR werd gisteren even wat getemperd, ondanks dat ik voor mijn werk de meeste dingen al jaren heb gezien is racen met VR toch een stapje heftiger...
Wisselde tussen de Rift en mijn 1440P monitor om wat dingen te proberen

Op Imola met de 650s GT3 is het lastig om een rondje goed af te maken met de monitor, met VR ben ik sneller en maak bijna geen fouten...
Helaas zat ik na een uurtje al op de bank met iets golvende ogen
Vanavond maar eens een andere setup proberen met mijn fysieke bril :/

Qua skin ben ik er wel uit :*)

Hopelijk vanavond nog tijd om de stickers te personaliseren

to linux or not ,that's my quest... | AMD R5 1600 | Crucial LPX 3200MHz | Asus Prime B350-Plus | 970 EVO 500GB | MSI 1070Ti Gaming

• Alfa90_Buttje
Mooie skin! d:)b
quote:
phoentje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:28:
@Alfa90_Buttje Ik heb server #6 voorzien van elk mogelijke auto. Ik heb op server #1 je Ferrari klaar staan. Mocht je toch met de Audi gaan rijden dan dien je je nog een keer te registreren met die auto voor donderdag ok?
Kun je ook 1 Audi LMS Ultra op server 1 zetten? Dan kan ik de stats vergelijken ;)
quote:
Ik zorg voor een stabiele download locatie! Komt goed! O-)
uiteraard :)

Btw nog even kudos voor het organiseren van de Seat EuroCup!! (y) Ook de keuze voor deze auto was een geslaagde! De Seat heeft mij zeer verbaasd wat betreft de goede physics! (het aanrem momentje achter Harry vorige race is wel een mooi voorbeeldje hoe hij al grippend en kwispelend afremde) _/-\o_
Ik denk dat sommige andere wagens daar nog wel een puntje aan kunnen zuigen.

quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:21:
Mooie skin! d:)b

[...]

Kun je ook 1 Audi LMS Ultra op server 1 zetten? Dan kan ik de stats vergelijken ;)

[...]

uiteraard :)

Btw nog even kudos voor het organiseren van de Seat EuroCup!! (y) Ook de keuze voor deze auto was een geslaagde! De Seat heeft mij zeer verbaasd wat betreft de goede physics! (het aanrem momentje achter Harry vorige race is wel een mooi voorbeeldje hoe hij al grippend en kwispelend afremde) _/-\o_
Ik denk dat sommige andere wagens daar nog wel een puntje aan kunnen zuigen.
Kun je gewoon vergelijken hoor. Ik heb #1 alvast een beetje klaar staan met de echte inschrijvingen. Dus niet meer als test server ;)

De laptimes zijn overkoepelend. Dus als je gewoon via Laptimes kijkt naar de track. Dan zullen daar de tijden van welke server dan ook er tussen staan ;)
Dus je kan prima op server #6 rijden en dan staan je tijden er gewoon bij :)

• Jurrr90
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-08 17:43

Jurrr90

Capt_Buttons

quote:
raymondw schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:06:
Mijn enthousiasme voor VR werd gisteren even wat getemperd, ondanks dat ik voor mijn werk de meeste dingen al jaren heb gezien is racen met VR toch een stapje heftiger...
Wisselde tussen de Rift en mijn 1440P monitor om wat dingen te proberen

Op Imola met de 650s GT3 is het lastig om een rondje goed af te maken met de monitor, met VR ben ik sneller en maak bijna geen fouten...
Helaas zat ik na een uurtje al op de bank met iets golvende ogen
Vanavond maar eens een andere setup proberen met mijn fysieke bril :/

Qua skin ben ik er wel uit :*)
[afbeelding]
Hopelijk vanavond nog tijd om de stickers te personaliseren
Dit is per persoon blijkbaar erg verschillend. Ik kon op het begin ook geen uur racen in VR. Ik deed toen korte sessies voor een paar weken en nu heb ik nergens last meer van.

• bsty
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03:29

bsty

Bart J

quote:
phoentje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:28:
Even belangrijke info. Er zijn mensen ingeschreven met zowel een auto als in de race die niet bekend zijn op de server. Na de deadline betekent dit dat je de 1e race niet kan meedoen. Ik kan helaas niet gissen naar STEAMIDs.
@K-Jay en Ron Bartsch zijn volgens mij als enige nog niet bekend op de servers.

Het rijden met een eigen skin tijdens het GT3 Kampioenschap is ook mogelijk, maak daar wel gebruik van! Er zijn echt hele vette skins te vinden op RaceDepartment en het is leuk als je jezelf kan herkennen in de vele replay's die gaan komen. Wel voor donderdag 1 februari 23:59 inleveren op de website!

bsty wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:11 (34%)

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

quote:
bsty schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:02:
[...]

@K-Jay en Ron Bartsch zijn volgens mij als enige nog niet bekend op de servers.
Ik ben Klaas Jan, heb in de Leon-competitie ook meegedaan. Inmiddels ook paar ronden gedaan op de server met de LMS2016 op Imola.

• Kevin Kater
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-08 19:12
Heb mijn red bull skin ook geŁpload!
quote:
Kevin Kater schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:38:
Heb mijn red bull skin ook geŁpload!
Zorg je ook voor een sessie op de server. Beetje oefenen kan geen kwaad en een werkende teamspeak

• Kevin Kater
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-08 19:12
Ik loop nu naar de supermarkt om mijn nieuwe microfoon die ik hiervoor had besteld op te halen ;)
quote:
phoentje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Zorg je ook voor een sessie op de server. Beetje oefenen kan geen kwaad en een werkende teamspeak

• Hans1990
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-08 18:54
Er zijn zo te zien al flink wat mensen in de server aan het trainen geslagen.

Omdat velen nog aan het zoeken zijn welke auto ze willen rijden, is het misschien niet heel duidelijk meer waar iedereen staat mbt ronde tijden. Je kan op de ptracker statistieken site op het + knopje drukken en dan bij Ranking de optie One entry per driver kiezen:
http://84.87.194.144:5004..._from=&date_to=&ranking=1
Nu staat er maar 1 (beste) tijd van een coureur in de lijst, met de auto waar hij/zij die in gereden heeft.

Je kan ook One entry per car kiezen om te zien hoe de verschillende auto's het doen, maar dat zal natuurlijk wel met verschillende mate van setup sleutelwerk en drivers geweest zijn..

Hans1990 wijzigde deze reactie 31-01-2018 22:21 (6%)

• Ponnie
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-02 19:45
Verbaast me niets dat de Huracan bovenaan staat, die sprong er meteen uit als de snelste van het stel.
Ik moet zeggen dat ik zelf de Z4 zonder traction control het leukst vond, maar ik doe niet mee met het kampioenschap :P.

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Voor wie nog druk zit te photoshoppen aan z'n skin, hier een aanrader: Assetto Corsa showroom launcher. Dan hoef je niet steeds AC helemaal op te starten om je wijzigingen te checken.

• Alfa90_Buttje
Ik denk dat ik maar weer voor de Ferrari 488 GT3 ga, anders is het veld ook weer zo saai met al die Audi's, Lambo's en McLaren's :')

'k Denk dat ik deze skin er maar op plak :)

ik hoop wel dat ik wat meer geluk heb als de IRL versie .. achja, iemand moet de underdog zijn _O-

niemand anders die de 488 aan durft?! Kunnen we samen aan de setup tweaken! 2 vergelijkbare skins enzo O+

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:05
Ben er nog niet helemaal uit, misschien dat ik vanavond de 488 eens wat ga testen.

• johnnyverhoeff
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:43
quote:
Dissidend schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:16:
Ben er nog niet helemaal uit, misschien dat ik vanavond de 488 eens wat ga testen.
Wat zeg je nou >:)

• Dissidend
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 08:05
Tja al dat commentaar op mn "boot" :P

En ergens lijkt het me ook nog steeds een leuk idee om teams te vormen voor het kampioenschap.

Dissidend wijzigde deze reactie 01-02-2018 09:27 (56%)

Vanavond geen fun racejes jongens. Jammer genoeg ben ik verhinderd. Ik ben wel van plan Zaterdag avond wat te gaan hosten. Zal wel even kijken of ik daar een leuk programma voor kan samenstellen vandaag of morgen.

iRacing Profiel

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:44

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:08:
Ik denk dat ik maar weer voor de Ferrari 488 GT3 ga, anders is het veld ook weer zo saai met al die Audi's, Lambo's en McLaren's :')
Pffft, al die mid-engined wagens. FR ftw 8) .

Deze keer ga ik proberen de Mercedes een beetje snel rond te krijgen. Ik heb alleen geen paint skills, dus maar wat van Racedepartment geplukt

FightingAce wijzigde deze reactie 01-02-2018 10:08 (12%)

i7-3770K | GTX1080 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

• Alfa90_Buttje
@FightingAce er staan ook nog 4 Porsche's 911 GT3 R 2016 tussen oOo

.. aanrader btw om de Fonsecker soundpack te installeren! O+

Fonsecker Sound Pack Part 1 Lamborghini Huracan GT3 / McLaren 650S GT3
Fonsecker Sound Pack Part 2 McLaren MP4-12C GT3 + Mercedes SLS AMG GT3 + Nissan GTR GT3
Fonsecker Sound Pack Part 3 Ferrari 488 GT3
Fonsecker Sound Pack Part 4 (Porsche pack) Porsche 991 GT3 R 2016

voor de 488 zijn er nog 2 alternatieven

AudioLoids Ferrari 488 GT3 Soundmod 1.4
Ferrari 488 gt3 sound mod 2.1
^die laatste gebruik ik d:)b

Mercedes AMG GT3

check die porsche ;)

:9~ O+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 01-02-2018 10:38 (6%)

Aangezien het domein en hosting pakket weer netjes betaald is (we zijn nu precies een jaar live!!!!!), indien er iemand een biertje kan missen. De knop staat op de site voor je vrijwillige gift! :D
Aangezien werven niet welkom is hier zou dit moeten kunnen :x

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Top Rene, en gefeliciteerd met de verjaardag van assetto-corsa.nl! Het bier is naar je onderweg :)

• Halloweenl
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-07 01:32
+ biertje van mij!

Ps is er ook toevallig een soundmod van de McLaren 650s?

Het klinkt namelijk wel heul vet

• Kayeos72
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-08 16:17

Kayeos72

~ Peter~

Uhm 8)7 net ingeschreven met een 911 gt3 R, maar moet het online stellen met een GT3 CUP?? 7(8)7

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Kayeos72 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:28:
Uhm 8)7 net ingeschreven met een 911 gt3 R, maar moet het online stellen met een GT3 CUP?? 7(8)7
Multi-class. En je maakt goede kans op winst in jouw klasse :+ .

i7-3770K | GTX1080 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

• Kayeos72
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 05-08 16:17

Kayeos72

~ Peter~

TOP! *O* Whohoooo

Kayeos72 wijzigde deze reactie 01-02-2018 16:35 (23%)

Chaos is just stuff, which hasn't been sorted yet!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:35

Mystikal

It never hurts to help

Heren, hopelijk hebben jullie adviezen. Bij mij blijft al 4 weken een update 'in de rij staan'. Hierdoor kan ik het spel niet spelen. Maar updaten gaat ook niet.

Ik heb al behoorlijk wat gezocht en kwam tot deze (niet succesvolle) oplossingen:
-Integrity check
-Steam volledig verwijderen, behalve steam.exe en een 'settings' folder.

Geen resultaat. Andere games updaten wel gewoon.

Iemand een suggestie?

Basement Bios ---- Exo-S

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Mystikal schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:39:
Heren, hopelijk hebben jullie adviezen. Bij mij blijft al 4 weken een update 'in de rij staan'. Hierdoor kan ik het spel niet spelen. Maar updaten gaat ook niet.

Ik heb al behoorlijk wat gezocht en kwam tot deze (niet succesvolle) oplossingen:
-Integrity check
-Steam volledig verwijderen, behalve steam.exe en een 'settings' folder.

Geen resultaat. Andere games updaten wel gewoon.

Iemand een suggestie?
Bij het herinstalleren van Steam heb je ook AC opnieuw geÔnstalleerd? Of heb je AC folder bewaard? In het eerste geval zou ik verwachten dat de nieuwste versie van AC wordt gedownload en er geen update meer nodig is.

quote:
Dat is op mijn prive server en niet de officiŽle AC race server.
Maar ik heb de instellingen aangepast voor twee additionele Porsches

p.s.
de officiŽle servers worden beheerd door Rene, mijn privť servers zijn er omdat het kan :)
Maar ook met stats etc : https://ac.raymondwortel.nl/

raymondw wijzigde deze reactie 01-02-2018 16:52 (18%)

to linux or not ,that's my quest... | AMD R5 1600 | Crucial LPX 3200MHz | Asus Prime B350-Plus | 970 EVO 500GB | MSI 1070Ti Gaming

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

quote:
FightingAce schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Bij het herinstalleren van Steam heb je ook AC opnieuw geÔnstalleerd? Of heb je AC folder bewaard? In het eerste geval zou ik verwachten dat de nieuwste versie van AC wordt gedownload en er geen update meer nodig is.
Nee de steamapps folder heb ik behouden, dat was ook mijn intentie.

Basement Bios ---- Exo-S

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Mystikal schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:50:
[...]

Nee de steamapps folder heb ik behouden, dat was ook mijn intentie.
Verwijder dan eerst AC eens volledig. Eventueel je settings even backuppen (staan volgens mij in je home-dir).

• bsty

bsty

Bart J

quote:
Je moet wel de “officiŽle” server hebben van Assetto-Corsa.nl waar Imola OSRW op draait.

• bobopalmtree
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-08 19:38
Ik heb me ook een skin uitgekozen en geŁpload. Nu helemaal klaar ervoor, euh... behalve nog wat practice dan. :)
GT3_2018_BmwSkin

• Alfa90_Buttje
flitsend :*)

Skin geupload en vanavond wat aan de tune gewerkt.
Gaat steeds beter met dat gekke ding op je hoofd *O*

• bsty

bsty

Bart J

@Shva vanavond is blijkbaar de deadline om je GT3 auto te kiezen ;)
Voor de mensen die zich nog niet hebben ingeschreven voor de race. De deadline voor je auto en skin en inschrijving loopt vanavond af.
Morgen de servers in orde maken. En de skin pack. Na de race zal de inschrijving voor race twee openen

phoentje wijzigde deze reactie 01-02-2018 21:30 (27%)

• gooien101
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:14

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Op de valreep nog even een skin van Racedepartment geplukt. Ik doe mee onder de naam Jerry_V en heb een tijdje terug deelgenomen onder de naam Slim Shady :)

• Shva
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-08 12:20

Shva

aka Jos_theboss

quote:
bsty schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:26:
@Shva vanavond is blijkbaar de deadline om je GT3 auto te kiezen ;)
lol. ingeschreven om 23:45.

Ferrari gekozen, gewoon dikke bak /3

• Alfa90_Buttje
heeeeej een bondgenoot/lotgenoot*!! *O* * doorhalen wat niet van toepassing is ;)

oOo

• JW van Wijngen
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14-08 19:29
goed wat een ramp.

ik heb gisteren een heeeel erg vrouwen moment gehad.
twijfel over de auto keuze :( 8)7
wat moet ik kiezen.
ga ik voor stabiliteit of snelheid.
ga ik voor geluid of winnen (zeer subjectief voor mij. de vraag is meer laatste of een na laatste 8) )

gelukkig kreeg ik na het vrouwen moment een heeeeel erg mannen ding.
het inschrijven en uploaden van de skin.
als man lees je geen instructies of gebruiksaanwijzing.
je klikt >:)

en als dat niet werkt is het een stom ding.
dus ...........

ik denk dat ik ben aangemeld met een Mercedes (ik hoop de goede) en heb een skin geselecteerd.

kort om maandag wordt in veel opzichten een verrassing
:P :9 O-) _/-\o_

.

iRacing Profiel

quote:
JW van Wijngen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:54:
ga ik voor geluid of winnen (zeer subjectief voor mij. de vraag is meer laatste of een na laatste 8) )
Ena laatste vermoed ik dan, ik heb de laatste plek geclaimed... :(:)

• mjmbult
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-08 13:23

mjmbult

M@dMike

quote:
JW van Wijngen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:54:
goed wat een ramp.

ik heb gisteren een heeeel erg vrouwen moment gehad.
twijfel over de auto keuze :( 8)7
wat moet ik kiezen.
ga ik voor stabiliteit of snelheid.

gelukkig kreeg ik na het vrouwen moment een heeeeel erg mannen ding.
het inschrijven en uploaden van de skin.
als man lees je geen instructies of gebruiksaanwijzing.
je klikt >:)

en als dat niet werkt is het een stom ding.
dus ...........

ik denk dat ik ben aangemeld met een Mercedes (ik hoop de goede) en heb een skin geselecteerd.

kort om maandag wordt in veel opzichten een verrassing
:P :9 O-) _/-\o_

.
Goed dat je weer terug bent jw

Tweakers Racing Community | www.assetto-corsa.nl

hier ff een update van mijn skin,.... heb er 1 van internet gepakt en aangepast naar mijn eigen smaak, had ff geen zin om een hele nieuwe te maken.. dus bij deze.

http://i68.tinypic.com/2ajind.jpg

edit:
@Halloweenl ja er is een soundmod voor de mclaren 650,... er zijn er zelf meerdere. die van audioloids heb ik zelf en is wel de moeite waard: https://we.tl/CDO3wqs3C7

PD010 wijzigde deze reactie 02-02-2018 13:38 (118%)

WWW.DC-SIMRACING.NL

Zijn er trouwens meer mensen met een mega FPS drop op de imola osrw?? ik ga stilstaand in de pits van 130 naar 70 a 75 als ik alleen al me gas in trap.. bij de eerste bocht zelfs een drop van 140 naar 60 a 70..

zelfs met alle instellingen op medium heb ik hier last van..

Ook de baan rijd totaal anders dan de standaard imola,.. wel ff wennen het is nu net of je op glad ijs rijdt..

WWW.DC-SIMRACING.NL

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

Osrw is alleen meer pitboxes toch?
quote:
Shva schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:44:
Osrw is alleen meer pitboxes toch?
ja dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar zit er toch iets anders in verwerkt want op de normale heb ik nergens last van..

WWW.DC-SIMRACING.NL

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
promise2die4 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:55:
[...]

ja dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar zit er toch iets anders in verwerkt want op de normale heb ik nergens last van..
Is dat niet gewoon een andere temperatuursetting of gripsetting?

Ik had ergens ook gelezen dat pitboxes best wat vergen van de engine, ook wanneer ze niet in gebruik zijn.

ja dat zou me niks verbazen dat het inderdaad meer van de engine eist..
voor wat de grip settings zou dat inderdaad wel kunnen ja daar zeg je me wat niet eens aan gedacht haha..

maar goed ik ga nog even op onderzoek uit..

EDIT:

probleem lag bij mij,.. 8)7 8)7 op de ťťn of andere manier zat er iets niet goed in de instellingen van me kaart,.. alles eraf gehaald opnieuw geÔnstalleerd en alles doet het weer voor wat betreft de FPS..

PD010 wijzigde deze reactie 02-02-2018 14:20 (40%)

WWW.DC-SIMRACING.NL

Assetto-Corsa.nl - GT3 - Skinpack Download

Hier het volledige GT3 skinpack. Alle deelnemers die geen witte auto's willen zien dienen deze skinpack te downloaden :)

Gebruik 1 van de twee onderstaande download links om je skinpack te downloaden.

Primary: http://www.assetto-corsa....ins/2018_GT3_Skinpack.zip
Mirror: https://phoentje.stackstorage.com/s/w0JzKT4MoZzz0aO

Installatie instructies:

Na het downloaden dien je de ZIP uit te pakken. Kopieer de uitgepakte "content" folder in de root van je assettocorsa installatie game folder.
Overschrijf bestanden indien hier om gevraagd wordt. Het kan zijn dat er skins namelijk aangepast zijn. Zo beschik je over de laatste versie!

skin werkt hier perfect rene,..

lekker bezig ouwe haha..

WWW.DC-SIMRACING.NL

• Alfa90_Buttje
1,2 Gig @ 6,2 MB/s d:)b

• junneh
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-08 14:20
Ik zie dat ik net te laat ben voor aankomende race.

Zal me inschrijven voor de daaropvolgende, twijfel toch nog wat m.b.t autokeuze. (amg of 488 waarschijnlijk)

Heb eenmaal eerder de fun server gejoined op een donderdag en vond dat erg leuk. Race al een jaar of 8, ben wel constant, maar zeker niet de snelste. A minorating dus dat zich opzich wel goed lijkt me.

Is het nog mogelijk om voor race 2 ook met custom skin te rijden? denk dat die deadline en skinpack maar eenmalig zijn toch?

Verder; Ik wil graag mn setup wat upgraden, Ik rijd al erg lang op dezelfde oude g25. Ik heb een gteye brake mod op mn pedaaltjes.

Twijfel heel erg of ik voor een setje loadcell pedalen ga, of iets in de vorm van een belt driven ffb stuur (t300rs beste optie?)

Mis voornamelijk wat detail in de ffb met de g25, mn ffb setup voor asseto corsa boelt nu erg lekker, maar in bijv Automobilista of iRacing heb ik bij bijvoorbeeld brake lockups veel minder gevoel erin zitten, en dit gaat toch wel irriteren.

Kan iemand me hierin wat adviseren?

Ook vraag ik me af hoe die t3pa (al dan niet pro) pedalen zich verhouden tot de logitechs, denk dat het meer van hetzelfde is (beetje meer brake travel zou ik al erg blij mee zijn)?

junneh wijzigde deze reactie 02-02-2018 19:36 (43%)

• Ponnie
Ik denk dat een force feedback rempedaal het hoogste op mijn lijstje zou staan.
Nu ik een paar pedalen, zelfs met loadcell heb geprobeerd is het nooit echt realistisch te noemen, hoewel load cell remmen wel al een stuk beter is..
Je voelt de remlimiet nog altijd niet in het pedaal, waardoor je een beetje op een "neppe" manier moet remmen.

• junneh
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-08 14:20
Ik gok dat dit weer een prijsklasse hoger is? heb ze nog nooit gezien!

Ik ben het wel gewend van mn g25, het gaat best oke met die gteye, ik vind de pedal travel alleen wat kort,
echter zolang ik maar wat voel in m'n stuur als ik bijna tegen de lockup/abs aanzit vind ik het prima. AC doet dit prima voor mij, de andere sims niet, maar ik denk dat dit meer aan mn oude hardware als aan de sims ligt toch?

• Ponnie
Ik vind de travel juist veel te lang, daarom heb ik er ook een stuk rubber onder gestoken.
Een cm of 3 travel voordat je het systeem op volle druk hebt is meer dan genoeg.
Voor de rest rijd ik eigenlijk altijd met abs aan omdat het gewoon frustrerend is met een onrealistisch rempedaal, dus vandaar dat dat mijn eerste upgrade zou zijn :P.
quote:
junneh schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:19:
Ik zie dat ik net te laat ben voor aankomende race.

Zal me inschrijven voor de daaropvolgende, twijfel toch nog wat m.b.t autokeuze. (amg of 488 waarschijnlijk)

Heb eenmaal eerder de fun server gejoined op een donderdag en vond dat erg leuk. Race al een jaar of 8, ben wel constant, maar zeker niet de snelste. A minorating dus dat zich opzich wel goed lijkt me.

Is het nog mogelijk om voor race 2 ook met custom skin te rijden? denk dat die deadline en skinpack maar eenmalig zijn toch?

Verder; Ik wil graag mn setup wat upgraden, Ik rijd al erg lang op dezelfde oude g25. Ik heb een gteye brake mod op mn pedaaltjes.

Twijfel heel erg of ik voor een setje loadcell pedalen ga, of iets in de vorm van een belt driven ffb stuur (t300rs beste optie?)

Mis voornamelijk wat detail in de ffb met de g25, mn ffb setup voor asseto corsa boelt nu erg lekker, maar in bijv Automobilista of iRacing heb ik bij bijvoorbeeld brake lockups veel minder gevoel erin zitten, en dit gaat toch wel irriteren.

Kan iemand me hierin wat adviseren?

Ook vraag ik me af hoe die t3pa (al dan niet pro) pedalen zich verhouden tot de logitechs, denk dat het meer van hetzelfde is (beetje meer brake travel zou ik al erg blij mee zijn)?
Inschrijven voor race 2 is geen probleem. Die zal direct na de eerste race beschikbaar komen.
Auto keuze zie ik wel verschijnen. Custom eigen skin kan niet meer. Je kunt wel een keuze maken uit een van de Skins die in het volledige skin pack zitten.

• jayyzz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:30
Ik heb mij gelukkig nog net op tijd ingeschreven. Heb eindelijk weer eens tijd om lekker mee te racen.
IK heb maar de 650 genomen vanwege goede ervaringen van eerder.
Morgen weer flink oefenen. Super veel zin in het kampioenschap :D

I7 4790K | Asus 1060 6gb ROG | 16gb DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

[quote]jayyzz schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:12:
Ik heb mij gelukkig nog net op tijd ingeschreven. Heb eindelijk weer eens tijd om lekker mee te racen.

Race 2 kun je meedoen Jay. Je bent te laat met inschrijven voor Race1 helaas..

Bijna vergeten programma voor vanavond!

Dag: Zaterdag 03-02-2018
Aanvang: 19:30
Naam server: GoT fun server
Paswoord: tweakers

Teamspeak server:

Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers

Race 1:
Audi TT Cup 2016 op New Jersey Motorsports Park: Lightning
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10

Race 2:
Porsche Cayman GT4 Clubsport op Mugello
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 8

Race 3:
Ferrari F2004 op Silverstone GP
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 10

Benodigde downloads:

New Jersey Motorsports Park: Lightning:
http://www.racedepartment...rts-park-lightning.14212/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

quote:
FightingAce schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:52:
[...]

Verwijder dan eerst AC eens volledig. Eventueel je settings even backuppen (staan volgens mij in je home-dir).
Dit was uiteindelijk de oplossing voor mij:
quote:
Solution 1: Deleting appmanifest
Appmanifest is a type of file which contains a list of all the files and folders present in one game. Unlike other gaming clients, Steam keeps a record of all the components of a game by making an appmanifest. When it needs to update a game, it compares the old manifest (in the computer) with the new manifest present in the Steam servers. Then it downloads and removes the files needed.

It can be the case that your appmanifest has been corrupted. No need to worry. We can delete the appmanifest and restart Steam. When we will restart Steam, it will notice that there is no appmanifest present in its directory; it will then download a fresh appmanifest and compare it with the files present in the game folder.

Navigate to your Steam directory. The default path for Steam’s installation is “C:\Program Files (x86)\Steam”. If you have installed Steam to another file location, you can also browse to that directory and follow these steps.
You can either navigate to the directory using the file explorer or reach the location by entering the file path in the Run application (press Windows + R key to bring up Run).

Once in the main Steam directory, navigate to “steamapps” folder.
Here you will one or more appmanifest files. You can easily identify them as they all start with the text word “appmanifest—“.

Cut and paste all the appmanifest to your desktop. After ending all Steam processes from your task manager, launch Steam again using the option “Run as administrator”.
Now Steam will detect these files missing and download fresh copies from the servers. After the downloading is complete, launch your game through the Library.

Basement Bios ---- Exo-S

GoT Fun server is up!

iRacing Profiel

• Ponnie
Lijkt het jullie misschien ook eens leuk om eens een sessie van een uur of 2 nurburgring trackday te doen?
Gewoon een beetje freeroam idee en wat slap lullen, maar dan met wat hollanders onderling :P.

• bazzard
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-08 08:56
Ben over het algemeen wel te porren voor nordschleife, alleen met aankomend gt3 kampioen schap ligt de focus even op Imola.
quote:
Ponnie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:38:
Ik denk dat een force feedback rempedaal het hoogste op mijn lijstje zou staan.
Nu ik een paar pedalen, zelfs met loadcell heb geprobeerd is het nooit echt realistisch te noemen, hoewel load cell remmen wel al een stuk beter is..
Je voelt de remlimiet nog altijd niet in het pedaal, waardoor je een beetje op een "neppe" manier moet remmen.
Op de fanatec v3 kun je die brake performance mod nemen dan heb je echt een stijve rem en hoef je hem maar aan te tikken en je remt al. Op youtube staat een filmpje daar over..

En anders kan je de racecore24 mod nog kopen.. die kost wel wat, maar dan kan je van de 16bit brake module naar een 24bit module en daar zit ook een metalen buisje bij die de rubbers/foam in het rempedaal vervangt waardoor je dus geen zachte delen meer hebt. En je dus ook een mega stijve rem hebt, dus aantikken is remmen. En dit is ook volgens het filmpje met die mod prima uit te balanceren.. let wel die mod kost 199 dollar... maar volgens kenners de moeite waard wil je echt next level remmen zoals in een f1 auto... 😉

Brake performance kit
YouTube: Fanatec Clubsport V3 Pedal Brake Performance Kit -

Racecore24 mod
YouTube: Racecore24 Brake Mod For The Fanatec Clubsport Pedals

Die brake performance heb ik zelf bij iemand getest en die ga ik ook bestellen is echt een beter optie dan de standaard rem scheelt echt een hoop. Die racecore24 is mij te duur en heb ik ook niet getest maar goed kan me voorstellen dat dit ook zeker wel een betere upgrade is...

WWW.DC-SIMRACING.NL

Vanochtend de Audioloids soundfiles voor de Mclaren 650s geinstalleerd
Ik had al de Fonsecker maar die klonk heel iel en dun
De Audioloids klinkt een stuk voller en natuurlijker, een aanrader mocht je nog geen audiomod hebben!

Wat ik miste met de Seat is ruim aanwezig in het huidige kampioenschap, afstellen!
Van de week spinde ik constant in de haarspeld op Imola, ARB wat naar beneden en het gaat als op rails
Kost wel veel tijd, maar dat kost het sowieso met de nieuwe VR bril :)

• Ponnie
quote:
promise2die4 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:03:
[...]

Op de fanatec v3 kun je die brake performance mod nemen dan heb je echt een stijve rem en hoef je hem maar aan te tikken en je remt al. Op youtube staat een filmpje daar over..

En anders kan je de racecore24 mod nog kopen.. die kost wel wat, maar dan kan je van de 16bit brake module naar een 24bit module en daar zit ook een metalen buisje bij die de rubbers/foam in het rempedaal vervangt waardoor je dus geen zachte delen meer hebt. En je dus ook een mega stijve rem hebt, dus aantikken is remmen. En dit is ook volgens het filmpje met die mod prima uit te balanceren.. let wel die mod kost 199 dollar... maar volgens kenners de moeite waard wil je echt next level remmen zoals in een f1 auto... 😉
Het is niet zo zeer de pedaal feel met indrukken die niet chill is, die heb ik nu opzich best wel nice met een stukje dode slag en dan een vrij stug stuk rubber er onder.
Als je wel eens met een echte auto op het randje van de grip hebt geremd merk je in het pedaal wanneer het punt er aan zit te komen dat je wielen blokkeren en dat is wat ik nog niet echt gesimuleerd heb gezien.
Daarvoor zou je een soort abs pompje met een hydraulisch systeem moeten hebben dat de druk ietsje laat wegvallen zodra je richting het randje gaat.
Geen idee of het er is, tot nu toe heb ik alleen nog hydrauliek gebruikt zien worden om het pedaal gevoel met indrukken na te bootsen, maar geen actieve force feedback rem :P.

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

hmm fanatec gebruik wel een vibratie motortje op sommige rempedalen.
Fanatec clubsport pedalen ondersteunen een FFB motor.
Wel wat plaatjes van op internet beschikbaar
Geen idee of het actief gebruikt word

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

ninjad :P

• Jurrr90
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-08 17:43

Jurrr90

Capt_Buttons

Ik kan je vertellen dat die FFB dingen van Fanatec echt helemaal niks toevoegen. Het is zelfs mega irritant omdat ze veel te traag zijn. Bij mij staan ze uit.

• Ponnie
Trilpedalen heb ik inderdaad al gezien, maar dat is meer om een soort abs gevoel te creŽren heb ik zo het idee :P.
Het echte lichtelijk afnemen van de pedaaldruk als je bijna op blokkeren zit ben ik nog niet tegengekomen.
Die motortjes op de fanatec pedalen voel je niet eens... en zijn inderdaad nutteloos..

En wat jij wil @Ponnie bestaat wel er is een bedrijf mee bezig. Maar dat gaat heel duur worden ben ik bang. Zou dan een setje van heusinkveld halen of die hydraulische versies... of toch de v3 van fanatec en kijken of je die motortjes kan aanpassen zodat ze harder schudden...

Of zelf maken...
YouTube: Force Feedback Pedals - Rumble Pedal Mod for Gaming Pedals Tutorial

Force feedback hydraulische pedalen
http://www.digitaldisplac...-brake-pedal-for-simming/

WWW.DC-SIMRACING.NL

• Ponnie
Dat wordt inderdaad een duur grapje.
Verder ben ik best tevreden met mijn G25, ook het hakerige stuur stoort me niet echt.
Dat er geen koppeling gevoel is is natuurlijk ook niet echt realistisch, maar ook niet echt storend.
Als ik een dergelijk bedrag zou besteden aan simmen zou het denk ik richting een VR bril en hardware die dat trekt gaan :P.
quote:
Ponnie schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:20:
Dat wordt inderdaad een duur grapje.
Verder ben ik best tevreden met mijn G25, ook het hakerige stuur stoort me niet echt.
Dat er geen koppeling gevoel is is natuurlijk ook niet echt realistisch, maar ook niet echt storend.
Als ik een dergelijk bedrag zou besteden aan simmen zou het denk ik richting een VR bril en hardware die dat trekt gaan :P.
Alsje die g25 heb dan zijn er abs mods voor.. dan kun je zelf die vibratie erop zetten dat zie je ook in dat filmpje wat ik mee stuurde..

En inderdaad zou je dan beter je geld in een vr bril zetten met een mooie 1080 ti 😉

WWW.DC-SIMRACING.NL

• Ponnie
Trillen lost het rempedaal probleem niet op, variabele tegendruk is wat het realistisch zou maken..
In het echt is remmen niet een pedaalstand afhankelijk iets om het zo maar te noemen :P.
Ben van mening dat het ook niet echt een probleem is. Ben meer van mening dat je te veel eisend ben haha 😉 want het lost het niet op nee, maar je voelt wel dat je op een bepaald punt komt als het gaat trillen. Maar goed het was maar een idee...

En ja anders zelf op onderzoek uitgaan en fabriceren of inderdaad vergeten en sparen voor een vr.. ik zou het laatste doen als ik jou was.. 👍

WWW.DC-SIMRACING.NL

• Hans1990
quote:
promise2die4 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 22:03:
[...]

Brake performance kit
YouTube: Fanatec Clubsport V3 Pedal Brake Performance Kit -

Racecore24 mod
YouTube: Racecore24 Brake Mod For The Fanatec Clubsport Pedals

Die brake performance heb ik zelf bij iemand getest en die ga ik ook bestellen is echt een beter optie dan de standaard rem scheelt echt een hoop. Die racecore24 is mij te duur en heb ik ook niet getest maar goed kan me voorstellen dat dit ook zeker wel een betere upgrade is...
24-bit :')

Goed, Shuan prima vent, maar niet erg elektro-technisch. 12-bit is al meer dan prima. Ik heb zelf een 12-bit ADC USB kaart gebouwd voor mijn G25, en die extra bits maken zeker een verschil. De interne converter in de G25 is namelijk niet heel fraai, volgens mij zat ik maar 7 tot 8 bit resolutie, dat betekent dat je halve tot hele procent als stappen ziet. Voldoende om mee te rijden, maar niet spectaculair.

Met 4096 stappen (12-bit) zit je al op 0.0244% resolutie. In een auto van 600pk, is elke stap 0.15 pk bij wijze van spreke (is wel iets te simpele redenatie though). Met 16-bit heb je al 65536 stapen, dus is de resolutie 0.00153%, of 9.2 mili-pk per stap. Lekker belangrijk 8)7
Waarom dan overkill naar 24-bit? 16-bit is al nergens voor nodig, het reikt aan audio-foolery waarbij "hogere" cijfers altijd wel verkoopt ongeacht prijskaartje, maar welke betekenis heeft het eigenlijk?

Namelijk bij 12-bit kan ik niet met hand of voet in exact 1 stapje bewegen. Om mee te beginnen zijn de potmeters daar veels te ruk voor, maar waarschijnlijk als je de pedaal bereik deelt door 4096 stappen, kom je ook op "micro-meters" stapjes uit. 8)7

Ik zou zelf wel met G25 pedalen ook eens willen upgraden.. maar dat zou ik dan puur doen om het gevoel en de controle die een pedaal geeft. Voor mij is het G25 rempedaal te licht, en bovendien kan het erg lastig zijn om de laatste procent remdruk er consistent op te blijven houden voor bvb trail braking. Lapmiddelen zoals een non-lineair pedaal opbouw gebruik ik nu, maar dan nog zit je het met het "aangrijppunt" van het pedaal wat vanwege brakke potmeters niet erg voorspelbaar is.

Vice versa; ik heb ook niet het gevoel dat ik het volledige pedaal bereik van het gas benut. Ik heb die destijds gecalibreerd, en ik was beetje teleurgesteld dat het allerlaatste stukje van pedaal altijd "100%" uitleest.. vanwege brakke potmeters. Ik betrap mij tijdens het rijden er nog wel eens op dat stukje bereik toch inhoud.. maar wat betreft uitlezing maakt het geen drol uit.

Hans1990 wijzigde deze reactie 04-02-2018 10:11 (5%)

• Marius191185
Nou ik hoop dat ik klaar ben voor morgen, veel geoefend maar de auto voelt nog veelste te zenuwachtig.(porsche). Aantal setups gedownload maar voelt wel iets beter. Gister na veel overweging toch maar een een Thrustmaster t300 met t3pa pedalen en ferrari stuur opgehaald. Ga nu zo installeren en hoop dat het beter aanvoelt dan me t150. tot morgen allemaal ik heb er erg veel zin in :)
quote:
Hans1990 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:08:
[...]

24-bit :')

Goed, Shuan prima vent, maar niet erg elektro-technisch. 12-bit is al meer dan prima. Ik heb zelf een 12-bit ADC USB kaart gebouwd voor mijn G25, en die extra bits maken zeker een verschil. De interne converter in de G25 is namelijk niet heel fraai, volgens mij zat ik maar 7 tot 8 bit resolutie, dat betekent dat je halve tot hele procent als stappen ziet. Voldoende om mee te rijden, maar niet spectaculair.

Met 4096 stappen (12-bit) zit je al op 0.0244% resolutie. In een auto van 600pk, is elke stap 0.15 pk bij wijze van spreke (is wel iets te simpele redenatie though). Met 16-bit heb je al 65536 stapen, dus is de resolutie 0.00153%, of 9.2 mili-pk per stap. Lekker belangrijk 8)7
Waarom dan overkill naar 24-bit? 16-bit is al nergens voor nodig, het reikt aan audio-foolery waarbij "hogere" cijfers altijd wel verkoopt ongeacht prijskaartje, maar welke betekenis heeft het eigenlijk?

Namelijk bij 12-bit kan ik niet met hand of voet in exact 1 stapje bewegen. Om mee te beginnen zijn de potmeters daar veels te ruk voor, maar waarschijnlijk als je de pedaal bereik deelt door 4096 stappen, kom je ook op "micro-meters" stapjes uit. 8)7

Ik zou zelf wel met G25 pedalen ook eens willen upgraden.. maar dat zou ik dan puur doen om het gevoel en de controle die een pedaal geeft. Voor mij is het G25 rempedaal te licht, en bovendien kan het erg lastig zijn om de laatste procent remdruk er consistent op te blijven houden voor bvb trail braking. Lapmiddelen zoals een non-lineair pedaal opbouw gebruik ik nu, maar dan nog zit je het met het "aangrijppunt" van het pedaal wat vanwege brakke potmeters niet erg voorspelbaar is.

Vice versa; ik heb ook niet het gevoel dat ik het volledige pedaal bereik van het gas benut. Ik heb die destijds gecalibreerd, en ik was beetje teleurgesteld dat het allerlaatste stukje van pedaal altijd "100%" uitleest.. vanwege brakke potmeters. Ik betrap mij tijdens het rijden er nog wel eens op dat stukje bereik toch inhoud.. maar wat betreft uitlezing maakt het geen drol uit.
Uhm en nu in jip en janneke taal aub hahaha..

Nee maar ff zonder gekheid je hebt wel gelijk maar ik ben nog altijd van mening dat iedere persoon anders is en dus ook anders dingen aanvoelt en er mee om gaat..

Als voorbeeld.. je kan mij gerust een hpp 3 pedal setje geven. Die zien er echt vet uit en zullen zeer dicht bij de realiteit komen qua gevoel en alles maar het is en blijft simulatie en tuurlijk zal het beter aanvoelen maar het zal nooit de real deal worden. Want wil je the real deal ja ga dan je race licentie halen en koop een race bak of zoek een sponsor of rijke vrouw😂😂

Want nogmaals het is en blijft simulatie dat vergeten sommige denk ik nog wel eens.

Oja als je die hpp pedals niet ken bij deze..
Http://www.hppsimulation.com/hpp-3-pedal/26-phtv2p.html

Maar goed ieder zijn ding jatoch. Ik ben in ieder geval blij met me fanatec v3 pedalen en me net bestelde upgradetje enige zou nog wel fijn zijn is dat er een manier is om die rumble motortjes wat harder te laten trillen.. misschien weet jij hoe dit mogelijk is @Hans1990 want jij ben een stuk technischer dan ik..

WWW.DC-SIMRACING.NL

Lineup

Rene Vos
Mike Bult
Ray DeWinter
Ivo de Groot
Jeroen Tjalsma
Sander Z
Halewijn Vermeulen
Bart Jansen
Klaas Jan Dijkema
Jeroen Jongen
Kevin Kater
Bas Berkhout
Raymond W
JW van Wijngen
Benny Ramaekers
Jerry V
Alexander de Loor
Hat Waeijen
Dennis Krol
Michiel Hutman
Tim Nijboer
Harry Haslinghuys
Joost vB
Klaas Wester
Hans Lulofs
Ron Bartsch
Klaas Wester
JohnnyV
Jos Swarthoff

Tijdschema

• 21.25 - +/- 3 Laps | Qualify Practice2 (Tijd wordt bepaald door snelste trainingtijd x 3 + 20 sec.)
  • 21.35 - 21.55 | Race 2

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl #1 | Tweakers | GT3 | 40
  • Server name: Assetto-Corsa.nl #6 | Tweakers | GT3 | 20

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

• bsty

bsty

Bart J

quote:
phoentje schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:03:

Lineup

Rene Vos
Mike Bult
Ray DeWinter
Ivo de Groot
Jeroen Tjalsma
Sander Z
Halewijn Vermeulen
Bart Jansen
Klaas Jan Dijkema
Jeroen Jongen
Kevin Kater
Bas Berkhout
Raymond W
JW van Wijngen
Benny Ramaekers
Jerry V
Alexander de Loor
Hat Waeijen
Dennis Krol
Michiel Hutman
Tim Nijboer
Harry Haslinghuys
Joost vB
Klaas Wester
Hans Lulofs
Ron Bartsch
Klaas Wester
JohnnyV
Jos Swarthoff

Tijdschema

• 21.35 - 21.55 | Race 2

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl #1 | Tweakers | GT3 | 40
  • Server name: Assetto-Corsa.nl #6 | Tweakers | GT3 | 20

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Cool, zin in! Race 1 en Race 2 vinden dus plaats op twee verschillende servers!

• Hans1990
quote:
promise2die4 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:28:
[...]

Uhm en nu in jip en janneke taal aub hahaha..

Nee maar ff zonder gekheid je hebt wel gelijk maar ik ben nog altijd van mening dat iedere persoon anders is en dus ook anders dingen aanvoelt en er mee om gaat..

Als voorbeeld.. je kan mij gerust een hpp 3 pedal setje geven. Die zien er echt vet uit en zullen zeer dicht bij de realiteit komen qua gevoel en alles maar het is en blijft simulatie en tuurlijk zal het beter aanvoelen maar het zal nooit de real deal worden. Want wil je the real deal ja ga dan je race licentie halen en koop een race bak of zoek een sponsor of rijke vrouw😂😂

Want nogmaals het is en blijft simulatie dat vergeten sommige denk ik nog wel eens.

Oja als je die hpp pedals niet ken bij deze..
Http://www.hppsimulation.com/hpp-3-pedal/26-phtv2p.html

Maar goed ieder zijn ding jatoch. Ik ben in ieder geval blij met me fanatec v3 pedalen en me net bestelde upgradetje enige zou nog wel fijn zijn is dat er een manier is om die rumble motortjes wat harder te laten trillen.. misschien weet jij hoe dit mogelijk is @Hans1990 want jij ben een stuk technischer dan ik..
Ik wou enkel uitleggen dat boven 12-bit uitlezing overkill is voor een race pedaal, meer stukje marketing.

De mechanische constructie van het pedaal bepaald voor mij de meerwaarde. Dus hoe "lekker" het voor je aanvoelt is erg persoonlijk, en ook stukje gewenning. Het is idd nooit zoals in het echt. Wat ik net omschreef was wat ik voor mij ideaal zou vinden, maar een ander rijdt anders, met ander voetenwerk, en dus andere wensen.
Ik heb geen ervaringen met rumble motortjes, ik weet ook niet of ik daar iets aan zou hebben.. ik rijd met name op gevoel uit force feedback.

En zo verschilt het ook heel erg welke auto's je veel rijdt. Zo heb ik voor AC veel F1 mods gereden in rFactor met een vriend op Skype (geen push to talk). Je kon precies horen welk deel hij van de ronde reed, want zo af en toe hoorde je "BAF" wat betekende dat hij ergens super lomp op het gas ging (deed ik ook). Met zulke auto's kan dat op high-speed, genoeg grip met de downforce.. kwestie van wachten tot de apex is geweest en je de bocht kan halen als je vol power geeft :+
Kijk, dan is 1-bit al genoeg: 0 voor uit, of 1 voor aan /s 8)7

Kijk je naar de Seat vorig seizoen, dan doe je zoiets niet, dan moest je echt super smooth op het gas gaan.

• jayyzz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:30
quote:
phoentje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:25:
[quote]jayyzz schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:12:

Race 2 kun je meedoen Jay. Je bent te laat met inschrijven voor Race1 helaas..
Oh balen, hij zei namelijk dat het formulier wel verstuurd was en corerct :/. Dan maar met de 2e race meedoen. Nog maar een extra weekje geduld hebben :'(

I7 4790K | Asus 1060 6gb ROG | 16gb DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

quote:
Hans1990 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:21:
[...]

Ik wou enkel uitleggen dat boven 12-bit uitlezing overkill is voor een race pedaal, meer stukje marketing.

De mechanische constructie van het pedaal bepaald voor mij de meerwaarde. Dus hoe "lekker" het voor je aanvoelt is erg persoonlijk, en ook stukje gewenning. Het is idd nooit zoals in het echt. Wat ik net omschreef was wat ik voor mij ideaal zou vinden, maar een ander rijdt anders, met ander voetenwerk, en dus andere wensen.
Ik heb geen ervaringen met rumble motortjes, ik weet ook niet of ik daar iets aan zou hebben.. ik rijd met name op gevoel uit force feedback.

En zo verschilt het ook heel erg welke auto's je veel rijdt. Zo heb ik voor AC veel F1 mods gereden in rFactor met een vriend op Skype (geen push to talk). Je kon precies horen welk deel hij van de ronde reed, want zo af en toe hoorde je "BAF" wat betekende dat hij ergens super lomp op het gas ging (deed ik ook). Met zulke auto's kan dat op high-speed, genoeg grip met de downforce.. kwestie van wachten tot de apex is geweest en je de bocht kan halen als je vol power geeft :+
Kijk, dan is 1-bit al genoeg: 0 voor uit, of 1 voor aan /s 8)7

Kijk je naar de Seat vorig seizoen, dan doe je zoiets niet, dan moest je echt super smooth op het gas gaan.
Jaja ik snap hem 😉

Maar voor wat betreft die motortjes bedoel ik alleen of je daar iets van weet om te harder zeg maar te laten trillen via een scirpt of iets. Want ze doen het wel maar veelste licht bij mij. Ik heb ook al fanatec gemailf maar die geven geen antwoord... dit is apart want meerdere mensen vragen hierom maar goed..

WWW.DC-SIMRACING.NL

• Marf
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:32
Racevrienden,
Na pakweg 15 jaar trouwe dienst is mijn Wingman Momo Force het nu toch aan het begeven.
Heeft er nog iemand een goed racestuur te koop, of een andere goede kooptip dan hoor ik dat graag.

groetjes Marf

• Marius191185
quote:
Marf schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:56:
Racevrienden,
Na pakweg 15 jaar trouwe dienst is mijn Wingman Momo Force het nu toch aan het begeven.
Heeft er nog iemand een goed racestuur te koop, of een andere goede kooptip dan hoor ik dat graag.

groetjes Marf
Heb net de Thrustmaster t300rs met t3pa pedalen gekocht, voelt heerlijk en heel soepel, goeie FFB en kwa prijs/kwaliteit verhouding kan je niet beter. Kijk es op Mardo media.nl daar heb je hele goeie aanbiedingen. Kwam zelf van een t150 en dit is zoveel beter.

Marius191185 wijzigde deze reactie 04-02-2018 13:59 (4%)

• Marf
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:32
Dank voor de website

• Halloweenl
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 17-07 01:32
quote:
Rene Vos
Mike Bult
Ray DeWinter
Ivo de Groot
Jeroen Tjalsma
Sander Z
Halewijn Vermeulen
Bart Jansen
Klaas Jan Dijkema
Jeroen Jongen
Kevin Kater
Bas Berkhout
Raymond W
JW van Wijngen
Benny Ramaekers
Jerry V
Alexander de Loor
Hat Waeijen
Dennis Krol
Michiel Hutman
Tim Nijboer
Harry Haslinghuys
Joost vB
Klaas Wester
Hans Lulofs
Ron Bartsch
Klaas Wester
JohnnyV
Jos Swarthoff

Dat wordt file rijden....

Kan ik het tenminste bijhouden 🤣

Halloweenl wijzigde deze reactie 04-02-2018 15:11 (27%)

quote:
Marius191185 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Heb net de Thrustmaster t300rs met t3pa pedalen gekocht, voelt heerlijk en heel soepel, goeie FFB en kwa prijs/kwaliteit verhouding kan je niet beter. Kijk es op Mardo media.nl daar heb je hele goeie aanbiedingen. Kwam zelf van een t150 en dit is zoveel beter.
mardo media is best prijzig hoor heb al meerdere items veel goedkoper gevonden dan bij hun, dus voor je koopt goed checken ;) Ik heb zelf de rseat rs1 gekocht uit frankrijk inclusief verzending veel goedkoper dan mardo ;)

maar goed je heb er geen verkeerde keuze aan om een t300 te nemen,.. is wereld van verschil ten opzichte van de 150..

WWW.DC-SIMRACING.NL

Pagina: 1 ... 67 ... 87 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True